Alvast bedankt. Ik ben benieuwd wat die te zeggen heeft. En vooral of z'n reparatie iets uithaalt, want teruggaan naar de winkel met zo'n 32" is niet iets wat ik zomaar wil doenVerwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:36:
[...]
Zou je nog op de hoogte houden gezien ik hetzelfde heb met mijn 46ex500. Morgen komt de monteur langs om een nieuw paneel te plaatsen. Laat je weten wat hij te melden heeft.
Hey dank voor je reply. Ik gebruik de CL+ module van ziggo.tiguan schreef op donderdag 02 september 2010 @ 23:19:
[...]
Gebruik je CI+ of een kastje naast de tv?
Verwijderd
Verwijderd
Hoop dat ze de EX500 gaan veranderen qua look. Net zoals de HX800, dus met blackmetal strip.Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 20:05:
...nog geen LCD nieuws van Sony helaas op de IFA.... http://www.sony.nl/section/pers ...komt wellicht nog ?
Heeft ook de prijs van 899 staan! EX700 daalde gewoonweg zo hard omdat 't een ouder toestel was met veel meer aanbod.. gaat met de 711 ook gebeuren denk ik..Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 09:13:
[...]
En wat voor prijskaartje stond erbij?
Ik heb nu bij een aantal internetshops h'm te koop gezien voor 899, das bijna 200 euro meer dan de 32ex700! Maar waarschijnlijk komt dat omdat ze nog niet kunnen leveren?
Overigens hebben ze sinds vandaag ook een 52LX900 staan bij Saturn Tilburg (€3399)
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Denk dat je beeldregeling toch niet correct is ingesteld. Probeer eens:Dirrukje schreef op donderdag 02 september 2010 @ 21:02:
Ik krijg het volgende niet verholpen op mijn 40ex500:
Programma's in 4:3 zend hij uit in 4:3. Ik kan de beeldregeling instellen op smart zodat hij dan netjes full screen wordt. Echter de standaard 16:9 uitzendingen vallen dan buiten beeld. Ik krijg het niet voor elkaar om het zo in te stellen dat beide types netjes full screen zijn. Ik moet steeds switchen in de instellingen, iets wat minder gewenst is denk ik. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Home>Weergaveinstellingen>Beeldregeling -
Schermmodus wide
Autoformat aan
4:3 standaard smart (ik prefereer 4:3 om het originele beeld te behouden)
Beelbereik normaal (daarmee voorkom je ev. overscan e.d.)
Normaal gesproken vind ik de Sharp schermen beter, kan iemand hier al meer info over geven? Iemand al de 711 in huis?
Wat ik ook wel belachelijk vind is het prijsverschil, het lijkt me sterk dat die 200 euro verschil gerechtvaardigd is voor enkel een ander design.
Iemand tips?
De Samsung panelen zijn in principe ook erg goed, maar of dat en vormgeving de 200 nu waard zijn? Dat prijsverschil zal wel bijtrekken als de nieuwe versie een beetje leverbaar wordt. En als je lang genoeg wacht heb je geen keus
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Paneel is overigens ook van andere fabrikant..Black Sparrow schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 13:55:
Ik zit echt in dubio, ten eerste kwa afmeting, 32 of 40 inch en daarna welke tv ik moet nemen. Zit te twijfel in de EX serie tussen de 600 en 700. Kan in principe ook nog wachten op de 711, maar weet niet zeker of ik een Samsung scherm wil.
Normaal gesproken vind ik de Sharp schermen beter, kan iemand hier al meer info over geven? Iemand al de 711 in huis?
Wat ik ook wel belachelijk vind is het prijsverschil, het lijkt me sterk dat die 200 euro verschil gerechtvaardigd is voor enkel een ander design.
Iemand tips?
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Ik heb het nagekeken. Ik heb exact de instellingen zoals jij aangeeft. En hiermee zijn de 4:3 uitzendingen niet full screen.Ruud2007 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 13:01:
[...]
Denk dat je beeldregeling toch niet correct is ingesteld. Probeer eens:
Schermmodus wide
Autoformat aan
4:3 standaard smart (ik prefereer 4:3 om het originele beeld te behouden)
Beelbereik normaal (daarmee voorkom je ev. overscan e.d.)
Ben daarnaast alles nagelopen en de enige instelling die 4:3 full screen maakt is de schermmodus. Die moet ik dan op smart zetten. Alleen dan is de rest dus buiten het beeld
Deze versie staat op de 40EX500 van mijn ouders en wil ik gaan updaten naar PKG4.068EUL-0107 maar ik wil in het kader van "if it works dont change it" even weten wat er allemaal is veranderd.
Achtergrond is overigens dat MOV filmpjes gemaakt met Canon EOS550D niet willen afspelen.
Verwijderd
Sorry dat ik er nu pas op terug kom, maar heb het de afgelopen dagen een beetje druk gehad.Kr7Br schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 10:07:
[...]
