[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 44 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 35.682 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 20:28
Darkasantion schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 02:28:
Vind het wel opmerkelijk dat zowel tweakers.net en Anandtech niet echt super enthousiast zijn over de GTX480/470, omdat deze quq prijs en verbruik niet mee kan komen tegen de HD5xxx serie ondanks iets betere prestatie, terwijl Guru de GTX480 juist geweldig vind, omdat ie iets meer prestatie biedt dan de HD5870, en dat beetje meer stroom maakt ook niet uit joh...... 6 maanden later nadat de HD5870 gehardlaunched werdt....

Erna prijst hij ook nog eens de geweldige opties die Nvidia allemaal biedt, een vergeet even dat ATi Eyefinity heeft, wat voor de gamer en "nerd" veel leuker is dan allerlei CUDA dingen die we toch nooit gebruiken....

En mensen op Guru3D die nu ineens zeggen dat verbruikt niet uitmaakt voor een high end kaart vind ik wel grappig, met de R600 was dat hoge verbruik toendertijd heel erg, en men vondt het bij de RV870 juist geweldig hoe zuinig hij was, maar nu het opeens een Geforce is, maakt het niet uit. Nee we zijn niet pro-Nvidia ofzo :+

Persoonlijk ben ik wel blij dat Fermi, ondanks slechte prestaties en te hoog verbruik er is, nu zal ATi weer een stap moeten zetten en daar hebben wij allemaal profijt van :D
Guru3D is altijd heel pro nVidia geweest. Dat is ook een van de reviews die ik daarom nooit lees.

Tuurlijk maar het verbruik uit en tuurlijk maar het uit dat hij 7 maanden te laat is. de GTX480 is helemaal geen goede keuze voor zijn prijs. Ja hij is 10-15% sneller maar performance per watt is zwaar ruk en performance per dollar is ook veel lager dan een 5870 of 5970.

Wat ik gister ook al zij. Ik vond de conculssie van de meeste sites wel me vallen. De 2900 XT werdt toen de tijd afgebrand. Ja ok hij presteerde niet lekker. Maar de prijs was er ook naar. Op dat vlak kon hij mee doen met de 8800 kaarten. Alleen het verbruik was hoger. Maar performance per dollar was nog aardig in orden. Toch werd die kaart helemaal met de grond gelijk gemaakt. En de GTX480 amper.

En met de huidige prijs setting van nVidia hoeft AMD niets te doen. Prijs performance van AMD is momenteel veel beter dan de nieuwe GTX4xx kaarten. Dus leuk dat nVidia er nu is maar een echte bedreiging zijn ze nog niet.
CJ schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 09:40:
NV komt wel weer terug met iets beters. Die zijn al druk bezig met een opvolger.

Herinner je de NV30 (FX5800Ultra) nog? Nog geen paar maanden later lanceerden ze de NV35 (FX5900Ultra) waar de grootste knelpunten van de NV30 werden aangepakt zoals een verdubbeling van de geheugenbus en waar de efficientie van de hele architectuur werd verbeterd. Het zou me niets verbazen als ze nu met man en macht werken aan een een verbeterde opvolger. Het is ze eerder gelukt om een complete failure binnen no time om te draaien.

Ook AMD heeft dit truukje al een paar keer uitgehaald. R520 werd erg snel opgevolgd door R580. En R600 werd snel vervangen door RV670. Dus ik zie niet in waarom NV niet stiekem aan een verbeterde versie van GF100 kan werken. GF100b ofzo.
Ik ben benieuwd. AMD heeft ook wat faal series gehad. Zoals de X1800 en de HD2900. De X1900 was super de HD3870 was ook een hele verbetering. Dus het is mogelijk.

Maar ik hoop ook dat AMD nu niet lekker achterover in de stoel gaat zitten en dat ze ook hard door werken aan een nieuwe performance chip.
Edmin schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 10:27:
[...]

Dus een feature die op zo ongeveer elke game werkt is onzin (Eyefinity), maar iets wat op bijna geen enkele game werkt is wel goed? 'Iedere game met uitgebreide physics heeft PhysX' is namelijk gewoon onzin. Hoeveel grote titels ken jij met GPU accelerated PhysX? Mirror's Edge, Batman:AA, Dark Void en een paar levels in UT3..... underwhelming.....
Helemaal mee eens. Persoonlijk vind ik Eyefinity nuttiger dan Physics. Ik heb al een keer met eenEyefinity setup mogen spelen. En mensen die zeggen dat ze dat niets vinden geloof ik niet. Dat je het vanwege kosten, ruimte en verbruik niet wil hebben oke. Maar qua game ervaring is het veel beter dan een sinlge scherm. Met een goede implementatie (die de meeste games hebben ik gok 90%) is het middelste scherm gelijk aan een single scherm. De zij schermen zijn dus extra field of view. Ook al zie je die niet helemaal schep omdat ogen alleen in het midden scherp zien. Het doet wel veel voor je beleving. Het lijkt net of je midden in de actie zit.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
chim0 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 11:00:
Mja, ik vind Eyefinity ook een beetje overdreven. Het is leuk als demonstratie voor in een vitrine van de Media Markt ofzo maar zeg nou zelf.. wat moet je in godsnaam met 3 of 6 monitoren achter je bureau? En wie kan dat betalen? Een goede 24 of 27" is volgens mij voldoende. Ik zie liever dat ze die kaarten eens wat beter maken want nu is het nog steeds allemaal softwarematig, je hoeft maar iets aan te zetten en je frames droppen als een baksteen, daar moet eens een keer echt verandering in komen, dat die software echt gebruik gaat maken van die hardware maar dat het ook sneller wordt i.p.v langzamer. Het is toch graphics accelerator? 8)7
Ik heb je reaktie gelezen en daar uit concludeer ik dat je nooit achter een eyefinity setup gezeten hebt. De oplossing van AMD is hardware matig. Wat nVidia doet is Software matig.

Een 5870 zet prima FPS neer met 3x22" schermen. Je kunt daar mee in de meeste games op maximale setting blijven spelen. Ja de FPS is lager maar de resolutie is extreem hoog:
Single 22" 1680x1050: 1,7
Single 24" 1920x1200: 2.3mpixel
Single 24" 1080P: 2,05mpixel
Single 30" 2560x1600: 4,09mpixel
Eyefinity 3x22" 5040x1050: 5.7 mpixel

Dus dan is het niet raar dat je iets zakt tov een single scherm en lager zit dan een 30" scherm. Maar ik heb wel achter een eyefinity setup kunnen zitten omdat me broer die dagelijks gebruikt ook voor games en voor gewoon werk. En de performance is erg goed. Iets sneller zou wel lekker zijn (hij heeft een 5850 @ 900-1200 die is net zo snel als een 5870 stock) maar dat zou op te lossen zijn door een 5970 te gebruiken. Maar alle games die ik getest heb zijn goed speelbaar op maximale setting met 2-4x AA en wat AF.

Bij het gebruik van 6 schermen heb je gelijk maar hallo met 22" schermen push je dan al 11,4 megapixel dat zijn bijna 3 30" schermen. vind je het raar dat je fps dan niet goed is ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

neliz schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 08:58:
idle consumption lijkt leuk..maar dat is als er niets actief is, zoals je kunt zien in het [H] filmpje gaat je verbruik met 50W omhoog zodra je EEN applicatie start. Of dit nu internet explorer of GPU-Z is maakt niet uit.
Is inderdaad belachelijk, maar dat zullen ze toch wel gemakkelijk met drivers kunnen verhelpen? Als ze het zo laten inderdaad een heel groot minpunt voor deze kaart maar het lijkt me sterk.

@discussie hierboven: voor de meeste games vind ik 6-monitor eyefinity ook een behoorlijk fail (FPS en RPG e.d.), hoewel het misschien in RTS of flightsims wel heel mooi kan zijn. Maar 3-monitor is gewoon bij eigenlijk alle spellen heel gaaf.

[ Voor 18% gewijzigd door bwerg op 27-03-2010 11:14 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/10-03-27/151c.jpg

EVGA snapt blijkbaar ook heel goed dat ze heel erg warm worden.. Ze komen al gelijk met watercooled solution..

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Mja, ik vind Eyefinity ook een beetje overdreven. Het is leuk als demonstratie voor in een vitrine van de Media Markt ofzo maar zeg nou zelf.. wat moet je in godsnaam met 3 of 6 monitoren achter je bureau?
http://www.hardocp.com/ar...inity_performance_review/
En wie kan dat betalen?
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2010
Een goede 24 of 27" is volgens mij voldoende. Ik zie liever dat ze die kaarten eens wat beter maken want nu is het nog steeds allemaal softwarematig, je hoeft maar iets aan te zetten en je frames droppen als een baksteen, daar moet eens een keer echt verandering in komen, dat die software echt gebruik gaat maken van die hardware maar dat het ook sneller wordt i.p.v langzamer. Het is toch graphics accelerator? 8)7
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:59
Gaat niet om de prestaties van EF maar om het concept EF zelf, het is gewoon niks voor mij. :)
:?
Tja, ik ben een fps maniak he, weet je toch? ;)

Het enige wat mij interesseert is wie de meeste frames kan uitspugen met het mooiste beeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-05 22:15
madmaxnl schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 00:33:
Bij HWI is de GTX480 getest maar de DiRT 2 DX11 benchmarks zijn daar erg opmerkelijk iemand die daar iets meer over weet ?
Ik denk dat ik het weet. DirectX 11 stond niet aan bij de GTX 480 in de hw.info-review. Ik haald namelijk vergelijkbare scores, maar dan met DirectX 9. Mijn DirectX 11 scores liggen namelijk een stuk lager.

Wat ze fout hebben gedaan? Twee mogelijkheden, gewoon fail en in de hardwareconfig-file stond DirectX 9 aan, of ze hebben de demo van DiRT 2 gebruik, en dan werkt DirectX 11 niet in combinatie met GTX 480 / GTX 470. AMD heeft daar over ge-emailt en bood zelfs retail-keys aan voor DiRT 2.

Verder hebben ze niet getest op 2560x1600, behoorlijk zonde ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Valt imo inderdaad in de categorie amateuristisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
chim0 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 11:39:
[...]

Gaat niet om de prestaties van EF maar om het concept EF zelf, het is gewoon niks voor mij. :)

[...]

Tja, ik ben een fps maniak he, weet je toch? ;)

Het enige wat mij interesseert is wie de meeste frames kan uitspugen met het mooiste beeld. :)
Zeg dat dan. Zeg dan niet dat het totaal flut is. Het is voor JOU niets. Dat wil niet zeggen dat het voor anderen niets is. Daarnaast moet je het zelf een keer geprobeerd hebben voordat je daar echt over kan oordelen. Ik was er eerst ook helemaal tegen. 3 schermen duur en veel ruimte. Maar toen ik er zelf achter gezeten had had ik zo iets van: Tja hier doe ik misschien ooit me 30" nog wel voor weg.
Marc Rademaker schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 11:52:
[...]

Ik denk dat ik het weet. DirectX 11 stond niet aan bij de GTX 480 in de hw.info-review. Ik haald namelijk vergelijkbare scores, maar dan met DirectX 9. Mijn DirectX 11 scores liggen namelijk een stuk lager.

Wat ze fout hebben gedaan? Twee mogelijkheden, gewoon fail en in de hardwareconfig-file stond DirectX 9 aan, of ze hebben de demo van DiRT 2 gebruik, en dan werkt DirectX 11 niet in combinatie met GTX 480 / GTX 470. AMD heeft daar over ge-emailt en bood zelfs retail-keys aan voor DiRT 2.

Nette review marc. Dit is hoe we het graag zien! ga zo door !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-05 21:29
Xeanor schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 01:16:
[...]
ATI heeft ook wel Eyefinity maar persoonlijk vind ik dat onzin...
offtopic:
Je mag best eens langs komen als je wilt... dan zal je mening snel veranderen. :+
Mja, ik vind Eyefinity ook een beetje overdreven. Het is leuk als demonstratie voor in een vitrine van de Media Markt ofzo maar zeg nou zelf.. wat moet je in godsnaam met 3 of 6 monitoren achter je bureau? En wie kan dat betalen? Een goede 24 of 27" is volgens mij voldoende.
offtopic:
Wie dat kan betalen? Als je een GTX480 kan betalen, dan zijn 3 monitors een eitje (3x 22 inch kost je minder dan een GTX480).... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Marc Rademaker schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 11:52:
[...]

Ik las net dat ze in eerste instantie de demo hadden gebruikt maar daarna de full version met DX11 hebben getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Anoniem: 93986 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 13:17:
[...]

Ik las net dat ze in eerste instantie de demo hadden gebruikt maar daarna de full version met DX11 hebben getest.
Op 1980x1080 zonder AA denk ik dat ze een cpu-bottleneck hebben. En met 4xAA klopt er gewoon niks van, ik haal in DX9 fps van 90,8min / 102,1avg. Lijkt wel veel op het gemiddelde van 90 dat zij halen, vind je niet? Ons gemiddelde ligt waarschijnlijk hoger, vanwege de cpu die op 3,8GHz draait ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
MSI N480GTX winnen? Dat kan... wij hebben namelijk sinds vandaag een online competition staan met (al zeg ik het zelf) 5 erg simpele vragen.... :+ Dit is dus je kans om er eentje op een wel hele gemakkelijke manier te scoren... ;)

Competition microsite: http://www.msi.eu/fermi/
Meer info: http://www.facebook.com/pages/MSI/65674950729?ref=nf

Content hersteld na overleg.

[ Voor 174% gewijzigd door Edmin op 28-03-2010 21:23 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
What is Nvidia Fermi?
A new GPU core
The Next Generation CUDA Architecture
A new heterogeneous computing environment
A proprietary real-time physics engine
Moeten ze het vooral zo neerzetten (iets met caps characters enzo). :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346499

Knap filmpje ivm GTX400 kaarten :)

http://www.youtube.com/watch?v=_pBLtZUJ9OA

Afgaande van de reviews zijn de kaarten behalve het verbruik toch redelijk goed imo :)
En bij deze ook proficiat aan Marc, knappe en zeer degelijke review ;')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Poll: Fermi is er. Ga je hem nu halen?
Ja, ik heb al besteld.
Ja, maar wacht tot ze goedkoper zijn.
Nee, te duur,te heet,te lawaaierig
Nee, ik hou mijn oude kaart.
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=353718&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Enne... wie heeft er ooit gehoord van een Turbine VGA koeler? Volgens mij twee foute antwoorden :')

Pietsje jammer ook van die Cycloon-typfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:50

Bolletje

Moderator Harde Waren
Uhu, volgens mij kon je beter doen "Which one of the below names is an MSI VGA cooler? "

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

turbine koeler is de stock koeler die op de 9800GTX+ zat geloof ik.

http://www.fudzilla.com/content/view/9994/40/

The cooler is dual-slot and efficient, so we had a hard time figuring out why it still runs at fixed speeds, rather than auto control. It's inaudible, but temperatures occasionally hit up to 90°C. If we set it to auto control mode, you'll still have a pretty quiet card running at 65°C. This is a turbine cooler that blows the heat out of the case.

Dus jullie 2 hier boven hebben al gefaald O-) ?

