Het kleine-mismoderatietopic deel XVI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.981 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:44
Faust schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 17:23:
Oke, ik ga iets nieuws introduceren:
"De moderatie voordat de reactie"
Ik geef aan welke score een reactie gaat krijgen, nog voordat ik hem plaats.
euhmm, leuk?
als het van die off-topic reacties zijn hoeft je geen waarzegger te zijn om te weten dat het een -1 wordt... :X

edit: en inderdaad wildhagen, het gaat hier om mismoderaties.
niet om: voorspel je moderatie nog voordat je hem plaatst.

[ Voor 13% gewijzigd door yannickie111 op 05-03-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
yannickie111 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 17:17:
[...]

ik ken de modfaq hoor ;)
en +2 is informatief, en +1 is on-topic,
dat plaatje is niet on-topic in mijn ogen, en dus 0 (irrelevant).
het artikel gaat over dat de iPad (nog) niet naar nederland komt...
Okee. Ik zag jou alleen 2 keer informatief roepen, daarom dat ik me even achter de oren krabte. :)
Wat dan dus overblijft is het wel of niet kunnen waarderen van de grap.

[ Voor 7% gewijzigd door Jesse op 05-03-2010 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Jesse schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 18:04:
[...]

Okee. Ik zag jou alleen 2 keer informatief roepen, daarom dat ik me even achter de oren krabte. :)
Wat dan dus overblijft is het wel of niet kunnen waarderen van de grap.
nou, ik kan de grap zeker waarderen.
ik heb het plaatje in mijn fotoalbum gezet, en gepost in het grote grappige plaatjes topic :P
maar, ik vond het geen +1 waard op dat artikel op de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Het internet is toch wat we zelf ervan maken?

Overigens zat die smaemuel behoorlijk te flamen in dat MS bericht. En ook op de man, en behoorlijk. Maargoed. Hij heeft wel een punt, dus de -1 van nu is een beetje laag. M$ zo schrijven is echter wel behoorlijk infantiel. Hij is al 3 jaar geregistreerd, dan mag je dat wel weten toch?
Ik twijfel dus tussen de -1 en de 0, waarbij ik toch naar de 0 neig.
Hoe denken jullie erover?
Voorlopig heb ik hem op 0 staan, maar zie dat het totaal neerkomt op -1, even afwachten dus...
Als iemand echter een goede rechtvaardiging heeft voor de -1 dan pas ik hem misschien nog aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

En om welke reactie gaat het nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Faust schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 22:40:
Het internet is toch wat we zelf ervan maken?

Overigens zat die smaemuel behoorlijk te flamen in dat MS bericht. En ook op de man, en behoorlijk. Maargoed. Hij heeft wel een punt, dus de -1 van nu is een beetje laag. M$ zo schrijven is echter wel behoorlijk infantiel. Hij is al 3 jaar geregistreerd, dan mag je dat wel weten toch?
Ik twijfel dus tussen de -1 en de 0, waarbij ik toch naar de 0 neig.
Hoe denken jullie erover?
Voorlopig heb ik hem op 0 staan, maar zie dat het totaal neerkomt op -1, even afwachten dus...
Als iemand echter een goede rechtvaardiging heeft voor de -1 dan pas ik hem misschien nog aan.
lijkt me handig om even de link van het bericht te plaatsen ja ;)

edit: faust, in je profiel staat nog: Modstatus: Inactief , hoe kun je dan modden...?

[ Voor 5% gewijzigd door yannickie111 op 05-03-2010 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:10
Het is alweer een poosje geleden dat ik naar reacties ben gaan kijken vanwege tijdgebrek maar als nog :)

AibohphobiA BoB in 'nieuws: Microsoft: gratis upgrade van Office 2007 naar 2010' => duidelijke -1.. Dit is gewoon kinderachtig gedrag wat die vertoont met zijn $ tekentje. (Zoals ook in de FAQ staat beschreven).

Deze 0 hierop lijkt mij dan ook geheel onterecht en moet naar een -1 worden gezet.

Captain Obvious in 'nieuws: Microsoft: gratis upgrade van Office 2007 naar 2010' => Maak hier maar een 0 van. Wat heeft dit nou met het gehele topic te maken..
Omnyakom1 in 'nieuws: Microsoft: gratis upgrade van Office 2007 naar 2010' => -1 terecht of ben ik nu te hard voor hem/haar?
Verwijderd in 'nieuws: Aantal Opera-downloads verdrievoudigd door browserkeuzescherm' => Gewoon een 1 waard. Aangezien het IE niet geheel verwijderd maar alleen de GUI.

Morgen misschien meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Manuel schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 00:54:
Het is alweer een poosje geleden dat ik naar reacties ben gaan kijken vanwege tijdgebrek maar als nog :)

AibohphobiA BoB in 'nieuws: Microsoft: gratis upgrade van Office 2007 naar 2010' => duidelijke -1.. Dit is gewoon kinderachtig gedrag wat die vertoont met zijn $ tekentje. (Zoals ook in de FAQ staat beschreven).

Deze 0 hierop lijkt mij dan ook geheel onterecht en moet naar een -1 worden gezet.
Done :)
Captain Obvious in 'nieuws: Microsoft: gratis upgrade van Office 2007 naar 2010' => Maak hier maar een 0 van. Wat heeft dit nou met het gehele topic te maken..
-1 ook goed? :P
Omnyakom1 in 'nieuws: Microsoft: gratis upgrade van Office 2007 naar 2010' => -1 terecht of ben ik nu te hard voor hem/haar?
-1 is prima. Zeker nu het niet duidelijk is waarop hij reageert is het gewoon een loze trollende opmerking.
Verwijderd in 'nieuws: Aantal Opera-downloads verdrievoudigd door browserkeuzescherm' => Gewoon een 1 waard. Aangezien het IE niet geheel verwijderd maar alleen de GUI.
Zoiets voor de hand liggends is inderdaad geen +2 waard.
:)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Manuel schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 00:54:
tsja, heb ik ook wel eens last van, en er zijn natuurlijk belangrijkere dingen dan reacties moddereren he ;)
Daar staat hij op, en op en likt me inderdaad wel terecht.
een 0 is nog veel te hoog!
gewoon een -1. ;)
nee hoor, een -1 is prima. Het is gewoon een rant op microsoft.
Verwijderd in 'nieuws: Aantal Opera-downloads verdrievoudigd door browserkeuzescherm' => Gewoon een 1 waard.
Aangezien het IE niet geheel verwijderd maar alleen de GUI.
ja, in mijn ogen ook een +1 en geen +2.. Het is wel ontopic, maar nog niet infomartief.
In ieder geval niet informatiever dan de reacties erboven die een +1 krijgen.
leuk, lekker een actieve moderator erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

flowerp in 'nieuws: Cebit: Areca presenteert ARC-1880 sas-6G-raid-adapters'

Lijkt me geen +1 of zelfs +2 waard, maar gewoon een 0. Geen slechte reply, maar wel offtopic, wat de poster zelf (middels de tag) ook al aangeeft.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
wildhagen schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 18:33:

Lijkt me geen +1 of zelfs +2 waard, maar gewoon een 0. Geen slechte reply, maar wel offtopic, wat de poster zelf (middels de tag) ook al aangeeft.
ja, het is wel informatief vind ik....
wat hij zegt wist ik nog niet, maar het is inderdaad niet ontopic, van mij dus ook een 0.
daar staat hij nu ook effectief op. :)

edit: faust is wer bezig.... Faust in 'nieuws: Google neemt DocVerse over'
het is niet een echt mismoderatie (hoewel er wel 2 mensen zijn geweest die een 0 hebben geven), maar deze reactie, en een paar reacties die erop volgen, zijn echt zwaar offtopic, en dus -1.

