Over exact 1 uur toch?
Ik dacht over exact 25 uur...Joukea schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 23:00:
Over exact 1 uur toch?
Street Fighter IV is ook zooo'n zwaar spel!luckyjan schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:52:
Msi gaming editions (volgens CJ de dozen die wij hier in Nederland krijgen)
[plaatjes]
Ik mag hopen dat dat niet klopt want de HD5870 is gemiddeld 42% sneller dan een GTX285 op die reso:dahakon schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 22:37:
Nog meer score-plaatjes (1tje dan).
[afbeelding]
Overall een ~40% performanceincrease over de GTX285, als je dit mag geloven.
Het is ook wel interessant om te weten of ze voor de GTX480 het DX10.1 path hebben gebruikt in vergelijking tot de GTX285, die niet verder kan dan DX10.0. Het zou een leuke boost geven, die het altijd goed doet op dergelijke grafiekjes.
http://www.computerbase.d...rformancerating_qualitaet
En dit is met de oude ATi drivers.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Volgens mij is die niet echt.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Niet dus, wel enorm veel hits waarschijnlijk.Resinman schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 19:21:
Sweclockers (swedish forum / news site) claims their review will be up 1 minute past midnight tonight if I recall correctly.
Of het waar is, ik weet het niet..
Heb een GTX480 performance benchmark onder ogen gezien, t.o.v. de HD5870. Kan de website helaas niet prijs geven. Tests zijn uitgevoerd met de laatste ATi 10.3a driver.
Alvast wat teasers:
-De GTX480 wordt geen Metro2033 killer, t.o.v. de HD5870
-In BFBC2 is het verschil verwaarloosbaar
-In CoD MW2 is de 480 zeker sneller. Op reso: 1600x1200: 24 frames meer
-De GTX480 is iets sneller in DiRT2 bij resoluties onder de 1920x1200. Daarna gaat het gelijk op
-De GTX480 wordt een echte killer in Far Cry 2
-De GTX480 is iets sneller in Crysis Warhead, maar het verschil is ook verwaarloosbaar
Alvast wat teasers:
-De GTX480 is iets sneller in DiRT2 bij resoluties onder de 1920x1200. Daarna gaat het gelijk op
-De GTX480 is iets sneller in Crysis Warhead, maar het verschil is ook verwaarloosbaar
Op HWI hebben ze een teller lopen met het volgende:
"Vannacht vanaf stipt 0:00:
Fermi-nacht op Hardware.Info
Inclusief uitgebreide test, alle technische achtergronden en een speciale aflevering
van Hardware.Info TV.
Mis het niet!"
Goed voor teken lijkt me, ze zouden er niet zo veel poespas aan te pas laten komen als het crap is of ook maar enigszins tegenvalt.
Inclusief uitgebreide test, alle technische achtergronden en een speciale aflevering
van Hardware.Info TV.
Mis het niet!"
Goed voor teken lijkt me, ze zouden er niet zo veel poespas aan te pas laten komen als het crap is of ook maar enigszins tegenvalt.
Dan heb je het iig niet op T.net gezien ^^Splinter Cell schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 00:23:
Heb een GTX480 performance benchmark onder ogen gezien, t.o.v. de HD5870. Kan de website helaas niet prijs geven. Tests zijn uitgevoerd met de laatste ATi 10.3a driver.
Alvast wat teasers:
Anoniem: 263719
HWI profiteert gewoon van de hype rond Fermi... ik denk dat er heel veel mensen teleurgesteld zullen zijn.madmaxnl schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 00:25:
[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 263719 op 26-03-2010 00:36 ]
Anoniem: 176176
Hoe lang ga jij ons nog in spanning laten zitten Marc? We need some results!Marc Rademaker schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 00:35:
[...]
Dan heb je het iig niet op T.net gezien ^^
De GeForce GTX 480 wordt wel erg heet heb ik gezien. Gelukkig helpt die 1,8 Ampere ventilator hem de warme zomerdagen door straks.
Goud is geen geld
Anoniem: 287880
Ik vind het zo grappig dat die Far Cry resultaten zo goed zijn. Niemand maar dan ook niemand vond dat spel leuk. Het is net zoiets als nederlands kampioen sjoelen. Leuk voor je als je het wint maar het kan niemand verderwat schelen.
Ander leuk detail aan het feit dat Farcry 2 beter op een NV kaart draait is dat het draait op een aangepaste crytek engine (Dunia) die weer gebruik maakt van Havok Physics aka de tegenhanger van NV's eigen PhysX.
Vraag die bij mij blijft staan is of Ubisoft deze engine nog in andere games gaat gebruiken oftewel gaan er meer games komen waar we van kunnen verwachten dat deze beter lopen op een 470/480?
Avatar gebruikt hem en Assasins Creed 2 gedeeltelijk, NV zou er een TWIMTBP engine van moeten maken
Vraag die bij mij blijft staan is of Ubisoft deze engine nog in andere games gaat gebruiken oftewel gaan er meer games komen waar we van kunnen verwachten dat deze beter lopen op een 470/480?
