Ik wil ook een kistje gaan bouwen en ik wil een tk2050 gaan gebruiken. Als ik het goed heb werkt deze op 24v. Dus heb ik 2 accu's nodig. Ik wil gelaccu's gaan gebruiken. Hoeveel AH raden jullie aan?
Hangt van je budget af en van de gewenste speelduur. Een TA2024 trekt ongeveer 1A (staat ergens in dit topic). Een TK2050 ongetwijfeld meer, hoewel ik er geen getal op kan plakken.
Hou rekening met het feit dat je de accu's in serie moet zetten om op 24V uit te komen, en dan mag je de capaciteit niet optellen.
Ook het opladen van 24V accu's gaat niet zomaar met een normale loodaccu lader. Je zal dus ook nog een andere lader (voeding) moeten voorzien.
Hou rekening met het feit dat je de accu's in serie moet zetten om op 24V uit te komen, en dan mag je de capaciteit niet optellen.
Ook het opladen van 24V accu's gaat niet zomaar met een normale loodaccu lader. Je zal dus ook nog een andere lader (voeding) moeten voorzien.
[ Voor 8% gewijzigd door Malantur op 13-05-2010 14:01 ]
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Je kunt ze ook apart opladenMalantur schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:00:
2x100=200 200/24=8.3333333AVerwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 13:47:
Ik wil ook een kistje gaan bouwen en ik wil een tk2050 gaan gebruiken. Als ik het goed heb werkt deze op 24v. Dus heb ik 2 accu's nodig. Ik wil gelaccu's gaan gebruiken. Hoeveel AH raden jullie aan?
Op 2 7.2Ah accus kun je dan net geen uurtje spelen op vol volume, een 17Ah accu zou al mooier zijn, dan speel je 2 uur op vol vermogen. Dit gaat alleen zowieso een erg dure grap worden dan. Het goedkoopste en mischien het beste zou zijn als je op de sloop 2 Autoaccus haalt. Dan ben je wss een stuk minder kwijt, en heb je veel meel capaciteit. Nadelen zijn dan wel weer het grote gewicht en dat je ze niet mag kantelen.....
EDIT; ik denk trouwens niet dat de TK2050 serieus 8.333A trekt op vol volume, die 2x100 watt word waarschijnlijk alleen op 30V gehaald. En natuurlijk speel je niet altijd op vol volume, en dan daalt het energie gebruik drastisch
Maar het beste vraag je dit soort dingen aan pixel, die heeft namelijk een TK2050 aangesloten op 2 Autoaccus
[ Voor 15% gewijzigd door Skeltenaer op 13-05-2010 14:09 ]
Verwijderd
Dat had ik ook al bedacht gelukkigThinkPadd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:04:
[...]
Je kunt ze ook apart opladenEerst de ene, en dan de andere
Dan kun je gewoon een 12V lader pakken
Voor de TA2024: 2x15=30 30/12= 2,5ASkeltenaer schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:05:
[...]
2x100=200 200/24=8.3333333A
Op 2 7.2Ah accus kun je dan net geen uurtje spelen op vol volume, een 17Ah accu zou al mooier zijn, dan speel je 2 uur op vol vermogen. Dit gaat alleen zowieso een erg dure grap worden dan. Het goedkoopste en mischien het beste zou zijn als je op de sloop 2 Autoaccus haalt. Dan ben je wss een stuk minder kwijt, en heb je veel meel capaciteit. Nadelen zijn dan wel weer het grote gewicht en dat je ze niet mag kantelen.....
Maar op een beetje normaal volume bleek hij 1A te trekken, met uitschieters naar tegen de 2A.
Bovendien moet je rekening houden met het rendement en de belasting (type speakers).
Zomaar 8,3A roepen is dus een beetje overdreven.
Niettemin denk ik ook dat het een dure grap zal worden..
Dat is waar, maar niet echt handig. Bovendien kan het zijn dat als het accu niet even hard opgeladen wordt (per ongeluk), dat er grote vereffeningsstromen gaan vloeien. Bovendien lijkt het me niet handig om elke keer de accu's uit de krat te halen, om te beurte laden en weer inbouwen.. Maar goed, dat moet je zelf afwegen.ThinkPadd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:04:
[...]
Je kunt ze ook apart opladenEerst de ene, en dan de andere
Dan kun je gewoon een 12V lader pakken
[ Voor 21% gewijzigd door Malantur op 13-05-2010 14:11 ]
Lees mijn editMalantur schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:09:
[...]
