Het Krat- en Kistradio Topic [deel 6] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 106.210 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-02-2022
BBotman schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 19:50:
[...]

Ik weet niet precies wat het kostte, heb 't samen met een vriend van me gekocht maar mijn deel was €20,- incl. gebruik van zaagtafel. WBP Water Boiled Proof (X aantal minuten watervast bij 100 graden)gegrond is in ieder geval reteduur.

Als je speakers niet te groot zijn kan je met een gatzaag geloof ik tot 210 mm. komen

[afbeelding]

Hierbij wat foto's van mijn rollator. Het is het standaardmodel rollator gekregen van de plaatselijke, bevriende oudijzer boer (je kan altijd het beste zorgen dat je met zoveel mogelijk bedrijven bevriend bent :P). Ik heb de rechterhandrem er af gehaald omdat het remblokje verdwenen was. De wandelstok houden heb ik omhoog verplaatst. Hierin past namelijk precies een glas bier!

In het gat wat ontstaan is door het weghalen van de handrem komt een pulsschakelaar met daaraan een autoclaxon. Het mandje blijft aan de achterkant hangen, de radiokist komt voorop te staan. Het zitje heb ik zelf gemaakt van een stuk hout, foam en nepleer (skye ofzo).

[afbeelding]

[afbeelding]
Ben zeeeer benieuwd naar het eindresultaat :D
Maar die 20eu heb je dus betaald voor dat waterbestendige, voorgegronde multiplex; als ik het goed begrijp..
Dat lijkt me een goede prijs, ik zal eens gaan kijken bij de plaatselijke bouwmarkten hier ;)

Ik vroeg net even aan me pa of hij wist hoe ik nou een mooie cirkel kon maken met de decoupeerzaag en hij vertelde me dat we een soort ''ding'' hebben die als ik het goed begrijp zo werkt:

Je boort een gat in het midden van de te maken cirkel. Daarin zet je ''het ding''' die ook vast zit aan de decoupeerzaag en vervolgens ontstaat er een mooie cirkel als je met de decoupeerzaag rond gaat (denk aan een passer). Heb het ''ding'' nog niet gezien maar denk dat dit de oplossing voor het maken van mijn gaten gaat worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

martijn1172 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 19:44:
[...]

Aanvulling op Blue-Tiger:
In principe geldt hoe groter de speaker (in diameter) des te meer bass je zult hebben. Zie hiervoor ook de topic-start, daar staat hierover al het nodige vermeldt ;)
Het principe snap ik heus wel... Ik vroeg me alleen af hoe sterk die in zijn geval is, niks mis mee leek mij zo? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-07 23:42
martijn1172 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 19:58:
[...]

Ben zeeeer benieuwd naar het eindresultaat :D
Maar die 20eu heb je dus betaald voor dat waterbestendige, voorgegronde multiplex; als ik het goed begrijp..
Dat lijkt me een goede prijs, ik zal eens gaan kijken bij de plaatselijke bouwmarkten hier ;)

Ik vroeg net even aan me pa of hij wist hoe ik nou een mooie cirkel kon maken met de decoupeerzaag en hij vertelde me dat we een soort ''ding'' hebben die als ik het goed begrijp zo werkt:

Je boort een gat in het midden van de te maken cirkel. Daarin zet je ''het ding''' die ook vast zit aan de decoupeerzaag en vervolgens ontstaat er een mooie cirkel als je met de decoupeerzaag rond gaat (denk aan een passer). Heb het ''ding'' nog niet gezien maar denk dat dit de oplossing voor het maken van mijn gaten gaat worden :P
Ja, maar het was via een (bevriende) houthandel dus ik kon een klein stuk afnemen. Als je langs de bouwmarkt (en de meeste houthandels) gaat kan je alleen complete platen kopen en laten zagen, en dat wordt prijzig. Ik geloof dat 8mm. WBP al €70,- kost voor een standaardplaat.

Het idee achter de decoupeerzaagpasser (scrabble!) klinkt goed, feit blijft dat de draaiing van de decoupeerzaag perfect is, maar de zaag nog steeds zijn eigen weg blijft zoeken. Het wordt dus nooit de perfecte cirkel. De cirkel hoeft eigenlijk alleen maar perfect te zijn als de speakers er in vallen (zoals bij mij) en de cirkel dus zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Blue-Tiger schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 20:01:
[...]

Het principe snap ik heus wel... Ik vroeg me alleen af hoe sterk die in zijn geval is, niks mis mee leek mij zo? ;)
Nee was ook niet negatief bedoeld naar jou ;) was gewoon even voor iedereen die daar nog niet bekend mee was :) vandaar dat er aanvulling ipv verbetering voor stond :P
BBotman schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 20:03:
[...]

Ja, maar het was via een (bevriende) houthandel dus ik kon een klein stuk afnemen. Als je langs de bouwmarkt (en de meeste houthandels) gaat kan je alleen complete platen kopen en laten zagen, en dat wordt prijzig. Ik geloof dat 8mm. WBP al €70,- kost voor een standaardplaat.

Het idee achter de decoupeerzaagpasser (scrabble!) klinkt goed, feit blijft dat de draaiing van de decoupeerzaag perfect is, maar de zaag nog steeds zijn eigen weg blijft zoeken. Het wordt dus nooit de perfecte cirkel. De cirkel hoeft eigenlijk alleen maar perfect te zijn als de speakers er in vallen (zoals bij mij) en de cirkel dus zichtbaar is.
Oke dat wordt voor mij dus standaard 18mm multiplex, ff grondverf erover, 2 lagen gewone verf en mb nog lak :P (als dat niet al in de 'gewone verf' zit)

[ Voor 58% gewijzigd door martijn1172 op 23-04-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

martijn1172 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 20:18:
[...]

Nee was ook niet negatief bedoeld naar jou ;) was gewoon even voor iedereen die daar nog niet bekend mee was :) vandaar dat er aanvulling ipv verbetering voor stond :P
d:)b super! =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:15
Kan ik mijn mp3 speler direct op de marquant 2*100watt versterker hangen, of moet ik daar iets anders voor hebben(zo nee wat dan). En hoeveel speelduur doet die op een 7Ah accu(normaal gebruik) ?

|:( staat gewoon in de topic start. ben er nu uit.

[ Voor 12% gewijzigd door sjaakwortel op 23-04-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

sjaakwortel schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 20:28:
Kan ik mijn mp3 speler direct op de marquant 2*100watt versterker hangen, of moet ik daar iets anders voor hebben(zo nee wat dan). En hoeveel speelduur doet die op een 7Ah accu(normaal gebruik) ?
Er is zoveel te vinden in dit hele topic, antwoord op jouw vraag is al meerdere malen genoemd denk ik zo :)

Hoe denk je dat wij aan 33 pagina's komen? :D Van dit soort vragen die herhaald blijven worden! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Zo, ik heb net de dragende planken van de speakers aan de frontbaffle bevestigd. Tijd voor bier! Ik hoop dit weekend wat vordering te maken en uiteraard hou ik jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue-Tiger schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 19:39:
[...]

