Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:18
Redsfan schreef op zondag 19 maart 2017 @ 22:54:
Uw PC heeft mogelijk geen zin in avast ;) zoals ik een jaar geleden steeds problemen had met Panda.
Er is ook nog Bitdefender free Edition als je voor gratis wil gaan, vind ik een zeer goeie!

https://www.bitdefender.com/solutions/free.html
Goed advies! 8)7......waardeloos antwoord

[ Voor 3% gewijzigd door prinsvlad op 20-03-2017 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-07 05:34
Hi All,

Beetje zitten zoeken maar nog niet echt een antwoord kunnen vinden :)

Eigenlijk nooit een virusscanner gebruikt (Windows defender and that's it) maar kreeg toch steeds vaker te horen dat dit niet handig was.

Nu heb ik de F-Secure virusscanner van Ziggo gedownload (gratis voor abonneehouders) en vroeg mij af of dit een beetje een goede scanner is. Bij Informatique is namelijk ook G Data (internet security) in de aanbieding (22,95 voor 1 jaar tegen 39,95 op de website van G data zelf).

Ben benieuwd naar jullie reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Redsfan schreef op zondag 19 maart 2017 @ 22:54:
Uw PC heeft mogelijk geen zin in avast ;) zoals ik een jaar geleden steeds problemen had met Panda.
Er is ook nog Bitdefender free Edition als je voor gratis wil gaan, vind ik een zeer goeie!

https://www.bitdefender.com/solutions/free.html
Thnx!

De nieuwste versie is net uitgekomen, Bitdefender Free Edition 2017.
Werkt perfect. Deze versie heeft dezelfde engine voor antivirus, phishing en malware als de betaalde variant. Alleen dan zonder de extra's als password manager, file shredder, die heb ik toch niet nodig.

Je link werkte alleen niet, deze wel.

https://www.gratissoftwar...free-edition-virusscanner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 15:41
MSE / Windows Defender doet het de laatste tijd aardig goed in de tests:

https://www.av-comparativ.../avc_factsheet2017_03.pdf

https://www.av-test.org/e...y-essentials-4.10-170547/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
remco8264 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 01:56:

MSE / Windows Defender doet het de laatste tijd aardig goed in de tests:
Nee. Kjk onder Windows 10, Windows Defender scoort onder beveiliging hier het slechtste van allemaal.

https://www.av-test.org/e.../home-windows/windows-10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco8264
CR2032 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 07:34:
[...]

Nee. Kjk onder Windows 10, Windows Defender scoort onder beveiliging hier het slechtste van allemaal.

https://www.av-test.org/e.../home-windows/windows-10/
Dat zijn nog oudere tests. Als je de laatste twee testen van Windows 7 vergelijkt, zie je een duidelijke verbetering. AV-comparatives is ook recenter.

[ Voor 16% gewijzigd door remco8264 op 19-04-2017 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
remco8264 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:50:
[...]

Dat zijn nog oudere tests. Als je de laatste twee testen van Windows 7 vergelijkt, zie je een duidelijke verbetering. AV-comparatives is ook recenter.
Nee, dat zijn de meest recente testen met Windows 10 en Windows Defender. De links die jij aanhaalt zijn beiden alleen Windows 7 en die heeft Microsoft Security Essentials.

Blijven hangen bij Windows Defender is niet aan te raden, die scoort het slechtst uit de test. Gebruik je Windows 10 dan kun je veel beter Bitdefender Free Edition 2017 of Avira nemen. Windows 7 is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remco8264 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:50:
[...]

De laatste testen met Windows 7 zijn ongelijk aan de testen met Defender op Windows 10. De test geeft ook duidelijk aan dat security essentials is getest (waarbij ook deze niet in de top 5 lijkt te kunnen scoren). Het is raadzamer om bij Windows 10 / Defender te kijken denk ik. Hoewel er stappen in de goede richting worden gezet is Defender nog niet on-par met de grote namen blijkt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco8264
Misschien was mijn reactie wat te kort door de bocht. Ik doelde niet zozeer op de vergelijking met andere scanners (de ranglijst) maar op Microsoft op zich (dus de percentages).

Voorheen scoorde Microsoft slecht (vooral op zero days), maar de laatste tijd zijn die percentages flink gestegen. Ik kijk even naar MSE op Windows 7 (resultaten van AV-test):
  • januari - februari 2016: 91.8% / 86.4% --> protection score 3.0 van 6.0
  • juli - augustus 2016: 95.2% / 88.6% --> protection score 3.5 van 6.0
  • januari - februari 2017: 100% / 100% --> protection score 5.5 van 6.0)
De laatste maanden scoort MSE hoger in het detecteren van malware. De tijd zal leren of dit toeval is.

De november-december test van Windows Defender (op Windows 8.1) scoorde ook al wat hoger: 96.9% / 98.7% --> protection score 4.5 van 6.0.

Ik begrijp dat je de scores van Windows 7, Windows 8.1 en Windows 10 niet één-op-één kunt vergelijken, maar ik geloof dat de trend wel hetzelfde is. MSE en Defender gebruiken dezelfde definities en dezelfde cloudbescherming (MAPS). Dus als MSE meer malware detecteert, detecteert Defender die ook. De percentages zullen misschien iets verschillen, maar geen 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johann0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-04 14:50
Vraagje, als je je Avast online security browser plugin uitschakelt wordt er er dan ook geen browser history gedeeld met avast? En hoe weerhoud dit zich tot Malwarebytes real time web protection die HPhosts gebruikt voor het blocken van websites?

[ Voor 5% gewijzigd door Johann0r op 20-04-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
remco8264 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 00:19:
Misschien was mijn reactie wat te kort door de bocht. Ik doelde niet zozeer op de vergelijking met andere scanners (de ranglijst) maar op Microsoft op zich (dus de percentages).

Voorheen scoorde Microsoft slecht (vooral op zero days), maar de laatste tijd zijn die percentages flink gestegen. Ik kijk even naar MSE op Windows 7 (resultaten van AV-test):
  • januari - februari 2016: 91.8% / 86.4% --> protection score 3.0 van 6.0
  • juli - augustus 2016: 95.2% / 88.6% --> protection score 3.5 van 6.0
  • januari - februari 2017: 100% / 100% --> protection score 5.5 van 6.0)
De laatste maanden scoort MSE hoger in het detecteren van malware. De tijd zal leren of dit toeval is.

De november-december test van Windows Defender (op Windows 8.1) scoorde ook al wat hoger: 96.9% / 98.7% --> protection score 4.5 van 6.0.

Ik begrijp dat je de scores van Windows 7, Windows 8.1 en Windows 10 niet één-op-één kunt vergelijken, maar ik geloof dat de trend wel hetzelfde is. MSE en Defender gebruiken dezelfde definities en dezelfde cloudbescherming (MAPS). Dus als MSE meer malware detecteert, detecteert Defender die ook. De percentages zullen misschien iets verschillen, maar geen 10%.
Laten we eerst maar eens de nieuwste resultaten afwachten van Windows 10. Anders is het alleen maar speculatie.

Tot nu toe blijkt uit alle testen dat in Windows Defender in Windows 10 absoluut de slechtste virusbescherming geeft. Geen ramp, er zijn genoeg gratis antivirus programma's die wel de maximale veiligheidsscore halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brekers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-07 13:35
Heb diversen antivirussen gebruikt deze afgelopen twee jaar en ik loop toch telkens tegen hetzelfde puntje aan: Welke is het beste voor beveiliging en welke houdt mijn privacy gewaarborgd?

Hopelijk krijg ik antwoord van jullie medetweakers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antilochos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-07 14:56
Brekers schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 14:41:
Heb diversen antivirussen gebruikt deze afgelopen twee jaar en ik loop toch telkens tegen hetzelfde puntje aan: Welke is het beste voor beveiliging en welke houdt mijn privacy gewaarborgd?

Hopelijk krijg ik antwoord van jullie medetweakers. ;)
Gebruik zelf Norton en vertrouw er op dat Norton, net als iedere betaalde anti-virus etc, je privacy respecteert. Het is tenslotte een taak van het programma om die juist te beschermen!

Misschien naïef, maar het komt altijd op vertrouwen aan.

Wil je meer, dan zul je naar een vpn moeten (wat vaak diezelfde bedrijven ook aanbieden) en ook hier weer is het maar of je hen vertrouwt of niet.

De vraag is ook; is er aanleiding om meer privacy (dus anonimiteit) te hebben dan een regulier (doch goed functionerend) programma biedt? Want dan ben je ofwel een persoon cq instantie die toch wel speciaal is, of wel je houdt je bezig met illegale zaken.
Heb echter een idee dat veel mensen dit zullen betwisten... (is ook goed dat men hier scherp op is!) Ik persoonlijk voel die drang echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-07 15:05
Meer mensen hier die last hebben van extreem trage laadtijden van pagina's als je de websecurity opties hebt aangevinkt? SSL Scannen, phishing, etc. Betreft Bitdefender Total Security 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-07 17:32
Uit de poll maak ik uit dat duitste Avira AntiVir de beste is aangezien die de meeste punten heeft.
In hoeverre is het zo dat deze je pc beschermt als bijvoorbeeld een betaald applicatie.
Ik hoef niet de servers te beveiligen of wat dan ook maar der mate wel een fatsoenlijke beveiliging.

Heb zelf ad blockers geïnstalleerd etcetc dus voor popups en dergelijke doe ik het niet.
Meer de wat diepere virussen, kan iemand mij een heldere antwoord op geven? hoe goed het nou echt is tov andere virusscanners....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-07 17:25

PinusRigida

I put the p in pool.

Voor de ene is "dit" de beste, de andere zweert bij "deze"...

Persoonlijk heb ik de beste ervaringen met Sophos home... gratis, cloudbased (geen suite op lokale machine, slechts client-software), geen reclame(!!) is wel heel simpel en mogelijks wat beperkt voor sommigen die meer opties willen. Snel en makkelijk toestellen toevoegen via de cloud. Lokaal kan je slechts een simpele scan uitvoeren en definities updaten. Naar mijn ervaring heeft hij minimale impact op prestaties van het systeem.

Ik heb een Asus ROG met Windows10, 64bit dat draait op een i76700HQ met 8GB DDR4 RAM.

Na een poos vond ik Sophos iets te simpel, zeer goed maar... ik wou wat meer opties, netwerkscan etc... toen ik las dat er een (beperkte) passwordmanager in AVAST free bestond en dat die verder héél volledig is voor een gratis versie en op de koop toe op nagenoeg alle websites hoog aangeschreven stond heb ik het maar geprobeerd en mijn eerlijke ervaring, ik probeer niemand voor de borst te stoten maar toch merkte ik een aanzienlijke vertraging in opstart/afsluit tijden en vooral in het laden van webpagina's.
Mijn laptop heeft SSD en dus ik ben gewoon dat die heel snappy is, booten, normaal tussen de 5 en 7 seconden was met AVAST makkelijk het dubbele en surfen in zowel Chrome als Edge was echt duidelijk trager.

Toen ik diezelfde dag problemen met netwerk begon te krijgen was ik er helemaal klaar mee; in de laatste jaren niet één netwerkprobleem gekend maar de dag dat ik AVAST Free installeerde verloor ik plots om onbekende reden netwerkconnectie op al mijn toestellen (Laptop, smartphone en 2 tablets).

Nu vermoed ik dat die netwerkproblemen te maken hadden met de netwerkscan in AVAST (nochtans had ik geen parameters aangepast ofzo, gewoon laten scannen), ik zou echt niet weten hoe dit anders mogelijk zou geweest zijn. Het was ook niet onmiddellijk na of tijdens die scan, het was pas enkele uren later, 's avonds dat ik merkte van hey: ik heb 4 streepjes bereik op smartphone maar toch blijkt internet niet te werken, hetzelfde met tablet 1, tablet 2 en ja hoor, ook met Laptop (Ethernet): "connected, no internet"

Probleem was ook onbekend: "check your connection" maar probleemoplossing bood geen enkele oorzaak... Avast er af gewipt, reboot, ook een reboot van router en raar maar waar: geen enkel netwerkprobleem meer.

Als de bliksem terug naar Sophos gegaan. :Y

Nu zeg ik niet dat AVAST slecht is, kan me inbeelden dat sommigen er echt tevreden over zijn, maar ik was dat in geen geval.

[ Voor 20% gewijzigd door PinusRigida op 09-05-2017 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
PinusRigida schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:57:

Persoonlijk heb ik de beste ervaringen met Sophos home... gratis, cloudbased (geen suite op lokale machine, slechts client-software), geen reclame(!!) is wel heel simpel en mogelijks wat beperkt voor sommigen die meer opties willen. Snel en makkelijk toestellen toevoegen via de cloud. Lokaal kan je slechts een simpele scan uitvoeren en definities updaten. Naar mijn ervaring heeft hij minimale impact op prestaties van het systeem.
Persoonlijk ben ik helemaal afgestapt van Sophos Home... Het leek leuk en ben er ook een tijdje tevreden over geweest, maar na verloop van tijd liep ik tegen steeds meer dingen aan.
  • Scans starten via online dashboard werkte bijna nooit
  • Performance impact op laptop was echt groot
  • Sophos blokkeerde bij één pc plots internet. Wel connected, maar geen enkele internetpagina laadde (of echt enorm traag). Geen idee wat daar fout is gegaan, maar verwijderen was de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Freakster86 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:31:
[...]

Persoonlijk ben ik helemaal afgestapt van Sophos Home... Het leek leuk en ben er ook een tijdje tevreden over geweest, maar na verloop van tijd liep ik tegen steeds meer dingen aan.
  • Scans starten via online dashboard werkte bijna nooit
  • Performance impact op laptop was echt groot
  • Sophos blokkeerde bij één pc plots internet. Wel connected, maar geen enkele internetpagina laadde (of echt enorm traag). Geen idee wat daar fout is gegaan, maar verwijderen was de enige oplossing.
Zo zie je maar hoe zulke zaken zodanig kunnen verschillen van systeem tot systeem... en dus ook meningen... ik kan je echt zeggen dat ik dit nooit heb gekend met Sophos, nooit problemen ondervonden om scans te starten, niet via het icoontje in de taskbar, noch via het online dashboard, ik ondervond zo goed als geen impact op mijn laptop en dat probleem dat je zegt van je internetconnectie: wel connected maar geen enkele internetpagina laadde... dat had ik met AVAST en heb ik met Sophos nooit gehad.

Dus ik denk echt dat het neerkomt op een persoonlijke voorkeur, mijn pa houdt al jaren voet bij stuk dat Norton "de beste" is... maar ik kan die mening totaal niet delen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Op zoek naar een andere virusscanner. En dan 1 met een licentie voor 3 pc's zodat ze thuis ook weer rustig kunnen internetten. Zelf hou ik wel rekening mee met wat ik wel/niet aanklik, maarja thuis kijken ze natuurlijk wat minder strak.

Voorheen altijd Panda gehad en beviel goed en simpele interface. Alleen die worden ook elk jaar duurder en vagere verplichtingen tijdens verlengingen. Geen zin in automatische verlengingen en verplichtingen (je kan die optie wel uitvinken maar kan je de bestelling niet voltooien 8)7 )

Nu kwam ik deze tegen: https://www.bitdefender.nl/solutions/internet-security.html
Meer mensen ervaring mee? Gaat er dus voornamelijk om dat je niet kapot gespamt wordt met popups, reclames, meldingen etc. Want daar worden ze thuis helemaal gek van. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Paulus07 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 19:24:
Op zoek naar een andere virusscanner. En dan 1 met een licentie voor 3 pc's zodat ze thuis ook weer rustig kunnen internetten. Zelf hou ik wel rekening mee met wat ik wel/niet aanklik, maarja thuis kijken ze natuurlijk wat minder strak.

Voorheen altijd Panda gehad en beviel goed en simpele interface. Alleen die worden ook elk jaar duurder en vagere verplichtingen tijdens verlengingen. Geen zin in automatische verlengingen en verplichtingen (je kan die optie wel uitvinken maar kan je de bestelling niet voltooien 8)7 )

Nu kwam ik deze tegen: https://www.bitdefender.nl/solutions/internet-security.html
Meer mensen ervaring mee? Gaat er dus voornamelijk om dat je niet kapot gespamt wordt met popups, reclames, meldingen etc. Want daar worden ze thuis helemaal gek van. :P
Indien je legale software hebt thuis,kun je goed af met Defender/MSE. Tegen spyware etc kun je superantispyware erbij gebruiken. Als er niet op rare sites van alles doorgeklikt wordt, of illegale downloads
hoef je niet zo druk te maken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hackus schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:15:
[...]

Indien je legale software hebt thuis,kun je goed af met Defender/MSE. Tegen spyware etc kun je superantispyware erbij gebruiken. Als er niet op rare sites van alles doorgeklikt wordt, of illegale downloads
hoef je niet zo druk te maken.
Imho geen goed advies als je wilt gaan voor betere beveiliging. Defender / MSE scoort in de bekendere testen nog altijd behoorlijk lager dan de top 5 in de meeste gevallen. Om besmet te raken is het bezoeken van rare sites of het gebruiken van illegale downloads geen vereiste. Denk aan besmette advertentienetwerken (praktijk voorbeelden genoeg), besmette hardware (idem), ransomware etc.

Het mooie is; er zijn objectieve testen en de meeste fabrikanten leveren een trail versie zodat iedereen voor zichzelf kan bekijken wat de beste oplossing in zijn / haar situatie is. Maar... doe dat dan wel op basis van goed onderzoek en onderschat de risico's niet / overschat je eigen invloed zonder scanner niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bor schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 21:42:
[...]

Imho geen goed advies als je wilt gaan voor betere beveiliging. Defender / MSE scoort in de bekendere testen nog altijd behoorlijk lager dan de top 5 in de meeste gevallen. Om besmet te raken is het bezoeken van rare sites of het gebruiken van illegale downloads geen vereiste. Denk aan besmette advertentienetwerken (praktijk voorbeelden genoeg), besmette hardware (idem), ransomware etc.

Het mooie is; er zijn objectieve testen en de meeste fabrikanten leveren een trail versie zodat iedereen voor zichzelf kan bekijken wat de beste oplossing in zijn / haar situatie is. Maar... doe dat dan wel op basis van goed onderzoek en onderschat de risico's niet / overschat je eigen invloed zonder scanner niet.
Je gezin informeren en je browser beveiligen helpt al veel voor consumenten gebruik.
evt. bij twijfel gratis Avira AV, of dergelijks gebruiken. CoMoDo IS is gratis voor huisgebruik en kleine bedrijven. Ik zou geen geld uitgeven aan IS software. Random IS installeren zonder geavanceerde instellingen helpt ook weinig. Maar goed, ik weet niet hoe kundig Paulus is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hackus schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 22:06:
[...]

Je gezin informeren en je browser beveiligen helpt al veel voor consumenten gebruik.
evt. bij twijfel gratis Avira AV, of dergelijks gebruiken. CoMoDo IS is gratis voor huisgebruik en kleine bedrijven. Ik zou geen geld uitgeven aan IS software. Random IS installeren zonder geavanceerde instellingen helpt ook weinig. Maar goed, ik weet niet hoe kundig Paulus is.
Comodo is ook een voorbeeld van een product dat als anti-malware beneden pijl presteert. Je gezin informeren en je browser beveiligen helpt inderdaad maar als afdoende advies laat dat nogal te wensen over. Mijn advies: kies altijd een anti malware product die aantoonbaar goed beschermt en neem aanvullende maatregelen. Beveiliging is zo sterk als de zwakste schakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:51

Onbekend

...

Ik heb anderhalf jaar geleden daarvan een trial geprobeerd, maar die blokkeerde voor mij te veel. (Poorten werden dicht gezet en sommige applicaties werkten niet meer.)
Maar zoals hierboven al is geschreven kan het voor de ander wel de ideale virusscanner zijn.

Ik gebruik overigens alleen een virusscanner, en geen internet security e.d. Ik heb jaren lang AVG Free gedraaid, maar na de grote hoeveelheid pop-ups overgestapt naar Avast. Volgens mij is Avast geen erg slechte keuze maar het aantal pop-up-meldingen begint wel toe te nemen...

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:27
Bor schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 22:17:
[...]

Comodo is ook een voorbeeld van een product dat als anti-malware beneden pijl presteert.
Als je bescherming louter als detectie definieert dan mis je de kracht van het hele pakket.

Laat je browsers in de sandbox draaien en geniet de bescherming daarvan naast je favoriete detectie gebaseerde oplossing. Ik gebruik de suite maar weet dat er genoeg Comodo gebruikers zijn die enkel de firewall gebruiken met daarnaast hun favoriete detectie gebaseerde oplossing.

De sandbox beschermt je ook tegen malware waar nog geen detectie voor is. Dat is de ware kracht van een sandbox ongeacht of die van Comodo of van een andere fabrikant is. Ik ben voorstander van een proactieve bescherming middels HIPS en/of sandbox. Daarnaast gebruik ik ook ad blockers.

Ik word kriegel, krijg uitslag en puistjes als ik achter andermans systeem zit met louter een detectie gebaseerde beveiligingsoplossing. Ik weet dan niet wat er draait op het systeem en weet dat ik er geen controle over heb. Scary as living f***... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-07 15:38

Louw Post

Cerenas

PinusRigida schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:57:

...

Als de bliksem terug naar Sophos gegaan. :Y

Nu zeg ik niet dat AVAST slecht is, kan me inbeelden dat sommigen er echt tevreden over zijn, maar ik was dat in geen geval.
Je weet dat de NHS ziekenhuizen die recentelijk geraakt zijn door WannaCry ook Sophos draaien? :+

Het kan zijn dat je één van de verwijder tools moet gebruiken om de virusscanner volledig opgeruimd te krijgen, dat kan wel eens problemen veroorzaken als er nog oude bestanden staan.

Zelf ook vele virusscanners gebruikt en eigenlijk nooit problemen gehad, maar omdat BitDefender altijd als 1 van de betere uit de tests komt heb ik die al sinds een tijdje draaien en eigenlijk nooit problemen mee gehad, al zit ik zelf in de IT dus ik klik of download niet zomaar willekeurige zooi op het internet. BitDefender heeft een silent mode waardoor je geen pop-ups krijgt en het zelf zijn gangetje gaat.

Enige probleem wat ik af en toe heb is dat de ransomware module sommige games blokkeert om wijzigingen aan te brengen in de save files die in mijn documenten staan. Dus een aantal games moet ik dan whitelisten in die module.

[ Voor 7% gewijzigd door Louw Post op 16-05-2017 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Louw Post schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:14:
[...]

Je weet dat de NHS ziekenhuizen die recentelijk geraakt zijn door WannaCry ook Sophos draaien? :+
Geen idee maar bij deze weet ik het nu. :)
Het kan zijn dat je één van de verwijder tools moet gebruiken om de virusscanner volledig opgeruimd te krijgen, dat kan wel eens problemen veroorzaken als er nog oude bestanden staan.
Goh, ik heb geen enkel probleem meer nu; Ik heb AVAST gewoon verwijderd via configuratiescherm van Windows 10 (verwijderen van software en apps) = miraculeuze verdwijning van àlle problemen... toch een raar toeval als je't mij vraagt.

Ik heb helemaal niks tegen AVAST ofzo maar ik kan alleen maar constateren dat het mij een hele hoop gezeik heeft gegeven...
En moest ik nog met een pentium 2'tje van 14 jaar geleden werken zou ik het kunnen snappen maar ik begrijp echt niet hoe het mijn systeem zo kon vertragen.

[quote]

[...]

[ Voor 16% gewijzigd door PinusRigida op 16-05-2017 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Louw Post schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:14:
[...]

[...]

Zelf ook vele virusscanners gebruikt en eigenlijk nooit problemen gehad, maar omdat BitDefender altijd als 1 van de betere uit de tests komt heb ik die al sinds een tijdje draaien en eigenlijk nooit problemen mee gehad, al zit ik zelf in de IT dus ik klik of download niet zomaar willekeurige zooi op het internet. BitDefender heeft een silent mode waardoor je geen pop-ups krijgt en het zelf zijn gangetje gaat.

