Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hoezo naief? Alsof ze dat gaan doen... Je weet net zo goed als ik dat je bedrijf serieuze klappen krijgt op het moment dat je toegeeft dat er misschien wel flaws zitten in je product.

En er zijn natuurlijk altijd early adopters dus wat dat betreft... ik zou zelf ook wel bij de kaart blijven die eerder uit was, zuiniger en ietsje langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Aan de andere kant denk ik dat ze wel heel veel reviewers tegen zich krijgen als ze nu nog strenge guides op gaan leggen. Zelfs FUD wordt al kritischer, en zullen nu toch ook wel het gevoel krijgen dat ze aan het lijntje worden gehouden. Als driekwart van de reviewsites niet wilt mee werken aan je strenge regeltjes, en je bij al die sites het risico loopt dat je felle kritiek krijgt, wat doe je dan? Mij lijkt dat ze dan wel eieren voor hun geld kiezen, objectieve reviews komen toch wel na de release.

Maar misschien zijn de reviews wel heel positief en is het een superkaart :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-06 14:01

Darkasantion

Just keep swimming!

Jejking schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:06:
Hoezo naief? Alsof ze dat gaan doen... Je weet net zo goed als ik dat je bedrijf serieuze klappen krijgt op het moment dat je toegeeft dat er misschien wel flaws zitten in je product.

En er zijn natuurlijk altijd early adopters dus wat dat betreft... ik zou zelf ook wel bij de kaart blijven die eerder uit was, zuiniger en ietsje langzamer.
Het is een tikje naief, dat geef ik toe, maar ik denk wel dat de gehele community in het algemeen er positief op reageert als Nvidia laat merken zich bewust te zijn van hun fouten, en niet weer probeert op allerlei manier de boel te verdraaien en te verneuken.

Zeggen dat een product niet datgene presteert wat jij hoopte/beloofde omdat jij iets verkeerds heb gedaan is niet al te best uiteraard, maar zeggen dat je product geweldig is, omdat jij de concurrentie verslaat op het 2e gedeelte van benchmark X als de settings Y zijn, terwijl iedereen weet dat het gewoon slecht presteert is volgens mij veel slechter, en dat is Nvidia tot nu toe aan het doen, toch? Welke van de 2 opties vind jij dan beter? Of is er nog een betere 3e optie :+ ?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik weet wel welke optie beter is maar afgaande op de recente geschiedenis van de Groenen, denk ik dat we geen wonderen hoeven te verwachten op dit gebied ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346499

Fudzilla : Geforce GTX 480 better availability April 6th

Should launch on the 26th US / 27th EU

Fermi is certainly one heck of a headline stealer. Despite the fact that Nvidia has announced the launch date and the cards' names, there is still plenty of information to write about this particular card.

The recent development is that the card might launch on the 26th in the USA and 27th in Europe mainly due to the 9 hours time difference between California (Pacific time PT) and Central Europe time (CET). At this time, they should remain the launch date but of course it can be pushed.

Now for the fun part, the world-wide availability of Fermi based Geforce GTX 480 and 470 is most likely to happen on the April 6th, due to some logistical issues. The final cards are ready and benchmarkers are getting them as we speak, but it takes some time to manufacture the cards and fly them from China to Europe and US and get them in shops. This might be the cause of the availability delay from 27th of March to April 6th.

As this is all under heavy discussion and it tends to change daily, there will probably be some more changes before 26th.
edit: Betere titel ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Sorry dat ik het zeg maar die titel klopt van geen kant. Dit gaat over logistieke issues en over de launch data zelf, of ze dat gaan halen of niet.

Wie mailt Fud even? Ik heb een voorstel voor een betere headline: Geforce GTX 480 better availability April 6th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06 16:00
Anoniem: 160457 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:18:
Wanneer gaat Nvidia eigenlijk met nieuwe drivers komen? Dacht ergens gelezen te hebben dat het probleem met de laatste driver snel zou worden opgelost. We zitten nu twee weken verder, en er zijn nog steeds geen nieuwe. Wil graag de performance boost voor BC2;)
U vraagt NV draait: http://www.tcmagazine.com/comments.php?id=33286&catid=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Up to 30% performance increase in Left 4 Dead with single GPU"
"Up to 13% performance increase in Crysis: Warhead with a single GPU"
"Up to 30% performance increase in Crysis: Warhead with SLI technology"
etc..

Nice !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Nvidia releases the GeForce 197.13 beta drivers
Countering AMD's Catalyst 10.3 (which will be released in a non-WHQL version later today), Nvidia has let loose a new beta driver for its desktop graphics card. The GeForce 197.13 includes the PhysX 9.10.0129 software, has support for GeForce 6, 7, 8, 9, 100, 200 and 300 series desktop cards, ION chips (next-gen ION too), and features the following

- Upgrades HD Audio driver to version 1.0.9.1 (for supported GPUs).
- Increased performance in several PC games from v196.21 WHQL.
Up to 13% performance increase in Crysis: Warhead with a single GPU
Up to 30% performance increase in Crysis: Warhead with SLI technology
Up to 13% performance increase in H.A.W.X with single GPU
Up to 15% performance increase in H.A.W.X with SLI technology
Up to 30% performance increase in Left 4 Dead with single GPU
Up to 28% performance increase in Left 4 Dead with SLI technology
- SLI and multi-GPU support for top new gaming titles including Assassin Creed II, Battlefield: Bad Company 2, Command and Conquer 4: Tiberium Twilight, Grand Theft Auto IV: Episodes from Liberty City, Mass Effect 2, Napoleon: Total War, and Zombie Driver.
- Enhanced SLI support for Metro 2033, Supreme Commander 2, Unigine, and World of Warcraft
- Added Ambient Occlusion support for Call of Juarez: Bound in Blood, Need for Speed: Shift, Resident Evil 5, RUSE, and Street Fighter IV.
- Added override anti-aliasing support for Mass Effect 2.
- Numerous bug fixes.
edit;
te laat :/

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:11
Je moet 'up to' altijd met een vrachtwagenlading zout nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-06 22:42
Fikt nu niet alleen je kaart maar ook je cpu? :P

Ik zie nergens staan dat ze dit opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

spNk schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:34:

Wat was er met je CPU dan...?
Ik weet alleen dat een fout in een driver er voor zorgde dat fan van videokaart stopte met draaien.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263922

Zal wel onder numerous bugfixes vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Xenomorphh schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:42:
[...]

Wat was er met je CPU dan...?
Ik weet alleen dat een fout in een driver er voor zorgde dat fan van videokaart stopte met draaien.
Ik kan wat gemist hebben maar ik weet niks van iets met CPU's :?

De rest heb je wel gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-06 23:44
Marc Rademaker schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 22:07:
[...]
Als er iemand suggesties heeft, vooral doen :)
Borderlands lijkt me een goede game om mee te nemen . Draait in verhouding matig met ATI kaarten vooral met driver geforceerde AA. Met mn HD5870 is Borderlands 1 van de weinige games die met 1920X1200 4XAA niet lekker speelbaar is. Ben benieuwd hoe Fermi dit doet.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

anathema schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:59:
[...]

