Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:41
wittekat schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 12:49:
zojuist een 46hx700 bij plattetv.nl gekocht: 1400,- (voorraad)... ben benieuwd!
Veel plezier ermee, ik ben er in ieder geval super tevreden mee!

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 16:37
Komt de 46HX700 nu ineens weer overal op voorraad nu ik m net bij de mediamarkt heb geannuleerd ? :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittekat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 14:41

wittekat

tja denk je dan

volgens mij niet. zijn nog steeds zware leveringsproblemen heb ik gehoord, las van de week hier iets dat ze misschien gingen stoppen met het model.

Maar ik ben nu al vanaf december bezig om een tv te kopen, eerst de z5500 maar toen kwam de nieuwe serie. Vind de looks van de HX erg mooi, de NX zou ook een optie zijn maar ik ga niet 700,- meer betalen.

Bij plattetv.nl vond ik hem vandaag op voorraad en voor een nette prijs... vandaar ;)

tja denk je dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waiting
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-12-2021
dapluiz schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:16:
Komt de 46HX700 nu ineens weer overal op voorraad nu ik m net bij de mediamarkt heb geannuleerd ? :)
laten we het hopen.. :*)

[ Voor 80% gewijzigd door Waiting op 27-07-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helena
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-07 18:35
Ik zit nu even met een lastige keus uit:
  • HX800
  • NX800 (of eigenlijk de NX8)
  • NX700 (idem, NX7)
De HX800 is de enige 3D-versie en zo nieuw dat hij nog niet in de startpost staat.

Het prijsverschil is steeds 200 euro, dwz de hx800 is de duurste, de nx800 200 euro goedkoper, en de nx700 400 euro goedkoper dan de hx800. Wat zouden jullie kiezen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Van die schermen heeft de HX800 verreweg de beste beeldkwaliteit, met een aparte vorm van local dimming.

NX800/700 schelen heel weinig, vooral 200hz/100zh is het grootste verschil, maar daar merk je in praktijk weer niet zoveel van.

Ik zou zelf voor de HX800 gaan, omdat die er gewoon goed uitkomt in de reviews wat betreft 2d beeldkwaliteit. Voor de 3d moet je het sowieso nog niet doen... daar zijn de panasonic plasma's toch wel een stuk beter in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helena
Requiem19 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:36:
Voor de 3d moet je het sowieso nog niet doen... daar zijn de panasonic plasma's toch wel een stuk beter in.
Dank voor je reactie. Maar juist de 3D-optie doet me twijfelen. Is het probleem hardwarematig of kan een evt. firmware update hier nog iets aan verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er enig nieuws omtrent de 60lx900 wanneer deze uitkomt, mensen die op de Sony 3D dagen hebben ingetekend, hebben zij al enig nieuws ontvangen? Geruchten gaan ten ronde dat de tv eerst eind juli geleverd zou worden, maar dat dit is opgeschort naar medio half augustus???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:20
Hey, uit pure wanhoop zoek ik hier maar hulp: Ik heb een nieuwe KLD-40EX500 opgehangen in combinatie met een UPC HDTV mediabox. Probleem is, ik moet die UPC afstandsbediening gebruiken, maar de TV wil niet aangaan als ik UPC mediabox via de afstandsbediening opstart. Als ik de TV via de UPC afstandsbediening aanzet, dan blijft hij op analoog.

Ik zou graag willen dat als ik de UPC mediabox start, dat dan in ieder geval mijn TV weet dat hij naar HDMI (ingang 1) moet gaan. Instellingen in hoofdmenu van de TV mogen niet baten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Mday schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 21:24:
Hey, uit pure wanhoop zoek ik hier maar hulp: Ik heb een nieuwe KLD-40EX500 opgehangen in combinatie met een UPC HDTV mediabox. Probleem is, ik moet die UPC afstandsbediening gebruiken, maar de TV wil niet aangaan als ik UPC mediabox via de afstandsbediening opstart. Als ik de TV via de UPC afstandsbediening aanzet, dan blijft hij op analoog.

Ik zou graag willen dat als ik de UPC mediabox start, dat dan in ieder geval mijn TV weet dat hij naar HDMI (ingang 1) moet gaan. Instellingen in hoofdmenu van de TV mogen niet baten :(
*klok/klepel*

Heeft dat niet iets met de HDMI versie te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-10 13:15
Kan ook met de hdmi kabel te maken hebben. Ik heb dat ook eens gehad met een goedkope kabel (die mist 1 ader). Test eens met een kabel waarvan je zeker weet dat het werkt.

En je moet waarschijnlijk de optie nog wel even activeren in het menu van je TV en je digidoos.

[ Voor 22% gewijzigd door Pierz op 29-07-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-10 16:13
Zo, na het lezen van het frontpage artikel ben ik dus verliefd. Op de KDL-52NX800 wel te verstaan. :)

Na wat zoeken lijkt het erop dat eigenlijk niemand deze televisie in huis heeft. Klopt dit? Geen first hand ervaringen?

@ hieronder: merci!

[ Voor 4% gewijzigd door EQJim op 29-07-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
EQJim schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:21:
Zo, na het lezen van het frontpage artikel ben ik dus verliefd. Op de KDL-52NX800 wel te verstaan. :)

Na wat zoeken lijkt het erop dat eigenlijk niemand deze televisie in huis heeft. Klopt dit? Geen first hand ervaringen?
Lees dit maar eens door...

http://www.avforums.com/f...e-led-monolith-200hz.html

Conclusie: prima tv, die echter geplaagd wordt door backlight bleeding/consistency. (net als bijna alle andere edge-led tv's). Daarnaast is hij ook stuk duurder dan gelijkwaardige modellen, maar goed, hij is wel extreem mooi :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Laatst online: 15:20
Pierz schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 13:49:
Kan ook met de hdmi kabel te maken hebben. Ik heb dat ook eens gehad met een goedkope kabel (die mist 1 ader). Test eens met een kabel waarvan je zeker weet dat het werkt.

En je moet waarschijnlijk de optie nog wel even activeren in het menu van je TV en je digidoos.
Dank je, dat maakt de zaak duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10-2017
*SPAM*

[ Voor 97% gewijzigd door FeaR op 05-03-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stond ik gistere bij de MM in ede, voor de kdl-ex 600..

Verkoper FAIL

"Nee meneer dit model hebben wij alleen maar in doos staan en zijn niet vanplan om hem hier uit tehalen"
Aangezien ik mijn wederhelft bij had was dit dus echt wel wenselijk...

"Volgens de folder heeft de tv BE 3 en de verkoper weet mij te vertellen dat er ook nog motionflow en een ethernet aansluiting aanwezig is."

gelukkig net als een hoop mensen hier eerst een hoop research gedaan, dus het gesprek afgekapt.

Mensen pas dus op als je naar de MM in ede gaat, hier worden onwaarheden verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 08:10:
Moet toegeven, die typenummering is eigenaardig. Ze lanceren een nieuwe lijn met EX400, EX500, EX600 en EX700 maar de 400 en 600 zijn gewoon vorige generatie techniek in een nieuw jasje. 600 heeft dan nog Edge-LED. Maar die zitten wel in dezelfde lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien een geschikte muurbeugel voor de Kdl46hx700?
Graag niet al te duur.

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 08:10:

Verkoper FAIL

"Nee meneer dit model hebben wij alleen maar in doos staan en zijn niet vanplan om hem hier uit tehalen"
Aangezien ik mijn wederhelft bij had was dit dus echt wel wenselijk...

"Volgens de folder heeft de tv BE 3 en de verkoper weet mij te vertellen dat er ook nog motionflow en een ethernet aansluiting aanwezig is."

gelukkig net als een hoop mensen hier eerst een hoop research gedaan, dus het gesprek afgekapt.

Mensen pas dus op als je naar de MM in ede gaat, hier worden onwaarheden verkocht.
Ach, dat heb je bij elke MM, niks nieuws. Sommige verkopers weten veel en kunnen je een goede prijs geven, andere zijn vakantiewerkers die niks weten en niks mogen. Als de ene verkoper niet wil, vraag je gewoon een andere.

Nog een MM tip:
Als je het product in een webwinkel voor veel minder kan krijgen, geef dit dan aan aan de verkoper. Soms zakken ze dan zo ver met de prijs dat het niet meer de moeite is om online te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
pa3eia schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:13:
Er staat weer een update (M8715) klaar op de FTP.

ftp://ftp.vaio-link.com/PUB/TV/

73's Ton
Die folder is leeg op dit moment. Werkt de update overigens met alle tv's? Ik zie hem nog niet op de sony site bij mijn tv namelijk (40ex402).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-10 13:44
Dit gaat sowieso niet werken, via HDMI wordt hiervoor geen signaal meegestuurt, in tegenstelling tot bv. SCART. Ik heb deze vraag in het verelden ook al eens neergelegd bij Sony en zij gaven aan dat dit inderdaad niet kan; je zult zelf de input moeten kiezen. Mijn Sony (46HX700) onthoudt wel de laatste input....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:21
mawi schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:11:
[...]

Dit gaat sowieso niet werken, via HDMI wordt hiervoor geen signaal meegestuurt, in tegenstelling tot bv. SCART. Ik heb deze vraag in het verelden ook al eens neergelegd bij Sony en zij gaven aan dat dit inderdaad niet kan; je zult zelf de input moeten kiezen. Mijn Sony (46HX700) onthoudt wel de laatste input....
Is dat echt zo? Dan is HDMI dus eigenlijk in dat opzicht inferieur aan SCART. Ik vroeg me al af of ik een neppe kabel had gekocht of dat m'n TV het niet ondersteunde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-10 14:55
Volgens mij werkt dat via hdmi-cec. Daar gaan remote-control opdrachten over, maar volgens mij wordt dat ook gebruikt om apparaten op de juiste input te laten springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittekat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 14:41

wittekat

tja denk je dan

nou ik koop nooit mee wat bij plattetv.nl, wat een k*tzaak is dat. Eerst 3 dagen beloven dat m`n tv komt en nu is die ineens verkocht aan iemand anders.

tja denk je dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje_63
  • Laatst online: 13-04 22:38
Tijdens de actieperiode van de mediamarkt een 37ex500 aangeschaft, helaas gaf dit toestel wat storende bijgeluiden, afkomstig van de backlight, deze dus retour.... Beeld was overigens prima.... een hele verbetering tov mijn Philips 23PF9946 (een vroege LCD)

Als alternatief werd de 40ex600 voor een leuke prijs aageboden, echter bleek dat deze niet Ziggo gecertificeerd was (was een eis voor mij), dus nu de 40ex700 in huis gehaald. (prijs was nog € 30,- lager dan de laagste prijs in een webshop)

De installatie verliep voorspoedig, eerst zonder de CAM module erin de tv de geinstalleerd, vervolgens de module geplaatst met de smartcard en het grote genieten kon beginnen!. Kortom, zeer tevreden. Klein minpuntje...waarom steekt die CAM module nou zover uit? Steekt bijna buiten de behuizing van de tv. Vooral vanaf de zijkant gezien is dit storend. Ik denk dat ik maar even met zwarte tape in de weer moet gaan...valt hij in ieder geval minder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 11:09:
Weet iemand misschien een geschikte muurbeugel voor de Kdl46hx700?
Graag niet al te duur.

Alvast dank!
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen die last hebben van dat kraken (van de behuizing door warm worden/afkoelen) met de nieuwste EX700 of de EX500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:45
Volgens mij kun je elke beugel nemen die voldoet aan de VESA-standaard. Let natuurlijk ook op dat de beugel de afmeting van je tv ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-10 07:42
Helena schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:32:
[...]

Dank voor je reactie. Maar juist de 3D-optie doet me twijfelen. Is het probleem hardwarematig of kan een evt. firmware update hier nog iets aan verbeteren?
Dit zou ik ook graag weten.
Hoor nu veel Cross problemen kan dit opgelost worden dmv een update of gewoon wachten tot de volgende generatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eind mei heb ik een week een 40nx700 in bezit gehad. Deze heb ik weer teruggebracht, omdat er behoorlijke schaduwvlekken in het scherm zichtbaar waren.

Vanaf dat moment hou ik in de gaten of de problemen al zijn opgelost. Ik heb van de week nogmaals gekeken bij de Saturn en de 40 inch versie van de nx700 die ze hadden staan heeft nog steeds dezelfde problemen.

Zijn er al mensen te vinden die deze problemen niet meer hebben met de 40 inch versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb last van de vlekken (boven) in het scherm van m'n KDL-40NX700FW.
Aanstaande woensdag komt er een monteur om een nieuw paneel te plaatsen.

Andere problemen kwamen mij ook al bekend voor, met name het probleem met de Ziggo HD digitale module. Deze liet ook bij mij enkel NED1 HD zien. Na wat gerommel en gedoe had ik het op de een of andere manier toch in orde uiteindelijk.

Vind het al met al een zorgenkindje van SONY. Maar dan wel een die er prachtig uitziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Laatst online: 22-09 11:08
Hallo allemaal.

Ik heb gisteren de KDL 40ex500 gekocht. Twijfelde tussen de Sony en Samsung, en na een kijkje in de mediamarkt ben ik voor de Sony gegaan. Puur omdat die qua beeld mooier was dan de Samsung.

Nu heb ik em thuis aangesloten op digitenne. Ik heb geen module om de kaart direct in de tv te stoppen dus het loopt voorlopig nog via een decoder.

Ik ben alleen wel lichtelijk teleurgesteld in de beeldkwaliteit van de standaard tv uitzending. NED 1/2/3 zien er prima uit, zeer scherp.

De overige, commerciële zenders zijn naar mijn mening een stuk minder van kwaliteit. Ik krijg het idee dat de TV te groot is voor het beeld wat ik krijg aangeleverd. Het lijkt wat blokkerig, alsof het uit elkaar wordt getrokken. Heeft iemand anders ook zijn digitenne aangesloten? En wat is bij anderen het resultaat?
Het zal namelijk best zo zijn dat digitenne een mindere kwaliteit geeft dan bijvoorbeeld Ziggo via de kabel. Alleen ik vraag me af of het verschil zo groot is.

Dan heb ik eigenlijk nog een vraag over MotionFlow. Ik heb gisteren tijdens de voetbalwedstrijd met de instellingen daarvan geswitcht, om te kijken welk effect het had. Ik kan kiezen uit Hoog - Standaard (volgens mij) - Uit. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel effect zag. Is dat normaal? Ik ben nog wel van plan een full hd wedstrijd te downloaden om te kijken hoe het er dan uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:45
Dirrukje schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 09:34:
Hallo allemaal.

Ik heb gisteren de KDL 40ex500 gekocht.
Nu heb ik em thuis aangesloten op digitenne. Ik ben alleen wel lichtelijk teleurgesteld in de beeldkwaliteit van de standaard tv uitzending. NED 1/2/3 zien er prima uit, zeer scherp.

De overige, commerciële zenders zijn naar mijn mening een stuk minder van kwaliteit. Ik krijg het idee dat de TV te groot is voor het beeld wat ik krijg aangeleverd. Het lijkt wat blokkerig, alsof het uit elkaar wordt getrokken.
Zover ik weet zend digitenne niet in HD uit (???) , daarnaast is de kwaliteit met digitenne vaak matig en gevoelig voor storingen van buitenaf, signaal valt al even wreg als er een brommer langs rijdt .... :(

dus dat blokkerige kan komen omdat je ontvangst met digitenne niet lekker is omdat jer net in verkeerd ontvangstgebied woont, zowieso betere referenties gezien hebt in winkel/bij vrienden waardoor standaard digitenne kwaliteit tegenvalt en/of je te dicht op de tv zit.

Het is wellicht wat gesleep, maar om het zeker te weten, sluit tv eens aan aan andere "provider" , bijv. bij de buren, als die een kabelaar hebben ofzo....

Maar aan de tv zal het niet liggen, maar dat wet jezelf ook wel, gooi er anders maar eens een bluray of dvd tegenaan (bwvs)

Zelf overigens al "maanden" dit topic aan het volgen, om precieser te zijn berichten over de 46ex500 / 55ex500, echter gezien alle kinderziektes en leveringsproblemen ga ik toch eens uitkijken naar bijv de panasonics, alhoewel ik wel een grote sony adept ben, nu ook alles van Sony (tv, dvdspeler, audiosysteem, boxen tm headset en de batterijen daarin :P )

[ Voor 11% gewijzigd door Ted038 op 31-07-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Ted038 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 10:04:
[...]

Maar aan de tv zal het niet liggen, maar dat wet jezelf ook wel, gooi er anders maar eens een bluray of dvd tegenaan (bwvs)
Mijn verstand zegt dat het daar niet aan ligt. Alleen ben ik daar liever zeker van zodat ik nog de tijd heb om voor een ander toestel te kiezen ;)

Als ik reviews lees op het internet, met geluiden als 'Ik sloot hem aan en wat een perfect beeld. Een wereld van verschil met de oude TV', dan waren mijn verwachtingen hoog gespannen. Of misschien dat mijn 4-5 jaar oude Sony Bravia van 32 inch al zo goed was dat ik weinig verschil zie.
Ted038 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 10:04:
[...]

alhoewel ik wel een grote sony adept ben, nu ook alles van Sony (tv, dvdspeler, audiosysteem, boxen tm headset en de batterijen daarin :P )
Ik ook! Hoewel dat minder wordt. Vorig toch echt een onkyo home cinema set aangeschaft.. En mijn mediaplayer is ook niet van Sony ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt dat er geen 37 inch led televisies zijn van de nieuwe Sony Bravia lijn, de reden hiervoor is dat er te weinig vraag naar is na deze maat daarom dat Sony heeft gezegd we houden het bij een goedkope klasse de EX 402 en de luxe variant de EX 500, kijk maar is naar bijvoorbeeld Samsung 37C6000 is bijna net zo duur in productie als de 40 C 6000 er is wel een prijsverschil maar ook niet heel veel, waardoor je dus heel snel merkt dat mensen toch kiezen voor iets groters. 32-40 inch is een grote overstap maar van 37-40 inch is een kleinere overstap waarbij mensen toch liever voor een 40 inch model kiezen ook omdat het kwa prijs bijna gelijk ligt.
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:00:
Blijkbaar zijn er geen 37 inch televisies met Edge LED beschikbaar of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze leveringsproblemen zullen zich de komende tijd nog wel even aanhouden, dit komt omdat Sony Benelux de focus heeft gelegd om de EX series in de goedkopere prijsklasses en de NX als het exclusievere model. nu er een tijdje natuurlijk 3D op de markt is en er vrij veel vraag naar is gaat dit natuurlijk voor ( denk als Sony en natuurlijke andere grotere merken omzet,marketing,winst ) daarom ben ik zelf bang dat dit model nog maar een paar keer geleverd gaat worden. maar dat zal dan wel gebeuren met kleine beetjes. per 5 stuks omdat ze natuurlijk heel nederland moeten gaan leveren. iedereen wacht hier op.
dapluiz schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:16:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb deze LX900 Sony Bravia TV wel mogen bewonderen toen we de product training in maart kregen over dit model. ik vind het er echt beter uitzien als de VT-20 waarom, omdat ten eerste de 3D brillen van Sony niet flikkeren als je rondom kijkt en het beeld is wat scherper aan de ogen en vind dat toch wel mooier ook is het natuurlijk persoonlijk, maar het design van de Sony blijf ik ook mooier vinden dan de Panasonic. moet zeggen dat de Panasonic een plasma scherm is en de Sony natuurlijk LED, hier kun je dan ook geen optimaal gelijk in maken. de eerste modellen worden volgende week in NL verwacht o.a. bij de Media Markt.
Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 17:08:
iemand al eens een LX900 mogen bewonderen? en dit vergeleken met een panasonic VT20? ik zelf heb nog geen LX900 kunnen bewonderen, vandaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 13:28:
Dat klopt dat er geen 37 inch led televisies zijn van de nieuwe Sony Bravia lijn, de reden hiervoor is dat er te weinig vraag naar is na deze maat daarom dat Sony heeft gezegd we houden het bij een goedkope klasse de EX 402 en de luxe variant de EX 500, kijk maar is naar bijvoorbeeld Samsung 37C6000 is bijna net zo duur in productie als de 40 C 6000 er is wel een prijsverschil maar ook niet heel veel, waardoor je dus heel snel merkt dat mensen toch kiezen voor iets groters. 32-40 inch is een grote overstap maar van 37-40 inch is een kleinere overstap waarbij mensen toch liever voor een 40 inch model kiezen ook omdat het kwa prijs bijna gelijk ligt.
[...]
Ik had een 32 inch. Ben gaan kijken naar 37 inch. Toen zag ik dat de 40 inch maar een paar tientjes duurder was. De keuze was snel gemaakt.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen de Sony 40HX800 gekocht, dit omdat de Kraak vrije 40NX800 pas over plusminus 2 weken binnen zou komen en omdat ik de HX er mooier en beter uit zag zien, smallere randen.
Tot nu toe gaat het goed, straks wil ik gaan proberen om een HD film via mijn pc naar de tv te sreamen via het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu twee weken een EX700 en die kraakt enorm. Dat kraken houdt ook niet op.
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 16:47:
Zijn er nog mensen die last hebben van dat kraken (van de behuizing door warm worden/afkoelen) met de nieuwste EX700 of de EX500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 01:47:
Ook ik heb last van de vlekken (boven) in het scherm van m'n KDL-40NX700FW.
Aanstaande woensdag komt er een monteur om een nieuw paneel te plaatsen.

