[ervaringen] Opera 9.5x / 9.6x / 10.x Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
EricJH schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:48:

Soms droom ik wel eens van een test tussen Opera en Firefox waarbij FF opgetuigd is met alle 150 extensies die al standaard in Opera zitten. Ben benieuwd hoe de testresultaten dan zijn. :X
Tegen de tijd dat FF dan is opgestart is Opera al klaar met de tests uitvoeren ;)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Nou, tegen de tijd de zelfs de standaard firefox is opgestart en je geheugen heeft volgeduwt heb je opera + een ander programma ruim opgestart. :+

Valt me iig behoorlijk mee, sommige dingen waren wel wennen maar nooit meer last van crashende browsers, geheugenverslaafde browser, of wat dan ook, heerlijk. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231912

Topicstarter
Vanitas schreef op maandag 29 september 2008 @ 17:45:
[...]

Tegen de tijd dat FF dan is opgestart is Opera al klaar met de tests uitvoeren ;)
Haha, dat zou leuk zijn. Kunnen we tweakers.net niet is verleiden tot zo'n test... Al moeten moderators dan overuren maken, getuige de fanboys van FF etc.

edit: soms crasht m'n weekly wel eens, maar 2 sec. later is het weer op dezelfde pagina's :D fantastisch

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 231912 op 29-09-2008 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-06 21:39
Opera 9.6 is nu RC 1. Hij is zoals te doen gebruikelijk hier weer op te halen: http://my.opera.com/desktopteam/blog/ .

Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Inmiddels is vandaag RC 2 voor download verschenen. Er is een bescheiden change log:
Changelog:
SSL error pages now display again
Fixed an issue where RSS 1.0 feeds sent as text/html would not be recognized
Fixed an issue where opening links with the keyboard after an inline find would open the link twice
Some stability fixes

Het is wederom op de alom bekende blog van het Deskop Team op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:20

GeekK

Rag Mama Rag

Hmz... werken ze ook al op zaterdag? :P

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
GeekK schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 19:04:
Hmz... werken ze ook al op zaterdag? :P
Blijkbaar.... Waarom zo'n haast? Is de final van 9.6 aanstaande (Opera's beta en RC cycli zijn meestal wat aan de korte kant)?

Niet dat ik nu zo heel erg geinsteresseerd ben in 9.6 maar het maakt wellicht de weg vrij voor Peregrine.... :X *O* :Y :7 :Y) Ik blijf hopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Denk dat de final wel snel komt idd.

Peregrine... * GeekK duimt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heeft iemand toevallig ook problemen met Live Mail / Hotmail? Ik ben onlangs automatisch overgegaan naar de nieuwe interface. Ziet er op zich prima uit, alleen functioneert het totaal niet in Opera. Ik kan de mails gewoonweg niet openen, en de checkboxen niet aanvinken etc. Maskeren/identificeren als Firefox of IE heeft geen effect.

Op Opera forums lees ik soortgelijke verhalen, maar ook geen oplosing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Ik zag zaterdag nog deze opmeking van Haavard op de Desktop blog:
julianreschke: That bug has actually been fixed in Peregrine (post-Kestrel branch), but the fix hasn't been backported.
Zou Peregrine dan toch bestaan? :X 8)7

Rseiler op de blog:
I have a theory that 9.6 is going final Tuesday or Thursday (i forget which day is final day). Then hopefully that will clear the way for peregrine builds... which are blocking dragonfly updates.
Hoeveel nachtjes denken jullie dat het nog slapen is tot Peregrine? B-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

@EricJH: O, Peregrine bestaat zeker, wordt al volop getest... in de offices van Opera... . Er is van een aantal bugs al bekend dat ze zijn gefixt in Peregrine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

Noork schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 22:25:
Heeft iemand toevallig ook problemen met Live Mail / Hotmail? Ik ben onlangs automatisch overgegaan naar de nieuwe interface. Ziet er op zich prima uit, alleen functioneert het totaal niet in Opera. Ik kan de mails gewoonweg niet openen, en de checkboxen niet aanvinken etc. Maskeren/identificeren als Firefox of IE heeft geen effect.

Windows Live Mail al geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
GeekK schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 12:53:
@EricJH: O, Peregrine bestaat zeker, wordt al volop getest... in de offices van Opera... . Er is van een aantal bugs al bekend dat ze zijn gefixt in Peregrine.
Klopt als een bus. Opera is er zo stil over dat het bijna non existent lijkt. Ik heb er alle vertrouwen in dat het komt.

Hoeveel nachtjes denk je dat we nog moeten slapen? <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Tis een browser... kom op zeg. Dan ga je toch niet aftellen :X

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Dat is niet mijn vraag. Ik heb normaal gesproken m'n hotmail account al in Thunderbird. Ik ga dus geen andere mailclient gebruiken. Maar door de nieuwe interface werkt de Thunderbird webmail add-on niet meer. Hiervoor zal in de toekomst gerust een update komen, maar voorlopig moet ik even gebruik maken van webmail.

Maar goed, weinig reacties hier. Blijkbaar hebben anderen dit probleem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Vanitas schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 15:01:
Why not? Ik ben ook wel benieuwd.

Ik zou het niet weten, iig dit jaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Vanitas schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 15:01:
De vraag van hoeveel nachtjes geeft niet direct aan dat degene gaat aftellen. En inderdaad: why not.

