Het Krat- en Kistradio Topic [deel 6] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 106.201 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik ben momenteel ook bezig een kratradio'tje in elkaar te knutselen, inclusief acculader en voeding.
Mijn vraag is nu welke schakelaar ook daadwerkelijk drie verschillende standen kent; dus niet stand 1&2 of stand2&3 maar gewoon een stand 1 (doorvoer), een stand 2 (doorvoer) en een stand 3 (doorvoer), en dat in één unit.

De meeste DPDT-schakelaars (tuimelaar) geven volgens mij twee keer door, of moet ik dan een DPTT (http://media.digikey.com/...chcraft%20-%2056313L1.jpg) hebben als die uberhaupt bestaan?

De bedoeling is om zowel een accuschakeling, als een acculaderschakeling als een netspanningsschakeling in een krat te bouwen, zonder dat je meerdere schakelingen tegelijkertijd aan kunt hebben.Er moet toch ergens op deze planeet wel een 3-wegs-schakelaar bestaan om te kiezen uit drie standen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-07 23:42
Ik ben bezig geweest met de accubevestiging maar heb hierbij geen rekening gehouden met de speakers. Vandaar dat de bovenste beugel nu op 5 mm. van de speaker af zit. Is dat schadelijk voor de speaker of gaat dat ten koste van de geluidskwaliteit?

Afbeeldingslocatie: http://reactormedia.nl/kistradio/speaker1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 21:36
ThinkPadd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:21:
Iemand trouwens al zo'n voltmeter binnen van eBay? (dat model waar zo'n beetje IEDEREEN uit dit topic in geïnteresseerd is/was :D )

Ben wel benieuwd naar de ervaringen ermee namelijk :9
Ik heb er al een. Kwaliteit is goed en werkt prima! :*)
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 01:23:
Hallo,
Ik ben momenteel ook bezig een kratradio'tje in elkaar te knutselen, inclusief acculader en voeding.
Mijn vraag is nu welke schakelaar ook daadwerkelijk drie verschillende standen kent; dus niet stand 1&2 of stand2&3 maar gewoon een stand 1 (doorvoer), een stand 2 (doorvoer) en een stand 3 (doorvoer), en dat in één unit.

De meeste DPDT-schakelaars (tuimelaar) geven volgens mij twee keer door, of moet ik dan een DPTT (http://media.digikey.com/...chcraft%20-%2056313L1.jpg) hebben als die uberhaupt bestaan?

De bedoeling is om zowel een accuschakeling, als een acculaderschakeling als een netspanningsschakeling in een krat te bouwen, zonder dat je meerdere schakelingen tegelijkertijd aan kunt hebben.Er moet toch ergens op deze planeet wel een 3-wegs-schakelaar bestaan om te kiezen uit drie standen...
Kijk eens naar deze post van Lredev. Met een dubbelpolige schakelaar kun je zo spelen van de voeding en opladen tegelijk, of spelen op accu. Martijn heeft het schema zelf even omgebouwd zodat het ook werkelijk 1 schakelaar is. Zie dit schema hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:33
Michel5128 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:02:
[...]

Ik heb er al een. Kwaliteit is goed en werkt prima! :*)
Oke, mooi :)
Was hij ook vlot bij jou thuis of duurde het een tijd?

Ik ga hem dan ook maar bestellen, altijd handig :)

En als oplader (voor mijn 7Ah accu) ga ik deze gebruiken:
http://cgi.ebay.com/PreAm...ain_0&hash=item3cac90f758

Die heb ik nu al in een oude acculader behuizing gemod, maar omdat hij zo klein is wil ik hem graag IN m'n kratje maken straks :P Afregelen op 13,7V / 13,8V en klaar. De LM317 kan maximaal 1 a 1.5A leveren dus dat gaat ook prima. Alleen nog ff een adapter zoeken die een wat hogere spanning heeft (19V ofzo), anders doet de LM317 niet veel denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik wil graag mij Marqant MCA-200 aansluiten op een autoradio.
maar het lukt niet.

ik heb geen rca stekkers op me autoradio.
wel heb ik wat draden over op me autoradio waar nog niks aan zit.
bruin mute, blauw/wit p.cont, blauw/wit spanningsregeling.

er zit ook een high input in de versterker hoe moet ik dit aansluiten
wie kan mij uitleggen hoe ik dit moet aansluiten?
op de plus van je accu hoort toch B+ en rem en op de min Ground?

nog een vraagje ik wil z'n jack splitter kopen kunnen daar gewoon rca plugen in die dan 3,5mm mini jack worden?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
ThinkPadd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:27:
[...]

Oke, mooi :)
Was hij ook vlot bij jou thuis of duurde het een tijd?

Ik ga hem dan ook maar bestellen, altijd handig :)

En als oplader (voor mijn 7Ah accu) ga ik deze gebruiken:
http://cgi.ebay.com/PreAm...ain_0&hash=item3cac90f758

Die heb ik nu al in een oude acculader behuizing gemod, maar omdat hij zo klein is wil ik hem graag IN m'n kratje maken straks :P Afregelen op 13,7V / 13,8V en klaar. De LM317 kan maximaal 1 a 1.5A leveren dus dat gaat ook prima. Alleen nog ff een adapter zoeken die een wat hogere spanning heeft (19V ofzo), anders doet de LM317 niet veel denk ik :P
Normaal duurt dit een week of drie vanuit HongKong. Er zijn trouwens al 25 stuks naar mij onderweg, voor 3,50 incl verzenden kan ik er 1 naar je opsturen.
Die lader moet denk ik wel kunnen (voor 1 accu vind ik 1,5A constant wel wat veel..) Maar als je hem niet te lang eraan laat hangen moet het wel goed gaan. Voor hetzelfde geld heb je een kant en klare druppellader. Anyway, als je een redelijk dikke voeding (5A ofzo) voor het spelen op netstroom gebruikt kun je die ook wel meteen aan die laadunit koppelen. Volgens Ebay werkt hij op DC spanningen vanaf 4,5v.
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:21:
hallo ik wil graag mij Marqant MCA-200 aansluiten op een autoradio.
maar het lukt niet.

ik heb geen rca stekkers op me autoradio.
wel heb ik wat draden over op me autoradio waar nog niks aan zit.
bruin mute, blauw/wit p.cont, blauw/wit spanningsregeling.

er zit ook een high input in de versterker hoe moet ik dit aansluiten
wie kan mij uitleggen hoe ik dit moet aansluiten?
op de plus van je accu hoort toch B+ en rem en op de min Ground?
Ten eerste snap ik niet echt waarom je dit zou willen. De meeste autoradio's hebben 4 speaker uitgangen tegenover 2 van de Marquant en hebben evenveel vermogen. Met de Marquant belast je dus alleen maar onnodig de accu. Het verkort dus de speelduur, niet echt een handige oplossing dus.
Wil je het ondanks dit toch nog doen en je radio heeft geen rca output dan moet je de speakerdraden rechtstreeks aansluiten op de high-input van de versterker. Rem moet inderdaad op de +, maar dit had je natuurlijk allang gevonden in de Topicstart. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Ik heb hier nog een foto waar de manier van bevestiging duidelijk op te zien is. De radio komt in z'n rails hier ook aan te hangen. Wederom de vraagstelling: kan de 5 mm. afstand tussen de rails en de speaker kwaad voor de geluidskwaliteit/gaat de speaker kapot?

Afbeeldingslocatie: http://reactormedia.nl/kistradio/speaker2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
@BBotman
ik denk dat het voor de speakers niet veel uit maakt. Vaak is de speaker zelf ook van metaal. Maar als ik het zo zie kun je toch de uitstekende delen van die staaf gewoon afzagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens naar deze post van Lredev. Met een dubbelpolige schakelaar kun je zo spelen van de voeding en opladen tegelijk, of spelen op accu. Martijn heeft het schema zelf even omgebouwd zodat het ook werkelijk 1 schakelaar is. Zie dit schema hier.
Die eerste tekening kwam ik al tegen maar vond ik aardig ingewikkeld, maar nummer twee en de ingetekende schakelaar maken veel duidelijk. Dank daarvoor.

