Laten we het niet hopen.. hoe zit het met de GF productie?
Jammer dat de min. framerates niet zijn meegenomen bij Hexus, juist daarin zou een evt. voordeel van 1 GB extra vidmem goed tot uiting komen.
Niet op voorraad.
Er zit niet alleen meer mem op de kaart, maar het is ook nog is een OC versie. Inderdaad wel jammer dat er niet met Eyefinity getest is en niet met gta 4.Paprika schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:11:
Hoezo dat? Als je memory niet de limit is, dan zal je ook geen FPS increase zien....
Wel weer jammer dat er bij een review van zo'n kaart geen Eyefinity getest wordt...
Core: 850MHz -> 925MHz, Memory: 4800MHz -> 5000MHz
Tja, dan hoef je ook geen wonderen te verwachten natuurlijk
.
Geef nou maar gewoon een 5890, alle problemen in 1x opgelost
.
Tja, dan hoef je ook geen wonderen te verwachten natuurlijk
Geef nou maar gewoon een 5890, alle problemen in 1x opgelost
[ Voor 22% gewijzigd door Paprika op 24-03-2010 18:45 ]
Een eventuele 5890 zou 950-1000 MHz lopen. En waarschijnlijk even veel SP's hebben. En wellicht wat hele kleine tweaks. Maar meer ook niet.Paprika schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 18:45:
Core: 850MHz -> 925MHz, Memory: 4800MHz -> 5000MHz
Tja, dan hoef je ook geen wonderen te verwachten natuurlijk.
Geef nou maar gewoon een 5890, alle problemen in 1x opgelost.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Klopt, maar die kun je tenminste nog zelf overclocken. Die Toxic heeft dus geen opties om het voltage te verhogen.... wat met zo'n koeler dus best balen is.
MSI's HD5550 met 1GB DDR3
Wie wir aus einer vertrauensvollen Quelle erfahren haben, wird die MSI R5550 nur für den chinesischen und russischen Markt erscheinen. Darüber hinaus mit folgenden Spezifikationen und mit eigenem Kühlerdesign:

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Over semi-accurates bericht, ik heb het ook even gelezen, maar het is vooralsnog een gerucht. Wel een met zwaarwegende consequenties. Stel je voor, je bent AMD, je werkt je suf om je zuurverdiende voorsprong op Nvidia te behouden, hebt al een tape-out op 32nm waar serieus veel tijd en geld in zit en dan zegt je foundry-partner: sorry jongens, we gaan geen 32nm doen, begin maar van voor af aan?
Even van 32nm terug naar 40nm klinkt makkelijk, maar is het niet. Zoals charlie al aangeeft, er is een transistor en diesize budget. Hangt samen met verbruik en met 40nm ipv 32nm komt dat alleen maar hoger te liggen. Een eventuele gpu van 320mm2 wordt ineens 400mm2 groot. Al met al denk ik dat AMD of nog niet zo ver was of dat TSMC een snelle transitie naar 28nm heeft kunnen garanderen (de naamgeving van procedé's moet je niet al te nauw nemen, 40nm was gewoon een iets doorontwikkelde 45nm bijvoorbeeld).
En:
Binnenkort zullen we zien of 2GB een beetje nut heeft, op eh, 6x1980x1080, in een 3x2 opstelling. Ja ja, dat regelen we gewoon, zes schermpjes, eyefinity 6-kaarten, tjonguh jonguh
Even van 32nm terug naar 40nm klinkt makkelijk, maar is het niet. Zoals charlie al aangeeft, er is een transistor en diesize budget. Hangt samen met verbruik en met 40nm ipv 32nm komt dat alleen maar hoger te liggen. Een eventuele gpu van 320mm2 wordt ineens 400mm2 groot. Al met al denk ik dat AMD of nog niet zo ver was of dat TSMC een snelle transitie naar 28nm heeft kunnen garanderen (de naamgeving van procedé's moet je niet al te nauw nemen, 40nm was gewoon een iets doorontwikkelde 45nm bijvoorbeeld).
En:
Binnenkort zullen we zien of 2GB een beetje nut heeft, op eh, 6x1980x1080, in een 3x2 opstelling. Ja ja, dat regelen we gewoon, zes schermpjes, eyefinity 6-kaarten, tjonguh jonguh
Dat zou wel interessant zijn als tweakers dat gaat testen !
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
DM me even als jullie klaar zijn... kan er best 1 gebruiken.Marc Rademaker schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:30:
Op 3 25x16 schermen zou eerst al genoeg zijn, daarmee heb je al een dusdanig grote resolutie, dat je wel verschil zou moeten kunnen zien 
Aangaande het hele productieprocesgebeuren, treft het nVidia natuurlijk net zo hard. Natuurlijk is er een mogelijkheid dat ze een B1 stepping maken (al lees ik her en der dat dit waarschijnlijk niet zal gebeuren) die wel de beoogde resultaten kan behalen. Maar AMD kan op zo'n moment natuurlijk ook 'gewoon' teruggrijpen naar het 'oude' model HD5870, zoals het eerst beoogd was (denk aan het Anandtech.com artikel, waarin naar voren kwam dat de orginele omvang eigenlijk iets groter had moeten worden dan de GT200b).
Maar als je echt verder kijkt, zullen zowel nVidia en AMD toch met 28nm verder moeten tezijnertijd. Als we dan gaan kijken hoe de twee bedrijfen dergelijke overgangen hebben bewerkstelligd in de afgelopen jaren, met als climax het huidige GF100-drama, dan kunnen we zien dat AMD over het algemeen gemakkelijker over stapt naar het volgende proces. Misschien zullen ze dit maal geen half jaar voorsprong kunnen halen, maar getuige de problemen die nVidia heeft om GF100 van de grond te krijgen, denk ik dat AMD toch de overhand zal hebben.
Daarnaast zal nVidia eerst met iets moeten komen dat daadwerkelijk de performance-kroon terug kan grijpen van de HD5970 (al dan niet de factory-overclock versies van Asus, XFX of Sapphire). Aangezien er geen tapeouts lijken te zijn van een 'vervanger' van GF100, duurt dat toch al gauw minimaal tot het einde van dit jaar. Dan zit je ook al akelig dicht bij de mogelijkheid om kaarten op 28nm te krijgen (zoniet van TSMC, dan wel van GlobalF).
Bovendien is AMD druk doende met Llano, waarbij ze een 32nm SOI GPU combineren met de CPU (voor zover de info die ik daarover gelezen heb over verschillende sites klopt). Het zal normaalgesproken geen oplossing zijn voor high end kaarten, maar het geeft ze in ieder geval al wel de nodige ervaring met GlobalF op GPU gebied.
