[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 113 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 46.829 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:43
Wel mooi deze drivers net voor de release van de GTX480. Natuurlijk in de hoop dat reviewers de Cat 10.3 drivers mee nemen in hun reviews. Ik ben benieuwd hoeveel dat er ook echt gaan doen.... Alleen dan kun je eerlijk vergelijken. Die pro nVidia sites zullen nog wel de 10.1 of zelfs ouder gebruiken voor de ati kaarten.
Format-C schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:05:
nV is kansloos met zijn GTX4XX. Als het niet qua perormance is, is het wel qua prijs, en als het niet qua prijs is wel qua stroomverbruik. En op drivergebied is ATi (nu) minstens zo goed als nV, zo niet beter.

En zo is het.

Ik (als voorheen verstokte nv fan) koop niet voor niks 2 HD5770's met de GTX400 voor de deur. nV boeit me gewoon niet. ATi is gewoon good. Qua drivers, qua performance en qua IQ. De HD5000 schopt gewoon aarsch.

Edit; het is toch niet normaal dat je met 2 in totaal 280 euries kostende videokaarten ALLE games maxed kan spelen op 4xAA @ 1920x1200? Dat was 2 jaar geleden een illusie. Toen kon je gewoon 600 per kaart neerleggen. ;(
Dat is sinds de HD3870 en HD4850 al niet meer ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Astennu op 17-03-2010 20:10 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:17

Format-C

Tracing Rays

Nee, bij ATi niet nee... ;) Maar ook nu ze gewoon de snelste zijn zetten ze mensen nog niet af door exorbitante prijzen te vragen.

Edit; die GTX400 moet wel iets heel bijzonders aan boord hebben willen ze die slijten. "Nespresso certified graphics card"... oid. :+

[ Voor 99% gewijzigd door Format-C op 17-03-2010 20:24 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:45
Astennu schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:08:
Wel mooi deze drivers net voor de release van de GTX480. Natuurlijk in de hoop dat reviewers de Cat 10.3 drivers mee nemen in hun reviews. Ik ben benieuwd hoeveel dat er ook echt gaan doen.... Alleen dan kun je eerlijk vergelijken. Die pro nVidia sites zullen nog wel de 10.1 of zelfs ouder gebruiken voor de ati kaarten.

[...]

Dat is sinds de HD3870 en HD4850 al niet meer ;)
Niet echt eerlijk van je. Weet je hoeveel werk het is om alle ati-kaarten opnieuw te testen in laten we zeggen, 8 games, op drie resoluties. En Nvidia heeft ook NET nieuwe drivers uitgebracht, terwijl de launch over 9 dagen is. Ik ga natuurlijk mn best doen, maar god, wat wordt het een hoop werk ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Mja, het leven van een reviewer zuigt...

Zullen we het zo doen? Ga jij voor mij een weekie (hersen-uitputtend) complex logistiek planwerk doen, dan ga ik lekker benchen. :)

Mooi toch? Lekker benchen met nieuw spul dat nog niemand heeft, en vergelijken met oud spul?

En dan ook nog de beste, uitgebreidste review maken met de meest recente drivers die er zijn. Wat een hits zal je/ tweakers hebben! Wat zul je genieten van al die opbeurende en lovende commentaren!

:Y

[ Voor 35% gewijzigd door Format-C op 17-03-2010 20:40 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-06 10:32

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

ATI Catalyst 10.3a Driver Performance Benchmarking

"We are also getting ready an Crossfire profile update ready to post in the next few days that will improve performance even more. For example rumor has it that Battlefield2: Bad Company will see an FPS increase from 40 to 70" AMD PR
http://www.legitreviews.com/article/1253/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesco
  • Laatst online: 13-03 14:43
Weer een review van de MSI Lightning en weer niet al te best nieuws over de koeling. Volgens Guru3d koelt het maar zozo en maakt best wat geluid http://www.guru3d.com/article/msi-r5870-lightning-review/25
Volgens hun testen koelt de standaar koeler net wat beter onder stress.

Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Naja, dan weet je direct welke kritiek je kan verwachten als je hem online zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Majesco schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:24:
Weer een review van de MSI Lightning en weer niet al te best nieuws over de koeling. Volgens Guru3d koelt het maar zozo en maakt best wat geluid http://www.guru3d.com/article/msi-r5870-lightning-review/25
Volgens hun testen koelt de standaar koeler net wat beter onder stress.
Indeed:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/hsp0ub.jpg

Een reference blijft imho gewoon interessanter;

zelfde temperaturen, nagenoeg zelfde overklokbaarheid (Guru3D), en de reference blaast de hitte de kast uit, wat de Lightning niet doet.

[ Voor 19% gewijzigd door Format-C op 17-03-2010 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Mmmmzz. De 10.3a 3D driver is dezelfde versie als de al eerder gelekte 10.3 versie in feb.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Format-C schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:43:
[...]

Indeed:

[afbeelding]

zelfde temperaturen, nagenoeg zelfde overklokbaarheid (Guru3D), en de reference blaast de hitte de kast uit, wat de Lightning niet doet.
Je kunt Guru3D's review toch niet serieus nemen? De Lightning werd ontworpen om onder LN2 goed te presteren, met extra spanning. Wat doet Hilbert, kijken hoe hard de graka kan zonder extra spanning.

En de temperatuur, no fucking shit dat de temps niet lager zijn, de koeler draait zo langzaam mogelijk, zonder boven een bepaalde waarde uit te komen. En er wordt dan 44dBA gemeten, zonder dat er waarden van andere koelers genoemd worden -_-

Verwacht van mij maar een betere review :P Misschien is de koeler wel kut hoor, maar dan toon ik dat aan, in plaats van wat nat vingerwerk zonder vergelijkingsmateriaal ...

@ Reinman,

Je begrijpt me verkeerd, ik ben al sinds eind februari met cat 10.3 bezig ...

[ Voor 4% gewijzigd door Marc Rademaker op 17-03-2010 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Marc Rademaker schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:08:
[...]

Je kunt Guru3D's review toch niet serieus nemen? De Lightning werd ontworpen om onder LN2 goed te presteren, met extra spanning. Wat doet Hilbert, kijken hoe hard de graka kan zonder extra spanning.
Hij zegt dat hij wel met het voltage gekloot heeft:
We really were hoping to pass the 1 GHz marker yet whatever we tried, we could not succeed both with and without voltage GPU tweaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Format-C schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:17:
[...]
Hij zegt dat hij wel met het voltage gekloot heeft:

[...]
Te snel er over heen gelezen. Dan is ie gewoon noob >:)

Kweenie, kan gebeuren dat ie een slecht exemplaar heeft. Echter gaat een stock HD 5870 vrij makkelijk over de 1000MHz heen, zonder extra spanning. Binnenkort ga ik de Lightning ook testen en dan zullen we wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:27

Darkasantion

Just keep swimming!