Is er geen mogelijkheid om drie eenvoudige stroomkringen te krijgen en te kiezen uit een van die opties; laden, spelen vanaf accu en spelen vanaf netvoeding? Er bestaan wel on/of/on schakelaars, maar ik neem aan dat bij de middelste stand geen enkel punt contact maakt. Mijn ideale schakelaar heeft drie doorgeefstanden, dus on/on/on. Of nog mooier, 4 standen: spelen accu, spelen netvoeding, spelen netvoeding en laden accu, laden accu. Zit ik dan vast aan een draaischakelaar? (http://www.budgetronics.eu/b_489.jpg)

_______
{ }
{----o-----}
{ }
{----o-----}
{ }
{----o-----}
_______

*later inzicht* Dan lijken me deze jongens geschikt:
http://cgi.ebay.com/Lot-5...ories&hash=item4aa082632d

Klopt'da?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Waarom zou je al die keuze standen willen? Lijkt mij nogal ingewikkeld doen om een ingewikkelde oplossing te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, dat klopt wel ja, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan... :-)

Anderzijds, het zou toch moeten kunnen dunkt me. En dan heb ik graag de keuze omdat ik tijdens het spelen op netvoeding niet continu mijn accu wil bijladen als dat eigenlijk niet nodig is.

Ik overweeg serieus de optie accu laden/spelen op netvoeding en spelen op accu, maar geheel "los" van elkaar lijkt me netter. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-02-2022
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:26:
Haha, dat klopt wel ja, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan... :-)

Anderzijds, het zou toch moeten kunnen dunkt me. En dan heb ik graag de keuze omdat ik tijdens het spelen op netvoeding niet continu mijn accu wil bijladen als dat eigenlijk niet nodig is.

Ik overweeg serieus de optie accu laden/spelen op netvoeding en spelen op accu, maar geheel "los" van elkaar lijkt me netter. Suggesties?
Wat je kunt doen is gewoon de schakeling die ik getekend heb gebruiken en dan nog een schakelaar tussen de lader en de eurostekker-verbinding plaatsen. Als je dan de 2-polige schakelaar op de stand 'laden en spelen via voeding' hebt staan en niet wil laden kun je de schakelaar van de lader apart op off zetten.

Maar ik snap eigenlijk niet waarom je niet zou willen laden want als je accu vol is gaat de lader over op druppelladen en dat is niet slecht voor je accu, hij wordt alleen maar vol gehouden zegmaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij helpen er komt geen geluid uit 1 van mijn ta 2024's haal hem uit de verpakking heb hem al een paar maanden in de kast liggen aangesloten op voeding van 12 volt zelfde als andere en speakers aan gesloten met mijn kabeltje en hij doet niks, ik heb ga hem als vervanging voor de kijkshop gebruiken maar er komt dus geen geluid uit.

gr thechnojunk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb via me speaker uitgang van me autoradio aan de high input door gelust.
uit de speaker uitgang van me versterker heb ik de kabels weer door naar mijn speakers gelust.
heb me autoradio aan want als ik de versterker oversla dan speelen de speakers wel.
heb de voeding van de versterker zo aangesloten: B+ en rem op de plus en de - op ground.
er brand wel een klein rood lampje.
ik heb de autoradio van kenwood KDC-237

nog een vraag.
deze autoradio heeft een aux ingang (3.5 mm) aan de voorzijde.
ik wou hier mijn ipod aansluiten maar hij doet niks.
ik kan ook niet kiezen voor aux in het menu als ik op SRC druk.
wie weet hier meer van af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-01 00:10
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 17:21:
ik heb via me speaker uitgang van me autoradio aan de high input door gelust.
uit de speaker uitgang van me versterker heb ik de kabels weer door naar mijn speakers gelust.
heb me autoradio aan want als ik de versterker oversla dan speelen de speakers wel.
heb de voeding van de versterker zo aangesloten: B+ en rem op de plus en de - op ground.
er brand wel een klein rood lampje.
ik heb de autoradio van kenwood KDC-237

nog een vraag.
deze autoradio heeft een aux ingang (3.5 mm) aan de voorzijde.
ik wou hier mijn ipod aansluiten maar hij doet niks.
ik kan ook niet kiezen voor aux in het menu als ik op SRC druk.
wie weet hier meer van af?
google kdc-237 manual:

http://images.kenwood.eu/files/prod/614/5/KDC-237_(DU).pdf

even de gebruiksaanwijzing lezen maakt veel duidelijk.........

deze levert 4X 28Watt RMS de marquant haalt nog geen 2X15Watt rms.
dus een beetje onzinnig en je verliest ook nog eens vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okee maar er word toch gezegt dat ik me ipod toch ook hierop kan aansluiten?
waarom lukt mij dit dan niet doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisNielssen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 14:42
Dag allemaal,

Ik heb misschien een gemakkelijk vraag en misschien is dit niet de beste plek, maar ik kwam op het idee door dit topic.

Ik heb een stage piano en daar hangt een mooie transformator aan (12V, 700mA). Nou vroeg ik mij af, kan ik deze rechtstreeks op een willekeurige 12V bron, zoals een accu, aansluiten? En dan uiteraard zonder dat er dingen stuk gaan. ;)
Mijn gevoel zegt van wel, zolang het voltage klopt, maar ik heb niet echt zin om mijn piano op te blazen..

Mijn idee was dan, als het kan, om een kratversterker met boxen te maken en hierop meteen mijn piano aan te (kunnen) sluiten.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Laatst online: 06-09 13:25
Ik zit met een probleempje. Mijn TA2024 werkt niet. Ik heb meerdere dingen geprobeerd, maar niets helpt. Hij word wel warm, en gemeten bij de aansluitpunten voor de accu komt er gewoon stroom doorheen, maar er komt gewoon geen geluid uit. Wel had ik net nog een soort van brom, alsof je de speakers uit zou zetten met een switch, zo'n uitgaan-geluid.

Iets wat ik kan proberen/fout doe?

*gemeten komt er iets meer van 9V uit de accu. Zou dat net voldoende moeten zijn? Een andere speakerkoffer van mij met een Alpine versterker d'rin werkt wel gewoon

[ Voor 17% gewijzigd door HotFix op 28-04-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
dan is er volgens mij iets niet helemaal goed met je accu. als die nog maar 9 volt heeft zou ik hem toch maar ff opladen. als die nog niet tever is ontladen.

op een 9 volt baterij gaf mijn ta2024 wel geluid, en hij was zo leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 19:09
Oke, nog mensen in de buurt van de Achterhoek geïnteresseerd in 12V 7Ah lood accu's ? Ik heb er een aantal liggen. Ik wil ze liever niet versturen. Prijs? Dat weet nog niet helemaal ;)

Edit:

De accu's komen uit UPS, en ik heb aantal na gemeten en voltage was rond 12,5V

[ Voor 19% gewijzigd door Bladeslayer op 28-04-2010 21:54 ]

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Bladeslayer schreef op woensdag 28 april 2010 @ 21:52:
Oke, nog mensen in de buurt van de Achterhoek geïnteresseerd in 12V 7Ah lood accu's ? Ik heb er een aantal liggen. Ik wil ze liever niet versturen. Prijs? Dat weet nog niet helemaal ;)

Edit:

De accu's komen uit UPS, en ik heb aantal na gemeten en voltage was rond 12,5V
you've got a DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
@karstinio
Je moet nog even het hulpingangssignaal activeren. Zie handleiding.

@Floris
in principe moet het kunnen. Ik weet alleen niet precies hoe gevoelig deze ingang van de piano is. Een opgeladen accu kan namelijk wel 12,8v of meer afgeven.

