[ervaringen] Opera 9.5x / 9.6x / 10.x Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231912

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/15gru2s.gif
Opera brengt 9.6 uit!
Inmiddels is Opera met stabiele builds alweer aangekomen bij versie 9.6. Ook wordt binnen niet al te lange tijd de eerste snapshot van versie 10 verwacht. Dit alles wachten wij natuurlijk in spanning af. 9.6 is vooral stabieler en sneller tov 9.5. Bracht 9.5 nogt oa 'full text history search', een verbeterde email-client en een nieuwe look. 9.6 geeft nu text history synchronisatie en File I/O, Video en 3D Canvas maken hierin hun opwachting. Ook snelheid neemt, zoals altijd, weer toe.

De nieuwe browser is gratis in meer dan 29 talen te downloaden voor gebruikers van onder andere Windows, Linux en de Mac.

Voor het allerlaatste nieuws, reageer of bekijk 1 van de links hieronder.
Basis Troubleshoot
Werkt iets niet, probeer deze dingen:
1. Wis je cache en prive-gegevens.
2. Verwijder je 'getweakde' skins, menus, setups, user scripts en widgets.
3. Zet je adblocker en proxy's uit.
4. Controleer je plug-ins. Geen dubbele? Eventueel verwijderen.
5. Zet je firewall uit en controleer zijn instellingen.
6. Upgrade naar de laatste weekly, of juist een downgrade naar een oudere stable.
7. Doe stap 1, sluit opera, Verwijder je profile\opera6.ini en start opera weer op.
7. Werkt niets? Reset alles en begin opnieuw. Het laatste redmiddel.
Download
Windows
[url=htturl=http://www.opera.com/download/index.dml?custom=yes]Andere Versies[/url]
Laaste Weekly
Nieuws
Opera Desktopteam Blog
Opera features
Opera changelogs
Opera forum
Opera wiki
Keyboard Shortcuts in Opera tov 9.2x
Planet Opera
Vorige delen
[Opera 7] Wat vinden we er van?
[rml][ Ervaringen] Opera 8 gereleased *[/rml]
[Ervaringen] Opera 9 gereleased

credits voor de startpost Noork

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 231912 op 09-10-2008 16:55 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mooie startpost!

Werd inderdaad misschien wel tijd voor een nieuw topic. Sinds versie 9 zijn er toch wel wat veranderingen doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
haha :D ja, ik vind hem ook erg mooi ;)

Moet eigenlijk de vernieuwingen nog wat toelichten. En als iemand nog meer tips/suggesties heeft, laat dat dan maar even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01 15:19
Er zit nog een bug in Opera 9.5x mbt Gmail. Wanneer je een nieuwe e-mail aanmaakt in Gmail en een regel text typt en vervolgens enter op het toetsenbord indrukt om naar de volgende regel te gaan dan slaat Opera 1 regel over. Je krijgt in dat geval dus altijd een blanco regel tussen elke regel text in.
Dit is een (reeds bekende) bug.

Er is echter wel een tijdelijke oplossing hiervoor totdat de devs de bug hebben gefixt. Door Shift+Enter in te drukken ipv alleen Enter kun je het probleem omzeilen en zal je gewoon verder kunnen typen op de volgende regel zonder dat er een blanco regel tussen komt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:53
Dank voor het openen van een 9.5x ervaringen topic... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Arcane Apex schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 19:21:
Er zit nog een bug in Opera 9.5x mbt Gmail. Wanneer je een nieuwe e-mail aanmaakt in Gmail en een regel text typt en vervolgens enter op het toetsenbord indrukt om naar de volgende regel te gaan dan slaat Opera 1 regel over. Je krijgt in dat geval dus altijd een blanco regel tussen elke regel text in.
Dit is een (reeds bekende) bug.

Er is echter wel een tijdelijke oplossing hiervoor totdat de devs de bug hebben gefixt. Door Shift+Enter in te drukken ipv alleen Enter kun je het probleem omzeilen en zal je gewoon verder kunnen typen op de volgende regel zonder dat er een blanco regel tussen komt te zitten.
Het is lijkt me geen bug van opera of gmail, maar het gebrek aan normen. De enter is imo bedoeld als alinea-einde, ofwel paragraph, ofwel de <p>-html tag. Standaard met witregel, via css naar jou wensen aan te passen. Word geeft standaard geen witregel bij een nieuwe alinea, waardoor iedereen 2 enters gebruikt ipv de opmaak-stijl te wijzigen, waardoor veel lijken te denken dat de 2x enter'en de norm is. Naja, de oplossing is simpel: geen html voor email gebruiken (lang leve de text-only verzend'optie' van opera :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Nog een url voor de startpost: http://snapshot.opera.com/950a1-keyboard.html . Dit is naast elkaar gezet de oude 9.2x en de nieuwe 9.5 keyboard shortcuts.

Voor dagelijks nieuws over Opera wil ik voorstellen Planet Opera in de startpost op te nemen: http://planet.operapl.net/ . Het is in ieder geval een aanrader voor Opera fans.... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt Eric. Ik heb ze toegevoegt.

Laatste post vorige topic:

Nieuwe build: http://my.opera.com/deskt...o-3d-canvas-all-in-one-go met File I/O, <video> en 3D <canvas>. Wiehie :p

voorbeelden:

http://people.opera.com/timj/canvas/canvas3d_example1.html en http://people.opera.com/h...deo/svg/video-reflect.svg

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 231912 op 01-08-2008 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:58
En er is een nieuwe 'weekly'.
quote: Changelog
  • Readded the Windows shell menu to the Transfer context menu
  • Fixed an issue with lists not displaying correctly when text rendering is RTL
  • Fixed opening of files in external applications when disk cache is off
  • Fixed issue with low quality on YouTube video previews
  • Fixed mail appearance when Opera is installed in a folder with a "#" character in its name
  • Fixed RealPlayer on BBC
  • Added work-arounds for problems with various POP servers
  • Fixed problem updating signature when switching accounts
  • Quite a few stability fixes

