Die beperking is er toch ook in de form van de 225W en 300W PCI specificaties?
En ook al was die er niet, niemand dwingt jouw om het product te kopen maar omdat jij dit persoonlijk onacceptabel vind zou iemand anders dit niet mogen kopen?
Ja zo kun je het ook vertalen, een limiet is niet per definitie het opleggen van een verbod.
Het geeft de producent ook een kader en stimulans waarbinnen het, laten we zeggen, 'sociaal verantwoord' is.
Gloeilampen zijn uit de handel, spaar en LED lampen komen op en kijk eens rond in dit topic, verbruik is voor steeds meer mensen een BIG issue.
Wat ik een beter argument ter verdediging zou vinden, is dat het zgn high-end kaarten zijn en waarschijnlijk nog geen 5% van de PC's met dergelijk verbruik draaien.
Dan nog zie ik vooruitgang/ontwikkeling graag samen gaan met minder energie, in geval van de 470/480 geruchten gaat die theorie niet op.
Niemand dwingt het mij te kopen en een PCI-E spec is (volgens mij) eerder een fysieke grens waarin het allemaal (redelijkerwijs) probleemloos zou moeten werken. Ieder zijn eigen keus en ieder zijn eigen mening, dit was de mijne