Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Wenzel
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20:31
Ik moet binnenkort ook verlengen, wacht tot vrijdag. Misschien komt nog iets beters.
Maar die van Pompi is heel erg goedkoop.

• Swurgin
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 27-01 16:04
Dus Bit Defender is nog steeds wel een goede keus ?

EDIT:
Heb die van 20 Euro maar gedaan :)
Kan er weer een jaartje tegenaan.

Bedankt @Pompi voor de link !! _/-\o_

Swurgin wijzigde deze reactie 22-11-2018 16:32 (54%)

• Pompi
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22-02 21:18
Your welcome aan iedereen, volgens mij maak ik de persoon van wie de affiliate link was een stuk minder blij met het plaatsen van de link waar ik zijn affiliate gedeelte uit de url heb gehaald. Zijn kortingspercentage was de keren dat ik zocht wel het hoogst maar so be it en ben blij dat meer mensen er voordeel uit halen

• smvs
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
-- Alle scenario's hieronder gaan uit van abonnementen voor meerdere devices, gezien ik meerdere devices heb en 1 device voor mij sowieso niet interessant is --

Op Retailmenot vond ik de code "TPSCBitdefender". Die werkt echter alleen op abonnementen voor 1 jaar (vermoedelijk omdat op een abonnement van 3 jaar / 3 devices standaard al korting zit en je dan een combinatie van kortingen krijgt, wat ze wat te gek wordt). Op abonnementen van 3 jaar / 5 devices krijg je standaard geen extra korting, maar werkt de code desondanks ook niet.

De truuk is om een combinatie van een link en bovenstaande code te gebruiken:

Gebruik eerst deze link: https://www.retailmenot.com/out/9997195 . Je krijgt dan een korting van 27 euro op een prijs van 89.99 euro voor Anti Virus 3 jaar / 3 devices, prijs wordt dan 62.99 euro. Dit is een wassen neus, sterker nog, dit is iets duurder dan de standaard korting die je krijgt zonder link (base price is dan 84.99 met 25.49 euro korting = 59.50 euro).

De grap is echter dat als je de link gebruikt, de "TPSCBitdefender" code dan opeens wel geaccepteerd wordt (hij overschrijft de oorspronkelijke korting). Je krijgt dan 50% korting, wat resulteert in Anti Virus 3 jaar / 3 devices voor 45 euro. De code werkt ook met Anti Virus 3 jaar / 5 devices. Deze krijg je dan voor 55 euro.

Andere mogelijkheden: Internet Security 3 jaar / 3 devices voor 62.50, 5 devices voor 72.50, 10 devices voor 80 euro.

• BastiaanN
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

Ik ontwikkel sinds een tijdje weer op Windows i.c.m. WSL nadat ik dit een paar jaar op linux heb gedaan. Helaas heeft de nieuwe VPN oplossing van mijn werkgever niet echt lekkere support voor linux... Wat mij opviel is dat het bouwen van een java project met +- 17.000 bestanden echt belachelijk veel langer duurde op windows t.o.v. linux (1 minuut v.s. 20 seconden op een Ryzen 2700x met 16GB mem en 1TB SSD).

Na wat speurwerk lijkt Windows Defender de boosdoener, als ik die uitzet zakt de tijd naar een vergelijkbare 20 seconden 8)7 voor nu mijn sources map maar in de exclude list gegooid, maar wauw... ik had niet verwacht dat het zoveel impact zou hebben.

BastiaanN

• Pingu007
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14-02 15:38
Even een noob vraagje;
Als ik Bitdefender Total Security 2019 koop heb ik dan geen andere beveiligings software meer nodig? Buiten dat ik ook 1x per maand Malwarebytes Free draai.
Thanks!

Pingu007 wijzigde deze reactie 26-11-2018 17:08 (17%)

• SmokingCrop
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Pingu007 schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:59:
Even een noob vraagje;
Als ik Bitdefender Total Security 2019 koop heb ik dan geen andere beveiligings software meer nodig? Buiten dat ik ook 1x per maand Malwarebytes Free draai.
Thanks!
Klopt; met de total security heb je buiten een anti-virus en een aparte firewall, ook nog features als ransomware protection, bestandenkluis e.d.
Meer heb je niet nodig.

Kan idd wel geen kwaad om daarnaast ook eens Malwarebytes te runnen.

Klik voor [handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole (headless)

• Pingu007
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14-02 15:38
SmokingCrop schreef op maandag 26 november 2018 @ 20:02:
[...]

Klopt; met de total security heb je buiten een anti-virus en een aparte firewall, ook nog features als ransomware protection, bestandenkluis e.d.
Meer heb je niet nodig.

Kan idd wel geen kwaad om daarnaast ook eens Malwarebytes te runnen.
Thx!

• Shadow_J
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 21-02 16:59
Vandaag een promo via iBood : Bitdefender Total Security 2019 (2 Jaar)

http://www.ibood.com/elec...security-2019-2-jaar.html

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
BastiaanN schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:32:
Ik ontwikkel sinds een tijdje weer op Windows i.c.m. WSL nadat ik dit een paar jaar op linux heb gedaan. Helaas heeft de nieuwe VPN oplossing van mijn werkgever niet echt lekkere support voor linux... Wat mij opviel is dat het bouwen van een java project met +- 17.000 bestanden echt belachelijk veel langer duurde op windows t.o.v. linux (1 minuut v.s. 20 seconden op een Ryzen 2700x met 16GB mem en 1TB SSD).

Na wat speurwerk lijkt Windows Defender de boosdoener, als ik die uitzet zakt de tijd naar een vergelijkbare 20 seconden 8)7 voor nu mijn sources map maar in de exclude list gegooid, maar wauw... ik had niet verwacht dat het zoveel impact zou hebben.
Als je dit als java ontwikkelaar niet voorziet, dan zou ik toch nog eens naar je opleiding kijken. Je weet toch wat je met Java kan. Dan weet je ook waar Windows defender op moet controleren en dat kost tijd.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• BastiaanN
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

Frogmen schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:54:
[...]

Als je dit als java ontwikkelaar niet voorziet, dan zou ik toch nog eens naar je opleiding kijken. Je weet toch wat je met Java kan. Dan weet je ook waar Windows defender op moet controleren en dat kost tijd.
Die reactie raakt kant noch wal, maar dat weet je hopelijk zelf ook wel. ;) Natuurlijk verwacht ik een performance-hit van een virusscanner, maar geen 200%.

BastiaanN

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA

Front verplichte underscores

offtopic:
Vroegah mocht ik altijd koffie halen tijdens compileren op m'n workstations. 20 of 60 seconden zie ik als gelijk :+

Bij zoiets (vele kleine bestanden, maar ook bijv bij 1 hele grote executable) zal je inderdaad merken hoeveel resources een virusscanner in uitzonderlijke situaties nodig kan hebben. Echter zou ik dan eerder naar de misschien onvoldoende controle op de Linux-machine kijken. Je wilt niet besmet blijken en met certificaat en al malware gaan uitleveren aan je gebruikers...

Desondanks is het het overwegen waard te proberen hoe andere scanners het doen. Of een zoeken die een whitelist incl checksum kan maken zodat 3v0lTr0j4n.java alsnog wordt opgemerkt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• BastiaanN
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

F_J_K schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:26:
Desondanks is het het overwegen waard te proberen hoe andere scanners het doen. Of een zoeken die een whitelist incl checksum kan maken zodat 3v0lTr0j4n.java alsnog wordt opgemerkt.
Goede tip. Zojuist de trail van bitdefender geïnstalleerd, dat ziet er een stuk beter uit. Daar kom ik nu uit op een acceptable overhead van 5 seconden (25%) :)

BastiaanN

• SmokingCrop
  • Niet online
Shadow_J schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:43:
Vandaag een promo via iBood : Bitdefender Total Security 2019 (2 Jaar)

http://www.ibood.com/elec...security-2019-2-jaar.html
Thanks, 3 jaar voor 10 pc's Total Security aan 16,6 euro per jaar is een leuke deal (y)

• Svennos1
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21-02 22:55
Pompi schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:30:
[...]

Helaas is het (Bitdefender Total Security 2019) dit jaar iets duurder maar nog steeds maar €19,43. Hopelijk hebben er weer een aantal van jullie er iets aan
Dankje! De link werkt nog. Auto renewal staat standaard aan bij de bestelling, als je hem uitzet dan krijg je een voorstel om het aan te laten en na een jaar weer hetzelfde te betalen! Dus gegarandeerd €19,43 per jaar voor de komende twee jaren op 5 apparaten. Prima deal! :)

• ocf81
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22-02 12:12

ocf81

Totally Me!

Ik ben het gezeik dat ik steeds heb met BitDefender (Total Security editie) meer dan zat. Bijna elk programma dat ik wil installeren zorgt voor problemen. De firewall is ook tamelijk tergend in zijn optreden.

Hoe haalbaar is het anno 2019 om met alleen de tools die windows ingebouwd heeft zitten een redelijke beveiliging op te zetten?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive

ocf81 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:32:
Ik ben het gezeik dat ik steeds heb met BitDefender (Total Security editie) meer dan zat. Bijna elk programma dat ik wil installeren zorgt voor problemen. De firewall is ook tamelijk tergend in zijn optreden.

Hoe haalbaar is het anno 2019 om met alleen de tools die windows ingebouwd heeft zitten een redelijke beveiliging op te zetten?
Tegen welke problemen loop je daadwerkelijk aan? 'Bijna elk programma" lijkt mij tamelijk overdreven of je moet erg veel gebruik maken van zaken als cracks etc (of echt malware hebben). Ik hoop dit soort opmerkingen eigenlijk nooit. Van de firewall merk je totaal niets bij de default instellgen, heb je die op paranoia mode gezet?

Bor wijzigde deze reactie 29-12-2018 15:52 (6%)

Frontpagemoderatie Forum

• ocf81

ocf81

Totally Me!

Nou, zo ongeveer elk zelf gecompileerd programma geeft wel fouten. Ik gebruik veel open source software en tools die niet heel standaard zijn. Ook zelfgeschreven programma's zijn altijd kassa.
Qua firewall heb ik niks veranderd.Maar bij elke netwerkverbinding met een self signed cert (intern nogal vaak het geval) en zowat alle spellen gaat ie over de zeik.

Maar dat was eigenlijk de vraag niet. Is het, zoals bijv. wel eens door een ontwikkelaar van Mozilla is geopperd, tegenwoordig beter om geen 3rd party AV te gebruiken, maar in de plaats daarvan op ms te vertrouwen?.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive

ocf81 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 16:19:
Nou, zo ongeveer elk zelf gecompileerd programma geeft wel fouten. Ik gebruik veel open source software en tools die niet heel standaard zijn. Ook zelfgeschreven programma's zijn altijd kassa.
En wat is "kassa" in dit geval? Ik herken het beeld echt totaal niet moet ik zeggen. Ook obscure software is geen probleem.

Wat betreft detectie is tot nu toe een goede paid AV over het algemeen beter dan de standaard Microsoft oplossing. Er zijn testen beschikbaar waarin je het verschil kunt zien.

Het artikel van de Mozilla ontwikkelaar zou ik met een grote korrel zout nemen. Deze wordt nogal eens verkeerd gegrepen of uit zijn verband getrokken.