Alvast bedankt. Ik ben benieuwd wat die te zeggen heeft. En vooral of z'n reparatie iets uithaalt, want teruggaan naar de winkel met zo'n 32" is niet iets wat ik zomaar wil doen
In ieder geval.
Monteur is langsgeweest en heeft een nieuw paneel geplaatst. Ten eerste verbaasde het me hoe makkelijk het allemaal uit elkaar te halen is. Paar schroefjes losdraaien. & hoe weinig electronica er daadwerkelijk in zit. Een paneel en 2 moederbord achtige plaatjes (Ben niet zo technisch voor de juiste benaming). Laat staan een OLED scherm van 20mm dik.
Binnen 10 min was hij klaar. Verder had hij niet zoveel te melden behalve dat er bij "de thuisservice" allemaal technische dudes zitten die dag in dag uit alleen maar klachtmailtjes lezen en aan de hand daarvan bepalen of er reparatie/vervanging nodig is. Als het een BEKEND probleem is dan sturen dus niet eens een monteur langs, maar worden vervangingsonderdelen direct besteld.
In dit geval (paarse vlakken) was het bekend, maar niet veel voorkomend mankement.
Misschien help ik je niet al te veel hiermee, maar ipv het er maar bij te laten kan je beter nu actie ondernemen en niet nog een jaar wachten totdat de garantie voorbij is en het probleem erger word.
Hij adviseerde me wel om de extragarantie van 2 of 3 jaar erbij te nemen gezien dat, volgens hem, lcd's 4 a 5 jaar meegaan. Dus dat ik ga ik sowieso effe doen.
WAT ZE IN DE MEDIAMARKT AMSTERDAM ARENA ZEGGEN IS DAT JE EEN WEEK BEDENKTIJD HEBT OM EXTRAGARANTIE TE KOPEN IS NIET WAAR. SONY GEBELD EN DIE ZEGGEN DAT HET TOT 9 MAANDEN NA AANKOOP NOG MOGELIJK IS.
Hoop dat ik je hiermee een beetje op weg heb geholpen. Je moet zelf maar bepalen of je het nodig vind om hem terug te brengen.
Mn XMB menu reageert wel veel sneller & nog geen paars vlakje gezien.
Verwijderd

Kan er geen review over vinden maar mogelijk zelfde paneel als de EX400.
Sony NL heeft hem niet op de site. Sony Azie wel: http://www.sony-asia.com/product/klv-40bx400
Aan de muur ziet ie er zo uit: http://www.sony-asia.com/...e_lcd_BX400_1600x1200.jpg
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2010 11:34 ]
Je maakt een fout door de schermmodus op smart te zetten, dan wordt ook het 16:9 beeld ingezoomd en ontstaat jouw probleem. De schermmodus geeft automatisch aan welk formaat wordt weergegeven bij een specifieke uitzending. Die instelling moet je dus niet steeds wijzigen. Je probleem kan als volgt opgelost worden.Dirrukje schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 19:46:
[...]
Ik heb het nagekeken. Ik heb exact de instellingen zoals jij aangeeft. En hiermee zijn de 4:3 uitzendingen niet full screen.
Ben daarnaast alles nagelopen en de enige instelling die 4:3 full screen maakt is de schermmodus. Die moet ik dan op smart zetten. Alleen dan is de rest dus buiten het beeld
Ga naar een 16:9 uitzending en kies de volgende instellingen:
Schermmodus - WIDE, DAARNA NIET MEER AANKOMEN
Autoformat - AAN
4:3 standaard - SMART (hiermee maak je 4:3 uitzendingen beeldvullend zonder dat ook 16:9 uitzeningen worden ingezoomd)
Beeldbereik - NORMAAL
Met deze instellingen worden 4:3 beelden beeldvullend en krijgt een 16:9 beeld het juiste formaat
Nu vroeg ik me alleen af of één van jullie al een wifi adapter heeft aangesloten. Kunnen alle adapters er gewoon aan?
Verwijderd
Nee, alleen die van Sony. De meeste andere zullen niet werken omdat ze gebouwd zijn voor Windows/Mac OS en eventueel drivers nodig hebben.Black Sparrow schreef op zondag 05 september 2010 @ 16:15:
Zow, vandaag een 40EX700 gekocht, mooi groot ding natuurlijk. Komt zeker in combi met de PS3 goed tot zijn recht.
Nu vroeg ik me alleen af of één van jullie al een wifi adapter heeft aangesloten. Kunnen alle adapters er gewoon aan?
Alternatief is een Apple Airport Express plaatsen in de buurt van je tv en die met een ethernetkabel naar de tv.
De Apple Airport moet daarvoor geconfigureerd worden vanaf een computer met Windows of Mac OS. Eventueel werkt een andere router ook die als verlengstuk van je bestaande modem/router werkt. Voordeel hiervan is dat je tegelijk meerdere apparaten (bijvoorbeeld blu-rayspeler/mediaspeler/receiver) met de Airport/router kunt verbinden en als je weer een andere tv koopt je geen nieuwe stick hoeft te kopen.