[ Voor 73% gewijzigd door Ook al Bezet op 01-08-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ach, weinig veranderingen. Maar ik download hem wel weer... Kan niet veel slechter zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Anoniem: 231912 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 10:01:
Ach, weinig veranderingen. Maar ik download hem wel weer... Kan niet veel slechter zijn. ;)
Het is rustig daar in Noorwegen.....
Coming back from a two week vacation just to find the office half empty because the others have gone on vacation is a bit boring, but at the same time it is very relaxing, giving me a slow start.... The boring part is that so little happens at work when people are on vacation. While I was expecting to make a small changelog this time, I didn't expect it to be this small. Anyway, give the build a spin, we're closing in on 9.52 final now.
Met 9.52 bijna klaar begin ik stiekem al vooruit te kijken naar de eerste alpha build van Peregrine.... mijn gok is september..... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86536

Mijn vader heeft problemen met het inloggen in https://my.vodafone.nl/prive/my_vodafone

Hebben meer mensen dit probleem? Ik hoop dat het op te lossen is, want elke keer als een site niet werkt begint m'n pa IE te gebruiken (en dat wil ik dan weer niet :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
EricJH schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 15:21:
[...]

Met 9.52 bijna klaar begin ik stiekem al vooruit te kijken naar de eerste alpha build van Peregrine.... mijn gok is september..... :Y)
zou het :D is er al iets meer bekend op de opera fora? Ik zocht een tijdje terug, maar kon nergens echt iets vinden over Peregrine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Anoniem: 231912 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:20:
[...]

zou het :D is er al iets meer bekend op de opera fora? Ik zocht een tijdje terug, maar kon nergens echt iets vinden over Peregrine.
Er is inderdaad niets over te vinden op de Opera forums. Maar als ik met een schuin oog naar de introductie van Kestrel kijk dan was die ook rond die tijd. Tel daarbij op dat 9.52 binnen niet al te lange tijd live gaat en het gegeven dat opvolgende 9.5x voornamelijk bugs en security fixes zullen zijn (dat is de Opera product cycle zoals we die kennen vanuit het verleden).

Mix dit alles met een beetje wishful thinking ..... et voila.... september.... *O*
Anoniem: 86536 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:04:
Mijn vader heeft problemen met het inloggen in https://my.vodafone.nl/prive/my_vodafone

Hebben meer mensen dit probleem? Ik hoop dat het op te lossen is, want elke keer als een site niet werkt begint m'n pa IE te gebruiken (en dat wil ik dan weer niet :P)
Ytsmabeer heeft een topic gestart op het Nederlands/Vlaams subforum over een inlogprobleem op de Vodafone website: http://my.opera.com/dutch/forums/topic.dml?id=244751 . Misschien kunnen jullie je ervaringen naast elkaar leggen.

[ Voor 29% gewijzigd door EricJH op 04-08-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178981

Ik ben nieuw met Opera, en ik kom er niet helemaal uit.. Ik heb net een Widget geinstalleerd: multiGmail. Heel leuk, maar waarom opent hij die niet automatisch als Opera start? Dat zou veel handiger zijn..

Dat moet toch ook kunnen, lijkt me zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Bij mijn weten kan het niet. Ik gebruik geen widgets maar het lijkt me bepaald logisch daar bijvoorbeeld Yahoo's widget engine het ook doet.

Lijkt met iets voor het Desktop wish-list sub forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:58
Anoniem: 178981 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:58:
Ik ben nieuw met Opera, en ik kom er niet helemaal uit.. Ik heb net een Widget geinstalleerd: multiGmail. Heel leuk, maar waarom opent hij die niet automatisch als Opera start? Dat zou veel handiger zijn..

Dat moet toch ook kunnen, lijkt me zo?
Kan ook wel maar dan moet je opera instellen op 'continue from last time". Nadeel (als je het zo bekijkt) is dan wel dat ook alle tabs zijn zoals je ze achterliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:57
Adblock voor opera, werkt erg goed: http://www.fanboy.co.nz/adblock/opera/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gewoon content blocken werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Dan is je urlfilter.ini minimaal tien keer zo groot dan met een ad block list.

Maar je kunt dat opschonen met deze pagina: Find useless filters . Ik kreeg deze pagina vrij recent aangereikt en dat was al nadat ik over was gegaan naar de Fanboy blocklist.

Ik ben erg benieuwd naar hoeveel kleiner de urlfilter.ini wordt na opschonen. Keep me posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Laatst online: 15:57
Content blocken werkt inderdaad goed maar dan moet je elke keer weer handmatig doen. Dit haalt een hele hoop ads automatisch weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mwah, content blocken. Na een paar keer heb je alles al. Ik zal even fanboy's ding filteren:

[quote]
'*/adpopup?* ' has been made redundant by '*adpopup* '
'*/ads/*banner* ' has been made redundant by '*/ADS/* '
'*/ads/*skyscraper* ' has been made redundant by '*/ADS/* '
'*/ads/image/* ' has been made redundant by '*/ADS/* '
'*/ads/js/* ' has been made redundant by '*/ADS/* '
'*/ads/show.php?* ' has been made redundant by '*/ADS/* '
'*/cgi-bin/ads/* ' has been made redundant by '*/ADS/* '
'http://tour.*/ads/* ' has been made redundant by '*/ADS/* '
'# */ads/right/* ' has been made redundant by '*/ADS/* '
'*/getSponsLinks*.js ' has been made redundant by '*sponslinks* '
'*clickTag=* ' has been made redundant by '*clicktag=* '
'*/adx.js ' has been made redundant by '*/adx.js* '
'*/ads/*.gif* ' has been made redundant by '*/ADS/* '
'*/ads/*.jpg* ' has been made redundant by '*/ADS/* '
'*/ads/*.swf ' has been made redundant by '*/ADS/* '
'*/ads/*.js ' has been made redundant by '*/ADS/* '
'*/ads/*.htm ' has been made redundant by '*/ADS/* '
'*/ads/*.html ' has been made redundant by '*/ADS/* '
[quote]

mwah, slechts enkelen. Maar met een veel kleiner filter kom je er ook.

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 231912 op 05-08-2008 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik dacht ook Opera eens te proberen naast Firefox.
Op de eerste pagina die ik bezoek loop ik al vast :P
Wij hebben HP management pagina's die niet werken onder Opera, hier staat ook bij:

The HP Onboard Administrator Web interface requires an XSLT enabled browser with support for JavaScript® 1.3 or equivalent.