@Hotfix
Je hebt de rood, gele en zwarte draad goed aangesloten? Dus niet per ongeluk de aarde en signaal omgedraaid? Met 9volt is je accu wel heel heel erg leeg, misschien zelfs kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Laatst online: 06-09 13:25
Op een TA2024 zijn maar 2 draadjes? :X
Eentje voor de 12V+ en de andere voor de ground

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Wat jij bedoelt zijn de voedingskabels. Ik doel op de signaalingang. Welke versie heb je? Die van Arjen Helder? (groen bordje). In dat geval zijn geel en rood de ingangen voor links en rechts en zwart van de gedeelde aarde. Zie http://i49.tinypic.com/2l8es6r.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
HotFix schreef op donderdag 29 april 2010 @ 06:53:
Op een TA2024 zijn maar 2 draadjes? :X
Eentje voor de 12V+ en de andere voor de ground
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MetIVb1j4TrZyeFfCAFYyV2p/full.jpg

PS: 9 Volt kan wel net te weinig zijn, laad in ieder geval even je accu op!
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:44:
kan iemand mij helpen er komt geen geluid uit 1 van mijn ta 2024's haal hem uit de verpakking heb hem al een paar maanden in de kast liggen aangesloten op voeding van 12 volt zelfde als andere en speakers aan gesloten met mijn kabeltje en hij doet niks, ik heb ga hem als vervanging voor de kijkshop gebruiken maar er komt dus geen geluid uit.
Wellicht ten overvloede: Maar als je de uitgangen van de Ta2024 kortsluit of de spanning verkeerd om aansluit is hij kapot. Ik heb tot nu toe eentje gehad waarvan ik redelijk overtuigd ben dat die af fabriek al niet goed was. Op 60 stuks vind ik dat nog best meevallen.

Kan je een foto plaatsen van hoe je het hebt aangesloten?

Mini-tutorial, welke nog verfijnd moet worden: http://www.kratradio.nl/tutorials/de-ta2024-aansluiten/

[ Voor 34% gewijzigd door lredev op 29-04-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle levering _/-\o_ Ik heb hem meteen uitgeprobeert en hij werkt perfect :*)
Ik heb nog wel 1 vraagje: Bij de aansluitingen voor de speakers zie ik dit staan op de silkscreen(op jou plaatje links, voor de kroonstenen):

+
out
-

out
+

Alleen op jou plaatje doe je bij de onderste kroonsteen de -draad van de speaker op de + van de uitgang.
Zie je (/begrijp je) wat ik bedoel? Is dit een fout in de silkscreen? Of een fout van jou plaatje? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 09:40:
[...]
Alleen op jou plaatje doe je bij de onderste kroonsteen de -draad van de speaker op de + van de uitgang.
Zie je (/begrijp je) wat ik bedoel? Is dit een fout in de silkscreen? Of een fout van jou plaatje? :P
8)7 fixed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:57

tomtommie

Alaaf!

gr thechnojunk
Probeer in het vervolg dingen een beetje duidelijker te beschrijven, maar wat ik vermoed is dat je de + en - per ongeluk heb omgewisseld. Een TA2024 is dan meteen kapot... been there done that 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gr thechnojunk
Maak even een foto van hoe je alles hebt aangesloten dan kunnen we je beter helpen^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:44

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 09:40:

+
out
-

out
+

Dat doet hij niet? Ik zie hier een plaatje waar van boven naar onder de volgende aansluitingen op het bordje staan:
GND
+12V
Speaker +
Speaker -
Speaker 2-
Speaker 2+
Wat lredev getekend heeft klopt gewoon.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixeltje schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:15:

Wat lredev getekend heeft klopt gewoon.
omdattie het gefixed heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:09

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

al lang bezig met orienteren, nu toch een klein vraagje..
ik ben in het bezit van een Hertz HSK130 comboset (100 wat RMS als ik me niet vergis).
nu hoeft het niet keihard te gaan, maar mooi geluid wil ik natuurlijk wel!
moet ik nu een TA2024 kopen, of toch voor zo'n 2050 gaan?
groeten

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Oke, Wist ik niet.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie89
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 18:37
Binnenkort vakantie dus ga ik verder met mij kitsradio.
Een tijdje terug had ik wat vragen gesteld, maar het een en ander is nog niet duidelijk

In mijn gebouwde kist van composiet met TA2020 MKIII,
zitten 2x13cm Sony 2 weg speakers 25W RMS 130W peak.
Op de geluidskaart van de computer gaat het best hard op vol volume.
Via de stereo-installatie komt er een ruis en kraak bij op hoog volume.
Op een MP3-speler gaat de versterker niet echt hard daarom denk ik erover de TA2020 modificeren.

Rico88 heeft gemeld als over de weerstanden R04 en R06 4K7 Ohm weerstanden worden gesoldeerd:
Een line signaal dan echter niet meer bruikbaar is.

Is er een middenweg dat; MP3-speler, geluidskaart en stereo-installatie mogelijk maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Na mijn twijfels over draadeinden, moeren, beugel en strips icm. speakers, trillingen etc. heb ik mijn plannen iets aangepast en een houten oplossingen gemaakt. De speaker staat op de bodemplaat geklemd tussen strips uitgezaagd uit een oude kunststof snijplank.

Afbeeldingslocatie: http://reactormedia.nl/kistradio/speaker2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://reactormedia.nl/kistradio/speaker3.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door BBotman op 29-04-2010 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lredev schreef op donderdag 29 april 2010 @ 08:31:
[...]

[afbeelding]

PS: 9 Volt kan wel net te weinig zijn, laad in ieder geval even je accu op!

[...]

Wellicht ten overvloede: Maar als je de uitgangen van de Ta2024 kortsluit of de spanning verkeerd om aansluit is hij kapot. Ik heb tot nu toe eentje gehad waarvan ik redelijk overtuigd ben dat die af fabriek al niet goed was. Op 60 stuks vind ik dat nog best meevallen.

Kan je een foto plaatsen van hoe je het hebt aangesloten?

Mini-tutorial, welke nog verfijnd moet worden: http://www.kratradio.nl/tutorials/de-ta2024-aansluiten/
ik heb hem aangesloten net zoals ik de andere 2 heb aangesloten en er komt gewoon geen geluid uit verkeerdom aansluiten kan niet gebeuren bij mij omdat ik ze in behuizingen heb zitten en daar duidelijk opstaat waar + en waar -, en ik heb mijn andere 2024 erin gehangen precies zo aangesloten en toen deed hij het wel gewoon.

Dus voor de duidelijkheid heel makelijk als de spanning verkeerom was geweest had mijn andere het niet gedaan dan was die kapot geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 14:51
Harrie89 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:53:
Een tijdje terug had ik wat vragen gesteld, maar het een en ander is nog niet duidelijk

Op een MP3-speler gaat de versterker niet echt hard daarom denk ik erover de TA2020 modificeren.

Rico88 heeft gemeld als over de weerstanden R04 en R06 4K7 Ohm weerstanden worden gesoldeerd:

Is er een middenweg dat; MP3-speler, geluidskaart en stereo-installatie mogelijk maakt?
Je zou een potmeter voor de ingang kunnen zetten in combinatie met de weerstandmod. Dan kan je met de potmeter het lijnsignaal afzwakken terwijl je bij een mp3-speler het signaal gewoon doorlaat.

Misschien zou je ook een potmeter op de R04 en R06 punten kunnen aansluiten zodat je de gain kan regelen.

Zelf ben ik van plan om mijn TA2020 in een paar compacte hifi-speakers te plaatsen. Als voeding gebruik ik een 12V 6800mAh Li-ion accu. Deze heeft ongeveer de grootte van een pakje sigaretten, is erg licht en heeft toch bijna dezelfde capaciteit als een gel accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambond
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:59
ik zie steeds meer mensen die een li-ion accu bestellen/besteld hebben. Als deze dingen goed werken, zijn ze natuurlijk veel lichter en compacter dan een gel-accu, dus gewoon veeeel beter.

1. Heeft iemand al zo'n li-ion accu? Wat zijn de resultaten? Kan zo'n accu genoeg ampere leveren en houdt hij het lang vol?
2. Kan iemand een link geven waar goede kwaliteit li-ion accu's besteld kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Als iemand denk een kapotte ta2024 van mij te hebben ontvangen dan mij graag een mail sturen. In dit topic kan je natuurlijk prima naar een oplossing zoeken.. Maar garantieafhandeling alhier zullen de mods niet op prijs stellen verwacht ik ;)
prein2 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:37:
al lang bezig met orienteren, nu toch een klein vraagje..
ik ben in het bezit van een Hertz HSK130 comboset (100 wat RMS als ik me niet vergis).
nu hoeft het niet keihard te gaan, maar mooi geluid wil ik natuurlijk wel!
moet ik nu een TA2024 kopen, of toch voor zo'n 2050 gaan?
groeten
Als je even het topic door had gelezen dan wist je dat dit helemaal niets uitmaakt als je 12Volt gebruikt. Verder is mijn ervaring dat 13CM speakers (gokje mijnerzijds dat je die hebt) al snel overbelast raken met meer dan 10W, ongeacht hun rating. Mijn advies is steeds: 13cm of kleiner = standaard ta2024, 16CM of groter is gemodde TA2024 op 12V of TK2050 met een 24Volt voeding.
Harrie89 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:53:

Ja, namelijk wel de modificatie uitvoeren en zorgen dat als je een linesignaal van een geluidkaart of stereo gebruikt dan het volume niet te ver open draaid. Of zoals al gesuggereerd is een potmetertje ertussen (dat moet wel als je linesignaal niet regelbaar is).

Dat gekraak en ruis is omdat je de boxen overbelast. Je moet dus even afwegen of het de modificatie waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie89
  • Laatst online: 27-07 18:37
Bedankt voor de informatie over het modificeren van de TA2020.
Laatst had ik 1 paar koolfilmweestanden gehaald en doorgemeten
de een kwam netjes op 4.7k Ohm uit en de andere op 5.1k Ohm,
dus dat wordt dan maar weer nieuwe halen.
Zijn als weerstand metaalfilm- of koolfilmweerstanden beter geschikt?
(of misschien nog andere / advies welkom)

Zitter er verder nog grote verschillen in kwaliteit van de potmeters?
Van ALPS kan ik geen 2 x 47 kΩ vinden (zoals eerder geadviseerd),
echter wel 50 kΩ Conrad link (is deze ook geschikt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Harrie89 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 17:25:
Bedankt voor de informatie over het modificeren van de TA2020.
Laatst had ik 1 paar koolfilmweestanden gehaald en doorgemeten
de een kwam netjes op 4.7k Ohm uit en de andere op 5.1k Ohm,
dus dat wordt dan maar weer nieuwe halen.
Zijn als weerstand metaalfilm- of koolfilmweerstanden beter geschikt?
(of misschien nog andere / advies welkom)

Zitter er verder nog grote verschillen in kwaliteit van de potmeters?
Van ALPS kan ik geen 2 x 47 kΩ vinden (zoals eerder geadviseerd),
echter wel 50 kΩ Conrad link (is deze ook geschikt?)
Ik gebruik altijd metaalfilm, ik heb geen idee wat beter is eigenlijk, destijds is mij metaalfilm aangeraden en heb dat maar over genomen ;)

Die alps is een hele goede. Wordt veel aangeraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
  • Laatst online: 06-02-2022
Kan iemand mij een link (van Conrad) geven naar de weerstand die nodig is om de weerstandsmod bij een TA2024 te doen? Ik kom er zelf niet uit |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-07 11:30

Marce

Het is Marc met een C!

Ik kom weer even binnenvallen, ditmaal over metaalfilm en koolfilmweerstanden. Voor zover ik op school geleerd heb zijn metaalfilm preciezer als koolfilmweerstanden. Maar, waar je het beste naar kan kijken als je een precieze weerstand wil is de tolerantie. Als je op een site als conrad gaat kijken zal de tolerantie er altijd wel op bij staan. Als je thuis weerstanden hebt liggen moet je naar het laatste ringetje kijken, en de kleuren zoek je zelf maar even op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Laatst online: 09:47
brambond schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:08:
ik zie steeds meer mensen die een li-ion accu bestellen/besteld hebben. Als deze dingen goed werken, zijn ze natuurlijk veel lichter en compacter dan een gel-accu, dus gewoon veeeel beter.

1. Heeft iemand al zo'n li-ion accu? Wat zijn de resultaten? Kan zo'n accu genoeg ampere leveren en houdt hij het lang vol?
2. Kan iemand een link geven waar goede kwaliteit li-ion accu's besteld kunnen worden?
Als je bij conrad kijkt bij LiPo accu's (die hebben namelijk de hoogste energiedichtheid), dan zie ik dat deze rond de 40 euro kosten voor 11,1V en 2,2Ah of 105 euro voor 11,1V en 4Ah.
Deze kunnen in ieder geval wel over de 100A piekstromen leveren, dus dat zit wel snor.
Echter mag de spanning niet onder de 2,7V (per cel, 3 cellen in één 11.1V pack dus minimaal 8,1V) vallen, dus je hebt zeker een beveiliging nodig (ik vermoed dat de KratSafe van happer hier ook wel dienst kan doen).
Verder kan je Li accu's best bewaren in de koelkast (maar niet in de vriezer) en half opgeladen om capaciteitsvermindering te voorkomen.
Een gelaccu heeft dus wel als grote voordeel dat het goedkoper te vinden is. Ook de lader van een Li accu is duurder dan die van een lood accu.
martijn1172 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 22:45:
Kan iemand mij een link (van Conrad) geven naar de weerstand die nodig is om de weerstandsmod bij een TA2024 te doen? Ik kom er zelf niet uit |:(
Wat denk je van deze? :)

[ Voor 65% gewijzigd door Malantur op 30-04-2010 12:55 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Laatst online: 13-09 22:43
Dit is toch een goede set voor een kleine kratradio(of in mijn geval een jerrycan radio).

- http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=372204
- http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=250202 of soort gelijke accu.
- http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=378210
en een voltage bewaker uit een oude nood auto start accu ding waar van de accu is overleden, heeft een lader en indicatie of hij volgeladen is, markering of de accu spanning goed of laag is en een multi volt output(waarmee ik mijn mp3 speler misschien kan opladen)
komt in een oude metalen jerrycan.
Afbeeldingslocatie: http://img580.imageshack.us/img580/8092/metaljerrycan20l.jpg
iemand op of aanmerkingen ? anders kan ik het morgen bestellen.

[ Voor 10% gewijzigd door sjaakwortel op 30-04-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Als je plaats hebt voor grotere speakers, dan raad ik aan om 1 euro extra neer te tellen voor de grotere versie van dezelfde speakers.
Eventueel ook ovaal te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
tja, ik zit een beetje met de gebogen vlakken van de jerrycan, dus ik denk dat groter dan 10 cm niet gaat passen ik zal de ovale zo opmeten.
Heeft het zin om de 100watt marquant versterker te nemen boven deze ?

[ Voor 29% gewijzigd door sjaakwortel op 30-04-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Die Marquant MCA-200 levert ook maar 2x15W effectief, dus daarvoor hoef je het niet te doen. In het algemeen wordt er hier geadviseerd om gewoon de TA2024 te nemen, eventueel met weerstandsmodificatie. Deze is vaak goedkoper en kan hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
Ik wil graag wel een TA2024 nemen, maar ik vind het wel makkelijk om het gewoon bij conrad te bestellen.(makkelijk betalen binnen een paar dagen in huis enzo) Dus mocht er iemand zijn in het gooi waarvan ik er een kan overnemen dan zou ik het graag horen.
-edit-
Toch evenkijken op samenkopen.net
-edit2-
Kratradio.nl ziet er goed uit ty

[ Voor 14% gewijzigd door sjaakwortel op 30-04-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Of je kan hem bestellen van medetweaker lredev! Hiervoor kan je terecht op zijn website: http://www.kratradio.nl
(Overigens echt wel een aanrader, zelfs van NL naar BE had ik hem na 2 dagen in huis!)
Samenkopen heeft wel de nieuwe versie van de TA2024, maar ik vrees dat je dan nog even moet wachten tot je die in huis hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Malantur schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 17:55:
Of je kan hem bestellen van medetweaker lredev! Hiervoor kan je terecht op zijn website: http://www.kratradio.nl
(Overigens echt wel een aanrader, zelfs van NL naar BE had ik hem na 2 dagen in huis!)
Samenkopen heeft wel de nieuwe versie van de TA2024, maar ik vrees dat je dan nog even moet wachten tot je die in huis hebt..
Samenkopen heeft exact de zelfde versie, én de nieuwe versie, die is alleen wel een stukje duurder. Ik ben trouwens druk doende een heuse webwinkel te bouwen en wat leveranciers te vinden voor andere krat-/kistradio onderdelen. Sowieso heb ik het hele van Helder assortiment beschikbaar, maar niet alles daarvan is geschikt / bedoeld voor een kratradio, en andere dingen moet ik nog ergens anders betrekken. Gelaccu's zijn vooralsnog een beetje een probleem...
sjaakwortel schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 15:03:
Dit is toch een goede set voor een kleine kratradio(of in mijn geval een jerrycan radio).