Andere problemen kwamen mij ook al bekend voor, met name het probleem met de Ziggo HD digitale module. Deze liet ook bij mij enkel NED1 HD zien. Na wat gerommel en gedoe had ik het op de een of andere manier toch in orde uiteindelijk.

Vind het al met al een zorgenkindje van SONY. Maar dan wel een die er prachtig uitziet...
heb je dat via sony zelf geregeld of via je leverancier? ik heb namelijk zelf ook het schaduw probleem op mijn nx700.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2010 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Vanmorgen de NX7 40" gekocht.
Heb nog even getwijffeld over de NX8, maar 100hz vs 200hz was me geen 200 euro waard.

Vervanging van een Philips CRT 32", de standaard voet van de NX7 paste perfect op de vogel crt meurbeugel :)
(de extra voet van de nx7 laat ik dus lekker in de doos en gaat gewoon opslag ruimte innemen ;))
Was even bang dat ik nog nieuwe muurbeugel mocht kopen.

De tv hangt aan m'n dreambox 500hd satelliet ontvanger.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-10 21:37
Kan iemand iets vertellen over hoe de wakeup timer van de ex500 serie werkt? Volgens de specs zou deze klokgestuurd aanwezig moeten zijn, maar veel verder kom ik niet (er staat geen uitgebreide handleiding online, die verwijzen naar de info functie van de tv zelf).
Bij de c650 serie van samsung kun je namelijk kiezen hoe laat, op welke zender en hoe hard de tv aan moet gaan. Was benieuwd of dat met de ex500 serie ook zo is.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Ok. Help ik heb een probleem.

Ik heb sinds gister dus mijn KDL 40EX500.

Nu kom ik vandaag thuis, zet de tv aan. Geen geluid. Ik ging er uiteraard vanuit dat dit door digitenne komt. Dus gebeld. Schijnbaar niets aan de hand. Ziggo er maar op aangesloten, ook geen geluid. Oude tv weer aangesloten, en jaa hoor geluid.

Het zit hem overduidelijk in tv zelf. Ik heb vanochtend nog tv met geluid gekeken. Wat opvalt is dat de systeemgeluidjes het wel doen als je door het menu heen gaat. Ook doet mijn mediaspeler het die via hdmi is aangesloten, gewoon geluid.

Ik heb verschillende scart kabels geprobeerd. Ook beide ingangen in de tv geprobeerd. Ik geen manier de tv op een andere manier aan te sluiten.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Helpdesk van Sony is inmiddels gesloten. En ik wil die voetbalwedstrijd wel graag op groot scherm zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Dirrukje op 31-07-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Dirrukje schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 19:06:
Ok. Help ik heb een probleem.

Ik heb sinds gister dus mijn KDL 40EX500.

Nu kom ik vandaag thuis, zet de tv aan. Geen geluid. Ik ging er uiteraard vanuit dat dit door digitenne komt. Dus gebeld. Schijnbaar niets aan de hand. Ziggo er maar op aangesloten, ook geen geluid. Oude tv weer aangesloten, en jaa hoor geluid.

Het zit hem overduidelijk in tv zelf. Ik heb vanochtend nog tv met geluid gekeken. Wat opvalt is dat de systeemgeluidjes het wel doen als je door het menu heen gaat. Ook doet mijn mediaspeler het die via hdmi is aangesloten, gewoon geluid.

Ik heb verschillende scart kabels geprobeerd. Ook beide ingangen in de tv geprobeerd. Ik geen manier de tv op een andere manier aan te sluiten.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Helpdesk van Sony is inmiddels gesloten. En ik wil die voetbalwedstrijd wel graag op groot scherm zien.
Misschien ergens iets met je geluid settings of een reset van je settings doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Zucht zo'n simpele oplossing.. Ik helemaal in de stress. Dank je wel!. Terug naar fabrieksinstellingen was deze keer de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goksell
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:57
Ik volg deze topic al een hele tijd en wilde het graag met jullie delen. Ik ben sinds vandaag de trotse bezitter van de 52nx800. Gekocht bij Saturn in Utrecht. Ging voor de Panasonic V20. Die hadden ze niet op voorraad. Tot mijn stomme verbazing deze dus wel wat eigenlijk mijn eerste keus was, maar nergens verkrijgbaar ivm leveringsproblemen van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:55
ik heb hnier een daar eens gekeken voor een nieuwe tv.
voor mij is belangrijk dat ie full Hd is, 100 hz, makkelijk t ebedienen, voldoende aansluitingen( aa rdat hebben ze bijna allemaal wel) en zo weinig mogelijk stroom verbruik.
het is wel een "luxe"product, dus je moet dat verbruik wel in relatie zien tot de eisen die je stelt.
nu zou le ddus aanzienlijk minder moeten verbruiken dan een gewone lcd ( of plasma)
maar ligt het aan mij, of zijn de sony tv's allemaal een stuk zuiniger dan de concurentie met led tv's?

zag concurenten met led toch al tot 170 watt gaan in gebruik, tegenover de sony met de zelfde beeld afmeting die maar slechts 70 watt gebruikte.

hoe zit dat in elkaar? of is dat "slechts"een verwschil in meetmethode?

bijvoorbeeld maximaal verbruik, tegenover gemddeld gebruik,. of gebruik in eco modus, of oid?

waar kan ik over het verbruik van de tvs goeie info vinden, waarmee ik de tv op verbruik juist kan vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Dirrukje schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 21:06:
Zucht zo'n simpele oplossing.. Ik helemaal in de stress. Dank je wel!. Terug naar fabrieksinstellingen was deze keer de oplossing.
Gelukkig is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Ik heb zitten twijfelen tussen de tv die ik eergisteren heb ontvangen, en de tv die nu op ibood staat. Zoveel toeval is bijna onmogelijk.. Dit doen ze expres :(

http://www.ibood.com/nl/n...z_Motion_Plus_en_4x_HDMI/

Sorry voor maken van reclame voor het andere merk. Moet het even van me afpraten. Ga namelijk niet de Sony terug sturen en de Samsung bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:50:
[...]

heb je dat via sony zelf geregeld of via je leverancier? ik heb namelijk zelf ook het schaduw probleem op mijn nx700.
Ik heb dit geregeld door direct contact op te nemen met Sony zelf. Bij TV's groter dan 37" komt Sony reparaties aan huis doen. Ik had weinig zin om met dit enorme scherm terug te gaan naar de Media Markt ;-)

Ben erg benieuwd of de monteur van CE Repair (Een van de vele bedrijven die voor Sony reparaties doen, official Sony dealer denk ik) mijn KDL-40NX700FW kan verlossen van zwarte vlekken woensdag...

Ik zal hier blijven posten met resultaat...

Overigens heb ik ruim zes weken moeten wachten eer CE Repair de benodigde onderdelen had (schaarste van panelen?)...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb recent NX800F 40' gekocht.
Mooi toestel en scherp beeld.
MAAR: begint meer en meer te kraken, zowat een uur lang na opzetten of afzetten, zodanig dat dit niet langer te verdragen is.
Moet dringend Sony ok leverancier hierover contacteren. Welke van beide zou het meest resultaat opleveren?
PS: sinds gisteren merk ik bovenaan ook ( minieme ) schaduwplekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Volgens mij moet je hiervoor bij leverancier zijn. Leverancier regelt het met Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Spuybroek
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-10 06:52
Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:37:
Vanmorgen de Sony 40HX800 gekocht, dit omdat de Kraak vrije 40NX800 pas over plusminus 2 weken binnen zou komen en omdat ik de HX er mooier en beter uit zag zien, smallere randen.
Tot nu toe gaat het goed, straks wil ik gaan proberen om een HD film via mijn pc naar de tv te sreamen via het netwerk.
Waaraan is de kraak vrije 40NX800 te herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H.Spuybroek schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 17:27:
[...]

Waaraan is de kraak vrije 40NX800 te herkennen?
Als het goed is is het probleem opgelost. Over plusminus 2 weken komen de nieuwe tvees binnen (10 stuks) bij MM Utrecht.
Op de doos staat een produktie datum. Die van mij was van 032010, en deze kraakte en heb ik terug gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helena
Na bijna 2 maanden heb ik eindelijk m'n TV. Maar niet de bestelde 40HX700... Zoals trouwe lezers van dit forum weten zijn er ernstige leveringsproblemen, al is er niets officieels van Sony los te krijgen en al helemaal niet zwart-op-wit. Minpunt voor Sony :( Maar goed had 'm besteld bij de Mediamarkt Utrecht en uiteindelijk van hen een goed aanbod gekregen. Heb nu de (veel duurdere) 40HX800 voor een aantrekkelijke prijs, en het beeld is imho heel erg goed. Maar het is bovendien een 3D TV dus ben al behoorlijk goed op de toekomst voorbereid... :P (ja ik weet het de 3D van Sony is niet de allerbeste maar zeker ook niet slecht).

[ Voor 0% gewijzigd door Helena op 02-08-2010 08:58 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Helena schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 22:42:
Na bijna 2 maanden heb ik eindelijk m'n TV. Maar niet de bestelde 40HX700... Zoals trouwe lezers van dit forum weten zijn er ernstige leveringsproblemen, al is er niets officieels van Sony los te krijgen en al helemaal niet zwart-op-wit. Minpunt voor Sony :( Maar goed had 'm besteld bij de Mediamarkt Utrecht en uiteindelijk van hen een goed aanbod gekregen. Heb nu de (veel duurdere) 40NX800 voor een aantrekkelijke prijs, en het beeld is imho heel erg goed. Maar het is bovendien een 3D TV dus ben al behoorlijk goed op de toekomst voorbereid... :P (ja ik weet het de 3D van Sony is niet de allerbeste maar zeker ook niet slecht).
Apart, 40NX800 was tot nu toe geen 3d tv. Is dit de pas aangekondigdeNX808 al dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helena
Requiem19 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 23:04:
[...]

Apart, 40NX800 was tot nu toe geen 3d tv. Is dit de pas aangekondigdeNX808 al dan?
Stom, stom ik bedoelde de HX800. Komt waarschijnlijk door de review op T.Net 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-10 08:50
Ik ben erg geinteresseerd in de 40HX700, hopelijk vind ik hem nog ergens! Een vraagje, overal staat dat hij Wireless LAN Ready is, maar nergens vind ik of je er ook een gewone lan-kabel in kan pluggen. Is dit ondertussen zo standaard dat ze dat er niet bijzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:45
http://www.1dayfly.com/nl/

nu een Sony KDL40NX500 voor 650 euro thuisbezorgd .....

toch iets voordeliger dan op pricewatch: Sony KDL-40NX500

[ Voor 45% gewijzigd door Ted038 op 02-08-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kon gisteren de laatste firmware niet downloaden vanaf de site. heeft iemand anders ook dat probleem?
Betreft de firmware voor de 40EX402

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
mngm schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 12:04:
Ik ben erg geinteresseerd in de 40HX700, hopelijk vind ik hem nog ergens! Een vraagje, overal staat dat hij Wireless LAN Ready is, maar nergens vind ik of je er ook een gewone lan-kabel in kan pluggen. Is dit ondertussen zo standaard dat ze dat er niet bijzetten?
Kan gewoon een kabel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:37:
ik kon gisteren de laatste firmware niet downloaden vanaf de site. heeft iemand anders ook dat probleem?
Betreft de firmware voor de 40EX402
Ik heb geen probelmen gehad. Dit is de link http://support.sony-europ...aM8515&ch=6&m=KDL-40EX402

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Hoeveel zin heeft het om de actuele firmware te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Even over de Sony KDL40NX500 die nu voor een leuke prijs op 1df staat, ik heb gezocht wat nou het verschil is met bijv. de EX500 of de NX800 en het komt er op neer dat de NX500 maar een 50Hz paneel heeft met BE2 ipv 3. Zijn er hier mensen met een NX500 (zoekfunctie leverde niks op)? Is BE2 nog steeds 'goed' genoeg ivm BE3? En hoe zit het met de input lag van deze modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Iemand al ervaringen met de 52HX900? Of heb ik daar gevoegelijk overheen gelezen? :+

Die kan toch ook met die 'metalen' bar geleverd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
Weet iemand het verschil tussen de Sony EX500 en de EX500e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 12:53
Kan iemand me vertellen hoe het 1080i signaal er op de ex700 uit ziet? In de review in de startpost staat namelijk dat de ex700 hier heel slecht mee om kan gaan. Dit is nogal een probleem omdat de hd zenders (bv ned 1, 2 en 3) worden doorgegeven in 1080i.

Aangezien de review van feb. is kan Sony natuurlijk al een firmware update hebben gedaan om dit probleem te verhelpen of verhelp je dit niet met een firmware update.

Alvast bedankt.

Gr. Jesper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Ik heb de nx700 nu paar dagen en vanavond beetje lopen spelen met de internet opties.

De video opties tja grappig maar denk dat ik het nooit ga gebruiken, bitrate van filmpjes die ik even gekeken heb is gewoon veel te laag en meestal kijk je dit soort filmpjes omdat iemand ze aan je mailt.

Widgets krijg ik niet echt werkend, blijf gewoon minutenlang draaiend cirkeltje rechtsbovenin scherm houden.
Firmware heb ik al geupdate, maar geen effect.
Iemand enig idee wat hier fout kan gaan ?
(Alleen de 'Home Theatre Control' widget start, maar mijn versterker van tig jaar oud is niet compatible hiermee.)

Eigenlijk zie ik van beide opties ook niet echt de meerwaarde, als ik wil internetten pak ik mijn laptop wel.
Zal de tv dan ook eigenlijk alleen gebruiken via hdmi input met m'n sateliet ontvanger.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Laatst online: 14-10 21:04

sphere

Debian abuser

Heeft er iemand een 40X402 in voormalig @Home gebied? Ik heb een kennis met postcode 775x. Tijdens de preview periode stonden NL123HD keurig op 123. Maar nu staat daar weer de SD versie en moeten ze zappen naar 61 62 63.

Ik ben dat hele menu doorgestruind, zenders opnieuw ingesteld, maar no cigar. Zelf heb ik een 40W5500 in ex-Casema gebied, werkt prima. Zitten ze daar in 775x op een ander head-end ofzo :X

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Ik heb op dit moment ook een preview pakket. En ik heb helemaal geen HD zenders.. Ik nam aan dat het door het preview pakket kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan115
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-10 17:53
Ik heb hem ook aangeschaft 32EX500. Inmiddels ook een draadloze adapter van Sony gekocht en geinstalleerd.

Je krijgt dan een aantal widgets beschikbaar zoals YouTube en NOS Journaal (van uitzending gemist) maar nog geen Uitzending gemist/RTL gemist.

Weet iemand of er plannen zijn of en wanneer uitzending gemist/RTL gemist ook beschikbaar komt?

Via mediaplayer van mijn laptop al het één en ander aan de praat gekregen. Alle foto's en muziek is al beschikbaar. Volgende stap is inrichting via PS3MediaServer maar daarvoor moet ik eerst mijn netwerk upgraden.

[ Voor 10% gewijzigd door Daan115 op 04-08-2010 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
sphere schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 17:44:
Heeft er iemand een 40X402 in voormalig @Home gebied? Ik heb een kennis met postcode 775x. Tijdens de preview periode stonden NL123HD keurig op 123. Maar nu staat daar weer de SD versie en moeten ze zappen naar 61 62 63.

Ik ben dat hele menu doorgestruind, zenders opnieuw ingesteld, maar no cigar. Zelf heb ik een 40W5500 in ex-Casema gebied, werkt prima. Zitten ze daar in 775x op een ander head-end ofzo :X
Je wilt gewoon weten hoe je zenders moet verwisselen dus, heeft niet zoveel met ziggo te maken :)

home knop ->settings->setup->digital setup->digital tuning->programme list edit

Met pijltje naar rechts selecteer je de zender, dan met omhoog/omlaag zet je hem naast de juiste zender. En dan nog even op de middelste knop drukken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-10 08:50
Ik ben dus aan het uitkijken voor de 40" HX700, en heb ondertussen een winkel in de buurt gevonden waar ze er nog een op stock hebben. Ik heb ook naar de Sony-store in de buurt gemaild, en heb van het antwoord gekregen dat dat toestel niet meer nieuw te verkrijgen is, en dat ze denken dat het binnenkort vervangen wordt door de HX710.

Weet iemand iets meer over die HX710? Google geeft me niets...

[ Voor 3% gewijzigd door mngm op 04-08-2010 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-10 13:44
Weet iemand waar je het beste het scherm van een Sony 46HX700 mee schoon kunt maken? Hier zit een glasplaat voor, kan dit dan gewoon met allesreiniger of glassex of zo worden gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:21
Even een algemene mededeling: Het valt me op dat de modellen die de afgelopen maanden erg moeilijk leverbaar waren weer op steeds meer plekken beschikbaar zijn. Zo zijn de Media Markt en verschillende webshops inmiddels weer bevoorraad. Ook de prijzen zijn weer in beweging, zo is de 40EX500 al voor ongeveer 740 euro te vinden.

Dus als je nog wacht op een bestelling, is het nu handig om even te bellen als je nog niks gehoord hebt. Ik kon mijn tv gisteren eindelijk ophalen :D

[ Voor 18% gewijzigd door geert1 op 04-08-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Pierz schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 01:11:
Je wilt gewoon weten hoe je zenders moet verwisselen dus, heeft niet zoveel met ziggo te maken :)

home knop ->settings->setup->digital setup->digital tuning->programme list edit

Met pijltje naar rechts selecteer je de zender, dan met omhoog/omlaag zet je hem naast de juiste zender. En dan nog even op de middelste knop drukken natuurlijk.
Ik vrees dat jij het niet snapt. Bij HD apparaten is de kanaalindeling standaard anders dan bij SD apparaten. Dus bij een SD decoder zit er op 001 002 003 NL123 SD en bij mijn HDTV zit op 001 002 003 NL123 HD. Kennelijk wordt de 40EX402 niet herkend als HDTV :?

Een eigen volgorde instellen ben ik niet in geinteresseerd.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het er uitstekend uit zien. Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen.
Jesp_J schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 23:51:
Kan iemand me vertellen hoe het 1080i signaal er op de ex700 uit ziet? In de review in de startpost staat namelijk dat de ex700 hier heel slecht mee om kan gaan. Dit is nogal een probleem omdat de hd zenders (bv ned 1, 2 en 3) worden doorgegeven in 1080i.

Aangezien de review van feb. is kan Sony natuurlijk al een firmware update hebben gedaan om dit probleem te verhelpen of verhelp je dit niet met een firmware update.

Alvast bedankt.

Gr. Jesper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
sphere schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:20:
[...]

Ik vrees dat jij het niet snapt. Bij HD apparaten is de kanaalindeling standaard anders dan bij SD apparaten. Dus bij een SD decoder zit er op 001 002 003 NL123 SD en bij mijn HDTV zit op 001 002 003 NL123 HD. Kennelijk wordt de 40EX402 niet herkend als HDTV :?

Een eigen volgorde instellen ben ik niet in geinteresseerd.
Dan doe je het toch lekker niet? Bij mij stonden ze standaard op 61 etc, ook tijdens de preview periode...

Een paar kanaaltjes wisselen is sneller dan hier heen surfen en een berichtje typen...

Voormalig @home gebied trouwens.

[ Voor 10% gewijzigd door Pierz op 04-08-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Pierz schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:45:
Bij mij stonden ze standaard op 61 etc, ook tijdens de preview periode...
Dat is dus een verschil lijkt me. Maar ik heb inmiddels begrepen dat de 40EX402 niet gecertificeerd is door Ziggo. Mogelijk dat hierdoor dit soort dingen erdoorheen fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:11
Heeft iemand al kunnen ontdekken welke (nuttige?) effecten de installatie van de laatste firmware update PKG4.053EUL-0107 heeft? De site van Sony is niet erg duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de 40 nx700 versie en heb ook veel last van de schaduwplekken.na veel bellen en hoop gedoe word er eindelijk een nieuw panel voor mij besteld.service van sony valtt me een beetje tegen.maar ja hopen dat het nou beter word,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap het niet; 40NX700 hier en geen last van schaduwvlekken en geen kraken..... begrijp niet dat jullie er zoveel last van hebben. Wel jammer, want het is een erg mooie tv. Enige nadeel is het langzame zender wisselen.

oh ja, eerder gelezen hier over digitenne; ik heb dus Ziggo en Digitenne (op mijn boot) en 40" of groter heeft geen zin op digitenne, zeker geen Bravia kwaliteit! ik heb het geprobeerd maar je ziet dan echt gewoon de pixels. Advies: pak een echte (digitale) kwaliteit provider. KPN is leuk (niet perfect) tot 30" en niet verder.

Widgets werkten bij mij alleen na firmware upgrade, en dan netwerk opdaten. Duurt wel ff, maar gaat uiteindelijk allemaal goed. Gebruiken zal ik het niet veel; is wel leuk, maar te langzaam en kan niet samen met TV beeld, gemiste kans.

Video streaming, zoals NOS journaal en youtube vind ik toch wel mooi. Gebruik ik wel veel, beter als op laptop. En zeker streamen vanaf je 'Media PC / laptop', muziek, fotos en video. Beeld is toch echt wel goed hoor.

paar maanden in bezit nu en nog steed zeer tevreden; zou geen andere willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 15:46
Ik ben nog heel sterk aan het twijfelen tussen de 32EX402/500/700 voor in mijn kamer als TV/monitor hybride.

Ligt er aan mij of is de PQ van al deze TV's ongeveer gelijk. Zitten is al deze modellen hetzelfde paneel ofzo?

De 700 lijkt last te hebben van wat backlight uniformity/banding/striping. Typische edge-lit LED problemen dus. Terwijl de black levels, shadow detail en het contrast wel weer wat beter lijken te zijn bij de 700 dan bij de 402 en 500. Tevens is de EX700 een stuk dunner. Ook typisch (edge-lit) LED dus.

En de 500 heeft ten opzichte van de 402 wat extra online features, BE3 ipv BE2, 100Hz en een wat mooier design (imo). Online geef ik niks om, evenals 100Hz. Ik kijk toch bijna alleen maar HD spul, game op m'n X360, kijk af en toe naar Nova/PW ofzo (moet nog even kijken wat beter is: kabel analoog of DVB-T) en wil hem als monitor gaan gebruiken. Daar heb ik geen 100Hz voor nodig volgens mij. Blijft over BE2 vs BE3. Iemand die daar iets over kan zeggen? Voor zover ik kan zien zijn dat alleen maar wat verbeterde filters en processors voor 100Hz, maar weet ik niet zeker.

Input lag is (via VGA en game modus) ongeveer gelijk. Bovendien ben ik toch niet zo'n shooter type. Vind GH wel leuk, maar daar kan ik gewoon voor lag compenseren.

Zijn jullie het een beetje eens met mijn afweging? Mis ik nog belangrijke zaken, of heb ik het op bepaalde punten helemaal mis?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:55

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Sanction schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 18:30:
Iemand al ervaringen met de 52HX900? Of heb ik daar gevoegelijk overheen gelezen? :+

Die kan toch ook met die 'metalen' bar geleverd worden?
Geen idee wat betreft die metalen bar maar heb wel bericht gekregen van Sony dat zij een prijsverhoging hebben doorgevoerd 8)7 De "officiele" verkoopprijs is van 3200 naar 3900 euro gegaan :X

( De 60LX900 en 52LX900 zijn trouwens ook verhoogd in prijs )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
LB06 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:13:

Input lag is (via VGA en game modus) ongeveer gelijk. Bovendien ben ik toch niet zo'n shooter type. Vind GH wel leuk, maar daar kan ik gewoon voor lag compenseren.

Zijn jullie het een beetje eens met mijn afweging? Mis ik nog belangrijke zaken, of heb ik het op bepaalde punten helemaal mis?
Input lag schijnt wel degelijk een stuk minder te zijn bij de 402, zie ook posts in dit topic van iemand die de 500 uiteindelijk heeft omgeruild voor een 402. Gamen is voor mij de belangrijkste toepassing en dus wilde ik de laagste input lag (=402). De beeldopleuking maakt dan niet zoveel uit, omdat je die tijdens het gamen toch uit zet.

Ik merk bij mijn 402 bij bepaalde settings dat er lichte clouding optreedt (je ziet dan de ringen van de fresnellens), maar niet bij de instellingen waarbij ik het beeld het mooiste vind. Geen idee of de duurdere modellen daar ook last van hebben.

Opties zou ik gewoon op de Sony site vergelijken, het is maar net wat je zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Pierz schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:58:
[...]

Input lag schijnt wel degelijk een stuk minder te zijn bij de 402, zie ook posts in dit topic van iemand die de 500 uiteindelijk heeft omgeruild voor een 402. Gamen is voor mij de belangrijkste toepassing en dus wilde ik de laagste input lag (=402). De beeldopleuking maakt dan niet zoveel uit, omdat je die tijdens het gamen toch uit zet.

Ik merk bij mijn 402 bij bepaalde settings dat er lichte clouding optreedt (je ziet dan de ringen van de fresnellens), maar niet bij de instellingen waarbij ik het beeld het mooiste vind. Geen idee of de duurdere modellen daar ook last van hebben.

Opties zou ik gewoon op de Sony site vergelijken, het is maar net wat je zelf wilt.
De 700 heeft een input lag van 31ms (hdmi, vga wellicht nog beter) en de 500 33ms (via VGA). Beide in Game modus. Dat is lager dan de 402 met 40ms :). Maar goed, wellicht had die persoon een PS3 (=geen VGA).

Bovendien, zoals ik al zei is het voor mij niet echt belangrijk. FFXIII en AC2 e.d. doen het ook wel prima met wat input lag. :)

[ Voor 8% gewijzigd door HarmoniousVibe op 04-08-2010 18:32 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LB06 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:21:
[...]

De 700 heeft een input lag van 31ms en de 500 33ms (via VGA). Beide in Game modus. Dat is lager dan de 402 :). Maar goed, wellicht had die persoon een PS3 (=geen VGA)
Ik heb de ex402, maar de inputlag is rond de 25 en de 30 ms vertraging, dus niet te voelen, boven 30 voel je t wel zegt men. Weet wel dat op de Engelse sites de 402 versie een bravia engine 3 heeft en de Nl en US versie BE2. BE3 zorgt voor de extra lag. Alles via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-10 20:46
LB06 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:13:
Ik ben nog heel sterk aan het twijfelen tussen de 32EX402/500/700 voor in mijn kamer als TV/monitor hybride.
Wellicht een maatje te groot? Maar vermeld het toch maar even
V&A aangeboden: Sony Bravia KDL-37EX402

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Appie Heijn schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:26:
[...]

Wellicht een maatje te groot? Maar vermeld het toch maar even
V&A aangeboden: Sony Bravia KDL-37EX402
Ja helaas. Als TV had ik liever een 42 of 46" gekocht, maar vanwege de monitorfunctionaliteit ga ik toch echt niet hoger dan 32". Ik twijfel zelfs daar nog wel een beetje over moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monteur is vanochtend geweest voor mijn KDL-40NX700WF.
Hij heeft de TV losgemaakt en er een nieuw LED-paneel ingezet.

Heb nu eindelijk een goed scherp beeld (zie bij onwijs heldere beelden nog een héél kleine vlek boven in het scherm). Verwaarloosbaar nu dus.

Monteur gaf aan dat hij niet eerder van dit probleem gehoord had echter wel van het kraken (waar ik hier ook veel over lees).

Kan nu gelukkig eindelijk genieten van m'n nieuwe TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de 37EX500 gekocht bij SPAM voor 748,-. Ze hadden nog een hele stapel staan.

Twijfelde nog even over de 40EX500, die hadden ze ook op voorraad. Alleen die is denk ik net een tikkeltje te groot voor mijn kijkafstand van 2.5 meter..

Ga 'm nu uitpakken, zal vanavond mijn bevindingen hier posten:)

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 23-08-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Trabi schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:36:
[...]

Geen idee wat betreft die metalen bar maar heb wel bericht gekregen van Sony dat zij een prijsverhoging hebben doorgevoerd 8)7 De "officiele" verkoopprijs is van 3200 naar 3900 euro gegaan :X

( De 60LX900 en 52LX900 zijn trouwens ook verhoogd in prijs )
700 euro hoger? Allemachtig. Die bar kost los geloof ik rond de 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glauring
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-10 20:31
Hallo,

Ik sta op punt om mijn crt tv te vervangen door een hx800. Ik twijfel echter over de grootte van het scherm dat geschikt is voor mij. De oogafstand tot mijn scherm is zo'n 3m25.
Ik had gedacht aan een 42inch maar het toestel wordt enkel verkocht als 40 of 46inch.
Ik heb hier in het forum al gelezen dat de verandering van crt naar een 40inch scherm groot is, in eerste instantie, maar dat je daar heel vlug aan went en eigenlijk al vlug tot de conclusie komt dat het groter mocht zijn.
Ik kijk digitaal tv (enkele hd kanalen) dvd en in de toekomst ook blueRay
In de winkel lijkt alles anders dan in de living dus daarom had ik graag jullie advies gehad.
Ik zou eens willen weten hoe ver jullie van het scherm zitten (gemeten oogafstand) en wat je mening daarover is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
3m25 is een grote afstand. Ik denk dat je zelfs een iets grotere scherm kan nemen. Ik zou voor de 46 inch gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort de 40NX800 en heb een vraag hierover, bij het aanzetten van de tv krijg je het sony logo te zijn op een zwarte achtergrond. Nu is de linkerhelft van mij scherm lichter dan de rechterkant. Mijn rechterkant is dus pikzwart en bij de linkerkant hangt een soort waas. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 19:36
Misschien hoort het? Als je er, na het logo, geen last meer van hebt (dus als je het verder nergens ziet) zou ik er niet wakker van liggen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens het kijken begint het ook steeds meer op te vallen, als je bijvoorbeeld bij 24 de kleine fragmenten ziet is er een zwarte achtergrond en daar zie je het ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Heb ook de HX800. Je hoort geen waas te zien.
Probeer eens je scherm schoon te maken. (met de juiste vloeistof en een zachte doek)

Ik had namelijk wel een beetje last van waas toen ik hem kreeg, maar met het doekje heb ik het verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10 17:43
Als ik de problemen met de edge lit led sony's zo belees dan ben ik blij dat ik voor een ccfl backlight 40hx700 heb gekozen.... al deze problemen doen de naam sony totaal geen goed......
Pagina: 1 ... 23 ... 42 Laatste