Dan krijg je er een ;)

Zo op het eerste gezicht verbaasde het me dat die speakers zo enorm klein zijn / lijken? Hoe is de bass die deze dingen produceren? Het tweede wat mij daarna opviel was dat je deze ook prima in een kleiner, beter draagbaar, koffertje zou kunnen bouwen. Zal wat makkelijker zijn dan het dragen van deze (in verhouding veel te) grote krat :) Het laatste wat ik me nog afvroeg is of je de handvaten open gaat laten of deze misschien dicht gaat maken?

Misschien niet de reactie waar je op zat te wachten, sorry O-) Heb niet echt m'n dag vandaag lijkt 't wel...
nou het was niet de bedoeling om er overdreven veel geld aan uit te geven. dus vandaar die kleinere speakers. de bass vind ik niet tegenvallen. als ik hem hard zet blijft de bass nog gewoon goed. En dat ik hem kleiner had kunnen laten weet ik. maar ik vond het wel wat hebben als hij in een bierkrat werd gebouwd. het is mijn eerste dus ik dacht laat ik het maar gewoon proberen. ik vind hem geslaagd. Oja de handvaten ga ik denk ik nog wel dichtmaken met hout of waar zou ik dat mee dicht maken wat is het beste, en ook nog de binnenkant dicht purren/kitten.
martijn1172 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 19:44:
[...]

Ziet er goed uit!

Tip (ook voor Official-Beam): zorg voor een voltmeter (zijn er al vanaf een paar euro) zodat je kan zien wanneer je accu leeg is (bij 11,8V) en je de accu niet te ver kunt ontladen, dit zou namelijk jammer zijn van je accu ;) Als je nog tijd en zin hebt kun je nog proberen je krat luchtdicht te krijgen, dat komt oa de bass ten goede :P

Aanvulling op Blue-Tiger:
In principe geldt hoe groter de speaker (in diameter) des te meer bass je zult hebben. Zie hiervoor ook de topic-start, daar staat hierover al het nodige vermeldt ;)
is het perse nodig om een voltmeter er in te bouwen, of is dat meer voor de zekerheid?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 21:33:
[...]

nou het was niet de bedoeling om er overdreven veel geld aan uit te geven. dus vandaar die kleinere speakers. de bass vind ik niet tegenvallen. als ik hem hard zet blijft de bass nog gewoon goed. En dat ik hem kleiner had kunnen laten weet ik. maar ik vond het wel wat hebben als hij in een bierkrat werd gebouwd. het is mijn eerste dus ik dacht laat ik het maar gewoon proberen. ik vind hem geslaagd.
[...]

is het perse nodig om een voltmeter er in te bouwen, of is dat meer voor de zekerheid?
Dan is het helemaal goed! d:)b Gewoon doen waar jij je goed bij voelt! :) En die voltmeter zeggen we alleen omdat er een samenkopenactie op gang is en die dingen niks kosten :) Het voegt wat eye-candy toe en het is ook nog eens nuttig! Maar vereist is het heus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Maar ben dan wel benieuwd hoe jij kan weten dat je accu leeg is, zonder voltmeter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 21:33:
[...]

nou het was niet de bedoeling om er overdreven veel geld aan uit te geven. dus vandaar die kleinere speakers. de bass vind ik niet tegenvallen. als ik hem hard zet blijft de bass nog gewoon goed. En dat ik hem kleiner had kunnen laten weet ik. maar ik vond het wel wat hebben als hij in een bierkrat werd gebouwd. het is mijn eerste dus ik dacht laat ik het maar gewoon proberen. ik vind hem geslaagd. Oja de handvaten ga ik denk ik nog wel dichtmaken met hout of waar zou ik dat mee dicht maken wat is het beste, en ook nog de binnenkant dicht purren/kitten.

[...]

Als ik het goed zie op je foto's heb je een gemodde ta2024? Ik heb namelijk ook die speakers en daarop kan ik de ta2024 gemod in ieder geval niet op open draaien zonder verschrikkelijke vervoming te krijgen. Maar als het zo voldoet, prima toch :) Je kan altijd later nog grotere speakers erin gooien en die kleinere in een kleiner kistje bouwen (like i did.. to many times :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

martijn1172 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 23:25:
Maar ben dan wel benieuwd hoe jij kan weten dat je accu leeg is, zonder voltmeter ;)
Als die stopt met spelen 8)7 Nee echtwaar ik weet dat 'ie leeg is als de koffer geen geluid meer produceert en m'n telefoon speelt gewoon door. Kwestie van werkt elke keer *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Blue-Tiger schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 05:18:
[...]

Als die stopt met spelen 8)7 Nee echtwaar ik weet dat 'ie leeg is als de koffer geen geluid meer produceert en m'n telefoon speelt gewoon door. Kwestie van werkt elke keer *O*
Is ie dan niet al te ver ontladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BBotman schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 10:16:
[...]

Is ie dan niet al te ver ontladen?
wat gebeurt er dan als je hem te ver ontlaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:08
Nieuwe accu gaan kopen ;)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eko990
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-12-2021
Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens, ik heb er geen voltmeter inzitten, en speel altijd door tot dat het geluid begint te veranderen en dat is bij ong. 8volt , en dat doe ik nu al 1 jaar lang ;) en de versterker gaat nog net zo goed als toen ik heb kreeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
eko990 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 19:20:
[...]

Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens, ik heb er geen voltmeter inzitten, en speel altijd door tot dat het geluid begint te veranderen en dat is bij ong. 8volt , en dat doe ik nu al 1 jaar lang ;) en de versterker gaat nog net zo goed als toen ik heb kreeg
Je accu moet hierdoor wel schade op hebben gelopen, de capaciteit zal zijn gedaald (Ah) En wss kan je accu zijn lading ook niet lang meer vasthouden.
Tot 8 volt ontladen is écht niet goed voor je accu, sommige accus sterven meteen, maar die van jou krijgt een lanzame dood zo te horen :P
Ik doe liever wat langer met een accu, want accus zijn toch behoorlijk prijzig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kratje is bijna helemaal af. Alleen nog 2 kabels andere uiteinden maken. Hij is prachtig geworden maar ik heb nog 1 probleempje. Soms stoppen mijn speakers even. Een pause van 1/2 sec.

Zie dit filmpje en op 0;23 hoor je het 1 keertje.
http://www.youtube.com/watch?v=pOfQTAO6quE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:55
Ik wou dat mijn TA2024 van Sure electronics (gekocht op eBay) er was :(

Op 15-4 is hij gemarkeerd als verzonden, maar heb hem nog steeds niet. Zal wel tot volgende week zaterdag ofzo duren dan denk ik.

Wel jammer want zou hem heeeeeeeeeel goed kunnen gebruiken voor a.s dinsdag (laatste schooldag en ga verkleed als new kids _o- )

Maarja aanstaande dinsdag gaat sowieso niet meer lukken, had misschien 1tje van Iredev kunnen kopen, maar die doet hem dan maandag op de post en dan is hij er dinsdagmiddag, en dat is te laat :P

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 24-04-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Hallo

ik heb een lichtschakelaar gevonden.
dus ik dacht mooi, kan ik schakelen tussen accu en voeding.
nu rest mijn vraag nog.
heb ik hem goed aangesloten?