Borderlands lijkt me een goede game om mee te nemen . Draait in verhouding matig met ATI kaarten vooral met driver geforceerde AA. Met mn HD5870 is Borderlands 1 van de weinige games die met 1920X1200 4XAA niet lekker speelbaar is. Ben benieuwd hoe Fermi dit doet.
Ik kan juist alles open zetten in CCC en Borderlands en heb nog steeds goede FPS, of doe ik nu iets fout :P ? Heb ook een HD5870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Laatst online: 21-05-2022
Paprika schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 01:17:
[...]

Dat zal wel komen doordat het niet tot de meest gespeelde spellen behoord (en grafisch vind ik het zelf ook niet zo veel ben ik bang, je ziet veel... maar ook heeeeeeel veel pixels/vierkantjes & bomen/struiken die half zweven, terwijl je bij bv Crysis toch ook behoorlijk ver kunt kijken (zoals hier), in mijn ogen een mooier detail hebt en het loopt nog beter ook, echter ben ik bang (en dit viel me zojuist te binnen) dat we zoiets indrect ooit (zeg een maand of 4-5 terug) behandeld hebben :p, maar ach daar zijn meningen toch voor? :$ ).

Maar HardOCP zal Arma2 vast wel voor je behandelen :) (zij hadden het toch ook bij de 5870 gebenched?, altans ik dacht dat zij het waren, omdat ik me die apples2apples plaatjes goed herinner).
ArmA2 leunt minder op bling bling gfx en meer op realisme, daarbij doet het zoveel meer dan eigenlijk ieder andere fps die er is. Vooral dat laatste maakt het een goede benchmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ghehe, eerst zien, dan geloven. Cypress is nu nog niet eens echt goed verkrijgbaar te noemen, zes maanden na launch. En bij NVidia duurt het ruim een week :z 'Massive availability' ook nog :+

Bekijk het zo: Als fermi en cypress allebei in september waren gekomen, dan was het aanbod iets meer geweest en zou er op dit moment misschien begin 2010 een goede leverbaarheid zijn geweest. A3 van fermi begint echter een paar maanden later dan september. Conclusie: het is onmogelijk dat er goede leverbaarheid is tot over enkele weken/maanden. (iemand het hier niet mee eens? :P)

[ Voor 29% gewijzigd door bwerg op 17-03-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Darkasantion schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:01:
[...]

Ik kan juist alles open zetten in CCC en Borderlands en heb nog steeds goede FPS, of doe ik nu iets fout :P ? Heb ook een HD5870
Geen idee, waarschijnlijk ik ;) Maar met 4XAA geforceerd heb ik aardig wat framedrops en borderlands vind ik, in tegenstelling tot veel andere spellen, minder lekker spelen als ik geen stabiele 50-60 fps heb.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bwerg schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:19:
[...]

Ghehe, eerst zien, dan geloven. Cypress is nu nog niet eens echt goed verkrijgbaar te noemen, zes maanden na launch. En bij NVidia duurt het ruim een week :z 'Massive availability' ook nog :+

Bekijk het zo: Als fermi en cypress allebei in september waren gekomen, dan was het aanbod iets meer geweest en zou er op dit moment misschien begin 2010 een goede leverbaarheid zijn geweest. A3 van fermi begint echter een paar maanden later dan september. Conclusie: het is onmogelijk dat er goede leverbaarheid is tot over enkele weken/maanden. (iemand het hier niet mee eens? :P)
Ik vind het ook verdacht maar het is niet onmogelijk als nvidia er zeer veel geld inpompt denk ik dan.

http://www.fudzilla.com/content/view/18112/34/
"Naturally TSMC is to blame and our sources even suggest that Nvidia booked majority of 40nm wafers for its notebook DX10.1 parts for Calpella and Fermi chips."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Met geld koop je niet alles. Ja, het helpt voor een betere beschikbaarheid als je veel wafers koopt maar niet alle problemen kunnen er mee worden opgelost, is NVidia al achter. Dus ik ben erg septisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:42
Anoniem: 346499 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:26:
[...]

"Up to 30% performance increase in Left 4 Dead with single GPU"
"Up to 13% performance increase in Crysis: Warhead with a single GPU"
"Up to 30% performance increase in Crysis: Warhead with SLI technology"
etc..

Nice !
Is dit niet gewoon die driver die laatst ook al was uitgegeven, maar dan zonder de GPU burn?

Zie:
lightdestroyer schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:03:
Nog eens wat concreter nieuws:
Driver release!

Tech Power Up: NVIDIA GeForce 196.75 WHQL Drivers Released

[...]

Als je het azo bekijkt is het vooral een SLi performantie driver release maar bon gratis 5 tot 10% betere performantie met een gewone GPU kaart is ook verre van mis (die up to's altijd met een grote bak zout nemen =p)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:33
Kunnen ze die drivers niet eerder uitbrengen :P

Overigens is Metro 2033 een feit, even kijken hoe het draait en dan zal die waarschijnlijk in de review opgenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Marc Rademaker schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:15:
Kunnen ze die drivers niet eerder uitbrengen :P

Overigens is Metro 2033 een feit, even kijken hoe het draait en dan zal die waarschijnlijk in de review opgenomen worden.
Ben benieuwd naar Metro 2033,hier draait ie niet lekker op very high settings,1920x1200.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-06 13:22
spNk schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:34:

Uit de releasenotes:

 This driver resolves fan speed issues reported with version 196.75 drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Bullus schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:08:
[...]

Ben benieuwd naar Metro 2033,hier draait ie niet lekker op very high settings,1920x1200.
Ik ook, heb een HD5870 + GTS250 in mn PC waarvan de laatste vrijwel ongebruikt is. Ben benieuwd of Metro met hardware physics en DX11 samen lekker werkt op deze manier.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 20:49
Van S|A
Nvidia tapes out GF108

The littlest uncompetitive chip emerges

by Charlie Demerjian

March 17, 2010

NVIDIA HAS FINALLY taped out a Fermi GF100 derivative, but it is not what you might think. Contrary to its public bluster, Nvidia isn't going for the high end this time.

GF108, the smallest GF100 derivative, has finally taped out. In case you are not following the Nvidia derivatives closely, they usually come out with a round number, G80, G200, GF100, then follow it with four shrinks. The shrinks are x2, usually around 90 percent of the speed of the x0 part with a much smaller die, x4, half the x2, x6, one quarter the x2, and an x8.

x8 is basically the smallest die you can get away with and still have functionality, and both Nvidia and ATI do this. Redwood, the ATI equivalent to the x6, is 400 shaders while Cedar, the x8 equivalent is 80 shaders. These parts exist simply to add features to machines that lack a port or function and are built to be cheap.

GF108 is what Nvidia taped out, so its triumphant vaporware GF100 is indeed going to be followed up by a huge wave of GPUs, all of them low end. If you are planning on getting a GF100, and you have missed the first wave, it likely is already too late to order one, so then don't count on the derivatives to save your über-box.

