[ervaringen] Opera 9.5x / 9.6x / 10.x Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:50
En toch lukt het ze weer om een deadline op externe datums te halen :o

Gezien het gebrek aan Windows gebruik zal/kan ik hem niet testen. Hopelijk krijgen we vanmiddag nieuwe Unix builds, dat zou ook het gebrek van een aankondiging op het desktopteam blog verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 13:35

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Eh, heeft iemand ook opeens zwarte letters ipv witte bij all day events in Google Calendar? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheeks
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-01 09:55
Echt even een applaus voor de mensen van Opera, die hebben volgens mij geen oog dicht gedaan de laatste drie dagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Ken. schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:16:
Eh, heeft iemand ook opeens zwarte letters ipv witte bij all day events in Google Calendar? :X
Nee hier niet. Misschien je settings folder weggooien en nog eens proberen?

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-05 16:01
RobertMe schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:06:
Gezien het gebrek aan Windows gebruik zal/kan ik hem niet testen. Hopelijk krijgen we vanmiddag nieuwe Unix builds, dat zou ook het gebrek van een aankondiging op het desktopteam blog verklaren.
Zo lang hoeven we niet eens te wachten :D
http://my.opera.com/deskt...windows-10-50-is-released
Highlights
The latest Presto and Carakan improvements

Known Issues
Mac
No support for PowerPC (PPC)
Minimal Java Support
Possible performance issues on low end machines

UNIX
Font problems
Language input issues
Compiz issues
No .deb or .rpm packages
Some Command line option don't work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Vanitas schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:03:
[...]

Nee hier niet. Misschien je settings folder weggooien en nog eens proberen?
Meh, gedaan en heeft helaas niet geholpen.
Cleane install gedaan: nog steeds zwarte letters helaas.

Al een mailtje richting Opera gestuurd, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 19:07

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Speed Dial config venster toont op tweede scherm ipv op eerste scherm (dualscreen opstelling), bij het scrollen toont er nog een ghost van de statusbalk, wat ik lang geleden ook al heb gezien in versies van opera.

Afin, ik vind het bijlange nog niet af genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-05 09:39
Ik gebruik nog Opera 9.64.
En ik zag dat Opera 10.50 uit is. Zometeen even installeren :)

Nu mis ik al een tijdje een optie.
Vroeger (ik dacht versie 8.xx) had je de optie om de je download te laten scannen door je virusscanner.
Dit kon je opgegeven bij: tool -> preferences -> downloads. Hier kon je dan je virusscanner invoeren.
Bestaat deze optie niet meer of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:18
cheeks schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:39:
Echt even een applaus voor de mensen van Opera, die hebben volgens mij geen oog dicht gedaan de laatste drie dagen!
Hiermee kan ik het alleen maar van harte eens zijn. Een weekje vakantie voor hen.... :Y :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

EricJH schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:22:
[...]
Hiermee kan ik het alleen maar van harte eens zijn. Een weekje vakantie voor hen.... :Y :7
En dit zeggen ze erover op het blog:
In the last couple of blog posts, several of you commented that our developers deserve some time off and whilst that is true, I know the Mac and UNIX teams are still hungry to get their own versions of 10.50 out. So there will be no slacking off, just yet. Development continues apace!
Dus, terwijl wij zeggen "ga op vakantie", zeggen zij "We willen meer!". Ik denk dat ze met het hele bedrijf wel wat leuks mogen doen ter compensatie als de Mac en Unix builds ook final zijn.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 17:37
Final geinstalleerd, en ik denk dat ik er heel tevreden over ga zijn. Het is allemaal snel, minimalistisch, maar toch nog steeds bijzonder gebruiksvriendelijk. Hier spreekt dus een meer dan tevreden Opera user.

Wat me opviel is, dat je speeddial en skin bewaard blijft, ook al deinstalleer je Opera volledig. Volgens mij is dat nieuw, maar vraag me af waar die gegevens dan worden opgeslagen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tommy The Cat op 02-03-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Instellingen worden, zoals elk programma dat hoort te doen, in je profiel opgeslagen bij Application Data. Dat is niet nieuw, dat is al jaren het geval bij Opera.

Ik heb YouTube HTML5 aangezet bij m'n Linux build. Werkt prima, maar op m'n Ubuntu moest ik wel gstreamer-bad installeren voor audio en gstreamer-ffmpeg voor de video. Anders dan dat werkt het prima, heb ik eindelijk geen gezeik meer als ik een link krijg naar een YT filmpje dat flash ermee stopt. Alleen jammer dat de video 1 core volledig dicht trekt, en nog niet alles is via <video> te bekijken. Er zijn hier en daar nog wat filmpjes die via flash geserveerd worden. http://www.youtube.com/watch?v=bf7q8lWEd-o bijvoorbeeld is nog niet omgezet (op moment van schrijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Tommy The Cat schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 23:02:
Final geinstalleerd, en ik denk dat ik er heel tevreden over ga zijn. Het is allemaal snel, minimalistisch, maar toch nog steeds bijzonder gebruiksvriendelijk. Hier spreekt dus een meer dan tevreden Opera user.

Wat me opviel is, dat je speeddial en skin bewaard blijft, ook al deinstalleer je Opera volledig. Volgens mij is dat nieuw, maar vraag me af waar die gegevens dan worden opgeslagen.
Dat kan je vinden onder Help --> About Opera (Over Opera) of door opera:about in de adresbalk te typen en op enter te drukken.

Voor XP onder:
  • documents and settings\%username%\Application Data\Opera
  • documents and settings\%username%\Local Settings\Application Data\Opera
Voor Vista/Win7 onder:
  • Users\%username%\Appdata\Local\Opera
  • Users\%username%\Appdata\Roaming\Opera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05 07:47
Upgrade ging bij mij niet goed van 10.10 naar 10.50. In het deïntallatiemenu zag je nog 10.10 staan en bij het opstarten van Opera leek het alsof ze beiden tegelijk aanstonden. Wat voorbeelden:
  • De titelbalk is weggehaald in 10.50 bij fullscreen, maar ik had deze nog wel. (in XP moet je daarvoor de XP stijl hebben ingeschakeld, niet de klassieke mode)
  • In de statusbalk zag ik twee keer de set knoppen van operalink, turbo, .. die knipperden ook als een gek
Omdat ik toch Opera Link gebruik was voor mij een deïnstallatie geen issue. Verse installatie, instellen Opera Link en seconden (!) later had ik bijna alles van de vorige versie. Alleen de wachtwoorden worden niet meegenomen door Opera Link, so be it.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-03 18:53
Dadona schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:07:
Omdat ik toch Opera Link gebruik was voor mij een deïnstallatie geen issue. Verse installatie, instellen Opera Link en seconden (!) later had ik bijna alles van de vorige versie. Alleen de wachtwoorden worden niet meegenomen door Opera Link, so be it.
Bij mij is Link volledig beginnen flippen. Ik zag bladwijzers en mappen die ik al maanden voordien verwijderd had. Als ik deze naar de prullenbak verwees, kwamen ze na een paar seconden gewoon terug! Inloggen op my.opera verhielp dit probleem niet omdat je daar geen mappen kan verwijderen. Gelukkig had ik nog een backup van mijn bladwijzers.

Ik denk dat het te maken heeft met mijn twee installaties, waarbij 1 in het Engels en 1 in het Nederlands is, in combinatie met het naast elkaar installeren van beta en stable. Het is niet de eerste keer dat ik na betas, nochtans in een aparte map, in de problemen kom. Ook de plaats van de instellingen is er niet op vergemakkelijkt. De instellingen staan nu verspreid in program files en op twee plaatsen in AppData.

Voor de rest draait Opera uiteraard super, zowel op XP als W7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Wachtwoorden kun je vinden in de wand.dat. Die kun je gewoon kopiëren van de oude naar de nieuwe installatie.

De wand.dat kun je vinden in de Opera Directory; het pad hiernaar kun je vinden onder Help --> Over Opera/About Opera.

[ Voor 35% gewijzigd door EricJH op 03-03-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Laatst online: 15-05 09:01

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Bij mij levert de final toch wel wat problemen op.

- De Video tag werkt niet naar behoren. (zie screenshot)
- Onderaan staan bepaalde item's dubbel. (zie screenshot) Is wel op te lossen door default te nemen.
- Het laden van een website duurt nu veel langer: www.deredactie.be is pas zichtbaar na 2:05 min en is pas volledig geladen na 4 minuten. Ter illustratie, in FF was deze geladen in minder dan 3 seconden. Dit heeft vermoedelijk te maken met de oorzaak dat ik een proxy server gebruik want websites op het lokaal netwerk hebben er ook last van tot als ik de proxy server uitschakel, dan werken die zéér snel.
- Opera Dragonfly werkt gewoon niet.

Screenshot: http://image.stijn-dhaese.be/opera.png

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Wat ik wel jammer vind aan 10.5 in Windows is dat als je via het taskbar icon een nieuwe tab maakt dat Opera dan niet automatisch naar voren komt. Dit doet IE wel en dat werkt toch wel wat fijner. Maargoed dit is maar een klein probleem en ze zullen het vast nog wel fixen. Verder ben ik er heel erg tevreden over.

De mac beta is wel nog erg instabiel en crasht best vaak. Gister crashde hij bij het submitten van een crashreport zelfs, dat was wel een beetje jammer :P

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@ISteelYourGun:
Die video tijdbalk doet 't pas als je een keer hebt gepauzeerd geloof ik, iig heb ik nog eens moeten klikken ergens op die balk en toen kwam hij pas.
De website die je noemt opende hier in 10.10 (linux) in een minuut ofzo, hele hoop elementen/plaatjes dus dat is de boosdoener. In 10.50 (linux) wassie klaar in 10 seconde. De site is ook meer dan 1,5 MB, en dat is voor een frontpage funest. Zeer slecht gemaakt. Vooral omdat de belgen een datalimiet hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

10.10 hier, duurde eveneens maar 10 seconden. Telenet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Deredactie is maar een voorbeeld, het is de enige die ik echt getimed heb. Het effect doet hem voor op alle websites, ook de websites intern. Ondertussen al een bug report gedaan en voorlopig gedowngrade naar 10.10.

Ik had trouwens eerst per ongeluk versie 9.1 genomen en kreeg ik deze boodschap:
Afbeeldingslocatie: http://image.stijn-dhaese.be/opera01.png
:p

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Wat ik vervelend vind is dat indien je op CTRL + F drukt zodat je gaat zoeken op de pagina, een enter tot gevolg heeft dat je dit woord in google zoekt. Ik was gewend met een paar keer enter de zoekresultaten door te gaan, maar dat moet nu met de muis op dat pijltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Schaamteloze crosspost, maar ik wilde het ook even met de opera-gebruikers delen. Gister een sunspider-benchmark gedaan tussen de laatste versies van Chrome, FF en Opera. Met dit als resultaat:

Chrome (v5): 642ms
Opera (10.50): 775ms
FF (3.7a2pre): 1135ms

Niet onverdienstelijk mag wel zeggen. Ook al zegt het niet alles uiteraard. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Tommy The Cat schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:07:
Wat ik vervelend vind is dat indien je op CTRL + F drukt zodat je gaat zoeken op de pagina, een enter tot gevolg heeft dat je dit woord in google zoekt. Ik was gewend met een paar keer enter de zoekresultaten door te gaan, maar dat moet nu met de muis op dat pijltje.
Tussen alle zoekresultaten van CTRL+F cyclen gaat met F3, dat is volgens mij ook de meest gebruikte manier in verschillende applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Dan is er iets niet in orde met je search.ini bestand, enter gaat hier gewoon naar het volgende resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-02 13:00
ik gebruik altijd CTRL-G daarvoor

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

IStealYourGun schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:09:
Bij mij levert de final toch wel wat problemen op.

- De Video tag werkt niet naar behoren. (zie screenshot)
- Onderaan staan bepaalde item's dubbel. (zie screenshot) Is wel op te lossen door default te nemen.
- Het laden van een website duurt nu veel langer: www.deredactie.be is pas zichtbaar na 2:05 min en is pas volledig geladen na 4 minuten. Ter illustratie, in FF was deze geladen in minder dan 3 seconden. Dit heeft vermoedelijk te maken met de oorzaak dat ik een proxy server gebruik want websites op het lokaal netwerk hebben er ook last van tot als ik de proxy server uitschakel, dan werken die zéér snel.
- Opera Dragonfly werkt gewoon niet.

