Het Krat- en Kistradio Topic [deel 6] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 106.197 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
ThinkPadd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:20:
Ben nu aan het kijken waar het scheidingsfilter zit op m'n subwoofer versterkertje: Waar zit het scheidingsfilter op dit versterker PCBtje? als ik dat weet sloop ik dat eraf en sluit het aan op een 2e TA2024.

Weet iemand toevallig of je ook maar 1 kanaal van de TA2024 kunt gebruiken (alleen links, of alleen rechts bijv.) zonder dat de TA2024 schade oploopt?
jep, zonder problemen! Maar beter neem je 2 woofers de power heb je toch ;) of een dubbelspoels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lredev schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:00:
[...]

jep, zonder problemen! Maar beter neem je 2 woofers de power heb je toch ;) of een dubbelspoels...
yep dat kan heb hier een 1 kanaals ta2024 had 1 mislukte weerstand mod, nu doet hij het gewoon al tijden perfect 1 kanaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05 10:10

kauko12

No risk, No fun

Hallo Iedereen

Ik heb net het mp3-module aangesloten, hij werkt perfect maar ik krijg maar geen goede ontvangst op de antenne. De antenne heb ik door middel van een kabel op het antenne plekje op de PCB aangesloten maar ik krijg veel ruis, moet de antenne ook nog ergens anders op aangesloten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 17:58:
Ik denk dat dat bedoeld is om hem dicht te houden. Scharnier zit aan die kant van de ijzeren staaf denk ik.
Had het zelf niet beter kunnen uitleggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-07 23:42
kauko12 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 22:41:
Hallo Iedereen

Ik heb net het mp3-module aangesloten, hij werkt perfect maar ik krijg maar geen goede ontvangst op de antenne. De antenne heb ik door middel van een kabel op het antenne plekje op de PCB aangesloten maar ik krijg veel ruis, moet de antenne ook nog ergens anders op aangesloten zijn?
Ik ontvang op dit moment ook minder dan bijvoorbeeld een autoradio, ben hier ook benieuwd naar. Wat is de antenne op de PCB?

[ Voor 9% gewijzigd door BBotman op 08-05-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 05:02
kauko12 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 22:41:
Hallo Iedereen

Heb jij die module van kratradio.nl :?
Want zou je dan de maten eens hier willen posten. En het liefst ook de diepte want ik bouw het alles liever in een koffer in zodat het makkelijk is te vervoeren en en had je niet al te veel ruimte :P

Maar ja een complete pc met 15" lcd scherm heb ik er destijds ook ingekregen dus dit moet ook wel lukken ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
BBotman schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 23:16:
[...]

Ik ontvang op dit moment ook minder dan bijvoorbeeld een autoradio, ben hier ook benieuwd naar. Wat is de antenne op de PCB?
Kun je niet zelf een ''antennne'' maken? een lange draad eraan die je een stukje door je krat laat lopen?
Hoe groter hoe beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 05:02
Skeltenaer schreef op zondag 09 mei 2010 @ 14:13:
[...]

Kun je niet zelf een ''antennne'' maken? een lange draad eraan die je een stukje door je krat laat lopen?
Hoe groter hoe beter ;)
Dat is niet helemaal waar. FM antenne's zijn het liefst van 75Ohm kabel en bij een specifieke lengte hebben ze het beste ontvangst. Beste kun je een stukje coax kabel gebruiken.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Ja, dat was mijn bedoeling wel maar ik vindt op het printplaatje niet zo snel iets wat op een antenne lijkt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
BBotman,

Op het printje zit een klein soldeervlakje waarbij staat FM ANT, daar heb ik een draadje opgesoldeerd en dan heb ik goede ontvangst. Ik heb gewoon een dun koperdraadje gebruik dat de helft was een luidsprekerssnoertje. Ongeveer een meter lang.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2qgTiILkGrsVEUzzRHLcU1v9/full.jpg

Dit zijn overigens de panelafmetingen. (ondersteboven en het display is niet zichtbaar op de tekening. Maten in MM.. al dacht ik dat ik hem al gepost had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-02-2024

Webstarr

Moderator

Hey.

Ik zit met een probleempje.
Ik heb op mijn kistradio met autoradio erin 2 speakers.
Nu wil ik die uitbreiden met 4 speakertjes.
Hoe moet ik ze gaat doorverbinden?

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-01 00:10
klaasbram schreef op zondag 09 mei 2010 @ 14:24:
[...]

Dat is niet helemaal waar. FM antenne's zijn het liefst van 75Ohm kabel en bij een specifieke lengte hebben ze het beste ontvangst. Beste kun je een stukje coax kabel gebruiken.
"My name is Nobody, Nobody is perfect" dan zou je moeten weten dat de coax alleen maar de aansluitkabel is en dat de antenne voor fm meestal een dipool is met een impedantie trafo voor 300 of 75 ohm....

maar om het kort te houden voor deze toepassing is een stuk draad meer dan genoeg optimaale lengte ongeveer hele golflengte 3m of halve golflengte1.5m of kwart golflengte 0.75m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:57

tomtommie

Alaaf!

Webstarr schreef op zondag 09 mei 2010 @ 22:06:
Hey.

Ik zit met een probleempje.
Ik heb op mijn kistradio met autoradio erin 2 speakers.
Nu wil ik die uitbreiden met 4 speakertjes.
Hoe moet ik ze gaat doorverbinden?

groeten
Zelf echt geen idee? Topic start (TS) gelezen?
Eigenlijk zou ik niet moeten antwoorden, maargoed zo ben ik dan ook weer niet:
De meeste autoradio's hebben 4 uitgangen... ik zou zeggen kijk eens in het boekje of gebruik google om info te zoeken. Misschien die van jou niet en in dat geval zou ik zeggen knoop twee speakers aan één uitgang. Zoals te lezen in de TS vind je radio dat misschien niet zo leuk en dus zou je kunnen overwegen een extra versterker erin te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IChaosI
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-10-2024
Ik heb wat zitten rondspeuren naar MP3-Decoder Boards en ben uiteindelijk op een site belandt waar ze deze dingen verkopen, alleen is mij vraag welke van de onderste twee kan ik gebruiken voor in een kratradio (ivm de ingangs spanning etc). Of kunnen ze beiden gewoon worden gebruikt?

