Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bitdefender heeft intussen weer wat leuks gedaan (not). Een van de opties in Internet Security is "Search Advisor" onder Advanced Threat Protection. Dat controleert al je links op webpagina's en zet er een groen vinkje bij als ze OK zijn. Klinkt leuk maar gewoon irritant. Is een van de dingen die ik standaard uitzet.

Nu heeft iemand bij Bitdefender een brainfreeze gehad, en zet elke update het gewoon weer aan. Aangekaart bij Bitdefender maar nog geen respons. Ik zie dat hetzelfde nu gebeurt is bij de anti-tracking, ook iets wat ik uit heb staan.

Zo'n bloedhekel aan software die zich niet kan houden aan userkeuzes en zonder vragen dingen gewoon weer aanzet :( .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gambieter schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 02:52:
Bitdefender heeft intussen weer wat leuks gedaan (not). Een van de opties in Internet Security is "Search Advisor" onder Advanced Threat Protection. Dat controleert al je links op webpagina's en zet er een groen vinkje bij als ze OK zijn. Klinkt leuk maar gewoon irritant. Is een van de dingen die ik standaard uitzet.

Nu heeft iemand bij Bitdefender een brainfreeze gehad, en zet elke update het gewoon weer aan. Aangekaart bij Bitdefender maar nog geen respons. Ik zie dat hetzelfde nu gebeurt is bij de anti-tracking, ook iets wat ik uit heb staan.
Dat is een bug in de huidige versie lijkt het.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
Als andere mensen vandaag ook problemen hebben met het niet werken van de update functie van Bitdefender. Er wordt aangewerkt en is blijkbaar een bekend probleem dat vandaag pas begon, aldus de servicedesk medewerker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn hier de ervaringen met Sophos Home? Op mijn werk hebben we zo 'n beetje alles van Sophos draaien en dat bevalt erg goed. Voor thuis kan dat natuurlijk een heel ander verhaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Pompi schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:26:
Als andere mensen vandaag ook problemen hebben met het niet werken van de update functie van Bitdefender. Er wordt aangewerkt en is blijkbaar een bekend probleem dat vandaag pas begon, aldus de servicedesk medewerker
Updater zelf werkt hier wel.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Laatst online: 19-09 15:02
MeNTaL_TO schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 22:28:
[...]

Updater zelf werkt hier wel.
Ging om Maandag;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 02:52:

Zo'n bloedhekel aan software die zich niet kan houden aan userkeuzes en zonder vragen dingen gewoon weer aanzet :( .
Sterker zelfs; die URL die je bezoekt wordt steeds getoetst bij je antivirus bedrijf en zo hebben ze werkende vorm van je telemetry op je surfgedrag. Schakel dat aub uit.

Trend micro heeft dat ook, een web threat plugin die de URL of bepaalde scripts op een pagina controleert. Ik had op ten duur constant timeouts op m'n eigen servers bij het benaderen van Directadmin. Ik had alles overhoop gehaald totdat ik de optie in proces manager zag staan Web threats. Toen ik dieper in Trend micro ging kijken stond het daar aangevinkt. Bij iedere reboot staat het weer terug bij af, zo irritant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pKXaXew15QmnMEwLQnqEQ0qe/full.jpg

Ik betaal voor mijn antivirus, maar het moet zich niet gaan bemoeien met mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:20:
Sterker zelfs; die URL die je bezoekt wordt steeds getoetst bij je antivirus bedrijf en zo hebben ze werkende vorm van je telemetry op je surfgedrag. Schakel dat aub uit.
Natuurlijk zet ik dat uit (duh), maar Bitdefender zet het weer aan. Dat is het probleem.

Ik heb een email in slecht Engels gehad van BD waarin ze toegeven dat het een probleem is, zonder echt te reageren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:20:
[...]

Dat is natuurlijk geheel afhankelijk van je wensen. Als je het een nuttige feature vindt en vertrouwen hebt in de oplossing kan je dit gewoon gebruiken natuurlijk. Ga je voor max privacy dan zou ik het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Ik weet niet hoe jullie er over denken maar ik vind de meeste consumenten pakketten niks, die blijven maar aan het zeuren, meldingen geven of aanbevelingen doen. Dat is niet wat ik zoek in een pakket, het moet gewoon goed werken, het liefst centraal instelbaar zijn, en mij niet in de weg zitten en alleen een melding geven of mij mailen als er werkelijk een veiligheidsprobleem is wat niet kan worden opgelost. Voor de rest wil ik geen last hebben van allerlei overbodige meldingen of een kinderachtige interface en ook wil ik niks in de cloud hebben want dat is alleen een gevaar en waarom zou mijn anti-virus/anti-malware overal samples van moeten uploaden, dat wil ik helemaal niet. Per direct uitzetten.

Ik heb in het verleden altijd Symantec endpoint protection gebruikt maar daar kun je eigenlijk heel weinig meer over vinden (ook geen prijzen meer, alleen op aanvraag) en die gaf wat problemen.

De laatste tijd heb ik diverse oplossingen getest van kaspersky, maar hun endpoint oplossing is nogal prijzig voor 6-10 clients. nu ben ik bitdefender gravity zone met centrale management server (lokale vm) aan het testen, die bevalt redelijk en is absoluut niet vergelijkbaar met hun consumenten rommel. Ik kan bepalen welke instellingen ik naar alle computers stuur en hoe het programma zich moet gedragen, het enige nadeel is dat je niet de beveiliging even voor 10 minuten kan pauzeren op de client als dat nodig is. Verder lijkt de prijs ook schappelijk, 170 voor 3 jaar met kortingslink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 16:08

TOYS

Zeg ik nie!!

Beste mensen, ik kan door de bomen het bos niet meer zien :)

Ik ben op zoek naar een compleet product voor mijn windows laptop. Het mag gewoon een betaalde versie zijn als het maar goed is. Ik zoek eigenlijk een pakket wat alles doet... dus Virus/malware/ransomware scanner/preventie.

Nu leek malwarebytes mij wel redelijk compleet maar ben even op zoek naar alternatieven die alles doen.

Heeft iemand goede ervaringen met een all in one?

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:46
Eset internet security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:36

Angeloonie

Cheeseburger Addict

M.b.t. het Avast gebeuren: In hoeverre heb je er last van als je de browserextensie niet gebruikt (hebt) en ook de "web screening" oid ook niet gebruikt hebt? Eigenlijk puur virusscanner gebruikt. Kan ik dan gewoon Avast blijven gebruiken, of is het slimmer om iets anders te zoeken?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

TOYS schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:24:
Beste mensen, ik kan door de bomen het bos niet meer zien :)

Ik ben op zoek naar een compleet product voor mijn windows laptop. Het mag gewoon een betaalde versie zijn als het maar goed is. Ik zoek eigenlijk een pakket wat alles doet... dus Virus/malware/ransomware scanner/preventie.

Nu leek malwarebytes mij wel redelijk compleet maar ben even op zoek naar alternatieven die alles doen.

Heeft iemand goede ervaringen met een all in one?
Ik heb hier zelf Bitdefender Total Security en bevalt mij erg goed. Erg compleet en best geavanceerde malware beveiliging. Systeem impact is ook best laag voor zover ik zie. Ze komen bijna altijd als beste uit verschillende tests.