Aangaande het hele productieprocesgebeuren, treft het nVidia natuurlijk net zo hard. Natuurlijk is er een mogelijkheid dat ze een B1 stepping maken (al lees ik her en der dat dit waarschijnlijk niet zal gebeuren) die wel de beoogde resultaten kan behalen. Maar AMD kan op zo'n moment natuurlijk ook 'gewoon' teruggrijpen naar het 'oude' model HD5870, zoals het eerst beoogd was (denk aan het Anandtech.com artikel, waarin naar voren kwam dat de orginele omvang eigenlijk iets groter had moeten worden dan de GT200b).
Maar als je echt verder kijkt, zullen zowel nVidia en AMD toch met 28nm verder moeten tezijnertijd. Als we dan gaan kijken hoe de twee bedrijfen dergelijke overgangen hebben bewerkstelligd in de afgelopen jaren, met als climax het huidige GF100-drama, dan kunnen we zien dat AMD over het algemeen gemakkelijker over stapt naar het volgende proces. Misschien zullen ze dit maal geen half jaar voorsprong kunnen halen, maar getuige de problemen die nVidia heeft om GF100 van de grond te krijgen, denk ik dat AMD toch de overhand zal hebben.
Daarnaast zal nVidia eerst met iets moeten komen dat daadwerkelijk de performance-kroon terug kan grijpen van de HD5970 (al dan niet de factory-overclock versies van Asus, XFX of Sapphire). Aangezien er geen tapeouts lijken te zijn van een 'vervanger' van GF100, duurt dat toch al gauw minimaal tot het einde van dit jaar. Dan zit je ook al akelig dicht bij de mogelijkheid om kaarten op 28nm te krijgen (zoniet van TSMC, dan wel van GlobalF).
Bovendien is AMD druk doende met Llano, waarbij ze een 32nm SOI GPU combineren met de CPU (voor zover de info die ik daarover gelezen heb over verschillende sites klopt). Het zal normaalgesproken geen oplossing zijn voor high end kaarten, maar het geeft ze in ieder geval al wel de nodige ervaring met GlobalF op GPU gebied.
Anoniem: 292676
Ja maar dat was voor ze de 740 ontvingen. Als ze nu die chip gaan maken met double vias en andere tweaks (die alleen voor yields dienen) zullen ze dichter bij de GF100 diesize komen.dahakon schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 21:16:
Het probleem is dat ze per se in Q4 2010 willen halen zodat ze kunnen verkopen tijdens de zogenaamde "bulges"Maar als je echt verder kijkt, zullen zowel nVidia en AMD toch met 28nm verder moeten tezijnertijd. Als we dan gaan kijken hoe de twee bedrijfen dergelijke overgangen hebben bewerkstelligd in de afgelopen jaren, met als climax het huidige GF100-drama, dan kunnen we zien dat AMD over het algemeen gemakkelijker over stapt naar het volgende proces. Misschien zullen ze dit maal geen half jaar voorsprong kunnen halen, maar getuige de problemen die nVidia heeft om GF100 van de grond te krijgen, denk ik dat AMD toch de overhand zal hebben.
Ik ben me bewust van de huidige strategie van AMD om inderdaad de bepaalde verkoop-pieken te halen met nieuwe producten. Alleen, zo lang je geen eigen wafer-fab hebt waar je de controle over de procede's hebt, is dat niet geheel in eigen hand. Een 40nm HD6k is mogelijk (of in ieder geval de performance-chip HD68xx), al zal AMD er absoluut niet blij mee zijn. Er zal waarschijnlijk wederom een deel geschrapt moeten worden, gekozen moeten worden voor toch een grotere chip.
Verder zou een update van Cypress met 2000 shaders als mogelijkheid beschouwd kunnen worden. De die-size zou binnen de perken blijven (hooguit 104mm2 erbij (Redwood)) en de prestaties zouden met ~25% (theoretisch) omhoog kunnen gaan, genoeg om de boot nog een tijdje af te houden. Zo'n chip zou theoretisch prima te launchen zijn in het 'najaar' wat een belangrijk punt is in verkopen en het zou zo'n 10 maanden na de introductie van Cypress zijn, iets wat ook een beetje in lijn is met RV770->RV790.
Maar goed, dat is allemaal maar pure speculatie natuurlijk. Feit blijft dat AMD niet blij zal zijn met de huidige situatie in TSMC.
Verder zou een update van Cypress met 2000 shaders als mogelijkheid beschouwd kunnen worden. De die-size zou binnen de perken blijven (hooguit 104mm2 erbij (Redwood)) en de prestaties zouden met ~25% (theoretisch) omhoog kunnen gaan, genoeg om de boot nog een tijdje af te houden. Zo'n chip zou theoretisch prima te launchen zijn in het 'najaar' wat een belangrijk punt is in verkopen en het zou zo'n 10 maanden na de introductie van Cypress zijn, iets wat ook een beetje in lijn is met RV770->RV790.
Maar goed, dat is allemaal maar pure speculatie natuurlijk. Feit blijft dat AMD niet blij zal zijn met de huidige situatie in TSMC.
Hoe zit het dan bij UMC ?
Ik denk dat er met GF toch wel iets te regelen valt het is geen kleintje meer, ondertussen hebben ze Chartered overgenomen en dat was op UMC en TSMC na de grootste.
GF is nu inclusief Chartered nog altijd op UMC en TSMC na de grootste.
28Nm ziet er bij GF goed uit: http://globalfoundries.com/technology/28nm.aspx
Op de site van TSMC is niks te vinden over 32Nm noch over 28Nm.
Op de site van UMC is er wel weer wat over te vinden: http://umc.com/English/process/i.asp
Moet toch wel zo zijn dat ATI eerder signalen van TSMC heeft gehad over het niet door gaan van 32Nm, lijkt me stug dat ze er mee bezig waren en nu opeens boem de stekker er uit trekken dat besluit zal wel al een tijd geleden genomen zijn wat nu pas uitgelekt is. Tijd genoeg voor ATI om dus ergens anders zijn 28Nm producten op de rails te krijgen lijkt me.
Ik denk dat er met GF toch wel iets te regelen valt het is geen kleintje meer, ondertussen hebben ze Chartered overgenomen en dat was op UMC en TSMC na de grootste.
GF is nu inclusief Chartered nog altijd op UMC en TSMC na de grootste.
28Nm ziet er bij GF goed uit: http://globalfoundries.com/technology/28nm.aspx
Op de site van TSMC is niks te vinden over 32Nm noch over 28Nm.