[ Voor 22% gewijzigd door yannickie111 op 06-03-2010 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
deze gebruiker: gallery: Audione0
heeft in hetzelfde bericht 2 keer dezelfde post geplatst.
Het is wel een goede post, maar de 2e keer krijgt hij gewoon weer een +1, dat kan toch iet als hij het gewoon gekopieerd heeft?
deze post: Audione0 in 'reviews: Battlefield: Bad Company 2 - singleplayer'
en deze post: Audione0 in 'reviews: Battlefield: Bad Company 2 - singleplayer'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
yannickie111 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 10:18:
Het is wel een goede post, maar de 2e keer krijgt hij gewoon weer een +1, dat kan toch iet als hij het gewoon gekopieerd heeft?
Heb hem zelf ook op 0 gezet, dit kan echt niet. Het is inderdaad gewoon dezelfde post, goed dat je het aan de aandacht brengt. Had hem eerst op +1 maar wist niet dat hij het al eerder geplaatst had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
wildhagen schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 18:33:

Ja, ik zat hier ook te twijfelen. Je hebt een offtopic-reply, en de poster weet dit zelf ook (zie tag), maar we moeten ons als moderators toch aan de richtlijnen houden. Het is een goede post, daar wil ik niet aan afdoen. Uiteindelijk hebben we echter regels, en als ik objectief naar de post kijk, dan vind ik het ook een 0.
Als we goede posts, ongeacht of ze ontopic zijn, met +1 of +2 gaan beoordelen dan is het einde compleet zoek. imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Faust schreef op zondag 07 maart 2010 @ 10:30:
[...]

Heb hem zelf ook op 0 gezet, dit kan echt niet. Het is inderdaad gewoon dezelfde post, goed dat je het aan de aandacht brengt. Had hem eerst op +1 maar wist niet dat hij het al eerder geplaatst had..
ja, dat valt ook niet op als je maar een paar reacties doet.
maar ik had even alle reacties op dat artikel gemod, en dan valt het wl ineens op.
had hem eerst op 0.
ik heb de eerste op +1 gezet en de 2e op 0.

edit: @faust: in je profiel staat nog steeds modstatus: inactief??

[ Voor 6% gewijzigd door yannickie111 op 07-03-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
yannickie111 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 10:39:
[...]

ja, dat valt ook niet op als je maar een paar reacties doet.
maar ik had even alle reacties op dat artikel gemod, en dan valt het wl ineens op.
had hem eerst op 0.
ik heb de eerste op +1 gezet en de 2e op 0.

edit: @faust: in je profiel staat nog steeds modstatus: inactief??
Ik heb dat speciaal laten blokkeren zodat alleen mensen met een top20 viewcount of hoger dat kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Faust schreef op zondag 07 maart 2010 @ 10:34:
[...]

Ja, ik zat hier ook te twijfelen. Je hebt een offtopic-reply, en de poster weet dit zelf ook (zie tag), maar we moeten ons als moderators toch aan de richtlijnen houden. Het is een goede post, daar wil ik niet aan afdoen. Uiteindelijk hebben we echter regels, en als ik objectief naar de post kijk, dan vind ik het ook een 0.
Als we goede posts, ongeacht of ze ontopic zijn, met +1 of +2 gaan beoordelen dan is het einde compleet zoek. imo.
Gezien het artikel mag de reactie dan offtopic zijn, maar omdat hij/zij op een niet relevante post reageert maakt dat hem/haar wel weer enigzins ontopic en relevant. Tja, en dan is het maar net hoe interessant iets is. Wmb is een +1 uitdelen beslist geen mismodden,ik geef het ervoor :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

yannickie111 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 10:18:
Je eigen posts letterlijk herposten vind ik ongewenst en daarom een -1.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Dirk schreef op zondag 07 maart 2010 @ 12:39:
[...]

Je eigen posts letterlijk herposten vind ik ongewenst en daarom een -1.
tsja, dat is eigenlijk ook wel zo...
ik geef de eerste reactie van hem nog een +1, en van de andere maak ik -1.

edit: deze tweaker: [Verwijderde gebruiker]
is niet echt lekker bezig, in 1 nieuws artikel heeft hij al een stuk of 4-5 -1's gescoord...
het gaat om dit nieuwsartikel
en deze reacties:
Verwijderd in 'nieuws: ZTE brengt vier smartphones met Android uit'
allemaal -1's in mijn ogen

[ Voor 60% gewijzigd door yannickie111 op 07-03-2010 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Met de eerste 3 ben ik het eens maar met de laatste dus niet. Hij verdedigt alleen maar de telefoon die hij bedoelt en daar vindt ik niets -1 aan. Jammer genoeg is de bron niet echt van toepassing op dit stuk. Maar een -1 geven voor zijn mening vindt ik een beetje overdreven. Anders moest je de poster boven hem ook een -1 geven en onder hem ook omdat het precies over hetzelfde stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

yannickie111 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 18:42:
[...]

ja, het is wel informatief vind ik....
wat hij zegt wist ik nog niet, maar het is inderdaad niet ontopic, van mij dus ook een 0.
daar staat hij nu ook effectief op. :)

edit: faust is wer bezig.... Faust in 'nieuws: Google neemt DocVerse over'
het is niet een echt mismoderatie (hoewel er wel 2 mensen zijn geweest die een 0 hebben geven), maar deze reactie, en een paar reacties die erop volgen, zijn echt zwaar offtopic, en dus -1.
Zwaar off-topic is niet ongewenst. Ik heb die reactie daarom ook een 0 gegeven. Als deze ongewenst is dan is de parent dat ook of misschien zelfs wel nog meer!
yannickie111 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 13:07:
[...]

tsja, dat is eigenlijk ook wel zo...
ik geef de eerste reactie van hem nog een +1, en van de andere maak ik -1.

edit: deze tweaker: [Verwijderde gebruiker]
is niet echt lekker bezig, in 1 nieuws artikel heeft hij al een stuk of 4-5 -1's gescoord...
het gaat om dit nieuwsartikel
en deze reacties:
allemaal -1's in mijn ogen
Die eerste heeft hij geedit met een linkje om zijn uitsporaak te onderbouwen en dat maakt de pmerking in mijn ogen goed genoeg voor een +1 ipv een -1.
Dit lijkt mij te veel op het op de persoon spelen (in dit geval bazilfunk) en dat is imho sowieso NOT DONE!
Die tweede is niet meer dan een dubbelpost en dus -1.
De derde voegt niets toe maar is ook niet echt avalputjes materiaal en die 4e is, alhoewel scherp, toch weldegelijk on-topic en niet zomaar uit de lucht gegrepen. Ook die hoort dus hoger te staan dan -1!

[ Voor 51% gewijzigd door TheCapK op 07-03-2010 15:37 ]

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Bazilfunk's doel is HTC trollen, niet om een normale discussie te voeren. Ik geef al zijn reacties daar een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik ook, het zijn allevier imho gewoon ordinaire trolls, die helemaal niks met het onderwerp van de newspost (dat is immers niet HTC) te maken hebben.

Ik ga ook voor de -1's.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ik ben het dus eens met de 2 bovenstaande reacties;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
ik ben het eens met de 2 reacties boven yannecke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:23

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

GTOfire in 'reviews: Aliens vs Predator'
Zeer goed onderbouwde mening/eigen review als aanvulling op de review van Tnet, daarom in mijn ogen zelfs wel +3.
Wat jullie? :)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Ghost Dog schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:12:
Zeer goed onderbouwde mening/eigen review als aanvulling op de review van Tnet, daarom in mijn ogen zelfs wel +3.
ja, dat is een zeer goede reactie vind ik.
ik heb hem +3 gegeven en daar staat ie nu effectief op.

edit: en ik heb hem ook in het grote +3 topic gezet O-)

[ Voor 6% gewijzigd door yannickie111 op 07-03-2010 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Ghost Dog schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:12:
inderdaad +3 waardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
wildhagen schreef op zondag 07 maart 2010 @ 15:55:
Ik ook, het zijn allevier imho gewoon ordinaire trolls, die helemaal niks met het onderwerp van de newspost (dat is immers niet HTC) te maken hebben.

Ik ga ook voor de -1's.
Het woord 'troll' wordt te vaak aangehaald als een valide punt hier terwijl het in mijn ogen niet eens een troll is. Hij onderbouwt zijn statement met een link alleen is de bron in mijn ogen nog niet helemaal compleet. Er mocht wel eens wat meer informatie bij worden gezegd en natuurlijk een langere reactie maar dat zijn persoonlijke punten.

Om dus al zijn reacties als 'troll' door de bocht te laten gaan is een beetje te overdreven als je het mij vraagt.

@yannickie111: Ik neem aan dat je ook een eigen mening hebt in plaats van het steeds op andere mensen hun meningen te laten leunen. Komt in mijn ogen eerder over als "mee-modden", maar dat zal wel aan mij liggen. (Niet aanvallend bedoeld voor de duidelijkheid, maar eerder als uitnodiging dat je voortaan even een argument of 2/3 erbij geeft. (meer is natuurlijk altijd beter :)))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ik heb ook mijn eigen mening hoor, maar soms heb je een reactie gemod, en later geven anderen hier goede argumenten waarom hij anders zou moeten zijn, en dan verander je je mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

yannickie111 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:32:
ik heb ook mijn eigen mening hoor, maar soms heb je een reactie gemod, en later geven anderen hier goede argumenten waarom hij anders zou moeten zijn, en dan verander je je mening.
Dus jij vindt de mening van Dirkw, dat het Bazilfunk alleen maar is bedoeld om HTC te trollen, een valide mening, alhoewel dit alleen maar een onderbuikgevoel is zover ik kan zien?
Een van zijn (bazilfunk that is) reacties stelt namelijk via de link ook Apple in een ongunstig daglicht en iedereen weet toch dat Bazilfunk een Apple-fanboy in optma forma is! Dan kan dit toch nooit een haatcampagne tegen HTC zijn? Of zou Bazilfunk opeens afgestapt zijn van zijn geliefde Apple en dat nu ook gaan schofferen?

Ik blijf erbij dat de eerste reactie over de posts van bazilfunk heel erg tegen het persoonlijke aanligt. Dit mede door de link naar zijn profiel/gallery. Zoals eerder al eens in dit topic aangedragen: beoordeel een reactie op wat deze is en niet op de persoon! Dat wordt nu even te veel gedaan!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
yannickie111 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:32:
Maar als nog draag je dan zelf geen argumenten aan om je mening sterk te maken. Dan heb je dus eigenlijk een verhaaltje van: "Ik vind dat het beste omdat hij dat zegt" en zeg eerlijk, zoiets wil je niet. Komt eerder gezegd over als 'kont kruiper' (no offence) of mening-loos.

Graag toch wat argumenten waarom jij dat dan vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik beoordeel niet op de persoon, ik herken de naam Bazilfunk niet als Apple fanboy. Wat ik zie is een reeks reacties die, zonder klaarblijkelijke aanleiding, de naam van HTC door het slijk halen. Dit heeft als schijnbaar doel felle reacties voor of tegen HTC uit te lokken.
Dit is ook de typische eigenschap van een troll: een reactie plaatsen, met of zonder valide argumenten, met als doel flames uit te lokken. Aangezien deze intentie meestal niet is te bewijzen, tenzij de poster die toegeeft, is het identificeren van een troll dus meestal gebaseerd op onderbuikgevoelens.
In dit geval zie ik twee aanleidingen om dit een troll te noemen: er is ten eerste totaal geen aanleiding voor deze reacties en ten tweede blijft hij doorschoppen tegen HTC op een verachtende toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Heb je deels gelijk in inderdaad. Maar om daarom nou al zijn reacties van even op een -1 te zetten vind ik persoonlijk wel te ver gaan, hoogstens geef ik hem voor die posts een 0 maar daar blijft het ook bij. Het lijkt mij trouwens stug dat hij een 'flame-war' wil hebben zoals je zelf ook al aangeeft. Maar dan had die wel een ander bericht er kunnen neerzetten en dan kon die het ook in 1x kon verwoorden. Scheelde ons toch wel weer een aantal berichtjes.

Het lijkt mij dat hij wilt duidelijk maken wat hij van de desbetreffende telefoon vindt. In dit geval is dat dus van het merk HTC. Dat hij het krom aanpakt dat kan ik niet helpen, maar om hem voor zijn mening nou een -1 te geven..