HIER de link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
  • Laatst online: 06-02-2022
IChaosI schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:11:
Ik heb wat zitten rondspeuren naar MP3-Decoder Boards en ben uiteindelijk op een site belandt waar ze deze dingen verkopen, alleen is mij vraag welke van de onderste twee kan ik gebruiken voor in een kratradio (ivm de ingangs spanning etc). Of kunnen ze beiden gewoon worden gebruikt?

HIER de link
óf je gaat naar kratradio.nl waar lredev een, naar wat ik zo hoor, vrij goede verkoopt ;) (lijkt mij ook wat makkelijker ivm verzenden etc) Staat btw ook in het lijstje bij je link.

[ Voor 3% gewijzigd door martijn1172 op 10-05-2010 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerronimo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-08 12:27
Zo heb dit zeer interresante topic een beetje doorgelezen, en ben ook van plan een krat radio te gaan bouwen.

Behuizing: lege :) 24 flessen Alfa :9~ krat

Versterker: de TA2024

Luidsprekers: waaschijnlijk een twee weg Elac setje wat ik hier nog heb staan, of een setje boschman luidsprekers van Conrad

Accu: http://shop.conrad.nl/ene...jen/loodaccus/250202.html
Acculader: http://shop.conrad.nl/ene...aders-tot-3-a/200600.html
Geluidsbron: (voorlopig)MP3 speler, zodra voorradig waarschijnlijk de MP3 module van kratradio.nl

Heb ervaring met zelfbouw luidsprekers dus dat zit wel goed, alleen het voeding gedeelte ben ik niet zeker van.
Ga het ding alleen maar op het strand/onderweg gebruiken dus een extra voeding is (denk ik?) niet nodig, zodra ik thuis kom hang ik de accu wel aan de lader.

Is het trouwens aan te raden een schakelaar tussen de accu en de versterker te zetten, zodat er niet constant spanning naar de versterker gaat en die dus ook buiten gebruik de accu leegtrekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
IChaosI schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:11:

HIER de link
De laatste kan max. 5V aan, die kan je dus niet zomaar even aan een accu hangen. De tweede van onder is het type wat lredev ook verkoopt, om de prijs (incl. verzendkosten) hoef je het niet te laten. Zie ook www.kratradio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Jerronimo schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:54:

Is het trouwens aan te raden een schakelaar tussen de accu en de versterker te zetten, zodat er niet constant spanning naar de versterker gaat en die dus ook buiten gebruik de accu leegtrekt?
Dat is een loodacculader, ik kan je niet vertellen of dat negatieve consequenties voor je accu, maar ik denk dat anderen hier dat wel kunnen. Het is verstandig om een schakelaar tussen je versterker en accu te doen om de door jou genoemde reden. De versterker heeft zelf geen schakelaar oid. en verbruikt dus gewoon.

excuus voor de dubbelpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 14:33
BBotman schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:07:
[...]

Dat is een loodacculader, ik kan je niet vertellen of dat negatieve consequenties voor je accu, maar ik denk dat anderen hier dat wel kunnen. Het is verstandig om een schakelaar tussen je versterker en accu te doen om de door jou genoemde reden. De versterker heeft zelf geen schakelaar oid. en verbruikt dus gewoon.

excuus voor de dubbelpost
Bij de specificaties van de accu staat dat het een loodvlies accu is. Bij de specificaties van de lader staat dat deze geschikt is voor loodgel, loodzuur en loodvlies, zou dus zonder problemen moeten kunnen. Maximale laadstroom is 0,6A dus dat is iets minder als 1/10e van de capaciteit van de accu. Lijkt mij gewoon een goede,veilige combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Schrammy89 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:14:
[...]

Bij de specificaties van de accu staat dat het een loodvlies accu is. Bij de specificaties van de lader staat dat deze geschikt is voor loodgel, loodzuur en loodvlies, zou dus zonder problemen moeten kunnen. Maximale laadstroom is 0,6A dus dat is iets minder als 1/10e van de capaciteit van de accu. Lijkt mij gewoon een goede,veilige combinatie?
Juist, niet goed gelezen. Mooi ladertje dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 21:36
Ik heb vandaag de 15e digitale voltmeter afgegeven op het postkantoor. Er zijn er nog een aantal beschikbaar! Dus als je interesse hebt stuur maar een DM. De mensen die toegezegd hebben mee te doen met de actie en van gedachte veranderd zijn verzoek ik dit te laten weten, dan worden die meters ook weer beschikbaar. Het gaat om de deze meters:
Afbeeldingslocatie: http://www.emarket888.com/ebay/xpicse/shbp2618e.jpg

Ik heb van het weekend ook twee mp3-decoder bordjes ontvangen met ingebouwde 3watt versterker (gebruik ik niet). Voor deze bordjes is het noodzakelijk een 7805 spanningsregelaar + elco's te gebruiken wil je deze op je accu aansluiten. Helaas is er bij 1 bordje kortsluiting ontstaan dus die is al kapot. ;w

Verder kan ik bevestigen dat je het AUX signaal bij deze wel kunt regelen met de AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerronimo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-08 12:27
BBotman schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:20:
[...]

Juist, niet goed gelezen. Mooi ladertje dus!
Oke dus dat zit dus wel goed! :)

Kwam toevallig ook nog een leuk eindtrapje tegen: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=190808
2 x 40 watt aan 4 Ohm en zo te zien stabiel in een 2 Ohm belasting, en de prijs valt ook nog wel mee.
Maarja dit zal naar alle waarschijnlijkheid wel piekvermogen zijn, aan de opbouw te zien lijkt het me sterk dat deze 2 x 40 continu vermogen kan leveren.
Iemand ervaringen hiermee?