Op de site van UMC is er wel weer wat over te vinden: http://umc.com/English/process/i.asp
Moet toch wel zo zijn dat ATI eerder signalen van TSMC heeft gehad over het niet door gaan van 32Nm, lijkt me stug dat ze er mee bezig waren en nu opeens boem de stekker er uit trekken dat besluit zal wel al een tijd geleden genomen zijn wat nu pas uitgelekt is. Tijd genoeg voor ATI om dus ergens anders zijn 28Nm producten op de rails te krijgen lijkt me.
Probleem is dat 28nm bij geen enkele foundry in mass production zal gaan voor volgend jaar. Daarmee missen ze dus de feestdagen aan het einde van dit jaar.
Ik denk dat de enige veilige keuze nu een getweakte RV870 is.
Als ze daar nu haast mee maken weten ze zeker dat ze kunnen launchen rond nieuwjaar op een vertrouwd proces. De yields zijn dan niet direct een issue meer en kunnen ze Axx silicon nemen als het mee zit.
Een NI GPU word veel te groot op 40 Nm
Als ze daar nu haast mee maken weten ze zeker dat ze kunnen launchen rond nieuwjaar op een vertrouwd proces. De yields zijn dan niet direct een issue meer en kunnen ze Axx silicon nemen als het mee zit.
[ Voor 13% gewijzigd door Hekking op 24-03-2010 23:24 ]
Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say
Nice, even vlug Stalker CoP getest en de performance is duidelijk verbeterd tegenover 10.2. Op plaatsen waar ik normaal 35 - 40 FPS had haal ik nu 40 - 50, met hier en daar een piek naar de 60. Dit op semi-maximum DX 10.1 settings op m'n Sapphire 4870 512 MBSplinter Cell schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:04:
10.3 staat nu ook op de Game.AMD site.
http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx

Asus P8P67 EVO | i5 2500k (4.8 GHz) | Sapphire HD 7970 Vapor-X GHz Ed. | 8 GB DDR3 1600 | 1 TB HDD
AMD is juist de gene die al dubbele vias en tweaks hadAnoniem: 292676 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 21:51:
[...]
Ja maar dat was voor ze de 740 ontvingen. Als ze nu die chip gaan maken met double vias en andere tweaks (die alleen voor yields dienen) zullen ze dichter bij de GF100 diesize komen.
[...]
Het probleem is dat ze per se in Q4 2010 willen halen zodat ze kunnen verkopen tijdens de zogenaamde "bulges"
Dat weet ik niet. Wie weet wat er allemaal waar is van de geruchten rondom 32nm en 28nm. Misschien is 28nm er wel eerder. En hoeven ze niet veel later te zijn.Hekking schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 23:23:
Ik denk dat de enige veilige keuze nu een getweakte RV870 is.
Al zou een extra RV890 of zo wel handig zijn om die tijd te overbruggen. Maar misschien heeft AMD wel iets gevonden wat gewoon op 40nm kan. En wat betere presteert zonder dat het veel groter hoeft te worden dan 2,15 bil transistors. Het is nu nog iets te veel speculeren.
Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen
Persoonlijk lijkt mij dat een RV890 een veilige keuze zou kunnen zijn om de tijd te overbruggen. De performance gaat daarmee iets omhoog, er kunnen meer tweaks toegepast worden om de yields van 40nm verder te verbeteren (want er is ongetwijfeld meer informatie beschikbaar over het proces) en het proces zelf is misschien tegen die tijd ook weer iets verbeterd.Astennu schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 07:00:toon volledige bericht
[...]
AMD is juist de gene die al dubbele vias en tweaks hadnVidia is juist degene die dit nog moet gaat toevoegen. Het zou kunnen dat AMD dit design nog een keer bumpt naar iets van 2400 Shaders. Maar dan krijg je al een erg grote chip. Dan zit je op de grote die de GF100 nu is.
[...]
Dat weet ik niet. Wie weet wat er allemaal waar is van de geruchten rondom 32nm en 28nm. Misschien is 28nm er wel eerder. En hoeven ze niet veel later te zijn.
Al zou een extra RV890 of zo wel handig zijn om die tijd te overbruggen. Maar misschien heeft AMD wel iets gevonden wat gewoon op 40nm kan. En wat betere presteert zonder dat het veel groter hoeft te worden dan 2,15 bil transistors. Het is nu nog iets te veel speculeren.
Voor nVidia hoeft AMD volgens mij niet bang te zijn. Om de Fermi te fixen heeft nVidia vast ook dubbele via's nodig (die ze nu nog niet hebben), wat ongetwijfeld transistor budget zal kosten en wellicht tot hoger verbruik. Ook Fermi 2 zie ik nog niet als een bedreiging, nVidia zal ergens moeten snijden om de chip produceerbaar te houden. Maar we zullen het allemaal wel zien. Wat zijn eigenlijk de laatste gpu's die bij UMC geproduceerd zijn? En maken ze bij UMC tegenwoordig nog veel high performance parts?
The Flying Dutchman
Ik dacht, laat voor het eerst in een half jaar weer eens de drivers updaten, zat namelijk al een tijdje op 9.8. Gister 10.3 geïnstalleerd (9.8 verwijderd + driversweeper gedaan) maar ik heb overal exact dezelfde frames, terwijl ik toch verhalen lees dat vooral de laatste twee updates een stuk beter zouden zijn?
(Single 4890HD)
(Single 4890HD)
Anoniem: 292676
Ja, ik bedoelde als ze nu de geplande 870 gaan maken met die vias en tweaks dat het niet meer iets groter dan de GT200b zal zijn maar dicht bij de GF100Astennu schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 07:00:
[...]
AMD is juist de gene die al dubbele vias en tweaks hadnVidia is juist degene die dit nog moet gaat toevoegen. Het zou kunnen dat AMD dit design nog een keer bumpt naar iets van 2400 Shaders. Maar dan krijg je al een erg grote chip. Dan zit je op de grote die de GF100 nu is.
Als de prijzen gewoon weer zakken naar de oorspronkelijke adviesprijs ben ik ook al blij. Dat moment zal op korte termijn toch wel moeten komen? Na een half jaar is de markt kennelijk nog steeds niet verzadigd...
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Logisch? De leverbaarheid is lange tijd crap (geweest?) én het was de enige leverancier van DX11 kaarten... dan duurt verzadiging enorm lang...bwerg schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:43:
[...]
Als de prijzen gewoon weer zakken naar de oorspronkelijke adviesprijs ben ik ook al blij. Dat moment zal op korte termijn toch wel moeten komen? Na een half jaar is de markt kennelijk nog steeds niet verzadigd...
