[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 113 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 46.787 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:26
Avalaxy schreef op zondag 21 maart 2010 @ 20:00:
[...]

Ow... Ik weet niet hoe jij daar dan komt. Via dat menu'tje op ati.amd.com kom ik hier uit: http://support.amd.com/us...es/radeonmob_win7-64.aspx

Maar thanks :) Ik ga ze even installeren.

edit: kennelijk klopt het dus toch dat er geen drivers voor mijn HD4650 zijn:

[afbeelding]
Avalaxy, sommige fabrikanten hebben bij ATI aangegeven dat ze niet willen dat de drivers op hun notebook werkt. Daar ligt het waarschijnlijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-05 14:57
Avalaxy schreef op zondag 21 maart 2010 @ 20:00:
[...]

Ow... Ik weet niet hoe jij daar dan komt. Via dat menu'tje op ati.amd.com kom ik hier uit: http://support.amd.com/us...es/radeonmob_win7-64.aspx

Maar thanks :) Ik ga ze even installeren.

edit: kennelijk klopt het dus toch dat er geen drivers voor mijn HD4650 zijn:

[afbeelding]
Gebruik anders drivers van hier:
omegadrivers

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Marc Rademaker schreef op zondag 21 maart 2010 @ 20:11:
[...]

Avalaxy, sommige fabrikanten hebben bij ATI aangegeven dat ze niet willen dat de drivers op hun notebook werkt. Daar ligt het waarschijnlijk aan.
Say what? Waarom zou je willen dat het niet werkt als er nieuwe features / meer performance uit te halen valt.

[ Voor 15% gewijzigd door Jejking op 21-03-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Jejking schreef op zondag 21 maart 2010 @ 21:05:
[...]

Say what? Waarom zou je willen dat het niet werkt als er nieuwe features / meer performance uit te halen valt.
Compatibility ... Zie: nieuws: Radeon-kaarten krijgen nieuwe features met Catalyst 10.2 en 10.3

Sony, Toshiba en Fujitsu, zouden geboycot moeten worden 8)7 |:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:11
4890 zou ook 10% winst moeten krijgen met 10.3 en dirt 2 maar ook daarme exact dezelfde scores (single kaart, 1920x1200 8xAA, dx9, average 54fps min. 46fps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05 08:07

ATI Catalyst 10.3 Windows 7 Driver Analysis

Volgens mij was deze nog niet voorbij gekomen. Hier is overall een grote improvement te zien. Ze hebben alleen Dirt 2 niet getest...

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AMD to counter with overclocked Radeon HD5870

Geen 5890, maar een HD5870 OC op 875-900Mhz GPU en 5000Mhz mem zou voldoende moeten zijn om de GTX480 bij te benen. En er zijn al kaarten te koop die standaard op 900-950Mhz draaien. AMD is vooralsnog niet impressed en ik vraag me dan ook af of ze de prijsverlaging gaan doorzetten van de 5800 serie. Ik zou de prijsverlagingen wel doorvoeren, want daarmee is ineenkeer de GTX4x0 serie nog minder aantrekkelijk wat betreft prijs/prestatie. Maar goed, ik kan me ergens ook wel voorstellen dat ze niks gaan doen, want het is gewoonweg ook niet nodig.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 22:03

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Astennu schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:53:
[...]

Aha dat ik ook al een stuk beter dan TN. Dus als dat zo is zou het ook al erg mooi zijn. Maar dat verklaart de prijs dan ook meteen.
Nou S-PVA geeft inderdaad mooie kleuren, maar voor gaming is het absoluut niet geschikt. Er zit een partij input-lag op, daar zeg je U tegen... Mij niet gezien in elk geval!

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 14:09

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ach, ik denk dat AMD al zeer behoorlijk op Cypress heeft verdiend. Dus of ze het nodig vinden... ik weet het niet. Het is tenslotte bijna zomer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Edmin schreef op maandag 22 maart 2010 @ 23:23:
Ach, ik denk dat AMD al zeer behoorlijk op Cypress heeft verdiend. Dus of ze het nodig vinden... ik weet het niet. Het is tenslotte bijna zomer :+
AMD heeft na vele kwartalen en jaren rode cijfers denk ik ook wel zin om even flink winst te maken en het zou niet handig zijn als ze de prijzen nu zouden verlagen. Pas als je de kaarten in grotere aantallen kunt maken dan verkopen zou ik wat aan de prijs gaan doen.. ;)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-05 11:02
Nein! 5870s voor 200 euro.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Laatst online: 21-10-2024
Edmin schreef op maandag 22 maart 2010 @ 23:23:
Met een prijsverlaging doet AMD/ATI niet alleen zijn eigen pijn, ook iedere leverancier/tussenhandelaar die op da moment nog een voorraad liggen heeft...
We denken aan het GT2X0 debacle van nVidia...
En op voorrand aankondingen is vaak ook niet echt een goed idee daar de consument dan gewoon effen zal wachten met aankopen.
Nu als ze de prijs willen laten zakken was het wel het moment aan de andere kant --> de voorraden zijn atm waarschijnlijk amper of zelfs niet bestaande.
Maar als we realistisch zijn ... zelf als AMD niets doet ligt hun adviesprijs ruim onder de marktprijs, maw officieel niets doen kan ook al de marktprijs laten zakken indien nodig :9

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 20:28
CJ schreef op maandag 22 maart 2010 @ 22:53:

Geen 5890, maar een HD5870 OC op 875-900Mhz GPU en 5000Mhz mem zou voldoende moeten zijn om de GTX480 bij te benen. En er zijn al kaarten te koop die standaard op 900-950Mhz draaien. AMD is vooralsnog niet impressed en ik vraag me dan ook af of ze de prijsverlaging gaan doorzetten van de 5800 serie. Ik zou de prijsverlagingen wel doorvoeren, want daarmee is ineenkeer de GTX4x0 serie nog minder aantrekkelijk wat betreft prijs/prestatie. Maar goed, ik kan me ergens ook wel voorstellen dat ze niks gaan doen, want het is gewoonweg ook niet nodig.
Beetje mager. een 900 MHz Cypress is maar 3% sneller dan stock. 950-1250 was wel leuk geweest. Maar goed helaas. Ik vrees dat ze toch aan het verslappen zijn nu het even goed gaat. Nu maar hopen dat NI er snel is niet dat ze die gaan uitstellen omdat het nu zo goed gaat.

nVidia gaat toch veel verkopen puur door de naam. Daar moet ATi hard tegen optreden. Het marktaandeel is momenteel 30,89% ATi rest en 61,86% voor nVidia (Steam Hardware Survy) Nu zeg ik niet dat die cijfers helemaal betrouwbaar zijn. Maar ze hebben wel een erg grote userbase. Dus ik denk dat het wel aardig in de buurt zal zitten.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292676

Wat gaat nVidia veel verkopen? Er zullen maar een paar tien duizenden fermis uitgebracht worden bij de launch en tenzij ze weer verlies willen maken op elke kaart (zie GT200 vs 770) denk ik niet dat ze er nog veel bij gaan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Er zijn zo veel "Fanboy's" (om het maar even zo te noemen) Die ongeacht de prijs een GTX480 willen hebben. Dus die eerste 10.000 zijn ze al zo goed als kwijt. Ook al zou hij 600 euro gekost hebben. Echter zouden de review sites em dan met de grond gelijk maken.

Maar verkopen doet nVidia toch wel vanwege hun naam. Zie ook Intel met Centrino, en Pentium. De Athlon K8 was veel beter dan de P4. En toch gingen heel veel mensen voor een P4. Waarom ? ja Pentium is toch het beste ?

nVidia heeft hetzelfde in de VGA markt. AMD (en ATi in het verleden ook)heeft gewoon te weinig aan marketing gedaan. Voor zowel CPU als GPU;s.

Gelukkig doen ze er tegenwoordig meer aan maar ze zijn er nog lang niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Astennu op 23-03-2010 09:24 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Astennu schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 07:02:
[...]

nVidia gaat toch veel verkopen puur door de naam. Daar moet ATi hard tegen optreden. Het marktaandeel is momenteel 30,89% ATi rest en 61,86% voor nVidia (Steam Hardware Survy) Nu zeg ik niet dat die cijfers helemaal betrouwbaar zijn. Maar ze hebben wel een erg grote userbase. Dus ik denk dat het wel aardig in de buurt zal zitten.
Userbase zegt inderdaad niet heel erg veel. Hoe veel mensen zitten daar nog tussen die een G80 hebben? Ik denk (maar heb die cijfers niet paraat) dat je over 2009 een evenwichtiger verkoopcijfer tussen NV en AMD ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317606

Anoniem: 292676 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 08:58:
Wat gaat nVidia veel verkopen? Er zullen maar een paar tien duizenden fermis uitgebracht worden bij de launch en tenzij ze weer verlies willen maken op elke kaart (zie GT200 vs 770) denk ik niet dat ze er nog veel bij gaan maken
Geen onzin verkopen, uiteraard zal Fermi in productie blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Edmin schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:25:
[...]

Userbase zegt inderdaad niet heel erg veel. Hoe veel mensen zitten daar nog tussen die een G80 hebben? Ik denk (maar heb die cijfers niet paraat) dat je over 2009 een evenwichtiger verkoopcijfer tussen NV en AMD ziet.
Ze hebben tegenwoordig wel veel users. Er zijn veel games zoals COD MW2 en DOWII die steam nodig hebben. Waardoor je gegevens betrouwbaarder worden. Ik denk niet dat je ergens anders een betere indicatie zult krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 317606 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:44:
[...]

A3 niet... ze hebben B1 nodig... je wilt niet weten hoeveel procent er van de huidige A3 band af rolt waar er 512 SPs actief zijn... Begin April zou B1 z'n tape out moeten hebben.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317606 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:44:
[...]

Ik zie geen GTX 285s meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263719

CJ schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 10:16:
[...]

A3 niet... ze hebben B1 nodig... je wilt niet weten hoeveel procent er van de huidige A3 band af rolt waar er 512 SPs actief zijn... Begin April zou B1 z'n tape out moeten hebben.
Dus mogelijk heeft AMD toch nog een HD5890 nodig...? Of hebben ze tegen dan al iets nieuws? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Ik heb net mijn Asus HD5870 binnen en ik had wat vragen over fanspeeds, want jezus, dat ding maakt net zoveel lawaai als mijn stofzuiger op 100%, en dat bedoel ik letterlijk.

Wat voor fanspeeds draaien jullie onder? onder load vooral dan. Ik gebruikte meestal profiles voor mijn HD4870 en die had ik 20/50 en 100%, alleen 100% voor de zware games dan maar dat was goed te doen kwa geluid.

Ik weet nog niet eens of ik deze op 40 aan kan, als ik het zo hoor in ieder geval nog niet. Misschien even wennen.

Wat voor fan speeds gebruiken jullie? Of gaat dat automatisch? (en hoe gaat dat als ik al profiles gebruikt heb? Volgens mij locked hij hem nu op de speeds die ik gezet had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Anoniem: 263719 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 10:48:
[...]

Dus mogelijk heeft AMD toch nog een HD5890 nodig...? Of hebben ze tegen dan al iets nieuws? :)
Misschien zijn ze al goed overklokkende Cypress GPU's aan het verzamelen die verkocht kunnen worden als OC HD5870's die standaard op 1GHz gaan lopen. :)
Pheace schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 10:57:
Wat voor fan speeds gebruiken jullie? Of gaat dat automatisch? (en hoe gaat dat als ik al profiles gebruikt heb? Volgens mij locked hij hem nu op de speeds die ik gezet had)
Tuurlijk gaat het automatisch. :?

[ Voor 29% gewijzigd door -The_Mask- op 23-03-2010 10:58 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32925

Ikzelf heb een HiS HD5870, de fan staat op automatisch en dat komt meestal uit op 30%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-05 21:00

Murk

Is this thing on?

Pheace schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 10:57:
Ik heb net mijn Asus HD5870 binnen en ik had wat vragen over fanspeeds, want jezus, dat ding maakt net zoveel lawaai als mijn stofzuiger op 100%, en dat bedoel ik letterlijk.

Wat voor fanspeeds draaien jullie onder? onder load vooral dan. Ik gebruikte meestal profiles voor mijn HD4870 en die had ik 20/50 en 100%, alleen 100% voor de zware games dan maar dat was goed te doen kwa geluid.

Ik weet nog niet eens of ik deze op 40 aan kan, als ik het zo hoor in ieder geval nog niet. Misschien even wennen.