Edit: kwam ook nog dit versterkertje tegen op conrad: http://shop.conrad.nl/aut...dversterkers/372204.html# ziet er wel goed uit

[ Voor 12% gewijzigd door Jerronimo op 10-05-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Michel5128 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:37:
Ik heb vandaag de 15e digitale voltmeter afgegeven op het postkantoor. Er zijn er nog een aantal beschikbaar! Dus als je interesse hebt stuur maar een DM. De mensen die toegezegd hebben mee te doen met de actie en van gedachte veranderd zijn verzoek ik dit te laten weten, dan worden die meters ook weer beschikbaar. Het gaat om de deze meters:
[afbeelding]

Ik heb van het weekend ook twee mp3-decoder bordjes ontvangen met ingebouwde 3watt versterker (gebruik ik niet). Voor deze bordjes is het noodzakelijk een 7805 spanningsregelaar + elco's te gebruiken wil je deze op je accu aansluiten. Helaas is er bij 1 bordje kortsluiting ontstaan dus die is al kapot. ;w

Verder kan ik bevestigen dat je het AUX signaal bij deze wel kunt regelen met de AB.
Wat moet zo'n voltmeter kosten? Is dit zo'n meter die je gewoon op de accu kunt aansluiten m.a.w. geen soldeerwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
BBotman schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:16:
[...]

Wat moet zo'n voltmeter kosten? Is dit zo'n meter die je gewoon op de accu kunt aansluiten m.a.w. geen soldeerwerk?
€3,50 incl verzendkosten uit mijn hoofd. En ja, plug and play.
Ik zou er wel even een 1-polige aan/uit schakelaar tussen zetten :)
(het kleine beetje stroom dat ie verbruikt haalt ie ook gewoon van je accu, vandaar)
Jerronimo schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:54:
Zo heb dit zeer interresante topic een beetje doorgelezen, en ben ook van plan een krat radio te gaan bouwen.

Je kunt ook hier even kijken voor een accu + lader. De accu is hier namelijk een tientje goedkoper.. (lader staat onderaan die pagina)

[ Voor 51% gewijzigd door martijn1172 op 10-05-2010 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
martijn1172 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:41:
[...]

€3,50 incl verzendkosten uit mijn hoofd. En ja, plug and play.
Ik zou er wel even een 1-polige aan/uit schakelaar tussen zetten :)
(het kleine beetje stroom dat ie verbruikt haalt ie ook gewoon van je accu, vandaar)
Bedankt, ik heb ondertussen contact met de verkoper via DM. Onder mijn deksel (de hele bovenkant) hangt de TA2024, de MP3-decoder en de voltmeter + oplaadconnector en schakelaars. Eén driewegschakelaar voor schakelen tussen TA2024 en oplader en één schakelaar voor de voltmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
BBotman schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:47:
[...]

Bedankt, ik heb ondertussen contact met de verkoper via DM. Onder mijn deksel (de hele bovenkant) hangt de TA2024, de MP3-decoder en de voltmeter + oplaadconnector en schakelaars. Eén driewegschakelaar voor schakelen tussen TA2024 en oplader en één schakelaar voor de voltmeter.
Binnenkort weer wat pics? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Ja BBot foto's!

Die mp3 modules die ik verkoop komen trouwens van een werknemer van dat bedrijf :P Die versie die ik verkoop echter staat er niet bij, die daar zijn namelijk of zonder 5V regelaar of zonder FM module.. Die gast kan ook nog eens zo slecht engels dat het me steeds neit duidelijk was welke functies ik nu zou krijgen ;) Een en ander is nu duidelijk na ontvangst en heb ik er wat meer besteld. 2-3 weekjes hoop ik!

Zelf ook weer even door blijven prutsen en nu zover:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ylTU3e0whhixDGssukEF46tZ/full.jpg

Een speaker zit trouwens niet helemaal recht :( :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lTkkfXZkBr1KzuIfkfHgA4iv/full.jpg

Ook ben ik van plan een kleine versterker te maken met de TA2024. Hieronder nog niet de ALPS potmeter afgebeeld die er in komt. Maar kijk eens hoe klein dat kan worden:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xpKgFjUDfs2hLn3tiZT8jy93/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:31

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

wat is dat linkerding op je foto?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Waarschijnlijk z'n voeding ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Foto's komen er aan, ik heb heel veel losse onderdelen die even in elkaar gezet moeten worden. Zojuist de voltmeter besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Vandaag de voltmetertjes ontvangen uit de actie van Michel. Mijn accuspanning staat keurig netjes op 12.02V :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
heb ze net ook allebei binnen
zal ze morgen ff testen

heel erg bedankt nog

ps
wat zijn ze lekker klein :P

[ Voor 18% gewijzigd door duifi op 11-05-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Blue-Tiger schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:45:
Vandaag de voltmetertjes ontvangen uit de actie van Michiel. Mijn accuspanning staat keurig netjes op 12.06V :)
Ik heb ze ook allebei binnen, zien er goed uit en idd erg klein :)

Bedankt voor alles Michel! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje.
Heb ik de min en de plus pool goed aangegeven en heb ik de draad op de goeie plek doorgeknipt?

http://img46.imageshack.us/img46/5593/naamloosqg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Misschien is het handig als je vertelt wat wij in dat plaatje moeten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:34:
Misschien is het handig als je vertelt wat wij in dat plaatje moeten zien?
ik vind het persoonlijk vrij duidelijk.
het is een adapter waarvan hij het snoer heeft doorgeknipt om zo de + en - pool te kunnen verbinden.
volgens mij was het zo goed maar dat weet ik niet 100% zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Oke, nu je dat er bijverteld zie ik dat wel ongeveer ja :)

Maar elke respectabele Tweaker heeft een multimeter (kost €5 bij de bouwmarkt en is onmisbaar bij zulk soort dingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
Jippieee ik ben eeen respectabele Tweaker:P

maar ff on-topic:

heeft iemand een conrad linkje voor een schakelaar die ik kan gebruiken om de volt meter aan en uit te zetten
en eentje waarmee ik kan kiezen tussen accu en voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

ThinkPadd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:48:
Oke, nu je dat er bijverteld zie ik dat wel ongeveer ja :)

Maar elke respectabele Tweaker heeft een multimeter (kost €5 bij de bouwmarkt en is onmisbaar bij zulk soort dingen)
O-) Elke respectabele Tweaker heeft een voltmeter van Michel })

[ontopic]
duifi schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:05:
Jippieee ik ben eeen respectabele Tweaker:P

maar ff on-topic:

heeft iemand een conrad linkje voor een schakelaar die ik kan gebruiken om de volt meter aan en uit te zetten
en eentje waarmee ik kan kiezen tussen accu en voeding
1-polige aan/uit schakelaar
1-polige aan/aan schakelaar

Note: de plaatjes komen niet overeen met het product, heb ze nml. beide hier liggen ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Fid3lity op 11-05-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
Blue-Tiger schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:06:
[...]