[ Voor 3% gewijzigd door Rey Nemaattori op 25-03-2010 10:53 ]
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
liggen de prijzen over het algemeen niet hoger door de winkels?
al zou ATI de prijzen laten dalen zullen de winkels niet zo snel meegaan zolang er een goede vraag naar is.
al zou ATI de prijzen laten dalen zullen de winkels niet zo snel meegaan zolang er een goede vraag naar is.
Ja, dat bedoel ik. Zodra iedereen maar zijn kaartje heeft en de vraag niet meer enorm is zakken die prijzen vanzelf wel. Ze hebben inmiddels al miljoenen GPU's geleverd dus ik had verwacht dat het gros van de (rijke) gamers wel zo'n ding heeft inmiddels
maar kennelijk nog niet. De productie zou vanaf eind 2009 verbeterd zijn, dus vandaar dat ik wel wat eerder marktverzadiging had verwacht.
hoe awesome moet dat zijn.
Bij eyefinity met 3 monitors vallen die bezels nog wel mee, in het middelste scherm gebeurt toch alles. Dat dit niet werkte met FPSs had ik wel zien aankomen, je hebt ineens bijna dubbel zoveel bezels per scherm en nu over je hele beeld. Gewoon lekker op 3 schermen dus. Wel stom in die review dat hij alleen maar FPSs en batman test, ik had wel eens een RTS willen zien op zo'n resolutie
[ Voor 61% gewijzigd door bwerg op 25-03-2010 11:18 ]
ik hoef er geen ben trotse eigenaar van een HD4870x2 die kan voorlopig nog wel even mee.
en gezien de prijs van de GTX480 die in de winkels rond de 400 euro gaat liggen vermoed ik(het zelfde heb ik ongeveer voor mijn kaart betaal 1.5 jaar geleden).
zullen er meer mensen mee wachten, maar er zijn nog genoeg NV only mensen zullen we maar zeggen.
ik denk dat er wel een aantal NV only mensen zijn overgestapt naar ati.
ik heb ook een vriend van mij kunnen ompraten. anders zat hij nu nog met zijn 6800 ultra
en gezien de prijs van de GTX480 die in de winkels rond de 400 euro gaat liggen vermoed ik(het zelfde heb ik ongeveer voor mijn kaart betaal 1.5 jaar geleden).
zullen er meer mensen mee wachten, maar er zijn nog genoeg NV only mensen zullen we maar zeggen.
ik denk dat er wel een aantal NV only mensen zijn overgestapt naar ati.
ik heb ook een vriend van mij kunnen ompraten. anders zat hij nu nog met zijn 6800 ultra
Best netjes! Wel mooi om te zien dat de meeste DX11 kaarten HD58xx zijn en niet HD57xx 49% vs 43%. En op een 3e plaats de 59xx op 2,5 % de andere serie's zijn slecht vertegenwoordigt door gamers. Maar die zijn imo ook niet echt interessant als game kaart.neliz schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:25:
Steam Hardware Survey nu met DX11 stats!
http://store.steampowered.com/hwsurvey
Ook grappig dat de meest gebruikte DX10 kaart een kaart is uit de 48xx serie en niet meer de 8800 serie van nVidia. Een best goede prestatie als je het mij vraagt. Helaas is het overall marktaandeel nog steeds maar 30,92%.
Beetje offtopic: Maar ik krijg met een beetje geluk morgen een MSI 5870 Lightning binnen. Ik ben benieuwd hoe hard die cherry picked GPU wil.
[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 25-03-2010 13:51 ]
Yeah dat viel me ook op, maar het valt uiteindelijk in het niets omdat de eerstvolgende 8 kaarten allemaal van nVidia zijn, dan 1 intel chipsetje, dan weer zes nvidia kaarten en dan pas weer een ATi kaart (de 4670). Uiteindelijk dus wel de eerste plek, maar veel marktaandeel winnen ze er niet mee nee...Astennu schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:49:
[...]
Ook grappig dat de meest gebruikte DX10 kaart een kaart is uit de 48xx serie en niet meer de 8800 serie van nVidia. Een best goede prestatie als je het mij vraagt. Helaas is het overall marktaandeel nog steeds maar 30,92%.
Net onder de GF8800-serie van nVidia met 11% staat de GF9800-serie met 8%, en aangezien de GF9800-serie een pure rename is van de GF8800-serie lijkt het mij dat de GF8800-serie nog steeds bovenaan staat.Astennu schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:49:
Ook grappig dat de meest gebruikte DX10 kaart een kaart is uit de 48xx serie en niet meer de 8800 serie van nVidia. Een best goede prestatie als je het mij vraagt.
Het is echter inderdaad opmerkelijk dat de HD4800-serie zoveel marktaandeel heeft verworven, terwijl de GTX200-serie in al zijn vormen in totaal op een lager cijfer is gestrand. Dat maakt dus duidelijk dat menig gamer doorheeft dat ATI de betere bang per buck leverde sinds de HD4800-serie.
Ik blijf het volgen met veel plezier en kijk uit naar de launch van de GTX400-serie, want ik heb het gevoel dat alles zowat gestagneerd is terwijl de prijzen lichtjes blijven stijgen. Ik denk dat ik waarheid spreek uit naam van de consument als ik zeg: wij zijn hier niet mee gediend! Want wat elke fanboy lijkt te vergeten is dat wij als consumenten op de eerste plaats aan onszelf en dus onze portemonnée moeten denken. Gezonde concurrentie is het fijnst van al; blijf dus hopen dat er genoeg partijen zijn die die concurrentie in stand willen houden.
Niet alleen 6maanden eerder met dx11 game(Radeon) kaarten ,maar waarschiinlijk ook 6mnd eerder met de professional graphics card (FirePro)
AMD prepares DirectX 11, Evergreen-based FirePro
AMD prepares DirectX 11, Evergreen-based FirePro
|2600k|Asus 290|
Ik heb er verder weinig over gehoord. Evenals de Asus Matrix. MSI is momenteel de enige met een snelle 5870. En daar naast is die erg goed overclockbaar. Maar out of the box wordt die GA het snelste maar max overclockbaar zou de Lightning nog wel eens beter kunnen zijn door het speciale PCB.jorisw86 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:21:
weet iemand wanneer en waar deze verkrijgbaar is?
nieuws: Cebit: Gigabyte toont snelle HD 5870
Toch blijft het jammer dat het erop lijkt dat AMD geen plannen heeft om de prijzen van de 5XXX serie iets te verlagen. Als ze, zeg 10% minder vragen... dan lijkt het mij veel makkelijker om mensen over te halen om een ATi kaart te kopen ipv Fermi. Gezien de meeste die de huidige bedragen ervoor over hebben, hem nu toch al lang hebben.
