Ik kijk op een afstand van 2 meter naar een 40 inch W5500. De tv had van mij wel groter gemogen, vooral als je HD kijkt. (bvb via mediaspeler of blueray). Je wilt tenslotte de scherpte ook echt zien, en niet dat het door de afstand versmurt wordt. Ga voor 'echt groot' je went er idd heel erg snel aan, hoewel je int begin denkt "wouw wat een lap beeld".Glauring schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:04:
Hallo,
De oogafstand tot mijn scherm is zo'n 3m25.
Ik heb hier in het forum al gelezen dat de verandering van crt naar een 40inch scherm groot is, in eerste instantie, maar dat je daar heel vlug aan went en eigenlijk al vlug tot de conclusie komt dat het groter mocht zijn.
Ik zou eens willen weten hoe ver jullie van het scherm zitten (gemeten oogafstand) en wat je mening daarover is.
Je zult het niet geloven... maar na 3 1/2 maand wordt morgen eindelijk mijn 52NX800 geleverd! 
Ben heel benieuwd!
Ben heel benieuwd!
Nieuwe firmware staat op de ftp site:
ftp://ftp.vaio-link.com/PUB/TV/M8717/
Ik wacht nog even op nieuws van Sony met eventueel een changelog, maar alvast de headsup
Edit: op de site van mijn tv (40ex402) staat het volgende:
Ik wacht nog even op nieuws van Sony met eventueel een changelog, maar alvast de headsup
Optimaliseren van het systeem, altijd zo lekker bijdehandOver deze upgrade (05/08/2010)
Dit bestand werkt de firmware van uw televisietoestel bij naar versie M8.717 en biedt de volgende voordelen:
* Deze firmware-update optimaliseert de prestaties van het systeem en verbetert de ontvangst van bepaalde regionale diensten.
* Digitale kabeltelevisie- en radiodiensten worden afzonderlijk weergegeven.
[ Voor 58% gewijzigd door RothaNL op 05-08-2010 23:45 ]
Allmachtig, dat je daar het geduld voor hebt.HoonBoy schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 19:50:
Je zult het niet geloven... maar na 3 1/2 maand wordt morgen eindelijk mijn 52NX800 geleverd!
Ben heel benieuwd!
Waar kan ik vinden voor welke TV's deze allemaal geschikt is? Kan ik mijn 46hx700 hier ook mee updaten?RothaNL schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 23:33:
Nieuwe firmware staat op de ftp site:
[...]
Optimaliseren van het systeem, altijd zo lekker bijdehand
Geen sony usb stick aangesloten met internet verbinding?
Dan update hij de firmware automatisch, tenminste dat doet mijn 40HX700 ook.
Dan update hij de firmware automatisch, tenminste dat doet mijn 40HX700 ook.
Nee, de update is niet voor de HX700. Op de site van Sony staat voor welke toestellen hij wel bestemd is:posttoast schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 08:48:
[...]
Waar kan ik vinden voor welke TV's deze allemaal geschikt is? Kan ik mijn 46hx700 hier ook mee updaten?
http://support.sony-europ...aM8717&ch=6&m=KDL-40EX402
Heb gisteren een EX600 gehaald. Zat nog heel erg te twijfelen tussen de EX402/500/600 en de 700. De 600 en 700 zijn lekker dun, terwijl de uniformiteit er niet erg onder leidt. En de 500 en 700 hebben weer 100HZ en BE3 en wat internetsnufjes.
Uiteindelijk heb ik voor de 32EX600 gekozen vanwege: de dikte, of beter, het gebrek daaraan. En omdat ik 100Hz, BE3 en internet toch nergens voor nodig heb.
100Hz is alleen nuttig bij 50Hz uitzendingen, en ik kijk zelden TV. Meestal alleen Journaal/Nova/P&W e.d. en dan is 100Hz niet bepaald nuttig. BE3 is volgens mij de scaler en ik kijk eigenlijk bijna alleen maar HD 1:1 pixelmapping en zo min mogelijk beeld-'verbeteraars'. Internet heb ik niet nodig omdat er toch al een PC aan hangt. Ik gebruik hem namelijk als monitor/TV hybride.
Heb er momenteel mijn PC, HTPC (XBMC) en Xbox 360 aan hangen. Heb mijn PC via VGA moeten aansluiten om fatsoenlijk beeld te krijgen overigens. Ik kreeg hem via een DVI>HDMI kabel niet in de PC modus. Ik denk dat dit de reden was dat het beeld (m.n. de tekst) zo ontzettend slecht was.
Ook heb ik problemen met de FTA-zenders via DVB-T/Digitenne. Als ik "Digital Auto Tuning" doe via de "Antenna" dan vind ik niks. Ik zit midden in het centrum van Tilburg dus qua bereik zal het wel goed zitten. Volgens iemand van Sony moet ik toch een CAM hebben. Ik dacht zelf juist dat dat niet nodig was omdat de publieke zenders FTA waren en er dus geen decryptie hoeft plaats te vinden.
Zal over een week of wat eens een uitgebreide productreview schrijven.
Uiteindelijk heb ik voor de 32EX600 gekozen vanwege: de dikte, of beter, het gebrek daaraan. En omdat ik 100Hz, BE3 en internet toch nergens voor nodig heb.
100Hz is alleen nuttig bij 50Hz uitzendingen, en ik kijk zelden TV. Meestal alleen Journaal/Nova/P&W e.d. en dan is 100Hz niet bepaald nuttig. BE3 is volgens mij de scaler en ik kijk eigenlijk bijna alleen maar HD 1:1 pixelmapping en zo min mogelijk beeld-'verbeteraars'. Internet heb ik niet nodig omdat er toch al een PC aan hangt. Ik gebruik hem namelijk als monitor/TV hybride.
Heb er momenteel mijn PC, HTPC (XBMC) en Xbox 360 aan hangen. Heb mijn PC via VGA moeten aansluiten om fatsoenlijk beeld te krijgen overigens. Ik kreeg hem via een DVI>HDMI kabel niet in de PC modus. Ik denk dat dit de reden was dat het beeld (m.n. de tekst) zo ontzettend slecht was.
Ook heb ik problemen met de FTA-zenders via DVB-T/Digitenne. Als ik "Digital Auto Tuning" doe via de "Antenna" dan vind ik niks. Ik zit midden in het centrum van Tilburg dus qua bereik zal het wel goed zitten. Volgens iemand van Sony moet ik toch een CAM hebben. Ik dacht zelf juist dat dat niet nodig was omdat de publieke zenders FTA waren en er dus geen decryptie hoeft plaats te vinden.
Zal over een week of wat eens een uitgebreide productreview schrijven.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Die zat idd via hdmi aangesloten.LB06 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:21:
[...]
De 700 heeft een input lag van 31ms (hdmi, vga wellicht nog beter) en de 500 33ms (via VGA). Beide in Game modus. Dat is lager dan de 402 met 40ms. Maar goed, wellicht had die persoon een PS3 (=geen VGA).
Bovendien, zoals ik al zei is het voor mij niet echt belangrijk. FFXIII en AC2 e.d. doen het ook wel prima met wat input lag.
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een NX800 (produktiedatum 2010-04). Met name gevallen voor het design. Gisteren aangesloten en even getest. Op een gegeven moment, met lichte scenes, valt mij een aantal donkere plekken op. Ik heb vervolgens even een test gedaan met een witte jpg van 1920x1080 op full-screen. Het resultaat is als volgt (aanklikbaar):

Je ziet met name op een aantal plekken zwarte "highlights". Lijkt mij niet helemaal de bedoeling?

Je ziet met name op een aantal plekken zwarte "highlights". Lijkt mij niet helemaal de bedoeling?

[ Voor 6% gewijzigd door vanDaal op 06-08-2010 16:55 ]
Misschien volgende keer toch even inlezen voordat je halsoverkop de beste aanbieding zomaar meeneemtvanDaal schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:43:
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een NX800. Met name gevallen voor het design. Gisteren aangesloten en even getest. Op een gegeven moment, met lichte scenes, valt mij een aantal donkere plekken op. Ik heb vervolgens even een test gedaan met een witte jpg van 1920x1080 op full-screen. Het resultaat is als volgt (aanklikbaar):
[afbeelding]
Er komt nu een nieuwe serie uit NX808/708 die het probleem minder zou moeten hebben.
Enige wat jij kunt doen is denk ik Sony bellen en je verhaal doen. Dan komt er een monteur langs die er een nieuw panel inzet, waardoor het minder erg wordt. Je blijft het houden. Elke edge-led tv heeft er wel last van, maar deze modellen wel in extreme mate.
Point takenRequiem19 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:48:
Enige wat jij kunt doen is denk ik Sony bellen en je verhaal doen. Dan komt er een monteur langs die er een nieuw panel inzet, waardoor het minder erg wordt. Je blijft het houden. Elke edge-led tv heeft er wel last van, maar deze modellen wel in extreme mate.
Is er nog verschil met de NX700 (of andere Sony Edge LED's) met betrekking tot dit probleem?