@windows live probleem: Ik heb het probleem niet doordat ik het niet gebruik. Er is geen optie om een lichte versie van windows live te gebruiken? Enige oplossing is dan het zoeken naar userjs scriptjes die het probleem voldoende fixen. Maar als er geen oplossing is gevonden in het opera forum zou ik niet snel verwachten dat zoiets bestaat, danwel iemand op dit forum de oplossing heeft (maar het staat je vrij om te vragen natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
disheaver schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 17:12:
@windows live probleem: Ik heb het probleem niet doordat ik het niet gebruik. Er is geen optie om een lichte versie van windows live te gebruiken?
Helaas ook niet. Met de nieuwe interface hebben ze geen verschil meer tussen full en classic. Er is maar 1 interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Noork schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 22:25:

Oeps... heb nieuwe versie dus nog niet.

Ik gebruik het zelf niet, maar heb gisteren even zo'n account getest (en vandaag).

ID=Opera -> Krijg vanzelf de light-versie (volledige versie niet mogelijk). Alles werkt voor zover ik zie.

ID=Mask as FF* -> Krijg volledige versie (light versie ook mogelijk). Ook hier lijkt alles te werken. Ik kan mails openen (dwz de welkomstmail van ms). Bericht opmaken werkt ook (wysiwyg). Checkboxen idem.

* Via site-specific preferences.

Met Opera 9.60RC2. Gaat dus prima. Of is de nieuwe versie bij mijn account nog niet actief?

Bij Mask as FF kan ik dus wel tussen de volledige en light-versie schakelen.

Pics: Opera - Mask as FF (zie linksonder voor light-versie)

[ Voor 18% gewijzigd door GeekK op 06-10-2008 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Dank voor het testen, maar jij beschrijft hetgeen wat bij de oude interface nog mogelijk is. Er zijn een aantal accounts overgegaan naar de nieuwe hippe (ajax) layout. Wellicht nog niet voor de Nederlandse hotmail gebruikers beschikbaar, maar ik heb de Amerikaanse versie (us postcode). En zoals ik al schreef: hierin is geen keuze meer tussen full en classic. Het maskeren van browser heeft geen effect.

[ Voor 3% gewijzigd door Noork op 06-10-2008 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Al jaren lang gebruiker van Opera en moet nog zoveel dingen verkennen :)

Hier een screenshot van mijn setup:

Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/1840/ossha9.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/images/thpix.gif

Lekker minimalistisch, mouse gestures is alles wat je nodig hebt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

@Noork: o sorry, dat was me niet duidelijk. Ik wist ook niet hoe de nieuwe versie eruit moest zien, nam aan dat wat ik zag het was (en dacht dat je mss maar één versie zag omdat het niet goed werkte). Mijn land staat trouwens wel op "Verenigde Staten", maar heb de nieuwe versie dus nog niet. Nogmaals ik ben geen hotmail-gebruiker, vandaar de verwarring..

@thr-: welke skin is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
disheaver schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 17:12:
[...]

De vraag van hoeveel nachtjes geeft niet direct aan dat degene gaat aftellen. En inderdaad: why not.
Het is maar een browser. Als hij uitkomt dan komt ie uit, nu klinkt het net alsof sommige mensen er helemaal naar toe leven. Erg overdreven imo. Kijk, als het nou een nieuw boek was in een reek, of een film of een serie, dat je wilt weten hoe het verhaal verder gaat. Maar een nieuwe versie van Opera (of welke tool dan ook) is nou niet echt zo spannend te noemen. Leuk en handig, dat zeker, maar om er nou zo naar toe te leven... nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:19

bonzz.netninja

Niente baffi

Vanitas schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 19:01:
[...]

Het is maar een browser. Als hij uitkomt dan komt ie uit, nu klinkt het net alsof sommige mensen er helemaal naar toe leven. Erg overdreven imo. Kijk, als het nou een nieuw boek was in een reek, of een film of een serie, dat je wilt weten hoe het verhaal verder gaat. Maar een nieuwe versie van Opera (of welke tool dan ook) is nou niet echt zo spannend te noemen. Leuk en handig, dat zeker, maar om er nou zo naar toe te leven... nee.
sjah of je nou films leuk vindt of software. Volgens mij zit er toch geen wezelijk verschil in de enthausiasme die je kan opbrengen voor iets wat je leuk vindt....toch?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm, hier werkt de nieuwste lay-out prima :) maar anders zal het vast snel gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Anoniem: 231912 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 19:04:
Hmm, hier werkt de nieuwste lay-out prima :) maar anders zal het vast snel gemaakt worden.
Geef eens specs, om hulpvol te kunnen zijn: OS, versie en buildnummer (in help > about (of opera:about in je
adresbalk)
Vanitas schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 19:01:
[...]

Het is maar een browser. Als hij uitkomt dan komt ie uit
Hetzelfde geldt voor een boek of film. Mensen hebben verschillende smaken, de releasedatum van bijna alle films intereseert met niet, exact omgekeerd met bepaalde boeken. Voor de meeste software zie ik bij het updaten wel wanneer er een update is gekomen, behalve voor opera: ik zal niet gaan aftellen, maar geintereseerd in wanneer ik de meest actief gebruikte stukje software op mijn systeem kan updaten ben ik wel.