Prijzen zijn al laag. Zie ook de firstpost. De prijzen die wij in de winkels zien worden hoog gehouden door de leveranciers en de winkels. Normaal is er amper marge op dit soort producten maar op dit moment zijn die marges 4x (als niet meer) zo hoog. AMD verdient hier niets extra's aan maar het zijn vooral de winkels en leveranciers.Paprika schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:35:
Toch blijft het jammer dat het erop lijkt dat AMD geen plannen heeft om de prijzen van de 5XXX serie iets te verlagen. Als ze, zeg 10% minder vragen... dan lijkt het mij veel makkelijker om mensen over te halen om een ATi kaart te kopen ipv Fermi. Gezien de meeste die de huidige bedragen ervoor over hebben, hem nu toch al lang hebben.
Ja maar de huidige prijzen zijn er vooral gekomen door dat de winkels zelf de prijs omhoog hebben gegooid omdat er z'n grote vraag is en te weinig aanbod.
Als ze het aanbod probleem nu eens oplossen dan gaan die prijzen van zelf wel maar dan wordt de vraag weer groter dus er is momenteel gewoon een wissel werking.
Als ze het aanbod probleem nu eens oplossen dan gaan die prijzen van zelf wel maar dan wordt de vraag weer groter dus er is momenteel gewoon een wissel werking.
ATI Catalyst OpenGL 4.0 preview driver
Nog niet getest
DriverVer=03/23/2010, 8.712.3.1000ATI Catalyst OpenGL 4.0 preview driver:toon volledige bericht
New Features:
Fully supports the OpenGL 4.0 specification on the ATI Radeon HD 5000 Series.
Fully supports the OpenGL 3.3 specification on the ATI Radeon HD Series & ATI FirePro Graphics Adapters.
Instructions:
Download and install the ATI Catalystâ„¢ preview driver from the following location:
ATI Catalyst OpenGL 4.0 preview driver for Windows® 7 / Windows® Vista
ATI Catalyst OpenGL 4.0 preview driver for Windows® XP
ATI Catalyst OpenGL 4.0 preview driver for Linux
To properly install the ATI Catalyst â„¢ preview Driver, please use the following guide below for detailed instructions: ( 20870: Guide on how to install an ATI graphics card and / or its drivers )
Note! This driver is provided as is and is not supported by AMD. It has not completed full AMD testing, and is only a preview driver.
Applicable Products:
This issue applies to the following configuration(s):
Hardware
ATI Radeonâ„¢ HD 5000 Series
ATI Radeonâ„¢ HD 4000 Series
ATI Radeonâ„¢ HD 3000 Series
ATI Radeonâ„¢ HD 2000 Series
ATI FirePro V8750
ATI FirePro V8700
ATI FirePro V8650
ATI FirePro V8600
ATI FirePro V7750
ATI FireGL V7700
ATI FireGL V7600
ATI FirePro V5700
ATI FirePro V5600
ATI FirePro V3750
ATI FirePro V3700
ATI FireGL V3600
Software
ATI Catalystâ„¢ drivers
Operating System
Windows 7® 32bit
Windows 7® 64bit
Windows Vista® 32 bit
Windows Vista® 64 bit
Windows® XP
Windows® XP x64
Windows® XP Media Center
Linux
Nog niet getest
|2600k|Asus 290|
Aha OpenGL4. Ze zijn goed bezig bij AMD voorheen duurde het vrij lang voordat ze die support op orde hadden. goede ontwikkeling!
OpenGL 4.0 zou als ik het goed begrepen hebben tesselation-ondersteuning meekrijgen. Blijkbaar heeft AMD het voor elkaar gekregen om de oudere versies die vanaf de HD2k series op de kaarten zitten ook in de ondersteuning toe te voegen.
Nee, er is alleen 4.0 ondersteuning voor de 5-serie, alles daaronder heeft slechts ondersteuning voor 3.3dahakon schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 21:40:
OpenGL 4.0 zou als ik het goed begrepen hebben tesselation-ondersteuning meekrijgen. Blijkbaar heeft AMD het voor elkaar gekregen om de oudere versies die vanaf de HD2k series op de kaarten zitten ook in de ondersteuning toe te voegen.
Te snel gelezen...
(zoekt naar meer koffie)
(zoekt naar meer koffie)
Volgens mij is OpenGL 4.0 meer de open source versie van DX11. (Qua mogelijkheden)
Kan ATI dan niks doen aan de prijzen? Ze kunnen toch weigeren om te verkopen aan winkeliers die prijzen zo hoog houden?
Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
En dan? Worden er helemaal geen kaarten meer verkocht
Dit is gewoon markt werking. Gezien de situatie zijn de prijzen nog laag. Als nVidia eerder was geweest hadden we nu vrolijk 700 euro voor een GTX480 betaald. En iets van 550 voor een GTX470. Kortom we zijn nu 150-200 euro voordeliger uit in verhouding. Ook al betalen we nu 50-70 euro te veel voor een kaart.Majesco schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 23:25:
Kan ATI dan niks doen aan de prijzen? Ze kunnen toch weigeren om te verkopen aan winkeliers die prijzen zo hoog houden?
Wel heel erg jammer, want die +- 70 euro extra weerhoud mij ervan een 5850 of nog liever een 5870 te kopen op dit moment... Vooral die laatste is echt een droomkaart, maar zoals het er nu uitziet kan ik niet meer dan een 5850 krijgen voor de huidige prijzen. En aangezien die nergen leverbaar zijn...Astennu schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 06:55:
[...]
Dit is gewoon markt werking. Gezien de situatie zijn de prijzen nog laag. Als nVidia eerder was geweest hadden we nu vrolijk 700 euro voor een GTX480 betaald. En iets van 550 voor een GTX470. Kortom we zijn nu 150-200 euro voordeliger uit in verhouding. Ook al betalen we nu 50-70 euro te veel voor een kaart.
Simpelweg balen voor de niet al te rijke gamer... Een kleine prijsdrop, terug naar de normale prijzen en ik haal een 5870 zonder erover na te denken!
OpenGL is wel een open standaard (iedereen mag het implementeren), maar het is geen open source. Daarnaast is OpenGL 4.0 qua mogelijkheden ongeveer gelijk aan Direct3D 11. OpenGL 3.3 is qua mogelijkheden ongeveer gelijk aan Direct3D 10/10.1. OpenGL 3.3 draait dus ook op de HD2xxx of hoger terwijl OpenGL 4.0 alleen op de HD5xxx of hoger draait.Astennu schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 23:13:
Volgens mij is OpenGL 4.0 meer de open source versie van DX11. (Qua mogelijkheden)
The Flying Dutchman
Wat moet er eigenlijk gebeuren, zolang de HD5850 goedkoper is dan de GTX285 is er toch geen reden om de prijzen te verlagen.. helemaal als straks blijkgt dat de GTX4x0 niet zo goedkoop is als iedereen aanneemt.Majesco schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 23:25:
Tja dit keer hebben de early adopters gelukt gehad met hun 5870's van 310. Ik was toen ook eigenwijs en wou perse niet meer betalen dan 300. Nou dat heb ik gewetenBrutal1ty schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 07:13:
[...]
Wel heel erg jammer, want die +- 70 euro extra weerhoud mij ervan een 5850 of nog liever een 5870 te kopen op dit moment... Vooral die laatste is echt een droomkaart, maar zoals het er nu uitziet kan ik niet meer dan een 5850 krijgen voor de huidige prijzen. En aangezien die nergen leverbaar zijn...
Simpelweg balen voor de niet al te rijke gamer... Een kleine prijsdrop, terug naar de normale prijzen en ik haal een 5870 zonder erover na te denken!
En op zich valt 250 voor een 5850 dan nog mee. Ze zijn goedkoper dan een GTX285. En sneller met meer features. Voor prijs performance moet je een 4870/4890 1GB hebben maar dan heb je geen DX11. 5770 is op zich ook leuk. Maar goed je kunt nog even een maand wachten heel misschien zaken de prijzen iets. Maar ik verwacht zelf dat dat niet veel zal gaan schelen en je nu beter een nieuwe of 2e hands 5850 kan kopen.
Sjah maar ik kan geen 5850 vinden voor 250 die ook maar 'binnen 20 dagen leverbaar is'. Meestal is het 'meer dan x dagen' of 'onbekend'Astennu schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 08:35:
[...]
Tja dit keer hebben de early adopters gelukt gehad met hun 5870's van 310. Ik was toen ook eigenwijs en wou perse niet meer betalen dan 300. Nou dat heb ik geweten. Ik heb toen een paar keer de kans gehad er een te kopen voor 317. En toen schoten te de prijzen omhoog. Ik heb mijn 5850 nog voor 220 euro gekocht met veel geluk.
En op zich valt 250 voor een 5850 dan nog mee. Ze zijn goedkoper dan een GTX285. En sneller met meer features. Voor prijs performance moet je een 4870/4890 1GB hebben maar dan heb je geen DX11. 5770 is op zich ook leuk. Maar goed je kunt nog even een maand wachten heel misschien zaken de prijzen iets. Maar ik verwacht zelf dat dat niet veel zal gaan schelen en je nu beter een nieuwe of 2e hands 5850 kan kopen.
Echt balen.
Misschien maar iets meer betalen en toch een 5850(leverbaar voor 280+... zucht) halen dan... Denk dat een 5870 (leverbaar vanaf 377... zucht) misschien net overkill is voor mijn eisen (wel hoog detail en full HD, maar opties als AA en AF zijn geen must voor mij... die gaan er alleen bij wat oudere games op waarschijnlijk), zeker met de huidige prijzen helaas.
Ik wacht nog een aantal dagen en kijken of er ergens iets leverbaar komt, dan bepalen wat 't gaat worden. Heb het er erg moeilijk mee eerlijk gezegd.
----------prijzen genoemd zijn van Azerty/4Launch, aangezien ik bij een deze winkels mijn hele systeem wil halen (veel goede ervaringen met Azerty).
[ Voor 6% gewijzigd door Brutal1ty op 26-03-2010 08:56 ]
Ik ga je doorverwijzen naar het Ervaringen topic. Daar kunnen verder in gaan op wat je nodig hebt. Maar voor 1920x1080 is een 5870 overkill. 5850 eigenlijk ook al zeker als je die gaat overclocken. een 5770 zou voor 9/10 games voldoende zijn om alles vol uit te spelen. 2 van die kaarten in CF zijn goedkoper dan een 5870. En net zo snel als CF gewoon normaal werkt. Dus misschien is dat nog een optie voor je ? Maar goed ik stel voor hier verder te gaan: Het ATi HD5XXX serie ervaringen topic - Deel 3Brutal1ty schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 08:54:
[...]
Sjah maar ik kan geen 5850 vinden voor 250 die ook maar 'binnen 20 dagen leverbaar is'. Meestal is het 'meer dan x dagen' of 'onbekend'![]()
Echt balen.
Misschien maar iets meer betalen en toch een 5850(leverbaar voor 280+... zucht) halen dan... Denk dat een 5870 (leverbaar vanaf 377... zucht) misschien net overkill is voor mijn eisen (wel hoog detail en full HD, maar opties als AA en AF zijn geen must voor mij... die gaan er alleen bij wat oudere games op waarschijnlijk), zeker met de huidige prijzen helaas.
Ik wacht nog een aantal dagen en kijken of er ergens iets leverbaar komt, dan bepalen wat 't gaat worden. Heb het er erg moeilijk mee eerlijk gezegd.
----------prijzen genoemd zijn van Azerty/4Launch, aangezien ik bij een deze winkels mijn hele systeem wil halen (veel goede ervaringen met Azerty).
[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 26-03-2010 09:32 ]
En ik naar het levertijden-topicAstennu schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:32:
[...]
Ik ga je doorverwijzen naar het Ervaringen topic.
btw,
na het filmpje nog eens te bekijken... zegt ie nu echt "Today we are going to be looking at the Radeon 4870 2GB card" @ 0:25?
Ja, en bij de player komt ook meteen de opmerking te staan "Doh! I meant HD5870" Kyle maakt elk filmpje fouten en hij heeft geen zin om alles opnieuw op te nemen en "edit" het zo.Paprika schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:13:
[...]
btw,
na het filmpje nog eens te bekijken... zegt ie nu echt "Today we are going to be looking at the Radeon 4870 2GB card" @ 0:25?
http://www.futuremark.com/community/halloffame/msilightning/Nick Shih breaks former record to win The R5870 Lightning challenge!toon volledige bericht
In an extremely close contest, Nick Shih came out on top with the highest 3DMark Vantage score ever achieved with a single copy of a single chip graphics card proving that MSI's R5870 Lightning is currently the fastest single-chip card in the world. The new single-card, single-GPU 3DMark Vantage record now stands at P28749 3DMarks.
In second place was Andre Yang with a score of P28677 3DMarks, just 72 points behind Nick. Third place prize goes to K|NGP|N with a score of P27760.
Score Contestant CPU
P28749 Nick Shih Intel Core i7-980X@4176 MHz
P28677 Andre Yang Intel Core i7-980X@4176 MHz
P27760 K|NGP|N Intel Core i7-980X@4084 MHz
P26998 elmor Intel Core i7-980X@2961 MHz
P25842 Pieter-Jan Intel Core i7-950@4807 MHz
All contestants used MSI R5870 Lightning graphics cards.
Ben toch wel benieuwd wat de Lightning voor speeds draaiden.
Zonder de i7-980X hadden ze waarschijnlijk niet zo'n hoge score kunnen halen.
[ Voor 6% gewijzigd door Bullus op 26-03-2010 14:55 ]
|2600k|Asus 290|
Anoniem: 58485
OpenGL 4.0 kan toch voor gelijkwaardige graphics zorgen als met DX11 ?
Dat zou betekenen dat OpenGL in combi met "DX11 path" toch mogelijk is? Maar dan OpenGL als renderplatform
Dat zou betekenen dat OpenGL in combi met "DX11 path" toch mogelijk is? Maar dan OpenGL als renderplatform
Hij maakt iig een goed punt mbt die bezels...'t enige nuttige hoe je verder met een E6 kaart kan gamen is dan op 4x1, 5x1 of 6x1...Paprika schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:13:
[...]
btw,
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Andrea heeft em al op 1475-1250 gehad met ln2. Wat de andere gehaald hebben weet ik niet. Maar er is een kans dat de 1500 gebroken gaat worden.Bullus schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:53:
[...]
http://www.futuremark.com/community/halloffame/msilightning/
Ben toch wel benieuwd wat de Lightning voor speeds draaiden.
Zonder de i7-980X hadden ze waarschijnlijk niet zo'n hoge score kunnen halen.
Zie http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33692822Rey Nemaattori schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:25:
[...]
Hij maakt iig een goed punt mbt die bezels...'t enige nuttige hoe je verder met een E6 kaart kan gamen is dan op 4x1, 5x1 of 6x1...
Ehm... ik weet nit wat je nu zegt? Ja in principe kun je een programma maken dat zowel OpenGL als DirectX 11 gebruikt. Maar waarom zou je dat doen? Ze kunnen allebei precies hetzelfde? Ik zie niet waar je naartoe wilt.Anoniem: 58485 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:01:
OpenGL 4.0 kan toch voor gelijkwaardige graphics zorgen als met DX11 ?
The Flying Dutchman
Ik denk dat Blizzard bijvoorbeeld wel erg blij zal zijn hiermee. Misschien 1 van de weinige developers, maar ze willen wel al hun games met DX alswel OpenGL lanceren, zodat ze ook direct op een Mac kunnen draaien. Voor een game als Diablo 3 zou zoiets best wel eens een meevaller kunnen zijn, of voor de nader te benoemen MMO waar ze mee bezig zijn. Het is in ieder geval weer een reden om toch vooral ook maar DX11 (OpenGL 4.0) features in te voegen.The Flying Dutchman schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 20:36:
[...]
Ehm... ik weet nit wat je nu zegt? Ja in principe kun je een programma maken dat zowel OpenGL als DirectX 11 gebruikt. Maar waarom zou je dat doen? Ze kunnen allebei precies hetzelfde? Ik zie niet waar je naartoe wilt.
Ja dat is natuurlijk waar. Maar OSX ondersteunt nog niet eens OpenGL 3, laat staan OpenGL 4. Dus daar hoeven ze het niet echt van te hebben... Maar hopelijk komt hier binnenkort ook verandering in en met de ontwikkeling van OpenGL van de laatste jaren wordt het steeds een serieuzer alternatief voor Direct3D (zoals het vroeger was... sterker nog, vroeger was het andersom, voor DirectX 7 was OpenGL heer en meester). Wie weet zien we dan ook meer games voor Mac OSX en Linux?dahakon schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 21:17:
[...]
Ik denk dat Blizzard bijvoorbeeld wel erg blij zal zijn hiermee. Misschien 1 van de weinige developers, maar ze willen wel al hun games met DX alswel OpenGL lanceren, zodat ze ook direct op een Mac kunnen draaien. Voor een game als Diablo 3 zou zoiets best wel eens een meevaller kunnen zijn, of voor de nader te benoemen MMO waar ze mee bezig zijn. Het is in ieder geval weer een reden om toch vooral ook maar DX11 (OpenGL 4.0) features in te voegen.
The Flying Dutchman
ATI Catalyst 10.3 Preview Driver Be the first to download the latest Catalyst driver. New features include: Latest updates available in the ATI Catalyst 10.3b preview driver
@Marc ,heb je deze drivers gebruiktLatest updates available in the ATI Catalyst 10.3b preview drivertoon volledige bericht
ATI Catalyst(TM) support for ATI Radeon(TM) HD 5870 Eyefinity 6 Edition
This release of ATI Catalyst(TM) introduces support for the production version of Windows 7 and Windows Vista for the ATI Radeon(TM) HD 5870 Eyefinity 6 Edition.
Supports up to 6 displays (driven from a single GPU) operating together as an Eyefinity Display Group in both Windows 7 and Windows Vista
The desktop mouse cursor issue (becoming enlarged at random when using Windows 7) has been fixed
Fix for Severe flickering / flashing in Battlefield 2 bad Company![]()
ATI Catalystâ„¢ support for ATI Mobility Radeonâ„¢ Premium Graphics solutions
This release of ATI Catalyst™ introduces support for the production version of Windows® 7 and Windows® Vista for notebooks featuring the ATI Mobility Radeon™ HD 2000 Series, ATI Mobility™ Radeon HD 3000 Series, and ATI Mobility Radeon™ HD 4000 Series, and ATI Mobility Radeon™ HD 5000 Series of products.
Supported by most major OEM and ODM notebook manufacturers
For Desktop Graphics
Vista/Windows 7 32 and 64-bit
For Notebook Graphics
64-bit Windows 7/Vista
32-bit Windows 7/Vista
ATI Catalyst Control Center - ATI Eyefinity technology enhancements
Display Bezel Compensation
Easy-to-use wizard shows users how to adjust their display layout to remove the pixels occupied by their display bezels
Per-Display Color Adjust
Individual Color, Brightness and Contrast controls
Multiple ATI Eyefinity Groups
Create more than one ATI Eyefinity group from multiple displays
Improved Display Configuration switching
Support for ATI Eyefinity groups and the ATI Catalystâ„¢ Control Center profile manager
Easy to toggle between cloned and extended desktop modes
ATI Catalystâ„¢ support for 120Hz Stereoscopic 3D
AMD has updated it's Direct3D (Quad buffer support) driver to enable 3rd party middleware vendors such as DDD and iZ3D to output stereo L/R images at 120 Hz (60 Hz per eye)
|2600k|Asus 290|
Sweet!
Ik ben nu een 5870 Lightning aan het testen. En hij heeft de 1025-1300 al gehaald met de stock cooler. Maar je merkt wel duidelijk dat hij veel stabieler wordt als je em koud kan houden. Daar had ik bij de normale 58xx kaarten niet zo'n last van.
Ik ben nu een 5870 Lightning aan het testen. En hij heeft de 1025-1300 al gehaald met de stock cooler. Maar je merkt wel duidelijk dat hij veel stabieler wordt als je em koud kan houden. Daar had ik bij de normale 58xx kaarten niet zo'n last van.
Stock doet i 965-1300. Die 1025-1300 was even snel met 1,25v gedaan moet nog wel iets lager kunnen.
Cooler @ 100% valt wel mee qua herrie. Maar hij gaat ook vrij snel naar 100%. Bij ongeveer 74c zit hij op 100% fan speed. Ik heb er nog niet echt games mee gespeeld morgen even doen om te kijken hoeveel geluid hij dan maakt.
Maar ik denk dat het vergelijkbaar is met een refferenced cooler op 50%. Maar dat zal ik nog even gaan controleren.
Tja, voor stilte moet je denk ik bij die TwinFreezer2-versie zijn.
ATI is echt goed bezig met hun driver updates. Maandelijks WHQL's en regelmatig beta/preview drivers. Helemaal top.
Wel gek dat de 3d driver bij mij niet veranderd is tov de 3A driver....

[ Voor 12% gewijzigd door Help!!!! op 27-03-2010 09:47 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
In games hoor je em niet echt. Maar met furmark wordt de temp vrij hoog en dan wil hij wel. Hij wil de kaart ook onder de 75c houden waar dit bij de retail kaarten 85c is.Paprika schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 03:23:
Tja, voor stilte moet je denk ik bij die TwinFreezer2-versie zijn.
Tot nu toe vind ik de herrie in games op stock volts en 965-1325 erg mee vallen. Maar ik ga vanmiddag langer gamen. Dus dan kan ik een beter oordeel geven.
In het spel wat ik momenteel veel speel is de 5970 wel stukken sneller. Lightning op 1000-1300 haalde 21min-61avg en de 5970 op 925-1150 34min-88avg.
Dus ik denk dat ik voorlopig de 5970 nog even houd. Die is gewoon ideaal voor DOWII.
Trouwens: Heb gister en vanmorgen wat GTX4xx reviews gelezen. Maar hij is echt alles wat ik er van verwacht:
-maar 10-15% sneller
-Dubbel zo hoog idle verbruik
-Bijna 2x zo hoog 3d verbruik
-7 maanden te laat
-En 30%+ duurder dan een 5870.
5870 en 5970 zijn in alle opzichten beter dan de GTX480. Maar de echte winnaar is de 5850. Beste prijs/performance/watt. Amper trager dan de GTX470. Dat is echt de kaart om te hebben op dit moment. zeker als je naar het OC potentieel van die kaartjes kijkt.
[ Voor 48% gewijzigd door Astennu op 27-03-2010 12:09 ]
Anoniem: 264799
oops, verplaatst naar ervaringen-topic.
[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 264799 op 27-03-2010 12:46 ]
Mijn post dan ook maar naar het ervaringen topic
[ Voor 86% gewijzigd door Astennu op 27-03-2010 12:48 ]
Anoniem: 58485
Door middel van OpenGL 4.0 toch DX11 features weten aan te spreken.The Flying Dutchman schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 20:36:
[...]
Ehm... ik weet nit wat je nu zegt? Ja in principe kun je een programma maken dat zowel OpenGL als DirectX 11 gebruikt. Maar waarom zou je dat doen? Ze kunnen allebei precies hetzelfde? Ik zie niet waar je naartoe wilt.
Met andere woorden ook gebruik maken van je DX10.1+ kaart in Windows XP bijv
Dat kan inderdaad.Anoniem: 58485 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 13:38:
[...]
Door middel van OpenGL 4.0 toch DX11 features weten aan te spreken.
Met andere woorden ook gebruik maken van je DX10.1+ kaart in Windows XP bijv
The Flying Dutchman
Net even die OpenGL4.0 installed maar zitten daar zeker ook display drivers in.
Oh en hij installed ook net framework 2.0 makkelijk mogen ze ook wel bij de normale drivers doen
Oh en hij installed ook net framework 2.0 makkelijk mogen ze ook wel bij de normale drivers doen
[ Voor 105% gewijzigd door r.stanneveld op 27-03-2010 16:33 ]
NIIICE!!
Zijn die drivers nieuwer dan de WHQL 10.3's dan?
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Lijkt mij wel in ieder geval. 25 maart is 10.3 WHQL-dag dus dit is een beta 10.3.
Aargh, forget what I just said. Deze drivers kosten me 30fps, en het flikkeren is alleen MINDER niet weg.
Welke config, welke game, welke reso? Allemaal handig om te melden als je zoiets post
BC2 natuurlijk he! Daarom was ik ook eerst zo blij.Jejking schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 18:47:
Welke config, welke game, welke reso? Allemaal handig om te melden als je zoiets post
Dat severe flickering kreeg ik met die nieuwste 10.3 crossfire profiles. Heb je die ook apart geïnstalleerd of zit je nog op versie 10.2 daarvan?TheMasterofDome schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 18:26:
Aargh, forget what I just said. Deze drivers kosten me 30fps, en het flikkeren is alleen MINDER niet weg.
Ik kreeg ook flickering bij 10.3 profiles, toen heb ik 10.2 eroverheen geïnstalleerd.
Goud is geen geld
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de brightness optie van de desktop properties (kan je onder andere de gamma aanpassen) en digital panel (Hue/Saturation/EDID opties etc.). De oude control panel vind ik trouwens nog steeds beter. Het is erg irritant om steeds alles te moeten doen met een dropdown menu.
< dit stukje webruimte is te huur >
VOL!
[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 114
[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 114
[ Voor 32% gewijzigd door Edmin op 28-03-2010 17:38 ]
Dit topic is gesloten.