Voor de TA2024: 2x15=30 30/12= 2,5A
Maar op een beetje normaal volume bleek hij 1A te trekken, met uitschieters naar tegen de 2A.
Bovendien moet je rekening houden met het rendement en de belasting (type speakers).
Zomaar 8,3A roepen is dus een beetje overdreven.
Niettemin denk ik ook dat het een dure grap zal worden..
Ja ik las hem al nadat ik mijn reply postte, maar bottom line blijft staan: zeer waarschijnlijk duur voor weinig speelduur.
Daarom zijn autoaccus van de sloop waarschijnlijk toch de beste en goedkoopste oplossing. Maar dit moet Grotverdomme natuurlijk zelf beslissen
Verwijderd
Ik moet er ook ngo ff over na denken omdat autoaccu's het hele gebeuren wel weer zwaar maakt omdat je er 2 nodig hebt.Skeltenaer schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:21:
Daarom zijn autoaccus van de sloop waarschijnlijk toch de beste en goedkoopste oplossing. Maar dit moet Grotverdomme natuurlijk zelf beslissen
Ik weet niet of het realiseerbaar is maar er schoot mij een idee te binnen:
Is het mogelijk het topic op te splitsen in subcategorieën?
Bijvoorbeeld:
- Versterkers
- Speakers
- Accu / voeding
- Bouw
- Schakelschema's en toebehoren
- Overigen
Lijkt mij makkelijker ivm met het posten van vragen en het terugvinden van relevante antwoorden.
Als ik namelijk nu iets wil weten wat al een tijd geleden besproken is, moet ik zo ongeveer het hele topic opnieuw doorspitten
Idee?
Edit: natuurlijk niet alle voorgaande posts herorganiseren dat is een tijdrovende klus
Maar gewoon vanaf nu ofzo? Aangezien er dagelijks best veel nieuwe posts zijn zal het vrij snel gaan
Bijvoorbeeld:
- Versterkers
- Speakers
- Accu / voeding
- Bouw
- Schakelschema's en toebehoren
- Overigen
Lijkt mij makkelijker ivm met het posten van vragen en het terugvinden van relevante antwoorden.
Als ik namelijk nu iets wil weten wat al een tijd geleden besproken is, moet ik zo ongeveer het hele topic opnieuw doorspitten
Idee?
Edit: natuurlijk niet alle voorgaande posts herorganiseren dat is een tijdrovende klus
Maar gewoon vanaf nu ofzo? Aangezien er dagelijks best veel nieuwe posts zijn zal het vrij snel gaan
[ Voor 17% gewijzigd door martijn1172 op 13-05-2010 14:35 ]
Autoaccu's zijn ook niet bedoeld om langere tijd een 'lage' stroom van te trekken zoals in dit geval. Dan moet je al een tractie accu hebben (vaak als 2e accu in een camper gebruikt).Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:23:
[...]
Ik moet er ook ngo ff over na denken omdat autoaccu's het hele gebeuren wel weer zwaar maakt omdat je er 2 nodig hebt.
Ik zou gewoon bij gelaccu's blijven.
Maar wil je er perse een 24V versterker in dan? Gaat de TA2024 met weerstandsmod niet hard genoeg?
Hoe wil je dat doen? Dan moet je meerdere topics maken, en daar zijn de moderators niet heel blij mee denk ik (dan wordt het een chaos in het "Audio en HiFi subforum). Ik denk dat het het makkelijkste is om het gewoon op deze manier te houden. In de startpost is het al mooi onderverdeeld ja, daar kun je de meeste info al uit halenmartijn1172 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:31:
Ik weet niet of het realiseerbaar is maar er schoot mij een idee te binnen:
Idee?
[ Voor 66% gewijzigd door ThinkPad op 13-05-2010 14:43 ]
Na een uurtje of 18 laden met deze lader, geeft mijn voltmetertje nog steeds 8,75V aan. Kan de accu nu kapot zijn, kan dit aan de lader liggen, of werkt mijn voltmetertje niet naar behoren. De winkels zijn dicht vandaag dus ik kan niet even snel een multimeter gaan kopen..
Nog even mijn vorige vraag herhalen: het soldeerlipje van mijn cinch aansluiting ligt op het metalen montageplaatje, staat nu niet mijn hele montageplaatje onder stroom?
Kan het kwaad als ik alles aansluit en kijk of alles werkt, ookal geeft de voltmeter maar 8.8V aan?