Bor wijzigde deze reactie 29-12-2018 16:27 (27%)

Frontpagemoderatie Forum

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

ocf81 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:32:

MS Security Essentials/Defender werkt prima. veel van de andere pakketten willen je gehele pc overnemen/beperken. je moet zelf wel wat te vertellen hebben, en instellen(bij illegale os is MS Sec niet aan te raden, of werkt niet eens)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Hackus schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 16:31:
[...]

MS Security Essentials/Defender werkt prima. veel van de andere pakketten willen je gehele pc overnemen/beperken. je moet zelf wel wat te vertellen hebben, en instellen(bij illegale os is MS Sec niet aan te raden, of werkt niet eens)
Wat mij betreft onzin wat je hier schrijft. De gehele PC overnemen of beperken? Op welke manier dan en welk pakket doet dit? Wat betreft instellen; juist daar blinken enkele 3rd party scanners meer uit dan Defender waar je maar erg weinig invloed op hebt.

Frontpagemoderatie Forum

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Bor schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 16:35:
[...]

Wat mij betreft onzin wat je hier schrijft. De gehele PC overnemen of beperken? Op welke manier dan en welk pakket doet dit? Wat betreft instellen; juist daar blinken enkele 3rd party scanners meer uit dan Defender waar je maar erg weinig invloed op hebt.
oa Norton doet dit. je moet zelf alles instellen, en veel mensen weten niet hoe of wat. Kaspersky ook btw.
Veel pakketten zijn niet geschikt voor de normale pc gebruiker, maar die geven juist zoveel geld uit aan pakketten. vaak zie je van alles door elkaar. gister nog pc met avira free en oude betaalde AVG en MWB.

Beter officiële van MS en evt Antispyware ernaast.

Hackus schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 16:46:
[...]

oa Norton doet dit. je moet zelf alles instellen, en veel mensen weten niet hoe of wat. Kaspersky ook btw.
Veel pakketten zijn niet geschikt voor de normale pc gebruiker, maar die geven juist zoveel geld uit aan pakketten. vaak zie je van alles door elkaar. gister nog pc met avira free en oude betaalde AVG en MWB.

Beter officiële van MS en evt Antispyware ernaast.
Zowel Norton als Kaspersky werken out of the box gewoon. Instellen is echt niet nodig tenzij je specifiek andere settings wilt. Dit geldt natuurlijk met Defender ook waar je echter behoorlijk minder mogelijkheden hebt om instellingen aan te passen.

Frontpagemoderatie Forum

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Bor schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 16:48:
[...]

Zowel Norton als Kaspersky werken out of the box gewoon. Instellen is echt niet nodig tenzij je specifiek andere settings wilt. Dit geldt natuurlijk met Defender ook waar je echter behoorlijk minder mogelijkheden hebt om instellingen aan te passen.
Dat is juist een voordeel, kan een leek ook niet veel verkeerd doen. heb gister de meuk er af gehaald en Def weer actief en systeem draait weer als nieuw. simpel goed werken is voldoende

• EricJH
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20:55
On as side note. Als je een AV of suite deinstalleert kan het lonen het systeem na te lopen of er na het deinstalleren nog een service of driver vergeten is. Zo'n overgebleven driver of service kan eventueel negatieve impact op je systeem hebben als je een andere AV of suite installeert.

Eset heeft een lijst met clean up tools van de meest gebruikte AV/beveiligings suites die je kunt gebruiken om er zeker van te zijn dat alle resten daadwerkelijk weg zijn: https://support.eset.com/kb146/?page=content&id=SOLN146 .

Maar je kunt ook met Autoruns de autostarts nalopen.
Hackus schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 16:54:
[...]

Dat is juist een voordeel, kan een leek ook niet veel verkeerd doen. heb gister de meuk er af gehaald en Def weer actief en systeem draait weer als nieuw. simpel goed werken is voldoende
Tja, daar is weinig tegen in te brengen natuurlijk. Als er niets tot weinig valt aan te passen kan je weinig fout doen maar heb je ook weinig controle. Met een meer feature rich scanner valt er overigens ook weinig fout te doen wat met Defender ook niet te verprutsen valt. Wat mij betreft gaat dat argument dan ook niet op. Juist de mensen met weinig kennis van scanners zullen niet snel settings lopen tweaken en als ze dat wel doen bieden meerdere pakketten daar ook min of meer foolproof oplossingen voor zoals sliders.

Frontpagemoderatie Forum

• ocf81

ocf81

Totally Me!

Bor schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 16:25:
[...]

En wat is "kassa" in dit geval? Ik herken het beeld echt totaal niet moet ik zeggen. Ook obscure software is geen probleem.
Kassa is het in quarantaine zetten, of het zelf maar doodleuk deleten van bestanden. Ik ben er helemaal schijtziek van. Ik wil gewoon de controle over mijn systeem terug. Met bitdefender ben ik die in ieder geval zodanig kwijt, dat deze nu op de kandidatenlijst voor verwijdering staat. Vandaar ook mijn vraag. ik wil gewoon (redelijk) goede bescherming zonder gezeik, ook als het om de use case van een niet-standaardgebruiker gaat.
Wat betreft detectie is tot nu toe een goede paid AV over het algemeen beter dan de standaard Microsoft oplossing. Er zijn testen beschikbaar waarin je het verschil kunt zien.
Die tests van AVComparatives neem ik tegenwoordig met een korreltje zout. Het begint op mij steeds meer als een lobbyclubje van AV makers over te komen. AV Comparatives mag zeker wel eens opener zijn in hun rapportage over de precieze instellingen die ze gebruiken. Ze zeggen daar niet zo bijster veel over. Het zijn altijd dezelfde 5 die bovenaan eindigen. Dat kan natuurlijk een teken van kwaliteit zijn, maar in een sector met zo veel spelers is dat wel een beetje opvallend. Als je dan ook weer verhalen terugleest over testen tegen betaling, dan geeft dat niet bijzonder veel vertrouwen.
Het artikel van de Mozilla ontwikkelaar zou ik met een grote korrel zout nemen. Deze wordt nogal eens verkeerd gegrepen of uit zijn verband getrokken.
Goed om te weten.

© ocf81 1981-infinity

ocf81 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 17:20:
[...]

Kassa is het in quarantaine zetten, of het zelf maar doodleuk deleten van bestanden. Ik ben er helemaal schijtziek van. Ik wil gewoon de controle over mijn systeem terug. Met bitdefender ben ik die in ieder geval zodanig kwijt, dat deze nu op de kandidatenlijst voor verwijdering staat. Vandaar ook mijn vraag. ik wil gewoon (redelijk) goede bescherming zonder gezeik, ook als het om de use case van een niet-standaardgebruiker gaat.
Moet je dan niet eens verder kijken en achterhalen waarom de bestanden in quarantaine worden geplaatst? Blijkbaar wordt er malware gedetecteerd of slaat een generieke of heuristics module aan? Als het om false positives gaat kun je een sample naar Bitdefender sturen en zal het worden opgelost in een komende definitieupdate doorgaans. Hiernaast, grote kans dat andere scanners de software / bestanden ook flaggen en hierop actie ondernemen.

Frontpagemoderatie Forum

• SmokingCrop
  • Niet online
Enige waar ik last van heb gehad via mijn vader is die SSL certificaten controle bij de websites waar je kan inloggen met Belgische identiteitskaart.

Die url's moeten excluded worden of je kan niet inloggen. Je ziet dan namelijk Bitdefender als certificate authority staan als je het certificaat bekijkt. Dit wordt voor de veiligheid vd gebruiker niet toegestaan. (is eigenlijk een man in the middle)

• ocf81

ocf81

Totally Me!

Bor schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 17:30:
[...]

