Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Het is een behoorlijk brede uiteenzetting die wmb leeswaardig is tot het eind aan toe, ik geef er een +3 voor.
Mensen die een post te lang vinden kunnen er ook nog altijd voor kiezen om hem over te slaan natuurlijk, het is geen verplichting om te lezen. En voor moderators net zo,als je hem te lang vindt sla je hem over, maar geef dan ook geen score.
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Your lack of planning is not my emergency
eensyannickie111 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:54:
en het gaat weer over een nieuwsbericht van Apple hoor![]()
deze reacties lijken best veel op elkaar![]()
Verwijderd in 'nieuws: Vervangende batterij voor de iPad kost 99 dollar'
en:
Verwijderd in 'nieuws: Vervangende batterij voor de iPad kost 99 dollar'
ik heb de eerste een +1 gegeven, hij is gewoon ontopic, maar de 2e een -1, omdat het gewoon een repost is.
met 467 reactie's het modereren ook een beetje vervelendk1n8fisher schreef op zondag 14 maart 2010 @ 17:54:
Weer een nieuw artikel over de iPad: over de vervangende batterij. Eerste reactie daar was meteen weer een die in de categorie GR had gemoeten. -1 is al uitgedeeld!
Verderop staat ook een editslet: eerst een 1-regelige reactie die niets waard was en nu opeens een 4-regelige reactie die misschien als grappig gezien kan worden maar nog steeds niet echt veel waarde heeft!
ik denk dat -1 een betere score ishellknight schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:04:
Free rider in 'Kroes: niet alle Acta-stukken moeten openbaar gemaakt - update' - deze staat momenteel op +1, maar is IMHO dusdanig off-topic dat dit een 0 zou moeten zijn
[ Voor 47% gewijzigd door SRich op 15-03-2010 13:14 ]
Omdat dit 'voorpaginavervuiling' is. De reactie staat vrij bovenaan, dus je moet een behoorlijk stuk scrollen om de reacties eronder te lezen, en bovendien had degener (die overigens vaker van dit soort posts heeft) hetzelfde kunnen zeggen in veel minder tekst.pcgek schreef op maandag 15 maart 2010 @ 08:59:
Zou niet weten waarom een post aftrek moet krijgen omdat hij 'te lang' zou zijn. Ja, of er moet al zoveel onzin aangehaalt worden waardoor aftrek geven noodzakelijk is.
Het is een behoorlijk brede uiteenzetting die wmb leeswaardig is tot het eind aan toe, ik geef er een +3 voor.
Mensen die een post te lang vinden kunnen er ook nog altijd voor kiezen om hem over te slaan natuurlijk, het is geen verplichting om te lezen. En voor moderators net zo,als je hem te lang vindt sla je hem over, maar geef dan ook geen score.
edit:
Verwijderd in 'nieuws: 'Amerikaanse internetters willen niet betalen voor nieuws''
Die +2 mag zich ook wel even laten nakijken.
Gewoon 0.
[ Voor 11% gewijzigd door Ghost Dog op 15-03-2010 13:18 ]
Staat ie nu effectief op...Ghost Dog schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:17:
[...]
Verwijderd in 'nieuws: 'Amerikaanse internetters willen niet betalen voor nieuws''
Die +2 mag zich ook wel even laten nakijken.
Gewoon 0.
nieuws: Dot.com-tld viert 25e verjaardag
dit mag wel wat losser gemodereerd worden
Die felicitatie's mogen best naar +1
[ Voor 22% gewijzigd door SRich op 15-03-2010 13:34 ]
Noxious in 'nieuws: Dot.com-tld viert 25e verjaardag'
nvm, 'gefeliciteerd' is blijkbaar meer ontopic dan het bericht dat de website die het moet vieren down is
[ Voor 20% gewijzigd door Noxious op 15-03-2010 14:56 ]
Verwijderd
ik vind hem niet echt ontopic, een 0 van mij dus.Noxious schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:42:
Het kan aan mij liggen maar volgens mij is mijn post toch behoorlijk ontopic
Noxious in 'nieuws: Dot.com-tld viert 25e verjaardag'
nvm, 'gefeliciteerd' is blijkbaar meer ontopic dan het bericht dat de website die het moet vieren down is
Degenen die daar +3 en +2 hebben uitgedeeld mogen imo wel even op het matje geroepen worden.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Deze reactie op dat bericht mag van mij wel op -2 of in ieder geval een mailtje of zo: Hurm in 'nieuws: Belgisch vliegveld volgt passagiers via bluetooth'
De oorspronkelijke reactie was prima, het gezeik over de moderatie dat er nu staat hoort gewoon op -1.tdw schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:17:
watercoolertje in 'nieuws: Belgisch vliegveld volgt passagiers via bluetooth'
Degenen die daar +3 en +2 hebben uitgedeeld mogen imo wel even op het matje geroepen worden.
Te lang an sich is inderdaad geen goed argument, maar te veel herhaling of te veel doorzeuren is dat wel. In dit geval vind ik het nog wel meevallen en trek ik er nog geen punten voor af, maar de reactie wordt al wel wat langdradig.pcgek schreef op maandag 15 maart 2010 @ 08:59:
Zou niet weten waarom een post aftrek moet krijgen omdat hij 'te lang' zou zijn. Ja, of er moet al zoveel onzin aangehaalt worden waardoor aftrek geven noodzakelijk is.
Ongefundeerd zware beschuldigingen uiten is een -1, ongefundeerde reacties in het algemeen zijn een 0. In dit geval vind ik de beschuldiging nog wel meevallen, wat hij stelt is een redelijk algemeen beeld dat men in het Westen heeft over China, dus ik houd het op een 0.SRich schreef op zondag 14 maart 2010 @ 12:46:
Ongefundeerd is nog altijd een -1 en geen 0 en ik heb het niet over de censuur
Wat maakt hem dan precies ongewenst? De inhoudelijke fout maakt hem alleen irrelevant, niet ongewenst en verder zie ik ook niets...als hij gewoon de reactie boven hem leest staat het dat google maar 2.4 % aan aandelen heeft, wat het teglijk een ongewenste reactie maakt
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Hij staat nu pas effectief op -0.3 dus nog wat tikjes te gaan.
@ --Niels--: ja, gewoon recht op de man, zo laag mogelijk, dus een -1 van mij, maar mag zeker ook -2 worden!
Overduidelijke -1 idd, maar hij kan nog wel wat tikje gebruiken, staat nu op -0.4tdw schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:17:
watercoolertje in 'nieuws: Belgisch vliegveld volgt passagiers via bluetooth'
edit: ok, en ik moet sneller tikken
[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 15-03-2010 17:37 ]
Virussen? Scan ze hier!
-1, en -2 voor hen die dat kunnen.
Kan een PowerMod deze op -2 zetten?
Heb je uberhaupt wel op de linkjes gekliktGhost Dog schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 00:08:
Felicitaties moeten in mijn ogen ook gewoon op +1 worden gemod.
Ik vind deze reacties wel +1 waard, omdat ze inhoudelijk zijn, en een punt hebben.
gaat over heel iets anders dan .com
Verwijderd in 'nieuws: Dot.com-tld viert 25e verjaardag'
gewoon +1 maar zeker geen -1
die mag wel ff nagekeken worden
Natuurlijk heb ik op de links geklikt.SRich schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:03:
Heb je uberhaupt wel op de linkjes geklikt
Dit is strikt gezien inderdaad een beetje een off-topic discussie, maar ik vind hem interessant genoeg om op +1 te modden, ook omdat deze discussie begon doordat iemand de grap 'gefeliciteerd.com' maakte, een domein dat is opgekocht door een speculant.
Als we opeens alle reacties die niet 100% met het artikel te maken hebben op 0 zetten kunnen we 50% van de reacties een andere moderatie geven.
Bovendien doe jij hier precies hetzelfde. Deze reactie is strikt gezien ook off-topic (hij gaat niet over .com), maar je geeft wel +1, waar ik het ook mee eens ben.SRich schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:03:
bartburg in 'nieuws: Dot.com-tld viert 25e verjaardag'
Ik twijfel een beetje tussen +1 en 0. Hij is op zich wel on-topic, maar draagt niet echt iets bij, en komt ook een beetje over als een verkapte fipo.
Wat vinden jullie ervan?
[ Voor 49% gewijzigd door Ghost Dog op 16-03-2010 13:38 ]
Deze bash moet nog een paar tikjes naar -1.
ja, het is een rant en heeft niks met het topic: over windows mobile 7 te maken.Ghost Dog schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 14:29:
SinergyX in 'nieuws: Microsoft toont Samsung-telefoon met Windows Phone 7'
Deze bash moet nog een paar tikjes naar -1.
hij staat nu ook effectief op -1.