Ik heb geen multimeter :o Respecteer je me nu niet??? :'(
Nee.

En weer even ON-topic:

Ik heb een versterker uit een oude 2.1 set gehaald, die ik wil gaan gebruiken voor een radiokist.
De versterker maakt gebruik van de TDA7375 chip (2*35 Watt volgens datasheet).
Er zit een mooie voeding bij die een uitgangspanning heeft van 13 volt wisselspanning.
Toen ik de boel open had geschroeft zag ik 4 grote diodes (en een monster condensator) direct na de binnenkomst van de wisselspanning.
Conclusie: De wisselspanning wodt gelijk gericht op het bordje. Hoe kan ik dit veilig aanpassen, zodat het op 12~13 volt gelijkspanning gaat werken?

Er staat overigens 17.73 volt op de condensator.

[ Voor 3% gewijzigd door fterheide op 11-05-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
Blue-Tiger schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:06:
[...]

O-) Elke respectabele Tweaker heeft een voltmeter van Michel })

[ontopic]

[...]

1-polige aan/uit schakelaar
1-polige aan/aan schakelaar

Note: de plaatjes komen niet overeen met het product, heb ze nml. beide hier liggen ;)
Maar volgens de datasheet heeft deze geen uit.

dus eigenlijk zou ik er eentje die kan switchen tussen accu-uit-voeding.

tenzij er ook schakelaars bestaan waarmee je kan kiezen uit 4 dingen. like uit-accu-voeding-anderbriljant 12volt ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 08:47
fterheide schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:17:
[...]

Nee.

En weer even ON-topic:

Ik heb een versterker uit een oude 2.1 set gehaald, die ik wil gaan gebruiken voor een radiokist.
De versterker maakt gebruik van de TDA7375 chip (2*35 Watt volgens datasheet).
Er zit een mooie voeding bij die een uitgangspanning heeft van 13 volt wisselspanning.
Toen ik de boel open had geschroeft zag ik 4 grote diodes (en een monster condensator) direct na de binnenkomst van de wisselspanning.
Conclusie: De wisselspanning wodt gelijk gericht op het bordje. Hoe kan ik dit veilig aanpassen, zodat het op 12~13 volt gelijkspanning gaat werken?

Er staat overigens 17.73 volt op de condensator.
Na gelijkrichting zal de 13 volt wisselspanning ongeveer op 16,8 volt gelijkspanning uitkomen, netjes onder het maximum van 18 volt van de chip. Als je je accu aansluit na de gelijkrichter(aan de + en - pool van de condensator bijvoorbeeld) zal het gewoon werken. Houdt er wel rekening mee dat de versterker 2*35 watt levert bij 14,4 volt. Bij 12 volt zal deze versterker net zoveel leveren als een TA2024 bij 12 volt.

Ik zal trouwens binnenkort eens foto's uploaden van mijn kratradio. Doet al meer dan 2 jaar trouwe dienst nadat ik hem met inspiratie van dit topic gemaakt had.

[ Voor 6% gewijzigd door wesleytjuh op 11-05-2010 21:47 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
duifi schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:43:
[...]

tenzij er ook schakelaars bestaan waarmee je kan kiezen uit 4 dingen. like uit-accu-voeding-anderbriljant 12volt ding
Er zijn wel aan/uit/aan schakelaars op Conrad. (er is een zoek-optie..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Ik heb vanavond de kist zelf bijna afgemaakt, ik wacht nog even op de voltmeter van Michel en de afstandsbediening van lredev voor de afmetingen en dan kan ik de elektronica in gaan bouwen. Na dit werk kom ik met een foto update.

Ik ga voor ultiem spatwaterdicht met behulp van industriële tochtband, hoeklijnen op de klep, kit, krasvaste lak, waterdichte speakers, keukenscharnieren en stevige sluitingen.

Omdat de voltmeter slechts voor momentopnames bedoeld is wil ik er een pulsschakelaar op aansluiten zodat hij alleen aan staat als ik de knop ingedrukt houd. Daarnaast maak ik een sleuf voor de afstandsbediening zodat ik die een vaste plaats kan geven.

Alle electronica komt dus in een dashboard onder een klep, aan de buitenkant komen geen connectors. De bevestiging aan de rollator moet ik nog uitwerken.

[ Voor 94% gewijzigd door BBotman op 11-05-2010 23:35 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BBotman schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 23:20:
ik heb vanavond de kist afgemaakt
foto's? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Zie edit van vorige post, post van mijn HTC en er ging iets fout. De foto's komen in een grotere update als ik wat meer te showen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

duifi schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:43:
[...]

Zijn er ook ;) In het lijstje onder de switches die ik linkte staan een aantal andere switches. Je zou daar ook een 2-polige aan/uit/aan schakelaar aan moeten treffen... (deze zijn niet in 1-polige variant :?)

4-wegse schakelaars heb ik zelf nog niet bij Conrad kunnen vinden maar wie weet...

En anders kan het nog altijd zo:

------aan/aan------ verbinden aan de -------aan/uit------- schakelaar (Heb nu even geen tijd voor paint schetsje maar zal vanmiddag wel even wat tekenen ;)) De voeding kan nml. uit als je de stekker uit de netstroom trekt. De accu (in ons geval de Linogwat) kan / moet met een schakelaar uitgezet worden als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik ben sinds kort weer begonnen aan mijn kratje.

Het is een klein Bavaria kratje met een autoradio die ik nog had liggen.
Een speaker van 17cm en een (ik denk) tweeter.
De speakers komen uit kist, waar ik ze uit gesloopt heb.
Kratje werkte eerst op een motor lood/zuur accu van 5 A/h
Alleen na heel lang niets doen met de accu was al het water uit de accu.
Heb deze nog bijgevuld maar heeft niet mogen baten.
wanneer ik de radio op de accu laat spelen doet hij het ongeveer 2 min. Dan maken de speakers geen geluid meer, maar de radio blijft wel aan.

Nu heb ik bij het plaatselijke beveiligingsbedrijf geinformeert.
Deze hebben gelaccu's staan en ik mag er een paar hebben.

Het is nu de bedoeling dat er 2x gelaccu 7,2Ah in komen.
Ook wil ik de versterker TA2024 erin leggen.
Is deze nog ergens te bestellen???

Ik wil het geheel gaan opladen met een lader die hier nog ergens rondslingerd.

http://www1.conrad.nl/scr...&~cookies=1&scrwidth=1440

Deze dus van Ctek. Het is de acculader van 49e. die van 0,8A
Is deze oplader geschikt om de 2x 7,2Ah gelaccu's op te laden???

Groeten Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

TA2024 is te koop via kratradio.nl een absolute aanrader, snelle en degelijke verzending.

wil je de accus parallel plaatsen? zodat je 14 Ah hebt zeg maar? dan is de accu wel geschikt, maar duurt het laden heel lang (20 uur ong.).
(bovendien, als 1 accu slecht is, dan gaat de ene accu de slechte opladen en gaan ze dus allebei leeg..)

je kan ook ze ook apart gebruiken natuurlijk, met een driewegschakelingetje ertussen (zie hierboven ergens, aan/uit/aan), dan kun je de accus apart laden (ong. 10 uur per accu)

aan jou de keus..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De accu's wil ik parallel plaatsen ja. (Hoe anders?)
Het is een goed idee om een schakelaar tussen de accu's te zetten zodat ik ze appart kan opladen. (goede tip :P)

De lader is dus gewoon geschikt op de accus op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 10:23:
De accu's wil ik parallel plaatsen ja. (Hoe anders?)
Het is een goed idee om een schakelaar tussen de accu's te zetten zodat ik ze appart kan opladen. (goede tip :P)

De lader is dus gewoon geschikt op de accus op te laden?
Hoe anders? Niet parallel! Als je een driewegschakelaar tussen de accu's plaatst kan je ze niet tegelijkertijd aanzetten, en zijn ze dus niet parallel aangesloten. Deze optie is overigens het beste, je accu's kunnen elkaar anders gaan opladen/ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus met 2 losse accu's krijg je de volgende schakeling:

accu 1 gaat naar 2polige 3weg schakelaar
accu 2 gaat naar 2polige 3weg schakelaar
TA2024 gaat naar 2polige 3weg schakelaar
Acculader zit tussen TA2024 en 2polige 3weg schakelaar?

Dan kun je dus schakelen tussen accu1 en accu2
en opladen wanneer je de lader eraan hangt.

Je kunt dan niet spelen op accu1 en accu2 tegelijkertijd laden.

Hiervoor moet je dan 2x een 2polige 3weg schakelaar hebben of niet?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimVe
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-07 20:56
Hey iedereen,

Ik wil binnenkort ook zo een kratradio maken, maar ik ben wat in de war met die TA2024.
Als ik een autoradio zou gebruiken, heb ik dat dan ook nog nodig?

Groetjes,
Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
TimVe schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:07:
Hey iedereen,

Ik wil binnenkort ook zo een kratradio maken, maar ik ben wat in de war met die TA2024.
Als ik een autoradio zou gebruiken, heb ik dat dan ook nog nodig?

Groetjes,
Tim
Nee, de TA2024 is een versterker waaraan je een willekeurige geluidsbron kan aansluiten. Dit zou een MP3-speler/telefoon/laptop/etc. via een kabel kunnen zijn, of een MP3-decoder. Lees dit topic even door of kijk op http://www.kratradio.nl/

Ik heb de voltmeter van Michel en de afstandsbediening van lredev ontvangen! Bedankt, het werkt allebei prima! Foto's binnenkort.

Ps. zijn er hier scouts aanwezig?

[ Voor 3% gewijzigd door BBotman op 12-05-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BBotman schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:49:

Ps. zijn er hier scouts aanwezig?
vast wel ben explorer is dat ook goeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:42:
[...]

vast wel ben explorer is dat ook goeg :P
Jazeker, toevallig ook nog JubJam100-ganger? Ik ben zelf stamlid (loodsen) en zeeverkennersleiding.

OT: Ik wil graag een potmeter tussen de TA2024 en de MP3-decoder. Hoe sluit ik deze aan? Het schijnt dat ik een 100kOhm logaritmische potmeter van Alps moet hebben (eerder gelezen in dit topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BBotman schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:45:
[...]

Jazeker, toevallig ook nog JubJam100-ganger? Ik ben zelf stamlid (loodsen) en zeeverkennersleiding.

OT: Ik wil graag een potmeter tussen de TA2024 en de MP3-decoder. Hoe sluit ik deze aan? Het schijnt dat ik een 100kOhm logaritmische potmeter van Alps moet hebben (eerder gelezen in dit topic).
ja ook jubjam kom maar op de muziek af dan mijn kist is dan af en gaat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
Hier ook een waterscout. Ga binnenkort beginnen aan me tweede krat. Gaan allebij mee op jubjam. Misschien elkaar daar ff opzoeken ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duifi schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 16:08:
Hier ook een waterscout. Ga binnenkort beginnen aan me tweede krat. Gaan allebij mee op jubjam. Misschien elkaar daar ff opzoeken ofzo
zou leuk zijn

even een vraagje is elmoo hier nog op het forum aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Laatst online: 25-12-2020
Inmiddels vanmiddag de laatste onderdelen aangeschaft. De kist is zo goed als klaar, nu alleen nog de elektronica aansluiten. Ook zojuist mijn accu binnen gekregen, alleen twijfel ik nu even of deze wel geschikt is :(

Dit is mijn accu:
Afbeeldingslocatie: http://img31.imageshack.us/img31/3894/getattachmentekp.jpg

Ik twijfel nu even of dit een loodGEL-accu is? Kan ik deze accu wel of niet gebruiken als hij niet helemaal recht staat? Als dit niet kan, wat kan er dan gebeuren als hij perongeluk lichtelijk scheef staat? Ik ga hem niet op zijn zij ophangen, maar als de ondergrond lichtelijk scheef is?

tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Painore schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 17:09:
Inmiddels vanmiddag de laatste onderdelen aangeschaft. De kist is zo goed als klaar, nu alleen nog de elektronica aansluiten. Ook zojuist mijn accu binnen gekregen, alleen twijfel ik nu even of deze wel geschikt is :(

Dit is mijn accu:
[afbeelding]

Ik twijfel nu even of dit een loodGEL-accu is? Kan ik deze accu wel of niet gebruiken als hij niet helemaal recht staat? Als dit niet kan, wat kan er dan gebeuren als hij perongeluk lichtelijk scheef staat? Ik ga hem niet op zijn zij ophangen, maar als de ondergrond lichtelijk scheef is?

tnx!
Lichtelijk scheef is geen probleem, maak eens een foto van de bovenkant. Waar heb je deze accu gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is een gel accu heb er hier zelf meerdere dus, heb ze namelijk al vaaak zijwaarts geladen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:27
De accu in mijn krat heb ik ook liggend gemonteerd. Werkt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
M'n oude accu is zo achterlijk dood dat deze na 20 uur laden de voltmeter niet eens meer aan krijgt :P.

Einde van deze nutteloze mededeling, ben een beetje ziek dus van een echte update is nog even geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Bedankt voor de reacties!
BBotman schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 17:11:
[...]

Lichtelijk scheef is geen probleem, maak eens een foto van de bovenkant. Waar heb je deze accu gekocht?
De accu is van marktplaats, voor 11,75 EUR inc. verzendkosten kon ik hem niet laten liggen natuurlijk!
Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/3253/fotola.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Painore schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 18:06:
Bedankt voor de reacties!

[...]

De accu is van marktplaats, voor 11,75 EUR inc. verzendkosten kon ik hem niet laten liggen natuurlijk!
[afbeelding]
Aan de noppen te zien is dit een onderhoudsvrije, gesealde loodaccu. Ik kan het natuurlijk fout hebben, maar door de opdruk op de zijkant en de noppen aan de bovenkant lijkt het daar tenminste op. Iemand meer informatie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Hier zijn we ook al druk aan de gang om voor hemelvaart (ja dat is morgen :P) een werkende bierkrat waar herrie uit komt hebben :)

T gaat al mooi snel zo. Alleen zo beginnen de kutklusjes. Kabels knippen en solderen en dat soort gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
BBotman schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 18:08:
[...]

Aan de noppen te zien is dit een onderhoudsvrije, gesealde loodaccu. Ik kan het natuurlijk fout hebben, maar door de opdruk op de zijkant en de noppen aan de bovenkant lijkt het daar tenminste op. Iemand meer informatie hierover?
Het is een Loodaccu, echter staat er op: 'lead acid battery' en niet iets van 'lead gel battery'. Hij lekt niet als ik hem op de kop hou of iets dergelijks, maar kan ik hem ook aansluiten terwijl hij op de kop hangt?

[ Voor 3% gewijzigd door Painore op 12-05-2010 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Painore schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 18:18:
[...]

Het is een Loodaccu, echter staat er op: 'lead acid battery' en niet iets van 'lead gel battery'. Hij lekt niet als ik hem op de kop hou of iets dergelijks, maar kan ik hem ook aansluiten terwijl hij op de kop hangt?
Dat zou ik niet doen in dit geval, ik weet niet of het kwaad kan. Wat verhindert je om de accu gewoon rechtop te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
BBotman schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 18:44:
[...]

Dat zou ik niet doen in dit geval, ik weet niet of het kwaad kan. Wat verhindert je om de accu gewoon rechtop te plaatsen?
Dat was hypothetisch. Hij komt recht in mijn kist, echter wil ik hem ook meenemen op vakantie en dergelijke. Dan kan het best wel eens zijn dat de kist scheef staat of zelfs omkiept, heb ik dan een groot probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Painore schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 18:48:
[...]

Dat was hypothetisch. Hij komt recht in mijn kist, echter wil ik hem ook meenemen op vakantie en dergelijke. Dan kan het best wel eens zijn dat de kist scheef staat of zelfs omkiept, heb ik dan een groot probleem?
Nee, althans niet als de kist niet voor langere tijd (lees +1 uur) extreem scheef staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
BBotman schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 18:08:
[...]

Dat is gewoon een gelaccu, als het namelijk een accu met water erin zou zijn dan hoorde je het wel klotsen als je hem bewoog.

Deze accu's mag je in alle mogelijke posities zetten (ook voor langere tijd dus) MAAR je mag hem niet op de kop laden!

Op zijkant e.d. kan allemaal prima, maar op de kop mag je hem alleen gebruiken NIET LADEN

[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 12-05-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BBotman schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 10:31:
[...]

Hoe anders? Niet parallel! Als je een driewegschakelaar tussen de accu's plaatst kan je ze niet tegelijkertijd aanzetten, en zijn ze dus niet parallel aangesloten. Deze optie is overigens het beste, je accu's kunnen elkaar anders gaan opladen/ontladen.
kan je dit niet oplossen met een (grote) diode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
@damnyankee: geen flauw idee, ben niet zo van de elektronica.

Toch ben ik er wel mee bezig: Wie kan mij een Conrad link naar een voor de TA2024 geschikte potmeter geven? Misschien een voorbeeldje hoe ik dat aan moet sluiten? Wat is de officiele naam voor een 'pulsschakelaar' oftewel een drukschakelaar die je ingedrukt moet houden voor contact?

[ Voor 21% gewijzigd door BBotman op 12-05-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomWassenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:55
BBotman schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 19:40:

Toch ben ik er wel mee bezig: Wie kan mij een Conrad link naar een voor de TA2024 geschikte potmeter geven? Misschien een voorbeeldje hoe ik dat aan moet sluiten? Wat is de officiele naam voor een 'pulsschakelaar' oftewel een drukschakelaar die je ingedrukt moet houden voor contact?
Zo'n schakelaar heet volgens mij een momentschakelaar (zo heb ik ze in ieder geval genoemd zien worden bij een aantal winkels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Is het een probleem als de tangetjes van de oplader het plastic van mijn accu raken? En als ik mijn voltmeter aan de accu hang gaat wel het lampje branden maar krijg ik geen voltage. Het meetbereik van mijn voltmetertje is 7,5V-20V, het lijkt me niet dat de spanning lager is dan 7,5.

http://img257.imageshack.us/img257/822/klem.jpg
http://img243.imageshack.us/img243/782/foto2tj.jpg
tomwas54 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 19:57:
[...]

Zo'n schakelaar heet volgens mij een momentschakelaar (zo heb ik ze in ieder geval genoemd zien worden bij een aantal winkels).
Volgens mij is dit er een: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=701101 uit/(aan)

[ Voor 11% gewijzigd door Painore op 12-05-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
tomwas54 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 19:57:
[...]

Zo heb ik ze ook genoemd zien worden maar deze zoekterm is op conrad niet bekend.. Ik ben ook opzoek naar zo'n schakelaar voor mijn voltmeter. Ik hoef alleen zo nu en dan het voltage van de accu te weten dus daar is deze schakelaar wel geschikt voor.

@ lredev:
Bij de kist die je voor Tim Knol maakte heb jij van deze schakelaars gebruikt en toen noemde je ze ook momentschakelaars. Weet jij echter de productnaam op conrad / bestelnr. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Painore schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 20:24:
Is het een probleem als de tangetjes van de oplader het plastic van mijn accu raken? En als ik mijn voltmeter aan de accu hang gaat wel het lampje branden maar krijg ik geen voltage. Het meetbereik van mijn voltmetertje is 7,5V-20V, het lijkt me niet dat de spanning lager is dan 7,5.

[afbeelding]
[afbeelding]

[...]

Volgens mij is dit er een: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=701101 uit/(aan)
Nee dat van die klemmen is geen probleem, zolang ze elkaar maar niet raken, dan heb je vuurwerk :+

En doet je voltmeter het wel met een andere voeding (bijv. je oplader?)

Anders denk ik dat je hem gesloopt hebt (plus en min toevallig omgewisseld :X ?) of dat hij gewoon al kapot was voordat hij in jouw bezit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Ta2024 nu, krat ga ik nu bouwen. Ik zoek nog een paar lekkere goedkope 13cm luidsprekers. Iemand een idee welke een beetje goed(koop) zijn?
En een volumeknop heb ik ook nog nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Kijkshop heeft wel goedkope, maar in principe voldoen alle 13cm speakers wel voor in een krat/doos.
Je zou het ook nog op de autosloop kunnen proberen, dan heb je meestal wat duurdere speakers (Sony, Pioneer, JVC e.d.) voor een mooi prijsje.

En volumeknop voor je TA2024? Dat is gewoon een potmeter. Welke waarde weet ik zo niet, geloof dat dat wel in de TS staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 20:35:
Ik heb ook een Ta2024 nu, krat ga ik nu bouwen. Ik zoek nog een paar lekkere goedkope 13cm luidsprekers. Iemand een idee welke een beetje goed(koop) zijn?
En een volumeknop heb ik ook nog nodig
Voor je speakers kun je het best op conrad.nl eens kijken (catagorie: inbouwluidsprekers). Veel keuze en je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Bijvoorbeeld deze zijn goed(koop).

[ Voor 30% gewijzigd door martijn1172 op 12-05-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
ThinkPadd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 20:30:
[...]

Nee dat van die klemmen is geen probleem, zolang ze elkaar maar niet raken, dan heb je vuurwerk :+

En doet je voltmeter het wel met een andere voeding (bijv. je oplader?)

Anders denk ik dat je hem gesloopt hebt (plus en min toevallig omgewisseld :X ?) of dat hij gewoon al kapot was voordat hij in jouw bezit was.
Accu is nu aan het laden, bedankt!

Ik heb de rode kabel op de rode ingang van de de accu aangesloten en de zwarte op de zwarte. Ik hoop dan maar dat het in china goed aangesloten is. Als ik plus en min omgedraaid zou hebben dan lijkt het me dat het lampje ook niet meer gaat branden? Als ik de voltmeter aansluit op mijn acculader gebeurt er niks, maar die is op de een of andere manier beveiligd. Even tegen een batterij aanhouden werkt ook niet (lager dan 12V), waar zou ik hem nog op kunnen testen wat ik toevallig in huis zou kunnen hebben liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
op molexje van PC voeding :) Geel en zwart = 12V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Heeft iemand misschien een schematje welke draden waar op de TA2024 aan te sluiten? Het wijst zichzelf wel ongeveer maar het lijkt me toch wel handig om het voor de zekerheid even in een schematje te zien.
ThinkPadd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 21:02:
op molexje van PC voeding :) Geel en zwart = 12V
hmm dan moet ik eerst of een computer openschroeven of de zolder af gaan zoeken voor een oude voeding, dan wacht ik wel even totdat de accu is opgeladen :) Maar wel heel erg bedankt voor het meedenken!

Zo sluit ik de cinches aan op de TA2024 als ik me niet vergis?
Afbeeldingslocatie: http://img185.imageshack.us/img185/725/cinchta2024.th.png

[ Voor 26% gewijzigd door Painore op 12-05-2010 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Painore schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 21:46:
Heeft iemand misschien een schematje welke draden waar op de TA2024 aan te sluiten? Het wijst zichzelf wel ongeveer maar het lijkt me toch wel handig om het voor de zekerheid even in een schematje te zien.

Zo sluit ik de cinches aan op de TA2024 als ik me niet vergis?
[afbeelding]
Ja die linkse aansluiting is voor de voeding, en voor de rest klopt het volgens mij wel. En anders merk je het vanzelf wel als er geen geluid uit komt. Als je die cinches verkeerd hebt aangesloten is niet zo'n heel groot probleem.

Er waren ook mensen op zoek naar schakelaars toch?

Dick Best heeft ook schakelaars, en hij kan het versturen in een normale envelop, dus dat scheelt behoorlijk qua kosten:

http://www.dickbest.nl/we...php?act=viewCat&catId=233

[ Voor 59% gewijzigd door ThinkPad op 12-05-2010 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Painore schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 21:46:

[...]

hmm dan moet ik eerst of een computer openschroeven of de zolder af gaan zoeken voor een oude voeding, dan wacht ik wel even totdat de accu is opgeladen :) Maar wel heel erg bedankt voor het meedenken!
Met de aansluitingen rechts en vervolgens van boven naar onder:
GND = min van je accu
+12V = plus van je accu
plus speaker 1
min speaker 1
min speaker 2
plus speaker 2

Dit lijkt me duidelijk genoeg ;)

Edit: zag nadat ik gepost had pas dat je de 'nieuwe' TA2024 hebt, ik heb nog het voorgaande model.
Desalniettemin laat ik dit staan voor anderen die dit als verduidelijking gebruiken kunnen :)

[ Voor 11% gewijzigd door martijn1172 op 12-05-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Mijn krat is beweegbaar en maakt herrie dus die is nu klaar voor morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
BlackWhizz schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:17:
Mijn krat is beweegbaar en maakt herrie dus die is nu klaar voor morgen :)
Pics?? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Sorry voor mijn 1000e vraag, maar hier komt ie: de soldeerlip van de cinch staat in direct contact met het metalen montageplaatje, loopt er nu geen stroom door het hele montageplaatje?
Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/18/cinch.jpg
Sorry voor de slechte kwaliteit!
martijn1172 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:14:
[...]

