Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CypherZ
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 15-04 16:08
Voorbeeld :

https://malwaretips.com/t...es-july-2017.74560/page-3

Deze site heeft testers voor alle pakketten met echte uitslagen.
quote:
CypherZ schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 17:46:
Voorbeeld :

https://malwaretips.com/t...es-july-2017.74560/page-3

Deze site heeft testers voor alle pakketten met echte uitslagen.
In hoeverre zijn forumposts van zo te zien willekeurige gebruikers een goede bron? Als ik naar die site kijk en de tutorials die daar worden gegeven (als voorbeeld) krijg ik er niet echt een hoogstaand gevoel bij als ik eerlijk ben. Bij elke test dien je naar de testprocedure te kijken en de resultaten te vertalen naar je eigen situatie en wensen en eisen.

De thread die je linked toont helemaal niet aan dat AV-Comparatives slecht zou testen of gesponsorde content zou bieden of ik mis iets. Zou je mij naar het bewijs en de onderbouwing kunnen wijzen?

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +3Henk 'm!

• prinsvlad
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 08:55
Hoe waarheidsgetrouw dit is kan ik niet controleren maar het is wel een opmerkelijk stuk :

https://www.csoonline.com...methods-with-av-test.html

Maar het weerspiegelt op enig vlak wel de vermoedens van velen , dat ook AV-Test wellicht toch niet zo onafhankelijk is als ze doen voorkomen.

Grote namen in de AV industrie geven meerdere reacties hierop waaronder deze bijvoorbeeld : Sophos:

Cylance has paid to highlight its technology, which is all about scanning of executable files

It is not uncommon for vendors (including Sophos) to commission third party tests. However, what is unusual is for AV-Test to conduct such “marketing influenced” assessments. We, like other vendors, rely on the independence of testers such as AV-Test to provide a neutral territory, and we are surprised to see AV-Test depart from this neutral position and run tests that are biased to highlighting one particular vendor’s technology.

We are also dissatisfied that AV-Test has tested on a traditional basis of scanning malicious executables offline rather than simulating real world scenarios that would far better reflect the performance that prospective customers would actually see in today’s highly connected IT environment.

Hier nog een artikel : https://threatmatrix.cyla...y-to-play-av-testing.html

We’ll let you as the reader decide for yourself what “commissioning” an AV efficacy test actually means. The simple fact is that no one pays for a test that shows how poorly their product performs. They only pay for tests that claim that they perform better than their competitors.

https://www.wilderssecuri...tion-test-results.392018/

Ik impliceer niets hiermee , geef alleen weer wat er te vinden is.
Wel ben ik van mening , door eigen ervaring , dat in de basis Windows Defender een goede start is qua beveiliging , met minimaal een aanvulling in bescherming op browser niveau dmv extensies bijv.
Niet iedereen is bereid om tijd te steken in een standalone firewall die je gehele netwerk beschermd.
Echter kan je hiermee wel , eenmaal ingesteld , veel geld mee besparen op betaalde pakketten van AV Vendors.
En dit is juist waar volgens mij de schoen een beetje wringt. Als je kijkt naar test uitslagen dan kun je je wellicht afvragen of de prijs van sommige pakketten het procentuele verschil tussen bijv. een ''grote speler'' en Windows Defender rechtvaardigt.
Mijn inziens niet , mede ook doordat in de tests scenario's worden gecreeërd die niet ''Real World'' zijn.

Maar goed , ieder mag dit voor zich zelf bepalen.

prinsvlad wijzigde deze reactie 03-04-2018 11:25 (35%)

• Pineka
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 05-04-2018
Als je op AV Comparitives (imo een vertrouwde site) kijkt dan doet Microsoft het in de voorlopige Real-World Protection Test van februari 2018 zo slecht nog niet: https://www.av-comparativ.../avc_factsheet2018_02.pdf

Pineka wijzigde deze reactie 03-04-2018 21:44 (4%)

• Pas08
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 25-04 22:36
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn virusscanner.
Ik gebruik al jaren Norton Security, de laatste versie van de website en heb hier ook een abonnement bij (alles dus legaal). Nu heb ik al een tijd last van het feit dat Norton niet meer geopent kan worden. Als ik op het icoontje klik gebeurt er niets.

Nu heb ik via de website van Norton inmiddels een keer of 5 Norton Remove and Reinstall gebruikt.
Dit programma deinstalleerd Norton eerst om deze vervolgens weer te installeren. De Set up gaat prima, ik log in met gebruikers gegevens en Norton werkt weer....totdat de PC uit wordt gezet en een dag later weer aangaat, dan doet zich hetzelfde probleem weer voor.

Ik had Norton altijd op een tweede (harde)schijf [D] geinstalleerd, en van de week geprobeerd om Norton te installeren op de voorkeur die Norton heeft [C] (dit is een ssd), maar helaas, het probleem blijft zich voordoen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? (Misschien de cache van Norton eens verwijderen? --> Ik heb alleen geen idee waar ik die kan vinden). Of is er iemand die hetzelfde probleem heeft/had en daar een oplossing voor weet?

Ik heb ook met malwarebytes mijn hele PC gescand, waar niks uit kwam.

In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken.

(Mochten mensen Norton afkeuren of met andere software komen, ik heb nog een abonnement bij Norton die nog een hele tijd doorloopt, dus dat is geen optie).

• PE4000
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 04:59
Probeer Norton eens als administrator uitvoeren (rechter-muis op icoontje).

• Pas08
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 25-04 22:36
quote:
PE4000 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:40:
Probeer Norton eens als administrator uitvoeren (rechter-muis op icoontje).
Vooralsnog lijkt dit te werken.
Geen idee waarom ik daar niet eerder aan gedacht heb 8)7 .
Wel erg irritant dat in Windows 10 alles in administrator uitgevoerd kan worden, zou voor het meeste standaard moeten zijn, maar goed.

Bedankt voor het meedenken!

Mochten de kuren weer opspelen laat ik het weten.

• nichan
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 13-04 10:27
Hallo, ik ben aan het kijken naar een nieuwe virusscanner (heb nu avg free) en kwam op bitdefender terecht. Nu zag ik dat via ebay https://www.ebay.com/itm/...e7164d:g:6NAAAOSwFHNayGnJ je een code voor 4 jaar, 1 device voor 15eu kan kopen. Is dit te vertrouwen? Op bitdefender zelf ben ik voor 3 jaar 5 devices 64eu kwijt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 09:04
Betaalde Bitdefender Internet Security installatie: Geen Bitdefender VPN geïnstalleerd, maar na een update staat er wel ineens een snelkopping op het bureaublad voor (jawel) Bitdefender VPN... Betaal je voor iets, worden er nog ongevraagd producten/diensten aan je opgedrongen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
nichan schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 11:12:
Hallo, ik ben aan het kijken naar een nieuwe virusscanner (heb nu avg free) en kwam op bitdefender terecht. Nu zag ik dat via ebay https://www.ebay.com/itm/...e7164d:g:6NAAAOSwFHNayGnJ je een code voor 4 jaar, 1 device voor 15eu kan kopen. Is dit te vertrouwen? Op bitdefender zelf ben ik voor 3 jaar 5 devices 64eu kwijt.
Bij Bitfdefender is het bekend dat ze niet officiële productkeys blokkeren. Er zijn keys in omloop die niet for resale zijn die je op sommige sites kunt kopen. Via niet officiële kanalen is het altijd een gok.

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NoStress
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 24-04 13:00
quote:
Pompi schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:29:
[...]