@OT:
boratnl in 'nieuws: Jobs: geen tethering mogelijk tussen iPhone en iPad' - Verdient een 0 in mijn ogen.. Hij heeft het bericht te snel gelezen en heeft daarom totaal geen meerwaarde.
Qorne in 'nieuws: Jobs: geen tethering mogelijk tussen iPhone en iPad' - Kan iemand mij uitleggen waarom deze een +2 heeft gekregen? Snap wel dat Steve Jobs een antwoord geeft op de e-mail maar om de poster daar nou een +2 voor te geven.. Hoogstens een +1 van mij.
jjkewl in 'nieuws: Jobs: geen tethering mogelijk tussen iPhone en iPad' - Het was even zoeken voor mij maar eindelijk een kandidaat gevonden voor een -1. Kinderachtige gedrag altijd met hun M$..
Damic in 'nieuws: Xs4all verhoogt adsl-snelheden in tweede kwartaal' - Een -1 lijkt me niet terrecht. Hij stelt gewoon een vraag en domme vragen bestaat niet (alleen maar domme antwoorden), dus graag een kickje naar 0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Manuel schreef op zondag 07 maart 2010 @ 20:22:
Heb je deels gelijk in inderdaad. Maar om daarom nou al zijn reacties van even op een -1 te zetten vind ik persoonlijk wel te ver gaan, hoogstens geef ik hem voor die posts een 0 maar daar blijft het ook bij. Het lijkt mij trouwens stug dat hij een 'flame-war' wil hebben zoals je zelf ook al aangeeft. Maar dan had die wel een ander bericht er kunnen neerzetten en dan kon die het ook in 1x kon verwoorden. Scheelde ons toch wel weer een aantal berichtjes.

Het lijkt mij dat hij wilt duidelijk maken wat hij van de desbetreffende telefoon vindt. In dit geval is dat dus van het merk HTC. Dat hij het krom aanpakt dat kan ik niet helpen, maar om hem voor zijn mening nou een -1 te geven..
Als hij zijn mening in een enkele post had verwoord dan had ik hem waarschijnlijk een 0 voor offtopic gegeven. Juist het gegeven dat hij blijft doorschoppen in 5 verschillende reacties is voor mij de reden om ze allemaal op -1 te zetten.
@OT:
boratnl in 'nieuws: Jobs: geen tethering mogelijk tussen iPhone en iPad' - Verdient een 0 in mijn ogen.. Hij heeft het bericht te snel gelezen en heeft daarom totaal geen meerwaarde.
Die post is inderdaad irrelevant en dus een 0.
Qorne in 'nieuws: Jobs: geen tethering mogelijk tussen iPhone en iPad' - Kan iemand mij uitleggen waarom deze een +2 heeft gekregen? Snap wel dat Steve Jobs een antwoord geeft op de e-mail maar om de poster daar nou een +2 voor te geven.. Hoogstens een +1 van mij.
Het gaat in op een heel belangrijke eigenschap van de iPad: zijn accuduur. Het heeft inderdaad niks met de tethering te maken, maar de bevestiging die hij daar geeft is belangrijk genoeg om hem toch een +2 te geven.
jjkewl in 'nieuws: Jobs: geen tethering mogelijk tussen iPhone en iPad' - Het was even zoeken voor mij maar eindelijk een kandidaat gevonden voor een -1. Kinderachtige gedrag altijd met hun M$..
Het valt me dik mee dat je moest zoeken voor een -1, ik had flamewars verwacht bij dit onderwerp. Maar dit is er inderdaad een.
Damic in 'nieuws: Xs4all verhoogt adsl-snelheden in tweede kwartaal' - Een -1 lijkt me niet terrecht. Hij stelt gewoon een vraag en domme vragen bestaat niet (alleen maar domme antwoorden), dus graag een kickje naar 0 :)
Offtopic, duidelijk irrelevant, maar inderdaad nog niet ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

eoskam in 'nieuws: Webwinkel VS levert 300 vervalste Core i7 920-cpu's aan klanten'
Ik vind het een geslaagde grap, dus +1, wat ook in de modfaq staat.
+1-reacties bevatten kennis die bij het grote publiek aanwezig is. Ook interessante vragen en geslaagde grappen kunnen op dit niveau ingedeeld worden
Zeker niet de +2 en zelfs +3 die velen gegeven hebben dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
eoskam in 'nieuws: Webwinkel VS levert 300 vervalste Core i7 920-cpu's aan klanten' is geen +2 of +3, het is een geslaagde grap en dus een +1. De 17 +3's en de 30 +2's zijn onterecht, al kan ik het begrijpen een zeer geslaagde grap op +2 te zetten, de +3 mogen imo toch echt wel nagekeken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

+2 en +3 is inderdaad (veel) te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Zartok schreef op maandag 08 maart 2010 @ 13:59:
eoskam in 'nieuws: Webwinkel VS levert 300 vervalste Core i7 920-cpu's aan klanten' is geen +2 of +3, het is een geslaagde grap en dus een +1. De 17 +3's en de 30 +2's zijn onterecht, al kan ik het begrijpen een zeer geslaagde grap op +2 te zetten, de +3 mogen imo toch echt wel nagekeken worden.
ja, van mij een +1.
Hij is ontopic, dus +1.
Maar niet informatief (+2) en al helemaal geen must read (+3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Zartok schreef op maandag 08 maart 2010 @ 13:59:
idd veel te hoog
+1 is max

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prototype666 in 'nieuws: Webwinkel VS levert 300 vervalste Core i7 920-cpu's aan klanten'

Wat mij betreft draagt deze echt helemaal niks bij, en verdient ie een -1. Misschien kun je erover twisten dat de 0 waar hij nu op staat terecht is, maar er is zelfs een +3 aan uitgedeeld, wat keihard mismodden is...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik vond hem nog net op het randje en heb hem nog op 0 laten staan, maar inderdaad, die +3's zijn veel te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ja bedankt voor het melden, nu kan ik een sloot mails gaan sturen :X

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
magneet in 'nieuws: Microsoft trekt in juni stekker uit Windows Essential Business Server'

is imho geen +2 voor de oneliner wat tevens een open deur intrapt :X

Ik heb geen modstatus, doe ik expres niet... ik ben biased :+

[ Voor 11% gewijzigd door LuckY op 08-03-2010 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dan geef je hem toch een +1? :P

Ja ik was de eerste die lager dan een +2 gaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:20:
Prototype666 in 'nieuws: Webwinkel VS levert 300 vervalste Core i7 920-cpu's aan klanten'

Wat mij betreft draagt deze echt helemaal niks bij, en verdient ie een -1. Misschien kun je erover twisten dat de 0 waar hij nu op staat terecht is, maar er is zelfs een +3 aan uitgedeeld, wat keihard mismodden is...
ja, ik vind hem echt een -1, ongewenst, voegt totaal niks toe aan dit topic.
een 0 zou ik nog mee kunnen leven, maar alles daarboven is echt te hoog.

edit:
LuckY schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:36:
magneet in 'nieuws: Microsoft trekt in juni stekker uit Windows Essential Business Server'

is imho geen +2 voor de oneliner wat tevens een open deur intrapt :X

Ik heb geen modstatus, doe ik expres niet... ik ben biased :+
+1 lijkt me prima voor die post.
waarom meld je je dan niet aan voor modtsatus?

[ Voor 27% gewijzigd door yannickie111 op 08-03-2010 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Laatst online: 21-09 20:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van mij krijgt ie een 0, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen die eeuwige wc-eend zat zijn. Verder is het nogal een inkoppertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tsja, de reactie is al minstens 10x eerder langsgekomen in het topic, inclusief uitleg waarom de stelling onjuist is.

Als mensen dan nog identieke posts blijven posten is dat imho ongewenst. Niemand zit te wachten op 100 posts die hetzelfde zeggen.

Daarnaast is dat geleuter over WC-Eend zo 1990. Tijd dat de poster zijn klok eens 20 jaar later zet...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Tja, daarmee vind ik het nog geen -1. Een 0, irrelevant, is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Een paar reacties die ik kansloos vind,of laten we het maar op té offtopic houden, -1 van mij dus.
Verwijderd in 'nieuws: Indiase telefoon werkt op AAA-batterij'
Tropical_Daddy in 'nieuws: Indiase telefoon werkt op AAA-batterij'
BlueLed in 'nieuws: Indiase telefoon werkt op AAA-batterij'

Bij de volgende 2 zou je misschien nog een 0 kunnen overwegen,al is er inhoudelijk ook maar weinig wat nog enigzins goedmaakt. Hier heb ik ook een -1 gegeven.
psyBSD in 'nieuws: Indiase telefoon werkt op AAA-batterij'
Redneckerz in 'nieuws: Indiase telefoon werkt op AAA-batterij'

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die laatste twee houd ik toch nog wel op 0, die eerste drie zijn inderdaad niet meer dan een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Staat nu op -1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Grapjes mogen wel wat vaker op +1 wat mij betreft maar hier eens :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik vond de laatste wel een goede grap en heb hem daarom +1 gegeven. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Ghost Dog op 08-03-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Kixtart schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:49:
Grapjes mogen wel wat vaker op +1 wat mij betreft maar hier eens :)
Daar ben ik het nu niet mee eens.
In de faq staat niets over grapjes icm +1.

"wat mij betreft" is erg leuk voor jou, maar dat staat totaal los van de mod-faq :)
Lees hem nog eens door zou ik zeggen, voordat we mensen mis-moderatiegedrag aan gaan praten. De topics lopen al hard genoeg as it is ;)

Tenzij iemand de mod-faq aan wil passen natuurlijk..

edit: hmm, als er nergens staat dat het niet mag.... dan zal het wel mogen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Faust op 08-03-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Faust schreef op maandag 08 maart 2010 @ 22:03:
[...]

Daar ben ik het nu niet mee eens.
In de faq staat niets over grapjes icm +1.

"wat mij betreft" is erg leuk voor jou, maar dat staat totaal los van de mod-faq :)
Lees hem nog eens door zou ik zeggen, voordat we mensen mis-moderatiegedrag aan gaan praten. De topics lopen al hard genoeg as it is ;)

Tenzij iemand de mod-faq aan wil passen natuurlijk..

edit: hmm, als er nergens staat dat het niet mag.... dan zal het wel mogen :P
Zie een paar posts van mij terug.
In de modfaq staat:
+1-reacties bevatten kennis die bij het grote publiek aanwezig is. Ook interessante vragen en geslaagde grappen kunnen op dit niveau ingedeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Dit is een reactie van Ghost Dog iets verder naar boven, hij heeft een stukje gequote uit de FAQ.
Ghost Dog in "Het kleine-mismoderatietopic deel XVI"

Voor de rest is het maar net wat je grappig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Fipo de clown:
Verwijderd in 'nieuws: Spire introduceert Thermax Eclipse II-koeler'

-1 dus.

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 09-03-2010 12:04 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Nog een mislukte fipo ook 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:47
ik sta toch te kijken van mijn ongewenst moderatie op:

nieuws: Microsoft verandert algoritme browserkeuzescherm na kritiek

ik ben verder geen bewuste first poster en zie daar het plezier ook niet van in, ik was gewoon deze keer de eerste. Moet ik blijkbaar daar over Cola gaan praten om een betere score te ontvangen, want zoals de FAQ aanggeeft vind ik dit niet werkelijk te beoordelen als sociaal onaangepast gedrag of nutteloze first posts, het is gewoon mijn mening over het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
vlaaing peerd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:20:
ik sta toch te kijken van mijn ongewenst moderatie op:

nieuws: Microsoft verandert algoritme browserkeuzescherm na kritiek

ik ben verder geen bewuste first poster en zie daar het plezier ook niet van in, ik was gewoon deze keer de eerste. Moet ik blijkbaar daar over Cola gaan praten om een betere score te ontvangen, want zoals de FAQ aanggeeft vind ik dit niet werkelijk te beoordelen als sociaal onaangepast gedrag of nutteloze first posts, het is gewoon mijn mening over het artikel.
die link is naar het hele nieuwsartikel, maar het gaat dus over deze post neem ik aan.
vlaaing peerd in 'nieuws: Microsoft verandert algoritme browserkeuzescherm na kritiek'
ik heb een 0 gegeven.
Is niet echt ongewenst, al kan ik me best voorstellen dat sommige mods het wel -1 vinden.

edit: er zijn nog heel wat tikjes nodig om hem van de -1 af te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door yannickie111 op 09-03-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
yannickie111 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:39:
[...]

ja, beetje mislukt is ie wel ja.
-1.
Dat is gewoon een reactie van: 'Kijk hoe snel ik ben met posten', is vaak altijd een -1 waard zoals je wel mocht weten als je al langer de Moddereters volgt. :)
Is niet echt ongewenst, al kan ik me best voorstellen dat sommige mods het wel -1 vinden.
Kun je ook waarom dan wel niet, dat mis ik nog steeds. (Beargumenteerde meningen zijn het leukste om te lezen)

vlaaing peerd in 'nieuws: Microsoft verandert algoritme browserkeuzescherm na kritiek' - Is dan ook geheel onterecht beoordeeld als je het mij vraagt. Dit omdat hij gewoon zijn mening uit over dit, waarom deze off-topic of zelfs ongewenst is snap ik dus ook niet.

Het lijkt net op een stelletje mee-modders die net als de eerste(n) even een -1 hebben gegeven.

offtopic:
Verder moet ik het ook eens zijn met de poster. Internet Explorer is een eigen product van Microsoft en nog zit de concurrent daar over te klagen dat Microsoft Internet Explorer nog steeds in het rijtje voorkomt. Wees dan meteen eerlijk en laat ze zeggen dat ze liever geen Internet Explorer er tussen zien staan..

ArminvB in 'nieuws: Microsoft verandert algoritme browserkeuzescherm na kritiek' - [sarcasm]Dat is pas een goede reactie.. Die verdient simpelweg een +3 vanwege de goed beargumenteerde post.. [/sarcasm] Om even eerlijk te zijn vindt ik deze reactie nog niet eens een 0 waard. Een -1 van mij.

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft verandert algoritme browserkeuzescherm na kritiek' - Lijkt mij ook gewoon on-topic, waarom deze dan ook als off-topic wordt beschouwt is en blijft bij mij een vraag.

sjanssen15 in 'nieuws: Microsoft verandert algoritme browserkeuzescherm na kritiek' - Wat is het snel posten zonder te lezen ook goed voor het gemiddelde van de ratings. Een -1 van mij, dit vanwege de meerwaarde van de reactie en het nut er achter.

TERW_DAN in 'nieuws: Microsoft verandert algoritme browserkeuzescherm na kritiek' - Wat is hier zo off-topic aan? Hij beantwoordt perfect de vraag van de vorige poster. Dus een +1 van mij.

CM0102 in 'nieuws: Microsoft verandert algoritme browserkeuzescherm na kritiek' - Eigen mening, goed beargumenteert, verdient een +1 van mij.

HAL 9000 in 'nieuws: Microsoft verandert algoritme browserkeuzescherm na kritiek' - Ik vind het op de man spelen nog steeds niet iets wat mag.. Een 0 van mij dus. Diegene die hier een on-topic voor geven mogen het berichtje maar eens goed mogen nalezen.

HAL 9000 in 'nieuws: Microsoft verandert algoritme browserkeuzescherm na kritiek' - Waarom toch altijd op de man spelen! Dat het verhaal meerdere kanten heeft vind ik kunnen maar om dan diegene voor iemand uit te maken die nergens verstand van heeft vind ik weer wat te ver gaan. Een 0 van mij omdat de reactie verder nog was aangevuld, anders had die een -1 gekregen.

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft verandert algoritme browserkeuzescherm na kritiek' - Wat is hier nou zo ongewenst aan? Het is gewoon normaal Nederlands dus waarom die een -1 verdient is en blijft mij een raadsel.

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft verandert algoritme browserkeuzescherm na kritiek' - De ene-laatste voor nu uit deze reeks. Deze verdient een 0 omdat er als nog geen beargumenteerde mening bijstaat en precies hetzelfde zegt als X aantal anderen in het nieuwsitem.

ArnoutV in 'nieuws: Microsoft verandert algoritme browserkeuzescherm na kritiek' - De laatste... Leuk geprobeerd maar als nog een 0. :)
edit: er zijn nog heel wat tikjes nodig om hem van de -1 af te krijgen.
Waar denk je dat dit topic voor is ;)

Kijken of ik vanavond eens wat meer tijd heb. Kan dan nog eens wat posts zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Relief2009 in 'nieuws: 'Apple weigert applicaties die met een template gemaakt zijn''

Is dat niet gewoon een -1 ipv een 0? En die +2 is al helemaal te bizar.

Is gewoon moderatiegeleuter zonder verdere inhoud, en is zwaar offtopic.

ikmattie in 'nieuws: 'Apple weigert applicaties die met een template gemaakt zijn''

Ook dat is geen +1 of zelfs +3 (!!!) waard... (edit: zojuist is er nog een 2e +3 bijgekomen....)

[ Voor 29% gewijzigd door wildhagen op 09-03-2010 19:26 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Manuel schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:22:
vlaaing peerd in 'nieuws: Microsoft verandert algoritme browserkeuzescherm na kritiek' - Is dan ook geheel onterecht beoordeeld als je het mij vraagt. Dit omdat hij gewoon zijn mening uit over dit, waarom deze off-topic of zelfs ongewenst is snap ik dus ook niet.

Het lijkt net op een stelletje mee-modders die net als de eerste(n) even een -1 hebben gegeven.
Ho maar! Het is niet omdat deze post niet rechtstreeks via de moderatierichtlijnen-maalmolen naar beneden gehaald wordt dat we het daarom maar moeten slikken. Die post voegt helemaal niks toe. Het is zelfs frustrerend om te lezen dat er wééral iemand is die niet begrijpt wat de bedoeling is van de gehele opzet van dat browserkeuzescherm. Meningen mogen er zijn, ok. Maar ik vind niet dat alle meningen even veel waard zijn. Mensen die zich enkel maar vragen stellen bij iets waarover ze infeite het fijne niet weten en dus de zijde van het "slachtoffer" kiezen (wink wink, meneer wildhagen) zonder zelf even moeite te doen om op te zoeken via het internet, of om verstaanbare, verklarende posts bij hetzelfde nieuwsitem door te lezen of om zelfs nog maar na te denken, ja, die verdienen in mijn ogen helemaal geen +1 ontopic. Een +0 of zelfs -1, kwestie ze te laten merken dat zulke reacties evenmin gewenst zijn.

Dus, alle posts in microsoft topics aangaande de EU-inmenging in het browsergebeuren die beginnen met "ik begrijp helemaal niet waarom microsoft dit moet doen, pure pesterij!" gaat bij mij steevast op 0, en als ik een greintje platvloersheid of andere redenen kan terugvinden meteen op -1. Zulke dertien-in-een-dozijn-van-het-cafévolk-niveau-meningen horen niet thuis op tweakers, waar een mens normaal gezien zou moeten bijleren.

Was het leuk om mijn gefundeerde mening te lezen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Heel fijn inderdaad, lang geleden dat ik zo'n post heb gelezen. Petje af. :) Maar zal er dan ook even op ingaan.

Zoals je wellicht weet hebben ze daar al een poos geleden een extra categorie toegevoegd zoals jij hem nu ook beschrijft, namelijk Irrelevant / Offtopic. Het is namelijk een normale vraag en niet één die gebash / geflame of weet ik allemaal voor slechts uitnodigt. Het is dus een normale valide vraag van iemand die het niet weet. Als ik iedereen een -1 moest geven voor iemand die het niet weet dan geef ik heel wat -1tjes en dat gaat dan resulteren in mijn permissie verliezen voor het modereren. :)

Maar om even dieper op je mening in te gaan.. In jouw geval zoals jij het nu beschrijft zou iemand het al vanaf het begin dit moeten volgen mogen ze in feite reageren. Je hebt ook personen zoals ik die het allemaal even het petje te boven gaat, maar daarom mag de gebruiker nog wel reageren. Natuurlijk kan er een vraag instaan maar dan zet je zoiets op een 0, of zelfs als het een goede vraag is mag die zelfs naar een +1.

Dus vind je eigenlijk een beetje te overdreven reageren voor een -1. Als er nou een leuke belediging in stond wou ik me stil houden maar het betreft alleen maar één hele simpele vraag die je simpel kan beantwoorden met een quote uit de vorige post. Als je het op een ander moet laten aankomen komt er toch niets van zoals iedereen wellicht weet.

Verder spreek je jezelf een beetje tegen, namelijk met deze zin:
"ik begrijp helemaal niet waarom microsoft dit moet doen, pure pesterij!" gaat bij mij steevast op 0, en als ik een greintje platvloersheid of andere redenen kan terugvinden meteen op -1
Verder zou ik graag de andere redenen dan ook willen weten. :)

Hopelijk heb je van mijn reactie genoten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Gohja, ik vind het na een tijd vermoeiend als er telkens iemand de spreekwoordelijke deur komt platwalsen met de vraag "EN WAAROM DAN WEL?" terwijl ze dat zelf evengoed kunnen opzoeken zonder er anderen mee lastig te vallen. Dat getuigt van een zekere luiheid, negatief in mijn ogen.

Voort is een -1 voor zulke reacties inderdaad te laag, maar ik zeg dan ook dat ik dat enkel doe als ik er een reden toe kan vinden, niet omdat ze zomaar hun luie mening neerpoten. Neem nu dat ze er ondertussen nog wat rants of flames richting andere bedrijven bijgooien, of onder de gordel uithalen naar bepaalde groepen, dan is dat voor mij genoeg om het van 0 naar -1 te laten zakken, want zo'n posts dienen enkel maar tot het kanaliseren van een opwelling van onverklaarbare woede die opwelt bij de persoon die de nieuwspost net gelezen heeft, gewoon omdat die het niet volledig, verkeerd, of helemaal niet begrijpt. Zeer irrelevant en tevens vermoeiend voor de mensen die zulke vragen proberen te beantwoorden met onderbouwingen en een muur van tekst, want als ze dat voor elke vraag opnieuw zouden moeten doen, dan is de balans van inzet niet gelijk verdeeld, en dat is wél iets waarnaar gestreefd moet worden, imo.

Een goeie tip op de frontpage zou zijn: "als je wil vragen wat de aanleiding of reden is van hetgeen in de nieuwspost wordt vermeld, zoek het dan op of lees de al aanwezige reacties in plaats van direct naar het inputveld te gaan en daar je vraag neer te vlammen."

Kritische vragen zijn trouwens fijn, hoor, maar als ze telkens blijven terugkomen en als ze door mensen met een achtergrond in de stof van die vraag zien dat die vraag infeite nogal een luie is, dan begint dat na een tijd ambetant te worden. Zoals een kind dat stomme vragen blijft stellen, afin een beetje toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In deze post in het nieuwe Cisco hardware news item neemt iemand zich niet al te serieus. Ik weet dat de +1 grappig al heel lang niet meer bestaat, maar deze hoort wat mij betreft toch echt op minimaal 1 hoor. :D

Heb hem een 2 gegeven om hem wat op te krikken. Kan het nog door de beugel of zijn we bij T.net zo langzamerhand te serieus aan het worden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Gewoon naar +1 modden, doe het even volgens de regeltjes ^^
@DevilsProphet: Ik moet zeggen dat ik het nu 100% met je eens ben. :) Zal vanmiddag eindelijk weer eens on-topic gaan en weer op mismods op jacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:42:
In deze post in het nieuwe Cisco hardware news item neemt iemand zich niet al te serieus. Ik weet dat de +1 grappig al heel lang niet meer bestaat, maar deze hoort wat mij betreft toch echt op minimaal 1 hoor. :D

Heb hem een 2 gegeven om hem wat op te krikken. Kan het nog door de beugel of zijn we bij T.net zo langzamerhand te serieus aan het worden? :)
Overcompenseren mag niet en een +2 is te hoog voor een grap, dus gewoon een +1 geven. Als dan het grootste deel van de mods het niet met je eens is heb je gewoon pech gehad, je mag niet gaan valsspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n sterke grap vind ik het niet, wat mij betreft krijgt ie een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

nowherebound123 in 'nieuws: Intel wil smartphones voorzien van sensor om luchtkwaliteit te bewaken'

+1? +3 zelfs? Zullen we d'r gewoon maar een nulletje (0) van maken?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom heeft deze post
Verwijderd in 'nieuws: Oud-Sun-baas: Steve Jobs dreigde met rechtszaak'
een zo negatieve score ?
Ik ben het niet eens met het geschrevenen maar ik zie niet in waarom er een negatieve score staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Het is inderdaad behoorlijke onzin wat daar staat, maar het lezen als een flame zoals sommige mensen duidelijk doen gaat mij ook te ver. Dit kan prima als irrelevant op 0 staan.

Alhoewel het me nu opvalt dat de reactie er heel kort na het artikel is neergezet, er kan dus eerst wel een flame of een fipo hebben gestaan.

[ Voor 29% gewijzigd door Dirk op 10-03-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik vind het toch wel een redelijke flame naar Microsoft en !Apple meuk.
Van mij heeft hij nu -1, maar als jij mij kan overtuigen wordt dat misschien anders. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Laatst online: 30-11-2023
met die 150 x -1 gaat de score toch niet meer veranderen :P
en ik vind het wel een -1, totaal irrelevant en dan nog ene flame richting MS
terechte -1

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:35:
Waarom heeft deze post
Verwijderd in 'nieuws: Oud-Sun-baas: Steve Jobs dreigde met rechtszaak'
een zo negatieve score ?
Ik ben het niet eens met het geschrevenen maar ik zie niet in waarom er een negatieve score staat.
Het is een troll. Daarnaast is de reactie minimaal 4x ge-edit, mogelijk vaker (ik heb 4 verschillende versies van de post gezien). De eerste drie versies vsn de post waren nog heftiger qua trollerigheid dan hij nu is, maar ook nu vind ik het nog steeds een troll.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mwah. dat soort reacties zijn voor Faust heel normaal hoor, vrijwel al zijn reacties bevatten trolls en/of flames van dit type.

Zie bijvoorbeeld ook Faust in 'nieuws: Ontwerper van de Xerox Alto wint Turing Award' die inhoudelijk nergens op slaat en ook nog een onjuist is (de beschuldigingen waren immers onterecht). Ook dat is een -1, die +1 kan imho wel een onderzoek gebruiken.

[ Voor 56% gewijzigd door wildhagen op 11-03-2010 08:31 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit toch wel grenzen aan -2, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Voor de duidelijkheid: ik ook hoor :)

Ik meldde alleen dat het een reactie is die je, gezien het verleden, kan verwachten van deze poster.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:55

botoo

💀 too old to die young

Imho is Faust niet op z'n plaats bij T.net, met z'n repeterende WWII argumenten kan 'ie wmb beter ergens anders z'n 'argumenten' spuien.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:48:
[...]

Het is een troll. Daarnaast is de reactie minimaal 4x ge-edit, mogelijk vaker (ik heb 4 verschillende versies van de post gezien). De eerste drie versies vsn de post waren nog heftiger qua trollerigheid dan hij nu is
Wil je die versies hier posten ajb. Graag lees ik een onderbouwing met feiten: "dat de eerste drie versies nog heftiger waren qua trollerigheid". Vziw waren het minieme aanpassingen en slaat jouw beschuldiging dat "ze nog heftiger qua trollerigheid waren" werkelijk nergens op. I could be wrong, maar ik kan m'n eigen edits niet inzien. Jij beschuldigt mij van iets: dus laat maar zien.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:58:
[...]

Wil je die versies hier posten ajb. Graag lees ik een onderbouwing met feiten: "dat de eerste drie versies nog heftiger waren qua trollerigheid".
Doe nou niet alsof je niet ge-edit hebt, meerdere malen, want ik heb het zelf gezien. En het staat notabene ook onder je post ook.

Eerste edit was al om 16:02, en om 16:04 of 16:05 nog een.

Als je ontkent dat je multiple edits gedaan hebt, sta je dus gewoon te liegen.

Minimale aanpassingen waren het ook al niet, want die hele derde alinea is er pas bij de latere edits bijgekomen. Een edit van >50 procent van de totale reactie dus, dat is niet bepaald miniem.

En dat het een troll is hoef ik niet te onderbouwen, lees de Moderatie-FAQ maar eens door, daarin staat uitgelegd waarom je post een troll is.

Je doet allerlei beschuldigingen van stelen, zoder enige onderbouwing en bewijsmateriaal. Dat noemen we nu een eenvoudige troll. Beschuldigingen uiten is tot daar aantoe, maar ondebouw ze dan ook door bewijsmateriaal aan te leveren.

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 11-03-2010 10:08 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:07:
[...]

Doe nou niet alsof je niet ge-edit hebt, meerdere malen, want ik heb het zelf gezien. En het staat notabene ook onder je post ook.

(...)

Als je ontkent dat je multiple edits gedaan hebt, sta je dus gewoon te liegen.

Minimale aanpassingen waren het ook al niet, want die hele derde alinea is er pas bij de latere edits bijgekomen. Een edit van >50 procent van de totale reactie dus, dat is niet bepaald miniem.
Nou maak je weer een mooie beschuldiging. Nergens ontken ik dat ik niet de post niet aangepast heb: ik zeg zelfs: het waren minieme aanpassingen. Hoe jij er in leest dat ik ontken dat ik geen aanpassingen heb gedaan is echt een wonder.

Het gaat me erom dat jij beweert dat "ze nog heftiger waren qua trollerigheid". Toon maar aan.
Beschuldigingen uiten is tot daar aantoe, maar ondebouw ze dan ook door bewijsmateriaal aan te leveren
Met de bewering dat de post 3 edits binnen een paar minuten heeft gehad toon je niet je beschuldiging aan: "dat ze nog heftiger waren qua trollerigheid". Sterker nog dat de post binnen een periode van enkele minuten is ge-edit maakt het bovendien al heel redelijk: dan heeft de bewuste 1e-3e versie slechts enkele minuten op de FP gestaan - en niet een kwartier of halfuur oid.

Maar ik wil graag je bewijsmateriaal zien: dat die posts "nog heftiger qua trollerigheid waren". Dat heb je nog steeds niet gedaan.

Zoals ik al zei: I could be wrong, maar vziw is dat niet het geval. En zoals jij al zegt beschuldigingen moet je onderbouwen. Dat is het enige wat ik vraag. Post die edits hier maar of ze werkelijk "nog heftiger qua trollerigheid waren". Niets minder niets minder d:)b

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een edit van >50 procent is niet miniem, dat is enorm.

Maar ook al had je hem niet ge-edit, was dit nog overbodig geweest, want ook in zijn huidige vorm is het een flinke troll. Hij is dus gewoon goed gemodereerd!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:48:
[...]

Het is een troll. Daarnaast is de reactie minimaal 4x ge-edit, mogelijk vaker (ik heb 4 verschillende versies van de post gezien). De eerste drie versies vsn de post waren nog heftiger qua trollerigheid dan hij nu is, maar ook nu vind ik het nog steeds een troll.
Ik vind het nu geen troll. Heel veel mensen vinden dat Apple mooie dingen maakt en dat anderen dat vaak kopieren. Dat is een opinie die redelijk veel volgers heeft. En dat mag best gezegd worden. Ook al vind ik het zelf niet correct (ok al omdat Apple ook van alles jat).

Ver is iets 95% van die 150 x -1 is na de eerste edits toegevoegd (de eerste edits waren vlak na de originele post en op zich is het goed als iemand snel zijn post verbetert).
De post zoals die nu is is veel eerder een nul dan een -1 maar blijkbaar is papagaaimodden weer in en wordt dat van hier uit zelfs ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:43:
[...]

Ik vind het nu geen troll. Heel veel mensen vinden dat Apple mooie dingen maakt en dat anderen dat vaak kopieren. Dat is een opinie die redelijk veel volgers heeft. En dat mag best gezegd worden. Ook al vind ik het zelf niet correct (ok al omdat Apple ook van alles jat).
Dat deel maakt het geen troll, dat ben ik helemaal met je eens!

Wat het een troll maakt is de beschuldiging dat er gestolen word (WP7S, Zune etc), zonder enige onderbouwing. En dát is niet de bedoeling, want je moet zo'n stevige beschuldiging toch echt met bewijsmateriaal onderbouwen.

En let wel, die beschuldiging stond er al vanaf het begin, dus vóór de vele edits die er gemaakt zijn.

In deze vorm is het smaad en/of laster, en dat is iets wat bij wet strafbaar is. Ongewenst -> -1 dus!

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 11-03-2010 10:58 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
zonder enige twijfel -1.
als ik een -2 zou kunnen geven, zou ik dat meteen doen.
wat wil faust hier nou weer mee bereiken? |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Wat moet je eigenlijk doen om je reactiemogelijkheid op de FP uitgeschakeld te krijgen? Faust loopt alleen maar te vervuilen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaapoes in 'reviews: Intel Core i7 980X: een zeskoppig monster'

Hij is de derde al die in de reacties vraagt waarom Supreme Commander niet getest wordt. Een triplepost is wat mij betreft een -1 waard, wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

3e?
Eerder 5e ofzo...
Vervuiling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

MrAngry schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:04:
Wat moet je eigenlijk doen om je reactiemogelijkheid op de FP uitgeschakeld te krijgen? Faust loopt alleen maar te vervuilen.
Tegen een ban oplopen. En Faust loopt al tijden op het randje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Het was als reactie op iemand die zei dat ik Turing dankbaar moet zijn omdat hij mogelijk het einde van de 2e wereld oorlog bespoedigd heeft.
Mijn reactie was het ultieme tegenargument :)

(mijn opa heeft overigens in de 2e wereld oorlog gevochten, niet aan de SS kant gelukkig :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Het jammere is dat Faust soms best wel grappige reacties heeft, alleen blijken er keer op keer mensen te zijn die er de humor niet van inzien (soms terecht, zoals in dit specifieke geval) of omdat Faust zijn reputatie een beetje tegen heeft en er op naam gemod wordt.

En een andere kant van het verhaal is dat mensen steeds maar weer (ook hier) op zijn slechte reacties reageren, wat Faust zelf waarschijnlijk weer ronduit lachwekkend vind.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.