Het kleine-mismoderatietopic deel XVI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.981 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is geen argument. Dat is een troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:00
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 15:19:
Dat is geen argument. Dat is een troll.
Dat is wel een argument, voor het feit dat hij geen respect zou hebben voor iemand die een bijdrage heeft geleverd aan het eerder tot een eind komen van de tweede wereldoorlog.

Ik zie er meer een niet-geslaagde grap in dan een troll.

Edit: uiteindelijk werkt het wel uit als een troll, maar daaraan hebben degenen die reageren minstens zo veel schuld als de (plaatser van de) oorspronkelijke reactie.

[ Voor 18% gewijzigd door Jesse op 11-03-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesse schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 15:23:
[...]

Dat is wel een argument, voor het feit dat hij geen respect zou hebben voor iemand die een bijdrage heeft geleverd aan het eerder tot een eind komen van de tweede wereldoorlog.

Ik zie er meer een niet-geslaagde grap in dan een troll.
Den dat geen respect hebben maakt het dus tot een troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Sommige niet geslaagde grappen en trolls vertonen veel overeenkomsten. In Faust zijn geval te veel.

Of andersom: Er zijn mensen die trollen grappig vinden.

[ Voor 22% gewijzigd door Dirk op 11-03-2010 15:28 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Dirk schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 15:27:
Sommige niet geslaagde grappen en trolls vertonen veel overeenkomsten. In Faust zijn geval te veel.
Een troll waar niet op gereageerd wordt is maar een halve troll. Je kan ook gewoon niets terugzeggen (en eventueel weer wel modereren)

Edit: natuurlijk zijn er ook echt hele grove trolls waar zelfs de misplaatste grap niet in te vinden is, maar reageren is in die gevallen juist des te dommer.

[ Voor 19% gewijzigd door Jesse op 11-03-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Wat voor iemand een geslaagde grap is, is voor een ander een troll.
Mensen die een hond willen slaan vinden altijd wel een stok.

Ik las hier, in dit topic nog wel dat we grappen willen aanmoedigen met +1.
Daarom maak ik meer grappen de laatste tijd.
Ik probeer mijn humor toegankelijker te maken, maar SS grappen mag je kennelijk alleen maken als je in Faulty Towers speelt : (

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Faust schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 15:34:
Wat voor iemand een geslaagde grap is, is voor een ander een troll.
Mensen een hond willen slaan vinden wel een stok.
Een dergelijke grap maak je niet op een plek zoals dit. Als je dat in een dronken bui met je vrienden in de kroeg zou doen, go ahead, maar hier kan iedereen het lezen, ook mensen voor wie dingen echt pijnlijk/gevoelig kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Grappen maken met de tweede wereldoorlog of dergelijke gebeurtenissen is inderdaad not-done. Je trapt er gewoon te veel mensen mee op de tenen.

En mensen op de tenen trappen is effectief gewoon trollen.

[ Voor 17% gewijzigd door Dirk op 11-03-2010 15:37 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Misschien moet je meer normale grappen gaan maken, en geen grappen die mensen/bedrijven vergelijken met een instantie die miljoenen doden op haar geweten heeft?

Maar je kan ook zo denken: als je kennelijk niet in staat bent tot het maken van goede, normale grappen (wat kan gebeuren, niet iedereen heeft een goed gevoel voor humor), is het wellicht beter om dan iig geen mislukte 'grappen' (die eigenlijk trolls zijn) te posten.

Dat komt én de FP ten goede, én de algemene sfeer, én je eigen reputatie.

Het is maar een suggestie hoor...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:17
Als je eerst Turing wegzet als homo en pedo en dat vervolgens legitimeert met dat je opa zogenaamd bij de SS gezeten zou hebben dan is dat toch gewoon debiel. Als je dat een poging tot humor noemt dan heb je echt hulp nodig, het is niet grappig, het is alleen maar onnodige vervuiling van de frontpage omdat het leidt tot een stroom van reacties. Het is de essentie van trollen, het uitlokken van anderen door zelf stierenpoep te schrijven.

Edit: Ik heb overigens het gevoel dat je hier in dit topic precies hetzelfde komt doen. Je bent alleen maar reacties aan het uitlokken en slaagt daar wonderwel in. Helaas draag je slecht zeer zelden inhoudelijk wat bij aan een leuker en informatiever tweakers.net, ik had je allang het genoegen laten smaken om een nieuwe community als slachtoffer van je onzin te zoeken.

[ Voor 29% gewijzigd door MrAngry op 11-03-2010 15:41 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Het is jammer hij was juist zo goed op weg
het is weer sinds tijden dat ie weer een -1 heeft gehad jammer

r.elu in 'nieuws: Kabelaars moeten netwerk binnen twaalf weken openstellen'
die verteld wat dus in mijn ogen gewoon een +1
poefel in 'nieuws: Kabelaars moeten netwerk binnen twaalf weken openstellen'
dit is in mijnogen geen +2 waard
trankilo in 'nieuws: Kabelaars moeten netwerk binnen twaalf weken openstellen'
dit is absoluut geen -1 diegene die een -1 hebben gegeven mogen wel een onderzoekje krijgen

[ Voor 84% gewijzigd door SRich op 11-03-2010 22:25 ]

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Allemaal gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:23

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Verwijderd in 'nieuws: 'Graphics van smartphones binnen drie jaar op niveau PS3''
Hij verkondigt een mening, en weegt de PS3 en Xbox360 tegen elkaar af, op een niet trollerige manier, dus in mijn ogen gewoon 0.