Alvast bedankt!
Foto's van het proces:

Nog even mijn vorige vraag herhalen: het soldeerlipje van mijn cinch aansluiting ligt op het metalen montageplaatje, staat nu niet mijn hele montageplaatje onder stroom?
Kan het kwaad als ik alles aansluit en kijk of alles werkt, ookal geeft de voltmeter maar 8.8V aan?
Alvast bedankt!
Foto's van het proces:

[ Voor 29% gewijzigd door Painore op 13-05-2010 16:43 ]
Een opsplitsing is geen goed idee omdat je het overzicht kwijt raakt. Misschien een nieuw topic, na 50 pagina's.
Nou ik ben ook eindelijk begonnen met een koffertje.
Maar niet op basis van de TA2024 maar op basis van een oud analoog surround versterkertje.
Deze kan 5.1 tulp in krijgen en ook 5.1 uit sturen. Maar ja voor een koffer is dat wat overkill maar omdat ik er nu nog niet te veel aan uit wil geven wordt het zo opgelost
Subwoofer uit het setje (welke in de receiver behuizing zat) gaat hergebruikt worden. En verder gaat het gebouwd worden naar een 2.1 opstelling. Maar als er plek genoeg is misschien ook wel 5.1 (puur omdat het kan
) en dat laat ik stereo geluid als 5.1 eruit sturen 
Geheel kan dus straks alleen op 230V draaien maar omdat ik het nu dusdanig opbouw is het later alleen na vervanging van een inleg plaat volledig te wijzigen.
Op dit moment ben ik nog bezig met het maken van een frame van 18mm mdf binnen de koffer omdat 3mm triplex met alu laagje niet echt geweldig is als je een sub erbij gebruikt en dit frame is gelijk de basis om de inleg plaat op vast te schroeven
Alleen een beetje jammer dat ik maar 2 lijmklemmen heb want nu moet ik telkens een uur wachten voordat ik het volgende kan gaan klemmen
maar omdat sommige kabels niet lang genoeg zijn heb ik nog wel wat te solderen.
Foto's komen allemaal later ..
Maar niet op basis van de TA2024 maar op basis van een oud analoog surround versterkertje.
Deze kan 5.1 tulp in krijgen en ook 5.1 uit sturen. Maar ja voor een koffer is dat wat overkill maar omdat ik er nu nog niet te veel aan uit wil geven wordt het zo opgelost
Subwoofer uit het setje (welke in de receiver behuizing zat) gaat hergebruikt worden. En verder gaat het gebouwd worden naar een 2.1 opstelling. Maar als er plek genoeg is misschien ook wel 5.1 (puur omdat het kan
Geheel kan dus straks alleen op 230V draaien maar omdat ik het nu dusdanig opbouw is het later alleen na vervanging van een inleg plaat volledig te wijzigen.
Op dit moment ben ik nog bezig met het maken van een frame van 18mm mdf binnen de koffer omdat 3mm triplex met alu laagje niet echt geweldig is als je een sub erbij gebruikt en dit frame is gelijk de basis om de inleg plaat op vast te schroeven
Alleen een beetje jammer dat ik maar 2 lijmklemmen heb want nu moet ik telkens een uur wachten voordat ik het volgende kan gaan klemmen
Foto's komen allemaal later ..
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
meestal hebben dit soort aansluitingen een massa die inderdaad met het montageplaatje verbinding maakt. zorg ervoor dat het metalen plaatje dus dezelfde aarde heeft, dan heb je geen aardlus..Painore schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:16:
De soort die ik op conrad ga bestellen heeft daarom 2 plastic ringen ertussen, dus zowel 1 aan de voorkant als aan de achterkant van het montageplaatje. Misschien dat je dus hetzelfde kunt creëren dmv plastic-ringetjesPainore schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:16:
Ter verduidelijking
[ Voor 7% gewijzigd door martijn1172 op 13-05-2010 17:44 ]
En hoe zorg ik daarvoor?prein2 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:30:
[...]
meestal hebben dit soort aansluitingen een massa die inderdaad met het montageplaatje verbinding maakt. zorg ervoor dat het metalen plaatje dus dezelfde aarde heeft, dan heb je geen aardlus..
Er zit ook nog een tuimelschakelaar en een sleutelschakelaar in het plaatje.

Die had ik dus ook gezien, daardoor kwam ik dus ook met deze vraag. Tenzij prein2 of iemand anders mij kan uitleggen hoe ik dit makkelijk kan voorkomen, moet ik denk ik maar nieuwe kopen?martijn1172 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:42:
[...]
De soort die ik op conrad ga bestellen heeft daarom 2 plastic ringen ertussen, dus zowel 1 aan de voorkant als aan de achterkant van het montageplaatje. Misschien dat je dus hetzelfde kunt creëren dmv plastic-ringetjes
Ter verduidelijking
[ Voor 47% gewijzigd door Painore op 13-05-2010 17:48 ]
als het goed is hoef je het dus niet te voorkomen, want het is allemaal min.
tenzij je ergens de plus op de verkeerde kant van je schakelaar aansluit.
(je kunt met de schakelaar de min schakelen, dan komt de plus niet op dit bordje..)
(je kunt met de schakelaar de min schakelen, dan komt de plus niet op dit bordje..)
Er komen drie draadjes uit mijn TA2024, een zwarte die ik op beide soldeelipjes van de cinches aansluit, en dus op de montageplaat. Ook nog een rode draad die naar de rode cinch gaat en de gele naar de witte cinch. Op de schakelaars sluit ik de min aan en dan heb ik nergens problemen mee?prein2 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:55:
als het goed is hoef je het dus niet te voorkomen, want het is allemaal min.
Alvast bedankt!
Nou ik heb inmiddels besloten ook maar de TA2024 te gebruiken voor mijn kratradio(Iredev je hebt mail
)
Maar nu ben ik nog aan het twijfelen over de speakers?
Ik hoor hier goede verhalen over die boschmann speakers van conrad(die van 27 euro dacht ik) maar nu kwam ik na zoeken op wat vergelijkingssites ook deze tegen:http://www.pixmania.nl/nl...dsprekers-kfc-e1762c.html zien er ook zeer netjes uit, bekend merk en kosten 39 euro incl. verzenden kom ik dan op 47 euro uit, bij conrad heb je gratis verzending dus dat scheelt toch 20 euro.
Zijn die boschmann's nu echt het geld waard of kan ik voor die 20 euro toch beter voor de kenwood's gaan?
Edit: Heb toevallig ook nog een ladertje hier liggen, 12 volt en 500 mah scheelt me toch weer 15 euro 700 mah zou ideaal zijn maarja, zal dan wel een paar uur langer duren met laden denk ik.
Maar nu ben ik nog aan het twijfelen over de speakers?
Ik hoor hier goede verhalen over die boschmann speakers van conrad(die van 27 euro dacht ik) maar nu kwam ik na zoeken op wat vergelijkingssites ook deze tegen:http://www.pixmania.nl/nl...dsprekers-kfc-e1762c.html zien er ook zeer netjes uit, bekend merk en kosten 39 euro incl. verzenden kom ik dan op 47 euro uit, bij conrad heb je gratis verzending dus dat scheelt toch 20 euro.
Zijn die boschmann's nu echt het geld waard of kan ik voor die 20 euro toch beter voor de kenwood's gaan?
Edit: Heb toevallig ook nog een ladertje hier liggen, 12 volt en 500 mah scheelt me toch weer 15 euro 700 mah zou ideaal zijn maarja, zal dan wel een paar uur langer duren met laden denk ik.
[ Voor 12% gewijzigd door Jerronimo op 13-05-2010 18:36 ]
dit moet werken.Painore schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 18:21:
[...]
Er komen drie draadjes uit mijn TA2024, een zwarte die ik op beide soldeelipjes van de cinches aansluit, en dus op de montageplaat. Ook nog een rode draad die naar de rode cinch gaat en de gele naar de witte cinch. Op de schakelaars sluit ik de min aan en dan heb ik nergens problemen mee?
Alvast bedankt!
heel misschien krijg je een rare brom, die komt dan van de min die je schakelt met de schakelaar. Dan moet je dus de schakelaar scheiden van de montageplaat, maar dit verwacht ik niet. er gaat in ieder geval niets stuk.
Oke bedankt!prein2 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 19:57:
[...]
dit moet werken.
heel misschien krijg je een rare brom, die komt dan van de min die je schakelt met de schakelaar. Dan moet je dus de schakelaar scheiden van de montageplaat, maar dit verwacht ik niet. er gaat in ieder geval niets stuk.
Morgen ga ik alles in elkaar zetten dus dan merk ik het vanzelf. Als ik deze brom krijg is het dan een oplossing om de plus te schakelen en dan andere cinch aansluitingen te gebruiken?
Nogmaals:
Kan het kwaad als ik mijn accu aansluit en alles uittest terwijl hij minder dan 12V afgeeft, hij wil namelijk niet verder laden dan 8,8V?
Ik denk dat je accu dan kapot is... Ik heb ook twee accu's liggen die niet meer te laden zijn. Eentje blijft hangen op ongeveer 7 volt en de ander op ongeveer 9 volt.Painore schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 20:17:
[...]
Oke bedankt!
Morgen ga ik alles in elkaar zetten dus dan merk ik het vanzelf. Als ik deze brom krijg is het dan een oplossing om de plus te schakelen en dan andere cinch aansluitingen te gebruiken?
Nogmaals:
Kan het kwaad als ik mijn accu aansluit en alles uittest terwijl hij minder dan 12V afgeeft, hij wil namelijk niet verder laden dan 8,8V?
Ik laadt ze tegenwoordig op met een speciale en goede acculader (optimate), want ik heb ook een lader van de aldi van 5 euro, maar die heeft een accu naar de klote geholpen
succes!
het kan geen kwaad. je luidsprekers zullen heel even iets laten horen, of misschien helemaal niet. want die accus zijn stuk..
als je een brom krijgt dan los je het op door de min van je voeding te scheiden van de min van je inputkanaal. dit kan door de manier die jij beschrijft, of door het scheiden van je voedingsschakelaar van het kastje. dan hoef je niet per se de plus te gaan schakelen. min kan ook nog steeds.
als je een brom krijgt dan los je het op door de min van je voeding te scheiden van de min van je inputkanaal. dit kan door de manier die jij beschrijft, of door het scheiden van je voedingsschakelaar van het kastje. dan hoef je niet per se de plus te gaan schakelen. min kan ook nog steeds.
Verwijderd
heey ik heb zelf een kleine versterker 2x20w en die trekt niet veel met twee 100w speakers
dat me echt wel genoeg lijkt voor de versterker
haalt ie max de 1,2Ah en de rest van het nummer 800mAh
dus dat die kleine versterkers 2Ah of meer verbruiken is echt slecht
Sorry maar ik snap helemaal niks van je verhaal...Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 21:30:
heey ik heb zelf een kleine versterker 2x20w en die trekt niet veel met twee 100w speakers
Mss kun je het even wat duidelijker posten?
Verwijderd
ik zij alleen dat die berekeningen die erstaan wel overdreven zijn
ik heb een 2x20 watt versteker en die zou dan 3,33 Ampére moeten gebruiken
maar haal echt max 1,2 ampére
en dat die verstekers zoveel gebruiken is echt niet zuinig
ik heb een 2x20 watt versteker en die zou dan 3,33 Ampére moeten gebruiken
maar haal echt max 1,2 ampére
en dat die verstekers zoveel gebruiken is echt niet zuinig
Een 2x20 watt versterker stuurt niet continu 20 watt per kanaal uit, daarom valt het met dat gebruik allemaal best mee! Enne coaster, wat punten en komma's zouden je post goed doen
Want nu begrijp ik ook maar weinig van je post.
De gemodde TA2024 haalt doorgaans makkelijk meer dan 10 uur op een 7,2Ah accu. Ik heb verder een ongemodde versie op 8 AA aldi alkaline batterijen laten spelen (3/4 volume iPod, echt wel lekker luisteren) en dat deed 'ie makkelijk 6 uur. Een AA alkaline zal rond de 2Ah zijn gok ik. Daar mag iedereen zelf zijn conclusies t.a.v. het verbruik uit trekken
NB: Onderverdelen van de topics lijkt me niet slim, wel heb ik mods gevraagd wat de gewenste lengte van een topic is. Ik heb liever een heel lang topic dan steeds weer een nieuwe. Vooral met de zoekfunxite werkt het makkelijker om binnen het kader van 1 topic te zoeken.
De gemodde TA2024 haalt doorgaans makkelijk meer dan 10 uur op een 7,2Ah accu. Ik heb verder een ongemodde versie op 8 AA aldi alkaline batterijen laten spelen (3/4 volume iPod, echt wel lekker luisteren) en dat deed 'ie makkelijk 6 uur. Een AA alkaline zal rond de 2Ah zijn gok ik. Daar mag iedereen zelf zijn conclusies t.a.v. het verbruik uit trekken
NB: Onderverdelen van de topics lijkt me niet slim, wel heb ik mods gevraagd wat de gewenste lengte van een topic is. Ik heb liever een heel lang topic dan steeds weer een nieuwe. Vooral met de zoekfunxite werkt het makkelijker om binnen het kader van 1 topic te zoeken.
Om het topic ook even te verdedigen: mocht je vragen hebben waarop je echt specifiek en gedetailleerd antwoord wilt hebben waar wij niet uitkomen, kun je bijvoorbeeld Elektronica bezoeken of je heil zoeken bij compleet andere fora op internet. Voor de algemene gebruiker is de TS overzichtelijk, en uiteraard wordt die steeds aangevuld zodra er nieuwe technieken, mogelijkheden of inzichten zijn.
Ik ben overigens vandaag weer gruwelijk aan het klussen geweest, omdat ik tijdens het klussen werd overvallen voor vrienden met de vraag of ik mee uit ging heb ik nog geen foto's kunnen maken. Aangezien ik morgen de hele dag zeilles geef laten de foto's nog even op zich wachten.
De MP3-decoder heb ik voorzien van antenne, het bereik is absoluut verbeterd! De kabelboom die ik eerder had gemaakt voor mijn autoradio heb ik omgebouwd zodat hij geschikt is voor de combinatie TA2024, MP3-decoder.
Ik ben overigens vandaag weer gruwelijk aan het klussen geweest, omdat ik tijdens het klussen werd overvallen voor vrienden met de vraag of ik mee uit ging heb ik nog geen foto's kunnen maken. Aangezien ik morgen de hele dag zeilles geef laten de foto's nog even op zich wachten.
De MP3-decoder heb ik voorzien van antenne, het bereik is absoluut verbeterd! De kabelboom die ik eerder had gemaakt voor mijn autoradio heb ik omgebouwd zodat hij geschikt is voor de combinatie TA2024, MP3-decoder.
[ Voor 4% gewijzigd door BBotman op 13-05-2010 23:13 ]
Nou de meeste onderdelen voor mijn kratradio zijn bestelt
Ben alleen nog heel erg aan het twijfelen welke speakers ik er nu in ga zetten...
Die boschmann's voor 30 euro zijn natuurlijk een koopje, maar voor 2 tientje's meer heb je ook die blaupunkt mystic's die Iredev gebruikt, zijn helaas niet op voorraad bij conrad
Wel het type groter voor 62 euro http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=372461 maar dat wordt een beetje krap in een standaard bierkrat die ik wil gaan gebruiken denk ik.
Inbouw diameter is 183mm en buitendiameter is 197mm, een bierkrat is een krappe 400mm breed dus dat lukt of net wel of net niet...
Edit: Heb trouwens een mooi adresje gevonden voor diverse accu's en spot goedkoop!
http://www.acimaccubedrijf.nl/1224393.htm
12V 7A gelaccu voor 15,- euro nieuw en 5,- euro gebruikt:)
Heb er maar meteen drie bestelt
Ben alleen nog heel erg aan het twijfelen welke speakers ik er nu in ga zetten...
Die boschmann's voor 30 euro zijn natuurlijk een koopje, maar voor 2 tientje's meer heb je ook die blaupunkt mystic's die Iredev gebruikt, zijn helaas niet op voorraad bij conrad
Wel het type groter voor 62 euro http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=372461 maar dat wordt een beetje krap in een standaard bierkrat die ik wil gaan gebruiken denk ik.
Inbouw diameter is 183mm en buitendiameter is 197mm, een bierkrat is een krappe 400mm breed dus dat lukt of net wel of net niet...
Edit: Heb trouwens een mooi adresje gevonden voor diverse accu's en spot goedkoop!
[ Voor 15% gewijzigd door Jerronimo op 14-05-2010 10:23 ]
Allereerst, bedankt prein2 voor de hulp!
Omdat mijn accu naar de filisijinen is, en ik nu toch wel mijn kist in elkaar wil zetten en werkend wil horen, lijkt het me handig om er een voeding op aan te sluiten. Ik heb zojuist een voeding uit een oude pc gehaald, maar hoe pak ik dit aan?
Ik heb iets gelezen over het kortsluiten van de groene en de zwarte draad, echter heb ik 17 zwarte draden en 1 groene, dus welke gebruik ik? En hoe ga ik dan verder?
Wellicht staat dit al ergens uitgelegd en zou een linkje ook genoeg zijn?
