[ervaringen] Opera 10.x + 11.x Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 45.165 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:58

RnB

Toch maar weer even Opera geprobeerd, vond de snelheid altijd al super namelijk. Maar wegens kleine irritante bugs, ben ik toch steeds weer teruggegaan naar FF.

Maar nu, met versie 10.51, vind ik dat ze (eindelijk) puik werk hebben afgeleverd! :D Alle bugs waar ik met eerdere versies last van had, zijn nu verdwenen, heerlijk!
Daarnaast is ie dus nóg sneller geworden, wat ook super is. Yes, hoop dat ie me nog lang gaat bekoren, want heb geen zin om wéér terug te gaan naar FF.

Wat ik wel frapant vind, is dat bepaalde sites dus helemaal niet zo snel laden. Die sites laden dan sneller in FF. :? De meeste sites waar ik naartoe ga, laden wel merkbaar sneller, maar sommigen dus ook merkbaar langzamer of helemaal niet.. Dan lijkt het net alsof ie geen verbinding kan maken met de site. Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen?

[ Voor 26% gewijzigd door RnB op 05-04-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:37
Zie je Opera een seconde wachten voordat contact met de site word gemaakt? Dat kun je het beste zien met de statusbalk ingesteld als pop up onder aan de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

@ RnB: Opera > FF op gemiddelde snelheid dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 22:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er zijn ook een paar bugs nog met cookie-domains. Weet niet of deze in 10.50 ook al zitten, maar bij de laatste paar snapshots is het een probleem waardoor sommige sites niet lekker willen laden. Een refresh lost het over het algemeen wel op.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Vreemd dat wanneer ik een tab afsluit dat ook mijn window afsluit, heb ik thuis geen last van maar wel hier op werk.. heb trouwens opera 2x aanstaan. Iemand enigee hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:11

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
@thr- : Welke versie gebruik je? Bij de laatste snapshot kan Opera inderdaad crashen (als je dat bedoelt) als je een tab sluit. Vreemd genoeg ligt dit niet aan de tab-balk, maar aan de adres-balk... als je die uitschakelt heb je er geen last van. Maar wel last van het gebrek aan een adres-balk natuurlijk....

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
Nee geen crash, window sluit gewoon helemaal af. 2de window blijft wel gewoon staan. Heb er geen last van wanneer ik meerdere tabs open heb staan, alleen met 1 tab.

Version
10.51

Build
3315

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
thr- schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:31:
Nee geen crash, window sluit gewoon helemaal af. 2de window blijft wel gewoon staan. Heb er geen last van wanneer ik meerdere tabs open heb staan, alleen met 1 tab.

Version
10.51

Build
3315
Daar is inderdaad meer over geklaagd, ik weet niet of het zo hoort te werken of dat het een bug is. Helpt het als je "allow empty workspace" uitvinkt? (voorkeuren->geavanceerd->tabs->meer opties). Standaard staat dat overigens al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
Heb nu wel "Allow window with no tabs" aangevinkt (Heb trouwens geen "Allowed empty workspace" kunnen vinden :p) Nu blijft mijn window wel open staan maar dan zonder een speed dial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
thr- schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:53:
(Heb trouwens geen "Allowed empty workspace" kunnen vinden :p)
Meh, die naamsverandering ook altijd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:16
Als ik met opera 10.52 via Ideal wil betalen, krijg ik de volgende foutmelding:
Deze site is geblokkeerd voor het onveilig uitvoeren van een plugin. Hierdoor wordt de pagina mogelijk niet juist weergegeven. De pagina blijft dan ook leeg.

Hier had ik met Opera eerst geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arjantje72 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 17:34:
Als ik met opera 10.52 via Ideal wil betalen, krijg ik de volgende foutmelding:
Deze site is geblokkeerd voor het onveilig uitvoeren van een plugin. Hierdoor wordt de pagina mogelijk niet juist weergegeven. De pagina blijft dan ook leeg.

Hier had ik met Opera eerst geen last van.
maskeren of identificeren als werkt niet? (rechtermuisknop: sitevoorkeuren: netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

EricJH schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 00:49:
Zie je Opera een seconde wachten voordat contact met de site word gemaakt? Dat kun je het beste zien met de statusbalk ingesteld als pop up onder aan de pagina.
Ja, zo kan je het wel noemen ja.
Ipv gelijk verbinding en loaden, duurt het echt tergend lang om te verbinden en daarnaast duurt het laden van de site ook lang. Soms worden de sites niet eens geladen.

Maar ben inmiddels weer terug bij FF, toch wel. :P Dit ivm incompatibiliteit met de ABN site en aangezien ik die vaak gebruik, houdt het hier op.. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
RnB schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:24:
[...]

Ja, zo kan je het wel noemen ja.
Ipv gelijk verbinding en loaden, duurt het echt tergend lang om te verbinden en daarnaast duurt het laden van de site ook lang. Soms worden de sites niet eens geladen.
Is bij de snapshots een bekend probleem maar komt dus kennelijk ook bij de finals voor. Ik kan me best voorstellen dat je er genoeg van hebt maar zou je toch aan willen raden het even opnieuw te proberen wanneer 10.52 uitkomt (ik neem an dat ze het probleem daarin wel op zullen lossen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:16
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 19:14:
[...]

maskeren of identificeren als werkt niet? (rechtermuisknop: sitevoorkeuren: netwerk)
Helaas, dat heeft ook geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

GeekK schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:20:
@thr- : Welke versie gebruik je? Bij de laatste snapshot kan Opera inderdaad crashen (als je dat bedoelt) als je een tab sluit. Vreemd genoeg ligt dit niet aan de tab-balk, maar aan de adres-balk... als je die uitschakelt heb je er geen last van. Maar wel last van het gebrek aan een adres-balk natuurlijk....
Die bug wordt veroorzaakt door de multi-search op de werkbalk. Als je die al verwijdert, is het probleem ook weg. Staat in de commentaren onder 't blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ook al Bezet schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:32:
[...]