- http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=372204
- http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=250202 of soort gelijke accu.
- http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=378210
en een voltage bewaker uit een oude nood auto start accu ding waar van de accu is overleden, heeft een lader en indicatie of hij volgeladen is, markering of de accu spanning goed of laag is en een multi volt output(waarmee ik mijn mp3 speler misschien kan opladen)
komt in een oude metalen jerrycan.
[afbeelding]
iemand op of aanmerkingen ? anders kan ik het morgen bestellen.
Ik zou inderdaad iets grotere speakers pakken. Verder zou ik ook kijken om toch wat van hout in die jerrycan te krijgen, ik vermoed dat er wel eens een vreemd geluid uit zou kunnen komen met enkel dat metaal. Maar goed, je kan het eerst proberen en later altijd nog houten verstevigings wanden er in maken o.i.d.
martijn1172 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 22:45:
Stuur me even een mailtje dan stuur ik je ze tegen een kleine vergoeding op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hier nog een filmpje van mijn kistradio:
http://www.youtube.com/watch?v=aq8loPpEQZI

Helaas zonder geluid, dat heeft YouTube eruit gesloopt :(

Ik moet nog even 2 fangrills regelen, en m'n TA2024 inbouwen (ipv 1 van die surroundset versterkers) en dan is hij klaar.

Er staat op het filmpje nog een losse accu bij voor de subwoofer versterker (de 2 versterkers willen niet samenwerken dan krijg ik een hoop gebrom e.d.) dat is met de TA2024 hopelijk opgelost.

Ook kun je mooi de functionaliteit van het LEDje zien. Zodra ik namelijk een externe voeding aankoppel (12V AC) dan gaat het LEDje oranje branden, zodat je weet dat hij spanning krijgt van een externe bron. De accu wordt dan automatisch opgeladen (LM317 voedinkje hangt met een diode ertussen permanent aan de accu :) )

LED is gewoon een duo led, rood en groen. Pootje van groene LED zit samen met plus van versterker. Pootje van rode led zit samen met 1 van de polen van de externe voeding.

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 30-04-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

Als je even het topic door had gelezen dan wist je dat dit helemaal niets uitmaakt als je 12Volt gebruikt. Verder is mijn ervaring dat 13CM speakers (gokje mijnerzijds dat je die hebt) al snel overbelast raken met meer dan 10W, ongeacht hun rating. Mijn advies is steeds: 13cm of kleiner = standaard ta2024, 16CM of groter is gemodde TA2024 op 12V of TK2050 met een 24Volt voeding.
het waren destijds nogal dure krengen (180 euro)
op marktplaats levert het vervolgens niets meer op, dus gaan ze in de krat. sowieso overkill natuurlijk.. maar zo'n 24 volt voeding is natuurlijk wel een idee.. op 12 volt accu en dan als er netstroom aanwezig is op 24 volt. dan kun je harder op het moment dat je stroom in de buurt hebt...

ik zie op kratradio.nl een fm-radiobordje. hoe is de kwaliteit daarvan? (heb kratradio er ook al over gemaild..) iemand ervaringen??

verder vond ik via een samenkoopactie uit 2009 een schakelaar die kon switchen tussen 3 ingangen.. iemand enig idee hoe zo'n ding heet en waar je zoiets kunt kopen??

ik ben er verder uit
het wordt een kistje met m'n composetje (13cm inderdaad)
een 12V chinese Li-Ion accu
een 2050 versterker
line input voor mp3/ipod etc
Fm-radio input (nog even uitzoeken hoe dat het beste gaat)
en dan 24 volt adapter voor aansluiting op het lichtnet

nu nog even verdiepen in die HSK kratsafe of daar ook gewoon een 24 volt ingang op kan, of dat dat toch wordt doorgelust naar de accu tijdens schakelen of zo..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Laatst online: 25-12-2020
Dag allemaal,

Allereerst bedankt voor alle nuttige bijdragen in deze reeks topics!

Ik ben met een vriend begonnen met het aanschaffen van de onderdelen met als uiteindelijke resultaat een kistradio. De bedoeling is dat hij mee naar Texel/Terschelling/.., dus mee op vakantie, kan. Nu heb ik enkele vraagjes.

Ik heb een TA2024 versterker gekocht, deze ga ik zelf modden met een 0,6 W 4,7kOhm weerstandje. Ik ben enkel nog op zoek naar een mooi setje speaker, 2 speakers lijkt me voldoende. Echter welke zijn nu geschikt, en niet al te prijzig?

Zelf ben ik hierop uitgekomen, iemand op/aanmerkingen?
SINUS LIVE 2 WEG SL165C

Wat is het beste hout om te gebruiken? MDF/Multiplex/..

Een lijstje van wat er in komt:
Loodaccu 12V 7Ah HQ
Loodaccu lader
Tuimelschakelaar
Tulpchassisdeel rood
Tulpchassisdeel wit
Metaalfilmweerstand 0,6W 4,7kOhm
TA2024 versterker
Jack Kabel 1.5m
Verlengkabel Jack 3m
Sleutelschakelaar
Goede speakers?

Alvast bedankt!

Mvg,
Painore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Qua hout, MDF kan niet echt tegen water, multiplex al een stuk beter (en al helemaal als je het schildert).

En luidsprekers, volgens mij is ieder setje wel goed, de meeste speakers komt namelijk wel goed geluid uit. En ik denk dat je het verschil in een houten kist niet echt gaat merken eerlijk gezegd (zeker als je alleen maar hard wil gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
ThinkPadd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 22:26:
Qua hout, MDF kan niet echt tegen water, multiplex al een stuk beter (en al helemaal als je het schildert).

En luidsprekers, volgens mij is ieder setje wel goed, de meeste speakers komt namelijk wel goed geluid uit. En ik denk dat je het verschil in een houten kist niet echt gaat merken eerlijk gezegd (zeker als je alleen maar hard wil gaan)
Bedankt voor het snelle antwoord!

Een beetje zonde dus om 40 euro uit te geven aan deze speakers en kan ik beter voor een ander (goedkoper) setje gaan? Heeft iemand suggesties? Het geluid moet wel lekker zijn en het volume mag niet ontbreken uiteraard, krijg ik geen problemen met het vervormen van het geluid en uiteindelijk de tweeter als ik slechte speakers neem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
prein2 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 21:08:
[...]

het waren destijds nogal dure krengen (180 euro)
op marktplaats levert het vervolgens niets meer op, dus gaan ze in de krat. sowieso overkill natuurlijk.. maar zo'n 24 volt voeding is natuurlijk wel een idee.. op 12 volt accu en dan als er netstroom aanwezig is op 24 volt. dan kun je harder op het moment dat je stroom in de buurt hebt...