Enige probleem wat ik af en toe heb is dat de ransomware module sommige games blokkeert om wijzigingen aan te brengen in de save files die in mijn documenten staan. Dus een aantal games moet ik dan whitelisten in die module.
Ben nog aan het kijken. Want die Panda is vandaag de dag maar raar bezig. Kijk je p de site kom je uit op Totaal:€ 55,98

Wil je na jaren klant te zijn je product verlengen kom je met precies dezelfde producten/opties uit op:
Total:€76.98

ja daaagggg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
CR2032 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:15:
[...]

Nee, dat zijn de meest recente testen met Windows 10 en Windows Defender. De links die jij aanhaalt zijn beiden alleen Windows 7 en die heeft Microsoft Security Essentials.

Blijven hangen bij Windows Defender is niet aan te raden, die scoort het slechtst uit de test. Gebruik je Windows 10 dan kun je veel beter Bitdefender Free Edition 2017 of Avira nemen. Windows 7 is een ander verhaal.
Inmiddels achterhaald. Defender wordt steeds beter , ondanks dat gebruik ik het momenteel niet , maar houdt het in de gaten. Staat qua score op eenzelfde voet met Bullguard volgens de laatste AV-Test van deze maand.

https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
prinsvlad schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 21:38:
[...]

Inmiddels achterhaald. Defender wordt steeds beter , ondanks dat gebruik ik het momenteel niet , maar houdt het in de gaten. Staat qua score op eenzelfde voet met Bullguard volgens de laatste AV-Test van deze maand.

Je pakt daarmee wel een vergelijking met een scanner die in de onderkant van de chart presteert en wanneer je meerdere zaken meerekent laat Defender Bullguard nog steeds voor zich. Hoewel Defender steeds beter wordt doet het nog niet mee in de top 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
[...]

Inderdaad, beter maar niet een aanrader. Want nog geen vergelijking met bijvoorbeeld het gratis Bitdefender die de maximale score haalt op het belangrijkste onderdeel: bescherming. Die gratis versie heeft namelijk dezelfde engine als de betaalde.

Al heb ik inmiddels een nog veel betere oplossing gevonden: volledig over naar Fedora Linux en Windows vaarwel gezegd. Nu hoef je helemaal geen virusscanner meer te hebben. :)

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 27-05-2017 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CR2032 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 22:46:
[...]

Inderdaad, beter maar niet een aanrader. Want nog geen vergelijking met bijvoorbeeld het gratis Bitdefender die de maximale score haalt op het belangrijkste onderdeel: bescherming. Die gratis versie heeft namelijk dezelfde engine als de betaalde.
Heb je daar een bron voor? Afaik draait de gratis versie op een oudere versie en heeft deze minder features dan de internet security versie dit getest is. De free versie biedt bijvoorbeeld geen Photon techniek.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 27-05-2017 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Bor schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 22:59:
[...]

Heb je daar een bron voor? Afaik draait de gratis versie op een oudere versie en heeft deze minder features dan de internet security versie dit getest is. De free versie biedt bijvoorbeeld geen Photon techniek.
Jawel. Het enige verschil is dat je bij de Free edition niet alle extra's krijgt die wel in de betaalde variant zitten zoals Wallet, Ouderlijk toezicht, etc.

Bitdefender Antivirus Free Edition (2017)
PROS
Same antivirus protection as for-pay Bitdefender. Excellent scores from independent testing labs. Top antiphishing score.

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2421252,00.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Die Free is vlgns mij idd geupdate dit jaar, ziet er nu meer uit als de betaalde en niet meer die oude look.
Bij iemand waar die geïnstalleerd stond zorgde één van de laatste updates er echter voor dat Firefox niet meer vooruit te branden was (https://www.google.nl/sea...r&ei=Kt4tWZPpBM3c8AfsrpMg) maar dat is inmiddels ook allang weer opgelost lees ik.

[ Voor 70% gewijzigd door apis29 op 30-05-2017 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Steeds beter, dat mag ook wel met nieuws: Hackers zetten inloggegevens van BitDefender-klanten online , waar BitDefender de passworden van klanten plain text!!! 8)7 had opgeslagen ;)

Mijn AV abonnement (van Emsisoft) loopt ook weer ten einde. Jammer dat er amper testen beschikbaar zijn over AV privacy policies en hoe AV's user data gebruiken/misbruiken. Denk dat ik daarom maar Emsisoft verleng, daar heb ik kwa privacy momenteel de meeste vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Laatst online: 16-07 21:06
Momenteel ben ik bezig met een 30 dagen trial van Kaspersky. Het plan is om hierna een trial van Bitdefender te doen om dan uiteindelijk te kiezen tussen deze twee. Na me wat georiënteerd te hebben heb ik gelezen dat virusscanners zichzelf niet altijd 100% verwijderen. Hoe zijn jullie ervaringen met deze twee als het op deinstalleren aan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:51

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Norton Security Premium (3.0) heeft op dit moment een erg lage prijs. Als je updatet komen de nieuwe dagen bovenop de dagen van je huidige abonnement. Zijn er bezwaren om gewoon 2 van deze pakketten te kopen en dus 730 dagen bescherming te hebben?

Ik vraag me bijv. af of ik dan op versie 3.0 zou blijven staan voor de komende 2 jaar, maar mijn ervaring tot nu toe is dat je gedurende je abonnement gewoon alle updates en upgrades krijgt.

Zie ik iets over het hoofd?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-07 19:44
Jorgen schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:24:
Norton Security Premium (3.0) heeft op dit moment een erg lage prijs. Als je updatet komen de nieuwe dagen bovenop de dagen van je huidige abonnement. Zijn er bezwaren om gewoon 2 van deze pakketten te kopen en dus 730 dagen bescherming te hebben?

Ik vraag me bijv. af of ik dan op versie 3.0 zou blijven staan voor de komende 2 jaar, maar mijn ervaring tot nu toe is dat je gedurende je abonnement gewoon alle updates en upgrades krijgt.

Zie ik iets over het hoofd?
Als ik op de norton site kijk, kost premium voor 1 jaar nu 60 euro, voor 2 jaar wordt dat 120 euro voor 730 dagen. Waarom niet gewoon kiezen voor hun 2 jarige abonnement? kost je 110 euro voor 730 dagen :)
Over het algemeen krijg je inderdaad altijd wel de laatste software versies, maar garanties heb je niet natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:51

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Niet bij Norton zelf bestellen natuurlijk. In de pricewatch kost de goedkoopste licentie voor 1 jaar € 25! :) Twee van die is goedkoper dan 1 jaar via Norton zelf.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Sowieso, shop rond. Ik heb uiteindelijk mijn BitDefender licentie met voor de helft officieel bij BitDefender gekocht:
Phuncz schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:20:
- gekocht in de UK, daar is de prijs £30 voor 3 devices en 2 jaren en werkt hier gewoon ook. In NL is dat €70, in België €40 maar daar werkte het al een aantal dagen niet om te kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Phuncz op 07-06-2017 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-07 16:24
Ik heb zelf Bitdefender gebruikt voor de laatste paar jaren en beviel me wel aardig, maar de klantenservice is wel drie keer niks helaas en mijn licentie verloopt binnenkort. Ik overweeg om over te stappen naar Emsisoft. Ik lees heel wat goede reacties erover of verschillende fora en https://www.av-comparatives.org/.

Hebben jullie enig ervaring ermee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Emsisoft is een minder bekend maar interessant product. In mijn ogen lever je iets in wat betreft beveiliging ten opzichte van Bitdefender (welke vaak net iets beter scoort) maar je krijgt er een product wat wordt ontwikkeld door een betrokken leverancier voor terug. Wel vind ik Emsisoft duur wanneer je deze met de concurrentie vergelijkt welke regelmatig aanbiedingen hebben. Volgens mij hebben ze nog een loyaliteitsprogramma waarmee je minder betaald na vaker verlengt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-06 13:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik heb de tabel gezien, alleen die statistieken zijn niet voldoende...

Zit zelf eigenlijk te twijfel tussen Kaspersky Internet Security en Eset Internet security.
Zelf heb ik Eset draaien (Heb ik gekregen en anders zou ik Windows defender draaien.
Ik ga zelf denk Kaspersky draaien in een VM.

Even vraag naar Norton gebruikers...
Waarom gebruik je Norton? en werk je in je in de IT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sephiroth72
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik heb een goedkope site gevonden voor Malwarebytes Premium Lifetime keys.

code:
1
https://bluejadeservices.com/collections/malwarebyteslifetimekey

Gekocht en binnen 5 minuten key ontvangen en geactiveerd.

Klik deze link op eigen risico

[ Voor 11% gewijzigd door iisschots op 04-07-2017 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:41
CR2032 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 17:19:
[...]

Jawel. Het enige verschil is dat je bij de Free edition niet alle extra's krijgt die wel in de betaalde variant zitten zoals Wallet, Ouderlijk toezicht, etc.

Bitdefender Antivirus Free Edition (2017)
PROS
Same antivirus protection as for-pay Bitdefender. Excellent scores from independent testing labs. Top antiphishing score.

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2421252,00.asp
Heeft Bitdefender Antivirus Free Edition ads?

De oude kortingslinkjes werken nu definitief niet meer en moet komend half jaar op zoek naar een verlenging voor m'n 3jaar/3pc deal voor iets van 25eur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Rukapul schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 15:37:
[...]

Heeft Bitdefender Antivirus Free Edition ads?

De oude kortingslinkjes werken nu definitief niet meer en moet komend half jaar op zoek naar een verlenging voor m'n 3jaar/3pc deal voor iets van 25eur :+
Nee, geen ads. Van Bitdefender Free merk je eigenlijk heel weinig want doet al het werk ongemerkt op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
Sephiroth72 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 15:31:
Ik heb een goedkope site gevonden voor Malwarebytes Premium Lifetime keys.

https://bluejadeservices....s/malwarebyteslifetimekey

Gekocht en binnen 5 minuten key ontvangen en geactiveerd.
En het is zeker dat dit lifetime license keys zijn?. Je hebt dus een sleutel en een ID ontvangen?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:32
prinsvlad schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:41:
[...]

En het is zeker dat dit lifetime license keys zijn?. Je hebt dus een sleutel en een ID ontvangen?.
Ws keys van vorige versie en die zijn idd lifetime. Ik heb ook de vorige versie gekocht en kan blijvend heerlijk updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sephiroth72
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-09-2024
prinsvlad schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:41:
[...]

Yes, Sleutel en ID ontvangen. Gebruik 'summer15' voor 15% korting. Let op verloopt op 5 juli 2017.

[ Voor 12% gewijzigd door Sephiroth72 op 03-07-2017 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rain2reign schreef op zondag 25 juni 2017 @ 01:04:
Ik heb zelf Bitdefender gebruikt voor de laatste paar jaren en beviel me wel aardig, maar de klantenservice is wel drie keer niks helaas en mijn licentie verloopt binnenkort. Ik overweeg om over te stappen naar Emsisoft. Ik lees heel wat goede reacties erover of verschillende fora en https://www.av-comparatives.org/.

Hebben jullie enig ervaring ermee? :)
Ik gebruik Emsisoft, omdat het uitblinkt op het gebied van privacy. Virusscanners zitten namelijk diep in je systeem, ze kunnen gemakkelijk je surfgedrag/data volgen, je bestanden indexeren/uploaden, je emailcontacten in kaart brengen etc. Emsisoft biedt/bood één van de beste privacy policies, en kaarte privacy ook aan als een feature. Onduidelijk is in hoeverre ze dit nog steeds zien als een feature, want het staat niet meer als een *feature* aangekaart.

Een scanner als Kaspersky is wel een stuk beter denk ik. Zo stelt de firewall van Emsisoft weinig voor vergeleken met die van Kaspersky. (Dit geldt waarschijnlijk ook voor bijna alle andere virusscanners t.o.v. Kaspersky.) Maar ik vertrouw Kaspersky kwa privacy voor geen meter. Kwa privacy beschouw ik het als spyware van de KGB/FSB.
(Firewalls zijn tegenwoordig minder belangrijk dan vroeger.)

Verder maakt Emsisoft ook gebruik van BitDefender componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
Cyb schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 00:21:
[...]

Ik gebruik Emsisoft, omdat het uitblinkt op het gebied van privacy. Virusscanners zitten namelijk diep in je systeem, ze kunnen gemakkelijk je surfgedrag/data volgen, je bestanden indexeren/uploaden, je emailcontacten in kaart brengen etc. Emsisoft biedt/bood één van de beste privacy policies, en kaarte privacy ook aan als een feature. Onduidelijk is in hoeverre ze dit nog steeds zien als een feature, want het staat niet meer als een *feature* aangekaart.

Een scanner als Kaspersky is wel een stuk beter denk ik. Zo stelt de firewall van Emsisoft weinig voor vergeleken met die van Kaspersky. (Dit geldt waarschijnlijk ook voor bijna alle andere virusscanners t.o.v. Kaspersky.) Maar ik vertrouw Kaspersky kwa privacy voor geen meter. Kwa privacy beschouw ik het als spyware van de KGB/FSB.
(Firewalls zijn tegenwoordig minder belangrijk dan vroeger.)

Verder maakt Emsisoft ook gebruik van BitDefender componenten.
Dat van het 'feature' wist ik niet, maar ik overweeg het juist om die reden qua privacy. Zelf gebruikt ik altijd de anti-virus plus versie van Bitdefender, ik vindt Windows Firewall (geavanceerde instellingen) wel genoeg en ik heb wel 5 jaartjes Comodo firewall gebruikt voordat het de AV definitions downloade in het firewall toen der tijd. Daar maak ik me niet zo druk om op het moment ;).

Ik had ook ergens (via Google) gelezen dat G-Data ook gebruik maakt van bepaalde Bitdefender componenten plus hun eigen in-house engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-07 03:30
Ik werd zo langzamerhand strontziek van al die popup reclame meldingen van AVG dat ik eens ben overgestapt op de gratis versie van Panda Antivirus. Eens kijken hoe dat de komende week bevalt. Zeker omdat ik nu een nieuwe pc voor m'n moeder ga samenstellen moet er een virusscanner op komen te staan die het minst zeurt en gewoon z'n werk op de achtergrond doet zonder mijn moeder lastig te vallen met moeilijke vragen. Als ze maar gewoon een beetje kan Facebooken, Marktplaatsen en een muziekje luisteren vindt ze het al prima genoeg.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-06 13:15
Modbreak:Lijkt me reclame

[ Voor 97% gewijzigd door iisschots op 21-07-2017 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:49
Dag mede-forummers, even een vraagje.

Ik ben sinds een jaar overgestapt naar Windows 10 en twijfel nog steeds welke virusscanner ik moet gebruiken.
Toen ik op Windows 7 zat, gebruikte ik áltijd een pirateversie van NOD32 (Internet Security) - don't judge me please- en was over deze versie erg te spreken.
Toen ik pas overstapte naar Windows 10, was NOD32 nog niet (goed) compatible met W10 en ben ik Windows Defender gaan gebruiken.
Af en toen blokkeerde hij wel iets, maar nooit echt het idee gehad dat ik volledig virusvrij was zoals ik dat wel met NOD32 had...
Nu heb ik weer een schone installatie van W10 en twijfel ik heel erg tussen 2 virusscanners:

Eset NOD32 Internet Security of Malwarebytes Antimalware (aangezien deze nu ook omgezet is tot volledige realtime scanner).
Ik ben van plan niet meer te piraten en gewoon een legale licentie te kopen.
Als ik NOD32 Internet Security koop voor 3 jaar ben ik €80 kwijt en Malwarebytes kan ik max 2 jaar afsluiten en dan ben ik €60 kwijt.

Qua prijs maakt het me eigenlijk niet zoveel uit, ik wil graag juist de voor- en nadelen weten tegenover elkaar.
Wat zijn jullie meningen/adviezen/ervaringen over deze 2 virusscanners?? Ik kom er zelf niet uit...

Ik wil voor minimaal 2 jaar iets afsluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door Milo44 op 12-07-2017 13:42 ]

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
Milo44 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:37:

Ik ben sinds een jaar overgestapt naar Windows 10 en twijfel nog steeds welke virusscanner ik moet gebruiken.
Toen ik op Windows 7 zat, gebruikte ik áltijd een pirateversie van NOD32 (Internet Security) - don't judge me please- en was over deze versie erg te spreken.
Toen ik pas overstapte naar Windows 10, was NOD32 nog niet (goed) compatible met W10 en ben ik Windows Defender gaan gebruiken.
Af en toen blokkeerde hij wel iets, maar nooit echt het idee gehad dat ik volledig virusvrij was zoals ik dat wel met NOD32 had...
Nu heb ik weer een schone installatie van W10 en twijfel ik heel erg tussen 2 virusscanners:

Eset NOD32 Internet Security of Malwarebytes Antimalware (aangezien deze nu ook omgezet is tot volledige realtime scanner).
Als ik NOD32 Internet Security koop voor 3 jaar ben ik €80 kwijt en Malwarebytes kan ik max 2 jaar afsluiten en dan ben ik €60 kwijt.

Qua prijs maakt het me eigenlijk niet zoveel uit, ik wil graag juist de voor- en nadelen weten tegenover elkaar.
Wat zijn jullie meningen/adviezen/ervaringen over deze 2 virusscanners?? Ik kom er zelf niet uit...

Ikzelf gebruik Bitdefender Anti-virus Plus i.c.m Malwarebytes Anti-Malware (life time licentie; ik had die licentie nog voor de overgang naar abbo). Ben zelf zeer tevreden over deze combinatie.

Als ik zou moeten kiezen uit die twee voor een 'dedicated' anti-virus/malware solution, dan zou ik voor de Eset NOD32 gaan zelf. Malwarebytes heeft naar mijn ervaring, mening, nog niet de 'maturity' en volledige scan detectie(graad) om een zich een AV vervanger te noemen (ook al adverteren ze het zo).

Zodra mijn licentie verloopt in september, van Bitdefender, ga ik de overstap maken naar Emsisoft en Malwarebytes omzetten naar een on-demand scanner of op een andere PC van familie zetten. Misschien ook wel leuk om naar te kijken als overweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 05-07 21:26

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik heb MBAM real time aan en heb na het verlopen van mijn ESET licentie er niets meer op staan en vind het prima zo. MBAM icm Windows Defender is prima mits je geen rare dingen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
Milo44 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:37:

Misschien , als je het interessant vindt , is het een idee je eens te richten op beveiliging op netwerk niveau.
Dit heeft vele voordelen t.o.v beveiliging op client niveau. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een Netwerk Appliance zoals de NFA ( met Sophos software ) of PFsense. Mijn ervaring hiermee is dat je aan de standaard beveiliging , Defender en Firewall , dan meer dan genoeg hebt. Je zou ook zelf een Appliance kunnen bouwen en dan daar de Sophos software op draaien , die overigens voor thuisgebruik tot 50 ip-adressen gratis is.

Anderzijds kost dit meer dan een AV pakket in aanschaf , maar des te langer je er mee werkt hoe goedkoper het wordt.

Op dit moment heb ik geen Appliance in gebruik , maar heb wel vanaf mijn router het totale netwerk via een VPN lopen en de standaard Windows Defender en Firewall icm een SystemWide Ad & Malware blocker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Laatst online: 18:49
Knoop doorgehakt afgelopen weekend en voor NOD32 gegaan.
Het is fijn om het "vertrouwde" ESET popupje weer te zien als mijn pc opstart :)

Bedankt voor de input tot zover!

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:44
Hier voor de zekerheid ook maar eens naar een 'echte' antivirus aan het kijken, vroeger installeerde ik het nog wel eens maar had toch het idee dat de impact te groot was. Daarnaast ook wel eens issues met verkeerde updates die het systeem lieten crashen, dat soort zaken. Dat gecombineerd met het feit dat windwos defender en de firewall toch steeds beter werden draai ik nu al jaren met puur die 2.

An sich bevalt dat prima, maar het leek me toch handig me weer eens te verdiepen in alternatieven. Eigenlijk komt bitdefender (free version) daar steeds heel positief uit dus ben ook geneigd daar eens voor te gaan.

Maar biedt dit nu echt volledige bescherming? Lees vaak tips om MBAM ernaast te draaien bijvoorbeeld, maar is dat met bitdefender ook echt nodig of kan ik die erop zetten en dan windows defender al dan niet uitzetten?

Gaat hier om een windows 10x64 machine btw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-07 17:48
Berlinetta schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:15:

Waarom stel je die vraag? Zijn er twijfels bij Norton dan? Komt volgens mij telkens goed uit de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
dagizmo schreef op zondag 30 juli 2017 @ 12:38:
[...]

Waarom stel je die vraag? Zijn er twijfels bij Norton dan? Komt volgens mij telkens goed uit de test.
Beantwoord mijn vraag, dan beantwoord ik jou vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-07 17:48
Ik kan jouw vraag niet beantwoorden maar in jouw vraag zit een ondertoon waaruit ik opmaak dat Norton een no go is. Ik heb alleen Noeton ervaring uit een ver verleden en dat was niet goed. Sloom, commercieel en toch niet goed genoeg. Maar inmiddels lijken ze juist tot de top te horen als ik de testresultaten zie.

Maar ik hoor graag van anderen.

Kaspersky zou ik namelijk laten liggen vanwege de nauwe verwevenheid met Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
dagizmo schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:53:
Ik kan jouw vraag niet beantwoorden maar in jouw vraag zit een ondertoon waaruit ik opmaak dat Norton een no go is. Ik heb alleen Noeton ervaring uit een ver verleden en dat was niet goed. Sloom, commercieel en toch niet goed genoeg. Maar inmiddels lijken ze juist tot de top te horen als ik de testresultaten zie.

Maar ik hoor graag van anderen.

Kaspersky zou ik namelijk laten liggen vanwege de nauwe verwevenheid met Rusland.
Dit is precies wat ik probeer uit te zoeken. Voor mij maakt het niet uit welke het beste is.
Maar ik wil graag gewoon details van elk pakket weten en wat slechte dingen er van zijn.

Ik test voor het eerst ESET Internet Security versie 10 uit. (Ik heb deze anti virus gekregen.)
Voor mij werkt deze goed, maar ik wil graag achterkomen wat er slecht is aan het pakket.
Voor mij gevoel is hij niet heel erg zwaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Die afkomst informatie vind je bv. hier: Wikipedia: Comparison of antivirus software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Berlinetta schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:15:

1: ik vind het fijn werken, en krijg het sowieso gratis van de baas. 2: ja, ik werk in de IT: bij Norton 8)7

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Knip. Liever niet reageren dan alleen met een sneu smiley ;)

[ Voor 79% gewijzigd door F_J_K op 06-08-2017 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:56
Sinds kort gebruik ik Bitdefender Internet security 2018.

Op al mijn accounts van onedrive.com (web) detecteert Bitdefender geinfecteerde pagina die wordt herkend als een met malware besmette pagina.

Heet daar iemand last van? Op internet kan ik er niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Onedrive gebruik ik zelf niet, maar Bitdefender geeft (net als andere anti malware producten) af en toe false positives.
Zo geeft Bitdefender bij mij altijd een waarschuwing op deze pagina:
http://garmin.openstreetmap.nl/

(pagina is volledig in orde, Bitdefender meent een malicious stukje javascript te herkennen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henk007 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 18:34:
Onedrive gebruik ik zelf niet, maar Bitdefender geeft (net als andere anti malware producten) af en toe false positives.