Bedankt voor de hulp, ik ga het proberen.Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 17:46:
[...]
Nee, alleen die van Sony. De meeste andere zullen niet werken omdat ze gebouwd zijn voor Windows/Mac OS en eventueel drivers nodig hebben.
Alternatief is een Apple Airport Express plaatsen in de buurt van je tv en die met een ethernetkabel naar de tv.
De Apple Airport moet daarvoor geconfigureerd worden vanaf een computer met Windows of Mac OS. Eventueel werkt een andere router ook die als verlengstuk van je bestaande modem/router werkt. Voordeel hiervan is dat je tegelijk meerdere apparaten (bijvoorbeeld blu-rayspeler/mediaspeler/receiver) met de Airport/router kunt verbinden en als je weer een andere tv koopt je geen nieuwe stick hoeft te kopen.
Verwijderd
Mijn Samsung decoder van Ziggo is aangesloten via hdmi en bij het aanzetten wordt 1080p getoond, het beeld is goed.
Wanneer ik mijn laptop aan de tv aansluit met een vga snoer, kan ik ook 1920x1080 kiezen, wederom is het beeld goed (ati grafische kaart).
Echter als ik mijn desktop bij de tv zet, om te gamen, heb ik een probleem met de resolutie. De pc, met nvidia 9600gt, heb ik aangesloten met een dvi naar hdmi snoer. Als ik in windows de resolutie op 1920x1080 zet past het beeld niet op de tv. Terwijl windows 1080p als native aanduid en ook de tv als sony zijnde herkent. Met de scale functie van de driver komt de resolutie op 1828x1022 (ongeveer) uit.
Ik heb met de afstandbediening al op smart-auto en alle andere geschakeld, maar geen oplossing.
In windows bijvoorbeeld 1280x720 werkt trouwens ook niet. Dit geeft ook een getrimde desktop.
Drivers zijn de laatste beschikbaar.
Wat kan ik proberen?
Verwijderd
In het geval van de laptop fungeert de tv vermoedelijk als verlengstuk van je bureaublad op de laptop. Doorgaans geeft dat de beste resultaten (ipv kiezen voor kloon). In het geval van je desktop heb je neem ik aan geen monitor er aan hangen zodat je tv je hoofdbeeldscherm wordt. Wellicht dat hier het probleem zit alhoewel ik daarmee nog niet direct een oplossing zie. Normaliter moet de hoogst aankiesbare resolutie op je pc inderdaad de beste resultaten geven op het scherm. Je kunt je tv eens als secundair scherm gaan beschouwen door je monitor er ook even naast te zetten. Kijken of het dan wel werkt (tv wordt dan verlengd bureaublad). Daarmee heb je nog geen definitieve oplossing maar weet je zeker dat de tv en desktop als combinatie wel werken zij het nog niet zonder monitor.Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 18:29:
I
Ik heb met de afstandbediening al op smart-auto en alle andere geschakeld, maar geen oplossing.
In windows bijvoorbeeld 1280x720 werkt trouwens ook niet. Dit geeft ook een getrimde desktop.
Wat kan ik proberen?
Verwijderd
ik schakel bij de laptop inderdaad de monitor niet uit. Desktop extend of zoiets in de ATI driver.
Vanavond gaat het niet lukken om het met monitor te proberen. Morgen na mijn werk zal ik dit doen. Ook zal ik het proberen met het zelfde vga snoer dat ik met de laptop gebruik. Ook even de driver wisselen, een oudere/nieuwere (als die er is) proberen.
Dankjewel alvast
Trouwens nog een vraagje: Iemand ervaring met de EX700 en een Xbox 360? Ik weet dat er bij een aantal modellen boven en onder zwarte balken zichtbaar zijn, maar hoe zit dat bij dit model? En is het mogelijk met PIP te switchen van Xbox 360 naar TV en andersom?
Alvast bedankt!
Als ik nu zou moeten kiezen tussen die 2, zou ik even wachten op enkele goede recensies van het nieuwe model. De kwaliteitsverschillen tussen de verschillende Sony's blijven toch best aanwezig. Zelfs binnen de EX-serie verschillende panelen, technieken, enzovoort.W84 schreef op maandag 06 september 2010 @ 00:27:
Ik wil graag een EX700 kopen, maar kan ik nu beter wachten op de EX710? Verder maakt de EX710 gebruik van Samsung panelen en de EX700 van Sharp. Ik vraag me af of er verschil zal zijn in beeldkwaliteit etc.
Dit zijn de instellingen zoals ze nu zijn. En eigenlijk ook zoals ik ze vanaf het begin heb gehad. En bepaalde uitzendingen zijn niet volledig scherm bij mij.Ruud2007 schreef op zondag 05 september 2010 @ 11:59:
[...]
Je maakt een fout door de schermmodus op smart te zetten, dan wordt ook het 16:9 beeld ingezoomd en ontstaat jouw probleem. De schermmodus geeft automatisch aan welk formaat wordt weergegeven bij een specifieke uitzending. Die instelling moet je dus niet steeds wijzigen. Je probleem kan als volgt opgelost worden.