Daar heb je geen omkijken naar, en die 100% is inderdaad net zo erg als een flinke stofzuiger maar troost je dat je die snelheid nooit zult meemaken als hij op automatisch staat. Volgens mij blijft hij mij altijd op 29% staan en zelfs in Bad Company 2 op max gaat hij niet sneller draaien. En sinds de bug fixes in BC2 is me pc geen enkele keer meer gecrashed tijdens het spelen daarvan. Dus no worries.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

thanks, mijn HD4870 had de neiging vast te slaan als ie op 29% stond dus ik was erg gewend hem hoger te zetten.

Even aanpassen dan.

Ben nu aan het benchen, maar nog een beetje confuzzled want mijn marks zijn slechter? lol. Heaven deed het beter met mijn HD4870 :)

Dacht ik installeerd DX11 maar dat had ik al volgens DXdiag? Voel me ongelooflijk een newbie nu plotseling... Ik dacht altijd dat DX11 iets was wat niet werkte op oudere kaarten? Maar pakte die dan automatisch een lagere versie of zo?

Misschien zie iets duidelijks over het hoofd >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 263719 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 10:48:
[...]

Begin April is de tapeout. Als hij dan in een keer goed is heb je 3 maanden later kaarten. Als er een B2 moet komen ben je weer 2 maanden verder als niet 3.

En ik mag hopen dat als AMD geen RV890 gaat doen ze tegen die tijd de HD6xxx serie bijna klaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Snap echt even niet hoe dit kan maar PCmark vantage en Heaven hebben allebei op de standaard settings een lagere score dan hetzelfde systeem met dezelfde settings met een HD4870?

Test ik verkeerd of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pheace schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 11:19:
thanks, mijn HD4870 had de neiging vast te slaan als ie op 29% stond dus ik was erg gewend hem hoger te zetten.

Even aanpassen dan.

Ben nu aan het benchen, maar nog een beetje confuzzled want mijn marks zijn slechter? lol. Heaven deed het beter met mijn HD4870 :)

Dacht ik installeerd DX11 maar dat had ik al volgens DXdiag? Voel me ongelooflijk een newbie nu plotseling... Ik dacht altijd dat DX11 iets was wat niet werkte op oudere kaarten? Maar pakte die dan automatisch een lagere versie of zo?

Misschien zie iets duidelijks over het hoofd >.<
Uit verschillende reviews is (voor mij) gebleken dat de kaart soms wat slecht presteert op DirectX 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

ja dat verward me ook een beetje? Mijn Dxdiag zegt dat ik DX11 al heb. Ik heb mijn DX nog niet verandert sinds ik de kaart geinstalleerd heb. Ik had voor Bf:BC2 de February redist geinstalleerd als ik me niet vergis?

Met andere woorden zou heb ik met dezelfde DX op mijn oudere kaart dus betere performance volgens de benches op het moment.

Hmm dit had ik misschien in de HD5xxx ervaringen moeten posten trouwens, mijn excuses.

[ Voor 17% gewijzigd door Pheace op 23-03-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Windows 7 heeft DX11 zelf al aan boord, en sommige (nieuwe!) spellen willen ook graag DX11 installeren. Misschien is het daarom op je computer beland.
Of misschien Windows Update, al heb ik het niet voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Pheace schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 11:31:
Snap echt even niet hoe dit kan maar PCmark vantage en Heaven hebben allebei op de standaard settings een lagere score dan hetzelfde systeem met dezelfde settings met een HD4870?

Test ik verkeerd of zo?
Dan gaat er iets goed fout ja. Heaven is namelijk niet cpu limited. PC mark waarschijnlijk wel. Maar er gaat iets niet goed. Anders even met GPU-Z clocks en zo loggen. Kun je zien of hij wel naar 3d Speeds schakelt. Maar ik stel voor dit door te zetten naar --------> HD5xxx Ervaringen Topic

[ Voor 16% gewijzigd door Astennu op 23-03-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:Bedankt voor dit offtopic intermezzo!

Nu graag weer terug naar nieuwsdiscussie. Voor ervaringen is het topic dat Astennu hierboven aangeeft in het leven geroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Astennu schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:23:
Er zijn zo veel "Fanboy's" (om het maar even zo te noemen) Die ongeacht de prijs een GTX480 willen hebben. Dus die eerste 10.000 zijn ze al zo goed als kwijt. Ook al zou hij 600 euro gekost hebben.
Tja, dat zal ook nog lang zo blijven. Even een voorbeeldje:
Iemand vroeg een tijdje geleden aan me of ik inderdaad een ATi kaart had, dus ik zei ja.... whai?
Hij: Nou die zijn slecht.
Ik: Oh, weer: whai?
Hij: Dat hoorde ik van iemand.

:')

"Vroeger" was ik ook zo, of nouja: dat kon ook toen wel, gezien de G80 er al was en ATi nog geen DX10 kaartje had. Gelukkig veranderde dit met de 4870 1GB, nooit spijt gekregen van de rode kant. :9
Astennu schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 11:29:
[...]
En ik mag hopen dat als AMD geen RV890 gaat doen ze tegen die tijd de HD6xxx serie bijna klaar hebben.
Tja, ze zouden er eind dit jaar toch moeten zijn dacht ik? Dat zou i.i.g. zeer leuk zijn, gezien ik betwijfel of nVidia dan ook alweer wat nieuws zal hebben (6-8 maanden na hun vorige kaarten). Verder hebben ze de performance crown de afgelopen jaren (buiten de laatste 5 maanden) sowieso nooit echt gehad, echter waren ze $/Performance wel altijd beter.... :*) En eigenlijk mag dat ook wel zo blijven, want anders heb ik niets meer aan me 3 monitoren. :$

Laten we maar hopen dat de "geruchtenmolen" vanaf mei weer hard gaat spinnen, ookal bleken veel van die geruchten toch wel erg close of niet gewoon echt werkelijk te worden. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 23-03-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:20

Darkasantion

Just keep swimming!

http://www.guru3d.com/news/eyefinity6-preview/

Ooh, nice :o ! Me wants :$ ! Me ouders zullen het minder vinden, en mijn bankrekening ook, maar het blijft stoer :P

[ Voor 36% gewijzigd door Darkasantion op 23-03-2010 15:15 ]

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Kijk maar eens naar 0:22... met het mikpunt precies in 't midden. Eigenlijk moet zowel de hoogte als breedte oneven zijn voor de beste ervaringen (zodat je altijd 1 center monitor overhoudt)...
Quick paint skills om mijn argument te verduidelijken:
Afbeeldingslocatie: http://img179.imageshack.us/img179/3681/eyefinity.png