SemiAccurate moles are saying that plans are in the works to tape out a GF104 and a GF106 in short order as well, but they haven't left Dear Leader's workers' paradise yet. Production time at TSMC is about 10 weeks, then add two more to make boards, so you are looking at July, best case for boards, and that's only if Nvidia buys risk wafers.

A more realistic view is late July or early August before you will be able to get bottom feeder DX11 parts from Nvidia, but that will be much sooner than real GF100 quantities will arrive. At this rate, Nvidia will have a full line of parts, in quantity, but not until Q4. Q4 2011, that is.S|A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Uit de woorden van Jensen zelf hoef je niet al te veel GF100 kaarten te verwachten in April. Hij heeft zelf bij het praatje over het Financiele kwartaal Q4 2010 aangegeven dat de GTX4xx kaarten pas in financieel Q2 2011 een echte bijdrage gaan leveren. Dat is voor nVidia vanaf mei dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:17

Format-C

Tracing Rays

April is ook Q2.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317606

RappieRappie, je hebt weer te rappie gelezen, hij heeft het over financieel Q2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Volgens mij wordt er geen reviewguide opgedrongen hoor, dat in ieder geval wat Nvidia zei.

Games die ik tot nu heb:

far cry 2
hawx
dirt 2
pripyat
cod: me2
batman
crysis
metro 2033

Veel shooters. Drie DX11-titels. Supreme Command vind ik geen goede game om gpu's mee te reviewen, is eerder cpu-limited. Supreme Commander 2 draait daarentegen nog op 100fps met een igp, dus ook niet interessant. Dawn of War 2, maar die is volgens mij ook niet echt uitdagend voor een high-end gpu. Moet Bad Company 2 er nog in?

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt me sterk dat supcom2 ook op een igp 100fps haalt, misschien als je enkel een commander op het veld hebt staan, mijn 8800gts 640 had het toendertijd aardig zwaar met supcom, icm een quadcore op 3,6ghz, en een 1680x1050 resolutie.

En aangezien een igp nog niet eens het niveau van een geforce 8400 haalt, en de intel drivers games draaien niet toelaten (loopt gewoonweg niet), lijkt me dat nogal sterk, zelfs op een resolutie van 800 x 600 als het al liep, met alle instellingen lager dan laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Misschien kan je nog Mass Effect 2, Fallout 3, en GTA4 meenemen. En Bad Company 2 en Bioshock 2. Edit; En Assassins Creed 2. :P Edit; Lost planet zou ook leuk zijn met 8xAA. Die is ook retezwaar. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Format-C op 17-03-2010 19:30 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06 16:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Of zorg gewoon voor 2 extra kaarten, dan zorgen wij tweakers wel voor de extra hardware en tests :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GTA IV is niet het beste idee maar wel leuk voor de mensen die dat spel perse op high willen kunnen spelen, al maakt een i7 vs c2q al gauw 20 fps uit, dus niet echt representatief :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Marc Rademaker schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:14:

Veel shooters. Drie DX11-titels. Supreme Command vind ik geen goede game om gpu's mee te reviewen, is eerder cpu-limited. Supreme Commander 2 draait daarentegen nog op 100fps met een igp, dus ook niet interessant. Dawn of War 2, maar die is volgens mij ook niet echt uitdagend voor een high-end gpu. Moet Bad Company 2 er nog in?

Suggesties?
Crysis is ook super CPU-limited, Bad Company 2 *JA!* en SupCom2 daagt je GPU uit op HOGE resoluties (Eyefinity.)

GTA IV is het slechtste dat je als reviewer kunt gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door neliz op 17-03-2010 19:44 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Zowieso is testen met 8xAA en 16xAF wel een must. De meeste games hebben tegenwoordig al meer dan genoeg aan 1 HD5850 of 5870. Dus ook aan een GTX470 of 480. AA is the key to get them cards on their knees. SSAA is helemaal zwaar. En zowel ATi als nV kunnen dat. Misschien is dat ook interessant om te testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Format-C schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:46:
Zowieso is testen met 8xAA en 16xAF wel een must. De meeste games hebben tegenwoordig al meer dan genoeg aan 1 HD5850 of 5870. Dus ook aan een GTX470 of 480. AA is the key to get them cards on their knees. SSAA is helemaal zwaar. En zowel ATi als nV kunnen dat. Misschien is dat ook interessant om te testen. :)
Ik ga niet iedereen quoten maar, jullie hebben volgens mij geen idee hoeveel werk het is om alles goed te testen, om de data te verwerken, en vervolgens uit te poepen als html, wat jullie op je gemakje kunnen lezen.

Crysis is overigens niet super cpu limited. Daar is het toch echt de graka die het eerste op zijn bek gaat. Van 1920x1200 naar 2560x1600 halveren je fps met een 5970, zonder AA.

Ik maakte een geintje over SupCom 2 en een igp, maar het spel is grafisch gewoon niet erg zwaar.

BioShock 2, Mass Effect 2, allemaal UT-engine. Daar heb ik Batman al voor. Alhoewel het daar lastig is om AA te gebruiken, en 8xAA met een HD 5850 en beter wel op zijn plaats is ...

Assassins Creed 2, Anvil engine, wordt alleen door Ubisoft gebruikt, voor Ass Creed 1/2 en Prince of Persia?

En Eyefinity is natuurlijk beetje vreemd om te gebruiken, aangezien de gtx-en geen drie schermen aan kunnen sturen, behalve in SLI, maar dan moet je ook Crossfire gaan draaien, en dan heb je al weer een hele review op zich :P

Bad Company 2 is wel aantrekkelijk. Onder andere vanwege DirectX 11, maar is net zoals bij Ass Creed redelijk beperkt in het aantal spellen.

Gamebryo engine van Fallout 3 is dan wel weer redelijk populair, maar is ook eitje en dan moet je 8xAA gaan gebruiken, of meer zelfs ...

En tijd jongens, daar heb ik niet genoeg van :P

Ohja, en CUDA ? Moet dat niet getest worden? Synthetische benchmarks, Vantage etc ? Fillrate's etc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-06 07:06
Marc Rademaker schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:46:
[...]

Ik ga niet iedereen quoten maar, jullie hebben volgens mij geen idee hoeveel werk het is om alles goed te testen, om de data te verwerken, en vervolgens uit te poepen als html, wat jullie op je gemakje kunnen lezen.

Crysis is overigens niet super cpu limited. Daar is het toch echt de graka die het eerste op zijn bek gaat. Van 1920x1200 naar 2560x1600 halveren je fps met een 5970, zonder AA.

Ik maakte een geintje over SupCom 2 en een igp, maar het spel is grafisch gewoon niet erg zwaar.

BioShock 2, Mass Effect 2, allemaal UT-engine. Daar heb ik Batman al voor. Alhoewel het daar lastig is om AA te gebruiken, en 8xAA met een HD 5850 en beter wel op zijn plaats is ...

Assassins Creed 2, Anvil engine, wordt alleen door Ubisoft gebruikt, voor Ass Creed 1/2 en Prince of Persia?

En Eyefinity is natuurlijk beetje vreemd om te gebruiken, aangezien de gtx-en geen drie schermen aan kunnen sturen, behalve in SLI, maar dan moet je ook Crossfire gaan draaien, en dan heb je al weer een hele review op zich :P

Bad Company 2 is wel aantrekkelijk. Onder andere vanwege DirectX 11, maar is net zoals bij Ass Creed redelijk beperkt in het aantal spellen.

Gamebryo engine van Fallout 3 is dan wel weer redelijk populair, maar is ook eitje en dan moet je 8xAA gaan gebruiken, of meer zelfs ...

En tijd jongens, daar heb ik niet genoeg van :P

Ohja, en CUDA ? Moet dat niet getest worden? Synthetische benchmarks, Vantage etc ? Fillrate's etc ?
Bad Company 2 iig!

CUDA? Beh, we weten toch al wie daar wint... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

welk spel is CUDA?

hoe kan ik synthetische benchmarks spelen met meen gamepad?

Hoe minder tijd jullie als reviewers besteden aan "benchmarks" hoe minder interessant het wordt voor de driver teams om zich hierop te focussen. Het spijt me als ik hard-core overclockers hier tegen het zere been stoot, Maar wat eens als tech-demo's begon neemt nu gewoon de broodnodige resources weg van diegenen die hun kaarten wel gebruiken waar ze voor bedoeld zijn. Vooral in de tijden dat het economisch niet meezit mag van mij het eerst gesneden worden in "rommel" waar 99% van de kaartenkopers NIETS AAN HEEFT!

[/einde standpunt]
En we weten dat 8xAA op de 58x0 anders is (beter) dan op welke GeForce variant dan ook. buiten dat het niet eerlijk is zou je ook kunnen overwegen AMD of NVIDIA tech-demo's te benchmarken, want dat is wat je in feite op grote schaal aan het doen bent.

[ Voor 21% gewijzigd door neliz op 17-03-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
En we weten dat 8xAA op de 58x0 anders is (beter) dan op welke GeForce variant dan ook. buiten dat het niet eerlijk is zou je ook kunnen overwegen AMD of NVIDIA tech-demo's te benchmarken, want dat is wat je in feite op grote schaal aan het doen bent.
Dat laatste snap ik niet helemaal, overwegen om welke tech-demo's te benchmarken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesco
  • Laatst online: 13-03 14:43
Bench maar eens de StarCraft II Beta als je ooit eens de tijd heb, will well weten hoe die loopt en op welke hardware.

Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Laatst online: 19-07-2023
Zou er kleine vergelijking gemaakt kunnen worden van de Image Quality van AA en AF tussen de huidige ATI drivers en degene voor de nieuwe Nvidia's. Ik meen me te herinneren dat, recent nog, Nvidia bij een release van een van hun nieuwe GPU's, ze tegelijkertijd de standaard instellingen hadden veranderd in hun drivers waardoor de standaard AA algoritmes (of AF?), euhm, heel toepasselijk, where 'cutting corners'.
Majesco schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:45:
Bench maar eens de StarCraft II Beta als je ooit eens de tijd heb, will well weten hoe die loopt en op welke hardware.
Ik kan mij vergissen hoor, maar volgends mij gaat daar, unlike SupCom2, die "100fps met een IGP" wel op. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door SirNobax op 17-03-2010 21:57 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:06
[...]

Met CUDA SDK BandwidthTest kan je de bandbreedte meten. Veel andere benchmark-able CUDA applicaties zijn er niet, behalve dan die password brute-forcer van ElcomSoft. Je mag wel mijn CUDA-app gebruiken, maar denk niet dat die erg veel impact heeft O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn toch wel wat CUDA accelerated apps als ik mij niet vergis en voor zover ik mij herinner ging adobe met hun nieuwe CS5 mercury engine, CUDA-only zijn omdat ATI's openCL driver nog niet op punt staat.

vb:
http://www.nvidia.com/object/cuda_apps_flash_new.html#
http://www.pcper.com/arti...aid=719&type=expert&pid=1
CUDA technology has proven to be a huge transcoding time-saver and will definitely give video production companies something to smile about when they enable this technology in their professional workstations. Consumers at home will also enjoy being able to create home movies that they can use on the on their favorite social networking websites and in their DVD and Blu Ray players at home.

Each application used CUDA in various ways, but all of them took advantage of the GPU acceleration properties that CUDA has to offer. We also liked how some of the apps we reviewed used CUDA for rendering video effects, which also helps reduce transcoding times.
--

Maar ikzelf zit ook niet echt te wachten op CUDA benches, game benches wil ik vooral zien en liefst zoveel mogelijk ^^ !

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 346499 op 17-03-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Unigene Heaven 2.0 benchmark niet vergeten!
Vantage is denk wel een standaard ,wat er vaak gereviewed wordt.(zonder PhysX natuurlijk)Gpu- en eindscore.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Ben erg benieuwd hoe Metro2033 draait met de GTX480(SLI). Zelfs met Quad CF (4x800/1200) draait het nog niet soepel met dx11 max iq (alleen AAA, msaa is te blurry) (en met aangepaste FOV) maar dat zal ongetwijfeld nog wel verbeteren met patches en nieuwe drivers.Deze game neemt wel de IQ kroon over van Crysis _/-\o_ :9~

(btw, tessalation is verantwoordelijk voor de grootste hit).

[ Voor 9% gewijzigd door edward2 op 17-03-2010 23:36 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooievriend
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Dooievriend

gitlab.com/JoD/exact

Veel shooters. Drie DX11-titels.

[...]

Suggesties?
Dragon Age: Origins? Lijkt me niet cpu-limited, erg recent, en geen shooter.

'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Mr.Chinchilla schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:12:
[...]

Met CUDA SDK BandwidthTest kan je de bandbreedte meten. Veel andere benchmark-able CUDA applicaties zijn er niet, behalve dan die password brute-forcer van ElcomSoft. Je mag wel mijn CUDA-app gebruiken, maar denk niet dat die erg veel impact heeft O-)
ElcomSoft is misschien niet het beste voorbeeld om te gebruiken als GF100 performance indicator:
http://www.brightsideofne...fi-password-cracking.aspx

Afbeeldingslocatie: http://www.brightsideofnews.com/Data/2010_3_16/ATI-Radeon-HD-5970-king-of-iPhone-Wi-Fi-password-cracking/ElcomSoft_GPU_Performance_6.jpg

Hint zit 'm in de voetnoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:06
neliz schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 00:00:
[...]

ElcomSoft is misschien niet het beste voorbeeld om te gebruiken als GF100 performance indicator:
http://www.brightsideofne...fi-password-cracking.aspx
Juist wel, het gaat toch om een realistich beeld? Ik had dat BSN artikel gelezen, en dat lijkt me geen reden om'm niet erbij te doen. Ben juist benieuwd hoe dicht bij een GTX480 weer kan komen.
Wat het hier natuurlijk vertekend is dat de ATI versie ATI Stream gebruikt en de NVidia versie CUDA, e.g. ze gebruiken niet beiden dezelfde code, dus als benchmark is het dan van beperkte waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Mr.Chinchilla schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 00:20:
Ben juist benieuwd hoe dicht bij een GTX480 weer kan komen.
Wat het hier natuurlijk vertekend is dat de ATI versie ATI Stream gebruikt en de NVidia versie CUDA, e.g. ze gebruiken niet beiden dezelfde code, dus als benchmark is het dan van beperkte waarde.
En dat is nu ook mijn punt met een nutteloze benchmarkgame als Batman: Arkham Asylum. Omdat er code in zit (PhysX en AA) die niet draait op beide GPU's is het pure onzin om dit in een benchmark op te nemen.