The following browsers are officially supported:
Microsoft® Internet Explorer 6 and 7.
Mozilla™ Firefox® 1.5 and 2.0
Browsers that provide the required functionality but do not appear in the above list will not be prevented from running the application, but no support is offered for unlisted browsers.

If you received a notice that your browser does not have the required functionality, examine your browser settings to see if they meet the requirements below or contact your administrator.

Volgens mij moet Opera gewoon XSLT ondersteunen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Geweldige browser...op Windows heb ik hem altijd gebruikt. Maar op OS X ziet hij er zo ontiegelijk lelijk uit in vergelijking met de andere programma's, dat ik maar Firefox ben gaan gebruiken...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
leokennis schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:24:
Geweldige browser...op Windows heb ik hem altijd gebruikt. Maar op OS X ziet hij er zo ontiegelijk lelijk uit in vergelijking met de andere programma's, dat ik maar Firefox ben gaan gebruiken...
Neem dan gewoon de Macintosh Native skin die bij 9.5 zit. Die is wel mooi en past bij het OS. En om Opera (of welke tool dan ook) nou niet te gebruiken omdat het niet mooi uitziet is ook maar dom imo.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bierkameel schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 09:38:
Ik dacht ook Opera eens te proberen naast Firefox.
Op de eerste pagina die ik bezoek loop ik al vast :P
Wij hebben HP management pagina's die niet werken onder Opera, hier staat ook bij:

The HP Onboard Administrator Web interface requires an XSLT enabled browser with support for JavaScript® 1.3 or equivalent.

The following browsers are officially supported:
Microsoft® Internet Explorer 6 and 7.
Mozilla™ Firefox® 1.5 and 2.0
Browsers that provide the required functionality but do not appear in the above list will not be prevented from running the application, but no support is offered for unlisted browsers.

If you received a notice that your browser does not have the required functionality, examine your browser settings to see if they meet the requirements below or contact your administrator.

Volgens mij moet Opera gewoon XSLT ondersteunen toch?
Probeer eens rechtermuisknop -> sitevoorkeuren -> netwerk -> en dan voordoen als firefox. Of IE. Wie weet werkt het dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Van de pagina Web Specifications Supported in Opera 9:
XSLT, XPath, and XSL-FO

Opera supports XSLT 1.0 and XPath 1.0 with the following exceptions:
The namespace-alias element is not supported
The Nan, per-mille, minus-sign, and percent attributes for the decimal-value element are not supported
The case-order attribute for the sort element is not supported
The document() function is not supported.

In addition the exsl:node-set() function is supported.

Opera does not support XSL Formatting Objects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:49

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Iemand een oplossing voor het niet kunnen navigeren via de Tab-knop tijdens het invullen van een betaalopdracht bij ABN Internetbankieren ? De deleteknop en de backspaceknop werken ook niet.
Dit was allemaal prima in orde, maar sinds hun update van enige tijd geleden worden de invulvelden geel en heb je dus bovenstaande beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270609

de website is ongevoelig geval
mwah, content blocken. Na een paar keer heb je alles al. Ik zal even fanboy's ding filteren:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:09

GeekK

Rag Mama Rag

Ken. schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 13:17:
Iemand een oplossing voor het niet kunnen navigeren via de Tab-knop tijdens het invullen van een betaalopdracht bij ABN Internetbankieren ? De deleteknop en de backspaceknop werken ook niet.
Dit was allemaal prima in orde, maar sinds hun update van enige tijd geleden worden de invulvelden geel en heb je dus bovenstaande beperkingen.
Zou ik ook graag willen weten.

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Laatst online: 28-09-2022
Iemand enig idee hoe ik mijn side buttons werkend krijg? Heb het al geprobeerd met Button4/5/7/8 en Flipback, maar kom er nog steeds niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Vandaag is Opera 9.52 RC2 live gegaan.

Gisteren zag RC1 het licht. Er is bij RC 2 slechts een bug opgelost: One more RC was needed to fix the upload regression :-).

Hij is hier op te halen: http://my.opera.com/deskt...008/08/15/opera-9-52-rc-2 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik heb de dubbelpost van Anoniem: 270609 in "[ervaringen] Opera 9.5x" even verwjiderd.
fanboy: Welcome! I think that just typing in English will be understood a lot better then using babelfish to translate to Dutch. I assume you meant to say it's case insensitive. In Dutch that's just 'het is case insensitive' ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:47
Ik kan maar niet vinden hoe ik het volgende kan uitschakelen. (indien het mogelijk is)

Als ik op een site ben, en ik wil enkele links openen (shift-klik) dan wordt er een nieuwe tab geopend, en je krijgt die tab ook gelijk te zien. Dat wil ik niet. Ik wil nieuwe tabs openen, maar op de pagina blijven waar ik zit. Omdat ik meerdere links wil openen, wil ik niet telkens naar de desbetreffende tab gaan. Eerst wil ik enkele links openen, en daarna pas de nieuwe tabs gaan bekijken.

Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

link aanklikken met middelmuisknop ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:47
Boeboe schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:42:
link aanklikken met middelmuisknop ;)
Dat meen je niet he... 8)7 :$

Hmmm... tja... klopt. pfff.. Dat ik daar niet zelf op gekomen ben zeg..

In iedergeval.. ERG bedankt! (heb zo'n schik met Opera, alleen dit vond ik niet fijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:14
Ben al jaren een Opera gebruiker maar heb nu een probleempje waar ik niet direct een oplossing voor vind.
Alle tekst in webpagina's wordt italic weergegeven. (BV. ook het bericht dat ik nu typ)
Waarschijnlijk heb ik per ongeluk een sneltoets combo ingedrukt.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Opera 9.52 is nu officieel uit. Het build 10108; dat is de RC2 build. Veel plezier ermee: http://www.opera.com/download/ .