[ Voor 4% gewijzigd door Ghost Dog op 11-03-2010 22:36 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Het is nogal zielig fanboy gedrag, maar het hoort inderdaad op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
effectief nu naar 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
vgroenewold in 'nieuws: Draadloze 1080p-mediahub van LG vanaf april te koop'
Ik heb hem op 1 staan, maar zit te twijfelen om hem op 0 te zetten..
De poster geeft foutieve informatie, maar zet wel erbij " als ik mij niet vergis"
Nu weet ik niet of dat een vrijkaartje is voor +1, als hij hierna in een andere reactie aangeeft dat hij fout zit, maar vervolgens de oorspronkelijke reactie niet aanpast.
Zit dus te twijfelen tussen 1 en 0, waarbij ik toch net iets meer naar die 0 neig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

Faust schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 23:02:
vgroenewold in 'nieuws: Draadloze 1080p-mediahub van LG vanaf april te koop'
Ik heb hem op 1 staan, maar zit te twijfelen om hem op 0 te zetten..
De poster geeft foutieve informatie, maar zet wel erbij " als ik mij niet vergis"
Nu weet ik niet of dat een vrijkaartje is voor +1, als hij hierna in een andere reactie aangeeft dat hij fout zit, maar vervolgens de oorspronkelijke reactie niet aanpast.
Zit dus te twijfelen tussen 1 en 0, waarbij ik toch net iets meer naar die 0 neig...
Wat is er foutief aan die 40mbit/s ?
Wikipedia: Blu-ray Disc

Het grote verschil zit hem echter in de gecomprimeerde BR-stream, of de Ruwe AV-stream, welke over de 1,5 GBit/s gepompt moet worden.

Edit; hmmz, dat zeg je dus zelf in de parent :P

[ Voor 9% gewijzigd door Matis op 11-03-2010 23:06 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaool in 'nieuws: Ontwerper van de Xerox Alto wint Turing Award'

1. Het gaat over Xerox Alto die de Turing Award wint, dus de geschiedenis van het Apple logo posten heeft hier niets mee van doen.

2. De poster zegt zelf al dat hij "compleet off-topic gaat"

Hoe komt deze dan toch aan 15x +1 on-topic? Ik vind het zeker een behulpzame post die wat karma zou moeten krijgen en ik ben ook al langer tegen de huidige labels, maar het huidige systeem is nou eenmaal het systeem. En dus kan deze redelijkerwijs niet op +1 "on-topic" staan.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik vind zijn post informatief, maar inderdaad wel off-topic.
Dat tegen elkaar afgewogen (+2 en 0) kom ik op +1 uit.
Het gebeurt wel vaker dat mensen off-topic gaan, en op elkaar gaan reageren, en ze krijgen dan toch +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 23:06:
sjaool in 'nieuws: Ontwerper van de Xerox Alto wint Turing Award'

1. Het gaat over Xerox Alto die de Turing Award wint, dus de geschiedenis van het Apple logo posten heeft hier niets mee van doen.

2. De poster zegt zelf al dat hij "compleet off-topic gaat"

Hoe komt deze dan toch aan 15x +1 on-topic? Ik vind het zeker een behulpzame post die wat karma zou moeten krijgen en ik ben ook al langer tegen de huidige labels, maar het huidige systeem is nou eenmaal het systeem. En dus kan deze redelijkerwijs niet op +1 "on-topic" staan.
De huidige labels zijn een indicatie, niet meer. Als een informatieve post offtopic gaat trek je daarvoor 1 punt af en kom je dus op +1 uit, ondanks dat daar 'ontopic' bij staat.
In dit geval is de parent niet zo terug te vinden, waardoor de informatieve waarde beperkt is, dus hier kom ik uiteindelijk wel op een 0 uit.

Overigens, als je het niet eens bent met de huidige labels, vertel ons dan, in een nieuw topic, wat je dan wel geschikte labels zou vinden. Waarbij ik je wel zou aanraden om eerst de oudere topics over dat onderwerp te lezen, om te voorkomen dat je discussies gaat herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:50:
[...]

Dat deel maakt het geen troll, dat ben ik helemaal met je eens!

Wat het een troll maakt is de beschuldiging dat er gestolen word (WP7S, Zune etc), zonder enige onderbouwing. En dát is niet de bedoeling, want je moet zo'n stevige beschuldiging toch echt met bewijsmateriaal onderbouwen.

En let wel, die beschuldiging stond er al vanaf het begin, dus vóór de vele edits die er gemaakt zijn.

In deze vorm is het smaad en/of laster, en dat is iets wat bij wet strafbaar is. Ongewenst -> -1 dus!
Er staat in de reactie niks over stelen. Dat is pure overinterpretatie van jouw hand.
Hij noemt zaken een kopie. Dat is iets heel anders. Het overnemen van ideeen is een legitieme manier van handelen. Kopieren van ideeen mag ook gewoon.
Dat zijn uitspraken over het kopieren van Apple innovaties door anderen mogelijk incorrect zijn is hoogstens reden voor een nul.

Het lijkt erop dat het gewoon menigmodden betreft van bepaalde mods wat dan leidt tot papagaaimodden in belachelijk proporties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Matis schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 23:05:
[...]

Wat is er foutief aan die 40mbit/s ?
Wikipedia: Blu-ray Disc

Het grote verschil zit hem echter in de gecomprimeerde BR-stream, of de Ruwe AV-stream, welke over de 1,5 GBit/s gepompt moet worden.

Edit; hmmz, dat zeg je dus zelf in de parent :P
Dus, conslusie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 08:35
Verwijderd in 'nieuws: Fraunhofer haalt wifi-snelheid van 230Mbps via led-verlichting'

Volgens mij moet deze reactie gewoon 0 (Off-Topic) zijn, hoe grappig de grap ook is lijkt me dit niet On-Topic. Laat staan Informatief, of Must-Read.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een goede grap mag gewoon op +1. Ik vind de grap geslaagd, dus van mij heeft een +1 gekregen. Alles hoger dan een +1 is wel mismodden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:46
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:21:
Een goede grap mag gewoon op +1. Ik vind de grap geslaagd, dus van mij heeft een +1 gekregen. Alles hoger dan een +1 is wel mismodden.
Ik zie niet in wat er ontopic aan is, daarnaast is de grap ouder dan de weg naar rome ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Nou in dit geval wil ik wel een uitzondering maken hoor. Wat mij betreft een bijzonder geslaagde grap! Ik ga er geen +2 of +3 voor geven, dat gaat wat te gek, maar een +1 mag hij van mij wel krijgen hoor. :)

Er zijn geen definitieve grenzen rondom humor. Natuurlijk zal het meeste op 0 (of lager) belanden, maar dat komt gewoon omdat de meeste geplaatste humor ofwel onzin is, ofwel al duizend keer herhaald is. Dat ligt in elk geval aan de content en niet aan onze regels. Dit is wel geen informatieve post, maar meerwaarde ten opzichte van alle 0 reacties heeft hij zeker wel.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Dan toch op z'n minst de reacties hierop weer ongewenst imo :P
Maar dat zal een kwestie van smaak zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
Een grap lijkt me gewoon een grap, ongeacht het niveau ervan. En een grap is gewoon off-topic.

EDIT: Laatste reacties van Cloud en JapyDooge nog niet gelezen. Vond het vooral bizar dat mensen hoger dan +1 gaven, maar een goede grap is dus +1. Weet ik dat voor de volgende keer :)

[ Voor 50% gewijzigd door Accesteam op 12-03-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Accesteam schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:28:
Een grap lijkt me gewoon een grap, ongeacht het niveau ervan. En een grap is gewoon off-topic.
Waarom is een grap off-topic? Dat betekent dat iedere grap een -1 moet krijgen en dat is weer mismodden. Niet echt de bedoeling!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Offtopic is al tijden 0 hoor ;) -1 is ongewenst.

Dat moet je als ProMod toch weten :P

[ Voor 29% gewijzigd door Noxious op 12-03-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
Ik zie het moderator systeem niet alleen als een spam-filter van reacties maar ook als een hulpje voor mensen die alleen informatieve reacties willen lezen of reacties die iets toevoegen aan het bericht. Mensen die ook de leuke, maar off-topic, reacties willen lezen kunnen altijd nog ervoor kiezen alle berichten gewoon uit te klappen. Het is natuurlijk niet zo dat off-topic reacties altijd slecht zijn. Maar ze hebben gewoon geen (directe) relatie met het bericht.

Overigens ben ik het ook eens met JapyDooge dat alle reacties op die grap van hoe goed en grappig die grap wel niet is gewoon -1 gemod moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Cloud schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:24:
Nou in dit geval wil ik wel een uitzondering maken hoor. Wat mij betreft een bijzonder geslaagde grap! Ik ga er geen +2 of +3 voor geven, dat gaat wat te gek, maar een +1 mag hij van mij wel krijgen hoor. :)

Er zijn geen definitieve grenzen rondom humor. Natuurlijk zal het meeste op 0 (of lager) belanden, maar dat komt gewoon omdat de meeste geplaatste humor ofwel onzin is, ofwel al duizend keer herhaald is. Dat ligt in elk geval aan de content en niet aan onze regels. Dit is wel geen informatieve post, maar meerwaarde ten opzichte van alle 0 reacties heeft hij zeker wel.
Ik ga een beetje offtopic: maar bijvoorbeeld "taxidermia"; het is voor mensen die zwarte humor waarderen zelfs +2 maar mensen met een "normaal" gevoel voor humor zullen de film -1 en nog liever -2 geven wat humor betreft.
Nu is dit een film, maar het idee is duidelijk.

Voor mensen met een breder gevoel voor humor is het dan ook jammer dat zij de hele tijd vaak dezelfde flauwe, achterhaalde grapjes beloond zien worden. Alleen mensen met standaard humor hebben dus iets te lachen.

Begrijpelijk, dat zeker maar de meningen zullen altijd verdeeld zijn erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
0

Verwijderd in 'nieuws: Fraunhofer maakt draadloze verbinding van 230Mbps via led-verlichting'
deze +2 en +3 vind ik gewoon zuiver mismodden

[ Voor 44% gewijzigd door SRich op 12-03-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Mee eens, maar +1 vind ik wel op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

-1 is beter idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, spam dus. Ongewenst en van mij heeft ie een -1 gekregen (waar hij nu ook op staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 09:47:
[...]

De huidige labels zijn een indicatie, niet meer. Als een informatieve post offtopic gaat trek je daarvoor 1 punt af en kom je dus op +1 uit, ondanks dat daar 'ontopic' bij staat.
In dit geval is de parent niet zo terug te vinden, waardoor de informatieve waarde beperkt is, dus hier kom ik uiteindelijk wel op een 0 uit.

Overigens, als je het niet eens bent met de huidige labels, vertel ons dan, in een nieuw topic, wat je dan wel geschikte labels zou vinden. Waarbij ik je wel zou aanraden om eerst de oudere topics over dat onderwerp te lezen, om te voorkomen dat je discussies gaat herhalen.
Bedankt voor je antwoord Dirk. Wat betreft jouw tweede paragraaf, ik denk dat je:

T.net verenig u

Gemist hebt. Daar had ik dat balletje al (eens) opgegooid.
En zou je graag, al dan niet in aangepaste vorm, de oude labels weer terug willen zien? Zoals:

* grappig
* behulpzaam
* inzichtvol
* informatief
* troll/flame

Poll: Wil je, al dan niet aangepaste vorm, de oude labels terug?
• Ja
• Nee
(anyway, kheb geen zin in een nieuwe discussie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 11:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

0 ipv de +1 waar hij nu op staat (compleet oninteressant voor anderen zonder onderbouwing): Roger_Rabbit in 'meuk: Nokia Ovi Suite 2.1.1.1'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:44
Bor de Wollef schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 07:42:
0 ipv de +1 waar hij nu op staat (compleet oninteressant voor anderen zonder onderbouwing): Roger_Rabbit in 'meuk: Nokia Ovi Suite 2.1.1.1'
hij staat met mijn moderatie erbij bijna op 0.
en das ook terecht, want hij geeft geen uitleg waarom hij het ene nou juist beter vindt.
alleen simpel een reactie, 0 lijkt me goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-06 22:10
Wat te doen met Kiang in Neelie Kroes: niet alle Acta-stukken moeten openbaar gemaakt?

Het begin van de post is ontopic, maar er wordt afgesloten met een kant noch wal rakende rant
ACTA is een schande voor de mensheid als geheel, en voert ons eeuwen terug, waar individuele vrijheid onbestaand wordt. Enkel is het nu niet de adel die virtueel onaantastbaar en oppermachtig is, maar grote multinationals.
0 of -1?

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Spheroid schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 14:22:
Wat te doen met Kiang in Neelie Kroes: niet alle Acta-stukken moeten openbaar gemaakt?

Het begin van de post is ontopic, maar er wordt afgesloten met een kant noch wal rakende rant

[...]

0 of -1?
het begin is inderdaad ontopic, het laatste rant, ik ga voor de 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Kroes: niet alle Acta-stukken moeten openbaar gemaakt - update'

Ik vind hem nogal flamerig qua toon (media maffia, over de rug van muzikanten), en heb hem dus een -1 gegeven. Of ben ik gewoon te gevoelig? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Spheroid schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 14:22:

[...]

0 of -1?
Die rant voegt niets toe aan de reactie, maar doet er ook niks aan af. Ik geef dus gewoon een +1 voor deze reactie. Een rant die redelijk netjes gesteld is, zoals deze, is geen reden voor puntenaftrek.
Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 15:14:
Verwijderd in 'nieuws: Kroes: niet alle Acta-stukken moeten openbaar gemaakt - update'

Ik vind hem nogal flamerig qua toon (media maffia, over de rug van muzikanten), en heb hem dus een -1 gegeven. Of ben ik gewoon te gevoelig? :P
Ik geef hem een -1. Als je niet wil struikelen over het 'maffia'-gebeuren dan is het een 0. Die +1's zijn in ieder geval te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

En we hebben een artikel over de iPad...
Relief2009 in 'nieuws: Apple iPad heeft knop tegen automatisch kantelen schermweergave' -> fipo en inhoud hoort in GR -> -1
Beelzebassie in 'nieuws: Apple iPad heeft knop tegen automatisch kantelen schermweergave' -> hoort eveneens in GR -> -1
En daar worden dus +2's en +3's aan gegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Allebei zinloos gezeur, allebei -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Duidelijke -1 idd. Toch krijgt hij massaal +1, +2 en zelfs +3. Echt, hier kunnen wel wat mensen een onderzoek gebruiken lijkt me...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
dcm360 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:18:
En we hebben een artikel over de iPad...
Relief2009 in 'nieuws: Apple iPad heeft knop tegen automatisch kantelen schermweergave' -> fipo en inhoud hoort in GR -> -1
Beelzebassie in 'nieuws: Apple iPad heeft knop tegen automatisch kantelen schermweergave' -> hoort eveneens in GR -> -1
En daar worden dus +2's en +3's aan gegeven...
beide zeker -1.
De 2e staat daar ook op, maar de eerste nog niet.
Gewoon 2 totaal nutteloze reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Ook deze vind ik prima on-topic, het is niet zo dat hij de redactie helemaal bekritiseerd: Verwijderd in 'nieuws: Apple iPad heeft knop tegen automatisch kantelen schermweergave'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Ze gaan geen van beiden over het topic zelf maar meer over de nieuwswaarde van het bericht. Daarom dus off-topic en dus 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Verwijderd in 'nieuws: Apple iPad heeft knop tegen automatisch kantelen schermweergave' is ondertussen hartstikke een dubbelpost, dus +1 vind ik te veel. Een uur eerder is dit ook al meerdere keren gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 18:24

TheBorg

Resistance is futile.

wildhagen schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:47:
Duidelijke -1 idd. Toch krijgt hij massaal +1, +2 en zelfs +3. Echt, hier kunnen wel wat mensen een onderzoek gebruiken lijkt me...
Totaal geen reden tot een onderzoek, maar reden voor de redactie om zichzelf eens achter de oren te krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Het is toch niet te geloven!
Waarom moeten er nu steeds zoveel van die totaal nutteloze reacties komen op een bericht van Apple?
Laat iedereen toch in zijn waarde, als iemand lekker Apple fanboy is, laat het hem dat blijven, liever Microsoft? Dan mag dat toch ook gewoon.
Ik heb net het hele bericht over het knopje op de iPad gemod, en er staan echt zoveel zinloze reacties tussen! :( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

TheBorg schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:03:
[...]

Totaal geen reden tot een onderzoek, maar reden voor de redactie om zichzelf eens achter de oren te krabben.
Dan hadden ze in GR moeten klagen en niet daar in een reactie, in de faq staat duidelijk dat deze reacties op -1 thuis horen en de mensen die hoger geven kunnen dus blijkbaar niet lezen of nemen daar de moeite niet voor. Degenen die dit hoger dan -1 modden zijn niet geschikt om te modereren aangezien lezen voor hen blijkbaar lastig is.
Dus jouw topic in GR is hoe het wel moet d:)b

[ Voor 30% gewijzigd door dcm360 op 13-03-2010 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6 keer een +3. 8)7 Van mij heeft ie een -1, maar als die +3's geschrapt worden, staat ie effectief op -1 (-0,59509, als ik het goed heb berekend).

edit:
TheBorg schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:03:
[...]

Wel een reden tot onderzoek, want het is overduidelijk meningmodden.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2010 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Wij hebben in #tmf al ons best gedaan, maar hij blijft hardnekkig op 0, nadat ie tijdelijk op -1 stond.

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 13-03-2010 21:46 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
timberleek in 'nieuws: 'Vertrek Google uit China is vrijwel zeker''
is gewoon een prima reactie +1 ipv 0
PcDealer schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 21:45:
[...]

Wij hebben in #tmf al ons best gedaan, maar hij blijft hardnekkig op 0, nadat ie tijdelijk op -1 stond.
helaas nog 1 zetje denk ik van x6
degene die een +3 aan gaf mag zo en zo een onderzoek ondergaan

badflower in 'nieuws: 'Vertrek Google uit China is vrijwel zeker''
die is in mijn ogen geen +2

Lightmanone1984 in 'nieuws: 'Vertrek Google uit China is vrijwel zeker''
zware beschuldiging en geen onderbouwing -1 ipv +1 die die nu heeft

Verwijderd in 'nieuws: 'Vertrek Google uit China is vrijwel zeker''
mag ook nog wel een zetje naar -1 krijgen

Danny in 'nieuws: 'Vertrek Google uit China is vrijwel zeker''
idem.

[ Voor 42% gewijzigd door SRich op 13-03-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Zon bijzondere vraag is dit ook weer niet, dit is met 2 woorden intikken op google, baidu of tweakers best te vinden ;)
Lightmanone1984 in 'nieuws: 'Vertrek Google uit China is vrijwel zeker''
zware beschuldiging en geen onderbouwing -1 ipv +1 die die nu heeft
Als je de censuur bedoeld...daar gaat het artikel juist over. Overigens is het wel ongefundeerd wat het een 0 maakt
Feitelijke onjuistheden horen op 0, en in dit geval wordt er in de volgende reacties al vermeld (met de bron van deze reactie) dat het niet klopt. Maar dit is zeker geen -1!

[ Voor 4% gewijzigd door dcm360 op 13-03-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ik had hem al op -1 staan, maar hij staat nog steeds op 0 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
yannickie111 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 23:12:
[...]

ik had hem al op -1 staan, maar hij staat nog steeds op 0 :(
Wat ik niet helemaal begrijp is hoe de weging bij zo'n reactie nu in elkaar zit. Hij heeft 66 > -1 en 134 -1. Dat is meer dan 2x zoveel op -1 en nog staat deze op 0? Eigenlijk zou er een soort threshold moeten zitten op een weging... als de balans zo ver tipt, dan moet je niet meer middelen, maar gewoon de grootste deler pakken... effectief tegen mismodders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Het gemiddelde van die post was om 23.40 -0,45. Er was ongeveer een totale weging van 200 keer, en een score van -90. Als je dit naar -0,5 wil krijgen is er nog 20 keer een -1 nodig (220 weging en -110 maakt -0.5). Wat problematisch is in dit geval is inderdaad dat de mismod +3's veel zwaarder meewegen dan de -1's wat de werkelijke score moet zijn. In ieder geval zullen degenen die +2 of +3 gemod hebben of door de modbot of handmatig niet meer kunnen modereren.

Overigens: Beelzebassie in 'nieuws: Apple iPad heeft knop tegen automatisch kantelen schermweergave' is dit niet gewoon een troll?

[ Voor 18% gewijzigd door dcm360 op 13-03-2010 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

PcDealer schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 21:45:
[...]

Hij staat nu zelfs op -0.4 i.p.v. -0.5 zoals eerder vandaag. :( Er is o.a. een extra +3 mod bijgekomen. :X

[ Voor 5% gewijzigd door RayNbow op 14-03-2010 02:10 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ook plenty +1's erbij gekomen, staat nog steeds op -0.5, effectief 0. Hij heeft nog een paar zetjes nodig denk ik.

Alles hoger dan 0 is namelijk gewoon modmisbruik (en zelfs een 0 is al dubieus).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Als je de censuur bedoeld...daar gaat het artikel juist over. Overigens is het wel ongefundeerd wat het een 0 maakt
Ongefundeerd is nog altijd een -1 en geen 0 en ik heb het niet over de censuur
Feitelijke onjuistheden horen op 0, en in dit geval wordt er in de volgende reacties al vermeld (met de bron van deze reactie) dat het niet klopt. Maar dit is zeker geen -1!
als hij gewoon de reactie boven hem leest staat het dat google maar 2.4 % aan aandelen heeft, wat het teglijk een ongewenste reactie maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 22:19

nFo

nieuws: Apple iPad heeft knop tegen automatisch kantelen schermweergave

Maar misschien kan iemand van de reactie uitleggen wat dit artikel zo goed maakt.
Of de kop van het artikel wijzigen, leest al heel anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
nFo schreef op zondag 14 maart 2010 @ 14:24:

Maar misschien kan iemand van de reactie uitleggen wat dit artikel zo goed maakt.
hoort dit in het mismoderatietopic?
ik snap niet wat iedereen tegen dat artikel heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
nFo schreef op zondag 14 maart 2010 @ 14:24:

De iPad is een hot item, en daardoor vrij snel nieuws. Tevens is zo'n lockfunctie nieuw. Daarnaast is het zondag, wat per definitie een dag is met weinig nieuws. Maar dit heeft verder helemaal niets met dit topic te maken. :)

De +3's zijn nagekeken en gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

SRich schreef op zondag 14 maart 2010 @ 12:46:
Ongefundeerd is nog altijd een -1 en geen 0 en ik heb het niet over de censuur
Dan ben ik benieuwd welke uitspraak erin dan wel verkeerd is? Op censuur na (wat ontopic is) staat er geen aantijging in waar ik een -1 voor zou geven...
als hij gewoon de reactie boven hem leest staat het dat google maar 2.4 % aan aandelen heeft, wat het teglijk een ongewenste reactie maakt
Feitelijk onjuist is een 0, dat staat keihard in de moderatie faq.

[ Voor 15% gewijzigd door dcm360 op 14-03-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Weer een nieuw artikel over de iPad: over de vervangende batterij. Eerste reactie daar was meteen weer een die in de categorie GR had gemoeten. -1 is al uitgedeeld!
Verderop staat ook een editslet: eerst een 1-regelige reactie die niets waard was en nu opeens een 4-regelige reactie die misschien als grappig gezien kan worden maar nog steeds niet echt veel waarde heeft!

[ Voor 46% gewijzigd door TheCapK op 14-03-2010 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Misschien moet er maar beter helemaal geen nieuws meer worden gepubliceerd over Apple, want de gemiddelde tweakers.net-bezoeker is kennelijk niet volwassen genoeg om op een normale manier te kunnen posten.

Maar Verwijderd in 'nieuws: Vervangende batterij voor de iPad kost 99 dollar' is idd duidelijke -1. Toch krijgt hij alweer een aantal +1's en zelfs +3's...

Tharulerz in 'nieuws: Vervangende batterij voor de iPad kost 99 dollar' is geen -1 waard (die hij wel krijgt), maar gewoon een +1.

En sjoerdadlp in 'nieuws: Vervangende batterij voor de iPad kost 99 dollar' is gewoon een mislukte fipo, mag imho wel wat aan gedaan worden.

neeroeter in 'nieuws: Vervangende batterij voor de iPad kost 99 dollar' is een -1, hoort in GR niet op FP.

[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 14-03-2010 18:08 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag: waarom staat deze op off-topic/irrelevant?

Verwijderd in 'nieuws: Vervangende batterij voor de iPad kost 99 dollar'

Ik dacht gewoon een +1. Wat is hier off-topic of irrelevant aan?

Ik ga on-topic over de prijs en het vervangen van de accu, op een niet-trollerige manier.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 18:13:
Ik heb een vraag: waarom staat deze op off-topic/irrelevant?

Ik dacht gewoon een +1. Wat is hier off-topic of irrelevant aan?

Ik ga on-topic over de prijs en het vervangen van de accu, op een niet-trollerige manier.
Neem de FAQ erbij:
Het niveau +1 is bedoeld voor alle overgebleven reacties die een relevante bijdrage leveren aan de discussie [...] Ook interessante vragen en geslaagde grappen kunnen op dit niveau ingedeeld worden.
Het is niet echt een relevante bijdrage (de prijs staat immers gewoon in het nieuwsartikel) en mensen vinden 'm waarschijnlijk niet grappig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als een grap onderstreept en uitgelegd wordt dan vind ik 'm sowieso niet grappig meer, hoe leuk hij in eerste instantie ook geweest was :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het wel scherp gevonden eigenlijk (voor een appel en een ei; apple; $99). Wel on-topic en echt niet off-topic waar ie nu op staat imho.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 18:51:
Ik vond het wel scherp gevonden eigenlijk (voor een appel en een ei; apple; $99). Wel on-topic en echt niet off-topic waar ie nu op staat imho.
Nou ja, die grap, of één van de vele variaties erop, is natuurlijk al tig keer gemaakt hier, maar van mij had je 'm inderdaad mogen hebben want ik vond 'm wel raak. Alleen het feit dat het daarbij ook nog uitgelegd werd door te onderstrepen en een korte uitleg maakt dat het toch echt niet grappig meer is.

Uitgelegde grappen zijn nooit leuk. Explained joke is explained :p

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:10
Wat moet ik nou grappiger vinden, dat je je eigen grap probeert goed te lullen of dat het een gefaalde poging is? :)

Verwijderd in 'nieuws: Vervangende batterij voor de iPad kost 99 dollar' Omdat Tweakers.net er in voor komt is het in 1x een -1? Er is namelijk niets ongewenst aan, maar hoogstens een 0. Hij kaart alleen maar aan dat het andere nieuws nooit op T.net komt en omdat dit nu van Apple is wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik zie daar een vermomde poging in om te mopperen op de nieuwswaardigheid van het bericht. Een terechte -1 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Manuel schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:01:
Verwijderd in 'nieuws: Vervangende batterij voor de iPad kost 99 dollar' Omdat Tweakers.net er in voor komt is het in 1x een -1? Er is namelijk niets ongewenst aan, maar hoogstens een 0. Hij kaart alleen maar aan dat het andere nieuws nooit op T.net komt en omdat dit nu van Apple is wel.
Dat is een metadiscussie en hoort in GR.

Edit: spuit11, wat dcm360 zegt.

[ Voor 3% gewijzigd door RayNbow op 14-03-2010 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel die kritiek niet op zijn plaats is op de FP vind ik dat de beste man wel degelijk een punt heeft. Eerst het bericht dat de iPad een knop krijgt om kantelen te blokkeren, nu weer dit vrij onbenullige bericht. Ik weet dat het anders zit, maar als ik niet beter zou weten zou ik toch gaan denken dat er iedere zoveel x uur even over Apple bericht moet worden ofzo.

Maargoed, los van de moderatie dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Manuel schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:01:
Wat moet ik nou grappiger vinden, dat je je eigen grap probeert goed te lullen of dat het een gefaalde poging is? :)

Tsja, dat hoort toch écht in GR, niet op de FP. Gekoppeld aan het feit dat dit bij Apple-topics altijd uit de hand loopt, modereer ik wat strenger dan normaal, en dus lijkt een -1 me wel gerechtvaardigd.

Edit: hmm, ik was kennelijk niet de enige met die opinie :P

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 14-03-2010 19:06 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Fridge-RaideR in 'nieuws: Vervangende batterij voor de iPad kost 99 dollar'

Sinds wanneer is een los woord in bold een 0 waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:06:
Tsja, dat hoort toch écht in GR, niet op de FP. Gekoppeld aan het feit dat dit bij Apple-topics altijd uit de hand loopt, modereer ik wat strenger dan normaal, en dus lijkt een -1 me wel gerechtvaardigd.
Misschien ook reden voor de redactie om juist met Apple-topics wat beter op te letten welk nieuws er gebracht wordt, want dit is natuurlijk ook wel een beetje vragen om dit soort reacties. Daarna mag er dan ook wel streng op gemodereerd worden.

Maargoed, ik heb mijn punt al in het desbetreffende topic geuit, ook dit is eigenlijk niet de juiste plaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:15:
[...]

Misschien ook reden voor de redactie om juist met Apple-topics wat beter op te letten welk nieuws er gebracht wordt, want dit is natuurlijk ook wel een beetje vragen om dit soort reacties. Daarna mag er dan ook wel streng op gemodereerd worden.
Hier ben ik het dus mee eens. Wat maakt de mensen het uit als Steve Jobs een scheet laat waaien en het op internet wordt gezet en daarna dat T.net het ook even napost. Dat is dan toch vragen om reacties of ben ik nou verkeerd aan het denken? Want zeg nou zelf, wat is nou de hele nieuwswaarde achter het bericht..
wildhagen schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:06:
[...]

Eens maar als nog heeft hij een punt. Verder lijkt mij het geval dat elk topic een gelijke waarde heeft qua moderatie ook? Anders is het namelijk met vooroordelen modden en dat lijkt mij ook niet echt toegestaan. Dat is hetzelfde als alle reacties van Faust meteen op een -1 zetten omdat je zijn naam voorbij ziet komen zonder dat je weet wat die heeft gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 18:51:
daar ben ik het niet mee eens, ik vind een 0 prima.
de grap is nog best wel goed gevonden (hoewel hij niet nieuw is), maar onderstrepen en uitleggen, gewoon een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manuel schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:38:
[...]

Hier ben ik het dus mee eens. Wat maakt de mensen het uit als Steve Jobs een scheet laat waaien en het op internet wordt gezet en daarna dat T.net het ook even napost. Dat is dan toch vragen om reacties of ben ik nou verkeerd aan het denken? Want zeg nou zelf, wat is nou de hele nieuwswaarde achter het bericht..
Dus dan maak je een topic aan in GR, waar de redactie het ook daadwerkelijk leest. Dat is de plaats waar je erover kunt klagen; niet in een reactie. Die reacties zijn gewoon overbodig (want de redactie leest ze toch niet), en dus -1 waard.
[...]

Eens maar als nog heeft hij een punt. Verder lijkt mij het geval dat elk topic een gelijke waarde heeft qua moderatie ook? Anders is het namelijk met vooroordelen modden en dat lijkt mij ook niet echt toegestaan. Dat is hetzelfde als alle reacties van Faust meteen op een -1 zetten omdat je zijn naam voorbij ziet komen zonder dat je weet wat die heeft gezegd.
Ik modereer ook iets strikter, omdat uit een troll eerder een flamewar zal ontstaan dan bij andere berichten, en ook de toon van volgende reacties sterk kan verzieken. Een reactie die wat trollerig van aard is, maar precies op het randje van een 0 en een -1 balanceert, zal bij mij dan een -1 krijgen. Misschien dat het bij andere nieuwsberichten wel de voordeel van de twijfel zou krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
en het gaat weer over een nieuwsbericht van Apple hoor :O
deze reacties lijken best veel op elkaar ;)
en:

ik heb de eerste een +1 gegeven, hij is gewoon ontopic, maar de 2e een -1, omdat het gewoon een repost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:47:
[...]

Dus dan maak je een topic aan in GR, waar de redactie het ook daadwerkelijk leest. Dat is de plaats waar je erover kunt klagen; niet in een reactie. Die reacties zijn gewoon overbodig (want de redactie leest ze toch niet), en dus -1 waard.

[...]

Ik modereer ook iets strikter, omdat uit een troll eerder een flamewar zal ontstaan dan bij andere berichten, en ook de toon van volgende reacties sterk kan verzieken. Een reactie die wat trollerig van aard is, maar precies op het randje van een 0 en een -1 balanceert, zal bij mij dan een -1 krijgen. Misschien dat het bij andere nieuwsberichten wel de voordeel van de twijfel zou krijgen. :)
Eensch met je eerste alinea.. Maar om hem nou voor één regel nou echt een -1 te geven vind ik zelfs wat te ver gaan en ik mod vaak al strikt. (In het begin in ieder geval toen ik nog de tijd had :)). Daarom mats ik hem voor deze keer dan ook met een 0.

Verder neemt dat als nog niet weg dat je met een vooroordeel aan het modereren bent en dat lijkt me niet echt gepast voor iedereen. Dat is namelijk niet eerlijk voor de rest en de posters. Dan zou iemand die normaal een +3 zou krijgen een +2 krijgen omdat je dan toch strikter mod. Of is het dan zo dat je alleen maar negatief gaat slechter modereren, dat is dan weer niet eerlijk voor de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Manuel schreef op zondag 14 maart 2010 @ 20:03:
[...]

Eensch met je eerste alinea.. Maar om hem nou voor één regel nou echt een -1 te geven vind ik zelfs wat te ver gaan en ik mod vaak al strikt. (In het begin in ieder geval toen ik nog de tijd had :)). Daarom mats ik hem voor deze keer dan ook met een 0.
Ook buiten die eerste regel om zie ik niet meer dan kritiek op de nieuwswaardigheid. Die -1 staat als een huis om het zo maar te zeggen, daar valt niet op af te dingen.
Verder neemt dat als nog niet weg dat je met een vooroordeel aan het modereren bent en dat lijkt me niet echt gepast voor iedereen. Dat is namelijk niet eerlijk voor de rest en de posters. Dan zou iemand die normaal een +3 zou krijgen een +2 krijgen omdat je dan toch strikter mod. Of is het dan zo dat je alleen maar negatief gaat slechter modereren, dat is dan weer niet eerlijk voor de andere kant.
En aan wie is dat vooroordeel te danken? Aan de vele posters die het keer op keer niet voor elkaar krijgen om bij een bericht over Apple fatsoenlijke reacties te plaatsen. Want de gemiddelde kwaliteit van de reacties is vergeleken met andere artikelen gewoon bagger (en ik wil hier absoluut niet degenen aanvallen die wel goede reacties plaatsen, het is alleen jammer dat deze reacties ondersneeuwen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

yannickie111 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:54:
en het gaat weer over een nieuwsbericht van Apple hoor :O
deze reacties lijken best veel op elkaar ;)
en:

ik heb de eerste een +1 gegeven, hij is gewoon ontopic, maar de 2e een -1, omdat het gewoon een repost is.
Klopt die tweede is gewoon een dubbelpost en hoort dus op -1 thuis. Heeft echter wel zelfs een +2 gekregen. vermoedelijk door iemand die de eerste niet gezien heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manuel schreef op zondag 14 maart 2010 @ 20:03:
[...]

De hele post is een opmerking over de nieuwswaardigheid, en hoort dus niet in de reacties thuis. Daarom krijgt ie van mij een -1, en als je het met me eens bent dat dergelijke vragen niet in de reacties thuishoren, dan vraag ik me af waarom je toch op een 0 komt.
Sowieso is het een iets meer theoretische situatie, omdat ik eigenlijk nog geen post heb gemodereerd die ik bij een ander nieuwsbericht op een andere manier zou beoordelen. :o Maar als een post op twee manieren opgevat kan worden, en een van die manieren is trollerig, dan zou hij bij een Apple-nieuwsbericht (of een bericht over bijvoorbeeld piraterij) van mij een -1 krijgen, en misschien bij een ander bericht niet, omdat de kans dat het tot een flamewar leidt bij een "gevoelig" onderwerp groter is. Een post die potentieel tot een flamewar kan leiden is imo ongewenst. En bij Apple is de gevoeligheid voor flames gewoon wat groter.

Overigens: het gaat hierbij niet om heel veel reacties hoor. Enkel de reacties waarbij ik sowieso al twijfel tussen 0 en -1, waarbij het onderwerp (en de daarmee gepaardgaande "gevoeligheid") de balans net doet omslaan naar een -1. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
dcm360 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 20:23:
En aan wie is dat vooroordeel te danken? Aan de vele posters die het keer op keer niet voor elkaar krijgen om bij een bericht over Apple fatsoenlijke reacties te plaatsen. Want de gemiddelde kwaliteit van de reacties is vergeleken met andere artikelen gewoon bagger (en ik wil hier absoluut niet degenen aanvallen die wel goede reacties plaatsen, het is alleen jammer dat deze reacties ondersneeuwen).
Daarom maar vooroordelen hebben wil je zeggen? Ik zou zeggen, geef het goede voorbeeld eens en wie weet slaat het over. ;)
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 20:53:
[...]

De hele post is een opmerking over de nieuwswaardigheid, en hoort dus niet in de reacties thuis. Daarom krijgt ie van mij een -1, en als je het met me eens bent dat dergelijke vragen niet in de reacties thuishoren, dan vraag ik me af waarom je toch op een 0 komt.
Hij vergelijkt alleen A met B, dat is toch echt wel toegestaan lijkt mij. Alleen zijn laatste zin is de boosdoener als ik jullie reacties zo lees.. 'Hierover lees je nooit wat op tweakers en nu ineens wel?'. Maar om nu te zeggen van dat zijn hele post verkeert is gaat toch wel wat ver.
[...]

Sowieso is het een iets meer theoretische situatie, omdat ik eigenlijk nog geen post heb gemodereerd die ik bij een ander nieuwsbericht op een andere manier zou beoordelen. :o Maar als een post op twee manieren opgevat kan worden, en een van die manieren is trollerig, dan zou hij bij een Apple-nieuwsbericht (of een bericht over bijvoorbeeld piraterij) van mij een -1 krijgen, en misschien bij een ander bericht niet, omdat de kans dat het tot een flamewar leidt bij een "gevoelig" onderwerp groter is. Een post die potentieel tot een flamewar kan leiden is imo ongewenst. En bij Apple is de gevoeligheid voor flames gewoon wat groter.

Overigens: het gaat hierbij niet om heel veel reacties hoor. Enkel de reacties waarbij ik sowieso al twijfel tussen 0 en -1, waarbij het onderwerp (en de daarmee gepaardgaande "gevoeligheid") de balans net doet omslaan naar een -1. :)
Maar nog steeds snap ik niet wat er aan dit bericht van hem dan precies zo 'trollerig' te vinden is, omdat dat toch wel de oorzaak zou moeten zijn waarom die naar een -1 zou gaan. Zoals ik al eerder zei, hij vergelijkt alleen maar dingen en stelt achteraf een vraag waarom andere merken dan niet precies in beeld komen zoals Apple nu wel elke keer doet met de iPad / iPhone / iDk (i dont know..).

Verder bij het minste geringste is het geen flame-war, een flame-war zie ik eerder als elkaar voor gek/noem maar op uit te maken vanwege zijn/haar opinie. In mijn ogen is het dus ook een ruim begrip die alleen net wat te vaak bij de kleinste gevallen wordt opgenoemd/vergeleken.

Het is beter om het te voorkomen dan echt in vol gang te laten gaan en dan met alle gevolgen van dien maar je kan hier niet spreken over een flame-war of een gevaar dat het een flame-war zou gaan worden. Dan zouden de echte power-mods toch gewoon naar een -2 kunnen modereren lijkt mij zodat de rest die reactie niet meer hoeft te zien. Dus zoals ik al hiervoor zei, het is een ruim begrip alleen wordt die vaak misbruikt. :)

En nog steeds ben ik niet overtuigt over hetgeen genaamd met vooroordelen modereren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Manuel schreef op zondag 14 maart 2010 @ 22:21:Daarom maar vooroordelen hebben wil je zeggen? Ik zou zeggen, geef het goede voorbeeld eens en wie weet slaat het over. ;)
Daar doe ik ook heel erg mn best voor, maar reacties die te triest voor woorden zijn of volgens de faq op -1 horen, komen op -1.
Hij vergelijkt alleen A met B, dat is toch echt wel toegestaan lijkt mij. Alleen zijn laatste zin is de boosdoener als ik jullie reacties zo lees.. 'Hierover lees je nooit wat op tweakers en nu ineens wel?'. Maar om nu te zeggen van dat zijn hele post verkeert is gaat toch wel wat ver.
De laatste zin is de conclusie uit de eerdere. De conclusie mag dus wel onderbouwd zijn, maar hoort nog steeds niet op de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Lang.. veel te lang.. :O
(13 alinea's :|)

Hij heeft een aantal punten, en is wel redelijk informatief, maar door die excessieve lengte krijgt hij van mij hoogstens +2 (wat ik hem ook heb gegeven), en geen +3. (Hij neigt door zijn lengte misschien zelfs wel een beetje naar -1.)
Zo'n lange post is meer iets voor een eigen blog, maar als reactie op een FP-artikel, not so much.

Edit:
FF in OO gezet, het zijn 1555 woorden, en 2,5 pagina's op de standaard lay-out (Times New Roman 12). :S

[ Voor 10% gewijzigd door Ghost Dog op 15-03-2010 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghost Dog schreef op maandag 15 maart 2010 @ 01:05:

Lang.. veel te lang.. :O
(13 alinea's :|)

Hij heeft een aantal punten, en is wel redelijk informatief, maar door die excessieve lengte krijgt hij van mij hoogstens +2 (wat ik hem ook heb gegeven), en geen +3. (Hij neigt door zijn lengte misschien zelfs wel een beetje naar -1.)
Zo'n lange post is meer iets voor een eigen blog, maar als reactie op een FP-artikel, not so much.
Less was more geweest in dit geval ja :)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.