Ga naar een 16:9 uitzending en kies de volgende instellingen:
Schermmodus - WIDE, DAARNA NIET MEER AANKOMEN
Autoformat - AAN
4:3 standaard - SMART (hiermee maak je 4:3 uitzendingen beeldvullend zonder dat ook 16:9 uitzeningen worden ingezoomd)
Beeldbereik - NORMAAL
Met deze instellingen worden 4:3 beelden beeldvullend en krijgt een 16:9 beeld het juiste formaat
correctie: het lijkt nu te werken. Eventjes in de gaten houden komende tijd. Volgens mij kun je als je info bekijkt van het programma op dat moment zien welke modus de tv gebruikt. Daar zie je dan ook of hij Smart gebruikt of Wide
[ Voor 18% gewijzigd door Dirrukje op 06-09-2010 18:09 ]
Verwijderd
1) Iemand die dit kan bevestigen/ontkennen ? Want dat zou voor mij toch een knapper zijn...
2) Verder ben ik benieuwd of men de DLNA een meerwaarde vindt en prettig vindt in gebruik op dit model ?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2010 21:18 ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Merci voor de informatie. Ik ga eens kijken wat de beste manier is voor mij om hiermee verder te gaan.Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 10:08:
[...]
Hoop dat ik je hiermee een beetje op weg heb geholpen. Je moet zelf maar bepalen of je het nodig vind om hem terug te brengen.
Mn XMB menu reageert wel veel sneller & nog geen paars vlakje gezien.
Verwijderd
Mar de EX600 is LED, en daar kan wellicht een glasplaat voorzitten, dus spiegelen.LB06 schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:42:
Ik heb de 32EX600 en die spiegelt inderdaad wel wat als er veel omgevingslicht is. Vooral bij erg donkere scenes.
De EX500 echter is geen LED en zou derhalve mat moeten zijn imo...
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Verwijderd
De EX500 heeft absoluut een mat scherm. Een van de meest matte schermen. Uiteraard zie je altijd iets weerkaatsen maar degene die dat op Kieskeurig heeft geschreven zal geen idee hebben van wat in LCD TV wereld mat is en wat glanzend. Een mat scherm van bv. een Dell monitor zal namelijk veel matter zijn dan het meest matte tv scherm. Dus als je een Dell met de EX500 vergelijkt zal de EX500 glanzen. Sowieso zijn reviews op Kieskeurig weliswaar soms zinvol maar ook vaak niet, teveel (ondeskundige) mensen die alleen klachten hebben waardoor soms een vertekend beeld ontstaat. Bovendien vindt er nauwelijks een echte (real-time) discussie plaats doordat iedere comment wordt bekeken door de redactie alvorens wordt geplaatst (zitten soms meerdere dagen tussen). Dit over Kieskeurig echter terzijde.Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:17:
Kwam een opmerking tegen op kieskeurig.nl dat het scherm van de Sony 40EX500 spiegeld.
1) Iemand die dit kan bevestigen/ontkennen ? Want dat zou voor mij toch een knapper zijn...
2) Verder ben ik benieuwd of men de DLNA een meerwaarde vindt en prettig vindt in gebruik op dit model ?
De EX600/EX700 glanst duidelijk meer dan de EX500 maar m.i. nog steeds niet heel erg ivm veel Plasma's (muv de nieuwe Panasonics G en V serie die duidelijk minder spiegelen). De EX600/700 hebben geen glasplaat! Pas met de NX serie wordt het echt spiegelend maar die hebben dan ook wel een glasplaat, zie foto
TIP: als je wilt weten of sprake is van een glasplaat kun je naast kijken in de prof. reviews ook kijken naar het gewicht van een tv zoals vermeld op de site van de fabrikant. Een glasplaat zorgt er voor dat 40 inch LCD's al snel rond of zelfs boven de 20 kg uitkomen.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2010 22:56 ]
Ik heb de 40w3000 en had met mijn laptop naar de tv toe hetzelfde probleem.Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 18:29:
Ik heb een probleempje met mijn Sony (KDL-40s5500)
Mijn Samsung decoder van Ziggo is aangesloten via hdmi en bij het aanzetten wordt 1080p getoond, het beeld is goed.
Wanneer ik mijn laptop aan de tv aansluit met een vga snoer, kan ik ook 1920x1080 kiezen, wederom is het beeld goed (ati grafische kaart).
Echter als ik mijn desktop bij de tv zet, om te gamen, heb ik een probleem met de resolutie. De pc, met nvidia 9600gt, heb ik aangesloten met een dvi naar hdmi snoer. Als ik in windows de resolutie op 1920x1080 zet past het beeld niet op de tv. Terwijl windows 1080p als native aanduid en ook de tv als sony zijnde herkent. Met de scale functie van de driver komt de resolutie op 1828x1022 (ongeveer) uit.