@Mantis. Kijk eens onder Extra --> Voorkeuren --> Webpagina's --> druk op een van de twee knoppen waarop lettertype staat --> Staat daar Italic geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

EricJH schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:00:
Extra --> Voorkeuren --> Webpagina's --> druk op een van de twee knoppen waarop lettertype staat --> Staat daar Italic geselecteerd?
Tools > Preferences (of Ctrl F12) en dan tabblad Web pages ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:14
Nope staat niet geselecteerd.
Heb het ook eens aan/uit gevinkt bij beiden en settings opgeslagen maar het maakt geen verschil.

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik heb sinds Opera 9.52 last van het verschijnsel dat automatische redirects het niet meer doen.
Als ik bijvoorbeeld ergens inlog blijf ik hangen bij het login scherm en dan moet ik zelf doorklikken, terwijl dit na een paar seconden vanzelf dient te gebeuren.

Iemand een workaround / fix ?

• Noork
  • Niet online
Ken. schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:48:
Ik heb sinds Opera 9.52 last van het verschijnsel dat automatische redirects het niet meer doen.
Als ik bijvoorbeeld ergens inlog blijf ik hangen bij het login scherm en dan moet ik zelf doorklikken, terwijl dit na een paar seconden vanzelf dient te gebeuren.

Iemand een workaround / fix ?
Heb je de 'enable automatic redirection' in de preferences (onder network) niet gewoon uitgeschakeld?

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Nee, die staat helaas gewoon aan.
Ehm.. ik heb 'm nu even uitgezet om te kijken wat dat dan deed: hij doet het opeens weer ?
Aparte logica ! Enable automatic redirection uitzetten om het te laten werken ;)

Oh well, het werkt iig weer.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jerk184 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:35:
Ik kan maar niet vinden hoe ik het volgende kan uitschakelen. (indien het mogelijk is)

Als ik op een site ben, en ik wil enkele links openen (shift-klik) dan wordt er een nieuwe tab geopend, en je krijgt die tab ook gelijk te zien. Dat wil ik niet. Ik wil nieuwe tabs openen, maar op de pagina blijven waar ik zit. Omdat ik meerdere links wil openen, wil ik niet telkens naar de desbetreffende tab gaan. Eerst wil ik enkele links openen, en daarna pas de nieuwe tabs gaan bekijken.

Is hier een oplossing voor?
Je kon ook Ctrl+Shift klik gebruiken. En de middelmuisknop kun je instellen wat het doet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Hero Of Time schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 16:46:
[...]

Je kon ook Ctrl+Shift klik gebruiken. En de middelmuisknop kun je instellen wat het doet.
Ja, kun je instellen door Shift+Middelmuisknop. Dan verschijnt er een dialoogje daarvoor.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

GeekK schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:51:
[...]

Ja, kun je instellen door Shift+Middelmuisknop. Dan verschijnt er een dialoogje daarvoor.
Dat wist ik niet, ik heb het altijd via Preferences > Shortcuts gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Hero Of Time schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 23:55:
[...]

Dat wist ik niet, ik heb het altijd via Preferences > Shortcuts gedaan.
Mja.. 't is mij ook niet helemaal duidelijk waarom ze dat toegevoegd hebben, zo vaak verander je dat niet lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Eerste Opera 9.60 snapshot
Everyone here at desktop has been working hard to add new features to your favorite browser, and here's what you can look forward to in 9.60:

Opera Link
Custom search engines and typed history* are now joining bookmarks, speed dials, personal bar and notes in Opera Link.

RSS Web Feed Preview
Now you can preview an RSS webfeed right in a webpage before subscribing.

M2 Low Bandwidth Mode
Low Bandwidth Mode is a setting on mail accounts that you can enable to make Opera Mail use as little bandwidth as possible. For IMAP, this means that Opera will only synchronise new messages, and it will not fetch message attachments unless requested. For POP, Opera will not fetch more than the first 100 lines of a message unless requested.

M2 Follow or Ignore threads and contacts
Follow and Ignore are new features for users that receive a lot of messages. It makes it easier to dismiss unimportant messages and easier to recognise important messages.

M2 Go To Thread
You can now also "Go to thread" which means that you can view only the messages from that thread. Useful for users of the flat view.

* Typed history is only the history you explicitly type or select from the address bar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
RSS Web preview klinkt goed. Dat vond ik een groot gemis. Hoop dat het er een beetje uit gaat zien als de implementatie van Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ken. schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 13:17:
Ha ! Met Opera 9.52 werkt het weer zoals het hoort :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyPunky
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:04
Ìemand enig idee hoe ik het lettertype in Opera kan veranderen?

Schijnbaar heb ik een of andere toetsencombinatie gedrukt en nu is dus elk lettertype cursief, wat lichtelijke vervelend is. (en ja ik heb al met de opties zitten spelen)

Het ziet er dan zo uit

Afbeeldingslocatie: http://img55.imageshack.us/img55/1213/help2mx5.th.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door FunkyPunky op 23-08-2008 23:42 ]

http://miagaming.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

ik zie je "view" balk rechtsonder actief staan. Check eens of je daar niets veranderd hebt, want daar zitten aardig wat css truukjes verborgen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:53
Op deze site klik kun je vinden hoe je meer of minder dan 9 speed dials kunt instellen. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Boeboe schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 00:06:
ik zie je "view" balk rechtsonder actief staan. Check eens of je daar niets veranderd hebt, want daar zitten aardig wat css truukjes verborgen.
Eh, welke 'View' balk zie jij dan? Onderaan is zijn statusbalk met de standaard knopjes 'Fit to Width' en 'Show Images' en zoomniveau erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

FunkyPunky schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:32:
Ìemand enig idee hoe ik het lettertype in Opera kan veranderen?

Schijnbaar heb ik een of andere toetsencombinatie gedrukt en nu is dus elk lettertype cursief, wat lichtelijke vervelend is. (en ja ik heb al met de opties zitten spelen)

Het ziet er dan zo uit

[afbeelding]
Ctrl+F12 - Webpagina's
Normaal Lettertype = Times New Roman
Vaste Breedte Lettertype = Courier New

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyPunky
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:04
Anoniem: 62011 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 03:16:
[...]

Ctrl+F12 - Webpagina's
Normaal Lettertype = Times New Roman
Vaste Breedte Lettertype = Courier New
Nadat ik vanochtend mijn pc opnieuw opgestart heb, is het lettertype ook weer normaal (het herstarten van opera maakte gisteravond niks uit)

Als ik bij webpagina's keek stond mijn normaal lettertype op Arial. Dit heb ik maar even voor de zekerheid teruggezet naar Times New Roman.

Het werkt dus in ieder geval weer, weet alleen niet wat nou de precieze oorzaak ervan was

http://miagaming.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Laatst online: 16:16

Reley

Simply Clever

Mooi product, werkt lekker, alleen.....

Op mijn werk zit ik achter een proxy met verficatie.
nu vraagt Opera bij iedere start om authenticatie. Na een aantal minuten laat hij echter geen internet verkeer meer toe tot ik opera herstart, opneuw authenticeer en een pagina open. Hierna begint het weer opnieuw.
Ook kom ik niet op https sites..

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

En ik maar denken dat opera zijn NTLM authorisatieproblemen al lang uitgesorteerd had...niet dus :)
Deze tool kan je vast wel verderhelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Laatst online: 16:16

Reley

Simply Clever

Helaas... ook dit werkt niet hier..
Hij blijft nu continu vragen om authenticatie...

Ook Google chrome werkt niet met onze proxy..

dan maar wachten tot ze dit een keer opgelost hebben

[ Voor 36% gewijzigd door Reley op 03-09-2008 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Boeboe schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:05:
En ik maar denken dat opera zijn NTLM authorisatieproblemen al lang uitgesorteerd had...niet dus :)
Deze tool kan je vast wel verderhelpen
Ik heb er inderdaad al tijden geen last meer van. Vroegah gebruikte ik ntlm aps zodat ik om dit probleem heen kon http://ntlmaps.sourceforge.net/ (moet je ook python installeren)
Daarmee doe je met ntlmaps de aanmelding en laat je Opera naar de poort van de ntlmaps configuratie wijzen.

Maar omdat ook https niet wil, lijkt het me een ander probleem.

Ik heb zelf een kleine irritatie wat met versie 9.52 is gekomen: De geschiedenis
Met eerdere versies deed ik ctrl-shift-h en dan kwam de geschiedenis in een nieuwe tab, maar nu komt er een paneel of zo iets tevoorschijn.
Omdat ik nog vastgeroest ben met de snelknoppen, ram ik nog wel eens op crtl-w om de tab te sluiten, maar dan sluit het paneel dus niet (moet met F4), maar wel de tab die op de achtergrond actief staat.
Die tab kan ik natuurlijk wel weer terughalen met ctrl-z, maar weet iemand hoe ik de geschiedenis weer in een tab kan krijgen?
[edit]WTF? Als ik het via het menu extra - geschiedenis aanklik opent hij hem wel in een tab, waarom dan niet met de sneltoets?[/edit]
[ot]En waarom ze sinds 9.50 de 1-knops sneltoetsen standaard uit hebben staan is me ook een raadsel
Wat is er nu lekkerder dan met 1 en 2 even de tabbladen doorrousen, of met x en z door de geschiedenis van een tab te jagen[/ot]

edit: Niet goed gekeken, op mijn werk zit ik met versie 9.51, thuis met versie 9.52 en hier werkt het wel goed.
Misschien iets met het profiel op mijn werk. Morgen eens updaten en verder kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Vaan Banaan op 03-09-2008 19:07 ]

500 "The server made a boo boo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nou, mouse gestures zijn makkelijker? Vind ik zelf dan. 1 rukje naar boven, hoppa volgende tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Shortcut met als actie: Manage, "History" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

disheaver schreef op woensdag 03 september 2008 @ 18:13:
Shortcut met als actie: Manage, "History" ?
Ja, die sneltoets. Maar goed, dat heeft waarschijnlijk iets te maken met de oude versie of raar profiel op mijn werk.
Ik heb nu wel weer wat anders. Hier thuis heb ik Opera eerst volledig verwijderd (ook mijn profiel) en opnieuw geinstalleerd. Dus alles is nu standaard.

Als ik op een site ben met bijvoorbeeld een pdf en ik open die (direct openen gekozen), dan komt dat bestand in C:\Documents and Settings\Vaan Banaan\Local Settings\Application Data\Opera \Opera\profile\cache4\temporary_download\ te staan.
Maar bij het verwijderen van mijn privé gegevens (alles aangevinkt) worden deze bestanden niet weggehaald.
Dit is dus met een verse installatie. Bugje?

Beetje jammer, want er stonden nogal wat bestanden in waar ik nou niet zo trots op hoef te zijn. Dit is volgens mij sinds versie 9.50
In ieder geval sinds Opera de data en profiel heeft gescheiden (eerder stond alles in C:\Documents and Settings\Vaan Banaan\Application Data\Opera\Opera\profile\, maar nu is dat alleen nog mijn profiel, de data (cache etc.) staat dus in C:\Documents and Settings\Vaan Banaan\Local Settings\Application Data\Opera\Opera\profile\)

500 "The server made a boo boo"

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Te goed, ik me maar afvragen waarom ik niet meer mijn stats bij statcounter kon zien.
Totdat ik de ini eens opende 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
hjs schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:15:
[...]

Te goed, ik me maar afvragen waarom ik niet meer mijn stats bij statcounter kon zien.
Totdat ik de ini eens opende 8)7
Er zijn twee versies van de Fanboy lijst. De standaard die de statcounters niet blokkeert en een andere die dat wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107302

Wellicht een domme vraag maar kan het echt niet vinden:

Hoe zet ik tabbrowsing uit? Ik wil gewoon een nieuwe pagina in een nieuw venster...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Anoniem: 107302 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 11:35:
Wellicht een domme vraag maar kan het echt niet vinden:

Hoe zet ik tabbrowsing uit? Ik wil gewoon een nieuwe pagina in een nieuw venster...
Options > Advanced > Tabs > Additional Tab Options > Open windows instead of tabs aanvinken

Maar waarom zou je dat willen. :X Anders ga je even een jaar of 8 terug...

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107302

Vanitas schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:27:
[...]

