@
mramazing Ik koop NOOIT licensies bij de antivirusbedrijven zelf. De prijs is ver overprijsd en daarnaast kan je het probleem hebben zoals jij eerder hebt beschreven. Volgens mij is dit niet iets van Kaspersky zelf, want verschillende antivirusbedrijven doen hetzelfde (Norton, Mcafee, Bullguard, Bitdefender).
Wat ik persoonlijk zou doen is gewoon een key kopen bij een bekende verkoper, zoals bijvoorbeeld sites ala G2A.com of kinguin.net. Ik koop ondertussen al 7j mijn kaspersky keys online bij G2A en enkel dit jaar wat problemen mee ondervonden. Echter geld netjes teruggekregen, ook zonder Shield

. Het duurt wel iets langer dan dat je het met shield doet, maargoed, je bent altijd maar een fractie kwijt (vaak rond de helft) van de prijs die er op de officiële webshop zelf staat.
Om op je vraag te reageren: Dat moet gewoon werken, zolang je kiest bij het verwijderen om ALLES te verwijderen, ook licensiecodes etc. Bij het verwijderen vraagt het programma daar automatisch naar. Je licensie staat trouwens los van je account. Op je account online zie je wel je licensie staan, maar die licensie kan door meerdere accounts gedeeld worden. In het geval van third party keys is dat toch zo. Als je licensie via de officiële website koopt wellicht niet. Iets waar ik mij al meermaals negatief over heb uitgesproken tegen kaspersky zelf.
Eset en Bullguard zijn goede alternatieven, maar de top 3 is en blijft voorlopig: Norton, Kaspersky en Bitdefender.
@
Cyb Dat wist ik wel, het was enkel een toevoeging vanuit mijn kant

. Maar het is wel erg verdacht, ik wist het verhaal van Natalya eerlijk gezegd niet. Er zal vast wel een vinger in de pap zitten daardoor.
Ach, in principe kan je ook zo over alles praten. CIA, FBI, DSS,... Ieder land zal wel een aantal leden van hun geheime diensten in AV-bedrijven hebben zitten. Bijvoorbeeld Florin Talpes, de CEO van Bitdefender, start Bitdefender op net nadat Roemenië uit de Sovjet Unie stapt. Eerste klanten waren ook allemaal Europeanen. Lijkt me dan toch ook verdacht hé...