Wat kan ik proberen?
Na lang zoeken eigenlijk geen oplossing gevonden vanuit de laptop, maar mijn tv heeft in het menu een optie zitten om het beeld te zoomen (niet de wide instellingen e.d. zoals hier eerder besproken is). Je kan van -2 t/m +2 (standaard staat ie op 0). Ik heb nu de tv even niet bij de hand, dus weet niet precies waarop ik hem gezet heb, maar het lost het probleem zo goed als op.
Het enige is dat nu mijn computer beeld op de tv een milimeter voorbij de rand valt. Zodra (daar gebruik ik mn laptop voornamelijk voor) je een serie aanzet op full screen, heb je daar echter helemaal geen last van omdat het echt minimaal is.
ik hoop dat dit een beetje duidelijk is, want zoals gezegd heb ik de tv hier niet bij de hand, dus is het wat lastig uitleggen!
[ Voor 4% gewijzigd door Coolsnarf op 07-09-2010 11:18 ]
Het moet echt werken, dit zijn absoluut de instellingen zoals jij die wil hebben .Laat maar weten of alles nu OK is.Dirrukje schreef op maandag 06 september 2010 @ 18:03:
[...]
Dit zijn de instellingen zoals ze nu zijn. En eigenlijk ook zoals ik ze vanaf het begin heb gehad. En bepaalde uitzendingen zijn niet volledig scherm bij mij.
correctie: het lijkt nu te werken. Eventjes in de gaten houden komende tijd. Volgens mij kun je als je info bekijkt van het programma op dat moment zien welke modus de tv gebruikt. Daar zie je dan ook of hij Smart gebruikt of Wide
[ Voor 28% gewijzigd door Ruud2007 op 07-09-2010 13:31 ]
Verwijderd
Tuurlijk gap! Ik geef je wel een 9 hoor, maar goed, zeg dat dan gewoon eerlijk
Verwijderd
Maar moet zeggen dat ik nu erg neig naar de Sharp Aquos LC-40LE705E
kwa prijs goedkoper.. en deze heeft full led!
Het enige nadeel wat ik nu zo zie, is dat de Sharp wat dikker is.. of zie ik iets over het hoofd?
Verwijderd
Sony heeft DLNA en iets iets nieuwer (feb 2010, Sharp dec 2009). Maar full LED voor de Sharp lijkt mij een sterk punt....Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:54:
Zit er over te denken om een 40EX700 aan te schaffen.
Maar moet zeggen dat ik nu erg neig naar de Sharp Aquos LC-40LE705E
kwa prijs goedkoper.. en deze heeft full led!
Het enige nadeel wat ik nu zo zie, is dat de Sharp wat dikker is.. of zie ik iets over het hoofd?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2010 17:52 ]
Ik hoor anders erg slechte verhalen over die Aquos. En de reviews zijn volgens mij ook niet bijzonder positief. Dat een bepaalde techniek in principe beter is wil niet zeggen dat alle implementaties van de techniek ook beter zijn. Zeker gezien de prijs zou ik op z'n minst voorzichtig zijn. Als je dan de uniformiteit wil van Full LED backlighting zou ik voor een duurder model gaan of als dat geen optie is een CCFL (EX500)Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 17:51:
[...]
Sony heeft DLNA en iets iets nieuwer (feb 2010, Sharp dec 2009). Maar full LED voor de Sharp lijkt mij een sterk punt....
Verwijderd
Sony is niet altijd even sterk bij z'n modellen met het afspelen van films via de USB aansluiting (HDD of stick), mn bij bestanden groter dan 4GB of de te accepeteren formaten.
Hoe zit dat bij de EX402 ? Ook beperkt of slikt ie alles ?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 08:58 ]
Hey bedankt voor je hulp tot zover! Ik ben er overigens achter waar de uitdaging zit. Ik heb namelijk via Ziggo ook het HD pakket erbij genomen, wil natuurlijk wel de beste kwaliteitRuud2007 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:29:
[...]
Het moet echt werken, dit zijn absoluut de instellingen zoals jij die wil hebben .Laat maar weten of alles nu OK is.
Geen idee of jij ook HD zenders afneemt. Heb jij, of misschien anders, ook deze 'uitdaging'
Wat bedoel je met 'normale' kwaliteit? Het analoge signaal? De instellingen voor HD en SD (digitaal) zijn gelijk, die stel je in één keer in (zie mijn aanwijzingen) en die kunnen onderling ook niet verschillen. De instellingen voor analoog stel je apart in. Ik heb overigens het Ziggo basispakket digitaal en kijk dus Nld 1, 2, 3 en Eurosport in HD, de rest digitaal SD.Dirrukje schreef op woensdag 08 september 2010 @ 08:59:
[...]
Hey bedankt voor je hulp tot zover! Ik ben er overigens achter waar de uitdaging zit. Ik heb namelijk via Ziggo ook het HD pakket erbij genomen, wil natuurlijk wel de beste kwaliteit. En het zijn de programma's op deze kanalen in 4:3 die niet volledig scherm zijn. Schakel ik vervolgens terug naar dezelfde zender alleen dan 'normale' kwaliteit, is het programma volledig scherm.
Geen idee of jij ook HD zenders afneemt. Heb jij, of misschien anders, ook deze 'uitdaging'
Verwijderd
Hmm google geeft me alleen verkoop sites als ik naar reviews zoek... wat is een goede review/vergelijk site voor tv's?LB06 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 00:33:
[...]
Ik hoor anders erg slechte verhalen over die Aquos. En de reviews zijn volgens mij ook niet bijzonder positief. Dat een bepaalde techniek in principe beter is wil niet zeggen dat alle implementaties van de techniek ook beter zijn. Zeker gezien de prijs zou ik op z'n minst voorzichtig zijn. Als je dan de uniformiteit wil van Full LED backlighting zou ik voor een duurder model gaan of als dat geen optie is een CCFL (EX500)
Ik bedoel de standaard digitale kanalen die aan het begin zitten, 1 t/m 10 ofzo. De HD varianten van SBS/Veronica/NET5 zitten ergens in de buurt van kanaal 60. Waar ook jou Eurosport zit.Ruud2007 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:19:
[...]
Wat bedoel je met 'normale' kwaliteit? Het analoge signaal? De instellingen voor HD en SD (digitaal) zijn gelijk, die stel je in één keer in (zie mijn aanwijzingen) en die kunnen onderling ook niet verschillen. De instellingen voor analoog stel je apart in. Ik heb overigens het Ziggo basispakket digitaal en kijk dus Nld 1, 2, 3 en Eurosport in HD, de rest digitaal SD.
En juist bij de normale digitale zenders in het standaard pakket zijn de uitzendingen volledig scherm. Ga ik daarna op het HD kanaal kijken naar dezelfde uitzending, is hij daar niet volledig scherm. En dan bedoel ik programma's als Still Standing op Veronica aan het begin van de avond. Dit is een wat oudere serie die nog in 4:3 uitzendt. Programma's die uitzending in 16:9 zijn wel gewoon volledig scherm op de HD kanalen.
En als ik jou goed begrijp zou in beide gevallen de uitzending volledig scherm moeten zijn. Enige puntje is dat jij het niet kan nagaan voor me.. Want Eurosport HD zend volgens mij geen 4:3 programma's uit. Het lijkt iets te zijn in die HD kanalen.
[ Voor 13% gewijzigd door Dirrukje op 08-09-2010 11:20 ]
Bij de gewone zenders stuurt de zender een code mee die doorgeeft aan je tv of ie moet omschakelen naar 16:9 formaat of naar 4:3 formaat. Bij HD zenders schijnt dit niet te kunnen, of ze willen het gewoon niet. Vandaar dat je 4:3 uitzendingen op HD kanalen op deze manier op je scherm krijgt te zien.Dirrukje schreef op woensdag 08 september 2010 @ 11:01:
[...]
En juist bij de normale digitale zenders in het standaard pakket zijn de uitzendingen volledig scherm. Ga ik daarna op het HD kanaal kijken naar dezelfde uitzending, is hij daar niet volledig scherm. En dan bedoel ik programma's als Still Standing op Veronica aan het begin van de avond. Dit is een wat oudere serie die nog in 4:3 uitzendt. Programma's die uitzending in 16:9 zijn wel gewoon volledig scherm op de HD kanalen.
Om er maar een te noemen: http://www.hdtvtest.co.uk/reviews.phpVerwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:54:
[...]
Hmm google geeft me alleen verkoop sites als ik naar reviews zoek... wat is een goede review/vergelijk site voor tv's?
Alvast bedankt!
Begrijp nu eindelijk precies waar het probleem van Dirrukje schuilt, in 4:3 beelden via een HD kanaal. Volgens mij zenden HD zenders altijd in 16:9 uit en worden 4:3 beelden aan de zijkanten 'ingepakt' in zwarte balken. Je TV denkt dus een 16:9 beeld te ontvangen en past niets automatisch aan. Alleen per uitzending handmatig zoomen (bv smart) kan het beeld alsnog beeldvullend maken. Je moet dat echter niet doen door in het menu beeldregeling de schermmodus op smart te zetten, want dan worden alle uitzendingen ingezoomd en ontstaat jouw eerder gemelde probleem met de overscan van 16:9 beelden. Inzoomen doe je in dit geval mbv die functie op de afstandbediening. Beeldregeling instellen zoals ik eerder heb aangegeven en de 16:9 uitzendingen vallen netjes op hun plaats.tiguan schreef op woensdag 08 september 2010 @ 11:27:
[...]
Bij de gewone zenders stuurt de zender een code mee die doorgeeft aan je tv of ie moet omschakelen naar 16:9 formaat of naar 4:3 formaat. Bij HD zenders schijnt dit niet te kunnen, of ze willen het gewoon niet. Vandaar dat je 4:3 uitzendingen op HD kanalen op deze manier op je scherm krijgt te zien.
