Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
http://www.semiaccurate.c...developer-relations-drum/

Als ze:
-Open standaarden pushen en niet wat nVidia doet de boel dichthouden of express blokkeren
-Veel samen werken met game defs om er voor te zorgen dat ze technieken in Gpu's krijgen die hun nodig hebben en snel genoeg draaien voor de gamers.
-Meer pushen op 3D gaming en Physics.
-En vooral meer laten merken aan de gamers wat ze aan het doen zijn. Ook door logo's net als TWIMTBP.
Kunnen waarmaken zijn ze in mijn ogen erg goed bezig.
[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 12-03-2010 08:40 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
En wat als ATI nou dezelfde geintjes gaat uit halen als Nvidia doet.. Lijkt me niet zo'n heel slim idee.. Mja of is het dan in 1x wel goed omdat het ATI is?Astennu schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 08:29:
Ik kwam een leuk artiekel tegen voer AMD - Gaming Evolved. De tegenhanger van TWIMTBP. Ze zijn er al jaren mee bezig maar toch hoor je er weinig over. En volgens dit artiekel wil AMD er nu wat meer van laten merken naar de klanten toe:
http://www.semiaccurate.c...developer-relations-drum/
[afbeelding]
Als ze de dingen waarmaken die hier verteld worden: Dus de boel open houden en veel samen werken met game defs om er voor te zorgen dat ze technieken in Gpu's krijgen die hun nodig hebben en snel genoeg draaien voor de gamers. De gaan ook meer pushen op 3D gaming en Physics. En vooral meer laten merken aan de gamers wat ze aan het doen zijn. Ook door logo's net als TWIMTBP.
Als ze dit allemaal gaan doen zijn ze in mijn ogen goed bezig.
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Heb je het artikel gelezen? En we kennen AMD en ATi al langer. Die houden van Open Standaards. Ik zie dingen als AA blokkeren en nVidia bij Defs weg houden niet snel gebeuren. Sterker nog hun multimonitor API is open. Dus nVidia kan die zo adopteren als nVidia dat wil.Xenomorphh schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 08:37:
[...]
En wat als ATI nou dezelfde geintjes gaat uit halen als Nvidia doet.. Lijkt me niet zo'n heel slim idee.. Mja of is het dan in 1x wel goed omdat het ATI is?
Maar als ze het zelfde gaan doen wat nVidia nu doet (niet dat ik denk dat dat gebeurt) zou ik dat een extreem slechte en trieste zaak vinden.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd

More interesting news coming from GDC 2010 in San Francisco, this time from ATI announcing their Open Stereo 3D Initiative in trying to work with more partners to ensure support for multiple different stereoscopic 3D solutions. The idea of the open initiative is to offer consumers additional choices when selecting an S3D solution, more innovations and of course help in lowering the costs for the hardware and software making it easier for wider adoption. ATI (AMD) and its partners will supposedly soon announce a lineup of 3D products, including a 3D-enabled ATI Eyefinity technology (to counter Nvidia’s 3D Vision Surround), 120Hz 3D-ready displays and notebooks, active shutter glasses and passive polarized ones (have you heard of passive shutter glasses!?), S3D support for DirectX 9, 10 and 11, Quad Buffered OpenGL, Blu-ray 3D support. As you can see from the presentation slide above the 3D-gaming middleware partners are DDD and iZ3D, and for Blu-ray 3D support ArcSoft and CyberLink. ATI is also going to try to work on establishing standards that will help in having compatibility and much wider choices when building your computer and stereo 3D setup if they are adopted by others. The only thing that still remains to be seen is how soon we are going to see actual products on the market as ATI has been talking about S3D support for quite some time, but still no dates when to expect it are available… although we have multiple hints about summer availability.
+2Astennu schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 08:43:
[...]
Heb je het artikel gelezen? En we kennen AMD en ATi al langer. Die houden van Open Standaards. Ik zie dingen als AA blokkeren en nVidia bij Defs weg houden niet snel gebeuren. Sterker nog hun multimonitor API is open. Dus nVidia kan die zo adopteren als nVidia dat wil.
Maar als ze het zelfde gaan doen wat nVidia nu doet (niet dat ik denk dat dat gebeurt) zou ik dat een extreem slechte en trieste zaak vinden.
Helemaal mee eens.
Sowieso goede zaak als ATI dit programma meer gaat promoten. Al is het maar zodat haar klanten weten dat ze er ook mee bezig zijn.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Je zou toch denken dat als 1 merk al zoveel kaarten heeft liggen, dat alle merken bij elkaar de vraag in NL toch wel aan moeten kunnen. Ik vraag me dan af hoe groot die vraag precies is...
Blijkbaar is de vraag groot genoeg om de kaart schaars te houden. Kan ook goed zijn dat die honderden kaarten over heel Europa wordt verspreidt, en ja dan komt het "kleine" Nederland er niet zo goed vanafDepep schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:48:
Ik snap niet dat die HD58xx kaarten nog steeds niet verkrijgbaar zijn. Ben laatst bij een distributiemagazijn van een van de grote merken geweest en daar hadden ze honderden stuks op voorraad van de HD5870 en de HD5850. Alleen de HD5970 was niet echt ruim aanwezig.
Je zou toch denken dat als 1 merk al zoveel kaarten heeft liggen, dat alle merken bij elkaar de vraag in NL toch wel aan moeten kunnen. Ik vraag me dan af hoe groot die vraag precies is...
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Verwijderd
Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen
Dat zou ook nog kunnen, dat er nu enigzins gestockpiled wordt zodat de kaarten met de 470/480-launch wel ruim beschikbaar zijn, misschien nog wel met een wat leuker prijsje ook!neliz schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:26:
Wow.. 500 stuks.. hoe groot is dat aantal ten opzichte van de beschikbare 470/480 kaarten straks?
Droom maar lekker verder. ik geloof beide dingen niet.....SpankmasterC schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:46:
[...]
Dat zou ook nog kunnen, dat er nu enigzins gestockpiled wordt zodat de kaarten met de 470/480-launch wel ruim beschikbaar zijn, misschien nog wel met een wat leuker prijsje ook!
Stel, je kijkt in ons distributiecentrum en er zouden inderdaad 500 van elke kaart aanwezig... Voor ons geldt dan dat dit verdeeld wordt over 29 landen waar wij verantwoordelijk voor zijn, waaronder Nederland, Belgie, Zweden, Denemarken, Griekenland, Italie, de Balkan etc. Alles gaat op. De vraag is dus gewoon heel erg groot. Maar in vergelijking met de budget/midrange is dit nog niks.Depep schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:03:
Enorm oké, maar een paar honderd stuks per kaart van 1 merk. Stel ze hebben 500 stuks van beide kaarten. Je hebt iets van 5 grote merken, dus dan zit je op 500 x 2 x 5 = 5000 HD5850 en HD5870 kaarten op het moment beschikbaar. Blijkbaar is de vraag op het moment dus nog steeds zo groot dat die 5000 kaarten op gaan, terwijl dit zeker niet de grootste markt is. Ik vind dat best verrassend. Maar wel goed voor AMD natuurlijk
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Misschien omdat de vraag hoog is, de voorraad kunstmatig laag houden?Depep schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:48:
Ik snap niet dat die HD58xx kaarten nog steeds niet verkrijgbaar zijn. Ben laatst bij een distributiemagazijn van een van de grote merken geweest en daar hadden ze honderden stuks op voorraad van de HD5870 en de HD5850. Alleen de HD5970 was niet echt ruim aanwezig.
Het was toevallig niet bij jullie, ik zie wel dat een collega van me in Eindhoven is geweestCJ schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:33:
Stel, je kijkt in ons distributiecentrum en er zouden inderdaad 500 van elke kaart aanwezig... Voor ons geldt dan dat dit verdeeld wordt over 29 landen waar wij verantwoordelijk voor zijn, waaronder Nederland, Belgie, Zweden, Denemarken, Griekenland, Italie, de Balkan etc. Alles gaat op. De vraag is dus gewoon heel erg groot. Maar in vergelijking met de budget/midrange is dit nog niks.
In ieder geval was het een locatie in Nederland, ik zou niet durven zeggen of die producten ook in NL blijven of niet.
Wel een manier om geld te verdienen aan je kaartjes inderdaadLucky0wn schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:56:
Misschien omdat de vraag hoog is, de voorraad kunstmatig laag houden?
[ Voor 71% gewijzigd door Depep op 12-03-2010 14:04 ]
Grote kans dat het niet in NL blijft, Nederland heeft Rotterdam, en gezien het feit dat de meeste kaarten uit Azië met de boot komen, worden ze dan in Rotterdam gelost om erna door vervoerd te worden naar de overige landen. Zo weet ik dat Asus het Europese DC in Nederland heeft staan, om precies te zijn in Emmen. Dus ik denk niet dat die 500 alleen voor NL warenDepep schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:02:
[...]