Ik kan die -1 weldegelijk begrijpen. Het lijkt behoorlijk op een persoonlijke aanval. Hoe weet hij dat degene op wie hij reageert 7 moet zijn geweest ten tijde van het registreren van de eerste dot.com domeinnamen? Alleen door eerst zijn profiel te bekijken. Als je dat doet om een antwoord te geven dan ben je wat mij betreft gewoon een persoonlijke aanval aan het op zetten. Die -1 is dus zeer terecht als je het zo bekijkt en alles hoger dus mismodden!SRich schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:03:
[...]
Heb je uberhaupt wel op de linkjes geklikt
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
van mij een.
wel een ontopic bericht, maar geen echt informatief bericht.
[ Voor 0% gewijzigd door yannickie111 op 18-03-2010 16:40 . Reden: typo ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Verwijderd in 'nieuws: HTC ontkent aantijgingen patentaanklacht Apple'
mat.hi.as in 'nieuws: HTC ontkent aantijgingen patentaanklacht Apple'
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
kiang in 'nieuws: Britse Hogerhuis neemt omstreden anti-piraterijwet aan'
Lijkt me een -1, en zeker geen +1 of zelfs +2. Is gewoon én een flamebait (laatste regel, "idioot") én een troll -> -1 dus.
[ Voor 63% gewijzigd door wildhagen op 18-03-2010 19:13 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ook dat is een -1, en zeker geen +1. Ononderbouwde zware beschuldiging van corruptie, en de rest is ook één grote ranting-party.
Virussen? Scan ze hier!
-1 gemod?
volkomen on-topic lijkt mij...
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
die -1 mag wel nagekeken worden ja....Switcherd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:25:
Verwijderd in 'productreview: Final Fantasy XIII, PlayStation 3 review door Hunterking'
-1 gemod?
volkomen on-topic lijkt mij...
gewoon +1, daar staat hij ook dik op
Staan nu beide op 0.pcgek schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:59:
Volgens mij verdienen deze 2 posts toch wel een puntje aftrek vanwege het gezeur over moderaties,ik heb ze op een 0 max. Is misschien niet de bedoeling om nog iets dieper te graven,maar zo te zien zijn de posters ook nog eens actieve modders,en die zouden toch beter moeten weten![]()
Verwijderd in 'nieuws: HTC ontkent aantijgingen patentaanklacht Apple'
mat.hi.as in 'nieuws: HTC ontkent aantijgingen patentaanklacht Apple'
offtopic, op de man en sfeerbedervend. IMO gewoon een -1 waard, of vergis ik me nu?
meuk: DVDStyler 1.8.0.2
is volledig en totaal verkeerd ge-mod, wie doet nou zo iets?
OffTopic:
Grappig:
- Kenhas die iets zegt over het programma, wordt ge-mod als 'Off-Topic'.
- hatross die iets zegt, wat volledig gekopieerd is, over het programma, wordt ge-mod als 'informatief'.
- buzzin die iets zegt dat totaal niets zegt over dit programma, is opeens 'On-Topic'
?? Sorry hoor, maar wie heeft dit ge-mod ??
H03z0w!3
Cisco komt met reeks nieuwe switches
Vervolgens wordt de fout in een reactie aangegeven. In mijn ogen hoort dat via het forum, want als de fout wordt hersteld is dat nog altijd terug te lezen.
Vervolgens krijgt die (korte) reactie scores tot +3! Hij staat nu op +2...
Volgens mij hoort deze op -1 of 0...
CyBeR in cisco-komt-met-reeks-nieuwe-switches
Graag jullie mening!
Edit:
Opzich zou -1 te zwaar zijn gezien er toch een deel on topic is dus ik heb '0' gegeven.
[ Voor 6% gewijzigd door Herman op 19-03-2010 10:48 ]
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Ik vind hem nog wel subtiel,echt zeiken over een fout in het artikel doet ie niet. Verder haalt hij nog ietsje meer aan dan alleen dat. Wmb is een +1 hier nog wel op zijn plaats,al zou een 0 ook nog wel kunnen. Een -1 geven gaat me te ver.
[ Voor 6% gewijzigd door pcgek op 19-03-2010 11:15 ]
DirkW en pcgek: bedankt voor jullie reacties.pcgek schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:14:
edit: was dus voor Herman 87.
Ik vind hem nog wel subtiel,echt zeiken over een fout in het artikel doet ie niet. Verder haalt hij nog ietsje meer aan dan alleen dat. Wmb is een +1 hier nog wel op zijn plaats,al zou een 0 ook nog wel kunnen. Een -1 geven gaat me te ver.