Je cijfers zeggen niets over de performance van een product ten opzichte van een product van de concurrentie, simpelweg omdat je twee totaal verschillende dingen tegen elkaar aan het benchmarken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Anoniem: 263922 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:40:
GTA IV is niet het beste idee maar wel leuk voor de mensen die dat spel perse op high willen kunnen spelen, al maakt een i7 vs c2q al gauw 20 fps uit, dus niet echt representatief :P
GTA IV is met de huidige high-end hardware zeer processor gelimiteerd. Een Core i7 op 4 GHz is al de bottleneck met twee HD4890 videokaart, dus laat staan met HD5800/HD5900 in CrossFire. Een betere benchmark zijn spellen die echt zwaar op de GPU leunen, zoals Metro 2033 (net getest, 25 tot 45 fps op een Radeon HD5970 @ 800/1000 MHz core/mem en een Core i7 op 3,8 GHz), Battlefield Bad Company 2, Modern Warfare 2 en DIRT2. :)

3DMark Vantage GPU score geeft ook nog altijd een behoorlijk accurate indicatie van de prestaties in games tussen verschillende videokaarten.
Games die ik tot nu heb:

far cry 2
hawx
dirt 2
pripyat
batman
crysis
metro 2033

Suggesties?
Ik zou Crysis liever vervangen voor Battlefield Bad Company 2. Crysis is alweer een oud spel en ik denk dat we wel kunnen stellen dat dit spel nooit echt lekker zal gaan draaien gezien het feit dat het sterk op één core leunt en vooral veel MHz'en nodig heeft. Dit gaat voorlopig niet gebeuren. De nieuwste games maken al best goed gebruik van vier cores en zijn dus ook beter in staat alle resources in de PC te gebruiken.

[ Voor 36% gewijzigd door frankknopers op 18-03-2010 01:10 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Glitter site Update:

http://www.szgalaxy.com/Fermi/

Afbeeldingslocatie: http://www.szgalaxy.com/Fermi/img/l_img.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 13:12
Volgens mij wordt er geen reviewguide opgedrongen hoor, dat in ieder geval wat Nvidia zei.

Games die ik tot nu heb:

far cry 2
hawx
dirt 2
pripyat
batman
crysis
metro 2033

Suggesties?
Ik test veel Dawn of war II op mijn kaarten. Op 1920x1200 en 2560x1600. Maar dan zie je duidelijke verschillen. Een HD5770 is niet snel genoeg op 1920x1200. Daar zie je grote verschillen tussen die kaart en een HD5850. Of zelfs HD5970. Maar op 1920x1200 zou je een cpu bottelnek kunnen hebben met een HD5970. Op 2560x1600 is die er in ieder geval nog niet. GPU OC hielp erg veel om de FPS omhoog te krijgen.

RTS games worden niet veel getest. Het zijn vooral shooters en Racegames. Maar DOW II is van de RTS games wel een van de zwaardere.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 23-06 22:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Batman kan prima getest worden, zolang je geen AA/PhysX gebruikt ... Echter is de engine niet zo zwaar, dat AA wel bijna een must is.

Crysis vervangen voor Bad Company 2. Op dit moment is Crysis al bijna helemaal getest, dus dat is het probleem niet. Bad Company 2 moet ik echter nog een benchmark voor maken, maar dat ga ik zeker wel proberen.

Dragon Age wordt wel cpu limited als je er een echt snelle videokaart tegenaan gooit.

Metro 2033 is trouwens verrekte zwaar, minima van 20 met een HD 5970 en Q6700 @ 3,4GHz. Even kijken hoe ik dat ga testen, in DX9 en DX11, in DX10 en DX11, en hoe dan in DX11, met/zonder tesselation / depth of view.

En Dawn of War 2, lijkt me ook leuk om te doen. Ik ga eens kijken hoe ver ik kom, en dan kan ik altijd nog extra spellen testen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Marc Rademaker op 18-03-2010 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:25

amaterasu

In memory of Cj

even een vraagje snel tussendoor.
Ben overgestapt van 9600Gso 1,7Gb edition naar een Gts250 1GB.
Is dit een verbetering? of is het verschil niet groot? er zijn weinig tot geen benchmarks te vinden van de 9600gso 1,7gb. en als er benches van te vinden zijn zijn ze niet te vergelijken met de gts250 benches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spNk schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 08:26:
[...]

Dus toch 512 "Cuda-cores"?
Zie ook -> Nvidia forums admin : "We're letting you guys twitch and squirm over that stuff..."
http://forums.nvidia.com/...0&p=1020340&#entry1020340
Ze zijn er redelijk mee aan het spele daar, die groen mannen, ze kunne maar beter degelijk materiaal leveren !!!!

Nu, mochten het maar 480 cores zijn, in feite wisten we dit toch, niet ? De volledige Fermi architectuur was 512, no doubt, en wellicht dus voor de professionele markt maar op hun geforce sneak peek site staat : "Packing in 3 billion transistors, double the CUDA cores of previous generation GPUs" ... en de GTX 280 was 240 CUDA cores dus ik verwacht eigenlijk 480 cores voor de GTX 480, lijkt me logisch :) Indien meer, des te beter :)

http://www.nvidia.co.uk/object/gf100_uk.html
http://www.nvidia.com/object/product_geforce_gtx_280_us.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Marc Rademaker schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 08:52:
Batman kan prima getest worden, zolang je geen AA/PhysX gebruikt ... Echter is de engine niet zo zwaar, dat AA wel bijna een must is.

Crysis vervangen voor Bad Company 2. Op dit moment is Crysis al bijna helemaal getest, dus dat is het probleem niet. Bad Company 2 moet ik echter nog een benchmark voor maken, maar dat ga ik zeker wel proberen.

Dragon Age wordt wel cpu limited als je er een echt snelle videokaart tegenaan gooit.

Metro 2033 is trouwens verrekte zwaar, minima van 20 met een HD 5970 en Q6700 @ 3,4GHz. Even kijken hoe ik dat ga testen, in DX9 en DX11, in DX10 en DX11, en hoe dan in DX11, met/zonder tesselation / depth of view.

En Dawn of War 2, lijkt me ook leuk om te doen. Ik ga eens kijken hoe ver ik kom, en dan kan ik altijd nog extra spellen testen :P
Wat echte DX11 tests lijken mij wel interessant. Of eerst DX10 en dan een keer een DX11 shootout doen (losse review) Om dan de GTX4xx en de HD5xxx nog eens tegen over elkaar te zetten in alle games die DX11 ondersturen ? Kun je misschien ook een beetje zien wie momenteel de beste DX11 drivers heeft. (Performance drop ten opzichte van DX10 mode)

DOWII is best simpel te testen dat scheelt weer. Al zou ik wel het gemiddelde nemen van 2-3 runs. Aangezien ook min en Max FPS getest wordt. En daar kun je nog wel eens pieken en dalen hebben die er niet altijd zijn. Ik heb wel eens verschillen van 10% gezien. Maar meestal is het minder.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 346499 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 08:59:
[...]

Zie ook -> Nvidia forums admin : "We're letting you guys twitch and squirm over that stuff..."
http://forums.nvidia.com/...0&p=1020340&#entry1020340
Ze zijn er redelijk mee aan het spele daar, die groen mannen, ze kunne maar beter degelijk materiaal leveren !!!!

Nu, mochten het maar 480 cores zijn, in feite wisten we dit toch, niet ? De volledige Fermi architectuur was 512, no doubt, en wellicht dus voor de professionele markt maar op hun geforce sneak peek site staat : "Packing in 3 billion transistors, double the CUDA cores of previous generation GPUs" ... en de GTX 280 was 240 CUDA cores dus ik verwacht eigenlijk 480 cores voor de GTX 480, lijkt me logisch :) Indien meer, des te beter :)

http://www.nvidia.co.uk/object/gf100_uk.html
http://www.nvidia.com/object/product_geforce_gtx_280_us.html
Mja ookal heb je pressies dubbel zo veel wil dit nog niet zeggen dat je ook een letterlijke performance verdubbeling ziet zie HD5870. Dus ze kunnen die 512 Cores wel gebruiken voor de doelen die ze zeggen te halen (60% faster then a HD5870).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hopelijk nog niet gepost :

Nieuwe plaatjes, ditmaal van ZOTAC. Weet iemand hoeveel 599 yuan is ? Aan die prijs zou de GTX 480 worden verkocht, en ook wel leuk, er zou een Razer muis gratis bijzitten.

EDIT !! Lolz, neenee verkeerd begrepen, 599 yuan (= €64.2) is de prijs van die Razer (Imperator) muis :p ! Bij de GTX 470 zit een Razer (Deathadder) muis met waarde van 419 yuan (= €44.9) ^^

http://translate.google.b...3%2F18%2F13%2F763595.html

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 346499 op 18-03-2010 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:42
Tijdens onze vakantie in China in 2004 was 100 Yuan 10 euro, Dat zou betekenen dat deze kaart maar 70 euro zou kosten. Hmmm ergens denk ik niet dat je deze kaart voor dat geld op kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

volgens mij is de euro / yuan verhouding rond de 1:10 .. dus "that does not make sense"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb mijn bericht geupdate :p ! Hehe, was weeral te snel met posten :( Is iets dat ik toch echt moet afleren, cfr die één kaart toen, de FERMIN :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Anoniem: 346499 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:25:
Heb m'n bericht geupdate :p ! Hehe, was weeral te snel met posten :( Is iets dat ik toch echt moet afleren, cfr die één kaart toen, de FERMIN :p
wou al zeggen 64euro voor de gtx470 XD dan had ik er toch snel 4 besteld bij Zotac persoonlijk ofzo voor mooie quad SLI maar dat zal helaas nooit gebeuren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

amaterasu schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:27:
[...]

wou al zeggen 64euro voor de gtx470 XD dan had ik er toch snel 4 besteld bij Zotac persoonlijk ofzo voor mooie quad SLI maar dat zal helaas nooit gebeuren :+
Hehe, yea idem :p maar helaas dus ^^

@ Zotac Razer muizen, ik denk dat nvidia met dergelijke stunts gaat afkomen om hun Fermi kaarten meer te promoten aan het publiek. En ik ben echt wel zeer benieuwd naar benchies van deze kaarten ^^ ! Al heb ik er op het moment eigenlijk eerder een negatief beeld van, maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Ik zou Crysis ook zeker niet vervangen. Ook al is het spel al wat ouder, het heeft nog steeds één van de mooiste en zwaarste graphics. Verder lijkt mij Bad Company 2 ook wel een goed idee om te testen, het spel heeft mooie graphics en is een erg populair spel.

Verder verwacht ik dat de situatie met GTX480 vs HD5870 ongeveer hetzelfde zal zijn als GTX285 vs HD4890; de nVidia kaart wat sneller, maar daardoor ook wat duurder. Alleen jammer dat de GTX480 zo laat is.

[ Voor 8% gewijzigd door Tyranium op 18-03-2010 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Astennu schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:09:
[...]

Mja ookal heb je pressies dubbel zo veel wil dit nog niet zeggen dat je ook een letterlijke performance verdubbeling ziet zie HD5870. Dus ze kunnen die 512 Cores wel gebruiken voor de doelen die ze zeggen te halen (60% faster then a HD5870).
Waar heb je die 60% van als ik vragen mag ? Ik volg sinds begin februari Fermi maar nergens dat cijfer tegengekomen :/ ? Indien dit al vrij oud is, tja de HD5xxx drivers zijn ondertussen vrij volwassen dus die prestatiemark van toen zal nu wel een pak lager zijn denk ik dan :) Ik denk eerder 20-30% (lees : hoop ^^). Meer mag altijd, minder ? Nope ! Dan haak ik deze generatie af en komt er wellicht een ATI HD5970 of misschien HD5890 in de kast, tzal ook allemaal afhangen van prijs e.d. natuurlijk ^^

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 346499 op 18-03-2010 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 346499 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:45:
[...]

Waar heb je die 60% van als ik vragen mag ? Ik volg sinds begin februari Fermi maar nergens dat cijfer tegengekomen :/ ? Indien dit al vrij oud is, tja de HD5xxx drivers zijn ondertussen vrij volwassen dus die prestatiemark van toen zal nu wel een pak lager zijn denk ik dan :) Ik denk eerder 20-30% (lees : hoop ^^). Meer mag altijd, minder ? Nope ! Dan haak ik deze generatie af en komt er wellicht een ATI HD5970 of misschien HD5890 in de kast, tzal ook allemaal afhangen van prijs e.d. natuurlijk ^^
Owh dit is iets wat nVidia vorigjaar aan het roepen was. Dit is dus al ouder. Ik heb het vanaf dag 1 al niet gelooft en ik denk ook niet dat ze het gaan halen. But they are welcome to try!. En als het ze lukt petje af.

Maar eerst zien dan geloven..... Ik verwacht zelf iets van 20%. En dat de HD5970 voorlopig de snelste kaart blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Waarom gebruik je eigenlijk geen Core I7 920 oid :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Laatst online: 18-06 09:27
Tessellation vind ik persoonlijk nog steeds niet echt interessant, maar het geeft wel een gigantische performance hit. Zet het uit, en DX11 blijkt meestal ineens sneller te zijn dan DX9. Daar bovenop leunt NVIDIA sterk op tessellation om de winst over ATI te halen lijkt het, dus ik denk dat het zeker zinvol is om DX11 mét, en zonder Tessellation te testen. De vergelijking met DX9 is dan leuk meegenomen :D

Zelfde geldt overigens voor bijvoorbeeld Pripyat of eender welke DX11 titel; testen met tessellation aan en uit! Wordt over het algemeen nog steeds niet gedaan; meestal is het gewoon DX9 vs. DX11 met Tessellation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://translate.google.c...480-18743.htm&sl=tr&tl=en

Hetgeen mij opvalt aan die slide en indien dit ook werkelijk een slide is van nvidia dan hoop ik voor hen dat het waar is en niet zomaar in die unigine benchmark fzo, maar in het algemeen !!
"Fastest GPU in the world" ... ? Ik geloof er niets van ! Maar goed, laten we maar wachten op het bewijs.

En

"Prepared and 3.2 billion transistors in 40nm process technology with the DirectX 11 supported graphics card G100 GPU'sunun power, heat transmission pipes adorned with muscular cooler manages to attract attention."

3.2 billion ipv 3.0 billion ?

Ook 1x 6-pin en 1x 8-pin blijkbaar ?

--

High res picture van de GTX 480:
http://img.donanimhaber.c...tx480buyukb_1-dh_fx57.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 346499 op 18-03-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Anoniem: 346499 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:08:
http://translate.google.c...480-18743.htm&sl=tr&tl=en

Hetgeen mij opvalt aan die slide en indien dit ook werkelijk een slide is van nvidia dan hoop ik voor hen dat het waar is en niet zomaar in die unigine benchmark fzo, maar in het algemeen !!
"Fastest GPU in the world" ... ? Ik geloof er niets van ! Maar goed, laten we maar wachten op het bewijs.

En

"Prepared and 3.2 billion transistors in 40nm process technology with the DirectX 11 supported graphics card G100 GPU'sunun power, heat transmission pipes adorned with muscular cooler manages to attract attention."

3.2 billion ipv 3.0 billion ?

Ook 1x 6-pin en 1x 8-pin blijkbaar ?

--

High res picture van de GTX 480:
http://img.donanimhaber.c...tx480buyukb_1-dh_fx57.jpg
Ik zeg fake, deze slide zegt dat de GTX480 over de 300 Watt heengaat, en dat kan niet klopen.
8 Pins is 150 Watt, 6 pins 75 Watt,en PCI-E slot is 75 Watt, voor een totale hoeveelheid van 300 Watt maximaal. Erover heengaan is het PCI-E certificaat verliezen, waardoor OEM's de GTX480 niet meer kunnen gebruiken, en dat wil je niet als Nvidia zijnde.

Oeps niet opgelet, is niet meer dan 300 Watt, maar dan nog, bijna 300 Watt voor 1 single GPU is wel heel erg slecht :(

[ Voor 4% gewijzigd door Darkasantion op 18-03-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Darkasantion schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:46:
[...]

Ik zeg fake, deze slide zegt dat de GTX480 over de 300 Watt heengaat, en dat kan niet klopen.
8 Pins is 150 Watt, 6 pins 75 Watt,en PCI-E slot is 75 Watt, voor een totale hoeveelheid van 300 Watt maximaal. Erover heengaan is het PCI-E certificaat verliezen, waardoor OEM's de GTX480 niet meer kunnen gebruiken, en dat wil je niet als Nvidia zijnde.
Er staat toch <300 watt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Klopt, ben nog steeds niet helemaal wakker, heb al 2 koffie op, straks nog meer meer drinken :P Zie ook edit boven.

Maar we weten over 8 dagen alles :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:20

superwashandje

grofheid alom

nee, al die aansluitingen geven alleen de maximaal te leveren stroom aan. maar als de kaart bijvoorbeeld 275 W (wat(t) al eerder genoemd is geloof ik) gebruikt zul je alsnog al die aansluitingen nodig hebben.

edit: was een reactie op darkasantion 2 posts boven mij maar ik ben te traag.

[ Voor 16% gewijzigd door superwashandje op 18-03-2010 11:50 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook nog eventjes mijn opmerking ivm die "Fastest GPU in the world.." @ slide wijzigen, wellicht bedoelen ze dit als single-GPU .... HD5970 zijn eigenlijk 2 GPU's. Dus ik denk dat ze gewoon bedoelen, "de snelste single GPU in the world" maar die slide titel is misleidend imo, ze zouden single er moeten bijzetten !! Again, indien die slide van nvidia is uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:20

superwashandje

grofheid alom

in principe is GPU natuurlijk enkelvoud dus het kan best kloppen hoor ondanks dat iedereen bij GPU gewoon Graphics Card leest. Fastest GPU zou dus heel goed kunnen kloppen. Fastest Graphics card lijkt me niet.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 08:03
de slides zouden toch echt moeten zijn volgens sommige sites.

http://gadgets.softpedia....9-s-for-Real-8569-01.html

Afbeeldingslocatie: http://images.hardwareinfo.net/extcontent/messages_normal/00655179.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/news/nvidia/gtx-480-leaked-slide-2.jpg

[ Voor 184% gewijzigd door luckyjan op 18-03-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://vr-zone.com/articl...ricing-revealed/8635.html
  • We have received the final specs for GeForce GTX 480 and 470 which are slated for official launch on March 26th 7pm US time
  • GeForce GTX 480 : 512 SP, 384-bit, 295W TDP, US$499
  • GeForce GTX 470 : 448 SP, 320-bit, 225W TDP, US$349
  • Internal benchmarks reveal that GeForce GTX 470 is some 5-10% faster than Radeon HD 5850 and similiar for GeForce GTX 480 over the Radeon HD 5870. Interestingly, the TDP of GeForce GTX 480 is almost similar to Radeon HD 5970 which is a dual GPU card. Interestingly, our sources revealed that there are indeed plans for dual Fermi cards and the TDP of the card is probably gonna be mind blowing.
--

Dat laatste lijkt me helaas niet zo positief. Hopelijk heeft nvidia nog een driver achter de hand want die TDP is echt wel veel indien ie maar 5-10% sneller zou zijn dan een HD5870 imo :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 346499 op 18-03-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-06 16:12
Ik heb hem ook net ja. Erg hoog TDP inderdaad. 8)7

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Je hebt hem ook net...? Verklaar u nader ende sappige details voor wat je al kunt leaken aan mindblowing materiaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Yay, 100Watt meer verbruiken om 10% meer te presteren 8)7..... Zo hal je wel 60% meer verbruik dan Cypress, zouden ze dat bedoelen?.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dan heeft er iemand een foutje gemaakt op de slides, zou het Darkasantion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

amaterasu schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 08:57:
even een vraagje snel tussendoor.
Ben overgestapt van 9600Gso 1,7Gb edition naar een Gts250 1GB.
Is dit een verbetering? of is het verschil niet groot? er zijn weinig tot geen benchmarks te vinden van de 9600gso 1,7gb. en als er benches van te vinden zijn zijn ze niet te vergelijken met de gts250 benches
Iemand O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 346499 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:25:
http://vr-zone.com/articl...ricing-revealed/8635.html
  • We have received the final specs for GeForce GTX 480 and 470 which are slated for official launch on March 26th 7pm US time
  • GeForce GTX 480 : 512 SP, 384-bit, 295W TDP, US$499
  • GeForce GTX 470 : 448 SP, 320-bit, 225W TDP, US$349
  • Internal benchmarks reveal that GeForce GTX 470 is some 5-10% faster than Radeon HD 5850 and similiar for GeForce GTX 480 over the Radeon HD 5870. Interestingly, the TDP of GeForce GTX 480 is almost similar to Radeon HD 5970 which is a dual GPU card. Interestingly, our sources revealed that there are indeed plans for dual Fermi cards and the TDP of the card is probably gonna be mind blowing.
--