Marc Rademaker schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:32:
[...]

Kweenie, kan gebeuren dat ie een slecht exemplaar heeft. Echter gaat een stock HD 5870 vrij makkelijk over de 1000MHz heen, zonder extra spanning. Binnenkort ga ik de Lightning ook testen en dan zullen we wel zien.
Die van mij heeft voor +1000Mhz extra spanning nodig :( Slechte OC-kaart dus. Stock doet ie maar 950Mhz ofzo :/ Maargoed, dankzij aangepaste BIOS hij kan wel 1030/1305Mhz halen voor 24/7 clocks, dus zo erg is het ook weer niet.

Maar hoger is altijd beter, dus zou wel eens willen spelen met een Lightning op water, kijken wat er dan mogelijk is }) .

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
In het zicht van de haven om de nieuwe GF100's te mogen testen, wil Hilbert zichzelf natuurlijk niet in de voet schieten door een lovend artikel over de HD5870 lightning te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49
Ach, in zijn cpu-cooler roundup van vorige week won ook al de zalman cnps 10x. Ik had guru3d best hoog staan qua tests maar dat sloeg ook nergens op, of hij test slecht of hij zorgt op een andere manier voor zijn resultaten. De CNPS10X extreme die even beter koelt als een venomous-x of een noctua NH-D14.... yeah right. :P

[ Voor 18% gewijzigd door stylezzz op 18-03-2010 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Marc Rademaker schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:33:
[...]

Niet echt eerlijk van je. Weet je hoeveel werk het is om alle ati-kaarten opnieuw te testen in laten we zeggen, 8 games, op drie resoluties. En Nvidia heeft ook NET nieuwe drivers uitgebracht, terwijl de launch over 9 dagen is. Ik ga natuurlijk mn best doen, maar god, wat wordt het een hoop werk ....
Hoezo is dat niet eerlijk van mij ? Het gaat er toch om om een eerlijk beeld te krijgen van wat de kaarten kunnen ? Als je dan de ATi kaarten met oude drivers gaat testen dan heeft de GTX4xx al een voorsprong van 5-20% te pakken in veel games die er in werkelijkheid niet is.

Ik draai zelf ook veel benshmarks op verschillende settings dus ik kan me goed voorstellen dat hier dagen aan tijd in gaat zitten.

Maar als reviewer zul je het denk ik wel eens zijn met mijn standpunt: Dat je moet proberen zo'n goed mogelijk beeld te schetsen van de huidige situatie. Net als met die Bigbang drivers van nVidia. Daar zijn toen zelfs losse reviews voor uit gekomen terwijl er toen geen nieuwe kaarten uit kwamen.
Anoniem: 134818 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:04:
[...]

Naja, dan weet je direct welke kritiek je kan verwachten als je hem online zet.
Dat vrees ik ook. Maar goed er zullen best sites zijn die wel de cat 10.3 drivers mee testen.
Marc Rademaker schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:08:
[...]

En de temperatuur, no fucking shit dat de temps niet lager zijn, de koeler draait zo langzaam mogelijk, zonder boven een bepaalde waarde uit te komen. En er wordt dan 44dBA gemeten, zonder dat er waarden van andere koelers genoemd worden -_-

Verwacht van mij maar een betere review :P Misschien is de koeler wel kut hoor, maar dan toon ik dat aan, in plaats van wat nat vingerwerk zonder vergelijkingsmateriaal ...

@ Reinman,

Je begrijpt me verkeerd, ik ben al sinds eind februari met cat 10.3 bezig ...
Ik ben benieuwd naar je resultaten. Ik vond het ook apart dat er tot nu toe niet veel sites positief zijn over de lightning. Maar die sites testen de kaart ook allemaal met stock air cooling. Dit is ook wel het meest interessante voor de consument. Al is deze kaart daar niet voor bedoelt.
Marc Rademaker schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:32:
[...]

Ik heb nu 3x HD5850 gehad 1x HD5870 en nu een HD5970. Maar geen van alle haalde 1000 MHz op 1.1625v. Mijn powercolor 5850 kwam het dichtstbij met 960 MHz. De 5970 zou het misschien kunnen met iets van 1.23v. Maar de andere kaarten zouden het niet eens gaan halen. Die werden gewoon niet veel stabieler met extra voltages dan zou ik al naar de 1.3v moeten.

En over de Cat 10.3 drivers. Ik heb pas twee testjes gedaan. Eerste was Heaven. Dat draaide 5-6% sneller met de nieuwe drivers. DOW II liet verder geen verschil zien. Dit met een HD5970. Ik zal nog wat meer gaan testen. Maar het ziet er goed uit.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317606

Astennu schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 07:52:
[...]

Hoezo is dat niet eerlijk van mij ? Het gaat er toch om om een eerlijk beeld te krijgen van wat de kaarten kunnen ? Als je dan de ATi kaarten met oude drivers gaat testen dan heeft de GTX4xx al een voorsprong van 5-20% te pakken in veel games die er in werkelijkheid niet is.

Ik draai zelf ook veel benshmarks op verschillende settings dus ik kan me goed voorstellen dat hier dagen aan tijd in gaat zitten.

Maar als reviewer zul je het denk ik wel eens zijn met mijn standpunt: Dat je moet proberen zo'n goed mogelijk beeld te schetsen van de huidige situatie. Net als met die Bigbang drivers van nVidia. Daar zijn toen zelfs losse reviews voor uit gekomen terwijl er toen geen nieuwe kaarten uit kwamen.
Het gaat erom dat mensen soms niet redelijk zijn, in een week tijd alle HD 5000 kaarten opnieuw testen is net geen gekkenwerk is. Het zou minder stressvol zijn wanneer die drivers wat eerder uitkomen. Of stel AMD bracht deze driver één dag voor de Fermi NDA uit, dan is de review doorgaans al klaar en kan je no-way alle kaarten opnieuw testen met die nieuwe driver, maar toch gaan mensen zeuren "je hebt de nieuwste driver niet gebruikt" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 317606 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:08:
[...]

Het gaat erom dat mensen soms niet redelijk zijn, in een week tijd alle HD 5000 kaarten opnieuw testen is net geen gekkenwerk is. Het zou minder stressvol zijn wanneer die drivers wat eerder uitkomen. Of stel AMD bracht deze driver één dag voor de Fermi NDA uit, dan is de review doorgaans al klaar en kan je no-way alle kaarten opnieuw testen met die nieuwe driver, maar toch gaan mensen zeuren "je hebt de nieuwste driver niet gebruikt" 8)7
Nee oke dat verwacht ik ook zeker niet. Het is veel werk. En je wilt toch de HD5850, 5870 en 5970 met die drivers testen. Want dat zijn de kaarten die het tegen de GTX470 en GTX480 gaan opnemen. Daar heb je wel een paar dagen voor nodig. Dus ik snap dat wel maar je kunt geen eerlijke conclusie trekken zonder voor beide de nieuwste drivers te testen. nVidia zal immers ook de nieuwste en snelste drivers met de GTX4xx kaarten mee leveren.

Maar met een beetje geluk hebben ze meeste sites nu nog net genoeg tijd om wat tests te draaien voordat ze de GTX4xx samples krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 18-03-2010 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Format-C schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:43:
[...]

Indeed:

[afbeelding]

Volgens mij snap je het hele Lightning concept niet helemaal...

Je begrijpt hopelijk wel dat de Lightning:
- 2x 8 pins voeding heeft (default 2x 6-pins)
- 10 Layers custom PCB heeft inclusief the Lightning Power Layer (aparte lagen voor zaken als GPU, mem etc)
- 13+2 Phases heeft in vergelijking tot 7+1 reference (Asus 5870 Matrix heeft 10+2)
- NEC Proadlizer capacitor heeft

Er gaat dus veel meer power door een Lightning heen dan door een reference 5870 waardoor je dit gewon niet kan vergelijken met de reference resultaten. Pak dan de HD5870 Twin Frozr II of HD5850 Twin Frozr II (die we volgende week lanceren) om de resultaten te vergelijken. De Lightning is anders.. dit vergelijken met reference resultaten is appels met peren vergelijken.

De Lightning krijgt veel meer power, maar de resultaten zijn vergelijkbaar met die van een reference kaart die veel minder power krijgt. Dan doet die Twin Frozr II cooling toch iets goeds.... (en dat zie je in idle zelfs op Guru3D).

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-06 20:22
CJ schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:43:
[...]

Volgens mij snap je het hele Lightning concept niet helemaal...

Je begrijpt hopelijk wel dat de Lightning:
- 2x 8 pins voeding heeft
- 10 Layers custom PCB heeft inclusief the Lightning Power Layer (aparte lagen voor zaken als GPU, mem etc)
- 13+2 Phases heeft in vergelijking tot 7+1 reference (Asus 5870 Matrix heeft 10+2)
- NEC Proadlizer capacitor heeft

Er gaat dus veel meer power door een Lightning heen dan door een reference 5870 waardoor je dit gewon niet kan vergelijken met de reference resultaten. Pak dan de HD5870 Twin Frozr II of HD5850 Twin Frozr II (die we volgende week lanceren) om de resultaten te vergelijken. De Lightning is anders.. dit vergelijken met reference resultaten is appels met peren vergelijken.

De Lightning krijgt veel meer power, maar de resultaten zijn vergelijkbaar met die van een reference kaart die veel minder power krijgt. Dan doet die Twin Frozr II cooling toch iets goeds.... (en dat zie je in idle zelfs op Guru3D).
Waarschijnlijk maakt de koeler slecht contact nadat ze hem weer erop hebben gemonteerd. Bij techpowerup zijn ze tegen dat probleem gelopen http://www.techpowerup.co...HD_5870_Lightning/32.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou goed kunnen. In principe gaan we er van uit dat mensen die de koeler er af halen, ze dit doen omdat ze met exotische koeling aan de slag gaan. Als ze het daarna niet goed terug bevestigen... tja...

We hebben zelfs heel even met het idee zitten spelen om de Lightning zonder cooler te verkopen aangezien het een kaart made for LN2 is, maar ja.. dan krijg je ongetwijfeld ook weer "nubs" die de kaart dan toch aan gaan zetten en de boel doorbranden of posts op forums gaan maken van "Why did they not sell with cooler??!!!?!?!" :') :+

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
@CJ
Weet je welke waterblokken er allemaal op kunnen?Ik neem aan dat een fullcoverblok niet erop kan ivm non-reference pcb.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry dat antwoord moet ik je schuldig blijven. Ik kan me voorstellen dat niet alles past aangezien het hele PCB custom made is. Als ik uitsluitsel heb dan meld ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Denk dat meeste core only blokjes wel passen, als die ook op de normale HD5870 passen. Grootste probleem worden de VRM's en het geheugen, hoe houd je die koel met meer dan 1000Mhz op de core en 1.35Vcore :P. Die metalen strip die erbij zit lijkt me niet echt geweldig goed qua koeling namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesco
Maar hoe nuttig is het eigenlijk om zo'n mooie pcb en powerphases te maken wanner de core van ATI zelf komt, en die gaat toch net wat sneller kaput op hogere spanning?
Heb trouwens deze email gekregen van Azerty:
Goedemiddag,
Van uw order is de MSI R5870 Lightning nog steeds niet binnen.
Helaas is gebleken dat dit product moeilijk leverbaar is, waardoor uw order nog even op zich laat wachten.
U wordt vriendelijk verzocht op deze email te reageren wat uw voorkeur is.
Wanneer u niet reageert kan de order namelijk niet worden afgewikkeld.
U kunt kiezen uit:
blabla en nog meer blabla

Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Majesco schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:19:
Maar hoe nuttig is het eigenlijk om zo'n mooie pcb en powerphases te maken wanner de ore van ATI zelf komt, en die gaat toch net wat sneller kaput op hogere spanning?

[...]
Het zijn high-leakage cores. Die kunnen meer spanning hebben, maar zijn ook een stuk heter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Majesco schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:19:
Maar hoe nuttig is het eigenlijk om zo'n mooie pcb en powerphases te maken wanner de ore van ATI zelf komt, en die gaat toch net wat sneller kaput op hogere spanning?

[...]
AMD/ATI heeft verschillende SKUs... We kennen allemaal de Cypress LE (5830), Cypress Pro (5850) en Cypress XT (5870). Van die laatste zijn nog onderverdelingen... high leakage en low leakage varianten.... cherry picked... varianten die niet geschikt zijn als gewone 5870 omdat ze anders te veel stroom verbruiken, maar die ideaal zijn voor OC kaarten.... de GPUs die wij gebruiken zijn speciaal geselecteerd om te overklokken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:49

superwashandje

grofheid alom

hoe kan het dan dat hilbert van guru3d niet echt ver kwam? is hij gewoon een amateur, of zou die core toch niet zo speciaal geselecteerd zijn?
bij een normale versie kan ik me voorstellen dat de ene verder komt dan de andere maar als je de cores speciaal gaat uitzoeken voor het overklokken dan zou ik toch verwachten dat ze dan ook allemaal wel over de 1ghz heen zouden kunnen.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-06 20:50
superwashandje schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:33:
hoe kan het dan dat hilbert van guru3d niet echt ver kwam? is hij gewoon een amateur, of zou die core toch niet zo speciaal geselecteerd zijn?
bij een normale versie kan ik me voorstellen dat de ene verder komt dan de andere maar als je de cores speciaal gaat uitzoeken voor het overklokken dan zou ik toch verwachten dat ze dan ook allemaal wel over de 1ghz heen zouden kunnen.
Ik kan in de review niet teruglezen hoeveel extra spanning ze door de kaart hebben gejaagd.
High-leakage cores kunnen meer hebben, dan is het als reviewer verstandig om dat dan ook te doen en de kaart echt op z'n staart te trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesco
Maar CJ wanneer verwacht jij dat die lightning nou komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Majesco schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:06:
Maar CJ wanneer verwacht jij dat die lightning nou komt?
Deze week zouden de Lightnings afgeleverd moeten worden. Maar pin me er niet op vast, aangezien er vaak dingen veranderen. Wat ik zie is dat ze in ieder geval in de laatste week van Maart verscheept zouden moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Darkasantion schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:16:
Denk dat meeste core only blokjes wel passen, als die ook op de normale HD5870 passen. Grootste probleem worden de VRM's en het geheugen, hoe houd je die koel met meer dan 1000Mhz op de core en 1.35Vcore :P. Die metalen strip die erbij zit lijkt me niet echt geweldig goed qua koeling namelijk.
Heb even gezocht op het i-net ,maar kon geen duidelijkheid vinden.
Denk dat zo'n swiftech mcw 60r wel gaat passen?

Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/assets/images/products/MCW60/MCW60-R-WEB.gif

Eerst nog maar afwachten of ik hem daadwerkelijk gewonnen heb met die Precision challenge :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Bullus op 18-03-2010 13:23 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Bullus schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:19:
[...]

Heb even gezocht op het i-net ,maar kon geen duidelijkheid vinden.
Denk dat zo'n swiftech mcw 60r wel gaat passen?

[afbeelding]
Tuurlijk past dat echter heb je geen PWM cooling. Dus daar zullen dan grotere heatsinks op moeten en eventueel wat airflow rondom de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesco
Bedankt voor de antwoord.

Maar voor de verduidelijking over de core's, die zijn dus high leakage delen, die meer stroom verbuiken en heter zijn, maar beter ivm overclocken. Maar hoe lang gaan ze mee. Ik ben eigenlijk alleen maar geinteresseerd in de lightning en andere OC kaarten voor de custom koelers, die over het algemeen de kaart koeler houden en stiller zijn, maar dus ook de kaart langer mee laten gaan. Wat eigenlijk belangrijk voor mij is. Ik had altijd de impressie dat hoe meer stroom je op een chip zet hoe sneller die achteruit gaat, en high leakage delen zijn toch eigenlijk delen die wat slechter uit de fab kwamen dan de gewone delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Majesco schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:49:
Bedankt voor de antwoord.

Maar voor de verduidelijking over de core's, die zijn dus high leakage delen, die meer stroom verbuiken en heter zijn, maar beter ivm overclocken. Maar hoe lang gaan ze mee. Ik ben eigenlijk alleen maar geinteresseerd in de lightning en andere OC kaarten voor de custom koelers, die over het algemeen de kaart koeler houden en stiller zijn, maar dus ook de kaart langer mee laten gaan. Wat eigenlijk belangrijk voor mij is. Ik had altijd de impressie dat hoe meer stroom je op een chip zet hoe sneller die achteruit gaat, en high leakage delen zijn toch eigenlijk delen die wat slechter uit de fab kwamen dan de gewone delen.
Bij sommige chips is het zo dat als je er meer voltage op zet deze of niet stabieler worden en je dus niet verder komt met overclocken of juist het tegenovergestelde doen en dus minder stabiel worden.

De highleakage parts verbruiken wel meer maar schalen juist goed als je er meer stroom doorheen pompt en kunnen daardoor hoger clocken.

Over slijtage kan ik niet veel zeggen. Ja een transistor moet hogere spanningen schakelen en sneller dus er is meer slijtage. Maar normaal gaan chips jaren mee. 10 jaar moet geen probleem zijn. Ik heb kaarten gehad die 3 jaar lang die hard speeds en voltages gedraaid hebben zonder problemen. (daar na weet ik niet meer wie de kaart heeft gehad maar ook de eigenaar na mij heeft em werkend door verkocht. Kaart werd ook met v-mods en speciale bios verkocht). Ik weet niet hoe lang jij met een kaart wil doen maar ik denk dat die kaart eerder te traag is dan dat hij "Op" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Newsflash: AMD brings the hurt to NVIDIA with Catalyst 10.3

Legit Reviews test Catalyst 10.3 preview en is erg onder de indruk...
The ATI Catalyst 10.3 drivers bring what we feel is the full potential of the ATI Radeon HD 5870 graphics card to the market. It's almost like AMD was holding back driver performance for just this occasion, but when we confronted AMD and asked them if there was any truth to that, they admittedly denied it and claimed that it was just a fluke that had great timing. During our conversation with AMD this morning, we also got a heads up that in the next few days an ATI Crossfire profile update is in the works for Battlefield2: Bad Company that will increase performance by up to 75%!
http://www.legitreviews.com/article/1253/1/

En er komt meer aan:
"We are also getting ready an Crossfire profile update ready to post in the next few days that will improve performance even more. For example rumor has it that Battlefield2: Bad Company will see an FPS increase from 40 to 70" AMD PR
Great timing... van alles eigenlijk... deze drivers... de launch van ATI Radeon HD5870 Eyefinity 6 Edition vlak na GF100.... Als er geen rood logo op zou plakken zou ik haast denken dat dit NV praktijken zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Sorry CJ maar deze was al gepost. Maar inderdaad lijkt er erg op wat nVidia normaal doet en nu ook weer met hun 197 drivers. (maar dat was meer een fix de vorige lieten kaarten oververhitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Right, ik zag het. :+ Maar er wordt echter amper iets bij verteld. Ik maak het de luie lezer gemakkelijker door er een samenvatting bij te doen (en we weten allemaal dat er hier erg veel luie lezers zijn die liever een samenvatting lezen dan dat ze door 10 - 20 pagina's heen moeten lezen ;)). En er komt echter nog meer aan. Voor de mensen die van plan zijn om straks de officiele Cat 10.3 te gebruiken, deze preview bevat meer nieuwigheden dan de WHQL 10.3s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:41:
Right, ik zag het. :+ Maar er wordt echter amper iets bij verteld. Ik maak het de luie lezer gemakkelijker door er een samenvatting bij te doen (en we weten allemaal dat er hier erg veel luie lezers zijn die liever een samenvatting lezen dan dat ze door 10 - 20 pagina's heen moeten lezen ;)). En er komt echter nog meer aan. Voor de mensen die van plan zijn om straks de officiele Cat 10.3 te gebruiken, deze preview bevat meer nieuwigheden dan de WHQL 10.3s.
Wat zit er nog meer in dan ? Bv die 3D support ? Ik had CCC nog niet werkend. Was gister iets te snel geweest. Maar ik wil dat 3D gaan proberen :) Lijkt me echt gaaf als het werkt zoals ze zeggen: Je dus huidige games in magenta / groen kan draaien en met zo'n brilletje 3d kan zien. Ik heb zo'n brilletje namelijk voor trackmania. Oke het is niet ideaal door de kleuren maar wel erg leuk omdat het maar 2 euro kost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astennu schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:55:
[...]