Avatar gebruikt hem en Assasins Creed 2 gedeeltelijk, NV zou er een TWIMTBP engine van moeten maken
Anoniem: 346499
http://we.pcinlife.com/thread-1385213-1-1.html
GTX 470 overclock:

--
http://translate.googleus...Esa1Mj9PIw3eaHYicFFjC10Nw
1. Non-Limit OC (default voltage, the limit is about 750/1500/1100)
2. Range detailed in the Table
Niet slecht
--
Btw, guru3d zit al aan 35 pagina's met review content o.O Daar zal hopelijk toch wel iets positiefs bijzitten zekers ^^
http://forums.guru3d.com/...hp?p=3512471&postcount=23
GTX 470 overclock:

--
Niet slecht
--
Btw, guru3d zit al aan 35 pagina's met review content o.O Daar zal hopelijk toch wel iets positiefs bijzitten zekers ^^
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 346499 op 26-03-2010 06:36 ]
Wat is dat nu weer voor een rede. Ze doen er veel moeite voor dus moet het wel goed zijn...... Dat slaat dus nergens op. Ik ga echt zo hard lachen als dat ding straks amper sneller is. Dit is de meest besproken VGA kaart aller tijden (nja misschien is de FX5800 meer besproken maar goed dan is het de 2emadmaxnl schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 00:25:
Op HWI hebben ze een teller lopen met het volgende:
van Hardware.Info TV.
Mis het niet!"
Dus ik zou maar oppassen met dat soort aannames. Want de kans is heel groot dat hij tegenvalt. Die kaart is gewoon veel te veel gehyped.
Niet slecht. Nu vraag ik me alleen af wat dit met het verbruik gaat doen.Anoniem: 346499 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 06:33:
http://we.pcinlife.com/thread-1385213-1-1.html
GTX 470 overclock:
[afbeelding]
--
Niet slecht
--
Het moet niet zo zijn dat je bijna 100 watt meer gaat verbruiken als je em overclockt.
[ Voor 33% gewijzigd door Astennu op 26-03-2010 09:29 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
hoop achtergrond geleuter of veel games of een mix. Het eerste doet er niet toe het gaat om de resultaten en wat je er voor moet neerleggen. En wat voor krachtcentrale je erbij moet pleuren.Anoniem: 346499 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 06:33:
OC brengt ook meer verbuik dus dan ga je al richting 300Watt en voorbij dat heb je 8+8peg ipv 6+8peg nodig.Astennu schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 07:00:
Niet slecht. Nu vraag ik me alleen af wat dit met het verbruik gaat doen.
Het moet niet zo zijn dat je bijna 100 watt meer gaat verbruiken als je em overclockt.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Dit is wel een mooie verpakking.

Nooit van dit merk gehoord, klinkt als EVGA met een C erbij

Nooit van dit merk gehoord, klinkt als EVGA met een C erbij

[ Voor 37% gewijzigd door luckyjan op 26-03-2010 07:50 ]
http://www.nordichardware...mbargo-to-march-29th.html
"Launch" uitgesteld naar 29 Maart (let wel, NH zit er heel vaak naast)
Als het waar is heeft het alles te maken met een recente driverupdate.
[ Voor 16% gewijzigd door neliz op 26-03-2010 08:34 ]
Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen
Nee Officieel heb je dan een 8+8 nodig. Mijn HD5970 OC verbruikt nu iets van 400 watt met de huidige voltages en clocks. Echter heb ik maar 8p+6p. En sterker nog die 8p is een verloopje naar een 6p kabel. Als je een goede voeding hebt is dit geen enkel probleem. Maar voor een voeding die maar net aan de ATX specs voldoet moet je dan 2x8p gebruiken. Maar de goede voedingen leveren veel meer dan de minimale specs.SG schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 07:27:
[...]
hoop achtergrond geleuter of veel games of een mix. Het eerste doet er niet toe het gaat om de resultaten en wat je er voor moet neerleggen. En wat voor krachtcentrale je erbij moet pleuren.
[...]
OC brengt ook meer verbuik dus dan ga je al richting 300Watt en voorbij dat heb je 8+8peg ipv 6+8peg nodig.
Maar het zou me niets verbazen als die GTX470 OC over de 250 watt gaat.
Willen ze er dan nog snel een nieuwe driver tussen drukken? Lijkt me wel sterk zo kort voor de launch. Veel sites hebben dan niet voldoende tijd om alles opnieuw te testen. Dus ik denk haast dat het gerucht niet klopt.neliz schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 08:33:
[ Voor 24% gewijzigd door Astennu op 26-03-2010 08:39 ]
*kuch*Afgelopen Woensdag*kuch*Astennu schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 08:38:
Willen ze er dan nog snel een nieuwe driver tussen drukken? Lijkt me wel sterk zo kort voor de launch. Veel sites hebben dan niet voldoende tijd om alles opnieuw te testen. Dus ik denk haast dat het gerucht niet klopt.
had sowieso iets te maken met aangepaste 2D profielen om idle power gebruikt nog omlaag te krijgen.
We zullen het dan wel zien. Van die sites mag je dan verwachten dat ze voor ATi ook de 10.3 drivers of in ieder geval 10.3a drivers getest hebben. Maar ik ben nu wel benieuwd naar die GTX480 en of het nu echt een HD5xxx killers is.
Het is een Evergreen killer als je 24 uur per dag Far Cry 2 speelt.Astennu schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:04:
We zullen het dan wel zien. Van die sites mag je dan verwachten dat ze voor ATi ook de 10.3 drivers of in ieder geval 10.3a drivers getest hebben. Maar ik ben nu wel benieuwd naar die GTX480 en of het nu echt een HD5xxx killers is.
Ja inderdaad dat idee krijg ik ookneliz schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:13:
[...]
Het is een Evergreen killer als je 24 uur per dag Far Cry 2 speelt.

Mja welke speeds draait dan ? dat is wel interessant om te weten.
En wat wordt het stroomverbruik?Astennu schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:55:
Mja welke speeds draait dan ? dat is wel interessant om te weten.
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
288 watt
Inderdaad, ben nu wel erg benieuwd. Als metro2033 erbij zit en hij is niet al te duur lijkt het misschien wel wat. Maar dan moet de performance toch zeker een 20% hoger zijn dan de HD5870 in games die ik speel en daarnaast ook redelijk goed overklokbaar. Stroomverbruik boeit me niet, daar is het een high end kaart voor om stroom te slurpen. Performance en het maximale eruit halen gaat het om in dit segment.Anoniem: 321370 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 10:28:
D-Day.. Zo laat die benchmark resultaten maar komen
anathema
Tot dat je zelf de energie rekening moet gaan betalenanathema schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 10:37:
[...]
Inderdaad, ben nu wel erg benieuwd. Als metro2033 erbij zit en hij is niet al te duur lijkt het misschien wel wat. Maar dan moet de performance toch zeker een 20% hoger zijn dan de HD5870 in games die ik speel en daarnaast ook redelijk goed overklokbaar. Stroomverbruik boeit me niet, daar is het een high end kaart voor om stroom te slurpen. Performance en het maximale eruit halen gaat het om in dit segment.

Ik denk dat hij dat wel moet als ik zijn leeftijd bekijk in zijn profielAstennu schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 10:54:
[...]
Tot dat je zelf de energie rekening moet gaan betalen
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Zou wel major afknapper zijn.......neliz schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 08:33:
Over stroom:
Stroom boeit mij zeker wel. M.n. 2D stroom gebruik aangezien ik het grootste gedeelte toch 2D usage heb.
Hoger stroomverbruik tov bijv een 5870 is imo alleen logisch om te accepteren als de prestaties ook significant hoger zijn.
Tevens heb ik een energiebesparing van zo'n 20a25% gerealiseerd door:
- Mijn pc incl. router op een stekkerblok te zetten en deze pas aan te zetten als ik hem nodig heb.
- Regelmatig "sleep" te gebruiken.
- Een 5870 erin te zetten ipv 280GTX super OC (SLI)
[ Voor 16% gewijzigd door Help!!!! op 26-03-2010 11:03 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
qua 10.3 driver: mijn 4890 krijgt er geen frame bij in welke game dan ook, en er zijn al meerdere die dit zeggen, ook met 5800 kaartjes.
dus om nou te zeggen dat het een gemiste kans is als de reviews deze driver niet bevatten???
en wat nvidia performance betreft: volgens mij wordt de 5850 het beste verkocht en ik denk dat de 470 aardig wat sneller zal zijn en prima overclockbaar. als de 470 goed presteerd heeft nvidia al een prima slag gedaan denk ik. verschil tussen 480 en 5870 zal kleiner zijn vermoed ik.
als het verschil maar weinig is dan is het nog geen FAIL..... dan hebben ze een goede opvolger gemaakt voor de gtx285 die jammer genoeg veel te laat klaar is. het 40nm productieproces was duidelijk een fail, nvidia's plannen niet zo.
natuurlijk zijn ze verrast door ATI's goede design en snelheid, maar waren ze teglijkertijd uitgekomen dan was de verkoop gewoon goed geweest ondanks het hogere verbruik etc.
beste bang for buck blijft ATi, maar dat is al een tijd zo....
dus om nou te zeggen dat het een gemiste kans is als de reviews deze driver niet bevatten???
en wat nvidia performance betreft: volgens mij wordt de 5850 het beste verkocht en ik denk dat de 470 aardig wat sneller zal zijn en prima overclockbaar. als de 470 goed presteerd heeft nvidia al een prima slag gedaan denk ik. verschil tussen 480 en 5870 zal kleiner zijn vermoed ik.
als het verschil maar weinig is dan is het nog geen FAIL..... dan hebben ze een goede opvolger gemaakt voor de gtx285 die jammer genoeg veel te laat klaar is. het 40nm productieproces was duidelijk een fail, nvidia's plannen niet zo.
natuurlijk zijn ze verrast door ATI's goede design en snelheid, maar waren ze teglijkertijd uitgekomen dan was de verkoop gewoon goed geweest ondanks het hogere verbruik etc.
beste bang for buck blijft ATi, maar dat is al een tijd zo....
Tja, tussen de launch van de GTX280 & 4870 zaten maar een paar dagen, waarbij de 4870 vele malen goedkoper was en beter presteerde dan de GTX260 en een behoorlijk stuk onder de GTX280 zat in prijs (de echte first-adopters verloren iets van 200 euro per kaart in 5 dagen?
).
Als het andersom (ATi later dan nVidia)\ was geweest zouden we nu lage prijzen krijgen. In plaats daarvan krijgen we nu het feit dat nVidia genoeg vaste customers heeft die gewoon uitgaan van hyped forum berichten waardoor ze de prijzen nooit omlaag zouden trekken.
Ik blijf dan ook bij mijn originele verwachtingen:
-Hoger verbruik
-Iets sneller (5 tot 10% gemiddeld)
-Iemand die niet 20% meer wilt betalen voor 5-10% meer performance zal hem niet snel kopen
Verder vraag ik mij af wat 't verschil zal zijn tussen een 5870 2GB en de GTX480. Dan is namelijk het grootste voordeeL dat de GTX480 heeft namelijk niet meer aanwezig.
Ik hoop voor ze dat ze een betere kaart hebben weten te maken dan de 5870 (echter zie ik ze de kaart ook niet snel releasen mocht dat niet het geval zijn, de vraag is onder welke omstandigheden hij sneller is). Toch hoop ik dat ie ook "genoeg" sneller is.....
We shall see laters mon!
Als het andersom (ATi later dan nVidia)\ was geweest zouden we nu lage prijzen krijgen. In plaats daarvan krijgen we nu het feit dat nVidia genoeg vaste customers heeft die gewoon uitgaan van hyped forum berichten waardoor ze de prijzen nooit omlaag zouden trekken.
Ik blijf dan ook bij mijn originele verwachtingen:
-Hoger verbruik
-Iets sneller (5 tot 10% gemiddeld)
-Iemand die niet 20% meer wilt betalen voor 5-10% meer performance zal hem niet snel kopen
Verder vraag ik mij af wat 't verschil zal zijn tussen een 5870 2GB en de GTX480. Dan is namelijk het grootste voordeeL dat de GTX480 heeft namelijk niet meer aanwezig.
Ik hoop voor ze dat ze een betere kaart hebben weten te maken dan de 5870 (echter zie ik ze de kaart ook niet snel releasen mocht dat niet het geval zijn, de vraag is onder welke omstandigheden hij sneller is). Toch hoop ik dat ie ook "genoeg" sneller is.....
We shall see laters mon!
Anoniem: 321370
Ik denk eerder AMD in zijn geheelBeste bang for buck blijft ATi, maar dat is al een tijd zo....
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 321370 op 26-03-2010 11:18 ]
Ik zou maar gewoon bij de gewone launchdate blijven. Net gecheckt met Nordichardware.neliz schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 08:33:
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Maar goed het mooiste van alles is nog dat het dus een paper launch wordt. nVidia zat AMD/ATi altijd te bashen over de matige beschikbaarheid van hun kaarten @ launch. nVidia zou wel altijd beschikbaarheid hebben. En tot nu toe hebben ze dat ook altijd wel netjes gedaan.
Maar dit keer wordt het dus wel een paper launch. Kaarten komen pas 2,5 - 3 weken later. Terwijl AMD dit keer wel degelijk een hard launch gedaan heeft. (met de HD4xxx en HD3xxx serie trouwens ook).
Maar dit keer wordt het dus wel een paper launch. Kaarten komen pas 2,5 - 3 weken later. Terwijl AMD dit keer wel degelijk een hard launch gedaan heeft. (met de HD4xxx en HD3xxx serie trouwens ook).
[ Voor 13% gewijzigd door Astennu op 26-03-2010 11:45 ]
Weet je wel zeker dat het je 10.3a hebt geinstalleerd? Ik merk namelijk weldegelijk dat vooral minimum FPS een stukje hoger ligt in veel gamesmeljor schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:12:
qua 10.3 driver: mijn 4890 krijgt er geen frame bij in welke game dan ook, en er zijn al meerdere die dit zeggen, ook met 5800 kaartjes.
de HD5xxx serie had een pers event op een aircraftcarrier (Ik weet neit of dit de launch was), Maar toen waren de kaarten toch ook niet gelijk beschikbaar? (afgaande als launch was op dat vliegdekschip)Astennu schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:44:
Maar goed het mooiste van alles is nog dat het dus een paper launch wordt. nVidia zat AMD/ATi altijd te bashen over de matige beschikbaarheid van hun kaarten @ launch. nVidia zou wel altijd beschikbaarheid hebben. En tot nu toe hebben ze dat ook altijd wel netjes gedaan.
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Als je van de pers was kreeg je kaarten mee, maar dat was geen launch event (dat was de 11de, kaarten werden op de 23ste gelaunched.)Xenomorphh schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:59:
de HD5xxx serie had een pers event op een aircraftcarrier (Ik weet neit of dit de launch was), Maar toen waren de kaarten toch ook niet gelijk beschikbaar? (afgaande als launch was op dat vliegdekschip)
heb idd 10.3a en meet geen verschil.... ook al niet met de 10.2 toen....
Moet jij zeggen met je 400 watt HD5970Astennu schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 10:54:
[...]
Tot dat je zelf de energie rekening moet gaan betalen
@help: 2D verbruik vind ik idd wel belangrijker omdat mn PC wel vaak aanstaat, dus hoop dat dat wel wat binnen de perken is.
[ Voor 12% gewijzigd door anathema op 26-03-2010 12:11 ]
anathema
Maximaal verbruik is ook niet echt boeiend voor een high-end kaart, zolang hij idle maar niet onnodig blijft verbruiken.
Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”
Verschillende reviewers melden nu dat ze NA PAX-East reviews uit mogen brengen.CJ schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:20:
[...]
Ik zou maar gewoon bij de gewone launchdate blijven. Net gecheckt met Nordichardware.
NAV het czech-gamers artikel zou dit betekenen dat er eerst een architecture artikel komt met een kleine preview en de reviews pas op maandag komen.
[ Voor 20% gewijzigd door neliz op 26-03-2010 12:14 ]
http://news.ati-forum.de/...on-hydra-x-mode-in-aktion
HD5870 + GTX470 + GTX470
(oh, dubbelpost.. ik zoek de delete functie even!)
HD5870 + GTX470 + GTX470
(oh, dubbelpost.. ik zoek de delete functie even!)
[ Voor 17% gewijzigd door neliz op 26-03-2010 12:36 ]
En wat gebruikt die in 2D ? juist 30 watt. Wat gebruikt i load ? 400 watt. Maar hoe is de performance ? waarschijnlijk 70% hoger dan een GTX480 die maar 1/3e minder verbruikt watt minder verbruiktanathema schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 12:09:
[...]
Moet jij zeggen met je 400 watt HD5970Enthousiast hobby's kosten nou eenmaal wat. Mensen met een ferrari van 3 ton hoor je ook niet zeuren over het verbruik. Voor mainsteam kaarten die veel mensen kopen is dat veel belangrijker lijkt me. Voor de GTX480 vind ik het dus niet relevant.
@help: 2D verbruik vind ik idd wel belangrijker omdat mn PC wel vaak aanstaat, dus hoop dat dat wel wat binnen de perken is.
Dat boeit wel. En dat is ook de rede dat ik er over denk toch naar een Single 5870 OC te gaan. Maar dan moet die single kaart wel voldoende FPS geven op 2560x1600.defiant schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 12:11:
Maximaal verbruik is ook niet echt boeiend voor een high-end kaart, zolang hij idle maar niet onnodig blijft verbruiken.
[ Voor 31% gewijzigd door Astennu op 26-03-2010 12:50 ]
Tja, mijn ervaring met dual kaarten is niet goed dus dat performanceverschil zegt mij weinig.Astennu schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 12:47:
[...]
En wat gebruikt die in 2D ? juist 30 watt. Wat gebruikt i load ? 400 watt. Maar hoe is de performance ? waarschijnlijk 70% hoger dan een GTX480 die maar 1/3e minder verbruikt watt minder verbruikt+ ik zit er over te denken weer terug te gaan naar een zuinigere kaart. BTW die 400 watt is alleen met Furmark haalbaar. Zonder furmark zit je onder de 350. Meer richting 325. Ik heb de verbruiks cijfers thuis liggen. Weet ze zo niet uit het hooft.
Maar ik weet ook wel dat performance/watt van de HD5xxx serie op zich beter zal zijn. Ik vind dat alleen voor high-end kaarten niet boeiend, zoveel staat zo'n kaart bij mij niet onder full load dat het heel veel extra kost + dat mijn HD5870 met 1.26 volt vast ook niet zo lekker zuinig meer is
Maar goed, wat iemand belangrijk vind is persoonlijk..
anathema
Een stock 5970 is al 42% sneller dan een 5870. En dat is zonder OC. Overclock is meer dan 30% op dit moment. En dat is overall game performance dus ook met games er tussen die misschien geen CF support hebben:anathema schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:01:
[...]
Tja, mijn ervaring met dual kaarten is niet goed dus dat performanceverschil zegt mij weinig.
Maar ik weet ook wel dat performance/watt van de HD5xxx serie op zich beter zal zijn. Ik vind dat alleen voor high-end kaarten niet boeiend, zoveel staat zo'n kaart bij mij niet onder full load dat het heel veel extra kost + dat mijn HD5870 met 1.26 volt vast ook niet zo lekker zuinig meer is![]()
Maar goed, wat iemand belangrijk vind is persoonlijk..
http://www.computerbase.d...rformancerating_qualitaet
Dual GPU wordt steeds beter en nuttiger. Maar persoonlijk vind ik single nog wel de mooiste oplossing. Tenzij straks alle games out of the box multi gpu support hebben. Dan wordt het een ander verhaal.
Een 5870 @ 1.26v kan ook best 225-250 watt verbruiken. (als je de 1000 MHz core haalt en iets van 1300 mem). En dan ga ik wel uit van furmark.
Een kaart draait wel minder onder 3D mode. Maar dan nog bij elkaar zijn dat aardig wat uurtjes op jaar basis. + wie zegt dat de GTX4xx serie 2D zuinig is? Hij kan zo maar meer dan het dubbele van een 5870 verbruiken.
Dat weten we allemaal nog niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 26-03-2010 13:08 ]
Anoniem: 263922
Natuurlijk zit je alleen patience en hartenjagen (2d windows editie) te doen met je hd5970, wel met 4miljoen framesAstennu schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 12:47:
[...]
En wat gebruikt die in 2D ? juist 30 watt. Wat gebruikt i load ? 400 watt. Maar hoe is de performance ? waarschijnlijk 70% hoger dan een GTX480 die maar 1/3e minder verbruikt watt minder verbruikt+ ik zit er over te denken weer terug te gaan naar een zuinigere kaart. BTW die 400 watt is alleen met Furmark haalbaar. Zonder furmark zit je onder de 350. Meer richting 325. Ik heb de verbruiks cijfers thuis liggen. Weet ze zo niet uit het hooft.
[...]
Dat boeit wel. En dat is ook de rede dat ik er over denk toch naar een Single 5870 OC te gaan. Maar dan moet die single kaart wel voldoende FPS geven op 2560x1600.
mijn stokoude gtx260 is nog zuiniger
Dan kom je bedrogen uit. De 5970 verbruikt in 2D tegenwoordig 10-13 watt minder dan een GTX260Anoniem: 263922 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:10:
[...]
Natuurlijk zit je alleen patience en hartenjagen (2d windows editie) te doen met je hd5970, wel met 4miljoen frames
GTX 480 will be showed on these screens 2nite at PAX 6PM EST.

Maar 200 stuks per modelneliz schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:50:
http://www.hardware.fr/ne...nibilite-gtx-480-470.html
400 GTX470/480s totaal voor Frankrijk.

En dan zeggen dat ATi een paperlaunch deed met de HD58xx serie.... Wat is dit dan? Paperlaunch^2?
Anoniem: 171689
@Above, nee het is paperlaunch^-4
@Resinman foto; Showed what?
Benches, prestaties, niet vanaf y = 0 af geijkte prestatiegrafieken (zoals beide kemphanen daar altijd zo goed in zijn)? Of dingen die we al weten...
@Resinman foto; Showed what?
Benches, prestaties, niet vanaf y = 0 af geijkte prestatiegrafieken (zoals beide kemphanen daar altijd zo goed in zijn)? Of dingen die we al weten...
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 171689 op 26-03-2010 13:59 ]
1 op de 156.000 kan dan een Fermi kopen.... voel je je toch best speciaal of niet? 
(als Nederland er in verhouding evenveel krijgt, zouden wij er 100 krijgen)
[ Voor 31% gewijzigd door Paprika op 26-03-2010 14:00 ]
Niet eens denk ik. Ik gok dat er misschien 20-30 zullen zijn.Paprika schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:59:
1 op de 156.000 kan dan een Fermi kopen.... voel je je toch best speciaal of niet?
[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 26-03-2010 14:02 ]
Anoniem: 171689 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:57:
@Above, nee het is paperlaunch^-4
offtopic:
beide zijn alsnog een paperlaunch. 1^2=1 1^4=ook 1
[ Voor 5% gewijzigd door superwashandje op 26-03-2010 14:03 ]
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Beide als in AMD en nVidia ?superwashandje schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:03:
[...]
offtopic:
Want de HD5xxx was echt wel een hardlaunch er waren veel mensen die em meteen de eerste dag hadden. Volgens mij waren er ook iets van 80.000 tot 100.000 kaarten beschikbaar @ launch.
nee nee, niet alles meteen opvatten als een aanval op ati. rustig maar 
ik had het alleen over de paperlaunch^2 en ^4. het is allebei nog steeds 1 maar vandaar ook de offtopic tag:P
ik had het alleen over de paperlaunch^2 en ^4. het is allebei nog steeds 1 maar vandaar ook de offtopic tag:P
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Het duurt zolang voordat de benches er zijn, Zo spannend!
[ Voor 84% gewijzigd door Willie Billie op 26-03-2010 14:34 ]
Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris
Wanneer zet tweakers de benchmark resultaten online?
Zijn de schermen aangesloten op een HD5xxx kaart (eyefinity)Resinman schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:47:
GTX 480 will be showed on these screens 2nite at PAX 6PM EST.

|2600k|Asus 290|
Dat zou wel de ultieme fail van Nvidia zijnBullus schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:58:
[...]
Zijn de schermen aangesloten op een HD5xxx kaart (eyefinity)![]()
Dan heb je het ook over een GPU die zich bij lange na niet kan meten aan een dual GPU config 5970 en niet de nieuwste technieken heeft. Kan ik ook makkelijk zeggen dat ''zelfs m'n ouwe GF3 Ti200 zuiniger was dan de 5770''Anoniem: 263922 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:10:
[...]
Natuurlijk zit je alleen patience en hartenjagen (2d windows editie) te doen met je hd5970, wel met 4miljoen frames
dan maar dit, 70 graden idle temp klopt blijkbaar.. 90 graden onder load ipv 100.. kun je in ieder geval de kat mooi drogen als die weer eens in de gracht is gevallen, zonder dat deze meteen ontvlamt.
[ Voor 242% gewijzigd door neliz op 26-03-2010 15:30 . Reden: OMDAT EEN DELETE FUNCTIE MIST! ]
Nog altijd beter dan mijn 4850, die word idle 80 graden en load boven de 100, met de default koeler
[ Voor 14% gewijzigd door tweeny op 26-03-2010 15:36 ]
Die de 4850 is wel een cheap 1 slot koeler, ipv een huge blok wat er ook nog eens uit ziet alsof je een high quality 3rd party koeler erop hebt
.
Maar dat blijft de fout van ATI,
maar zullen we verder ontopic gaan?
maar zullen we verder ontopic gaan?

Hier en daar nog wel wat vaagheden zoals Crysis, maar verder zit er wel potentie in.(mocht het allemaal kloppen uiteraard
[ Voor 12% gewijzigd door edward2 op 26-03-2010 16:44 ]
Niet op voorraad.
Was Chiphell ook niet een van de eerste die met plaatjes van de GTX480 kwam, als dat waar is, zouden deze benches ook wel kunnen kloppen (wishfull thinking)
Mooie scores, presteerd in de slechtste gevallen "maar" 10% slechter dan 5870, en gemiddeld 50% sneller dan de 5870.
Zuur, voor de ATI fanboys
Mooie scores, presteerd in de slechtste gevallen "maar" 10% slechter dan 5870, en gemiddeld 50% sneller dan de 5870.
Toch zou me die tegenvallende Crysis performance niet eens zo verbazen, Crysis draait in verhouding heel erg goed op mn HD5870.edward2 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:25:
Hier en daar nog wel wat vaagheden zoals Crysis, maar verder zit er wel potentie in.
50% sneller dan mn vorige GTX280-Super OC terwijl dit verschil bij andere spellen lang zo groot niet was.
anathema
*TheMOD is blij met zijn HD5970 OC.tweeny schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:35:
Was Chiphell ook niet een van de eerste die met plaatjes van de GTX480 kwam, als dat waar is, zouden deze benches ook wel kunnen kloppen (wishfull thinking)
Kijk maar eens goed... 48.98% in het slechtste gevaltweeny schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:35:
Moet nog even wakker worden, ik dacht dat dat de gemiddelde performance wasPaprika schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:48:
[...]
Kijk maar eens goed... 48.98% in het slechtste geval.
[ Voor 9% gewijzigd door tweeny op 26-03-2010 16:52 ]
Crysis valt me eerlijk gezegd toch wel zwaar tegen voor een nVidia kaart (je ziet daar wel duidelijk dat 1GB net te weinig is). Wel jammer dat er weinig games tussen zitten die amper speelbaar zijn (100 vs 120 fps maakt me niet zo veel uit, 40 vs 60 zeker wel, zie battleforge
).
.
Ik denk niet dat die scores veel impact zullen hebben. De kaart is 6 maanden later uitgekomen. Dit soort verschillen waren voor de meeste toch we te verwachten. Eigenlijk hebben de early adoptors het niet eens zo slecht... Je kocht in 't begin een 5870 voor 300 euro. Die kom je nu nog makkelijk voor +275 kwijt. Persoonlijk vind ik 25 euro over 6 maanden verre van erg
. Echter geldt dat niet voor mij (Eyefinity, dus geen nVidia hiero
).
Was me eerder niet opgevallentweeny schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:35:
Ik denk niet dat die scores veel impact zullen hebben. De kaart is 6 maanden later uitgekomen. Dit soort verschillen waren voor de meeste toch we te verwachten. Eigenlijk hebben de early adoptors het niet eens zo slecht... Je kocht in 't begin een 5870 voor 300 euro. Die kom je nu nog makkelijk voor +275 kwijt. Persoonlijk vind ik 25 euro over 6 maanden verre van erg
[ Voor 57% gewijzigd door Paprika op 26-03-2010 17:01 ]
Doe je iets verkeerd mijn refferenced 4850 is nooit zo heet geworden.tweeny schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:36:
Nog altijd beter dan mijn 4850, die word idle 80 graden en load boven de 100, met de default koeler
Tja wie zegt dat dit klopt. Ik geloof dit soort websites niet. Als Anandtech, HardOCP, Xbitlabs en Computerbase allemaal tot deze conclusie komen geloof ik het wel. Maar tot die tijd lijkt dit mij onwaarschijnlijk.tweeny schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:35:
Ik vind die power meting anders ook maar dubieus.. Er staat dat de kaart 50 watt meer verbruikt maar het systeem slurpt in totaal 140 watt meer.. Als dat over het systeem gaat natuurlijk wat ik wel vermoed.Paprika schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:48:
[...]
Kijk maar eens goed... 48.98% in het slechtste geval.
Ik kan die taal niet lezen, waar staat er 50 Watt meer? Ik denk namelijk dat die bovenste lijn idle power is?
Dat zou ook kunnen idd. Soms zou ik wel willen dat ik chinees of wat het ook is kon lezenPaprika schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 17:02:
Ik kan die taal niet lezen, waar staat er 50 Watt meer? Ik denk namelijk dat die bovenste lijn idle power is?
Wel maf... 50 % meer stroomverbruik tijdens full load!
Als je aan het gamen bent, zie je de verlichting in de straat zwakker worden...
Als je aan het gamen bent, zie je de verlichting in de straat zwakker worden...
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Vraag is nu ook welke drivers zijn er door Chiphell gebruikt
? Alles minder dan 10.3 verneukt nogal de "prestatie" van de HD5870. Maar we zullen het morgen wel allemaal zien ^^
Tja, wat moet je daar nou over zeggen... de performance was leuker geweest als-ie 7 maanden eerder op de markt was gezet, een stuk minder stroom verbruikte en minder kostte... en AMD niet een refresh in de planning had staan.
Leuk ook al die tests met puur en alleen "PhysX on". En natuurlijk geen 5970 in de test. Die site wil natuurlijk in een goed daglicht komen te staan bij NV.
Leuk ook al die tests met puur en alleen "PhysX on". En natuurlijk geen 5970 in de test. Die site wil natuurlijk in een goed daglicht komen te staan bij NV.
[ Voor 7% gewijzigd door CJ op 26-03-2010 18:09 ]
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Zelfs de GTX 285 kan prima meekomen onder DX11
Hoe ziet 32 x CSAA eruit? http://www.pcgameshardwar...aettung/Grafikkarte/Test/

Hoe ziet 32 x CSAA eruit? http://www.pcgameshardwar...aettung/Grafikkarte/Test/
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Zucht, nutteloze ATI reactie, zoals vele in dit topic andere die er alles aan doen om nVidia de grond in te trappen. Prestaties zijn wel degelijk erg goed, ja het verbruikt stroom. Maar als je zo'n kaart koopt who cares over stroom zeg. Hypocriet gezeik over 50 watt...CJ schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 18:08:
Tja, wat moet je daar nou over zeggen... de performance was leuker geweest als-ie 7 maanden eerder op de markt was gezet, een stuk minder stroom verbruikte en minder kostte... en AMD niet een refresh in de planning had staan.
[ Voor 5% gewijzigd door epo op 26-03-2010 18:20 ]
Hij heeft anders wel gelijk. Kritisch zijn hoeft niet per sé te willen zeggen dat je iets "de grond in trapt".epo schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 18:19:
[...]
Zucht, nutteloze ATI reactie, zoals vele in dit topic andere die er alles aan doen om nVidia de grond in te trappen. Prestaties zijn wel degelijk erg goed, ja het verbruikt stroom. Maar als je zo'n kaart koopt who cares over stroom zeg. Hypocriet gezeik over 50 watt...
Asus P8P67 EVO | i5 2500k (4.8 GHz) | Sapphire HD 7970 Vapor-X GHz Ed. | 8 GB DDR3 1600 | 1 TB HDD
Zucht, nutteloze NVidia reactie, zoals vele in dit topic andere die er alles aan doen om geen kritiek op NVidia te dulden.epo schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 18:19:
[...]
Zucht, nutteloze ATI reactie, zoals vele in dit topic andere die er alles aan doen om nVidia de grond in te trappen.
Overigens krijg ik van die Chinese review alleen de eerste pagina geopend, ligt dit aan mij? Ach, een goede Engelse/Nederlandse review leest toch 10x fijner
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Hij legt alleen wat feiten op tafel die bovenstaande vetgedrukte kop wat kant tekeneningen geeft en geheel terecht imo, 50 watt is wel even meer dan 1/5 van het totale stroom verbruik voor net 10% meer prestatiesepo schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 18:19:
[...]
Zucht, nutteloze ATI reactie, zoals vele in dit topic andere die er alles aan doen om nVidia de grond in te trappen. Prestaties zijn wel degelijk erg goed, ja het verbruikt stroom. Maar als je zo'n kaart koopt who cares over stroom zeg. Hypocriet gezeik over 50 watt...

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say
Bedankt voor de scoresedward2 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:25:
[afbeelding]
Hier en daar nog wel wat vaagheden zoals Crysis, maar verder zit er wel potentie in.(mocht het allemaal kloppen uiteraard)
[conspiracy mode] Wie zegt dat dit een GTX480 is, en niet toevallig een HD5970?
Alle gekheid op een stokje, scores zien er toch wel bruut uit, duidelijk sneller dan Ati. Verschil in Dirt en Unigine is groot te noemen.
5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X
Komplett met de MSI GTX480:
http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=593166
Oef... da's prijzig... en pas in mei op voorraad.
http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=593166
Oef... da's prijzig... en pas in mei op voorraad.
Dit topic is gesloten.