[ Voor 48% gewijzigd door disheaver op 06-10-2008 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
bonzz.netninja schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 19:03:
[...]

sjah of je nou films leuk vindt of software. Volgens mij zit er toch geen wezelijk verschil in de enthausiasme die je kan opbrengen voor iets wat je leuk vindt....toch?
Mja dat is wel zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
disheaver schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 19:34:
[...]

Geef eens specs, om hulpvol te kunnen zijn: OS, versie en buildnummer (in help > about (of opera:about in je
adresbalk)
werkelijk, help about? ^^

nou, zoals altijd: de laatste weekly, vista. En dat van de weekly had je aan m'n posts af kunnen leiden ;) maar oke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
thr- schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 18:10:
Al jaren lang gebruiker van Opera en moet nog zoveel dingen verkennen :)

Hier een screenshot van mijn setup:
[afbeelding]
Lekker minimalistisch, mouse gestures is alles wat je nodig hebt _/-\o_
Je kent de F2 shortcut ook? Heb je ook de adresbalk niet meer nodig.

Mijn huidige:
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2mqpw9g_th.png
Eigenlijk heb ik de adresbalk ook niet nodig. Gebruik altijd F8 om focus in het adresbalk te krijgen, en bij F2 heb ik dat ook. En de knopjes naar de bookmarkbalk verplaatsen (met F4 switchen tussen zichtbaar en niet).

Gebruik overigens nauwelijks de mouse gestures (enkel de history back), voornamelijk shortcuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
Volgens mij heb ik dat gewoon gelaten omdat ik altijd wil weten waar ik zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Anoniem: 231912 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 19:04:
Even voor de duidelijkheid, je gebruikt de eerste nieuwe layout? Dan weten we zeker dat we hetzelfde bedoelen.

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://xs132.xs.to/xs132/08411/livemail_nieuw420.png.xs.jpg

Oud:
Afbeeldingslocatie: http://xs132.xs.to/xs132/08411/livemail_oud286.png.xs.jpg

Ik maak hier verder gebruik van Opera 9.52. Geen beta's of RC's dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 05:58
Gebruik inmiddels al geruime tijd Opera, en het bevalt nog steeds goed. Eén ding bevalt minder: ondersteuning van audiostreams. Bv www.nederland.fm. Opera speelt de streams niet af, er staat enkel: 'plug-in content'. Als ik daar dan op klik krijg ik de volgende info:

You need a Windows Media Player plug-in to view this http://www.omroep.nl/live/radio4-breed.asx content.
Do you want more plug-in installation information?

Yes. Dan ga je naar deze pagina. Daar klik ik op 'Using the Windows Media Player plug-in with Opera (Windows)'. Dan kom je hier terecht. Plugin installeren, opera herstarten: geen resultaat. Plugin path veranderen, en opnieuw installeren en heropstarten van opera: wederom geen resultaat.

Maw slechte ondersteuning mbt windows media player content (en wie weet wat nog meer qua audio/video streams).

9.52 / vista business / wmp 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Heb je toevallig ook FF geinstalleerd? Volgens mij heeft deze wel een plugin voor WMV die door Opera wordt gebruikt. Hier werkt het iig prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 13:35

Ken.

\m/.([oO]).\m/

nederland.fm doet het hier ook gewoon ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Tommy The Cat schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:30:
Gebruik inmiddels al geruime tijd Opera, en het bevalt nog steeds goed. Eén ding bevalt minder: ondersteuning van audiostreams. Bv www.nederland.fm. Opera speelt de streams niet af, er staat enkel: 'plug-in content'. Als ik daar dan op klik krijg ik de volgende info:

You need a Windows Media Player plug-in to view this http://www.omroep.nl/live/radio4-breed.asx content.
Do you want more plug-in installation information?

Yes. Dan ga je naar deze pagina. Daar klik ik op 'Using the Windows Media Player plug-in with Opera (Windows)'. Dan kom je hier terecht. Plugin installeren, opera herstarten: geen resultaat. Plugin path veranderen, en opnieuw installeren en heropstarten van opera: wederom geen resultaat.

Maw slechte ondersteuning mbt windows media player content (en wie weet wat nog meer qua audio/video streams).

9.52 / vista business / wmp 11
Dit probleem heb ik ook! Ik luister nu Juize FM via IE7, maar het zou toch handiger zijn als het allemaal in één browser kan natuurlijk.
Ik krijg alleen geen melding, bij mij doet ie gewoon helemaal niets..
Gelukkig werkt het verder wel goed, soms wat schoonheidsfoutjes (foto's bij Hyves), maar daar is allemaal mee te leven. :)

Ik gebruik trouwens 9.60 RC2 met Windows XP SP3 en WMP11. En heb FF niet geïnstalleerd, wel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Ken. schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:40:
nederland.fm doet het hier ook gewoon ? :)
Als je niet aangeeft wat je configuratie is, dan is het een nutteloze toevoeging.

Ik zou FF3 installeren, inclusief de WMV plugin, zie http://support.mozilla.co...layer+plugin+with+Firefox. Daarna zou Opera ook prima moeten werken met WMV.

[ Voor 28% gewijzigd door Noork op 07-10-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Ik ga geen derde browser installeren enkel zodat ik met Opera in staat ben audiostreams af te spelen. Ik vond het al vreemd dat Opera verwijst naar een FF plugin. Waarom is er geen operaplugin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Tommy The Cat schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:04:
Ik ga geen derde browser installeren enkel zodat ik met Opera in staat ben audiostreams af te spelen. Ik vond het al vreemd dat Opera verwijst naar een FF plugin. Waarom is er geen operaplugin?
Opera heeft slechts een klein marktaandeel. Het is niet zo gek dat dit soort plugins niet bestaan. Overigens kun je FF daarna gewoon deinstalleren.
Zie verder deze reactie:leokennis in "[Ervaringen] Opera 9 gereleased"

Wellicht kun je proberen om np-mswmp.dll ergens vandaan te plukken en in de Opera plugin map te gooien.

[ Voor 3% gewijzigd door Noork op 07-10-2008 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Tommy The Cat schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:04:
Oplossing. Op de Opera forums heeft iemand een installer gemaakt voor de Firefox plugin. Deze zal al je Opera installaties pogen op te sporen en geeft je dan de keuze in welke plugin map je de plugin wilt droppen. Hier kun je de installer ophalen: http://cid-94a12102e50946...blic/OperaWMP|_Plugin.exe

Waarom heet het ding eigenlijk Firefox WMP plugin waar het gewoon een Netscape plugin is en dus eigenlijk gewoon Netscape plugin gedoopt had kunnen worden? :X

[ Voor 0% gewijzigd door EricJH op 07-10-2008 15:49 . Reden: Url was niet juist weergegeven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hier werkte de FF-plugin ook voor opera ;) Daarom (vista, laatste build). Nu heb ik hier ook wel firefox, maar daarvoor werkte het ook al dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

EricJH schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:14:
[...]
Oplossing. Op de Opera forums heeft iemand een installer gemaakt voor de Firefox plugin. Deze zal al je Opera installaties pogen op te sporen en geeft je dan de keuze in welke plugin map je de plugin wilt droppen. Hier kun je de installer ophalen: http://cid-94a12102e50946...self.aspx/Public/OperaWMP|_Plugin.exe .

Waarom heet het ding eigenlijk Firefox WMP plugin waar het gewoon een Netscape plugin is en dus eigenlijk gewoon Netscape plugin gedoopt had kunnen worden? :X
Je link werkt niet? Ook niet met aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Opera WMP Plugin Installer of hier - werkt hier. :)

Verder deze post: How to install windows media player (WMP11) plug-in for opera.

[ Voor 61% gewijzigd door GeekK op 07-10-2008 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Noork schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:46:
[...]

Als je niet aangeeft wat je configuratie is, dan is het een nutteloze toevoeging.
Config is standaard..
Anders had ik wel aangegeven dat ik een specifieke plugin had of een bepaalde handeling had verricht.
Jij geeft zelf overigens ook niet aan wat voor setup jij hebt ;) pot -> ketel = #000000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
How to install windows media player (WMP11) plug-in for opera.

Laatst gelinkte gezipte bestanden in plugins folder gedeponeerd en... succes!

Hartelijk dank allen.

Wat betreft het kleine marktaandeel, daar ben ik anderszins juist erg blij mee. Ik redeneer dat dit één van de redenen is dat opera weinig security issues heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Tommy The Cat op 07-10-2008 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Ken. schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:27:
[...]
Config is standaard..
Anders had ik wel aangegeven dat ik een specifieke plugin had of een bepaalde handeling had verricht.
Jij geeft zelf overigens ook niet aan wat voor setup jij hebt ;) pot -> ketel = #000000
Ik geef anders wel aan dat ik FF heb geinstalleerd en de WMV plugin. Wellicht niet heel erg expliciet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Heb de url aangepast in mijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Hmm, ik heb nog steeds problemen met streaming audio. Ik heb de linkjes gevolgd en de dingen die er staan opgevolgd, maar ik kan nog steeds niet naar de radio luisteren via Opera.
Zowel nederland.fm en juize.fm werken niet. Enige wat ik krijg is een melding dat het begint na de boodschap, maar dat is dus niet het geval.
Als ik met de rechtermuisknop op het windowtje klik, dan zie ik settings en about adobe flash player 9; zou het mss aan de flash player liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Ik heb de pagian van nederland.fm eens bekeken met 9.52 en 9.60 RC2 rn Flash 9.0.124. Er staat een WMP in het midden en als ik op een zender druk begint het even later te spelen. Ik ben geidentificeerd als Opera. Ik neem aan dat je Opera opnieuw hebt opgestart nadat je de plugin in de plugin map gedropt hebt

Hier volgen wat troubleshoot tips om te proberen:
  • Reinig cache en cookies en herstart Opera
  • Schakel tijdelijk alle userjs en usercss scripts uit (weet je niet wat het is dan gebruik je ze hoogstwaarschijnlijk niet
  • Schakel tijdelijk content blocker uit voor de site. Als je op de site bent druk op F12 --> Site voorkeuren beheren --> Inhoud --> Inhoud blokkering inschakelen afvinken --> Ok --> Herlaad pagina
  • Schakel tijdelijk externe adblock/proxy programma's uit
Helpt dit of bestaat het probleem nog steeds?

[ Voor 7% gewijzigd door EricJH op 07-10-2008 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Kijk! Daar heb ik wat aan, hartstikke bedankt! Het lag aan de Content blocker oid? Maar okay, nu laad ie gewoon door en kan ik mooi naar Juize FM luisteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Iemand nog een tip waardoor opera sneller opstart? Moet inmiddesl toch wel een tiental seconden wachten als de pc net is opgestart voordat opera wilt starten...