Is bij de snapshots een bekend probleem maar komt dus kennelijk ook bij de finals voor. Ik kan me best voorstellen dat je er genoeg van hebt maar zou je toch aan willen raden het even opnieuw te proberen wanneer 10.52 uitkomt (ik neem an dat ze het probleem daarin wel op zullen lossen).
Ah oké, bedankt voor de tip.
Zal het tegen die tijd weer checken dan, hopelijk kan ik dan ook gewoon op de ABN site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Bedankt voor de tips. Natuurlijk kan je heleboel customizen, maar als je in een periode van drukte en deadlines opeens perongeluk zo'n update binnenkrijgt en al je truukjes werken anders, dan is dat even een slechte timing.
Ook al Bezet schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:29:
[...]
ook jij kunt met alt + F11 je menubalk aan zetten, natuurlijk kun je daar ook andere toetsen van maken als je wilt. (Je kunt de menubalk trouwens ook gewoon via het menu terugkrijgen)
Alt+F11? Gebeurt bij mij niets. Ik hoef die menubalk niet perse terug te krijgen, maar het zou mooi zijn als het net zo werkt als alle andere menubalkloze programma's. Net zoals standaart minimaliseren en sluiten rechtsboven aan een venster zitten, zo kunnen in menuloze programma's de menu-items met alt+menuletter benadert worden. Ook in Safari. Dat wil ik graag in Opera hebben. Maar in Opera werken die shortcuts pas als je Show Menubar aanhebt.

Verder is het wel mooi. Ik heb Opera zelfs op mijn oude XP SP2 laptop geüpdated. Maar dat had ik beter niet kunnen doen want nu blijft de browser nog geen 20 seconden open voor ie crasht. Altijd.

Verder wel mooi, ik heb zelfs mijn oude XP SP2 laptop geüpdated. Maar dat kon ik beter niet doen, de browser blijft nog geen

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:58
Ook bij mij werkt ALT + F11 niet

Ik vind het jammer dat deze balk weg is aangezien is deze vaak gebruik voor de bladwijzers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
tlpeter schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:39:
Ook bij mij werkt ALT + F11 niet

Ik vind het jammer dat deze balk weg is aangezien is deze vaak gebruik voor de bladwijzers.
Sando schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:24:
Alt+F11? Gebeurt bij mij niets.
Zoals ik al zei...
[...]maar die staat alleen bij Linux ingeschakeld vreemd genoeg. Kwestie van even naar voorkeuren->geavanceerd->shortcuts gaan en daar zoeken naar "enable menu bar" vervolgens even het platform UNIX gedeelte wissen[...]
Sando schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:24: Ik hoef die menubalk niet perse terug te krijgen, maar het zou mooi zijn als het net zo werkt als alle andere menubalkloze programma's. Net zoals standaart minimaliseren en sluiten rechtsboven aan een venster zitten, zo kunnen in menuloze programma's de menu-items met alt+menuletter benadert worden.
Dat zou inderdaad handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:58
Grappige quote van mij terwijl dat niet door mij geschreven is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
tlpeter schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:29:
Grappige quote van mij terwijl dat niet door mij geschreven is :9
Knip- en plakfoutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hmm, apart, als ik Alt+T doe bijvoorbeeld, krijg ik netjes het menu item van Tools. Navigeren met de pijltjestoetsen (links en rechts) gaat gewoon een menu item opzij. Maar dit is bij Linux. Zowel 10.10 als 10.52.

Net even getest in een Windows VM, dat werkt weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Hero Of Time schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:22:
Hmm, apart, als ik Alt+T doe bijvoorbeeld, krijg ik netjes het menu item van Tools. Navigeren met de pijltjestoetsen (links en rechts) gaat gewoon een menu item opzij. Maar dit is bij Linux. Zowel 10.10 als 10.52.

Net even getest in een Windows VM, dat werkt weer niet.
Precies :P Lijkt het erop dat Opera-Linux nu een stapje voor is met usability? :P
Grootste annoyance in Opera-Linux voor mij is dat een klik op adres deze niet automatisch selecteert zoals in Windows. Ik weet niet of dat aan Opera of aan de window manager ligt.

(Ik heb Windows en Linux naast elkaar op twee computers met KVM, ik kan niet zonder. Gelukkig houd ik niet van Apple. ;))

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sando schreef op donderdag 08 april 2010 @ 22:45:
[...]

Precies :P Lijkt het erop dat Opera-Linux nu een stapje voor is met usability? :P
Grootste annoyance in Opera-Linux voor mij is dat een klik op adres deze niet automatisch selecteert zoals in Windows. Ik weet niet of dat aan Opera of aan de window manager ligt.

(Ik heb Windows en Linux naast elkaar op twee computers met KVM, ik kan niet zonder. Gelukkig houd ik niet van Apple. ;))
Als work-around kan je F8 gebruiken ipv klikken. Dat selecteert de hele adresbalk zoals je bij Windows gewent bent. Het is iig niet iets dat aan je WM ligt, want ik gebruik Xfce4 en dat heeft hetzelfde 'probleem'. Alle versies die ik op Linux heb gebruikt heeft het, dus de oude Qt based versies en de huidige snapshots. Wordt al wat langer op het forum over geklaagd btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
Fixed DSK-290031 (Client gets in an endless synchronization loop)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-09 13:52

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Als ik Opera Dragonfly start, wordt dat altijd voor de meest linkse tab geladen. Eigenlijk wil ik dat dat gewoon voor de actieve tab gebeurt, maar ik kan bij de instellingen nergens zo'n optie vinden. voor versie 10.50 werd Dragonfly bij mij wel altijd voor de actieve tab geladen (gebruik nu 10.51).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Microgranules schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:03:
Als ik Opera Dragonfly start, wordt dat altijd voor de meest linkse tab geladen. Eigenlijk wil ik dat dat gewoon voor de actieve tab gebeurt, maar ik kan bij de instellingen nergens zo'n optie vinden. voor versie 10.50 werd Dragonfly bij mij wel altijd voor de actieve tab geladen (gebruik nu 10.51).
Hoe start je dragonfly? Als ik met rechts op een pagina klik en dan op "inspect element" dan wordt Dargonfly gewoon voor de actieve pagina geladen, met een kader rond het element waar ik op klikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-09 13:52

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Ik start het altijd met control + shift + i. En t/m 10.10 werd dan altijd de actieve tab geladen.
Ik zou het wel op de manier kunnen doen zoals jij zegt, maar heb liever dat er een optie is om zoiets aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 22:01
Iemand anders ook het probleem dat je bij [CiP]Project Raven geen foto's ziet? Ik heb al voor de 'delete private data' optie in Opera (versie 10.51, build 3315) gekozen, maar nog altijd geen foto's. In IE8 zijn er geen problemen, maar in Chrome zie ik de foto's ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Dadona op 09-04-2010 19:28 ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dadona schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 19:26:
Iemand anders ook het probleem dat je bij [CiP]Project Raven geen foto's ziet? Ik heb al voor de 'delete private data' optie in Opera (versie 10.51, build 3315) gekozen, maar nog altijd geen foto's. In IE8 zijn er geen problemen, maar in Chrome zie ik de foto's ook niet.
Geen probleem om de foto's te zien. Linux build, 6306.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Als ik Turbo aanzet dan zie ik de foto's wel :S

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik zie alle fotos gewoon onder Opera 10.51. Gebruik geen turbo.
Misschien de cache leegmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Cache had ik al leeggemaakt met delete private data en inmiddels heb ik het ook met ccleaner geprobeerd, maar nog altijd krijg ik de foto's niet te zien.

[ Voor 61% gewijzigd door Dadona op 09-04-2010 21:10 ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:59
Iets te fanatieke urlfilter misschien? Zet deze eens uit (rechtsklik->Sitevoorkeuren bewerken->Inhoud->Vinkje weghalen bij "Inhoudblokkering inschakelen")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05-2024
En beta 2 komt eraan voor Mac,
http://my.opera.com/deskt...09/mac-beta-2-well-almost
Yes that's right Mac Beta 2 is fast approaching. Just a few more rough edges to clean up. With this build we are re-introducing voice over support for Mac, and lots of Widget fixes!

Enjoy the weekend and the build :beer:

Known Issues

* Some stability problems on PPC

WARNING: This is a development snapshot: it contains the latest changes, but may also have severe known issues, including crashes and data loss situations. In fact, it may not work at all.

Download

* Macintosh (Universal) / Macintosh (Intel-only)

Changelog
Desktop

* Revamped screen reader code

Core

* Fixed CARAKAN-1224 (Westpac Australian Bank carshes)
* Fixed CORE-27688 (Dragonfly doesn't select active tab when opened)

Mac

* Reintroduced VoiceOver support
* Fixed DSK-270588 (Scrolls too fast and jumpy with momentum)
* Fixed DSK-276581 (Long Accept-Language headers causes site compatibility issues (also for Unite!))
* Fixed DSK-285106 (1 minute freeze on initial startup)
* Fixed DSK-288368 (.focus removes existing textarea selections)
* Fixed DSK-288381 (Context menu stops working after bringing it up on a plugin object)
* Fixed DSK-288762 (Cmd changed to Ctrl without making changes)
* Fixed DSK-290280 (Add shortcut for changing tab from HIG)
* Fixed DSK-290489 (Text not being rendered when whole string is not fully visible after scrolling)
* Fixed DSK-290499 (Right-click-scrolling doesn't bring up tab cycler)
* Fixed DSK-291273 (Opera crashes when loading video (Flip4Mac))
* Fixed DSK-291291 (Crash when changing to Opera Standard skin)
* Fixed DSK-291744 (Should be possible to escape crash-on-startup loops)
* Fixed DSK-292890 (Enable smooth scrolling by default on Mac)

Mac Widgets

* Fixed DSK-271514 (Widget secondary-click menu don't display correct keyboard shortcuts)
* Fixed DSK-272038 (Widget notifications)
* Fixed DSK-282896 (Widget is presented on panel if removed manually)
* Fixed DSK-282903 (Widget does not contain (2) on panel)
* Fixed DSK-285581 (Widget do not sticks to desktop in always on top mode)
* Fixed DSK-285593 (Upgrade widgets texts are truncated in PL version)
* Fixed DSK-285601 (Impossible to install multiple instances of one widget)
* Fixed DSK-285623 (Unite music player & Ebook reader widgets always captures focus)
* Fixed DSK-286035 (Impossible to install widget with default settings as a standard user)
* Fixed DSK-287451 (Wrong widget name suggested if widget is installed after previous upgrade)
* Fixed DSK-288256 (Possible to minimize application even it it is Always on top or Always below)
* Fixed DSK-288955 (Default widget name is displayed on panel even if custom name was set)
* Fixed DSK-288959 (Why do I need to upgrade explanation is clipped)
* Fixed DSK-290047 (Notifications don't display text on Mac)
* Fixed DSK-290731 (widget with long name failed to install)
Only for Mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dadona schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 19:26:
Ik heb het ook even op een XP machine geprobeerd (VM) met de laatste snapshot en ook hier gewoon plaatjes. Er is duidelijk iets op je systeem wat 't blokkeert, want als Chrome het ook niet goed doet, is het niet je browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik vind Opera 10 toch wel meer vervelend dan goed tijdens mijn dagelijkse browsen.
ctrl+t g zin met zoektermen
opent de pagina en staat mijn vorige zoekterm in de inputbox. Dat doen meer sites.

Faceboek (en andere sites) hebben steeds de inputboxen greyed out terwijl dat in andere browsers niet zo is. Moet je een random aantal keer refreshen totdat ie niet meer greyed out is.

En op sommige andere sites ga je tiepen in een box en opeens PLOEP is alles weg en staat er wat je de vorige keer tiepte.

meh.
Hero Of Time schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:19:
[...]

Als work-around kan je F8 gebruiken ipv klikken. Dat selecteert de hele adresbalk zoals je bij Windows gewent bent.
Hey fijn om te weten!
Ik wou dat nautilus en thunar dat ook deden!

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Hero Of Time schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:34:
[...]

Ik heb het ook even op een XP machine geprobeerd (VM) met de laatste snapshot en ook hier gewoon plaatjes. Er is duidelijk iets op je systeem wat 't blokkeert, want als Chrome het ook niet goed doet, is het niet je browser.
Ik zat zelf ook in die richting te zoeken, maar ik vond het raar dat het met Turbo wel snel ging. Maar de oorzaak is....die verduivelde Experiabox! De firewall in de Experiabox vertraagt de boel af en toe zo ongelovelijk dat ik het grootste deel van de tijd een timeout krijg waarschijnlijk. Soortgelijke problemen traden ook op bij Google Images, ook daarbij was wisselvalligheid troef.
Anyway. Niet de schuld van Opera, sterker nog, het was hun Turbo optie die mij aan het denken zette. :)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sando schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:39:
Ik vind Opera 10 toch wel meer vervelend dan goed tijdens mijn dagelijkse browsen.
ctrl+t g zin met zoektermen
opent de pagina en staat mijn vorige zoekterm in de inputbox. Dat doen meer sites.

Faceboek (en andere sites) hebben steeds de inputboxen greyed out terwijl dat in andere browsers niet zo is. Moet je een random aantal keer refreshen totdat ie niet meer greyed out is.

En op sommige andere sites ga je tiepen in een box en opeens PLOEP is alles weg en staat er wat je de vorige keer tiepte.

meh.
Hmm, heb ik nog niet meegemaakt. Ik krijg altijd wat ik invoer en m'n tekst verdwijnt ook niet spontaan. Weet je zeker dat je niet per ongeluk bepaalde shortcuts gebruik, van Opera of je WM?
[...]

Hey fijn om te weten!
Ik wou dat nautilus en thunar dat ook deden!
Je kan via tab en de pijltjes toetsen de adresbalk uiteindelijk wel selecteren, maar even snel F8 of F6 (bij Windows veel gebruikt, net als bij FF) om 't te selecteren heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Oh, probeer ctrl+l (kleine L) eens ;). Maar doe geen ctrl+a en daarna ctrl+o :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Hero Of Time schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 15:36:
[...]
Hmm, heb ik nog niet meegemaakt. Ik krijg altijd wat ik invoer en m'n tekst verdwijnt ook niet spontaan. Weet je zeker dat je niet per ongeluk bepaalde shortcuts gebruik, van Opera of je WM?
Ja pretty sure. Het is alsof de pagina onLoad() de textfield de waarde van de vorige keer meekrijgt. Alleen dat de onLoad pas na 4 seconden afvuurt, waardoor het reeds getiepte verhaal opeens vervangen wordt door wat er de vorige keer stond. Het kwam sinds de update van 9.x naar 10.
Je kan via tab en de pijltjes toetsen de adresbalk uiteindelijk wel selecteren, maar even snel F8 of F6 (bij Windows veel gebruikt, net als bij FF) om 't te selecteren heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Oh, probeer ctrl+l (kleine L) eens ;). Maar doe geen ctrl+a en daarna ctrl+o :P.
Ctrl+L zal ik morgen bij het werken even proberen!
Windows Explorer Adresbalk + alles selecteren is trouwens Alt+D, timesaver!

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gebruik je een user.js? Schoon profiel geprobeerd? Misschien dat het vanwege de upgrade fout gaat.

Alt+D in Explorer, goeie. Maar F6 werkt ook, al doet dat misschien niet bij de eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Nee geen schoon profiel, en ja user.js voor een paar sites als youtube. Niets relevants zover ik weet maar ik zal eens met een clean slate beginnen als ik een beetje rommeltijd heb!

F6 werkt hier trouwens niet. Windows 7. Als je er een paar keer op drukt selecteer je wel de pijl van de adresbalk, maar niet het adres en je kan ook niet beginnen met tiepen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

offtopic:
F6 tot pijltje in adresbalk, dan spatie.

De laatste Opera build heeft net als die voor Pasen het probleem met ctrl+tab, de tabswitcher blijft in beeld, helaas. Ben wel blij dat de spatie het weer gewoon doet, open wel eens m'n homepage (tweakers.net) via ctrl+spatie en ook knoppen activeer ik regelmatig met de spatiebalk. Ik hoop dat dit bij de volgende UNIX build wordt gefixed. Ook de back en forward knoppen van de muis moeten maar eens wat aandacht krijgen.

Daarnaast heb ik ook het probleem dat als ik een mouse gesture heb gebruikt, ik de rechtermuisknop 1x moet gebruiken (dus context menu krijg) voordat ik bepaalde elementen van sites kan gebruiken (zoals links en scrollbalken). Best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
http://my.opera.com/deskt...=24594441#comment24594441
Here is a new build with some very nice fixes for PowerPC and our initial work on KDE 4 integration. Neither is perfect but we hope that you will see that we are finally getting somewhere.

Being work in progress, there are some issues that you may stumble across. PowerPC users will hit a crashing bug if they try to run the Acid 3 test. However many other sites will see a vast improvement. We'd therefore encourage users to test a range of their favourite sites and submit cash logs if they hit any. KDE users should also be aware of a crash on exit.

Even if you aren't interested in PowerPC or KDE we would encourage you to give the build a spin as there fixes to Core and Carakan as well.

Note: As always try to keep comments on topic and don't repeat already reported bugs. Also, when discussing new issues please mention which Operating System you use, including the version (and the distribution and Desktop Environment on UNIX/Linux).

Known Issues
PPC builds crash on the Acid 3 test.
UNIX
Problems with some font settings
No printing
Crash on exit for KDE users
Upgrading .rpm packages from prior 10.5x builds will result in broken application menus (uninstall and reinstall instead)
Ook al bezet is een blije KDE gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Wat betreft laatste build:
sabisan # 14. April 2010, 07:45
Switching the tabs (with mouse-clicking on them) with some random (quite long sometimes) delays.

Win7x64

EDIT: Also scrolling&typing delays

EDIT2: Cpu usage too high

EDIT3: After just restarting Opera all problems above dissapeared. Weird

EDIT4: After a while all the problems come back.
Heeft /me ook last van. Terug naar build ervoor.....

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Fixed DSK-289505 (Mouse keys ("Button6" and "Button7", as reported by xev) don't work)
Yeah, mijn back en forward knoppen werken weer :D. Ook ctrl+tab doet 't weer normaal, de tab switcher blijft nu niet meer in beeld. Was bij de vorige twee builds een probleem. Alleen nog maar de rechtermuis+scrol en dan is alle functionaliteit in orde. Is er alleen nog OS/toolkit integratie die verder gedaan moet worden. Zo is het vreselijk irritant als websites maar 1 stijl opgeven voor invoervelden en keuzemenu's. Heb je een donker thema, dan is of de invoer zwart en tekst wit, maar als de CSS alleen een tekstkleur definieert, zie je alsnog niets. Andersom ook, als ze wel een kleur opgeven voor 't invoerveld, maar niet de tekstkleur opgeven. Ik heb nu dan de invoer met de skin wit gemaakt en de tekst is van m'n thema oranje, dus dat gaat op zich nog goed. Alleen keuzemenu's (dropdown) gaat nog niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Youtube doet het bij mij niet meer. Zegt dat hij een nieuwere flash versie nodig heeft. Bij een vriend werkt het ook niet (zelfde melding). Hij zegt dat Firefox wel werkt. Meer mensen hier last van op het moment?

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Neko Koneko schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:55:
Youtube doet het bij mij niet meer. Zegt dat hij een nieuwere flash versie nodig heeft. Bij een vriend werkt het ook niet (zelfde melding). Hij zegt dat Firefox wel werkt. Meer mensen hier last van op het moment?
Werkt hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
kreeg toevallig 10 minuten geleden ook die melding, op twitter stond er al een work-around, maar die werkt niet bij mij, voor diegene die het toch willen proberen: http://twitter.com/petternilsen/status/10452593811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
Heb ik inderdaad ook last van, laatste versie van flash draaien.

/edit Workaround werkt dus ook niet voor mij, wat wel werkt is "Mask as Firefox"/"Masquerade as Firefox". Ipv refresh moet je ook even je Opera opnieuw starten.

Nou niet meer, 1 filmpje kunnen laden en verder zelfde probleem. :X

[ Voor 23% gewijzigd door thr- op 15-04-2010 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Confirmed met 10.51 als met het laatstse snapshot 3353.

Ik heb de cookies gewist, mijn userjs en ad blocking uitgeschakeld en geprobeerd te identificeren en te maskeren als IE en FF zonder effect.

Klinkt mij als tijd voor een browserjs fix in de oren. Misschien de blog van Hallvord M Steen in de gaten houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Ik ben overgegaan van 9.64 naar 10.51, maar dat was wel een ehm.. cultuurschok zeg.
Ik zit met Windows XP klassiek thema en ik zat een tijdje met het gevoel alsof ik van Office 97 naar 2007 ben gegaan.
Inmiddels zijn alle ronde, schuivende, fadende en floepende features er weer uit, maar ik weet niet hoe ik de ronde hoeken van de dialog boxes kan wegkrijgen. Deze dialogboxes dus
Ik zie in Opera wel iets met opera:config#UserPrefs|DialogConfiguration maar dat bestand kan ik niet vinden. (Ook niet na een nieuwe install)
Wat ik op internet vind, lijkt allemaal over oude versies te gaan. Iemand een idee?
Hierna wil ik de inline search groene klodder met ronde hoeken nog afschieten, dat zal wel een css ding zijn? (Ik wil die net zoals de gele vakjes)
En om een of andere reden kan ik geen Nederlands woordenboek installeren (Er is een fout opgetreden, probeer het later opnieuw)
Waar ik wel heel blij mee ben is dat de javascript engine veel sneller is geworden. Vooral bij slashdot was het een ramp om onderwerpen op de achtergrond in tabs te openen en op de hoofdpagina te scrollen. Het hikt nog steeds, maar niet meer onwerkbaar.
edit:
Youtube zegt ook bij mij Old Flash, Go upgrade!. Cookies altijd toestaan, refferer, automatic redirect instellingen maakt niet uit

[ Voor 5% gewijzigd door Vaan Banaan op 15-04-2010 12:46 ]

500 "The server made a boo boo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

EricJH schreef op donderdag 15 april 2010 @ 00:37:
[...]
Confirmed met 10.51 als met het laatstse snapshot 3353.

Ik heb de cookies gewist, mijn userjs en ad blocking uitgeschakeld en geprobeerd te identificeren en te maskeren als IE en FF zonder effect.

Klinkt mij als tijd voor een browserjs fix in de oren. Misschien de blog van Hallvord M Steen in de gaten houden?
Hier hetzelfde probleem met YouTube, eigenlijk wel ergerlijk. Google is YouTube de laatste weken nogal op de schop aan het nemen blijkbaar. Jammer genoeg blijkt dat net zoals bij Opera 10.5x de afwerking wat ruwer te maken, en hier en daar laten ze wat steken vallen, iets wat vroeger veel minder gebeurde heb ik de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:44

Rub3s

+3 , omdat het kan

ff gekopieerd van het vorige topic (om te zorgen dat youtube niet zeurt om flash):

-ff instellen voor alleen www.youtube.com dat hij de cookies vergeet na het afsluiten
-laten herkennen als IE voor alleen youtube
-en alle cookies verwijderen
youtube werkt weer als een zonnetje

--------------
bij mij werkte het althans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Werkt hier niet, het probleem blijft hetzelfde. Dan maar wachten tot er een fix komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Laatst online: 17:23
http://www.google.com/sup...id=685878cd44b81c60&hl=en

Support forum van Youtube staat er vol mee.
Heb hier zelf ook problemen.
En uiteraard op het forum van Opera ook:
http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=524041

Edit:
Met het volgende userscript moet het werken:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
// ==UserScript==
// @name        YoutubeProtectionRemover
// @include     http://www.youtube.com/*
// @description Removes lame protection on YouTube
// @copyright 2010, Snap
// ==/UserScript==

window.opera.addEventListener(
'BeforeScript',
function (ev){
ev.element.text = ev.element.text.replace("yt.flash.update(swfConfig, forceUpdate);","");
},

false);
//end

[ Voor 71% gewijzigd door EDIT op 15-04-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Bij mij werkt het script, maar dan in de proper gemaakte vorm die hier te vinden is: http://lewisje.com/YoutubeProtectionRemover.js

Raar dat youtube zo'n steken laat vallen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
DevilsProphet schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:52:
Bij mij werkt het script, maar dan in de proper gemaakte vorm die hier te vinden is: http://lewisje.com/YoutubeProtectionRemover.js

Het script werkt. d:)b :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Vaan Banaan schreef op donderdag 15 april 2010 @ 01:11:[...] maar ik weet niet hoe ik de ronde hoeken van de dialog boxes kan wegkrijgen. Deze dialogboxes dus
Ik zie in Opera wel iets met opera:config#UserPrefs|DialogConfiguration maar dat bestand kan ik niet vinden. Wat ik op internet vind, lijkt allemaal over oude versies te gaan. Iemand een idee?
Het uiterlijk van die knoppen wordt bepaald door de skin (OS speelt ook mee). Als je ze aan wilt passen moet je dus of zelf aan de skin gaan rommelen, of een andere skin kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
DevilsProphet schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:52:

Helaas werkt dat niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
Beta 2 voor Mac is uit
http://my.opera.com/deskt...04/15/evenes-mac-beta-two
Hi all,

My name is Erika and I’ve worked at Opera since 2005 which I guess makes me a veteran by Opera standards. :smile: I just joined the Desktop Team as a tester a few days ago. So I can’t take much credit for this great release, but here it is. We proudly present Opera 10.52 Beta 2 for Mac OS 10.4 and newer!

A lot of work has gone in to improving stability and fixing issues related to scrolling. And then there’s of course the general polishing. The final version is closing in... In the meantime, enjoy the Beta 2.

Highlights

* Generally improved scrolling with added support for scrolling with momentum
* Support for VoiceOver screen-access
* Faster domain name lookup on Mac OS 10.6
* Support for Mac OS 10.4 and greater on Intel and PPC

Known Issues

* Some standalone widgets may misbehave on PPC
* Some ECMAScript stability problems on PPC
En hier nog een roadmap over de 10.5 release voor Mac en Linux:
Afbeeldingslocatie: http://www.opera.com/bitmaps/products/browser/next/105x/splash-105x.jpg
Dus eind april mac final
en eind mei linux final 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyanide
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:28
Op het Opera blog staat de user.JS fix ook: http://my.opera.com/chooseopera/blog/2010/04/15/youtube-fix.
Hier worden in de comments nog een aantal mogelijke extra oplossingen aangedragen.

Voor mij was hierna het probleem gelukkig opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
tweeny schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:17:
Dus eind april mac final
en eind mei linux final 8)
Da's een maand langer dan ik gedacht had, nou ja, zolang ze er maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
thr- schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:15:
[...]

Helaas werkt dat niet voor mij.
Werkt dus wel, moest .js niet op een ander partitie plaatsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Het probleem is voor nu met browserjs opgelost. Dus het userjs script is niet meer nodig.

Opera even laten checken voor een update om de laatste browserjs te laten binnenhalen: http://my.opera.com/deskt...rtidx=300#comment24730381 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyanide
Nieuwe Build!!
This build contains more NSL (Never Stops Loading) fixes, in addition to stability fixes and general bug fixing. We also have a partial IAccessible2 implementation on Windows.

Note: Please ensure that your comments are on-topic and relevant, descriptive, and yet somewhat brief. Avoid repeating things. For longer comments, use the forums instead, and avoid posting images inline (use links instead). Too many off-topic comments will just prevent us from being able to read through everything, and that prevents other people's feedback from being heard. There are only so many hours in a day...

Mac Known Issues
Crash on composing characters/IME

UNIX Known Issues
Problems with some font settings
Plugin MIME types without file extensions don't work
No printing
Crash on exit for KDE users
http://my.opera.com/desktopteam/blog/2010/04/16/fixing-bugs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
EricJH schreef op donderdag 15 april 2010 @ 19:45:
Het probleem is voor nu met browserjs opgelost. Dus het userjs script is niet meer nodig.

Opera even laten checken voor een update om de laatste browserjs te laten binnenhalen: http://my.opera.com/deskt...rtidx=300#comment24730381 .
Youtube heeft het nu zelf gefixt.

Maar ligt het nu aan Carakan of niet ?:
PATCH-234 Youtube Flash detection fails due to bug in Carakan plug-in scripting. This patch effectively disables the Flash upgrade functionality on Youtube, so we hope it will be short lived.