Dat laatste lijkt me helaas niet zo positief. Hopelijk heeft nvidia nog een driver achter de hand want die TDP is echt wel veel indien ie maar 5-10% sneller zou zijn dan een HD5870 imo :)
Dat zou wel heel weinig zijn. In dat geval hebben ze echt verloren. Ik ben benieuwd naar de clockspeeds. En het TDP valt me ook wat tegen. Met die TDP's is een dual GPU kaart niet mogelijk. Of ze moeten grote veranderingen door voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nee, niemand. Je zit in het Nieuwsdiscussietopic, jouw vraag bevat geen van beide.

offtopic:
1.7GB op zo'n graka merk je toch niet. De GTS250 is een omgekatte 9800GTX+ = 9800GTX op hogere clocks. Koop ze beide niet, voor dat geld kan je veel beter krijgen. *kuch* ATi HD5xxx.

[ Voor 10% gewijzigd door Jejking op 18-03-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Astennu schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:13:
[...]

Dat zou wel heel weinig zijn. In dat geval hebben ze echt verloren. Ik ben benieuwd naar de clockspeeds. En het TDP valt me ook wat tegen. Met die TDP's is een dual GPU kaart niet mogelijk. Of ze moeten grote veranderingen door voeren.
Inderdaad :( The green team stelt me wel teleur ditmaal indien de leaks correct zijn :/
No way dat ik ga betalen voor een kaart die duurder is dan HD5870, slechts 5-15% meer presteert en bijna 100 Watt meer verbruikt, no way !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ach er zullen genoeg mensen zijn die em toch kopen. Alleen al omdat er een nVidia stikker op zit. En er zijn ook mensen die om kleinere nadelen een kaart al links laten liggen.

Nog een weekje afwachten.... Dan weten we het....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

5-10% sneller dan een HD5870? Is dat prior Cat 10.2/3 :D Het zou erg teleurstellend zijn als dit waar is...maar natuurlijk zijn de Fermidrivers nog aan finetuning onderhevig en zal het eea wel genuanceerd moeten worden, dus bv wel veel snellere DX11 perf.?

[ Voor 42% gewijzigd door edward2 op 18-03-2010 15:08 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt me sterk dat die kaart zo gaat uitzien, die pipes en ventilatiegaten kan je zo naar een thermalright en een 9800gx2 herleiden, en 3 groene vinkjes tegen 1 bij de hd5870 in een officiële tabel? dat is toch erg kinderachtig en dus totaal niet realistisch.

Ik ben erg benieuwd naar wat het nu gaat worden, denk niet dat het erg zal verschillen van gt200 vs. rv770 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hoe denk je anders dat je zo'n kleine 300 Watt op een 'klein' oppervlakte weg wil krijgen?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Anoniem: 263922 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 15:56:
Lijkt me sterk dat die kaart zo gaat uitzien, die pipes en ventilatiegaten kan je zo naar een thermalright en een 9800gx2 herleiden, en 3 groene vinkjes tegen 1 bij de hd5870 in een officiële tabel? dat is toch erg kinderachtig en dus totaal niet realistisch.

Ik ben erg benieuwd naar wat het nu gaat worden, denk niet dat het erg zal verschillen van gt200 vs. rv770 :/
Waarom eist(e) Nvidia dan ook dat koelers van fabrikanten Fermi-certified waren?... Niet omdat we kaart zo weinig stroom verbruikt, maar juist erg veel. 300Watt werk je zo even niet weg, en omdat de HD5870 maar 188Watt heeft kan deze een kleiner koelblok. En je moet echt goede airflow hebben in je PC met die kaart, anders stookt ie straks alles warm... met alle gevolgen van dien...

Het heeft echter potentie... Full cover waterblok erop, dikke radioter erachter, beetje OC erop, samen met een watergekoelde CPU en je kunt je CV uitzetten, je PC houdt dan wel het huis warm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05-2024
@Marc Rademaker, komen er op 27 maart alleen benchmarks van de GTX480, of ook van de GTX470, want ik kan me nog herinneren dat bij de GTX260 een heel tijdje na de GTX280 de eerste officiële reviews te vinden waren

[ Voor 2% gewijzigd door tweeny op 18-03-2010 16:12 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321370

Ik weet niet of dit GTX480 benchmark filmpje hier al gepost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Is een tijd geleden al voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[RUMOR-MODE]
"That spec are BS, reality is different, only 480s picture on FAKE slides is correct, nothing more."
http://www.xtremesystems....p?p=4293500&postcount=214
"Incidentally, one other guy confirmed, that they are indeed fake and he should know, because he has the card."
http://www.xtremesystems....p?p=4293584&postcount=227
http://www.xtremesystems....p?p=4293646&postcount=235
[/RUMOR-MODE]

Er is nog hoop ^^
Aaaaargh, dat het maar snel 26 maart is 8)7 ^^

--
edit:
* Manufactures wait and maybe another delay for GTX 400 Series
  • Word going around is that the review date has been pushed back to as early as the 29th of March or as late as April 9th which we where first told was just going to be the retail date.
    I’ve got a con call with NVIDIA in 10 hours and while we’re under NDA there should still be information I can tell you. Either way I’ll be sure to keep everyone in the loop.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 346499 op 18-03-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Geruchten zijn inderdaad dat de GTX480 'slechts' ~5% sneller is ten opzichte van een HD5870 over een breed scala aan games. Die 60% sneller komt van slechts 1 ding af, namelijk het meest tesselation-intensieve (en 'toevallig' verder geheel niet zwaar voor de grafische kaart) gedeelte van de dragon. Het heeft alles te maken met de keuze van nVidia en verder eigenlijk niet. Het is ook geen enkele garantie dat de GTX480 veel beter zal zijn in DX11 games met tesselation aan. Verder was die ~5% vastgesteld pre Cat 10.3 beta's afaik.

Tuurlijk zal nVidia vast ook nog wel wat performance kunnen vinden hier en daar, maar al met al ben ik vooral benieuwd of al die uitstellen vooral komen om te zien of ze toch nog ergens 25MHz hoger kunnen met de kloksnelheden om toch net die marge over de HD5870 te houden. Aangezien nVidia zelf alles angstvallig stil houdt, waar ze in de positie zitten om juist te schermen met prestaties van de komende kaarten, vermoed ik dat ze nog flink aan het zoeken zijn naar procentjes verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

dahakon schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:24:
Verder was die ~5% vastgesteld pre Cat 10.3 beta's afaik.
Dat is niet zo erg, de eerste paar maanden na de release wordt toch de meeste winst gepakt met drivers, Ati loopt met drivers nu wat voor met cat 10.3 maar fermi zal waarschijnlijk net zo veel verbetering zien in drivers de komende maanden. Dus dat halen ze wel weer in.

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.