Afbeeldingslocatie: http://img28.imageshack.us/img28/2851/aansluitenversterker.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Probeer het met een multimeter? Even kijken wanner welke contactjes geleiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
Okee:P

en alle zwarte draden konden toch gewoon aan elkaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

duifi schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 21:53:
Okee:P

en alle zwarte draden konden toch gewoon aan elkaar??
Alle zwarte draden kunnen aan elkaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
zie plaatje paar posts terug,

als ik de schakelaar op de kant voor accu druk(met de voeding aan) en ik meet de draden waar normaal de accu aan zit, staat daar 2 volt op, welk langzaam afloopt als ik de voeding uitzet.

zou dit kunnen komen omdat alle min polen zijn verbonden met elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-01 00:10
duifi schreef op zondag 25 april 2010 @ 01:14:
zie plaatje paar posts terug,

als ik de schakelaar op de kant voor accu druk(met de voeding aan) en ik meet de draden waar normaal de accu aan zit, staat daar 2 volt op, welk langzaam afloopt als ik de voeding uitzet.

zou dit kunnen komen omdat alle min polen zijn verbonden met elkaar?
Nee dit is de verkeerde schakelaar voor dit gebruik de schakelaar is enkelpolig wissel en de aansluiting zoals getekend geeft of de plus door van de voeding naar de versterker of van de accu. de niet gebruikte plus is op dat moment zwevend en wat je meet is waarschijnlijk "ruis"/ capacitieve spanings overdracht , als je een weerstand van 4.7 k tussen de draden zou zetten (niet nodig) dan zou die spanning vrijwel direct naar nul gaan ipv langzaam .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 21:00:
Het kratje is bijna helemaal af. Alleen nog 2 kabels andere uiteinden maken. Hij is prachtig geworden maar ik heb nog 1 probleempje. Soms stoppen mijn speakers even. Een pause van 1/2 sec.

Niemand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
chevy250 schreef op zondag 25 april 2010 @ 02:15:
[...]

Nee dit is de verkeerde schakelaar voor dit gebruik de schakelaar is enkelpolig wissel en de aansluiting zoals getekend geeft of de plus door van de voeding naar de versterker of van de accu. de niet gebruikte plus is op dat moment zwevend en wat je meet is waarschijnlijk "ruis"/ capacitieve spanings overdracht , als je een weerstand van 4.7 k tussen de draden zou zetten (niet nodig) dan zou die spanning vrijwel direct naar nul gaan ipv langzaam .
maar als ik een weerstand ertussen zet en ik zet de accu aan gaat de accu ook weer door de weerstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:41
Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 21:00:

Wat heb je al geprobeerd?
Heb je getest met een andere mp3-speler / telefoon?
Krijg je het ook als de mp3speler zachter staat?
Wordt het erger als je hem harder zet?

Klinkt alsof hij heel even in de beveiliging slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al dikkere kabels erin geplaatst. Andere mp3 speler. (3 verschillende). Verschillende liedjes. En het word wel erger als ik hem harder zet maar op zacht geluid heb ik het ook.
Bij 6/35 vd geluidssterkte begint het een beetje.

Hij kapt er soms gewoon mee. dan blijft ie 5 sec stil. Maar soms maar 1/2 sec.

Helpt een weerstandsmodificatie? Want de weerstandjes heb ik hier. En me vader moet zo wat bestellen op conrad dus dan kan ik desnoods nog een fan of iets anders bestellen

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 11:44:
Heb al dikkere kabels erin geplaatst. Andere mp3 speler. (3 verschillende). Verschillende liedjes. En het word wel erger als ik hem harder zet maar op zacht geluid heb ik het ook.
Bij 6/35 vd geluidssterkte begint het een beetje.

Hij kapt er soms gewoon mee. dan blijft ie 5 sec stil. Maar soms maar 1/2 sec.

Helpt een weerstandsmodificatie? Want de weerstandjes heb ik hier. En me vader moet zo wat bestellen op conrad dus dan kan ik desnoods nog een fan of iets anders bestellen

Peter
1 Wat voor mp3 speler gebruik je?
2 Zoals ik in mijn mail zei, kan je een duidelijke foto maken van hoe alles is aangesloten en het liefts het even uittekenen in een schema...
3 Voel eens aan de chip (is íe zo heet dat je hem neit aan kan raken, of gewoon warm?)
4 Je hebt wel alle verbruikers parallel aangesloten en niet toevallig iets in serie?
5 De weerstandmod laat de versterker harder werken, als die dus nu al in de beveiliging schiet, dan gaat dat je niet helpen.
6 Heb je een losse multimeter? Meet dan even op de aansluitpunten van de spanning op de ta2024 terwijl je afspeelt en kijk of de spanning gelijk blijft, met name bij het wegvallen van het geluid.

Het kan natuurlijk zijn dat jij gewoon eentje hebt met een brakke chip o.i.d. je zou de eerste zijn, maar het kan natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zoals lredev met de multimeter gemeten bij de accu en Ta2024.
14.62 Bij de Ta2024 met de multimeter en 14.58 bij de accu met de multimeter.

Alleen het gekke is dat mijn voltmeter die ingebouwd is. (diezelfde waar animo voor was) 12.83 aangeeft.

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
masterBunny schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 00:03:
Aangezien het relais wat nodig is voor HKS even niet meer leverbaar is op conrad vroeg ik mij af of iemand een vergelijkbaar relais gevonden heeft?
Volgens mij was hier nog geen antwoord op. Je kunt als vervanging deze of deze gebruiken.

@peter
Die 14 volt kan niet kloppen. Een accu wordt opgeladen met 13,8v en loopt na afkoppelen snel terug naar iets van 12,8v als hij vol is. Termic had een tijdje terug hetzelfde probleem met zijn TA2020. Bij hem verdween het probleem na het aansluiten van andere speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn dus mijn speakers :|

Zou ik nu nieuwe moeten kopen??? Of kan ik iets veranderen zodat ik deze nog kan gebruiken

Edit; Ik heb net een andere speaker geprobeerd. Werkte perfect.

Wat voor speakers zouden jullie nemen met prijsrange van 20 ~ 35 eu?

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:42:
Het zijn dus mijn speakers :|

Zou ik nu nieuwe moeten kopen??? Of kan ik iets veranderen zodat ik deze nog kan gebruiken

Edit; Ik heb net een andere speaker geprobeerd. Werkte perfect.

Wat voor speakers zouden jullie nemen met prijsrange van 20 ~ 35 eu?
De Boschmann Titan reeks bij Conrad is redelijk populair, misschien moet je daar eens tussen kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die had ik ;p

Ik heb hier een voeding maar welke moet ik op de + en welke op de - pool?
http://img153.imageshack.us/img153/195/p1030116am.jpg

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Daar kan je met een multimeter wel achter komen. Mijn vermoeden is rood + en wit -, maar je kan wel gemakkelijk je versterker naar de eeuwige jachtvelden sturen als ik het verkeert heb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit heel raar. Net had ik andere speakers erop. En nu doen die opeens ook zo gek ;O Dat ze gaan haperen. Ik heb geen idee waar het aan kan liggen

Edit; nu 2 min daarna doet ie weer normaal. Ik betwijfel hoelang dit zal duren

Edit; en ja hoor hij doet weer vreemd

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 15:27:
Die had ik ;p

Jow! o.0 Rood en Wit zijn +, de draad die eromheen zit is -

Werkt precies zo met jack plugjes :-|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wat foto's

http://img408.imageshack.us/g/p1030120f.jpg/

het is wel minder met die speakers.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2010 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Ik zie dat je geen elco hebt, misschien eens zien of dat helpt? Voor een TA2024 zou een 16V 4700µF volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik er al een keer tussen gedaan. Werkte niet. Toen deed ik het nog een keer. maar toen per ongeluk verkeerd om. Dus waarschijnlijk is ie kapot. Maar het werkte dus niet.

Ik denk dat ik het probleem heb gevonden. Want hij doet het tot nu toe 1min op de normale speakers die al in de krat zaten. Ik heb de versterker van de zijkant af geschroefd. Hopelijk geeft dit een positief resultaat.
Of kan het zijn dat die niet achter een speaker mog zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 15:27:
Die had ik ;p

Dus de rode en de witte zijn de + en de grijze/zilvere de -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:22:
[...]

Dus de rode en de witte zijn de + en de grijze/zilvere de -
Ja, de losse draad is de ground ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er denk achter wat het probleem is. Dat de magneet van de speaker te dicht bij / op de versterker zit. En als die aan de zijkant hangt tegen de schroef van de speaker. Heeft een magneet invloed op de Ta2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:56
Ik heb er ook een gebouwd.
Het idee was dat ie klein, licht en draagbaar moest zijn.

Afbeeldingslocatie: http://roelke.nl/box1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://roelke.nl/box2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://roelke.nl/box3.JPG

Specificaties :

1 - versterker op basis van een exotische TDA chip, maar weet type niet meer
1 - 2,2 Ah accu

Speelduur is ergens tussen en 12 en 15 uur.
Het blokje dat je ziet is de lader, op basis van een ~12v

Tevens zie je er nog een goedkope mp3 speler (ja, zonder batterijklepje)
Tot zover mijn projectje :) iemand vragen ?

I've GoT a solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:35:
Ben er denk achter wat het probleem is. Dat de magneet van de speaker te dicht bij / op de versterker zit. En als die aan de zijkant hangt tegen de schroef van de speaker. Heeft een magneet invloed op de Ta2024
Deze taalconstructie mag je even opnieuw proberen ;) Ik weet niet zeker of ik je namelijk goed begrijp... In principe is een magneetveld niet van invloed op de TA2024. Tenminste hier heb ik nog nooit wat over gehoord. Wel kan het metaal van het luidspreker chassis kortsluiting maken, daar moet je wel voor oppassen. Ik vind die 14,nogwat volt trouwens verontrustender, dat is echt teveel. weet je zeker dat je alle bedrading goed hebt aangesloten? In het schemaatje wat je me mailde zag ik bijvoorbeeld niet je voltmeter terug.

Ik wil je best een nieuwe ta2024 sturen, maar als je die weer net zo inbouwd is de kans groot dat ie dan weer kapot raakt als het niet aan de ta2024 lag.

Trek de boel anders even uit elkaar en leg het op tafel en controleer alle bedrading. en sluit dan de accu direct aan op de ta2024. Kijk dan eens of het probleem zich nog steeds voordoet. In de chaos en krappe ruimt evna een kratje is het soms moeilijk zien of alles wel goed is aangesloten.

Hoe heb je overigens de jackplug aangesloten? Daar zit zeker weten geen sluiting in (al weet ik niet of dat problemen als deze kunnen veroorzaken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roelke schreef op zondag 25 april 2010 @ 18:29:
Ik heb er ook een gebouwd.
Het idee was dat ie klein, licht en draagbaar moest zijn.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Specificaties :

1 - versterker op basis van een exotische TDA chip, maar weet type niet meer
1 - 2,2 Ah accu

Speelduur is ergens tussen en 12 en 15 uur.
Het blokje dat je ziet is de lader, op basis van een ~12v

Tevens zie je er nog een goedkope mp3 speler (ja, zonder batterijklepje)
Tot zover mijn projectje :) iemand vragen ?
dat ziet er mooi uit! :)

wat zijn de afmetingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zit er in breukje of iets dergelijks in het geel rood zwarte kabeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:56
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 19:20:
[...]

dat ziet er mooi uit! :)

wat zijn de afmetingen?
hoogte van 27 cm en een doorsnee van 12,5 cm

I've GoT a solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar het probleem zit heb ik gevonden. Bij de terminal blocks. Als ik aan de zijkant tik hoor ik dat gekraak. Waardoor kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Ik heb vandaag de dragende plank van m'n speakers bevestigd aan mijn frontbaffle. Onderhand bestaat de frontbaffle uit drie lagen multiplex. Het gaat hier echter om geluid en niet om draagbaarheid ivm. mijn rollator dus het mag best wat wegen.

Afbeeldingslocatie: http://www.reactormedia.nl/kistradio/baffle3.jpg

De frontbaffle wordt zwart geverfd met krasvaste, matzwarte lak en daarna beschermd door een aluminium zeefplaat met gaten van rond 10mm. bevestigd met bouten en moeren. Door het aanbrengen van tochtstrip en rubberen ringen wil ik het trillen van het aluminium tegengaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.reactormedia.nl/kistradio/baffle4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
BBotman schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:18:
Ik heb vandaag de dragende plank van m'n speakers bevestigd aan mijn frontbaffle. Onderhand bestaat de frontbaffle uit drie laden multiplex. Het gaat hier echter om geluid en niet om draagbaarheid ivm. mijn rollator dus het mag best wat wegen.

[afbeelding]

De frontbaffle wordt zwart geverfd met krasvaste, matzwarte lak en daarna beschermd door een aluminium zeefplaat met gaten van rond 10mm. bevestigd met bouten en moeren. Door het aanbrengen van tochtstrip en rubberen ringen wil ik het trillen van het aluminium tegengaan.

[afbeelding]
Waterdichte speakers? Krasbestendige verf _/-\o_

Waar heb je die zeefplaat gekocht en hoeveel koste dat :9~ (was dit de kleinste afmeting?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
martijn1172 schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:28:
[...]

Waterdichte speakers? Krasbestendige verf _/-\o_

Waar heb je die zeefplaat gekocht en hoeveel koste dat :9~ (was dit de kleinste afmeting?)
Waterdichte speakers en krasbestendige verf! Boss Marine MR60B speakers en de verf zou ik even na moeten kijken. De zeefplaat kost €17,50 bij de plaatselijke Gamma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
BBotman schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:33:
[...]

Waterdichte speakers en krasbestendige verf! Boss Marine MR60B speakers en de verf zou ik even na moeten kijken. De zeefplaat kost €17,50 bij de plaatselijke Gamma.
Wat zijn de afmetingen van die plaat ongeveer?
Ik zou namelijk maar een stuk van 50 bij 30 cm nodig hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
martijn1172 schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:35:
[...]

Wat zijn de afmetingen van die plaat ongeveer?
Ik zou namelijk maar een stuk van 50 bij 30 cm nodig hebben..
Deze plaat is 500 bij 1000 mm. maar er zijn ook kleinere formaten te koop. Ik heb zelf ook maar een fractie van deze plaat nodig maar mijn kist is 570 bij 240 mm dus ik heb de lengte nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij doet ie het weer :P Het gaat op en af. Hopelijk blijft het nu goed :)

Heb de draadjes van de accu naar de TA2024 de puntjes ff goed aangedraaid. Er tussen gedaan en goed aangeschroeft. Tot nu toe positieve resultaten :+

edit; en ja hoor hij doet het weer niet.

Denk dat ie kapot is bij die terminal blocks :X

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
BBotman schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:38:
[...]

Deze plaat is 500 bij 100 mm. maar er zijn ook kleinere formaten te koop. Ik heb zelf ook maar een fractie van deze plaat nodig maar mijn kist is 570 bij 240 mm dus ik heb de lengte nodig.
Maar die pen is al 15 cm, dan zal die plaat waarschijnlijk 500 bij 1000 mm zijn denk ik zo?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
martijn1172 schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:50:
[...]

Maar die pen is al 15 cm, dan zal die plaat waarschijnlijk 500 bij 1000 mm zijn denk ik zo?:P
Juist, een 0 te weinig in mijn post met afmetingen. Juiste formaat is 500 bij 1000 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
BBotman schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:02:
[...]

Juist, een 0 te weinig in mijn post met afmetingen. Juiste formaat is 500 bij 1000 mm.
Oke np :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
Helloowwwww..

ik heb twee vraagjes.

ik zoek een schakelaar met 4 standen, (accu/voeding/sigrettenaansteker plug/enz...)

nou heb ik al gezocht op conrad. maar kan ik tot noch toe niks vinden.
weet iemand wat voor soort schakelaar dat is en hoe je die aansluit.

mijn tweede vraag is.
is er al meer bekend over de voltmeters??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:05

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:38:
Volgens mij doet ie het weer :P Het gaat op en af. Hopelijk blijft het nu goed :)

Heb de draadjes van de accu naar de TA2024 de puntjes ff goed aangedraaid. Er tussen gedaan en goed aangeschroeft. Tot nu toe positieve resultaten :+

edit; en ja hoor hij doet het weer niet.

Denk dat ie kapot is bij die terminal blocks :X
Heb je al gedaan wat lredev voorstelde? Even alles uit je krat halen en op tafel leggen. Aansluiten zonder schakelaars ertussen (dus directe verbindingen) en dan proberen?

De 14.5 volt op je TA2024 is problematisch; dat dingetje kan maximaal 14 volt hebben, en daar moet je ook niet overheen willen gaan. Als ik naar de foto's kijk die je op Imageshack geplaatst hebt lijkt het erop alsof de luidspreker in contact komt met de versterker, en daar zou weleens een probleem kunnen zitten.

Ik heb je nu al een paar keer zien roepen 'dit is het!' en later teleurgesteld moeten terugkomen dat het probleem nog bestaat, dus het is misschien slim om even stap voor stap dingen uit te gaan sluiten. Misschien zou je hier even het schema kunnen posten wat je ook naar lredev gestuurd hebt, dan kunnen er meer mensen op 'schieten', en twee zien meer dan één, laat staan wat 10 mensen zien ;)

Vertel ons dan ook meteen even wat de uitkomst is van het los-op-tafel leggen van je kratje. Misschien is het wel iets onbenulligs en kun je na zo'n test weer lekker verder met inbouwen. Succes!

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Heb vandaag ook een klein kistradiootje gemaakt :D

Basis was een houten laatje van een IKEA bureau kastje.

Ik wacht nogsteeds op m'n TA2024, maar heb dinsdag laatste schooldag dus dan komt zo'n speakersetje wel van pas. Heb een oude Medion 5.1 surroundset gevonden met 12V voedingsspanning, en heb hier nog wel wat 12V 7Ah gelaccu's staan dus ik ben aan het klussen gegaan.

Versterkertjes die in de Medion set zitten: TDA2007A

Komt wel goed geluid uit (heb de speakertjes van de set gebruikt) maar ik zit met iets vreemds.

Als ik namelijk de ene printplaat (van de kleine speakertjes) aansluit, werkt het perfect, maar sluit ik de printplaat van de sub erbij aan dan gaat de sub als een gek brommen, en de kleine speakertjes werken ook niet meer.

Als ik de print van de sub los aansluit (of op een losse accu) dan werkt het prima.

Hoe de crap kan dit :S ? Heb ook al de koelblokken met een draadje met elkaar verbonden (misschien iets van aardlus ofzo) maar dat hielp ook niet.

Kan nu wel wachten tot ik m'n TA2024 binnen heb en ondertussen zonder sub gebruiken, maar met sub is toch wel stuk beter >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slechtvalk200
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:41
Ik heb nu ook ongeveer een kratradio met autoradio en 4 gelaccu's van 12V 7Ah. Het probleem dat ik nu heb is dat er 3 batterijen nog op 5 a 6 volt staan. Er zit nochtans een beveiliging tussen dat de radio rond 11,5v uitslaat. Ik ga er van uit dat de batterijen defect zijn, maar hoe zou dit dan nog kunnen? Of hoe zou ik dit nog kunnen oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Slechtvalk200 schreef op maandag 26 april 2010 @ 08:05:
Ik heb nu ook ongeveer een kratradio met autoradio en 4 gelaccu's van 12V 7Ah. Het probleem dat ik nu heb is dat er 3 batterijen nog op 5 a 6 volt staan. Er zit nochtans een beveiliging tussen dat de radio rond 11,5v uitslaat. Ik ga er van uit dat de batterijen defect zijn, maar hoe zou dit dan nog kunnen? Of hoe zou ik dit nog kunnen oplossen
Heb je de boel parallel aangesloten? In ieder geval kan je 5-6V accu's wel aan het chemisch afval doneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Gewoon proberen op te laden (met een 13,8V lader, niet met zo'n lompe autoaccu lader) en dan kijken of ze nog een beetje stroom willen vasthouden. Als ze binnen no-time weer beneden de 11,8V zitten dan kun je ze wegknikkeren ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slechtvalk200
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:41
lredev schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:32:
[...]

Heb je de boel parallel aangesloten? In ieder geval kan je 5-6V accu's wel aan het chemisch afval doneren.
de batterijen staan nooit parallel, je moet een batterij kiezen met behulp van 2 wisselschakelaars die je wil gebruiken. ze worden opgeladen met 2 druppelladers(1 van qtech of zo en 1 van onbekend merk). Ze worden ook elk apart geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Slechtvalk200 schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:24:
[...]

de batterijen staan nooit parallel, je moet een batterij kiezen met behulp van 2 wisselschakelaars die je wil gebruiken. ze worden opgeladen met 2 druppelladers(1 van qtech of zo en 1 van onbekend merk). Ze worden ook elk apart geladen.
Wellicht ben je dan in de winter vergeten ze af en toe bij te laden. Probeer ze eens op te laden, schiet het niet op dan kan je ze weg gooien. (zie ook ThinkPad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:38

tomtommie

Alaaf!

Mijn zoektocht naar batterij indicators heeft een aantal leuke dingen opgeleverd, ik dacht ik deel ze even:
http://item.ebay.com/160426220396
http://item.ebay.com/140334107551

Ze zijn wel echt belachelijk duur, maar die met dat ene ledje vind ik wel erg fraai! Ik heb die accuindicator gemaakt van circuitsonline: http://www.circuitsonline...n/spanningsbewaker-2.html
Maar die heb ik nog niet echt goed aan de gang, dus misschien toch nog maar eens opnieuw maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
tomtommie schreef op maandag 26 april 2010 @ 13:18:
Mijn zoektocht naar batterij indicators heeft een aantal leuke dingen opgeleverd, ik dacht ik deel ze even:
http://item.ebay.com/160426220396
http://item.ebay.com/140334107551

Ze zijn wel echt belachelijk duur, maar die met dat ene ledje vind ik wel erg fraai! Ik heb die accuindicator gemaakt van circuitsonline: http://www.circuitsonline...n/spanningsbewaker-2.html
Maar die heb ik nog niet echt goed aan de gang, dus misschien toch nog maar eens opnieuw maken 8)7
Ik heb ze even bekeken en ze zien er mooi uit. Bij die ene met meerdere ledjes hoeft er echter maar 1 ledje 'minder' te branden en je zit al op 11,5V.. Het beste is nog wel om je accu bij 11,8V weer op te laden. Ze zien er inderdaad fraai uit maar een (goedkopere) voltmeter zou meer tot zijn recht komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
duifi schreef op zondag 25 april 2010 @ 22:09:
is er al meer bekend over de voltmeters??
Ze zijn al bijna een week geleden verstuurd. Ik kreeg echter wel een mailtje dat ivm de aswolk enige vertraging opgelopen zou kunnen zijn. Toch verwacht ik ze binnen twee weken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Michel5128 schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:20:
[...]

Ze zijn al bijna een week geleden verstuurd. Ik kreeg echter wel een mailtje dat ivm de aswolk enige vertraging opgelopen zou kunnen zijn. Toch verwacht ik ze binnen twee weken te hebben.
:9~

@ iedereen:
Ik ben nog op zoek naar een 12V 7,2Ah of een 12V 12Ah gelaccu (hangt een beetje af van het prijsverschil). Nou heb ik al even rond gespeurd hier in de omgeving maar zover ik weet zijn hier geen alarm-installatiebedrijven dus die optie zit er niet in. Bij Baco kost een 7,2Ah 20eu zag ik en conrad is nog duurder. Weet iemand waar of hoe ik zo goedkoop mogelijk aan 1 van de 2 genoemde accu's kan komen? (ja ik heb de topic-start wel gelezen :P)

Edit: toch nog een klein particulier bedrijf gevonden en even een mail gestuurd.. Misschien levert het wat op.
Maar als zo'n accu uit een alarminstallatie al een paar jaar meegaat, is hij dan niet allang beneden de 11,8V ontladen? (ik doel op: heb ik nog wel wat aan zo'n accu dan?)

[ Voor 57% gewijzigd door martijn1172 op 26-04-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn1172 schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:28:
[...]

@ iedereen:
Ik ben nog op zoek naar een 12V 7,2Ah of een 12V 12Ah gelaccu (hangt een beetje af van het prijsverschil). Nou heb ik al even rond gespeurd hier in de omgeving maar zover ik weet zijn hier geen alarm-installatiebedrijven dus die optie zit er niet in. Bij Baco kost een 7,2Ah 20eu zag ik en conrad is nog duurder. Weet iemand waar of hoe ik zo goedkoop mogelijk aan 1 van de 2 genoemde accu's kan komen? (ja ik heb de topic-start wel gelezen :P)
elektronica-online.nl al naar gekeken? Daar had ik ook veel spulletjes gekocht zoals banaanstekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
martijn1172 schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:28:
[...]

@ iedereen:

Edit: toch nog een klein particulier bedrijf gevonden en even een mail gestuurd.. Misschien levert het wat op.
Maar als zo'n accu uit een alarminstallatie al een paar jaar meegaat, is hij dan niet allang beneden de 11,8V ontladen? (ik doel op: heb ik nog wel wat aan zo'n accu dan?)
De capaciteit van die accus van alarminstalatie bedrijven zal niet 100% meer zijn, maar ze zijn nog zeker wel goed hoor, en al helemaal als je er bij nadenkt dat je ze meestal gratis meekrijgt :)
Die accus van allarm bedreiven worden alleen vervangen voor de zekerheid, ze doen het dus meestal nog wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb vandaag nog een 'nieuwe' opgehaald bij beveiligingsbedrijf.

Komt uit 2005, laatste keer nagekeken in 2008 volgens de sticker die erop zit, maar toen ik thuis kwam gelijk aan de multimeter > 13,03V ofzo _O_

Werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
De rechterzijkant en de frontbaffle zijn bevestigd op de bodemplaat, wederom verankerd met watervaste bruislijm en zelftappende schroeven. De frontbaffle valt 20mm. naar binnen. In de achterkant valt er een stuk van 150 bij 100 mm. naar binnen waar de speaker- en AUX-terminals in komen te zitten.

Afbeeldingslocatie: http://reactormedia.nl/kistradio/baffle5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
BBotman schreef op maandag 26 april 2010 @ 18:57:
De rechterzijkant en de frontbaffle zijn bevestigd op de bodemplaat, wederom verankerd met watervaste bruislijm en zelftappende schroeven. De frontbaffle valt 20mm. naar binnen. In de achterkant valt er een stuk van 150 bij 100 mm. naar binnen waar de speaker- en AUX-terminals in komen te zitten.

[afbeelding]
Wow, dit ziet er echt al Óngeloofelijk robuust uit, doe je netjes! Dit zal ook het geluid tegemoetkomen (meetrillen).
Zelftappende schroeven bestaan trouwens niet.
Nouja, ze bestaan wel, maar je moet echt voorboren wil je niet voor een verschikkelijke verassing komen te staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambond
  • Laatst online: 21:29
Ik zal ook eens foto's posten van mijn kratje. Deze heb ik vorig jaar zomer gebouwd, en hoop er komende zomer weer veel plezier van te hebben.

Onderdelen:
*Bavaria12 kratje
*12V 7.2Ah gelaccu van beveiligingsbedrijf
*speakers uit oud type VW golf
*TA2020 MK III van Arjan Helder (met weerstandsmod)
*13,5V 3.5A schakelende voeding
*zekering 5A (ong.)
*accu-indicator van circuitsonline

Zo'n klein kratje is ideaal mee te nemen, en door de weerstandsmod gaat het geluid echt lekker! Ik had achteraf beter 1 2-polige schakelaar kunnen gebruiken ipv 2 1-polige (zoals lredev/Martijn een aantal pagina's terug getekend heeft) maar ik wist vorig jaar nog niet dat dit bestond. Nu kunnen accu en voeding namelijk beide tegelijk ingeschakeld zijn, wat een kokende accu tot gevolg zal hebben waarschijnlijk...

Verder heb ik een soort opbergvak gemaakt. Hierin kunnen de voedingskabel, de audiokabel en de mp3speler, zie onderstaande foto's.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/iw3b4w.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2llezux.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/3476udj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/264tm41.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2i0qbdh.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door brambond op 27-04-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
brambond schreef op maandag 26 april 2010 @ 19:39:
Nu kunnen accu en voeding namelijk beide tegelijk ingeschakeld zijn, wat een kokende accu tot gevolg zal hebben waarschijnlijk...
Nee hoor, 13,5V is prima. Als je de voeding nog iets hoger kunt afregelen (13,8V) dan laad je accu gelijk bij als je de voeding aansluit.

13,5V is net te weinig om hem helemaal 100% op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Skeltenaer schreef op maandag 26 april 2010 @ 19:28:
[...]

Wow, dit ziet er echt al Óngeloofelijk robuust uit, doe je netjes! Dit zal ook het geluid tegemoetkomen (meetrillen).
Zelftappende schroeven bestaan trouwens niet.
Nouja, ze bestaan wel, maar je moet echt voorboren wil je niet voor een verschikkelijke verassing komen te staan....
Ja, uiteraard. Ik heb een klein gaatje voorgeboord maar de schroeven vliegen er zonder problemen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambond
  • Laatst online: 21:29
ThinkPadd schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:33:
[...]

Nee hoor, 13,5V is prima. Als je de voeding nog iets hoger kunt afregelen (13,8V) dan laad je accu gelijk bij als je de voeding aansluit.

13,5V is net te weinig om hem helemaal 100% op te laden.
Volgens mij gaat er een veel te hoge stroom lopen als ik de voeding op de accu aansluit! Want mijn voeding kan 3.5A leveren terwijl ik een 7Ah accu heb, dus mag maximaal ongeveer 700mAh hebben heb ik hier ooit gelezen...

Weet je zeker dat het geen kwaad kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Mmm daar zeg je wel wat ja.

Bij loodaccu's (en dus ook jouw accu) is het aangeraden om ze met 1/10 van de capaciteit te laden.

Qua spanning kan het geen kwaad, maar qua stroom wel inderdaad :P

Misschien toch maar wat anders verzinnen dan :+

Mijn kistje dan:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8GXKESqpF5TaZt1hB4ayk9GG/thumb.jpg

2 kleine speakertjes, voor de midden en hoge tonen
1 subwoofer, voor lage tonen

Zitten 2 versterkers in, TDA2007A.

Heb alles (versterkers, speakers) uit een Medion surround set gehaald

Zit ook 2x 12V 7Ah accu's in. Ik heb er 2 in zitten omdat de versterkers op de een of andere manier NIET samen willen werken. Als ik ze allebei op dezelfde accu aansluit dan gaat de subwoofer heel hard brommen, of vallen de kleine speakertjes weg :S Dus dan tijdelijk maar 2 accu's (ik wacht nog op m'n TA2024 versterkertje)

Behuizing is (zoals eerder gezegd) een laatje uit een IKEA ladenblokje.

[ Voor 77% gewijzigd door ThinkPad op 26-04-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
BBotman schreef op maandag 26 april 2010 @ 21:03:
[...]

Ja, uiteraard. Ik heb een klein gaatje voorgeboord maar de schroeven vliegen er zonder problemen in.
Oke mooi, maar het is ook tegen het splijten he, al splijt multiplex wel minder snel dan MDF dacht ik.... ;)
Ik ben in ieder geva; benieuwd naar je volgende update!

[ Voor 7% gewijzigd door Skeltenaer op 27-04-2010 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:05

Pixeltje

Woo-woohoo!

ThinkPadd schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:20:
*knipzaagrommelwroar*
Zit ook 2x 12V 7Ah accu's in. Ik heb er 2 in zitten omdat de versterkers op de een of andere manier NIET samen willen werken. Als ik ze allebei op dezelfde accu aansluit dan gaat de subwoofer heel hard brommen, of vallen de kleine speakertjes weg :S Dus dan tijdelijk maar 2 accu's (ik wacht nog op m'n TA2024 versterkertje)

Behuizing is (zoals eerder gezegd) een laatje uit een IKEA ladenblokje.
Ziet er leuk uit Thinkpad! Lekker portable ook!

Wat betreft die versterkers; ik denk dat ze elkaar in de weg zitten als ze ingeschakeld worden, misschien trekt een versterker teveel stroom, zodat de ander te weinig krijgt, of ze storen elkaar op de NUL (aarde). Ik zie dat je al een aardlus geprobeerd hebt, dus gok er dan op dat de versterker gewoon teveel stroom trekt om er twee op een accu te kunnen gebruiken. Ben benieuwd hoe het gaat als je de TA2024 binnen hebt!

Ik heb ook zo'n ladekastje liggen, misschien mijn TA2024 maar weer eens aan het werk zetten:P

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
Even een vraagje over de hKS. Is het ook mogelijk de schakeling zo uit te breiden dat de netvoeding en lader zijn ingeschakeld zodra er een 220 kabel is aangesloten? de accu wordt dus pas ingeschakeld als er geen contact is met netspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Pixeltje schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:03:
[...]

Ziet er leuk uit Thinkpad! Lekker portable ook!

Wat betreft die versterkers; ik denk dat ze elkaar in de weg zitten als ze ingeschakeld worden, misschien trekt een versterker teveel stroom, zodat de ander te weinig krijgt, of ze storen elkaar op de NUL (aarde). Ik zie dat je al een aardlus geprobeerd hebt, dus gok er dan op dat de versterker gewoon teveel stroom trekt om er twee op een accu te kunnen gebruiken. Ben benieuwd hoe het gaat als je de TA2024 binnen hebt!

Ik heb ook zo'n ladekastje liggen, misschien mijn TA2024 maar weer eens aan het werk zetten:P
Thanks, ga hem nog verfen waarschijnlijk, en ik ga ook nog even van die fangrills kopen zodat m'n luidsprekers beschermd zijn.

En portable was mijn voornaamste doel, zo'n lomp bierkrat meezeulen wil ik niet.

En ik hoop dat het met de TA2024 wel goed gaat ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
GFoAP schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 10:04:
Even een vraagje over de hKS. Is het ook mogelijk de schakeling zo uit te breiden dat de netvoeding en lader zijn ingeschakeld zodra er een 220 kabel is aangesloten? de accu wordt dus pas ingeschakeld als er geen contact is met netspanning.
Hier wilde ik ook altijd nog eens voor zorgen. Bij de hKS v1 heb ik het zelfs uitgevoerd. 1 weerstandje was toen genoeg alleen het werkte niet optimaal. Nu voor de hKS v2 heb ik nogmaals aan Happer advies gevraagd. Er moet nu gebruik worden gemaakt van een transistor, maar dit heb ik helaas nog niet uitgeprobeerd. Zie ook onderstaande quote.
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:09:
Het kan wel maar niet met die weerstand: De 2.5 volt regelaar werkt zo dat hij de extra stroom door de 2k2 weerstand opvantg en dat de spanning niet stijgt. Wat wel zou kunnen is dat je een 2n3904 transistor aansluit met de E op de aarde, de C op de pootje 5 van de LM723 en de B via een 100k weerstand naar de 12 volt van de voeding. De transistor werkt zo: Als er stroom via de 100k weerstand in de B (base) loopt naar de E (emitter) zal hij stroom gaan geleiden van de C (collector)naar de E. In dat geval daalt de spanning op pootje 5. de 723 zal uit schakelen. Als er geen 12 volt is aangesloten op de voeding dan is de weerstand van de transistor zo groot dat hij verwaarloosbaar is tov de 3k3 weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
Hallo

ik ben op zoek naar een schakelaar die ik kan gebruiken om voor me versterker 4 verschillende stroombronnen te wisselen.

dus stand 1 (accu -> Versterker)
Stand 2 (voeding -> Versteker)
Stand 3 (sigrettenaanstekerding -> Versterker)
Stand 4 (enz...... -> Versterker)

iemand een idee hoe zo'n schakelaar heet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
K heb vandaag voor de 2e keer mijn ta2024 binnengekregen, maar alweer doet de linkeruitgang voor de speakers het niet. De eerste keer zag ik dat er een weerstandje loszat, maar dat is nu niet het geval. Kan het zijn dat één van de uitgangen het niet doet omdat die tulp-aansluiting niet helemaal 100% is, of zouden dan beide uitgangen het wel of niet moeten doen, en niet een wel en een niet? Want dat weet ik dus, dat die tulp-aansluiting niet helemaal goed is, en ik nu niks eigenaardigs op het printplaatje kan ontdekken. Iemand enig idee wat het kan zijn, of toch maar een andere/nieuwe versterker kopen?
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 19:40:
Hallo,
K heb vandaag voor de 2e keer mijn ta2024 binnengekregen, maar alweer doet de linkeruitgang voor de speakers het niet. De eerste keer zag ik dat er een weerstandje loszat, maar dat is nu niet het geval. Kan het zijn dat één van de uitgangen het niet doet omdat die tulp-aansluiting niet helemaal 100% is, of zouden dan beide uitgangen het wel of niet moeten doen, en niet een wel en een niet? Want dat weet ik dus, dat die tulp-aansluiting niet helemaal goed is, en ik nu niks eigenaardigs op het printplaatje kan ontdekken. Iemand enig idee wat het kan zijn, of toch maar een andere/nieuwe versterker kopen?
Mvg
Ik zou dan inderdaad even een ander tulp kabetlje proberen, of even links/rechts omwisselen. Als het in de kabel zit, dan wisselt het probleem van kanaal. (net even contact gehad en bartjow gaat wat dingetjes proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo hier onder staat mijn kratradio, ik heb daar een vraag over. Zou ik deze op de fiets kunnen meenemen? leiden de boxen of de versterker hier van (trillingen)? of valt dat allemaal wel mee?

Graag een reactie. :)
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 19:18:
Hallo
Ik heb laatst ook een Kratradio gemaakt hij is zo goed als af (nog een beetje schuren, misschien dat ik een keer de deksel ga verven).
Inhoud:
ta2024
12 volt 7Ah accu
pioneer 2 weg luidspreker TSG1012I (linkje)
en natuurlijk een schakelaartje om alles in een keer uit te zetten.

hier wat foto's van mijn kratje.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Een reactie zou leuk zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik wil graag mij Marqant MCA-200 aansluiten op een autoradio.
maar het lukt niet.
ik heb geen rca stekkers.
wie kan mij uitleggen hoe dit werkt?
op de plus van je accu hoort toch B+ en rem en op de min Ground?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
als er een high input aansluiting op de marquant zit.(volgens mij niet), kan je gewoon daarop aansluiten.

anders zou je bij conrad een apparaatje moeten zoeken die van de output van je radio een line signaal maakt(vele male lager) en die kan je dan op je radio aansluiten.

http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=372430

dit ding,
is wel vrij duur, misschien heeft iemand een andere oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:32:
Hallo hier onder staat mijn kratradio, ik heb daar een vraag over. Zou ik deze op de fiets kunnen meenemen? leiden de boxen of de versterker hier van (trillingen)? of valt dat allemaal wel mee?

[...]
Zolang hij er niet af valt zou het volgens mij moeten kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
martijn1172 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:19:
[...]

Zolang hij er niet af valt zou het volgens mij moeten kunnen ;)
Dat gaat prima hoor. Mijn kratje doet t dr nog steeds om. Alleen ik heb mijn accus wel tussen dempinsfoam gemonteerd om niet iedere keer geratel te horen als over een stenen weggetje fietst oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lredev schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 19:51:
[...]

Ik zou dan inderdaad even een ander tulp kabetlje proberen, of even links/rechts omwisselen. Als het in de kabel zit, dan wisselt het probleem van kanaal. (net even contact gehad en bartjow gaat wat dingetjes proberen)
Hehe, ben eindelijk klaar met knippen, solderen, zagen, weer solderen, en aansluiten. Het probleem zat dus in de tulpkabel, deze was al een keer eerder losgeraakt, en dus niet goed teruggezet. Gelukkig heb ik nu eindelijk mijn kratradio af!!! Bedankt;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:32:

[...]
Wat denk je dat er in een auto gebeurt als die rijdt :P

Luidsprekers kunnen heel wat hebben hoor, en ze trillen zelf natuurlijk ook (hell.. als ze niet zouden trillen zou je geen geluid hebben :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Ik heb op samenkopen.net een actie gevonden waarbij acculaders worden verkocht.
Oa deze 12V 3A lader voor €12,95
(ook een 24V versie voor degene die dat nodig heeft; kan me een post paar pagina's terug herinneren)
Ik weet verder niet of het een druppellader is en of deze lader überhaupt geschikt is voor gelaccu's maar dat zou je bij de organisator moeten informeren.

Dus voor wie hierin geïnteresseerd is, bij deze! ;)

[ Voor 18% gewijzigd door martijn1172 op 27-04-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 21:50
martijn1172 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:51:
Ik heb op samenkopen.net een actie gevonden waarbij acculaders worden verkocht.
Oa deze 12V 3A lader voor €12,95
(ook een 24V versie voor degene die dat nodig heeft; kan me een post paar pagina's terug herinneren)
Ik weet verder niet of het een druppellader is en of deze lader überhaupt geschikt is voor gelaccu's maar dat zou je bij de organisator moeten informeren.

Dus voor wie hierin geïnteresseerd is, bij deze! ;)
Staat het volgende bij :

Voor het laden van 12V LiFePO4 accu's
Dus nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Iemand trouwens al zo'n voltmeter binnen van eBay? (dat model waar zo'n beetje IEDEREEN uit dit topic in geïnteresseerd is/was :D )

Ben wel benieuwd naar de ervaringen ermee namelijk :9

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 27-04-2010 23:21 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.

Linken naar conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a>...