Wat zit er nog meer in dan ?
Staat in de review... ;)
On March 24th we will post the official Catalyst™ 10.3 WHQL certified on amd.com. The difference between the two is that Catalyst™ 10.3a Preview will contain future Eyefinty 6 updates and an Alien vs. Predator optimization which the Catalyst™ 10.3 WHQL posting does not have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Hmm, straks dus maar eens installeren en kijken of ik 95K in 03 kan halen :P Vantage wint wat punten, dus hopelijk ook 03 en dan kan ik net wat meer pushen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:21
On March 24th we will post the official Catalyst™ 10.3 WHQL certified on amd.com. The difference between the two is that Catalyst™ 10.3a Preview will contain future Eyefinty 6 updates and an Alien vs. Predator optimization which the Catalyst™ 10.3 WHQL posting does not have.
Hmm, 10.3 wordt wel WHQL?
Dat zou volgens mij de eerste sinds tijden zijn (tenminste, 10.1 en 10.2 waren bij mij op Windows Vista 64 bits niet WHQL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mijn gegevens zijn alle officiele Catalysts WHQL gecertificeerd op sowieso het Win 7 en Win Vista platform. Alleen de hotfixes zijn dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:21
@ CJ: Interessant, aangezien bij mij toch echt in de DxDiag staat (sinds 10.1):
------------
DxDiag Notes
------------
Display Tab 1: The file atiu9p64 aticfx64 aticfx64 atiu9pag aticfx32 aticfx32 atiumd64 atidxx64 atidxx64 atiumdag atidxx32 atidxx32 atiumdva atiumd6a atitmm64 is not digitally signed, which means that it has not been tested by Microsoft's Windows Hardware Quality Labs (WHQL). You may be able to get a WHQL logo'd driver from the hardware manufacturer.
en
Driver Name: atiu9p64 aticfx64 aticfx64 atiu9pag aticfx32 aticfx32 atiumd64 atidxx64 atidxx64 atiumdag atidxx32 atidxx32 atiumdva atiumd6a atitmm64
Driver Version: ()
DDI Version: 11
BGRA Supported: Yes
Driver Attributes: Final Retail
Driver Date/Size: , 0 bytes
WHQL Logo'd: No
WHQL Date Stamp: None
Net na download en install van de drivers via http://game.amd.com 8)7

Edit: en iemand met het zelfde: http://forums.amd.com/gam...catid=279&threadid=128012

[ Voor 33% gewijzigd door EDIT op 18-03-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
AMD heeft juist iedere maand WHQL Drivers. nVidia is degene met de beta's. Dat is tot nu toe ook de rede dat ze relatief laat waren met performance boosts voor nieuwe games. Maar nu komen ze steeds vaker met beta's maar ook iedere maand nog WHQL drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Voor de FP is het niet zo interessant misschien, maar wellicht vinden jullie het wetenswaardig :)

Deze week heeft Samsung zijn Eyefinity-setup getoond tijdens zijn dealerdagen.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1268940068.jpeg
Zie voor voor de specs: nieuws: CES: Samsung introduceert eindelijk 'Eyefinity'-monitoren
Samsung gaat de schermen vanaf april in pakketten van 3 en 6 in Nederland uitbrengen voor respectievelijk 1600 en 2700/2800 euro, hoorde ik vandaag.
Samsung gebruikte de Club3D Eyefinity 6-kaart voor de setup.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1268940069.jpeg

Wat ik heb gehoord: in combinatie met Windows 7 werkte de setup niet, ze moesten teruggrijpen naar Vista of XP. Dit zou ook een reden zijn voor de vertraagde release: de driveroptimalisatie voor Windows 7 zou langer duren dan verwacht. Ook zou Club3D de garantie hebben geeist van Samsung dat niemand de gelegenheid zou krijgen de prestaties te testen. Deze zouden namelijk nog tegenvallen. Nog een reden voor de delay dus. Overigens zag ik geen bezel-correctie dus volgens mij gebruikten ze niet cat.1.3, geen idee of die verlichting brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Olaf schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:33:
Voor de FP is het niet zo interessant misschien, maar wellicht vinden jullie het wetenswaardig :)
Als een damn kantel lockbutton op de iPad al fp-waardig is, dan is dit een headline!

* Edmin rent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
* Olaf ziet een horde Apple-fanboys met hooivorken en vlammenwerpers achter Ed_L aanrennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online

Pictures show:PowerColor HD 5770 Eyefinity 5

TUL Corporation, a leading manufacturer of AMD graphics cards, today introduces the first and only graphics solution on the planet: the HD5770 Eyefinity 5. The HD5770 Eyefinity 5 features multi-display eyefinity technology, enables up to 5 monitors to be operated from one card through its five mini displayport onboard design. Gamers can easily make use of this unique feature and have different display configurations to enjoy a wider field of view and get more done at the same time.

Afbeeldingslocatie: http://img.inpai.com.cn/article/2010/3/17/c945fa98-25c2-470e-b8dd-892e3a000121.JPG

Veel foto's :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Olaf schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:33:

Deze week heeft Samsung zijn Eyefinity-setup getoond tijdens zijn dealerdagen.
[afbeelding]
Zie voor voor de specs: nieuws: CES: Samsung introduceert eindelijk 'Eyefinity'-monitoren
Samsung gaat de schermen vanaf april in pakketten van 3 en 6 in Nederland uitbrengen voor respectievelijk 1600 en 2700/2800 euro, hoorde ik vandaag.
Samsung gebruikte de Club3D Eyefinity 6-kaart voor de setup.
[afbeelding]

Wat ik heb gehoord: in combinatie met Windows 7 werkte de setup niet, ze moesten teruggrijpen naar Vista of XP. Dit zou ook een reden zijn voor de vertraagde release: de driveroptimalisatie voor Windows 7 zou langer duren dan verwacht. Ook zou Club3D de garantie hebben geeist van Samsung dat niemand de gelegenheid zou krijgen de prestaties te testen. Deze zouden namelijk nog tegenvallen. Nog een reden voor de delay dus. Overigens zag ik geen bezel-correctie dus volgens mij gebruikten ze niet cat.1.3, geen idee of die verlichting brengt.
Ik vind het wel interessant :) Maar ze zijn wel redelijk aan de prijs. Ben benieuwd of dit dan ook IPS pannelen zijn ipv TN. En hoe groot ze nu zijn. Maar het zijn wel mooie dunne randjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-06 10:28
De prijs van die samsung schermen valt mee, mits er ook een standaard voor de 3 of 6 schermen bij zit ;).
Als je kijkt naar alleen zo'n los standaard betaald je daar ook zo 200-400 euro voor ;)

edit: hmm bij nader inzien... 3x pricewatch: Dell Professional P2310H
kost slechts 600 euro!! :> dus 1000euro voor iets kleinere randen en een standaard is wel veel :|
Daar komt ook nog eens bij dat de samsung schermen 8ms hebben! tov 5ms bij de dell schermen :/

[ Voor 51% gewijzigd door Willie Billie op 19-03-2010 08:21 ]

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Willie Billie schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 08:13:
De prijs van die samsung schermen valt mee, mits er ook een standaard voor de 3 of 6 schermen bij zit ;).
Als je kijkt naar alleen zo'n los standaard betaald je daar ook zo 200-400 euro voor ;)

edit: hmm bij nader inzien... 3x pricewatch: Dell Professional P2310H
kost slechts 600 euro!! :> dus 1000euro voor iets kleinere randen en een standaard is wel veel :|
Daar komt ook nog eens bij dat de samsung schermen 8ms hebben! tov 5ms bij de dell schermen :/
Mja het is ook de vraag wat voor een panneel er in zit. TN is goedkoop. Maar als er IPS in zit..... Dan is dat het geld echt waard ! Al verwacht ik dat in de eerste instantie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als je kijkt naar de verandering van de kleuren onder invloed van de kijkhoek op die foto, dan kunnen dit volgens mij alleen maar TN panelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
Volgens mij zijn het TN-panelen, Samsung levert een standaard en kabels mee, en ook een afstandbediening om monitoren te selecteren/switchen etc.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1268990470.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06 15:45

defcon84

Multipass?

als je gewoon doorklikt naar de product informatie van de leverancier, dan staat gewoon dat het een TN paneel is hoor

[ Voor 35% gewijzigd door defcon84 op 19-03-2010 11:01 ]

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-06 10:28
De vraag of het TN panelen zijn of niet slaat op de samsung schermen ;) maar €1000 meer voor iets minder bezel, een standaard en een afstandsbediening blijft natuurlijk veel =x

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
defcon84 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:01:
als je gewoon doorklikt naar de product informatie van de leverancier, dan staat gewoon dat het een TN paneel is hoor
Het gaat mij om de Samsung schermen niet de Dell. Daarvan wist ik dat het een TN was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06 15:45

defcon84

Multipass?

ohw sorry :) Dat zijn blijkbaar S-PVA schermen.. (maar geen officiële source..)

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
defcon84 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:48:
ohw sorry :) Dat zijn blijkbaar S-PVA schermen.. (maar geen officiële source..)
Aha dat ik ook al een stuk beter dan TN. Dus als dat zo is zou het ook al erg mooi zijn. Maar dat verklaart de prijs dan ook meteen.

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 19-03-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Heb net even in het CCC van de Cat 10.3 preview drivers's zitten snuffelen maar ik kan helaas nog niets van 3D Stereo vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Hmmm...

Die GTX480 is niet echt een serieuze bedreiging lijkt wel...

http://techpowerup.com/11...ellation_Performance.html

Met name 1 van de comments:
Even at stock I never went below 20FPS during the Dragon scene, At my current overclock i stay about 25FPS at the dragon scene, and that is before the new drivers (10.3a). Plus the benchmark Nvidia was using was version 1.1 according to many, that included up to a 30% performance increase during heavy tessellation by aggressive culling.

So their effective 100% boost can be cut down 30% by the use of the new Heaven benchmark, plus the new drivers ATI is releasing 10-20%, and the ability to overclock most 5870 by at least 20%.

So this is Nvidias fancy way of saying by using selective math we can bend numbers our way, all day. Just like I could say.

Available DX11 Video card manufacturers.

ATI

So ATI has the fastest DX11 video card on the market in any and all configurations.
En daarnaast het verbruik van bijna 300W tov 189W met nagenoeg 10% sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus

10.3 CFX profiles

We are happy to let Rage3D exclusively host the first Catalyst external profile update. This is fresh off the press and below is a list of what will improve when a user installs the profile.
Heaven – Crossfire profile
Dark Void – Crossfire profile
Singularity – Crossfire profile
Unigine Heaven Demo – Crossfire profile
Just Cause 2 -> Single GPU and Crossfire profile
Battlefield Bad Company 2 -> Crossfire profile
AvP -> Single GPU and Crossfire profile
Thanks,

Terry Makedon
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33960976

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
uhmm voor heaven appart. Zouden ze de scaling verbeterd hebben ? Even testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:45
Schiet eens op duurt lang :P

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik heb ze getest maar ik merk geen verschil gewoon weer 1369 punten. Had ook niet echt anders verwacht want de scaling in heaven is op zich niet slecht.

Nu gebruik ik wel een 5970 maar die gebruikt intern ook gewoon CF. Dus ik heb geen idee waarom die er bij staat en wat er verandert is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263719

Raar dat 'Singularity' ertussen staat, die is pas voor begin Juni gepland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 263719 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:07:
Raar dat 'Singularity' ertussen staat, die is pas voor begin Juni gepland...
Een gegeven paard niet in de bek kijken... :+

Wees blij dat ze er nu eens 'op tijd' bij zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Ik zie op de site van Singularity nergens TWIMTBP staan kunnen we daar uit concluderen dat het een GitG type game wordt ?

[ Voor 15% gewijzigd door madmaxnl op 20-03-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik vraag me nu af he? Kunnen we nu nog veel Bad Company 2 performanceboosts verwachten?