Het was toevallig niet bij jullie, ik zie wel dat een collega van me in Eindhoven is geweest
In ieder geval was het een locatie in Nederland, ik zou niet durven zeggen of die producten ook in NL blijven of niet.

Voorraden aanhouden doe je nooit met plezier. Dat breng niets op.
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
MAAR Nvidia maakt van Fermi nogal een feest, kijk maar naar de Fermi tour

Dat is aandacht van mensen die zaten te kijken naar de Fermi-hype=meer belangstelling=meer verkoop=winst voor AMD
Denk niet dat ze het doen, maar dit is wel een theoretische mogelijkheid. En inderdaad grappig
Als je wat langer nadenkt over deze stelling dan kom je er vanzelf achter dat deze niet waar is.Darkasantion schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:06:
.... en AMD zou dat feestje een beetje kunnen verstoren door een press-release uit te geven dat er meer HD58xx's beschikbaar zijn, dus dat iedereen er nu 1 kan kopen.
Stel dat ze 1000 (willekeurig voorbeeld) kaarten achterhouden tot de release van fermi. Zou het dan niet slimmer zijn geweest die kaarten 1-2 maanden eerder te verkopen zodat die 1000 kopers sowieso geen fermi kopen!?
Vanaf fermi is er eindelijk weer keuze voor een high-end videokaart, tot op heden ben je verplicht op ATi aangewezen.
Groot genoeg?neliz schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:26:
Wow.. 500 stuks.. hoe groot is dat aantal ten opzichte van de beschikbare 470/480 kaarten straks?
[ Voor 28% gewijzigd door Jejking op 12-03-2010 15:36 ]
Lijkt me onwaarschijnlijk. Als AMD direct een reactie gaat geven op de Fermi dan zal dat wel een Radeon HD5890 op 1 GHz core clock zijn of en HD5870 met 2GB ofzo. Natuurlijk even slecht verkrijgbaar als alle andere HD5800 kaarten, maar wel weer een goedkope manier om mensen ervan te onthouden direct een Fermi te kopen of daar weken op te gaan wachten..Darkasantion schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:06:
Het is kapitaal vernietiging als het blijft liggen.
MAAR Nvidia maakt van Fermi nogal een feest, kijk maar naar de Fermi tour, met glitters....
, en AMD zou dat feestje een beetje kunnen verstoren door een press-release uit te geven dat er meer HD58xx's beschikbaar zijn, dus dat iedereen er nu 1 kan kopen.
Goud is geen geld
HD5890 2GB @ 1000-1350 bevalt mij welfrankknopers schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 17:02:
[...]
Lijkt me onwaarschijnlijk. Als AMD direct een reactie gaat geven op de Fermi dan zal dat wel een Radeon HD5890 op 1 GHz core clock zijn of en HD5870 met 2GB ofzo. Natuurlijk even slecht verkrijgbaar als alle andere HD5800 kaarten, maar wel weer een goedkope manier om mensen ervan te onthouden direct een Fermi te kopen of daar weken op te gaan wachten..
Niet doen. Nergens voor nodig.Astennu schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 18:11:
[...]
HD5890 2GB @ 1000-1350 bevalt mij welLaat ze die maar maken
koop ik er meteen eentje
[ Voor 19% gewijzigd door Edmin op 12-03-2010 21:09 ]
http://www.techpowerup.co...HD_5870_Lightning/32.html
[ Voor 13% gewijzigd door Majesco op 12-03-2010 19:44 ]
Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
Ik zou hem gewoon kopen voor de stock koeler (+pasta), en dan is er blijkbaar helemaal geen probleem. Kan me ook niet voorstellen dat die koeler-slopende-tweakers er geen gepaste oplossing voor vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door Noel op 12-03-2010 19:50 ]

Verwijderd
[ Voor 79% gewijzigd door Edmin op 12-03-2010 21:11 ]
De kaart is niet luidruchtig. Er zit een Twin Frozr II cooling solution op en die hebben we ook al op eerdere producten gebruikt. Voor zover ik weet (correct me if I'm wrong) heb ik daar verder nog niemand echt over horen klagen.Majesco schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:03:
Oh jeetje, het blijkt ook een zeer luidruchtige kaart te zijn. Ik had gehoopt dat het stiller zou zijn zoals de rest van de kaarten met een custom cooler. Ik zit nu te denken om mijn bestelling af te zeggen.