En btw, windows vista ziet vanuit msn firefox als standaard browser en met doorklikken naar hotmail gaat ie automagisch naar internet explorer. 8)7
Ook links vanuit outlook etc gaan naar firefox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:52
ik heb het volgende probleem met Opera 9.52. ( OS: Vista SP1)

ik gebruik al jaren Opera met de ingebouwde RSSfunctionaliteit, superrelaxed!
Maar sinds kort heeft hij er geen zin meer in. als ik een RSSfeed wil lezen doet hij het eventjes en daarna hangt Opera, niks meer mee te beginnen. Het is niet 1 bepaalde feed, bij elke feed hangt hij.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:34
Ich habe auch eine Problem!

altijd wanneer ik Opera sluit, dan sluit hij, en komt daarna met de melding dat hij niet meer reageert... iemand een idee waardoor dit komt? (+oplossing :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
@Joopieboy. Er is al een tijdje een bug waardoor Opera zich niet geheel als standaard browser instelt onder Vista. Er blijven een paar protocols hardnekkig op een andere browser staan; bij mij was dat Opera 9.27. Pas alle registersleutels aan die in dit topic gemeld worden: http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=246105 . Hiermee heb ik het probleem vlotgetrokken.

Kijk voor tips over sneller opstarten even hier op de Opera browser wiki: http://operawiki.info/OperaPerformance .Helpt je dat verder?

@Amplified. Heb je wis disk cache bij afsluiten aan staan? Als dat het geval is hoe graat staat je disk cache? Kijk even onder Extra --> Voorkeuren --> Geavanceerd --> Geschiedenis. Is het bevriezen tijdelijk en sluit Opera uiteindelijk af? Of moetje Opera in Taakbeheer afsluiten? Probeer de troubleshoot basics eens die ik een stukje naar boven postte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
wis disk cache is niet aangezet. en het bevriezen is zo dat er dan een melding komt dat hij niet reageert, en dat windows hem probeert te recoveren zeg maar, en dan klik ik maar meteen op annuleren, anders is het 5 sec wachten en zegt hij dat Opera vast is gelopen. het opera scherm zelf verdwijnt, en na 2 sec ofzo komt die melding (windows Vista btw)

ik zal die troubleshoot eens doorlopen, iig alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
Mischien kan iemand je helpen in irc.opera.com #Opera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
de cache eens leeggegooid, en heb er de 1e x iig geen last meer van :) bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

EricJH: onwijs bedankt, kwma al soortgelijke dingne op google tegen maar wou het even zeker weten. d:)b
Gaan we daar morgen eens aan werken, kijken of het werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goed bezig EricJH :) Je weet meestal wel de oplossing. Erg fijn.

Ik zal overigens de startpost aanpassen zodra 9.6 uit is. Een titelfix is al aangevraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ga je gang dan zou ik zeggen. Ik krijg net een melding in Opera dat 9.6 uit is, en of ik wil upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gebruiken jullie marktplaats wel eens met opera? Ja? Dan is hier de fix:

http://bram.name/~brama/userscript_marktplaats.nl.js

Dan werken je favorieten tenminste, en sommige andere links worden ook gefixed. Ik zat me hier lang genoeg aan te ergeren dat ik het maar ben gaan oplossen ipv telkens even switchen naar firefox.

[ Voor 21% gewijzigd door brama op 08-10-2008 15:07 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Update gedaan naar Opera 9.6. Heb nog steeds problemen met Live Mail. Ik kan gewoonweg de functies van de checkboxen en knopjes niet gebruiken.

Ik krijg de volgende errors in developer console:
code:
1
2
Opera has modified the JavaScript on co102w.col102.mail.live.com (FireAnt.Debug.Trace tries to use arguments.callee.caller, which doesn't work in Opera (138530)
Maki...). See browser.js for details

[edit]ah bovenstaande is geen error heb ik zojuist gelezen, maar maakt deel uit van fixes voor bepaalde websites voor Opera (browser.js).

[ Voor 14% gewijzigd door Noork op 08-10-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Opera 9.6 is hier te downloaden:

DOWNLOAD en de changelog
Opera 9.6 adds synchronization of custom searches and typed history with Opera Link, several new features in Opera Mail, a nice preview page for feeds and last but not least: improved stability and performance.
Verder is een nieuwe site, Discover Opera, die de ontzettende lijst functies toeligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Opera 9.6 is idd final. Tevens zijn er tutorials gelanceeerd op een nieuwe pagina genaamd Disover Opera .Ik vind deze erg geslaagd evenals de nieuwe huisstijl die op deze pagina te is
Anoniem: 231912 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 08:48:
Goed bezig EricJH :) Je weet meestal wel de oplossing. Erg fijn.

Ik zal overigens de startpost aanpassen zodra 9.6 uit is. Een titelfix is al aangevraagt.
De dingen die ik voorstel zijn onderdeel van een aantal basic troubleshoot tips zoals die op de Opera Community gebruikt worden. Misschien is het wel interessant om die in de startpost te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het nieuwe plaatje (rood met wit en opera 9.6 in van die mooie letters kan ik nergens vinden :(, als iemand het heeft?)

En wil je die basis troubleshout toevoegen? want de community site staat er al dacht ik.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 231912 op 08-10-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Zouden hier onderaan moeten staan: http://my.opera.com/community/opera/buttons/. Maar ze zijn er helaas nog niet..

http://my.opera.com/chooseopera/blog/opera-9-6

[ Voor 72% gewijzigd door GeekK op 08-10-2008 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ze staan nu eindelijk bij de buttons. Ik had daar gister ook al gekeken. hop, de startpost is updaten? :D

edit:zo gedaan

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 231912 op 08-10-2008 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Hmm, RC2 had 2 punten meer in de acid3 test (86 tegen 84)...

En de html anchors reageerd vreemd in got: naast verticaal scrollen, scrolt hij ook een beetje horizontaal (en hoe smaller de window, hoe verder hij absoluut scrollt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Anoniem: 231912 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:04:En wil je die basis troubleshout toevoegen? want de community site staat er al dacht ik.
De bascis staan niet als een sticky post daar vandaar mijn voorstel. Aangezien de topicstarts erg compact met veel links dan stel ik voor om de tips van Operafan2006 in de TS op te nemen: http://my.opera.com/opera...-with-opera-some-basic-th . En eventueel de zeer uitgebreide FAQ van Tamil: http://my.opera.com/Tamil/blog/opera-faq (zeer lang en kan wat intimiderend zijn voor de onervaren gebruiker).

[ Voor 14% gewijzigd door EricJH op 14-10-2008 16:39 . Reden: Typefout hersteld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ach, acid3 is niet zo belangrijk als bijv. 2. Het is echt gemaakt om de browsers erop te laten falen. Maar deze 'stable' zal snel vervangen worden, denk ik. Veel bugs zijn erin geslopen. Zie bijv. de reacties op de release.

@Eric, is het zo een mooie startpost? ^^

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 231912 op 08-10-2008 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Ik heb nog een mogelijke aanvulling voor de troubleshooter in de topicstart. Als stap voor de clean install kun je nog de profile reset toevoegen: http://my.opera.com/neeraj_deshmukh/blog/show.dml/319153 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Kan je in Opera ook de volgorde van de baken bovenaan aanpassen?

Nu is het (van boven naar onder); menu, tab en adres bar. Ik kan nergens een optie vinden om het te veranderen, ook slepen tijdens "customize" werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Anoniem: 9449 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:51:
Kan je in Opera ook de volgorde van de baken bovenaan aanpassen?

Nu is het (van boven naar onder); menu, tab en adres bar. Ik kan nergens een optie vinden om het te veranderen, ook slepen tijdens "customize" werkt niet.
Nee, maar ja. De tabblad kan ook in een andere bar dan de tabblad-bar. Sleep de knoppen van een bar naar een niet gebruikte onderliggende bar (navigatiebar bv, gebruik de optie om niet gebruikte werkbalken weer te geven), zet die op display: top, en de oude tabbar op off.

[ Voor 3% gewijzigd door disheaver op 13-10-2008 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
In aanvulling op de beschrijving van disheaver kun je dit ook in een Flash filmpje bekijken: http://nontroppo.org/-/media/mainbar.htm .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Even een leuk plaatje tussendoor:

Afbeeldingslocatie: http://operawatch.com/wp-content/uploads/2008/10/typical-browser-users.png

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Als we toch met grappige foto impressies in de weer gaan, ik geloof dat deze nog niet hier gepost is: http://operawatch.com/new...net-explorer-picture.html .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
opera 10 NIEUWS :D Wiehie!
Opera wil versie 10 van zijn gelijknamige browser vooral een cosmetische opknapbeurt geven. Met name Apple-gebruikers zouden vaak kritiek hebben op de volgens hen te drukke interface.

In een interview met Zdnet zegt 'web evangelist' Bruce Lawson, werkzaam voor Opera, dat de gui van de browser wat hem betreft in de loop der tijd onoverzichtelijk is geworden. Ook zou het Noorse bedrijf vooral van OS X-gebruikers kritiek hebben gekregen op de interface van Opera 9.x. Om de interface in versie 10 op de schop te nemen, heeft Opera de Britse vormgever Jon Hicks ingehuurd. Hicks ontwierp eerder het Firefox-logo.

Welke cosmetische wijzigingen precies in Opera 10 doorgevoerd zullen worden, wilde Lawson niet zeggen. Ook over nieuwe features liet hij niets los, behalve dat de browser beter zal presteren dan de onlangs uitgebrachte Opera 9.6. Een eerste alpha-versie van versie 10 zou nog eind dit jaar moeten verschijnen.

Lawson liet ook weten dat hij blij is met de release van Google Chrome, omdat de publiciteit rondom de nieuwe browser aan het grote publiek duidelijk zou maken dat er wel degelijk goede alternatieven voor Internet Explorer zijn. Ook zou Chrome een ander publiek trekken dan het Noorse alternatief. Volgens Lawson is Opera vooral in zwang bij gevorderde webgebruikers, maar streeft het bedrijf er wel naar om de doelgroep te verbreden.
Oorspronkelijk
The next major release of Opera for the desktop will be 'prettier' than the current version of the browser, claims the company.

Opera, a Norwegian firm, makes browsers for devices ranging from the PC to mobile phones and games consoles. It released an incremental version, 9.6, for the desktop last Wednesday, prompting a million downloads in a day. Version 10 will be more significant, according to the company's web evangelist, Bruce Lawson.

Speaking to ZDNet.co.uk on Monday, Lawson said Opera 9.6 had performance improvements, but conceded that many users, especially of Apple, found the browser unpleasant on the eye.

"There's been a lot of criticism from some quarters that Opera on the desktop looks a bit shite, especially on the Mac," Lawson said. "I personally feel it feels busier than it is. [In Opera 10] the whole look and feel are being seen to — it's what our customers are looking for. If we want it to be a tool, it's got to be pleasing to work with."

Lawson said the firm had hired the British designer Jon Hicks to rework Opera's user interface and "make it look prettier". Hicks is best known for having created the Firefox logo.

Lawson and his colleague, product manager Roberto Mateu, declined to list possible features that may appear in Opera 10, saying that such features are subject to change ahead of launch. They did, however, say the version would go into its alpha release by the end of 2008, around the same time as the low-end mobile-phone version, Opera Mini 4.2, goes into beta.

As for Opera 9.6, the browser can now synchronies the user's typed browsing history across any devices using the Opera Link synchronization feature. The built-in email client, Opera Mail, also now supports a "low-bandwidth mode" for those users with slow connections, and offers the option of ignoring "less important [conversation] threads and contacts with a single click".

A multi-column feed preview has also been integrated into Opera 9.6's RSS reader, allowing users to view a feed's contents before subscribing to that feed. New languages are also supported in the updated browser: Indonesian, Ukrainian, Estonian, Hindi, Telugu and Tamil.

Asked whether the release of Google Chrome had had any effect on the Opera team, Lawson said the team had been "mostly pleased", due to the coverage afforded by Chrome to browsers that are not Microsoft's Internet Explorer (IE).

"People saw [Chrome] on the news and realized there is an alternative to IE," Lawson said. "People are now aware there is a market."

Lawson also claimed Chrome was "not a competitor" to Opera, as it was not pursuing Opera's "main constituency". "Most people who use Opera are comparatively tech-literate," he said, adding that Opera was nonetheless trying to widen its appeal beyond this set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Fantastisch, Microsoft heeft een nieuwe update voor hotmail en nu doet hij het dus niet meer. :( Heeft iemand anders dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Haijo: zie pagina 5, en sla mijn antwoord over. ;)

Maar nog geen fix...

[ Voor 8% gewijzigd door GeekK op 16-10-2008 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Opera 9.61 is vandaag uitgekomen. Opmerkelijk is dat deze niet eerst als snapshot build getest is.

Het bevat een aantal bug fixes i.v.m. Opera Link die de afgelopen week voor probleme zorgden en een drietal veiligheidsupdates. Voor de complete changelog: http://www.opera.com/docs/changelogs/windows/961/ .

Je kunt 9.61 hier ophalen: http://www.opera.com/download/ .

Voor de volledigheid is hier wat de blog van het Desktop Team schrijft:
Hot on the heels of 9.60, we had to release Opera 9.61 to address problems in Opera Link. Alone, each issue we discovered was miniscule and shouldn't have caused any problems, but together, and coupled with some server issues, it turned out to be more serious than we thought.

If you've been using Opera Link and has had problems with Opera freezing, getting duplicate bookmarks from nowhere, eternal syncing or other problems, you should upgrade to 9.61, especially since it also has some security fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274926

Weet iemand hoe je met Opera, banners kan blokken want als ik op xboxworld kom kan ik wel naar beneden scrollen maar dan loopt die 5 sec vast en dan scrolt die verder, iemand een idee? Het is pas sinds de banner van Fable er is en op andere sites heb ik er geen last van.

http://forum.xboxworld.nl/index.php

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 274926 op 22-10-2008 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Rechtsklikken op de site, "block content" klikken en vervolgens op de banner klikken ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Anoniem: 274926 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 23:40:
Weet iemand hoe je met Opera, banners kan blokken want als ik op xboxworld kom kan ik wel naar beneden scrollen maar dan loopt die 5 sec vast en dan scrolt die verder, iemand een idee? Het is pas sinds de banner van Fable er is en op andere sites heb ik er geen last van.

http://forum.xboxworld.nl/index.php
Flashblocker is imo ideaal. Als je alleen de banner van die pagina wilt blocken: rechtermuisknop op een niet-plaatsje/flash content > block content. Maar dit zou je ook met 1 google opdracht gevonden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274926

He jongens bedankt het is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Ik gebruik de Fanboy block list: http://my.opera.com/mp3ge...dblock-list-015b-released . Je kunt ook de content blocker proberen: klik rechts op een leeg stukje pagina en kies Block Content --> gebruik shift + muis om de plaatjes en advertenties die je wilt blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Ff een vraagje, hoe open je een link in een nieuwe tab wanneer je geen muis hebt?
In vele browsers hield ik gewoon control in en klikte dan op de touchpad van mijn laptop, maar bij Opera werkt dit niet. Nu krijg ik hetzelfde als wanneer ik control + s (opslaan als) klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-05 16:01
RnB schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:09:
Ff een vraagje, hoe open je een link in een nieuwe tab wanneer je geen muis hebt?
In vele browsers hield ik gewoon control in en klikte dan op de touchpad van mijn laptop, maar bij Opera werkt dit niet. Nu krijg ik hetzelfde als wanneer ik control + s (opslaan als) klik.
shift ingedrukt houden voor een nieuwe tab, ctrl+schift voor een nieuwe tab in de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Er schijnen momenteel overigens een paar veiligheidsgaten in opera te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Ook al Bezet schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:11:
[...]

shift ingedrukt houden voor een nieuwe tab, ctrl+schift voor een nieuwe tab in de achtergrond.
Ah kijk, dankje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Na jaren Firefox gebruik vandaag maar eens besloten om Opera (9.61) een kans te geven. In Firefox heb ik een 20-tal plugins/addons geinstalleerd om het naar mijn smaak te krijgen, terwijl de meeste van deze zaken gewoon standaard in Opera aanwezig zijn.

Zaken die ik eigenlijk nog mis zijn een (ingebouwde) (g)mail checker, maar dat heb ik op dit moment getackeld door gmail als RSS feed te koppelen. Als iemand hier nog andere tips voor heeft, dan graag.

Verder is het voornamelijk een kwestie van wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Je weet dat Opera een ingebouwde mail client heeft? Zie Extra -> E-mail- en chataccounts. Hulp voor mail. Kun je gewoon gmail via pop checken.

Er bestaat ook een widget die gmail kan checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
begintmeta schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:13:
Er schijnen momenteel overigens een paar veiligheidsgaten in opera te zitten.
Het commentaar van Rijk op de Desktop Blog:
@Jada0007, @trinianouk: we're aware of the problem. BTW, note that the given demo URL shows an exploit for a variant of the bug that actually got fixed in 9.61. It doesn't open the calculator, but instead just requests the normal mailto-handler, because in 9.61 it didn't change Opera's settings.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Laatst online: 15:53
Ik gebruik hier sinds de beta versies van 9.50 opera en wil niet meer zonder. Gebruik hem ook voor de email, alleen gebruik ik voor te chatten hier mirc omdat ik dit als ircop hier geen addons in kan laden, daarom gebruik ik hier mirc voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
GeekK schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:20:
Je weet dat Opera een ingebouwde mail client heeft? Zie Extra -> E-mail- en chataccounts. Hulp voor mail. Kun je gewoon gmail via pop checken.

Er bestaat ook een widget die gmail kan checken.
Vind die widgets eerlijk gezegd de meest overbodige zooi die er maar bestaat. Ik heb geen zin in allerlei losse meuk op mijn desktop.

De mail client in Opera heb ik geprobeerd met de imap functie in Gmail, maar dat is het gewoon niet. Alle labels worden netjes als mappen weergegeven maar de inbox word een rommeltje.
Zie nu pas dat je aan kunt geven welke imap mappen moeten worden weergegeven in e mail clinet. Zo werkt het een stuk beter :)

[ Voor 8% gewijzigd door pjlgt op 25-10-2008 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Maakt Opera logs van gebeurtenissen? Want de laatste tijd crasht mijn browser vaak. Ik kan alleen niet bedenken wat het nou precies kan zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
RnB schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:55:
Maakt Opera logs van gebeurtenissen? Want de laatste tijd crasht mijn browser vaak. Ik kan alleen niet bedenken wat het nou precies kan zijn. :/
Begin eens met de troubleshooter van de openingspost: [ervaringen] Opera 9.5x / 9.6x .

Treedt het probleem nog op dan kunnen we gaan spreken van een bug. Is de crash reproduceerbaar? Zijn er specifiek sites of handelingen die de crash veroorzaken?

Lees deze tutorial over hoe een bug te rapporteren en installeer de Inspector crash logger: http://www.opera.com/support/search/view/790/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Opera 9.62 Final gereleased (Security upgrade)
Release Notes

Opera 9.62 is a recommended security upgrade. Please see the Security section.

Opera 9.62 incorporates the Opera Presto 2.1.1 user agent engine.

Changes since Opera 9.61

Security
  • Fixed an issue where History Search could be used to execute arbitrary code, as discovered by Aviv Raff; see our advisory
  • The links panel no longer allows cross-site scripting; see our advisory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
9.62 is de tweede Opera in rij die uitkomt zonder dat ze snapshots geweest zijn. Wederom een snelle fix van veiligheidsproblemen. :Y)

Op Favbrowser.com een korte opsomming van wat bekend is over Peregrine:
Here you go, a list of some Opera 10 features and known facts.

Opera 10 alpha will be ready till the end of this year.
Opera 10 will include auto update.
Opera 10 will have an inline spell check.

And besides that, well known changes:

New interface: redesigned skin.
New rendering engine: more performance, less compatibility issues, stability.
More applications that runs outside web browser.
Increased security.
Er loopt op de Opera forums sinds een paar weken een draadje waarin informatie wordt verzameld over Peregrine: http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=253627 . Dat is niet zo lang omdat Opera nooit scheutig met informatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
De nieuwe hotmail update heeft ervoor gezorgd dat ik mijn hotmail weer kan bekijken met Opera! Dus voor iedereen die nu met een tweede browser werkt, dit is niet langer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Haijo schreef op woensdag 05 november 2008 @ 12:50:
De nieuwe hotmail update heeft ervoor gezorgd dat ik mijn hotmail weer kan bekijken met Opera! Dus voor iedereen die nu met een tweede browser werkt, dit is niet langer nodig.
Bedankt voor de update. Kan IE7 weer de deur uit.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste