And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
[ Voor 6% gewijzigd door brambond op 20-04-2010 16:16 ]
ik wil met een gewone 240 volt stekker twee versterkertje van 24 volt stroom geven
kan dat en wat heb ik dan nodig ??
(vast weer een onduidelijke en stome vraag)

Een voeding die 230 omzet naar het voltage dat je versterker gebruikt..thijsi schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:42:
meschien hoort het hier niet maar ik vraag het toch
ik wil met een gewone 240 volt stekker twee versterkertje van 24 volt stroom geven
Kun je daar nou echt niet zelf op komen?
LEES DE TOPIC-START AUB
Ah. Leuk. Maar wat wil je nu weten?thijsi schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:42:
meschien hoort het hier niet maar ik vraag het toch
dat is een voeding die 12,5a kan leveren op 24 volt,
hij is wel 60 euro. ik zou niet weten of het ergens anders nog goedkoper kan.
en zijn jou versterkers dan 24 volt?
[ Voor 7% gewijzigd door duifi op 20-04-2010 16:54 ]
12,5A heb je ook niet nodig denk ik?
maar gewoon 2 12 volt versterkers, en dat hij misschein dacht heeee 2*12 volt is 24 volt
Ik zie t hem zo doen....duifi schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:59:
het lijkt mij ook sterk dat die 24 volt versterkers heeft,
maar gewoon 2 12 volt versterkers, en dat hij misschein dacht heeee 2*12 volt is 24 volt
waarschijnlijk is hij nog wat jonger en heeft hij geen natuurkunde gehad.
@thijsi,
mocht je 2 versterkers van 12 volt hebben, is dat geen 24 volt, maar je moet de amperage's bij elkaar optellen
dus stel je hebt twee versterkers die 12 volt 3 ah zijn moet je een voeding hebebn met 12 volt en minimaal 6 ah
iemand?martijn1172 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:33:
Dan ga ik deze 2 gebruiken:
[afbeelding] http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=740997
[afbeelding] http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=971058
Kun je vervolgens gewoon de plussen van de lader en voeding aan de plus van de contrastekker maken en de minnen idem (dat je ze dus parallel zet)? of gaat dat niet werken..?
Parallel aangesloten blijft de spanning over de kanalen gelijk, het aantal Ampères geleverd over de lijnen verschilt dan, maar dat is de bedoeling. Het kan dus prima!
Als we dan helemaal correct gaan worden, moet je het amperage op tellen niet de ah's.(dat kan wat verschillen) hij trekt de accu dus gewoon sneller leeg.duifi schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:12:
laten we trouwens weer ff on-topic komen
waarschijnlijk is hij nog wat jonger en heeft hij geen natuurkunde gehad.
@thijsi,
mocht je 2 versterkers van 12 volt hebben, is dat geen 24 volt, maar je moet de amperage's bij elkaar optellen
dus stel je hebt twee versterkers die 12 volt 3 ah zijn moet je een voeding hebebn met 12 volt en minimaal 6 ah
Denk wel dat het werkt, maar vergeet niet om een schakelaar in te bouwen zodat de versterker zijn sap haalt uit de voeding en niet het net opgeladen deel van het accu weer leeg trekt.
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Ja dat kan. Je gebruikt de voeding om te spelen niet om op te laden. Zorg wel dat je de voeding apart uit kun schakelen; als je gaat laden wil je niet dat je voeding ook aanstaat.
Edit: spuit 11

[ Voor 10% gewijzigd door Pixeltje op 20-04-2010 18:05 ]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Ik neem aan dat je het over het 220 gedeelte hebt? Dan is er geen sprake van een plus en min
Thijsi heeft eerder geinformeerd naar de TK2050, die pixeltje ook gebruikt, en die werkt wel op 24Volt. Ik ga er vanuit dat hij daarom daar naar vraagt.
@Thijsi, alvorens je besteld, informeer even bij SureElectronics, zij kunnen je waarschijnlijk erg goedkoop een passende voeding meeleveren. Je kan ook kijken wat ik hier gedaan heb, het is best simpel, maar je moet wel weten wat je doet, aangezien er een 220V deel bij zit.
denk niet dat het kan maar ik probeer het kan dit:
http://yfrog.com/78versterkerj
eind versteker:
http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=1056
scheidings filter tweeter en midrange speaker:
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=372553
scheidings filter woofer:
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=372552
Verwijderd
Dat je in totaal 4 versterkers heb. Of heb ik dat fout?
En die 2 eindversterkers is niet samen 24Volt maar blijft gewoon nog 12 Volt. Je moet de Ampere x2 doen. Zon TPA3123 verbruikt 2A als ik het goed heb. En je hebt er 2 dus; 2x2 = 4A (duhh)
Je moet dus een voeding van 12Volt 4A kopen.
Als dit fout is Corrigeer me dan

Kan iemand mijn vraag beantwoorden? Ik heb het gevoel dat mijn (simpele) vraag is ondergesneeuwd door de (nog veeeeel simpelere) vraag van thijsi die erna gesteld werdbrambond schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:06:
Kan iemand mij vertellen wat de waardes zijn van de twee condensatoren (de 2 elco's naast elkaar in het midden van het bordje) op de TA-2024 van Arjan van Helder? Ik heb ze ooit vervangen door grotere, omdat dit een positief effect zou moeten hebben. Maar in plaats daarvan ging de kwaliteit juist achteruit (kan ook door mijn soldeerkunsten komen, of door verkeerde keuze van condensatoren). Welke condensatoren kan ik het beste gebruiken?
plaatje
Klopt ie tot nu toe? (in de zin van; zal het werken zonder dat er iets kapot gaat

Opmerkingen, tips, suggesties zijn meer dan welkom!
[ Voor 5% gewijzigd door martijn1172 op 20-04-2010 19:48 ]
Ik zou de schakelaar van de acculader voor de acculader zetten, en niet erna. Anders staat je acculader altijd aan.martijn1172 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:47:
Ik heb even mijn schakelschema in Paint getekend (uhu, heel origineel..)
plaatje
Klopt ie tot nu toe? (in de zin van; zal het werken zonder dat er iets kapot gaat)
Opmerkingen, tips, suggesties zijn meer dan welkom!
Er loopt een verbinding tussen voeding en accu, dat zou ik niet doen. Je accu sterft een snelle en pijnlijke dood dan.
Edit: Die verbinding kan er wel zitten, maar ik zou de schakelaar zo in je schema zetten dat je kunt schakelen tussen voeding en accu; je voeding is anders aangesloten op het stroomcircuit als je op accu draait.
Kun je dat niet vinden op de website van sure-electronics? Anders lredev even DM'men, die heeft er nog wel wat op voorraad, en kan je waarschijnlijk wel vertellen welke elco erop zit. Ik kan me niet voorstellen dat je versterker slechter gaat presteren van een grotere elco; hooguit inderdaad van je soldeerskills.brambond schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:35:
[...]
Kan iemand mijn vraag beantwoorden? Ik heb het gevoel dat mijn (simpele) vraag is ondergesneeuwd door de (nog veeeeel simpelere) vraag van thijsi die erna gesteld werd
[ Voor 50% gewijzigd door Pixeltje op 20-04-2010 19:56 ]
In principe is de eurostekker-verbinding niet aangesloten, dus dan krijgen de voeding en lader geen stroom..Pixeltje schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:53:
[...]
Ik zou de schakelaar van de acculader voor de acculader zetten, en niet erna. Anders staat je acculader altijd aan.
Er loopt een verbinding tussen voeding en accu, dat zou ik niet doen. Je accu sterft een snelle en pijnlijke dood dan.
Maar als de stekker wel gebruikt wordt staat de schakelaar naar de accu op off, dan is er toch geen verbinding tussen de voeding en accu?
Het is zegmaar zo:
1. Als ik op de accu speel staan de schakelaars van de accu en de voltmeter op on, de rest op off. (geen eurostekker-verbinding)
2. Als ik op netstroom speel staan de schakelaars van de accu en de voltmeter op off, de schakelaars van de voeding en lader op on. (wel een eurostekker-verbinding)
[ Voor 20% gewijzigd door martijn1172 op 20-04-2010 20:02 ]
Ja maar zwart is min dus dan kan het toch? En de schakelaar links naast de led is die van de accu en die staat dan uit..BlackWhizz schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:17:
Nee want er is nog verbinding tussen je versterker en accu, en je voeding zet stroom op je versterker.
[ Voor 13% gewijzigd door martijn1172 op 20-04-2010 20:26 ]
Ja, das waar. Maar waarom maak je de schakelaar niet zo dat je kunt schakelen tussen voeding en accu? Dus een tweestandenschakelaar. Of accu, Of voeding. Ben je van het gezeur af. Het enige wat je ervoor hoeft te doen is de schakelaar een stukje verplaatsen, snap wat ik bedoel?martijn1172 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:24:
[...]
Ja maar zwart is min dus dan kan het toch? En de schakelaar links naast de led is die van de accu en die staat dan uit..
Sorry, ik had niet gezien dat er nog een schakelaar bij je voeding zit, dan klopt het.
[ Voor 8% gewijzigd door Pixeltje op 20-04-2010 20:55 ]
Pixeltje schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:52:
Sorry, ik had niet gezien dat er nog een schakelaar bij je voeding zit, dan klopt het.
Cool, ben benieuwd!BBotman schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:15:
Ik ga morgen met een bovenfrees ronde gaten in de frontbaffle maken en de eerste stappen maken om de kist in elkaar te zitten. De rollator die de kist gaat vervoeren is schoon gemaakt en iets aangepast zodat er een claxon op zit. Morgen hopelijk foto's.
Ik zit te twijfelen of ik bij een lokale audiozaak nieuwe speakers moet halen. Zijn 6*9" ovaaltjes, 3 weg, met een zelfgemaakt filter. Schijnt goed geluid uit te komen, moet ze nog beluisteren maar kan ze voor een speciale prijs meekrijgen. Als ik geld over heb doe ik het wel denk ik, als ik ze niet gebruik in mijn krat schroef ik ze wel onder mijn bureau
Kan wel, maar op die spanning doet hij het niet beter dan de goedkopere TA2024. Je kan wel meerdere gel-accu's in serie zetten, of een accu uit een vrachtwagen halen.thijsi schreef op woensdag 21 april 2010 @ 17:19:
kan je met een gel accu echt niet een tk 2050 aan drijven
Een TK2024 bestaat niet hoor.duifi schreef op woensdag 21 april 2010 @ 17:22:
ik weet niet hoeveel volt een tk2024 nodig heeft, anders zou je 2 accu's in serie kunnen zetten om 24 volt te krijgen
Als je de TA2024 bedoelt: die is gemaakt voor 12V, met een maximum van 13,xV en een absolute maximum van 16V. Met 24V blaas je dat beestje gewoon op..
Als je de TK2050 bedoelt is het natuurlijk wel mogelijk.
[ Voor 6% gewijzigd door Malantur op 21-04-2010 18:08 ]
woojooh, dom van mezelf :xd:
Ik had een klein vraagje, ik had een ta2024, in een kratje aangesloten op een accu en twee speakers.
Maar nu was er echt geen bass te horen, liedjes waar bass in hoort te zitten speelt hij niet goed af..
Nu had ik het kratje geisoleerd, om zo toch wat meer bass te krijgen, maar ook dit hielp niet.
Is er iemand die weet waardoor ik geen bass heb, en hoe ik het wel kan krijgen?
Alvast bedankt.
Je kan proberen een subwoofer scheidingsfilter aan te schaffen en er een subwoofer bij te plaatsen.
zitten beide speakers in een ruimte dan kan het zijn dat je de polariteit (+ en-) verschillend hebt aangesloten waardoor de speakers tegengesteld aan elkaar bewegen (antigeluid) dit is het beste waarneembaar bij bas maar zal in het geheel het geluid wat zachter doen klinken.dafichias schreef op woensdag 21 april 2010 @ 19:07:
Goedenavond,
Ik had een klein vraagje, ik had een ta2024, in een kratje aangesloten op een accu en twee speakers.
Maar nu was er echt geen bass te horen, liedjes waar bass in hoort te zitten speelt hij niet goed af..
Nu had ik het kratje geisoleerd, om zo toch wat meer bass te krijgen, maar ook dit hielp niet.
Is er iemand die weet waardoor ik geen bass heb, en hoe ik het wel kan krijgen?
Alvast bedankt.
eenvoudig bij een van de speakers de aansluitingen omwisselen en opnieuw proberen.
2x100Watt RMS zal die nooit halen op 12V, maar wat ik laatst ontdekte is dat als ik alle registers opengooi (High Gain op TK2050, max volume op mp3 speler) dat mijn speakers dan gaan kraken
Ook met een flink uitgangsvolume (mijn laptop) en dan low gain, dan vinden de speakers het ook net niet helemaal prettig meer
Mijn speakers zijn 180Watt max, 35Watt rms van Pioneer (TS-G1703i)
Mijn conclusie; Met een volledig ingangsignaal is de TK2050 in staat minimaal 35Watt uit te sturen op 12V.
Dit verhaaltje gaat natuurlijk alleen op als die 35Watt van pioneer ook klopt, maar ik neem aan van wel
Wat in ieder geval vast staat is dat het echt een enorme hoeveelheid lawaai produceert, ik zet het volume nooit harder dan een kwart. (Dit gaat in de vakantie wel veranderen denk ik
Nu ik dit heb ondtekt ga ik mss een keertje nieuwe speakers kopen, maar dit is eigenlijk niet nodig aangezien ik toch nooit op vol volume luister....
Aangezien mij is aangeraden om voor grotere speakers te gaan en lredev mij vertelde over goede speakers op Conrad, ben ik terecht gekomen op de volgende: Boschmann Titan 2-Weg Luidspreker G-6532 Ik vroeg me af of dit een goede keuze is, of kan ik beter voor een ander merk gaan?
PS: bedoelde jij deze ook lredev?
Ik heb toch de versterker (TA2024 MKIII) van ArjenvanHelder gekocht via Ebay (mocht ik hem ooit nog eens voor andere projecten gebruiken, dan kan wisselstroom nooit kwaad) en aangezien een voorversterker volgens jullie niet nodig was, laat ik die achterwege, scheelt me ook weer een paar centen
Ik ga binnenkort even langs een beveiligingsbedrijf om te vragen of ze een paar accu's voor me hebben liggen, ik vindt het jammer dat je een 7.2Ah accu niet sneller op mag laden dan met +/- 700mA maar dat is nou eenmaal zo. Ik hoop daarom dat ze voor mij iets van vier 7.2Ah accu's hebben, dan kan ik ze gewoon telkens omwisselen, of misschien bouw ik dan later nog een apart accukratje.
Over de accu die ik wil gaan gebruiken voor mijn kratradio, ben ik nog steeds niet helemaal uit, ik heb er een aantal voorbij zien komen waaronder:
*Acculader 1
*Acculader 2
*Acculader 3 (Hier staat trouwens 350mA bij, dus lijkt me wel erg traag laden dan)
Ook had ik bij lredev op zijn site het volgende plaatje gespot:
Voeding, Acculader, Accu
Hierbij zie ik dat aan het ene uiteinde van de acculader een eurostekker aansluiting zit, ik vroeg me af of je dit zelf hebt gedaan en zo ja, hoe dan? Ook zag ik dat je er een voeding bij hebt, maar is me niet helemaal duidelijk waarvoor precies, als je mij dat uit zou willen leggen..graag
Voor de rest ben ik er nu wel aardig uit.
De HkS heb ik al in mijn conrad memolijst staan, een pc fan was niet nodig werd mij verteld (mischien ga ik dit toch nog wel doen, aangezien ik het zelf wel leuk vindt).
Ik vraag me nog wel af of er nou wel of geen antenne aansluiting op je FM Decoder Board + USB & SD zit lredev? Ik wil namelijk wel graag goede fm ontvangst
En hoeveel schakelaars gebruikt iedereen hier eigenlijk, want als ik het zo lees ben je er nog aardig wat nodig. 1 om het hele circuit af te sluiten, 1 voor accu, 1 voor versterker etc. Graag hoor ik van jullie hoeveel en waarvoor jullie de schakelaars gebruiken, ik kom er namelijk niet helemaal uit.
PS: voor als jullie het alweer zijn vergeten, of mijn eerste bericht nog niet hadden gelezen:
Hier staat het!
[ Voor 29% gewijzigd door IChaosI op 21-04-2010 21:06 . Reden: Links gefixed ]
Dit staat ook als waarschuwing onderaan, net boven de kader om een post te schrijven..
De eurostekker kwam hier gisteren nog langs: martijn1172 in "Het Krat- en Kistradio Topic [deel 6]"
De voeding dient om met je kratje muziek te spelen op plaatsen waar hij gewoon aan de netstroom kan hangen, of terwijl dat hij aan het opladen is.
FM ontvangst zit trouwens in de meeste recente mp3-spelers gewoon ingebakken. Je oortjes worden dan gebruikt als antenne (in dit geval zal het de draad van jack naar je kratje zijn).
Ik ga zelf 2 schakelaars gebruiken: 1 om het accu af te sluiten en 1 voor de voeding af te sluiten. Als ze allebei uitgeschakelt zijn krijgt de versterker sowieso geen sap dus is daar geen schakelaar nodig. hKS heeft ook gewoon al een knop om hem op en af te zetten tussendoor.
[ Voor 80% gewijzigd door Malantur op 21-04-2010 20:01 ]
Gebruik de directe productlink van conrad!
Een Gel accu kan wel degelijk met meer worden opgeladen dan 1/10 van de capaciteit.
1/10e is een waarde die altijd goed is, voor de exacte waarde zoek je dit op voor je accu. Iets meer kan in ieder geval geen kwaad.
Er zijn ook speciale 3 traps laders, die beginnen met een hoge laadspanning 3/10e ofzo, en gaan bij een bepaald voltage over naar 1/10 en daarna als hij vol is over op druppeladen.
Zo word een accu snel en veilig opgeladen. Helaas zijn deze verschrikkelijk duur, en vaak alleen gemaakt voor accus met een hele hoge capaciteit.
De voeding in het krat dat Iredev heeft gemaakt is ervoor zodat je kan spelen op netstroom. Op deze manier kun je spelen als je accu leeg is, en hem eventueel opladen terwijl je dus op netstroom speelt, best handig
Aangezien jij de kratsafe gaat gebruiken heb jij veel minder schakelaartjes nodig, de kratsafe schakelt voor jou
EDIT: Malantur is me voor, maar ik laat dit toch staan aangezien er nog sprake is van toegevoegde waarde
[ Voor 5% gewijzigd door Skeltenaer op 21-04-2010 20:03 ]
Bluetooth 2.0 A2DP AVRCP Stereo Music Receiver and Handsfree (Black)
Heb je een draadloze verbinding met je krat, kun je kratje ergens neerzetten en vanaf een afstandje muziek kiezen e.d.
[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 21-04-2010 20:04 ]
[ Voor 42% gewijzigd door Malantur op 21-04-2010 20:25 ]
Je hebt dat ding, een Bluetooth ontvangertje. Die zet je aan, je koppelt je telefoon (of een apparaat met bluetooth wat geluid kan uitzenden) met dat ontvangertje, en plugt de 3.5mm kabel die aan je versterker zit in dat dingetje. En dan kan je dus draadloos muziek verzenden naar je versterker.
@Malantur
Ok, dus ik kan de kabel van de acculader gewoon doorknippen en de draden ervan vervolgens verbinden aan de eurostekker ingang.
Ik wil het ook graag ongeveer zo doen met de voeding als lredev, alleen (sorry, waarschijnlijk een domme vraag) kom ik er toch niet echt uit. Het zit als ik het begrijp dus zo:
Je koopt een eurostekker aansluiting, en een acculader. Je knipt de stekker kabel van de acculader door en verbindt deze met de eurostekker aansluiting, waardoor je hem doormiddel van een stroom kabel (zoals die van een pc) op het lichtnet aan kunt sluiten. Dan koop je ook een voeding van ???, en die sluit je aan op de versterker en die maak je vervolgens ook weer vast aan een tweede eurostekker ingang, waardoor je ook via het lichtnet, zonder de accu leeg te maken kunt spelen.
Dit is hoe ik nu denk dat het ongeveer zit,maar volgens mij klopt mijn denken hier totaal niet, of wel?
Over die MP3 decoder van lredev, zou ik dan graag willen weten of de jack/cinch kabel ook als antenne dient of dat ik daar apart een antenne aan zou moeten sluiten. Wil het wel zeker weten voordat ik het koop, aangezien ik de fm functie wel aardig vaak denk te gaan gebruiken
Dan worden het voor mij denk ik ook 2 schakelaars
Bedankt!
@Skeltenaer
Ok, dus dan zou ik eerst moeten kijken hoeveel mijn accu maximaal aan kan, maar met 600 - 700 mA zit ik dus sowiezo goed, dus welke van de drie die ik linkte zijn dan echt geschikt of weet je misschien nog andere die beter zijn?
Bedankt!
@ThinkPad
Best geinig apparaatje ja
[ Voor 4% gewijzigd door IChaosI op 21-04-2010 20:39 ]
De 2e lader lijkt me het meest geschikt, de 1e is geen druppelader (schakelt alleen automatisch in en uit), en de 3e levert veels te weinig stroom. Te weinig stroom duurt lang om te laden, en de accu word ook niet optimaal opgeladen....
Verwijderd
Je linkje naar de speakers werkt nog steeds niet.IChaosI schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:36:
Mijn excuses voor die 2 foute links, had het trouwens gelijk nadat ik m'n bericht had gepost zelf aldoor. Heb ze gelijk gefixed. Al 5 minuten voordat jij je reactie typte Skeltenaer ;):P
Je kan de 2 ook op parallel aansluiten op de eurostekker. Dan heb je maar 1 stekker en 1 kabel nodig.@Malantur
Ok, dus ik kan de kabel van de acculader gewoon doorknippen en de draden ervan vervolgens verbinden aan de eurostekker ingang.
Ik wil het ook graag ongeveer zo doen met de voeding als lredev, alleen (sorry, waarschijnlijk een domme vraag) kom ik er toch niet echt uit. Het zit als ik het begrijp dus zo:
Je koopt een eurostekker aansluiting, en een acculader. Je knipt de stekker kabel van de acculader door en verbindt deze met de eurostekker aansluiting, waardoor je hem doormiddel van een stroom kabel (zoals die van een pc) op het lichtnet aan kunt sluiten. Dan koop je ook een voeding van ???, en die sluit je aan op de versterker en die maak je vervolgens ook weer vast aan een tweede eurostekker ingang, waardoor je ook via het lichtnet, zonder de accu leeg te maken kunt spelen.
Dit is hoe ik nu denk dat het ongeveer zit,maar volgens mij klopt mijn denken hier totaal niet, of wel?
De eerste is de beste, maar deze is ook de duurste.@Skeltenaer
Ok, dus dan zou ik eerst moeten kijken hoeveel mijn accu maximaal aan kan, maar met 600 - 700 mA zit ik dus sowiezo goed, dus welke van de drie die ik linkte zijn dan echt geschikt of weet je misschien nog andere die beter zijn?
Voor een 7Ah accu moet je sowieso ook niet veer hoger gaan zoeken. Nu moet je nog zelf afwegen of het prijsverschil tussen 1 en 2 wel het verschil in tijd waard is.
Skeltenaer heeft een zeer goed punt. Ik ben zelf in ieder geval ook gewoon voor de 2e gegaan.
ik zoek al een hele tijd naar zo iets alleen dan wel zo dat het vast in mijn kist komt.ThinkPadd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:04:
Weet je wat ook wel een toffe aanvulling is voor aan je versterker?
Bluetooth 2.0 A2DP AVRCP Stereo Music Receiver and Handsfree (Black)
Heb je een draadloze verbinding met je krat, kun je kratje ergens neerzetten en vanaf een afstandje muziek kiezen e.d.
dus paneeltje laten uitsteken dat je de knoppen kan bedienen en vast op de accu zit 12v dus
iemand al zo iets tegen gekomen?
Sorry, heb die nu ook gefixedMalantur schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:49:
Je linkje naar de speakers werkt nog steeds niet.
Maar als je dan de kabel in de stekker doet, zit je en op netstroom en dan laadt je accu dus ook op. Terwijl ik hem juist of op netstroom of op acculaden wil hebben.Malantur schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:49:
Je kan de 2 ook op parallel aansluiten op de eurostekker. Dan heb je maar 1 stekker en 1 kabel nodig.
Ok, dan wordt het die acculaderMalantur schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:49:
De eerste is de beste, maar deze is ook de duurste.
Voor een 7Ah accu moet je sowieso ook niet veer hoger gaan zoeken. Nu moet je nog zelf afwegen of het prijsverschil tussen 1 en 2 wel het verschil in tijd waard is.
Skeltenaer heeft een zeer goed punt. Ik ben zelf in ieder geval ook gewoon voor de 2e gegaan.

@thijsi,
Die TK2050 doet het prima op 12v alleen gaat hij niet harder dan de ta2024. Die tk2050 heeft dus alleen zin als je bijvoorbeeld zoals pixeltje 2 accus in serie gebruikt, of een 24volt voeding
@Skeltenear,
Voordat je dit zo stellig brengt, probeer het ook eens met een gemodde ta2024, want ik kan je verzekeren dat ik die boxen dan ook wel aan het kraken krijg met een hoog ingangssignaal. Enige verschil is: De tk2050 hoef je niet te modden, maar daar houdt het wel bij op...
Wat ook wel leuk is om te doen: In een kistje met een tk2050 ingebouwde voeding een 12v accu te gebruiken naast een 24v voeding gecombineerd met een wisselschakelaar natuurlijk. Dan heb je aan de netstroom lekker wat extra power en onderweg nog steeds leuk geluid, maar wat minder power..
Verwijderd
Daarvoor kan je dus schakelaars inbouwenIChaosI schreef op woensdag 21 april 2010 @ 21:00:
[...]
Maar als je dan de kabel in de stekker doet, zit je en op netstroom en dan laadt je accu dus ook op. Terwijl ik hem juist of op netstroom of op acculaden wil hebben.
Neem er dan 1 voor accu-> versterker, 1 voor lader -> accu en 1 voor voeding -> versterker.
Dan kan je netjes kiezen of je wilt laden en van welke bron de versterker zijn stroom moet halen.
Voor een 7Ah accu is dat gewoon de beste keuze. Als je er een zwaardere in zet dan kan je ook naar zwaardere laders kijken. Bij conrad bijvoorbeeld een lader van 30 euro die aan 1,6A laad. Maar deze is natuurlijk pas aangeraden bij accu's rond de 16Ah en hoger. (Of als je er bijvoorbeeld 3 van 7Ah parallel zet)[...]
Ok, dan wordt het die acculader, tenzij iemand nog een beter voorstel heeft natuurlijk
Ja oke, ik had er niet bij nagedacht dat de ta2024 ook modbaar is, je hebt helemaal gelijklredev schreef op woensdag 21 april 2010 @ 21:02:
@Skeltenear,
Voordat je dit zo stellig brengt, probeer het ook eens met een gemodde ta2024, want ik kan je verzekeren dat ik die boxen dan ook wel aan het kraken krijg met een hoog ingangssignaal. Enige verschil is: De tk2050 hoef je niet te modden, maar daar houdt het wel bij op...
Wat ook wel leuk is om te doen: In een kistje met een tk2050 ingebouwde voeding een 12v accu te gebruiken naast een 24v voeding gecombineerd met een wisselschakelaar natuurlijk. Dan heb je aan de netstroom lekker wat extra power en onderweg nog steeds leuk geluid, maar wat minder power..
Ik gebruik trouwens vaak de voeding van mijn moeders laptop (

Hierbij gaat hij zeker harder, maar ik kan de speakers nu ook aan het kraken krijgen met die gain schakelaartjes, dus ik denk dat ik die voeding niet vaak meer hoef te lenen
Je kunt ook deze van E-O nemen, die is wat makkelijker als je hem aan een eurostekker wilt maken. Dan knip je gewoon het snoer er afIChaosI schreef op woensdag 21 april 2010 @ 21:00:
Ok, dan wordt het die acculader, tenzij iemand nog een beter voorstel heeft natuurlijk
alvast bedankt.
Verwijderd
Verwijderd
Je zou dat dingetje wel open kunnen schroeven, en er knoppen parallel op solderen. Deze knoppen dan op een paneeltje op de kist maken. Maar ben bang dat je dan aardig wat soldeerskills moet hebbenleon12345 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:54:
[...]
ik zoek al een hele tijd naar zo iets alleen dan wel zo dat het vast in mijn kist komt.
dus paneeltje laten uitsteken dat je de knoppen kan bedienen en vast op de accu zit 12v dus
iemand al zo iets tegen gekomen?
Ik begrijp niets van wat je bedoelt.Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 21:55:
Kan ik de acculader, accu en versterker gewoon doorschakelen, met een schakelaar tussen de versterker en de rest? Zodat ik muziek kan luisteren terwijl de accu wordt opgeladen? Dus parallel schakelen....
Een accu en acculader aansluiten is een kwestie van + met + verbinden en - met -. De accu verbinden met de versterker is hetzelfde. Parallel komt daar nergens in voor..
Je kan dan de + van accu naar versterker onderbreken met een schakelaar om het geheel af te zetten. En de acculader zet je gewoon af door de stekker uit te trekken. Luisteren tijdens het laden hangt af van de stroom die je lader kan leveren. Als je de lader van 600mA koopt, dan zal er te weinig stroom geleverd worden aangezien een TA2024 iets van een 1A trekt. Ook laad een acculader op tot 14,4V, terwijl de max van een TA2024 rond de 13V ligt. (Hoewel ik moet toegeven dat de absolute max dan weer op 16V ligt..)
Verwijderd
Malantur schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:22:
[...]
Ik begrijp niets van wat je bedoelt.
Een accu en acculader aansluiten is een kwestie van + met + verbinden en - met -. De accu verbinden met de versterker is hetzelfde. Parallel komt daar nergens in voor..
Je kan dan de + van accu naar versterker onderbreken met een schakelaar om het geheel af te zetten. En de acculader zet je gewoon af door de stekker uit te trekken. Luisteren tijdens het laden hangt af van de stroom die je lader kan leveren. Als je de lader van 600mA koopt, dan zal er te weinig stroom geleverd worden aangezien een TA2024 iets van een 1A trekt. Ook laad een acculader op tot 14,4V, terwijl de max van een TA2024 rond de 13V ligt. (Hoewel ik moet toegeven dat de absolute max dan weer op 16V ligt..)

Zo bedoel ik het dus. De druppellader heb ik ook al rechtstreeks op de TA aangesloten, maar dan kan de muziek dus niet volop aan, maar wel voldoende geluid. Maar levert dit dus geen problemen op voor de accu? De lader is 600 mA. Dus als ik het geluid zo ver open zet dat deze meer dan 600mA gebruikt gaat mijn accu alleen langzamer leeg dan normaal. Als er minder dan 600mA wordt gebruikt dan wordt de accu dus een klein beetje opgeladen? Zie ik dat zo goed?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 22:44 ]
Oke heel erg bedankt!lredev schreef op woensdag 21 april 2010 @ 21:02:
@martijn: het schema heb ik aangepast met 2 wisselschakelaars. Het beste pak je een dubbelpolige wisselschakelaar, dat zijn er eigenlijk 2 in 1 zodat als je op "laden"schakelt de versterker ook direct met de voeding verbonden is en je dus niet per ongeluk kan spelen vanaf de accu terwijl je aan het laden bent. Dan heb je exact hetzelfde effect als met de hKS alleen schakel je dan handmatig.
[afbeelding]
Als ik dus het geheel wil uitzetten zet ik schakelaar A in de stand naar de lader (terwijl er geen verbinding met het lichtnet is natuurlijk
Ik heb dus geen aan/uit/aan 1-polig nodig maar juist deze schakelaar (zegmaar die schakelaars die jij erin gezet hebt)? Al snap ik niet helemaal hoe je die 2e schakelaar aan moet sluiten met die 6 aansluitingen.. Voor de voltmeter kan ik neem ik aan gewoon deze schakelaar gebruiken?
[ Voor 10% gewijzigd door martijn1172 op 21-04-2010 22:54 ]
Ja die 2 polige is precies wat ik bedoel! Die 2 oranje schakelaars in de tekening vormen dan samen die ene 2-polige. Snap je wat ik bedoel?martijn1172 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:49:
[...]
Oke heel erg bedankt!
Als ik dus het geheel wil uitzetten zet ik schakelaar A in de stand naar de lader (terwijl er geen verbinding met het lichtnet is natuurlijk) ?
Ik heb dus geen aan/uit/aan 1-polig nodig maar juist deze schakelaar (zegmaar die schakelaars die jij erin gezet hebt)? Al snap ik niet helemaal hoe je die 2e schakelaar aan moet sluiten met die 6 aansluitingen.. Voor de voltmeter kan ik neem ik aan gewoon deze schakelaar gebruiken?
ik dacht gewoon stukje uitvrezen en dingetje er in lijmen maar mijn punt is als ik hem aan mijn 12v accu hang vind dit apparaatje dat niet zo leuk denk ik.Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:00:
[...]
Je zou dat dingetje wel open kunnen schroeven, en er knoppen parallel op solderen. Deze knoppen dan op een paneeltje op de kist maken. Maar ben bang dat je dan aardig wat soldeerskills moet hebben
daarom zoek ik een bluetooth ontvanger die op 12v werkt. anders moet ik die elke keer weer appart opladen.
Ik maak vanmiddag / op school even een schema en de foto's krijgen jullie vanmiddag
[ Voor 4% gewijzigd door Fid3lity op 22-04-2010 08:10 ]
Jou plaatje.lredev schreef op woensdag 21 april 2010 @ 23:37:
[...]
Ja die 2 polige is precies wat ik bedoel! Die 2 oranje schakelaars in de tekening vormen dan samen die ene 2-polige. Snap je wat ik bedoel?
Ik heb even die schakelaar in mijn schema ingebouwd = plaatje
Klopt ie zo (is dit wat je bedoelde)?
Als dit klopt betekend het iig dat ik die 6 aansluitingen op die schakelaar begrijp
[ Voor 8% gewijzigd door martijn1172 op 22-04-2010 09:20 ]
Dat gaat helemaal goed zo Martijnmartijn1172 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:18:
[...]
Jou plaatje.
Ik heb even die schakelaar in mijn schema ingebouwd = plaatje
Klopt ie zo (is dit wat je bedoelde)?![]()
Als dit klopt betekend het iig dat ik die 6 aansluitingen op die schakelaar begrijp
Heb je fan uit de voeding al eens los gehaald? Desnoods doe je even een extern gepowerde fan er boven, als zal die ene ampere van de ta2024 toch wel moeiteloos door een ongekoelde voeding moeten kunnen, lijkt me.. Eventjes in ieder geval. WEllicht kom de ruis daaruit.Blue-Tiger schreef op donderdag 22 april 2010 @ 07:55:
@ lredev: die oude voeding van de vorige keer heb ik ook gisteren maar even aangepakt. Als we in Brugge zijn zitten we in een hotelletje, dus binnen. Dan hang ik hem liever aan netvoedingDat was de rede dat de voeding toch onder hande is genomen: ATX 20 pins gestript en een of andere oude kabel met oranje lijnen die je tegenwoordig nergens meer ziet. Desolderen van de kabels gaat niet lukken, aangezien het soldeer op de printplaat niet mee wil werken (te hoge smelttemp denk ik...), die zitten nu weggewerkt in kroonsteentjes en in de behuizing van de voeding gelaten. Het enige wat ik nog over heb zijn de ATX CPU pin en 2 molex-lijnen. Het systeempje hangt aan een molex plug en de ruis is veel minder erg dan de vorige keer
Welja, er is nog ruis, meer dan met de accu maar ik moet nog maar even zien waar die vandaan komt! ":D So far loopt 't lekker.
Ik maak vanmiddag / op school even een schema en de foto's krijgen jullie vanmiddag
Wat ik ook heb begrepen: Schakelende voedingen zijn niet populair voor audio toepassingen omdat ze een "lelijke" spanning/stroom geven, maar dit is voor mij wel een beetje een klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt gevalletje, maar goed: wellicht kan je je er eens in verdiepen.
Ja kan ook nog ff een oude molex van een fan afhalen en hem even testen op de stroom van die pc uit je sig, wellicht zit het hem in de kwaliteit van de voeding, is ook fijn om even uit te sluiten..
[ Voor 61% gewijzigd door lredev op 22-04-2010 09:57 ]
Het enige nadeel is dat die bluetooth receiver van DX (en de anderen ook die ik daar kon vinden) de minijack zowel voor de audio als voor het opladen gebruikt (4-polig), dus dan kan je hem niet gebruiken als die aan het opladen is, wat wel jammer is als je toch een (grote) accu in je krat hebt zitten.duifi schreef op donderdag 22 april 2010 @ 07:31:
Als het goed is laad dat ding toch via usb, dan zou je zó'n usb laat ding voor in de 12 volt plug kunnen gebruiken
Of je moet iets kunnen doen met een splitter oid...
Er stond in de productbeschrijving dat je niet tegelijk kan laden en luisteren idd. Maar als je hem gewoon openmaakt en zelf wat knutselt (batterijtje weglaten en via een klein voedinkje aan je accu hangen)tomwas54 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:52:
[...]
Het enige nadeel is dat die bluetooth receiver van DX (en de anderen ook die ik daar kon vinden) de minijack zowel voor de audio als voor het opladen gebruikt (4-polig), dus dan kan je hem niet gebruiken als die aan het opladen is, wat wel jammer is als je toch een (grote) accu in je krat hebt zitten.
Of je moet iets kunnen doen met een splitter oid...
- loodaccu 12v 12Ah
- autoradio
- speakers 500 watt
- bierkrat
Ik ben nu op zoek naar een manier om alles aan te sluiten. Het liefst wil ik het zo hebben dat als ik een stekker in het stopcontact steek, er overgeschakeld wordt van de accu naar netstroom. Ik heb een relais hiervoor.
Als voeding heb ik een pc-voeding van 200 watt, maar een vriend vertelde me dat het beter is een acculader aan te schaffen, dat werkt beter en scheelt ook qua ruimte in de krat.
Wie heeft voor mij tips, of kan zeggen welke manier het beste is?
Alvast bedankt!
Dus ik kan nu met een gerust hart de onderdelen voor deze schakeling gaan bestellen?
(ik vond deze schakelaar, een 2-polige aan/uit/aan dus dan heb je ook een 'alles uit' stand, wel zo handig)
Als je wilt mag je deze schakeling (het plaatje) wel in de topicstart zetten als alternatief voor de hKS bijvoorbeeld. Dat het dus gewoon een soort standaard set-up is voor de schakeling in een krat/kistradio
Maar dat laat ik aan jou over, toestemming heb je iig
@ knirefel
Ik heb net deze schakeling ontworpen en hij werkt ongeveer zoals jij het hebben wilt: plaatje
Kijk maar even of je het snapt, misschien is dit namelijk ook wel geschikt voor jou
[ Voor 29% gewijzigd door martijn1172 op 22-04-2010 14:04 ]
en daar wordt de 2 polige aan/aan schakelaar aangekoppeld zoals martijn1172 heeft, (afbeelding)
schakeld deze schakelaar als volgd? (afbeelding)
Grijs stand 1 (Accu)
Oranje stand 2 (Voeding + Laden)
Een andere vraag: is het wel nodig om de voltmeter aan en uit te zetten,
want aan de andere kan staat de powerled volgens mij wel constant aan?
In mijn gebouwde kist van composiet met TA2020 MKIII (foto's komen nog),
zitten 2x13cm Sony 2 weg speakers 25W RMS 130W peak.
Op de geluidskaart van de computer gaat het best hard.
Als daartussen een stereo-installatie zit komt er een ruis bij en kraakt het bij hoog volume.
Op een MP3 speler gaat de versterker niet echt hard daarom wil ik de TA2020 modificeren,
maar wordt hierdoor de ruis en het kraken erger wanneer die op de stereo-installatie is aangesloten?
Ja klopt helemaalHarrie89 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:27:
Als ik de schakeling van lredev goed begrijp, (afbeelding)
en daar wordt de 2 polige aan/aan schakelaar aangekoppeld zoals martijn1172 heeft, (afbeelding)
schakeld deze schakelaar als volgd? (afbeelding)
Grijs stand 1 (Accu)
Oranje stand 2 (Voeding + Laden)
De 2 oranje schakelaars in het schema van lredev zijn eigenlijk 1 schakelaar (zoals ik het vervolgens heb getekend). Als de schakelaar op stand 1 staat gebruikt de versterker de accu. Op stand 2 wordt de accu opgeladen en krijgt de versterker stroom via de voeding.
Ja omdat de voltmeter die ik ga gebruiken geen gebruik maakt van een externe voeding maar dus zijn stroom van de accu haalt heb ik er een schakelaar tussen gezet zodat hij niet constant aan staat. Als je voor de accu/netstroom schakelaar deze schakelaar (een 2-polige aan/uit/aan) gebruikt heb je in principe dus ook een 'uit stand'. In dat geval brand de led dus niet, dus alleen als de versterker aan staat brand de led (dat is tenminste wel de bedoelingHarrie89 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:27:
Een andere vraag: is het wel nodig om de voltmeter aan en uit te zetten,
want aan de andere kan staat de powerled volgens mij wel constant aan?
[ Voor 31% gewijzigd door martijn1172 op 22-04-2010 15:17 ]
Die 2 Polige (aan/uit/aan) heeft dus een extra totaal uit stand, deze schakelaar lijkt wel de perfecte oplossing voor het handmatig schakelen van de onderdelen.martijn1172 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:42:
Ja klopt helemaal
De 2 oranje schakelaars in het schema van lredev zijn eigenlijk 1 schakelaar (zoals ik het vervolgens heb getekend). Als de schakelaar op stand 1 staat gebruikt de versterker de accu. Op stand 2 wordt de accu opgeladen en krijgt de versterker stroom via de voeding.
Als ik het goed begrijp is de powerled als aanduiding dat de versterker aan staat,Ja omdat de voltmeter die ik ga gebruiken geen gebruik maakt van een externe voeding maar dus zijn stroom van de accu haalt heb ik er een schakelaar tussen gezet zodat hij niet constant aan staat. Als je voor de accu/netstroom schakelaar deze schakelaar (een 2-polige aan/uit/aan) gebruikt heb je in principe dus ook een 'uit stand'. In dat geval brand de led dus niet, dus alleen als de versterker aan staat brand de led (dat is tenminste wel de bedoeling)
het lijkt mij dat een voltmeter en powerled ongeveer gelijk staan mbt verbruik,
de voltmeter geeft waarschijnlijk ook licht waarvan te zien is dat de versterker aanstaat.
Of is een constante belasting op de voltmeter niet goed?
Een powerled heb ik al in huis (linkje) maar is als constante verlichting wel erg fel.Als power-led zou je denk ik deze prima kunnen gebruiken.
Die led die jij gebruikt zijn er eigenlijk 4 en zullen wel vrij helder wit zijn dus daar komt idd een bak licht vanaf
Is inderdaad handig om altijd even je voltage te kunnen meten, hier had ik dus niet aan gedacht.:Dmartijn1172 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:32:
Het is eigenlijk zo: als de 2-polige schakelaar op off staat dan kun je dmv de schakelaar naar de voltmeter aan te zetten toch zien hoeveel volt je accu nog heeft. Dus het is niet zo dat je aan de voltmeter kan zien of je versterker aan staat. Daar heb ik dus die led voor.
Die led die jij gebruikt zijn er eigenlijk 4 en zullen wel vrij helder wit zijn dus daar komt idd een bak licht vanaf
Misschien is er ook een 2 polige (aan/uit/aan) schakelaar met verlichting. (nog handiger)
Als het goed is gebruikt mijn powerled 1Watt.
'T probleem is niet zo enorm groot. Je moet echt luisteren in een volledig stille kamer wil je het kunnen horen opzichlredev schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:52:
Heb je fan uit de voeding al eens los gehaald? Desnoods doe je even een extern gepowerde fan er boven, als zal die ene ampere van de ta2024 toch wel moeiteloos door een ongekoelde voeding moeten kunnen, lijkt me.. Eventjes in ieder geval. WEllicht kom de ruis daaruit.
Wat ik ook heb begrepen: Schakelende voedingen zijn niet populair voor audio toepassingen omdat ze een "lelijke" spanning/stroom geven, maar dit is voor mij wel een beetje een klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt gevalletje, maar goed: wellicht kan je je er eens in verdiepen.
Ja kan ook nog ff een oude molex van een fan afhalen en hem even testen op de stroom van die pc uit je sig, wellicht zit het hem in de kwaliteit van de voeding, is ook fijn om even uit te sluiten..
Het gewicht van het geheel straks begint wat minder leuk te worden =] Maar is nog steeds prima draagbaar!
Zoals beloofd komen het schema en de foto('s) vanavond! Nu ga ik aan 't leren...

Ja die zijn er, maar toch vind ik een los ledje handiger; die kun je makkelijker vervangen dan een hele schakelaar..Harrie89 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:27:
[...]
Is inderdaad handig om altijd even je voltage te kunnen meten, hier had ik dus niet aan gedacht.:D
Misschien is er ook een 2 polige (aan/uit/aan) schakelaar met verlichting. (nog handiger)
Als het goed is gebruikt mijn powerled 1Watt.
Verwijderd
Had het overgemaakt na er een bericht naar me was gestuurd zaterdag. En nu nog steeds niet binnen
Wat had je allemaal bestelt dan? De rest had je zeker bij conrad bestelt?Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 17:30:
Heb alles binnen behalve van elektronica-online.nl
Had het overgemaakt na er een bericht naar me was gestuurd zaterdag. En nu nog steeds niet binnen
Verwijderd
Ik heb al 2x een mail gestuurd maar nog niks gehoord. ben benieuwd want ik ga de 27e naar Parijs met school en dan wil ik hem af hebben en daarna de dag dat ik terug ben ga ik meteen weer op vakantie tot eind meivakantie.
kwordt helemaal gek

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2010 20:24 ]
Dat kan ik me wel voorstellen, is er niks over de levertijd op hun site vermeld of dat ze iets hebben laten weten mbt vertraging?Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 20:16:
Had de accu, accu lader, schakelaar, voeding, handvat, elco en krokodillenbekjes daar besteld. Dus alles wat nodig is om het aan de praat te krijgen![]()
Ik heb al 2x een mail gestuurd maar nog niks gehoord. ben benieuwd want ik ga de 27e naar Parijs met school en dan wil ik hem af hebben en daarna de dag dat ik terug ben ga ik meteen weer op vakantie tot eind meivakantie.
kwordt helemaal gek
@ iedereen:
Ik zit te twijfelen tussen een 7,2Ah accu (20 euro) en een 12Ah accu (30 euro). Met een TA2024 en dus 6x9" speakers en evt ledverlichting die 100mA trekt.. Is die 10 euro meer voor 4,8Ah extra, zinvol?
Als ik het goed heb kan de 12Ah hogere pieken leveren van de 7,2Ah,martijn1172 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:28:
[...]
@ iedereen:
Ik zit te twijfelen tussen een 7,2Ah accu (20 euro) en een 12Ah accu (30 euro). Met een TA2024 en dus 6x9" speakers en evt ledverlichting die 100mA trekt.. Is die 10 euro meer voor 4,8Ah extra, zinvol?
verder kun je langer draaien met de 12Ah, maar het gewicht ook mee omhoog.
Ook moet je goed kijken of je bijpassende laders kan vinden!

Voorkant frontbaffle waarin speakers compleet wegvallen. De plaat waaraan de speakers worden bevestigd moet er nog achter gelijmd worden. De complete kist wordt uiteindelijk zwart en over de voorkant komt een rooster ter bescherming.

De achterkant van de frontbaffle, alles is met watervast bruislijm + schroeven vastgezet om ultieme lompheid te garanderen.
Ziet er goed uit! Lijmen én Schroeven is idd de beste (bruutste lompste hufterproofste) oplossing.BBotman schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 00:06:
[afbeelding]
Voorkant frontbaffle waarin speakers compleet wegvallen. De plaat waaraan de speakers worden bevestigd moet er nog achter gelijmd worden. De complete kist wordt uiteindelijk zwart en over de voorkant komt een rooster ter bescherming.
[afbeelding]
De achterkant van de frontbaffle, alles is met watervast bruislijm + schroeven vastgezet om ultieme lompheid te garanderen.
De schroeven vooral voor de stevigheid, plus de lijm om het nog steviger en luchtdicht te maken
Nice, netjes hoor. Ik ben benieuwd naar hoe je rollator er uit komt te zien, het is wel een geweldig plan in ieder geval.BBotman schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 00:06:
[afbeelding]
[afbeelding]
Gisteren een Li-ion accu besteld, 9800mAh. Alleen vraag ik me nu nog twee dingetjes af.
Deze medium inbouwhandgreep (http://www.licht-geluid.n...derdelen/inbouwgreep.aspx)
Is die makkelijk vast te maken met gewone schroeven? En kan ik beter frezen zodat hij er net in valt of kan ik beter gewoon een gat aan de zijkant van mijn kist maken?
Daarnaast vind ik een medium balhoek onderop mijn kist wel mooi staan, lekker industriële look
Iemand een andere esthetische mening?
Heeft iemand verder ervaring met het lakken en verven van hun kist? Ik wil hem namelijk compleet waterdicht hebben, en daarna piano-zwart verven.
Wat voor lak en wat voor verf raden jullie aan?
@BBotman
Heb jij die gaten zo mooi gekregen met een 7-gaten-zaag? Of uit de losse hand met een figuurzaagje oid
[ Voor 7% gewijzigd door HotFix op 23-04-2010 09:37 ]
Ik heb met een maat van me een freesmal gemaakt met een draaibank en heb daarna de perfecte cirkels uitgefreesd met een bovenfrees. Mijn frontbaffle is (net als de rest van de kist) gemaakt van watervast multiplex met een machinaal aangebrachte grondcoating.HotFix schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:24:
@BBotman
Heb jij die gaten zo mooi gekregen met een 7-gaten-zaag? Of uit de losse hand met een figuurzaagje oid
[ Voor 56% gewijzigd door BBotman op 23-04-2010 10:32 ]
Verwijderd
Moet het kratje proberen maandag af te hebben dus dat wordt flink doorbouwen
Beetje onbeleefde vraag misschien maar hoeveel heb je betaald voor je multiplex (de speciale versie dus)?BBotman schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:22:
[...]
Ik heb met een maat van me een freesmal gemaakt met een draaibank en heb daarna de perfecte cirkels uitgefreesd met een bovenfrees. Mijn frontbaffle is (net als de rest van de kist) gemaakt van watervast multiplex met een machinaal aangebrachte grondcoating.
Ik wil mijn kist namelijk ook met multiplex bouwen en als ik dat zo hoor van jou betekend het dat de multiplex die jij gebruikt al waterdicht is en zelfs al met grondverf/coating bewerkt is? Dus alleen nog even 2 laagjes verf erover om het dekkend te maken en klaar ?
@ iedereen:
Wat is de beste manier om 2 cirkels uit je hout te zagen zonder een bovenfrees (en het liefst ook zonder decoupeerzaag aangezien ik bang ben dat ik het daarmee vern***)?
[ Voor 10% gewijzigd door martijn1172 op 23-04-2010 16:56 ]
Hmm... de koffer gaat niet mee naar Brugge (toestemming op laatste dag nog geweigerdSkeltenaer schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 08:47:
[...]
Ziet er goed uit! Lijmen én Schroeven is idd de beste (bruutste lompste hufterproofste) oplossing.
De schroeven vooral voor de stevigheid, plus de lijm om het nog steviger en luchtdicht te maken
Als alles echt recht gezaagd is en haaks en zo, dan is houtlijm de manier. Schroeven zijn dan niet nodig. Als je gaat schroeven, dan wel voorborenBlue-Tiger schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:57:
[...]
Hmm... de koffer gaat niet mee naar Brugge (toestemming op laatste dag nog geweigerd) dus met updaten zal ik nog even wachten... helaas. Straks als ik in ga bouwen zou ik naast schroeven ook lijm willen gebruiken om het geheel stevig / luchtdicht af te sluiten. Maar even een n00bvraagje van mijn kant: over welke lijm hebben we het hier?
Houtlijm of van die dikke zooi die je in de meeste pc-subjes tegenkomt?
Het deel wat open moet (want das wel zo handig, onderhoud, accu vervagnen etc) kan je schroeven en monteren met een dunne tochtstrip ertussen. Scharnietjes en koffersluiting kan ook, maar mijn ervaring is dat zo kist eigenlijk niet open hoeft dan is dat maar een beetje overbodig, in mijn ogen.
Kun je bij het deel wat open moet kunnen ook gebruik maken van pluggen zodat de schroefdraad niet lam wordt?lredev schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 17:16:
[...]
Als alles echt recht gezaagd is en haaks en zo, dan is houtlijm de manier. Schroeven zijn dan niet nodig. Als je gaat schroeven, dan wel voorboren
Het deel wat open moet (want das wel zo handig, onderhoud, accu vervagnen etc) kan je schroeven en monteren met een dunne tochtstrip ertussen. Scharnietjes en koffersluiting kan ook, maar mijn ervaring is dat zo kist eigenlijk niet open hoeft dan is dat maar een beetje overbodig, in mijn ogen.
Hoe kun je eigenlijk zien of je accu weer vol is na het laden? De lampjes van de lader zitten immers in de kist.. Of gewoon een kwestie van voltmeter aandoen en als er 12V staat is hij vol?
[ Voor 12% gewijzigd door martijn1172 op 23-04-2010 17:23 ]
zie martijnlredev schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 17:16:
[...]
Als alles echt recht gezaagd is en haaks en zo, dan is houtlijm de manier. Schroeven zijn dan niet nodig. Als je gaat schroeven, dan wel voorboren
Het is redelijk haaks, maar de aluminium wanden van de koffer trillen tegen het hout aan
[ Voor 12% gewijzigd door Fid3lity op 23-04-2010 17:28 ]
Verwijderd
Ik ga hem helemaal dicht maken. Plexiglas aan de onderkant en bovenkant. En miss nog aan de binnekant bij de gaten
Foto's volgen
Verwijderd
Ik heb laatst ook een Kratradio gemaakt hij is zo goed als af (nog een beetje schuren, misschien dat ik een keer de deksel ga verven).
Inhoud:
ta2024
12 volt 7Ah accu
pioneer 2 weg luidspreker TSG1012I (linkje)
en natuurlijk een schakelaartje om alles in een keer uit te zetten.
hier wat foto's van mijn kratje.

Een reactie zou leuk zijn.
Verwijderd
Ik volg dit forum al een geruime tijd ik vind dat er vaak nuttige informatie op dit forum te vinden is namelijk.
Ik heb sinds vandaag mijn kistje half af. Ik zou graag de foto's willen posten maar ik weet begod niet hoe ik ze moet uploaden zodat jullie de foto's even kunnen zien. Ik doe een poging.. Excuses als het verkeerd gaat :-).. Ik wil even benadrukken dat ik nog veel moet doen, zoals aan en uit knopje, voltmeter etc maar ik heb geen geld dus ik kan niets kopen, maar oke hier de foto's:

Ja een roze kistje.. Je ziet het goed! We hadden nog een paar kleuren en ik vond het ook wel grappig om een roze kistje te maken..

Heb in m'n kratje een Marquant 2 x 100 watt versterker, een loodaccu (12V - 7 AH) en speakers van Magnat 100 watt per speaker.
Daarbij excuses voor de slechte kwaliteit voor de foto's, heb even snel met webcam gemaakt.
Ik zie net dat de foto's goed zijn geupload :)!
Iemand nog tips of aanmerkingen?
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2010 19:40 . Reden: Had niet de specificaties van de accu in het bericht gezet, beginnersfoutje :-)! ]
Dan krijg je er eenVerwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 19:18:
Hallo,
Ik heb laatst ook een Kratradio gemaakt hij is zo goed als af (nog een beetje schuren, misschien dat ik een keer de deksel ga verven).
Inhoud:
ta2024
12 volt 7Ah accu
***FOTO'S***
Zo op het eerste gezicht verbaasde het me dat die speakers zo enorm klein zijn / lijken? Hoe is de bass die deze dingen produceren? Het tweede wat mij daarna opviel was dat je deze ook prima in een kleiner, beter draagbaar, koffertje zou kunnen bouwen. Zal wat makkelijker zijn dan het dragen van deze (in verhouding veel te) grote krat
Misschien niet de reactie waar je op zat te wachten, sorry

Ziet er goed uit!Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 19:18:
Hallo,
Inhoud:
ta2024
12 volt 7Ah accu
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tip (ook voor Official-Beam): zorg voor een voltmeter (zijn er al vanaf een paar euro) zodat je kan zien wanneer je accu leeg is (bij 11,8V) en je de accu niet te ver kunt ontladen, dit zou namelijk jammer zijn van je accu
Aanvulling op Blue-Tiger:
In principe geldt hoe groter de speaker (in diameter) des te meer bass je zult hebben. Zie hiervoor ook de topic-start, daar staat hierover al het nodige vermeldt
[ Voor 7% gewijzigd door martijn1172 op 23-04-2010 19:48 ]
Ik weet niet precies wat het kostte, heb 't samen met een vriend van me gekocht maar mijn deel was €20,- incl. gebruik van zaagtafel. WBP Water Boiled Proof (X aantal minuten watervast bij 100 graden)gegrond is in ieder geval reteduur.martijn1172 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:53:
[...]
Beetje onbeleefde vraag misschien maar hoeveel heb je betaald voor je multiplex (de speciale versie dus)?
Ik wil mijn kist namelijk ook met multiplex bouwen en als ik dat zo hoor van jou betekend het dat de multiplex die jij gebruikt al waterdicht is en zelfs al met grondverf/coating bewerkt is? Dus alleen nog even 2 laagjes verf erover om het dekkend te maken en klaar ?
@ iedereen:
Wat is de beste manier om 2 cirkels uit je hout te zagen zonder een bovenfrees (en het liefst ook zonder decoupeerzaag aangezien ik bang ben dat ik het daarmee vern***)?
Als je speakers niet te groot zijn kan je met een gatzaag geloof ik tot 210 mm. komen

Hierbij wat foto's van mijn rollator. Het is het standaardmodel rollator gekregen van de plaatselijke, bevriende oudijzer boer (je kan altijd het beste zorgen dat je met zoveel mogelijk bedrijven bevriend bent
In het gat wat ontstaan is door het weghalen van de handrem komt een pulsschakelaar met daaraan een autoclaxon. Het mandje blijft aan de achterkant hangen, de radiokist komt voorop te staan. Het zitje heb ik zelf gemaakt van een stuk hout, foam en nepleer (skye ofzo).

Dit topic is gesloten.
Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.
Linken naar conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a>...