Die -1 haalde ik uit de FAQ:
Maar de uitzonderingen bevestigen de regel!Commentaar m.b.t. artikelen
Spelfouten en ander commentaar met betrekking tot de artikelen kan gemeld worden in het Geachte Redactie-forum. Omdat opmerkingen over spelfouten en dergelijke alleen voor de redactie bestemd zijn en de inhoud snel is achterhaald, is het onwenselijk om daar in de reacties op in te gaan. Zodoende is een score van -1 gerechtvaardigd.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
0 en -1 zijn allebei te laag: dit is niet gewoon een tikfoutje. Dat soort opmerkingen (dus over spelfouten, of of iets wel nieuwswaardig is) is ongewenst. Dit is niet een uitzondering, dit is iets anders.
Dit is nl. zo'n beetje de meest relevante info over die apparaten, en CyBeR is dus ronduit informatief (nu nog meer dan eerst, want over de snelheid van de poorten vind ik nu helemaal niets in het artikel), en brengt het netjes. Geen reden dus om punten af te trekken.
Edit: niet goed gelezen.
[ Voor 24% gewijzigd door Jesse op 19-03-2010 11:28 ]
Skinkie in 'nieuws: Project wil van Wikipedia grootste site met open videoformaat maken'
Selectieve quote van wikipedia zonder bron vermelding wordt beoordeeld met ontopic. (Schendt CC/BY/SA trouwens.)
Blokker_1999 in 'nieuws: Project wil van Wikipedia grootste site met open videoformaat maken'
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Is voldoende voor een -1. En ook de vorm van de rest van je reactie levert je absoluut geen pluspunten op.incestueus groepje mensen daar.
Reageer netjes en de informatie in jouw reacties wordt beoordeeld voor wat het waard is, nu kan het niet door wat er verder in de reacties staat.
Je wilt zeggen dat de open video alliance bestaat verschillende onderzoeksorganisaties met verschillende achtergronden? Ik vind alleen relaties met Xiph.Dirk schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:15:
Is voldoende voor een -1. En ook de vorm van de rest van je reactie levert je absoluut geen pluspunten op.
Fanboy gedrag? Nee absolute moderatie faalt, absoluut
Skinkie in 'nieuws: Project wil van Wikipedia grootste site met open videoformaat maken'
[ Voor 9% gewijzigd door Skinkie op 19-03-2010 14:45 ]
Wordt gewoon aan het lijstje toegevoegd met falende moderatie. Als er nu aftrekpunten te vinden zijn in moderatie slaat dat dus niet op de verdere inhoud van de reactie. Is de moderatie daarom niet relevant met de reactie en kan de moderatie in de huidige vorm dus beter worden afgeschaft omdat de moderatie de reactie op de moderatie heeft uitgelokt.RoD schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:46:
Gezeur op de moderatie levert aftrek op. Het is dat er nog inhoud in je post staat, anders was deze op -1 belandt. Tip, doe dat gewoon niet, dan krijg je gewoon punten voor inhoudelijke reacties.
Hoe dan ook er staat nogsteeds een reactie met +1 die materiaal quote waar geen bron vermelding voor is toegepast door de auteur.
Ik denk dat juist dit een prachtig voorbeeld is van een toegevoegde waarde van het modderen. Als iemand ongewenst gedrag vertoond met kwalijke woorden als: 'incestueus groepje mensen' dan is het fijn dat het mogelijk is om aan iedereen te laten zien dat dit niet wenselijk is!Skinkie schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:51:
[...]
Wordt gewoon aan het lijstje toegevoegd met falende moderatie. Als er nu aftrekpunten te vinden zijn in moderatie slaat dat dus niet op de verdere inhoud van de reactie. Is de moderatie daarom niet relevant met de reactie en kan de moderatie in de huidige vorm dus beter worden afgeschaft omdat de moderatie de reactie op de moderatie heeft uitgelokt.
Als je netjes reageert, en je gewoon aan de voorwaarden houdt, dan zal je reactie gewoon naar inhoud worden gemod. Nu kan men, helaas, niet anders dan je reacties laag waarderen...
Nee. Het is niet de inhoud die hier het probleem is, het is de vorm. Als jij een gebrek aan kruisbestuiving wil aankaarten, dan mag dat. Maar dan wel in nette bewoordingen en niet met termen als 'incestueus'.Skinkie schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:41:
[...]
Je wilt zeggen dat de open video alliance bestaat verschillende onderzoeksorganisaties met verschillende achtergronden? Ik vind alleen relaties met Xiph.
Heb je ooit de evolutieleer bekeken? Incest is een erg normaal bij het veredelen van plant en dier. Het lijdt het snelste tot een specifieke eigenschap, ten koste van soort verzwakking. Dat is exact wat hier gebeurt, er worden een aantal organisaties bij elkaar geziet die per definitie alles wat een van hen zelf niet heeft uitgevonden afzweren. Er wordt nu een videosite uit de grond gestapt via wikipedia ten koste van youtube, omdat dat 'vrije codecs' zou bevoorderen. Hoe typisch dat de andere 'vrije codecs' {diract, snow, ...} die een veel beter PSNR hebben en vrijwel evenlang in de codecs packs zitten worden genegeerd. Die codecs komen er niet in omdat er geen diversiteit bij het initiatief is, en ze denken er zelf wel uit te komen.Herman87 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:11:
Ik denk dat juist dit een prachtig voorbeeld is van een toegevoegde waarde van het modderen. Als iemand ongewenst gedrag vertoond met kwalijke woorden als: 'incestueus groepje mensen' dan is het fijn dat het mogelijk is om aan iedereen te laten zien dat dit niet wenselijk is!
...ik had overigens direct toen ik van het initiatief hoorde van het pers contact om een uitleg gevraagd waarom er maar 1 open codec werd ondersteund. En dat is nu typisch iets wat ik mis op Tweakers.net, onderzoeks journalistiek.
[ Voor 9% gewijzigd door Skinkie op 19-03-2010 15:22 ]
Men, dan is het dus nog ziekelijker hierDirk schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:16:
[...]
Nee. Het is niet de inhoud die hier het probleem is, het is de vorm. Als jij een gebrek aan kruisbestuiving wil aankaarten, dan mag dat. Maar dan wel in nette bewoordingen en niet met termen als 'incestueus'.
Darrenbroed wel goed geweest dan? Als we het nu ook al over de vorm gaan hebben is de volgende stap de missende leestekens? Of de spelling? Of misschien het ontbreken van een pakkende metafoor?
Jij spreekt niet over planten en dieren maar over mensen! Dat maakt je uitstpraak zo kwetsend en ongewenst.
Skinkie schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:18:
[...]
Heb je ooit de evolutieleer bekeken? Incest is een erg normaal bij het veredelen van plant en dier. Het lijdt het snelste tot een specifieke eigenschap, ten koste van soort verzwakking. Dat is exact wat hier gebeurt, er worden een aantal organisaties bij elkaar geziet die per definitie alles wat een van hen zelf niet heeft uitgevonden afzweren. Er wordt nu een videosite uit de grond gestapt via wikipedia ten koste van youtube, omdat dat 'vrije codecs' zou bevoorderen. Hoe typisch dat de andere 'vrije codecs' {diract, snow, ...} die een veel beter PSNR hebben en vrijwel evenlang in de codecs packs zitten worden genegeerd. Die codecs komen er niet in omdat er geen diversiteit bij het initiatief is, en ze denken er zelf wel uit te komen.
...ik had overigens direct toen ik van het initiatief hoorde van het pers contact om een uitleg gevraagd waarom er maar 1 open codec werd ondersteund. En dat is nu typisch iets wat ik mis op Tweakers.net, onderzoeks journalistiek.
Nee, in de voorgaande reactie geef je een goede achtergrond bij het gebruik van het woord incest, op die manier kun je zo'n beetje alle vergelijkingen rechtvaardigen, met een goede onderbouwing. In jouw oorspronkelijke reactie geef je die onderbouwing niet, waardoor daar gewoon een flame met een linkje staat.Skinkie schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:20:
[...]
Men, dan is het dus nog ziekelijker hier
Darrenbroed wel goed geweest dan? Als we het nu ook al over de vorm gaan hebben is de volgende stap de missende leestekens? Of de spelling? Of misschien het ontbreken van een pakkende metafoor?
Dat je iets of iemand incestueus noemt is niet het probleem, dat je dat doet zonder onderbouwing is hier het probleem.
[ Voor 48% gewijzigd door Dirk op 19-03-2010 15:28 ]
Ik spreek over organisatie wikipedia, en al zou ik het over mensen hebben, de Bijbel staat er vol van.Herman87 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:22:
Jij spreekt niet over planten en dieren maar over mensen! Dat maakt je uitstpraak zo kwetsend en ongewenst.
DirkW; goed punt.
[ Voor 3% gewijzigd door Skinkie op 19-03-2010 15:32 ]
Nu kunnen we wel weer aan syntax uitleg gaan doen; maar 'mensen daar'. Lijkt me een goede discourse verwijzing.Dirk schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:31:
1-regelige quotes uit de bijbel kunnen ook makkelijk als flames worden opgevat, wat er in de bijbel staat is geen argument. En dat je over de organisatie spreekt maak je hier pas goed duidelijk, in je reactie nog niet.
Ik begrijp je vorige punt ook wel, dat kruisbestuiving had wat 'correcter' geklonken. Maar ik heb het idee dat dat veel te positief is. (Niet positief wordt opgevat; dat heeft met vorm te maken.) Vergeet niet dat er bakken met geld, subsidie en goodwill richting die organisaties gaat. Dan mag je minimaal verwachten dat ze niet narrow minded zijn.
Al zou die aanpassing op je oorspronkelijke reactie ook nog niet echt hebben geholpen, bij dit soort uitspraken heb je gewoon onderbouwing nodig.
[ Voor 21% gewijzigd door Dirk op 19-03-2010 15:43 ]
Je punt snijdt hout, ik denk in dit geval op 'board' niveau, de mensen die beslissingen maken. Laat het duidelijk zijn dat ik niets tegen de ontwikkeling van Theora (of wat mij betreft alle andere codecs van Xiph) heb. Maar dat er nu een groepje fanboys Youtube zit te bestoken met de HTML5 tag voor een codecmassa die er nooit zal komen omdat de adoptie van de broadcast industrie er gewoon niet is, die er wel is voor VC-2 (Dirac Pro: encoding zonder intraframe compressie).Dirk schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:40:
Ik ben het nog niet helemaal met je eens: Je valt namelijk met 'incestueus groepje mensen daar.' nog altijd de personen aan, in plaats van hun handelen. Als je het woord incest wil blijven gebruiken kun je dat veel netter verwoorden met 'incestueuse praktijken daar.'
Ik ben namelijk ook erg bang dat zelfs als Google VP8 (Theora was VP3) zou opensourcen dat er nogsteeds een Theora stroming zal blijven. Zoals in m'n tweede reactie te zien is heeft de Direct referentie codec slechts 3db verschil met h264 (in deze specifieke test).
De Dikke Van Dale noemt geen definitie van het woord zonder feitelijk geslachtsgemeenschap. Er wordt niet gesproken over een 'figuurlijke' betekenis.Dirk schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:40:
Als je het woord incest wil blijven gebruiken kun je dat veel netter verwoorden met 'incestueuse praktijken daar.'
Daarnaast lijkt mij het woord ook vanwege diens beladenheid niet wenselijk. Waarom de mogelijkheid open houden om mensen onnodig te kwetsen. M.i. zou elke reactie met een dergelijke verwijzing als ongewenst gemarkeerd worden. (dat laatste is mijn mening)
En dat van Dale geen figuurlijke betekenis kent betekent nog niet dat die er dan ook niet is, of zelfs eenvoudig gecreëerd kan worden.
[ Voor 39% gewijzigd door Dirk op 19-03-2010 15:57 ]
Even facultatief dan;Herman87 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:50:
M.i. zou elke reactie met een dergelijke verwijzing als ongewenst gemarkeerd worden. (dat laatste is mijn mening)
Hoe sta je over 'inteelt' danwel 'missende kruisbestuiving'?
Ik voel me bezwaard om hier op in te gaan aangezien dit subforum hier niet voor gemaakt is en we m.i. behoorlijk off topic raken.Skinkie schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:53:
[...]
Even facultatief dan;
Hoe sta je over 'inteelt' danwel 'missende kruisbestuiving'?
Toch wil ik er nog het volgende over zeggen:
De termen die jij nu noemt zijn breder dan die jij in je reactie plaatste. Het woord incest komt van het latijnse in+castus wat onrein of onkuis betekend. Dit woord leent zich m.i. niet om figuurlijk te gebruiken.
Daarnaast heb jij geen antwoord gegeven op mijn reactie.
So what, we hebben een inhoudelijk discussie over normen en waarden, op internet, die moet overal gevoerd kunnen wordenHerman87 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:29:
Ik voel me bezwaard om hier op in te gaan aangezien dit subforum hier niet voor gemaakt is en we m.i. behoorlijk off topic raken.
Bedoelde je:Daarnaast heb jij geen antwoord gegeven op mijn reactie.
Ik vind persoonlijk dat het NIH-syndrome best bij de naam genoemd mag worden. Het is immers ook kwetsend als je onderzoek door 95% van de industrie wordt genegeerd omdat er wat anders is, wat ook nog eens inferieur aan jouw werk is.Waarom de mogelijkheid open houden om mensen onnodig te kwetsen.
Lijkt me gewoon een normale +1 reactie. De 6x -1 slaat iig helemaal nergens op.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Een +1 is uiteraard veel te hoog, hij is immers niet eens ontopic.
Virussen? Scan ze hier!
Is een +2 niet wat te hoog voor die reactie? Het is niet meer dan wat speculeren zonder onderbouwing, een +1 lijkt me dan ook ruimschoots voldoende?
Virussen? Scan ze hier!
Ik vind het een niet onderbouwde reactie waar direct van het slechte word uitgegaan. Een +2 is inderdaad te hoog.wildhagen schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 08:43:
Dark_man in 'nieuws: MS laat hardwarevirtualisatie-eis voor XP Mode vallen'
Is een +2 niet wat te hoog voor die reactie? Het is niet meer dan wat speculeren zonder onderbouwing, een +1 lijkt me dan ook ruimschoots voldoende?
ja, een +2 lijkt me wel zeer aan de hoge kant.wildhagen schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 08:43:
Dark_man in 'nieuws: MS laat hardwarevirtualisatie-eis voor XP Mode vallen'
van mij voor deze ononderbouwde reactie een +1.
Is gewoon een schoolmeester, en dus een -1 imho. Die +1 is gewoon misbruik.
Virussen? Scan ze hier!
ja, -1.wildhagen schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 10:52:
IffyIffy in 'nieuws: Kroes: iedere Europeaan moet in 2020 30Mbps-lijn kunnen krijgen'
Is gewoon een schoolmeester, en dus een -1 imho. Die +1 is gewoon misbruik.
daar staat hij ook op.
is niks anders, gewoon zeuren dus ongewenst.
[Verwijderde gebruiker]
Zijn berichten scoren vaker niet hoger dan -1 en als het al een 0 scoort, dan is dat hoogstwaarschijnlijk uit medelijden gegeven.
Vooral zijn posts in nieuws: HP Slate gaat 400 euro kosten en komt in juni vallen in negatieve zin op.
Edit; niet zozeer een mismoderatie, maar misschien is dit bericht ook wel SEM-waardig.
[ Voor 30% gewijzigd door Matis op 20-03-2010 12:47 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Hoort niet op +1.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik heb er in het HP bericht welgeteld 1 op 0 laten staan, het is inderdaad triest...Matis schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:46:
Ik ben ook weer een trollenkoning tegen gekomen op de FP:
[Verwijderde gebruiker]
Zijn berichten scoren vaker niet hoger dan -1 en als het al een 0 scoort, dan is dat hoogstwaarschijnlijk uit medelijden gegeven.
Vooral zijn posts in nieuws: HP Slate gaat 400 euro kosten en komt in juni vallen in negatieve zin op.
Edit; niet zozeer een mismoderatie, maar misschien is dit bericht ook wel SEM-waardig.
Oh en met een f5 kwamen er nog 8 berichten bij waarvan ik er weer niet meer dan 2 op kon laten...
Daar heb je gelijk aan, fixed.
Mee eens, van de 24 (tot nu toe) reacties is er welgeteld één die op 0 hoort, en één waarbij je over een 0 kan discussieren, de rest is allemaal regelrecht een -1 waard.Dirk schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:59:
[...]
Ik heb er in het HP bericht welgeteld 1 op 0 laten staan, het is inderdaad triest...
Deze user mag imho wel wat corrigerende bijsturing hebben, want dit is behoorlijk newspost-verziekend op deze manier.
Virussen? Scan ze hier!
JobM in 'nieuws: Definitieve specificaties GTX 480 en GTX 470 bekend'
Is dit niet gewoon een stevige troll en dus -1?
Virussen? Scan ze hier!
Vind het erg makkelijk gegeneraliseert en op heel veel aannames steunen, hij heeft wel een punt met het binnenhalen van updates met het oog op mobiel verbruik maar dat kun je dan ook normaler verwoorden lijkt me. Op deze manier is het ongewenst en lijkt het me meer een -1 dan een 0, al kan ik me de laatste ook wel voorstellen (+1 met -1 voor verwoorden = 0).wildhagen schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:54:
Verwijderd in 'nieuws: HP Slate gaat 400 euro kosten en komt in juni'
@ Bor de Wollef: inderdaad, de post voegt echt helemaal niks toe.
@ wildhagen: het enige dat hij in die post doet is dat apparaat af..... (vul zelf maar in).
een -1 dus
Zielige troll. -1 dus.wildhagen schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:54:
Verwijderd in 'nieuws: HP Slate gaat 400 euro kosten en komt in juni'
Deze bash mag van mij wel een schopje naar -1.
Verwijderd
Die post staat al op -1.Ghost Dog schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 21:58:
Nokian95dude in 'nieuws: Definitieve specificaties GTX 480 en GTX 470 bekend'
Deze bash mag van mij wel een schopje naar -1.
@superaki: heb je een directe link naar de reactie?
[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 21-03-2010 00:10 ]
Verwijderd in 'nieuws: Definitieve specificaties GTX 480 en GTX 470 bekend' dus.Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 00:09:
Hoezo is mijn reactie in 'Definitieve specificaties GTX 480 en GTX 470 bekend' een -1? ik uit alleen mijn (niet kwetsende ) mening en stel een inhoudelijke vraag over het onderwerp, +1 lijkt me, minstens 0..
Tja, jouw reactie heeft heel weinig inhoud, daarmee is hij irrelevant (0). Als je dan ook nog de zoveelste bent die die opmerkingen maakt, dan is het een dubbelpost, wat een prima reden is voor een punt aftrek, dus een -1.
Ik heb overigens niet gecontroleerd of het daadwerkelijk een dubbelpost is, daarvoor staan er veel te veel reacties bij dat artikel, dus ik heb een 0 gegeven. Desondanks, aangezien jouw opmerkingen heel erg standaard zijn bij dit soort artikelen, is de kans groot dat het wel een dubbelpost is, twee uur na het plaatsen van het artikel.
[ Voor 9% gewijzigd door Dirk op 21-03-2010 01:40 ]
Ik twijfel een beetje tussen 0 en -1.
Tja, dit is al tig keer eerder gezegd, en dus niet echt een bijdrage aan de discussie.Eerste reactie: Doe maar duur!
In meerdere reacties boven die van jou wordt hetzelfde gevraagd, en beantwoord waarom dit nog niet echt bekend is, maar er worden al wel schattingen gegeven van vergelijkingen.2e: Hoe verhoudt hij zich met een vergelijkbare(=prijs) kaart van ATI in een DX11 game?
Als je dus reacties had gelezen, had je dit geweten.
De reactie draagt dus niets bij aan de discussie, en omdat beide punten al erg vaak eerder zijn gezegd, kan je zelfs betogen dat deze reactie FP-vervuiling is.
edit:
Ik heb hem nu 0 gegeven, en daarmee staat de reactie daar ook op.
[ Voor 7% gewijzigd door Ghost Dog op 21-03-2010 01:56 ]
van mij mag die ook inderdaad naar -1.
en daar staat hij ook op.
Het is gewoon een reactie waarmee hij een off-topic discussie uit probeerd te lokken.
0 wat mij betreft.
Deze post mag ook eens bekeken worden:
mad-dog in 'nieuws: Uitzending Gemist krijgt eind april flashspeler'
De gvd lijkt mij niet nodig. Toch vind iemand het nodig hier ene +3 voor te geven (naast de 7x +2). Vanwege de onnodige gvd een enkeltje -1 van mij.
[ Voor 39% gewijzigd door Bor op 21-03-2010 14:05 ]
wildhagen in 'nieuws: Foutieve update BitDefender maakt 64bit-Windows onbruikbaar'
Deze reactie is heel strikt genomen misschien ook ietwat off-topic, maar wmb informatief genoeg voor een +2
Dit is absoluut geen +1 waard en ook een 0 is vanwege de benaming "roverheid" te veel. Van mij een keiharde -1, al was het alleen al om het feit dat hij het niet kan laten om in al zijn reacties op dit nieuwsitem "roverheid" te plaatsen.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Het gaat over virusscanners. Eve Online doet niet ter zake vind ik, hence offtopic.Jesse schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:36:
Ik moet zeggen dat ik een 0 voor B. Stuff wel wat streng vind. Zeker op zijn parent is die reactie imho wel +1 waard.
Dit topic is gesloten.