In Dirt 2 hebben ze het zo goed gedaan dat ik nooit onder de 60FPS kom, maar ik vraag me dus af of dit voor BC2 ook gaat gebeuren... Die game is iig wel fucking zwaar zeg! :P En ook super mooi. :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Format-C op 20-03-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:45
Is er in BC2 nog veel verschil in DX11 en DX10?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171689

@Olaf, nog geen bezel correctie? Maar op die foto van die zes schermen zie je bijvoorbeeld in het DIRT2 billboard duidelijk wel bezel correctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Format-C schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 16:39:
Ik vraag me nu af he? Kunnen we nu nog veel Bad Company 2 performanceboosts verwachten?

In Dirt 2 hebben ze het zo goed gedaan dat ik nooit onder de 60FPS kom, maar ik vraag me dus af of dit voor BC2 ook gaat gebeuren... Die game is iig wel fucking zwaar zeg! :P En ook super mooi. :9~
Dude, lees eens een van de eerdere berichten in dit topic (nog niet ver hierboven) met de recensie van de Catalyst 10.3 preview drivers... in dat artikel staat een quote van AMD:
We are also getting ready an Crossfire profile update ready to post in the next few days that will improve performance even more. For example rumor has it that Battlefield2: Bad Company will see an FPS increase from 40 to 70
Met andere woorden, er komen drivers aan die de performance met CrossFire zo'n 75% verhogen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Zijn dat niet die profielen van vandaag dan?

Deze dus:

Bullus in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."

[ Voor 53% gewijzigd door Format-C op 20-03-2010 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Weet niet hoeveel fps ik hiervoor had,maar met 10.3a +cfx profiles haal ik rond de 60-90fps gem.,1920-1200 alles max. Merk wel dat ik nu weinig drops hebt bij explosies.

Alleen ik krijg af en toe van die zwart/grijze horizontale balken.

[ Voor 17% gewijzigd door Bullus op 20-03-2010 18:25 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Bullus schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:23:
Weet niet hoeveel fps ik hiervoor had,maar met 10.3a +cfx profiles haal ik rond de 60-90fps gem.,1920-1200 alles max. Merk wel dat ik nu weinig drops hebt bij explosies.

Alleen ik krijg af en toe van die zwart/grijze horizontale balken.
Die grijze/zwarte horizontale balken heb ik in Bad Company 2 ook met die nieuwe CrossFire profiles. De prestaties zijn echter bijna gelijk gebleven, geen winst van tientallen procenten zoals aangegeven door AMD. :P

Na installatie van de profiles moest ik ook weer in CCC de Catalyst AI op advanced zetten, die stond weer op standard. Spel loopt nu wel lekker op mijn HD5970 met 800MHz core, maar toch voelt het lang niet zo smooth als bijvoorbeeld Modern Warfare 2.

@ Format-C: zie Direct Message

[ Voor 3% gewijzigd door frankknopers op 20-03-2010 19:23 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Met hoeveel AA speel je hem? En heb je dat HSAO ook aanstaan? Edit; heb je ook drops tot onder de 60FPS bij veel rook e.d.? (Edit; sorry, even verder via DM om topic vervuiling te voorkomen)

[ Voor 54% gewijzigd door Format-C op 20-03-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346499

ShaneBaxtor.com : April HD 5800 and HD 5900 Price Drop

Speaking to partners it’s become clear that ATI are preparing for a price drop on its high end models including the HD 5850, HD 5870 and HD 5970. In turn we would probably also see some smaller price drops on the HD 5830 and below to simply keep the value of these products in line with everything else.

What’s interesting though is I’m hearing that the price drop will only happen if they feel threatened by NVIDIA and its new GTX 470 and GTX 480 products. There’s a few thing that need to happen with the new GTX 400 series for this price drop to happen.

First the products have to be competitive against the HD 5850, HD 5870 and HD 5970.

Secondly the stock has to be available or at least the impression that mass stock is coming.

While everyone loves a good price drop it’s clear that ATI are only going to do it if they need too. At the end of the day they’re a business and there’s no need to drop the price if the GTX 400 series doesn’t compete against the HD 5000 series.
Enkel afgaande op de titel van zijn artikel lijkt het me zeer reëel dat er een price drop zal zijn in april :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341671

frankknopers schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:43:
[...]

Die grijze/zwarte horizontale balken heb ik in Bad Company 2 ook met die nieuwe CrossFire profiles. De prestaties zijn echter bijna gelijk gebleven, geen winst van tientallen procenten zoals aangegeven door AMD. :P

Na installatie van de profiles moest ik ook weer in CCC de Catalyst AI op advanced zetten, die stond weer op standard. Spel loopt nu wel lekker op mijn HD5970 met 800MHz core, maar toch voelt het lang niet zo smooth als bijvoorbeeld Modern Warfare 2.

@ Format-C: zie Direct Message
Wat is het verschil of je catalyst AI op standard hebt staan of op advanced??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Anoniem: 341671 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:39:
[...]

Wat is het verschil of je catalyst AI op standard hebt staan of op advanced??
Bij Advanced schakelt ie CrossFire en en gebruikt ie alle GPU's in je systeem en daarnaast doet Catalyst AI op advanced volgens mij ook tal van optimalisaties voor games. Altijd op advanced zetten dus tenzij je er problemen mee krijgt.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341671

heb alleen na installatie van crossfire profiles ook van die zwarte strepen in bfbc2.. hoe kan ik deze profiles weer verwijderen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Configuratiescherm > "een programma verwijderen". :P
frankknopers schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:52:
[...]

Bij Advanced schakelt ie CrossFire en en gebruikt ie alle GPU's in je systeem en daarnaast doet Catalyst AI op advanced volgens mij ook tal van optimalisaties voor games. Altijd op advanced zetten dus tenzij je er problemen mee krijgt.
Is qua IQ advanced ook beter dan standard? Ik heb CFX namelijk altijd op standard staan.

[ Voor 82% gewijzigd door Format-C op 20-03-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Format-C schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 22:35:
Configuratiescherm > "een programma verwijderen". :P

[...]

Is qua IQ advanced ook beter dan standard? Ik heb CFX namelijk altijd op standard staan.
Nee, IQ zou juist slechter zijn. Optimalisaties houden her en der in dat er concessies gedaan worden in IQ, voor meer performance. Maar dan wel zo dat het nauwelijks of niet opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:43
geldt dit alleen bij crossfire? heb net beide settings getest met dirt 2 benchmark en krijg beide keren exact dezelfde resultaten met een single 4890....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Het lijkt er hier op dat de 10.3 profielen problemen geven met CFX. In Anno 1404 heb ik met de 10.2 profiles steady 60FPS maxed, maar met 10.3 kakt de framerate volledig in.

Dus mensen met CFX. Hou dit in de gaten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346499 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:22:

ShaneBaxtor.com : April HD 5800 and HD 5900 Price Drop

[...]

Enkel afgaande op de titel van zijn artikel lijkt het me zeer reëel dat er een price drop zal zijn in april :)
maar als je het artikel leest lijkt het dan eerder zeer onwaarschijnlijk, ik zie GTX470/480 niet direct een betere prijs/prestatie bieden en massaal leverbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
inderdaad. Zoals het er nu uit ziet gaat de GTX480 50-75 euro duurder zijn. En meestal 5-15% sneller zijn. Dus als je naar prijs prestatie kijkt zit ATi dan nog steeds goed en is een price drop niet noodzakelijk.

Al verwacht ik dat die er uiteindelijk wel gaan komen. Om nVidia het vuur aan de schenen te leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Heeft iemand DiRT 2 al gedraaid met 10.3? Er wordt een 30% improvement geclaimd met de 5970, maar ik zie er niks van terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05-2024
Tot 30% in de meest perfecte situaties denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
tweeny schreef op zondag 21 maart 2010 @ 11:39:
Tot 30% in de meest perfecte situaties denk ik...
Met een HD 5970, op 1920x1080, 4xMSAA, DX11, Ultra settings, haal ik exact hetzelfde als met oudere drivers. 56,5min / 69avg om precies te zijn. Wat ten opzichte van een enkle HD 5870, 40min / 48avg, natuurlijk niet echt denderend is. CPU limited? Lijkt me sterk, maar wie weet ...

Ohja, dit is nieuws, maar deze claims kwamen hier naar voren, maar goed, op naar het ervaringen-topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Anoniem: 263719 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 10:47:
[...]

maar als je het artikel leest lijkt het dan eerder zeer onwaarschijnlijk, ik zie GTX470/480 niet direct een betere prijs/prestatie bieden en massaal leverbaar zijn...
Een prijsverlaging zou ook kunnen zijn om Nvidia's producten minder populair te maken en zelf meer marktaandeel te winnen, Nvidia zal immers niet meegaan in een prijsverlaging. Maar goed, dat is niet zo aannemelijk lijkt me omdat ze dit wel extreem veel geld zou kosten. Hoewel ze wel eens wat meer mogen doen aan naamsbekendheid :P en dat krijg je wel als je een HD5850 voor 180 euro gaat verkopen. Nu nog een goede leverbaarheid en niemand mag meer klagen over prijzen van high-end kaarten dan :)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Marc Rademaker schreef op zondag 21 maart 2010 @ 11:57:
[...]

Met een HD 5970, op 1920x1080, 4xMSAA, DX11, Ultra settings, haal ik exact hetzelfde als met oudere drivers. 56,5min / 69avg om precies te zijn. Wat ten opzichte van een enkle HD 5870, 40min / 48avg, natuurlijk niet echt denderend is. CPU limited? Lijkt me sterk, maar wie weet ...

Ohja, dit is nieuws, maar deze claims kwamen hier naar voren, maar goed, op naar het ervaringen-topic :)
Zie je die gains wel met een Single card ? Want er waren als wat reviews geweest van de 10.3 die lieten met een 5870 mooie performance gains in Dirt 2 zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Astennu schreef op zondag 21 maart 2010 @ 12:08:
[...]

Zie je die gains wel met een Single card ? Want er waren als wat reviews geweest van de 10.3 die lieten met een 5870 mooie performance gains in Dirt 2 zien.
Heb thuis geen HD 5870 liggen, dus kan ik nog niet zeggen (ja ik weet, wie heeft er nou geen HD 5870 thuis liggen). Maar er werd 30% geclaimd met een 5970, en 20% met een HD 5870. Vreemd dat ik dat dan niet zie, maar kan goed dat het pas op 2560 gebeurt, of met 8xAA. Dus nu maar 8xAA testen. En nu zet ik dit voort in ervaringentopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
meljor schreef op zondag 21 maart 2010 @ 10:19:
geldt dit alleen bij crossfire? heb net beide settings getest met dirt 2 benchmark en krijg beide keren exact dezelfde resultaten met een single 4890....
Het kan best zijn dat die performance increase met name op DX11 gericht is, of op de HD5k serie kaarten in zijn algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:00
Komen er ook nog een keer nieuwe drivers voor de Mobility Radeon HD4650? De laatste versie die op de site staat is 9.9, maar we zitten inmiddels alweer 6 maanden verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Avalaxy schreef op zondag 21 maart 2010 @ 18:19:
Komen er ook nog een keer nieuwe drivers voor de Mobility Radeon HD4650? De laatste versie die op de site staat is 9.9, maar we zitten inmiddels alweer 6 maanden verder.
Grapje toch? Je moet hier kijken: http://sites.amd.com/us/u...atalyst-10-3-preview.aspx

Vanaf deze maand (aankomende week zelfs), worden er maandelijks nieuwe drivers uitgebracht die ook op notebooks werken. Ik dacht de 2000-serie en nieuwer ... Have fun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AMD Gaming in 2010!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Marc Rademaker schreef op zondag 21 maart 2010 @ 11:57:
[...]

Hm, dat is wel een lage score dan.. Ik speel het spel hier met een Radeon HD5970 @ 800 MHz en een Core i7 920 op 4 GHz en ik krijg bij 1920x1200, 4x MSAA, Ultra details een gemiddelde fps van 102,3 en een minimum van 90,4. Hoe kan dat verschil zo groot zijn?

Ik gebruik Catalyst 10.3a drivers met de Crossfire profiles van 10.2 (dus niet de nieuwste 10,3 want die geven artifacts in BF BC2..)

[ Voor 8% gewijzigd door frankknopers op 21-03-2010 19:18 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
@Frank
Die scores haal ik ook ong. Zie Ervaringen topic.

Wat er precies aan de hand is bij Marc?Toch de Cpu?

[ Voor 3% gewijzigd door Bullus op 21-03-2010 19:34 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:00
Marc Rademaker schreef op zondag 21 maart 2010 @ 18:27:
[...]

Grapje toch? Je moet hier kijken: http://sites.amd.com/us/u...atalyst-10-3-preview.aspx

Vanaf deze maand (aankomende week zelfs), worden er maandelijks nieuwe drivers uitgebracht die ook op notebooks werken. Ik dacht de 2000-serie en nieuwer ... Have fun :)
Ow... Ik weet niet hoe jij daar dan komt. Via dat menu'tje op ati.amd.com kom ik hier uit: http://support.amd.com/us...es/radeonmob_win7-64.aspx

Maar thanks :) Ik ga ze even installeren.

edit: kennelijk klopt het dus toch dat er geen drivers voor mijn HD4650 zijn:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2r7x1lk.png

[ Voor 10% gewijzigd door Avalaxy op 21-03-2010 20:03 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.