Het Krat- en Kistradio Topic [deel 6] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 106.246 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 14:43
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/21ngw0h.jpg Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/1zdw6bs.jpg Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/4q4fpg.jpg Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/wtgjf9.jpg Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/15dezs.jpg
(excuses voor de slechte kwaliteit foto's, die zijn gemaakt met mijn mobieltje)
ik heb weer wat vooruitgang geboekt :D

-Gaten gemaakt voor de speakers(ben uiteindelijk gegaan voor de 6 1/2 inch speakers).
-Elektronica ingebouwt.
-accu ingebouwt.
-houder voor versterker er ingelijmed.
-tot de conclusie gekomen dat de versterker te groot is voor het gat.

Hoef nu alleen nog maar de gaten te maken voor de knoppen en oplaad aansluiting en de versterker/speakers te monteren, bijna klaar dus. Hij is alleen een beetje zwaar uitgevallen, maar daar kan ik nu niks meer aan doen.

[ Voor 7% gewijzigd door sjaakwortel op 03-05-2010 19:33 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 20:40
Pixeltje schreef op maandag 03 mei 2010 @ 18:14:
[...]

Nice! Dat spul ziet er interessant uit! Heb je enig idee wat het kost om je kratje zo te laten coaten?

Het kistje zelf ziet er trouwens ook wel bruut uit zo!
Ik heb nog geen reactie terug van de dealer dus ik weet nog niet wat 't gaat kosten. Zodra ik meer weet laat ik dat uiteraard weten. Volgens mij komt het uit een soort spuitbus, heb 't wel eens eerder gezien.

Ondertussen (lredev staat tussen de suggesties):

[ Voor 13% gewijzigd door BBotman op 03-05-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Mooi kleurijke updates geef jij bbotman, houdt het topic gezellig ;) Ik ben ook wel benieuwd naar de prijs van die coating, komt erg slijtvast op me over!

Ik heb vandaag trouwens eindelijk de MP3 Decoders + FM functie binnen... ze doen het heerlijk! even getest met een ta2024 op de zelfde accu, geen storing oid. Tevens blijkt het gevalletje toch een AUX ingang te hebben voor bijvoorbeeld een MP3 speler. Erg handig dus, want ook van de aux ingang kan met de afstandsbediening het volume geregeld wordenDit blijkt helaas toch niet te kunnen.. ... Toch blijft het fijn dat je de decoder kan omzeilen en niet een aparte schakelaar hoeft te versieren. Ideaal gevalletje, mijns inziens nog steeds, voor in een kratje dus!

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=1HsDFb8pXGU]

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ia6CsS3UPMUXPvEnv4QMKAnh/full.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door lredev op 05-05-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10 20:52

Pixeltje

Woo-woohoo!

lredev schreef op maandag 03 mei 2010 @ 19:34:
Mooi kleurijke updates geef jij bbotman, houdt het topic gezellig ;) Ik ben ook wel benieuwd naar de prijs van die coating, komt erg slijtvast op me over!

Ik heb vandaag trouwens eindelijk de MP3 Decoders + FM functie binnen... ze doen het heerlijk! even getest met een ta2024 op de zelfde accu, geen storing oid. Tevens blijkt het gevalletje toch een AUX ingang te hebben voor bijvoorbeeld een MP3 speler. Erg handig dus, want ook van de aux ingang kan met de afstandsbediening het volume geregeld worden. Ideaal gevalletje, mijns inziens, voor in een kratje dus!

[video]

[afbeelding]
Maar die zien er feestelijk uit! Daar heb ik ook wel oren naar :) Kost dat?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
  • Laatst online: 09-01 00:10
lredev schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:33:
[...]

het moet inderdaad 4700Ohm (4,7kOhm )zijn! Die op de foto weet ik niet wat er mis is met ringen oid, maar naar mijn beste weten heb ik toen toch echt 4700 ohmpjes gesoldeerd.
is het ook dit is een 5 bands weerstand vul maar in:

http://www.shootmagain.nl/tech/weerstand/index.html

het is een 0.1% tolerantie weerstand een beetje overdreven nauwkeurig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Ik heb zojuist een TA2024 en MP3-decoder besteld. Het ziet er naar uit dat ik straks twee kistradio's heb. Eéntje om compact te zijn (TA2024 en MP3-decoder) en het monster dat ik nu aan het bouwen ben voor bruut geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:23

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

BBotman schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:52:
Ik heb zojuist een TA2024 en MP3-decoder besteld. Het ziet er naar uit dat ik straks twee kistradio's heb. Eéntje om compact te zijn (TA2024 en MP3-decoder) en het monster dat ik nu aan het bouwen ben voor bruut geluid.
dit is mij dus precies zo ook gebeurd... ach ja, je blijft lekker hobbyen zo..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:35
chevy250 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 17:37:
die picoUPS-100 is dus een automatische omschakelaar en lader in een, en ook zorgt die er voor dat je accu niet overladen wordt. bij 13.5 volt wordt de stroom begrensd zodat de accu op een 13.5 volt spannings niveau blijft.

als je de spanning naar je versterker wilt verlagen "gewoon" twee diodes bv Schottky diode SB1250 50V 12A met een forward voltage van 0.6 volt in serie met de mosfet van de laadspanning dit verlaagd de spanning met 1.2 volt dus 15-1.2 = 13.8 volt als je dat ook nog te veel vindt dan doe je drie diodes 15-1.8 = 13.2 Volt
Maar dan moet ik dus ergens de plek op het printje vinden om dat gedeelte af te tappen :?
Of werken die diodes zo dat ze de ene kant op 0.6V verlagen en de andere kant op geen demping.
* The-Source is op dat gebied gewoon erg noobish :P

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:03
Nee langs de ene kant zal de spanning met 0,6V verlagen, maar de diode zal geleiden. Langs de andere kant (lees: de spanning anders polariseren) zal de diode sperren, weerstand wordt zeer groot en zolang de spanning niet te hoog wordt doet de verdere schakeling niets. Met het laatste kan je niet doen in een kratje.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

chevy250 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:39:
[...]

is het ook dit is een 5 bands weerstand vul maar in:

http://www.shootmagain.nl/tech/weerstand/index.html

het is een 0.1% tolerantie weerstand een beetje overdreven nauwkeurig....
Als ik de kleuren van de weerstandjes van de foto invul (vierbands, oranje oranje rood goud) kom ik op 3.3Kohm met 5% tolerantie.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Pixeltje schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:52:
[...]

Als ik de kleuren van de weerstandjes van de foto invul (vierbands, oranje oranje rood goud) kom ik op 3.3Kohm met 5% tolerantie.
Het ging om deze weerstand:
Afbeeldingslocatie: http://www.nopom.org/tech/wp-content/uploads/2009/09/ta2024-met-modificatie2.jpg

Maar inderdaad in geval van Termic klopt dat. Maar hij heeft ze vervangen en dan is inderdaad 3.3kOhm het devies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Oke, excusé!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
GFoAP schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:36:
..... groene knop geeft een kort flikkeren, pas na een seconde of 20 kan ik hem met de groene knop aanzetten. is dit een fout in mijn soldeerwerk?
oplossing gevonden: te lage accu spanning. nu de accu volledig is geladen reageert de schakeling vrijwel direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
Alle onderdelen zijn inmiddels besteld. Ik heb nog een noob vraag, welke draden gebruik ik om de accu met de versterker te verbinden? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Painore schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 00:14:
Alle onderdelen zijn inmiddels besteld. Ik heb nog een noob vraag, welke draden gebruik ik om de accu met de versterker te verbinden? :$
Wat voor accu en versterker heb je? Ik doe alles met 1,5 mm. koperdraad (zowel accu als speakers) en dat werkt perfect. Volgens mij maakt het bij deze projecten eigenlijk niet zoveel uit wat voor draad je gebruikt aangezien veel koperdraad in huis tussen de 1,5 en 2,5 mm. is en 16A op 230V trekt.

[ Voor 8% gewijzigd door BBotman op 04-05-2010 01:01 . Reden: Toevoeging. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
Malantur schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:40:
Nee langs de ene kant zal de spanning met 0,6V verlagen, maar de diode zal geleiden. Langs de andere kant (lees: de spanning anders polariseren) zal de diode sperren, weerstand wordt zeer groot en zolang de spanning niet te hoog wordt doet de verdere schakeling niets. Met het laatste kan je niet doen in een kratje.
klaasbram schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:27:
[...]

Maar dan moet ik dus ergens de plek op het printje vinden om dat gedeelte af te tappen :?
Of werken die diodes zo dat ze de ene kant op 0.6V verlagen en de andere kant op geen demping.
* chevy250 is op dat gebied gewoon erg noobish :P
één van de mosfets zit in de plus lijn van de lader de ander in die van de accu, de mosfet werkt als een schakelaar, dus of de accu is doorgeschakeld of de lader, maar de spanning van de lader is te hoog dus als je 2 of 3 diodes in serie in de lijn van die mosfet zet, dan verlaag je de uitgangs spanning , het sperren van de diode wordt hier niet gebruikt.(streepop de diode aan uitgangs zijde) (ze moeten dus in geleide richting gemonteerd worden) .

zie blockdiagram in the manual op pagina 2 :
http://www.cartft.com/sup...PicoUPS-100-Manual_EN.pdf
als je de diodes monteerd met de streep naar de uitgang (Vout) in de lijn direct na de bovenste mosfet voor dat deze lijn samenkomt met die van de onderste mosfet zal deze modificatie prima werken. wel even wat priegel werk om de diodes netjes te monteren/ wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-08 08:18
lredev schreef op maandag 03 mei 2010 @ 19:34:Tevens blijkt het gevalletje toch een AUX ingang te hebben voor bijvoorbeeld een MP3 speler. Erg handig dus, want ook van de aux ingang kan met de afstandsbediening het volume geregeld worden. Ideaal gevalletje, mijns inziens, voor in een kratje dus!
Als je de aux ingang gebruikt voor een mp3 speler, zit je dan op dezelfde gevoeligheid als een ongemodde TA2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
masterBunny schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:22:
[...]

Als je de aux ingang gebruikt voor een mp3 speler, zit je dan op dezelfde gevoeligheid als een ongemodde TA2024?
Jep. Wat ik zo kon horen komt op maximaal volume het signaal gewoon exact door zoals uit de MP3 speler / iPod. Het bordje doet dus niets aan voorversterking. Dus nog steeds is een weerstandsmod aan te raden als je grote speakers hebt cq. het maximale uit je TA2024 wil kunnen halen.

Nog als aanvulling voor geinteresseerden:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GzHafxKGF7JPrCAX2jnDADUU/full.jpg

Het LCD display zie je hier niet terug, maar de grootte is eaxct gelijk. Maten in MM.

Diegene die ik had, ben ik overigens allemaal weer kwijt, maar heb al reeds een nieuwe bestelling gedaan. 2-3 weken zijn ze hier (als het goed is.... ) mochten er veel geinteresseerden blijken te zijn dan haal ik er nog meer binnen :-)

[ Voor 6% gewijzigd door lredev op 04-05-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

whoohoo! Ik wordt een van de de gelukkige eigenaars van dit handige apparaat! kan niet wachten tot ik (over een maand..) ga bouwen!

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
BBotman schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 00:56:
[...]

Wat voor accu en versterker heb je? Ik doe alles met 1,5 mm. koperdraad (zowel accu als speakers) en dat werkt perfect. Volgens mij maakt het bij deze projecten eigenlijk niet zoveel uit wat voor draad je gebruikt aangezien veel koperdraad in huis tussen de 1,5 en 2,5 mm. is en 16A op 230V trekt.
Bedankt voor je hulp!
Ik gebruik een TA2024 met een 12V 12Ah of 7Ah loodaccu met een setje Boschmann G-5532 speakers. Ook wil ik hem aansluiten op netstroom, echter dan met tussenkomst van een PC voeding, dus dat is ook weer 12V. Moet er niet zo een rubberen omhulsel om de draad heen? Zou je misschien ene linkje op conrad kunnen geven? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Painore op 04-05-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

alle draad voldoet ongeveer wel. draad heeft meestal standaard een omhulsel. is natuurlijk wel nodig, anders krijg je kortsluiting.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/skaudio/thumb9451588.jpg
voorbeeldje van draad met omhulsel dat bruikbaar is..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-10 09:34
Ik heb eventueel voor iemand die interesse heeft nog een MP3 Hardware decoder liggen zonder Fm-Radio en frontje. Ga toch over op een uitgebreidere omdat deze beter in me kratje verwerkt kan worden!
Kratje is nu bijna af, is nu alleen wachten op nieuwe MP3 Hardware decoder en misschien nog wat nieuwe speakers. Foto's zullen snel komen. Het hele idee is dat je amper kunt zien dat het een kratradio is ( in een Bavaria Kratje ) en niet in het kratje zelf aan de buitenkant hoef te zagen/boren. Ik denk dat dit niet helemaal gaat lukken met de nieuwe decoder maar ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
prein2 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:15:
alle draad voldoet ongeveer wel. draad heeft meestal standaard een omhulsel. is natuurlijk wel nodig, anders krijg je kortsluiting.
[afbeelding]
voorbeeldje van draad met omhulsel dat bruikbaar is..
Bedankt voor je hulp!
Ik zie echter op conrad heel veel verschillende draden: schakeldraad, halogeenvrijedraad, leidingdraad, besturingsdraad, installatiedraad,..
Is zoeits bijvoorbeeld geschikt? http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=605808

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

waarom neem je geen dubbeladerige draad. dan blijft het mooi overzichtelijk..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
prein2 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:49:
waarom neem je geen dubbeladerige draad. dan blijft het mooi overzichtelijk..
Dan kom ik hier op uit? http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=605885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Prachtig draad, wat prein2 bedoeld is echter dit.

Afbeeldingslocatie: http://www.onderdelenbalie.nl/images/08101M.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

die is heel dun (0.14 mm^2), ik zou toch minstens voor 0.75, of 1.5 gaan voor de voeding, en voor de prijs hoef je het niet te laten.. (je hebt niet zo veel lengte nodig toch?)

een beetje verder naar beneden staat "TWEELINGSNOER 2X0,75 WIT" (krijg de directe productlink niet voor elkaar..) die gaat prima. als je heel ver wilt (10m) zou ik voor iets dikkere gaan.

of inderdaad voor kabel zoals hierboven..
link

[ Voor 17% gewijzigd door prein2 op 04-05-2010 15:38 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Heel erg bedankt BBotman en prein2. Mijn bestelling bij conrad is al geplaats en is een beetje zonde om weer opnieuw 6,95 verzendkosten te betalen. Ik neem aan dat ik ze ook gewoon bij een electronikawinkel kan kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Painore schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:25:
Heel erg bedankt BBotman en prein2. Mijn bestelling bij conrad is al geplaats en is een beetje zonde om weer opnieuw 6,95 verzendkosten te betalen. Ik neem aan dat ik ze ook gewoon bij een electronikawinkel kan kopen :)
Ik had ooit een (mooie) samenorder actie lopen (dat was maar een weekje) waarin mensen samen via mij konden bestellen zodat die verzendkosten wegvallen... Werd helaas verwijderd door de admins op GoT :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Blue-Tiger schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:28:
[...]

Ik had ooit een (mooie) samenorder actie lopen (dat was maar een weekje) waarin mensen samen via mij konden bestellen zodat die verzendkosten wegvallen... Werd helaas verwijderd door de admins op GoT :S
Dan zijn er tog alsnog verzendkosten, tenzij ik het bij jou kom ophalen? Ik moet zeggen, Conrad heeft veel alleen beetje zonde van de verzendkosten (draadjes en kleine schakelaartjes kunnen makkelijk in een envelop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Ahh, niet naar de dikte gekeken. Ik denk dat mijn autoradio komt te vervallen en vervangen wordt door de combinatie TA2024 en MP3-decoder alhoewel ik ook veel andere leuke toepassingen voor dit setje kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Painore schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:35:
[...]

Dan zijn er tog alsnog verzendkosten, tenzij ik het bij jou kom ophalen? Ik moet zeggen, Conrad heeft veel alleen beetje zonde van de verzendkosten (draadjes en kleine schakelaartjes kunnen makkelijk in een envelop).
Dat bedoel ik ;) Ik kan veel kleine spulletjes in een keer bestellen zonder verzendkosten mits ik voor meer dan 25e bestel... en dan versturen via enveloppen wat toch vele malen goedkoper is als de 7 euro die zij vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
En je bent niet heel toevallig iets aan het bestellen op het moment? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister klein ongelukje gehad met me accu :|

Hoe erg is het voor een 12ah accu als deze ongeveer 2 volle seconden kortsluit :?

Hij doet het nog wel. Weet iemand of hij nog even lang meegaat enz. nadat ik hem weer volledig oplaadt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyagerscout
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10-2024
2 seconden kortsluiting is normaal gesproken niet zon enorm probleem, maar ik denk dat je t wel zult terugzien in de levensduur van je radio.
Te diep ontladen is daarintegen vele malen erger:P ik heb nu n accuduur van nog geen 30 minuten XD

Even een vraag:
Ik heb met koninginnedag een "splitter" gekocht, of hoe het ook heet.
Het is iig een passieve filter, met 1 ingang, en 2 uitgangen (tweeter/midbass)
Die heb ik gwn aangsloten, maar nu kan ik dus nog maar 1 uitgangs signaal gebruiken van mn autoradio. (bridgen lijkt me nl niet slim).
Dit heeft tot gevolg, dat ik na ongeveer 20 minuten muziek, n eitje kan bakken op het relatief kleine koelingsblok achterop de autoradio :S

Dit is natuurlijk heel handig als je n ei wil bakken, maar das niet echt mijn plan...
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen? Zou dit bijvoorbeeld veroorzaakt kunnen worden door die passive filter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-10 15:46
In principe zou het niet kunnen komen door het filter. Alleen als het filter stuk / verkeerd aangesloten is, kan dat wel gebeuren.

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyagerscout
Het filter werkt gewoon goed, en is bij mijn weten niet verkeerd aangesloten...
Hoe heet mag dat koelblok eigenlijk worden?
(btw, als ik 2 speakers aansluit op dat filter, heb ik dus eigenlijk 2 speakers parallel staan. dan word de weerstand toch verminderd? Kan t daar aan liggen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Bij parallelschakelen halveert de weerstand (bij identieke speakers), en de versterker wordt warmer.

Uit de startpost:
Dat ligt eraan. Als je 2 8Ohms speakers hebt kun je ze parallel aansluiten op een 4 Ohms versterker (de meeste autoradio’s en versterkers zijn dit). Je krijgt dan 1/8+1/8=1/4, dus 4Ohm, wat overeenkomt met de versterker. Zet je twee 4Ohms speakers parallel dan krijg je 1/4+1/4=1/2, dus 2Ohm, en dat vindt je versterker niet leuk (lees: deze kan oververhit raken).
Heb je nou 4Ohms speakers en een 4Ohms versterker kun je overwegen de speakers in serie aan te sluiten. De rekensom wordt dan 4+4=8Ohm. Dit zou kunnen, alleen je geluid zal enigszins zachter klinken.

[ Voor 75% gewijzigd door Malantur op 04-05-2010 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyagerscout
He sorry,, :P Wist alleen niet wat die passive filter zou toevoegen aan het "1/x + 1/y=1/totaal " verhaal
Maar is "au ik brand mn vinger" hitte té warm? (bij pc's meestal wel nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Je gaat zelf uit van een parallelschakeling binnen de filter, daaruit volgt de daling van de weerstand. Ik heb zelf niet echt een idee hoe die filter in elkaar zit, dus of dit valt onder parallelschakeling weet ik zelf niet...
Het warmer worden van de versterker komt in ieder geval wel overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
Toch maar weer is een update van mijn kratje. Heeft nu een jaartje gespeeld maar mocht toch wel een keer geupgrade worden.

Volgende dingen zijn verbeterd:

Afbeeldingslocatie: http://i118.photobucket.com/albums/o96/peeter123/DSC02247.jpg

* Nieuwe versterker: TA2020 MKII Klasse T Amp.
* 10mF Condensator vlak bij de versterker.

Afbeeldingslocatie: http://i118.photobucket.com/albums/o96/peeter123/DSC02248.jpg

* Tone Control met LM1036, zonder IC die moet alleen nog binnenkomen :P

Afbeeldingslocatie: http://i118.photobucket.com/albums/o96/peeter123/DSC02246.jpg

* Zijkanten dicht gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://i118.photobucket.com/albums/o96/peeter123/DSC02249.jpg

* Totaaloverzicht

Afbeeldingslocatie: http://i118.photobucket.com/albums/o96/peeter123/DSC02253.jpg

* Voorkant met knopjes :9~

Verder klinkt het ding nu echt heerlijk. Gaat super hard en heeft vooral veel meer bass. Een tip voor de andere kratradio-bouwers, zorg dat hij helemaal afgesloten is! ;)

Tot zover mijn update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Laatst online: 18:12
Geen Grolsch kratje? :O :/
En dikke respect voor je creatie vent ;) Alleen moet je nog even een aparte dikke sub erin zetten voor die extra bass, deze monitoren zijn een beetje zwak samen ;)

[ Voor 91% gewijzigd door Santee op 04-05-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voyagerscout schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 19:56:
He sorry,, :P Wist alleen niet wat die passive filter zou toevoegen aan het "1/x + 1/y=1/totaal " verhaal
Maar is "au ik brand mn vinger" hitte té warm? (bij pc's meestal wel nl)
Gebruik ook al poos een autoradio voor in mn kist. Na een paar uur spelen is bij mijn radio het koelblokje op de acherkant ook echt heet. Maar radio houdt het nu al bijna een jaar vol dus zal geen probleem zijn ;)

Heb trouwens ook een pc-fan (koeler) boven de radio hangen die ik af en toe eens aan kan zetten. Als het blokje echt heet wordt kun je dat eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyagerscout
Haha Ja had ik ook al aan gedacht, maar dat blok, is letterlijk een blok:P
Het idee van koel ribben ofzo is blijkbaar niet bij de fabrikant opgekomen ofzo...
Dus ik denk dat n fan niet heel veel nut heeft, helaas :(
Ik heb net de CD speler dr uit gesloopt, en dat blijk wel n beetje effect te hebben ^^ hij word minder warm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-10 15:30

tomtommie

Alaaf!

peeter123 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:18:
Toch maar weer is een update van mijn kratje. Heeft nu een jaartje gespeeld maar mocht toch wel een keer geupgrade worden.

Volgende dingen zijn verbeterd:

*plaatje *

* Nieuwe versterker: TA2020 MKII Klasse T Amp.
* 10mF Condensator vlak bij de versterker.

*plaatje *

* Tone Control met LM1036, zonder IC die moet alleen nog binnenkomen :P

*plaatje *

* Zijkanten dicht gemaakt

*plaatje *

* Totaaloverzicht

*plaatje *

* Voorkant met knopjes :9~

Verder klinkt het ding nu echt heerlijk. Gaat super hard en heeft vooral veel meer bass. Een tip voor de andere kratradio-bouwers, zorg dat hij helemaal afgesloten is! ;)

Tot zover mijn update ;)
Ik zie dat je nog wat meer elektronica in je kratje hebt zitten, wat is dat allemaal op de achterkant?
Een lcd schermpje voo het voltage en ook nog een drietal lampjes en schakelaars. Ben wel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
tomtommie schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 23:54:
[...]

Ik zie dat je nog wat meer elektronica in je kratje hebt zitten, wat is dat allemaal op de achterkant?
Een lcd schermpje voo het voltage en ook nog een drietal lampjes en schakelaars. Ben wel benieuwd!
Schermpje is inderdaad voor het voltage. Die 3 lampjes zijn indicatie ledjes voor het laadsysteem. De bovenste geeft aan dat er spanning op staat de middelste geeft aan dat de netvoeding erinzit en de onderste laat zien of die aan het opladen is. Het is gebaseerd op een ontwerp uit de Elektuur van heel lang geleden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
Voyagerscout schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 19:46:
Het filter werkt gewoon goed, en is bij mijn weten niet verkeerd aangesloten...
Hoe heet mag dat koelblok eigenlijk worden?
(btw, als ik 2 speakers aansluit op dat filter, heb ik dus eigenlijk 2 speakers parallel staan. dan word de weerstand toch verminderd? Kan t daar aan liggen?)
nee, als je een filter gebruikt wordt heel simple gesteld frequentie afhankelijk het signaal over de speakers verdeelt stel dat het filter werkt met een scheidings frequentie van 3000Hz dan gaat alles beneden de 3000hz naar de woofer alles boven de 3000Hz naar de andere speaker. (ok dit is wel erg simple gesteld maar maakt hopelijk eea duidelijk)
dus lijkt het voor de versterker alsof er gewoon een speaker aan hangt met de origineele impedantie (weerstand)
dus 8 ohm blijft 8 ohm, 4 ohm blijft 4 ohm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-10 15:30

tomtommie

Alaaf!

Heeft iemand iets verstand van electronica om de spanningsbewaker van circuitsonline (http://www.circuitsonline...n/spanningsbewaker-2.html) om te zetten naar een bereik tussen de 11,5 en 13 volt? Hij gaat nu van van 10,5 tot 13 zoiets... Er is wel iets te regelen met de potmeter maar dat verschuift het hele bereik alleen maar zodat je niet duidelijk kunt zien of hij nu leeg of vol is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Hm ik kom er net achter dat de MP3 Module NIET het volume van de AUX ingang regelt... beetje jammer, want dat was wel erg mooi geweest! Blijft een mooi apparaat en erg handig dat je een extra ingang hebt, maar dit had het wel helemaal top gemaakt!

Ik zal zo even een betere kwaliteit 't was helaas een beetje te donker, blijkbaar.. filmpje op youtube plaatsen!
(de ruis die je hoort is mijn PC en niet de mp3 module ;) )
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=P3juaN6sL9o]

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/u4L51wPDBZweK8yxqaoqG2vQ/full.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door lredev op 05-05-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik heb ook EIN-DE-LIJK m'n TA2024 binnen (verzonden op 14 april)

Maar ik heb nogsteeds last van dit probleem: ThinkPadd in "Het Krat- en Kistradio Topic [deel 6]"

Had goede hoop dat het met de TA2024 over was, maar helaas :(

Zodra ik de TA2024 ook op het snoer dat vanaf m'n iPhone komt aansluit dan valt de subwoofer weg :(

Heeft er iemand ervaring met 2 versterkers op 1 uitgang van een apparaat? Want misschien moet ik de versterkers wel helemaal niet parallel aansluiten

Ik kan ook niet een ander versterkertje pakken voor die subwoofer, want het originele versterkertje heeft een filter ingebouwd dat hij alleen de lage tonen naar de subwoofer stuurt. Als ik m'n TA2024 op de subwoofer aansluit is het gewoon een normale luidspreker.

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 06-05-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Kan iemand mij even wat verduidelijken. Hoe zit het nu met het opladen van de loodaccu's? Moet dit perse met een druppellader of heeft een voeding met een output van 13,8V hetzelfde effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Voeding kan ook, maar ik werd er laatst door iemand op gewezen dat hij dan wel stroombegrensd moet zijn.

Je moet een loodaccu namelijk met 1/10 van de capaciteit laden.

Bij een 7Ah accu moet je dus met 0,7A (700mA) laden. Ik doe het zelf met een LM317 die is afgeregeld op 13,8V en die levert dan maximaal 1A ofzo aan mijn accu. Volgens mij kan dat niet echt kwaad, maar ik kan me voorstellen dat als je een 13,8V voeding hebt die 10A ofzo kan leveren dat je accu daar minder blij mee is.

[ Voor 37% gewijzigd door ThinkPad op 06-05-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
ThinkPadd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:50:
Voeding kan ook, maar ik werd er laatst door iemand op gewezen dat hij dan wel stroombegrensd moet zijn.

Je moet een loodaccu namelijk met 1/10 van de capaciteit laden.

Bij een 7Ah accu moet je dus met 0,7A (700mA) laden. Ik doe het zelf met een LM317 die is afgeregeld op 13,8V en die levert dan maximaal 1A ofzo aan mijn accu. Volgens mij kan dat niet echt kwaad, maar ik kan me voorstellen dat als je een 13,8V voeding hebt die 10A ofzo kan leveren dat je accu daar minder blij mee is.
Bedankt ThinkPad! :)
Dus het enige verschil is dat je een druppellader aan kan laten staan en met een voeding moet je hem eraf halen zodra de accu vol is? Het hogere amperage heeft verder geen gevolgen voor de levensduur van de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Bij een druppellader is het aantal ampères beperkt geloof ik. Je kunt een voeding (als hij op 13,8V staat, anders niet!!) er ook prima aanlaten, want als hij vol is trekt je accu toch nog maar heel weinig stroom (bij mij iets van 100mA ofzo).

Je zit met een voeding alleen met het aantal ampères in het begin van het laden. Dan loopt de laadstroom namelijk erg op (bij mij trekt hij het maximale wat m'n voeding aan kan, iets van 1.5A ofzo) en dat is niet goed voor je accu (de ideale laadstroom is 1/10 van de accucapaciteit).

Maar je zou het wel even kunnen testen met als je je multimeter op de ampère stand ertussen hangt, en dan op je 13,8V voeding aansluiten. Dan zie je snel genoeg hoeveel ampère er gaat lopen

[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 06-05-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirefel
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-10 12:49
Ik zit met een vraag en hoop dat iemand mij een antwoord kan geven:

Ik heb dit:
- loodaccu van 12V/12Ah (link)
- autoradio
- speakers

Ik wil de radio natuurlijk op de accu laten werken, maar ik wil het ook zo maken dat ik hem via het stopcontact kan laten werken.
Is deze lader daarvoor geschikt? (om de radio dus op te laten werken en accu op te laden)

alvast bedankt voor reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

ThinkPadd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:49:
..Maar je zou het wel even kunnen testen met als je je multimeter op de ampère stand ertussen hangt, en dan op je 13,8V voeding aansluiten. Dan zie je snel genoeg hoeveel ampère er gaat lopen
Pas hiermee op, want dit kan erg verschillen bij een volle en lege accu. ik denk niet dat je hier zinnige informatie uithaalt..
knirefel schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:33:
...
Ik wil de radio natuurlijk op de accu laten werken, maar ik wil het ook zo maken dat ik hem via het stopcontact kan laten werken.
Is deze lader daarvoor geschikt? (om de radio dus op te laten werken en accu op te laden)
wel geschikt om je accu op te laden, niet om direct te spelen. dit laatste kan bijna nooit, omdat acculaders geen goede filters hebben en je daarom een brom (50Hz) uit je luidsprekers hoort.

[ Voor 41% gewijzigd door prein2 op 06-05-2010 16:28 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje_kater
  • Laatst online: 26-10-2020
Ook ik ben de afgelopen weken hard bezig geweest.
Mijn kratje bestaat uit het volgende:
12V 18Ah (druppellader 800mA)
TA2024 (x2)
Kenwood 6x9 110watt (2x)
Kenwood 17cm 180 watt (2x)
Digitaal fotolijstje
Zonnecellader
12V 2A adapter

Hij is nog lang niet klaar.
Er komen roosters voor de Kenwood speakers van 110watt.
De kleur wordt matzwart.
Jammer genoeg is hij wel wat aan de zware kant.
Het geluid vind ik echt verbluffend.
Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/bhk2o6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/10s58bb.jpg

"Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig." Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Ziet er goed uit! Ik ben aan het wachten op m'n TA2024 en MP3-decoder ivm. maatvoering en zal dan weer eens een update plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 17:58

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Heey jongens,

ik ben ook bezig met een kratradio in MDF die ik als klusradiotje wil gebruiken. Setupje is een Kenwood headunit die ik over had en een setje 13cm pioneer-speakertjes.

Ik wil echter géén accu gebruiken maar hij moet op 220 kunnen draaien.

Mijn vraag aan jullie is of de volgende voeding daarvoor geschikt is:

Meanwell S150-12

DATA-SHEET

output: 12volt DC, max 12,5A

Wil 't even zeker weten voor ik er 1 laat aanrukken 8)7

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ja moet prima kunnen, minder ampere is misschien ook wel mogelijk aangezien je geen enorme subwoofer erin hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Fraggert schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:13:
Heey jongens,

ik ben ook bezig met een kratradio in MDF die ik als klusradiotje wil gebruiken. Setupje is een Kenwood headunit die ik over had en een setje 13cm pioneer-speakertjes.

Ik wil echter géén accu gebruiken maar hij moet op 220 kunnen draaien.

Mijn vraag aan jullie is of de volgende voeding daarvoor geschikt is:

Meanwell S150-12

DATA-SHEET

output: 12volt DC, max 12,5A

Wil 't even zeker weten voor ik er 1 laat aanrukken 8)7
Ik zou eerder voor zoiets gaan.
http://cgi.ebay.com/AC-Po...ain_0&hash=item439eb37b3c

Dat terzijde. een 12V 12Ah loodaccu kan ook met een 600mA druppellader geladen worden, dan duurt het alleen wat langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

moet inderdaad kunnen. maar het kan veel goedkoper
deze heb ik gekocht

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
prein2 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:36:
deze heb ik gekocht
Daar ben ik ook wel in geinteresseerd! Dan gebruik ik dit busje om hem aan te sluiten, http://www.dickbest.nl/we...t=viewProd&productId=1831? Weet je toevallig welke maat het is, deze is niet vermeldt op de website. 2,1mm of 2,5mm?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ThinkPadd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:14:
Ja moet prima kunnen, minder ampere is misschien ook wel mogelijk aangezien je geen enorme subwoofer erin hebt zitten.
mijn autoradio heeft echter een max 10 A. Er is ook een 5A voeding maar gaat die die autoradio op volle stoom dan nog wel trekken?
De radio is ook voorzien van een 10A zekering dus iets zegt mij dat die echt wel meer zal trekken dan 5A :)
Painore schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:35:
[...]

Ik zou eerder voor zoiets gaan.
http://cgi.ebay.com/AC-Po...ain_0&hash=item439eb37b3c

Dat terzijde. een 12V 12Ah loodaccu kan ook met een 600mA druppellader geladen worden, dan duurt het alleen wat langer?
ik hoef niks te laden Painore, mijn kistradio moet direct op 220 gaan werken, gebruik 'm in de garage en op zolder tijdens 't klussen.
prein2 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:36:
deze heb ik gekocht
das mooi cheap ja.....maar dat gaat toch nooit een autoradio trekken of wel? Heb jij 'm op een autoradio of zo'n TA2024/2020? Ik heb dergelijke laders bekeken maar die gaven echt max 3A ofzo.

Hoeveel ampere staat er op de specificaties bij jou? Kun je me dat zeggen?

bedankt voor alle reeacties tot nu toe, supersnelle service broeders _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
De vraag over het laden had geen betrekking tot jouw vraag. De link die ik gaf was een 12V 5A voeding, echter wat duurder dan die van prein2.

[ Voor 54% gewijzigd door Painore op 06-05-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

ThinkPadd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:39:
Ik heb ook EIN-DE-LIJK m'n TA2024 binnen (verzonden op 14 april)

Maar ik heb nogsteeds last van dit probleem: ThinkPadd in "Het Krat- en Kistradio Topic [deel 6]"

Had goede hoop dat het met de TA2024 over was, maar helaas :(

Zodra ik de TA2024 ook op het snoer dat vanaf m'n iPhone komt aansluit dan valt de subwoofer weg :(

Heeft er iemand ervaring met 2 versterkers op 1 uitgang van een apparaat? Want misschien moet ik de versterkers wel helemaal niet parallel aansluiten

Ik kan ook niet een ander versterkertje pakken voor die subwoofer, want het originele versterkertje heeft een filter ingebouwd dat hij alleen de lage tonen naar de subwoofer stuurt. Als ik m'n TA2024 op de subwoofer aansluit is het gewoon een normale luidspreker.
Balen kerel!

Ik denk dat het komt omdat de versterkers elkaar in de weg zitten. Vanuit je ipod of iphone vertrekken drie draadjes; links, rechts en gedeelde nul, als je twee versterkers aansluit op die gedeelde nuldraad kunnen ze elkaar storen, althans dat vermoed ik. Wat je kunt proberen is de tweede versterker aansluiten op een van de twee uitgangen van de TA2024 (dus één speaker en de kabel naar je volgende versterker op een uitgang) en kijken wat er dan gebeurd.

In principe stuur je dan het signaal van (bijvoorbeeld) links naar je subwoofer, maar filter je alles wat hoog en midden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Painore schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:35:
[...]
Kan een 12V 12Ah loodaccu ook met een 600mA druppellader geladen worden, dan duurt het alleen wat langer?
Ja, maar ik denk dat je liever een andere lader wil zoeken omdat het met 600mA wel erg lang gaat duren hoor.

Doe het anders net zo als ik: Een wisselspanningstrafo (van een of ander oud apparaat, of van de kringloop) van iets van 14 a 15V, daar sluit je dan een klein LM317 voedinkje op aan, die je met behulp van een multimeter afregeld op 13,8V.

Die LM317 kan 1.5A leveren, en voor loodaccu's word aangeraden om met 1/10 van de capaciteit te laden. In jouw geval dus 1,2A. Maar 1.5A kan ook prima.

Dan gaat het laden tenminste ook nog een beetje vlot, want ik weet zeker dat je met die 600mA lader binnen de kortste keren gek word van de lange laadtijd (hij doet er ongeveer 20 uur over (12000 / 600 = 20))

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 06-05-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
ThinkPadd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:21:
[...]
Ja, maar ik denk dat je liever een andere lader wil zoeken omdat het met 600mA wel erg lang gaat duren hoor.

Doe het anders net zo als ik: Een wisselspanningstrafo (van een of ander oud apparaat, of van de kringloop) van iets van 14 a 15V, daar sluit je dan een klein LM317 voedinkje op aan, die je met behulp van een multimeter afregeld op 13,8V.

Die LM317 kan 1.5A leveren, en voor loodaccu's word aangeraden om met 1/10 van de capaciteit te laden. In jouw geval dus 1,2A. Maar 1.5A kan ook prima.

Dan gaat het laden tenminste ook nog een beetje vlot, want ik weet zeker dat je met die 600mA lader binnen de kortste keren gek word van de lange laadtijd (hij doet er ongeveer 20 uur over (12.000 / 600 = 20))
Ik heb ook nog een 7Ah Loodaccu en de druppellader is al betaald en verzonden. Wat jij zegt lijkt me wel handig, in ieder geval stukken beter dan een nieuwe (dure) druppellader. Alleen wat is een wisselspanningstrafo en waar kan ik die krijgen/waar kan ik hem 'uit slopen'? :$

Overigens bij het linkje dat je gaf staat het volgende:
Specifications:
AC Input : 4 - 22V ( Transformer No-load Voltage must be less than 22V )
DC Input : 4.5 - 30V

De input is netstroom lijkt me?

De wisselspaningstrafo zorgt er natuurlijk voor dat het input voltage lager is, sorry!

[ Voor 11% gewijzigd door Painore op 06-05-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Laatst online: 28-09 20:05
@lredev's filmpje

Zoo hee dat ziet er leuk uit! Het is dat ik mijn kistspeaker niet helemaal wil pimpen, maar dat is erg netjes. Als ik het goed begrijp sluit je het kabeltje van de decoder aan op je versterker via die standaard ingang die op de TA2024 zit, dus ook met die... aansluiting? (die naar de cinchkabel loopt :P )
Weet je ook al iets over het verbruik van dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

Pixeltje schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:18:
[...]

Balen kerel!

Ik denk dat het komt omdat de versterkers elkaar in de weg zitten. Vanuit je ipod of iphone vertrekken drie draadjes; links, rechts en gedeelde nul, als je twee versterkers aansluit op die gedeelde nuldraad kunnen ze elkaar storen, althans dat vermoed ik. Wat je kunt proberen is de tweede versterker aansluiten op een van de twee uitgangen van de TA2024 (dus één speaker en de kabel naar je volgende versterker op een uitgang) en kijken wat er dan gebeurd.

In principe stuur je dan het signaal van (bijvoorbeeld) links naar je subwoofer, maar filter je alles wat hoog en midden is.
Dit moet je dus niet doen. Is al een paar keer langsgekomen dat je geen twee versterkers achter elkaar kunt gebruiken.
ik weet niet wat de oorzaak wel is. normaal gesproken moet je ze gewoon parallel kunnen gebruiken. zitten de min-aansluitingen van de versterkers aan elkaar vast? (zal wel als ze allebei naar dezelfde voeding gaan..)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Pixeltje schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:18:
[...]
Balen kerel!

Klinkt logisch. Ik zit inderdaad met lage tonen. Het is jammer dat ik niet nog zo'n filter heb liggen die alleen maar lage tonen doorlaat, anders had ik mooi nog een TA2024 besteld waar ik maar 1 kanaal van gebruik (of is dat niet goed voor een TA2024 als je maar 1 kanaal belast :P ? ) Ik ben namelijk helemaal zat van dat irritante subwoofer versterkertje, maar heb geen goed alternatief dus moet deze wel gebruiken ;( (met mijn muzieksmaak (hardstyle) ben je zonder subwoofer ook nergens :X )

Als ik jouw verhaal een beetje volg, dan kom ik hierop uit: http://tweakers.net/ext/f/xq9Rxht6OEqyrREr0ECh23hg/full.jpg (expres ff linkje ipv gewoon zichtbaar plaatje, anders raakt de rest weer in de war >:) :+ ). Dat lijkt opzich wel logisch, maar volgens mij is die uitgang een compleet ander type signaal (ook qua spanning) dus dat lijkt me niet zo goed voor dat subwoofer versterkertje? Ik kan me namelijk herinneren dat als je bijv. een autoradio hebt zonder line-out, en je wilt een line-out creëren, dat je daar bepaalde apparaatjes (line output converter) voor hebt, die het luidspreker signaal omzetten naar cinch. Zoiets kun je ook zelf wel maken lees ik hier: http://www.epanorama.net/circuits/speaker_to_line.html maar dat is ook niet erg veilig lees ik daar ( je kunt je eindtrap opblazen O-) )
prein2 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:40:
[...]

Dit moet je dus niet doen. Is al een paar keer langsgekomen dat je geen twee versterkers achter elkaar kunt gebruiken.
ik weet niet wat de oorzaak wel is. normaal gesproken moet je ze gewoon parallel kunnen gebruiken. zitten de min-aansluitingen van de versterkers aan elkaar vast? (zal wel als ze allebei naar dezelfde voeding gaan..)
Njaa zie dat stukje wat ik hierboven heb getypt.

Ik dacht eerst ook dat het iets van een aardlus ofzo was, maar de minnen zitten inderdaad gewoon aan elkaar op de accupool, dus daar komt het niet door. Ik heb ook al gekeken of ik het lage tonen filter van dat printplaatje af kon slopen, maar ik word er niet echt duidelijk uit wat nou wat is (er zit ook nog een versterkertje bij op voor de centerspeaker (het printplaatje kwam uit een oude surround set he ;) )

Painore schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:28:
[...]

Ik heb ook nog een 7Ah Loodaccu en de druppellader is al betaald en verzonden. Wat jij zegt lijkt me wel handig, in ieder geval stukken beter dan een nieuwe (dure) druppellader. Alleen wat is een wisselspanningstrafo en waar kan ik die krijgen/waar kan ik hem 'uit slopen'? :$

Overigens bij het linkje dat je gaf staat het volgende:
Specifications:
AC Input : 4 - 22V ( Transformer No-load Voltage must be less than 22V )
DC Input : 4.5 - 30V

De input is netstroom lijkt me?

De wisselspaningstrafo zorgt er natuurlijk voor dat het input voltage lager is, sorry!
Nee je moet eerst een adapter hebben die het voltage lager maakt, direct netstroom (230V) aansluiten op die LM317 is niet zo'n goed idee.

Ga eerst eens kijken of je nog wat adapters hebt liggen.
  • Als je een gelijkspanningsadapter (DC) vind moet hij minimaal iets van 15V zijn.
  • Een wisselspanningadapter (AC) mag iets lager zijn, 12V kan ook prima. Die 12V wisselspanning wordt door het printplaatje eerst weer omgezet in gelijkspanning, en tijdens dat omzetten wordt de spanning ook hoger, hoog genoeg voor de LM317
Dat LM317 printje heeft wisselspanning en gelijkspanning inputs, dus opzich maakt het niet uit of je nou een wisselspanning of gelijkspannings voeding pakt.

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 06-05-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

Painore schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:46:
[...]

Daar ben ik ook wel in geinteresseerd! Dan gebruik ik dit busje om hem aan te sluiten, http://www.dickbest.nl/we...t=viewProd&productId=1831? Weet je toevallig welke maat het is, deze is niet vermeldt op de website. 2,1mm of 2,5mm?

Alvast bedankt!
morgen krijg ik hem binnen, dan zal ik even meten. kom er zelf achter dat ik zelf zo'n busje ben vergeten te kopen.. koop jij er dan ook 1 voor mij? >:)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Nee je moet eerst een adapter hebben die het voltage lager maakt, direct netstroom (230V) aansluiten op die LM317 is niet zo'n goed idee.

Ga eerst eens kijken of je nog wat adapters hebt liggen.
  • Als je een gelijkspanningsadapter (DC) vind moet hij minimaal iets van 15V zijn.
  • Een wisselspanningadapter (AC) mag iets lager zijn, 12V kan ook prima. Die 12V wisselspanning wordt door het printplaatje eerst weer omgezet in gelijkspanning, en tijdens dat omzetten wordt de spanning ook hoger, hoog genoeg voor de LM317
Dat LM317 printje heeft wisselspanning en gelijkspanning inputs, dus opzich maakt het niet uit of je nou een wisselspanning of gelijkspannings voeding pakt.
Ik heb hier een AC adapter van een oude laptop liggen:
Input: 100-240V 1,6A
Output 18,5V 3,5A

Van deze adapter moet ik dan de bestaande plug afhalen en aansluiten op de LM317, als hij geschikt is tenminste? De versterker kan ik dan aansluiten op de LM317 neem ik aan?

Dankjewel!
prein2 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:00:
[...]

morgen krijg ik hem binnen, dan zal ik even meten. kom er zelf achter dat ik zelf zo'n busje ben vergeten te kopen.. koop jij er dan ook 1 voor mij? >:)
Ik wil hem best voor je kopen, kom je hem hier ophalen en help je me meteen even met het bouwen van mijn kist? >:) Wat wel fijn is aan die site, als je wat kleine dingetjes koopt kun je ook voor de optie kiezen om het met briefpost te laten versturen (1,65 EUR als ik me neit vergis) scheelt toch weer!

[ Voor 22% gewijzigd door Painore op 06-05-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Painore schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:07:
[...]

Ik heb hier een AC adapter van een oude laptop liggen:
Input: 100-240V 1,6A
Output 18,5V 3,5A

Van deze adapter moet ik dan de bestaande plug afhalen en aansluiten op de LM317, als hij geschikt is tenminste? De versterker kan ik dan aansluiten op de LM317 neem ik aan?

Dankjewel!
Ja die adapter is wel geschikt ja. Wel HEEL goed opletten dat als je de adapter hebt aangesloten op de LM317, dat je dan eerst een multimeter op de LM317 aansluit, en dan de potmeter op het printje gaat verstellen totdat je 13,8V hebt. Niet alles aansluiten en de LM317 gelijk aan je accu hangen want dan kan het zijn dat de spanning te hoog is en je accu kapot gaat

En je radio kun je helaas niet aansluiten op de LM317 omdat hij maximaal 1.5A kan leveren, en je accu zo'n beetje alles daarvan al nodig heeft. Voor je radio kun je dus beter nog wel even een aparte 12V adapter pakken (die een ampere of 5 kan leveren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
ThinkPadd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:27:
[...]

Ja die adapter is wel geschikt ja. Wel HEEL goed opletten dat als je de adapter hebt aangesloten op de LM317, dat je dan eerst een multimeter op de LM317 aansluit, en dan de potmeter op het printje gaat verstellen totdat je 13,8V hebt. Niet alles aansluiten en de LM317 gelijk aan je accu hangen want dan kan het zijn dat de spanning te hoog is en je accu kapot gaat

En je radio kun je helaas niet aansluiten op de LM317 omdat hij maximaal 1.5A kan leveren, en je accu zo'n beetje alles daarvan al nodig heeft. Voor je radio kun je dus beter nog wel even een aparte 12V adapter pakken (die een ampere of 5 kan leveren)
Oke, het is dus puur en alleen een lader? Laden en gebruiken gaat niet zo goed dus dan koop ik nog een extra adapter van 12V en dan tussen de 2A en 5A lijkt me voldoende.
Thanks voor je hulp ThinkPad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 05:08
ik ben echt al heel erg lang op zoek naar zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/w8rk1j.png
dus zonder gaten of aansluitingen erin
iemand enig idee hoe het heet of waar ik het kan vinden?
verschillende maten zou helemaal handig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie89
  • Laatst online: 27-07 18:37
leon12345 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 00:15:
ik ben echt al heel erg lang op zoek naar zoiets:
[afbeelding]
dus zonder gaten of aansluitingen erin
iemand enig idee hoe het heet of waar ik het kan vinden?
verschillende maten zou helemaal handig zijn!
Volgens mij is dat een inbouwplaat en is er maar 1 maat, op conrad.
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=318310

Zelf heb ik er ook 1 in bezit om aansluitingen in te monteren.
Het maken van gaten met een metaal boor in deze plaat gaat redelijk gemakkelijk,
maar rechthoekige aansluitingen voor schakelaar erin krijgen is echt een hels karwei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

ik blijk dus deze te hebben gekocht. 12V, 4A..
hiervan zijn de maten:

buitenmaat 5.6 mm
binnenmaat 2.5 mm

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Ik heb zojuist m'n TA2024 en MP3-decoder binnengekregen via de TNT. Voordat ik alles ga aansluiten en opblazen wil ik even zeker weten of ik de manier van aansluiten goed begrepen heb.

Afbeeldingslocatie: http://reactormedia.nl/kistradio/draad1.jpg

Dit is de voeding van de MP3-decoder, zoals jullie zien staat er een × en - op de kabels. Kan ik dit opvatten als + en - of werkt het precies andersom?

Afbeeldingslocatie: http://reactormedia.nl/kistradio/decoder1.jpg

Welke witte aansluiting is voor de AUX-input en welke voor de TA2024-output?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje_kater
  • Laatst online: 26-10-2020
nvm

[ Voor 123% gewijzigd door matje_kater op 07-05-2010 19:26 ]

"Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig." Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
De TA2024 doet het, en goed ook! Ik heb in plaats van een cinchbus of jackplug een inbouw contrajackplug gemaakt zodat ik aan de buitenkant van m'n kist een kabel met twee jackplugs heb.

Afbeeldingslocatie: http://reactormedia.nl/kistradio/contra1.jpg

[ Voor 73% gewijzigd door BBotman op 07-05-2010 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:35
BBotman schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:00:
Ik heb zojuist m'n TA2024 en MP3-decoder binnengekregen via de TNT. Voordat ik alles ga aansluiten en opblazen wil ik even zeker weten of ik de manier van aansluiten goed begrepen heb.

[afbeelding]

Dit is de voeding van de MP3-decoder, zoals jullie zien staat er een × en - op de kabels. Kan ik dit opvatten als + en - of werkt het precies andersom?

[afbeelding]

Welke witte aansluiting is voor de AUX-input en welke voor de TA2024-output?
Een echt antwoord kan ik je niet geven over de polariteit maar de - pool op de print zou je op diverse plekken gewoon kunnen meten dus ff stekkertje erin. Multi meter aan 1 ader van het kabeltje en dan ff verschillende punten meten op de print (bv de gnd van de jack plug ;) ) heb je 0 Ohm dan heb je de min. Heb je niets dan zul je een andere ader ff moeten proberen.

En anders ff wachten op iemand met een betere reactie :P

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
@BBotman

is dat een spannings regelaar op de print van de mp3 decoder? (direct naast de 2 pin connector)
op de foto is niet te zien/lezen wat er op staat, dat kan helpen uit te vinden wat er aan de hand is.
als het een spannings regelaar is dan is de middelste pin en het koellichaam de massa (min)
als het een spannings regelaar is is het ook van belang welke spanning als het een 12V type is dan hep je minstens 14.5-15 V nodig anders krijg je geen 12 V
maak maar een goede foto of neem de gegevens over dan weten we meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Ik heb het aansluitschema van lredev gekregen en de - en x op de kabels staat voor - en +. Ben nu mobiel, morgen meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
BIJNA KLAAR, morgen alles afmonteren en dan kijken of de marquant troep die ik er in heb gezet een beetje geluid geeft(heb in totaal 35 euro uitgegeven aan het hele ding)
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/180lc8.jpg Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/xlavmh.jpg Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/21oseb7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Laatst online: 28-09 20:05
Ik denk dat het... erg blikkerig gaat klinken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
HotFix schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 22:41:
Ik denk dat het... erg blikkerig gaat klinken :+
Heb ookal een naam bedach : "De Koekblik Radio"
maar ff serieus ik denk dat ik daar echt wat aan moet gaan doen zoals de binnenkant beplakken met van dat schuim ofzo, heeft iemand daar tips voor ?

[ Voor 4% gewijzigd door sjaakwortel op 07-05-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
Je kunt sowieso wat schuim erin doen, dit zorgt ervoor dat het akoestisch wat groter lijkt. Dit geeft dus direct al een beter geluid ;)

[ Voor 3% gewijzigd door peeter123 op 07-05-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Ik weet niet hoe goed je er bij kunt maar het is misschien een idee om de bus met pur te vullen en uit te hollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Meh gewoon volproppen met een paar oude truien ofzo :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
sjaakwortel schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 22:47:
[...]

Heb ookal een naam bedach : "De Koekblik Radio"
maar ff serieus ik denk dat ik daar echt wat aan moet gaan doen zoals de binnenkant beplakken met van dat schuim ofzo, heeft iemand daar tips voor ?
Koop een pakje watten bij het kruidvat, werkt perfect 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
het "blik" vullen zal niet echt helpen het blik zal trillen door het mechanische contact van de speakers niet zo zeer door de verplaatste lucht het beste helpt dempingsmateriaal bestaande uit een soort rubber dat op het blik wordt geplakt (kijk maar eens in auto's)
Dynamat is een fabrikant van dit soort materiaal maar er zijn ook alternatieven (Google maar eens) ook zou je kunnen overwegen naar de sloop te gaan om daar wat matriaal te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Conrad heeft ook goedkope dempingsmatten. Ik heb er hier een aantal van liggen en je zou kunnen overwegen daar eens naar te kijken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dudes :)

Heeft iemand misschien nog een tipje voor me n.a.v. mijn vraag?

Ik zoek een voeding die 220 omzet naar 12vdc / 10A. Dus voor een kratradio zonder accu.

De aangedragen laptop-ladertjes etc doen max 2-3A en die trekken mijn autoradio op volle stoom dus niet, gezien de max opgegeven waarde van 10A. Navraag bij inbouwcentrum leert dat ze zeker wel 8A kunnen slurpen bij hard spelen.

Ik vind een prijzige voeding van Meanwell (35 euro, *linkje* maar weet iemand een goedkoper of beter alternatief?

Thanks in advance :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Heb je niet nog een oude ATX voeding liggen? Die kunnen vaak ook behoorlijk wat amperes leveren op de 12V lijn.

Om hem te laten werken zonder PC moet je groen en grijs in de ATX stekker even doorverbinden (met een draadje, of verbogen paperclip)

Ik weet alleen niet hoe het zit met ruis e.d. maargoed dat merk je snel genoeg.

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 08-05-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
het ziet er naar uit dat door een faal in mijn laad circuit ik mijn versterker heb opgeblazen(langleve trage zekeringen). dus ik heb nog wel ff de tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ben nu aan het kijken waar het scheidingsfilter zit op m'n subwoofer versterkertje: Waar zit het scheidingsfilter op dit versterker PCBtje? als ik dat weet sloop ik dat eraf en sluit het aan op een 2e TA2024.

Weet iemand toevallig of je ook maar 1 kanaal van de TA2024 kunt gebruiken (alleen links, of alleen rechts bijv.) zonder dat de TA2024 schade oploopt?

[ Voor 61% gewijzigd door ThinkPad op 08-05-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de voltmeter waarover eerder in dit topic is gesproken ontvangen.
Gelijk ingebouwd natuurlijk :P , moet alleen nog schakelaartje naast komen, net als bij de fan :)
Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/elspeet/Radio/08052010160.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
  • Laatst online: 06-02-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:26:
Vandaag de voltmeter waarover eerder in dit topic is gesproken ontvangen.
Gelijk ingebouwd natuurlijk :P , moet alleen nog schakelaartje naast komen, net als bij de fan :)
[afbeelding]
Ziet er goed uit!
Maar ik snap niet helemaal waarvoor die rubberen-banden en die staaf zijn..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ik denk dat dat bedoeld is om hem dicht te houden. Scharnier zit aan die kant van de ijzeren staaf denk ik.
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.

Linken naar conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a>...