[ervaringen] Opera 9.5x / 9.6x / 10.x Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:49
Als ik in Google naar een gesponsorde link wil gaan krijg ik dit te zien:

De URL is omgeleid naar . Klik op de link om daarheen te gaan.

U kunt automatisch omleiden inschakelen in de Voorkeuren.
Aangemaakt door Opera.

Maar er staat daar dus geen link.
Ook staat automatisch inschakelen aangevinkt in de voorkeuren.

Ik heb dit met Opera 10.10 en met de 10.50

Heeft iemand meer hier last van?

Bijv. deze link:
http://www.google.com/sea...d=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

en dan dus de bovenste link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Had ik ook nadat ik die adblock lijst had toegevoegd bij mijn blocked content.
Ik heb vervolgens alles gedelete en alleen de essentiële dingen behouden. Toen deed de redirect het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:49
Ken. schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:15:
Had ik ook nadat ik die adblock lijst had toegevoegd bij mijn blocked content.
Ik heb vervolgens alles gedelete en alleen de essentiële dingen behouden. Toen deed de redirect het weer.
Dat zal het wel zijn, ik heb ooit de urlfilter geïnstalleerd(helemaal vergeten).

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zelfde probleem met die redirect. Anderen werken wel, nog anderen maar half (krijg wel de redirect pagina met 'u wordt doorverwezen naar blabla in x seconde, als dat niet het geval is, klik hier'). Maakt mij verder weinig uit, als er een fout is zoals hierboven beschreven, vind ik de pagina al niet meer waard om te bezoeken. Bij een halve redirect is er altijd nog een link waar het heen zou gaan, die ene klik maakt mij dan ook niet meer uit. Is over het algemeen toch voor downloads.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Dan heb je een iets ander probleem denk ik.
Bij mij was het zo dat ik na de redirect error nergens op kon klikken. Alleen dat bericht in beeld en verder niks. Daarbij was die redirect URL vaak zo lang dat het originele adres van die site er niet zo 1-2-3 uit te halen was. Vaak waren het belangrijke sites die ik nodig had voor mijn scriptie destijds, en dan is het knap irritant.. Zelfde verhaal voor producten die ik zocht en vond bij gesponsorde links.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Niet geheel. Bij het voorbeeld hierboven krijg ik dezelfde fout, een redirect error pagina van Opera zelf. Andere redirects doen het prima, maar er is er iig 1, waarschijnlijk meer maar nog niet tegengekomen, waar je een wacht pagina krijgt voordat er verder wordt gegaan. Denk bijvoorbeeld aan de pagina als je net hebt aangemeld hier, 'succesvol aangemeld, je wordt doorgestuurd naar waar je vandaan kwam', met een deel van de tekst als link voor als het niet werkt omdat je bijvoorbeeld Send Referrer Information uit hebt staan.
Ik heb dus 3 gevallen: niet werken, wel werken, en niet doorsturen.

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Duidelijk :)
Ik had er maar één die direct voortkwam uit die urlfilter / blocklist toevoeging, en dat was die 'doodlopende' pagina.

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
Er is weer een nieuwe versie, helaas wederom alleen voor windows.
http://my.opera.com/deskt...rk-and-widgets-in-a-panel
We are focusing a lot on stability at the moment, and have fixed some of the most frequent crash bugs. Keep those crash logs coming, though!

Our core team has also tweaked class selector matching (CSS) performance a bit (a quick test showed performance gains of up to 20-30% for the specific testcase I used).

This build has a new panel for widgets which allows you to launch and uninstall widgets from within the browser. Widgets will still use the Windows installation system, but it will be much easier to keep track of which widgets you have installed.

To get an idea about why widgets are important, look at how a lot of big companies are looking to standardize on widgets for cross-platform applications.

There will not be a detailed changelog this time around since we are mostly focusing on crashes and the new widgets panel.

Finally, you will have to wait a bit more for Mac and Unix builds due to the work that is being done on those platforms.

Known issues
The Advanced section of the Preferences dialog is corrupted

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

In upcoming nieuws en meuk staat toch wel iets noemenswaardig:
Opera 10.50 build 3257 bèta
* afraca gaat de build die "Ook al Bezet" hier meldt effkes installeren.

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:47

GeekK

Rag Mama Rag

@afraca: ah da's mooi. Heb zelf nog niet genoeg karmapunten per halfjaar...

[ Voor 9% gewijzigd door GeekK op 18-02-2010 21:35 ]

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Gewoon beginnen modden, moet niet eens dramatisch veel zijn, je karma gaat ineens zwaar stijgen, kijk bij mij. ;)

/offtopic

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:38
Ook al Bezet schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 17:34:
Er is weer een nieuwe versie, helaas wederom alleen voor windows.
http://my.opera.com/deskt...rk-and-widgets-in-a-panel

[...]
Da's tijdelijk. Na de final release van Opera 10.50 is het de bedoeling alle platformen weer in de pas te laten lopen. Hoewel Opera het niet officieel zegt word op de My Opera forums aangenomen dat de haast met Windows te maken heeft met het op tijd zijn, half maart, voor de introductie van het browserkeuze scherm dat Microsoft in Windows gaat invoeren op aandringen van de EU.

Focus op stabiliteit lijkt mij alleen maar goed om Opera goede sier te laten maken.

[ Voor 7% gewijzigd door EricJH op 18-02-2010 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Da's tijdelijk.
Hij zegt ook niet dat het zo blijft, het is alleen dat er meerdere snapshots zijn geweest voor alleen Windows en dat het nu weer het geval is.

Waar ik nog mee zit is de adresbalk. Normaal zie je je cursor netjes als je aan het typen bent, maar met de Linux builds komt er 'venster' overheen die laat zien wat je typt en de bijbehorende geschiedenis. Heel aardig, maar hij vult ook het meest gebruikte adres eronder aan. Als ik tweakers vaak zou bezoeken, zou ik met 'tw' automatisch 'eakers.net' achter moeten zien waar ik nog overheen kan typen, maar met een enter direct kan bevestigen. Zolang het geschiedenisvenster er boven staat, zie ik dit dus niet.
Dit heb ik dus als ik Compiz-Fusion gebruik. Net even uitgezet door Xfwm4 weer als WM te kiezen, en dan doetie 't wel goed. Ziet eruit als een bug, maar eens reporten vanavond ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Ik weet dat het tijdelijk is, maar daarom kan ik het nog wel jammer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Hero Of Time schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 10:08:
[...]
Dit heb ik dus als ik Compiz-Fusion gebruik. Net even uitgezet door Xfwm4 weer als WM te kiezen, en dan doetie 't wel goed. Ziet eruit als een bug, maar eens reporten vanavond ofzo.
Known issue, hoef je dus niet te reporten. KDE4 met desktop effecten van KWin heeft er ook weer geen last van, lijkt dus alleen bij Compiz te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
RobertMe schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:25:
[...]

Known issue, hoef je dus niet te reporten. KDE4 met desktop effecten van KWin heeft er ook weer geen last van, lijkt dus alleen bij Compiz te gebeuren.
En gebeurt nog steeds, in het nieuwe snapshot
http://my.opera.com/deskt...010/02/19/post-beta-fixes
Nu dus met Linux versie (geeen mac)

EDIT: moet wel zeggen dat deze Linux cersie een stuk minder stabiel is dan de vorige.

EDIT2: ze hebben nu ook een snapshot voor de Mac uitgebracht, met ondersteuning voor <video>

[ Voor 17% gewijzigd door Ook al Bezet op 19-02-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

nieuws: Microsoft laat IE-gebruikers vanaf volgende week browser kiezen

No way dat ze dat gaan redden bij Opera..... Ze werkten toch zo bizar hard omdat ze de 10.50 release voor de browser ballot screen klaar wilden hebben?

EDIT: Lees net dat Microsoft belooft de lijst "regelmatig te verversen". 10.50 is een juweeltje O+

[ Voor 13% gewijzigd door afraca op 19-02-2010 17:10 ]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
afraca schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 16:27:
nieuws: Microsoft laat IE-gebruikers vanaf volgende week browser kiezen

No way dat ze dat gaan redden bij Opera..... Ze werkten toch zo bizar hard omdat ze de 10.50 release voor de browser ballot screen klaar wilden hebben?

EDIT: Lees net dat Microsoft belooft de lijst "regelmatig te verversen". 10.50 is een juweeltje O+
Het eerste wat ik dacht toen ik las dat Microsoft het browserkeuze scherm twee weken eerder uitbrengt is "Opera pesten". Misschien niet terecht maar het was het eerste dat bij me opkwam... :o :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
EricJH schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 17:59:
[...]
Het eerste wat ik dacht toen ik las dat Microsoft het browserkeuze scherm twee weken eerder uitbrengt is "Opera pesten". Misschien niet terecht maar het was het eerste dat bij me opkwam... :o :X
Bij mij kwam precies dezelfde gedachte op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Ik weet niet of het nu wel zo slecht is dat Opera de "deadline" niet haalt, ik weet niet of de huidige staat van Opera goed (genoeg) is om gereleased te worden. Het kwam nu vooral over als "we moeten de deadline van het browser ballot screen halen" en niet "we willen een goede, stabiele browser releasen" Dit valt vooral te merken aan het gedeeltelijk droppen van Unix en Mac, en het wel erg vaak achter elkaar uitbrengen van nieuwe snapshots met alleen maar crash fixes. Ik denk dat hierdoor teveel andere bugs blijven liggen, alleen maar om ervoor te zorgen dat ze de deadline zouden halen.

Voor de Mac gebruikers onder ons (zijn die er wel? :P):
Er is ook een nieuwe mac build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Welja, ik vind de 10.50 beta's ook vrij onstabiel vergeleken met eerdere prefinal builds van 10.00 en 10.20, maar dat heb ik al vermeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Ik blijf het bijzonder vinden dat mensen klagen over instabiliteit. Ik moet wel heel erg lucky zijn, heb al sinds de laatste build voor de beta geen crash meer gehad, op 1 na door de pdf plugin. En dat terwijl ik bijzonder intensief browse.

Ook mij leek het een beetje gemene zet van Microsoft. Ik betwijfel het of ze het heel bewust gedaan hebben, maar de hele wereld wist dat ze bij Opera zich uit de naad aan het werken waren om 10.50 klaar te hebben voor het browser ballot screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Op Linux is het nog gewoon dikke crap (het werkt wel, maar zoveel grafische clitches, "test beeld" als je een menu opent, bij opstarten, bij openen Opera etc, alt+tab bv triggered het menu als zijnde alt klik, GTK integratie niet compleet en nog helemaal geen KDE integratie).

Windows heb ik al een tijdje niet meer gebruikt, maar uit de comments blijkt dat daar ook nog redelijk wat problemen zijn. Dat je bv. niet kan afmelden bij hotmail is raar. En dan een nieuwe feature in GMail (buzz) je browser laat crashen, mag ook never nooit gebeuren het werkt of het werkt niet, maar je browser laten crashen? (oke, deze bug is nu dan weer fixed). Nu weer dat ineens <video> niet meer werkt in de Windows builds etc. het begint echt op afraffelen te lijken, ook als je kijkt naar het aantal snapshots afgelopen dagen/weken. Ze kunnen beter een paar weken "rust" nemen, kijken welke bugs er zijn, die goed fixen, testen etc, nu lijkt het erop dat er voor elke ongeteste bugfix weer een nieuw snapshot komt en "wij" van de QA afdeling zijn en mogen kijken of het wel werkt. Hoe kan het bv. dat in de laatste Linux builds de mouse flip standaard op linkshandig stond en je deze checkbox gewoon kon uitzetten en alles goed werkte? Dit moet iemand van de QA afdeling toch binnen de eerste sec. na het opstarten opvallen? Hoe kan het sowieso al dat deze checkbox "ineens" omvalt? Aangezien je hem gewoon kan omzetten en alles normaal werkt, lijkt het mij niet een bug die ergens door het programmeren is veroorzaakt, maar het gewoon ergens in een "default settings" file verkeerd stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
afraca schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 23:00:
Ik blijf het bijzonder vinden dat mensen klagen over instabiliteit. Ik moet wel heel erg lucky zijn, heb al sinds de laatste build voor de beta geen crash meer gehad, op 1 na door de pdf plugin. En dat terwijl ik bijzonder intensief browse.
Om onnodige stabiliteitsproblemen te voorkomen wis ik altijd de operaprefs.ini na het installeren en voordat ik de nieuwe Opera opstart. Dit is ook wel bekend als profile reset.
Ook mij leek het een beetje gemene zet van Microsoft. Ik betwijfel het of ze het heel bewust gedaan hebben, maar de hele wereld wist dat ze bij Opera zich uit de naad aan het werken waren om 10.50 klaar te hebben voor het browser ballot screen.
Marketing mensen die zich niet bewust zijn? Kom op..... :r Daar is echt over na gedacht. :Y) Op Windows 7 ziet Opera er echt gelikt uit en steekt het wat dat betreft alle andere browsers naar de kroon. Yes, people just the book by the cover.... vandaar deze actie van Microsoft O-)

Ik ben benieuwd wat Opera gaat doen. Als deze stuurman aan de wal het voor het zeggen had.... :7

Bill Hicks on Marketing.

[ Voor 3% gewijzigd door EricJH op 20-02-2010 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:47

GeekK

Rag Mama Rag

EricJH schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 01:08:
[...]
Yes, people just the book by the cover....
Don't forget the inside... should be speedy as h***... ;)

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
GeekK schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 03:39:
[...]

Don't forget the inside... should be speedy as h***... ;)
Absoluut niet, maareh het oog wil ook wat..... Ik ben het absoluut eens met je dat Opera eindelijk weer eens ouderwets kont aan het schoppen is...... 8) *O* :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 12:53
De 10.50 beta van Opera is veelbelovend: retesnel (nu ook met javascript), grafisch gelikt en perfect geïntegreerd in Windows 7. Ook de nieuwe features zijn gewoon goed, ook al zijn het dan wel zaken waar Opera net wat achter begon te lopen, waar we eerder gewend zijn dat ze voorlopen. Hier denk ik aan private browsing en het zoekveld bovenaan het scherm, zoals zelfs Internet Explorer al had. Dit is net wat fijner omdat een box soms verloren geraakte of die net voor een stuk tekst kwam te staan. Tijdens het zoeken moeten ze F3 voor opnieuw zoeken wel terug invoeren, want dat vond ik net zo handig. Iedere keer met mijn muis klikken om te zoeken, daar doe ik niet aan.

Het enige echt negatieve zijn uiteraard de vele crashes. Het is nog hoogst instabiel. Maar eenmaal het wat stabieler werkt, neemt Opera met gemak opnieuw de koppositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

afraca schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 23:00:
Je bent niet de enige waarbij Opera gewoon stabiel is. Ik heb opera nu al 10 dagen op m'n laptop non-stop draaien (via hibernate) en geen enkele crash. Alleen flash werkt niet, die plugin crasht wel, maar das een bekent probleem met Flash + Linux, vooral 64 bit.
RobertMe schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 23:28:
Op Linux is het nog gewoon dikke crap (het werkt wel, maar zoveel grafische clitches, "test beeld" als je een menu opent, bij opstarten, bij openen Opera etc, alt+tab bv triggered het menu als zijnde alt klik, GTK integratie niet compleet en nog helemaal geen KDE integratie).
Alt+tab geeft bij mij niets dan het wisselen van een venster. Ook gewoon alt indrukken doet niets. En dat 'testbeeld' is al een tijdje opgelost, iig bij de laatste twee snapshots is het er niet. Integratie kan wel beter, want het menu (en contextmenu) zijn niet super te noemen. Er is geen rekening gehouden met donkere thema's, de tekstkleur is gewoon zwart. Er wordt een deel van het OS genomen, en een deel van de skin die je gebruikt lijkt het op, of bepaalde dingen zijn hardcoded.
Windows heb ik al een tijdje niet meer gebruikt, maar uit de comments blijkt dat daar ook nog redelijk wat problemen zijn. Dat je bv. niet kan afmelden bij hotmail is raar. En dan een nieuwe feature in GMail (buzz) je browser laat crashen, mag ook never nooit gebeuren het werkt of het werkt niet, maar je browser laten crashen? (oke, deze bug is nu dan weer fixed). Nu weer dat ineens <video> niet meer werkt in de Windows builds etc. het begint echt op afraffelen te lijken, ook als je kijkt naar het aantal snapshots afgelopen dagen/weken. Ze kunnen beter een paar weken "rust" nemen, kijken welke bugs er zijn, die goed fixen, testen etc, nu lijkt het erop dat er voor elke ongeteste bugfix weer een nieuw snapshot komt en "wij" van de QA afdeling zijn en mogen kijken of het wel werkt. Hoe kan het bv. dat in de laatste Linux builds de mouse flip standaard op linkshandig stond en je deze checkbox gewoon kon uitzetten en alles goed werkte? Dit moet iemand van de QA afdeling toch binnen de eerste sec. na het opstarten opvallen? Hoe kan het sowieso al dat deze checkbox "ineens" omvalt? Aangezien je hem gewoon kan omzetten en alles normaal werkt, lijkt het mij niet een bug die ergens door het programmeren is veroorzaakt, maar het gewoon ergens in een "default settings" file verkeerd stond.
Hotmail heb ik met 10.50 geloof ik wel eens gebruikt, maar had er geen problemen mee om af te melden. Moet dan Windows only zijn met een specifieke build.
Niet werkende <video>, was dat niet het geval van Youtube, die een andere codec gebruikt?
Dat omwisselen van de muisknoppen bij flip-over, wat als de QA nou net die instelling wel gebruikt op die manier? Mensen die ook een upgrade doen met de settings merken het verschil ook niet, omdat het al goed stond. Dit is een foutje bij de default settings. Het 'zomaar' omvallen kan zeker gebeuren. Ik heb het zelf al een paar keer gezien bij een ander programma waar de programmeur het niet eens in de gaten had totdat ik het meldde dat de functie andersom werkte.
EricJH schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 01:08:
Yes, people just judge the a book by the its cover....
Fixed :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Hero Of Time schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 12:48:
[...]

Alt+tab geeft bij mij niets dan het wisselen van een venster. Ook gewoon alt indrukken doet niets.
Het is ook niet altijd bij het gebruik van alt+tab dat het gebeurd, maar wel vaak, en gewoon alt gebruiken opend bij mij ook al het menu.
Hero Of Time schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 12:48:En dat 'testbeeld' is al een tijdje opgelost, iig bij de laatste twee snapshots is het er niet.
Dan heb ik zeker slecht opgelet de laatste builds :X
[...]

Hotmail heb ik met 10.50 geloof ik wel eens gebruikt, maar had er geen problemen mee om af te melden. Moet dan Windows only zijn met een specifieke build.
Net even getest, in de laatste Linux build gaat het ook nog gewoon mis... "Afmelden mislukt. Het afmelden is mislukt omdat de browser indirecte cookies lijkt te blokkeren....."
Niet werkende <video>, was dat niet het geval van Youtube, die een andere codec gebruikt?
Neen, deze stond bij de laatste versie gewoon bij de known issues, en bij de nieuwe build van vandaag staat hier er ook als known issue (en ja, Youtube werkt ook niet, omdat ze andere codec gebruiken, maar da's een ander verhaal)
Dat omwisselen van de muisknoppen bij flip-over, wat als de QA nou net die instelling wel gebruikt op die manier? Mensen die ook een upgrade doen met de settings merken het verschil ook niet, omdat het al goed stond. Dit is een foutje bij de default settings.
Alleen word je bij de Linux build verplicht om altijd clean te beginnen, dus moet het de QA afdeling opvallen, en anderen moeten het net zo goed merken.

Overgens is er zoals uit m'n post al te lezen viel ook weer een nieuw (weekend) snapshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Dank voor het fixen. De verwisseling van just and judge die ik maakte is een rare fout.... soms ga je wel eens de mist in met iets fonetisch te schrijven (zelf native speakers zie ik het wel eens doen) maar dat was hier niet het geval....

Weekend snapshot
Another Windows snapshot is ready for testing. There will probably not be anything for Unix and Mac this weekend.

Note that we would still like to know if you are able to find any problems when upgrading from previous versions.

Known Issues
Crashes a lot under Windows 7 (can be worked around by disabling opera:config#UserPrefs|UseWindows7TaskbarThumbnails)
GDI leak when opening pages
HTML5 <video> is still broken

WARNING: This is a development snapshot: it contains the latest changes, but may also have severe known issues, including crashes and data loss situations. In fact, it may not work at all.

Downloads
[ur=http://snapshot.opera.com/windows/Opera_1050_3263_in.exe]Windows MSI[/url] / Windows Classic

Changelog

Desktop
DSK-219288 Can't "Paste and go" in a background tab (added "Paste and go background" action)
DSK-278748 font-style regressions
DSK-279904 Memguarded Opera crash on maximizing tab pages
DSK-244632 When pressing Ctrl+T, the new tab opens in background.
DSK-279844 O-menu button can be removed with no way of getting it back
DSK-281888 Text in form dropdowns disappear (or goes white) on hover
DSK-279381 "Private" tab settings not inherited in new tab when "reuse current tab" is disabled
DSK-279538 Middle-clicking folders in the bookmarks panel is not working
DSK-278711 Deleting and readding bookmark shows Bookmark Properties dialog
DSK-277996 "Go to Web Address" not working
DSK-278189 Zoom menu inactive on opera:* pages
DSK-168869 Certain characters truncate URLs in messages, breaking links
DSK-278062 File icons in the download dialog are stretched
DSK-266465 Shockwave painted in wrong place in Evenes
DSK-280443 Clicking the Go button in the search box doesn't always search
DSK-279994 Increasing the maximum number of connections from 20 to 64
DSK-280722 Zoom menu does not reflect the actual zoom level

Core
CORE-24740 Crash with XSLT
CORE-27172 FTP Browser shows windows style path seperators "\", breaks ftp browsing
CORE-25799 Page content not resized to fit window on maximizing
CORE-25985 Mountpoint URLs with a numeric name gets converted to IPv4 address before resolving
CORE-24369 Client sends all its data after dirty sync
CORE-27159 Unknown option 2005 when right-clicking on images
CORE-27080 Starting Dragonfly causes 10.50 to crash
CORE-25980 URL fragment dropped from links in MHTML files
Wat me opvalt is dat er een paar dikke bugs in de known issues zitten. Er zijn recent nieuwe ontwikkelaars bijgekomen en vraag me af of er momenteel niet twee of drie teams parrallel aan het ontwikkelen zijn. Dat zou de introductie van dit soort dikke bugs kunnen verklaren.

Het bovenstaande is speculatief maar niet geheel zonder grond afgaande op de volgende uitspraken van Petter Nilsen en Haavard: "After staffing up and accelerating the development process" en and expect even more fixes in future builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

RobertMe schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 17:21:
[...]

Het is ook niet altijd bij het gebruik van alt+tab dat het gebeurd, maar wel vaak, en gewoon alt gebruiken opend bij mij ook al het menu.
Heb ik dus niet. Gebruik je compiz-fusion oid? Misschien ligt het namelijk aan je window manager.
[...]

Dan heb ik zeker slecht opgelet de laatste builds :X
Blijkbaar. Kan ook aan de skin liggen, want ik had het opeens niet meer toen ik met een 10.50 geschikte skin ging werken. Uiteraard is de default skin altijd geschikt, maar voor mij onwerkbaar vanwege het donkere GTK thema wat ik gebruik. Alles wordt zwart/donker en dus onleesbaar. Het context menu is bij mij nog een ramp.
[...]

Net even getest, in de laatste Linux build gaat het ook nog gewoon mis... "Afmelden mislukt. Het afmelden is mislukt omdat de browser indirecte cookies lijkt te blokkeren....."
Dat komt omdat Opera blijkbaar standaard geen 3rd party cookies accepteert. Verander dat in Preferences > Cookies. Standaard staat het dus op 'Accept cookies only from the site I visit', en aangezien je van domein naar domein wordt gesmeten bij hotmail (aan en afmelden) is het niet zo vreemd dat het mislukt. Blame het ongelooflijk smerige gebruik van MS. Geen bug dus van Opera als zodanig.
[...]

Neen, deze stond bij de laatste versie gewoon bij de known issues, en bij de nieuwe build van vandaag staat hier er ook als known issue (en ja, Youtube werkt ook niet, omdat ze andere codec gebruiken, maar da's een ander verhaal).
Daar heb ik niet op gelet. Als er een build is waar geen Unix bij zit, interesseert het mij al een stuk minder.
[...]

Alleen word je bij de Linux build verplicht om altijd clean te beginnen, dus moet het de QA afdeling opvallen, en anderen moeten het net zo goed merken.
Mjah, verplicht is een groot woord. Ik pak de .tar.gz uit en verplaats de inhoud die ik krijg naar m'n werk map. Hoef ik niet telkens allerlei dingen in te stellen. Neem over het algemeen toch al een zooi mee, zoals toolbar, keyboard/mouse setup, sessie, wand, notes en urlfilter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Hero Of Time schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 18:10:
[...]

Heb ik dus niet. Gebruik je compiz-fusion oid? Misschien ligt het namelijk aan je window manager.
Gewoon KWin 4.4, niks raars dus. Al heb ik het idee dat ik het op mijn PC nu weer niet heb (KDE 4.5 dev. dus ook KWin 4.5 dev.) Xorg versie is op beide volgensmij hetzelfde
[...]

Blijkbaar. Kan ook aan de skin liggen, want ik had het opeens niet meer toen ik met een 10.50 geschikte skin ging werken. Uiteraard is de default skin altijd geschikt, maar voor mij onwerkbaar vanwege het donkere GTK thema wat ik gebruik. Alles wordt zwart/donker en dus onleesbaar. Het context menu is bij mij nog een ramp.
Ik gebruik gewoon de standaard skin, zoals ik veel gewoon standaard heb :P
[...]

Dat komt omdat Opera blijkbaar standaard geen 3rd party cookies accepteert. Verander dat in Preferences > Cookies. Standaard staat het dus op 'Accept cookies only from the site I visit', en aangezien je van domein naar domein wordt gesmeten bij hotmail (aan en afmelden) is het niet zo vreemd dat het mislukt. Blame het ongelooflijk smerige gebruik van MS. Geen bug dus van Opera als zodanig.
Yeay, alweer iets om op MS te schelden :) Tijd voor een nieuwe bork edition >:)
[...]

Daar heb ik niet op gelet. Als er een build is waar geen Unix bij zit, interesseert het mij al een stuk minder.
Die van gisteren was ook gewoon met Unix, al stond het eerst niet erbij als known issue, maar kwam het er pas bij nadat het Mac snapshot met link naar een video uit kwam, toen kwamen er klachten dat die video niet werkte op Windows, en is het als known issue toegevoegd bij de Windows (+Unix) snapshot
[...]

Mjah, verplicht is een groot woord. Ik pak de .tar.gz uit en verplaats de inhoud die ik krijg naar m'n werk map. Hoef ik niet telkens allerlei dingen in te stellen. Neem over het algemeen toch al een zooi mee, zoals toolbar, keyboard/mouse setup, sessie, wand, notes en urlfilter.
Ik doe het gewoon netjes met een nieuwe profiel, heb toch alleen maar de statusbalk uit staan, en voor de rest niet echt gekke dingen (op laptop de tabbalk nog rechts) vervolgens nog even de urlfilter.ini kopiëren en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die van gisteren was ook gewoon met Unix, al stond het eerst niet erbij als known issue, maar kwam het er pas bij nadat het Mac snapshot met link naar een video uit kwam, toen kwamen er klachten dat die video niet werkte op Windows, en is het als known issue toegevoegd bij de Windows (+Unix) snapshot
Ha, wat een grap. Ik heb juist vandaag die leuke video nog bekeken met de laatste snapshot (6225), werkte gewoon... Zie nu ook dat het specifiek bij Windows is gezet. Vind wel vreemd van de 'Font problems' als known issue, wat zou er dan precies niet moeten werken? Ziet er bij mij nog prima uit. Misschien dat het op m'n laptop waar geen Windows fonts beschikbaar zijn anders is.
Yeay, alweer iets om op MS te schelden :) Tijd voor een nieuwe bork edition >:)
Ik zit al een tijd op MS te schelden. Vorige week, of twee weken geleden nog de ramp gehad om Exchange 2007 op 2008 R2 te krijgen. Blijkt dat met de laatste SP voor Exchange support is gedropt, maar nu toch weer wordt toegevoegd, simpelweg omdat 'het testen' te lang zou duren. Zo zijn er nog meer dingen waar ik gewoon een hekel aan heb wat ik gelukkig met Linux niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Hero Of Time schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 19:51:
[...]

Ha, wat een grap. Ik heb juist vandaag die leuke video nog bekeken met de laatste snapshot (6225), werkte gewoon... Zie nu ook dat het specifiek bij Windows is gezet. Vind wel vreemd van de 'Font problems' als known issue, wat zou er dan precies niet moeten werken? Ziet er bij mij nog prima uit. Misschien dat het op m'n laptop waar geen Windows fonts beschikbaar zijn anders is.
Known issue lijstje van Linux vind ik hier inderdaad ook niet terug, fonts werken ook hier goed, command line opties gebruik ik niet, compiz gebruik ik niet, language input issues? m'n tobo werkt gewoon, dus... :+ and more wil ik me dan wel weer bij aansluiten (minimaliseren geeft altijd leuke effecten als je hem weer opent, nog geen KDE integratie etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
En alweer een nieuwe build
HTML5 <video> should be working again, and we reverted the fix that caused the crashes in Windows 7. The changelog is basically:

Fixed: DSK-282162 <video> element no longer working
Reverted fix: DSK-278062 File icons in the download dialog are stretched

You can now watch the video from Friday's Mac build on Windows too.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Het is bijna niet meer bij te houden.... :o

[ Voor 0% gewijzigd door EricJH op 21-02-2010 15:27 . Reden: Typo fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
En weer een, ditmaal voor Windows en UNIX. Mac komt nog.
http://my.opera.com/deskt...23/new-build-for-you-guys

hoogtepunt is verbeterd cache beheer.

EDIT: En de mac versie is er nu ook

[ Voor 10% gewijzigd door Ook al Bezet op 23-02-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:19

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

En weer een nieuwe: Mac Beta RC

't gaat wel erg hard de laatste tijd...
Known Issues
• Possible freezing on page loading
• Widgets don't run or install

Changelog
• Fixed DSK-281899 (Duplicate Opera menus on Leopard)
• Fixed DSK-278177 (Growl license included in opera:about)
• Fixed DSK-277854 (Unable to install widget from untrusted repository on Mac)
• Fixed DSK-282855 (Beeping sound on keyboard shortcuts that isn't in a menu)
• Improvements to typing speed issue

User Interface
• Fixed DSK-275547 (Make it harder to spoof authentication and other overlay dialogs)
• Fixed DSK-278753 (Opera crashes on Insert -> Horizontal line)
• Fixed DSK-281655 (Crash when selecting "Opera Web Mail" or "Mail.ru" in e-mail Client selection)
• Fixed DSK-277872 (Longdesc link goes to wrong URI)
• Fixed DSK-278714 (Wrong context menu in documenteditable when selecting text)
• Fixed DSK-278471 ('Insert Note' from the context menu is disabled)
• Fixed DSK-277806 (Image description (longdesc) always shows up in image context menu)
• Fixed DSK-274510 (Context menu not working in speed dial search box)
• Fixed DSK-279347 (Opening and closing context menu with keyboard brings it up again)
• Fixed DSK-279226 (Many items are greyed out in the image context menu)
• Fixed DSK-267688 (Reload images in high quality option needed for turbo)

Core
• Crash fixes
• Carakan fixes
• New backend for webstorage with improved performance
• Fixed CORE-27366 (Background color not drawn when the url is specified)

Mail/Chat/Feeds
• Fixed DSK-277413 (Wrong context menu for compose window)

Unite
• Fixed DSK-279520 (Right-click menu missing from path field in unite properties dialog)
Download hier

[ Voor 92% gewijzigd door Khatarian op 24-02-2010 10:40 . Reden: Dowload url + changelog toegevoegd ]

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Appel2345 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:30:
't gaat wel erg hard de laatste tijd...
wat je zegt, er is alweer een nieuwe Beta voor windows. http://my.opera.com/deskt...-10-50-beta-2-for-windows
Beta 2 contains many significant improvements over the first beta, and we would like to thank everyone who helped us test Opera for your great work! Your invaluable feedback really does make a difference, and it helps us turn Opera into an even better browser.

For those of you who have been following the About.com Reader's Choice Awards browser vote, remember that today is the last day of voting.

We hope to have new builds ready for Unix and Mac testing shortly.

Read on for highlights and changelog since the previous Windows snapshot.

Highlights
Skin work, and tweaked styling of internal pages (opera:* and error pages)
Improved opera:config
Improved overlay authentication dialogs to avoid spoofing
Context menu fixes
Basic Web Storage user interface
Lots of crash fixes
Widgets fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khatarian

Khatarian

Hier is de Changelog sinds Beta 1

't is wel een erg lange lijst zo te zien...

Even een Poll plaatsen, ik wil wel eens weten wat iedereen denkt.

Poll: Zal Opera klaar zijn voor 1 maart?
Ja!
Nee, ik denk het niet...
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=351953&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Ik heb ja gestemd. Er is zoveel werk in de nieuwe 10.5 voor Windows gestopt, ten koste van gelijk gaan met de andere platforms, dat ik het me bijna niet kan voorstellen dat Opera die kans voorbij zal laten gaan.

Reageer nu vanaf mijn Windows XP installatie en ben blij dat ook daar nu de tabbladen op de titel balk staan. Dat ziet er veel beter uit. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05-2024
Houd er ook rekening mee dat hij dan over 5 dagen af moet zijn, ik ben bang dat ze het niet gaan halen, helaas, want ze zijn er zo hard aan het werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55
Vinden jullie de nieuwe adresbalk niet mega irritant? Met History en Bookmarks gescheiden van elkaar en dan ook nog eens bovenin een volledig onnodige search (die staat al duidelijk rechts van de adresbalk)

Dat kost allemaal extra handelingen bij het navigeren naar een adres..
Vind deze versie van Opera echt 1 van de slechtste van de afgelopen 3 jaar kwa design.

Afbeeldingslocatie: http://bayimg.com/image/lakoaaacm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
@Crim, ik vind de adresbalk fijner werken dan in vorige versies, maar ik begrijp goed dat mensen het irritanter vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
1 maart gaan ze volgens mij nooit halen, ondanks het huidige hoge tempo, vijf dagen is niet veel. Halverwege maart moet wel lukken volgens mij.

hier staat trouwens een aardig artikeltje voor mensen die willen weten hoe het op het UNIX front staat.
Crim schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:04:
Vinden jullie de nieuwe adresbalk niet mega irritant? Met History en Bookmarks gescheiden van elkaar en dan ook nog eens bovenin een volledig onnodige search (die staat al duidelijk rechts van de adresbalk)
favorieten en geschiedenis scheiden vind ik nog wel logisch, dat er automatisch gezocht wordt is inderdaad extreem irritant. Hopelijk wordt dat voor het einde nog gewijzigd (betwijfel ik) of in elk geval optioneel gemaakt.
Crim schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:04:
Vind deze versie van Opera echt 1 van de slechtste van de afgelopen 3 jaar kwa design.
Er zijn wel degelijk verbeteringen, vind ik dan, de nieuwe vensters voor zoeken en wachtwoorden vind ik een stuk beter dan in vorige versies bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
Ik vond het altijd juist zo handig dat je gewoon de g sleutel voor bijvoorbeeld Google kon gebruiken, en bijvoorbeeld b voor Bing. (niet dat dit eruit is in Opera 10.50)

Dus dan typ je in de adresbalk: g Zoekopdracht, dat is toch veel handiger dan wat ze nu hebben.
Of misschien dat er automatisch gezocht word via Google als het woord geen geldig adres is.

[ Voor 5% gewijzigd door Crim op 24-02-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Crim schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:20:
Of misschien dat er automatisch gezocht word via Google als het woord geen geldig adres is.
Als ik me niet vergis: bij één woord, zal hij proberen of het een url is door .com en/of .nl erachter te plakken, als het meerdere woorden zijn gaat hij automatisch zoeken in je standaard zoekmachine, en g zoekterm werkt ook nog gewoon, dus ik snap je probleem sowieso niet :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
Bekijk mijn post iets erboven dan even, ik heb het over de nieuwe adresbalk. En die 20 verschillende manier om te zoeken waarvan er veel gewoon alleen in de weg zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Ik ga er vanuit dat de losse zoek balk is voor de mensen die niet weten dat het ook via de adresbalk kan, via de adresbalk is handig/snel omdat je hem meteen met F8 kan focussen, iets wat met de zoekbalk volgensmij niet kan. Overigens heb ik zelf de zoekbalk ook gewoon verwijderd, omdat ik hem toch nooit gebruik(te)

Edit:
En als je doet zoeken via de adresbalk, zijn de enige "suggesties" nog je eerder gebruikte zoektermen, dus dan zit je ook niet meer met bookmarks, history etc erin. En het auto aanvullen van URL's vind ik gewoon heel handig, dus mij hoor je niet klagen over de nieuwe adresbalk :)

[ Voor 31% gewijzigd door RobertMe op 24-02-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Crim, als je gewoon lukraak gaat typen in de adresbalk en op enter ramt, wordt er met de standaard zoekmachine gezocht. Leuk bij mij, ik typ in 'router' en verwacht m'n router te krijgen omdat die in m'n hosts file staat, maar moet dus http://router intypen om 'm te krijgen. Niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Hero Of Time schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:59:
Crim, als je gewoon lukraak gaat typen in de adresbalk en op enter ramt, wordt er met de standaard zoekmachine gezocht.
Zeker, en dat was bij 10.10 en eerder dus niet het geval. Crim, en ik trouwens ook, wil gewoon het oude gedrag terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Crim, als je gewoon lukraak gaat typen in de adresbalk en op enter ramt, wordt er met de standaard zoekmachine gezocht. Leuk bij mij, ik typ in 'router' en verwacht m'n router te krijgen omdat die in m'n hosts file staat, maar moet dus http://router intypen om 'm te krijgen. Niet echt handig.
als je bij bookmarks de bijnaam doet ook? want ik kom dan wel gewoon uit op m'n router. *getest, werkt hier echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ook al Bezet schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 20:15:
[...]

Zeker, en dat was bij 10.10 en eerder dus niet het geval. Crim, en ik trouwens ook, wil gewoon het oude gedrag terug.
Ik gebruik 10.10 en het gedrag daarin is net zoals RobertMe beschrijft.

Wat is er anders in 10.50 dan in 10.10, behalve het uitzicht van de adresbalkvoorspelling tijdens het typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 21:46:
[...]

als je bij bookmarks de bijnaam doet ook? want ik kom dan wel gewoon uit op m'n router. *getest, werkt hier echt.
Ja, nicknames uitgezonderd uiteraard ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 21:50:
[...]

Ja, nicknames uitgezonderd uiteraard ;).
hehe. Maar doet het het dan juist niet, of juist wel? Oftewel: werkt het intypen van de bijnaam voor de desbetreffende site?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
DevilsProphet schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 21:47:
[...]

Ik gebruik 10.10 en het gedrag daarin is net zoals RobertMe beschrijft.

Wat is er anders in 10.50 dan in 10.10, behalve het uitzicht van de adresbalkvoorspelling tijdens het typen?
Als ik in 10.10 "computerland" in de adresbalk tik en op enter druk dan wordt ik gelijk naar computerland.nl gebracht. Als ik dat in 10.50 doe dan zoekt hij het woord computerland op met de standaardzoekmachine. Dit is hetzelfde gedrag als Chrome en, mijns inziens, enorm irritant, vooral omdat het niet uit te zetten is.

[ Voor 3% gewijzigd door Ook al Bezet op 24-02-2010 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Dat een enkele naam niet werkt lijkt mij een bug, omdat bij de voorkeuren wel nog "Servernaam afmaken..." staat. Wat dus lijkt te suggereren dat deze feature nog bestaat zoals vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Of je typt gewoon 'router/'.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
RobertMe schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 22:50:
Dat een enkele naam niet werkt lijkt mij een bug, omdat bij de voorkeuren wel nog "Servernaam afmaken..." staat. Wat dus lijkt te suggereren dat deze feature nog bestaat zoals vroeger.
Ik denk het niet, servernaam afmaken werkt wel als je een / na het woord zet, een nieuw concept dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 21:55:
[...]

hehe. Maar doet het het dan juist niet, of juist wel? Oftewel: werkt het intypen van de bijnaam voor de desbetreffende site?
Heb je het zelf al geprobeerd? Werkt dus gewoon met nicks. Wordt niet gezocht.

Ik zeg het nog maar een keer, wordt het niet tijd voor een nieuw deel?

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:47
En weer een nieuwe build met de volgende changelog:
Changelog
User Interface
Auto proxy (.pac) support re-enabled
Removed hardcoded icons from HTML5 input elements
Fixed Bug DSK-278062 (File icons in the download dialog are stretched)
Fixed Bug DSK-282878 (Bookmark crash)
Fixed ALIEN-888 (Fix a problem with never finish loading for Opera Unite)
Updates to some translations

Core
Several crash fixes
Carakan fixes
Fixed Bug CORE-25773 (document.writing in a text document that has been replaced by a JS statement causes a crash)
Fixed Bug CORE-27373 (Opera will crash on china.huanqiu.com)
Fixed Bug CORE-26563 (JSON.parse corrupted)
Fixed Bug CORE-27290 (Crash when disconnecting from remote debug mode)
Fixed Bug CORE-27479 (Inconsitency between built-in and standalone proxy of the data format for repeated values if they are empty)
Fixed Bug CORE-28032 (shape-rendering=crispEdges doesn't disable antialiasing)
Fixed Bug CORE-28063 (Make it possible to get localized strings on feed preview page)
Fixed Bug CORE-27398 (Sina mail unavailable at all (onreadystatechange not sent to document anymore) - TinyMCE, Wordpress dialogs are empty)
Fixed Bug CORE-27192 (Cannot play videos on NOS.nl)
Fixed Bug CORE-26492 (Crash on dragging svg with foreignObject)
Fixed Bug CORE-24095 (Read out service setting for protected key)
Fixed Bug CORE-14632 (Support 'binary download' of 'text/plain;charset=x-user-defined' resource with XmlHttpRequest)
Fixed Bug CORE-25405 (Links unclickable for tianya.cn)
Fixed Bug CORE-26600 (fastmail.fm send shortcut fails)
Fixed Bug CORE-27723 (Windowless QuickTime not supported)
Fixed Bug CORE-26512 (JS engine hangs when calling method on non-initialized plugin object in DOM (taobao))
Fixed Bug CORE-25751 (Google text-to-speech failing in Evenes)
Fixed Bug CORE-27855 (Silverlight plugin requires mouse coordinates to be passed relative to viewport and not window)
Fixed Bug DSK-273395 (Cookies are not forgotten when closing a private tab)
Fixed Bug CORE-26479 (Height + margin stretches the checkbox)

Unite
Shoutbox fixes and other tweaks

UNIX
Fixed Bug CORE-28088 (Fixed memory leak with misbehaving plugin Flash 10.0 r22, 64-bit Linux)
http://my.opera.com/desktopteam/blog/2010/02/25/more-fixes

Verwijderd

Topicstarter
Deze keer ging het niet automatisch. Helaas, maar misschien ben ik ook wat ongeduldig :p

Top dat ze er zo hard aan werken. Al moeten ze niet al te veel beta's uitbrengen.

• Ook al Bezet
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:33:
[...] Al moeten ze niet al te veel beta's uitbrengen.
Hoe dat zo?

Verwijderd

Topicstarter
Omdat een bèta bijna af hoort te zijn -en ook meestal wel is bij opera. Veel alpha's, lekker experimenteren. Vervolgens enkele bèta's, en 1 a 2 RC's. Zo hoort het vind ik.

Maar ik ben het natuurlijk eens met de persoon die zegt dat je beter veel bèta's kan hebben, dan een slecht product :p

• Ook al Bezet
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:53:
Omdat een bèta bijna af hoort te zijn -en ook meestal wel is bij opera. Veel alpha's, lekker experimenteren. Vervolgens enkele bèta's, en 1 a 2 RC's. Zo hoort het vind ik.
Het is maar een naam, heeft verder weinig om het lijf volgens mij. Hoe meer snapshots ze uitbrengen, hoe groter de kans dat fouten worden opgemerkt, hoe beter het eindproduct zal zijn. Of ze die snapshots nou beta's alfa's of ksi's noemen zal me verder worst wezen.

(het verbaast me trouwens hoeveel mensen denken dat ze al voor 1 maart klaar kunnen zijn met de Windows versie.)

• RobertMe
  • Nu online
Een bèta is naar mijn idee een product is wat stabiel genoeg is om door veel mensen getest te worden. Bij een alpha ontbreekt de stabiliteit en lijkt nog lang niet op het eindproduct, een bèta is normaal gesproken wel stabiel en redelijk feature complete, het enige wat dan nog gebeurd is bugfixing. Vervolgens krijg je dan de RC die af, stabiel en bugfree zou moeten zijn. Ik vind ook niet dat ze veel bèta's releasen, zeker als je kijkt naar de development snelheid, en dat ze waarschijnlijk toch wel over een maand klaar willen zijn.

Overigens denk ik ook niet dat ze 1 maart halen, dat zou betekenen dat ze morgen met een RC moeten komen en maandagmorgen met de final, dat lijkt me gewoon erg sterk, zelfs als je niet naar de openstaande bugs kijkt. Waarom een bèta releasen, en 2, 3 dagen erna een RC en dan weer meteen de final. Ik denk dat ze nog steeds voor ergens mid. maart gaan (afgestemd op 16 maart dus) en dat we over 2, 3 weken een RC krijgen met de week erop de final.

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:03
Ik vind de nieuw Password Bar maar niks. De Bar zit buiten direct bereik van de muis, is lastig te zien en lastig te gebruiken met het toetsenbord.

Geef mij maar de oude dialog box. Naar mijn idee is die veel duidelijker. Ze hoeven niet alles te kopieren van andere browsers...

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Verwijderd

tweeny schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:08:
ik vind de adresbalk fijner werken dan in vorige versies,
Precies hetzelfde hier. Al was het voor mij natuurlijk even wennen. Maar nu bevalt het me prima.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 16:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag m'n tabbladen bovenaan iets groter hebben. Ik wil ze echter niet zo groot dat ze de site zelf laten zien. Echter, er zit geen midden tussen. Weet iemand hoe je dat toch zou kunnen veranderen?

• Khatarian

Khatarian

En weer een voor de Mac!
Opera 10.50 Beta for Mac!

Opera 10.5 Beta for Mac has been released! Afbeeldingslocatie: http://my.opera.com/community/graphics/smilies/party.gif

Can't wait any longer? Just head over to the Next Browser page to grab your copy
http://www.opera.com/browser/next/

Good news for all Mac OSX 10.4 users, support on Intel returns!

Highlights
• Cocoa
• Unified tool bar
• Growl notifications
• Multi-touch gestures
• Happy Easter! Well almost, but multi-touch users should look out for the egg Afbeeldingslocatie: http://my.opera.com/community/graphics/smilies/jester.gif

Known Issues
• No support for PowerPC (PPC)
• Possible performance issues on Mac O SX 10.4 (Tiger)
• Minimal Java Support
• Some Widget keyboard and window issues

Changelog
• 10.4 (Tiger) support returns
• Widgets fixed and panel enabled
• Fixed Bug DSK-282851 (Slow typing)
• Fixed Bug DSK-276782 (Hangs on NYT and Reuters and other sites): Page Freezing Bug

Full change log for the Beta can be found here

[ Voor 25% gewijzigd door Khatarian op 25-02-2010 20:18 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:48:
Ik zou graag m'n tabbladen bovenaan iets groter hebben. Ik wil ze echter niet zo groot dat ze de site zelf laten zien. Echter, er zit geen midden tussen. Weet iemand hoe je dat toch zou kunnen veranderen?
Hoe bedoel je? Hoogte, breedte, wat precies? Je kan de hoogte veranderen door de thumbnails aan te zetten, of de skin wat aan te passen. Als je ze breder wilt, kan je kiezen om een extender menu te laten zien, of op meerdere rijen te laten plaatsen.

Iemand met Windows en een muis met extra knoppen? Werken de vooruit en achteruit knoppen eigenlijk om door je tabgeschiedenis te navigeren? Bij mij werkt het namelijk niet op Linux.

[ Voor 13% gewijzigd door Hero of Time op 25-02-2010 20:30 ]

• Khatarian

Khatarian

Ik heb het even geprobeerd in Windows, tabgeschiedenis werkt hier wel.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Oke, dan moet het een Linux ding zijn. Mogelijk werken ze nog aan de button keys oid. Ik heb toch echt in preferences de juiste knoppen er aan gekoppeld (knoppen 8 en 9, ipv standaard 6 en 7 meen ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:24:
[...]

Hoe bedoel je? Hoogte, breedte, wat precies? Je kan de hoogte veranderen door de thumbnails aan te zetten, of de skin wat aan te passen. Als je ze breder wilt, kan je kiezen om een extender menu te laten zien, of op meerdere rijen te laten plaatsen.

Iemand met Windows en een muis met extra knoppen? Werken de vooruit en achteruit knoppen eigenlijk om door je tabgeschiedenis te navigeren? Bij mij werkt het namelijk niet op Linux.
hoogte, dus iets hoger dan alleen die opera knop. Maar ik wil niet dat 'preview site' ding. Hoe moet dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:05:
[...]

hoogte, dus iets hoger dan alleen die opera knop. Maar ik wil niet dat 'preview site' ding. Hoe moet dat dan?
Dat kun je in het skin.ini bestand aanpassen, waar precies zou ik je zou vlug niet kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
Hero Of Time schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:24:
...
Ja, hier op windows werkte standaard de search button niet op de logitech rx1000, maar dat heb ik kunnen oplossen door een register bestand toe te voegen <KLIK>, maar je moet wel even aanpassen naar de map waar opera 10.5 alle bestanden opslaat (c/program files/"je naam"/opera/?) Weet het zo niet zeker, omdat ik nu achter een computer zit zonder opera

[ Voor 5% gewijzigd door tweeny op 26-02-2010 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:05:
[...]

Zoals ik al zei, in de skin staat dat. Zie hier http://dev.opera.com/arti...-part-4-skin-ini-element/ voor meer info. Onderdeel Pagebar Skin en onderdelen ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Dit is ook een handige link als je geen zin hebt om door die zware tutorial te kruipen: http://my.opera.com/Tamil...toolbars-in-an-opera-skin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
En weer een nieuwe build:
A small changelog
quote: Haavard
It's a snowy day here in Oslo, Norway, so what better way to spend the afternoon than with a new snapshot?

As you can see from the changelog, this build has a couple of fixes, and further fixes are expected in upcoming snapshots. At this stage, we are particularly interested in any recent regressions you may find.

We would also like to know if you are experiencing any new problems with the cache in the last few builds. There's a forum thread about new cache issues. It should be noted that some of the issues discussed in that thread are probably fixed in this build (CORE-28155: Opera downloads already cached items, ignoring cache settings). Let us know if you find anything.

Please note that there are no Mac or Unix builds, and HTML5 <video> is not working.

Highlights
MDI work
Stability work
Bookmarks fixes
Opera Link fixes
Private Browsing improvements
Mail fixes
<video> seeking work (although <video> is not working in this build)

Known Issues
HTML5 <video> is not working

WARNING: This is a development snapshot: it contains the latest changes, but may also have severe known issues, including crashes and data loss situations. In fact, it may not work at all.

Downloads
Windows MSI / Windows Classic

Changelog

Desktop/UI
Reverted DSK-280454 (IME switched/disabled when switching tabs with focused textarea&event)
Fixed DSK-283551 (Make it possible for skins to specify system color scheme as the default)
Fixed DSK-271394 (Crash on toggling account creation in Unite after logging in once)
Fixed DSK-283514 (Only accepts first item in server data)
Fixed DSK-279862 (Windows Media Player plug-in not initialized)
Fixed DSK-282051 (Print preview option causes Opera to crash on browsing a page)
Fixed DSK-240701 (Data loss when shutting down computer while Opera is still closing)
Fixed DSK-279563 (Switching focus between Unite apps takes a long time)
Fixed DSK-280877 (HTTP auth. dialogs remain open in other tabs after logging in)
Fixed DSK-273962 (Hide setting on exit not remembered)
Fixed DSK-276591 (Current images mode isn't inherited when opening links in new tab)
Fixed DSK-282738 (Overlay alert dialog makes flash plugin area mirror Opera window)
Fixed DSK-279577 (Hard to get rid of "No changes..." dialog in opera:config)
Fixed DSK-280800 (Favicons in tab bar too big)
Fixed DSK-283285 (Windows Native skin breaks pages)
Fixed DSK-283425 (Opera craches on first run)
Fixed DSK-282895 (Silverlight still crashes)
Fixed DSK-281897 (Inspect Element should be disabled for UI elements)
Fixed DSK-230712 (Adding new tab with download dialog open makes Opera unresponsive)
Fixed DSK-281905 (Create notification icons for Windows 7 taskbar icon)
Fixed DSK-259946 (Allow nested Silverlight messages)
Fixed DSK-282941 (Making popups async to avoid crashes)
Fixed DSK-282594 (Do not add Dragonfly window to list of closed windows)
Fixed DSK-268275 (Inline find timeout too short when changing options)
Fixed DSK-277740 (Address field autocompletion forces letter case)
Fixed DSK-282507 (Thumbnail of page in print preview mode shows appears blank (checkbox))
Fixed DSK-239372 (Speed Dial is not updated when reloading hangs)
Fixed DSK-281711 (No context menus in source view)
Fixed DSK-283700 (Site preferences, Network, Geolocation string missing)
Fixed DSK-271489 (Download accelaration software compatibility)
Fixed DSK-283628 ('Add dictionary for own language' dialog is missing strings)
Fixed DSK-280146 (Flash loads even though Turbo is enabled)
Fixed DSK-282993 (Crash when opening private tab)
Fixed DSK-283532 (Default buttons not showing in Appearance dialog, can't reset toolbar)
Fixed DSK-278207 (Content blocker crash)
Fixed DSK-276619 (Only part of the page visible with Aero Peek after zooming in)
Fixed DSK-256613 (Can't correct spelling with keyboard in single-line form fields)
Fixed DSK-271036 (Dictionary installation dialog never disappears if English dictionary is selected)
Fixed DSK-271739 (Spelling context-menu on top of the suggested dictionaries dialog)
Fixed DSK-269383 (Random data displayed in plugin placeholders when blocking content)
Fixed DSK-283783 (Remembering 'Hide' in one of the confirm exit dialogs overrides showing subsequent dialogs)
Fixed DSK-273009 (Clear clipboard data from private browsing on closing the private browsing context)
Fixed DSK-268894 (Add support for localized webfeeds and webmail providers)
Fixed PGDSK-296 (Improved consistency for content block, password, intranet and find toolbars)
MDI fixes
Fixed DSK-273655 (Double clicking empty workspace no longer opens blank tab)
Fixed DSK-274114 (Tab-modal dialog problems)
Fixed DSK-274479 (Click in document of restored tab should activate it)
Fixed DSK-276372 (Minimized tabs don't resize to window when activated)
Fixed DSK-276595 (Popups can be dragged out and can't be brought back in)
Fixed DSK-277753 (Non-modal dialogs disappear into the browser chrome.)
Fixed DSK-278186 (Floating panel and tab changes to full-size when you move visual tab)
Fixed DSK-278193 (JavaScript resize clipping is a bit off)
Fixed DSK-278199 (Can not resize child window from top edge)
Fixed DSK-278736 (Double clicking title bar of restored popup should maximise it)
Fixed DSK-279060 (Minimized tabs don't display after restart)
Fixed DSK-279408 (Dragging a restored TAB to a new window mixes up it's chrome)
Fixed DSK-281366 (Allow pop-up windows to be skinnable)
Opera Link and Bookmarks
Fixed several bookmark crashes
Fixed DSK-282749 (Bookmark data trucated after one item has unrecognized chars in ID)
Fixed DSK-276285 (Opera Link only partially synchronizing data (bookmarks))
Fixed DSK-282833 (Crash when starting Opera with page and "manage bookmarks" open)
Fixed DSK-282740 (Synchronized bookmarks added as panel when they shouldn't be)
Fixed DSK-281485 (Crash in manage bookmarks while a large bookmark file is loading)
Fixed DSK-274443 (Opera uses 70-100% CPU with a large number of bookmarks)
Fixed DSK-281864 (Bookmarks are not stored after update from 10.10 to 10.50 beta)
Fixed DSK-278557 (Desktop should treat incoming Opera Link ids as strings)
Fixed DSK-274197 (Session cleared when closing with detached Dragonfly and Link active)
Private Browsing
Fixed Bug DSK-277880 (Create a visual design to distinguish Private and Non-private Windows)
Fixed DSK-277881 (Change to private mode icon in context menu)
Fixed DSK-272118 (Gmail does not work in Private Browsing mode in 10.5)
Fixed DSK-280383 (Opening tabs from selected text opens nonprivate tabs)
Fixed DSK-276981 (Tabs opened via Links panel not using private browsing)
Fixed DSK-278231 (shift-clicking items from Private tab Speed Dial open as non-private)
Fixed DSK-278928 (There isn't a shortcut for New Private Windows): Ctrl+Shift+N
Fixed DSK-276291 (Addresses in private tabs suggested in Speed Dial in non-private window)

Core
Work on CORE-28155 (Opera downloads already cached items, ignoring cache settings)
Updated Carakan
Carakan: Crash fixes and other improvements
Several fixes to <video> seeking
Fixed ALIEN-890 (Fix duplicate access asd registration problem)
Fixed CORE-28127 (Dragonfly crash)
Fixed CORE-28137 (Fix default value from action strings)
Fixed CORE-28089 (Sub-items not visible in thepiratebay.org toplist)
Fixed CORE-28030 (Crash with print preview)
Fixed CORE-27633 (Scripting halts for uninitialized applets)
Fixed CORE-27621 (Embed with SVG content no longer works)
Fixed CORE-26410 (Videos on dagbladet.no stopped working)
Fixed CORE-27958 (Viewport meta suppresses CSSR even when not otherwise applied)
Fixed CORE-28141 (Fix to infinite recursion crash in setTimeout/setInterval)
Fixed CORE-28120 (xhr.overrideMimeType() called before xhr.open throws)
Fixed CORE-26199 (Import of PKCS #12 files that chain to known, but uninstalled Root, fails)
Fixed CORE-27414 (Applet is not loaded if the type is "application/java")
Fixed CORE-28146 (Crash)
Fixed CORE-28186 (Fix for not automatically scrolling IRC document on new messages)
Fixed CORE-28187 (Fixed crash in document.createElementNS())
Fixed CORE-28168 (Crashfix when drawing text without a font)
Fixed CORE-28169 (Fix for uninitialized data being displayed when using content blocking)
Fixed DSK-282126 (Clicking in Silverlight is buggy)
Fixed DSK-275786 (Vega crash)

Mail/Chat
Fixed DSK-280444 (Drafts are lost)
Fixed DSK-281397 (Message list goes blank after running java applet)
Fixed DSK-278750 (No context menus for the fields To, CC, Subject etc.)
Fixed DSK-282734 (Compose and reply actions should be disabled when upgrading Opera)
Fixed DSK-283428 (All menu items with action data '0' broken)
Fixed DSK-254192 (Draft attachments lost when Opera crashes)
Fixed DSK-259386 (Inline images from Thunderbird shown as attachments)
Fixed DSK-279828 (Order messed up in mail view that is open on startup)
Fixed DSK-282720 (Draft compose tab empty on starting of Opera)
Fixed DSK-283061 (Feed preview page not localized)
Fixed DSK-274502 (Attachments displayed multiple times after deleting mail)
Fixed DSK-282065 (Sometimes opening mails in new windows shows a blank mail window)
Fixed DSK-283377 (Infinite recursion crash when scrolling on header buttons)
Fixed DSK-280012 (No context menu on chat input box)

Opera Widgets
Fixed DSK-283517 (Support for W3C viewmodes through widgets module API)
Fixed CORE-23607 (Missing listener functions for widget events in new widget api)
Fixed CORE-22757 (Need case sensitive access to files in Zip archives)
Fixed CORE-24468 (Ignore <feature> if there is no name)
Fixed CORE-25856 (Refactor widget loading mechanism)
Fixed CORE-26119 (Missing <protocol> element for <access> should block all network access)
Fixed CORE-26173 (Network restrictions in config not considered when 'private-network' @allow is set to 'unrestricted')
Fixed CORE-26850 (Ignore the icon and content elements if src attribute is invalid)
Fixed CORE-26852 (Ignore feature element if the feature name is not supported or name is missing)
Fixed CORE-26854 (Treat widget as invalid if the content-type of content element is not supported by the runtime)
Fixed CORE-27110 (Getting text content of <description> and <license> elements not working correctly)
Fixed CORE-27536 (OpGadgetManager crashes during widget udpate query)
Fixed CORE-27596 (originURL reset after restart)
Fixed CORE-27605 (Default value (null | 0) is not consistently used after parsing height or width from config.xml)
Fixed CORE-27606 (Invalid value for encoding should be ignored and default encoding used)
Fixed CORE-27666 (File I/O could not be enabled with <feature> element)
Fixed CORE-28014 (ZIP archives packed with Mac zip utility are not opened)
Fixed CORE-28025 (Ignore all but the first preference with the same name if repeated)
Fixed CORE-28058 (Crash with corrupted zip file)
Fixed CORE-28131 (Add support for any host wildcard (*) in network access for W3C widgets)
Fixed CORE-22750 (Reserved file and folder names should be case-sentitively matched)
Fixed CORE-26062 (Test for files loaded from filesystem when file extension is missing)
Fixed CORE-26115 (Network access blocked with wildcard for host element)
Fixed CORE-27407 (Widget preferences are not migrated from widgets.dat to prefs.dat)

Windows
Fixed DSK-281917 (Closing tabs from the taskbar leaves ghost tab in taskbar list)
Fixed DSK-282132 (White line between maximized Opera window and Vista/Windows 7 taskbar)
Fixed DSK-268163 (Firewall alert when starting Opera on Windows 7)
Fixed DSK-282763 (Make sure that install shield doesn't trigger an elevation dialog with 'unknown publisher')
Fixed DSK-283267 (Windows XP toolbar integration crash)
Fixed DSK-280916 (Windows 7: Browser runs non-upgraded widgets)
Er bestaat dus toch een browser die perfect is... :P

[ Voor 121% gewijzigd door tweeny op 27-02-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
tweeny schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 18:24:
En weer een nieuwe build:
http://my.opera.com/deskt...0/02/27/a-small-changelog

Er bestaat dus toch een browser die perfect is... :P
Gelukkig hebben ze ditmaal maar een kort changelog, hoef je niet veel te lezen wat er allemaal gefixed is.

Wel grappig, dat ze de <video> seeking fixen, en dat <video> zelf vervolgens niet werkt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik zie het overigens niet officieel in de TS staan maar ik neem aan dat Opera Mobile-discussie ook in dit topic valt?

In dat geval: de OM 10 beta-browser is erg goed! *O* Snel én betrouwbaar in tegenstelling tot de 9.7 die al vrij snel crashte op m'n Xperia X1. Wat mij betreft is het een blijvertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
RobertMe schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:18:
Overigens denk ik ook niet dat ze 1 maart halen, dat zou betekenen dat ze morgen met een RC moeten komen en maandagmorgen met de final, dat lijkt me gewoon erg sterk, zelfs als je niet naar de openstaande bugs kijkt. Waarom een bèta releasen, en 2, 3 dagen erna een RC en dan weer meteen de final. Ik denk dat ze nog steeds voor ergens mid. maart gaan (afgestemd op 16 maart dus) en dat we over 2, 3 weken een RC krijgen met de week erop de final.
Ik dacht er net zo over, maar ze hebben vanochtend de RC voor windows uitgebacht.
http://my.opera.com/deskt...pera-10-50-rc-for-windows
You might have noticed that the 10.50 snapshots contain a lot more changes and fixes than usual. This is the result of our increased focus and has sped up the development process significantly.
Thanks to the hard work of the Opera engineers Opera 10.50 for Windows has now reached RC status.
We hope you like the new speed of development because we plan to work as hard to finalize 10.50 for Unix and Mac.

Video seeking
This build build mainly includes stabilization fixes, but also a new feature in (html5) video: It's now possible to seek through videos that are not completely downloaded yet. If you skip forward in a video, Opera will adjust the download process so you don't have to download the part that you are not going see.

Downloads

Changelog

Desktop/UI
DSK-283685 Replying mail crashes Opera
DSK-283731 When replying to mail, I don't get the "X wrote:" header
DSK-283274 Appearance dialog does not have focus when opened
DSK-283890 History item deleted
DSK-279350 Page not unloaded when going back to speeddial (including favicon)
DSK-283507 About This widget has clipstring while hovering (PL)
DSK-282166 Fix for potential memory leak in context menus
DSK-284053 Tab bar background isn't fully repainted when window is activated/deactivated.
DSK-283958 Right click option "Inspect Element" crashes Opera
DSK-284052 Setting an image on a Web page as Speed Dial background using the context menu causes Opera to crash

Core
CORE-28188 crash on florawww.eeb.uconn.edu
CORE-27636 NOSCRIPT after FRAMESET not working as expected
CORE-28205 Crash fix when a color transform filter gets invalid values
CORE-28203 Fix for privacy mode crash
DSK-284020 Crash in vega
DSK-283965 Crash on save cookie
DSK-283966 Can't click any links on aftenposten.no
DSK-283959 Video has stopped working
Several other stability fixes
Ik heb de windows versies niet zo uitgebreid getest maar i heb, van het orum, dat er nog behorlijk wat schoonheidsfoutjes in zitten. Misschien wat te vroeg om het al een RC te noemen?

[ Voor 3% gewijzigd door Ook al Bezet op 28-02-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Dat kan ja, ik vond het bijvoorbeeld ook te vroeg om de beta een beta te noemen. Afin, we zullen wel zien wat ze er mee gaan doen. Hopelijk geen zwaar gerushte "final" afleveren die infeite niet eens de benoeming beta waardig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DevilsProphet schreef op zondag 28 februari 2010 @ 11:12:
Dat kan ja, ik vond het bijvoorbeeld ook te vroeg om de beta een beta te noemen. Afin, we zullen wel zien wat ze er mee gaan doen. Hopelijk geen zwaar gerushte "final" afleveren die infeite niet eens de benoeming beta waardig is.
Dat zou Opera onwaardig zijn. Dus ik denk, en hoop, dat het wel mee gaat vallen. Ben benieuwd!

voor de linux, max people:
You will notice this in the near future as we will reach the beta milestone for Windows, while Mac and Linux will reach beta around the time Opera 10.50 reaches final on Windows.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
Hebben er meer mensen last van dat SilverLight niet werkt? Bij mij werkt het op sommige sites helemaal niet, en op andere site heel erg buggy, maar er is geen site waar het goed werkt...

[ Voor 13% gewijzigd door tweeny op 28-02-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:02
Ik heb net vandaag 10.5 RC geinstalleerd, omdat ik zo benieuwd was naar die snelheid. Het verloopt inderdaad allemaal lekker vlot. Vooral bij google maps merk je hoe responsief het is. Verder ben je natuurlijk ook afhankelijk van de website zelf. Zodra een website eerder al de bottleneck was, is er m.i. dus geen verschil merkbaar.
tweeny schreef op zondag 28 februari 2010 @ 11:46:
Hebben er meer mensen last van dat SilverLight niet werkt? Bij mij werkt het op sommige sites helemaal niet, en op andere site heel erg buggy, maar er is geen site waar het goed werkt...
Volgens mij gebruikt nos.nl silverlight met politiek 24 etc.: http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/ . Bij mij werkt dat in Opera 10.5 RC zonder problemen.
Daar moet ik wel bij opmerken dat ik een een bepaalde plugin handmatig in de program/plugins map heb gezet, zodat ik in Opera Classic FM kan beluisteren. Maar dat werkt juist nog niet! Het is op verscheidene vlakken duidelijk dat de RC versie nog niet definitief is. Overigens heb ik tot nu geen enkele ervaring met alpha, beta, RC,etc... versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tommy The Cat schreef op zondag 28 februari 2010 @ 20:29:
Daar moet ik wel bij opmerken dat ik een een bepaalde plugin handmatig in de program/plugins map heb gezet, zodat ik in Opera Classic FM kan beluisteren. Maar dat werkt juist nog niet! Het is op verscheidene vlakken duidelijk dat de RC versie nog niet definitief is. Overigens heb ik tot nu geen enkele ervaring met alpha, beta, RC,etc... versies.
Apart, zojuist op classicfm.nl gekeken of ik het met mijn Linux build wel kan beluisteren en dat doet hij zonder problemen. Mplayer komt netjes op als plugin en speelt gewoon af. Dus die plugin die je naar de Opera map hebt gekopieerd zal dan van Windows Media Player moeten zijn geweest, maar is tevens overbodig om te doen. Ik heb altijd zonder problemen WMP content af kunnen spelen op m'n Windows systeem (al is dit wel met stable versies geweest en niet getest op een 10.x versie).

Opera moet echt daadwerkelijk de final launchen morgen als ze de poll vraag willen halen. Ik heb er een hard hoofd in, er zal altijd we een showstopper zijn die opduikt op het punt dat ze final willen gaan, of een bug vinden die zodanig veel tijd inneemt dat het niet op de dag zelf gefixt kan zijn. Ze zijn niet zoals MS, die released hun software als het nog in beta zou moeten zitten alleen maar om de release datum te halen (en de aandeelhouders tevreden te houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Another Release Candidate:
The first release candidate is not even a day old, but we already got a lot of feedback (thanks! :-) ). The new RC addresses several stability issues, rendering problems and includes update Opera Unite translations.

Download Opera 10.50 RC 2

Changelog
DSK-284182 Crash if you click the volume button on an html5 video
CORE-28210 Updated UA strings for spoofing as IE/FF
CORE-28209 Crash in Web Storage
CORE-28208 Replying mail crashes Opera (now really fixed)
CORE-28204 Prevent error console from auto opening by tuning down web storage data corruption errors messages
CORE-27811 opera:config is broken when using the french language file locale/fr/fr.lng
DSK-282891 Unclickable links in iframes when using right mouse button and mouse wheel to switch tabs
DSK-284063 Switching color scheme from "Windows Aero" to "Windows Vista Basic" and back corrupts title bar
DSK-284234 Autoupdating to 3291 gives errors
DSK-284265 Corruption when scrolling, and user interface freezes
Updated translations in Opera Unite Applications
Removed beta from version number in opera:about
Opera Turbo does not work correctly
Updated Carakan

Known Issues
Browser/UserJS does not work
Ze houden de vaart erin...... :o :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
10.50 Release Candidate 3 for Windows
Opera 10.50 RC3 for Windows fixes these issues:

User JS/Browser JS fix
Fixed DSK-284257 (DEP (Data Execution Prevention) message)
Fixed DSK-284262 (Double-clicking on sent mail crashes Opera)
Fixed US-1881 (Opera Unite applications not localized in Opera 10.50 RC and RC2)

Download Opera 10.50 RC3
Alweer eentje.... :o :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Je zou haast zeggen dat ze vandaag nog de uiteindelijke versie willen leveren. Lijkt me toch geen goed idee. Beter om een paar dagen te wachten en alles goed op te poetsen dan snel iets met veel bugs uit te geven. o belangrijk is het nou ook weer niet dat keuzescherm te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:17
Holy shit. In de avond de RC geïnstalleerd (die er overigens goed uitziet), zit ik alweer 2 versies achter :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Laatst online: 22:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
  • Laatst online: 15-08-2023
Mwa ik hoop langzaam toch wel dat we naar een final toegaan. Want ik heb de laatste tijd wel genoeg mijn browser geupdate in mijn ogen. Maar dit zal ook wel. Want Opera is hier sinds de eerste RC toch behoorlijk stabiel :) .

En het browserkeuze scherm is er nu bijna (was het niet vandaag?), en daar werkt het Opera development team immers naartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:02
Mja ik draai de eerste RC, zonder problemen. Ga niet steeds updaten en wacht op de final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
De final staat op de ftp en http download servers.

Het is de RC 5 (3296). Als er geen showstoppers meer gemeld worden dan is deze officieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Dutchman140 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:04:
En het browserkeuze scherm is er nu bijna (was het niet vandaag?), en daar werkt het Opera development team immers naartoe.
In Windows XP had ik het browserkeuzescherm als update vrijdagavond al binnen, net zoals m'n pa.

Of ben je bezig over Windows 7?

edit: even de final uitproberen, via een propere installatie natuurlijk. Ik ben benieuwd. =)

edit2: geinstalleerd, start op en dan een welkomscherm: "welkom bij opera 10.50 beta!" *frons*

edit3: ahjaaa, het gaat om een mogelijke final, hij is nog niet officiëel, ok dan.

[ Voor 27% gewijzigd door RuddyMysterious op 02-03-2010 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
De officiele aankondiging is er maar ik geloof dat hun servers aan het bezwijken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Servers zijn inmiddels weer gefixt, lijkt het dan..
Here we go :)

Had de RC1 geprobeerd, maar was snel weer terug bij 10.10 na enkele freezes en traagheid.
Geen idee waar dat door kwam, maar ik neem aan dat het nu wel beter zal gaan.

EDIT: Ahh, stuk_ken beter! :7

[ Voor 6% gewijzigd door Ken. op 02-03-2010 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Zouden ze dit tempo vol gaan houden voor alle releases? :+

Maareh... 10.5 Final \o/

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste