Ik heb zakelijk net overal ESET Endpoint Security geïnstalleerd inclusief ESET Fileserver op diverse servers en ESET Mail security op onze Exchange server. Beheer via de Remote Administrator. Echt dikke pluim
Ik heb uiteindelijk 3 maanden trial kunnen draaien en voorwaarde om tot aankoop over te gaan was vlekkenloze beheer/remote uitrol met de remote administrator en een goede integratie en bescherming op onze mailserver. We hebben namelijk een andere server met GFI Mailessentials en op de clients hadden we Norman maar manmanmanman wat schoot dat tekort!!!

vorig jaar nog een uitbraak van .Locky virus gehad, in 30 minuten ruim 30.000 bestanden versleuteld. Maar gelukkig prima backup terug kunnen zetten
Het kwam zelfs geregeld voor dat, ondanks mijn zorgvuldig getune'de GFI rules, de GFI Bitdefender en Vipre AV modules, we toch bijlages in de mail kregen die én door GFI én lokaal door Norman waren doorgelaten. Dus alleen bij uitvoeren had je nog een kans dat Norman je ging beveiligen, maar daar kon je maar op 1 manier achterkomen. Ik zag dus wekelijks dergelijke spammails bij collega's opduiken waardoor ik zelfs met een vervelend gevoel de vakantie in ging in de hoop dat er niks geks ging gebeuren. Overigens hebben we ook nog een Barracuda appliance die de internettoegang bewaakt dus mogelijke worden command-and-control verbindingen geblockt, maar ook daar kom je pas achter als het te laat is.
We hebben nu GFI uitgebreid met de (betaalde) Kaspersky module, de Firewall krijgt een cloud koppeling zodat deze 'domme' firewall ineens slim wordt en 'brains' krijgt en compleet internet verkeer bewaakt. Daarnaast dus ESET Fileserver op de GFI server en de ESET Mail Security op de mail server en dan nog lokaal dus de ESET Endpoint security. Daarnaast heeft GFI Vipre verruild door Avira. Dus we hebben nu een bescherming uit meerdere lagen met meerdere technieken en engines/fabrikanten dus waar de ene niets ziet heb je kans dat een ander hem wel ziet.
Ik heb inmiddels al gehad dat ESET Filesecurity, bestanden die door GFI heen gaan, halverwege al worden onderschept. GFI modules Bitdefender en Kaspersky houden geregeld zaken tegen. En op Exchange haalt de ESET Mailsecurity er geregeld zaken uit, dus lokaal heb ik sindsdien geen gevaarlijke bijlagen meer gehad.
klopklopklop
@
Tomba 110 licenties voor 3 jaar voor ca. 4500 euro, geen tussenpartij maar rechtstreeks bij de bron!!
Kaspersky was goedkoper, maar gaf op mijn werkstation rare fouten en ESET voldoet en ik heb hem privé ook al 8 jaar in gebruik en mijn ervaring met de Mailsecurity en de Remote Administrator, de nederlandse verkoop en nederlandse supportdesk, en de korte lijntjes rechtstreeks met de fabrikant, gaf voor mij de doorslag. ESET Remote Administrator heeft ook keurig een verwijder optie die in Norman ontbrak en ik handmatig alle werkstations bij langs moest.
Daarbij heb ik ESET hun nederlandse supportafdeling zelf bij ons de Mailsecurity en Remote Administrator laten installeren om mij er van te verzekeren dat het goed ging en goed geïnstalleerd was. Dus naderhand hoefde ik alleen maar de werkstations en servers uit te rollen.
Wat nog wel goed is op te merken, het feit dat we voorheen Norman alleen installeerden op die plek waar er gebruikers inloggen, dus pc's/laptops en citrix (terminal) servers, maar ESET aan raadt zoveel mogelijk de ESET File Security op servers te installeren om hiermee te voorkomen dat ze als 'springplank' (beach head) worden gebruikt door Wannacry-achtigen en andere cryptolockers! Voorheen was altijd de filosofie 'waarom wil je anti-virus op een fileserver als de eindgebruiker toch al bescherming heeft en je onnodig dan files gaat zitten scannen die anders nooit aangeraakt worden. Nou, daarom dus !!

Ik vond dit wel een noemenswaardig feit.
[
Voor 70% gewijzigd door
Alfa Novanta op 08-11-2017 20:51
]