[ Voor 20% gewijzigd door GeekK op 16-04-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyanide
Opera heeft zojuist de release candidate uitgegeven voor de Mac.
Hot on the heels of the Mac Beta 2, comes the Mac Final Release Candidate!

We have been working hard to iron out the final kinks, especially on PowerPC. Now Opera 10.5x for Mac supports OS X 10.4 (Tiger) and greater on Intel and PowerPC.

Enjoy the weekend and the build

Note: As this is a release candidate it will use your main Opera preferences again.

Highlights
Fixed most of the bugs mentioned in blog post comments for Beta 2
Working standalone widgets on PPC
Improved ECMAScript stability on PPC
Download
Macintosh (Universal) / Macintosh (Intel-only)
Changelog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
GeekK schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 20:55:
[...]

Youtube heeft het nu zelf gefixt.

Maar ligt het nu aan Carakan of niet ?:
[...]
Volgens de persoon die tegenwoordig verantwoordelijk is voor het onderhouden van het browser/js bestand lag het probleem inderdaad bij Opera.
http://my.opera.com/hallv...4/16/how-to-break-youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Interessant dat youtube moeite doet om beta testers, een relatief kleine groep, van een browser die door 1% van het internet gebruikt word, tegemoet te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
afraca schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 09:23:
Interessant dat youtube moeite doet om beta testers, een relatief kleine groep, van een browser die door 1% van het internet gebruikt word, tegemoet te komen :)
Beta testers? Dit probleem bestond ook voor de windows versie (10.51) en die is al een tijdje geen beta meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Ah, daar was ik mij niet van bewust. Op zich ook logisch als je verhaaltje van je vorige post leest ;) Heb zelf de 10.52 tak hier al tijden geinstalled, dus niet dat ik even kan testen.

[ Voor 28% gewijzigd door afraca op 17-04-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Eindelijk die stomme spaces bug eruit. Dat was echt de meest irritante bug van de 10.5 release, verder eigenlijk nergens problemen mee gehad. Op naar de final.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Hmm, ook vreemde bug hier op opera gevonden. Bij dit artikel viel op 1 regel de laatste letter weg, bij het woord "aanklach", zie screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/155ncd1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Had er niet op gelet toen ik het artikel eerst doornam zonder voorkennis ervan, maar bij mij is het inderdaad ook van dat.

Heeft er iemand hier trouwens problemen met gmail? Het is alsof het na 5 seconden stopt met javascript events op te vangen, of browserevents zelfs, want rechtsklikmenu is ook niet meer mogelijk, en dat is normaal siteonafhankelijk. Misschien eens enkele temp bestanden van opera deleten.

Heb opera eraf gegooid, àlle directories van opera gedeleted, opera er weer op gezet (10.51, ik hou niet meer zo van experimentele opera builds sinds 10.50 alpha en beta builds zo instabiel waren als de pest bij mij. Wonder boven wonder werkt gmail weer naar behoren. Leuk!

[ Voor 25% gewijzigd door RuddyMysterious op 19-04-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nieuwe build, nog steeds crashende widgets in de Linux builds. Andere hetzelfde probleem? Ik krijg niets anders dan een crash report waar niets in staat, zelfs de knop 'view report' laat niets zien (geen scherm, helemaal niets).

Edit:
Het is bevestigd door een van de UNIX devs, ze hebben een oplossing en testen deze wat meer voordat 't in een nieuwe build komt.

[ Voor 23% gewijzigd door Hero of Time op 21-04-2010 09:44 . Reden: Antwoord van een dev. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Voor de facebook gebruikers oder ons, in deze versie werken de privacy instelingen zoals ze horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyanide
De linux beta`s zouden volgens het bericht ook binnenkort moeten komen. We wachten af ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Iemand die last heeft van memory leaks in 10.51? Gebeurt vooral als Opera vrij lang open staat en als er heel wat mee gesurft wordt. Of hibernate en stand-by van windows er iets mee te maken hebben, dat weet ik niet zeker.

Wanneer het zo ver is, dan blijft Opera minuten lang staan in de task manager, met een zeer traag afbouwende hoeveelheid virtueel geheugen, dus als ik Opera na zo'n sessie afsluit en mijn pc wil afsluiten, dan zegt hij dat Opera nog niet afgesloten is en kan ik het forceren te sluiten, maar dat doe ik liever niet, want zo verlies ik allerlei zaken die er op het laatst zijn bijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Ik heb dat met de Linux versie sinds een aantal snapshots. Als ik hem lang genoeg ope aat staan neemt hij zo meer dan 1GB aan RAM in (ik heb er twee), hij reageert dan ook trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hmm, apart, ik heb Opera toch de hele dag open staan en merk geen duidelijk verschil in plotseling of geleidelijke verhoging van het geheugen verbruik. Nu heb ik 3 GB erin zitten en een panel applet die de boel in de gaten houdt. Als ik meer dan de helft zou gebruiken, zou ik dat duidelijk moeten zien daarop.

Hebben jullie twee een upgrade uitgevoerd van een oudere final versie of een schone installatie gedaan (nieuw profiel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
In mijn geval is het een upgrade (rpm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

In mijn geval was het tot voor kort een upgrade van een 10.50 beta versie, maar ik heb enkele dagen geleden een volledig propere installatie gedaan, en het probleem blijft, alsook de af en toe aanwezige instabiliteit (als ik wat te snel bezig ben met menu's in de O), alsook de progress-bar die blijft kleven aan de pagina's als ik naar beneden scroll en de progress-bar staat ingesteld dat hij vanonderen moet popuppen, alsook de tab previews en het speed-dial setting venster dat weergegeven wordt in de linkerbovenhoek van mijn tweede scherm ipv op de plaats van de muispointer. Het zijn dus totaal build-gerelateerde bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Blijkbaar dat het build bugs zijn, want ik gebruik de Linux tar.gz build (32 bit) en heb geen enkel probleem er mee. Al sinds de een van de eerste weeklies gebruik ik hetzelfde profiel eigenlijk, die heeft dus het hele proces van 10.50 tot nu mee gekregen. Nog geen probleem gehad.
Ik heb nog wel 10.10 er naast draaien (installatie via .deb), voornamelijk voor de mail. Die schijnt nog niet zo super stabiel te zijn in 10.5x. Ik heb al een report gezien dat iemand alle mail kwijt was of het gewoon niet deed, tot zelfs crashes aan toe. Ik wacht wel tot de beta uit is, hopelijk zo rond de tijd van de nieuwe Ubuntu, kan ik het hele zooitje tegelijk 'upgraden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyanide
Nieuwe release candidate voor Windows en Mac http://my.opera.com/deskt...ew-rc-for-windows-and-mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
DevilsProphet schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:48:
alsook de progress-bar die blijft kleven aan de pagina's als ik naar beneden scroll en de progress-bar staat ingesteld dat hij vanonderen moet popuppen
Hier ook, maar eigenlijk alleen als ik scroll terwijl de pagina nog wordt opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Weer een nieuwe RC, ook een nieuw snapshot voor linux. http://my.opera.com/deskt...22/a-couple-of-more-fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

GeekK schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:00:
[...]
Hier ook, maar eigenlijk alleen als ik scroll terwijl de pagina nog wordt opgebouwd.
Ja inderdaad, want vanaf dat de pagina klaar is, dan is de pop-up progress bar verdwenen, maar ik ben nogal een ongeduldig iemand en begin graag te scrollen voor elk bestandje geladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

zou opera html 5.0 nou goed moeten ondersteunen of niet? een input element met een multiple attribute ondersteunt ie namelijk nog niet :( (zodat je meedere files tegelijkertijd kan selecteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Weer een nieuwe http://my.opera.com/deskt...d-mac-rc5-plus-unix-fixes
Here is a further RC5 for Windows and Mac, plus a few UNIX fixes so that you can see what the team has been working on.

We welcome your thoughts, however please keep comments on-topic. They should be somewhat brief, and yet descriptive enough for other people to be able to reproduce your problem. Post longer comments in the forum, and avoid inline images.

UNIX Known Issues
HTML5 video is not working
Plugin MIME types without file extensions don't work (broken Java)
No printing
Er is nu trouwens ook een desktop emulator van Opera Mobile voor diegenen die hun sites erop willen testen zonder er een mobiel voor te hebben. http://my.opera.com/choos...browser-with-opera-bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jammer dat de HTML5 video niet meer werkt, maar ben wel blij dat ze de fix eindelijk hebben voor widgets en voornamelijk bestanden met een spatie erin. Openen ging nooit met die dingen, zwaar irritant, moest je namelijk opslaan, map openen (handmatig zelfs als het pad een spatie bevat) en dan het bestand openen.

Edit:
Net even getest met de big bunny video op de Opera blogs en met YouTube, beide werken prima voor mij. Een andere gebruiker op 't blog meld dat 't niet werkt voor hem. Apart.

[ Voor 22% gewijzigd door Hero of Time op 23-04-2010 13:09 . Reden: Video getest ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

ik dacht dat html5 video door opera en firefox toch niet zo functioneel ging worden? (omdat youtube met google en microsoft een andere standaard aanhingen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Rub3s schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 12:15:
ik dacht dat html5 video door opera en firefox toch niet zo functioneel ging worden? (omdat youtube met google en microsoft een andere standaard aanhingen?)
1) Onder linux werkt(e) youtube prima, zolang je de goede codecs geïnstalleerd hebt
2) Er zijn ook sites die wél de ogg vorbis codec gebruiken, die video's zijn met Opera en FF dus zonder problemen te bekijken (wat van Safari niet gezegd kan worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

2> die zullen vast met IE ook niet goed te bekijken zijn. alleen chrome ondersteunt dacht ik beide. (en helaas moeten we met IE nog wel rekening houden....)

stiekempjes hoop ik dat ie9 echt html5.0 goed gaat ondersteunen. dat zou een flinke boost betekenen voor het internet, omdat dat ook webdevelopers zich veel meer op html5 kunnen richten. (html 5.0 kan een hoop leuke dingen, maar word alleen nog maar goed door FF en misschien safari ondersteunt volgens mij)

[ Voor 50% gewijzigd door Rub3s op 23-04-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Rub3s schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 13:26:
2> die zullen vast met IE ook niet goed te bekijken zijn. alleen chrome ondersteunt dacht ik beide. (en helaas moeten we met IE nog wel rekening houden....)
Opera 10.5x op Linux doet het ook beide, omdat het gebruik maakt van gstreamer. Als je de juiste packages hebt geïnstalleerd ervoor, zal het werken. Zo heb ik YouTube werkend, terwijl het op Windows niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
Hoi,
ik ben al lang een tevreden opera gebruiker en vind het verreweg de fijnste browser!! Alleen heb ik de laatste tijd vaak het probleem dat de cpu usage op 50% staat terwijl ik alleen opera heb draaien met een paar tabs open...Ik heb een dualcore cpu (coreduo t2500 2ghz) dus hij slokt een core helemaal op. Het cpu gebruik lijkt op te lopen naar 50 % het is dus niet vanaf het begin en ook heb ik dan geen zware youtube filmpjes draaien.. Heb opera al opnieuw geïnstalleerd maar dat hielp niet...
Een ander probleem is met hotmail ik kan geen attachments openen die worden meegestuurd.. Best irritant... Hopelijk heeft iemand een oplossing anders moet ik overstappen op IE....

oja ik gebruik de laatste versie van opera 10.51 op windows xp home...
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.