Zat toen straks toevallig op hun website en zag dat ze €30 korting gaven, toen maar eens op die coupon sites gekeken of er grotere kortingen te vinden waren. Heb er 1 gevonden voor €15,55 (hopelijk werkt de link nog, want op deze pc wordt de redirect van avantgate geblokt)
warempel, deze link werkt nog steeds. Bedankt voor de tip, Pompi. (y)

• westlym
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 25-04 20:28
misschien hoort dit niet thuis, maar het gaat nu zeer ver. Nu zijn ze in staat om zelf een zeer up to date router te hacken met een virus:
https://www.cnet.com/news...-cut-off-internet-access/
https://www.security.nl/p...500_000+routers+en+NASsen

Ik vind dit ergens te gek voor woorden, maar het gebeurt.

Hoe kan ik mezelf nu beschermen? Firmware update? Of gewoon afwachten totdat iets stuk gaat?

Update: sorry, iets te hard geschreeuwd. Na kort zoeken: https://www.tp-link.com/us/faq-2212.html

westlym wijzigde deze reactie 24-05-2018 02:01 (9%)

• EricJH
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 05:30
Het was een kwestie van tijd tot er een keer zoiets zou gebeuren.

Voor degenen die een meer in depth uitleg zoeken: https://blog.talosintelligence.com/2018/05/VPNFilter.html
quote:
Recommendations

We recommend that:

Users of SOHO routers and/or NAS devices reset them to factory defaults and reboot them in order to remove the potentially destructive, non-persistent stage 2 and stage 3 malware.
Internet service providers that provide SOHO routers to their users reboot the routers on their customers' behalf.
If you have any of the devices known or suspected to be affected by this threat, it is extremely important that you work with the manufacturer to ensure that your device is up to date with the latest patch versions. If not, you should apply the updated patches immediately.
ISPs work aggressively with their customers to ensure their devices are patched to the most recent firmware/software versions.
.

• westlym
Hm, wel te zot voor woorden.
Dan moet je ervoor zorgen dat alle apparaten in je huis dan up to date zijn. Zelfs jouw telefoons!!!! Dat kost handenvol geld.
Voor meer info:
https://www.security.nl/p...NFilter-malware+in+beslag
https://www.symantec.com/...nce/vpnfilter-iot-malware
nieuws: Gebruikers kunnen malware van router halen na inbeslagname c&c-server...
quote:
westlym schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:52:
Hm, wel te zot voor woorden.
Dan moet je ervoor zorgen dat alle apparaten in je huis dan up to date zijn. Zelfs jouw telefoons!!!! Dat kost handenvol geld.
Voor meer info:
https://www.security.nl/p...NFilter-malware+in+beslag
https://www.symantec.com/...nce/vpnfilter-iot-malware
nieuws: Gebruikers kunnen malware van router halen na inbeslagname c&c-server...
Dit gaat wel redelijk offtopic gezien er geen relatie is met virusscanners. Ervoor zorgen dat je devices up to date zijn is altijd goed om te doen en dat hoeft echt geen bakken met geld te kosten.

Frontpagemoderatie Forum

• westlym
quote:
Bor schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:35:
[...]

Dit gaat wel redelijk offtopic gezien er geen relatie is met virusscanners. Ervoor zorgen dat je devices up to date zijn is altijd goed om te doen en dat hoeft echt geen bakken met geld te kosten.
Klopt, ik vind dat je gelijk hebt. Daarnaast, zowel mijn router (tp link) en nas (synology) hebben een 'ingebouwde' virusscanner, die, tot zover ik weet, up to date is...en stilletjes had ik verwacht dat ik een melding van beide had ontvangen, maar niet gebeurd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
quote:
[...]

Zat toen straks toevallig op hun website en zag dat ze €30 korting gaven, toen maar eens op die coupon sites gekeken of er grotere kortingen te vinden waren. Heb er 1 gevonden voor €15,55 (hopelijk werkt de link nog, want op deze pc wordt de redirect van avantgate geblokt)
Werkt idd nog steeds, nu nog een maandje wachten om de code te activeren. Dan kunnen we weer voort voor een jaar. Een betere deal dan dit kan je eigenlijk niet vinden. Ook geen reden om meer te betalen.

SmokingCrop wijzigde deze reactie 28-05-2018 23:25 (5%)

Klik voor [handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole (headless)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kozido
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 20-06-2018
quote:
Nipje schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 07:34:
[...]

Hmm helder, prima prijs inderdaad. Deze link geeft overigens wel de keuze voor 1, 2 of 3 jaar en tegen een prima prijs:
https://www.bitdefender.com/renewal/

Ik ga er echter vanuit dat een renewal actie niet gaat werken gezien ik momenteel geen Bitdefender licentie heb.
Ik heb de gok genomen en de bovenstaande link geprobeerd als nieuwe Bitdefender gebruiker, dat werkt.
Je kunt de aanbieding dus altijd gebruiken.
Let er overigens op dat een licentie van 1 jaar voor 10 apparaten goedkoper is dan voor 5 apparaten voor de total security versie. En zoals al vaker vermeld, de auto-renewal uitschakelen om ongewilde kosten te voorkomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 11:21
quote:
kozido schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:52:
[...]

Ik heb de gok genomen en de bovenstaande link geprobeerd als nieuwe Bitdefender gebruiker, dat werkt.
Let er overigens op dat een licentie van 1 jaar voor 10 apparaten goedkoper is dan voor 5 apparaten.
En zoals al vaker vermeld, de auto-renewal uitschakelen om ongewilde kosten te voorkomen.
Dank voor je bericht. Helaas net iets te laat :'). Ik heb gisteren via de "normale" website de family pack gekocht voor 69 euro :|

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 04:19
quote:
kozido schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:52:
[...]

Let er overigens op dat een licentie van 1 jaar voor 10 apparaten goedkoper is dan voor 5 apparaten voor de total security versie. En zoals al vaker vermeld, de auto-renewal uitschakelen om ongewilde kosten te voorkomen.
Ging de licentie in op moment van aanschaf of op moment van installatie/activatie van de software?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 06:15
quote:
Freakster86 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 22:55:
Betaalde Bitdefender Internet Security installatie: Geen Bitdefender VPN geïnstalleerd, maar na een update staat er wel ineens een snelkopping op het bureaublad voor (jawel) Bitdefender VPN... Betaal je voor iets, worden er nog ongevraagd producten/diensten aan je opgedrongen.
Ik vind dit ook geen fijne actie, ook rechtsonder in het systeemvak staat die VPN erbij.
Kan alleen niet zien hoe je dat kan uitschakelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Arjantje72 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:54:
[...]

Ik vind dit ook geen fijne actie, ook rechtsonder in het systeemvak staat die VPN erbij.
Kan alleen niet zien hoe je dat kan uitschakelen.
Bijzonder want dat heb ik niet, op geen enkel systeem met Bitdefender (dat icoon rechtsonder in het systeemvak). Je hebt vast zelf iets aangezet in de opties.

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arjantje72
quote:
Bor schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:56:
[...]

Bijzonder want dat heb ik niet, op geen enkel systeem met Bitdefender (dat icoon rechtsonder in het systeemvak). Je hebt vast zelf iets aangezet in de opties.
Dan zal ik dat nog eens goed nakijken, heb je ook de 2018 versie?
Ik meen dat hij die automatisch mee installeerde met de 2018 versie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freakster86
  • Laatst online: 09:04
@Arjantje72 Afgezien van een snelkoppeling op het bureaublad kon ik verder niks ontdekken. VPN staat uit en wanneer ik daarop klik krijg ik een installatie pagina te zien. Gebruik ook de 2018 versie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arjantje72
quote:
Freakster86 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:32:
@Arjantje72 Afgezien van een snelkoppeling op het bureaublad kon ik verder niks ontdekken. VPN staat uit en wanneer ik daarop klik krijg ik een installatie pagina te zien. Gebruik ook de 2018 versie.
Dan heb ik echt iets soms gedaan. Ga ik vanavond nakijken :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kozido
  • Laatst online: 20-06-2018
quote:
Teleluvr schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:36:
[...]

Ging de licentie in op moment van aanschaf of op moment van installatie/activatie van de software?
Durf ik niet te zeggen, heb beiden op dezelfde dag gedaan.
Wat ik uit de tekst in de mail met activatielink op denk te kunnen maken, is dat de activatie pas ingaat als je deze aan je Bitdefender account linkt en wordt dan geactiveerd.

https://pasteboard.co/HoiMr7W.png

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07:50

Leoon.

waka waka hey hey

Is het een idee om de poll weer eens een update te geven? Ik kan er twee vinden in dit topic 2010 en 2011. Waarom wordt niet de topic start telkens geupdate met een nieuwe overzicht van dat betreffende jaar?

Ik heb nu Avast free en nu blijkt dat dit mijn 750Mbps verbinding maar tot 300 laat gaan, als ik de schilden uit doe is het wel maximaal. Dus ik ga op zoek naar een nieuwe en dan kijken of die dan wel het een en het ander door laat. Sowieso was ik Avast wel een beetje zat.

Maar nu weet ik dus niet wát. Een poll zou makkelijk geweest zijn dus en niet 1 van 7 jaar oud :*)

Denk dat ik bitdefender free ga uitproberen en eventueel naar de pro versie kijken online.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

727751

Tijdje terug een 3 jaars abbo voor bitdefender afgesloten, kost bijna niks nu. (euro per maand oid).
Installatie is makkelijk, overzichtelijk dashboard etc.
Bestandenkluis voor scans van paspoorten en dergelijke is ook wel fijn.

Enige nadeel vind ik, dat op het moment dat je alles inschakelt, de snelheid van de pc fors terugloopt. Dat ligt volgens mij voornamelijk aan de advanced treat defence. Ook schakelt BD de Windows Defender niet standaard helemaal uit, net als de firewall. Dat moet dan weer handmatig en dat wordt dan weer opnieuw geactiveerd etc. Helemaal uitgevogeld heb ik het in ieder geval nog niet.

Ook Google Drive werd beveiligd, maar dan kan je niet meer synchroniseren. Gelukkig snel door wat het probleem was.

Kortom, hij doet t prima (al best wel wat goed werk geleverd), maar je bent r niet in een keer.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Het grootste probleem vind ik dat BD na het opstarten gaat updaten en mijn oudere laptops gewoon compleet platlegt. De eerste paar minuten na inloggen zijn die laptops niet te gebruiken door de processorbelasting.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

quote:
Leoon. schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:10:
Is het een idee om de poll weer eens een update te geven? Ik kan er twee vinden in dit topic 2010 en 2011. Waarom wordt niet de topic start telkens geupdate met een nieuwe overzicht van dat betreffende jaar?

Ik heb nu Avast free en nu blijkt dat dit mijn 750Mbps verbinding maar tot 300 laat gaan, als ik de schilden uit doe is het wel maximaal. Dus ik ga op zoek naar een nieuwe en dan kijken of die dan wel het een en het ander door laat. Sowieso was ik Avast wel een beetje zat.

Maar nu weet ik dus niet wát. Een poll zou makkelijk geweest zijn dus en niet 1 van 7 jaar oud :*)

Denk dat ik bitdefender free ga uitproberen en eventueel naar de pro versie kijken online.
Voldoet de Windows beveiliging niet voor jou ?
Vergeet dan niet alle uitprobeersels geheel te verwijderen.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• rain2reign
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 25-04 03:43
quote:

Hoe bevalt de ingebouwde Windows Defender jou geval? Die zou je misschien een paar weken kunnen proberen. Wil je toch software van andere bedrijven proberen, dan heb ik zelf hele goede ervaringen met Bitdefender Free en Emsisoft (deze draai sinds een paar jaar).
quote:
Ja dat is een idee echter heb ik nog geen tijd gehad voor een update van de topicstart. Nu vraag ik mij wel af hoe nuttig een poll op dit vlak nog is.

Frontpagemoderatie Forum

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
Hackus schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:01:
[...]

Voldoet de Windows beveiliging niet voor jou ?
Vergeet dan niet alle uitprobeersels geheel te verwijderen.
quote:
rain2reign schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:51:
[...]

Hoe bevalt de ingebouwde Windows Defender jou geval? Die zou je misschien een paar weken kunnen proberen. Wil je toch software van andere bedrijven proberen, dan heb ik zelf hele goede ervaringen met Bitdefender Free en Emsisoft (deze draai sinds een paar jaar).
Heb windows 7 en had gelezen dat deze in windows 10 uitstekend is. Op windows 7 is die minder of zo.

Nu had ik hierop verder gereageerd in het T-Mobiel thuis topic:
quote:
Leoon. schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:30:
[...]
Het internet debacle is opgelost:

Avast free verwijderd, Bitdefender free geprobeerd, was geen oplossing zelfde snelheid als bij Avast. Nu Avira free er op en dan haal ik 780 Mbps down via de speedtest in de browser. Nu ben ik een bestand aan het binnenhalen via nieuwsgroepen en die doet ~62 MB/s (496Mbps, wat het maximum van mijn account bij de newsprovider is (500Mbps). Heel blij *O*
Dus draai op het ogenblik Avira, het enige nadeel is dat je om de 2 dagen een bericht 'pop-up' krijgt. Voordeel is dat ik maximaal download, dat is waar ik het voor deed. Daarbij gezegdhebbende dat ik denk dat de standaard windows wel goed is op de windows 10 systemen maar niet op windows 7 wat ik gelezen had? Correct me if i'm wrong. Verder ook niet geprobeerd met die windows defender wat dan mijn snelheid is. Aangezien ik veel download via usenet wil ik wel gewoon een zo goed mogelijke beveiliging.
quote:
Bor schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:37:
[...]

Ja dat is een idee echter heb ik nog geen tijd gehad voor een update van de topicstart. Nu vraag ik mij wel af hoe nuttig een poll op dit vlak nog is.
Snap ik, had voor mij en ook voor andere gok ik een mooie overzicht gegeven wat in dat jaar de goeie antivirus is. Je kunt natuurlijk allemaal site afspeuren wie waar staat, maar een top 5 van tweaker gebruikers zegt toch ook genoeg in mijn ogen :)

Een jaarlijks terugkerend ritueel zou mijn inziens niet miststaan en doet de topic start goed d:)b

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@Leoon. Voor W7 heb je MS security essentials.(bij legitime OS)

Je zou ook Comodo kunnen gebruiken, is gratis totaal pakket.
(moet je wel opletten met installeren dat je alleen aanvinkt wat je wil gebruiken)

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
Hackus schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:18:
@Leoon. Voor W7 heb je MS security essentials.(bij legitime OS)

(moet je wel opletten met installeren dat je alleen aanvinkt wat je wil gebruiken)
Weet bijna 100% zeker dat ik legitieme OS heb. Kan het nu alleen niet vinden, volgens mij als ik de virusscanner uit zet kom MS security essentials naar voren, heb het wel eens gezien. Dacht dat dit niet 'genoeg' zou zijn. Zie dat ik nu de firewall van Windows wel aan heb staan naast Avira.

Maar Avira voldoet tot op heden in ieder geval. Was gewoon heel benieuwd in z'n algemeenheid wat andere hier hedendaags gebruiken, naar tevredenheid.
quote:
Hier gebruiken we Unchecky voor, echt een verschrikkelijk handig toepassing die over je schouder meekijkt en direct freeware, bloatware uitvinkt.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@Leoon. Ik bedoel dingen als Dragon van Comodo. en daar heb je ook meer keuze qua FW instellen.

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
Hackus schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:29:
@Leoon. Ik bedoel dingen als Dragon van Comodo. en daar heb je ook meer keuze qua FW instellen.
Aha, ik kende het niet. Lees nu dat:
quote:
'Comodo Dragon is een veilige, snelle en veelzijdige internetbrowser die gebaseerd is op Google Chrome. Dragon combineert de functionaliteit van Google Chrome met de privacy en beveiliging van Comodo.'
Interessant! Zal er eens naar kijken.

• AntonMadness
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 31-08-2018
quote:
Dat. Daarvoor kwam ik ook eens achter in de rij kijken :+ . Plus het lijkt mij handig een poll te doen waar je niet stemt door op een link te klikken. Ik heb nu gestemt zonder dat ik dat wou. Wellicht dat daarom 'AntiVir'/Avira zoveel stemmen heeft, waardoor de poll zowieso geen zin heeft.

Avira heb ik geprobeerd, maar daar weg ik helemaal gek van.

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
AntonMadness schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 08:57:
[...]

Dat. Daarvoor kwam ik ook eens achter in de rij kijken :+ . Plus het lijkt mij handig een poll te doen waar je niet stemt door op een link te klikken. Ik heb nu gestemt zonder dat ik dat wou. Wellicht dat daarom 'AntiVir'/Avira zoveel stemmen heeft, waardoor de poll zowieso geen zin heeft.

Avira heb ik geprobeerd, maar daar weg ik helemaal gek van.
Waarom werd je gek van Avira? Die ene popup per dag of in de twee dagen? Ik kan nou niet zeggen dat ik er gekker van wordt dan van Avast :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Karelvanhoof
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 28-12-2018
Ik ben opzoek naar een degelijke beveiligingssuite.
Uit de vele reviews en fora die ik ondertussen heb gelezen denk ik dat de twee beste "Kaspersky Internet Security" en "Bitdefender Internet Security" zijn. (rekeninghoudende dat niet alle reviews zo onpartijdig zijn)

Kaspersky zou dan wel wel meer te tweaken zijn.

Wat zijn jullie bevindingen?

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

quote:
Karelvanhoof schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:29:
Uit de vele reviews en fora die ik ondertussen heb gelezen denk ik dat de twee beste "Kaspersky Internet Security" en "Bitdefender Internet Security" zijn. (rekeninghoudende dat niet alle reviews zo onpartijdig zijn)

Eeeeuhm. Er zijn al een paar duizend meningen gegeven. Waar twijfel je?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Karelvanhoof
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 28-12-2018
quote:
F_J_K schreef op maandag 18 juni 2018 @ 00:28:
[...]

Eeeeuhm. Er zijn al een paar duizend meningen gegeven. Waar twijfel je?
Ik had graag ergens bevestiging gehad.
Er zijn vele reviews terug te vinden, maar weinige zijn echt betrouwbaar.
Je kan ze wel testen op gebruiksgemak, maar hoe effectief ze zijn is al iets moeilijker.

Op malwaretips.com heb ik al regelmatig gelezen dat Bitdefender niet altijd zo stabiel is?
Kaspersky is daar blijkbaar vrij populair.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
Karelvanhoof schreef op maandag 18 juni 2018 @ 22:41:
Ik had graag ergens bevestiging gehad.
Er zijn 102 pagina's in dit topic. Gewoon even zoeken.

quote:
Karelvanhoof schreef op maandag 18 juni 2018 @ 22:41:
[...]

Op malwaretips.com heb ik al regelmatig gelezen dat Bitdefender niet altijd zo stabiel is?
Wat zou er niet stabiel zijn? Ik hoor eigenlijk weinig tot geen klachten op dit punt.

Frontpagemoderatie Forum

• prinsvlad
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 08:55
quote:

Als je echt wilt tweaken kun je misschien eens kijken naar een stand-alone security appliance zoals PfSense of zoals ik gebruik Sophos XG Firewall, dan kan je helemaal ''los'' gaan.
Vergeet niet dat hier erg veel tijd in gaat zitten eer je alles werkend hebt zoals je wilt. :)

prinsvlad wijzigde deze reactie 19-06-2018 11:13 (40%)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

quote:

Met legitieme OS werkt de beveiliging van Microsoft prima.(evt aangevuld met MWB) Net wat je eisen zijn, en wat jij denkt dat er mis kan gaan als je dit vergelijkt met betaalde security. Je kunt ook Comodo gebruiken, dat kan je zelf ook naar wens instellen en is gratis. andere gratis producten zijn vaak AV en behoud je nog de firewall van je OS.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20-12-2018
Laat maar toch: *knip*. Geen reclame aub.

F_J_K wijzigde deze reactie 18-07-2018 10:38 (88%)

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

• apis29
  • Niet online
Niemand last met Bitdefender (Free) en tweakers.net (en Twitter)? SSL error bij Tweakers ...
Met Bitdefender (non free) heb ik geen enkele last. Heeft er hier iemand al ervaring opgedaan met Bitdefender 2019? Deze is sinds enige tijd ook uitgekomen en biedt weer nieuwe features inclusief een revamped GUI.

Frontpagemoderatie Forum

• apis29
  • Niet online
quote:
Bor schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 18:51:
Met Bitdefender (non free) heb ik geen enkele last.
SSL scanning toevallig uit staan? (bij de Free niet uit te schakelen) Sinds een week ongeveer dat ik totaal niet op Tweakers kan (met Firefox krijg ik 'SSL_ERROR_NO_CYPHER_OVERLAP' , en met Edge 'Cannot securely connect to this page. This might be because the site uses outdated or unsafe TLS security settings.')
Op andere sites geen problemen qua SSL/TLS, en verder in eerste instantie alleen bij Twitter dat de plaatjes niet laden (nu laden ze wel maar de rest van de pagina niet helemaal)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
apis29 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 01:02:
[...]

SSL scanning toevallig uit staan? (bij de Free niet uit te schakelen) Sinds een week ongeveer dat ik totaal niet op Tweakers kan (met Firefox krijg ik 'SSL_ERROR_NO_CYPHER_OVERLAP' , en met Edge 'Cannot securely connect to this page. This might be because the site uses outdated or unsafe TLS security settings.')
Op andere sites geen problemen qua SSL/TLS, en verder in eerste instantie alleen bij Twitter dat de plaatjes niet laden (nu laden ze wel maar de rest van de pagina niet helemaal)
Met en zonder ssl scanning maakt hier geen verschil lijkt het. Net even snel getest.

Frontpagemoderatie Forum

• henmii
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 21-07-2018
Beste mensen,

Ik heb sinds kort een probleem met de AVG antivirus free. Bij de basisbescherming staan gewoon 2 groene vinkjes. Echter, boven staat in rode letters U BENT NIET BESCHERMD Bescherming computer is uitgeschakeld. Ernaast staat repareren, maar dit werkt niet. Wat ik ook doe, ik krijg het niet verholpen. Ik denk dat het een dreigement is om mij aan de betaalversie te krijgen, maar wat als hij echt uit staat? Dit geeft mij onzekerheid, weet iemand wat ik moet doen? Bij voorbaat dank!

• apis29
  • Niet online
quote:
Bor schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 07:31:
[...]Met en zonder ssl scanning maakt hier geen verschil lijkt het. Net even snel getest.
Ok, net even op de andere computer geprobeerd en had daar helemaal geen problemen dus net maar even Bitdefender opnieuw geïnstalleerd en nu werkt alles weer normaal ...

• SmokingCrop
  • Niet online
quote:
Bor schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 18:51:
Met Bitdefender (non free) heb ik geen enkele last. Heeft er hier iemand al ervaring opgedaan met Bitdefender 2019? Deze is sinds enige tijd ook uitgekomen en biedt weer nieuwe features inclusief een revamped GUI.
Kwetsbaarheidsscan heeft alleszins al een bug hier :>
Tal van updates die al geïnstalleerd zijn, alsook eentje van 86 GB..

Voor de rest nog niet veel opgemerkt, lijkt zijn werk gewoon te doen zoals de jaren voorheen.