Foto's van de voeding:
http://img69.imageshack.us/img69/2822/voeding2.jpg
http://img28.imageshack.us/img28/3815/voeding1.jpg
Alvast bedankt!
Ps.
Heeft iemand ervaring met dit bedrijf? http://www.acimaccubedrijf.nl/1224393.htm
Omdat mijn accu naar de filisijinen is, en ik nu toch wel mijn kist in elkaar wil zetten en werkend wil horen, lijkt het me handig om er een voeding op aan te sluiten. Ik heb zojuist een voeding uit een oude pc gehaald, maar hoe pak ik dit aan?
Ik heb iets gelezen over het kortsluiten van de groene en de zwarte draad, echter heb ik 17 zwarte draden en 1 groene, dus welke gebruik ik? En hoe ga ik dan verder?
Wellicht staat dit al ergens uitgelegd en zou een linkje ook genoeg zijn?
Foto's van de voeding:
http://img69.imageshack.us/img69/2822/voeding2.jpg
http://img28.imageshack.us/img28/3815/voeding1.jpg
Alvast bedankt!
Ps.
Heeft iemand ervaring met dit bedrijf? http://www.acimaccubedrijf.nl/1224393.htm
[ Voor 10% gewijzigd door Painore op 14-05-2010 13:23 ]
Maakt niet uit welke zwarte draad. Allemaal zijn ze grounds.
Ik heb dat bedrijf net gemaild om het eea te vragen en evt een bestelling te plaatsen, nog geen reactie maar ik zal je op de hoogte houdenPainore schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 13:21:
Ps.
Edit:
Intussen wel bericht met het volgende nieuws; de gebruikte accu's in topconditie zijn inmiddels op. (met dank aan wesleytjuh
Wel hebben ze de 12V 7Ah voor 15eu. Dit is een AGM accu en beter dan een gelaccu. Info
Deze is nog wel op voorraad.
[ Voor 32% gewijzigd door martijn1172 op 14-05-2010 14:48 ]
Bedankt voor de link! Heb gelijk een mailtje gestuurd en zojuist de laatste gekocht.Jerronimo schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 09:14:
Edit: Heb trouwens een mooi adresje gevonden voor diverse accu's en spot goedkoop!![]()
Zoals beloofd nog foto's van mijn kratradio, deze heb ik 2 jaar geleden in elkaar gezet.
Bestaande uit:
- De bekende Marquant versterker
- 2 * JBL GTO602 5-125Watt
- 2 * 12v 7AH Gelaccu's, deze zijn helaas kapot gegaan doordat ze te lang leeg zijn geweest.

Rechteraanzicht:
- Aansluitingen voor acculader
- Schakelaar om accu's los te koppelen
- Schakelaar om versterker aan te zetten
- Zekering

Linkeraanzicht:
- 3.5mm aansluiting

Zonder deksel

Bovenaanzicht
Zoals je ziet zijn de 2 accu's weg, in plaats van de rechter accu zit nu een tijdelijke stroombron gemaakt uit 8 batterijen. Op de plaats van de linker accu zit nu het printplaatje waar alle schakelaars en accu's op samen komen

Bedrading

Speaker
Werkt na 2 jaar trouwe dienst nog steeds perfect
Binnenkort meer over mijn nieuwe kratje
Voorproefje:

[ Voor 3% gewijzigd door wesleytjuh op 14-05-2010 15:56 ]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
ziet er mooi uit dat nieuwe (en oude) kratje. waarom heb je twee accus nodig? moet je zo lang achter elkaar spelen? anders is het toch alleen maar extra gewicht?
ik wil het liefst 4 speakers gebruiken, maar kan haast geen fullrange 8Ohm speakers vinden.
nou kan ik natuurlijk ook 2 versterkers nemen maarja dat verbruikt ook weer 2x zo veel.
mijn vraag is dus wat is het effect als ik 2 4Ohm speakers per kanaal op de ta2024 zet?
en is er dan nog een verschil als je ze doorlust of paralel aansluit?
nou kan ik natuurlijk ook 2 versterkers nemen maarja dat verbruikt ook weer 2x zo veel.
mijn vraag is dus wat is het effect als ik 2 4Ohm speakers per kanaal op de ta2024 zet?
Het kan gewoon als je ze in serie zet (dan moet je de weerstand gewoon bij elkaar optellen) als de Ta2024 ook 8ohm speakers kan hebben. Ze geven dan gewoon minder volume omdat ze het vermogen delen.