Enige nadeel nu is dat hun web bescherming best agressief lijkt te zijn de laatste weken op telefoons. Geeft al waarschuwingen als ik de url aan het typen ben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angeloonie schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:28:
M.b.t. het Avast gebeuren: In hoeverre heb je er last van als je de browserextensie niet gebruikt (hebt) en ook de "web screening" oid ook niet gebruikt hebt? Eigenlijk puur virusscanner gebruikt. Kan ik dan gewoon Avast blijven gebruiken, of is het slimmer om iets anders te zoeken?
Als je privacy belangrijk vindt, kan je het beste dit soort bedrijven compleet vermijden. Links om of rechts om proberen ze aan je data te komen.

Link naar het artikel van gisteren, waar je op doelt:
nieuws: Avast verkoopt data van gebruikers gratis antivirussoftware onder pse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:36

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Cyb schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:53:
[...]

Als je privacy belangrijk vindt, kan je het beste dit soort bedrijven compleet vermijden. Links om of rechts om proberen ze aan je data te komen.

Link naar het artikel van gisteren, waar je op doelt:
nieuws: Avast verkoopt data van gebruikers gratis antivirussoftware onder pse...
Ja die bedoelde ik inderdaad.

Liever vermijd ik ze, maar wil toch wel een beetje fatsoenlijke virusscanner er op zeg maar ;) Qua functionaliteiten is Avast dikke prima, maar helaas dus een flink addertje onder het gras.

Lees nu veel over Windows Defender en dat die tegenwoordig eigenlijk dik in orde is, dus denk dat ik Avast er af haal en daar dan maar voor ga.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeoKZ
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07 15:21
Angeloonie schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:14:
[...]

Ja die bedoelde ik inderdaad.

Liever vermijd ik ze, maar wil toch wel een beetje fatsoenlijke virusscanner er op zeg maar ;) Qua functionaliteiten is Avast dikke prima, maar helaas dus een flink addertje onder het gras.

Lees nu veel over Windows Defender en dat die tegenwoordig eigenlijk dik in orde is, dus denk dat ik Avast er af haal en daar dan maar voor ga.
Ik draai nu al 3 jaar met alleen Windows Defender en Spybot zonder problemen. Heb je bij windows 10 tegenwoordig nog een AV suite nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik ben ook weer opzoek naar een nieuwe virus scanner aangezien mijn Norton abbo is afgelopen (nadat deze vorig jaar automatisch werd verlengd |:( )

Heel lang geleden gebruikte wij thuis AVG. Is dat nog iets, of kan je daar tegenwoordig beter ver vandaan blijven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 12:48
Als je dan toch een betalend av wil hebben, koop je beter norton, kaspersky of bitdefender. Deze zijn op dit moment de beste av's :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
BastaRhymez schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:54:
Ik ben ook weer opzoek naar een nieuwe virus scanner aangezien mijn Norton abbo is afgelopen (nadat deze vorig jaar automatisch werd verlengd |:( )

Heel lang geleden gebruikte wij thuis AVG. Is dat nog iets, of kan je daar tegenwoordig beter ver vandaan blijven?
Dit is hoe de vlag er nu bij hangt, op basis van de twee meest bekende testinstituten op het gebied van virusscanners.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/TmWWCz8/1.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!
BastaRhymez schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:54:

AVG is van hetzelfde bedrijf als Avast. Als je privacy belangrijk vindt, dan moet je ver van AVG/AVAST vandaan blijven.

Wil je hele basic bescherming en gratis, dan Windows Defender. Wil je het privacy, dan Emsisoft. Wil je iets dat hier op dit forum populair is, dan BitDefender. Wil je een goed ver ontwikkeld product, maar geef je niets om privacy, dan Kaspersky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
robcoenen schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:47:
[...]

Dit is hoe de vlag er nu bij hangt, op basis van de twee meest bekende testinstituten op het gebied van virusscanners.
[Afbeelding]
De betrouwbaarheid van die sites kan ik niet garanderen. Ik kijk liever naar onafhankelijke testplatformen, zoals op youtube bijvoorbeeld TPSC (the pc security channel) met LEO, een software en antivirusontwikkelaar voor emsisoft. Hij test alle av's op malware, behalve zijn eigen emsisoft om geen subjectiviteit in zijn test te gooien. Ik denk dat vele av's best wel goed scoren, maar voor een bedrag dat nagenoeg bij ieder av gelijk is, zou ik persoonlijk naar de a-klasse av's kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De Search Advisor bug blijft maar doorgaan. En elke keer zegt Bitdefender "we nemen contact op", doen dat dan niet en de stompzinnige bug blijft gewoon zitten.

Ik heb ze nu gewoon gezegd: geen contact, ram die Search Advisor het product uit, disable hem by default of respecteer user choices. Maar doe iets.

Pfffff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Ik gebruik nu een tijdje Bitdefender. Wat mij opvalt echter is dat ik op de 2 pc's waarop ik deze geïnstalleerd heb om de ~3 weken een UAC pop-up krijgt om toestemming te geven voor AppData\local\Temp\RarSFX0\installer.exe. Dit bestand is van Bitdefender (digitaal ondertekend). Ik las al dat Bitdefender installatie beschadigd zou zijn maar dan zou dat op beide pc's vrij snel na installatie al gebeurd moeten zijn wat mij vrij onwaarschijnlijk lijkt eigenlijk. Ik vraag mij daarom af of meer dit hebben?

Ik heb UAC op zijn hoogst staan.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeehond schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 20:19:
Ik gebruik nu een tijdje Bitdefender. Wat mij opvalt echter is dat ik op de 2 pc's waarop ik deze geïnstalleerd heb om de ~3 weken een UAC pop-up krijgt om toestemming te geven voor AppData\local\Temp\RarSFX0\installer.exe. Dit bestand is van Bitdefender (digitaal ondertekend). Ik las al dat Bitdefender installatie beschadigd zou zijn maar dan zou dat op beide pc's vrij snel na installatie al gebeurd moeten zijn wat mij vrij onwaarschijnlijk lijkt eigenlijk. Ik vraag mij daarom af of meer dit hebben?

Ik heb UAC op zijn hoogst staan.
Ik herken het niet. Welke versie gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Bor schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 20:28:
[...]

Ik herken het niet. Welke versie gebruik je?
Bitdefender Total Security gebruik ik.

Was al aan het denken dat hij wellicht soms niet de juiste toestemming heeft om product updates door te voeren door de UAC instellingen. Maar dan zouden het meer gebruikers moeten hebben verwacht ik die UAC op het hoogst hebben staan.

[ Voor 36% gewijzigd door Zeehond op 21-02-2020 20:39 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Zeehond schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 20:33:
[...]
Maar dan zouden het meer gebruikers moeten hebben verwacht ik die UAC op het hoogst hebben staan.
Dat betwijfel ik wel of je hier support over terug vind. Zelf werk ik al meer dan 20 jaar met PC's en ik heb nog nooit de UAC verhoogd of verlaagd, maar ik ken ook niemand die me dat ooit aangeraden heeft. Dus in mijn observatiewereld ben ik het nog nooit tegengekomen dat dit aangepast wordt. Het zou goed kunnen zou het daaraan liggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Phuncz op 22-02-2020 07:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:33
Phuncz schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 07:02:
Zelf werk ik al meer dan 20 jaar met PC's en ik heb nog nooit de UAC verhoogd of verlaagd, maar ik ken ook niemand die me dat ooit aangeraden heeft.
Dit artikel heeft me geïnspireerd om de UAC juist wel op het hoogste nivo te zetten. In de praktijk heb ik er weinig last van, misschien dat er 5-6 keer per dag om gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik ga het eens proberen, uit nieuwsgierigheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Ik weet al wat het probleem is *O*

De bitdefender vpn software probeert een update te installeren maar heeft daarvoor blijkbaar niet voldoende rechten als UAC op zijn hoogst staat en veroorzaakt dan dus een UAC prompt.

