Het kleine-mismoderatietopic deel XVI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 20.941 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Waarom heb je Blokker_1999 in 'nieuws: Strafzaak tegen Releases4u en Shareconnector uitgesteld' en LanaMyst in 'nieuws: Strafzaak tegen Releases4u en Shareconnector uitgesteld' weer weggehaald? Ook die mogen naar 0 hoor...

En die andere twee ben ik het ook mee eens.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07 10:06

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Yzord in 'nieuws: Intertoys start verkoop iPad'

Wellicht dat ik gek ben, maar wat heb ik misdaan met dit bericht dat het massaal weggemod wordt, terwijl ieder ander met eenzelfde mening een +1 krijgt?

Ik voel me een beetje een Calimero nu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Je toon is niet optimaal, maar daar ga ik geen punten voor aftrekken. Voor het moderatiegezeur dat er nu in jouw reactie staat wel. Haal dat weg en jouw reactie kan op +1.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07 10:06

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-07 22:07
mikenuun in 'nieuws: Intertoys start verkoop iPad'

Waarom zou deze niet op +1 mogen staan? Dit heeft rechtstreeks met het artikel te maken.

Anoniem: 24394 in 'nieuws: Intertoys start verkoop iPad'

Deze heb ik een 0 gegeven maar twijfel nog tussen een -1 (het heeft toch wel weer aanleiding tot apple bashing)

De gene die daar +3 heeft aan gegeven mag ook wel eens nagekeken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

misterdoom schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:33:
mikenuun in 'nieuws: Intertoys start verkoop iPad'

Waarom zou deze niet op +1 mogen staan? Dit heeft rechtstreeks met het artikel te maken.
Het staat al in het artikel zelf...
Anoniem: 24394 in 'nieuws: Intertoys start verkoop iPad'

Deze heb ik een 0 gegeven maar twijfel nog tussen een -1 (het heeft toch wel weer aanleiding tot apple bashing)

De gene die daar +3 heeft aan gegeven mag ook wel eens nagekeken worden.
Die mag nog wel op 0 blijven hangen, alles hoger dan een +1 is wel modmisbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Dirk schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:39:
[...]

Het staat al in het artikel zelf...
Daar heb ik blijkbaar overgelezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:48
B64 in 'nieuws: Intertoys start verkoop iPad'

Spam lijkt me. Daarnaast heeft de site geen voorwaarden (en is een schaamteloze rip-off van de apple site incl. javascripts), kvk nummer en kan je niet zien welk bedrijf er achter zit.

[ Voor 14% gewijzigd door EDIT op 15-04-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-07 00:17
EDIT schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:47:
B64 in 'nieuws: Intertoys start verkoop iPad'

Spam lijkt me. Daarnaast heeft de site geen voorwaarden (en is een schaamteloze rip-off van de apple site incl. javascripts), kvk nummer en kan je niet zien welk bedrijf er achter zit.
van mij inderdaad een -1, spam.
en niet een +1, die hij ook 2 heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-06 12:43

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

-2 door PowerMod?
Daarnaast heeft de site geen voorwaarden (en is een schaamteloze rip-off van de apple site incl. javascripts), kvk nummer en kan je niet zien welk bedrijf er achter zit.
Volgens de Whois:

Domeinnaam besteluwipad.nl
Status actief
Houder Triplinq B.V.
Administratieve contactpersoon e.verdult@triplinq.nl
Registrar Transip BV
Schipholweg b
2316XB LEIDEN
Nederland
Technische contactpersonen e.verdult@triplinq.nl
Domeinnaamservers ns1.triplinq.net
ns2.triplinq.net
Datum registratie 2010-04-02
Administratie door NL Domain Registry

Dus er zit wel iemand achter, maar de site is inderdaad een rip-off zonder voorwaarden of privacybeleid. Beide links leiden terug naar de home-pagina.

[ Voor 68% gewijzigd door Ghost Dog op 15-04-2010 16:40 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:48
@ Ghost Dog: Dat is de hoster, het domein staat op hun naam (dus kun je er niet eenvoudig achter komen wie de site beheerd) ;)
Als ik zoek op het telefoonnummer op de site, kom ik uit bij een of andere Holding, wat weer een of ander onderdeel van een A/S lijkt te zijn in Istanbul, Turkije.
Hoe het ook zij, het lijkt me spam :P

[ Voor 16% gewijzigd door EDIT op 15-04-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93798

Niet men gewoonte om over men eigen reactie's te klagen :P , maar in Anoniem: 93798 in 'nieuws: Opera: Miljoen downloads voor iPhone-browser op eerste dag' word ik naar -1 gemodereerd, net zoals de post waar ik op reageer (ZpAz in 'nieuws: Opera: Miljoen downloads voor iPhone-browser op eerste dag')

Een 0 (off-topic) zou ik nog ergens kunnen begrijpen, maar er zijn evengoed andere reactie's (bvb Froggle in 'nieuws: Opera: Miljoen downloads voor iPhone-browser op eerste dag' die dan wel een nul krijgen of zelfs een +1 zoals deze a3aanm in 'nieuws: Opera: Miljoen downloads voor iPhone-browser op eerste dag' wat ik zelfs een kleine flame vind ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Jouw reactie heb ik zelf een -1 gegeven maar aangepast naar 0 aangezien ik blijkbaar alleen "Ik heb zelfs de moeite niet gedaan om het te installeren" had gelezen :+

De reactie waar jij op hebt gereageert mag zeker op -1 blijven omdat dit toch wel een ongewenste reactie is aangezien deze een bijna directe aanval is op de gebruikers die de browser wel goed vinden. :)
Een 0 (off-topic) zou ik nog ergens kunnen begrijpen, maar er zijn evengoed andere reactie's (bvb Froggle in 'nieuws: Opera: Miljoen downloads voor iPhone-browser op eerste dag' die dan wel een nul krijgen of zelfs een +1 zoals deze a3aanm in 'nieuws: Opera: Miljoen downloads voor iPhone-browser op eerste dag' wat ik zelfs een kleine flame vind ...
De reactie van Froggle is niet onderbouwd en voegt niets toe aan het topic. Heb -1 gegeven maar twijfel toch tussen 0.

De andere heeft ook een -1 gekregen want dit is inderdaad weer apple bashing.

edit:
Blijkbaar ben ik wat strenger geworden na m'n rijpingsperiode :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Laatst online: 03-04-2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Die mag inderdaag gewoon op +1 staan. Volledig on-topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

misterdoom schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:13:
[...]

Jouw reactie heb ik zelf een -1 gegeven maar aangepast naar 0 aangezien ik blijkbaar alleen "Ik heb zelfs de moeite niet gedaan om het te installeren" had gelezen :+
Waarom een 0? Ik zie daar een normale ontopic reactie.
De reactie waar jij op hebt gereageert mag zeker op -1 blijven omdat dit toch wel een ongewenste reactie is aangezien deze een bijna directe aanval is op de gebruikers die de browser wel goed vinden. :)
Niet alles wat negatief is, is direct een aanval. Al voegt het ook niet echt wat toe, dus een 0 is hier zat.
De reactie van Froggle is niet onderbouwd en voegt niets toe aan het topic. Heb -1 gegeven maar twijfel toch tussen 0.
Ook deze reactie is nutteloos maar geen flame of zo, ook deze hoort op 0.
De andere heeft ook een -1 gekregen want dit is inderdaad weer apple bashing.
Deze reactie zit dan uiteindelijk op het randje, al heb ik hem nog op 0 gehouden.
Geen idee, van mij 6x +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-07 00:17
inderdaad, dit is gewoon een ontopic reactie +1 dus,

Zal ik morgen even een nieuw deeltje maken?
We zijn de 1000 posts alweer voorbij.

[ Voor 4% gewijzigd door yannickie111 op 15-04-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:50

Herman

FP ProMod
Permutor in review: 'Intel Celeron D 346'

Ik weet niet of het een mismod is maar ik wil het wel even kwijt. Ik vind dat er vaak op nieuwkomers hard wordt gereageerd als ze iets voor het eerst doen op T.net.
In dit voorbeeld is een jongeling die zijn ervaringen deelt doormiddel van een review. oké, het zijn maar een paar zinnetjes. Maar waarom niet gewoon wijzen wat er van een review verwacht wordt, maar gelijk zo hard erop in gaan?
Ik denk dat dit afstoot om nog vaker ervaringen te delen. Vrijwel iedereen heeft even tijd nodig om te settelen op t.net.

Volgens mij heb ik vandaag te veel flowerpower gesnoven. Zonnetje doet goed! :+

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Herman87 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:25:
Permutor in review: 'Intel Celeron D 346'

Ik weet niet of het een mismod is maar ik wil het wel even kwijt. Ik vind dat er vaak op nieuwkomers hard wordt gereageerd als ze iets voor het eerst doen op T.net.
In dit voorbeeld is een jongeling die zijn ervaringen deelt doormiddel van een review. oké, het zijn maar een paar zinnetjes. Maar waarom niet gewoon wijzen wat er van een review verwacht wordt, maar gelijk zo hard erop in gaan?
Ik denk dat dit afstoot om nog vaker ervaringen te delen. Vrijwel iedereen heeft even tijd nodig om te settelen op t.net.

Volgens mij heb ik vandaag te veel flowerpower gesnoven. Zonnetje doet goed! :+
Het lijkt zowiezo een sport voor velen om een review van een ander af te zeiken of te reageren met wat er allemaal wel niet beter kan. Jammer vind ik dat. Het is vaak weinig opbouwend en demotiveert behoorlijk.

Iets anders.

Waarom krijgt deze een -1: Stidge in 'nieuws: Opera: Miljoen downloads voor iPhone-browser op eerste dag'

maar deze 2 niet: Froggle in 'nieuws: Opera: Miljoen downloads voor iPhone-browser op eerste dag' en mat.hi.as in 'nieuws: Opera: Miljoen downloads voor iPhone-browser op eerste dag' . In principe zeggen ze allemaal hetzelfde (max 0, maar ik kan mij -1 prima voorstellen).

Dit soort offtopic posts (zelfs tussen offtopic tags) met een enkele zin om toch een plus punt in de moderatie te krijgen mogen van mij ook op -1: Anoniem: 330656 in 'nieuws: Microsoft brengt Silverlight 4 uit' Moedwillig offtopic, dat kan ik niet waarderen.

[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 15-04-2010 22:41 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Ik heb die eerste zelf op -1 gemodereerd omdat dit gewoon wat cijfertjes zijn. De andere 2 zijn ook al op het randje van een 0 (voor mij) maar die hebben tenminste nog wat tekst staan. Ik zie niet in dat die dan een 0 krijgt.
Dit soort offtopic posts (zelfs tussen offtopic tags) met een enkele zin om toch een plus punt in de moderatie te krijgen mogen van mij ook op -1: Anoniem: 330656 in 'nieuws: Microsoft brengt Silverlight 4 uit' Moedwillig offtopic, dat kan ik niet waarderen.
Mee eens aangezien z'n ontopic gedeelte ook niet echt veel toevoegt aan het artikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 22:28

Electrowolf

Mod met Liefde!

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:41
Ik weet dat dit niet het goede topic is voor spam meldingen, maar dit is een twijfelgeval:
Nikeo in 'nieuws: Online ververst productaanbod en wijzigt adsl-prijzen'
context: artikel over nieuwe abo-prijzen Online.nl
is dat nou spam / offtopic / ontopic / informatief?

[ Voor 15% gewijzigd door Barleone op 16-04-2010 12:02 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-06 12:43

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Barleone schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 02:23:
Ik weet dat dit niet het goede topic is voor spam meldingen, maar dit is een twijfelgeval:
context: artikel over nieuwe abo-prijzen Online.nl
Spam en offtopic. -1 (-2?)

[ Voor 10% gewijzigd door Ghost Dog op 16-04-2010 03:34 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Omdat de opmerking heerlijk zinloos is? :P Nulletje dus.
Ja zeker. :) Sowieso een mooi aantal +2's daar.
Troll.
Een belangrijk punt, op een nette manier gesteld, die mag best op +1.
Klopt, die hoort op +1.
Barleone schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 02:23:
In zulke gevallen neem ik meestal het zekere voor het onzekere. In ieder geval is het offtopic, maar ik ga er gewoon vanuit dat het spam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 22:28

Electrowolf

Mod met Liefde!

Anoniem: 355705 in 'nieuws: Sony Ericsson komt uit rode cijfers' <- Fipo die ook nog irritant is, mag van 0 naar -1.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:50

Herman

FP ProMod
Die heeft toch wel zijn reactie verbeterd! :+ Toen ik 'm een -1 gaf stond er:
Dat is fijn voor ze

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-07 03:00

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Anoniem: 315994 in 'nieuws: Apple krijgt patent op 3d-bril voor iPhone'
Is gewoon kritiek op het patent zelf, ik zie niet in waarom het een -1 moet krijgen. Persoonlijk vind ik het gewoon ontopic en daarom een 1, maar ik kan me voorstellen dat anderen denken dat 0 een betere score is. -1 vind ik echter gewoon onjuist.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:02
.oisyn schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:55:
Anoniem: 315994 in 'nieuws: Apple krijgt patent op 3d-bril voor iPhone'
Is gewoon kritiek op het patent zelf, ik zie niet in waarom het een -1 moet krijgen. Persoonlijk vind ik het gewoon ontopic en daarom een 1, maar ik kan me voorstellen dat anderen denken dat 0 een betere score is. -1 vind ik echter gewoon onjuist.
true, maar zijn oorspronkelijk bericht was iets in de trent van: hacker hackt tweakers.net om overvloedige apple berichtgevingen, daar waren die 15 -1 moderaties opgebaseerd. En ik moet de kerel nog gelijk geven ook, als appel een scheet laat is het nieuws, maar dat terzijde.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-07 03:00

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

maar zijn oorspronkelijk bericht was iets in de trent van: hacker hackt tweakers.net om overvloedige apple berichtgevingen
Ah, dat verklaart idd een hoop.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 15:15

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Dat is inderdaad de reden dat ik die reactie op -1 had staan. :) Ik heb er voor nu maar een 0 van gemaakt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
1030 berichten. Mooi moment om een nieuw deel te beginnen ;)
Het kleine-mismoderatietopic deel XVII

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 15:15

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Dan hang ik er een slot op. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.