Guru3D is altijd heel pro nVidia geweest. Dat is ook een van de reviews die ik daarom nooit lees.Darkasantion schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 02:28:
Vind het wel opmerkelijk dat zowel tweakers.net en Anandtech niet echt super enthousiast zijn over de GTX480/470, omdat deze quq prijs en verbruik niet mee kan komen tegen de HD5xxx serie ondanks iets betere prestatie, terwijl Guru de GTX480 juist geweldig vind, omdat ie iets meer prestatie biedt dan de HD5870, en dat beetje meer stroom maakt ook niet uit joh...... 6 maanden later nadat de HD5870 gehardlaunched werdt....
Erna prijst hij ook nog eens de geweldige opties die Nvidia allemaal biedt, een vergeet even dat ATi Eyefinity heeft, wat voor de gamer en "nerd" veel leuker is dan allerlei CUDA dingen die we toch nooit gebruiken....
En mensen op Guru3D die nu ineens zeggen dat verbruikt niet uitmaakt voor een high end kaart vind ik wel grappig, met de R600 was dat hoge verbruik toendertijd heel erg, en men vondt het bij de RV870 juist geweldig hoe zuinig hij was, maar nu het opeens een Geforce is, maakt het niet uit. Nee we zijn niet pro-Nvidia ofzo![]()
Persoonlijk ben ik wel blij dat Fermi, ondanks slechte prestaties en te hoog verbruik er is, nu zal ATi weer een stap moeten zetten en daar hebben wij allemaal profijt van
Tuurlijk maar het verbruik uit en tuurlijk maar het uit dat hij 7 maanden te laat is. de GTX480 is helemaal geen goede keuze voor zijn prijs. Ja hij is 10-15% sneller maar performance per watt is zwaar ruk en performance per dollar is ook veel lager dan een 5870 of 5970.
Wat ik gister ook al zij. Ik vond de conculssie van de meeste sites wel me vallen. De 2900 XT werdt toen de tijd afgebrand. Ja ok hij presteerde niet lekker. Maar de prijs was er ook naar. Op dat vlak kon hij mee doen met de 8800 kaarten. Alleen het verbruik was hoger. Maar performance per dollar was nog aardig in orden. Toch werd die kaart helemaal met de grond gelijk gemaakt. En de GTX480 amper.
En met de huidige prijs setting van nVidia hoeft AMD niets te doen. Prijs performance van AMD is momenteel veel beter dan de nieuwe GTX4xx kaarten. Dus leuk dat nVidia er nu is maar een echte bedreiging zijn ze nog niet.
Ik ben benieuwd. AMD heeft ook wat faal series gehad. Zoals de X1800 en de HD2900. De X1900 was super de HD3870 was ook een hele verbetering. Dus het is mogelijk.CJ schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 09:40:
NV komt wel weer terug met iets beters. Die zijn al druk bezig met een opvolger.
Herinner je de NV30 (FX5800Ultra) nog? Nog geen paar maanden later lanceerden ze de NV35 (FX5900Ultra) waar de grootste knelpunten van de NV30 werden aangepakt zoals een verdubbeling van de geheugenbus en waar de efficientie van de hele architectuur werd verbeterd. Het zou me niets verbazen als ze nu met man en macht werken aan een een verbeterde opvolger. Het is ze eerder gelukt om een complete failure binnen no time om te draaien.
Ook AMD heeft dit truukje al een paar keer uitgehaald. R520 werd erg snel opgevolgd door R580. En R600 werd snel vervangen door RV670. Dus ik zie niet in waarom NV niet stiekem aan een verbeterde versie van GF100 kan werken. GF100b ofzo.
Maar ik hoop ook dat AMD nu niet lekker achterover in de stoel gaat zitten en dat ze ook hard door werken aan een nieuwe performance chip.
Helemaal mee eens. Persoonlijk vind ik Eyefinity nuttiger dan Physics. Ik heb al een keer met eenEyefinity setup mogen spelen. En mensen die zeggen dat ze dat niets vinden geloof ik niet. Dat je het vanwege kosten, ruimte en verbruik niet wil hebben oke. Maar qua game ervaring is het veel beter dan een sinlge scherm. Met een goede implementatie (die de meeste games hebben ik gok 90%) is het middelste scherm gelijk aan een single scherm. De zij schermen zijn dus extra field of view. Ook al zie je die niet helemaal schep omdat ogen alleen in het midden scherp zien. Het doet wel veel voor je beleving. Het lijkt net of je midden in de actie zit.Edmin schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 10:27:
[...]
Dus een feature die op zo ongeveer elke game werkt is onzin (Eyefinity), maar iets wat op bijna geen enkele game werkt is wel goed? 'Iedere game met uitgebreide physics heeft PhysX' is namelijk gewoon onzin. Hoeveel grote titels ken jij met GPU accelerated PhysX? Mirror's Edge, Batman:AA, Dark Void en een paar levels in UT3..... underwhelming.....
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....