Zat er nu al 3 maanden naar te kijken en zat eens in systeem herstel te kijken waarbij ik zag dat bitdefender vpn een versie omlaag zou gaan als ik een herstel punt zou terug zetten. Aan de vpn software van bitdefender had ik even helemaal niet gedacht. Kreeg gisteren de melding op pc 1, maar had deze nog niet op de andere pc gekregen. Heb even zonder internet verbinding de versie nummers vergeleken waarbij ik zag dat de vpn idd een nummer achter liep. Vervolgens stop ik de internet kabel er weer in en komt snel genoeg de UAC prompt waarna de vpn versie een nummertje is opgehoogd :).
Phuncz schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 09:12:
Ik ga het eens proberen, uit nieuwsgierigheid :)
Weet niet of jij bitdefender gebruikt, en ook de vpn software hebt geïnstalleerd maar ik ben wel benieuwd dan. Het eerste wat ik altijd doe bij een installatie is UAC op zijn hoogst zetten.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

BitDefender AV gebruik ik wel in zijn basisvorm, de VPN-verbinding niet. Privacy-matig heb ik er geen vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

Die VPN van Bitdefender zou ik ook niet aanraden. Ze gebruiken gewoon de service van Hotspot Shield dacht ik en die staan nou niet echt goed bekend.

Volgens mij zijn er überhaupt weinig/geen av bedrijven met een fatsoenlijk privacy vriendelijke VPN dienst.

Je kan dan beter naar ProtonVPN, NordVPN of SurfShark oid kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Louw Post schreef op zondag 23 februari 2020 @ 10:50:
Die VPN van Bitdefender zou ik ook niet aanraden. Ze gebruiken gewoon de service van Hotspot Shield dacht ik en die staan nou niet echt goed bekend.

Volgens mij zijn er überhaupt weinig/geen av bedrijven met een fatsoenlijk privacy vriendelijke VPN dienst.

Je kan dan beter naar ProtonVPN, NordVPN of SurfShark oid kijken.
Ik gebruik de VPN eigenlijk ook niet echt veel, deze wordt mee geïnstalleerd met total security. Ik kijk denk ik nog even of ik het los kan verwijderen.

200 fish found!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Caayn schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 18:57:
Andere waarbij Norton ineens zeurt dat de browser beveiliging niet is ingeschakeld?

Heb het altijd uit gehad omdat ik niet zit te wachten op een extensie van Norton in mijn browser. Maar sinds vandaag begint Norton ineens op meerdere computers daar over te zeuren en blijft er een rood kruis in de notificatietray staan.
Iemand die hier nog tips en/of ideeën voor heeft? Het probleem doet zich nog steeds voor, maar niet op alle computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:58
Hmm, dit is interessant.. Ik wil een licentie voor Bitdefender Antivirus Plus 2020 kopen, maar in Chrome (links) krijg ik een andere prijs dan in Firefox (rechts).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Rjl8lwfwMDVGUn9EQX1rB0iv/full.png

Maar als ik op de link in Firefox klik werkt hij niet, dan wordt de korting niet doorgerekend. Plakken van die link in Chrome werkt dan weer wel, maar tegen de 'Chrome-prijs'.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 20:37
robcoenen schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:47:
[...]

[Afbeelding]
Handig overzicht d:)b
Cyb schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 17:12:
[...]

AVG is van hetzelfde bedrijf als Avast. Als je privacy belangrijk vindt, dan moet je ver van AVG/AVAST vandaan blijven.

Wil je hele basic bescherming en gratis, dan Windows Defender. Wil je het privacy, dan Emsisoft. Wil je iets dat hier op dit forum populair is, dan BitDefender. Wil je een goed ver ontwikkeld product, maar geef je niets om privacy, dan Kaspersky.
BitDefender en Kaspersky zijn precies de twee waar ik tussen zit te twijfelen op dit moment.. Ik heb al een aantal jaren Kaspersky en dat bevalt eigenlijk prima. Gebruikt voor mijn gevoel weinig resources, maar ik wist niet dat de privacy zo'n probleem was. Waar baseer je dat op? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Verder is de voornaamste reden dat ik twijfel het feit dat ik de laatste maanden iedere keer gruwelijk vervelende popups krijg over hun browserextensie. Die wil ik er gewoon niet in hebben, maar ze blijven drammen. Dus daarom neig ik nu naar Bitdefender Total Security / BitDefender AntiVirus Plus. Hoe zijn met die beiden de ervaringen rondom firewall en impact op resources van de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

gambieter schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:27:
De Search Advisor bug blijft maar doorgaan. En elke keer zegt Bitdefender "we nemen contact op", doen dat dan niet en de stompzinnige bug blijft gewoon zitten.

Ik heb ze nu gewoon gezegd: geen contact, ram die Search Advisor het product uit, disable hem by default of respecteer user choices. Maar doe iets.

Pfffff.
Ze kunnen niets met mijn klacht (die maar gebeurt op 1 van de 3 Windows 10 computers), ze hebben me nu 6 maanden extra abo gegeven als compensatie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Wat zijn de ervaringen hier van Norton eigenlijk. Iemand wees me op Norton 360, is dat nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 22:11
Rohem schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:51:
Wat zijn de ervaringen hier van Norton eigenlijk. Iemand wees me op Norton 360, is dat nog iets?
Norton is de laatste jaren erg goed. Licht qua resources, goede detection rates en SONAR (Cloud Based Behavior Blocker) staat erg goed bekend. Wat mij betreft staat Norton in het rijtje samen met Kaspersky en Bitdefender.
Qua instelbaarheid valt Norton precies tussen de twee genoemde alternatieven in. Niet zo dichtgetimmerd als Bitdefender, maar ook niet de enorme hoeveelheid opties van Kaspersky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Ik ben er uitermate tevreden over. Programma is overzichtelijk, belast de PC niet te zwaar en voor €30,- 10 apparaten voorzien van beveiliging is ook niets van te zeggen. :)

Afgelopen week weer voor een jaar verlengd.

[ Voor 4% gewijzigd door robcoenen op 16-03-2020 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Werkt prima. Heb niet het idee dat het een impact heeft op mijn gebruik qua resources die het pakket verbruikt. Wel vind ik Norton af en toe zeuren om andere diensten ook af te nemen zoals hun browser add-ons en "veilig wi-fi" diensten. Dit verschilt per computer, waarom geen idee. Op één computer zeurt Norton totaal niet en op de andere blijft hij maar zeuren om de browser add-on die ik niet wil gebruiken. Zonde want verder is het een prima pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
ApoC schreef op maandag 16 maart 2020 @ 08:09:
[...]

Norton is de laatste jaren erg goed. Licht qua resources, goede detection rates en SONAR (Cloud Based Behavior Blocker) staat erg goed bekend. Wat mij betreft staat Norton in het rijtje samen met Kaspersky en Bitdefender.
Qua instelbaarheid valt Norton precies tussen de twee genoemde alternatieven in. Niet zo dichtgetimmerd als Bitdefender, maar ook niet de enorme hoeveelheid opties van Kaspersky.
robcoenen schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:08:
[...]

Ik ben er uitermate tevreden over. Programma is overzichtelijk, belast de PC niet te zwaar en voor €30,- 10 apparaten voorzien van beveiliging is ook niets van te zeggen. :)

Afgelopen week weer voor een jaar verlengd.
Caayn schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:35:
[...]
Werkt prima. Heb niet het idee dat het een impact heeft op mijn gebruik qua resources die het pakket verbruikt. Wel vind ik Norton af en toe zeuren om andere diensten ook af te nemen zoals hun browser add-ons en "veilig wi-fi" diensten. Dit verschilt per computer, waarom geen idee. Op één computer zeurt Norton totaal niet en op de andere blijft hij maar zeuren om de browser add-on die ik niet wil gebruiken. Zonde want verder is het een prima pakket.
Dank voor alle reacties! Ik zat eerst heel sterk aan Bitdefender te denken, maar ga nu denk ik toch maar voor Norton. En dan meteen de Deluxe zodat de laptop van m'n vrouw ook een virusscanner krijgt in plaats van Bitdefender Free :Y) Al kreeg ik wel te horen "die gratis versie doet het toch ook prima :X "

Ik overweeg om te bestellen bij Licentie2go, die kwam ik via de pricewatch tegen. Is dit een betrouwbare partij? Waar bestellen / verlengen jullie meestal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
Rohem schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:18:
[...]

[...]

[...]

Waar bestellen / verlengen jullie meestal?
Ik heb hem bij Amazon gekocht in een doosje. :) Soms zelfs te krijgen voor €19,97 voor 1 jaar / 10 apparaten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
robcoenen schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:30:
[...]

Ik heb hem bij Amazon gekocht in een doosje. :) Soms zelfs te krijgen voor €19,97 voor 1 jaar / 10 apparaten _/-\o_
Goeie tip, dank je! Binnenkort maar even keer 's nachts achter de pc voor een mooi prijsje dan d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
robcoenen schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:30:
[...]

Of gewoon via de pricewatch. Zojuist zelf aangeschaft :9

pricewatch: Symantec Norton 360 Premium 2020 | Antivirussoftware voor 10 Appa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Dat is niet duur zeg!

Ik zit ook ff te kijken nu.. Premium hoeft niet, ik heb geen 10 devices waar ik het op ga zetten. De deluxe vindt ik meer dan genoeg.

Wat is dan het verschil tussen deze en deze. Die eerste is 2x zo duur terwijl het mi. hetzelfde product is :? En wat houdt dat 'NortonLifeLock' in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Rohem schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:10:
[...]

Dat is niet duur zeg!

Ik zit ook ff te kijken nu.. Premium hoeft niet, ik heb geen 10 devices waar ik het op ga zetten. De deluxe vindt ik meer dan genoeg.

Wat is dan het verschil tussen deze en deze. Die eerste is 2x zo duur terwijl het mi. hetzelfde product is :? En wat houdt dat 'NortonLifeLock' in?
Geen idee wat het verschil is. Misschien dat de webshop daar antwoord op kan geven. De goedkope versie werkte voor mij in ieder geval. Norton slikte de geleverde product key.

Symantec (bedrijf achter Norton) heet tegenwoordig NortonLifelock ;)

nieuws: Consumentendivisie Symantec heet voortaan NortonLifeLock

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robcoenen
De nieuwe AV-Test van Windows 10 is uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U4qoezLslR9JYm73ndBh0wVOHug=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kMTpHu5gZnv3UOQyTpZl3oJe.png?f=fotoalbum_large

Overzicht bijgewerkt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1Zxe0-va9MH601DGjRhAFlBlic=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ahQ09sQUEvdaiP9Hro70QyI5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door robcoenen op 23-03-2020 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zantiath
  • Laatst online: 12-06 09:48
robcoenen schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:54:
De nieuwe AV-Test van Windows 10 is uit.
[Afbeelding]

Overzicht bijgewerkt
[Afbeelding]
Aan de hand van deze lijst denk ik er aan om de Avira antivirus PRO bundel te halen voor 3 devices. Maar nergens word me duidelijk op de website of ik 1 van die licenties ook op mijn android device kan inzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Zantiath schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:42:
[...]

Aan de hand van deze lijst denk ik er aan om de Avira antivirus PRO bundel te halen voor 3 devices. Maar nergens word me duidelijk op de website of ik 1 van die licenties ook op mijn android device kan inzetten?
Avira Prime heeft de mogelijkheid deze op je Android toestel te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:57

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ah ik zie dat ESET redelijk uit de gratie is geraakt. Mijn licentie daarvan loopt over 13 dagen af, dus tijd voor het jaarlijkse virusscanner-bijlees-momentje :)

Nooit gedacht dat Norton nog eens hoog in dergelijke lijstjes zou staan, maar Avira is de enige in dit overzicht die overal hoge ogen gooit. In andere reviews komen BitDefender en Kaspersky goed uit de testen, dat brengt het aantal kandidaten op 3.

[ Voor 14% gewijzigd door Kaastosti op 28-03-2020 11:31 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Norton, Bitdefender en Kaspersky zijn de fabrikanten die het hele jaar door goed scoren.
Norton was vroeger inderdaad nogal belastend voor je pc, maar sinds een aantal jaar is het echt een prima virusscanner.

Avira is steeds meer gegroeid en scoort op dit moment inderdaad erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
robcoenen schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 20:05:
Avira is steeds meer gegroeid en scoort op dit moment inderdaad erg goed.
Persoonlijk vind ik de user interface van avira niet fijn werken en zou ikzelf daarom links laten liggen. Zelf al meer dan 8 jaren trouwe klant bij kaspersky :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Kaastosti schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:07:
Ah ik zie dat ESET redelijk uit de gratie is geraakt. Mijn licentie daarvan loopt over 13 dagen af, dus tijd voor het jaarlijkse virusscanner-bijlees-momentje :)

Nooit gedacht dat Norton nog eens hoog in dergelijke lijstjes zou staan, maar Avira is de enige in dit overzicht die overal hoge ogen gooit. In andere reviews komen BitDefender en Kaspersky goed uit de testen, dat brengt het aantal kandidaten op 3.
Norton verbaasde mij ook in dit lijstje. Toen ik het jaren geleden voor het laatst gebruikte was het echt een bottleneck voor m'n pc.
Dietaahhhpro schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:03:
[...]

Persoonlijk vind ik de user interface van avira niet fijn werken en zou ikzelf daarom links laten liggen. Zelf al meer dan 8 jaren trouwe klant bij kaspersky :).
Ik ben 6 jaar geleden van Eset naar Kaspersky gegaan en altijd supertevreden geweest. Echter liep m'n licentie af eind deze maand, dus toen eens gaan kijken wat ik ging doen. Ik werd bij Kaspersky echt knettergek van die popup of je hun chromeextensie niet wilde installeren, die bleef terug komen.

Heb sinds gisteren Norton 360 Deluxe draaien en tot nu toe (al 1 hele dag ervaring :X ) ben ik tevreden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:33
Rohem schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:57:
Ik werd bij Kaspersky echt knettergek van die popup of je hun chromeextensie niet wilde installeren, die bleef terug komen.
Ik gebruik een andere AV, maar die melding is uit te schakelen volgens dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
grun93 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:21:
[...]

Ik gebruik een andere AV, maar die melding is uit te schakelen volgens dit forum.
Dat was waarschijnlijk de oplossing geweest inderdaad als ik dat zo lees. Maar desondanks weet ik niet of ik bij Kaspersky gebleven was :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 19:57
Rohem schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:18:
[...]

[...]

[...]

Dank voor alle reacties! Ik zat eerst heel sterk aan Bitdefender te denken, maar ga nu denk ik toch maar voor Norton. En dan meteen de Deluxe zodat de laptop van m'n vrouw ook een virusscanner krijgt in plaats van Bitdefender Free :Y) Al kreeg ik wel te horen "die gratis versie doet het toch ook prima :X "

Ik overweeg om te bestellen bij Licentie2go, die kwam ik via de pricewatch tegen. Is dit een betrouwbare partij? Waar bestellen / verlengen jullie meestal?
Voor wie nog aan het oriënteren is: GoedkoopsteAntivirus is ook een site met goede aanbiedingen. Al regelmatig iets besteld en tot nu toe is dat alle keren goed bevallen :)

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 10:31

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Rohem schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:57:
[...]

Norton verbaasde mij ook in dit lijstje. Toen ik het jaren geleden voor het laatst gebruikte was het echt een bottleneck voor m'n pc.

[...]
Das mijn ervaring met BitDefender. Gecombineerd met de gek makende interface waar exclusions bijna niet aan te maken zijn zorgt ervoor dat ik die mijd als de pest.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Tomba schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:56:
[...]

Das mijn ervaring met BitDefender. Gecombineerd met de gek makende interface waar exclusions bijna niet aan te maken zijn zorgt ervoor dat ik die mijd als de pest.
Dat ligt dan denk ik echt aan jouw smaak/wens, ik heb totaal geen problemen met exclusions aanmaken, al heb ik dat nog maar 2 keer nodig gehad.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeNTaL_TO schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:02:
[...]

Dat ligt dan denk ik echt aan jouw smaak/wens, ik heb totaal geen problemen met exclusions aanmaken, al heb ik dat nog maar 2 keer nodig gehad.
Ik herken dat ook niet echt. Het aanmaken van exclusions werkt prima en is ook niet ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

@Bor @MeNTaL_TO
Ik verwijs even naar deze samenvatting van waarom BitDefender er bij mij niet meer in komt;
Tomba in "[Virusscanners] Discussietopic deel 4"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tomba schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:33:
@Bor @MeNTaL_TO
Ik verwijs even naar deze samenvatting van waarom BitDefender er bij mij niet meer in komt;
Tomba in "[Virusscanners] Discussietopic deel 4"
Die post ken ik maar is in inmiddels alweer aardig oud. We zijn versies verder. Indertijd kon ik mij er ook niet in vinden. De klachten die je daar beschrijft ervaar ik op geen enkele systeem en ik hoor er ook geen andere gebruikers over.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 30-03-2020 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Bor schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:35:
[...]

Die post ken ik maar is in inmiddels alweer aardig oud. We zijn versies verder. Indertijd kon ik mij er ook niet in vinden. De klachten die je daar beschrijft ervaar ik op geen enkele systeem en ik hoor er ook geen andere gebruikers over.
Mooi dat je je niet kunt vinden in mijn persoonlijke ervaring op meerdere systemen over meerdere jaren én versies ;)
Ik weet dat ik niet de enige ben met deze issues, maar misschien ligt dat ook aan wie je al dan niet spreekt.
Ik wil in ieder geval benadrukken dat het mijn persoonlijke ervaring is. De performance impact was op mijn systemen enorm, blokkeerde zonder melding zaken die niet vrij te geven waren zonder 5 lagen diep de interface in te duiken en ik kreeg geen enkele support vanuit BitDefender zelf. Vooral dat laatste heeft ervoor gezorgd dat ik nooit meer een product bij ze zal afnemen en ik zou ook iedereen adviseren er ver bij weg te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomba schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:03:
[...]

Mooi dat je je niet kunt vinden in mijn persoonlijke ervaring op meerdere systemen over meerdere jaren én versies ;)
Ik weet dat ik niet de enige ben met deze issues, maar misschien ligt dat ook aan wie je al dan niet spreekt.
Ik wil in ieder geval benadrukken dat het mijn persoonlijke ervaring is. De performance impact was op mijn systemen enorm, blokkeerde zonder melding zaken die niet vrij te geven waren zonder 5 lagen diep de interface in te duiken en ik kreeg geen enkele support vanuit BitDefender zelf. Vooral dat laatste heeft ervoor gezorgd dat ik nooit meer een product bij ze zal afnemen en ik zou ook iedereen adviseren er ver bij weg te blijven.
Het zal inderdaad een kwestie zijn van wie je spreekt als ik dit zo lees. De klachten die je in jouw aangehaalde post schetst zie en hoor ik eigenlijk vrijwel nergens anders (of men moet per abuis meerdere AV systemen draaien o.i.d.). Het komt eigenlijk ook wel wat negatief en gechargeerd over. Wat mij betreft is Bitdefender in ieder geval nog steeds de beste keuze. Het scoort vrijwel altijd in de top 3 van de bekende testen (welke ook niet de performance impact laten zien waar jij over spreekt), is makkelijk te configureren en met grote regelmaat komen er interessante aanbiedingen voorbij. Laten we er verder geen discussie van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Bor schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:41:
[...]

Het zal inderdaad een kwestie zijn van wie je spreekt als ik dit zo lees. De klachten die je in jouw aangehaalde post schetst zie en hoor ik eigenlijk vrijwel nergens anders (of men moet per abuis meerdere AV systemen draaien o.i.d.). Het komt eigenlijk ook wel wat negatief en gechargeerd over. Wat mij betreft is Bitdefender in ieder geval nog steeds de beste keuze. Het scoort vrijwel altijd in de top 3 van de bekende testen (welke ook niet de performance impact laten zien waar jij over spreekt), is makkelijk te configureren en met grote regelmaat komen er interessante aanbiedingen voorbij. Laten we er verder geen discussie van maken.
Mogelijk hebben ze zich met nieuwere versies verbetert. Detectie was altijd al top 3 vandaar dat ik destijds ook BitDefender aangeschaft had. Helaas wordt support niet in tests meegenomen en die bleek echt waardeloos. Bugs/fouten of andere zaken kunnen altijd voorkomen maar dan moet je je betalende klanten daar natuurlijk wel mee helpen. En dat deden ze dus niet. (Niet reageren op tickets of als er dan een reactie kwam stock reacties)
Voor de volledigheid; ik draai altijd maar 1 AV, eerst was dat Kaspersky, toen BitDefender, nu alweer een jaar of 4 naar volle tevredenheid ESET.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eset heb ik ook een gedraaid maar daar ben ik juist vanaf gestapt toen ik er achter kwam dat het meerdere keren infecties niet vond welke met andere scanners wel gevonden werd.

Als ik naar diverse tests kijk lijkt dat nog steeds niet verbeterd te zijn
ESET stopped an average of 98.4% of malware in all 2019 tests conducted by Austrian lab AV-Comparatives. Every other Windows antivirus program we review, including the built-in Microsoft Windows Defender, did better. ESET's 2018 numbers were a bit better, but still put it near the back of the pack.
For the last two years, ESET has skipped the consumer antivirus tests conducted by German lab AV-Test but has taken part in enterprise tests. It did not do well in the last 2019 enterprise round, catching only 97.5% of previously unseen "zero-day" malware.