Options > Advanced > Tabs > Additional Tab Options > Open windows instead of tabs aanvinken

Maar waarom zou je dat willen. :X Anders ga je even een jaar of 8 terug...
:$ :$ :$ Dom dom dom. Inderdaad. Het ging er meer om dat ik het niet kon hebben dat ik het niet kon vinden. Verder heb ik wat moeite om aparte profielen aan te maken. Ja, ik weet dat het in het ini bestand aangegeven moet worden etc. Ik wil over gaan op opera, het is echt erg mooi en zeer snel, vandaar mijn interesse. Ik ga verder studeren.....

Nee toch nog een vraag. Wat is nu de gemakkelijkste manier om verschillende profielen aan te maken. In Firefox geef je aan map op waar alles bewaard wordt......gemakkelijk....is zoiets ook mogelijk in Opera of moet alles met de hand ingegeven worden?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 107302 op 06-09-2008 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Laatst online: 28-09-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Anoniem: 107302 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 16:40:
Nee toch nog een vraag. Wat is nu de gemakkelijkste manier om verschillende profielen aan te maken. In Firefox geef je aan map op waar alles bewaard wordt......gemakkelijk....is zoiets ook mogelijk in Opera of moet alles met de hand ingegeven worden?
Standaard wordt er per gebruiker een profiel aangemaakt in je Appdata map. Ik gebruik maar 1 profiel, dus weet het verder niet zeker, maar misschien dat je met een commandline kan aangeven welk profiel er geladen moet worden. Kijk eens op het Opera forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Hero Of Time schreef op zondag 07 september 2008 @ 18:59:
[...]

Standaard wordt er per gebruiker een profiel aangemaakt in je Appdata map. Ik gebruik maar 1 profiel, dus weet het verder niet zeker, maar misschien dat je met een commandline kan aangeven welk profiel er geladen moet worden. Kijk eens op het Opera forum.
Windows kan het met /Settings <full path> naar een aangepaste opera6.ini file (met erin aangepaste padden naar andere ini-files). Bij linux met -personaldir /path/to/.opera.

Zie http://www.opera.com/docs/switches/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:36

RnB

Is de password ''bug'' nou nog steeds niet gemaakt? :(
Ik kan niet inloggen bij Hyves en Gmail, omdat Opera blijkbaar geen passwords met hoofd- én kleine letters + cijfers aankan, wat is dat nou weer voor onzin?
Ik snap alleen niet waarom ik de enige ben met dit probleem, hebben jullie allemaal makkelijke passwords ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:28
Nee hoor, geen problemen met hyves/gmail. En ik heb toch ook echt een password met hoofd, kleine lettters en cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vaag, ik heb een password met complexe tekens (klein, groot en de andere zoals !,@ etc.) en die pakt hij prima. Cijfers doet hij ook, heb ik voor school maar genomen. Normale wachtwoord met een cijfer ervoor, bij noodzaak om te wijzigen zet ik het cijfer erachter en zo wissel ik dat af. Nooit problemen ermee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Even een vraag, gebruik nu al sinds grote tijd firefox 2 en nu een tijd firefox 3, firefox bevalt me opzich goed als is het niet dat hij gods gruwelijk veel geheugen vreet. Enigste wat mij tegenhoud om opera te gaan proberen is de mogelijkheid met gmail add on, de goede download manager van firefox en dat ik twijfelen of mijn favorieten vanuit firefox wel naar opera te zetten is?

Zo ja, ben ik over. :Y)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:36

RnB

EDIT schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:38:
Nee hoor, geen problemen met hyves/gmail. En ik heb toch ook echt een password met hoofd, kleine lettters en cijfers.
Hero Of Time schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:39:
Vaag, ik heb een password met complexe tekens (klein, groot en de andere zoals !,@ etc.) en die pakt hij prima. Cijfers doet hij ook, heb ik voor school maar genomen. Normale wachtwoord met een cijfer ervoor, bij noodzaak om te wijzigen zet ik het cijfer erachter en zo wissel ik dat af. Nooit problemen ermee gehad.
Okay, dit is heel raar dan. Hoe kan het bij jullie wel werken en bij mij niet? :?

Ik gebruik Opera 9.52 en Windows XP SP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Joopieboy schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:42:
Even een vraag, gebruik nu al sinds grote tijd firefox 2 en nu een tijd firefox 3, firefox bevalt me opzich goed als is het niet dat hij gods gruwelijk veel geheugen vreet. Enigste wat mij tegenhoud om opera te gaan proberen is de mogelijkheid met gmail add on, de goede download manager van firefox en dat ik twijfelen of mijn favorieten vanuit firefox wel naar opera te zetten is?

Zo ja, ben ik over. :Y)
Favorieten overzetten kan via File --> Import and Export. De download manager van Opera komt mij als handiger voor. De FF downloadmanager is nogal Spartaans. Als je rechts op een download klikt en voor Advanced kiest heb je een compleet Explorer context menu voor je neus.

Wat bedoel je met gmail add on?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

EricJH schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:02:
[...]
Favorieten overzetten kan via File --> Import and Export. De download manager van Opera komt mij als handiger voor. De FF downloadmanager is nogal Spartaans. Als je rechts op een download klikt en voor Advanced kiest heb je een compleet Explorer context menu voor je neus.

Wat bedoel je met gmail add on?
Klinkt iig nu al erg goed, denk dat ik het toch ga proberen dan.

En de gmail add on is een icoontje rechts onder waar je je mee aanmeld op google mail, en dan ziet of je een nieuwe mail binnen hebt en hoeveel en dan ook kan klikken waarmee je een nieuw venster kan openen om je mail te lezen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:28
Daar heeft Opera Widgets voor. Zie http://widgets.opera.com/.
Bijvoorbeeld deze: http://widgets.opera.com/widget/9141/

Die dingen kun je neerzetten waar je wilt (tip: rechtsklik op de widget -> altijd bovenop selecteren).