SmokingCrop wijzigde deze reactie 18-07-2018 22:47 (8%)

quote:
SmokingCrop schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 22:43:
[...]

Tal van updates die al geïnstalleerd zijn, alsook eentje van 86 GB..
Dat heb ik inderdaad ook. Ik vermoed dat er iets niet goed staat in de definitie voor de kwetsbaarheden scanner.

Frontpagemoderatie Forum

• SmokingCrop
  • Niet online
Hm, zonet een probleempje ontdekt in Bitdefender 2019 ivm de Ransomware Remediëring.

Ik heb de PortableApps toepassing op m'n Synology staan. Als ik het programma de verschillende apps laat updaten, dan denkt Bitdefender dat het een ransomware programma is, wat opzich nog te verstaan is (veel aanpassingen op een netwerkschijf).
Maar het probleem is echter dat je bij het uitsluiten van een toepassing, geen .exe kan selecteren op een netwerkschijf. Al staat hij ook gekoppeld aan een netwerkschijf.

• Dietaahhhpro
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 24-04 15:17
Beste Tweakers

Sinds kort ervaar ik het probleem dat tijdens gamen mijn frames op sommige punten volledig naar 0 zakken. Ondertussen, na te kijken wat de oorzaak was, kwam ik erachter dat op sommige momenten mijn kaspersky antivirusprogramma ineens mijn cpu voor 40% belast en de cpu daardoor trottled (totaal op 100% belasting).
Ik voer iedere week (automatisch) een scan uit, maar de belasting op cpu gebied is bij ieder potje waar ik een uurtje game aanwezig.

Ik vind dit erg bizar, gezien ik al jaren kaspersky gebruik en dit nog nooit bij me is voorgevallen, vanaf een paar weken terug heb ik het probleem ervaren. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Systeemspecs;
i7 4790
asus Z97 mobo
8Gb ddr3
evga gtx 980
seasonic M12II evo 520W
1tb hdd, 500gig ssd

• F. Scaglietti
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online
quote:
Dietaahhhpro schreef op donderdag 6 september 2018 @ 01:42:
Beste Tweakers

Sinds kort ervaar ik het probleem dat tijdens gamen mijn frames op sommige punten volledig naar 0 zakken. Ondertussen, na te kijken wat de oorzaak was, kwam ik erachter dat op sommige momenten mijn kaspersky antivirusprogramma ineens mijn cpu voor 40% belast en de cpu daardoor trottled (totaal op 100% belasting).
Ik voer iedere week (automatisch) een scan uit, maar de belasting op cpu gebied is bij ieder potje waar ik een uurtje game aanwezig.

Ik vind dit erg bizar, gezien ik al jaren kaspersky gebruik en dit nog nooit bij me is voorgevallen, vanaf een paar weken terug heb ik het probleem ervaren. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Systeemspecs;
i7 4790
asus Z97 mobo
8Gb ddr3
evga gtx 980
seasonic M12II evo 520W
1tb hdd, 500gig ssd
Heb geen glazenbol.

2018 MBP 15"/iPhone XR/iPad Pro/Galaxy S10/One Plus 6/iMac 27"/iMac Pro/Pixel 3/Mate 20 Pro

• D3nnisd
  • Laatst online: 11:29
quote:
Dietaahhhpro schreef op donderdag 6 september 2018 @ 01:42:
Beste Tweakers

Systeemspecs;
i7 4790
asus Z97 mobo
8Gb ddr3
evga gtx 980
seasonic M12II evo 520W
1tb hdd, 500gig ssd
Gaat het om PUBG?

• Dietaahhhpro
quote:
Nee, om verschillende versies van batllefield (3, 4 en 1)

• D3nnisd
quote:
Dietaahhhpro schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:22:
[...]

Nee, om verschillende versies van batllefield (3, 4 en 1)
Het enige wat ik me kan bedenken is dat de Anti cheat bestanden scant, waarna je antivirus daarop gaat trippen.

• EricJH
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 05:30
Je zou eens kunnen beginnen met de anti cheat executables aan de uitzonderingen van Kaspersky toe te voegen zodat ze niet meer door de on access scanner bekeken worden.

• Dietaahhhpro
Dan vind ik het raar dat dit juist nu, na een paar weken gebeurt en nog niet eerder is voorgevallen. Ik moet wel zeggen, het probleem is pas gestart sinds ik battlefield 4 terug heb geïnstalleerd, bij bf3 kwam het eerst niet voor en nu dus bij alle drie de genoemde battlefields.

In ieder geval enorm bedankt voor het meedenken, jullie hebben me goed werk gegeven, ik update jullie zodra ik dit getest heb!

• druipgrot
  • Registratie: maart 2008
  • Niet online
Mijn bevindingen, na een paar dagen zoeken op internet, naar hoe ik veilig (voor Appen) reclames voor adult sites kan reviewen. (De eerste 99 pagina's van deze draad heb ik overgeslagen, want dan zou ik nog eens dagen bezig zijn)

Appen beweert dat je een commerciële antivirusscanner moet hebben. Windows Defender is dat op de keeper beschouwd. En ik las al snel dat je kunt volstaan met Defender en een real time antimalwarescan.

Maar op de één of andere manier neem je geen genoegen met dat antwoord, iets met te mooi om waar te zijn, en daar berust voor een groot deel vast het commerciële model van oplossingen van derden op. Overal voeren Kaspersky en Bitdefender de lijstjes aan. Soms staan gratis versies ook hoog. Maar dan is er altijd dat onderhuidse gevoel dat een betaalde versie het best presteert. En dat lijkt me een vals gevoel.

Ik heb de emoties afgelegd. Mijn voorlopige keuze: Windows Defender (ransomwarebescherming aangevinkt), in combinatie met verstandig omgaan met links. Ik twijfel nog over het toevoegen van de betaalde versie van Malwarebytes of Malwarefox, maar over de laatste (versie van Zemana) kan ik hoegenaamd geen review vinden.

Mijn vraag: wat vinden de deskundigen hiervan. Van de keuze voor Windows Defender en al of niet gecombineerd met Malwarebytes/Malwarefox.

• D3nnisd
quote:
druipgrot schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:47:
Mijn bevindingen, na een paar dagen zoeken op internet, naar hoe ik veilig (voor Appen) reclames voor adult sites kan reviewen. (De eerste 99 pagina's van deze draad heb ik overgeslagen, want dan zou ik nog eens dagen bezig zijn)

Appen beweert dat je een commerciële antivirusscanner moet hebben. Windows Defender is dat op de keeper beschouwd. En ik las al snel dat je kunt volstaan met Defender en een real time antimalwarescan.

Maar op de één of andere manier neem je geen genoegen met dat antwoord, iets met te mooi om waar te zijn, en daar berust voor een groot deel vast het commerciële model van oplossingen van derden op. Overal voeren Kaspersky en Bitdefender de lijstjes aan. Soms staan gratis versies ook hoog. Maar dan is er altijd dat onderhuidse gevoel dat een betaalde versie het best presteert. En dat lijkt me een vals gevoel.

Ik heb de emoties afgelegd. Mijn voorlopige keuze: Windows Defender (ransomwarebescherming aangevinkt), in combinatie met verstandig omgaan met links. Ik twijfel nog over het toevoegen van de betaalde versie van Malwarebytes of Malwarefox, maar over de laatste (versie van Zemana) kan ik hoegenaamd geen review vinden.

Mijn vraag: wat vinden de deskundigen hiervan. Van de keuze voor Windows Defender en al of niet gecombineerd met Malwarebytes/Malwarefox.
Interessant vraagstuk. Ik loop met hetzelfde probleem rond. Mijn Kaspersky loopt binnenkort af en ik vind hem nogal zwaar draaien. Ik twijfel ldus ook of ik Defender met Mbam & Comodo firewall moet nemen, ofwel gewoon bitdefender.

Ik ben benieuwd wat de anderen zeggen.

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Ik draai al jaren mbam (ooit een lifetime license gekocht toen dat nog kon) + Windows Defender. Of dat voldoende is? Voor mij wel, maar ik klik niet op random linkjes, kijk wél naar afzender en de extensie van een email bijlage en ik heb al in geen 10 jaar pirated software gedraaid of keygens gebruikt.

Voor mijn ouders heb ik in het verleden wel een AV pakket geinstalleerd, omdat ze gek leken te zijn op rare linkjes, browser addons en bijlages. Nu zijn ze een beetje opgevoed, dus die heb ik maar verwijderd nadat de gratis periode afliep. Maar ook hun pc is nu al 2 jaar schoon, zelfs zonder iets in quarantaine te hebben staan. Ze hebben dezelfde mbam/defender combinatie draaien trouwens.

Persoonlijk zie ik dus alleen een reden voor een commercieel AV-pakket voor gebruikers die onnadenkend klikken op dingen en/of op regelmatige basis software uit een niet-betrouwbare bron installeren. Tenzij je van je data afhankelijk bent voor bijvoorbeeld bedrijfsvoering, dan zou ik wél die extra zekerheid willen voor jezelf en je klanten.

Bundin wijzigde deze reactie 10-09-2018 09:39 (10%)

I like bacon!

• Dietaahhhpro
@EricJH en @D3nnisd bedankt voor het meedenken. Na een week testen is het probleem niet meer voorgevallen na punkbuster aan kaspersky's uitzonderingen toe te voegen.
Ik moet ook wel toegeven dat kaspersky ondertussen naar de 2019 versie is geüpdated, dus dat kan misschien ook het probleem hebben opgelost.

In ieder geval is het probleem opgelost, super bedankt daarvoor heren! :D

• Dietaahhhpro
D3nnisd schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:22:
[...]

Interessant vraagstuk. Ik loop met hetzelfde probleem rond. Mijn Kaspersky loopt binnenkort af en ik vind hem nogal zwaar draaien. Ik twijfel ldus ook of ik Defender met Mbam & Comodo firewall moet nemen, ofwel gewoon bitdefender.

Ik ben benieuwd wat de anderen zeggen.
Ikzelf heb een paar weken terug mijn licensie van kaspersky verlengd. Kaspersky blijft één van de beste av's op dit moment en buiten het eerder genoemde probleem heb ik in die 8 jaren dat ik kaspersky reeds gebruik nooit problemen ervaren. Daarnaast is een key tegenwoordig voor nog geen 2 tientjes te krijgen.

Daarnaast ben ik nogal een fanatieke torrentdownloader en ik daarom graag een betaalde versie koop om zeker te zijn. Of het tussen mijn twee oren zit? Waarschijnlijk wel, maar voor 2 tientjes moet ik me er in ieder geval een jaar geen zorgen meer om maken ;)

• D3nnisd
Dietaahhhpro schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:05:
[...]

Ikzelf heb een paar weken terug mijn licensie van kaspersky verlengd. Kaspersky blijft één van de beste av's op dit moment en buiten het eerder genoemde probleem heb ik in die 8 jaren dat ik kaspersky reeds gebruik nooit problemen ervaren. Daarnaast is een key tegenwoordig voor nog geen 2 tientjes te krijgen.

Daarnaast ben ik nogal een fanatieke torrentdownloader en ik daarom graag een betaalde versie koop om zeker te zijn. Of het tussen mijn twee oren zit? Waarschijnlijk wel, maar voor 2 tientjes moet ik me er in ieder geval een jaar geen zorgen meer om maken ;)
Ik heb nu tijdelijk BitDefender, de trial.

Echter mis ik kaspersky alleen al om de Adblocker die erin zit....

Overigens: Door een torrent had ik een Cryptominer . Kaspersky deed er niets mee...

• Cergorach
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
SmokingCrop schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 22:43:
Niet alleen de veiligheidsscan. Mijn W10 PC doet het redelijk na de geforceerde Bitdefender 2019 update van van de week. Echter een W7 PC die het vandaag door de strot kreeg gedrukt, loopt om de have klap vast. Zelfs een herinstallatie helpt niet.

Met wat zoekwerk kom ik het issue niet specifiek tegen voor de 2019 versie, maar wel voor de 2018 versie van een jaar geleden. Ik heb al een ticket ingeschoten, ik ben benieuwd. De andere W7 PC in huis heeft ook al de reboot melding gekregen voor de 2019 versie, ik houd morgen mijn hart vast! Wel schandalig dat ze vorig jaar hetzelfde issue hadden, maar alsnog updates forceren...

Issues: 50% CPU verbruik (1 hele core), applicaties hangen, OS hangt, BitDefend 2019 is gecrashed omdat er niet voldoende resources zijn en daarna ook geen andere applicatie meer start.

• ToughTapir
  • Laatst online: 23-04 21:16
Cergorach schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:50:
[...]

Niet alleen de veiligheidsscan. Mijn W10 PC doet het redelijk na de geforceerde Bitdefender 2019 update van van de week. Echter een W7 PC die het vandaag door de strot kreeg gedrukt, loopt om de have klap vast. Zelfs een herinstallatie helpt niet.

Met wat zoekwerk kom ik het issue niet specifiek tegen voor de 2019 versie, maar wel voor de 2018 versie van een jaar geleden. Ik heb al een ticket ingeschoten, ik ben benieuwd. De andere W7 PC in huis heeft ook al de reboot melding gekregen voor de 2019 versie, ik houd morgen mijn hart vast! Wel schandalig dat ze vorig jaar hetzelfde issue hadden, maar alsnog updates forceren...

Issues: 50% CPU verbruik (1 hele core), applicaties hangen, OS hangt, BitDefend 2019 is gecrashed omdat er niet voldoende resources zijn en daarna ook geen andere applicatie meer start.
Sinds een aantal dagen nu ook geforceerd BD2019 gekregen, werkt op m'n laptop prima maar op m'n desktop voor geen zak... Zoals jij blijft ook bij mij m'n OS of browser hangen, blokkeert de anti ransomware tool van alles dat gewoon legitiem is (zoals onedrive en steam-games, whitelisten heeft hier precies geen invloed op). Hij is nog niet gecrashed bij mij, maar wat niet is kan nog komen 8)7 Ik hoor graag wat ze op je ticket reageren

• SmokingCrop
  • Niet online
Hier nog niet zo'n problemen gehad, loopt hier op verschillende desktops & laptops zonder problemen (Windows 10).
Kwetsbaarheidsscan met die 80GB windows update is al een hele tijd gefixed bij mij.

@ToughTapir De "Veilige bestanden" feature is een whitelisting tot de opgegeven mappen.
Dus op zich wel logisch dat je dan elke applicatie moet goedkeuren die iets wil schrijven/aanpassen naar die mappen.
Als ik zeg dat een applicatie toegang moet krijgen, dan werkt dat echter wel onmiddellijk bij mij.

Als het "ransomware-gedrag geremedieerd" is dat je krijgt, dan is er wat vreemds aan de hand..

SmokingCrop wijzigde deze reactie 23-09-2018 22:06 (10%)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Het updaten op mijn Windows 7 machines is nog trager geworden sinds die update. De laptop is gewoon onbruikbaar de eerste 5 of zo minuten, heel vervelend.

Ik heb de ransomware uitstaan, en die veilige bestanden ga ik ook niet gebruiken.

• ToughTapir
  • Laatst online: 23-04 21:16
SmokingCrop schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:58:
@ToughTapir De "Veilige bestanden" feature is een whitelisting tot de opgegeven mappen.
Dus op zich wel logisch dat je dan elke applicatie moet goedkeuren die iets wil schrijven/aanpassen naar die mappen.
Als ik zeg dat een applicatie toegang moet krijgen, dan werkt dat echter wel onmiddellijk bij mij.
Zo ver was ik, werkte in bd2018 op zich wel naar behoren, maar nu blokkeert ie programma's die ik al gewhitelist had en voegt hij geen nieuwe toe. Zo zegt ie bijvoorbeeld dat een steam-game voor het laatst 218 dagen geleden toegang vroeg, terwijl ik dat toch iets regelmatiger speel (ook nog toen ik bd2018 had)
Hebben jullie een upgrade uitgevoerd of een schone installatie van Bitdefender? Na de 80GB windows update bug welke een tijd terug al is gefixed ondervind ik echt geen enkel issue op meerdere systemen.

Frontpagemoderatie Forum

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Upgrade. Het update-hoge CPU probleem is er al meerdere versies (2016 originele installatie).

Kan wel schoon installeren, als dat zin heeft.

• Cergorach
Bor schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:48:
Hebben jullie een upgrade uitgevoerd of een schone installatie van Bitdefender?
Al een keer verwijderd, reboot, opnieuw installeren, issue blijft. Is er wellicht een cleaner die ik er eerst overheen moet gooien? Een nieuwe WIndows installatie heb ik eigenlijk geen zin in...

De andere W7 machine (laptop) blijkt prima te werken. De probleem PC is wel een MacMini met Bootcamp naar W7...

• cs-tweak
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 30-03 11:42
@Bor Zou je kunnen laten weten of een hernieuwde poll nog op de planning staat? Zelf ben ik wel benieuwd naar de huidige stand van zaken onder Tweakers. Overigens wel mee eens dat het stemmen wellicht iets anders moet, aangezien ook ik per ongeluk heb gestemd toen ik meer wilde weten over Avira in de topicstart.
Ik heb nog geen kans gezien de topicstart aan te pakken wegens tijdgebrek. Gezien een poll wat mij betreft maar weinig (en kortdurend) iets zegt laat ik die in ieder geval niet terugkomen.

Frontpagemoderatie Forum

• Cergorach
Ik krijg na exact drie weken een reply van Bitdefender support, draai standaard draai tool x. Support is dus vrij ruk als het drie weken duurt voordat je een standaard reply terug krijgt. Dat samen met het forceren van een major update, welke je alleen lijkt te kunnen disabelen door alle Bitdefender updates uit te zetten, is het geen goede keuze imho. Ik heb ondertussen op de betreffende PC al een AV van de concurrentie geïnstalleerd...

Mijn 2 jarige Bitdefender licentie zal ik nog uitzitten en zal dan maar weer eens kijken naar Nod32. Ik snap niet dat zowel Kaspersky als Bitdefender wegkomen met dergelijke ingrijpende policies en slechte klantondersteuning.

• rain2reign
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 25-04 03:43
Cergorach schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:51:
Ik krijg na exact drie weken een reply van Bitdefender support, draai standaard draai tool x. Support is dus vrij ruk als het drie weken duurt voordat je een standaard reply terug krijgt. Dat samen met het forceren van een major update, welke je alleen lijkt te kunnen disabelen door alle Bitdefender updates uit te zetten, is het geen goede keuze imho. Ik heb ondertussen op de betreffende PC al een AV van de concurrentie geïnstalleerd...

Mijn 2 jarige Bitdefender licentie zal ik nog uitzitten en zal dan maar weer eens kijken naar Nod32. Ik snap niet dat zowel Kaspersky als Bitdefender wegkomen met dergelijke ingrijpende policies en slechte klantondersteuning.
Ik heb voor een vrij lange tijd (6-7 jaar) Bitdefender gebruikt tot 2,5 jaar geleden. Was/ben (nog) zeer tevreden over het AV-plus van hun, maar de klantenservice moet je echt niet hebben van hun. 90% van mijn vragen en/of problem had ik via google and fora een antwoord op gevonden. Ik ben echter wel 2 jaar geleden overgestapt naar Emsisoft, over hun forum en klantenservice ben ik heel erg tevreden over en ik heb ook een hele tijd Eset Nod32 gedraait, daar was ik ook best tevreden over en hun klantenondersteuning.

Heb je ook Windows Defender die standaard in Win10 staat overwogen (uitgaand dat je Win10 gebruikt dan)? Als je al die 'extra' features niet nodig hebt of wilt. Ik kom ook wel vaak tegen dat men Windows Defender gebruikt icm Malwarebytes.

• Cergorach
rain2reign schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 16:46:
Heb je ook Windows Defender die standaard in Win10 staat overwogen (uitgaand dat je Win10 gebruikt dan)? Als je al die 'extra' features niet nodig hebt of wilt. Ik kom ook wel vaak tegen dat men Windows Defender gebruikt icm Malwarebytes.
Windows 10 Defender zou ik als optie overwegen als er niets beters is. Momenteel zijn er twee PCs in huis die nog W7 draaien, de rest W10.

• MarElo
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22-04 20:21

MarElo

Ik zie je wel!

Na jaren een betaalde klant van Avira geweest te zijn, ben ik nu eens overgestapt.
Dit keer gekozen voor de free versie van Kapersky (versie 19.0.0.1088(c))
Geïnstalleerd en niks aangepast.

Ik draai W7 pro, browser is Chrome met Ghostery – Privacy Ad Blocker

Wat mij opvalt is dat ik bij het laden van een site zo nu en dan de melding krijg: "Wachten op een beveiligde verbinding". Meestal moet er dan nog afbeelding oid geladen worden, want die verschijnen niet direct op de site. Voorheen met Avira nooit last van gehad.

En de pop-up elke dag om een account te maken neem ik maar voor lief.

Wat doet Kaspersky hier anders dan Avira?

• F. Scaglietti
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online
MarElo schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:24:
Na jaren een betaalde klant van Avira geweest te zijn, ben ik nu eens overgestapt.
Dit keer gekozen voor de free versie van Kapersky (versie 19.0.0.1088(c))
Geïnstalleerd en niks aangepast.

Ik draai W7 pro, browser is Chrome met Ghostery – Privacy Ad Blocker

Wat mij opvalt is dat ik bij het laden van een site zo nu en dan de melding krijg: "Wachten op een beveiligde verbinding". Meestal moet er dan nog afbeelding oid geladen worden, want die verschijnen niet direct op de site. Voorheen met Avira nooit last van gehad.

En de pop-up elke dag om een account te maken neem ik maar voor lief.

Wat doet Kaspersky hier anders dan Avira?
Ja, dat wil ik juist aan jou vragen aangezien jij bent overgestapt. In principe zou jij het ook zelf kunnen testen...

2018 MBP 15"/iPhone XR/iPad Pro/Galaxy S10/One Plus 6/iMac 27"/iMac Pro/Pixel 3/Mate 20 Pro

• MarElo
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22-04 20:21

MarElo

Ik zie je wel!

F. Scaglietti schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 21:13:
[...]

Ja, dat wil ik juist aan jou vragen aangezien jij bent overgestapt. In principe zou jij het ook zelf kunnen testen...
Het is overigens Beveiligde verbinding vaststellen... wat ik zie links onder in de browser.

Soms duurt het gewoon tot een seconde of 4-5 voordat de hele pagina daarna geladen is, wat vervelend is.
Misschien dat Kaspersky hierin wat trager is dan Avira, anders weet ik het ook niet.

• hmmmmmmmmmpffff
  • Laatst online: 09:05
Cergorach schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 17:15:
[...]

Windows 10 Defender zou ik als optie overwegen als er niets beters is. Momenteel zijn er twee PCs in huis die nog W7 draaien, de rest W10.
Qua beveiliging is defender even goed als andere (vaak betaalde) tools. Dit kun je in ieder geval terug vinden in de bekendere tests die de software met elkaar vergelijkt.
hmmmmmmmmmpffff schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:23:
[...]

Qua beveiliging is defender even goed als andere (vaak betaalde) tools. Dit kun je in ieder geval terug vinden in de bekendere tests die de software met elkaar vergelijkt.
Als je de bekende tests bekijkt zie je met regelmaat dat dit niet zo is. De top 5 scanners wordt veelal gedomineerd door dezelfde lijst met leveranciers. Defender zit daar meestal niet bij is de ervaring.

Frontpagemoderatie Forum

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 12:01
Was zo, intussen komt ook Windows Defender goed uit de tests. Ik ben er in ieder geval meer tevreden over dan over Bitdefender, daar was ik na een kleine maand helemaal klaar mee. Support was ruk vanuit bitdefender en een mogelijkheid tot whitelisten werkte niet voor een bepaalde optie. Die ging er dus weer mooi af.
Bij de laatste testen die ik heb bekeken delft Defender nog steeds het onderspit tegen de bekende scanners. Dit zie je op het gebied van bescherming, performance, false positives etc. Defender doet het wel een stuk beter dan een tijd terug lijkt het.

De support bij Bitdefender kan inderdaad beter, dat ben ik met je eens. Het lijkt er ook vanaf te hangen wie je daar spreekt. Ik heb tot nu toe altijd snel reactie gekregen maar lees hier vaker dat dit niet altijd zo gaat.

De toegevoegde bescherming die een Bitdefender pakket levert is het voor mij in ieder geval nog steeds waard.

Frontpagemoderatie Forum

• hmmmmmmmmmpffff
  • Laatst online: 09:05
Bor schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:49:
[...]

Als je de bekende tests bekijkt zie je met regelmaat dat dit niet zo is. De top 5 scanners wordt veelal gedomineerd door dezelfde lijst met leveranciers. Defender zit daar meestal niet bij is de ervaring.
Alleen op performance doet defender het volgens mij iets minder?
hmmmmmmmmmpffff schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:47:
[...]

Alleen op performance doet defender het volgens mij iets minder?
Net even gekeken, false positives valt op, detectie is in sommige tests minder en performance zie ik overal wel terugkomen hoewel ik dat zelf in de praktijk niet zo ervaar.

Frontpagemoderatie Forum

• Cergorach
hmmmmmmmmmpffff schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:23:
Het is wat Bor ook al zegt, "Das war einmal...", WD10 zit er vaak flink onder. En als ik dan voor een paar tientjes alle PCs in huis kan voorzien van een beveiliging voor twee jaar kies ik toch voor dat geld uit te geven.

Ik was zeer tevreden over de Bitdefender engine via N-central (via Solarwinds) en de test versie van Bitdefender leek ook beter te werken dan die van Kaspersky (al dat vage gerommel met certificaten in je browser), alleen kom je er achter dat ze steeds meer door je strot proberen te rammen inc. updates.

WD10 lijkt het vrij slecht te doen in de offline malware detection test en de hoeveelheid false positives, voor mij niet zo een issue (hoewel irritant), maar voor gebruikers met weinig computerkennis bijzonder lastig (specifiek voor mij) en daar heb ik er eentje van thuis...

En alleen kijken naar de meest recente tests is ook niet super handig, kijk naar die tests van de afgelopen twee jaar, wat is de trend daar in, af en toe een piekje of een verbeterende/verslechterende trend? Want meestal doe je er een jaar (of twee) met een AV oplossing, zo niet langer...

• Tomba
  • Laatst online: 12:47

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Cergorach schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:51:

Exact mijn ervaring met BitDefender... enorme impact op systeem performance, niet te omzeilen blokkades van van alles en nog wat (o.a. Openen van Windows share in ander subnet...) en een support waar je werkelijk waar niks aan hebt. 1x maar nooit meer voor mij, ben volledig over op ESET icm MalwareBytes.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Tomba schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:37:
[...]

Exact mijn ervaring met BitDefender... enorme impact op systeem performance, niet te omzeilen blokkades van van alles en nog wat (o.a. Openen van Windows share in ander subnet...) en een support waar je werkelijk waar niks aan hebt. 1x maar nooit meer voor mij, ben volledig over op ESET icm MalwareBytes.
Enorme impact op systeem performance? Volgens de bekende testen ligt dit onder bv Defender. Windows shares in een ander subnet zijn ook prima te benaderen. Wat wordt er precies geblokkeerd wat niet aan te passen of te omzeilen is en over welke versie hebben we het hier?

Frontpagemoderatie Forum

• Tomba
  • Laatst online: 12:47

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Bor schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:00:
[...]

Enorme impact op systeem performance? Volgens de bekende testen ligt dit onder bv Defender. Windows shares in een ander subnet zijn ook prima te benaderen. Wat wordt er precies geblokkeerd wat niet aan te passen of te omzeilen is en over welke versie hebben we het hier?
Versie 2015-2016-2017. Draaide ruk op mijn PC ( Core i7-4790s met 16GB met SSD) en laptop (Core-i5 6200u met 8GB en SSD) en ook oudere pc’s/laptop. Opstarten traag, explorer openen dat 10-15 seconde duurde op de i7.... Zie in dit topic bv Tomba in "[Virusscanners] Discussietopic deel 4" en Tomba in "[Virusscanners] Discussietopic deel 4" voor mijn niet heel prettige ervaring met BitDefender. Ik ben nog steeds blij dat ik die meuk vervangen heb door Eset.

Tomba wijzigde deze reactie 16-10-2018 14:03 (3%)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Pompi
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 25-04 22:41
[...]

Helaas is het (Bitdefender Total Security 2019) dit jaar iets duurder maar nog steeds maar €19,43. Hopelijk hebben er weer een aantal van jullie er iets aan

• baco101
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 07:33
Pompi schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:30:
[...]

Helaas is het (Bitdefender Total Security 2019) dit jaar iets duurder maar nog steeds maar €19,43. Hopelijk hebben er weer een aantal van jullie er iets aan
@Pompi Weet jij of ik deze aanbieding kan gebruiken om te verlengen, ik heb vorig jaar met jouw tip bitdefender gekocht of moet ik eerst bitdefender verwijderen?

bedankt weer voor de tip

Edit:Ik heb inmiddels verlengd, binnen 1 minuut geregeld. er wordt gewoon 1 jaar opgetled bij het resterend aantal dagen.

baco101 wijzigde deze reactie 22-10-2018 16:31 (8%)
Reden: toevoeging

• Wenzel
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 25-04 22:17
Pompi schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:30:
[...]

Mooie aanbieding, dank je! Is het alleen voor Total Security? Voor mij is Internet Security 3pc/1 jaar voldoende, maar hoe kan ik het wijzigen?

• Pompi
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 25-04 22:41
Wenzel schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:39:
[...]

Mooie aanbieding, dank je! Is het alleen voor Total Security? Voor mij is Internet Security 3pc/1 jaar voldoende, maar hoe kan ik het wijzigen?
Deze is inderdaad alleen voor Total Security, heb alleen voor deze gekeken omdat ik mailtje kreeg dat mijn huidige afliep. Weet niet of ze voor die andere ook aanbiedingen hebben.

• Swurgin
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 16-04 18:36
Please help.

Ik moet Bitdefender binnen een paar dagen vernieuwen.
Maar is Bitdefender nog steeds de beste optie ? Enige alternatieven die misschien beter zijn ?

Zo niet ... ik snap vrij weinig van het vernieuwings systeem.
Ik heb nu 3 pagina's open staan. Allemaal dezelfde versie ''Bitdefender Total Security 2019 up to 5 devices, 1 year''
Eentje is 40 Euro
Eentje is 30 Euro
En via een linkje hierboven (van @Pompi ) een van 20 Euro

8)7 |:(
Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True