[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 44 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 35.679 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 07:29
StackMySwitchUp schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:00:
Misschien is het al oud nieuws, maar ik zag zojuist de GTX 480 verschijnen in de pricewatch, voor een luttele €549.
Je kunt al een GTX 480 in Nederland pre-orderen voor €452 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-03 12:36
Hey, daar is die weer _/-\o_
Heeft die iets gewijzigd... ?
Stuk is gebaseerd op een japans blog (Noorthwood) in sep/09:
http://translate.google.c...rurl=translate.google.com
BTW: dus kwam er een '5870X2' van XFX: de 5970 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Joepi op 30-03-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Joepi schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:06:
[...]

Charlie heeft het stukje eraf gehaald. Heeft iemand het nog in de cache, a.u.b. :?
Hij had het over 2% Yield en dus enorme kosten ....

Uit dat verdwenen stukje:
"The 480 shader, 1400MHz cards are barely manufacturable. If you don't already have one ordered by now, it is likely too late to get one since quantities are going to be absurdly limited. As things stand, the 9,000 risk wafers seem to have produced less than 10,000 GTX480s and about twice that many GTX470s if the rumored release numbers are to be believed. That would put yields of the new lower spec GTX480 at well under the two percent Nvidia saw last fall.

It is hard to say anything good about these kinds of yields, much less to call it a win. A one-point-something percent yield, however, is a number greater than zero."
Dan is die GPU toch onbetaalbaar :X
Ik denk dat het voor de 512SP cards kan kloppen, maar denk je nou écht dat er in al die maanden niks is veranderd voor de ''eenvoudigere'' 480SP-kaarten? It's more than a gut feeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Zou kunnen, nvidia moest wel,maar er klopt blijkbaar meer niet met fermi...
XFX had het over 'fermented' (leuk woorspel btw :D) , dus onuitgegoren, niet af
Het PCB wordt nu bv. ook gewijzigt naar 8pin+8pin :X
http://expreview.com/9967.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Resinman schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:34:
[...]

Je kunt al een GTX 480 in Nederland pre-orderen voor €452 ;)
Mja, maar is hij dan leverbaar of moet je dan alsnog 100,- extra betalen? Want dat trucje kennen we al goed genoeg van de radeons hè. Fermi gaat de komende tijd vanzelfsprekend heel erg schaars zijn (of heeft NVidia inderdaad zo lang een voorraad opgebouwd zonder de launch-datum naar voren te schuiven?)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245699

Jejking schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:47:
[...]

Ik denk dat het voor de 512SP cards kan kloppen, maar denk je nou écht dat er in al die maanden niks is veranderd voor de ''eenvoudigere'' 480SP-kaarten? It's more than a gut feeling ;)
In 6 maanden tijd werken aan de chip en er 1 cluster (streaming mp) af halen en nog steeds rond de 2% zitten lijkt me idd nogal stug en niet te doen. Goed zullen de yields nu natuurlijk allerminst zijn...

Waar ik me een beetje zorgen om maak is dat ik zo snel niet echt een verbetering zie ontstaan bij Nvidia. Bij de GT200 konden ze bij de b-spec nog switchen naar 55nm ipv 60nm, maar nu kunnen ze binnen een half jaar denk ik niet de sprong maken naar 28nm. Hierbij vanuit gaande dat 32nm echt een dood eind is als ik al die verhalen rond TSMC mag geloven...

Ik geloof niet dat ze op het 40nm procedé zoveel kunnen verbeteren dat dat ze én een 512 shader versie uit weten te brengen, én het stroomverbuik naar beneden weten te krijgen. En dan bedoel ik met meer dan 10%, want dat is hard nodig!

Misschien is dit wel een beetje doem denken en weet Nvidia na de zomer wel iest leuks uit de hoge hoed te toveren! Ik hoop het iig wel voor ze...
Voorlopig houdt ik het iig bij mijn -ook niet zuinige- GTX280 die ik voor een relatief zacht prijsje heb kunnen aanschaffen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
MW1F,
Wie de 280 gekocht heeft, heeft er goed aan gedaan, houden dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245699

Tja, ik ben eigenlijk een beetje tegen dit soort stroomveters (en heb er niet de hoofdprijs voorbetaald), maar aangezien mijn huisgenoten -niets vermoedend- meebetalen aan het stroom verbruik ervan heeft het niet al teveel impact. ;)

Daarbij kan ik er nog alles mee doen wat ik wil en heb absoluut geen snellere kaart nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 245699 op 30-03-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:43
Astennu schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:27:
Of nVidia straft XFX omdat ze ook ATi zijn gaan doen en mogen niet eens GF100 kaarten uitbrengen. (of in ieder geval in het begin).
Dit wist ik al lang? Is volgens mij ook helemaal niet geheim. XFX heeft voor de launch geen kaarten gekregen. Dat XFX nu besluit om gewoon helemaal geen GTX 470 / GTX 480 te gaan verkopen, dat noem ik hardball spelen. Of Nvidia wil ze gewoon helemaal geen kaarten verkopen, maar dat zullen we dus niet te weten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:21

Edmin

Crew Council

get on my horse!

bwerg schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 12:15:
[...]
(of heeft NVidia inderdaad zo lang een voorraad opgebouwd zonder de launch-datum naar voren te schuiven?)
Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Met een vroegere soft launch had NV namelijk al veel eerder de wind uit de zeilen van AMD kunnen houden. En mensen die geen Radeon kopen, omdat NV een alternatief heeft, houden geld over om een GeForce te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263719

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Cj8WKHDfu8U&feature=player_embedded]

Zeg nu zelf : dit kan Havok toch ook op de CPU laten berekenen...? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:43
Anoniem: 263719 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:46:
Zeg nu zelf : dit kan Havok toch ook op de CPU laten berekenen...? :/
Nee, dat kan op de CPU niet. Wat je met name ziet is heel veel particles. Bad Company 2 gespeeld? Alle physics daar zijn scripted. Brokken die van een gebouw afvliegen interacteren niet met andere objecten.

In Mafia 2 wordt berekend hoe een stukje glas geraakt wordt en waar het dan heen gaat. Stel nou dat je daar een granaat neergooit, dan zal dat glas ook wegvliegen, tegen elkaar aan vliegen etc, wat bij Havok ook wel kan, maar dan krijg je 3fps. Daar heb je namelijke parralelle compute-power voor nodig, en de cpu is dan een beetje fail. De vraag is echter, is het de moeite waard?

Persoonlijk vind ik het niet extreem veel toevoegen. Pas wanneer physics iets aan de gameplay toevoegen, zal ik het toejuichen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-10-2024
Persoonlijk denk ik dat het is zoals met elke techniek; het creëert mogelijkheden..
Of deze daadwerkelijk nuttig gaan ingezet gaan worden hangt af van vele factoren; commercieel, haalbaarheid, meerwaarde, kostenplaatje en doorzettingsvermogen.
In het begin kon namelijk hetzelfde gezegd worden van tessalonica. Uiteindelijk zien we deze technologie gebruikt worden en in de DirectX standaard opgenomen. En geef toe, nog steeds kan je de discussie houden of het bv in Dirt2 echt enorm veel toevoegd en zoja, is het wel de performantie hit waard...
Persoonlijk denk ik dat elke IQ verhoging mooi is, MAAR dat gamemakers zich beter wat meer gaan richten op de gameplay en dat de grafics hierin gewoon mee moeten bewegen.

Kan PhysX helpen bij de gameplay? Ik denk persoonlijk van wel.
Wanneer zien we dit terug? Indien PyshX of welke variant dan ook opgenomen is in een algemeen aanvaardde standaard die goed ingeburgerd is. Pas dan kan je een game afleveren die gebruik maakt van deze technologie in de gameplay zelf. Nu kan je toch moeilijk verkopen "enkel nVidia gebruikers kunnen deze puzzel oplossen"...
Dit houdt dus in dat men ook intel zal moeten overtuigen.

Al bij al komt dit waarschijnlijk wel goed met behulp van OpenCL. Zowel ATi als nVidia gaan dit ondersteunen (hoe doet er niet toe).

*Edit spuit11 ik zie dat Marc ook al gameplay aanraakte als beslissende factor, mijn fout *

De TS is dan toch geupdate geraakt, nu enkel nog zien hoe ik mijn gal op een politiek correcte manier moet spuien (wss niet, het ziet er naaruit dat alles al gekalmeerd is :P)

Edit 2:
Nieuw topic deeltje toch maar aangemaakt, Hoewel met al een zware fout in de titel alleen al :o
Hopelijk is de rest van de TS van een ietsje betere kwaliteit...

[Algemeen] nVidia Nieuws Topic - Deel 44 45

Het weglaten van het discussie onderdeel in de titel heb ik wel express gedaan, indien men het hier niet mee eens is mag dat gerust gewijzigd worden maar ik wil gewoon niet nog eens een topic deeltje met 10 maal dezelfde discussie zien passeren ;)

[ Voor 18% gewijzigd door lightdestroyer op 30-03-2010 16:40 . Reden: Niet goed lezen van voorgaande posts ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Marc Rademaker schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:05:
[...]

Nee, dat kan op de CPU niet. Wat je met name ziet is heel veel particles. Bad Company 2 gespeeld? Alle physics daar zijn scripted. Brokken die van een gebouw afvliegen interacteren niet met andere objecten.

In Mafia 2 wordt berekend hoe een stukje glas geraakt wordt en waar het dan heen gaat. Stel nou dat je daar een granaat neergooit, dan zal dat glas ook wegvliegen, tegen elkaar aan vliegen etc, wat bij Havok ook wel kan, maar dan krijg je 3fps. Daar heb je namelijke parralelle compute-power voor nodig, en de cpu is dan een beetje fail. De vraag is echter, is het de moeite waard?

Persoonlijk vind ik het niet extreem veel toevoegen. Pas wanneer physics iets aan de gameplay toevoegen, zal ik het toejuichen ...
Je maakt er een mooi verhaal van maar eerst zien dan geloven... Ik ben niet overtuigd. ''Yeah, you can shoot tyres and cans from tables!'' Good for you, welkom in 2002.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:21

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Deel 45 is er!

[Algemeen] nVidia Nieuws Topic - Deel 45

[ Voor 70% gewijzigd door Edmin op 30-03-2010 22:54 ]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste