Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ho... dit bericht hoorde op een andere topic thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand zei namelijk dat er slechte reviews over de HX900 waren maar na een beetje zoeken in tegendeel..
Hoorde niet veel goeds over de LX900 maarja dat was in die review een prototype volgens sony..
De tijd en ervaring zal't leren.. mijn excuses voor de laatste 2 posts. Die hoorde zoals ik al zei op een ander topic thuis. Grt. Tweakse verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
Heb je nog nooit van de edit knop gehoord of wat? 4 posts achter elkaar binnen een half uur |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmiddag bericht gekregen dat mijn 52LX900 volgende week eindelijk beschikbaar is. Ik had tijdens de Sony demodagen een voorinschrijving gedaan. Moet nog maar even onderhandelen over de prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:21:
Ik heb vanmiddag bericht gekregen dat mijn 52LX900 volgende week eindelijk beschikbaar is. Ik had tijdens de Sony demodagen een voorinschrijving gedaan. Moet nog maar even onderhandelen over de prijs...
Please do tell als je hem hebt, die staat op een gedeelde nummer één op mijn verlanglijstje samen met de HX versie, al ben ik er nog steeds niet helemaal uit wat nou precies het verschil is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer is de NX810 beschikbaar in NL?

En hier een youtube filmpje van de NX810:
http://www.youtube.com/watch?v=SPPEK8JRE_8

Erg gelikt! 8)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2010 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-10 13:52
Daan115 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 20:41:
Weet iemand of er plannen zijn of en wanneer uitzending gemist/RTL gemist ook beschikbaar komt?
Nee, dat weten we niet... Ik weet ook niet of het nog komt, maar om de een of andere reden begin ik er aan te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeZaX schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:55:
[...]

Misschien eens Sony bellen/e-mailen? Ik heb zonet ook al een mail gestuurd met de vraag wanneer de 40EX710 nou exact in Nederland uit komt. Zodra ik meer weer zal ik het hier plaatsen.
Al iets gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10 14:19
Ik volg veel series; en films kijk ik ook vaak. Ik heb momenteel geen tv, dus de huidige situatie is dat ik ze bekijk op mijn PC+19inch LCD-scherm. En dat zijn dan enkel MKV's vanwege de goede kwaliteit.
Bijna alle content is in de 720P variant; en omdat mijn lcd geen HD-resolutie heeft, heb ik wel een kleine balk erin.

Nu wil ik deze trend gaan voortzetten, maar dan met een 40EX500 i.c.m. MKV-player (bijvoorbeeld een LG BDxxx).

Hoe ziet dat uit op zo'n 40EX500? In de winkels zie ik enkel die voorgeprogrammeerde propagandabeelden, dus ik heb niet echt een idee. Worden die 720P MKV-bestanden van mij lelijk uitgetrokken, of komt dat helemaal goed? Aangezien die tv HD is, zullen de balken dan ook verdwijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 13:08
Over het algemeen wordt 720p content heel mooi weergegeven op een full-HD tv. Natuurlijk niet zo mooi als 1080p beelden, maar alsnog minstens zo mooi als op je monitor. Ten minste, als de verhouding tussen beeld-diameter en kijkafstand ongeveer gelijk blijft (oftewel: als je er niet met je neus bovenop gaat zitten).

HD-tv via de kabel is bijvoorbeeld ook 720p (edit: of 1080i), net als veel games op PS3 en Xbox360. Dus TV's zijn goed uitgerust om dit weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:00
Geen reactie tot nu toe gehad. Wel hebben ze inmiddels de TV van hun website weg gehaald, dus volgens mij is dit geen positief nieuws. Deze week maar eens een belletje plegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25
geert1 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:11:
HD-tv via de kabel is bijvoorbeeld ook 720p, net als veel games op PS3 en Xbox360. Dus TV's zijn goed uitgerust om dit weer te geven.
HDTV via de kabel is 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10 17:43
tiguan schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:45:
[...]

HDTV via de kabel is 1080i.
behalve sport1hd dat is 720p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Appie Heijn schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 08:37:
Tweakers,

Nieuwe firmware voor de
KDL-22EX302
KDL-26EX301 / EX302
KDL-32EX301 / EX302 / EX401 / EX402 / BX300 / BX400 / NX500 / EX600
KDL-37EX401 / EX402
KDL-40EX401 / EX402 / BX400 / NX500 / EX600
KDL-46EX401 / EX402

(07/06/2010)
http://support.sony-europ...aM8515&ch=6&m=KDL-37EX402

Hopelijk gaat ziggo(Ci+) nu eens werken zonder allerlij truckjes te moeten uitvoeren met een koude start.
Helaas het werkt nog steeds niet naar behoren. Ik woon in een voormalig casema gebied, 372.000 05555
Misschien toch maar eens naar een 37-EX500 gaan kijken.
Is je probleem inmiddels opgelost en werkt de CI+ zoals het hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Laatst vond ik bij toeval bij de MediaMarkt bij een home cinema set van Sony die in uiterlijk heel erg overeenkomt met de EX-serie. Ook met dat metalen onderrandje ed, erg netjes. Nu heb ik laatst de 32EX500 gekocht en zou dat wellicht een mooie aanvulling erop zijn, alleen vind ik 'm niet meer terug op de site van Sony en googlen gaat ook niet echt werken. Iemand een idee welk type ik bedoel?

Wel heb ik op de Sony-site de Sony BDV-F500 gevonden, lijkt me ook mooi.

Wie heeft ervaring met één van beide of beide sets?
(of had ik dit in Audio & Hifi moeten vragen? Hier zitten iig de EX-liefhebbers ;))

System Specs Desktop | System Specs Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al wat meer info waarneer Bravia HX serie 2010 nou echt hier te leveren valt bij de verkooppunten in en door nederland.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) >:) Wat is overigens het wezenlijke verschil tussen de Sony EX700 en EX705? De 705 is namelijk beduidend duurder.. :( |:( :X

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of iemand nog wacht op de 52NX800 maar ik heb net met Sony gesproken en ze hebben bevestigd dat ze het niet meer leveren. In Oktober of November komt de nieuwe NX serie uit dus daarom.
Beetje jammer S&F niks heeft laten horen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T'lijkt erop dat die bij andere verkooppunten nog wel leverbaar is... waar heb je hem besteld? als ze de NX800 niet leveren dan zit de kans er dik in dat ze de HX serie ook pas dan leveren... hmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de mediamarkt komt deze week de KDL37EX500 in de aanbieding voor 580 euro.. Kan men mij wat vertellen over deze TV? Ergens reviews? Hoe zit het met de input-lag de 40inch variant heeft daar veel last van +-60ms...

Groetjes Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:20:
Bij de mediamarkt komt deze week de KDL37EX500 in de aanbieding voor 580 euro.. Kan men mij wat vertellen over deze TV? Ergens reviews? Hoe zit het met de input-lag de 40inch variant heeft daar veel last van +-60ms...

Groetjes Frank
Een review kun je vinden op http://www.trustedreviews...DL-37EX503-37in-LCD-TV/p1
De inputlag van de 37 en 40 zijn gelijk, je kunt daar allerlei meningen over vinden in dit forum. Mooie prijs overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruud2007 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:15:
[...]

Een review kun je vinden op http://www.trustedreviews...DL-37EX503-37in-LCD-TV/p1
De inputlag van de 37 en 40 zijn gelijk, je kunt daar allerlei meningen over vinden in dit forum. Mooie prijs overigens.
Bedankt! Niet al te denderende review.. plus alle verhalen over de relatief hoge input lag.. jmmr jmmr.. had ik niet verwacht van Sony aangezien zij ook de ps3 maken.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-10 13:15
Ik heb vorige week de firmware van mijn 40EX402 ge-update, maar nu krijg ik ineens dat de tv at random naar "het gesprek" switcht, je weet wel: dat kanaal wat niet meer bestaat... Overigens gebeurde dit niet direct na de update, maar het wordt steeds erger. Inmiddels is het zo erg geworden dat ik weer analoog kijk (binnen 2 minuten zit ik weer op het gesprek). Vanavond zal ik eens oudere firmware terugzetten en kijken of dat helpt.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:57:
[...]Bedankt! Niet al te denderende review.. plus alle verhalen over de relatief hoge input lag.. jmmr jmmr.. had ik niet verwacht van Sony aangezien zij ook de ps3 maken.. |:(
....dat (nadeel) van de KDL37EX500 wetende, kan iemand iets zinnigs zeggen over een vergelijking met de (vergelijkbare/gelijkwaardige?)) Philips 37PFL5405 ? (...de wifi functie niet meegenomen, maar puur beeldtechnisch).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:12
Ik had ook de vraag gesteld aan Sony over de KDL-40ex710 en kreeg dit als antwoord:

hartelijk dank voor uw webmail.

Over de beschikbaarheid van de KDL-40EX710 hebben wij nog geen informatie. Dit is een sheltermodel van de KDL-40EX700, d.w.z. een model dat speciaal bestemd is voor bepaalde dealers.

bla di bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje_63
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-04 22:38
Er is weer nieuwe firmware beschikbaar PKG4.068EUL-0107 en mijn 40ex700 heeft de update al automatsch uitgevoerd zelf nog voor hij op de site beschikbaar was d:)b

Verbeteringen in deze versie:
Verbeterde prestatie & stabiliteit van IPTV-functies.
i-Manual update.

De software is hier (klik) te downloaden en daar kan je ook alle relevante info vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:21
De EX710 zou vanaf medio september leverbaar moeten zijn!

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 08:35

Xymox

Determinism rulez !

Boertje_63 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:05:
Er is weer nieuwe firmware beschikbaar PKG4.068EUL-0107 en mijn 40ex700 heeft de update al automatsch uitgevoerd zelf nog voor hij op de site beschikbaar was d:)b
Mooi !

Enig verschil te merken met die performance verbetering(en) ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
ChristianD schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:27:
[...]

Ik had ook de vraag gesteld aan Sony over de KDL-40ex710 en kreeg dit als antwoord:

hartelijk dank voor uw webmail.

Over de beschikbaarheid van de KDL-40EX710 hebben wij nog geen informatie. Dit is een sheltermodel van de KDL-40EX700, d.w.z. een model dat speciaal bestemd is voor bepaalde dealers.
Ik heb tot op heden nog niks gehoord van Sony, maar mooi dat er meedere mensen er achter aan zijn gegaan! Hebben we eindelijk een officiële reactie.
Schizo007nl schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 11:20:
De EX710 zou vanaf medio september leverbaar moeten zijn!
Bron? Toevallig nog meer interessant informatie voor ons over de EX710?
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:22:
:) >:) Wat is overigens het wezenlijke verschil tussen de Sony EX700 en EX705? De 705 is namelijk beduidend duurder.. :( |:( :X
EX705 bevat alleen een dvb-s2 tuner voor satellite tv.

[ Voor 18% gewijzigd door BeZaX op 25-08-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand het verschil tussen de 52lx900, 52lx904 en 52lx905? Als je op de site kijkt http://support.sony-europ...index.aspx?site=odw_nl_NL dan zie je deze 3 modellen tevoorschijn komen als je bij de modellen 52lx intypt.

Je kan via deze site ook de i-Manual downloaden van alle modellen (tabblad -> Gebruiksaanwijzingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theatman
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09-2024
GAAF! :9~

http://nl.hardware.info/n...dt-aanbod-internet-tv-uit

woensdag 25-08-2010 13:06 door Ronald Kersten, views: 226, bron: Sony

Sony heeft de rechten bemachtigd voor het on demand tonen van programma's van SBS 6, NET 5 en Veronica via Sony BRAVIA Internet Video. Consumenten kunnen via deze service zelf bepalen wanneer ze uitzendingen zoals Popstars, Peter R. de Vries-misdaadverslaggever en Grenzeloos Verliefd willen zien. Eerder sloot Sony al een overeenkomst met de NOS, Eurosport en YouTube om programma's en beelden rechtstreeks en zonder tussenkomst van een PC te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:34:
T'lijkt erop dat die bij andere verkooppunten nog wel leverbaar is... waar heb je hem besteld? als ze de NX800 niet leveren dan zit de kans er dik in dat ze de HX serie ook pas dan leveren... hmm...
Bij scheer en foppen. Ik heb nog een keer gebelt naar scheer en foppen en nu word gezegd dat ze em volgende week kunnen leveren. Ik ben benieuwd. Ik hoop dat het de latere versie is die al die problemen niet heeft. Ik hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
BeZaX schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:41:
[...]

Ik heb tot op heden nog niks gehoord van Sony, maar mooi dat er meedere mensen er achter aan zijn gegaan! Hebben we eindelijk een officiële reactie.

[...]

Bron? Toevallig nog meer interessant informatie voor ons over de EX710?

[...]

EX705 bevat alleen een dvb-s2 tuner voor satellite tv.
Het enige wat ik als informatie voor je heb is dat het paneel van een andere fabrikant komt, volgens mij Samsung wat dus als voordeel moet hebben dat het toestel beter leverbaar is.. en de vormgeving is iets slanker gemaakt.. Informatie die ik vanuit Sony via m'n werk heb gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

theatman schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:52:
GAAF! :9~

http://nl.hardware.info/n...dt-aanbod-internet-tv-uit

woensdag 25-08-2010 13:06 door Ronald Kersten, views: 226, bron: Sony

Sony heeft de rechten bemachtigd voor het on demand tonen van programma's van SBS 6, NET 5 en Veronica via Sony BRAVIA Internet Video. Consumenten kunnen via deze service zelf bepalen wanneer ze uitzendingen zoals Popstars, Peter R. de Vries-misdaadverslaggever en Grenzeloos Verliefd willen zien. Eerder sloot Sony al een overeenkomst met de NOS, Eurosport en YouTube om programma's en beelden rechtstreeks en zonder tussenkomst van een PC te tonen.
Als dit net zo'n beeldkwaliteit heeft als de journaal uitzendingen op de PS3, dan zou ik maar niet te blij worden. Die stream ziet er echt niet uit! Verder natuurlijk wel een mooie ontwikkeling. Maar is die uitzending gemist widget nu al beschikbaar op dee nieuwe modellen?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:11
ppaddo schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:07:
[...]

Als dit net zo'n beeldkwaliteit heeft als de journaal uitzendingen op de PS3, dan zou ik maar niet te blij worden. Die stream ziet er echt niet uit! Verder natuurlijk wel een mooie ontwikkeling. Maar is die uitzending gemist widget nu al beschikbaar op dee nieuwe modellen?
Ik wil net zeggen, op mijn EX500 kan ik nog geen uitzendinggemist kijken..

edit: leer lezen |:(
Eerder sloot Sony al een overeenkomst met de NOS, Eurosport en YouTube om programma's en beelden rechtstreeks en zonder tussenkomst van een PC te tonen.
Nog geen uitzendinggemist dus.. NOS, eurosport en Youtube heb ik wel (en die NOS uitzendingen zien er goed uit hoor).

edit2:

Ik heb ff gekeken en ze staan erbij hoor!

[ Voor 28% gewijzigd door Bartske op 25-08-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:39

DDX

Boertje_63 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:05:
Ik zie dat er voor de NX700 ook een nieuwe firmware is, maar mijn tv draait nog een oudere.
Wanneer komt die automatische update tot leven eigenlijk ? (tv heeft een wifi connectie met het internet)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Schizo007nl schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:40:
[...]

Het enige wat ik als informatie voor je heb is dat het paneel van een andere fabrikant komt, volgens mij Samsung wat dus als voordeel moet hebben dat het toestel beter leverbaar is.. en de vormgeving is iets slanker gemaakt.. Informatie die ik vanuit Sony via m'n werk heb gekregen!
Top! Mooi om te horen. Tijdje terug idd gelezen dat er i.p.v. van een Sharp paneel een Samsung komt in te hangen vanwege het tekort bij Sharp. Daarnaast krijgt de model een nieuwe buitenkant. Zie deze afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://share.webdesignr.nl/60b75a71.png

Links: KLD-40EX700
Rechts: KLD-40EX710

Veel meer van deze tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers: De EX710 is in de VS leverbaar vanaf 4 september a.s. en inmiddels kan een pre-order geplaatst worden op de site van Sony, zie http://www.sonystyle.com/...921644742498&N=4294951759

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:20:

Groetjes Frank
Weet je of de 37EX500 bij iedere vestiging in de aanbieding is. Kan er op de site niks over vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:04:
[...]

Weet je of de 37EX500 bij iedere vestiging in de aanbieding is. Kan er op de site niks over vinden?
O ik zie nu eronder staan bij mediamarkt Heerlen en Maastricht. Wist niet dat dat verschilde.. Maar ik kijk gewoon in de folder die op de website staat, meteen links boven klikken op "bekijken"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:10:
[...]

Bij scheer en foppen. Ik heb nog een keer gebelt naar scheer en foppen en nu word gezegd dat ze em volgende week kunnen leveren. Ik ben benieuwd. Ik hoop dat het de latere versie is die al die problemen niet heeft. Ik hou jullie op de hoogte
Je bedoeld dat de NX800 volgende week leverbaar is...Dat is goed nieuws voor je _/-\o_ ! Ik heb namelijk de HX900 in bestelling bij scheer en foppen en wacht met smart af waarneer die beschikbaar is daar... Wachten is een bitch :)

Verwijderd

Heb hier ook de 40EX402 maar ik wij hebben geen "Het Gesprek"; kijk alles via de satelliet (Dreambox en eigen CS), dus kan je helaas ook niet helpen. De naloge en digitale kanelen leveren geen problemen op (abbo is al maanden geleden opgezegd bij Caiway maar als zij nog signaal geven...not my problem).

Trouwens; DVB-T via de kabel (Caiway Schiedam) werkt echt fantastisch...heb het gratis maar toch...werkt wel.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
BeZaX schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:28:
[...]

Top! Mooi om te horen. Tijdje terug idd gelezen dat er i.p.v. van een Sharp paneel een Samsung komt in te hangen vanwege het tekort bij Sharp. Daarnaast krijgt de model een nieuwe buitenkant. Zie deze afbeelding:
Nou wees er maar blij mee. Ik heb liever een Sharp dan een Samsung paneel maar goed.

• BeZaX
Joster schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:42:
[...]

Nou wees er maar blij mee. Ik heb liever een Sharp dan een Samsung paneel maar goed.
Dat vind ik ook jammer, maar ik iig blij dat we ongeveer weten wanneer die nu komt. Kunnen we beide schermen eindelijk met elkaar gaan vergelijken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 23:18:
[...]

O ik zie nu eronder staan bij mediamarkt Heerlen en Maastricht. Wist niet dat dat verschilde.. Maar ik kijk gewoon in de folder die op de website staat, meteen links boven klikken op "bekijken"...
Oke, bedankt!

• Grambombie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 14:02
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:18:
[...]

http://www.hdtvtest.co.uk...l40ex503u-20100603700.htm 60ms = zeer matig

http://www.avforums.com/r...-703-LCD-HDTV-Review.html (vergelijkbaar met 503 alleen dan zonder 100Hz). 40ms = redelijk

Voor Games gebruik je trouwens geen 100Hz. Hetzelfde geldt voor Blu-Ray.
Dank je wel voor je reactie, maar ik heb nu een 50Hz televisie van samsung waarbij het 'komeet-effect' heel erg sterk te merken is en als ik speel op de 200Hz televisie van mijn vader of een andere 100Hz televisie bij een vriend is dit veel minder of niet te merken. Dus dan kan je 100Hz toch wel gebruiken bij games?