Screenshot: http://image.stijn-dhaese.be/opera.png
Phew, ben niet de enige gelukkig.
Daarbij heb ik zeer trage tekstinvoer bij een select aantal input fields, en heb ik freezes van enkele seconden bij download links en videostreams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Kan ik ook niet bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05-2024
Kijk eens bij "Manage Search Engines", want daar moet staan:
Find in page
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2mcf05w.png

Als dat er niet staat, kan je volgens mij het beste Search.ini verwijderen, want dan maakt Opera zelf weer opnieuw het bestand aan, maar je moet wel zelf weer je zoekmachines instellen
(in Vista: C:\Users\*JeNaam*\AppData\Roaming\Opera\Opera)

[ Voor 20% gewijzigd door tweeny op 04-03-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Wat me trouwens opvalt is dat de gewone installaties nog niet automatisch worden geüpdate.
Gisteren deed ik bij me thuis een "Check for updates" en ik kreeg de melding dat ik de laatste nieuwe versie had. Vermoedelijk zijn ze bewust van de vele problemen en mogen we spoedig een update verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
UNIX update (nee geen nieuwe snapshot :p)
I am aware of a few UNIX tasks that are close to being integrated so big changes are on their way, yes.

With regards to commenting on specific tasks like GTK and KDE/Qt integration and when they will come, that is a tougher question to answer. I would be surprised if you didn't receive a build with improved GTK integration within say 3 snapshot releases. Though as you probably realise I really cannot 'promise' anything. When a programmer (or team of programmers) provides updates they are thoroughly tested (by the likes of myself and other UNIX testers) and also code reviewed by a different programmer (or team of programmers). Any problems with testing or code review can cause integration of a task to be delayed. Significant problems or regressions could result in large parts being rewritten (and then retested and re-reviewed). Hence at task that appears to be close to integration and public release could suddenly be quite delayed.

I can say that I have tested the next round on GTK updates and they look really good to me. On a purely 'personal' level I feel that they are good to go but we'll probably test more with both staff and official volunteers before you see them, and I am pretty sure code review still needs to be done.

As a side note, this upcoming GTK task doesn't fix every single little issue. Hence we will need another GTK task after this (maybe even more than one) before we are really happy with good GTK integration.

I have also tested the initial Qt/KDE integration work but that was some time ago, so no doubt things have moved on since I last tested. Hence in all honesty I don't know when that will make its way into a snapshot. I think what we will provide in the first instance you would probably call Qt integration but fuller KDE integration is the long term goal.
Verbaasd me toch wel dat ik netjes een reply op m'n vraag krijg. Anders is het toch veel "daar kan ik niks/niet veel over zeggen" (begrijpelijk natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
tweeny schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 23:19:
Kijk eens bij "Manage Search Engines", want daar moet staan:
Find in page
[afbeelding]

Als dat er niet staat, kan je volgens mij het beste Search.ini verwijderen, want dan maakt Opera zelf weer opnieuw het bestand aan, maar je moet wel zelf weer je zoekmachines instellen
(in Vista: C:\Users\*JeNaam*\AppData\Roaming\Opera\Opera)
Dit is inderdaad de oplossing. Mijn melding is nu ook verklaard, ik heb deze 'Find in page - f' per abuis zelf verwijderd. Nadat ik search.ini had verwijderd, stond alles er weer. Search.ini echter werd niet opnieuw aangemaakt. Pas nadat ik zaken als 'Ask, Wikipedia, etc..' verwijderd had, bleek dat er weer een nieuwe search.ini was aangemaakt.

Dank tweeny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-05 12:12

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

En eentje voor de Mac enUnix
We're closing in on the 10.5 Final for Mac, and we've been working hard on getting it ready. Of course we have been working hard on all the platforms but Mac has made some big strides this week.

Mac Highlights
Fix for extensive CPU usage and slow down
Drop downs display again
Lots of Flash and other plugin fixes
Java is back!
Mac Universal Binary is back! (including Video on PPC)
Enjoy, and please report issues you find with the build

Known Issues
Carakan less stable on PowerPC
Mac
Possible Java issues for PowerPC (PPC)
Signed Java Applets may cause UI misbehaviour
UNIX
Font problems
Language input issues
No .deb or .rpm packages
No KDE integration
Problem with address field drop down position under non compositing Window Managers
Black drop down menus for some KDE3 users
Black border around Ctrl+Tab dialog when running under a compositing Window Manager
Some command line option don't work

WARNING: Opera 10.50 for Mac and Unix is a development snapshot: it contains the latest changes, but may also have severe known issues, including crashes and data loss situations. In fact, it may not work at all.

Download
Windows MSI/ Windows Classic
Macintosh (Universal) / Macintosh (Intel-only)
Unix/Linux

Changelog

Core
Updated Carakan: Multiple Crash fixes
Fixed a memory leak related to plugins
Fixed Bug CORE-27582 "lang header attribute not always considered when selecting a font"
Fixed Bug CORE-28233 "DD-WRT Router's admin unuseable with Opera 10.5 Beta2"
Fixed Bug CORE-28174 "Get PPC libs working for gstreamer"
Bookmarks crash fix

Mac
Fixed Bug DSK-276004 "Support for printing forms"
Fixed Bug DSK-282644 "Double keypress on unkle.com"
Fixed Bug DSK-268468 "Silverlight doesn't display (again)"
Fixed Bug DSK-275779 "QuickTime control not working"
Fixed Bug DSK-282264 "Dropdown menu randomly will not open"
Fixed Bug DSK-285427 "Text clipping in <select> drop-down"
Fixed Bug DSK-284260 "Opera starts using 100% CPU"
Fixed Bug DSK-283776 "Incorrect mouse cursors in Flash"
Fixed Bug DSK-283891 "Position of Java applets"
Fixed Bug DSK-276069 "Get print paper size right"
Fixed Bug DSK-270474 "Fix mouse events for quicktime"

Unix
Fixed Bug DSK-277528 "Drop down overlaid when using a compositing Window Manager"
Fixed Bug DSK-285237 "Dragging buttons to toolbar doesn't correctly show drop cursor"
Fixed Bug DSK-270347 "Hide Opera in Exit dialog doesn't work" [/quot]
Fixed Bug DSK-273132 "Wrong or missing taskbar icon"

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Dat snapshot is ook voor Windows. Voor Windows enkel updates voor de Core. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:17
Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat ik niet een overzicht van mn tabbladen krijg als ik op de windows 7 taakbalk klik?
Nu moet ik 2x klikken wil ik verder met browsen, en dat hoefte voorheen niet.

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

aegis3d schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 19:24:
Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat ik niet een overzicht van mn tabbladen krijg als ik op de windows 7 taakbalk klik?
Nu moet ik 2x klikken wil ik verder met browsen, en dat hoefte voorheen niet.
Heb je al in opera:config gekeken? Daar zou de optie moeten staan.

Ik ben blij met de adresbalk fix, eindelijk het dropdown tijdens typen niet meer over mijn typdeel heen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
  • Laatst online: 18:17
Hero Of Time schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 20:39:
[...]

Heb je al in opera:config gekeken? Daar zou de optie moeten staan.

Ik ben blij met de adresbalk fix, eindelijk het dropdown tijdens typen niet meer over mijn typdeel heen _/-\o_
quick find: taskbar

En daar stond ie :D

Tnx!

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor mensen die het menu onder het rode knopje een beetje leesbaar willen maken, heb ik het volgende:
  1. Bij preferences --> toolbars --> duplicate menu, gebruik dan de kopie.
  2. Ga naar C:\Documents and Settings\ %user\Application Data\Opera\Opera\menu en open het ini bestand.
  3. Zoek hierin het Browser Button Menu Bar, daarin kun je met een ';' onderdelen aan of uit zetten. Een voorbeeldje:
    Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/33ne1z7.png
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
[Browser Button Menu Bar]
Submenu, MI_IDM_TABS_AND_WINDOWS, Tabs O Menu
Submenu, MI_IDM_PAGE_TOOLS, Page Tools O Menu
Submenu, SI_PRINT_BUTTON_TEXT, Print Menu,, "Print document"="Show popup menu, "Print Menu""
--------------------1
Submenu, M_BROWSER_MENU_BAR_BOOKMARKS, Browser Bookmarks Menu, , "Menu Bookmarks"
Include, Browser Tools Common Menu
;Submenu, M_WIDGET_MENU, Runtime Browser Widgets Menu, , "Menu Widgets"
;Item, M_VIEW_HOTLIST_MENU_NOTES="Manage, "notes",,,"Menu Notes""
;Feature Mail-Chat, 
--------------------2
;Item, M_TOOLS_MAIL_AND_CHAT=Manage accounts
;Feature Mail, Submenu, M_BROWSER_MENU_BAR_MAIL, Browser Mail Menu, , "Menu Mail"
;Feature Chat, Submenu, M_BROWSER_MENU_BAR_CHAT, Browser Chat Menu, , "Menu Chat"
;Feature Mail-Chat, Item, M_VIEW_HOTLIST_MENU_CONTACTS="Manage, "contacts",,,"Menu Contacts""
;Feature Feeds, Submenu, M_MENU_BAR_FEEDS_SUBMENU, Browser Feeds Menu, , "Menu Feeds"
--------------------4
Item, M_BROWSER_TOOLS_MENU_APPEARANCE=Customize toolbars, -1
Submenu, MI_IDM_SETTINGS, Prefs O Menu
Submenu, M_BROWSER_MENU_BAR_HELP, Browser Help Menu,,,"Menu Info"
--------------------5
;Item, M_MENU_SHOW_MENU_BAR=Enable menu bar,,,, | Disable Menu Bar, , , M_MENU_HIDE_MENU_BAR,
--------------------6
Item, MI_IDM_Exit=Exit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Vergis ik me nou of is de code die je daar geplakt hebt dezelfde als de standaardcode? Het plaatje ziet er in elk geval overzichtelijk uit.

Ik zou je, en anderen die een eigen menu hebben gemaakt, trouwens graag uit willen nodigen deze hier te delen in de macro sectie zodat zoveel mogelijk mensen ervan kunnen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-05 15:40
Ook al Bezet schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 13:30:
Vergis ik me nou of is de code die je daar geplakt hebt dezelfde als de standaardcode? Het plaatje ziet er in elk geval overzichtelijk uit.

Ik zou je, en anderen die een eigen menu hebben gemaakt, trouwens graag uit willen nodigen deze hier te delen in de macro sectie zodat zoveel mogelijk mensen ervan kunnen genieten.
De regels met een puntkomma (;) ervoor zijn commentaar. Effectief zij die regels dus weggehaald, maar makkelijk weet terug te zetten.

Zie ook Wikipedia: INI (bestandsformaat)

[ Voor 8% gewijzigd door Peetz0r op 06-03-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
heh, ben ook een blinde vink soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Zullen ze binnenkort met 10.51 komen ivm het http-probleem? Of valt het wel mee? Iemand al ervaringen hiermee?

[ Voor 35% gewijzigd door begintmeta op 06-03-2010 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
begintmeta schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 17:30:
Zullen ze binnenkort met 10.51 komen ivm het http-probleem? Of valt het wel mee? Iemand al ervaringen hiermee?
quote: haavard
It would be nice if people could search before posting.

As I mentioned in a different thread
, this is not confirmed as being exploitable, and at first glance it seems that the reporter jumped to conclusions.
:o :X
De volgende quotes zijn uit dat andere topic.
There doesn't seem to be a way to exploit this, if I understand the situation correctly
I expect that this will be clarified in a more official manner by someone with a complete overview of the situation, but I guess I can share my understanding of the issue for now.

It seems that this in itself is not possible to exploit. The only way to theoretically make this part of an attack would be to combine this with a second security breach, as well as work around any DEP and ASLR protection.

A fix in the near future might be a good idea, but as far as I can tell, there's no actual risk to Opera users at this time.
Via Haavard op Twitter:
Our devs have looked further into Secunia adv. 38820, and still can't find a way to execute code. Has anyone been able to?
9:50 AM Mar 5th via web
Traditioneel reageert Opera redelijk vlug dus ik neem aan dat dit keer ook zo zal zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door EricJH op 06-03-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Wat niet wegneemt dat het een bug is. Dus het moet naar mijn mening toch gefixed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is zeker een bug, maar zo ernstig zoals Secunia het noemt, nee. Ze maken een storm in een glas water. Vast niet de eerste keer daar bij Secunia. Ik ben al blij dat Opera opnieuw de veiligste browser is. Is er überhaupt een bug in een Opera versie gevonden waarmee je een systeem over kan nemen zoals het met IE kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231912

Topicstarter
Hero Of Time schreef op zondag 07 maart 2010 @ 19:47:
Het is zeker een bug, maar zo ernstig zoals Secunia het noemt, nee. Ze maken een storm in een glas water. Vast niet de eerste keer daar bij Secunia. Ik ben al blij dat Opera opnieuw de veiligste browser is. Is er überhaupt een bug in een Opera versie gevonden waarmee je een systeem over kan nemen zoals het met IE kan?
volgens mij zijn er wel eens exploits gevonden die in alle browsers van toepassing waren. Er zijn ook wel af en toe echt security releases, waarin ze alleen een exploit dichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Laatst online: 03-05 12:36
Gebruik Opera 10.5 en mijn direct messages komen op tweakers net bij ontvangst niet met een melding. Is daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Excited about some performance improvements in the pipeline
Bron

Meer mensen benieuwd waar wat ze nu weer "bedacht" hebben?
Hardware accelaration voor Vega (wat er wel is, maar nog niet stabiel genoeg is/was voor 10.50)?
Flinke Carakan update?
Presto update met flinke optimalisaties (het schijnt dat de CSS/HTML render performance van 10.50 minder is dan die van 10.10)?

Hopelijk komen we er zo snel mogelijk achter, maar het zal nog wel even op zich laten wachten aangezien ze nu niet een van de 3 bovengenoemde updates zullen gaan doorvoeren terwijl enerzijds Win. 10.50 al final is terwijl Linux 10.50 nog niet eens in beta is. Op een niet beta kun je zo'n update nog wel doorvoeren, maar op de final gaat het wat moeilijk zonder het versienummer op de schop te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

krotwijk schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:31:
Gebruik Opera 10.5 en mijn direct messages komen op tweakers net bij ontvangst niet met een melding. Is daar een oplossing voor?
Geen idee, ik krijg altijd een melding in de vorm van een ballon bovenaan die ik dan weer kan sluiten. Misschien heb je een instelling in MyReact aangepast waardoor je geen javascript popup meer krijgt, of zie je 'm gewoon over 't hoofd. Stuur mij er eens een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 11:12
Al sinds de allereerste alfa-versie van 10.5 t/m de build van vorige week heb ik dit probleem:
Afbeeldingslocatie: http://www.zanderz.net/stuff/1020vs1050.png
Boven 10.2, onder 10.5
Hetzelfde geldt in het Ctrl-Tab menu, en in de tab-balk als die aan staat. Als ik met de muis over een menu-item heen ga ziet het er wél normaal uit, en ook een actieve tab lijkt normaal. Lettertype aanpassen helpt niet, net als wisselen tussen de skins Opera Standaard en Windows Native.

Ik heb al een bugreport ingestuurd, inclusief dit plaatje, maar niks van gehoord. Zijn er meer mensen met dit probleem?
(Windows 7)

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Even een schone install doen, lijkt me gevalletje upgrade die niet helemaal lekker gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
Is geen upgrade maar een losse installatie :) heb al geprobeerd om 10.5 te deïnstalleren en opnieuw te installeren, maar dat helpt helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Heb je wel alle oude bestanden uit o.a. AppData verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-01 23:24
Wie krijg ook de melding "Old Flash? Go Upgrade!"? Ik heb hem sinds vandaag en het upgraden helpt niet. Ik gebruik Opera 10.50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Op een specifieke site of overal? Ik merk hier in elk geval niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
@EDIT:
Tot nu toe niet, maar heb het net weer opnieuw gedaan en nu AppData verwijderd, nog steeds hetzelfde probleem.
Als Aero uit staat (thema Windows klassiek) werkt het trouwens wél normaal, dus blijkbaar gaat daar ergens wat fout.

Hebben jullie hier geen last van?

@Swagger: op YouTube iig geen last van

[ Voor 8% gewijzigd door Spinal op 11-03-2010 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Swagger schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:47:
Wie krijg ook de melding "Old Flash? Go Upgrade!"? Ik heb hem sinds vandaag en het upgraden helpt niet. Ik gebruik Opera 10.50.
Even flash updaten :P

@ ZanderZ: Nee, geen problemen hier. Zowel met Windows XP (32 bit) als Vista (zowel 32 als 64 bit) ziet het er gewoon goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Volgensmij hebben ze toch weer vanalles "verzonnen" op de achtergrond:
Tweet van Haavard
Customizers and performance junkies may be somewhat pleased with the next Windows snapshot. Stay tuned.
Samenvatting van wat tweets van een Opera gebruiker en Petter Nilsen
Opera hasn't released a new 10.5 build in 5 days. Are they slowing down now that the Windows version is out the door? I hope not.
@vansmith85 We're getting some sleep :)
@petternilsen As long as you didn't forget about us ;). Well done on 10.5 so far - lovin it!
@vansmith85 Not at all, we're building up quite a large change log for post-10.50
Ook had Haavard al eerder getweet over performance improvements. En gezien Haavard nu spreekt over "the next Windows snapshot" zou het me niks verbazen als ze meteen doorgaan met een 10.60 voor Windows, en eventueel 10.50 (of 10.60) voor *nix (en Mac misschien) "schrappen" en alles meteen integreren in "the next final". Ik neem in ieder niet aan dat ze zo enthousiast zijn over "gewoon wat bugfixes die de performance ten goede komt" en dan nog niet te spreken over het customizers gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04:25

GeekK

Rag Mama Rag

Customizers and performance junkies may be somewhat pleased with the next Windows snapshot. Stay tuned.
Klinkt goed. :Y)

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-01 23:24
Al gedaan dus, het werkt niet.. Iemand anders met Windows 7 & Opera 10.50 heeft er geen last van.

Op de Old Youtube button drukken helpt ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Swagger op 11-03-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-05 20:47
Ik heb ook een vreemde probleem met youtube icm opera 10.50. Als ik aangemeld een video wil kijken krijg ik an error occurred, please try again later. Als ik de cookies uitschakel, dan speelt hij wel video's af. Ik heb al mijn cookies verwijderd maar het probleem blijft zodra ik youtube bezoek en cookies aan. Kent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nope, ik heb cookies aan vanwege de HTML5 functie (die helaas niet overal nog werkt, hoop filmpjes worden alsnog in flash getoond, die vervolgens crasht :X). Kan verder gewoon filmpjes kijken, en mocht flash even meewerken, doen die het ook. Linux build 6242.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
Het is toch raar. Als ik op de peil rechts boven de video klik om de video in een nieuw scherm te tonen dan doet ie het wel. En met cookies uit doet ie het ook. Alleen met optie cookies accepteren krijg ik steeds de foutmelding "an error occurred, please try again later". Ik kom er zo niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Schoon settings profiel gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
Nieuwe snapshot:
10.51 snapshot for Windows
quote: Haavard
This Opera 10.51 build brings a few important fixes to the e-mail client. We have also been working on stability, and some tweaking of performance related to JavaScript timers, which should lead to smoother animations in some cases. Some bugs related to customization have been addressed as well, along with fixes to Opera Link and bookmarks handling.

It's difficult to summarize and highlight specific fixes, as most of them could be important to different groups of people. Just take a look at the changelog, and let us know if you spot any regressions.

Unix users can look forward to a better looking Opera in separate snapshots for Mac and Unix after this Windows snapshot.

For questions about Secunia advisory 38820, please refer to the official statement in the security blog.

Known issue: Carakan crashes on some sites (such as yahoo.com).

Download
Windows MSI / Windows Classic

Changelog
Desktop/UI
Skin tweaking (more native default skin)
Fixed several common crashers reported via the crashlogging tool
Fixed DSK-273787 (Inline find toolbar uses Google search)
Fixed DSK-283210 (Drag & Drop in page broken)
Fixed DSK-283085 (Icons on customized status bar duplicated on upgrade)
Fixed DSK-279809 (Wrong accelerator key for CJK)
Fixed DSK-275798 (Chat notification appears even if chat tab is active)
Fixed DSK-278443 (Importing bookmarks imports a second "Trash" folder)
Fixed DSK-276834 (Ini file variables no longer working: %s, %t, %c, %u, %l)
Fixed DSK-279652 (Deleting bookmark closes/collapses all folders)
Fixed DSK-274429 (Focus lost when deleting bookmarks)
Fixed DSK-272965 (Plugins not moved to new window when dragging tab from a different window)
Fixed DSK-280340 (Use image on desktop doesn't work)
Fixed DSK-268249 ('Use Integrated Search' searches in google, not in the page)
Fixed DSK-280390 (The O menu button can reappear when the menu bar is enabled)
Fixed DSK-274949 (Icon remains in the system tray after closing Opera)
Fixed DSK-283422 (Crash on startup with old profile)
Fixed DSK-286209 (Crash when disabling "Encode international Web addresses with UTF-8)
Fixed DSK-279060 (Minimized tabs don't display after restart)
Fixed DSK-280780 (Favicon not added to bookmarks due to question mark in filename/path)
Fixed DSK-282359 (Icons missing from menus in 16-bit color mode)
Fixed DSK-285442 (Scrolling performance is slower in 10.50 than 10.10 on some configurations)
Fixed DSK-275546 (No main menu after upgrading)

Core
Fixed DSK-279742 (Incorrect font used for UTF8 page without lang specified)
Fixed DSK-284316 (Crashers when syncing against random Link data)
Fixed DSK-285606 (Opera Link fails to sync when item has no value for id or content attribute)
Fixed CARAKAN-1058 (Memory leak in Dromaeo tests)
Fixed CARAKAN-1138 (Crash when throwing exception from JIT-invoked eval())
Fixed CARAKAN-1141 (Crash on thejit.org demo (JIT only))
Fixed CARAKAN-779 (Incorrect toString of accessor properties)
Further Carakan crash fixes
Fixed CORE-28353 (Thread migration with cross-scheduler back references cause a crash)
Fixed CORE-28317 (Cookies received over NPAPI are incorrectly parsed): DnB NOR login fails
Fixed CORE-17989 (Should allow cookie mode override in ua.ini)
Fixed CORE-27420 (drawImage called with an image with non-existent source throws)
Fixed CORE-28379 (Crash when calling opera.io.filesystem.browseForDirectory() from widget)

Mail
Fixed DSK-255372 (Add functionality to get quote-marks from documentedit)
Fixed DSK-284837 (Attachments not accessible for sent messages)
Fixed DSK-284161 (Ghost e-mails in the Trash folder after emptying it and a restart of Opera)
Fixed DSK-286102 (Message not loaded when it's deselected and selected again)
Fixed DSK-284168 (Only possible to attach images after inserting an image in an HTML mail)
Fixed DSK-262824 (Missing inlined image when reopening draft when image has space in filename)
Fixed DSK-283465 (Mail is blank when using fit to width)
Fixed DSK-284781 (Attachments not sent if mail is sent quickly after attaching files)
Fixed DSK-283709 (Emails container has extra border)
Fixed DSK-270134 (Welcome mail in Opera Mail shows old logo)
Fixed DSK-275889 (Quotes missing in mail.css and webfeeds.html)
Fixed DSK-269693 (Missing option to move mail.css)
Fixed DSK-286863 (Opera Mail welcome e-mail message not localized)
Fixed CORE-28422 (Added possibility to get blockquotes as text)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
En ook voor Linux gebruikers is er een nieuwe versie
http://my.opera.com/deskt...10/03/11/getting-prettier

Met GTK integratie, QT helaas nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
Inmiddels alles verwijderd, ook 10.2 en bijbehorende instellingen. 10.51 geïnstalleerd en het probleem blijft helaas...
Een van de nieuwe dingen in Opera 10.50 is de integratie met Windows 7, ik zou toch verwachten dat ze dan zelf ook wel tegen dit probleem zouden zijn aangelopen, maar blijkbaar niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
ZanderZ schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:38:
Inmiddels alles verwijderd, ook 10.2 en bijbehorende instellingen. 10.51 geïnstalleerd en het probleem blijft helaas...
Een van de nieuwe dingen in Opera 10.50 is de integratie met Windows 7, ik zou toch verwachten dat ze dan zelf ook wel tegen dit probleem zouden zijn aangelopen, maar blijkbaar niet :S
Je kunt de menubalk natuurlijk ook uit zetten, of is dat geen oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
Kan, maar dan blijft het lelijke menu in de tabbladen en Ctrl-Tab menu... Het is ook niet zo dat het onwerkbaar is, maar ik vind het gewoon lelijk en erger me er dood aan.
De voordelen van 10.5 zijn echter toch wel groot, dus misschien moet ik me er maar gewoon over heen zetten. Maar toch, ik snap écht niet hoe ze dit zelf niet gemerkt hebben.

-edit-
Oke, is blijkbaar toch een bekend probleem: http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=405511
Maar het blijft vreemd dat ze het zelf niet gemerkt hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Spinal op 12-03-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ben wel blij met de verbeterde GTK integratie, alleen jammer dat met het context menu fix nu ook wat anders stuk is. Settings bijvoorbeeld, of alles waar een witte achtergrond op staat bij skins zijn nu slecht leesbaar vanwege de witten/lichtgrijze tint van de tekst. Nog even een betere skin vinden voor m'n donkere GTK thema. De standaard Opera skin is het net niet en de Opera UNIX Skin is het ook niet, sommige dingen zijn alsnog onleesbaar. Iemand een donker thema die het prima doet die ik mogelijk kan gebruiken?

Ook de knoppen hebben ze nu 'volgens GTK regels' gezet, maar ik was juist gewend om OK links te hebben, dan Cancel, dan pas help. Nu zijn help en OK omgedraaid waardoor ik nu al 2x een nieuw venster kreeg het hulp, die ik niet eens nodig had. Niet echt handig vind ik zelf. Nu is het bij GTK apps wel cancel links, dus de regels kloppen. Puntje van gewenning hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Een vraag over opera 10.50. Ziet het subvenster er bij u ook als volgt uit?

Klikbaar
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nuntius/vensteroperaklein.jpg

Het is enigszins een gebrekkig venster, omdat je het moeilijk kunt sluiten. Er is maar een heel klein gebied waar je met de muis op kunt staan om het venster te sluiten, als u begrijpt wat ik bedoel. Zoeken naar het kruisje.

@hieronder. Ah, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Komt doordat je de oude skin gebruikt, die is niet geschit voor de nieuwe interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

Ik gebruik sinds kort weer Opera, alle werkbalken kunnen ingesteld worden zoals ik wil, ik gebruik alleen de adresbalk op 40% met wat extra knoppen en de tabs links, de voortgang wordt in de adresbalk weergegeven. :)
Erg fijn met die breedbeeld schermen tegenwoordig.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/pinobot/opera.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
Weet je ook hoe ik dit moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

acale schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 11:33:
[...]

Weet je ook hoe ik dit moet doen?
Oude weggooien? Ik gok maar wat :P. Is al zo vaak hier in dit topic genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
Hero Of Time schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 12:18:
[...]

Oude weggooien? Ik gok maar wat :P. Is al zo vaak hier in dit topic genoemd.
OK maar dit heb ik al gedaan. Inmiddles heb ik de boosdoener cookie ontdekt. Het gaat op VISITOR_INFO1_LIVE. Als ik de optie cookies altijd accepteren aanklik dan gaat het allemaal goed. Als ik youtube bezoek met cookies niet accepteren maar de cookies wel aan heb via de optie "sitevoorkeren bewerken" dan krijg ik die error icm de bovenstaande cookie. Ik hoop dat ik duidelijk ebn in wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb de cookie verwijdert en krijg hetzelfde "Go upgrade". Nu wilde ik de cookies instelling aanpassen in preferences (niet site specifiek) en Opera crasht heel leuk. Setting wel opgeslagen. Opnieuw veranderen, weer een crash. Het werkt ondertussen weer, de cookie is schijnbaar niet verwijdert die ik had verwijdert, of het werkt nu weer normaal omdat ik een nieuwe cookie heb gekregen, geen idee.

En man, ik heb nu al heel wat Help vensters open gehad, zo vreselijk irritant is die omwisseling. "Ok, instelling opslaan, *klik* 'GVD ik wil geen help!' *sluit nieuw venster* moet rechts zijn". Echt, usability is niet echt over nagedacht. Ik ga maar ff klagen op het blog, dit begint irritant te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
Die Go upgrade melding krijg ik niet. Zoals ik zei: wanneer ik die cookie verwijder, kan ik wel 1 video afspelen. Als ik vervolgens een nieuwe video wil bekijken wordt die cookie alweer aangemaakt met de bekende error melding. Deze situatie ontstaat bij mij slechts in het geval dat ik youtube instellingen bewerk via de optie "site voorkeuren bewerken". Als ik via zegmaar de "standaard" instelling "cookies inschakelen" voor alle sites aanvink dan is er niets aan de hand en kan ik alle videos bekijken. Het zit bij mij dus echt in de combinatie youtube, "site voorkeuren bewerken" en de cookie VISITOR_INFO1_LIVE. Vreemd.
Edit:
Ik volg ook een topic op het Opera forum over dit probleem:
http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=454441

[ Voor 9% gewijzigd door acale op 13-03-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:07

Rub3s

+3 , omdat het kan

helaas hier nog iemand met de "go upgrade" foutmelding op youtube. ik heb javas en flash al gecontroleerd op de daartoe aangewezen sites en daar worden de versies gevalideerd :(

ik ga nu maar es proberen om de cookies weg te gooien en opera als IE te laten herkennen (wat o.a. in de link hierboven word gezegd)

[edit]
dat werkte! ff instellen voor alleen www.youtube.com dat hij de cookies vergeet na het afsluiten, laten herkennen als IE en alle cookies verwijderen en youtube werkt als een zonnetje

[ Voor 23% gewijzigd door Rub3s op 13-03-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Apart, ik heb juist staan dat hij idendificeert als Opera, cookies bewaard en alleen cookies van de site die ik bezoek accepteerd. Het opslaan is vanwege HTML5 en de irritante identificatie van het land. Ik wil het niet in het nederlands, laat mij maar lekker in engels houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Et voila: Opera 10.51 RC1 for Windows.
This is the first 10.51 Release Candidate for Windows. The changes since the previous build are mostly stability fixes, and there's some work on improving Carakan memory usage compared to Futhark. We have also fixed a minor issue related to performance.

Let us know if you discover any regressions or other major issues.

Changelog
Several Carakan crash fixes
Fixed CORE-27660 (Improve Carakan memory usage compared to Futhark)
Fixed ALIEN-892 (Fix unite 404 issues due to zip loader not adding all folders)
Fixed DSK-287613 (Crash when right-clicking entries under "All messages" and selecting Compose)

Download
Windows MSI / Windows Classic
De snapshot snelheid na een week van relatieve rust lijkt weer omhoog te gaan. Heeft er wellicht mee te maken met dat laatst een aantal nieuwe dev personen zijn aangenomen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
en RC2
<KLIK>
voor de meeste gebruikers hier niets bijzonders in deze release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Meh, ik heb na de upgrade naar 10.50 in plaats van minder issues met bepaalde sites dan eerst. Daarbij komt ook nog een element van freezen bij embedded video's en andere dingen die ik niet kon pinpointen. Super trage tekst invoervelden en mijn Google Calendar die opeens zwarte letters kreeg in plaats van witte, zodat het niet zo lekker meer te lezen viel. Dit alles na eerst een reguliere upgrade. Logische stap was natuurlijk een schone install zonder alle config files en andere instellingen. Heeft helaas niet mogen baten.

Tijdens mijn zoektocht naar oplossingen voor mijn probleem kwam ik een bericht tegen van iemand die vertelde dat hij het zat was en Opera de rug had toegekeerd. Had dit überhaupt nog nooit als mogelijke optie beschouwd, maar ik heb met pijn in mijn hart gekeken of ik Firefox kon configgen zodat het net Opera zou lijken.. Opera skinnetje, mouse gestures, ad blockertje en méér zelfs. Best of both worlds nu, maar het is geen Opera hè. Merk wel dat het allemaal ietsjes langzamer gaat. Maar goed, alle sites die het eerst niet deden, doen het nu wel gewoon vrolijk. Oh well.

Dag allemaal.. het ga jullie goed.
Een Opera gebruiker sinds 8.X ;(

(Ennuh korreltje zout hè. Hoewel ik het serieus wel als verraad voel haha :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ken. schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:12:
'grote korrel onzin zout'

(Ennuh korreltje zout hè. Hoewel ik het serieus wel als verraad voel haha :P)
nee toch! ga eens snel opera herinstalleren. desnoods installeer je opera 10.0 weer. Opera moet en zal heersen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Volg de troubleshooter van Opera zoals in de topic start staat. Wellicht dat je het daarmee vlot trekt.

Als de eerste zes stappen van de troubleshooter niet werken wis dan operaprefs,ini als Opera niet meer draait (ff checken met Task Manager). Dit brengt Opera terug naar "factory defaults". Dit is ook wel bekend als profile reset en werkt bijna zo goed als een schone installatie.

Bij stap 7 staat nog de oude naam, opera6.ini, van het Voorkeuren/Preferences bestand. Sinds de introductie van v10 heet het operaprefs.ini.

Bij ieder snapshot dat ik installeer wis ik altijd de operaprefs.ini om er zeker van te zijn dat ik schoon begin en zeker weet dat crashes het gevolg zijn de build die ik draai en niet het gevolg is van een vervuilde operaprefs.ini.

@RoeAntSte. Zou je de troubleshooter kunnen aanpassen op punt 7 zoals hierboven beschreven? Domme vraag maar hoe verstuur ik een PM hier op GoT?

[ Voor 8% gewijzigd door EricJH op 17-03-2010 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

EricJH schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:08:
@RoeAntSte. Zou je de troubleshooter kunnen aanpassen op punt 7 zoals hierboven beschreven? Domme vraag maar hoe verstuur ik een PM hier op GoT?
Het heet DM, echt private is het niet ;). Maar kijk eens onder de avatar van de gebruiker, als hij/zij DM aan heeft staan, staat er een icoontje bij. Kijk maar bij mij. Ik heb al een paar keer aangegeven, wordt het niet tijd voor een nieuw deel? Ik heb momenteel zelf helaas niet de tijd om een TS te maken, anders had ik 't al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hero Of Time schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:40:
[...]

Het heet DM, echt private is het niet ;). Maar kijk eens onder de avatar van de gebruiker, als hij/zij DM aan heeft staan, staat er een icoontje bij. Kijk maar bij mij. Ik heb al een paar keer aangegeven, wordt het niet tijd voor een nieuw deel? Ik heb momenteel zelf helaas niet de tijd om een TS te maken, anders had ik 't al gedaan.
ik zal me er zo even over buigen. ik zou DM ook aan moeten hebben, maar bij mij geen icoontje? :( hoe kan dit?

edit: of zie ik hem niet bij mezelf? 8)7

edit2: mensen die mee willen helpen aan de topicstart?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 231912 op 17-03-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04:25

GeekK

Rag Mama Rag

RoeAntSte: ik wil wel meewerken. :)

Wil vooral graag helpen bij het aanleggen van een geordende en toegelichte link-verzameling, naar algemeen nieuws, userjs (ook bijzondere die niet op userjs.org/extendopera.org staan), en natuurlijk allerlei faq's (bv. Tamil's :Y)

(Misschien ook een eigen, korte faq?)

Start jij 'em op?

[ Voor 6% gewijzigd door GeekK op 17-03-2010 19:02 ]

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
WIJ GAAN VERDER IN

[ervaringen] Opera 10.x
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste