[ervaringen] Opera 10.x + 11.x Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 45.045 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:52

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Er is nu dus ook een 64-bits versie. Die zou meer dan 2GB kunnen pakken als dit nodig is.

Iemand deze al geprobeerd?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:13

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

strandbal schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:29:
Er is nu dus ook een 64-bits versie. Die zou meer dan 2GB kunnen pakken als dit nodig is.

Iemand deze al geprobeerd?
Draai al tijden met de 64 bit versie van Opera. Moet ik iets specifieks merken? Ow.... jullie Windows gebruikers hebben nu pas 64 bit support. Sorry, Linux loopt voor op Windows, even vergeten >:) :+ :P

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 22:29
Hero Of Time schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:07:
Dadona, hoeveel tabs precies? Kan je mij matchen? Heb nu dan wel wat minder open, maar dit is waar ik tot 2 weken geleden nog mee werkte:
[afbeelding]
160+ :+
Jij wint. Op 160+ tabs ben ik echt nog nooit uitgekomen (denk ik). Maar ik moet zeggen dat ik tegenwoordig een stuk minder helder op mijn netvlies heb hoeveel tabs open staan. Tabstacking in Opera is voor ons soort mensen een ramp. Dat werkt eigenlijk te goed. Op mijn desktop is het geen probleem, maar op de laptop wil ik wel eens vergeten dat daar het geheugen wat minder. :+
Ik moet wel zeggen dat het afspelen van video's nog altijd wat minder goed werkt. Helaas is de hardware matige versnelling nog altijd geen verbetering (naar het schijnt) bij Opera, hopelijk krijgen ze dat binnenkort toch onder de knie. Voor HD video zou dat toch wel prettig zijn.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tab stacking gebruik ik niet. Juist om die reden. En het werkte toen ik 't de eerste keer gebruikte niet helemaal lekker. Ik wilde de volgorde in de stack veranderen geloof ik, en dat ging niet. Of de pagina als je met de muis over de stack hovert anders hebben. Iets in die richting. Daarom maar geen stacks. Zit nu op 110+ tabs :P. Van de 7917 MB geheugen is 25,8% in gebruik. Dat komt omgerekend uit op 2050 MB (dus 2GB). Nog genoeg ruimte om verder te spelen met Opera :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Hero Of Time schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:07:
Dadona, hoeveel tabs precies? Kan je mij matchen? Heb nu dan wel wat minder open, maar dit is waar ik tot 2 weken geleden nog mee werkte:
[afbeelding]
160+ :+

Geheugengebruik in zo'n geval: 2,3 GB ofzo. Nu nog steeds meer dan 100 tabs open en 2 GB in gebruik :P. Opera blijft snel. Dit gebruik is overigens nog met 11.64.
Hoe hou jij je tabs uit elkaar dan? Op sommige momenten ga ik ook wel eens over de 100 tabs, maar altijd verspreidt over meerdere Opera schermen verspreid over maximaal 10 virtuele desktops. Nooit meer dan 20 tabs per Opera scherm open hier!

Moet zeggen dat ik erg tevreden ben met 12.00, de RC draai ik al een aantal dagen en het lijkt toch allemaal wat vlotter te werken. Ook de cpu:opera pagina is zeer welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

tarlitz schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:58:
[...]

Hoe hou jij je tabs uit elkaar dan? Op sommige momenten ga ik ook wel eens over de 100 tabs, maar altijd verspreidt over meerdere Opera schermen verspreid over maximaal 10 virtuele desktops. Nooit meer dan 20 tabs per Opera scherm open hier!

Moet zeggen dat ik erg tevreden ben met 12.00, de RC draai ik al een aantal dagen en het lijkt toch allemaal wat vlotter te werken. Ook de cpu:opera pagina is zeer welkom!
Via ctrl+tab, rechtermuis + scrollwiel, visual tabs, en niet te vergeten: Windows panel :>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Weet iemand hoe je Drag 'n Drop van tekst in Opera 12 uitzet :?

Ik selecteer altijd tekst altijd als ik deze lees en blijf dit selecteren. Zo activeer ik elke keer Drag 'n Drop, vet irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Hero Of Time schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:10:
[...]

Via ctrl+tab, rechtermuis + scrollwiel, visual tabs, en niet te vergeten: Windows panel :>.
Ah, dat werkt beter dan verwacht. Net even voor de gein alle links+comments op de frontpage van reddit geopened. Vooral Windows panel moet ik vaker gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Tijd voor een nieuw Opera topic :P Deze is met 12 outdated.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sando schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 20:45:
Tijd voor een nieuw Opera topic :P Deze is met 12 outdated.
Ligt eraan. Als de TS de boel update daar, kan een van de mods (like me) de titel aanpassen om 12.x aan de reeks toe te voegen :P.

Maar trek te keer en ga je gang en maak maar een nieuwe aan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:52

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Net Opera 32-bit gedeinstalleerd, en de x64 geinstalleerd. Viel me op dat de profielpaden anders zijn (kreeg een kaal profiel). Het hernoemen van de Opera mappen naar Opera x64 geeft me m'n instellingen weer terug.

Addons moet je wel herinstalleren. Verder werkt het redelijk feilloos :)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Hero Of Time schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 20:59:
[...]

Ligt eraan. Als de TS de boel update daar, kan een van de mods (like me) de titel aanpassen om 12.x aan de reeks toe te voegen :P.

Maar trek te keer en ga je gang en maak maar een nieuwe aan ;).
Dan loop ik voorbij aan RoeAntSte en GeekK die gewoon nog actief zijn in dit topic. :)
Dus van mij mag er ook wel gewoon 12 in de titel. Hoewel voor mijn gevoel de versienummers de laatste jaren sneller gaan. Het is nog niet zo gek als Chrome en Firefox, die volgend jaar op nummer 203.016 zitten, maar misschien kunnen we het ook omdopen tot het grote Opera topic.

Is het versietempo trouwens veranderd zodat 10 11 en 12 ongeveer corresponderen met het jaar waarin we leven, of is dat toeval?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 19:07

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Ik weet dat 9.x véél langer courant was dan alle versies sinds 10.x, dat is zeker. Het is allemaal een beetje loos gegaan toen Opera aan het rushen was voor het browservenster van Windows 7. Sindsdien zijn ze nooit gestopt met rushen, vandaar ook de vele kritiek op de stabiliteit en betrouwbaarheid van een final. Voor Opera 10 was een final altijd rotsstabiel, maar sinds 10 is een eerste final nooit echt meer zo geweest, helaas. Ik hou dus nog even de boot af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Die ervaring deel ik met je. Ik gebruik nu dan ook voornamelijk Chromium (Chrome vóórdat Google haar geheime truukjes en spyware instopt en de source sluit).

In het begin miste ik de inmense versatility van Opera, maar inmiddels ben ik wel voor dagelijks gebruik over. Gaat er iets fout, dan crasht de tab, niet de hele browser. Ook is het relaxter bij Chromium om perongeluk al je geheugen te overschrijden. Bij Opera was het handmatig Opera proberen te killen op een unresponsive computer; Chromium killt automatisch enkele eigen tabs.

Ook op trage/zuinige hardware zoals HTPCs en nettops merk je dat Opera toch echt een stuk zwaarder is.

Chrome zelf heb ik trouwens geen ervaring mee. Die gebruik ik principiëel niet. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Sando op 14-06-2012 23:17 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:38

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Update: Mac App Store edition (onderaan in het bericht):
Opera 12 was released earlier today through all our distribution channels but one. We now also announce the released of Opera 11.65, a security and stability update for the version of Opera that is distributed exclusively through the Mac App Store (MAS).

As of June 1st, it has been a requirement for all applications in the MAS to be using Mac OS’ sandboxing security technology. Although Opera itself has completed all the work needed and is running fine in a sandboxed environment, we have chosen to delay the MAS release of Opera 12 with sandboxing enabled. To ensure that our users get the best experience, we need third party plug-ins such as Flash Player from Adobe and Java from Apple/Oracle working in a sandboxed environment. These key third-parties still need more time to update their products.

Opera 12 for Mac without sandboxing is available from http://www.opera.com/browser/ today, and Opera 11.65 will be made available in the Mac App Store shortly.

Wat betreft deze thread: is er iemand die het 'auteurschap' van mij wil overnemen? Ik heb het nu meer dan 2 jaar samen met RoeAntSte bijgehouden en wil m'n aandacht nu op andere dingen richten. Uiteraard blijf ik wel mee deelnemen aan de thread. Er moet misschien een nieuwe openingspost komen, want de huidige is niet overal even over- en inzichtelijk.

@Redsandro: wat mij betreft mag het. :) Ik heb RoeAntSte een PM gestuurd over dit idee.

[ Voor 3% gewijzigd door GeekK op 14-06-2012 23:23 ]

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-05 16:01
Voor de Opera gebruikers die ook klant zijn van Ziggo; ik heb een kleine extensie gemaakt die die achterlijke "uw browser wordt niet ondersteund" boodschap verwijdert. Ik heb zelf nog geen nare bijwerkingen van de extensie gevonden maar als je ze ziet, laat het me weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
@GeekK, wat houdt het in? Ik wil wel een introfipo à la dit topic maken, maar bij nader inzien, ik kijk eens per maand hier voor interessant nieuws, dus het is niet zo dat ik nieuwtjes van Opera hier zal quoten.

• Nieuw topic / fipo-auteur gezocht? Lijkt me wel leuk. Dan kunnen de originele auteurs ook mede-auteurs zijn.
• Nieuws posten in dit topic? Dan moeten we even iemand zoeken die nóg enthousiaster is dan ik. :D

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eric-JH post vrij vaak nieuws van 't desktop-team blog. Lijkt mij erg enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 02:42
Maar ik ben ook moderator op de Comodo Forums en dat kost een flinke klap tijd. Ik ben geneigd de boot af te houden om ook dit topic onder mijn hoede te nemen hoezeer ik Opera een warm hart toedraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik kan in ieder geval wel even een nieuw topic aanmaken dacht ik. :)

[ervaringen] Het grote Opera Internet Suite topic

Poging tot gebaseerd op de huidige, enkele stukken gewoon gekopieerd en derhalve de oude crew ook ff genoemd.

Alle mods, admins, Noorks, GeekKs en RoeAntStes kunnen en mogen en worden aangespoord om fouten te verwijderen en coolheden toe te voegen. :)

Het is een imo nette TS. Dingen toevoegen, verwijderen, titelchange, etc; hoef je niet met mij te overleggen ofzo, jullie zijn prima auteurs. :)

Als goedgekeurd, dan Hero Of Time slotje? :)

[ Voor 19% gewijzigd door Sando op 16-06-2012 02:51 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.