[ Voor 17% gewijzigd door Ruud2007 op 08-09-2010 11:53 ]
Dat klopt. Ik keek er in het begin ook raar van op, maar als je het een paar keer heb gezien vind ik dit zelfs beter dan smartzoom op 4:3 uitzendingen normaal gesproken. De verhoudingen van het beeld klopt nu tenminste. Je hebt alleen wat minder groot beeld, maar ach, hoeveel 4:3 uitzendingen zijn er nou nog.Ruud2007 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 11:44:
[...]
Volgens mij zenden HD zenders altijd in 16:9 uit en worden 4:3 beelden aan de zijkanten 'ingepakt' in zwarte balken. Je TV denkt dus een 16:9 beeld te ontvangen en past niets automatisch aan.
Verwijderd
Tot 2 GB in elke geval geen problemen ondervonden.
Let wel op bij afspelen, de Sony schaalt niet automatisch, dus afspelen begint met een klein scherm, maar dat kan je richting full screen zetten met de bekende toetsen.
Maar nu de ervaringsvraag van mijn kant naar jullie; Wat kan ik allemaal aan de USB poort hangen;
- USB stick yes
- USB DVB-T antenne ?
- USB harde schijf ?
- USB wireless ontvanger ?
Ik ben aan het kijken voor een mediaplayer, maar als ik nog iets aan de usb kan hangen is dat mooi meegenomen.
Verwijderd
...dat was bekend, dus daarom ook mijn vraag over de groter dan 4GBVerwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:49:
Ik heb ook de EX402 maar heb nog geen USB stick groter dan 2 Gb gebruikt voor Divx/Xvid etc.

Verwijderd
Ben best tevreden over de tv in het algemeen. Beeld mooi, gebruik redelijk gemakkelijk.
Aansluiten op dvdspeler met harddisk van panasonic (eh58) en onkyo 606 versterker lukt niet. Als ik de eh58 rechstreeks op de tv aansluit ( hdmi) dan heb ik beeld en geluid. Als ik de eh58 met hdmi aansluit op de onkyo en deze dan naar de tv breng ( ook hdmi) heb ik alleen geluid, geen beeld. Wel osd van de versterker. Ook niet na uren lezen van de verschillende handleidingen en veranderen van de nodige instellingen geen beeld gekregen op de tv.
Gebeld met de winkel waar ik de versterker gekocht heb. Deze vertelde me dat de eh58 het beeld blokkeert omdat de eh58 denkt dat er een illegale opname gebeurd. Advies was om de eh58 rechtstreeks met de tv te verbinden en van de tv een toslinkkabel naar de versterker. Dit lukt wel.
Iemand anders dit ook meegemaakt en klopt deze verklaring?
Ik heb geen problemen gehad met videobestanden groter dan 4GB =)Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:41:
[...]
...dat was bekend, dus daarom ook mijn vraag over de groter dan 4GB
Bepaalde type videobestanden kan de EX402 echter niet afspelen..maar heb dat zelden meegemaakt so far, heb TV nu circa 5 maanden.
Verwijderd
Kijk, das duidelijkMaltaSoron schreef op woensdag 08 september 2010 @ 17:43:
[...]Ik heb geen problemen gehad met videobestanden groter dan 4GB =)
Bepaalde type videobestanden kan de EX402 echter niet afspelen..maar heb dat zelden meegemaakt so far, heb TV nu circa 5 maanden.
MKV bestanden en DIVX lukken wel ? En via een externe harde schijf ook geen problemen met films ?
De kans is vrij aanwezig dat die het ook heeft. Mijn NX800 is ook van die datum en heeft er last van.H.Spuybroek schreef op woensdag 08 september 2010 @ 11:38:
Ik heb zojuist een aanbieding ontvangen om de NX700 te kopen voor 1240 euro. Volgens mij zeker een aantrekkelijke prijs. Enkel de productie datum is 04/2010. Kan ik er dan zeker van zijn dat ik last heb van clouding etc? of is het met deze productie datum reeds opgelost?
Er komt een nieuwe serie NX aan, die net als de hx800 local dimming hebben. Dat zou zeker moeten helpen.Tophatter schreef op woensdag 08 september 2010 @ 22:40:
Ik heb niet het hele topic van 103 pagina's gelezen, maar is er een bepaalde datum vanaf wanneer de NX'en geen clouding meer hebben dan?
Even wachten dus nog.
Verwijderd
Voornamelijk alleen bij guitar/dj/band/enz hero, maar die games hebben meestal (altijd?) een optie om die lag te compenseren in het spel zelf.Verstekbakker schreef op donderdag 09 september 2010 @ 00:28:
Vanmiddag heb ik een KDL-40EX500 aangeschaft bij Redcoon. Natuurlijk sta ik te popelen om hem uit te pakken, maar ik lees nu ineens veel verhalen over 'input-lag' bij het gamen... Nu heb ik een PS3 klaarstaan en begin ik hem een beetje te knijpen. Wellicht ben ik de zoveelste die erover begint te zeuren, maar is die 'input-lag' nou echt zo'n issue...?