[afbeelding][afbeelding]
Zie bv ook de review op HWI van de R5770 Hawk die een kleinere variant gebruikt van de Twin Frozr II of de review van Guru3D. Ik zou m'n conclusies dus niet aan slechts 1 review verbinden.
En als de cooler echt luidruchtig was dan hadden we echt geen Twin Frozr II varianten van de 5870, 5850 en 5830 gelanceerd (okay okay, die eerste twee komen nog deze maand).
Dan iets anders.... NV komt met Fermi. AMD heeft geleerd van NV...

In vergelijking met Cat 9.11 is Cat 10.3 een erg grote stap. AMD heeft sinds de lancering veel werk gestopt in de drivers. De opmerkingen van NV dat de kaart 60% sneller zou zijn, is een opmerking die al heel lang geleden gedaan werd en natuurlijk best case (Unigine). Ik ben benieuwd hoe groot het verschil is als er getest wordt met Catalyst 10.3 vs de huidige Fermi drivers.
Bron: http://www.widescreengami...870_1GB_Driver_Comparison
En ook dit is interessant:
Application Performance Increases By Up To 20 Percent with Latest ATI FirePro Graphics Driver.
De geruchtenmolen is ook weer op volle gang. Het schijnt dat nu de yields van de Cypress steeds beter worden, AMD alle goede chips achter de hand houdt voor iets bijzonders. Ze hoeven eigenlijk niks, maar ja.. "just for fun". Het zou wel een stunt zijn als ze een NV-achtige "7800GTX 512" stunt uit zouden halen in combinatie met de nieuwe drivers...
Ze laten iig de grafiek gewoon op nul beginnen met een heldere schaal.
Alleen jammer dat ze niet de precieze instellingen qua AA & AF laten zien..
Hopelijk is het wel iets van 4AA & 16AF wat imo minimumstandaardinstellingen zouden moeten zijn, zeker voor de 5850 en 5870.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
...en hoe ze presteren in de Heaven 2.0 benchmark :CJ schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:34:
De opmerkingen van NV dat de kaart 60% sneller zou zijn, is een opmerking die al heel lang geleden gedaan werd en natuurlijk best case (Unigine). Ik ben benieuwd hoe groot het verschil is als er getest wordt met Catalyst 10.3 vs de huidige Fermi drivers.
http://www.semiaccurate.c...n-20-benchmark-shown-gdc/
Zal ik dan de eerste zijn?CJ schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:34:
Voor zover ik weet (correct me if I'm wrong) heb ik daar verder nog niemand echt over horen klagen.
Ben vandaag en gister even bezig geweest met een MSI N260GTX Twin Frozr wat een takke herrie maakt dat ding tijdens load.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Dat ze leren van nVidia vind ik nu niet echt iets positief, aan de andere kant.CJ schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:34:
[...]
De geruchtenmolen is ook weer op volle gang. Het schijnt dat nu de yields van de Cypress steeds beter worden, AMD alle goede chips achter de hand houdt voor iets bijzonders. Ze hoeven eigenlijk niks, maar ja.. "just for fun". Het zou wel een stunt zijn als ze een NV-achtige "7800GTX 512" stunt uit zouden halen in combinatie met de nieuwe drivers...
Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten en terecht dat AMD dit doet maar ik hoop dat ze gewoon simpelweg met techniek en prijs prestatie voor willen blijven op nVidia zonder gebruik te maken van vuile streken om iets aan de man te brengen.
Dat AMD wellicht alle goede RV870 chips al aan het verzamelen was voor een HD5890 o.i.d dacht ik al, heb ik volgens mij ook al eerder gezegd.
Dat is nog eens een mooi verschil zeg.CJ schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:34:
[...]
De kaart is niet luidruchtig. Er zit een Twin Frozr II cooling solution op en die hebben we ook al op eerdere producten gebruikt. Voor zover ik weet (correct me if I'm wrong) heb ik daar verder nog niemand echt over horen klagen.
Zie bv ook de review op HWI van de R5770 Hawk die een kleinere variant gebruikt van de Twin Frozr II of de review van Guru3D. Ik zou m'n conclusies dus niet aan slechts 1 review verbinden.
En als de cooler echt luidruchtig was dan hadden we echt geen Twin Frozr II varianten van de 5870, 5850 en 5830 gelanceerd (okay okay, die eerste twee komen nog deze maand).
[afbeelding]
In vergelijking met Cat 9.11 is Cat 10.3 een erg grote stap. AMD heeft sinds de lancering veel werk gestopt in de drivers. De opmerkingen van NV dat de kaart 60% sneller zou zijn, is een opmerking die al heel lang geleden gedaan werd en natuurlijk best case (Unigine). Ik ben benieuwd hoe groot het verschil is als er getest wordt met Catalyst 10.3 vs de huidige Fermi drivers.
Bron: http://www.widescreengami...870_1GB_Driver_Comparison
En ook dit is interessant:
Application Performance Increases By Up To 20 Percent with Latest ATI FirePro Graphics Driver.
En die chips die ze achter houden zijn misschien voor een black edition of zo?
Ik denk dat het komenden maand wel spannend gaat worden.
Check voor de gein eens welke versie van Twin Frozr op je N260GTX zit.-The_Mask- schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 23:50:
[...]
Zal ik dan de eerste zijn?
Ben vandaag en gister even bezig geweest met een MSI N260GTX Twin Frozr wat een takke herrie maakt dat ding tijdens load.
Hmm... iets bijzonders? Aangezien AMD nu blijkbaar toelaat dat er flink overgeklokte versies verkocht worden kan ik me bijna niet voorstellen dat iets bijzonders gewoon een `hoger geklokte' HD5870 is... misschien waren er toch nog mogelijkheden om wat reserve SIMD units aan te zetten? Ik kan me namelijk ook bijna niet voorstellen dat de HD5870 niet een paar reserve SIMD units heeft.CJ schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:34:
[...]
The Flying Dutchman
http://www.youtube.com/watch?v=EGiNH9Prp1Y
Supreme Commander 2 en 5870 door held Chris Taylor. (alhoewel hij in het commentaar 4 Tflop aanhaalt, dus een 5970?)
[ Voor 15% gewijzigd door neliz op 13-03-2010 10:43 ]
lijkt me dan ook sterk dat we nu wel een refresh gaan krijgen met meer shaders actief.
Verwijderd

En uiteindelijk is er toch veel geschrapt terwijl de target van 2x RV770 gehandhaafd bleef. Mocht er variant uit komen met meer streamprocessors dan zal dit hoogstwaarschijnlijk een ander design zijn en op een kleiner productieproces. En met andere variant denk ik dan bv aan 2400 SPs, 40/48 ROPs, 256-bit memory interface.
Blijft men op hetzelfde productieproces dan lijkt een RV790 herhaling me meer voor de hand liggen, dus een hoger geklokte Cypress met wat interne tweaks.
Let wel: allemaal hypothetisch en puur natte vinger werk. Ik heb namelijk het gevoel dat er compleet wat anders gaat aan komen.
[ Voor 8% gewijzigd door CJ op 13-03-2010 21:38 ]
[ Voor 97% gewijzigd door neliz op 13-03-2010 18:30 ]
Ik ben wel erg benieuwd wat dat dan zou moeten zijn. Maar we zullen het wellicht wel zien[b][message=33634751,noline]Let wel: allemaal hypothetisch en puur natte vinger werk. Ik heb namelijk het gevoel dat er compleet wat anders gaat aan komen.
The Flying Dutchman
haha, die vent op de achtergrond met 6 schermen moet wel heel erg heen en weer kijken zeg. niet echt heel handig/fijn lijkt meVerwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:48:
En nog eentje met Richard Huddy op GDC (vanaf 1:20) over Open Physics/3D Stereo :
[video]
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
En een van onze overklokkers heeft 6 wereldrecords gebroken met de Lightning:
3DMark 2003: 115611
3DMark 2005: 50867
3DMark 2006: 37453
3DMark Vantage: 31007
3DMark Vantage 4x R5870 Lightning: 57596
Aquamark: 454759

HW Bot lijst: http://hwbot.org/hardware/videocard/radeon_hd_5870
De R5870 Lightning draaide op 1485MHz GPU en 1300Mhz mem om de Vantage single GPU test.
http://www.hardwareluxx.de/index.php/artikel/hardware/grafikkarten/14733-im-test-msi-radeon-hd-5870-lightning.html?start=4
Al wordt in de conclusie wel gezegd dat er iets (ik neem aan de shroud) kan gaan resoneren:
"Ersteres gelingt auch, bei der Lautstärke müssen wir aber eine Einschränkung machen. Der Idle-Betrieb stellte kein größeres Problem dar, unter Last aber erzeugte der Kühler ein periodisch auftretendes, dröhnendes Geräusch, das offensichtlich durch Vibrationen des Kühler erzeugt wurde. Fasste man den Kühler an, verschwanden auch die Geräusche. "
Ik ben benieuwd of het laatste deels een verklaring is voor de weinig positieve geluiden (mbt lawaai) in de reviews van techpowerup en guru3d.
Ik ben ook benieuwd wanneer die goed beschikbaar wordt. Azerty dacht ze eind volgende week binnen te krijgen. Ben benieuwd of dat gehaald gaat worden.
PowerColor PCS+ HD5870 & HD5850 Video Card Review
PC Specs
kun je aan of uitzetten.. demo mode als het ware.madmaxnl schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:52:
Is dat normaal dat CFx logo rechts boven ?
Dat ook al bekend? Neem aan dat het over een actieve gaat?AMD has a sub-$30 single-link DVI / DP adapter coming soon. Hopefully inside 60 days. AMD has screwed this up and it is a barrier of entry for people and I fully understand.
http://hardforum.com/show...p=1035456007&postcount=60
Het kan zo zijn dat ze juist een passieve adapter ontwikkelen die wel met eyefinity werkt, met de bijkomende resolutiebeperking die single-link DVI heeft.Paprika schreef op maandag 15 maart 2010 @ 23:24:
Ahm, actieve adapter -> eyefinity ?
Ik ga er vanuit dat het wel een actieve convertor is... passieve zijn al voor veel minder dan $30 te krijgen.dahakon schreef op maandag 15 maart 2010 @ 23:43:
[...]
Het kan zo zijn dat ze juist een passieve adapter ontwikkelen die wel met eyefinity werkt, met de bijkomende resolutiebeperking die single-link DVI heeft.
Verder is het helemaal niet raar dat het ook goedkoper kan, het is ten slotte nu zo dat er gewoon weinig aanbod en dus concurrentie is onder deze dingen.
Als ATi deze dus voor een klein prijsje kan maken zullen ze ook meteen een hoop gebruikers binnen halen voor multi monitor opstellingen.
http://tweakers.net/price...EwqJmx8305sjNxXPY9S2WWusP
Oh boy
nieuws: Intel-medewerker: Larrabee zal herrijzen
Intel houdt de eer dus aan zichzelf en wil het project weer herstarten op het moment dat het hen uitkomt. Mja... mixed feelings about it.
[ Voor 4% gewijzigd door Jejking op 16-03-2010 10:42 ]
Verwijderd
Interessant!
Of druk ik nu oud nieuws door de bocht?
[ Voor 14% gewijzigd door Dharion op 16-03-2010 11:14 ]
defcon84 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 16:01:
Morgen komt een niet-WHQL versie van Catalyst 10.3 uit zegt Terry
http://hardocp.com/articl...3a_catalyst_driver_updateAliens vs. Predator
•Overall performance increases 5% on ATI Radeon HD 5000 Series products
Battleforge
•Improves up to 8% on ATI Radeon HD 5000 Series products
•Improves up to 3% on ATI Radeon HD 4800 Series products
Call of Duty: World at War
•Improves up to 2% on ATI Radeon HD 5000 Series products
•Improves up to 6% on ATI Radeon HD 4800 Series products
Company of Heroes
•Improves up to 6% on ATI Radeon HD 5000 Series products
Crysis and Crysis Warhead
•Improves up to 2% on ATI Radeon HD 4800 Series products
DiRT 2
•Improves up to 30% on ATI Radeon HD 5970 graphics products
•Improves up to 20% on ATI Radeon HD 5800 Series and ATI Radeon HD 5700 Series products
•Improves up to 10% on ATI Radeon HD 4800 Series products
Far Cry 2
•Improves up to 4% on ATI Radeon HD 4800 Series products
Left 4 Dead & Left 4 Dead 2
S.T.A.L.K.E.R. – Clear Sky
•Improves up to 2% with ATI Radeon HD 5970 graphics products
•Improves up to 2% on ATI Radeon HD 5800 Series products
Resident Evil 5
•Improves up to 5% on ATI Radeon HD 5000 Series products
Tom Clancy’s H.A.W.X.
•Improves up to 15% with ATI Radeon HD 5970 graphics products
•Improves up to 20% on ATI Radeon HD 5800 Series products and ATI Radeon HD 5700 Series products
World in Conflict
•Improves up to 5% on ATI Radeon HD 5800 Series products
•Improves up to 3% on ATI Radeon HD 5700 Series products
•Improves up to 5% on ATI Radeon HD 4800 Series products
Note: This list is not exhaustive and more improvements are possible
[ Voor 83% gewijzigd door Splinter Cell op 16-03-2010 20:03 ]
Moet zeggen dat AMD het wel begint te leren. Ze brengen nu tenminste relatief vaak beta drivers uit.
PC Specs
Overigens pak ik alvast de popcorn, kijken in hoeverre het Canadese bedrijf de Fermi-launch in de war kan sturen.
Nee, ze zijn niet dezelfde en je geeft het zelf al aan! (als het dezelfde drivers waren, hadden ze namelijk niet de E6 en andere optimalisaties)defcon84 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:00:
de 10.3a die vandaag uitkomt zijn geen beta drivers, maar gewoon dezelfde als de 10.3 WHQL op 24 maart (ja, 2 dagen voor de launch van de Fermi) uitkomt. Sterker nog, de 10.3a heeft zelfs extra Eyefinity6 updates & optimalisaties voor Alien vs Predator, en de 10.3 WHQL zal deze niet gaan hebben.
ik bedoelde dus dat de 10.3a dezelfde performance gains gaan hebben als de 10.3 WHQL :-)neliz schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:10:
[...]
Nee, ze zijn niet dezelfde en je geeft het zelf al aan! (als het dezelfde drivers waren, hadden ze namelijk niet de E6 en andere optimalisaties)
Verwijderd
Nou ik wil wel beta drivers en hotfixes. Dan ga jij toch wachten to ze de WHQL uit brengen.tomcatha schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 00:18:
ik hoef geen beta drivers, ik vind dat onnodig, ik wil gewoon elke maand een goeie nieuwe driver als dat mogelijk is. 20000 driver versies in 1 jaar is iets wat gewoon niet handig is.
IMO een beetje raar dat dat onnodig zou zijntomcatha schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 00:18:
ik hoef geen beta drivers, ik vind dat onnodig, ik wil gewoon elke maand een goeie nieuwe driver als dat mogelijk is. 20000 driver versies in 1 jaar is iets wat gewoon niet handig is.
Sowieso, ongeveer op het moment dat er een WHQL driver gereleased wordt, wordt er ook al weer een nieuwe driver naar MS gestuurd voor WHQL certificatie. Die driver is dus eigenlijk af. WHQL certificatie duurt ook wel 4 a 6 weken dacht ik.
Ik vind het juist heel fijn om dan al die driver te kunnen downloaden zodat ik al over die verbeteringen kan beschikken.
Maar dat is ook het mooie van het ATI systeem:
Elke maand WHQL drivers, van belang voor de Dell's van deze wereld en de users die geen "beta' drivers op hun systeem willen. En tussendoor beta drivers voor de enthusiasts en hotfixes voor iedereen, maar die zijn ook niet WHQL.
Ook dat klopt niet. De 10.3a hebben juist extra performancegains tov 10.3WHQL.defcon84 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:17:
[...]
ik bedoelde dus dat de 10.3a dezelfde performance gains gaan hebben als de 10.3 WHQL :-)
Je bedoelt ws dat alle verbeteringen uit de 10.3WHQL ook minimaal in 10.3a zitten. Dat klopt nl. wel.
[ Voor 57% gewijzigd door Help!!!! op 17-03-2010 10:11 ]
PC Specs
Jejking schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 02:42:
kijken in hoeverre het Canadese bedrijf de Fermi-launch in de war kan sturen.
Sinds 2006 Amerikaans natuurlijk
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
vandaar als het mogelijk is, als er echt bugs zijn dan hoe sneller gefixed hoe beter maar voor de rest....Help!!!! schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 10:04:
[...]
IMO een beetje raar dat dat onnodig zou zijnDenk aan bugs etc.etc. die je verhinderen om een nieuw gekocht spel te spelen.
Maar voor de rest hoeft WQHL niet meer? Eens dan bèta's zijn altijd prima, waarom nog WQHL, duurt alleen maar lang.tomcatha schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:04:
[...]
vandaar als het mogelijk is, als er echt bugs zijn dan hoe sneller gefixed hoe beter maar voor de rest....
AMD Nieuwsdiscussie
WQHL is gewoon Microsoft die zegt dat de drivers goed zijn, verder niks bijzonders.-The_Mask- schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:09:
[...]
Maar voor de rest hoeft WQHL niet meer? Eens dan bèta's zijn altijd prima, waarom nog WQHL, duurt alleen maar lang.
Daarom, waarom zou je nog WQHL drivers willen als de bèta meestal beter zijn.Darkasantion schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:14:
[...]
WQHL is gewoon Microsoft die zegt dat de drivers goed zijn, verder niks bijzonders.
AMD Nieuwsdiscussie
2 HD5770's in CFX voor 280 euries of 1 HD5850 voor 250 of 1 HD5870 voor 350?
Als ik de reviews mag geloven is HD5770 CFX meestal sneller dan 1 HD5870?! Is dat echt zo?!
In de meeste reviews schaalt het gewoon 100%? Het lijkt de ideale CFX setup te zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door Format-C op 17-03-2010 12:30 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
De HD5850 kan je op 5870 niveau brengen, en je kan er dan altijd nog een extra 5850 bij prikken, met 2x 5770 moet je meteen 2 nieuwe kaarten halen als je weer sneller spul wilt
[ Voor 8% gewijzigd door Dharion op 17-03-2010 12:51 ]
Verwijderd
Waarom zou je er een 2e HD5850 bij prikken als de HD6 serie er al weer is?
Dit heeft trouwens niets met nieuws te maken!!!: [BBG aanschaf] Game- en high-end Gamesysteem maart 2010
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2010 13:06 ]
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Ligt eraan wat onder bijna valt... Het lijkt me sterk dat de 6XXX kaarten voor september komen (misschien heb ik iets gemist)? Dan vind ik dat nog best te doen om er een 2e in mei ofzo te kopen.Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:05:
Waarom zou je er een 2e HD5850 bij prikken als de HD6 serie er al weer is?[/TOPIC]
Ligt eraan wat jij van HD6K verwacht?Paprika schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:44:
Ligt eraan wat onder bijna valt... Het lijkt me sterk dat de 6XXX kaarten voor september komen (misschien heb ik iets gemist)? Dan vind ik dat nog best te doen om er een 2e in mei ofzo te kopen.
Verwijderd
Om wat duidelijker uit te leggen waarom ik dat zeg: Stel de performance van de HD5850,HD5870, HD5770CF, ligt allemaal redelijk bij elkaar in de buurt, is voldoende voor je. Hoe lang duurt het voor dat niet zo is? Vaak duurt dat wel een jaar voor je denkt van, nou, nu is het weer tijd om een upgrade te doen: Waarom zou je dan nog een verouderde HD5850 er bij doen als de HD6 serie er dan al is/aangekondigd is.
Cat 10.3a released
http://sites.amd.com/us/u...atalyst-10-3-preview.aspxBij de vorige drivers dropte de framerate af en toe richting de 50 a 55. Wat lag inhield.
ps; ATi is echt supergoed bezig op het driver department. Echt dikke hulde! 20% boosts, dat is echt heel, héél veel.
Edit; zit bij die 10.3 preview ook zo'n CFX profiel? Of moet je die van de 10.2 gebruiken?
[ Voor 30% gewijzigd door Format-C op 17-03-2010 19:57 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
pas als ze het greyscreen probleem hebben opgelost in deze versie kan ik het met je eens zijn.Format-C schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:53:
ps; ATi is echt supergoed bezig op het driver department. Echt dikke hulde!
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
En zodra ik ook maar 1x zo'n grey screen krijg is het; hup, terug naar de shop.

[ Voor 22% gewijzigd door Format-C op 17-03-2010 20:03 ]
Vraag me af hoe de andere kaarten uit de HD59x0 serie zich straks in de GTX480 reviews gaan gedragenFormat-C schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:58:
Ik krijg morgen 2 HD5770's binnen. Ben benieuwd of ik nu ook last van grey screens heb. Anders zou het wel eens aan mobo- kaart combo kunnen liggen. Ik heb nu al 4 HD5000 kaarten gehad(morgen 5 en 6), en nog geen enkel probleem. (knock knock)
En zo is het.
Ik (als voorheen verstokte nv fan) koop niet voor niks 2 HD5770's met de GTX400 voor de deur. nV boeit me gewoon niet. ATi is gewoon good. Qua drivers, qua performance en qua IQ. De HD5000 schopt gewoon aarsch.
Edit; het is toch niet normaal dat je met 2 in totaal 280 euries kostende videokaarten ALLE games maxed kan spelen op 4xAA @ 1920x1200? Dat was 2 jaar geleden een illusie. Toen kon je gewoon 600 per kaart neerleggen.
Thanks ATi!

[ Voor 46% gewijzigd door Format-C op 17-03-2010 20:11 ]
Dit topic is gesloten.