Met de aansluitingen rechts en vervolgens van boven naar onder:
GND = min van je accu
+12V = plus van je accu
plus speaker 1
min speaker 1
min speaker 2
plus speaker 2

Dit lijkt me duidelijk genoeg ;)

Edit: zag nadat ik gepost had pas dat je de 'nieuwe' TA2024 hebt, ik heb nog het voorgaande model.
Desalniettemin laat ik dit staan voor anderen die dit als verduidelijking gebruiken kunnen :)
Ik heb het zelf ook even getekend, de TA2024 in deze foto is mijn versterker, het oude model dus.
Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/6884/ta2024.jpg

Bedankt voor het bevestigen van mijn vermoedens :D

[ Voor 15% gewijzigd door Painore op 12-05-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
BBotman schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 19:40:

Ze heten druktoetsen.
Hier een voorbeeldje van Dick Best: http://www.dickbest.nl/we...t=viewProd&productId=1931
En Conrad: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=701116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Ondanks dat ik het ze niet echt gun ga ik morgen toch maar eens langs bij de lokale elektronicazaak, zij hebben tien maal mooiere druktoetsen/momentschakelaars dan de schakelaars die bij Conrad/Dick Best te vinden zijn. Uiteraard zal ik dan ook een foto plaatsen.

Ik ga morgen verder met het dashboard in kist met MP3-decoder, TA2024, voltmeter, momentschakelaar, driewegschakelaar, contra jackplug en C-TEK oplaadterminal met accuindicatie. Ik beloof dat ik morgen met wat foto's kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
@ Iedereen die opzoek is naar een Moment- druk schakelaar

Ik heb nog 6 van die schakelaars (zwart) liggen thuis, zien er zo uit:
Inbouw diameter is 7mm.

Afbeeldingslocatie: http://www.bitsbox.co.uk/images/switches/budgetpb.jpg

Als je ze indrukt maken ze contact en daar sluit je bijvoorbeeld je voltmeter op aan.
Zolang je de schakelaar ingedrukt houd, kun je het voltage dus aflezen.
Voor interesse stuur even een mailtje/DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Ik heb deze acculader gespot bij Conrad. Zou dit wat zijn? http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=200600

Nasty, laadstroom is te laag. Ik heb een acculader nodig die minstens 2 - 2,5 Ah laadt.

Deze dan: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=250369

[ Voor 45% gewijzigd door BBotman op 13-05-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
BBotman schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:17:
Ik heb deze acculader gespot bij Conrad. Zou dit wat zijn? http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=200600

Nasty, laadstroom is te laag. Ik heb een acculader nodig die minstens 2 - 2,5 Ah laadt.

Is deze niet geschikt dan? Scheelt behoorlijk in prijs.. (met een laadstroom van 600ma is ie geschikt voor 7,2Ah gelaccu's, ik weet niet wat voor 1 jij hebt :P )

[ Voor 8% gewijzigd door martijn1172 op 13-05-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
martijn1172 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:39:
[...]

Is deze niet geschikt dan? Scheelt behoorlijk in prijs..
Ik heb een gelaccu van 26A, de optimale laadstroom voor zo'n accu is ongeveer 10% dus ongeveer 2,6 Ah. Ik zie het dus op dit moment nog niet echt zitten om met een 0,6 Ah te gaan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
BBotman schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:40:
[...]

Ik heb een gelaccu van 26A, de optimale laadstroom voor zo'n accu is ongeveer 10% dus ongeveer 2,6 Ah. Ik zie het dus op dit moment nog niet echt zitten om met een 0,6 Ah te gaan laden.
Haha of je moet behoorlijk wat geduld hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 08:47
BBotman schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:17:

Die 2e is erg goed geschikt voor jouw accu ja. Wat je ook zou kunnen doen als je van zelfbouw houdt is een laadcircuitje maken met een L200C (max 2A) of een LM350T(max 2.5A):

http://www.vt52.com/diy/myprojects/other/charger/charger.htm

Dit is wat ik zelf ga gebruiken in mijn nieuwe kratradio.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
martijn1172 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:41:
[...]

Haha of je moet behoorlijk wat geduld hebben ;)
Ook voor de levensduur van de accu is het niet optimaal :P
wesleytjuh schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:49:
[...]

Die 2e is erg goed geschikt voor jouw accu ja. Wat je ook zou kunnen doen als je van zelfbouw houdt is een laadcircuitje maken met een L200C (max 2A) of een LM350T(max 2.5A):

http://www.vt52.com/diy/myprojects/other/charger/charger.htm

Dit is wat ik zelf ga gebruiken in mijn nieuwe kratradio.
Ik ben wel van plan om zelf eens wat in elkaar te gaan zetten, maar ik waag me niet aan een accuoplader als eerste projectje. Evengoed bedankt!

Ik ga klussen, straks foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een voeding. 2 A alleen ik heb de draden gestript zoals eerder gezegt in het topic. Alleen de multimeter geeft 85mV aan. Het lampje op de voeding gaat ook niet branden en als je je oor er dicht bij doet hoor je hem tikken. Het lijkt wel alsof die in de standbystand blijft staan. Of had ik de draad achter het kleine blokje moeten knippen tussen het "grote blok" en het "kleine blokje"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

wat bedoel je met het grote en het kleine blokje?
staat je multimeter op DC of op AC?
staat er op de voeding DC of AC (of een = of - teken of een golfje)?
hoe veel draden komen er uit de voeding?

PVoutput

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.

Linken naar conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a>...