Verwijderd

Waarneer komt die HX900 nou.... :? ...... YouTube: GT5 E3 2010 Trailer Full song - Daiki Kasho "5OUL ON D!SPLAY" _/-\o_ Grt!

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2010 13:12 ]

• StefSOFT
  • Laatst online: 13-10 10:25

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Vraagje is het mogelijk een draadloos toetsenbord te koppelen aan de EX700. Ben het met de afstandsbediening invoeren van zoekopdrachten in Youtube nu wel beu.

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Verwijderd

WhatHiFi heeft de HX900 getest en zijn laaiend enthousiast:
http://whathifi.com/Review/Sony-KDL-46HX903/

Een internetshop heeft voor mij contact opgenomen met Sony en die vertelde dat de HX900 vanaf de 2e of 3e week van september weer leverbaar is...

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:58
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:10:

Een internetshop heeft voor mij contact opgenomen met Sony en die vertelde dat de HX900 vanaf de 2e of 3e week van september weer leverbaar is...
Cnet ook, en zijn niet laaiend enthousiast:

http://reviews.cnet.co.uk...-46hx903-review-50000062/

• Dirrukje
  • Laatst online: 22-09 11:08
Silent Thunder schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 21:57:
Ik volg veel series; en films kijk ik ook vaak. Ik heb momenteel geen tv, dus de huidige situatie is dat ik ze bekijk op mijn PC+19inch LCD-scherm. En dat zijn dan enkel MKV's vanwege de goede kwaliteit.
Bijna alle content is in de 720P variant; en omdat mijn lcd geen HD-resolutie heeft, heb ik wel een kleine balk erin.

Nu wil ik deze trend gaan voortzetten, maar dan met een 40EX500 i.c.m. MKV-player (bijvoorbeeld een LG BDxxx).

Hoe ziet dat uit op zo'n 40EX500? In de winkels zie ik enkel die voorgeprogrammeerde propagandabeelden, dus ik heb niet echt een idee. Worden die 720P MKV-bestanden van mij lelijk uitgetrokken, of komt dat helemaal goed? Aangezien die tv HD is, zullen de balken dan ook verdwijnen?
Geen idee of je er wat aan hebt, maar:

Ik heb ook de 40ex500. Heb een mediaplayer en kijk ook veel series in de 720p MKV variant. Is allemaal volledig beeld. Kan toch ook bijna niet anders? De series worden opgenomen in 16:9 verhouding.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 15:46
Silent Thunder schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 21:57:

De gepercipieerde kwaliteit zal zoals zo vaak een functie zijn van een aantal factoren, zoals de:
  • grootte van de TV;
  • kwaliteit van de scaler van de TV/speler/HTPC;
  • kwaliteit van het materiaal;
  • kijkafstand tot de TV;
  • de schepte van je ogen en
  • de subjectieve notie van kwaliteit die per persoon verschillend is
Vanaf bijvoorbeeld 3 meter ga jij ceteris paribus op een 40" TV bijna geen verschil kunnen zien tussen 1080p en scaled 720p. Op 1 meter afstand is dat waarschijnlijk wel zo. Het is dus afhankelijk van een heel aantal factoren, maar het is over het algemeen niet zo dat 720p materiaal er echt lelijk uitziet op 40".

Overigens moet je wel onderscheid maken tussen het volgende: uitrekken kan 2 implicaties hebben: de resolutie verandert (zooming), de aspect-ratio verandert of beide veranderen.

1280:720 = 1920:1080 = 16:9

Dus als iets van 1280x720 naar 1920x1080 wordt gescaled verandert de aspect ratio niet, maar als er iets van 1280x720 naar 1280x800(16:10 laptopscherm) wordt gescaled zonder zwarte balkjes verandert de aspect ratio wel. En dat laatste moet je eigenlijk altijd vermijden, omdat je het altijd ziet als de aspect ratio meer dan een klein beetje wordt veranderd (dikke of langwerpige hoofden), terwijl je wel gewoon kunt zoomen tot op zekere hoogte.

Zelf laat ik de zwarte balken gewoon staan bij bijvoorbeeld 4:3 of 1:2.35 spul.

[ Voor 19% gewijzigd door HarmoniousVibe op 26-08-2010 17:25 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Verwijderd

Als je beter die review leest.. zitten er degelijk wel meer positieve dingen in dan negatieve dingen.. ze zeuren alleen over de prijs.. en dat je er een transmitter bij moet kopen.. de 3d functie is beter dan de samsung's en panasonic. en dat ze een samsung boven deze stellen.. Zijn ze wel helemaal lekker.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 23:35:
[...]

Als je beter die review leest.. zitten er degelijk wel meer positieve dingen in dan negatieve dingen.. ze zeuren alleen over de prijs.. en dat je er een transmitter bij moet kopen.. de 3d functie is beter dan de samsung's en panasonic. en dat ze een samsung boven deze stellen.. Zijn ze wel helemaal lekker.. :)
Ik vind het een prachtige tv, één van de mooiste! Alleen vind ik het jammer geld als andere tv's met dezelfde kwaliteit een stuk minder kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Ik heb de volgende vraag. Ik heb de 40ex500 laatste aangeschaft. Sinds begin deze week de CAM Module van Ziggo ontvangen en erin gedrukt.

Alles prima, super beeld, ben erg tevreden. Alleen bepaalde programma's worden in 4:3 uitgezonden. Standaard houdt de TV die afmeting aan zodat je aan de zijkant die zwarte vlakken krijgt. Bij beeldregeling wijzig je dit dan naar SMART zodat ie vol beeld wordt. Alleen elke keer als ik de tel opnieuw aandoe springt die instelling weer terug en zit ik weer met die zwarte vlakken.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baronruud schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:25:
[...]Ik vind het een prachtige tv, één van de mooiste! Alleen vind ik het jammer geld als andere tv's met dezelfde kwaliteit een stuk minder kosten.
...welke tv's bedoel je daarmee ? (ikzelf denk dan weer even aan de Philips 5405 ;) ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:28:
[...]

...welke tv's bedoel je daarmee ? (ikzelf denk dan weer even aan de Philips 5405 ;) ...)
goeie man! De LG 47LX9500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-10 07:47
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:10:

vanaf 2e/34 week WEER leverbaar? De info die ik heb is dat de HX900 nog nergens uitgeleverd is en dat de verwachte datum steeds verder naar achter geschoven word. De laatste datum die ik van Mediamarkt heb is dat ie pas in oktober uitgeleverd gaat worden nadat ze me een paar weken eerder nog ergens in september hadden gezegd.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KinG PopLa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 19:56
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om binnenkort een 32ex500 aan te schaffen. Nu heb ik een DD/DTS decoder die niet over een HDMI ingang beschikt. Kan iemand bevestigen of de optische out van de TV ook ac3/dts afkomstig van een HDMI aansluiting doorstuurt via de optische out? Mijn vorige LCD (Samsung LE32B450) kon dit namelijk niet. Verder ben ik erg benieuwd naar de ervaringen van gamers met dit scherm. Ik heb nog geen duidelijke review gevonden van dit (EU/BE3) model. Post-callibratie instellingen zijn ook welkom, zodra ik mijn TV zal ik ook meepuzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
KinG PopLa schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:37:
Ik ben van plan om binnenkort een 32ex500 aan te schaffen. Nu heb ik een DD/DTS decoder die niet over een HDMI ingang beschikt. Kan iemand bevestigen of de optische out van de TV ook ac3/dts afkomstig van een HDMI aansluiting doorstuurt via de optische out?
Volgens deze berichten wel: lexi in "[LCD TV] Sony BRAVIA 2010 Series topic d...", Verwijderd in "[LCD TV] Sony BRAVIA 2010 Series topic d..."

Ik heb een Asus O Play met HDMI aangesloten op de TV die weer is optisch is verbonden met de versterker. Dolby Digital 5.1 -> prima geluid. DTS -> geen geluid. Terwijl de OPlay direct op de versterker wel DTS geeft. Maar ik heb er nooit echt goed naar gekeken, zal het morgen nog eens met een DVD speler controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
KinG PopLa schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:37:
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om binnenkort een 32ex500 aan te schaffen. Nu heb ik een DD/DTS decoder die niet over een HDMI ingang beschikt. Kan iemand bevestigen of de optische out van de TV ook ac3/dts afkomstig van een HDMI aansluiting doorstuurt via de optische out? Mijn vorige LCD (Samsung LE32B450) kon dit namelijk niet. Verder ben ik erg benieuwd naar de ervaringen van gamers met dit scherm. Ik heb nog geen duidelijke review gevonden van dit (EU/BE3) model. Post-callibratie instellingen zijn ook welkom, zodra ik mijn TV zal ik ook meepuzzelen.
Ik heb een Xbox 360 aangesloten via HDMI en mijn geluid komt netjes over Toslink bij mijn receiver terecht.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Maranello schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:54:
[...]

Volgens deze berichten wel: lexi in "[LCD TV] Sony BRAVIA 2010 Series topic d...", Verwijderd in "[LCD TV] Sony BRAVIA 2010 Series topic d..."

Ik heb een Asus O Play met HDMI aangesloten op de TV die weer is optisch is verbonden met de versterker. Dolby Digital 5.1 -> prima geluid. DTS -> geen geluid. Terwijl de OPlay direct op de versterker wel DTS geeft. Maar ik heb er nooit echt goed naar gekeken, zal het morgen nog eens met een DVD speler controleren.
Hou er rekening mee dat evt HDMI beveiliging icm de OPTICAL OUT van de TV ervoor kan zorgen dat het geluid niet zondermeer wordt doorgegeven (ter preventie van kopiëren van het audio signaal).

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emileh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-10 12:10
Wie is het gelukt om DIVX registratie uit te voeren op KDL37EX500? Ik wordt van de ene naar de andere site gestuurd en moet een registratie video afspelen. Maar de extensie van deze registratie video (.divx) wordt niet herkend door de TV.
Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KinG PopLa
  • Laatst online: 05-08 19:56
Bedankt voor de snelle reactie, als de inruil van mijn oude defecte Samsung bij de winkel goedgaat hoop ik snel hier wat configuraties te posten. Weet nu in ieder geval dat ik wil kiezen voor de EX500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Opgelost

[ Voor 95% gewijzigd door Eoghlear op 30-08-2010 23:18 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gods wat duurt het toch lang voor dat er echt geloofwaardige info is over de leverdatum van de HX900!
Jammerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen komt mijn 40EX700 gekocht bij bobshop.nl (hopelijk) binnen.
Heb er tevens de usb adapter bij aangeschaft. Nu is mijn vraag welke stappen er precies dienen te worden ondernomen om videobestanden af te spelen vanaf mijn pc. Ik ben met name geintresseerd of het immers mogelijk is om HD bestanden richting de TV te streamen, tot nu toe ben ik nog niemand tegengekomen die dit daadwerkelijk is gelukt. Volgens de website van bobshop moet dit echter wel mogelijk zijn: http://www.bobshop.nl/nl/...00aep-wifi-adapter/p33629

Ik weet dat hij Divx ondersteunt, maar ondersteunt hij ook ondertitels (srt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 20:20:
Morgen komt mijn 40EX700 gekocht bij bobshop.nl (hopelijk) binnen.
Heb er tevens de usb adapter bij aangeschaft. Nu is mijn vraag welke stappen er precies dienen te worden ondernomen om videobestanden af te spelen vanaf mijn pc. Ik ben met name geintresseerd of het immers mogelijk is om HD bestanden richting de TV te streamen, tot nu toe ben ik nog niemand tegengekomen die dit daadwerkelijk is gelukt. Volgens de website van bobshop moet dit echter wel mogelijk zijn: http://www.bobshop.nl/nl/...00aep-wifi-adapter/p33629

Ik weet dat hij Divx ondersteunt, maar ondersteunt hij ook ondertitels (srt?)
Je bent nog niemand tegengekomen die het is gelukt, maar je koopt je koopt hem toch maar en gaat ervan uit dat het jou wel lukt?

Volgens mij ondersteunt de Bravia geen MKV, wat betekent dat je je MKV-collectie mag gaan remuxen (jeeuujjj).

Wat er op Bobshop staat klopt wel, maar dat gaat waarschijnlijk over MPEG-2 of als je geluk hebt H.264 en VC-1 in een mp4/(m2)ts container. Dat kan ook prima HD zijn, dus de melding op de website klopt wel..

Maar aangezien je toch wilt gaan streamen is on-the-fly remuxen misschien niet zo'n probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door HarmoniousVibe op 30-08-2010 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Je kunt ook een mediaplayer kopen voor een prikkie en dan ben je klaar. Geen gezeur met ondersteunende formats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net SONY gebeld.. Medewerker zei dat ze de 3D televisies.. waaronder de HX900.. gaan leveren eind september. Dacht meld t even. Grt! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Een beetje hulp jongens.
Mijn ouders hebben nu een sony 32v2500 waar ze tevreden mee zijn. Omdat deze dus aan de kleine kant is willen ze een wat grotere. Dus we weten wel wie de opdracht krijgt om te zoeken...