That's a step down from the September-October round, in which ESET stopped 99.1% of zero-day malware. Enterprise products from Bitdefender and Kaspersky consistently did better than ESET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Tomba schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:03:
[...]

Nu de vraag, wat moest je dan excluden, want false positives heb ik eigenlijk in die paar jaar nog nooit gehad, alleen als je met cracks aan de slag gaat slaat ie af en toe aan (en terrecht eigenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

MeNTaL_TO schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:46:
[...]

Nu de vraag, wat moest je dan excluden, want false positives heb ik eigenlijk in die paar jaar nog nooit gehad, alleen als je met cracks aan de slag gaat slaat ie af en toe aan (en terrecht eigenlijk).
Toegang tot een SMB server in een ander subnet. Iets in de Firewall blokkeerde dit, maar dan silent dus nergens vindbaar waar uit te schakelen. Ticket aangemeld, paar keer sfc /scannow uit moeten voeren en wat dism commando’s en na ruim een maand geen zak verder. Om toegang te krijgen tot mijn SMB server te krijgen moest ik handmatig de Firewall volledig uitschakelen en er dan weer aan denken die weer te activeren als ik klaar was. Uiteindelijk op een forum gevonden hoe je een SMB server kom excluden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomba schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:55:
[...]

Toegang tot een SMB server in een ander subnet. Iets in de Firewall blokkeerde dit, maar dan silent dus nergens vindbaar waar uit te schakelen. Ticket aangemeld, paar keer sfc /scannow uit moeten voeren en wat dism commando’s en na ruim een maand geen zak verder. Om toegang te krijgen tot mijn SMB server te krijgen moest ik handmatig de Firewall volledig uitschakelen en er dan weer aan denken die weer te activeren als ik klaar was. Uiteindelijk op een forum gevonden hoe je een SMB server kom excluden.
Heb je de end user versie in een zakelijke omgeving gebruikt wellicht? De firewall geeft in paranoid mode geeft een alert elke keer dat en applicatie het netwerk op wil als het goed is. Dat werkt niet in auto pilot mode.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 30-03-2020 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Bor schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:28:
[...]

Heb je de end user versie in een zakelijke omgeving gebruikt wellicht? De firewall geeft in paranoid mode geeft een alert elke keer dat en applicatie het netwerk op wil als het goed is. Dat werkt niet in auto pilot mode.
Nee, gewoon thuis (wel op Windows 10 Pro)
Anyway weinig zin om een issue uit 2016-2017 opnieuw te herkouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robcoenen
Bor schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:35:
[...]

Die post ken ik maar is in inmiddels alweer aardig oud. We zijn versies verder.
Wellicht een deel 5 van dit topic aanmaken? Gezien dit topic al 10 jaar oud is.
Ik heb het overzicht net vernieuwd. Alle testen van AV-Test zijn opgenomen (Windows, Mac en Android voor consumenten) en alle testen van AV-Comperatives (Windows, Mac en Android).

Wellicht heeft iemand er iets aan ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90XBD1AsHZ8qtFGzmBIBRosUQtQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZMmB9pM70qelRsdu9rbw2nYn.png?f=fotoalbum_large

Te zien is dat Bitdefender en Norton het erg goed doen op het gebied van zowel Windows als Mac als Android bij twee testinstituten.

[ Voor 19% gewijzigd door robcoenen op 30-03-2020 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
robcoenen schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:32:
[...]

Wellicht een deel 5 van dit topic aanmaken? Gezien dit topic al 10 jaar oud is.
Ik heb het overzicht net vernieuwd. Alle testen van AV-Test zijn opgenomen (Windows, Mac en Android voor consumenten) en alle testen van AV-Comperatives (Windows, Mac en Android).
Even terzijde dat AV-comparatives en AV-test beide worden gesubsidieerd door marketing van, jaja, antivirusprogramma's. Enkel de av's die deze onafhankelijke sites betalen om hun product te testen worden effectief getest. Dat is de reden dat sommige (kleinere) av's niet in de test opgenomen worden. Betrouwbaar? Voor de bekende merken wel, maar er valt wat voor te zeggen.

Zelf kijk ik alleen maar de tests van Leo van TPSC (youtube) na, die in mijn ogen wel betrouwbaar zijn.

Neemt niet weg dat ik wel een vervolg op deze editie zie zitten, ik hou me aanbevolen voor de TS ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:08
Dietaahhhpro schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:24:
[...]
Even terzijde dat AV-comparatives en AV-test beide worden gesubsidieerd door marketing van, jaja, antivirusprogramma's. Enkel de av's die deze onafhankelijke sites betalen om hun product te testen worden effectief getest. Dat is de reden dat sommige (kleinere) av's niet in de test opgenomen worden.
AV-Comparatives wordt door universiteiten en overheden gesubsidieerd, maar da's niet zo spannend natuurlijk. Ze krijgen ook geld van antivirusmakers, maar dat wil niet zeggen dat ze partijdig zijn. De reden dat sommige (kleinere) av's niet worden meegenomen is omdat het budget nu eenmaal niet oneindig is.

Maar om een of andere reden hebben Youtubers tegenwoordig meer credibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Giesber schreef op maandag 30 maart 2020 @ 23:26:
[...]

De reden dat sommige (kleinere) av's niet worden meegenomen is omdat het budget nu eenmaal niet oneindig is.
Dat maar soms komt het ook voor dat producten niet meer of tijdelijk niet meer worden meegenomen vanwege vals spelen (qihoo 360 total security) of dat producenten producten terugtrekken vanwege slechte testresultaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ossebol
Giesber schreef op maandag 30 maart 2020 @ 23:26:
[...]

AV-Comparatives wordt door universiteiten en overheden gesubsidieerd, maar da's niet zo spannend natuurlijk. Ze krijgen ook geld van antivirusmakers, maar dat wil niet zeggen dat ze partijdig zijn. De reden dat sommige (kleinere) av's niet worden meegenomen is omdat het budget nu eenmaal niet oneindig is.

Maar om een of andere reden hebben Youtubers tegenwoordig meer credibiliteit.
Het zal denk ik ook wel meespelen dat een aantal securityproducten onder water dezelfde engines gebruikt (bron). Ik weet alleen niet of de implementaties van die engines ook gevolgen hebben voor hoe goed een product presteert.

Goed om te weten: Leo is niet zomaar een YouTuber. Hij is een malwareanalist en test al jaren antivirusproducten en heeft duidelijk kennis van zaken. Verder werkt hij voor Emsisoft, volgens zijn Github.

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
Ossebol schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:43:
[...]
Goed om te weten: Leo is niet zomaar een YouTuber. Hij is een malwareanalist en test al jaren antivirusproducten en heeft duidelijk kennis van zaken. Verder werkt hij voor Emsisoft, volgens zijn Github.
Dat wist ik inderdaad. Om er nog aan toe te voegen, Emsisoft wordt niet getest omdat hij anders partijdig zou kunnen zijn naar zijn bedrijf.
Hij heeft ook een best grote community die je helpt bij malwaredreigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:08
Ossebol schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:43:
[...]

Het zal denk ik ook wel meespelen dat een aantal securityproducten onder water dezelfde engines gebruikt (bron). Ik weet alleen niet of de implementaties van die engines ook gevolgen hebben voor hoe goed een product presteert.

Goed om te weten: Leo is niet zomaar een YouTuber. Hij is een malwareanalist en test al jaren antivirusproducten en heeft duidelijk kennis van zaken.
Ik twijfel niet aan zijn kunde (ik ken het kanaal niet, ik moet misschien maar eens kijken), maar ik heb ook vertrouwen in AV-comparatives en AV-test. Deze laatste 2 zijn volgens mij al langer actief, en hebben meerdere mensen in dienst die de softwarepakketten analyseren.
Verder werkt hij voor Emsisoft, volgens zijn Github.
Wat hem dus al meteen minder onafhankelijk maakt dan de 2 genoemde partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:52
Interessant topic en interessante materie. Ik zal ook eens reageren.
Na de afgelopen jaren diverse virusscanners geprobeerd te hebben waaronder Avast free, Avira free, ESET, Kaspersky Free en Norton, gebruik ik nu al ongeveer een jaar Windows Defender (Win 10). Ik kan me geen betere consumer virusscanner wensen. Ik zal mijn keuze beargumenteren.

Voordelen
  • Zeer goede detectie van actuele dreigingen volgens tests van AV-Comparatives en AV-test, sinds de laatste twee jaar ongeveer. Naar mijn mening het belangrijkste aan een virusscanner. Actuele dreigingen blokkeren die via normaal surfen (infected ads) en mailverkeer binnen kunnen komen.
  • Goede detectie van oude dreigingen. Echter, cracks e.d. gaan toch handmatig door Virustotal.com.
  • Exploit protection.
  • Geen onnodige zeurende meldingen en geen reclame voor andere producten. Houdt z'n mond en doet zijn werk. Komt alleen met meldingen wanneer er een dreiging is. Zeer belangrijk voor digibeten. Digibeten weten vaak niet wat een echte melding van een virusscanner is, of weer een melding over privacy blabla installeer onze cookiecleaner, etc., etc. En als ervaren gebruiker vind ik het prettig dat de AV mij niet stoort tenzij er iets mis is.
  • Redelijk eenvoudig exclusions toevoegen, voor die ene PUA/hacktool die je graag wil gebruiken :+
  • Gratis.
  • Je beschikt altijd over de nieuwste versie.
Nadelen
  • Impact op performance. Vooral merkbaar bij het direct openen van een gedownload bestand.
Slechte ervaringen met andere AVs:
  • Kaspersky: installeert SSL certificaat en speelt in feite MITM. Bij een bekende hielp dat verkeer via Edge spontaan om zeep. Edge gaf foutmelding op TLS, geen enkele site werkte meer. Daarnaast vind ik het een vreemde praktijk, alle beveiligde verkeer 'lezen'. Bovendien belast het de PC zwaar na een reboot.
  • AVG: pop-ups, bloatware.
  • Avast: pop-ups, bloatware, standaard melding onder emails.
  • ESET: de snelste, maar slechte detectie. Zelf meegemaakt maar ook bewezen in tests.
  • Norton: negeerde mijn exclusions.
Wat zijn jullie argumenten om een andere (betaalde?) AV dan Windows Defender te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
GekkeRipper schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:55:

• Kaspersky: installeert SSL certificaat en speelt in feite MITM. Bij een bekende hielp dat verkeer via Edge spontaan om zeep. Edge gaf foutmelding op TLS, geen enkele site werkte meer. Daarnaast vind ik het een vreemde praktijk, alle beveiligde verkeer 'lezen'. Bovendien belast het de PC zwaar na een reboot.
• AVG: pop-ups, bloatware.
• Avast: pop-ups, bloatware, standaard melding onder emails.

Wat zijn jullie argumenten om een andere (betaalde?) AV dan Windows Defender te installeren?
Windows defender werkt niet goed als het op beveiliging aankomt. Gooi er recente malware tegen en defender slaat gewoon tilt. Real world protection dus een dikke flop. Ik zou het dus afraden dit av te gebruiken, er zijn betere gratis varianten.

Betreffende de slechte ervaringen, tsja, daar betaal je nu eenmaal voor om die popups niet te krijgen. Avira zou normaal de beste gratis av bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkeRipper schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:55:
• Kaspersky: installeert SSL certificaat en speelt in feite MITM.
Dat doen meerdere AV producten omdat het de enige manier is om in SSL streams te kijken en hier te scannen. In vrijwel alle gevallen kan je dit overigens gewoon uitzetten. Niet echt een argument daardoor wat mij betreft. Elk product zal je moeten configureren als je dit soort zaken belangrijk vindt (net als bv het gebruik van cloud based scanning engines etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:52
@Dietaahhhpro wat is je bron? AV-comparatives laat in de real world protection test van 2019 juli - oktober 0% compromised zien.
@Bor de out of the box configuratie zou in mijn ogen geen problemen op mogen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkeRipper schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 21:38:
@Bor de out of the box configuratie zou in mijn ogen geen problemen op mogen leveren.
Het levert wat betreft detectie ook geen issues op. Het punt is dat sommige mensen het vervangende certificaat niet vertrouwen of de privacy voorwaarden niet lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:43
@GekkeRipper Door anderen al genoemd, maar het youtube-kanaal The PC Security Channel is een aanrader.
Windows Defender video:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:13
Bitdefender Total security is op dit moment in de aanbieding bij iBood.

Je hebt de keuze uit 2 jaar voor 10 apparaten voor 36,95 of voor drie jaar voor 49,95, gezien de pricewatch en andere aanbiedingen is dit volgens mij wel een goede deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
GekkeRipper schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 21:38:
@Dietaahhhpro wat is je bron? AV-comparatives laat in de real world protection test van 2019 juli - oktober 0% compromised zien.
Ook weer dezelfde guy leo, als je kijkt hoeveel malware die gewoon niet detecteert en doorlaat kan je dit programma gewoon niet aanraden. Nog een reden dat ik AV-comparatives niet echt betrouwbaar acht. Die real world protection, op hoeveel samples zijn deze getest? Leo heeft er zelf iets van een 3000-5000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king-martijn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-04-2021
Hallo medetweakers,

Ik zelf gebruik meestal BullGuard Premium Protection en/of bitdefender total security afhankelijk van de computer en het jaar.

Deze gebruik ik omdat je buiten de antivirus en beveiliging bij beide een tune up pc-optimalisatie hebt. Verder heeft BullGuard Premium Protection ook een gamebooster die prettig werkt. Wel hebben beide het nadeel dat ze veel internegeheugen gebruiken en veel processorsnelheid innemen. Hoe is jullie ervaring hiermee?

Ik vroeg mij af wat jullie nou eigenlijk het beste antivirus/beveiligingsprogramma vinden op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Laatst online: 01:45
Ik gebruik op een tiental systemen al ongeveer een jaar nu
Cylance

https://shop.cylance.com/...al&utm_source=cylance.com

Dit draait zo goed als volledig in de cloud waarbij je af bent van al de flauwekul met resources en onnodige software op je pc.

Heeft nog nooit een dreiging doorgelaten.

https://nl.safetydetectiv.../cylance-smart-antivirus/

[ Voor 18% gewijzigd door boyette op 18-04-2020 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05:49
Ik heb maar 2 systemen draaien en allebei draaien als antivirus / malwarescanner:
- Windows Defender (inclusief controlled folder access)
- Malwarebytes Premium (met nog lifetime licenties uit de tijd dat je die nog kon nemen maar zonder web protection).

En voor eventuele tests van mogelijke schadelijke programma's:
- Windows Sandbox

En dan voor browsing:
- Microsoft Edge (chromium) + UBlock Origin (Chrome extensie) met een flink aan filters
- Backup: Firefox + UBlock Origin met een flink aantal filters

En dan nog voor algemene mogelijke schadelijke sites:
- MSVP Hostfile + Dan Pollocks Hostfile via Hostman. (Ik weet eigenlijk niet sinds wanneer er hier een update geweest is want de site zelf zegt nog 4.7.105 maar als je download krijg je 4.8.106 :?.

Belasting door dit alles minimaal (heb ik het idee) ik heb er zover in ieder geval geen last van en tot nu toe (klopt af) geen virussen/malware opgelopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Starke op 18-04-2020 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Windows Defender voor Window 10. Je kan een aantal instellingen aanpassen om Windows Defender te verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

@king-martijn ik ga je topic Beste antivirus/beveiligingsprogramma discussie even samenvoegen met [Virusscanners] Discussietopic deel 4 om niet het wiel opnieuw uit te gaan vinden :P
boyette schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 18:13:
Dit draait zo goed als volledig in de cloud waarbij je af bent van al de flauwekul met resources en onnodige software op je pc.
Ik zou er zelf bezwaar tegen hebben als er risico is dat mijn bestanden ergens bij een Amerikaan terecht komen. Sterker nog: dat zou voor mij thuiswerken onmogelijk maken wegens geheimhoudingsverklaring, etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
F_J_K schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:00:
@king-martijn ik ga je topic Beste antivirus/beveiligingsprogramma discussie even samenvoegen met [Virusscanners] Discussietopic deel 4 om niet het wiel opnieuw uit te gaan vinden :P

[...]

Ik zou er zelf bezwaar tegen hebben als er risico is dat mijn bestanden ergens bij een Amerikaan terecht komen. Sterker nog: dat zou voor mij thuiswerken onmogelijk maken wegens geheimhoudingsverklaring, etc.
dat is helemaal niet zo
je begrijpt totaal niet hoe deze software werkt begrijp ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

boyette schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:01:
[...]
je begrijpt totaal niet hoe deze software werkt begrijp ik
Klopt. Leg gerust uit :)

Mijn boerenverstand zegt dat het linksom of rechtsom is: of alle beoordeling gebeurt lokaal (van gedrag, van bits, of van beide) en het kost mijn cpu-resources etc, of het gebeurt 'in de cloud' (en het kost mijn bandbreedte en geheimhoudingverklaring). Of een combi van beide (zoals maken van lokale checksums en die plus alleen verdachte files uploaden, oid), of het gebeurt niet. Maar ik leer graag :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
F_J_K schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:36:
[...]

Klopt. Leg gerust uit :)

Mijn boerenverstand zegt dat het linksom of rechtsom is: of alle beoordeling gebeurt lokaal (van gedrag, van bits, of van beide) en het kost mijn cpu-resources etc, of het gebeurt 'in de cloud' (en het kost mijn bandbreedte en geheimhoudingverklaring). Of een combi van beide (zoals maken van lokale checksums en die plus alleen verdachte files uploaden, oid), of het gebeurt niet. Maar ik leer graag :)
lees dit even door

https://threatvector.cyla...onal-antivirus-works.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Gedaan, ze (zeggen er inhoudelijk weinig maar) beweren “alles” te bekijken. (Eigenschappen en inhoud van bestanden, gedrag, etc). Dat bevestigt eerder mijn angsten als er iets buiten mijn firewall gebeurt. Jouw eerder reactie suggereert dat het niet op mijn pc wordt bekeken, maar dus wel op hun servers. Al zeggen ze er helemaal niets over.
De link naar het paper waar op de site naar wordt verwezen is dood (nou ja, is www.google.com) dus dat helpt niet. Hun privacy policy suggereert een beetje dat het niet ‘in de cloud’ gebeurt (en alleen wordt geüpload als je zelf een verdacht bestand wilt delen met ze). Maar jouw opmerking dat het weinig resources kost omdat het echte werk ‘in de cloud’ gebeurt, vond ik eng en triggerde mijn vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossebol
Leo van TPSC heeft een nieuwe Defender-test online gezet. Link: https://youtu.be/N4Vex7l8jv4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king-martijn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-04-2021
king-martijn schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 18:08:
Hallo medetweakers,

Ik zelf gebruik meestal BullGuard Premium Protection en/of bitdefender total security afhankelijk van de computer en het jaar.

Deze gebruik ik omdat je buiten de antivirus en beveiliging bij beide een tune up pc-optimalisatie hebt. Verder heeft BullGuard Premium Protection ook een gamebooster die prettig werkt. Wel hebben beide het nadeel dat ze veel internegeheugen gebruiken en veel processorsnelheid innemen. Hoe is jullie ervaring hiermee?

Ik vroeg mij af wat jullie nou eigenlijk het beste antivirus/beveiligingsprogramma vinden op dit moment?
Qua test:

Cod Warzone gespeeld:

Met BullGuard Premium Protection loopt het spel vloeiender en maakt de computer minder hitte en geluid.
Met bitdefender total security loopt het spel iets minder vloeiender en maakt de computer hoorbaar meer hitte aan en voelbaar meer warmte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
king-martijn schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:57:
[...]

Qua test:

Cod Warzone gespeeld:

Met BullGuard Premium Protection loopt het spel vloeiender en maakt de computer minder hitte en geluid.
Met bitdefender total security loopt het spel iets minder vloeiender en maakt de computer hoorbaar meer hitte aan en voelbaar meer warmte aan.
Wow wtf. Had niet gedacht dat dit zo'n impact zou hebben. Ik weet wel dat Bitdefender Total Security een 'gaming profile' heeft. Deze heb ik aan staan. Heb je het ook geprobeerd met die gaming profile aan?

Heb je ook geprobeerd om Warzone bijv. te whitelisten?

Ik moet zeggen dat ik Warzone zonder problemen draai, maar heb met een 144hz scherm nooit genoeg fps. Dus ik ga vanavond toch maar eens proberen om Bitdefender tijdelijk uit te zetten als ik ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:17
yinx84 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:01:
[...]

Wow wtf. Had niet gedacht dat dit zo'n impact zou hebben. Ik weet wel dat Bitdefender Total Security een 'gaming profile' heeft. Deze heb ik aan staan. Heb je het ook geprobeerd met die gaming profile aan?

Heb je ook geprobeerd om Warzone bijv. te whitelisten?

Ik moet zeggen dat ik Warzone zonder problemen draai, maar heb met een 144hz scherm nooit genoeg fps. Dus ik ga vanavond toch maar eens proberen om Bitdefender tijdelijk uit te zetten als ik ga spelen.
Ik ben benieuwd naar het resultaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:48
ik ben ook aan het kijken nu voor een andere virusscanner. had blijkbaar vanaf 12 maart al een system32.exe in mijn gebruiker/system folder staan en vandaag na het verwijderen van wat sporen in regedit komt defender nu pas dat ie die gevonden heeft na 2 maanden terwijl ik regelmatig scan. denk dat ik ook maar die bitdefender ga kopen maar kan ik defender dan verwijderen of adviseren jullie om die te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:01
king-martijn schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:57:
[...]

Qua test:

Cod Warzone gespeeld:

Heb je daar ook zelf gemeten resultaten van of is dat een onderbuik gevoel?
Ben zeer benieuwd naar je antwoord.
Pagina: 1 ... 28 ... 34 Laatste