[ Voor 9% gewijzigd door Xenomorphh op 27-03-2010 16:01 ]

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
En dat claimen ze dan als MSI's eigen? Nee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Ik denk van wel want ik kan echt niks terug vinden over een fridge koeler van MSI wel van een ander merk overigens.

http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=815

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

CJ schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 14:41:
MSI N480GTX winnen? Dat kan... wij hebben namelijk sinds vandaag een online competition staan met (al zeg ik het zelf) 5 erg simpele vragen.... :+ Dit is dus je kans om er eentje op een wel hele gemakkelijke manier te scoren... ;)
Vertel je de "usual suspects" even dat ze de vragen toch echt niet zo moeten vernederlandsen? het geeft teveel weg.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Men had de vragen niet met mij gecheckt voor deze contest. Ik had alleen feedback gegeven op de layout. Ik zie inderdaad wat dingen die niet echt volledig correct zijn. Ik ga maandag gelijk wijzingen laten aanbrengen in de aanwezige spellingsfouten en eventuele andere fouten. Maar de vijf vragen zouden in principe zelfs nu ook zonder problemen beantwoord moeten kunnen worden.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Walkin' fridge :+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Laatst online: 24-05 13:43
CJ schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 16:12:
Men had de vragen niet met mij gecheckt voor deze contest. Ik had alleen feedback gegeven op de layout. Ik zie inderdaad wat dingen die niet echt volledig correct zijn. Ik ga maandag gelijk wijzingen laten aanbrengen in de aanwezige spellingsfouten en eventuele andere fouten. Maar de vijf vragen zouden in principe zelfs nu ook zonder problemen beantwoord moeten kunnen worden.
Net ingevuld. Kom maar op met die 480 fridge edition :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Marc & Tweakers.

Het is fijn om eindelijk eens te kunnen zeggen: Marc/Tweakers, respect voor deze review! :)
Dit begint er op zijn minst op te lijken als het al niet meekan met de betere reviews.
  • High end CPU platform
  • Nieuwste drivers (volgensmij last minute nog tests opnieuw gedaan met 10.3a)
  • Alle relevante GPU's getest
  • Alle belangrijke resoluties
  • Aandacht voor AA en AF instellingen
  • Ruime hoeveelheid en gevarieerde games gebruikt
  • Opgelet met het DIRT2 DX11/DX9 issue
  • Heaven 2 Benchmark meegenomen
Hier gaat een hoop werk in zitten, Respect dus. d:)b

Wat ik wel graag gezien had was aandacht voor AA en AF modi van nVidia en evt. image comparisons.

Edit:
Overigens heeft computerbase.de ook weer een zeer nette review afgeleverd. :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 27-03-2010 18:40 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Help!!!! schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 17:59:
Wat ik wel graag gezien had was aandacht voor AA en AF modi van nVidia en evt. image comparisons.
Als het goed is is er weinig veranderd op dat gebied buiten de 32xCSAA mode, AF is in principe hetzelfde en de performance hit ToV van GT200 is zelfs hetzelfde. (achter de komma afwijkingen in percentages in vergelijken met GT200)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04 23:35
Euh die vraag is toch niet zó raar? Twin Frozr en die Cyclone sowieso en dan nog die Turbine hierboven, aka fridge bleef over.. Nu nog winnen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Geen dank, jullie bedankt voor de positieve feedback. Ik zag al wat meer positieve reacties op de review, iedereen daarvoor ook bedankt :)

IQ is interessant, maar is erg moeilijk om te doen en er zijn niet echt supernieuwe dingen. Tijd is helaas kostbaar en niet oneindig in voorraad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Marc Rademaker schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:15:
Tijd is helaas kostbaar en niet oneindig in voorraad :(
Je moet er ook niet de hele tijd mee gamen sufferd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

neliz schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 18:46:
[...]

Als het goed is is er weinig veranderd op dat gebied buiten de 32xCSAA mode, AF is in principe hetzelfde en de performance hit ToV van GT200 is zelfs hetzelfde. (achter de komma afwijkingen in percentages in vergelijken met GT200)
Jawel, je kan nu TSAA in DX10 forceren.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

edward2 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 21:36:
[...]

Jawel, je kan nu TSAA in DX10 forceren.
buiten die opties is er niets fundamenteels veranderd aan de AA of AF methode, dus de kwaliteit is in principe gelijk..

tevens..

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/wk4y29.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hier heb ik maar een woord voor:

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334134

epiisch:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:33

Gamer

mobile

5800Ultra anyone ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
duss, dat is toch echt te veel geld voor de kaart hoor. Ik geef toe dat ik ook een sukkel ben en bij alternate ruim 600,00 heb betaald voor een 5970 omdat ik hem zo graag wilde hebben dat het geld een gat in mijn zak brande,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263922

Wel een aardige voorraad binnenkort :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
7 mei... Mocht dat kloppen dan is het dus een maand of 7-8 later? Dat is eigenlijk best wel erg lang imo. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
  • Laatst online: 09-03-2022
Zoals verqcht, typisch Nvdia. Meteen 550 euro vragen voor een kaart :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

TPU bakt een eitje op een GTX480

Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/5371/capture598.jpg

Tevens, hier is de reden waarom niemand "leuke" ATI kaarten benched tegen de GTX480:

Hexus 5870 Toxic 2GB resultaten versus de GTX480 resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/graphics_cards/amd/Sapphire/58702GB/03.png
Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/graphics_cards/nvidia/Fermi/a/N174/03.png

Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/graphics_cards/amd/Sapphire/58702GB/07.png
Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/graphics_cards/nvidia/Fermi/a/N174/07.png

Er zijn nog steed situaties waar de GTX480 sneller is natuurlijk, maar toch leuk om te zien hoe klein het gat, of hoe dicht het gat in sommige gevallen wordt.

[ Voor 80% gewijzigd door neliz op 28-03-2010 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
Afbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/images/articles/126962492671BZgJ5ZxI_1_23_l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
Uit de Hardocp review.

De 5870 kan gewoon een GTX480 bijbenen :P schandalig! Komt de concurrentie ook niet ten gode. Mja, hopelijk maakt dat CUDA gedoe een beetje goed als je het terug ziet in games, Just Cause 2 ondersteund het volgens mij.
Ik snap het niet waarom de GTX 480 die aanzienlijk meer transistoren heeft dan de 5870 nog steeds niet goed presteerd. Uitgeschakelde cuda cores?

En de GTX480 in SLi is net zo snel of trager dan de 5970 in BFBC2
Afbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/images/articles/126962492671BZgJ5ZxI_4_2.gif

En weer topt de 5870 de GTX480 met gemak.
Afbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/images/articles/126962492671BZgJ5ZxI_6_4.gif

[ Voor 52% gewijzigd door Omnyakom1 op 28-03-2010 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-03 14:58
Omnyakom1 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 01:11:
Uit de Hardocp review.

En de GTX480 in SLi is net zo snel of trager dan de 5970 in BFBC2
[afbeelding]

En weer topt de 5870 de GTX480 met gemak.
[afbeelding]
Er worden daar verschillende settings gebruikt. Ik heb werkelijk geen flauw idee hoe zwaar ieder van die AA modes zijn, dus aan die review en die resultaten is geen touw vast te knopen welke nou sneller is.

Dit is interessanter:

http://hardforum.com/showthread.php?t=1506377

14.84% sneller dan de HD5870 gemiddeld over een heleboel reviews.

Volgens mij komt dat aardig in de buurt van de werkelijkheid. Helaas is het wel 30% duurder. Maar sinds wanneer scalede de performance ooit precies samen mee met de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Xeanor schreef op zondag 28 maart 2010 @ 01:55:
[...]
Volgens mij komt dat aardig in de buurt van de werkelijkheid. Helaas is het wel 30% duurder. Maar sinds wanneer scalede de performance ooit precies samen mee met de prijs?
Nou iedereen mag natuurlijk zijn eigen mening hebben (en ik kan ook niet echt inzien waarom persoon A persoon B zou proberen over te halen merk X i.p.v. Y te kopen), maar als een kaart dus een maand of 7-8 later in de winkel komt te liggen, dan zou je (of nouja, i.i.g. ik) toch een kaart verwachten die in veel opzichten beter is (dus niet alleen performance), maar zo te zien is het performance vs prijs, warmte & geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
"30% duurder dan HD5870" ? Ik kom op heel iets anders uit.
Minimale prijs prijs verschil:

480/280*100=70% duurder dan HD5870

Gemiddelde prijs prijs verschil:

510/370*100=38% duurder dan HD5870

Bron prijzen:
GTX480
HD5870

[ Voor 30% gewijzigd door madmaxnl op 28-03-2010 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
Mensen moeten de 5870 niet met de gtx480 verglijken wat prijs betreft maar eerder met de 5970. No ways dat je de komende tijd een 480 voor minder dan 550 euro op de kop kan tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-03 14:58
madmaxnl schreef op zondag 28 maart 2010 @ 03:31:
"30% duurder dan HD5870" ? Ik kom op heel iets anders uit.
Minimale prijs prijs verschil:

480/280*100=70% duurder dan HD5870

Gemiddelde prijs prijs verschil:

510/370*100=38% duurder dan HD5870

Bron prijzen:
GTX480
HD5870
Een HD5870 kost nog altijd minstens 330 euro hoor. Je mag dan wel met een "bron" aankomen maar in hun pricewatch noch de tweakers.net pricewatch kan ik toch echt geen HD5870 vinden voor 280. 45% duurder dus indien het ook echt 480 euro zal kosten, alhoewel het erop gaat lijken dat ze niet voor onder de 500 euro te krijgen zullen zijn, wat ik ook vrij kwaliijk vind.

[ Voor 19% gewijzigd door Xeanor op 28-03-2010 03:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Xeanor schreef op zondag 28 maart 2010 @ 03:39:
[...]
Een HD5870 kost nog altijd minstens 330 euro hoor.
Ligt er een beetje aan hoe je 't bekijkt... Bij de launch was een 5870 van Club3d bij 6 webshops voor 274,99 te koop. :p Nu gaat dat inderdaad niet meer op, maar dat ligt jammer genoeg dus aan de winkels. :/

Even 2 voorbeelden...
5850 (is nu met winst te verkopen :9):
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=246220
5870 (dit is niet die van 275 euro overigens):
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=246222

[ Voor 44% gewijzigd door Paprika op 28-03-2010 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Xeanor schreef op zondag 28 maart 2010 @ 03:39:
[...]

Een HD5870 kost nog altijd minstens 330 euro hoor. Je mag dan wel met een "bron" aankomen maar in hun pricewatch noch de tweakers.net pricewatch kan ik toch echt geen HD5870 vinden voor 280. 45% duurder dus indien het ook echt 480 euro zal kosten, alhoewel het erop gaat lijken dat ze niet voor onder de 500 euro te krijgen zullen zijn, wat ik ook vrij kwaliijk vind.
Ik heb HWI als bron gebruikt omdat de GTX480 nog niet genoteerd staat in de pricewatch van Tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 15:27

epo

Paprika schreef op zondag 28 maart 2010 @ 03:43:
[...]

Ligt er een beetje aan hoe je 't bekijkt... Bij de launch was een 5870 van Club3d bij 6 webshops voor 274,99 te koop. :p Nu gaat dat inderdaad niet meer op, maar dat ligt jammer genoeg dus aan de winkels. :/
En kan er eens gestopt worden met die nutteloze flauwe grappen, als het nou grappig zou zijn....

[ Voor 7% gewijzigd door epo op 28-03-2010 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 18:58

Format-C

Tracing Rays

Zelfs als de GTX480 350 euro zou zijn zou hij te duur zijn...

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:29
Format-C schreef op zondag 28 maart 2010 @ 10:32:
Zelfs als de GTX480 350 euro zou zijn zou hij te duur zijn...
Lijkt me niet, 15% gemiddeld sneller en ook nog es goed overklokbaar voor precies hetzelfde bedrag als de HD5870 = gelijk bestellen. Maar helaas zal het het wel stuk duurder blijven en dus geen interessante kaart momenteel.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:34
anathema schreef op zondag 28 maart 2010 @ 10:37:
[...]

Lijkt me niet, 15% gemiddeld sneller en ook nog es goed overklokbaar voor precies hetzelfde bedrag als de HD5870 = gelijk bestellen. Maar helaas zal het het wel stuk duurder blijven en dus geen interessante kaart momenteel.
mwa, goed overklokbaar als je van straaljagers of waterkoeling houdt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Inderdaad Daan... :)

Dit lijkt wel op de GTX400 series:

O-)

Edit; ik zit er nu wel grapjes over te maken, maar eigenlijk is dit allemaal heel jammer....

Ik wil niet flamen ofzo; maar aan wie denkt nV deze GTX400 kaart te gaan verkopen? Als ATi de prijzen wat dropt verkoopt nV geen enkele GTX400 kaart. Dit gaat ze echt een vermogen kosten... ;( Alleen al voor het lawaai en de hitte zou ik er geen willen. Als die kaarten nu al 95 graden worden, worden ze van het zomer echt dik boven de 100....

[ Voor 115% gewijzigd door Format-C op 28-03-2010 11:04 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Laatst online: 22-05 07:29
Omnyakom1 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 03:34:
No ways dat je de komende tijd een 480 voor minder dan 550 euro op de kop kan tikken.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/03/28/1269758683-880.jpg

;)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/03/28/1269758899-250.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Resinman op 28-03-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Maar ja, wie wil zo'n ding nou hebben voor 480 a 500 (als er al voorraad is)...... :? :X

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

Help!!!! schreef op zondag 28 maart 2010 @ 11:07:
^
Maar ja, wie wil zo'n ding nou hebben voor 480 a 500 (als er al voorraad is)...... :? :X
Ondanks dat ze duur in prijs en verbruik zijn is het wel degelijk weer een stap in de goede richting kwa perf. op het gebied van Raytracing, DX11 (geometrie, tes.) en ik verwacht dat er nog wel een enorme boost komt met nieuwe drivers gezien de grillige perf.

Waarschijnlijk kost het ze gewoon nog een extra spin met aanpassingen om het proces van de Fermi architectuur onder controle te krijgen.

Wat reviews voor de zondag om de kater te verwerken ;)

http://www.pcgameshardware.de/aid,74...fikkarte/Test/ mit GTX 470
http://ht4u.net/reviews/2010/nvidia_geforce_gtx_480/
http://www.computerbase.de/artikel/h...force_gtx_480/
http://www.gamestar.de/hardware/test...e_gtx_480.html
http://www.hardwareluxx.de/index.php...-comeback.html
http://www.tweakpc.de/hardware/tests...tx_480/s01.php mit GTX 470(Simulation)
http://www.hartware.de/review_1079_1.html GTX 470
http://www.tomshardware.de/geforce-g...te-240527.html GTX 470

http://www.guru3d.com/article/geforc...70-480-review/
http://www.legionhardware.com/articl...arrives,1.html
http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3783 mit GTX 470
http://techpowerup.com/reviews/NVIDI...GTX_480_Fermi/
http://hardocp.com/article/2010/03/2...480_sli_review mit GTX 470
http://www.pcper.com/article.php?aid=888
http://www.legionhardware.com/articl...arrives,1.html
http://www.hexus.net/content/item.php?item=24000
http://www.hardwareheaven.com/reviews.php?reviewid=950
http://www.elitebastards.com/index.p...iews&Itemid=31
http://www.extremetech.com/article2/...2361767,00.asp
http://www.firingsquad.com/hardware/...0_performance/ mit GTX 470
http://hothardware.com/Articles/NVID...100-Has-Landed
http://www.legitreviews.com/article/1258/1/
http://www.hardwarecanucks.com/forum...80-review.html
http://www.hardwarecanucks.com/forum...70-review.html mit GTX 470
http://www.techspot.com/review/263-n...480/page1.html

http://vga.it168.com/a2010/0326/865/000000865774.shtml
http://www.inpai.com.cn/doc/hard/119945.htm
http://www.erenumerique.fr/geforce_g...rt-2603-1.html
http://www.ixbt.com/video3/gf100-2-part3.shtml
http://pctuning.tyden.cz/hardware/gr...-gf100?start=8
http://www.hardware.fr/articles/787-...e-gtx-480.html

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-05 09:10
[...]

Even 2 voorbeelden...
[afbeelding]
[afbeelding]
Prijzen van hardware zullen enkel stijgen in de komende 6 maanden. Geheugen prijs is hard gestegen en die wordt nog hoger, PCB shortage, GPU shortage, werknemers shortage in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dat vraag ik me dus ook af.

Het zijn geen slechte kaarten, absoluut niet... maar er is gewoon een aanbod op de markt dat beter in staat is om hetzelfde maar net ietsje minder snel te doen *afhankelijk van welke review je leest en welke game je speelt*, voor minder geld en een veul minder extreem stroomverbruik. Simple as that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Omnyakom1 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 03:34:
Mensen moeten de 5870 niet met de gtx480 verglijken wat prijs betreft maar eerder met de 5970. No ways dat je de komende tijd een 480 voor minder dan 550 euro op de kop kan tikken.
Dan kun je nog steeds beter een 5970 kopen :P goedkoper en hij is ook nog eens 30-40% sneller dan een GTX480.
anathema schreef op zondag 28 maart 2010 @ 10:37:
[...]

HD5870 kun je ook goed overclocken als je de fan speed van auto af haalt en em even veel herrie laat maken als een GTX480.

[ Voor 36% gewijzigd door Astennu op 28-03-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Performance per dollar van de GTX470 is niet eens zo heel erg slecht:

http://www.hardwarecanuck...ce-gtx-470-review-28.html

Afbeeldingslocatie: http://images.hardwarecanucks.com/image//skymtl/GPU/GTX480123/GTX480-91.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.hardwarecanucks.com/image//skymtl/GPU/GTX480123/GTX480-90.jpg

Edit; GTX470 vs HD5850:

Afbeeldingslocatie: http://images.hardwarecanucks.com/image//skymtl/GPU/GTX470123/GTX470-16.jpg

Je betaalt dus gewoon voor wat je krijgt... Of het je waard is moet je zelf maar bepalen. :D

[ Voor 57% gewijzigd door Format-C op 28-03-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdm88
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-12-2024
Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/6853/yodawggtx480.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

edward2 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 11:45:
[...]

Ondanks dat ze duur in prijs en verbruik zijn is het wel degelijk weer een stap in de goede richting kwa perf. op het gebied van Raytracing, DX11 (geometrie, tes.) en ik verwacht dat er nog wel een enorme boost komt met nieuwe drivers gezien de grillige perf.
nvidia's Tesselation aanpak vind ik ook interessant maar er is nog veel te weinig bekend over de real world impact.
En wat er bekend is (kort door de bocht: dat de cuda cores dan niet ingezet kunnen worden voor andere 3D taken), mitigeert het voordeel waarschijnlijk aanzienlijk.

Drivers ja, dat zal vast beter worden maar of het genoeg is ?
Immers als ik die benches zie met een 5870 met 2GB dan denk ik dat ATI de 480 erg makkelijk kan counteren.
De reden dat ze dat niet doen is waarschijnlijk dat ATI nu al niet aan de vraag kan voldoen en dat zij verwacht dat dit zo zal blijven omdat de 5870 nog steeds voor bijna iedereen veruit het meest aantrekkelijk is gezien de prijs tov een 480.
Waarschijnlijk kost het ze gewoon nog een extra spin met aanpassingen om het proces van de Fermi architectuur onder controle te krijgen.
Wie weet maar dan nog is de prijs/performance waarschijnlijk veel te slecht ivgl met ATI.
Ook omdat ATI de prijzen kan laten zakken als ze willen. Zeker als ze de demand aankunnen als TSMC eindelijk zijn zaken op orde heeft.
Wat reviews voor de zondag om de kater te verwerken ;)

Heeeel veel reviews.... :P
Dude je hebt aardig je best gedaan :o _/-\o_

Imo is de GTX480 c .s. helaas een grote fail.
Ja er zijn ook pluspunten en een volgende spin of een Fermi2 is wellicht wel een knaller maar ATI heeft op dit moment op vrijwel elk punt de betere kaarten op de markt, als je rationeel kijkt tenminste.

De redenen die ik kan verzinnen om toch een 480 te halen zijn:
SLI
Physix
GPGPU
3D gaming

Voor mij zijn geen van deze redenen echt compelling.

Verder is het grootste probleem van zowel ATI & nVidia dat hun foundries simpelweg niet kunnen deliveren op de kleinere processen.
Mijn inschatting is dat dit niet snel zal veranderen omdat de kennis die nodig is hiervoor zeer schaars is en de kosten om kleinere processen commercieel levensvatbaar te introduceren Astronomisch zijn en meer dan lineair toenemen. Met een small die strategie zit je dan toch beter lijkt me en het is erg interessant om te zien welke kant nVidia opgaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Help!!!! op 28-03-2010 12:28 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Als ik me niet vergis zou Fermi 2 een truukje uit de nieuwe small-die doos moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Astennu schreef op zondag 28 maart 2010 @ 11:51:
[...]

HD5870 kun je ook goed overclocken als je de fan speed van auto af haalt en em even veel herrie laat maken als een GTX480.
Klopt, dat doe ik dus ook ;) Wat dat betreft kun je overclockbaarheid redelijk tegen elkaar wegstrepen denk ik.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Laatst online: 21-05 12:55

Sinester

Game Guru

nvidia's Tesselation aanpak vind ik ook interessant maar er is nog veel te weinig bekend over de real world impact.
In het review op Tweakers kan je volgens mij goed zien dat hun Tesselation erg snel is... als er verder niks anders berekend moet worden.
in real life situaties geeft het echt een behoorlijke performance drop, meer als de 5780

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compi_56
  • Laatst online: 05-03 22:39
Ik ga een GTX 480 kopen voor de physics engine en omdat de gamedemo van Maffia II gewoon the bomb is met al die destructie _/-\o_ .

ATI heeft een voorsprong op gebied van drivers gehad Nvidia niet daar zit dus nog een perfomance marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keyser
  • Laatst online: 25-06-2024
[...]

Even 2 voorbeelden...
[afbeelding]
[afbeelding]
Jammer dat Nvidia geen goede concurrent meer is....
We gaan zo weer naar de situatie waar de duurste single gpu kaarten 600 euro kosten (net als destijds bij de ATI 1900XTX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Format-C schreef op zondag 28 maart 2010 @ 11:52:
Performance per dollar van de GTX470 is niet eens zo heel erg slecht:

http://www.hardwarecanuck...ce-gtx-470-review-28.html

[afbeelding]

[afbeelding]

Edit; GTX470 vs HD5850:

[afbeelding]

Je betaalt dus gewoon voor wat je krijgt... Of het je waard is moet je zelf maar bepalen. :D
Maar dan gaan ze denk ik uit van de aanbevolen prijzen van nVidia. Waar ze bij AMD de winkel prijzen bekijken. Het zou me niets verbazen als bij de GTX4xx kaarten hetzelfde gebruikt als met de HD58xx. Dat de prijs in de winkel door marges van de leveranciers en winkels 20% hoger is dan de bedoeling was.
Keyser schreef op zondag 28 maart 2010 @ 13:15:
[...]

Jammer dat Nvidia geen goede concurrent meer is....
We gaan zo weer naar de situatie waar de duurste single gpu kaarten 600 euro kosten (net als destijds bij de ATI 1900XTX)
Sinds wanneer kost de 5870 600 euro ? Ik zie de opvolger ook niet zo duur worden. AMD weet dat het geld daar niet zit. Hun nieuwe stratagie is kleinere die's die veel performance hebben waardoor je voor een relatief lage prijs je kaarten kunt aanbieden aan de consument. Dus ik verwacht voor AMD max 400 euro voor een Single GPU als aanbevolen retail prijs. En de 5870 had 300-310 moeten kosten echter vragen leveranciers en winkels te veel voor de kaarten. Die maken nu dikke winst. Waarom ? omdat ze weten dat het kan. Mensen kopen de kaarten toch wel.

[ Voor 28% gewijzigd door Astennu op 28-03-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keyser
Astennu schreef op zondag 28 maart 2010 @ 13:18:
[...]

Maar dan gaan ze denk ik uit van de aanbevolen prijzen van nVidia. Waar ze bij AMD de winkel prijzen bekijken. Het zou me niets verbazen als bij de GTX4xx kaarten hetzelfde gebruikt als met de HD58xx. Dat de prijs in de winkel door marges van de leveranciers en winkels 20% hoger is dan de bedoeling was.

[...]

Sinds wanneer kost de 5870 600 euro ? Ik zie de opvolger ook niet zo duur worden. AMD weet dat het geld daar niet zit. Hun nieuwe stratagie is kleinere die's die veel performance hebben waardoor je voor een relatief lage prijs je kaarten kunt aanbieden aan de consument. Dus ik verwacht voor AMD max 400 euro voor een Single GPU als aanbevolen retail prijs. En de 5870 had 300-310 moeten kosten echter vragen leveranciers en winkels te veel voor de kaarten. Die maken nu dikke winst. Waarom ? omdat ze weten dat het kan. Mensen kopen de kaarten toch wel.
Niemand heeft gezegd dat een 5870 nu 600 euro kost. Dus ik kan die vraag niet plaatsen.

Maar het is een feit dat als er te weinig concurrentie blijft, dan zal de prijs oplopen.
Erger nog: je ziet het nu al gebeuren!

In het verleden is al bewezen dat de prijzen dan op kunnen lopen tot 600 euro voor de top single-gpu kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Sinester schreef op zondag 28 maart 2010 @ 12:56:
[...]

In het review op Tweakers kan je volgens mij goed zien dat hun Tesselation erg snel is... als er verder niks anders berekend moet worden.
in real life situaties geeft het echt een behoorlijke performance drop, meer als de 5780
Dat zeg ik. Maar wat ik vooral bedoel is dat er nog maar weinig DX11 games op de markt zijn. Als er straks games zijn die volledig DX11 opgebouwd zijn kunnen er betere conclusies getrokken worden imo.
Keyser schreef op zondag 28 maart 2010 @ 13:47:
[...]

Niemand heeft gezegd dat een 5870 nu 600 euro kost. Dus ik kan die vraag niet plaatsen.

Maar het is een feit dat als er te weinig concurrentie blijft, dan zal de prijs oplopen.
Erger nog: je ziet het nu al gebeuren!

In het verleden is al bewezen dat de prijzen dan op kunnen lopen tot 600 euro voor de top single-gpu kaarten.
De relatief wat hogere prijzen worden idd deels verklaard door te weinig concurrentie van nvidia maar ook doordat TSMC veel minder kaarten kon leveren dan verwacht waardoor etailers als gevolg van schaarste hogere prijzen rekeningen. De winst schijnt bij dus bij de winkels te blijven hangen. Voorzover ik weet rekent ATI zelf geen hogere prijzen voor de cores.

[ Voor 25% gewijzigd door Help!!!! op 28-03-2010 13:55 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keyser
Voorzover ik weet rekent ATI zelf geen hogere prijzen voor de cores.
Er waren idd productie problemen, en deze link zegt dat AMD de prijzen daarom heeft verhoogd:

http://www.xbitlabs.com/n...gh_End_Graphics_Card.html

En nu de nieuwe nvidia kaarten niet sneller zijn dan die van ati dan zal de prijs ook niet zakken:

http://www.shanebaxtor.co...ti-hint-at-no-price-drop/

De echte prijsstijgen komen pas bij de introductie van een nieuw model, m.a.w.:
Ik ben erg benieuwd (benauwd) wat ATI gaat vragen voor hun volgend topmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287880

Die performance per dollar van hardwarecanucks is gebaseerd op een te hoge prijs voor de 5850 en een te lage voor de 470. In europa althans. De conclusie van HardOCP was dat een 470 je niet op hogree instellingen laat gamen dan een 5850.

De beste kaarten zijn nog steeds de 5850 en de 5770. Laag verbruik in idle, de 5770 is goed genoeg tot en met 1680 bij 1050. De 5850 is goed tot en met 1920 bij 1080. Daar heb je al 90 procent van de markt te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Keyser schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:28:
[...]

Er waren idd productie problemen, en deze link zegt dat AMD de prijzen daarom heeft verhoogd:

http://www.xbitlabs.com/n...gh_End_Graphics_Card.html

En nu de nieuwe nvidia kaarten niet sneller zijn dan die van ati dan zal de prijs ook niet zakken:

http://www.shanebaxtor.co...ti-hint-at-no-price-drop/

De echte prijsstijgen komen pas bij de introductie van een nieuw model, m.a.w.:
Ik ben erg benieuwd (benauwd) wat ATI gaat vragen voor hun volgend topmodel.
AMD heeft een of max 2x de prijs met 10 dollar verhoogt. Dan zou je nu op 310-320 voor een 570 komen. Echter worden ze voor 380 verkocht. Normaal zijn die advies prijzen ook de winkel prijzen dit keer dus duidelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik verbaas me er trouwens over hoeveel mensen er nog op vertrouwen dat NV binnenkort wel met een setje wonderdrivers zal komen voor Fermi. Vergeet niet dat er al maandenlang samples van deze kaart rondzwerven binnen het bedrijf. Ik denk dat het driverteam meer tijd heeft gehad voor het ontwikkelen van drivers voor deze GPU dan voor eerdere GPU's. Een zelfs als er over een periode een gemiddelde prestatiewinst van 10% uit de drivers komt zetten zitten er nog grote nadelen aan de kaart.

Je moet toch wel een erg groen hart hebben om hier je vertrouwen in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292676

Je moet wel toegeven dat nV propaganda zeer goed gewerkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keyser
Astennu schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:52:
[...]

AMD heeft een of max 2x de prijs met 10 dollar verhoogt. Dan zou je nu op 310-320 voor een 570 komen. Echter worden ze voor 380 verkocht. Normaal zijn die advies prijzen ook de winkel prijzen dit keer dus duidelijk niet.
Je hebt gelijk dat dit niet alles verklaard. Maar vergeet niet dat die er over die 20 dollar van de GPU nog de marge van de kaart producenten, alle tussenhandelaren en de belastingen (btw e.d.) heengaan, dus dat bedrag is een stuk hoger bij de tijd dat ie in de winkel ligt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keyser
Edmin schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:03:
Ik verbaas me er trouwens over hoeveel mensen er nog op vertrouwen dat NV binnenkort wel met een setje wonderdrivers zal komen voor Fermi. Vergeet niet dat er al maandenlang samples van deze kaart rondzwerven binnen het bedrijf. Ik denk dat het driverteam meer tijd heeft gehad voor het ontwikkelen van drivers voor deze GPU dan voor eerdere GPU's. Een zelfs als er over een periode een gemiddelde prestatiewinst van 10% uit de drivers komt zetten zitten er nog grote nadelen aan de kaart.

Je moet toch wel een erg groen hart hebben om hier je vertrouwen in te steken.
idd, deze kaart bevestigd gewoon de huidige dominantie van ati/amd op het gpu vlak....iig tot de volgende generatie nvdia kaarten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245699

Astennu schreef op zondag 28 maart 2010 @ 13:18:
[...]
Dat denk ik helaas ook... Helemaal los van de verkrijgbaarheid gezien kost de GTX470 tot op heden in NL minmaal 370,- terwijl de 5850 vanaf zo'n 240,- te krijgen is. Dan is de GTX470 toch echt zeker 50% duurder terwijl ie maar ~10% sneller is. Prijs per fps ligt dus verder uit elkaar als de grafiek van hardwarecanucks laat zien.

Heel kort gezegd vind ik de nieuwe kaarten van Nvidia natuurlijk teleurstellend. En dat is niet zozeer de prijs/performance, want daarvan wisten we eigenlijk al wel dat ie niet goed zou zijn. Maar het stroomverbruik en de warmte + geluidsproductie die de kaarten produceren zijn echt niet best.
Ik begrijp eigenlijk ook niet helemaal hoe een kaart met een TDP die zo'n 45watt onder die van de 5970 ligt, meer/evenveel stroom verbruikt onder load...? Zelfs vergeleken met de GTX280 die een TDP van 236watt heeft zijn de waardes abnormaal hoog.
Wat ik me ook afvraag is hoe de chip zich houdt qua levensduur. Ik hoop niet voor Nvidia dat er straks veel kaarten kapot gaan na een half jaar/jaar.
Hopelijk komt er voor het eind van het jaar nog iets van Nvidia wat voor verbetering zorgt om weer meer druk te zetten op ATI.

Off-topic; Wat me hier trouwens opvalt is dat er op het Nvidia nieuws-topic wel een vrij negatieve sfeer hangt wat betreft de manier van mening geven. Natuurlijk zijn de feiten duidelijk en kan je niet anders concluderen dan dat Nvidia geen top kaart heeft, maar het komt een beetje over alsof de (en nu wil ik niet op tenen trappen) ATI aanhangers dit expres aanpakken om in dit topic een feestje te vieren. Enfin, zo komt het over...

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 245699 op 28-03-2010 16:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Bah, ik had op meer gehoopt. Ok, nVidia is ruim sneller dan ATI en waarschijnlijk een stuk toekomstbestendiger maar véél te duur. En de kaarten hebben toch ook ietwat teveel prik nodig.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
Ik vind het wel fuckin oneerlijk dat wij hier in Europa weer woekerprijzen mogen betalen. Met de huidige dollarkoers zou een GTX480 onder de 450 moeten uitvallen maar nee. Belachelijk. Kut EU.

http://www.newegg.com/Pro...e=480%20Processor%20Cores

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Anoniem: 245699 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 16:10:
Hopelijk komt er voor het eind van het jaar nog iets van Nvidia wat voor verbetering zorgt om weer meer druk te zetten op ATI.
CJ schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 09:40:
NV komt wel weer terug met iets beters. Die zijn al druk bezig met een opvolger.

Herinner je de NV30 (FX5800Ultra) nog? Nog geen paar maanden later lanceerden ze de NV35 (FX5900Ultra) waar de grootste knelpunten van de NV30 werden aangepakt zoals een verdubbeling van de geheugenbus en waar de efficientie van de hele architectuur werd verbeterd. Het zou me niets verbazen als ze nu met man en macht werken aan een een verbeterde opvolger. Het is ze eerder gelukt om een complete failure binnen no time om te draaien.

Ook AMD heeft dit truukje al een paar keer uitgehaald. R520 werd erg snel opgevolgd door R580. En R600 werd snel vervangen door RV670. Dus ik zie niet in waarom NV niet stiekem aan een verbeterde versie van GF100 kan werken. GF100b ofzo.
Komt vast wel goed :).

Tevens was de 8800GT ook een oven, echter kwam er een tijdje later de 8800GTS (G92/512MB) welke een heel stuk koeler, stiller & ook nog eens sneller was (en met een stuk hogere fillrate dan de 8800GTX).... nVidia weet zelf ook wel dat ze met een verbeterde versie "moeten" komen en het lijkt me dan ook sterk dat dit niet gebeurd. Vooral gezien ze dit al vaker hebben gedaan en met succes, lijkt me dat je daar haast wel vanuit kunt gaan. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Vervang 5800Ultra voor GTX480, 5800 voor GTX470, 9700Pro voor HD5870 en DX9 voor DX11 en je zou denken dat het pas geschreven is: http://tweakers.mobi/nieuws/25270

[ Voor 8% gewijzigd door madmaxnl op 28-03-2010 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTD
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-05 23:20

TTD

die vergelijking met de FX5800 gaat wel wat ver zeg... de FX5800 was niet sneller dan de 9700 in DX9 maar de GTX480 is wel sneller dan de hd5870 in dx11. Je moet wel een hele rooie bril moeten hebben om de GTX480 als de FX5800 van 2010 zien. de GTX480 is gewoon een prima kaart maar het is niet zo indrukwekkend als wat de geruchten hadden gemeld. 15% extra prestatie voor een kaart die 6maanden delay kreeg is gewoon niet echt veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
TTD schreef op zondag 28 maart 2010 @ 19:34:
die vergelijking met de FX5800 gaat wel wat ver zeg... de FX5800 was niet sneller dan de 9700 in DX9 maar de GTX480 is wel sneller dan de hd5870 in dx11. Je moet wel een hele rooie bril moeten hebben om de GTX480 als de FX5800 van 2010 zien. de GTX480 is gewoon een prima kaart maar het is niet zo indrukwekkend als wat de geruchten hadden gemeld. 15% extra prestatie voor een kaart die 6maanden delay kreeg is gewoon niet echt veel
De prestaties zijn prima idd, maar power/temps/noise en prijs zijn gewoon ka-uu-tee.

En dat zit mij persoonlijk behoorlijk dwars.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318799

Jejking schreef op zondag 28 maart 2010 @ 12:30:
Als ik me niet vergis zou Fermi 2 een truukje uit de nieuwe small-die doos moeten zijn.
De GT210 valt daar natuurlijk ook in |:(

Die small-die is geen trucje of zoiets dat alles in één keer veel sneller maakt. Die strategie is vooral gebaseerd op een zo hoog mogelijke performance / mm2, iets wat al vanuit het design proces is vastgelegd.

Mocht Fermi 2 uit het zelfde hout gesneden zijn als gtx480, waarmee de kleinere chip vooral gepaard gaat met minder van alles (shader-cores e.d.), dan zal het niet in de buurt komen van een 5870 op 40nm.
Het enige waar winst te behalen valt is een betere geheugen controller die net als ATI wel boven de 4800Mhz aankan, waarmee fermi 2 op 256bit dezelfde geheugenbandbreedte zou bereiken als GTX480. Voor de rest moeten ze het vooral zoeken in hogere clock's, of beter, een geheel nieuw design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Wat me opvalt trouwens dat Nvidia het aantal TMU's heeft terugebracht met de GTX480 naar 64 ipv 80 van de GTX285. Bij de HD5870 is dit aantal daarentegen verdubbeld tov de vorige generatie van 40 naar 80.
Nu las ik dat dit het geval is omdat Nvidia meer voor GPGPU ontworpen heeft, maar ben benieuwd of dit erg beperkend is.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Anoniem: 318799 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 20:23:
[...]

De GT210 valt daar natuurlijk ook in |:(

Die small-die is geen trucje of zoiets dat alles in één keer veel sneller maakt. Die strategie is vooral gebaseerd op een zo hoog mogelijke performance / mm2, iets wat al vanuit het design proces is vastgelegd.

Mocht Fermi 2 uit het zelfde hout gesneden zijn als gtx480, waarmee de kleinere chip vooral gepaard gaat met minder van alles (shader-cores e.d.), dan zal het niet in de buurt komen van een 5870 op 40nm.
Het enige waar winst te behalen valt is een betere geheugen controller die net als ATI wel boven de 4800Mhz aankan, waarmee fermi 2 op 256bit dezelfde geheugenbandbreedte zou bereiken als GTX480. Voor de rest moeten ze het vooral zoeken in hogere clock's, of beter, een geheel nieuw design.
Bedoelde ik ook. Kleine chip met veel performance. ATi lukt het sinds HD3/HD4 en Fermi 2 zou de eerste moeten zijn die ook zo'n ontwerpfilosofie hanteert. Sja... of het ze gaat lukken, we'll see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Jejking schreef op maandag 29 maart 2010 @ 01:20:
[...]

Bedoelde ik ook. Kleine chip met veel performance. ATi lukt het sinds HD3/HD4 en Fermi 2 zou de eerste moeten zijn die ook zo'n ontwerpfilosofie hanteert. Sja... of het ze gaat lukken, we'll see.
Is het ergens bevestigd dat de top van nVidia overstag is en ook een 'small-die strategy' in de hand heeft genomen om weer competitief te worden? Tot dit officieel is gemeld, ga ik er toch echt van uit dat Fermi 2 gewoon Fermi 1 is met optimalisaties waar mogelijk. Als ze er ook nog een die-shrink tegenaan willen gooien (iets wat gezien de geschiedenis niet al te voordelig uitpakt voor nVidia, als het kleinere proces al niet een poosje uit is) zullen ze ook nog eens tot ergens volgend jaar moeten wachten. De vraag is dan ook of ze genoeg optimalisaties door kunnen voeren om weer echt de 'king of the hill' te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Omnyakom1 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:11:
Ik vind het wel fuckin oneerlijk dat wij hier in Europa weer woekerprijzen mogen betalen. Met de huidige dollarkoers zou een GTX480 onder de 450 moeten uitvallen maar nee. Belachelijk. Kut EU.

http://www.newegg.com/Pro...e=480%20Processor%20Cores
Dat heeft niet alleen met de EU te maken, maar ook met de prijsstelling van de fabrikant voor de Nederlandse markt. Daarom valt dat vaak tegen met de prijzen ivergelijking met de VS, Uk en Duitland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
anathema schreef op maandag 29 maart 2010 @ 00:07:
Wat me opvalt trouwens dat Nvidia het aantal TMU's heeft terugebracht met de GTX480 naar 64 ipv 80 van de GTX285. Bij de HD5870 is dit aantal daarentegen verdubbeld tov de vorige generatie van 40 naar 80.
Nu las ik dat dit het geval is omdat Nvidia meer voor GPGPU ontworpen heeft, maar ben benieuwd of dit erg beperkend is.
Hoeft niet slechter te zijn. AMD heeft ook veel minder TMU's maar die zijn gewoon veel krachtiger. Het kan best zo zijn dat nVidia ze gewoon efficiënter gemaakt heeft en dat ze bijna 2x zo veel data kunnen verwerken.

Maar dat kun je vast wel in van die Arcitecture reviews terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zonet iets interessant gevonden op de main site van nvidia:

http://www.nvidia.com/obj..._Surround_Technology.html
"requires NVIDIA Driver Release 256* or higher. (*Scheduled for April 2010)"

Momenteel zijn alle benchmarks gebeurt met de 197.17 beta driver. De sprong naar 256 brengt hopelijk serieus wat FPS boosts met zich mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Interessants? Nee, we wisten allemaal al dat surround tech een driver update nodig had om te werken. Waarom verwacht je dat er dan ook nog een 'serieuze fps boost' in zou zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat ik al op enkele chinese sites heb zien staan dat er een 30% performance increase zou komen met deze nieuwe drivers :) Of het waar is zullen we dan pas zien maar geef toe, een sprong van 197.17 naar 256 is veel :)

edit:
bvb : http://bbs.expreview.com/thread-28206-1-2.html

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 346499 op 29-03-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-05 10:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Anoniem: 346499 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 10:42:
Omdat ik al op enkele chinese sites heb zien staan dat er een 30% performance increase zou komen met deze nieuwe drivers :) Of het waar is zullen we dan pas zien maar geef toe, een sprong van 197.17 naar 256 is veel :)

edit:
bvbv : http://translate.google.b...era%26hs%3DISq%26rls%3Dnl
Dat is alleen maar een nummertje hoor, zoek er niet teveel achter ;) .
Dat heeft Nvidia in het verleden ook al een keer gedaan, van 99.xx naar 150.xx ofzo, omdat er anders problemen kwamen met de acceptatie van drivers door bepaalde PC's ofzo. De reden weet ik niet meer zeker, maar ze hebbben al eerder zo'n sprong gemaakt in nummering.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

dahakon schreef op maandag 29 maart 2010 @ 10:08:
[...]

Is het ergens bevestigd dat de top van nVidia overstag is en ook een 'small-die strategy' in de hand heeft genomen om weer competitief te worden? Tot dit officieel is gemeld, ga ik er toch echt van uit dat Fermi 2 gewoon Fermi 1 is met optimalisaties waar mogelijk. Als ze er ook nog een die-shrink tegenaan willen gooien (iets wat gezien de geschiedenis niet al te voordelig uitpakt voor nVidia, als het kleinere proces al niet een poosje uit is) zullen ze ook nog eens tot ergens volgend jaar moeten wachten. De vraag is dan ook of ze genoeg optimalisaties door kunnen voeren om weer echt de 'king of the hill' te zijn.
Heb nog even wat navraag gedaan en ik zat verkeerd. Fermi II lijkt een soort GT200b te gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-05 11:47

Sorki

world wide wubbish

Voor mij was het uitkijken naar de 470 (vs 5850), ik heb vroeger vaak gewisseld tussen ATI en NV om dan na wat nare ervaringen met ATI even vast te roesten op NV. Cuda begint voor mij hier en daar wat nuttig te worden in het dagelijkse gebruik, maar de prijs die hiervoor betaald moet worden begint stilletjes aan een beetje belachelijk te worden. Even snel als de 5850 (dat marginaal verschil maakt het em echt niet) en dat met 100 watt meer(*) en een hogere aanschafprijs...

Temperatuur zo hoog kan gewoon niet goed zijn, kijk naar al die 8800gt's die nu beginnen vallen als vliegen.

De geruchten van de laatste dagen deden al wel vermoeden dat het geen super reeks ging worden maar dit is gewoon teleurstellend. Nieuwe drivers kunnen dan wel een performance boost geven, maar het verbruik & temperatuur gaan ze niet veranderen. Mss toch maar eens naar het rode kamp overstappen deze keer.

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Anoniem: 346499 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 10:42:

edit:
bvb : http://bbs.expreview.com/thread-28206-1-2.html
Die link verwijst voor mij naar de index van een forum? Overigens zal ook dat wel op dezelfde geruchten als voorheen gebaseerd zijn en het lijkt me sterk dat ze een paper launch doen (kaarten worden pas in mei verwacht?) terwijl ze weten dat ze voordat de kaarten in de winkel zijn al met een +30% driver zouden aankomen?
Of iemand zou ontslagen moeten worden of dit is gewoon een fabeltje.

Het is al eerder gezegd, ze hebben vele maanden de tijd gehad om aan de drivers te werken.... dat ze opeens 1 weekje voor de paperlaunch nog allemaal nieuwe driver instructies vinden, lijkt mij zeer sterk.

[ Voor 43% gewijzigd door Paprika op 29-03-2010 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Vipeax, heb de link aangepast :)

Hier ook nog iets gevonden ivm 256 :)
http://forum.nhancer.com/project.php?issueid=101

"GeForce driver 256.x which will be a huge update. nVidia did in fact contact me to discus the details... This will keep me busy for a while."

edit: Btw, is dit filmpje al gepost :P ?
http://www.youtube.com/watch?v=hgbg-0OSDOY =p

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 346499 op 29-03-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
nHancer geeft meer profile opties (AA/AF/SLI etcetc), dat er iemand klaagt dat nHancer niet werkt op 't moment en hij erop reageerd dat de nieuwe drivers betekenen dat hij wat dingen moet aanpassen vind ik niet vreemd (addressen enzo).

Het hele programma heeft weinig met performance te doen in de zin van: het zijn custom configs voor games en opties tot het forceren van 3D stuff als AA.

[ Voor 25% gewijzigd door Paprika op 29-03-2010 10:53 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.