[ Voor 30% gewijzigd door vanDaal op 06-08-2010 17:17 ]
Zwarte lowlightsvanDaal schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:43:
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een NX800 (produktiedatum 2010-04). Met name gevallen voor het design. Gisteren aangesloten en even getest. Op een gegeven moment, met lichte scenes, valt mij een aantal donkere plekken op. Ik heb vervolgens even een test gedaan met een witte jpg van 1920x1080 op full-screen. Het resultaat is als volgt (aanklikbaar):
[afbeelding]
Clouding zo te zien. LCD's met edge-lit LED backlight staan er inderdaad een beetje om bekend dat de uniformiteit niet altijd even goed is (clouding/banding/striping/backlight bleeding), al moet ik zeggen dat ik er op mijn 32EX600 niet veel van zie. Maar dat komt wellicht ook doordat mijn scherm slechts 32" is.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Nee, niet voor zover ik het heb kunnen volgen via de verschillende fora.vanDaal schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 17:11:
[...]
Point taken![]()
Is er nog verschil met de NX700 (of andere Sony Edge LED's) met betrekking tot dit probleem?
Verwijderd
Is er al iemand in geslaagd om de Audio Return Channel functie aan de praat te krijgen voor een Sony Bravia KDL-32NX500?
Ik heb een Sony BDV-F500 geluidsinstallatie die ook ARC zou moeten ondersteunen. Zowel de geluidsinstallatie als de TV hebben de laatste firmware, maar ik krijg geen geluid via ARC? Wel herkent de TV de geluidsinstallatie: wanneer ARC actief is, bedien ik met de volumeknop van de tv de volumeinstelling van de geluidsinstallatie. Maar zelf bij maximaal volume komt er niets uit de speakers...
Bij de telefonische helpdesk van Sony raden ze aan om een HDMI 1.4 kabel te kopen :-) en op de berichten die ik verstuur van hun website wordt niet gereageerd...dus van hen verwacht ik niet echt veel hulp...
Peter
Ik heb een Sony BDV-F500 geluidsinstallatie die ook ARC zou moeten ondersteunen. Zowel de geluidsinstallatie als de TV hebben de laatste firmware, maar ik krijg geen geluid via ARC? Wel herkent de TV de geluidsinstallatie: wanneer ARC actief is, bedien ik met de volumeknop van de tv de volumeinstelling van de geluidsinstallatie. Maar zelf bij maximaal volume komt er niets uit de speakers...
Bij de telefonische helpdesk van Sony raden ze aan om een HDMI 1.4 kabel te kopen :-) en op de berichten die ik verstuur van hun website wordt niet gereageerd...dus van hen verwacht ik niet echt veel hulp...
Peter
ik heb hetzelfde probleem met m`n hx 700 en yamaha reciever....
tja denk je dan
De EX700 serie heeft hier ook last van. Die van mij na 2x een ex700 te hebben gehad (ook last van het kraak probleem) omgeruild voor een HX700vanDaal schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:43:
[afbeelding]
Mijn ex700 had ook last van donkere vlekken.
Productie na 06 2010 schijnt het opgelost te zijn.
Ondanks geen certificering werkt ziggo met CI+ module prima op de 40NX500. Wat me wel tegenvalt is dat kleuren niet los mag instellen in de opties en dat dus mag uitzoeken met een schuifje. Zal sowieso wel een nadeel zijn van een goedkopere range tv. Wellicht dat ik er wel bij kan in het service menu, kan ik misschien ook dat opstartscherm uitgooien.
Ik heb de EX600 (ook niet gecertificeerd). Op zich wel vreemd dat dit zo'n beetje de enige TV's uit de 2010 lineup zijn die niet gecertificeerd zijn. Ik zou daardoor bijna gaan denken dat dat betekent dat ze echt niet werken. Maar jouw bericht is in ieder geval goed nieuws. Ik weet niet hoe het met de NX500 zit maar volgens mij wordt de EX600 veel minder verkocht dan de EX402 of EX700. Dat zou ook een reden kunnen zijn. Beetje kip ei natuurlijk, maar goed.aapelite schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 12:52:
Ondanks geen certificering werkt ziggo met CI+ module prima op de 40NX500. Wat me wel tegenvalt is dat kleuren niet los mag instellen in de opties en dat dus mag uitzoeken met een schuifje. Zal sowieso wel een nadeel zijn van een goedkopere range tv. Wellicht dat ik er wel bij kan in het service menu, kan ik misschien ook dat opstartscherm uitgooien.
Ik ga maar eens even rondkijken of ik ergens zo'n module + SmartCard kan lenen (evt online bestellen met voorbehoud van de wet koop op afstand), mits dat mogelijk is (ivm de tenaamstelling van de SmartCard en de twee weken FreeView). Als het werkt dat houd ik hem en zoniet dan breng/stuur ik het zaakje weer netjes terug.
[ Voor 8% gewijzigd door HarmoniousVibe op 07-08-2010 22:07 ]
Je zal de smartcard wel eerst moeten registeren, ofdat je dan alles nog terug kan sturen is maar de vraag.LB06 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 22:03:
[...]
Ik ga maar eens even rondkijken of ik ergens zo'n module + SmartCard kan lenen (evt online bestellen met voorbehoud van de wet koop op afstand), mits dat mogelijk is (ivm de tenaamstelling van de SmartCard en de twee weken FreeView). Als het werkt dat houd ik hem en zoniet dan breng/stuur ik het zaakje weer netjes terug.
Gebruik eventueel eerst een bestaande smartcard om te testen.
73's Ton
Mediamarkt mag je een CI+ module kopen en terugbrengen als deze niet werkt. Nadeel is wel dat je idd wel een card moet hebben om het goed te testen.
Hij pakte de zenders overigens niet in 1x, heb paar keer de module en kaart opnieuw in moeten steken en toen waren ze er ineens allemaal. Maar kan er aan liggen dat ik sowieso niet de handleiding had gelezen hoe het moest bij deze tv en gewoon in ongeduld wat ben gaan proberen
Hij pakte de zenders overigens niet in 1x, heb paar keer de module en kaart opnieuw in moeten steken en toen waren ze er ineens allemaal. Maar kan er aan liggen dat ik sowieso niet de handleiding had gelezen hoe het moest bij deze tv en gewoon in ongeduld wat ben gaan proberen
Ik heb al alle zenders erin gezet. Kan zelfs Nederland 1 HD kijken, maar bij de rest van de enigszins nuttige kanalen krijg ik de melding dat het signaal scrambled is.aapelite schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 13:17:
Mediamarkt mag je een CI+ module kopen en terugbrengen als deze niet werkt. Nadeel is wel dat je idd wel een card moet hebben om het goed te testen.
Verwijderd
vanDaal in "[LCD TV] Sony BRAVIA 2010 Series topic d..."
Ook wij hebben, zoals hier eerder al gezegd, te maken met schaduwvorming plus kraken, op dit zelfde toestel.
Onaanvaardbaar en onbegrijpelijk voor een ( dure ) nieuwe tv. Waar is de kwaliteitscontrole gebeurd bij Sony?
Heb leverancier aangesproken die zegt dat Sony de leveringen van het initiele toestel heeft stopgezet. Hij stelt ook omruil voor, maar wacht op het antwoord van Sony.
Ook wij hebben, zoals hier eerder al gezegd, te maken met schaduwvorming plus kraken, op dit zelfde toestel.
Onaanvaardbaar en onbegrijpelijk voor een ( dure ) nieuwe tv. Waar is de kwaliteitscontrole gebeurd bij Sony?
Heb leverancier aangesproken die zegt dat Sony de leveringen van het initiele toestel heeft stopgezet. Hij stelt ook omruil voor, maar wacht op het antwoord van Sony.
Weet iemand waar ik CineMotion kan instellen op de EX600? Volgens de officiële specs zou dit namelijk gewoon aanwezig moeten zijn.
Hmmm, probleem met Ziggo hier. Sinds vandaag 40BX400, CI+ module en Smartcard erin, hij vindt de zenders, maar laat er geen een zien. Alle zender hebben namen en zo, maar er staat overal "Gekozen programma is niet afgestemd". Iemand een idee?
Balen, lijkt meer wel dan niet het geval te zijn bij Sony, best kwalijk. Wat is bij jou de productiedatum? En heb je via de winkel contact waar je hem gekocht hebt? Ik ga morgen Sony maar eens direct bellen.Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 18:45:
Verwijderd
vanDaal in "[LCD TV] Sony BRAVIA 2010 Series topic d..."
Toestel is geleverd begin juni ( dus initiele generatie NX8OO ).
De winkel waar ik heb gekocht is een zelfstandige zaak in mijn buurt, aangesloten bij selexion, die ook toestel hebben geinstalleerd. Zij geven goede service en volgen de zaak op, dus verder moet ik mij ( voorlopig ) niets aantrekken.
Ook ik ben voor het mooie design gevallen.
De eerste dagen was er geen gekraak, is maar na een week begonnen. Na zowat één uur is het over, maar tja dit zou toch niet mogen.
Schaduw was er aanvankelijk zeer licht in één bovenhoek. Maar nu is het bijv ook bovenin in het midden.
Toestel is geleverd begin juni ( dus initiele generatie NX8OO ).
De winkel waar ik heb gekocht is een zelfstandige zaak in mijn buurt, aangesloten bij selexion, die ook toestel hebben geinstalleerd. Zij geven goede service en volgen de zaak op, dus verder moet ik mij ( voorlopig ) niets aantrekken.
Ook ik ben voor het mooie design gevallen.
De eerste dagen was er geen gekraak, is maar na een week begonnen. Na zowat één uur is het over, maar tja dit zou toch niet mogen.
Schaduw was er aanvankelijk zeer licht in één bovenhoek. Maar nu is het bijv ook bovenin in het midden.
Verwijderd
Ben je verder tevreden van de BDV-F500? Ik denk eraan om ook 1 te kopen, ik zou die tevens willen gebruiken om muziek te beluisteren via iPod, is de kwaliteit goed genoeg hiervoor? Online vind ik niet veel reviews over dit toestel, maar via de specs heb ik wel al gezien dat er geen aparte regeling van hoge en lage tonen mogelijk is, is dit een probleem denk je? Kun je de bas van de subwoofer apart regelen?Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 19:07:
Is er al iemand in geslaagd om de Audio Return Channel functie aan de praat te krijgen voor een Sony Bravia KDL-32NX500?
Peter
Matthias
Sedert vorige week heb ik de 40HX700, ben supertevreden!
Bij het installeren zijn er een paar vettige handen aan het scherm gekomen, wat is de beste manier om die glasplaat perfect proper te krijgen?
Bij het installeren zijn er een paar vettige handen aan het scherm gekomen, wat is de beste manier om die glasplaat perfect proper te krijgen?
[ Voor 4% gewijzigd door mngm op 09-08-2010 14:29 ]
Schoonmaken met een vochtig doekje? Het is glas, dus behandel het ook zo
The devil is in the details.
Het kan wel lastig zijn zag ik bij iemand laatst, die had bv glasex gebruikt, maar er waren wel behoorlijke wazige strepen zichtbaar. Een plus is echter zoals mute zegt dat het glas is, dus het is hoe dan ook makkelijke schoon te houden dan een LCD paneel, alleen moet je even kijken hoe je de strepen dan weer het makkelijkste wegkrijgt als die achterblijven.Mute schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:29:
Schoonmaken met een vochtig doekje? Het is glas, dus behandel het ook zo
Verwijderd
Mijn krakende EX700 wordt komende week gerepareerd. Men zei dat er een nieuw LCD scherm in wordt gezet en dat dit probleem bekend is.
Ik ben vandaag door Sony teruggebeld over mijn NX800, nadat ik via Sony.nl (Thuisservice link) mijn problemen had gemeld. Naar het schijnt is er een nieuwe type panel die zowel de problemen met het kraken als de problemen met de zwarte vlekken (oftewel te weinig lichtopbrengst op sommige plekken, zoals mij werd verteld), oplost. Dit is dus een ander type panel dan in de eerste lichting modellen zit. Ik heb meteen even gevraagd of dit panel wellicht ook wordt gebruikt voor de opvolger van de NX800 (de "NX813" in de UK), maar daar wist hij niet echt iets over. De buitendienst wordt niet echt op de hoogte gehouden van nieuwe producten.vanDaal schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 22:09:
[...]
Balen, lijkt meer wel dan niet het geval te zijn bij Sony, best kwalijk. Wat is bij jou de productiedatum? En heb je via de winkel contact waar je hem gekocht hebt? Ik ga morgen Sony maar eens direct bellen.
Ook aan mijn kant, wordt vervolgd.
Verwijderd
Nooit chemische troep als glasex gebruiken. Gewoon een schone zachte katoenen doek (oud t-shirt maar geen handdoek en andere ruwere katoenen stoffen) of een speciale microvezeldoek klein beetje nat maken (niet te nat, dus goed uitwringen) en dan voorzichtig er overheen. Of gebruik eventueel een stoffen brillendoekje zonder water.aapelite schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:17:
[...]
Het kan wel lastig zijn zag ik bij iemand laatst, die had bv glasex gebruikt, maar er waren wel behoorlijke wazige strepen zichtbaar. Een plus is echter zoals mute zegt dat het glas is, dus het is hoe dan ook makkelijke schoon te houden dan een LCD paneel, alleen moet je even kijken hoe je de strepen dan weer het makkelijkste wegkrijgt als die achterblijven.
Ook wij hebben een EX600, met een module en smartcard, en dat werkt gewoon. Wel hebben we af en toe last van ditzelfde probleem:LB06 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 22:03:
[...]
Ik heb de EX600 (ook niet gecertificeerd). Op zich wel vreemd dat dit zo'n beetje de enige TV's uit de 2010 lineup zijn die niet gecertificeerd zijn. Ik zou daardoor bijna gaan denken dat dat betekent dat ze echt niet werken. Maar jouw bericht is in ieder geval goed nieuws. Ik weet niet hoe het met de NX500 zit maar volgens mij wordt de EX600 veel minder verkocht dan de EX402 of EX700. Dat zou ook een reden kunnen zijn. Beetje kip ei natuurlijk, maar goed.
De vraag is of dit een probleem is met Ziggo, of met de module/smartcard/compatibiliteit.Hmmm, probleem met Ziggo hier. Sinds vandaag 40BX400, CI+ module en Smartcard erin, hij vindt de zenders, maar laat er geen een zien. Alle zender hebben namen en zo, maar er staat overal "Gekozen programma is niet afgestemd". Iemand een idee?
Toen we de tv net hadden werkte het perfect, sinds een kleine week hebben we af en toe bovenstaande problemen.
Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen
Het valt mij op dat de youtube op mijn ex700 anders is dan youtube op internet, ik zie minder filmpjes.
Zo zocht ik laatst op de youtube naam van een vriend van mij en mijn tv gaf 1 filmpje weer en internet 2.
Het 2e filmpje is wel een HD film, weet niet of het hier mee te maken kan hebben.
Zijn er meer die dit probleem kennen?
Zo zocht ik laatst op de youtube naam van een vriend van mij en mijn tv gaf 1 filmpje weer en internet 2.
Het 2e filmpje is wel een HD film, weet niet of het hier mee te maken kan hebben.
Zijn er meer die dit probleem kennen?
Verwijderd
Afgezien van de ARC problemen en het totaal gebrek aan feedback vanwege de Sony helpdesk ben ik tevreden van het toestel. Mooi compact/discreet design, en vooral de DLNA mogelijkheden en de mogelijkheden om het toestel met het internet te verbinden zijn makkelijk (na upgrade van de firmware, want met de originele versie van de firmware werkte dit niet). Een nadeel is wel dat je bijna altijd je TV nodig hebt om meer complexe handelingen te verrichten, bvb instellingen wijzigen, want het scherm van het toestel zelf geeft weinig info weer. Op dit ogenblik is het ook nog niet mogelijk om een specifieke muurhouder te bestellen, want die bestaat blijkbaar enkel nog op papier...Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:49:
[...]
Ben je verder tevreden van de BDV-F500? Ik denk eraan om ook 1 te kopen, ik zou die tevens willen gebruiken om muziek te beluisteren via iPod, is de kwaliteit goed genoeg hiervoor? Online vind ik niet veel reviews over dit toestel, maar via de specs heb ik wel al gezien dat er geen aparte regeling van hoge en lage tonen mogelijk is, is dit een probleem denk je? Kun je de bas van de subwoofer apart regelen?
Matthias
Je kan het niveau van de bas afzonderlijk instellen. Regeling van hoge en lage tonen is idd niet mogelijk. De kwaliteit is zeker voldoende, tenzij je audiofiel bent en absolute topkwaliteit wil... maar ik denk niet dat de meeste mensen daarnaar op zoek zijn...
Mvg,
Peter
Ik wil graag de 32EX500 kopen. Ik ga het gebruiken voor ps3 gamen en tv kijken.
En zit hier een optische geluid aansluiting op ik kan hier niets over vinden op de site van Sony.
Is het het ook mogelijk om een pc op aan te sluiten? Of is daarvoor een monitor beter.
En zit hier een optische geluid aansluiting op ik kan hier niets over vinden op de site van Sony.
Is het het ook mogelijk om een pc op aan te sluiten? Of is daarvoor een monitor beter.
Dat is wel te vinden hoor op de site bij de Technische specificaties:Evertt schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 23:10:
Ik wil graag de 32EX500 kopen. Ik ga het gebruiken voor ps3 gamen en tv kijken.
Digitale audio-uitgang (optisch) --> 1
Ja dus
Zie ook die specificaties voor aansluitmogelijkheden:Is het het ook mogelijk om een pc op aan te sluiten? Of is daarvoor een monitor beter.
- Via de PC-Ingang = D-Sub aka VGA poort is mogelijk
- Via HDMI. veel videokaarten hebben HDMI uitgangen. Dit geeft het mooiste beeld.
zou iemand met een nx700 of nx800 40" en grijze standaard eens kunnen opmeten hoe hoog de tv werkelijk is (aangezien je de hoek van het scherm ook kunt instellen). Ik zit hier met een schuine wand en ik moet spelen met centimeters.. Alvast bedankt.
Ej, kan iemand mij helpen? ik ben van plan een sony kdl-32EX500 te kopen om voornamelijk op te gamen, is dit dan de juiste tv of niet, want ik heb namelijk wel iets gelezen over dat de response tijd niet goed was voor gamen ofso... Ik vind ook de 100Hz functie heel belangrijk, dus werkt dat ook goed? Alvast bedankt.
Verwijderd
met de grijze voet is 67 cm hoog.de tv alleen is 64 cm hoog.vandaag is er een monteur geweest om het paneel te vervangen.hij hoefde het niet eens te zien het probleem was bekend.de schaduwplekken zijn zo goed als weg.een paar kleine plekjes nog waarneembaar.ben tevreden zoJoenes schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:30:
zou iemand met een nx700 of nx800 40" en grijze standaard eens kunnen opmeten hoe hoog de tv werkelijk is (aangezien je de hoek van het scherm ook kunt instellen). Ik zit hier met een schuine wand en ik moet spelen met centimeters.. Alvast bedankt.
Verwijderd
http://www.hdtvtest.co.uk...l40ex503u-20100603700.htm 60ms = zeer matigGrambombie schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:25:
Ej, kan iemand mij helpen? ik ben van plan een sony kdl-32EX500 te kopen om voornamelijk op te gamen, is dit dan de juiste tv of niet, want ik heb namelijk wel iets gelezen over dat de response tijd niet goed was voor gamen ofso... Ik vind ook de 100Hz functie heel belangrijk, dus werkt dat ook goed? Alvast bedankt.
http://www.avforums.com/r...-703-LCD-HDTV-Review.html (vergelijkbaar met 503 alleen dan zonder 100Hz). 40ms = redelijk
Voor Games gebruik je trouwens geen 100Hz. Hetzelfde geldt voor Blu-Ray.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 19:23 ]
Mooi! Heb je nog gevraagd hoe het nou precies zit met het nieuwe paneel? Is het een nieuwe versie?Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:49:
met de grijze voet is 67 cm hoog.de tv alleen is 64 cm hoog.vandaag is er een monteur geweest om het paneel te vervangen.hij hoefde het niet eens te zien het probleem was bekend.de schaduwplekken zijn zo goed als weg.een paar kleine plekjes nog waarneembaar.ben tevreden zo
thanks voor het opmeten, dat gaat dan niet passen :-). 64 cm met voet was de absolute max. Nog maar even passen en meten dan, want ik ben verliefd op het designVerwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:49:
[...]
met de grijze voet is 67 cm hoog.de tv alleen is 64 cm hoog.vandaag is er een monteur geweest om het paneel te vervangen.hij hoefde het niet eens te zien het probleem was bekend.de schaduwplekken zijn zo goed als weg.een paar kleine plekjes nog waarneembaar.ben tevreden zo
Bij mijn lokale prijstopper staat een NX700 demomodel voor €1499,-. Ik sprak een verkoper er op aan en zei dat ik dat een beetje raar vond, dat is immers de advies/vastgestelde prijs. Beetje onderhandeld en kan hem voor €1300,- meekrijgen. In de winkel is het moeilijk te zien of hij puntgaaf is, het ding spiegelt als een gek maar volgens mij heb ik alleen maar (vet)vlekken kunnen vinden en geen krassen. Maar helemaal zeker weet je het niet natuurlijk, als het licht er anders op valt zie je wellicht wel wat.
Wat denken jullie? Goede deal of niet? Ik vind het design geweldig maar de kraak en donkere vlekken probleem maken me toch wat zenuwachtig. Ik weet niet wat de productiedatum is. Over de verbeterde versie (NX708?) kan ik nog niets vinden. Kan me trouwens ook niet aan de indruk ontrekken dat de Samsung led tv's die er naast stonden beter beeld haddden.
Wat denken jullie? Goede deal of niet? Ik vind het design geweldig maar de kraak en donkere vlekken probleem maken me toch wat zenuwachtig. Ik weet niet wat de productiedatum is. Over de verbeterde versie (NX708?) kan ik nog niets vinden. Kan me trouwens ook niet aan de indruk ontrekken dat de Samsung led tv's die er naast stonden beter beeld haddden.
Ik zit sinds deze week te kijken naar een KLD-40EX700. Gisteren naar de MM in Groningen geweest, maar daar waren ze niet meer op voorraad. Echter las ik op het internet dat deze maand ook de KLD-40EX710 uit komt met een ander scherm (Samsung ipv Sharp), kleinere rand, etc.
Kom ik vandaag al een link naar bol.com (http://www.bol.com/nl/p/e...00000010486640/index.html) tegen. Waarschijnlijk duurt het dus niet heel lang meer voor dat de eerste Nederlandse (web)winkels hem te koop hebben staan.
Erg benieuwd naar het verschil in het scherm zelf. Zijn er toevallig al mensen met meer informatie (van Sony)?
Kom ik vandaag al een link naar bol.com (http://www.bol.com/nl/p/e...00000010486640/index.html) tegen. Waarschijnlijk duurt het dus niet heel lang meer voor dat de eerste Nederlandse (web)winkels hem te koop hebben staan.
Erg benieuwd naar het verschil in het scherm zelf. Zijn er toevallig al mensen met meer informatie (van Sony)?
Prima prijs, toch? De datum staat op een klein stickertje op de achterkant.
032010, 042010 kan je beter laten staan bij die prijstopper.
Anders zou ik heel kritisch gaan kijken naar het spelende scherm en er nog een zachter prijsje voor laten maken.
De schermproblemen 'schijnen' onder garantie te vallen, als ik de berichten hier lees.
Anders zou ik heel kritisch gaan kijken naar het spelende scherm en er nog een zachter prijsje voor laten maken.
De schermproblemen 'schijnen' onder garantie te vallen, als ik de berichten hier lees.
[ Voor 53% gewijzigd door Bobbo op 14-08-2010 17:23 ]
Ik heb sinds kort een 32ex500 in mijn woonkamer staan. Zeer tevreden van deze televisie. Er is maar één probleem. Soms valt het beeld weg voor een fractie van een seconde. Er is dan een soort donkerpaarse diagonale schijn te zien op het scherm.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Misschien niet het juiste topic; maar die 3F brilletjes die je bijvoorbeeld bij de 900 serie krijgt (of moet kopen); zijn die met een 'normale' bril te gebruiken?
Verwijderd
Zover ik weet hebben alle 100+HZ BRAVIA Televisies van 2010 een input lag van minimaal 60 ms, ongeacht GAME/TEXT mode.
Voor mij als gamer niet acceptabel. Ik heb het geprobeerd maar dan ben ik zelf slachtvee in snelle FPS games...
De 50HZ 2010 modellen hebben een inputlag van rond de 30 ms, zie ook hdtvtest.co.uk
Dit heb ik ook zelf gemeten met de KDL-40EX402:

Maar helaas zoals ik al eerder heb aangegeven in een reactie van een KDL-40EX402 review:
Kijkhoek is niet al te best en dynamisch contrast kan op geen mogelijkheid uit.
Waarschijnlijk als je het enkel als TV gebruikt dat je daar niet veel last van hebt, maar verwacht geen stabiel beeld als je erop gaat internetten.
Intensiteit van de backlight verandert direct bij het scrollen van een website.
In een spel met veel schaduwen zorgt dit voor het gevoel van naderend onweer.
Hierover had ik o.a. contact opgenomen met Sony e-mail support.
Op de vraag of het dynamisch contrast kan worden uitgeschakeld kreeg ik spoedig antwoord (13-7-2010):
''Naar aanleiding van uw mail dienen wij u helaas te informeren dat het niet mogelijk is om het contrast uit te schakelen. Onze excuses hiervoor."
En daarnaast het probleem met de 'Edge Enhancement':

Dit effect zag ik ook bij andere Sony BRAVIA Televisies in de winkel...
Bij oudere modellen die ik getest heb als 40V4000 (inputlag <10ms), 40L4000, 40X4500 en oudere modellen heb ik geen last van hoge inputlag/edge enhancement/dynamisch contrast...
Voor mij als gamer niet acceptabel. Ik heb het geprobeerd maar dan ben ik zelf slachtvee in snelle FPS games...
De 50HZ 2010 modellen hebben een inputlag van rond de 30 ms, zie ook hdtvtest.co.uk

Maar helaas zoals ik al eerder heb aangegeven in een reactie van een KDL-40EX402 review:
Waarschijnlijk als je het enkel als TV gebruikt dat je daar niet veel last van hebt, maar verwacht geen stabiel beeld als je erop gaat internetten.
Op de vraag of het dynamisch contrast kan worden uitgeschakeld kreeg ik spoedig antwoord (13-7-2010):
''Naar aanleiding van uw mail dienen wij u helaas te informeren dat het niet mogelijk is om het contrast uit te schakelen. Onze excuses hiervoor."

Bij oudere modellen die ik getest heb als 40V4000 (inputlag <10ms), 40L4000, 40X4500 en oudere modellen heb ik geen last van hoge inputlag/edge enhancement/dynamisch contrast...
Speel weleens een spelletje met de xbox360 via mijn HX700 en het valt mij niet op dat er vertraging in zit. De HX700 is wel 200 hertz.Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:58:
Zover ik weet hebben alle 100+HZ BRAVIA Televisies van 2010 een input lag van minimaal 60 ms, ongeacht GAME/TEXT mode.
Voor mij als gamer niet acceptabel. Ik heb het geprobeerd maar dan ben ik zelf slachtvee in snelle FPS games...![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Heb een 46ex500 voor 2 maanden en ben zeer tevreden, maar 2 weken geleden tijdens het gamen viel mijn scherm voor een fractie van een seconde weg en zag ik een donkerpaarse verticale vlakken. aanvankelijk dacht ik dat het aan mn spel lag maar van de week zag ik het ook op mijn digitale tv zender voor ongeveer een seconde. Meteen daarna gebeurde het weer alleen de tvzender zag je nog steeds met een paarsvlak eroverheen voor ongeveer 2 seconde.Kr7Br schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:27:
Ik heb sinds kort een 32ex500 in mijn woonkamer staan. Zeer tevreden van deze televisie. Er is maar één probleem. Soms valt het beeld weg voor een fractie van een seconde. Er is dan een soort donkerpaarse diagonale schijn te zien op het scherm.
Heb sony gebeld en er werd me verteld een thuisservice formulier in te vullen waarbij ik een monteur over de vloer ga krijgen. Het leek me meer dat de dame die ik aan de lijn had gewoon totaal geen antwoord voor me had.
Helaas gaat de thuisservice alleen op voor 37inch of groter als ik het goed heb.
Krijg komende week dus een monteur langs en laat meteen weten wat die erover te melden heeft. Je kan hem natuurlijk ook gewoon terugbrengen als t binnen de garantietermijn valt of geen zin hebt om te wachten op mijn antwoord.
Hoop dat ik je een beetje heb geholpen hiermee.
Thanks voor de reactie. Ben nog eens gaan kijken, hij was van 032010. Ik heb hem maar laten staan, geen zin in kans op gedoe voor die 200 euro korting. Over een paar maanden zal hij sowieso wel in prijs zakken en dan koop ik wel een nieuwe.Bobbo schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:53:
Prima prijs, toch? De datum staat op een klein stickertje op de achterkant.
Sinds ongeveer een week ben ik in het bezit van een 32EX500 en ik gebruik hem vooral voor monitor toepassingen. Het kost wat geduld en tijd maar ik heb de instellingen nu zo staan dat ik er perfect op kan internetten / gamen. Ik ben verder geen fanatieke fps gamer dus over inputlag zul je me niet horen. Maar het scherm afraden op basis van dat je er niet mee kunt internetten kan ik niet helemaal begrijpen.Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:58:
Lang verhaal
Ik heb mijn tv verbonden met m'n pc middels hdmi
Mijn instellingen zijn:
beeldmodus: Bioscoop
Verlichting: 5
contrast: 90
helderheid: 50
kleur: 60
kleurtemperatuur: warm 2
beeldscherpte: 3
adv. contrastoptimalisatie: hoog
beeldbereik: hoge resolutie
Voor de rest staan alle opties op uit.
Het is echt een prachtige tv voor het geld en ik kan hem dan ook aan iedereen aanraden.
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Dit ga ik ook ook even volgen, ik heb er ook af en toe last van op mijn 40EX500.Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:47:
[...]
Heb een 46ex500 voor 2 maanden en ben zeer tevreden, maar 2 weken geleden tijdens het gamen viel mijn scherm voor een fractie van een seconde weg en zag ik een donkerpaarse verticale vlakken. aanvankelijk dacht ik dat het aan mn spel lag maar van de week zag ik het ook op mijn digitale tv zender voor ongeveer een seconde. Meteen daarna gebeurde het weer alleen de tvzender zag je nog steeds met een paarsvlak eroverheen voor ongeveer 2 seconde.
Heb sony gebeld en er werd me verteld een thuisservice formulier in te vullen waarbij ik een monteur over de vloer ga krijgen. Het leek me meer dat de dame die ik aan de lijn had gewoon totaal geen antwoord voor me had.
Helaas gaat de thuisservice alleen op voor 37inch of groter als ik het goed heb.
Krijg komende week dus een monteur langs en laat meteen weten wat die erover te melden heeft. Je kan hem natuurlijk ook gewoon terugbrengen als t binnen de garantietermijn valt of geen zin hebt om te wachten op mijn antwoord.
Het maakt volgens mij niet uit wat voor bron je gebruikt. Heb het gehad tijdens gewoon TV kijken, maar ook als ik een filmpje vanaf mijn PC over HDMI bekijk.
Bij mij is het beeld dan ook een fractie van een seconde weg en in plaats ervan zie ik dan ook wat zwart/paarse verticale vlakken op het scherm.
Heb nog niet meegemaakt dat het gecombineerd met het tv-beeld zelf was, of dat het zo lang als 2 sec duurde.
Verwijderd
Nergens in mijn verhaal raad een scherm af, ik deel mijn ervaringen van de door mij gebruikte TV's.waterking schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:41:
[...]
Sinds ongeveer een week ben ik in het bezit van een 32EX500 en ik gebruik hem vooral voor monitor toepassingen. Het kost wat geduld en tijd maar ik heb de instellingen nu zo staan dat ik er perfect op kan internetten / gamen. Ik ben verder geen fanatieke fps gamer dus over inputlag zul je me niet horen. Maar het scherm afraden op basis van dat je er niet mee kunt internetten kan ik niet helemaal begrijpen.
De EX500 serie heeft mede vanwege 100HZ (met BE3) andere elektronica voor de beeldverwerking.
Deze zou mogelijk niet het agressieve dynamisch contrast hebben van de EX402.
Wel is inputlag en 'Edge Enhancement' een issue.
Het zijn mooie TV's maar de 2009 modellen waren mijns insziens beter.
Btw, in de korte tijd dat ik de EX402 heb kunnen ervaren viel ook bij mij het beeld soms voor een fractie van een seconde weg. Direct daarna werd de gebruikte aansluiting weergegeven op het scherm.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2010 00:55 ]
Via VGA heb ik overigens totaal geen last van de edge enhancements en kan ik gewoon fatsoenlijk tekst lezen (32EX600). Via hdmi kreeg ik die 'enhancement' niet uit, maar dat komt misschien ook omdat ik nog steeds niet weet hoe ik een hdmi-input in PC modus kan zetten.
Verwijderd
Inderdaad VGA heeft er nauwelijks last van. Maar die hopeloos verouderde aansluitingLB06 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 00:29:
Via VGA heb ik overigens totaal geen last van de edge enhancements en kan ik gewoon fatsoenlijk tekst lezen (32EX600). Via hdmi kreeg ik die 'enhancement' niet uit, maar dat komt misschien ook omdat ik nog steeds niet weet hoe ik een hdmi-input in PC modus kan zetten.
Voor de playstation 3, xbox, mediabox, etc.. wil ik goed beeld met hdmi.
En er is (naast GAME/TEXT optie) geen 'PC Modus' voor hdmi...
Trouwens dat we sinds de introductie van LCD vast zitten aan 60 HZ signal input bij native resolutie vind ik al zwaar
Maar blijkbaar ben ik een van de weinigen die het verschil tussen 60 en 100/120 HZ kan zien in spellen.
Al werkt 100HZ Motionflow met games ook best goed.
Uhhh..?
Overigens ben je echt één van de weinigen die dit kan zien. Heb je last van flikkeringen of vind je het gewoon niet smooth genoeg gaan?
MotionFlow heeft volgens mij alleen zin bij native 50/60Hz uitzendingen (i.e. TV-signaal). Of bij DVD's/BR's die je dmv een pulldown en evt een speedup afspeelt op 50/60Hz.
Hdmi is twisted pair en heeft daardoor een uitermate zwakke impedance control. Hierdoor krijg je itt VGA vrij snel last van signal reflectie en/of loss. Tevens ondersteunt een VGA-ingang bijna altijd 4:4:4 color reproduction (=min of meer RGB), terwijl hdmi vaak zit opgescheept met 4:2:2 chroma subsampling. Hierdoor krijg je vaak een lichte smear in je kleuren als er bijvoorbeeld een PC/videokaart-signaal wordt verstuurd. Toegegeven, dat laatste heeft niet zozeer met de inherente eigenschappen van hdmi te maken, maar met de verwachtingen die fabrikanten hebben t.a.v. het gebruik van een hdmi en van een VGA poort. Ik wil niet zeggen dat VGA altijd beter is, maar alleen dat het omgekeerde ook zeker niet waar is. Wat jij zegt is populaire bla-bla die grotendeels gebaseerd is op drijfzand.Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 00:48:
[...]
Inderdaad VGA heeft er nauwelijks last van. Maar die hopeloos verouderde aansluitingzit tegenwoordig enkel nog op computers (met een simpele adapter) en gebruik ik liever niet.
Voor de playstation 3, xbox, mediabox, etc.. wil ik goed beeld met hdmi.
Dat zou kunnen. Ik meen echter ergens gelezen te hebben dat je dat kon bewerkstelligen (en dus al die filters uit kunt zetten) door de input name / AV Preset te wijzigen in PC oid. Maar dat is wellicht iets van < 2010.Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 00:48:
En er is verder geen 'PC Modus' voor hdmi...
De 2010 EX-serie ondersteunt gewoon 24Hz signal input, welke dmv een 5:5 pulldown wordt weergegeven op 24fps@120Hz. Zie ook http://forum.blu-ray.com/...-original-frame-rate.html. De Bravia's staan hier netjes gelist op 120Hz. Dit betekent dat hij ook ook andere framerates op 120Hz zou moeten kunnen afspelen. Althans in theorie. Het zou kunnen dat bottleneck bij de input-frequentie ligt en niet bij de output-frequentie. Echter zou dit wel betekenen dat die 60Hz grens niet wordt bepaald door LCD, maar door de ingangen, wat me nogal artificieel lijkt. Maar goed, het zou kunnen.Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 00:48:
Trouwens dat we sinds de introductie van LCD vast zitten aan 60 HZ signal input bij native resolutie vind ik al zwaar
Overigens ben je echt één van de weinigen die dit kan zien. Heb je last van flikkeringen of vind je het gewoon niet smooth genoeg gaan?