3x3 = _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

3x1 Daar ga ik voor :P 2x3 is me toch niet iets te denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-05 22:34

defcon84

Multipass?

ik ga volledig akkoord met wat vipeax zegt
vooral voor shooters is het een must om je crosshair in het midden van een scherm te hebben
Voor racegames zou het eventueel nog gaan..
stel dat ik naar multischerm ga, dan is 3x1 voor mij de enige oplossing (tot Eyefinity9 er is natuurlijk ^_^)

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Deze week krijg ik een nieuwe monitor zodat ik 3 dezelfde heb (1 is nu van een ander merk wat dus voor net wat andere kleuren zorgt etc)... })

Als je het geld ervoor hebt is het gewoon super, geloof me maar.... en je wilt nooit meer terug, dus je zit voorlopig aan ATi vast. :$

Even een voorbeeld van je field of view.
Standaard:
Afbeeldingslocatie: http://img684.imageshack.us/img684/7663/jcav1440x900w.jpg

Eyefinity (3x 22 inch @ 1680x1050):
Afbeeldingslocatie: http://img695.imageshack.us/img695/374/jcav5040w.jpg

Die man rechts zou je zonder eyefinity dus niet zien... 't is best leuk om mensen te horen klagen over hoe je ze zag terwijl ze niet in je field of view zijn. :>

Voor nog wat leuke stuff is de eyefinity pagina altijd wel aan te raden:
http://sites.amd.com/us/u...nity/Pages/eyefinity.aspx

Deze wil ik er tevens echt even bij doen:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Ib_VWhIa3Bk]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=PZNgyPbga3g]

Wacht dit zou eigenlijk in het ervaringen topic behoren...

[ Voor 20% gewijzigd door Paprika op 23-03-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
defcon84 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 15:40:
ik ga volledig akkoord met wat vipeax zegt
vooral voor shooters is het een must om je crosshair in het midden van een scherm te hebben
Voor racegames zou het eventueel nog gaan..
stel dat ik naar multischerm ga, dan is 3x1 voor mij de enige oplossing (tot Eyefinity9 er is natuurlijk ^_^)
AMD werkt met developers samen om er voor te zorgen dat dit soort dingen opgelost worden. Zo zorgen ze er in Eyefinity ready games voor de de crosshairs dus niet op vervelende plekken komen te staan bij bepaalde Eyefinity opstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346499

Sorry voor off-topic maar aangezien ATI momenteel de enigste zijn met DX11 -> Unigine Heaven 2.0 RC1 zou gelekt zijn !
Benchen maar ;) !!

http://forum.beyond3d.com...?p=1411597&postcount=4535
edit:
http://www.megaupload.com/?d=DXLT34HS

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 346499 op 23-03-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Thanks voor de link, het is zeker een nieuwe versie (zit een zeppelin in). Ziet er leuk uit :).... Fermi gaat dit leuk vinden. ;)

[ Voor 146% gewijzigd door Paprika op 23-03-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Laatst online: 17-05 18:29
CJ schreef op maandag 22 maart 2010 @ 22:53:

Op zich wel apart als dat echt zo is. Volgens mij hebben veel mensen nog steeds vage strepen en crash/driver problemen met HD5xxx kaarten.

Dit is in elk geval wel de reden dat ik voorlopig nog de kat uit de boom kijk. Ik ga niet meer betalen voor een kaart die kwalitatief minder is. Blijkbaar vonden veel mensen het wel waard, en daarom zijn de kaarten nu zo duur.

Vergelijk deze ontwikkeling maar eens met zomer 2008 toen de HD4xxx uitkwam, dat was wel even wat anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 346499 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:46:
Sorry voor off-topic maar aangezien ATI momenteel de enigste zijn met DX11 -> Unigine Heaven 2.0 RC1 zou gelekt zijn !
Benchen maar ;) !!

http://forum.beyond3d.com...?p=1411597&postcount=4535
edit:
Cool ! ik ga em meteen proberen.

En over dat Eyefinity. Ik heb het bij me broer kunnen proberen en het is echt awesome !!

Edit: Beide links zijn down :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 23-03-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-05 22:34

defcon84

Multipass?

CJ schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:10:
[...]

AMD werkt met developers samen om er voor te zorgen dat dit soort dingen opgelost worden. Zo zorgen ze er in Eyefinity ready games voor de de crosshairs dus niet op vervelende plekken komen te staan bij bepaalde Eyefinity opstellingen.
en waar zou jij de crosshair dan zetten bij een 3x2 opstelling?
int midden van het onderste/middelste scherm zodat je veel lucht hebt?
of net boven de rand van het bovenste/middelste scherm?
geen echt goede oplossing imho..

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Tessalation aan, FPS: 18
Afbeeldingslocatie: http://vipeax.com/heaven/phpEP6didAM.jpg
Tessalation uit, FPS: 80
Afbeeldingslocatie: http://vipeax.com/heaven/php5l56QtAM.jpg
Tessalation aan, FPS: 32
Afbeeldingslocatie: http://vipeax.com/heaven/phpgIstQYAM.jpg
Tessalation uit, FPS: 93
Afbeeldingslocatie: http://vipeax.com/heaven/phpDb6XraAM.jpg

Ik vind de FPS bij dat pakketje wel erg crap... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Astennu schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 17:04:
[...]

En over dat Eyefinity. Ik heb het bij me broer kunnen proberen en het is echt awesome !!

Hengel hem nu binnen, en zal hem vanavond wel even in de torrent zetten voor iedereen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 08:13
Astennu schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 17:04:
[...]

Deze werkt hier hoor ;)

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
defcon84 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 17:05:
[...]

en waar zou jij de crosshair dan zetten bij een 3x2 opstelling?
int midden van het onderste/middelste scherm zodat je veel lucht hebt?
of net boven de rand van het bovenste/middelste scherm?
geen echt goede oplossing imho..
Wacht nou maar tot je de oplossingen van AMD en developers gezien hebt alvorens een voorbarige conclusie te trekken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Verkeerde topic :> Voordat andere tweakers de scores hier posten van Heaven, graag naar ander topic

[ Voor 163% gewijzigd door Bullus op 23-03-2010 17:48 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nu werkt hij inderdaad. Ben aan het downloaden :)

Edit:

Je kunt nu ook de hoeveelheid tesselation aanpassen. Echter is dit extreem zwaar. Die Zeppelin zit vol tesselation echter zie je er heel weinig van omdat het echt details zijn. Maar volgens mij is dat ook meer bedoelt als benshmark en niet zo zeer als IQ boost. Dat zie je bij de Draak, de stenen en de huizen beter.

Ik ben benieuwd hoe de GTX4xx kaarten het hier gaan doen.

[ Voor 45% gewijzigd door Astennu op 23-03-2010 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Laatst online: 22:49

superwashandje

grofheid alom

waarschijnlijk met een nog groter verschil dan de "oude" versie gezien de kaart zelf nog steeds weinig te doen zal hebben en dus alle power voor de tesselation gebruikt kan worden.
mijn 5870 heeft het op sommige stukken toch echt wel zwaar zeg :S

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Is er tevens nog iets door AMD gezegd m.b.t. een 5870 met 2GB maar voor de rest gewoon 't zelfde als de standaard versie (dus niet de 6 mini-ports versie)? Want ik ben bang dat die kaart een euro of 450 gaat kosten en dat vind ik toch wel veel voor 1GB meer geheugen..... 4870 512MB -> 1GB was iets van 200 vs 250 euro?

* Paprika Is al maanden aan 't wachten en heeft daarom nog altijd een 5850...

[ Voor 12% gewijzigd door Paprika op 23-03-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
450 lijkt me te veel vergeleken met de 5970. Je zou eerder aan 400 denken. Er van uitgaand dat een 5870 1gb 350 is. Al haal je dat nog niet helemaal. Ze zitten meestal op 370.

[ Voor 40% gewijzigd door Astennu op 23-03-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Tja, 400 vind ik nog wel net te doen inderdaad, maar ik was er vanuit gegaan dat we in januari ofzo toch wel een gewone 5870 2GB konden kopen (ik bedoel: kijk naar de 4870 1GB, die was toch wel de best buy en met spellen als GTA4 was een 5870 2GB toch wel te verwachten en al helemaal met Eyefinity...) :(
Maar daar is dus nog altijd niets over bekend en zal er dus ook niet aankomen.

Zo'n kaart releasen is ook wat ze zouden moeten doen als Fermi counter, ipv ietsje hogere kloks... 1.5GB vs 2GB marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
De 5870 six edition(2gb) werd toch uitgesteld ivm problemen eyefinity met windows 7?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor zover ik weet is er nog niks officieel verandert aan de launch date van de 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Dat lijkt me sterk, draai het toch al behoorlijk lang op Windows 7 :p.

@ CJ:
zullen die ook per merk verkocht worden of gewoon 1 merk en that's it? Enig idee van MSI's kant?
(de markt voor die kaart zal aanzienlijk kleiner zijn, vandaar)

[ Voor 58% gewijzigd door Paprika op 23-03-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Paprika schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:25:
Dat lijkt me sterk, draai het toch al behoorlijk lang op Windows 7 :p.

@ CJ:
zullen die ook per merk verkocht worden of gewoon 1 merk en that's it? Enig idee van MSI's kant?
:z Bedoelde eigenlijk dat in windows niet alle scherm opstellingen mogelijk is.Dacht dat het daarom is uitgesteld.
Maar volgens CJ is er dus geen delay.
Verder laat Linux ook op andere gebieden z'n tanden zien. Onder Windows moet je namelijk altijd een symmetrische opstelling gebruiken, terwijl onder Linux elk willekeurige opstelling mogelijk is. 4 landscape + 1 portrait onder Windows? No go! Onder Linux? Geen probleem!

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Aah dat, had er vandaag nog over gelezen... stom van me :$ En tja, dan maar wachten om te zien wat het gaat worden... (€)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:25:

@ CJ:
Ik ga morgen het Europese persbericht voor de MSI R5870 Eyefinity 6 schrijven. Wellicht dat deze mededeling een tipje van de sluier oplicht over de plannen van MSI wat betreft de 6. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ik snap het niet!!!!! :( (;))

En uh....
Chief executive officer of Advanced Micro Devices said during a conference call with financial analysts that the company’s graphics division ATI was on-track to refresh its lineup of graphics cards in the second half of calendar 2010. The mystery, though, is with what the family of graphics processors will be renewed.

“We are ramping the ATI Radeon HD 5000 series now and look forward to refreshing the entire lineup in the second half of next year*,” said Dirk Meyer, chief executive officer of AMD, during quarterly conference call with financial analysts.
Tevens bevat de nieuwe versie van mijn meest favoriete article serie (welke serie dat is weet je vast wel :p):
The Northern Islands GPUs, due out later this year, were surely designed before anyone knew how RV870 would play out. Much less whether or not Fermi/GF100 would be this late.

I’m not sure any of what we’ve seen thus far in the history leading up to the RV770 or RV870 can tell us what we should expect from Northern Islands. While we can’t conclude about ATI’s future products, I do believe I have learned a considerable amount about how AMD’s graphics division works.
Do want :). (ik hoop wel dat ie 't SunSpot project heeft kunnen laten voortleven ;))

[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 23-03-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Eyefinity 6 is uitgesteld omdat er in Win7 geen zes schermen aangestuurd kunnen worden. Driverproblemen dus ... Eind maart werd al bekend dat Eyefinity 6 op 12 maart of zo zou komen, maar waar is ie dan? Nergens, dus uitgesteld :P

Overigens ga ik zelf op den duur voor 3x23", 1920x1080. Meer past niet op mn bureau en mn bankrekening is ook niet ineens leeg :P

[ Voor 22% gewijzigd door Marc Rademaker op 23-03-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Dubbel ...

[ Voor 96% gewijzigd door Marc Rademaker op 23-03-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een van de redenen waarom Eyefinity 6 niet eerder in maart is gereleased, is omdat een andere IHV een bepaalde belangrijke launch heeft op 26-27 maart (afhankelijk van waar je woont) van een of andere Fermi GPU. AMD heeft de launch nu 2-3 dagen na deze launch gepland om het feestje een klein beetje te bederven en de aandacht af te leiden van die andere IHV. Dit in combinatie met de 10.3a drivers, zijn allemaal kleine stukjes die onderdeel zijn van een slim marketing plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
CJ schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 21:47:
Een van de redenen waarom Eyefinity 6 niet eerder in maart is gereleased, is omdat een andere IHV een bepaalde belangrijke launch heeft op 26-27 maart (afhankelijk van waar je woont) van een of andere Fermi GPU. AMD heeft de launch nu 2-3 dagen na deze launch gepland om het feestje een klein beetje te bederven en de aandacht af te leiden van die andere IHV. Dit in combinatie met de 10.3a drivers, zijn allemaal kleine stukjes die onderdeel zijn van een slim marketing plan.
Weet MSI eigenlijk dat je een ATI-fanboy bent ? :P

Je zou bijna denken dat jij probeert te zeggen dat AMD de drivers express kreupel heeft gemaakt, waardoor zes schermen niet werken in Win 7, zodat ze het uit konden stellen en in Nvidia's vaarwater konden gaan zitten. Wel heel duivels hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marc Rademaker schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 23:03:
[...]

Weet MSI eigenlijk dat je een ATI-fanboy bent ? :P
Mijn werkgever heeft me hier op GoT gescout, dus die weten dondersgoed wat mijn geschiedenis is. En dat weet jij ook wel. ;) Wist je dat de grote VGA/MB man op ons hoofdkantoor in Taiwan oorspronkelijk ook een erg rood gekleurd verleden heeft? Maar dat stopt hem niet om ook leuke groene dingen te laten ontwikkelen. :+
Je zou bijna denken dat jij probeert te zeggen dat AMD de drivers express kreupel heeft gemaakt, waardoor zes schermen niet werken in Win 7, zodat ze het uit konden stellen en in Nvidia's vaarwater konden gaan zitten. Wel heel duivels hoor :p
Conspiracy theory! :+ Het is gewoon een "toevallige" samenloop van omstandigheden. Niemand kan iets bewijzen. Maar het is wel erg frapant dat de launch van de 6 vlak na de GF100 launch is en dat er ineens 10.3a drivers uit komen die nieuwer zijn dan de WHQL 10.3 drivers en ook nog eens meer optimalisaties bevatten voor de 6 en voor Eyefinity.

Maar goed, ik had gewoon een 5890 op 1Ghz gelanceerd als ik bij AMD had gewerkt. Maar ja... dan krijg je partners tegen je in het harnas die veel geld en moeite hebben geinvesteerd in die speciale GPUs op hun speciale kaarten als de SuperOverclock, Matrix en Lightning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ach, ging vorige keer toch ook goed?
(dat was gericht op je laatste stukje)

En stiekem heeft CJ gewoon een nVidia bak met 100 Fermi's die allemaal @ 1337 C draaien.....

offtopic:
Wel gemeen dat je me DM negeerd hebt :(

[ Voor 30% gewijzigd door Paprika op 23-03-2010 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Als dat waar is dat ze de drivers kreupel hebben gehouden is dat nog zo gek niet want als ze het al wel werkende hadden gemaakt zaten er weer bugs in en zou men weer steen en been klagen...
Nu hebben ze de tijd gekregen/genomen om de drivers fatsoenlijk en met zo min mogelijk problemen te lanceren en ze naaien nVidia een oor aan als het waar is natuurlijk, ik denk trouwens als het klopt dat de drivers toch nog veel bugs bevatten het lijkt me erg druk op de driver afdeling. Ik denk dat ATI na de HD4xxx en HD5xxx launch wat meer mensen heeft aangenomen op de driver afdeling.

[ Voor 7% gewijzigd door madmaxnl op 23-03-2010 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Voor mensen die graag al wat lezen over RV970....
http://www.semiaccurate.com/forums/showthread.php?t=1934

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tja als dat echt zo is is dat helemaal niet mooi. Maar het is nog wat te vroeg om daar een oordeel over te maken. Begin 2011 is te laat. dan had er echt een RV890 moeten komen op 1GHz. Want eind dit jaar gaat nVidia terugslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Unigine Heaven 2.0 Benchmark (DirectX 11 with hardware tessellation)

2.0 kan je hier downloaden : http://unigine.com/products/heaven/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Hmm, wel raar dat we daar zo weinig over horen dan.....

Charlie bevestigd wel dat 32 nm dood is.
Maar ze gaan wel naar 28 nm, zou AMD die stap dan nemen? Omdat 28nm een halfnode van 32nm is, en zij dus niet echt radicale dingen zullen moeten veranderen om dat werkend te krijgen. Maar kan dat wel met hun ontwerp-"doelstelling" dat ze elk jaar nieuwe chips willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misschien dat ik het verkeerd geïntepreteerd heb maar TSMC heeft van 28 nm gate first naar 28 nm gate last gekomen. Dus dat gaat zeker niet werken.

Tenzij ze 40nm gaan gebruiken zal het zeer moeilijk om Q4 2010 te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Paprika schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 15:23:
Kijk maar eens naar 0:22... met het mikpunt precies in 't midden. Eigenlijk moet zowel de hoogte als breedte oneven zijn voor de beste ervaringen (zodat je altijd 1 center monitor overhoudt)...
Quick paint skills om mijn argument te verduidelijken:
[afbeelding]

3x3 = _/-\o_
Waarom kantel je die monitoren dan niet?

Met 3 gepivotte schermen naast elkaar heb je wél die insane resoluties van 7 megapixels(3600*1920, +/- 16:8) maar zonder dat je een scherm hebt van 1200px hoog en 2 meter breed en bovenal: geen crosshair in het midden!

Je ziet nog steeds meer over de breedte(bijna 2x zoveel) maar je krijgt er geen tennisnek van.

Scheelt iig enorm veel ivm een 3x3 setup qua kosten, zodat je ook een eyfinity beeldkaart kan kopen om 't aan te sturen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Rey Nemaattori op 24-03-2010 10:39 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Omdat dan het enige wat echt leuk is aan Eyefinity weg is... je hele grote field of view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Paprika schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 10:38:
Omdat dan het enige wat echt leuk is aan Eyefinity weg is... je hele grote field of view.
In een 3D wereld is hoogte net zo belangrijk als breedte. of heb jij games waar alles zich op één horizontale as bevindt?

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Dat zei ik niet, maar iets met scaling door de verhoudingen van X & Y...
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/nwdck.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/9beptd.jpg

Tenzij ik gewoon blind geboren ben, zie ik bij bij de 1e setup hetzelfde als dat ik bij de tweede in alleen al de middelste monitor zie (of nouja, je ziet net iets breeder in de breedte, 1.875 ipv 1.6, maar de hoogte is toch, mocht er al een verschil zijn, te verwaarlozen....)

[ Voor 18% gewijzigd door Paprika op 24-03-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Laatst online: 22:49

superwashandje

grofheid alom

mwoah, net zo belangrijk zou ik niet zeggen. over het algemeen is de horizontale as belangrijker dan de verticale omdat je of de grond of de lucht zal zien. ondanks dat het 3d is heb me meestal genoeg aan de hoogte die je van 1 scherm hebt (ook wel aan de breedte maar er zal meer gebeuren in de breedte lijkt me dus zijn de extra pixels daar belangrijker)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Paprika schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 10:38:
Die blijft gelijk, maar wordt alleen verdeeld in 1,85x de breedte en 1,6x de hoogte ipv 3x de breedte ;)

Een beetje 24" monitor is 55cm breed, om een 165cm breed scherm te overzien zonder je hoofd te draaien, moet je bést ver weg zitten(verder dan de 50 tot 70 die de arbo aangeeft iig) en dat betekent dat je details gaat missen(en je je hoofd veel moet bewegen)
Paprika schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 10:59:
Dat zei ik niet, maar iets met scaling door de verhoudingen van X & Y...
[afbeelding]
[afbeelding]

Tenzij ik gewoon blind geboren ben, zie ik bij bij de 2e setup hetzelfde als dat ik bij de eerste in alleen al de middelste monitor zie (of nouja, je ziet net iets breeder in de breedte, 1.875 ipv 1.6, maar de hoogte is toch, mocht er al een verschil zijn, te verwaarlozen....)
Ik beweer dan ook NERGENS dat je met gepivotte monitoren evenveel of meer breedte ziet dan met een normale 3x1 eyefinity setup.

Als ik die foto's bekijk klopt er iets niet aan de instellingen of eyefinity kan niet omgaan met gekantelde monitoren. Ik geloof namelijk blind dat je met 5760 pixels méér breedte ziet dan met 3600 pixels, maar met 3600 pixels zie je definitely meer dan met 1920. Maar dan met 360 pixels meer boven en onder je ;)

Zeker in 3d shooters is boven/onder je net zo belangrijk als links rechts(meestal wordt ik ook van boven of onder neergerailed)...

En ik wil niet heel bij de hand doen, maar op je gekantelde screenshots zie je meer details dan de normale monitoren omdat je van dichterbij kan fotograveren. Als het gaat om pixels van ventjes die om een hoekje kijken gaat op 300 meter...dan ben je beter af met een vergroot beeldoppervlak imo

[ Voor 57% gewijzigd door Rey Nemaattori op 24-03-2010 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
neliz schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 10:51:
[...]

In een 3D wereld is hoogte net zo belangrijk als breedte. of heb jij games waar alles zich op één horizontale as bevindt?
Er gebeurt in shooters/racegames meer horizontaal dan verticaal. Maar op zich is dat een leuke optie. Al kun je dan haast beter een 30" kopen. Of een tv en daar op gaan gamen.

[ Voor 16% gewijzigd door Astennu op 24-03-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

http://www.hardware.info/...850_Toxic_met_2_GB_GDDR5/

Eindelijk een 2 GB kaart.. Alleen geen HD5870 maar een HD5850.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Rey Nemaattori schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 11:00:
[...]
Als ik die foto's bekijk klopt er iets niet aan de instellingen of eyefinity kan niet omgaan met gekantelde monitoren. Ik geloof namelijk blind dat je met 5760 pixels méér breedte ziet dan met 3600 pixels, maar met 3600 pixels zie je definitely meer dan met 1920. Maar dan met 360 pixels meer boven en onder je ;)
Ik denk niet dat wat je ziet bepaald wordt door het aantal pixels maar puur je aspect ratio....
1680/1050 = 1.6
1920/1200 = 1.6

5040/1050 = 4.8
5760/1200 =4.8

3150/1680 = 1.875
3600/1920 = 1.875

Volgens mij ziet een 30-inch @ 2560x1600 namelijk gewoon hetzelfde als een 19-inch widescreen @ 1440x900 alleen is het beeld mooier en/of verspreid over een groter oppervlak waardoor je kleine dingen beter ziet.

Waardoor je winst in gamen door 3x P-mode in mijn ogen behoorlijk tegen valt. Je krijgt nu ook nog de randen eigenlijk op belangrijke punten van je scherm.

[ Voor 8% gewijzigd door Paprika op 24-03-2010 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-05 20:15
Astennu schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 07:58:
[...]

Tja als dat echt zo is is dat helemaal niet mooi. Maar het is nog wat te vroeg om daar een oordeel over te maken. Begin 2011 is te laat. dan had er echt een RV890 moeten komen op 1GHz. Want eind dit jaar gaat nVidia terugslaan.
Hoe kan nVidia terugslaan als hun huidige ontwerp al veel te groot is voor 40nm (en ze dus geen ruimte hebben voor een improved Fermi op 40nm). De problemen bij TSMC gelden net zo goed voor nVidia als voor AMD, met het verschil dat AMD het 40nm process wel onder de knie heeft en er nog wel wat speelruimte is voor een improved Cypress op 40nm.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
500 euro voor Eyefinity6? *zucht*....

((250 - 200) / 200) * 100 = +25%
((500 - 350) / 350) * 100 = +42,8571429%

En voor 350 zijn er best veel 5870s op voorraad. Ik had het % verschil van de RV770 toch een stuk normaler gevonden.... (dat is alweer bijna een 5970)

[ Voor 81% gewijzigd door Paprika op 24-03-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Paprika schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 11:33:
500 euro voor Eyefinity6? *zucht*....
Komplett schijnt het leuk te vinden om aso prijzen te vragen voor de hele HD5xxx serie...

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Klopt, maar in principe vind ik alles boven de 425 gewoon te duur. De markt voor een kaart als deze is vast stukken kleiner dan een standaard 5870. Als ze er een premium tag van een euro of 475 aan gaan hangen dan denk ik dat ze er niet al te veel hoeven te maken :P

We zullen zien...

[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 24-03-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HD 5870 2GB coming; not Eyefinity6 card

zou dit dan die overclockte versie zijn om GTX480 te counteren...? Of zouden ze de 1GB versie ook overclocken...

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 263719 op 24-03-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
As for an ETA there’s no 100% date but I’ve been told it won’t be far away.
Tja, not far kan weken of maanden zijn, mocht 't waar zijn... :(

[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 24-03-2010 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
The Flying Dutchman schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 11:20:
[...]

Hoe kan nVidia terugslaan als hun huidige ontwerp al veel te groot is voor 40nm (en ze dus geen ruimte hebben voor een improved Fermi op 40nm). De problemen bij TSMC gelden net zo goed voor nVidia als voor AMD, met het verschil dat AMD het 40nm process wel onder de knie heeft en er nog wel wat speelruimte is voor een improved Cypress op 40nm.
Door bv een goed werkende fermi te maken die betere yields heeft en hogere clocks en waar alle 512 shaders aan staan. Die zit er ook al aan te komen namelijk de B1 ref.

En daar naast Fermi 2 maar wat dat wordt is nog de vraag.
Anoniem: 263719 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 12:13:
HD 5870 2GB coming; not Eyefinity6 card

zou dit dan die overclockte versie zijn om GTX480 te counteren...? Of zouden ze de 1GB versie ook overclocken...
Er zijn al 1GB OC kaarten of bedoel je dat niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Astennu schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 12:57:
[...]

Door bv een goed werkende fermi te maken die betere yields heeft en hogere clocks en waar alle 512 shaders aan staan. Die zit er ook al aan te komen namelijk de B1 ref.
Kyle van [H] meldde gisteren dat het niet waarschijnlijk is dat de B1 revisie in productie gaat aangezien een launch (in Q3) waarschijnlijk te dicht op de Fermi2 launch staat.

5870 Toxic (2GB) review

http://www.hexus.net/content/item.php?item=23079
Taking those numbers are face value for a moment, Sapphire will look to fend off GeForce GTX 480 in absolute terms with the twin-GPU Radeon HD 5970 that currently etails for £550. But the company is not giving up the single-GPU crown without a fight, and it will be bringing a super-clocked Radeon HD 5870 2,048MB card to market under the TOXIC branding.

Clocking in a 925MHz core and 5,000MHz memory, higher than any other air-cooled HD 5870 at the time of writing, Sapphire's card benefits from the excellent Vapor-X (VCT) cooler and, at times, from the double-sized frame-buffer. We expect Sapphire to charge customers £375 for the privilege of owning the fastest single-GPU Radeon going.

Is it worth it? The very limited headroom in the HD 5870 GPU makes most special-edition cards relatively pointless in pure performance terms. However, taking the better-than-average cooler and 2GB buffer into account, the asking price isn't extortionate.

[ Voor 53% gewijzigd door neliz op 24-03-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tot nu toe zijn dat de 1GB kaarten. En nog niet de 2GB. De Asus Matrix gaat volgens mij de eerste 5870 2GB worden die gemaakt is voor overlocken. Het is alleen nog de vraag op welke speeds deze stock draait.
neliz schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 13:23:
[...]

Kyle van [H] meldde gisteren dat het niet waarschijnlijk is dat de B1 revisie in productie gaat aangezien een launch (in Q3) waarschijnlijk te dicht op de Fermi2 launch staat.

5870 Toxic (2GB) review

http://www.hexus.net/content/item.php?item=23079

[...]
Die review ga ik meteen even lezen.

Edit: Volgens deze review heeft 2GB weinig nut op 2560x1600 en lager. Alleen Crysis lijkt er echt baat bij te hebben. Voor Eyefinity zal het een ander verhaal zijn maar dat testen ze hier helaas niet.

Wel handig om te weten ben aan het twijfelen of ik de 5970 zal houden of dat de 5850 @ 950-1225 ook voldoende is. Die laatste komt soms iets te kort. Maar bij de eerste zijn er nog steeds games zoals. Flatout UC en STO waar CF (en SLI) niet werkt.

[ Voor 21% gewijzigd door Astennu op 24-03-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

neliz schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 13:23:
[...]

5870 Toxic (2GB) review

[...]
Hmm de 5870 OC 2GB presteerd dus nauwelijks beter dan de originele 5870. Een beetje jammer, ik had er meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Hoezo dat? Als je memory niet de limit is, dan zal je ook geen FPS increase zien....
Wel weer jammer dat er bij een review van zo'n kaart geen Eyefinity getest wordt...

[ Voor 33% gewijzigd door Paprika op 24-03-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Astennu schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 13:55:
[...]
Edit: Volgens deze review heeft 2GB weinig nut op 2560x1600 en lager. Alleen Crysis lijkt er echt baat bij te hebben. Voor Eyefinity zal het een ander verhaal zijn maar dat testen ze hier helaas niet.

Wel handig om te weten ben aan het twijfelen of ik de 5970 zal houden of dat de 5850 @ 950-1225 ook voldoende is. Die laatste komt soms iets te kort. Maar bij de eerste zijn er nog steeds games zoals. Flatout UC en STO waar CF (en SLI) niet werkt.
Tja, eigenlijk hetzelfde riedeltje als bij de overgang naar 1 gig als standaard geheugenhoeveelheid op medium/high-end kaarten..en die naar 512..of 256... 't eerste jaar heb je er geen drol aan...

Geef 't nog een jaartje of 2 en je verklaart mensen met 1gig of minder aan videogeheugen voor gek :+
Paprika schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:11:
Hoezo dat? Als je memory niet de limit is, dan zal je ook geen FPS increase zien....
Wel weer jammer dat er bij een review van zo'n kaart geen Eyefinity getest wordt...
idd, 't zijn juist die eyefinity resoluties die je kaart laten kraken en geheugen slurpen, tis een kleine groep, maar wel een steeds groter wordende groep...zeker als 't aanslaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Rey Nemaattori schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:31:
[...]

Tja, eigenlijk hetzelfde riedeltje als bij de overgang naar 1 gig als standaard geheugenhoeveelheid op medium/high-end kaarten..en die naar 512..of 256... 't eerste jaar heb je er geen drol aan...

Geef 't nog een jaartje of 2 en je verklaart mensen met 1gig of minder aan videogeheugen voor gek :+

[...]

idd, 't zijn juist die eyefinity resoluties die je kaart laten kraken en geheugen slurpen, tis een kleine groep, maar wel een steeds groter wordende groep...zeker als 't aanslaat...
Bij de 4870 deed 1GB geheugen heel veel. Op 1280x1024 zag je al een 10% boost. Dus dat was een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Laatst online: 31-01 14:21
Nog even terugkomend op het bericht van S|A

Heeft dit niet uiterst vervelende gevolgen voor wat betreft de geplande roadmap van de Hecatoncheires ( HD6000 Series) en/of de Northern Islands?

Ik bedoel gaat dit niet de geplande releases in H1 en H2 2010 in gevaar brengen? Of kloppen de Chinese bronnen Charlie Demerjan niet?

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.