Moet je dan niet eens verder kijken en achterhalen waarom de bestanden in quarantaine worden geplaatst? Blijkbaar wordt er malware gedetecteerd of slaat een generieke of heuristics module aan? Als het om false positives gaat kun je een sample naar Bitdefender sturen en zal het worden opgelost in een komende definitieupdate doorgaans. Hiernaast, grote kans dat andere scanners de software / bestanden ook flaggen en hierop actie ondernemen.
Tja, als je zelf je eigen code schrijft en daar van weet dat het geen malware is, maar BD het doodleuk opruimt, dan houdt het mijns inziens wel een beetje op. Het installeren van de Sailfish SDK was vandaag weer zo'n feestje. Werkt alleen als je opnieuw opstart, de virusscanner gelijk uitzet en dan de installatie voltooit.
SmokingCrop schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 17:36:
Enige waar ik last van heb gehad via mijn vader is die SSL certificaten controle bij de websites waar je kan inloggen met Belgische identiteitskaart.

Die url's moeten excluded worden of je kan niet inloggen. Je ziet dan namelijk Bitdefender als certificate authority staan als je het certificaat bekijkt. Dit wordt voor de veiligheid vd gebruiker niet toegestaan. (is eigenlijk een man in the middle)
Dat is ook zo'n bloedirritant ding aan BD inderdaad. Ik controleer regelmatig of een cert ook klopt. Dan zie ik dat BD er doodleuk tussen is gaan zitten. Ik heb ook wel eens een jaar ESET geprobeerd. Dat was eigenlijk net zo'n drama.

© ocf81 1981-infinity

• SmokingCrop
  • Niet online
ocf81 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 17:44:
[...]
Dat is ook zo'n bloedirritant ding aan BD inderdaad. Ik controleer regelmatig of een cert ook klopt. Dan zie ik dat BD er doodleuk tussen is gaan zitten. Ik heb ook wel eens een jaar ESET geprobeerd. Dat was eigenlijk net zo'n drama.
Kan je met 1 vinkje uitzetten.
Mag je wel geen OCD hebben om een groen icoontje te willen zien in bitdefender :+

• Phuncz
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Na een redelijke tevredenheid BitDefender AV te gebruiken ben ik op zoek naar iets dat me meer controle geeft over waar het zich innestelt en duidelijk is wat het doet. Het voorbeeld van de post boven mij is wat ik bedoel :) Is er een AV die meer gericht is op de enthousiast/power-user ?

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22-02 20:11

Cerenas

I have to get out of here.

Phuncz schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:47:
Na een redelijke tevredenheid BitDefender AV te gebruiken ben ik op zoek naar iets dat me meer controle geeft over waar het zich innestelt en duidelijk is wat het doet. Het voorbeeld van de post boven mij is wat ik bedoel :) Is er een AV die meer gericht is op de enthousiast/power-user ?
Je zou de trial van ZoneAlarm eens kunnen proberen. Ik weet van vroeger dat de firewall in ieder geval erg geavanceerd was (sommige mensen draaien de firewall nog los erbij op hun pc) en voor de antivirus gebruiken ze de engine van Kaspersky, dus dat is in ieder geval goed, maar hoe geavanceerd deze is weet ik zo niet.

Zelf zie ik eigenlijk geen problemen met mijn Bitdefender IS, veel instellingen zijn best verborgen en daardoor niet echt overzichtelijk, maar ze zijn er gelukkig wel. :)

LinkedIn | Twitter | Steam

• Wenzel
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20:31
De link van @Pompi werkt nog steeds. Bitdefender Total Security Multi-Device voor €19,43.
Bedankt!!!

• The Executer
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22-02 22:55
Ik draai inmiddels alweer een poos zonder AV. Hoe is de firewall van BD in de 2019 versie? Ik merkte in de 2018 versie (total security) wat problemen met ICMP en sharing. Zodra ik de firewall uitzette, verdwenen mijn problemen als sneeuw voor de sneeuw. Ik kon echter niet op subnet-niveau de firewall vrijgeven of op basis van applicatie profielen iets vrijgeven. Beetje vergelijkbaar met de Windows firewall, waar je op basis van profielen, bv lokaal, domein en public en zelfs op (voorgedefinieerde) regel-niveau zaken vrij kon geven (, welke onderverdeeld is in bv ICMP, SMB). Deze vrijheid mistte ik in de BD firewall.Je kunt wel applicatie-specifieke regels toevoegen, maar daar houdt het ook zo'n beetje op.

Daarnaast, maar kan mij vergissen in een andere AV: hoe gemakkelijk kun je het product tijdelijk uitzetten, bv. 15 minuten of een half uur? Ik meende deze optie niet echt te hebben in BD TS 2018.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22-02 20:11

Cerenas

I have to get out of here.

The Executer schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 00:36:
Ik draai inmiddels alweer een poos zonder AV. Hoe is de firewall van BD in de 2019 versie? Ik merkte in de 2018 versie (total security) wat problemen met ICMP en sharing. Zodra ik de firewall uitzette, verdwenen mijn problemen als sneeuw voor de sneeuw. Ik kon echter niet op subnet-niveau de firewall vrijgeven of op basis van applicatie profielen iets vrijgeven. Beetje vergelijkbaar met de Windows firewall, waar je op basis van profielen, bv lokaal, domein en public en zelfs op (voorgedefinieerde) regel-niveau zaken vrij kon geven (, welke onderverdeeld is in bv ICMP, SMB). Deze vrijheid mistte ik in de BD firewall.Je kunt wel applicatie-specifieke regels toevoegen, maar daar houdt het ook zo'n beetje op.

Daarnaast, maar kan mij vergissen in een andere AV: hoe gemakkelijk kun je het product tijdelijk uitzetten, bv. 15 minuten of een half uur? Ik meende deze optie niet echt te hebben in BD TS 2018.
Alhoewel ik wel BD Total Security heb, heb ik nog geen problemen met de Firewall gehad, dus daar heb ik ook niet heel goed naar gekeken. Als ik jouw bericht zo lees zou ik gewoon voor BD Antivirus Plus gaan.

Als een onderdeel in BD mij even in de weg zit zet ik het meestal even uit met de bijbehorende slider in de GUI, maar zover ik weet kun je het niet voor een bepaalde tijd uitzetten inderdaad.

LinkedIn | Twitter | Steam

The Executer schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 00:36:
In TS 2019 krijg je bij het uitschakelen van de Bitdefender Shield switch de volgende opties:
  • 5 minutes
  • 15 minutes
  • 30 minutes
  • hour
  • permanently
  • until system restart.
Ik neem aan dat je dat bedoelt?

De firewall is bij vrijwel alle security suites spartaans en eenvoudig. Daar loop ik ook wel eens tegen aan. Vroeger gebruikte ik bijvoorbeeld Outpost Firewall naast een virusscanner maar daarvan is de ontwikkeling in 2015 helaas gestopt.

Bor wijzigde deze reactie 29-01-2019 08:34 (16%)

Frontpagemoderatie Forum

• The Executer
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22-02 22:55
@Cerenas & @Bor Dank voor jullie reacties!

@Bor : Zet je met het uitschakelen van de shield het hele pakket tijdelijk op pauze? Of is dat 1 specifiek onderdeel? Heb nog wel eens grote mappen met veel kleine bestandjes waarmee de virusscanner voor een flinke vertraging zorgt. Aangezien de bestanden vaak van een andere pc binnen hetzelfde netwerk komt, is de source vertrouwd en weet ik dat de bestanden schoon zijn.

Ik vraag mij af, of ik met de huidige (verlopen) licentie de nieuwe versie wel als trail geïnstalleerd krijg, anders had ik zelf even gekeken.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True