ik zie op kratradio.nl een fm-radiobordje. hoe is de kwaliteit daarvan? (heb kratradio er ook al over gemaild..) iemand ervaringen??
Dat mailtje heb ik inmiddels beantwoord ;) Ik heb wel ervaring met een simpelere versie trouwens, die heeft alleen mp3 functie, en die doet het erg goed! met AB en werkt allemaal vlot en het geluid klinkt goed. Maar ik vind juist de FM functie interessant, vandaar dat ik die mp3/fm bordjes besteld heb. Maar goed, dat duurt nog even :(
verder vond ik via een samenkoopactie uit 2009 een schakelaar die kon switchen tussen 3 ingangen.. iemand enig idee hoe zo'n ding heet en waar je zoiets kunt kopen??
Ik gok op input selector switch. oid. Als je 2 bronnen wilt gebruiken kan je ook een 2polige wisselcschakelaar gebruiken en alleen L en R schakelen en de ground gemeenschappelijk doen. Werkt ook prima (heb ik eventueel wel voor je)
ik ben er verder uit
het wordt een kistje met m'n composetje (13cm inderdaad)
een 12V chinese Li-Ion accu
een 2050 versterker
line input voor mp3/ipod etc
Fm-radio input (nog even uitzoeken hoe dat het beste gaat)
en dan 24 volt adapter voor aansluiting op het lichtnet

nu nog even verdiepen in die HSK kratsafe of daar ook gewoon een 24 volt ingang op kan, of dat dat toch wordt doorgelust naar de accu tijdens schakelen of zo..
Dat mailtje heb ik gezien ja ;-) Houd er wel rekening mee da tdie niet werk op 24 volt, dus daar moet je dan wat op verzinnen. Verder als je de TK2050 nog niet hebt, zou ik die ook niet nemen, want die is een stuk duurder en dat volume kunnen je boxen waarschijnlijk toch niet lekker weergeven. Dan ben je met een ta2024 veel goedkoper uit. maar goed, die keus is aan jou ;)

overigens, die tk2050 is wel een leuk ding. Ik heb er een kleine versterker mee gebouwd en die doet het erg goed, maar die gebruik ik gewoon thuis, met een mengpaneel als voorversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

ik heb geen haast.. misschien inderdaad toch maar de 2024. je weet hoe dat gaat, je eerste plan is er een te maken van oude onderdelen, en op het eind sta je daar met allemaal nieuwe onderdelen...
in juni wil ik hem gaan bouwen, dat FM ding is eigenlijk een must, anders bouw ik er toch een autoradio in. en die schakelaar is natuurlijk super, ik ga binnenkort wel een combi-order plaatsen..

[ Voor 10% gewijzigd door prein2 op 01-05-2010 10:01 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Painore schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 23:11:
[...]

Bedankt voor het snelle antwoord!

Een beetje zonde dus om 40 euro uit te geven aan deze speakers en kan ik beter voor een ander (goedkoper) setje gaan? Heeft iemand suggesties?

[...]
Volgens mij worden deze speakers hier vaak gebruikt en zijn de reacties erg positief! Plus dat ze heel goedkoop zijn (20euro) maakt deze heel aantrekkelijk!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 10:07:
[...]

Volgens mij worden deze speakers hier vaak gebruikt en zijn de reacties erg positief! Plus dat ze heel goedkoop zijn (20euro) maakt deze heel aantrekkelijk!
Bedankt voor de hulp!

Ze zien er inderdaad prima uit, dan heb ik wel nog een vraagje. Welke van dit merk zijn nu beter (ze kosten hetzelfde)
1. Boschmann Titan 2-Weg Luidspreker G-4632
2. Boschmann Titan 2-Weg Luidspreker G-5532 of zijn Grotere broer

Ze moeten wel op een lekker volume kunnen draaien zonder te vervormen, iemand ervaring met deze speakers?

Hartelijk bedankt alvast!

Mvg,

[ Voor 5% gewijzigd door Painore op 01-05-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
Ik heb een Power Sonic accu (12v 7Ah) die uit een beveiligings systeem komt. Deze heeft letterlijk jaren in de kast gestaan maar toen ik hem vandaag doormeette kreeg ik er netjes 12-13v uit. Hoe lang blijven die loodgel accu's goed.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaakwortel schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:25:
Ik heb een Power Sonic accu (12v 7Ah) die uit een beveiligings systeem komt. Deze heeft letterlijk jaren in de kast gestaan maar toen ik hem vandaag doormeette kreeg ik er netjes 12-13v uit. Hoe lang blijven die loodgel accu's goed.?
je moet hem wel met load meten anders krijg je verkeerde metingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
Het werkt :D, hoewel de kwaliteit van de muziek nog een beetje gek doet.
Afbeeldingslocatie: http://img691.imageshack.us/img691/5205/img2280yw.jpg
Work in Progress hier
morgen ff wat gaten zagen in mijn jerrycan en alles er in klonteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Waarom niet in dat houten bakje (met dat handvat) waar je ene luidspreker in ligt?

In zoiets heb ik mijn versterker spul ook gemaakt.

Pfff mijn TA2024 van sure_electronics (eBay) is er nogsteeds niet. Op 15-4 gemarkeerd als verzonden.

Terwijl pakketjes van Dealextreme (Hongkong) er binnen een week zijn.

sure_electronics zat ook ergens in China geloof ik.

[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 01-05-2010 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
Ik heb de gaten al gezaagd, alle spullen passen precies door de gaten. (heb toch grotere speakers genomen). Nu moet alles er nog in, ik denk dat ik wat hout aan de binnekant maak om alles vast te kunnen zettten.
De accu werk prima in ieder geval

[ Voor 7% gewijzigd door sjaakwortel op 01-05-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Ik heb even een vraagje. Ik heb twee leuek schakelaars gevonden, die ik beide in mijn kistradio wil zetten. Echter twijfel ik of ik deze kan aansluiten op mijn 12V 7Ah loodaccu.

Het gaat om de volgende twee schakelaars.
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=700760
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=701169

En dan met name het volgende stukje twijfel ik over: Schakelvermogen: 125 V~ 3 A, 250 V~ 1,5 A en Isolatieweerstand: min. 100 MΩ/500 V/DC.

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
Volgens mij kan dat gewoon, 125*3=12*31=375 watt
Dus op 12 volt kan hij 31A hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door sjaakwortel op 01-05-2010 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
sjaakwortel schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 19:04:
Dus het gaat daar om een maximum, geen voorwaarde waaran je accu moet voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Klopt :)
(Verduidelijking: dit zijn maximale waardes en geen voorwaarden)

[ Voor 80% gewijzigd door Malantur op 02-05-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
Ik denk dat het gewoon moet werken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
sjaakwortel schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 19:04:
fout, een schakelcontact heeft een maximale stroom geen maximaal vermogen echter neemt de maximale stroom af naarmate de spanning toeneemt dit omdat er bij hogere spanning het contact eerder vonkt.(overslag)
ook is de maximale stroom bij gelijkstroom kleiner dan wissel om diezelfde reden.
bij 12 V zul je echt niet veel meer dan 1 a 2 Ampere moeten schakelen als je een redelijke levensduur van je schakelaar wenst.
ook dien je er rekening mee te houden dat veel schakelaars specifiek gemaakt zijn voor AC of voor DC dit met betreking tot inbranden isolatie eigenschappen etc.

[ Voor 11% gewijzigd door chevy250 op 02-05-2010 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

eens, alleen denk ik toch dat deze schakelaar prima is voor deze toepassing.

ik heb op circuitsonline een paar leuke gadgets gezien die je simpel kan maken. bijvoorbeeld een LED VU meter. moet die op het ingangssignaal van je versterker of het uitgangssignaal van je versterker aangesloten worden?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
ik zeg ook niet dat die niet geschikt zou zijn maar als je er veel ampere (31) mee gaat schakelen zoals aangegeven dan gaat het echt niet goed.

en een vu meter wordt normaal gesproken op een uitgang aangesloten. maar ik neem aan dat er ook wel een gebruiksaanwijzing of in ieder geval wat technische data aanwezig is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

weinig technische data.. in ieder geval niet wat ik vroeg, maar op de uitganag ga ik dan eens proberen..
link

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Dus zonder tussenkomst van andere apparaten zou het gewoon mogelijk zijn om deze sleutelschakelaar te gebruiken op mijn 12V 7Ah loodaccu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
prein2 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 13:01:
weinig technische data.. in ieder geval niet wat ik vroeg, maar op de uitganag ga ik dan eens proberen..
link
data sheet:
http://www.national.com/ds/LM/LM3915.pdf

voorbeelden:
http://home.deds.nl/~doze...semod/audiovu/audiovu.htm

het lijkt er op dat deze gevoelig genoeg is voor het ingangs signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Hehe eindelijk weer thuis :) Kan deze vakantie dan wel even mijn koffer afmaken, al zit ik nu wel met een vage blessure :S Ook inmiddels weer loon binnen, maar de acties voor de vernieuwde TA-2024 enz. zijn al afgelopen... bummer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 05:02
Nou ben ik zelf niet handig met printplaatjes zelf in elkaar zetten maar een draadje/ weerstand solderen lukt me wel (smd is wel lastig) dus ik zat eens te zoeken op een accu laad circuit.
Nou kwam ik dus het volgende tegen.
Simpel gezegd een mini UPS welke je accu laad en bij spanning uitval (of te lage voedingsspaning) automatisch overgaat op de accu.

Probleem waarbij ik een beetje tegen aan loop / me weerhoud om het te bestellen. Is de ingangsspanning welke nodig is voor het laden. Deze moet namelijk minimaal 15V zijn en de meeste Class-D / T versterkers gaan maar tot max 13.8V
Nou zou me simpele kennis van electronica zeggen dat dmv een weerstand de spanning wel naar normale waardes te krijgen valt maar ik denk dat het dan weer mis gaat wanneer er overgestapt wordt naar accu.
Battery charging, bulk charging mode

The picoUPS-100 has a built in, two stage SLA battery charger. First stage is
bulk charging stage, where the battery is being charged at a constant
current of ~500mA. Depending on battery size and level of discharge, bulk
charing stage can be anywhere from few minutes to few hours. For example,
a typical 7AH / 12V SLA battery will fully change in 6-12 hours. During this
time the Orange LED will be ON.

Battery charging, float charging mode

When the battery is near full capacity, charge current will slowly decrease. At
this point, picoUPS will switch charging mode from bulk to float charge. Float
charging ensures that the battery is kept at a precise 13.5V.
De accu spanning zal dus niet boven die 13.5v uit gaan komen, wat opzich prima is voor het behoud van de accu maar ik voorzie wel problemen als er dus die weerstand er nog steeds bij zie.

Dus heeft er iemand hier meer ervaring mee. Of misschien betere alternatieve :?
Het automatisch overspringen op accu spanning is geen vereiste.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Waarom niet net zo als ik doen, gewoon een LM317 met een diode ertussen permanent aan je accu laten hangen (de diode zit dan zo gemonteerd dat de accu geen spanning kan leveren aan de LM317).

Je versterker krijgt z'n spanning dan gewoon van de accu, en zodra je externe voeding aansluit op de LM317 gaat je accu laden.

Je zou dan zelf nog iets kunnen doen met een gelijkrichter die je weer aansluit op die externe voeding (als het een AC spanning is) en met een schakelaar de versterker laten wisselen tussen de accu en die externe voeding.

Zo heb ik het ook en het werkt prima. M'n accu word sowieso opgeladen zodra ik netspanning aansluit, dus daar hoef ik niet om te denken. Ik moet er alleen even aan denken om over te schakelen op netspanning voor m'n versterker, anders raakt m'n accu niet vol ;)

Ik vind dat picoUPS dingetje ook nogal duur trouwens. Je zou het zelf ook kunnen maken met een relais met overname contact en nog wat andere meuk. Dat moet zeker lukken voor <40 euro.

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 02-05-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
die picoUPS-100 is dus een automatische omschakelaar en lader in een, en ook zorgt die er voor dat je accu niet overladen wordt. bij 13.5 volt wordt de stroom begrensd zodat de accu op een 13.5 volt spannings niveau blijft.

als je de spanning naar je versterker wilt verlagen "gewoon" twee diodes bv Schottky diode SB1250 50V 12A met een forward voltage van 0.6 volt in serie met de mosfet van de laadspanning dit verlaagd de spanning met 1.2 volt dus 15-1.2 = 13.8 volt als je dat ook nog te veel vindt dan doe je drie diodes 15-1.8 = 13.2 Volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Ik ben opzoek naar een simpel tuimelaarschakelaartje. On/Of alleen. Voor welke kan ik dan het beste gaan als ik een loodaccu van 12V 7Ah gebruik en een gemodde TA2024. Het tuimelschakelaartje is om de krat aan/uit te zetten, dus om de stroom van de accu naar de versterker te onderbreken.

Ook komt er nog een sleutelschakelaar aan. Beide moeten ze op on staan om de krat geluid te laten afspelen. Is deze geschikt? http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=754102 en deze http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=701169?

Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van deze schakelaars? Welk schakelvermogen, etc..?

Mvg,
Tommy

[ Voor 32% gewijzigd door Painore op 02-05-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen ! Al véél gelezen hier maar zit toch nog met enkele vragen ...
Ik zou dus ook een autoradio gaan inbouwen in een kistje met 4 speakers die ik hier nog liggen heb ...

Voor een 230V => 12V DC 100watt ( moet het nog zwaarder qua vermogen ? ) voeding had ik gedacht aan 1 van deze :

http://www.elektronica-on...tent_details.php?id=12938

Ook heb ik nog volgende batterij staan :

KOBE 12V 7Ah ! Type HV7-12

http://www.celltech.se/produkter/upload_pdf//HV7-124,8.pdf

Standby use 13.6 a 13.8V
Initial current 2.1 Max ( max laadstroom veronderstel ik ? )

Nu zou ik die radio laten werken op netstroom en op batterij door de uitgang van de 230V / 12 V omvormer parrallel te zetten op elkaar zodat ie op netstroom speelt en terwijl de batterij op niveau brengt . Eens uit het stopcontact verder speelt op de batterij ...

Is dit te realiseren op deze wijze ?
En hoe kan ik die laadstroom beperken zodat de batterij bij volledige ontladen toestand zich niet kapot laadt bij het inpluggen op netspanning ?

Mvg,

krisse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Die voeding die je linkt geeft 8,5A, terwijl je kratje normaal iets van een 1A trekt met uitschieters naar 2A.
Verder heb je 14V nodig om een loodaccu volledig op te laden, en liefst nog een druppellader, zeker als je lader continu laat bijladen.
(Voor hetzelfde geld haal je trouwens een normale 12V voeding en een loodaccu druppellader bij conrad..)

[ Voor 17% gewijzigd door Malantur op 02-05-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey , de voeding zou je in principe nog 10 procent hogerop kunnen regelen 12 + 1.2 V => 13.2 V .

Het feit is dat als de radio speelt op netspanning , hij stroom moet afnemen van het net ( van de omvormer 230 /12V ) om radio te voeden en terwijl ook de batterij wat bijlaadt . Als ik het stopcontact uittrek hij gewoon kan verder werken op de 12V batterij . Is die leeg , dan steek ik gewoon weer het stopcontact in en werk ik noodgedwongen verder op netspanning en laat ik de batterij opladen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Morgen naar een houthandel, ik heb een vrij lastige klus te klaren. Er moet een schuin stuk van de frontbaffle afgezaagd worden, maar alleen aan de achterste twee platen multiplex. De zijkanten zitten al vast, met een decoupeerzaag wordt het een zootje.. dus ik laat deze klus even aan de experts over.

Afbeeldingslocatie: http://reactormedia.nl/kistradio/speaker3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Malantur schreef op zondag 02 mei 2010 @ 22:50:
Verder heb je 14V nodig om een loodaccu volledig op te laden, en liefst nog een druppellader, zeker als je lader continu laat bijladen.
14V is te hoog om je gelaccu mee op te laden.

Op mijn gelaccu staat "Nominal float voltage 13.65V at 20 °C).
Dat is dus als hij permanent aan de lader hangt.

Dit is bij ons niet het geval, dus in dat geval zou ik hem met 13,8V laden. Die spanning hebben druppelladers ook.

Met 14V gaat je accu koken en gaat hij kapot.

Het lijkt misschien weinig, 0,2V verschil, maar het kan een enorm verschil hebben op de levensduur van je accu. Gelaccu's zijn namelijk erg gevoelig.
Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 22:58:
Hey , de voeding zou je in principe nog 10 procent hogerop kunnen regelen 12 + 1.2 V => 13.2 V .

Het feit is dat als de radio speelt op netspanning , hij stroom moet afnemen van het net ( van de omvormer 230 /12V ) om radio te voeden en terwijl ook de batterij wat bijlaadt . Als ik het stopcontact uittrek hij gewoon kan verder werken op de 12V batterij . Is die leeg , dan steek ik gewoon weer het stopcontact in en werk ik noodgedwongen verder op netspanning en laat ik de batterij opladen ...
Met 13,2V krijg je je accu niet helemaal 100% opgeladen. Te weinig spanning is dus ook weer niet goed :+

En je moet wel oppassen dat je je accu niet tever leegtrekt met jouw methode (spelen totdat hij leeg is). Dat hoef je maar een paar keer te doen en je accu kan naar het chemisch afval.

/einde van het accu lesje :P

[ Voor 44% gewijzigd door ThinkPad op 02-05-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
ThinkPadd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 23:10:
[...]

Dit is bij ons niet het geval, dus in dat geval zou ik hem met 13,8V laden. Die spanning hebben druppelladers ook.

Het lijkt misschien weinig, 0,2V verschil, maar het kan een enorm verschil hebben op de levensduur van je accu. Gelaccu's zijn namelijk erg gevoelig.

[...]

Met 13,2V krijg je je accu niet helemaal 100% opgeladen. Te weinig spanning is dus ook weer niet goed :+

En je moet wel oppassen dat je je accu niet tever leegtrekt met jouw methode (spelen totdat hij leeg is). Dat hoef je maar een paar keer te doen en je accu kan naar het chemisch afval.

/einde van het accu lesje :P
Hmm en waarom laad ik mijn accu dan altijd op met een autoaccu lader? Het is een SLA (Sealed Lead Acid) accu en das dus eigenlijk een lood accu maar dan met lood in gel vorm wat dus tegen schokken kan? Althans dat is wat ik gehoord heb van een vader van een maat van me, die zit dagelijks met elektrotechniek te werken (en is geen electricien maar ontwerpt printplaatjes enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
ThinkPadd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 23:10:
[...]

In de datasheet van dit accu staat het volgende:
Charging voltage bij Standby use: 13,5 - 13,8V
Charging voltage bij Cycle use: 14,4-15V

Ik ga uit van cycle use, en dus kan je laden met 14,4 tot 15V. 14V lijkt me de gulden middenweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
BlackWhizz schreef op zondag 02 mei 2010 @ 23:19:
[...]

Hmm en waarom laad ik mijn accu dan altijd op met een autoaccu lader? Het is een SLA (Sealed Lead Acid) accu en das dus eigenlijk een lood accu maar dan met lood in gel vorm wat dus tegen schokken kan? Althans dat is wat ik gehoord heb van een vader van een maat van me, die zit dagelijks met elektrotechniek te werken (en is geen electricien maar ontwerpt printplaatjes enzo).
Malantur schreef op zondag 02 mei 2010 @ 23:21:
[...]

In de datasheet van dit accu staat het volgende:
Charging voltage bij Standby use: 13,5 - 13,8V
Charging voltage bij Cycle use: 14,4-15V

Ik ga uit van cycle use, en dus kan je laden met 14,4 tot 15V. 14V lijkt me de gulden middenweg.
Zelf weten jongens, ik doe het in ieder geval niet. Zeker niet met een auto accu lader, want die goedkope modellen hebben geen enkele beveiliging, en als de accu voller begint te worden loopt de laadspanning ook ineens op.

Ik speel dan liever op safe door een mooi voedinkje te pakken en die af te regelen op een veiligere spanning. Ik heb dat ding op m'n slaapkamer staan als hij staat te laden en ik wil niet wakker worden met een prikkelende zwavellucht in m'n neus omdat m'n accu staat te borrelen :X

14V kan ook wel als je hem snel vol wilt hebben, maar je moet er dan bijblijven en goed de spanning in de gaten houden, want hij kan permanent aan 13,8V blijven hangen, maar bij 14V en hoger gaat hij op een gegeven moment warm worden en koken (extreem geval, maar het kan wel)

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 02-05-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Iemand ervaring met een CTEK XS3600 lader? Ik kan eigenlijk weinig informatie vinden over de mogelijkheid tot laden van gelaccu's. Het voordeel van deze lader is de (goedkope) opzetstekkertjes die ook in te bouwen zijn. Ik plaats m'n lader sowieso niet in m'n kist dus een stekkeraansluiting met indicator is een welkome toevoeging.

[ Voor 77% gewijzigd door BBotman op 02-05-2010 23:38 . Reden: Toevoeging. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de weerstandmod over de TA2024 toepassen, maar volgens mij dien ik een 4700 ohm weerstandje te gebruiken en geen 4700k weerstandje zoals de startpost één keer zegt (typo?).

Op de aanbevolen website (http://www.nopom.org/tech...2024-met-modificatie2.jpg) zie ik volgens mij een 47000 ohm weerstandje gesoldeerd worden, omdat de laatste ring mij oranje lijkt (multiplier van 1000 i.p.v. 100). Moet die ring niet rood zijn, of is de foto enigszins verkleurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Ik ben op zoek naar een Nederlandse LINE-X Truck Bed Protection dealer.

Gevonden: B.C. Coatings B.V. Almere

Met dit spul ga ik m'n kist afwerken, zie voor een voorbeeldje:

[ Voor 156% gewijzigd door BBotman op 03-05-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:56:
Ik wil de weerstandmod over de TA2024 toepassen, maar volgens mij dien ik een 4700 ohm weerstandje te gebruiken en geen 4700k weerstandje zoals de startpost één keer zegt (typo?).

Op de aanbevolen website (http://www.nopom.org/tech...2024-met-modificatie2.jpg) zie ik volgens mij een 47000 ohm weerstandje gesoldeerd worden, omdat de laatste ring mij oranje lijkt (multiplier van 1000 i.p.v. 100). Moet die ring niet rood zijn, of is de foto enigszins verkleurd?
het moet inderdaad 4700Ohm (4,7kOhm )zijn! Die op de foto weet ik niet wat er mis is met ringen oid, maar naar mijn beste weten heb ik toen toch echt 4700 ohmpjes gesoldeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Afbeeldingslocatie: https://www.mazur-sc.pl/images/96578fa55825b3223077291bc01e8506_TS%2055%20Q.jpg

Boert zo'n zaag dwars door schroeven heen? Moet namelijk een schuin kantje aan de frontbaffle zagen maar de kans bestaat dat ik misschien 1 of 2 schroeven tegen kom.

Tevens: Iemand ervaring met de CTEK XS3600 lader voor een 25Ah gelaccu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
is niet ideaal voor je zaagblad, maar 1 of 2 schroefjes is meestal niet echt een probleem. Pas wel op met (metaal) splinters! veiligheidsbril is geen gek plan.

vandaag mijn hKs in elkaar gezet, inclusief overschakelen bij netvoeding. alles lijkt te werken. alleen wanneer ik de netvoeding er af haal, en die dus uitschakelt, gaat die niet direct aan op de accu. groene knop geeft een kort flikkeren, pas na een seconde of 20 kan ik hem met de groene knop aanzetten. is dit een fout in mijn soldeerwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

wat kost die coating?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat jullie mijn probleem over het telkens in de beveiliging schieten van mijn versterker bij hoog volume nog kunnen herinneren.

Maar na nog eens goed gekeken te hebben blijkt dat m'n maat een weerstandjes verkeerd om heeft gesoldeerd. Kan dit tevens een oorzaak zijn?

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/03/1272893345-810.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Je bedoelt dat de rechter anders zit vergeleken met de linker? Dat maakt niet uit namelijk, weerstanden hebben geen polariteit ;)

Denk eerder dat je het in de koeling moet zoeken als hij telkens in de beveiliging schiet. Of doet hij het ook op laag volume?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 15:55
Het in de beveiliging schieten van de versterker is een "Feature" van het ding, als je op hoog volume afspeeld gaat de versterker clippen, dat detecteert dat ding en schakelt zichzelf uit om te voorkomen dat je kut geluid krijgt / je boxen beschadigen.

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

BBotman schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:14:
Ik ben op zoek naar een Nederlandse LINE-X Truck Bed Protection dealer.

Gevonden: B.C. Coatings B.V. Almere

Met dit spul ga ik m'n kist afwerken, zie voor een voorbeeldje:

[video]
Nice! Dat spul ziet er interessant uit! Heb je enig idee wat het kost om je kratje zo te laten coaten?

Het kistje zelf ziet er trouwens ook wel bruut uit zo!

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.

Linken naar conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a>...