MotionFlow (=frame interpolatie) voor games is volgens mij behoorlijk ruk, als het uberhaupt al werkt. Je ingangs-framerate is namelijk nog steeds de output-framerate van de console en daar worden in de TV nog frames bijverzonnen om er een soort 120fps van te maken. Hoe moet de TV een signaal met 37,3fps interpoleren naar 120fps? Kan toch nooit goed goed gaan?Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 00:48:
Maar blijkbaar ben ik een van de weinigen die het verschil tussen 60 en 100/120 HZ kan zien in spellen.
Al werkt 100HZ Motionflow met games ook best goed.
MotionFlow heeft volgens mij alleen zin bij native 50/60Hz uitzendingen (i.e. TV-signaal). Of bij DVD's/BR's die je dmv een pulldown en evt een speedup afspeelt op 50/60Hz.
Verwijderd
Populaire bla-bla of niet ik vind de VGA-ingang hopeloos verouderd.LB06 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 01:48:
Hdmi is twisted pair en heeft daardoor een uitermate zwakke impedance control. Hierdoor krijg je itt VGA vrij snel last van signal reflectie en/of loss. Tevens ondersteunt een VGA-ingang bijna altijd 4:4:4 color reproduction (=min of meer RGB), terwijl hdmi vaak zit opgescheept met 4:2:2 chroma subsampling. Hierdoor krijg je vaak een lichte smear in je kleuren als er bijvoorbeeld een PC/videokaart-signaal wordt verstuurd. Toegegeven, dat laatste heeft niet zozeer met de inherente eigenschappen van hdmi te maken, maar met de verwachtingen die fabrikanten hebben t.a.v. het gebruik van een hdmi en van een VGA poort. Ik wil niet zeggen dat VGA altijd beter is, maar alleen dat het omgekeerde ook zeker niet waar is. Wat jij zegt is populaire bla-bla die grotendeels gebaseerd is op drijfzand.
HDMI is ook niet ideaal maar dat gebruik ik veel liever dan de analoge VGA-ingang.
Sowieso gebruik ik Full RGB (4:4:4). En bij andere apparatuur dan de PC heb je niet veel keuze meer, VGA aansluiting ontbreekt vaak.
Zolang je voor korte of degelijke lange kabels gaat heb je geen last van dataverlies (beeldfouten) en is het beeld in mijn ervaring scherper dan met VGA.
Tevens is het gebruiksvriendelijker.
Limiet zit (op enkele nieuwe 120Hz monitoren voor 3D na) veelal vast op 60Hz voor native resolutie op de input. Lagere resoluties willen wel tot 85Hz gaan.De 2010 EX-serie ondersteunt gewoon 24Hz signal input, welke dmv een 5:5 pulldown wordt weergegeven op 24fps@120Hz. Zie ook http://forum.blu-ray.com/...-original-frame-rate.html. De Bravia's staan hier netjes gelist op 120Hz. Dit betekent dat hij ook ook andere framerates op 120Hz zou moeten kunnen afspelen. Althans in theorie. Het zou kunnen dat bottleneck bij de input-frequentie ligt en niet bij de output-frequentie. Echter zou dit wel betekenen dat die 60Hz grens niet wordt bepaald door LCD, maar door de ingangen, wat me nogal artificieel lijkt. Maar goed, het zou kunnen.
En ja ik vind het niet smooth genoeg gaan op 60Hz. Maar dat komt ook omdat ik beter gewend ben met CRT's. Als je niet anders weet dan mis je het niet.
Met spellen (PC 60Hz) werkt Motionflow wel degelijk. Er ontstaan weliswaar wat kleine beeldfouten bij veel interactie (en dan voor ons nauwelijks waarneembaar), maar het loopt aantoonbaar vloeiender.
Dit heb ik getest op een Sony KDL-40X4500, die gebruik maakt van de Bravia Engine 2 Pro.
Kan iemand mij vertellen waar ik die edge enhancement tool kan downloaden? Ik ben van mening dat mijn tv daar geen problemen mee heeft.
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Mijn onderbuik gevoel zegt mij dat ik liever een Sharp dan een Samsung panel heb..BeZaX schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:07:
Ik zit sinds deze week te kijken naar een KLD-40EX700. Gisteren naar de MM in Groningen geweest, maar daar waren ze niet meer op voorraad. Echter las ik op het internet dat deze maand ook de KLD-40EX710 uit komt met een ander scherm (Samsung ipv Sharp), kleinere rand, etc.
Same here. Heb nog korting kunnen wat extra korting kunnen bedingen door die 'nieuwe' modellen. Want ja, de nieuwe modellen komen er binnen een maand aan, waardoor dit model toch echt wel in waarde zal dalen. Eerst geloofde hij me niet, maar toen liet ik even een artikel zien waarin ze we werden aangekondigd.Joster schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:36:
[...]
Mijn onderbuik gevoel zegt mij dat ik liever een Sharp dan een Samsung panel heb..
Heb ik toch weer €30 extra van de prijs af kunnen praten voor mijn 32EX600. Netto kwam ik uit op €550 incl 2 hdmi kabels en ik kon hem meteen meenemen
Dat heb je dan netjes gedaan.LB06 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:06:
[...]
Same here. Heb nog korting kunnen wat extra korting kunnen bedingen door die 'nieuwe' modellen. Want ja, de nieuwe modellen komen er binnen een maand aan, waardoor dit model toch echt wel in waarde zal dalen. Eerst geloofde hij me niet, maar toen liet ik even een artikel zien waarin ze we werden aangekondigd.
Heb ik toch weer €30 extra van de prijs af kunnen praten voor mijn 32EX600. Netto kwam ik uit op €550 incl 2 hdmi kabels en ik kon hem meteen meenemen.
Zelf ben ik aan het kijken voor een 32" (groter is niet wenselijk in huidige woning, toekomstmuziek is dat in een nieuwe woning de 32" naar de slaapkamer gaat en er een 50" plasma oid naar de woonkamer gaat). Samsung en LG genieten niet de voorkeur dus ik richt me voornamelijk op Philips, Panasonic en Sony waarbij ik Sony verreweg het mooiste design vind hebben. De Philips en Panasonic 2010 modellen vind ik echt niet te pruimen. "Oude" modellen aanschaffen is iets wat tegen mijn natuur in gaat dus momenteel geniet Sony met zijn EX modellen duidelijk de voorkeur.
Zit momenteel heel erg te twijfelen tussen de EX500 en EX700, waarbij het dus met name gaat om CCFL aan de ene kant en Edge aan de andere kant. Ik weet niet of de € 140,- verschil in de PW dan in het voordeel spreekt van de EX700.. Verder zijn de verschillen nihil of zie ik iets over het hoofd?
Verwijderd
...zou dat ook kunnen betekenen dat de EX500 (nu ook een half jaar verder) aan een opvolger toe is binnenkort ?BeZaX schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:07:
Ik begrijp vanuit de conclusie van tweakers.net dat de HX800 een slechtere tv is dan de NX800 bv? Als ik de review lees van http://www.whathifi.com/Review/Sony-KDL-40HX803/ dan lijkt het juist dat op gebied van 2D deze televisie super is en enkel op 3d gebied niet helemaal voldoet zoals tweakers al aangeeft. Mijn vraag is herkennen de gebruikers van deze televisie deze punten ook die tweakers.net beschrijft?
Ik vind de verschillen te verwaarlozen. Edge LED is leuke marketing, grootste (en naar mijn idee enige) voordeel die de EX700 heeft is dat die een stuk zuiniger is. Dus heb je je tv de bijna hele dag aanstaan dan spaar je wel iets op je energierekening. De EX700 heeft helaas wel last van (lichte) clouding. Mijn keuze is uiteindelijk ook de EX500 geworden.Joster schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:43:
Zit momenteel heel erg te twijfelen tussen de EX500 en EX700, waarbij het dus met name gaat om CCFL aan de ene kant en Edge aan de andere kant. Ik weet niet of de € 140,- verschil in de PW dan in het voordeel spreekt van de EX700.. Verder zijn de verschillen nihil of zie ik iets over het hoofd?
Verwijderd
Ik heb de 40NX800 gehad, maar terug gebracht omdat deze het 1ste uur kraakt/ tikt, en ook na het uit zetten van de tv hoor je dit. Tevens had hij op 3 plekken boven in, met name in het midden, schaduw plekken.H.Spuybroek schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 17:10:
Ik begrijp vanuit de conclusie van tweakers.net dat de HX800 een slechtere tv is dan de NX800 bv? Als ik de review lees van http://www.whathifi.com/Review/Sony-KDL-40HX803/ dan lijkt het juist dat op gebied van 2D deze televisie super is en enkel op 3d gebied niet helemaal voldoet zoals tweakers al aangeeft. Mijn vraag is herkennen de gebruikers van deze televisie deze punten ook die tweakers.net beschrijft?
De 40HX800 heeft dit allemaal niet, en ik ben tot nu zeer tevreden met deze tv. Ik kijk geen 3D met deze tv.
Merci voor je verhaal. Ik ga even wachten op jouw verdere ervaringen vooraleer ik een actie onderneem. Het komt niet zo vaak voor...Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:47:
[...]
Je kan hem natuurlijk ook gewoon terugbrengen als t binnen de garantietermijn valt of geen zin hebt om te wachten op mijn antwoord.
Hou me op de hoogte!
De huidige productielijn van de NX800 kraakt toch niet meer? Waarom heb je niet evt het scherm laten vervangen van de NX800? is de HX800 beter in jouw ogen dan de NX800? Ik zou namelijk de HX800 ook niet voor 3D gebruiken maar het scheelt wel weer in prijs namelijk..Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:31:
[...]
Ik heb de 40NX800 gehad, maar terug gebracht omdat deze het 1ste uur kraakt/ tikt, en ook na het uit zetten van de tv hoor je dit. Tevens had hij op 3 plekken boven in, met name in het midden, schaduw plekken.
De 40HX800 heeft dit allemaal niet, en ik ben tot nu zeer tevreden met deze tv. Ik kijk geen 3D met deze tv.
Weet iemand waarom het oranje timer ledje ineens aan springt? Ook als m'n tv uitstaat... Ik meen mij iets te hebben gelezen over een firmware update, maar ik heb al de nieuwste firmware en heb de update functie al uitgezet, en hij blijft branden. Ik kan nu niet meer makkelijk zien of m'n tv wel op timer staat..
Verwijderd
Bij de MediaMarkt was toen de nieuwe produktielijn nog niet binnen, en ze wisten ook niet hoe lang dit ging duren. Maar daarvoor had ik al eens naar de HX800 gekeken en geinformeerd en vond en vind ik mooier, heeft niet van die brede randen. Bovendien zit er in de HX800 een andere LED, namelijk een Dynamic Edge Led.H.Spuybroek schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:36:
[...]
De huidige productielijn van de NX800 kraakt toch niet meer? Waarom heb je niet evt het scherm laten vervangen van de NX800? is de HX800 beter in jouw ogen dan de NX800? Ik zou namelijk de HX800 ook niet voor 3D gebruiken maar het scheelt wel weer in prijs namelijk..
Ik heb ook geen last van schaduw plekken, althans nog niet. En het geluid lijkt ook beter. En ik heb hem voor een leuke prijs kunnen kopen.
Voor hoeveel heb je hem kunnen kopen dan? kan je goed onderhandelen bij de mediamarkt over de prijs? ik dacht dat sony vaste prijzen had waar je niet af kon wijken..Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 18:46:
[...]
Bij de MediaMarkt was toen de nieuwe produktielijn nog niet binnen, en ze wisten ook niet hoe lang dit ging duren. Maar daarvoor had ik al eens naar de HX800 gekeken en geinformeerd en vond en vind ik mooier, heeft niet van die brede randen. Bovendien zit er in de HX800 een andere LED, namelijk een Dynamic Edge Led.
Ik heb ook geen last van schaduw plekken, althans nog niet. En het geluid lijkt ook beter. En ik heb hem voor een leuke prijs kunnen kopen.
Verwijderd
Heeft iemand al ergens een winkel waar ik de HX900 echt binnenkort kan kopen? It's geeft steeds weer nieuwe andere datums en ik baal dat ik nog steeds geen tv heb...
Misschien eens Sony bellen/e-mailen? Ik heb zonet ook al een mail gestuurd met de vraag wanneer de 40EX710 nou exact in Nederland uit komt. Zodra ik meer weer zal ik het hier plaatsen.Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:07:
Heeft iemand al ergens een winkel waar ik de HX900 echt binnenkort kan kopen? It's geeft steeds weer nieuwe andere datums en ik baal dat ik nog steeds geen tv heb...
[ Voor 5% gewijzigd door BeZaX op 16-08-2010 21:55 ]
Verwijderd
Een kans dat de IFA in Berlijn een moment van presentatie/introductie wordt wellicht, van deze en mogelijk ander opvolgers van de januari 2010 modellen (zoals voor de EX500 bijvoorbeeld...) ?BeZaX schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:55:
[...]
Misschien eens Sony bellen/e-mailen? Ik heb zonet ook al een mail gestuurd met de vraag wanneer de 40EX710 nou exact in Nederland uit komt. Zodra ik meer weer zal ik het hier plaatsen.
Tevens dit bericht:
http://www.digitalversus....ming-soon-news-15226.htmlA reader recently contacted us to ask when the Sony Bravia EX710 TV range would be hitting the shops. Well, with release scheduled for the autumn, we reckon the 32" and 40" versions should be in stores soon, with the 37", 46" and 60" versions likely to follow in October.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2010 22:09 ]
Zoals ik het nu zie wil ik juist niet wachten op de EXx10 serie. Ik geef de voorkeur aan bijvoorbeeld een sharp panel op de 500 van mei tot en met nu..BeZaX schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:55:
[...]
Misschien eens Sony bellen/e-mailen? Ik heb zonet ook al een mail gestuurd met de vraag wanneer de 40EX710 nou exact in Nederland uit komt. Zodra ik meer weer zal ik het hier plaatsen.
Dit is iets wat ik graag wilde horen. Wil ook graag de 32EX500 aanschaffen, voornamelijk als tweede PC monitor en als TV. Vroeg me af of je hem goed al PC monitor kan gebruiken.waterking schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:41:
[...]
Sinds ongeveer een week ben ik in het bezit van een 32EX500 en ik gebruik hem vooral voor monitor toepassingen. Het kost wat geduld en tijd maar ik heb de instellingen nu zo staan dat ik er perfect op kan internetten / gamen. Ik ben verder geen fanatieke fps gamer dus over inputlag zul je me niet horen. Maar het scherm afraden op basis van dat je er niet mee kunt internetten kan ik niet helemaal begrijpen.
Ik heb mijn tv verbonden met m'n pc middels hdmi
Mijn instellingen zijn:
beeldmodus: Bioscoop
Verlichting: 5
contrast: 90
helderheid: 50
kleur: 60
kleurtemperatuur: warm 2
beeldscherpte: 3
adv. contrastoptimalisatie: hoog
beeldbereik: hoge resolutie
Voor de rest staan alle opties op uit.
Het is echt een prachtige tv voor het geld en ik kan hem dan ook aan iedereen aanraden.
Gamen zal nog steeds op mijn 22 inch TFT gebeuren.
Echter, als op de IFA over 3 weken de nieuwe lijn wordt aangekondigd van de EX500. Hoe lang duurt het dan nog voordat ze goed en wel in de winkels verkrijgbaar zijn? (ongeveer dan, niemand is hier helderziend natuurlijk). Zou dit de moeite waard zijn, vanuit gaande dat de verbeteringen ongeveer gelijk zullen zijn met deze en de vorige.
[ Voor 12% gewijzigd door Adames op 16-08-2010 22:55 ]
Wil ik ook graag weten, ben ik oktober pas weer in Nederland dus kan wel even wachten. Had een korte vakantie in Amsterdam in juni en daar meldde Raf dat het medio september zou worden.Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:07:
De verschillen tussen de HX en LX zijn me nog niet echt duidelijk; de éne is 3D voorbereid en de andere komt compleet met een 3D set? Van die vergelijking op de Sony site wordt ik niet veel wijzer en volgens mij worden die modellen hier niet verkocht zodat ik vast kan gaan kijken.
Of ben ik nu echt zo scheel?
Edit: heb dit gevonden: http://www.sony.com.hk/press/pdf/20100607_01e.pdf
Maakt de keuze er niet makkelijker op.
[ Voor 7% gewijzigd door Sanction op 17-08-2010 02:18 ]
Heb mijn PC via VGA op de 32EX600 aangesloten. Werkt perfect. Via DVI>hdmi kreeg ik geen goed beeld: de letters waren simpelweg te wazig om lekker te kunnen lezen. Ik verwacht dat dit toe te schrijven is aan get feit dat de TV niet 'verwacht' een PC signaal te ontvangen. Hierdoor ontstaan er waarschijnlijk problemen met de filters die er op de hdmi-input overheen worden gegooid. Of de hdmi-input kan misschien geen 4:4:4 chroma ontvangen, waardoor er een 'smear' ontstaat.Adames schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 22:53:
[...]
Dit is iets wat ik graag wilde horen. Wil ook graag de 32EX500 aanschaffen, voornamelijk als tweede PC monitor en als TV. Vroeg me af of je hem goed al PC monitor kan gebruiken.
Gamen zal nog steeds op mijn 22 inch TFT gebeuren.
Echter, als op de IFA over 3 weken de nieuwe lijn wordt aangekondigd van de EX500. Hoe lang duurt het dan nog voordat ze goed en wel in de winkels verkrijgbaar zijn? (ongeveer dan, niemand is hier helderziend natuurlijk). Zou dit de moeite waard zijn, vanuit gaande dat de verbeteringen ongeveer gelijk zullen zijn met deze en de vorige.
Wel heb ik begrepen dat de EX500 nieuwere/uitgebreidere software bevat dan de EX600 (geen idee waarom, misschien vanwege BE3). Deze 'smear' zou dan moeten verdwijnen in Game-mode. Geldt ook voor de EX700.
Dat is een mooie ja. Moet je nu wachten of direct de huidige EX500 halen. Ik zit een beetje met hetzelfde, mede omdat je niet zeker weet of het panel wel van dezelfde kwaliteit blijft. Daar bij komt ook nog eens de tijd dat er overheen gaat voordat de "nieuwe" modellen verkrijgbaar zijn (en de huidige EX500 gaat dalen in prijs wellicht), dus het wordt er niet makkelijker op nee.Adames schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 22:53:
[...]Echter, als op de IFA over 3 weken de nieuwe lijn wordt aangekondigd van de EX500. Hoe lang duurt het dan nog voordat ze goed en wel in de winkels verkrijgbaar zijn? (ongeveer dan, niemand is hier helderziend natuurlijk). Zou dit de moeite waard zijn, vanuit gaande dat de verbeteringen ongeveer gelijk zullen zijn met deze en de vorige.
Verdorie, dit is niet wat ik wilde horen. Vorige week eindelijk de knoop doorgehakt en de 32ex500 gekocht ipv de 37" versie. Misschien dat ze in de nieuwe versie wel goede panelen hebben zitten.Joster schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 07:21:
[...]
Dat is een mooie ja. Moet je nu wachten of direct de huidige EX500 halen. Ik zit een beetje met hetzelfde, mede omdat je niet zeker weet of het panel wel van dezelfde kwaliteit blijft. Daar bij komt ook nog eens de tijd dat er overheen gaat voordat de "nieuwe" modellen verkrijgbaar zijn (en de huidige EX500 gaat dalen in prijs wellicht), dus het wordt er niet makkelijker op nee.
Maar ik ben iig onzettend blij met de tv, het beeld is super scherp!
Ik denk dat ik over een maand de 37" kan krijgen voor de prijs die jij nu betaald hebt.Eoghlear schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:04:
[...]
Verdorie, dit is niet wat ik wilde horen. Vorige week eindelijk de knoop doorgehakt en de 32ex500 gekocht ipv de 37" versie. Misschien dat ze in de nieuwe versie wel goede panelen hebben zitten.
Maar ik ben iig onzettend blij met de tv, het beeld is super scherp!
Nee zonder gekheid ik weet niet of er in de "nieuwe" versie wel goede / betere panelen zitten. Momenteel zit er volgens mijn informatie Sharp in en zoals ik al eerder aangeef; die heb ik liever dan Samsung. Wellicht is het beter de EX500 te kopen dan de EX510, wie zal het zeggen.
Ik heb iig een offerte opgevraagd voor de EX500 en EX501 ( voor de EX501 had hij even tijd nodig, vandaar een offerte) in zowel 32" als 37" bij een tv speciaalzaak. Prijzen van wat ik tot nog toe gezien heb liggen lager dan een BCC / ITS / MM. Wellicht kunnen ze niet concurreren met de meest goedkope internet shop maar ze zitten bij me in de buurt, leveren gratis af en komen geheel vrijblijvend langs voor inspectie / reparatie, dus dat is ook wat waard.
Verwijderd
Dus heb geen monteur gehad, maar wel een brief in de bus gehad.Kr7Br schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:40:
[...]
Merci voor je verhaal. Ik ga even wachten op jouw verdere ervaringen vooraleer ik een actie onderneem. Het komt niet zo vaak voor...
Hou me op de hoogte!
Geachte heer/mevrouw
Graag willen wij u langs deze weg informeren over de status van uw reparatie. Voor de reparatie aan uw toestel zijn de benodigde onderdelen niet voorradig, hierdoor is vertraging opgelopen in het reparatieproces. Het is mogelijk dat er nog geen techneut bij u geweest is. Wij bestellen de onderdelen in sommige gevallen aan de hand van de klacht omschrijving om de reparatie te bespoedigen. helaas zijn we hiervoor ook afhankelijk van de levertijd van de importeur/leverancier. Zodra de benodigde onderdelen aan ons geleverd zijn zullen wij contact met u opnemen voor reparatie.
Aan de hand van deze brief heb ik ze gebeld om te horen wat de reparatie inhoud en ze gaan een nieuw lcd paneel plaatsen
Gezien dat ze niet eens een monteur langs laten komen is het denk ik een bekend probleem. Ze gaan volledig uit van mijn beschrijving van het mankement.
Afwachten dan maar
2be continued
Heb je overscan uitgeschakeld toen je via HDMI keek?LB06 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 02:38:
[...]
Heb mijn PC via VGA op de 32EX600 aangesloten. Werkt perfect. Via DVI>hdmi kreeg ik geen goed beeld: de letters waren simpelweg te wazig om lekker te kunnen lezen. Ik verwacht dat dit toe te schrijven is aan get feit dat de TV niet 'verwacht' een PC signaal te ontvangen. Hierdoor ontstaan er waarschijnlijk problemen met de filters die er op de hdmi-input overheen worden gegooid. Of de hdmi-input kan misschien geen 4:4:4 chroma ontvangen, waardoor er een 'smear' ontstaat.
Wel heb ik begrepen dat de EX500 nieuwere/uitgebreidere software bevat dan de EX600 (geen idee waarom, misschien vanwege BE3). Deze 'smear' zou dan moeten verdwijnen in Game-mode. Geldt ook voor de EX700.
Weet iemand of de 32EX402 goed met de CI+ CAM overweg kan? Hoor tegenstrijdige berichten over het functioneren daarvan.
Uiteraard, anders zag ik mijn taakbalk nietAdames schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:16:
[...]
Heb je overscan uitgeschakeld toen je via HDMI keek?
[ Voor 12% gewijzigd door HarmoniousVibe op 17-08-2010 19:32 ]
...omdat je, zoals ik, met mijn 32EX500 en een geïntegreerde ATI GPU anders op geen enkele andere manier het beeld full screen krijgt???
Geen enkel probleem mee. 32EX600 met PC, HTPC, Xbox 360 en digitale TV (HD).Ro-Maniak2 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:31:
...omdat je, zoals ik, met mijn 32EX500 en een geïntegreerde ATI GPU anders op geen enkele andere manier het beeld full screen krijgt???
PC met een GeForce 8600GT 256MB
HTPC met een GeForce G210 (VDPAU feature set C rocks the boat!)
Koop anders een andere videokaart. Aangezien je een geintegreerde ATI hebt neem ik aan dat je er niet al teveel op wordt gegamed?
Voor €35 heb je al een G210 met DVI, Hdmi en VGA. Voor een tientje of wat meer heb je een G220GT oid.
[ Voor 42% gewijzigd door HarmoniousVibe op 17-08-2010 21:47 ]
Werkt bij mij perfect met ZiggoRuud2007 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:37:
Weet iemand of de 32EX402 goed met de CI+ CAM overweg kan? Hoor tegenstrijdige berichten over het functioneren daarvan.
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
Verwijderd
Weet iemand al toevallig waarneer sony KDL 46HX900 in de winkels komt te staan..
Of naar NL komt... Zijn de nieuwe HX,LX,NX al gesignaleerd in nederland?
ie bij sommige sites dat die te bestellen is
- It's
- Scheer en foppen
Die bieden hem al wel aan.. Graag meer hierover. Zal toch niet lang meer duren? Grt!!
ie bij sommige sites dat die te bestellen is
- It's
- Scheer en foppen
Die bieden hem al wel aan.. Graag meer hierover. Zal toch niet lang meer duren? Grt!!
Ik heb het ergens gelezen maar kan het nergens meer terug vinden: ik dacht dat het mogelijk was om de tekst hdmi 1 om te zetten HTPC hdmi 2 te veranderen naar XBOX enz.
Iemand een idee of dat kan of dat ik in de war ben met de Samsung die een kamer verder staat?
Iemand een idee of dat kan of dat ik in de war ben met de Samsung die een kamer verder staat?
Op de EX600 onder Settings -> Setup -> AV presetsEoghlear schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:53:
Ik heb het ergens gelezen maar kan het nergens meer terug vinden: ik dacht dat het mogelijk was om de tekst hdmi 1 om te zetten HTPC hdmi 2 te veranderen naar XBOX enz.
Zijn er meer ervaringen? Ik twijfel over de aankoop omdat ik gehoord heb dat menigeen bij het inschakelen van het toestel de module zou moeten uitnemen en opnieuw zou moeten insteken om digitaal beeld/geluid te krijgen. Komt dat idd veel voor?dapluiz schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:43:
[...]
Werkt bij mij perfect met ZiggoEn ik heb als het goed is de Smit module.
Oe! Nieuwe Bravia's!
Verwijderd
HX900 is heel moeilijk leverbaar, maar ben de 46" weleens tegengekomen. Kwestie van goed zoeken.Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:34:
Weet iemand al toevallig waarneer sony KDL 46HX900 in de winkels komt te staan..
ie bij sommige sites dat die te bestellen is![]()
- It's
- Scheer en foppen
De LX900 staat in de meeste MM's en is mn in 40" prima beschikbaar
De nieuwe NX'en zijn pas net aangekondigd, dus die zul je nog niet in de winkels vinden
Verwijderd
Thanks for the info.... Heb inmiddels een HX900 in bestelling staan maar ik moest nog even geduld hebben want idd hij was moeilijk leverbaar... Maar tis het wachten wel waard!!