[ervaringen] Opera 10.x + 11.x Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 44.985 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231912

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:09

GeekK

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Afbeeldingslocatie: http://files.myopera.com/GeekK/files/opera12.png
Opera als eerste browser naar de 10e generatie!

Zoals we inmiddels gewend zijn van Opera, is het enige wat in de buurt komt van de snelheid van de browser, de snelheid van de ontwikkeling. Snelheid is hét keyword van generatie 10. De belangrijkste verbeteringen hierin zijn Opera Presto 2.5, Carakan en Vega. Dit zijn respectievelijk de nieuwe lay-out engine, de nieuwe javascript engine en de nieuwe grafische engine.

De nieuwe browser is gratis in meer talen te downloaden dan jij kan lezen, voor gebruikers van onder andere Windows, Linux en de Mac.

Voor het allerlaatste nieuws, reageer of klik hier. Nog geen trotse Opera bezitter? klik hier!

Waarom Opera?

Teveel redenen om op te noemen, dus hier komen er drie:
1. Compleet uitgerust. Opera biedt je alle functies die je wilt hebben, zonder lastige add-ons. Alle grote veranderingen in browserland zijn uit opera ontsprongen!
2. Volledig aanpasbaar. Alles wat je wil aanpassen, kán je aanpassen.
3. SNEL. Opera staat bekend als dé snelste browser op aarde. Bovendien zijn ze er altijd ook het snelst bij met bugfixes, security releases en vernieuwende functies.

Nog steeds aan het twijfelen? Wie weet het beter dan opera zelf! klik.

Overtuigd? Waar wacht je nog op? Download!

Basis Troubleshoot

Werkt iets niet, probeer deze dingen:
1. Wis je cache en prive-gegevens.
2. Verwijder je 'getweakte' skins, menu's, setup's, userscripts en widgets.
3. Zet je adblocker en proxy's uit.
4. Controleer je plug-ins. Geen dubbele? Eventueel verwijderen.
5. Zet je firewall uit en controleer zijn instellingen.
6. Upgrade naar het laatste snapshot, of juist een downgrade naar een oudere stable.
7. Doe stap 1, sluit opera. Vergewis je ervan dat Opera niet meer loopt (even met Task Manager verifiëren), verwijder je profile\operaprefs.ini en start opera weer op. Lees Resetting your Opera profile voor nadere uitleg.
8. Werkt niets? verwijder alles en installeer opnieuw. Het laatste redmiddel.

Heb je andere problemen? Of ben je iets aan het zoeken? druk op F1, en alles valt hopelijk op zijn plek.

Extensies

Met extensies kun je functionaliteit aan de browser toevoegen.

De extensiecatalogus bevat meer dan 1000 extensies.

Voorbeelden van handige extensies:(Heb je een extensie gevonden die ook voor anderen bruikbaar is, meld dit dan even, dan zet ik hem in bovenstaande lijst.)

De extensies zijn te beheren via Extra > Extensies > Extensies beheren. Hier kun je ze in- en uitschakelen, verwijderen of de voorkeuren van de extensie instellen. Er zijn geruchten dat er aan een extensie-panel (F4) wordt gewerkt.

Er is een speciaal subforum voor vragen en verzoeken betreffende extensies: Forum: Opera extensions.

Extensies zijn alleen beschikbaar voor Opera Desktop (vanaf versie 11).

User Javascript (UserJS)

Informatie over wat UserJS is, wat het kan en hoe je de scripts kunt installeren vind je hier.

Resources voor userjs:Programma's om je userjs's te beheren:
Opera Link, Unite en Turbo

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/lks3b.png
In de laatste versies vindt men links onderin vier symbooltjes. De eerste klapt de panelen uit. Dan komt er een 'recycle'-plaatje, een 'schroef' en een snelheidsmeter. Respectievelijk opera link, opera unite en opera turbo. Wat zijn het eigenlijk?

Opera Link is een synchronisatietool waarmee je overal en op elke computer jouw opera instellingen kan hebben. Zodra je een opera account hebt (aanmaken gaat makkelijk, klik maar op het symbooltje) kan je op elke computer, of na een clean install, je aanmelden. Speeddial, bookmarks, alles wordt overgenomen. Log je in op my.opera.com dan kan je ook in een andere browser deze gegevens opvragen.

Opera Unite geeft je de mogelijkheid om je computer tot server om te toveren. Allerlei handige, maar ook veel zinloze applicaties zijn mogelijk. Denk aan een programma waarmee je bestanden kan delen, muziek kan streamen of alleen notitiepapiertjes op andere gebruikers hun 'fridge' kan plakken. Lees je in, en je zal ontdekken dat er erg veel mogelijk is.

Opera Turbo is de laatste creatie. Je browsed via een server van Opera die alle sites comprimeert (gemiddeld met 63%) Zo gebruik je minder netwerk, en laad je sneller! De mooiste optie is voor laptops: opera turbo schakelt zich automatisch in als het netwerk langzaam is!

Andere handigheidjes

Opera is te handig om op te noemen. Er kan ook eigenlijk te veel om op te noemen. Een overzicht van dingen die je kan (en voor thé real opera experience' moet) gebruiken:

- Search: ga op een zoekmachine staan, rechtermuisknop, zoekmachine aanmaken. Geef hem een logische letter. Typ vervolgens in je adresbalk de letter + wat je wilt zoeken. En voila, het gebeurt!
Tip: a voor afbeeldingen google, g voor google zelf, y voor youtube.

- Mouse gestures: Instellingen -> geavanceerd -> sneltoetsen -> muisgebaren. Stel hier in wat er gebeurt als je je rechtermuisknop indrukt en je muis beweegt. Zeker voor de muisfanaten ideaal. Alles kan!
Tip: naar rechts, naar links: wisselen van tab. Omhoog, omlaag: ga naar boven of beneden aan de pagina.

- Site voorkeuren: Rechtermuisknop -> sitevoorkeuren bewerken. Pas de instellingen van opera aan op de site. Hier kan je ook instellen dat opera zich moet maskeren als firefox of IE.

- Inhoud blokkeren: Lelijke afbeeldingen of frames? Rechtermuisknop -> inhoud blokkeren. Klikken (eindelijk mag je wél op spamreclames klikken) en je bent het kwijt! 1 enkele afbeelding blokkeren? gebruik shift + klik.

- Sneltoetsen: (zie mouse gestures) ook volledig aan te passen. Bijvoorbeeld ctrl + nummer sneltoets: pagina openen.

- Voorkeurenbewerker: door opera:config te laden kom je in de Voorkeurenbewerker. Hier kun je allerlei instellingen wijzigen die niet in de normale Voorkeuren staan. Zie voor meer info en updates deze pagina van Tamil.

Download

Klik hier!
Laatste Snapshot

Bugs melden

Over het melden van bugs:
  1. Lees eerst de handleiding voor het rapporteren van bugs.
  2. Zoek in de forums of de bug al gemeld is.
  3. Gebruik dan pas de Bug Report Wizard.
Bij problemen met specifieke sites en bij crashes:
  • Bij problemen met specifieke sites kun je ook naar Help > Probleemsite melden gaan.
  • Bij crashes zal er meestal een Crash report-dialoog verschijnen. De crash-gegevens heeft Opera dan zelf al verzameld, vervolgens kun je nog extra informatie toevoegen.
Nieuws

Opera Desktopteam Blog
Opera features
Opera changelogs
Opera forum
Opera wiki
Keyboard Shortcuts in Opera tov 9.2x
Planet Opera

Vorige delen

[Opera 7] Wat vinden we er van?
[rml][ Ervaringen] Opera 8 gereleased *[/rml]
[Ervaringen] Opera 9 gereleased
[Ervaringen] Opera 9 t/m 10.5
[Ervaringen] Opera 10.x en hoger

Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/11ki815.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/wrjpj5.png

Credits voor de startpost Noork, GeekK en RoeAntSte.

[ Voor 255% gewijzigd door GeekK op 14-06-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GeeKk en ik zullen de komende tijd dan de TS wat uitwerken, dingen als opera Link, Opera Unite en Turbo toevoegen. (hier weet wel wat van) en UserJS, UserCSS. MouseGestures? Nog meer toevoegingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:47
Mooi dat er een nieuw topic is :)

Alleen is de "Andere versies" link een "illegal url"

Andere toevoegingen: natuurlijk screenshots, mouse gestures lijkt me wel "belangrijk" (staat wel op de todo zie ik) omdat het nog wel redelijke Opera only is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Morgen zal ik nieuwe info toevoegen. Alle tips zijn welkom. Ook wat betreft de opmaak/template, waar ik zelf weinig verstand van heb.

[ Voor 57% gewijzigd door GeekK op 17-03-2010 19:16 ]

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-02 13:00
is 't eigenlijk ook mogelijk om alleen maar 1 cookie te deleten?

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Exphy schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:24:
is 't eigenlijk ook mogelijk om alleen maar 1 cookie te deleten?
Voorkeuren -> geavanceerd -> coockies -> coockies beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-03 16:17

afraca

Open Source!

Anoniem: 231912 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:27:
[...]

Voorkeuren -> geavanceerd -> coockies -> coockies beheren.
Andere mogelijkheid (in engels bij mij):
Settings --> delete private data --> detailed options --> manage cookies

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Nog een andere mogelijkheid:
Als je op de site bent:
  1. rechtklik
  2. sitevoorkeuren bewerken
  3. tab: cookies
  4. selecteer onderin de cookie en klik op verwijderen
Misschien is sitevoorkeuren ook nog iets voor in de startpost? Ik heb geen idee of andere browsers ook zoiets hebben, en als ze het hebben, of het dan ook zo uitgebreid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:58
heej, een vers topic, goede zaak.

klein, miereneukerig eigenlijk, dingetje. Ik zou Nieuwste weekly zeggen in plaats van laatste weekly. Er komen immers steeds nieuwe bij.

[ Voor 67% gewijzigd door Ook al Bezet op 17-03-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ach, niets houdt ons tegen om de meest uitgebreide startpost te maken. Maar het firefox TS is momenteel mooier zou ik zeggen, dus daar moeten we inderdaad wat aan gaan doen.

Als nog meer mensen willen helpen met de TS, bepaalde dingen kunnen of willen bijdragen, alle hulp lijkt me welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RobertMe schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:14:
Mooi dat er een nieuw topic is :)

Alleen is de "Andere versies" link een "illegal url"

Andere toevoegingen: natuurlijk screenshots, mouse gestures lijkt me wel "belangrijk" (staat wel op de todo zie ik) omdat het nog wel redelijke Opera only is
screenshots?

de illegal url is lastig aan te passen, omdat 10.5 nog steeds niet uit is voor unix en mac. helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Illegal url is aangepast, was een fout in forumcode. :)
De link verwijst naar eerdere versies van het platform dat gebruikt wordt om de pagina te bezoeken. Niet naar andere platforms dus. Zal hier naar kijken. Denk niet dat het via deze link kan. In ieder geval wel via ftp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Paar screenshots van een "wat gecustomizde" installatie lijken me wel mooi/netjes erbij staan. Tabs aan de zijkant met visual tabs of zo (niet de standaard met tabs boven, visual tabs uit etc zoals elke browser er wel uit ziet).
Anoniem: 231912 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:54:
de illegal url is lastig aan te passen, omdat 10.5 nog steeds niet uit is voor unix en mac. helaas.
De link werkt nu, en je kunt ook altijd gewoon linken naar www.opera.com/download/ dan selecteert hij automatisch de versie (Mac, Linux, Windows). Als ik nu op de "Window" link klik, krijg ik ook "Opera 10.10 for Linux i386".
Waarom Opera?
Wie weet het nu beter dan de Opera zelf? http://www.opera.com/portal/choice/?language=nl (link die ook browserchoice.eu staat)

Eventueel mag je me ook als mede auteur toevoegen, al kan ik niks beloven over tijd die ik heb om eraan te mee werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Wat betreft de TS: kijk goed naar de suggesties hierboven en bijvoorbeeld het Firefox topic. Laat er niet téveel informatie in komen te staan. En is het mogelijk dit topic op te nemen in de topic-serie? Opera is freakin' awesome, dus ik verwijs graag mensen naar dit topic ;)

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:53
Hier is nog een voorstel tot aanpassing van punt 7:
7. Doe stap 1, sluit opera. Vergewis je ervan dat Opera niet meer loopt (even met Task Manager verifiëren), verwijder je profile\operaprefs.ini en start opera weer op. Lees Resetting your Opera profile voor nadere uitleg.

De reden dat ik de task manager verificatie inbreng is omdat Opera bij afsluiten alle .ini files opnieuw wegschrijft en het afsluiten wat tijd kan vergen. Bijvoorbeeld als Unite word gesynchroniseerd en cache wordt gewist.Het kan dan voorkomen dat er na het wissen toch weer de oude operaprefs.ini word geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-02 13:00
Nog wel wat bugjes, je kan niet slepen van window naar window met afspelende flash dingen en vreemde tabbalk wanneer je van user veranderd

zie trouwens dat deze problemen zijn opgelost in 10.51

[ Voor 17% gewijzigd door Exphy op 18-03-2010 00:59 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-04 10:43

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Ik zou het leuk vinden moest er bij het Unite gedeelte de userjavascript manager worden vermeld, erg handig ding dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Dominee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-04 22:28
Gister ook Opera geinstalleerd, en ben er al gelijk over te spreken.
Had ook weer eens Firefox geprobeerd, maar valt me op dat als ik een pagina naar beneden scroll
dit stotterend gaat. Met Opera gaat dit gelukkig wel vloeiender!!

Vind hem ook niet bijster ingewikkeld, het is even zoeken waar alles zit.. Maar dat geldt voor
alle browsers!

En hij is inderdaad snel, dit was ook een reden om sowieso van internet explorere af te stappen.
En een andere browser te gebruiken, heb er een aantal uit geprobeerd en Opera bevalt het best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:26

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Ik heb een probleem met de tooltips in Opera. Als ik over een link ga zie ik wel de titel in de tooltip maar niet het link adres. Hetzelfde geldt voor afbeeldingen met een link erin.

Volgens mij is het gebeurt nadat ik Fanboy's Element filter gebruikte. Maar ik heb toen ik Opera 10.50 installeerde alle instellingen verwijdert bij AppData\Local + Roaming, en ook bij voorkeuren > geavanceerd > inhoud > stijlopties staat nu gewoon weer user.css. Dus ik vraag me af wat het nu precies kan zijn.

Heb trouwens nog een mooi filmpje over Opera 10.50 van Opera Software zelf voor in de TS.
http://www.youtube.com/watch?v=H_mU7lkE-sA&fmt=22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Afbeeldingen geven geen URL tooltip meer, maar als het een link is met een naam, dan komt de naam als tooltip en de URL in de statusbalk. Zie het bijvoorbeeld hier met de quote knop.

Edit:
Filimpje is HD :D, met HTML5 (alleen beschikbaar voor UNIX build) is het meesterlijk, maar ook erg CPU intensief op mijn systeem :P

[ Voor 28% gewijzigd door Hero of Time op 19-03-2010 14:13 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Da's jammer. Ik heb de statusbalk standaard uit staan. Kan je het misschien zo aanpassen bij opera:config dat het wel bij de muiscursor verschijnt?

Filmpje is inderdaad bruut :) Als je "&fmt=22" van de link afhaalt krijg je het filmpje op lagere resolutie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb geen idee of dat mogelijk is. Ik weet wel dat eerdere versies, versie 9 meen ik of misschien zelfs nog ouder, het nog wel als laatste had. Ik vond het ook wel prettig om de URL te kunnen zien van een plaatje waar hij staat.

En dat filmpje speelde uiteindelijk wel vloeiend op m'n PC hoor, alleen was het laden en afspelen tegelijk wat zwaarder. Flash is echt lelijk als je 't met de HTML5 versie vergelijkt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-04 21:44

Iska

In case of fire, use stairs!

Net geswitched van 10.10 naar 10.50 en eerste reactie was: Wow!
Ik vind de Chrome-achtige interface erg gaaf en echt super snel! Net wel de statusbalk weggehaald want het is echt vreselijk irritant als onderin telkens iets knippert als je op een link staat met je muis.

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Hero Of Time schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:33:
Ik heb geen idee of dat mogelijk is. Ik weet wel dat eerdere versies, versie 9 meen ik of misschien zelfs nog ouder, het nog wel als laatste had. Ik vond het ook wel prettig om de URL te kunnen zien van een plaatje waar hij staat.
Heb nu een andere skin (Z1-Glass). En hier worden de tooltips wel bij de cursor weergegeven :D Zelfs heel mooi in het donkergrijs. Dus het is wel aan te passen.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/14dqe8k.jpg
RobertMe schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:04:
[...]

Paar screenshots van een "wat gecustomizde" installatie lijken me wel mooi/netjes erbij staan. Tabs aan de zijkant met visual tabs of zo (niet de standaard met tabs boven, visual tabs uit etc zoals elke browser er wel uit ziet).
Zoiets?

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/11ki815.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/dvke15.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Microgranules op 19-03-2010 18:06 . Reden: Andere afbeeldingen + info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

Ik vind 't mooi hoe de tabs over de titelbalk heen vallen waardoor er flink wat ruimte bespaard wordt, ook is het makkelijk dat de voortgang ook boven in het beeld gevolg kan worden waardoor de statusbalk overbodig is geworden (voor mij dan).
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/pinobot/opera-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Heb je gelijk in. Ik vind het ook mooier als de tabs bovenin staan. Bovenstaande screenshots zijn er dan ook alleen voor om te laten zien wat er mogelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Is het leuk idee eastereggs ook op te nemen in de TS? 8) (Ok, snap wel dat het 'm niet gaat worden)

type in adresbalk:
code:
1
/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Zowel voor de Mac als voor UNIX zijn trouwens nieuwe snapshots uitgekomen. http://my.opera.com/desktopteam/blog/
Er zijn weer .rpm en .deb pakketten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ik had sinds enkele dagen ook last dat youtube filmpjes niet meer getoond werden, de gekende "an error occurred, please try again later"-error. Dan probeerde ik mijn cookies te deleten en weer in te loggen, maar dan wilde dat weer niet werken. Na wat gegoogle ben ik op dit gestoten: http://www.google.com/sup...id=0dd050a3960e9cf9&hl=en

Samenvatting van de fix: in opera preferences moet de instelling voor de cookies op "accepteer alle cookies" staan, anders kan youtube niet inloggen. Reden is dat youtube rekent op een cookie van een extern domein, wat normaal niet wordt aanvaard door Opera als de instelling staat op "enkel cookies van hetzelfde domein accepteren" (oid, ik gebruik Opera in het engels wat ik doe met al mijn software).

Belangrijk is ook dat in de site preferences van youtube.com en www.youtube.com de cookies voor alle domeinen accepteren ingesteld staan ipv enkel het vermelde domein tijdens het gebruik van youtube, want zoniet krijg ik weer de error die ik initiëel trachtte te verhelpen.

Veel problemen met youtube dus, maar niet Opera-specifiek, aangezien Firefox-gebruikers hetzelfde melden, heb ik al gezien op internet.

Meer informatie over die error: http://www.google.com/sup...id=53cfc30e67bbb885&hl=en

[ Voor 8% gewijzigd door RuddyMysterious op 21-03-2010 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Final lijkt klaar te zijn

Zullen we morgen wel de release krijgen :)

Edit:
Voor de niet wetende, zolang hij niet is aangekondigd is de release niet officieel en moet je er maar vanuit gaan dat het een snapshot is en zolang is gebruik nog op eigen risico.

[ Voor 43% gewijzigd door RobertMe op 22-03-2010 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
En officieel: http://my.opera.com/deskt...0-51-for-windows-released
Opera 10.51 (build 3315) for Windows has been released.

Now even faster than before!

For example, Peacekeeper can be up to 20-30% faster than in Opera 10.50.

This release also addresses a couple of security issues, as well as various stability improvements and other bug fixes. Please see the changelog for more details.

Download
Changelog

Opera 10.51 final is a Windows-only release, but we are working hard on bringing the Mac and Unix versions to product quality.

As this is a security release, it will be available as an automatic update for Opera 10.50 and older versions that support automatic updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Laatst online: 02-04 21:32

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Iemand ervaring met deze release en het gebruik van een proxy server?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe bedoel je IStealYourGun? Heb je een proxy op je werk/school die bepaalde authenticatie nodig heeft waar Opera niet mee overweg kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Hero Of Time schreef op maandag 22 maart 2010 @ 13:40:
Hoe bedoel je IStealYourGun? Heb je een proxy op je werk/school die bepaalde authenticatie nodig heeft waar Opera niet mee overweg kan?
Er zijn over 10.50 klachten dat het heel langzaam werkt vanachter een proxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Geen ervaring mee, gelukkig :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Ik gebruik geen proxy. Maar wat ik me van de Opera forums herinner is is dat het aanzetten van Enable HTTP 1.1 for proxy soms helpt.

Om dat aan te zetten type opera:config in het adresveld --> enter --> type proxy in het zoekveld --> zet Enable HTTP 1.1 for proxy aan --> scroll naar beneden --> Save settings --> herstart Opera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:30
Ik gebruik sinds gister Opera Mini op mijn HTC Hero, en hoewel het natuurlijk een heel ander product is, is het wel zo'n goede mobiele browser dat ik er aan zit te denken om ook op de desktop van Firefox naar Opera te gaan. Enige nadeel is dat ik vrij veel plugins heb in Firefox dus wellicht moet ik af en toe toch nog Firefox... zal wel zien of ik over ga :)

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
_eXistenZ_ schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:08:
Ik gebruik sinds gister Opera Mini op mijn HTC Hero, en hoewel het natuurlijk een heel ander product is, is het wel zo'n goede mobiele browser dat ik er aan zit te denken om ook op de desktop van Firefox naar Opera te gaan. Enige nadeel is dat ik vrij veel plugins heb in Firefox dus wellicht moet ik af en toe toch nog Firefox... zal wel zien of ik over ga :)
wat voor plug-in functionaliteit mis je in Opera? Want het is er waarschijnlijk wel ;)

p.s. TS is wat aangepast. Nog extreem belangrijke dingen vergeten?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 231912 op 22-03-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Uit TS kopje:
Waarom Opera?t
Die T mag wel weg. Verder trots op wat jullie hebben neergezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
afraca schreef op maandag 22 maart 2010 @ 19:15:
Uit TS kopje:

[...]

Die T mag wel weg. Verder trots op wat jullie hebben neergezet ;)
verwerkt en dank.

mensen geïnteresseerd in de prestaties van opera 10.51:

klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Net van 10.10 naar 10.51 gegaan, ik merk een zeer verbeterde snelheid in sites zoals facebook en googlemaps. Zeer goed dus.

Enkele kleine bugs waar ik mij een beetje aan stoor:
- ik gebruik 2 schermen, en tab previews en sommige andere vensters worden getoond op het andere scherm in de linkerbovenhoek ipv op de plaats van de muispointer of zelfs maar op het juiste scherm
- als de progress bar nog zichtbaar is (ik laat hem onderaan popuppen, meer informatie zichtbaar, ik heb graag informatie) en ik scroll snel (smooth scrolling staat hier altijd uit), dan zie ik de progressbar nog even hangen op de plaats waar die stond toen de de website op die plaats de onderkant van het rendervlak raakte voor ik scrolde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Heb hier ook nog een paar aanpassingen voor de TS:

Bij de features die worden uitgelegd zou het mooi zijn als er een link komt met extra info over die feature.
Zoals dit bijvoorbeeld:
Opera Link
Opera Unite
Opera Turbo

Search
Mouse gestures
Site voorkeuren
Inhoud blokkeren
Sneltoetsen

En ergens de help pagina in het algemeen en dat je die met F1 kan bereiken als je ergens niet uit komt.

Bij inhoud blokkeren kan je eventueel ook nog vermelden dat je met Shift + klik 1 specifieke afbeelding blokkeert. Met gewoon klikken blokkeer je namelijk alle afbeeldingen die in dezelfde map staan.

En nu ff 10.51 installeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Opera Mini has been submitted to the Apple iPhone App store!
http://my.opera.com/community/countup/

*Fap fap fap fap fap*

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vet, al duurt het uiteraard even voordat het erop staat. Kan 'm nu iig nog niet vinden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352047

Ik heb vandaag Opera versie 10.51 als webbrowser geïnstalleerd. Nu valt het me op dat de kwaliteit waarmee internetsites worden weergegeven zeer matig is. Afbeeldingen zijn onscherp en de wat dikker gedrukte koppen zijn korrelig. Als ik dezelfde websites open met Google Chrome, dan is alles wel scherp.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen of doe ik iets gigantisch fout? Wie of wie heeft een oplossing. Ik ben namelijk wel erg te spreken over de functionaliteit van Opera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 352047 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 17:20:
Ik heb vandaag Opera versie 10.51 als webbrowser geïnstalleerd. Nu valt het me op dat de kwaliteit waarmee internetsites worden weergegeven zeer matig is. Afbeeldingen zijn onscherp en de wat dikker gedrukte koppen zijn korrelig. Als ik dezelfde websites open met Google Chrome, dan is alles wel scherp.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen of doe ik iets gigantisch fout? Wie of wie heeft een oplossing. Ik ben namelijk wel erg te spreken over de functionaliteit van Opera
op windows/linux/mac? iets meer informatie. het klinkt alsof er iets gigantisch fout gaat. het is namelijk niet de bedoeling :p

nieuwe mac build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Staat turbo misschien aan? Dat staat erom gekend afbeeldingen zeer erg te compresseren, tot het lelijke toe, om snelheid te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DevilsProphet schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 17:53:
Staat turbo misschien aan? Dat staat erom gekend afbeeldingen zeer erg te compresseren, tot het lelijke toe, om snelheid te winnen.
goede diagnose. om dit te checken, rechtsonder staat 4 tekens, de meest rechtse is turbo. klik erop om de opties te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352047

Bedankt voor jullie reacties. Ik draai Opera op Windows Vista.

Turbo staat op automatisch. Ik ga even experimenteren met de turbo uit :-)

Update: het was inderdaad de Turbo die de weergave van de pics verslechterde.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 352047 op 24-03-2010 20:19 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Hmm, de 10.51 thuis geïnstalleerd, maar toch een kleine irritatie gevonden als je veel tabps hebt. Vroeger kwam dit mooi in de titelbalk maar bij windows 7 heb je die niet meer, waardoor de pagina titel niet steeds zichtbaar is, wat wel wat vervelend is. Geen mogelijkheid om de titel van de pagina onderaan te laten tonen naast die turbo stuff?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Anoniem: 352047 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 17:20:

Dat Opera standaard geïnstalleerd wordt met Turbo op 'Automatisch' levert duidelijk problemen op.

De gewenste snelheid van het binnenhalen en tonen van een pagina is natuurlijk afhankelijk van wat de gebruiker wil en gewend is.

Maar het zou goed zijn als op de welkomstpagina na installatie aangegeven zou worden dat Turbo op automatische detectie staat en hoe je dat kunt veranderen.

Misschien goed voor een 'bug' report.

[ Voor 65% gewijzigd door GeekK op 25-03-2010 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
IStealYourGun schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 23:12:
Hmm, de 10.51 thuis geïnstalleerd, maar toch een kleine irritatie gevonden als je veel tabps hebt. Vroeger kwam dit mooi in de titelbalk maar bij windows 7 heb je die niet meer, waardoor de pagina titel niet steeds zichtbaar is, wat wel wat vervelend is. Geen mogelijkheid om de titel van de pagina onderaan te laten tonen naast die turbo stuff?
je zou kunnen kijken naar het installeren van een skin. Anders zou ik zo snel geen oplossing weten (alhoewel, minder tabs xD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ik meen me iets te herinneren dat je in opera:config kunt instellen hoever de tabs omhoog staan (setting heeft iets van chrome in de naam) als je de tabs hiermee omlaag zet krijg je misschien ook weer de titelbalk terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Simpelweg de statusbalk naar boven zetten, dan komen de tabs op hun eigen tabbar zoals het altijd al was en niet op de titelbalk zoals bij Chrome. Of een andere balk boven aanzetten, kan het ook doen, maar verlies je weer wat ruimte ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Het eerste 10.52 snapshot is beschikbaar (je kunt de links in het volgende gebruiken om de installers te dowaloaden).
This is a snapshot of Opera 10.52 for Windows.

In this build, there is a possible fix for some network problems when using proxies. The same fix might improve on the "Waiting for DNS confirmation of cookie domain(s)" message some people are seeing (try clearing cookies if the problem persists). There is also an attempt at fixing a problem where a corrupted cache would cause problems when viewing e-mails and opening attachments, and a few site compatibility fixes as well.

For more changes since the previous Windows snapshot, in addition to the changelog below, see the changelogs for the Unix and Mac snapshots that have been released since 10.51 final for Windows.

WARNING: This is a development snapshot: it contains the latest changes, but may also have severe known issues, including crashes and data loss situations. In fact, it may not work at all.

Download
Windows MSI / Windows Classic

Changelog
Attempted fix for DSK-287066 (E-mails, attachments and pages don't open due to corrupted cache)
Fixed CORE-28588 (Network problem when using proxy)
Fixed CORE-28533 (EnableOnDemandPlugin causes NSL (Never Stops Loading))
Fixed CORE-950 (selectedIndex wrong after removing all options but one from SELECT with size set)
Fixed CORE-5926 (Option unselectable if another option removed and SIZE but not MULTIPLE set)
Fixed CORE-8930 (Support any HTTP verb in XHR, with exceptions)
Fixed CORE-24158 (Zimbra crash)
Fixed CORE-25585 (selectedIndex is -1 after adding option)
Fixed CORE-26939 (Option element crash)
Fixed CORE-15621 (Wrong option selected when removing selected option)
Fixed CORE-26314 (ContentEditable div inserts BR tag inside itself when added to dom tree)
Fixed CORE-11792 (Width and height of image in display:none element is 0 (Orkut avatar))
Fixed CORE-26940 (Zero size redirect fails)
Fixed CORE-26315 (Progress bar doesn't disappear when document fails to do document.close)
Fixed CORE-26405 (Image onerror event regression)
Fixed CORE-22236 (Enabling designmode removes event listeners)
Fixed CORE-25558 (XMLHttpRequest response referer wrong when request initiated in call from another frame)
Fixed CORE-22687 (Incorrect precision on negative numbers)
Fixed CORE-24822 (Improving setTimeout and setInterval precision)
Fixed CORE-28141 (Opera crashes after running Gordon for a while)
Fixed CORE-28451 (Fix to make windowless QuickTime work)
Fixed CORE-27676 (Crash with many connection attempts over proxy)
Fixed CARAKAN-1111 (Setting location of https iframe from different server)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:16
Hoe is het mogelijk om je panelen voor definitief weg te krijgen? Als ik namelijk mijn bookmarks wil zien en ze daarna weer sluit (met de sneltoets command b) blijft het paneel open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
filenox schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:16:
Hoe is het mogelijk om je panelen voor definitief weg te krijgen? Als ik namelijk mijn bookmarks wil zien en ze daarna weer sluit (met de sneltoets command b) blijft het paneel open :)
F4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebedees
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-04 10:21
Ik wil graag als ik een tab open, dat hij niet automatisch verspringt naar de nieuwe tab. Ik kan nergens vinden waar ik dat uit kan zetten. Weten jullie dat?

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/tu4ztt-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:03
Sebedees schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:25:
Ik wil graag als ik een tab open, dat hij niet automatisch verspringt naar de nieuwe tab. Ik kan nergens vinden waar ik dat uit kan zetten. Weten jullie dat?
Hoe open je die tab? Gewoon rechtsklikken op een link en open in background tab lijkt me te doen wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebedees
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-04 10:21
Lol, opgelost inderdaad. Dank je. Nu vind ik Opera helemaal geniaal. Werkt eigenlijk veel soepeler dan Firefox

[ Voor 54% gewijzigd door Sebedees op 25-03-2010 18:30 ]

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/tu4ztt-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Is er een soort van online bugtracker voor Opera, want ik wil enkele bugs opzoeken of tenminste zoeken of problemen bestaan van gelijke aard als de problemen die ik zou willen aankaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
DevilsProphet schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:31:
Is er een soort van online bugtracker voor Opera, want ik wil enkele bugs opzoeken of tenminste zoeken of problemen bestaan van gelijke aard als de problemen die ik zou willen aankaarten.
De officele trakcer is helaas gesloten, er is wel een onofficiele, hier.
zezke schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:28:
[...]
Hoe open je die tab? Gewoon rechtsklikken op een link en open in background tab lijkt me te doen wat je zoekt.
Of, nog sneller, met de middelste muisnknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Sebedees schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:29:
Lol, opgelost inderdaad. Dank je. Nu vind ik Opera helemaal geniaal. Werkt eigenlijk veel soepeler dan Firefox
Andere opties:
mousegesture: rechtermuisknop inhouden, naar beneden, naar boven
sneltoets: shift+control+klik, of als je spacial navigation gebruikt (shift + pijltjes en er gaat een wereld voor je open, heerlijk als je ff de muis niet wilt gebruiken) shift+control+enter
DevilsProphet schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:31:
Nee, deze is er niet. Er is wel een onofficiële (en de link ernaar kan ik nu even niet terugvinden...), maar daarin staan zeker niet alle bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Vul de online user survey in!

Zag 'm pas na de installatie van 10.52. Was-ie er al langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
_/-\o_

Zijn er trouwens nog mensen die soms last hebben van renderfouten bij de laatste beta? :)
Afbeeldingslocatie: http://grab.by/3ji7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Helemaal linksonder in de statusbalk staat ook de switch voor het panel, en wat ik zelf erg fijn vind is om de "paneelschakelaar" aan te zetten:
Als het paneel openstaat: rechtsklik->"Aanpassen"->"Paneelschakelaar aan de rand van het scherm tonen" aanvinken, dan krijg je aan de linkerkant (of waar het paneel ook staat) een lange balk van een paar pixels, als je daar op klikt, opent of sluit het paneel zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

filenox schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:50:

Zijn er trouwens nog mensen die soms last hebben van renderfouten bij de laatste beta? :)
[afbeelding]
Nee, die zie ik met de Linux builds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Even vermelden dat ik de renderfouten krijg in Opera 10.52 build 8300 @ OSX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oei, alweer een nieuwe build. Zelfs ik als windows gebruiker vind dat ze toch eerst even mac en unix moeten releasen. Ik bedoel, wij hebben toch al het beste OS, nu ook nog de beste browser xD (dit is echt NIET serieus bedoeld, dus ga er ook alsjeblieft niet zo op in :p)

TS weer wat aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
filenox schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 19:35:
Even vermelden dat ik de renderfouten krijg in Opera 10.52 build 8300 @ OSX :)
Gewoon melden, met url's van pagina's die problemen opleveren (in het geval dat het specifiek is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Met 10.51 voor windows is het zo dat Opera precies enkele minuten nodig heeft om af te sluiten. Ik sluit af, maar het proces blijft enkele minuten draaien. Na een tijd zie je het geheugengebruik dalen totdat er niks over blijft en het zichzelf afsluit. Normaal duurt dat echter enkele seconden, nu blijft hij hele minuten niksen vooraleer over te gaan tot het afbouw-en-wegschrijf proces. Gekende bug?

Bedankt trouwens voor de links, maar ik kan een specifieke bug (tab preview toont in linkerbovenhoek 2e scherm in dualscreen opstelling) niet terugvinden in de toch wel uitgebreide bugtracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
DevilsProphet schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:04:Bedankt trouwens voor de links, maar ik kan een specifieke bug (tab preview toont in linkerbovenhoek 2e scherm in dualscreen opstelling) niet terugvinden in de toch wel uitgebreide bugtracker.
De openbare tracker is ook verre van volledig, het grootste deel van de meldingen komt van mensen die een stukje UserJS hebben geïnstalleerd dat de meldingen doorstuurt naar de openbare tracker wanneer je ze in de officiële zet. Bugs van mensen die dat script niet hebben zijn er dus niet in terug te vinden.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat jouw bug al bekent is, rapporteer maar zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

DevilsProphet schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:04:
Bedankt trouwens voor de links, maar ik kan een specifieke bug (tab preview toont in linkerbovenhoek 2e scherm in dualscreen opstelling) niet terugvinden in de toch wel uitgebreide bugtracker.
Heb je ook al op het forum gekeken? Als het daar ook niet staat, even een bug report aanmaken met de wizard en posten op het forum, zodat andere gebruikers het nummer ook weten en wat de omschrijving ervan is die je hebt opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ik ga er vanuit dat van de dual monitor problemen al een bug report is. Heb op het blog in ieder geval al vaker gelezen dat de preview op het verkeerde scherm komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kan er alsnog op het forum gekeken worden en vragen of er al een bug report voor is aangemaakt. Scheelt dubbele reports bij de devs ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ja, het dualscreen probleem staat al in de bugtracker met dit id: DSK-280558 (hier gevonden). Nu wachten tot ze er iets aan doen. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door RuddyMysterious op 25-03-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Na de update naar 10.51 heb ik een vage bug:

Zo hoort het eruit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/wTzKb.png

En zo ziet het er elke keer uit als ik Opera opnieuw start:
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/g7khO.png

Wat ik ook doe, de bovenste Opera Button blijft maar terugkomen.
Mis ik iets simpels, of is het echt een bug?

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Kan je die niet gewoon wegslepen? (SHIFT+F12 -> Buttons) :)

[ Voor 6% gewijzigd door filenox op 25-03-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Menubalk aan, dan weer uit, moetie weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-04 14:08
Iemand een skin of idee waarmee dat transparant weg gaat ? :(
Is nogal enorm vervelend

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/c-dude/transparant.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-04 23:36
Misschien de Windows native skin? Dan word bij mij bijna alles grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik gebruik Mint, kleine aanpassing gedaan zodat de Tooltip ook bij de skin hoort. Oftewel, pak een skin die gemaakt is voor een versie voor 10.50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

quartex schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 22:01:
Na de update naar 10.51 heb ik een vage bug:

Zo hoort het eruit te zien:
[afbeelding]

En zo ziet het er elke keer uit als ik Opera opnieuw start:
[afbeelding]

Wat ik ook doe, de bovenste Opera Button blijft maar terugkomen.
Mis ik iets simpels, of is het echt een bug?
Ga naar uiterlijk (Shift + F12) > Werkbalken. Klik dan op het O menu zodat er een oranje vierkant omheen komt en kies bij plaatsing voor "uit". Dan is en blijft het menu echt weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Is het de bedoeling dat je als je schermvullend werkt in Opera de transparantie wegvalt? Als ik hem kleiner doe, is het beeld wel transparant. Ik gebruik IBIS inspire Transparent 1.3c, maar mOI en Z1-Glass v2.39 doen dat ook niet. Net zomin de Standaard lay-out en de Windows Native Skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Mercatres schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:09:
Is het de bedoeling dat je als je schermvullend werkt in Opera de transparantie wegvalt? Als ik hem kleiner doe, is het beeld wel transparant. Ik gebruik IBIS inspire Transparent 1.3c, maar mOI en Z1-Glass v2.39 doen dat ook niet. Net zomin de Standaard lay-out en de Windows Native Skin.
Vista neem ik aan?

Opera gebruikt gewoon Aero van Windows voor de transparantie en in Vista is Aero bij een gemaximaliseerd venster niet transparant, en zijn dus ook alle Opera dingen die Aero gebruiken niet transparant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Snapshots voor iedereen! :D
http://my.opera.com/deskt...26/snapshots-for-everyone
Hi!

I'm the main Opera Mail developer in the team and have been working in the Desktop-Team for a couple of years. Unfortunately no major mail changes this time, I've been working on our CVS to Git transition, but I'll be back on M2 from now on!

After several months of hectic schedule to get the windows 10.50 release out, we're now going to try to get snapshots in sync again, meaning releasing on all three platforms at the same time.

This time we've got some really cool stuff like font bug fixes for both Mac and Unix

In other news, GTK skinning has received some more attention and we'd like some more feedback on that. If you are seeing a problem in the skin, let us know, and don't forget to mention which GTK theme you use. Several widget fixes also managed to get included in time! Look at the changelog for more details about this.

Also, you can expect Unite to be up and running again. Happy Friday beer

Known Issues
Mac
Some Carakan stability problems
Some stability problems on PPC
Fonts may be cut off when scrolling
Crashlogger doesn’t work for OS 10.4 ‘Tiger’

UNIX
Several font problems still remain
Language input issues
No KDE integration
Black drop down menus for some KDE3 users
Some command line options don't work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
RobertMe schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:15:
[...]

Vista neem ik aan?

Opera gebruikt gewoon Aero van Windows voor de transparantie en in Vista is Aero bij een gemaximaliseerd venster niet transparant, en zijn dus ook alle Opera dingen die Aero gebruiken niet transparant.
Dat zal de reden wel zijn, dank je :]
Verder ben ik heel tevreden over deze versie: aangenaam snel en er toch nog heel deftig uitzien.

[ Voor 11% gewijzigd door Mercatres op 26-03-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Microgranules schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:54:
Ga naar uiterlijk (Shift + F12) > Werkbalken. Klik dan op het O menu zodat er een oranje vierkant omheen komt en kies bij plaatsing voor "uit". Dan is en blijft het menu echt weg :)
Thnx! Ik werd er al een beetje gek van maar je oplossing werkte! =]

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
GeekK schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:40:
Vul de online user survey in!

Zag 'm pas na de installatie van 10.52. Was-ie er al langer?
Al vaker gedaan, maar nog een keer kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Heb mijn titelbalk probleem opgelost met het gebruiken van de native skin. Is iets minder mooi maar dat ergert me niet zo erg.
Overigens is het proxy probleem nog niet opgelost maar de workaround dat hier stond heeft het wel gefixed. :)

* IStealYourGun is weer blij met opera maar vindt het jammer van de bugs/irritaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Nieuw snapshot
Hello? Is This Thing On?
Here is a new snapshot. As you will see from the changelog it only includes Core fixes, so if you are awaiting a specific platform or interface bug to be fixed, then this is not the snapshot that will resolve your specific issue. However, it does fix several bugs relating to connection issues, and although the list of bug fixes is not long it should fix a number of seemingly unrelated networking problems, including the dreaded "Waiting for DNS" issue. So if you were having connection issues then this is the build you have been waiting for.

Feedback about connection issues, is particularly welcomed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
En weer één http://my.opera.com/deskt...efore-the-easter-holidays
Before we all go off to celebrate Easter Holidays, we thoughts we'd give you a few final fixes to show what we have been working on. As you can see from the changelog there are quite a lot improvements. Most of these issues are cross platform fixes, however both Mac and UNIX get a number of Widget fixes. Additionally we fixed a couple of the more annoying issues on UNIX.

Please try to keep your comments on topic (i.e. about the new changes and fixes we have made, or newly discovered bugs) as it helps to gather useful feedback. For general discussions of previously reported bugs please use the forums.

Thanks for the bug hunting over the holiday period!

Known Issues
Mac
Some stability problems on PPC
Fonts may be cut off when scrolling
Crash when using Opera Standard Skin (the default Mac Native is OK)
Crashlogger doesn’t work for OS 10.4 ‘Tiger’

UNIX
No KDE integration
Black drop down menus for some KDE3 users
Some command line options don't work
Fonts occasionally broken (small and multi-colored)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik krijg die 10.51 opeens als een automatische opgedrongen verplichte nasty bitchass update. Daar houd ik niet van.

De vorige versie die ik had, had gewoon rechtsonder een zoom-keuzemenu. Nu staat er een slider. Nu kan het niet meer met 1 klik maar moet het met twee klikken.

En al die Apple achtige grafische ongein hoeft van mij ook niet.

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Sando schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:48:
Ik krijg die 10.51 opeens als een automatische opgedrongen verplichte nasty bitchass update. Daar houd ik niet van.
Of updates automatisch gaan of niet is in te stellen onder voorkeuren->veiligheid
[b][message=33749339,noline]De vorige versie die ik had, had gewoon rechtsonder een zoom-keuzemenu. Nu staat er een slider. Nu kan het niet meer met 1 klik maar moet het met twee klikken.
Het oude keuzeding staat nog bij de knoppen als je onder de voorkeuren voor uiterlijk kijkt, kun je dus gewoon terugslepen.
[b][message=33749339,noline]En al die Apple achtige grafische ongein hoeft van mij ook niet.
Welke ongein?

EDIT: en gefeliciteerd trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:42
Mercatres schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:16:
[...]

Dat zal de reden wel zijn, dank je :]
Verder ben ik heel tevreden over deze versie: aangenaam snel en er toch nog heel deftig uitzien.
Als je trouwens in Vista ook bij gemaximaliseerde schermen transparant wilt hebben, kan je VistaGlaz gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jammer dat bij de UNIX build het wisselen tussen tabs weer niet lekker werkt met ctrl+tab. Nu blijft de switcher in beeld en moet je klikken op de entry om 'm weg te krijgen.
Verder nog weinig nieuws opgemerkt, al was er bij de changelog uiteraard wel wat leuke dingetjes, zoals de spatie navigatie en anti-aliasing voor fonts. Ziet er een stuk beter uit nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik weet ook wel, maar eerder kreeg ik altijd een notification en ik weet 100% zeker dat ik geen opties heb aangepast. Ik houd niet van verassingen want daar moet je tijd en zin voor/in hebben.
[b]Ook al Bezet schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:57:[/
b]
Het oude keuzeding staat nog bij de knoppen als je onder de voorkeuren voor uiterlijk kijkt, kun je dus gewoon terugslepen.
Ah thanks, ik had niet door dat dat de oude was want de nieuwe ziet er het zelfde uit maar staat volgens mij niet eens op die buttonpagina. Daar staat wel die slider, maar bij de default layout zit die slider onder dat percentageknopje, terwijl als je die er zelf heen sleept is het gewoon het oude percentageknopje.

Ik heb die oude percentageknop en een fit with knop ernaast gedaan. Die (oude) percentageknop is handig omdat je met je tablet met 1 touch kan kiezen en selecteren.
[...]

Welke ongein?
Dat alles on open of close zo vloeiend schuift en dat bij dotsearch je scherm vloeiend fade. En over Applevergelijkingen gesproken, dat je menubalk weg is. Bij Safari kan je bijvoorbeeld alt+f doen om dat menu te openen (bij WMP trouwens ook) maar in Opera is dat weg. Save page enzo staan nu onder page, maar die is niet te openen met een shortcut. Slecht voorbeeld natuurlijk want ctrl+s weet iedereen wel, maar voor acties die je niet uit je hoofd weet is het altijd handig even onder de alt+[i]ets te kijken.

Kleine dingen, maar het telt snel op als je hele browserworkflow moet veranderen. :P

offtopic:

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Sando schreef op maandag 05 april 2010 @ 11:19:
dat bij dotsearch je scherm vloeiend fade.
Vond ik zelf ook, maar je kunt het uitschakelen door opera:config#UserPrefs|DimSearchOpacity op 0 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Sando schreef op maandag 05 april 2010 @ 11:19:
Dat alles on open of close zo vloeiend schuift en dat bij dotsearch je scherm vloeiend fade. En over Applevergelijkingen gesproken, dat je menubalk weg is. Bij Safari kan je bijvoorbeeld alt+f doen om dat menu te openen (bij WMP trouwens ook) maar in Opera is dat weg. Save page enzo staan nu onder page, maar die is niet te openen met een shortcut. Slecht voorbeeld natuurlijk want ctrl+s weet iedereen wel, maar voor acties die je niet uit je hoofd weet is het altijd handig even onder de alt+[i]ets te kijken.

Kleine dingen, maar het telt snel op als je hele browserworkflow moet veranderen. :P
Niet je workflow, alleen wat instellingen.
Die schuifeffecten, ik vind ze zelf wel goed lopen, kun je uitschakelen bij opera:config#UserPrefs|Specialeffects

Zoeken is al behandeld

Er is bij Opera ook wel een standaard shortcut om het menu terug te krijgen maar die staat alleen bij Linux ingeschakeld vreemd genoeg. Kwestie van even naar voorkeuren->geavanceerd->shortcuts gaan en daar zoeken naar "enable menu bar" vervolgens even het platform UNIX gedeelte wissen en ook jij kunt met alt + F11 je menubalk aan zetten, natuurlijk kun je daar ook andere toetsen van maken als je wilt. (Je kunt de menubalk trouwens ook gewoon via het menu terugkrijgen)
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.