[ Voor 30% gewijzigd door EDIT op 09-09-2008 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

EDIT schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 19:30:
Daar heeft Opera Widgets voor. Zie http://widgets.opera.com/.
Bijvoorbeeld deze: http://widgets.opera.com/widget/9141/

Die dingen kun je neerzetten waar je wilt (tip: rechtsklik op de widget -> altijd bovenop selecteren).
Ok top, ik ben opera aan het downloaden. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je zal het nooit meer verlaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

1e reactie: wauw :P

Werkt vlotjes en snel, tabs openen gaat snel (hoe schakel je uit dat je automagisch naar een nieuwe tab springt?), geheugen gebruik is niet extreem tot nu toe en de pc loopt niet hakelig ineens. Al met al, ziet er goed uit.
Favorieten vanuit firefox gingen ook gelijk goed, dus dat is prima.
Wat ik ook merk is dat pagina's veel sneller laden, ook wel erg fijn.

Achja, ik ga er eens mee verder stoeien, wil ook nog iets van een woordenboek voor in vensters zoals bij firefox was en dan ben ik zover tevreden. :Y)

• EricJH
Je zult dan de pagina op de achtergrond moeten laten laden en er dan zelf heen gaan.

Dat kan door op het muiswiel te klikken, of via het context menu te kiezen voor Open in background tab, of door ctrl + shift + linker muisknop, er is ongetwijfeld een mouse gestrure voor en wellicht vergeet ik nog een optie....

Als je niet bang bent kun je er wellicht een een eigen shortcut voor maken: http://my.opera.com/Tamil/blog/add-modify-keyboard-shortcut . Er is ook een speciaal subforum Customizing Opera dat soelaas kan bieden.

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zeer tevreden over opera, met een paar uitzonderingen :
- Cooliris plugin is er nog niet voor opera
- Gmail werkt niet helemaal 100%
Vooral dat laatste is nogal irritant, als je een mail maakt in gmail dan krijg je dubbele spatie regels als je de enter toets drukt. shift-enter geeft normale spatie afstand, maar dat gaat ook niet altijd goed.

Ook worden niet alle cookies goed bewaard merk ik, bij online banking moet ik steeds weer overnieuw de plaats van de bank ingeven, terwijl dit niet nodig is in IE.

• Vanitas
Opera 9.6 beta released

Hei
We released Opera 9.6 beta today.
Thanks for your testing.
We fixed 2 issues after the RC and added Ukranian language file :-)
Fixed:
*Sessions broken after crash
*FCKeditor Demo didn't load (broke alot of other stuff aswell)
Link.

• EricJH
HaseMike schreef op woensdag 10 september 2008 @ 07:33:
Zeer tevreden over opera, met een paar uitzonderingen :
- Cooliris plugin is er nog niet voor opera
- Gmail werkt niet helemaal 100%
Vooral dat laatste is nogal irritant, als je een mail maakt in gmail dan krijg je dubbele spatie regels als je de enter toets drukt. shift-enter geeft normale spatie afstand, maar dat gaat ook niet altijd goed.

Ook worden niet alle cookies goed bewaard merk ik, bij online banking moet ik steeds weer overnieuw de plaats van de bank ingeven, terwijl dit niet nodig is in IE.
Staat Opera soms ingesteld om nieuwe cookies bij afsluiten te wissen?

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
EricJH schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:21:Staat Opera soms ingesteld om nieuwe cookies bij afsluiten te wissen?
Even gecontroleerd maar dat staat uit, misschien is het specifiek een probleem met die bank-site en opera.

Anoniem: 230709

Vroeger (voor 9.5) kon je met Ctrl + Shift + W alle behalve de actieve tab sluiten. Nu hebben ze die shortcut eruit gesloopt en ik kan niet vinden hoe ik dat weer terug krijg. Weet iemand dit?

• EricJH
Anoniem: 230709 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:12:
Vroeger (voor 9.5) kon je met Ctrl + Shift + W alle behalve de actieve tab sluiten. Nu hebben ze die shortcut eruit gesloopt en ik kan niet vinden hoe ik dat weer terug krijg. Weet iemand dit?
Met de komst van 9.5 is er een ander shortcut systeem ingevoerd. De oude stijl is nog steeds daar. Ga naar Tools --> Preferences --> Advanced --> Shortcuts en kies de 9.2 style.

Voor een overzicht van de verschillen: http://snapshot.opera.com/950a1-keyboard.html .

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hoe verander je die instelling als je opera sluit en later weer opstart dat hij ipv de laatst gebruikte webpagina de startpagina opent? :4

Maar opera bevalt me wel, werkt erg snel en relax, fijne menu's en alles. Stukken beter als firefox, en pc loopt ook nog eens stukken beter. :)

• Vanitas
Joopieboy schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:42:
Hoe verander je die instelling als je opera sluit en later weer opstart dat hij ipv de laatst gebruikte webpagina de startpagina opent? :4

Maar opera bevalt me wel, werkt erg snel en relax, fijne menu's en alles. Stukken beter als firefox, en pc loopt ook nog eens stukken beter. :)
Misschien eerst een keer options openen? :+ Dan staat het gelijk voor je neus :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vanitas schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:10:
[...]

Misschien eerst een keer options openen? :+ Dan staat het gelijk voor je neus :P
:X Damn heb dat hele gedoe al doorgezocht maar idd, oor mijn neus. 8)7

A wel, werkt echt lekker en geen gigantisch absurd geheugen gebruik meer ivm ff. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://my.opera.com/deskt...008/09/26/9-6-approaching

En jawel, er is weer een nieuwe weekly. 9.6 zit er toch wel aan te komen. Er is een mooie changelog sinds de laatste versie, en een nieuwe download mogelijkheid voor mac's.

Changelog sinds laatst genoemde in dit topic
Fixed the Dragonfly crash
Improved performance with large wand.dat files
Don't highlight script focused elements
Stability fixes
Feed preview pages now load properly when reopened from trash
Fixed syncing of removed labels in Mail
Fixed an issue where the mail signatures wouldn't change if the default account signature ended with a space
Fixed an issue where sent message bodies could disappear under certain circumstances
Made Mail cope better with broken POP servers that send empty message UIDLs
Made sure Mail respects the "Large font" setting for mail subjects
Fixed an issue where feed titles were truncated before ":" characters
Fixed a problem where mails would be reported as incomplete when the server reports the wrong message size
Fixed importing of mail files with LF line endings only
Disabled indexing of HTML and CSS in feeds
Fixed an issue where feed status could get stuck on fetching
Made sure filters created by IMAP keywords are saved on exit
Made form buttons with zero padding prettier on Mac
Fixed an issue where opening the Java Console would freeze Opera on Mac
Fixed a bug that could cause notes to be lost when using certain characters
Various Opera Link fixes
Feeds are now detected even when served as text/html
Fixed dataloss situation when note folders had more than one line in their name
Fixed saving of svg when right clicking
Fixed spurious highlighting when using the space character in inline find
Upgrading Opera on Debian no longer resets default x-www-browser
Several stability fixes
Fixed copying of multiple entries from history manager
Fixed DCC transfers in IRC
Fixed quick find in feeds
Added popular Chinese mail providers in mailproviders.xml
Special characters are now displayed properly in the Address bar drop-down
Sorting by progress in Transfers now works
Cache files from feeds no longer show up in Transfers
Speed Dial thumbnails no longer disappear when deleting private data
Page encoding in site preferences can now be reset to automatic
Dragonfly element highlighting no longer stays on the page after closing the developer tools window
Browsing Intranet sites now works after changing proxies in a running session
Sessions broken after crash
FCKeditor Demo didn't load (broke alot of other stuff aswell)

Weer een nieuwe beste browser dus :9 Enjoy!

• EricJH
Inderdaad een mooie lijst. :Y)

Zit ondertussen stiekem al wel naar de horizon te turen of ik niet in de verte al een Peregrine valk aan zie komen .......... :X

Topicstarter
Ja, ik ook. Het word wel is tijd... Hoop toch wel dat er in oktober 1 verschijnt aan de horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik draai zelf al een week de eerste beta van 9.60 en het werkt heerlijk! Vooral het syncen van custom search engines is heel fijn :). Dat Firefox nog altijd meer gebruikers heeft kan ik niet bij ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Anoniem: 231912 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 16:22:
Ja, ik ook. Het word wel is tijd... Hoop toch wel dat er in oktober 1 verschijnt aan de horizon.
Ik vind het opvallend dat Opera in het licht van rumour over snellere Javascript engines bij de concurrentie niets meldt over mogelijk op hande zijnde Javascript prestatie verbeteringenen voor Peregrine. Vorig jaar werd aangekondigd dat met Peregrine net als bij komst van Kestrel prestatiewinst valt te verwachten.

Opera heeft wel een kort en duidelijk statement gegeven over waarom zij niet in zee gaan met meerdere processen binnen de browser maar blijft totaal stil over Javascript prestaties en de toekomst daarvan op Opera's roadmap. Ik denk niet dat de ontwikkeling van Opera stil staat getuige het artikel Join us in Linkoping maar Opera profileert zich wat ondermaats.

Ik begrijp niet goed waarom Opera (the fastest browser on earth) niets laat horen over Javascripts prestaties en toekomstige verbeteringen daaran. Is Opera hier voorbijgestreefd omdat zij andere prioriteiten op de roadmap heeft staan en zijn er geen wezenlijke Javascript verbeteringen te verwachten zijn voor Peregrine? Als er wel Javascript :'( prestatie verbeteringen te verwachten zijn waarom melden zij dan helemaal niets in het huidge rumour?

In het licht van bovenstaande vind ik dat Opera zich weinig profileert en eigenlijk een kans laat liggen om haar roadmap bekend te maken en te laten zien dat zij o.a. nog steeds meetelt waar het snelheid betreft. Bij wijze van vergelijking zie je in de hoek van video graphics dat ATI bepaalde marketing technieken van het immer agressieve marketing bedrijvende NVIDIA overneemt; wat niet wil zeggen dat ATI ineens eenzelfde agressieve strategie bedrijft.

Ik zou wensen dat Opera zich wat proactiever profileert en "hypes" gebruikt om Opera's plannen en reputatie over het voetlicht te brengen.

Als er Javascript verbeteringen zijn voor Peregrine laat het weten. Wat is de roadmap voor Peregrine? Laat het weten. Anders blijft het voor betrokken waarnemers, en dat zijn ook journalisten, een hedendaagse variant van Kremlin watching. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Helemaal mee eens. Waar staat dat statement mbt multiple processes trouwens?

Hier wel een vergelijking tussen de laatste finals&betas van IE/FF/Opera/Chrome/Safari:
Browser Speed Tests: The Compiled, Up-to-Date Results [26/9/08]

In digg.com-commentaar wordt gezegd dat het niet duidelijk is of bij FF3.1b TraceMonkey (js-versneller) is ingeschakeld.

[ Voor 27% gewijzigd door GeekK op 29-09-2008 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
GeekK schreef op zondag 28 september 2008 @ 23:56:
Helemaal mee eens. Waar staat dat statement mbt multiple processes trouwens?
Ik heb het even opgesnord. Dit is het het citaat uit een interview van CEO Jon S. von Tetzchner met The Register:
But von Tetzchner told us that Chrome's biggest innovation isn't one Opera is in a rush to emulate.

Because Chrome is designed for running web apps, he says, "the focus is on keeping different processes for different windows - that's a very heavy duty thing to do. It's an OS approach rather than a browser approach." And something not considered worth following.
GeekK schreef op zondag 28 september 2008 @ 23:56:
Hier wel een vergelijking tussen de laatste finals&betas van IE/FF/Opera/Chrome/Safari:
Browser Speed Tests: The Compiled, Up-to-Date Results [26/9/08]

In digg.com-commentaar wordt gezegd dat het niet duidelijk is of bij FF3.1b TraceMonkey (js-versneller) is ingeschakeld.
Opvallend dat Opera 9.6 beta wat trager is dan Opera 9.5 en bij de multi tab load zelfs belangrijk slechter scoort (dat is wel de meest kwetsbare test; Non Troppo doet het in zijn testen netter daar hij alle testpagina's van een server op zijn lokale netwerk laadt)..

Soms droom ik wel eens van een test tussen Opera en Firefox waarbij FF opgetuigd is met alle 150 extensies die al standaard in Opera zitten. Ben benieuwd hoe de testresultaten dan zijn. :X
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste