Toon posts:

T.net verenig u

Pagina: 1
Acties:
  • 773 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Een tijd geleden bleven bijna alle reacties steken op niveau 0. De max was toen niveau 2. Veel mensen vonden dit niet wenselijk. Daarom dacht men de oplossing te vinden in het toevoegen van een extra niveau: niveau +3. Toen zei ik al:
Er is nu ook al genoeg ruimte om omhoog te modden: +1 en +2. Toch blijven veel posts op 0 staan ("laten we alles op 0 modden") Een extra niveau lost dit probleem: (a) niet op of (b) verschuift het probleem alleen maar. De enige manier waarop imho een extra niveau gaat werken is door de posts dan ook standaard op +1 te zetten en niet +0 zoals nu dan verandert er niks.
Verwijderd in ""Laten we alles op 0 modden.""

En ik had (weer) gelijk, even een random greep:

169 posts, geen enkele +2 of hoger.

nieuws: Benchmarks van MacBook Pro met Core i7 opgedoken

136 posts, geen enkele +2 of hoger.

nieuws: Telenet schrapt downloadlimiet TurboNet en komt met FiberNet-abo's

151 posts, maar 4 posts van +2 (ca 2,6% procent).

nieuws: Harddisks van 3TB worden eind dit jaar leverbaar

Zoals ik hierboven dus al zei: het extra niveau gaat het probleem niet oplossen, er verandert niets, enkel dat het probleem zich verschuift (en dat heeft zich dus ook voortgedaan, nu blijft alles op +1 ipv 0 hangen - nee geen echte verbetering of vooruitgang, alleen een semi-rename van niveau's).

Daarom vraag ik jullie beste Tweakers zouden jullie graag verbetering willen zien of ben je tevreden over de modders?

Poll: Tevreden met de modders/modsysteem?
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=350993&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

En zou je graag, al dan niet in aangepaste vorm, de oude labels weer terug willen zien? Zoals:

* grappig
* behulpzaam
* inzichtvol
* informatief
* troll/flame

Poll: Wil je, al dan niet aangepaste vorm, de oude labels terug?
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=350994&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Let op deze draad is niet bedoeld als flame naar alle modders, modfaqs, powermods, modbot etc die enorm veel inzet tonen. De draad is behulpzaam bedoeld om na te gaan of we nu tevreden zijn over de situatie zoals die nu is en wat er (evt) verbeterd zou kunnen worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2010 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Ik mis één nogal essentieel onderdeel in je verhaal:

Heb je al gekeken of die moderaties terecht zijn?

Als ik zo even snel naar de voorbeelden kijk die je geeft, dan zie ik vrijwel alleen maar posts die heel terecht op +1 of 0 staan, en zie ik zo snel geen posts die +2 verdienen.

Alleen maar tellen hoeveel +2 posts er zijn, en daaruit zomaar concluderen dat er dus te streng gemod word is onverstandig.

Dat neemt niet weg dat ik ook merk dat met de invoering van de +3 er bepaald niet soepeler gemod word, terwijl dat wel de bedoeling was. Ook de promods zijn bepaald niet soepeler gaan modden.

Het 0 nivo is +1 geworden, maar om +2 te krijgen is nu net zo moeilijk als het daarvoor was om +1 te krijgen. Daardoor schieten we er niets mee op.

Ik zie liever een inhoudelijke discussie zien over de voorwaarden waaraan een post moet voldoen voor een +2 of +3, dan simpelweg naar die getalletjes kijken.

Wat mij betreft zou het heel makkelijk kunnen zijn:
-1: kwaadwillende posts.
0: offtopic. Flauwe uitgekauwde grapjes
+1: goedbedoelde posts die verder niet veel toevoegen. (het meerendeel dus) en leuke grapjes.
+2: posts waarbij iemand steekhoudende argumenten aandraagt om zijn mening te onderbouwen. (N.B. dat is heel wat anders dan een lang verhaal. Iemand kan best in twee regels een +2 opschrijven)
+3: mustreads. zie het als +2 posts waarbij iemand heel veel steekhoudende argumenten aandraagt, en dat bovendien zeer goed leesbaar en begrijpelijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Mijn input in deze is dat ik de laatste tijd weinig zin meer heb om te modden omdat er zoooo gigantisch veel gekletst wordt in de reacties die allemaal het predicaat "off-topic" verdienen, dat ik een dagtaak zou hebben om de spreekwoordelijk speld in de hooiberg te vinden die het wél verdient een +1 of +2 te krijgen.

Ik ben nog steeds voorstander om een off-topic reactie een -1 te geven zodat mensen het misschien (voor degenen die het zich aantrekken dat hun karma iets inzakt) leren dat off-topic geklets niet wordt gewaardeerd.

Oftewel: ipv een aanpassing in de + moderaties zie ik liever een aanpassing in de - moderaties. Meer omlaag modden dus.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:06

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

mjtdevries schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 10:31:

Wat mij betreft zou het heel makkelijk kunnen zijn:
-1: kwaadwillende posts.
0: offtopic. Flauwe uitgekauwde grapjes
+1: goedbedoelde posts die verder niet veel toevoegen. (het meerendeel dus) en leuke grapjes.
+2: posts waarbij iemand steekhoudende argumenten aandraagt om zijn mening te onderbouwen. (N.B. dat is heel wat anders dan een lang verhaal. Iemand kan best in twee regels een +2 opschrijven)
+3: mustreads. zie het als +2 posts waarbij iemand heel veel steekhoudende argumenten aandraagt, en dat bovendien zeer goed leesbaar en begrijpelijk doet.
ik ben het daar eigenlijk wel mee eens.. echter ik zie in die houding oo een aantal mogelijke haken.

deels is wat je beschrijft namelijk nu al de definitie zoals die nu al in de FAQ staat:
reviews: Tweakers.net moderatie faq
Hooguit is hier de 'vereistte' voor de +2 en +3 ietwat 'afgezwakt' en 'opgerekt' ...

Een mogelijk nadeel van zulk een verruiming zal ook zijn dat het juist een veel sterkere ruimte schept vor 'mening-modden' ... het opwaarderen van post vooral omdat er een mening in wordt uitgedragen waar iemand het mee 'eens' is ... of juist iemand niet hoger waarderen omdat men iets tegen de daar geuitte 'mening' heeft (maar hem niet wil of kan 'werleggen' met een reactie op die post).

met alle kritiek die je op het huidige systeem kunt hebben, ben ik wel van mening dat het 'meningmodden' veel minder is geworden, zelfs al komt dat vooral omdat de moderaties op '+1-niveau' een hele grote 'grauwe massa is geworden zonder veel uitschieters

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Ja, dat steekhoudende argumenten zou ik duidelijker moeten maken.

Voor mij betekend dat met name dat je je mening onderbouwt met feiten etc.
Maar dat kunnen mensen ook makkelijk anders uitleggen.

Aan de andere kant kan een mening waarbij iemand duidelijk uitlegt hoe die op die mening komt ook meerwaarde geven.
Als iemand vertelt dat ie Mac beter vind dan Windows, en dat onderbouwt met concrete voorbeelden dan kan dat zinvol zijn voor een discussie.
Maar het is lastig om regels zodanig op te stellen dat het niet misbruikt kan worden voor een troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ten eerste, dit soort polls zijn leuk maar zeggen absoluut niets. Ik zie zo'n 30 mensen gestemd hebben en welgeteld 4 reacties. Polls zijn altijd zo lekker anoniem. ;) Dan is er de vraagstelling: "zouden jullie verbetering willen zien of is het goed zo?". Een vraag die afhankelijk van hoe je de feiten interpreteert, eigenlijk altijd met "Ja verbetering" beantwoord zal worden, omdat er altijd wel iets is om te verbeteren.

Het topic op deze manier, is gewoon niet handig en alles behalve constructief. In plaats van een generiek topic als dit waarbij je alleen kijkt naar de aantallen (die zoals al netjes aangeduid door mjtdevries helemaal niet zo veel zeggen) zie ik veel liever een topic wat een specifiek (deel)probleem aanstipt en daarvoor een oplossing probeert te verzinnen. Zoals het topic nu is, komt het mij (ondanks je disclaimer) tóch over als schoppen zonder doel.

Kijk dan naar een topic als Hoe kwaliteit reacties verbeteren. Daar ligt een probleem en wordt gezocht naar oplossingen voor dat probleem. En ondanks dat topic ruim een halve dag na de jouwe geopend is, wordt daar wel druk en vooral constructief gediscussieerd.

Vanwege de in mijn ogen onhandig opgestelde TS, gaat deze dan ook op slot. Omdat het hierboven gelinkte topic wel degelijk raakvlak heeft (er zijn teveel laag scorende reacties) is het misschien handiger om daar verder te gaan. Dan houden we het mooi centraal. :) Mocht je toch vinden dat er niets mis is met de reacties op de FP maar dat het aan het moderatiesysteem ligt, dan kun je (in overleg) een nieuw topic openen. Maar dan wel een zonder polls en een stuk constructiever van opzet.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.