Nu heb ik een beetje lopen zoeken en ik denk dat de EX700 serie goed voor ze is om een tijdje mee te kunnnen doen. Ik twijfel alleen tussen de 40EX700 of de 46EX700.
Ze kijken van ongeveer 4 meter afstand van de tv. Is de 40" dan voldoende of is hier de 46" meer van toepassing.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik zit ook op 4 meter en ik heb 40", ik heb serieus spijt dat ik niet voor 46" ben gegaan, want vanaf 4 meter is 40" echt niet groot meer. Dus ik zou zeggen, doe lekker 46".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

BMW_M3 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:49:
Een beetje hulp jongens.
Mijn ouders hebben nu een sony 32v2500 waar ze tevreden mee zijn. Omdat deze dus aan de kleine kant is willen ze een wat grotere. Dus we weten wel wie de opdracht krijgt om te zoeken...

Nu heb ik een beetje lopen zoeken en ik denk dat de EX700 serie goed voor ze is om een tijdje mee te kunnnen doen. Ik twijfel alleen tussen de 40EX700 of de 46EX700.
Ze kijken van ongeveer 4 meter afstand van de tv. Is de 40" dan voldoende of is hier de 46" meer van toepassing.
Het is heel lastig, maar ik heb de luxe gehad dat ik beide formaten heb mogen ervaren op zo'n 4 meter afstand. Zelf bezit ik een Sony 40Z5500 en ik heb nu tijdelijk (voor een review) een LG 47LX6500 staan (3D tv).

Hou goed in gedachte welk beeldmateriaal het meest bekeken gaat worden op de tv. Ik kijk d.m.v. een CI+ module naar digitale tv en merk dat 'normaal' sd materiaal er op de 40Z5500 er aanzienlijk beter uit ziet dan op de 47LX6500. Ik heb wel vaker kleinere tv's (42 inch) van LG gehad en daarop zag ik geen of nauwelijks verschil qua beeldkwaliteit met mijn eigen Sony (op hoe er met het beeld wordt omgegaan echter wel _/-\o_ ).

Ik verwacht aangezien je 'mijn ouders' noemt, dat er niet continu naar blu-rays gekeken zal worden, maar eerder naar Lingo en That's the question (geintje). Als dit zo is, dan zou ik voor een 40 inch gaan. Ja, je zal dan momenten hebben dat je denkt, een maatje groter zou leuk zijn (heb ik ook), maar in het overgrote deel van de tijd zal de 40 inch in mijn ogen geschikter zijn op die afstand dan 46 inch.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
tiguan schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:19:
Ik zit ook op 4 meter en ik heb 40", ik heb serieus spijt dat ik niet voor 46" ben gegaan, want vanaf 4 meter is 40" echt niet groot meer. Dus ik zou zeggen, doe lekker 46".
Zou zelfs gaan voor 52", al is het enigszins van belang wat je kijkt lijkt me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 07:42
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:46:
Net SONY gebeld.. Medewerker zei dat ze de 3D televisies.. waaronder de HX900.. gaan leveren eind september. Dacht meld t even. Grt! :9
Dat zal eens tijd worden. Ik heb dat ding al sinds mei in bestelling staan, toen ik naar de 3D Demo Dagen ben geweest bij Sony in Badhoevedorp...

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oor degenen die de tv met internet willen verbinden en geen zin hebben de aparte stick te kopen:

Je kunt ook een Apple Airport Express gebruiken, voordeel is dat deze universeel is en je tegelijk via iTunes muziek kunt streamen naar je receiver.

Allereerst start je het Airport Express configuratieprogramma op (voor Mac OS: programma's, dan hulpprogramma's en dan zie je dit programma staan). Je moet dan de Airport instellen als WDS Remote.

Stappenplan: Kies NIET voor handmatige configuratie maar voor automatisch (klik dus op 'ga door'). Kies vervolgens voor bijwerken van enkele instellingen en 'ga door', kies dan voor gebruik van huidige instellingen en 'ga door', daarna 'wijzig deze instellingen' en kies voor 'wijzig deze instellingen' en 'verbind met draadloos netwerk' en 'ga door'. Daar vul je de gegevens van je modem of router in. Rond het geheel af (klik op 'voltooien') en je Airport gaat resetten/bijwerken. Daarna (lampje Airport moet groen branden) kun je een ethernetkabel van je tv in de Airport stoppen en de tv maakt automatisch verbinding (eventueel naar de instellingen van de tv gaan om de verbinding te voltooien). Tegelijkertijd blijft streamen van iTunes naar je receiver mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-10 23:33
Ik was laatst in de gelegenheid om een Sony Bravia KDL-60EX700 te vergelijken naast een Samsung UE55C6700. Vlak naast elkaar is het kwaliteitsverschil dusdanig groot en bijna onvoorstelbaar. De Sony kleuren zijn flets en het beeld korzelig vergeleken met de Samsung (beide toestellen speelden Alice in Wonderland Bluray).

De Sony TV stond op Demo dus ik besloot om een verkoper erbij te halen om het toestel vanaf de demo stand te halen, zo gezegd zo gedaan ... alleen het maakt geen verschil. Het beeld blijf slecht, zelfs op een ander Sony Bravia KDL-60EX700 toestel.

Ik ben in de markt voor een 55+ toestel en dacht dat in de Sony Bravia KDL-60EX700 gevonden te hebben, maar deze valt dus erg tegen tov een Samsung UE55C6700.

Hebben jullie andere ervaringen met de Sony Bravia KDL-60EX700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:11

vanDaal

-ismeereentje

vanDaal schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:07:
[...]

Ik ben vandaag door Sony teruggebeld over mijn NX800, nadat ik via Sony.nl (Thuisservice link) mijn problemen had gemeld. Naar het schijnt is er een nieuwe type panel die zowel de problemen met het kraken als de problemen met de zwarte vlekken (oftewel te weinig lichtopbrengst op sommige plekken, zoals mij werd verteld), oplost. Dit is dus een ander type panel dan in de eerste lichting modellen zit. Ik heb meteen even gevraagd of dit panel wellicht ook wordt gebruikt voor de opvolger van de NX800 (de "NX813" in de UK), maar daar wist hij niet echt iets over. De buitendienst wordt niet echt op de hoogte gehouden van nieuwe producten.

Ook aan mijn kant, wordt vervolgd.
Ik werd vandaag gebeld door de reparatieservice van Sony. Ze hadden mijn panel door een fout aan hun kant nog niet besteld :X . Maar ze zei er ook bij dat de kans aanwezig is dat ik een omruilvoorstel ga krijgen, omdat de vervangende panel niet (goed) kunnen worden geleverd door de fabriek. Ze kon me er helaas niks over zegen, bijvoorbeeld of dat weer een NX800 wordt, of eventueel een NX810 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-10 16:58
Even een vraag over de reparatie/vervangservice van Sony:

2 weken geleden is mijn toestel defect geraakt. De servicepartner van Sony welke mijn toestel heeft opgehaald heeft een aantal dagen later laten weten dat het toestel niet meer te repareren valt, en dat er een creditering is aangevraagd bij Sony.

Heeft iemand enig idee hoelang het meestal duurt voordat je te weten komt welk bedrag er door Sony gecrediteerd zal worden?

Uiteraard is de zoek functie + Google gebruikt, maar kon geen antwoord op m'n vraag vinden.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R3M1 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:44:
Ik was laatst in de gelegenheid om een Sony Bravia KDL-60EX700 te vergelijken naast een Samsung UE55C6700. Vlak naast elkaar is het kwaliteitsverschil dusdanig groot en bijna onvoorstelbaar. De Sony kleuren zijn flets en het beeld korzelig vergeleken met de Samsung (beide toestellen speelden Alice in Wonderland Bluray).

De Sony TV stond op Demo dus ik besloot om een verkoper erbij te halen om het toestel vanaf de demo stand te halen, zo gezegd zo gedaan ... alleen het maakt geen verschil. Het beeld blijf slecht, zelfs op een ander Sony Bravia KDL-60EX700 toestel.

Ik ben in de markt voor een 55+ toestel en dacht dat in de Sony Bravia KDL-60EX700 gevonden te hebben, maar deze valt dus erg tegen tov een Samsung UE55C6700.

Ik vermoed dat de Sony de originele filmkorrel ongefilterd laat zien. Zelf heb ik dit liever dan de Samsung die iets doet met het beeld waardoor de filmkorrel wat wegvalt bij bewegende beelden. Maar smaken verschillen. Zo vind ik de Sony EX serie qua kast minder mooi. Heb liever alle 4 zijden gelijke kleur ipv metalen strip. Maar dat blijft heel persoonlijk.

Uiteraard moet het niet te korzelig zijn maar dat blijft wat lastig/niet te beoordelen zo op afstand. De kleuren kun je sowieso instellen dus het is de vraag of dat goed is gebeurd in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kr7Br schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:27:
Ik heb sinds kort een 32ex500 in mijn woonkamer staan. Zeer tevreden van deze televisie. Er is maar één probleem. Soms valt het beeld weg voor een fractie van een seconde. Er is dan een soort donkerpaarse diagonale schijn te zien op het scherm.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Zou je nog op de hoogte houden gezien ik hetzelfde heb met mijn 46ex500. Morgen komt de monteur langs om een nieuw paneel te plaatsen. Laat je weten wat hij te melden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
R3M1 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:44:

Smaken verschillen inderdaad... De C6500 staat er in ieder geval om bekend dat hij undefeatable DNR heeft. Die 'korrels' zoals jij ze noemt (=grain): dat is zo bedoeld. Die film is expres zo opgenomen en zo ziet hij er ook in de bios uit. De director heeft bedoeld om zó die film te laten zien aan het publiek. Zelf hecht ik ook waarde aan originele kwaliteit. Zodra er filters/enhancements overheen worden gegooid wordt het er meestal niet beter op. Het kunstmatig verwijderen van grain verwijdert ook details. Het zal wel helpen dat Sony ook een filmstudio is/heeft en Samsung niet.

Voor voorbeeldje: http://comparescreenshots.slicx.com/comparison/68428#

De onmouseover is de HDTV versie en de onmouseout is de BluRay-versie met ontzettend veel DNR. Echt een ontzettend slechte transfer. En de HDTV versie heeft natuurlijk zelfs nog een veel hogere mate van compressie! Of ooit de BR-editie van de Gladiator gezien? Pff...

Of deze:
http://pic.phyrefile.com/j/jo/johnhd/2008/11/24/7.png vs
http://pic.phyrefile.com/j/jo/johnhd/2008/11/24/8.png

Of X-Men:
http://img18.imageshack.us/img18/9024/xmen110bd.png
http://img26.imageshack.us/img26/6554/xmen110dt.png

Goed, met die laatste is wel meer aan de hand dan alleen wat grain removal, but you get the point right?

Hoge contrasten en vlakke kleuren spreken veel mensen aan, in ieder geval op het eerste gezicht. Zo staan de TV's standaard ook vaak ingesteld als ze uit de winkel komen, te blauw, te contrastrijk en met allerlei filters aan, omdat de kleuren er dan beter uitspringen en zorgt voor een groter wow-effect om vrienden en familie mee te imponeren, maar doet zeer afbreuk aan de authentieke beleving van de film.

Maar goed, over smaak valt niet te twisten.

[ Voor 3% gewijzigd door HarmoniousVibe op 01-09-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
32EX711 gespot bij Saturn Tilburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-10 23:33
LB06 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:11:
[...]

Smaken verschillen inderdaad... De C6500 staat er in ieder geval om bekend dat hij undefeatable DNR heeft. Die 'korrels' zoals jij ze noemt (=grain): dat is zo bedoeld. Die film is expres zo opgenomen en zo ziet hij er ook in de bios uit. De director heeft bedoeld om zó die film te laten zien aan het publiek. Zelf hecht ik ook waarde aan originele kwaliteit. Zodra er filters/enhancements overheen worden gegooid wordt het er meestal niet beter op. Het kunstmatig verwijderen van grain verwijdert ook details. Het zal wel helpen dat Sony ook een filmstudio is/heeft en Samsung niet.

Voor voorbeeldje: http://comparescreenshots.slicx.com/comparison/68428#

De onmouseover is de HDTV versie en de onmouseout is de BluRay-versie met ontzettend veel DNR. Echt een ontzettend slechte transfer. En de HDTV versie heeft natuurlijk zelfs nog een veel hogere mate van compressie! Of ooit de BR-editie van de Gladiator gezien? Pff...

Of deze:
http://pic.phyrefile.com/j/jo/johnhd/2008/11/24/7.png vs
http://pic.phyrefile.com/j/jo/johnhd/2008/11/24/8.png

Of X-Men:
http://img18.imageshack.us/img18/9024/xmen110bd.png
http://img26.imageshack.us/img26/6554/xmen110dt.png

Goed, met die laatste is wel meer aan de hand dan alleen wat grain removal, but you get the point right?

Hoge contrasten en vlakke kleuren spreken veel mensen aan, in ieder geval op het eerste gezicht. Zo staan de TV's standaard ook vaak ingesteld als ze uit de winkel komen, te blauw, te contrastrijk en met allerlei filters aan, omdat de kleuren er dan beter uitspringen en zorgt voor een groter wow-effect om vrienden en familie mee te imponeren, maar doet zeer afbreuk aan de authentieke beleving van de film.

Maar goed, over smaak valt niet te twisten.
Dank voor je detail uitleg :), ik denk dat ik ook voor de WOW ben gevallen zonder te weten hoe Alice in Wonderland eruit ziet op een referentiesysteem. Het verschil was groot en voor mij onverklaarbaar, ik weet dat Sony goede TV's heeft en wist dat het niet daaraan kon liggen.

• HarmoniousVibe
Zelf zou ik in die groote sowieso voor een Panasonic Plasma S/G/V20 gaan, afhankelijk van het budget en natuurlijk van de (licht)omstandigheden, maar goed, dat moet je natuurlijk zelf weten. Waar je sowieso wel op moet letten is dat vooral bij de wat grotere edge-LED schermen het duidelijk is dat het edge-LED is. Er is niet veel meer dan boerenverstand voor nodig om te snappen dat als er alleen lichtjes aan de randen zitten het beeld nooit helemaal egaal kan zijn en dat hoe groter het scherm, hoe groter dit effect. Ik weet bijvoorbeeld dat men enorm positief is/was over de Samsung C650 (CCFL), maar dat de C6500 een veel minder groot succesnummer is gebleken volgens de reviews. Zeker geen slechte TV, maar hij haalt zeker niet het niveau van de CCFL-tegenhanger of de Plasma's van Panasonic, die tegenwoordig toch wel als referentie gelden.

• tiguan
Sowieso is Alice in Wonderland niet zo kleurrijk als je zou verwachten. Ik heb de film zelf op blu-ray en ik dacht ook dat 't allemaal felle kleuren zou zijn, maar dat is helemaal niet zo. Wil je een film met felle kleuren, dan kan je bijvoorbeeld Ultraviolet doen, dat ziet er op dezelfde Bravia opeens heel vet uit dan, qua kleuren iig.

• BeZaX
Voor alle geïnteresseerden... De KLD-40EX710 word langzaam maar zeker in alle Nederlandse webshops toegevoegd. Het betekend dus dat het niet lang meer gaat duren voor we hem echt kunnen bekijken. Erg benieuwd!

• Ruud2007
  • Nu online
Iemand de nieuwe firmware update PKG4.068EUL-0107 al geinstalleerd? Vraag me af wat de beloofde verbeteringen concreet inhouden.

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10 17:43
Ruud2007 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:59:
Iemand de nieuwe firmware update PKG4.068EUL-0107 al geinstalleerd? Vraag me af wat de beloofde verbeteringen concreet inhouden.
Over deze upgrade (24/08/2010)
Dit bestand werkt de firmware van uw televisietoestel bij naar versie PKG4.068EUL-0107 en biedt de volgende voordelen:

i-Manual update.

• Ruud2007
  • Nu online
GRUMBLER schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:27:
[...]

Over deze upgrade (24/08/2010)
Dit bestand werkt de firmware van uw televisietoestel bij naar versie PKG4.068EUL-0107 en biedt de volgende voordelen:

i-Manual update.
I know, heb ik gelezen. Maar ben benieuwd wat van deze mooie omschrijving in de dagelijkse praktijk te merken is. Volgens mij heeft niemand na installatie van de vorige update enig verschil in het functioneren van het toestel kunnen ontdekken. Vandaar de vraag of iemand de voordelen van deze update al aan den lijve heeft ondervonden.

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Ik neem aan dat als je de firmware upgrade doet je alle instellingen kwijt bent (ao naamgevingen aansluitingen, beeldinstellingen etc etc) ?

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Xymox schreef op donderdag 02 september 2010 @ 18:27:
Ik neem aan dat als je de firmware upgrade doet je alle instellingen kwijt bent (ao naamgevingen aansluitingen, beeldinstellingen etc etc) ?
Nee, instellingen blijven ongerept. Update mijn tv via de automatische update. Dit gebeurt s'nachts, nog nooit mijn instellingen opnieuw moeten doen.

• DDX

DDX

Had het eerder gevraagd, maar hoe werkt dat automatisch updaten ?
Gebeurt hier niet nml, tv is via wifi verbonden met het internet.

• Dirrukje
Ik krijg het volgende niet verholpen op mijn 40ex500:

Programma's in 4:3 zend hij uit in 4:3. Ik kan de beeldregeling instellen op smart zodat hij dan netjes full screen wordt. Echter de standaard 16:9 uitzendingen vallen dan buiten beeld. Ik krijg het niet voor elkaar om het zo in te stellen dat beide types netjes full screen zijn. Ik moet steeds switchen in de instellingen, iets wat minder gewenst is denk ik. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Verwijderd

BeZaX schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:25:
Voor alle geïnteresseerden... De KLD-40EX710 word langzaam maar zeker in alle Nederlandse webshops toegevoegd. Het betekend dus dat het niet lang meer gaat duren voor we hem echt kunnen bekijken. Erg benieuwd!
Hmm, die EX710 is qua looks best een aardig ding!

Dilemma wordt groter nu; wachten totdat de 40EX710 wat in prijs daalt of over een aantal maanden een 40EX500 halen..

• tiguan
Dirrukje schreef op donderdag 02 september 2010 @ 21:02:
Ik krijg het volgende niet verholpen op mijn 40ex500:

Programma's in 4:3 zend hij uit in 4:3. Ik kan de beeldregeling instellen op smart zodat hij dan netjes full screen wordt. Echter de standaard 16:9 uitzendingen vallen dan buiten beeld. Ik krijg het niet voor elkaar om het zo in te stellen dat beide types netjes full screen zijn. Ik moet steeds switchen in de instellingen, iets wat minder gewenst is denk ik. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Gebruik je CI+ of een kastje naast de tv?

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
DDX schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:24:
Had het eerder gevraagd, maar hoe werkt dat automatisch updaten ?
Gebeurt hier niet nml, tv is via wifi verbonden met het internet.
In de settings automatische updates aan zetten, tv s'nachts op standby laten staan. Dan controleert hij als er updates zijn. Zo ja, dan haalt hij deze vanzelf op.

• DDX

DDX

Hmms nu is het opeens wel geupdate, draai nu PKG4.068EUH-0107.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat voor prijskaartje stond erbij?
Ik heb nu bij een aantal internetshops h'm te koop gezien voor 899, das bijna 200 euro meer dan de 32ex700! Maar waarschijnlijk komt dat omdat ze nog niet kunnen leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Nu online
DDX schreef op donderdag 02 september 2010 @ 23:34:
Hmms nu is het opeens wel geupdate, draai nu PKG4.068EUH-0107.
En, iets te merken qua verbeterd functioneren?
Pagina: 1 ... 25 ... 42 Laatste