(pagina is volledig in orde, Bitdefender meent een malicious stukje javascript te herkennen)
Bitdefender (laatste versie, laatste definities) geeft hier op meerdere testsystemen helemaal geen waarschuwing op die pagina. Heb je niet toevallig iets anders draaien of krijg je een malafide advertentie binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:56
Henk007 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 18:34:

Bij mij ook een waarschuving:

Gevonden in: http://garmin.openstreetm.../garmin/queue_length.json
Bitdefender heeft de URL geblokkeerd omdat het untrusted is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Precies, die melding krijg ik ook, maar ik ben verder geen expert op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:40
Meer mensen die gezeur hebben tussen Kaspersky vs Windows 10? Regelmatig begint dat meldingenscherm te piepen beveiligin Win10. Nu kijk in configuratiescherm en dan de beveiligingsstatus. Dan zie ik dat Kaspersky uitstaat en Defender aan... Dan ga ik met de harde bijl er door en zet alles van defender uit in dat icoontje onderin de taakbalk. Maar dan nog krijg ik Kaspersky niet aan. Zeer hinderlijk is dit. Soms is het na een herstart spontaan weer goed maar het hoort niet. Iemand tips? Op zulke momenten mis ik Windows 7 wel eerlijk gezegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evadnl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:43
Heeft iemand dat Family pack in gebruik van Bitdefender? Zoja heb je dit ook bij anderen van familie buiten het huishouden geinstalleerd staan?

Ik heb praktisch het beheer van alle pcs en dergelijke bij mijn ouders en schoonouders in beheer, waardoor ik het makkelijker zou vinden één totaalpakket te hebben ipv allemaal losse virusscanners :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evadnl schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 09:44:
Heeft iemand dat Family pack in gebruik van Bitdefender? Zoja heb je dit ook bij anderen van familie buiten het huishouden geinstalleerd staan?

Ik heb praktisch het beheer van alle pcs en dergelijke bij mijn ouders en schoonouders in beheer, waardoor ik het makkelijker zou vinden één totaalpakket te hebben ipv allemaal losse virusscanners :).
Ik heb geen family pakket maar een 3 pack waarvan er een scanner buiten mijn huis draait. Deze kun je via de webinterface beheren, d.w.z. scans starten, status bekijken etc. De management mogelijkheden zijn beperkt maar in mijn ogen voor een product voor thuisgebruik voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:21

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Heb gisteren BitDefender geinstalleerd na lange jaren AVG Free te hebben gebruikt, ben benieuwd naar jullie ervaring met BitDefender?

Ik las in de vele voordelen dat BitDefender een stuk lichter op het besturingssysteem zou lopen, nu weet ik alleen niet tot hoever deze echt beter is dan avg.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 18:19

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Ik heb vorige week besloten om eens Kaspersky Free te installeren.

Bevalt me tot nu toe wel, niet teveel meuk en start na de eerste keer best snel op. Alleen jammer dat 'ie meteen een extensie voor Firefox installeerde, maar die heb ik uitgeschakeld.

Nu zie ik wel dat mijn gratis licentie na een jaar afloopt. Ik vroeg me af of je die na een jaar gewoon weer kunt verlengen of dat je dan gedwongen wordt om te betalen. Ik kan er verder niet echt iets over vinden in het programma zelf of de website van Kaspersky :/ .

[ Voor 16% gewijzigd door NaoPb op 08-08-2017 16:04 ]

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Naar aanleiding van een modbreak in een eerdere conversatie op 12 juli, wanneer is eigenlijk het noemen van een bepaald merk reclame en wanneer niet? Moeilijk lijkt me als je wel een merk noemt waarop je bent overgestapt, maar niet op een positieve manier mag zeggen waarom. Hetgeen ik trouwens in meerdere berichten wel zie gebeuren zonder dat er wat van wordt gezegd. Ik laat het noemen van mijn betaalde scanner dan ook maar achterwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Techneut schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:33:
Naar aanleiding van een modbreak in een eerdere conversatie op 12 juli, wanneer is eigenlijk het noemen van een bepaald merk reclame en wanneer niet? Moeilijk lijkt me als je wel een merk noemt waarop je bent overgestapt, maar niet op een positieve manier mag zeggen waarom. Hetgeen ik trouwens in meerdere berichten wel zie gebeuren zonder dat er wat van wordt gezegd. Ik laat het noemen van mijn betaalde scanner dan ook maar achterwege.
Vooropgesteld dat ik niet de moderator ben van dit forum; ik kan het mij persoonlijk niet voorstellen dat het een probleem is wanneer je een merk noemt en je ervaringen deelt. De modbreak waar je naar refereert betrof een post die alleen maar een copy - paste van een reclame artikel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:30

MeNTaL_TO

The future is not set

Kort, ja, werkt prima, heb een 10 systemen licentie en zie dat mijn broertje na 1,5 jaar zijn installatie niet gedaan heeft. Enige nadeel is dat ik nu bij iedereen Bitdefender 2018 moet installeren (al is dat gewoon een exe afschoppen).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:56:
Heb gisteren BitDefender geinstalleerd na lange jaren AVG Free te hebben gebruikt, ben benieuwd naar jullie ervaring met BitDefender?

Ik las in de vele voordelen dat BitDefender een stuk lichter op het besturingssysteem zou lopen, nu weet ik alleen niet tot hoever deze echt beter is dan avg.
Voor mij is Bitdefender Free de ideale virusscanner: doet gewoon ongemerkt zijn ding volledig op de achtergrond tegen virussen en malware zonder opdringerig te zijn.
En haalt maximale scores op AVtest.org. De gratis versie heeft dezelfde engine als de betaalde, mist alleen de extra's die voor mij geen must zijn.

Uit nieuwsgierigheid verleden week Kaspersky Free geprobeerd op een testmachine. Dat was geen succes. Erg langzaam (een full scan zou 4 uur duren) en installeerde ongevraagd allerlei browser updates die volgens Firefox al zo verouderd waren dat die gelijk disabled waren uit voorzorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CR2032 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:15:
[...]

Voor mij is Bitdefender Free de ideale virusscanner: doet gewoon ongemerkt zijn ding volledig op de achtergrond tegen virussen en malware zonder opdringerig te zijn.
En haalt maximale scores op AVtest.org. De gratis versie heeft dezelfde engine als de betaalde, mist alleen de extra's die voor mij geen must zijn.
Mist de gratis variant uberhaubt niet opties om zaken zelf in te stellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rain2reign
Bor schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:22:
[...]

Mist de gratis variant uberhaubt niet opties om zaken zelf in te stellen?
De gratis variant is letterlijk 'scan in background'-only. Je hebt wel de mogelijkheid om een scan te doen, items in quarantaine te zetten of in de 'exclude' lijst te zetten, maar daar houdt het op. Als je meer features wilt of meer controle wilt over het AV programma, dan is de Bitdefender Free variant misschien wel iets wat je over wilt slaan.

Ik vindt het wel ideaal voor bij mijn ouders op de computer, geen gezeur en de reclame kan je uitzetten. En ze merken niet eens dat het geïnstalleerd is.

[ Voor 13% gewijzigd door rain2reign op 15-08-2017 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:21

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

CR2032 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:15:
[...]

Uit nieuwsgierigheid verleden week Kaspersky Free geprobeerd op een testmachine. Dat was geen succes. Erg langzaam (een full scan zou 4 uur duren) en installeerde ongevraagd allerlei browser updates die volgens Firefox al zo verouderd waren dat die gelijk disabled waren uit voorzorg.
Ik gebruik hem nu iets langer dan 1 week en werkt nog steeds snel en prima, ik zag inderdaad dat deze de maximale scores haalde op verschillende testen. Dat is ook wat mijn interesse trok , het zal mij na 2 maand gebruik benieuwen of het ook daadwerkelijk zo goed is als het nu lijkt door malwarebytes te laten scannen voor extra controle.

Bedankt voor uw reactie

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
rain2reign schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:13:
[...]

De gratis variant is letterlijk 'scan in background'-only. Je hebt wel de mogelijkheid om een scan te doen, items in quarantaine te zetten of in de 'exclude' lijst te zetten, maar daar houdt het op. Als je meer features wilt of meer controle wilt over het AV programma, dan is de Bitdefender Free variant misschien wel iets wat je over wilt slaan.

Ik vindt het wel ideaal voor bij mijn ouders op de computer, geen gezeur en de reclame kan je uitzetten. En ze merken niet eens dat het geïnstalleerd is.
Klopt, de eenvoud van Bitdefender Free is niet voor iedereen geschikt.
Maar wat heb je eigenlijk meer nodig dan een goede bescherming en verwijdering? Al kun je voor controle de logs ook doorspitten. Bitdefender Free is een echte no nonsense virus en malware beveiliging die erg licht voor je systeem is.

Bitdefender Anti-ransomware is ook aan te raden erbij te zetten. Dan heb je een goede complete basis beveiliging die volledig gratis is.

https://www.bitdefender.c...anti-ransomware-tool.html

[ Voor 11% gewijzigd door CR2032 op 17-08-2017 11:54 ]

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:33

Jean Paul

Reservebelg

Heb een unlimited license pack draaien met meerdere pc's buitenshuis, werkt prima :)

Naast het updaten forceren en scans starten kan je ook simpele statistieken zien welke pc's hoeveel meldingen genereren. Goede trigger om eens verdere inspecties uit te voeren op die pc's.

Kortom, werkt prima :)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-07 21:26

Solid Seal

3D Printer N00b

Hallo allemaal,

Ik heb zojuist malwarebytes gedraaid en daar kwamen behoorlijk wat hits uit BEHOORLIJK..
Die heeft hij na mijn zegen netjes in een Quarantaine gezet.

Maar nu wil ik dus de Quarantaine verwijderen en dat doet ie dus niet.. Ook geen melding of wat dan ook .. gewoon niks.

Zijn er nog andere opties om deze te verwijderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:48
De bestanden komen in C:\ProgramData\Malwarebytes\ (ProgramData is een hidden folder) ergens in een quarantaine-map te staan.

Maar zodra het in quarantaine staat is het geen bedreiging meer, dus het kan ook geen kwaad om het te laten staan.

[ Voor 8% gewijzigd door JanW op 02-09-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• premmen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:20
Sinds enkele dagen had ik problemen om bepaalde websites te bezoeken terwijl Bitdefender Free draaide (onder meer Tweakers lukt niet meer :-) ). Daarnaast ging het surfen ook tergend traag.
Ik heb Bitdefender er nu afgegooid en nu werkt alles weer. Zijn er nog met dit probleem?

Dit issue staat onder meer hier beschreven: https://www.bitdefender.c...ified-installed-1090.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
premmen schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:32:
Sinds enkele dagen had ik problemen om bepaalde websites te bezoeken terwijl Bitdefender Free draaide (onder meer Tweakers lukt niet meer :-) ). Daarnaast ging het surfen ook tergend traag.
Ik heb Bitdefender er nu afgegooid en nu werkt alles weer. Zijn er nog met dit probleem?

Dit issue staat onder meer hier beschreven: https://www.bitdefender.c...ified-installed-1090.html
Ik heb Bitdefender Free op de computer van mijn ouders draaien en daar heb ik niet hetzelfde probleem gehad (met Tweakers)... Ik kon gewoon websites (o.a. Tweakers) bezoeken zonder enige merkbare vertraging, maar ik heb wel het SSL issue een paar gehad met Bitdefender in de laatste 3 jaar van gebruik (ben onlangs overgegaan naar Emsisoft). Ik heb op verschillende fora gelezen dat Bitdefender wel eens lastig doet om SSL certificaten zomaar zonder reden. De SSL scan tijdelijk uitschakelen of de URL excluden was voor mijn de oplossing toen.

• zumbyifh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-10-2024
Wat heeft BitDefender een rare renewal chaos zeg.

Vandaag BitDefender proberen te verlengen. In de BitDefender Central wordt je gewezen op een aanbieding.
Na het doorklikken, vervolgens geen korting meer zichtbaar bij de prijzen.
Dan maar via de NL homepage (https://www.bitdefender.nl/renewal/) > renewal korting 30%. :(
Kies je voor de internationale website (https://www.bitdefender.com/renewal/) > renewal korting 50%. :)
Sterker nog via de FR homepage (https://www.bitdefender.fr/renewal/) > renewal korting 10%. 8)7

Tevens staat in het bestelveld altijd de 'Auto Renewal' optie aan, die je kan/moet veranderen in 'Manual Renewal' anders gaan ze het abonnement automatisch verlengen.

Opletten dus bij de renewal acties!

Ik zag dat ik niet de enige was:
Bananenplant schreef op zondag 12 februari 2017 @ 10:24:
[...]

Ik heb vandaag een poging gedaan om mijn abonnement bij BitDefender te verlengen. In Central stond een aanbieding met zo'n 25% korting. Bij doorklikken richting echt bestellen was er ineens geen korting meer :? ? Daar had ik geen zin in, dus heb ik even gezocht op kortingscodes. Ik heb toen bij BitDefender voor EUR 30.- 12 maanden AntiVirus Plus kunnen kopen. Na de iDealbetaling was ineens de de pagina van BitDefender gesloten :? :/ ? Ik heb toen wel een bevestigingsmail met ordernummer gekregen, maar geen activatiecode of iets dergelijks. In Central stond ook niet een nieuw abonnement voor me klaar.

Ik heb de klantenservice maar gemaild met de vraag om mijn gekochte 12 maanden aan mijn lopende abonnement te plakken en om te regelen dat verlengingsaanbiedingen ook echt werken. Dit soort gedoe is gewoon enorm amateuristisch.

[...]

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:54
Hallo,

volgend jaar wil ik graag een nieuwe zakelijke AV++ (150 clients) en ik ben tot de volgende keuzes gekomen:

• Sophos EPA + Intercept X
• Bitdefender GravityZone Elite (Bidefender HD)
• SentinelOne

Reviews leuk en aardig maar heeft iemand hier toevallig zelf ervaring mee?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-07 10:36
zumbyifh schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:09:
Wat heeft BitDefender een rare renewal chaos zeg.

Vandaag BitDefender proberen te verlengen. In de BitDefender Central wordt je gewezen op een aanbieding.
Na het doorklikken, vervolgens geen korting meer zichtbaar bij de prijzen.
Dan maar via de NL homepage (https://www.bitdefender.nl/renewal/) > renewal korting 30%. :(
Kies je voor de internationale website (https://www.bitdefender.com/renewal/) > renewal korting 50%. :)
Sterker nog via de FR homepage (https://www.bitdefender.fr/renewal/) > renewal korting 10%. 8)7

Tevens staat in het bestelveld altijd de 'Auto Renewal' optie aan, die je kan/moet veranderen in 'Manual Renewal' anders gaan ze het abonnement automatisch verlengen.

Opletten dus bij de renewal acties!

Ik zag dat ik niet de enige was:

[...]
Niet alleen renewal. Op de NL site betaal je 2x zoveel door een internationale kortingsactie die niet op de NL site staat. Op de NL site krijg je wel weer 6 maanden gratis. Op de Internationale site krijg je wel weer licenties voor 5 pc's ipv 3 die je op de NL site krijgt.

Chaos ja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumbyifh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-10-2024
Net verlengd:
Via de NL homepage (https://www.bitdefender.nl/renewal/) > renewal korting 30%
Via de internationale website (https://www.bitdefender.com/renewal/) > renewal korting 60%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb ook de ervaring bij BitDefender dat je beter kan rondshoppen:
Phuncz schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:20:
- gekocht in de UK, daar is de prijs £30 voor 3 devices en 2 jaren en werkt hier gewoon ook. In NL is dat €70, in België €40 maar daar werkte het al een aantal dagen niet om te kopen. Amateuristisch dat het niet goed werkte in .be en het is best anti-EU mentaliteit qua prijsverschil in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij vrijwel elke aanbieder loont het om rond te shoppen of te kijken naar aanbiedingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
  • Laatst online: 23-06 21:47
Ik heb altijd de bitdefender free edition gebruikt, nu na het opnieuw installeren van Windows, blijk ik deze niet meer te kunnen vinden, bestaat deze niet meer? En wat is op dit moment een goede gratis alternatief of toch maar betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:30

MeNTaL_TO

The future is not set

sjors86 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 18:02:
Ik heb altijd de bitdefender free edition gebruikt, nu na het opnieuw installeren van Windows, blijk ik deze niet meer te kunnen vinden, bestaat deze niet meer? En wat is op dit moment een goede gratis alternatief of toch maar betalen?
Bestaat volgens mij nog steeds?
https://www.bitdefender.com/support/consumer/free-edition/

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
  • Laatst online: 23-06 21:47
Heb begrepen dat dit niet vanaf een NL ipadres gedownload kan worden, ik zal dus eens kijken via mijn VPN of het dan wel lukt.
Pagina: 1 ... 24 ... 34 Laatste