Verstuurt helaas niet naar BelgiëJerronimo schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 09:14:
Edit: Heb trouwens een mooi adresje gevonden voor diverse accu's en spot goedkoop!![]()
Nou hier is al vast een heel klein (nog veel te doen) voorproefje van mijn toekomstige koffer (zonder back-up accu).
In het gat waar de tape zit komt een klein printje waarop een afstandbediening werkt maar tevens hard buttons voor volume regeling en voor het schakelen tussen 2.0 en 4.0.
Sub is helaas komen te vervallen omdat ik simpelweg de ruimte er niet voor heb in de koffer
Audiokoffer V1 | |
![]() inleg plaat met tekening | ![]() Printje erin (zit hier nog verkeerd) |
![]() Printje op juistje plek + voeding | ![]() Dit moet nog gespoten worden voordat de speakers erin gaan |
In het gat waar de tape zit komt een klein printje waarop een afstandbediening werkt maar tevens hard buttons voor volume regeling en voor het schakelen tussen 2.0 en 4.0.
Sub is helaas komen te vervallen omdat ik simpelweg de ruimte er niet voor heb in de koffer
Van een oude surroundset, tenminste dat zei die een paar bladzijden terug.
[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 14-05-2010 23:47 ]
Oude el-cheapo surround versterker. Printje voor de afstandbediening wordt daarvan ook hergebruikte etc.
Eerste proef opstelling kwam er al aardig wat geluid uit de max 30watt mini boxjes (dat zijn de kleine rondjes in de plaat) Maar er komen nog 2 wat grotere jongens erbij
Eerste proef opstelling kwam er al aardig wat geluid uit de max 30watt mini boxjes (dat zijn de kleine rondjes in de plaat) Maar er komen nog 2 wat grotere jongens erbij
Er zijn tegenwoordig volgens mij ook 2 ohm speakers, als je die dan in serie aansluit kom je op 4 ohm belasting voor de versterker uit, gaat je denk ik wel wat geld kosten dit heb ik tot nog toe alleen gezien bij de duurdere JBL modellen.leon12345 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 21:12:
ik wil het liefst 4 speakers gebruiken, maar kan haast geen fullrange 8Ohm speakers vinden.
Je kan ook eens kijken voor een setje ''huiskamer'' luidsprekers, deze zijn vaak wel 8 ohm, maar dan zit je weer met kast volume en bassreflex poorten te kloten.
Waarom wil je trouwens 4 speakers?
Omdat ik al jaren aan het kloten ben met een oude, roestige soldeerbout wil ik toch eens wat anders. Ik heb wat rondgekeken op Conrad en één van de goedkoopste uitgezocht, het is namelijk niet de bedoeling dat ik complexe dingen ga doen. Hij wordt eigenlijk alleen gebruikt voor het solderen van draadjes aan schakelaars, speakers etc.
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=588263
Heeft iemand hier verstand van?
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=588263
Heeft iemand hier verstand van?
ik heb er ook eentje van een tientje gekocht, 30 watt. maar ik vind dat die net niet warm genoeg word(wel om je handen te verbranden).
ik zou 40 of 50 watt nemen, maar das mijn mening
ik zou 40 of 50 watt nemen, maar das mijn mening
Nou hier weer een "kleine"
update.
Wat staat er nog te doen:
Onder het printje in de deksel nog wat afkitten (ook niet echt me specialiteit
)
Vakje maken voor ipod/ telefoon / mp3 speler etc
USB aansluiting zodat een laad kabel voor telefoon/ mp3 speler erbij kan.
En als dat alles klaar is pas de deksel vast zetten.
edit: Owja hij gaat best hard
ideaal voor de bouw.
Wat staat er nog te doen:
Onder het printje in de deksel nog wat afkitten (ook niet echt me specialiteit
Vakje maken voor ipod/ telefoon / mp3 speler etc
USB aansluiting zodat een laad kabel voor telefoon/ mp3 speler erbij kan.
En als dat alles klaar is pas de deksel vast zetten.
edit: Owja hij gaat best hard
Het was er al weer tijd voor, deel7!
Het Krat- en Kistradio Topic [deel 7]
Graag daar weer verder ;-)
Dat duslredev schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 16:49:
Het was er al weer tijd voor, deel7!
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.
Linken naar conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a>...
Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.
Linken naar conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a>...