Dus dit probleem is eigenlijk een beetje voor alle tv's aanwezig... Dan maak ik me al wat minder druk. Wel grappig dat ze de problemen op die manier aanpakken. Niet het lek dichten, maar gewoon een pomp nemen die harder pompt dan het lek lekt. Enfin, waar wil ik naartoe met zo'n metafoor... Kwart voor 1, bedtijd.Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 00:35:
[...]
Voornamelijk alleen bij guitar/dj/band/enz hero, maar die games hebben meestal (altijd?) een optie om die lag te compenseren in het spel zelf.
Wrong. Het speelt inderdaad een rol bij die ritmegames, maar daar kun je zoals gezegd voor compenseren.Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 00:35:
[...]
Voornamelijk alleen bij guitar/dj/band/enz hero, maar die games hebben meestal (altijd?) een optie om die lag te compenseren in het spel zelf.
Het grootste probleem zijn de shooters. Met input lag zie je veel te laat dat je muis/crosshair veel verder is dan waar je op mikte, waardoor je niet goed kunt mikken. Het spel is dan immers sneller dan dat je monitor de inputs die nodig zijn voor dat spel kan verwerken. Hierdoor loopt de besturing +/- 60ms voor op het beeld (en het geluid).
Via de VGA-poort en in game-mode schijnt de lag grotendeels te verdwijnen, maar de PS3 heeft geen VGA-out. Met goede LCD-schermen, plasma's en CRT's heb je hier overigens helemaal geen last van. Met Plasma en CRT is de inputlag vaak 0ms en bij LCD varieert het enorm. 30ms is volgens mij de bovengrens wat nog als acceptabel wordt ervaren. 60ms zit daar toch flink boven.
[ Voor 13% gewijzigd door HarmoniousVibe op 09-09-2010 00:58 ]
Eindelijk ook duidelijk wat het verschil is tussen de 40EX710 en de 40EX711. Het zit hem in de kleur van de rand. Het laatste model is hij zwart titanium ipv van grijs titanium.
Ik ben benieuwd! Wil vandaag ook gaan kijken in de winkel en evt kopen! Laat het maar snel wetenBeZaX schreef op donderdag 09 september 2010 @ 09:51:
Ik krijg als het goed is vandaag de Sony KDL-40EX711 binnen. Ervaringen volgen later!
Eindelijk ook duidelijk wat het verschil is tussen de 40EX710 en de 40EX711. Het zit hem in de kleur van de rand. Het laatste model is hij zwart titanium ipv van grijs titanium.
Shooters wel ja. What's your point? Nu hebben de meeste shooters autoaim, dus zal het ook wel weer meevallen, maar het is weldegelijk een issue. Vooral PC-gamers hebben hier enorm veel last van.Verstekbakker schreef op donderdag 09 september 2010 @ 08:09:
Dus het is onhandig Playstation spelen met een TV (van meer dan 700 euro) die er bijna speciaal voor gemaakt is...
[ Voor 22% gewijzigd door HarmoniousVibe op 09-09-2010 09:59 ]
Het zal helaas vanavond worden. Eerst nog even 8 uur werken.H.Spuybroek schreef op donderdag 09 september 2010 @ 09:58:
[...]
Ik ben benieuwd! Wil vandaag ook gaan kijken in de winkel en evt kopen! Laat het maar snel weten
USB wireless kan je vergeten m.u.v. de Sony specifieke dongels. Iets met drivers installeren enzo..Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:49:
Ik heb ook de EX402 maar heb nog geen USB stick groter dan 2 Gb gebruikt voor Divx/Xvid etc.
Let wel op bij afspelen, de Sony schaalt niet automatisch, dus afspelen begint met een klein scherm, maar dat kan je richting full screen zetten met de bekende toetsen.
Maar nu de ervaringsvraag van mijn kant naar jullie; Wat kan ik allemaal aan de USB poort hangen;
- USB stick yes
- USB DVB-T antenne ?
- USB harde schijf ?
- USB wireless ontvanger ?
Ik ben aan het kijken voor een mediaplayer, maar als ik nog iets aan de usb kan hangen is dat mooi meegenomen.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Verwijderd
Kijk dat is info waar ik op zit te wachten; de EX402 heeft nog geen internet aansluiting en op een gegeven momnent kijk je verder naar meer mogelijkheden. Opties zijn dus Sony wireless usb of anders een Blu ray speler die verbonden is via interslet; maar heb nog niks uitgeprobeerd.
Voorzover ik weet kan je geen MKV afspelen met de tv; is mij nog niet gelukt.
Moet je tv niet wifi voorbereid zijn voor een wireless dongle dan? Je kan volgens mij niet die dongle zomaar in elke tv proppen?Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 10:44:
Kijk dat is info waar ik op zit te wachten; de EX402 heeft nog geen internet aansluiting en op een gegeven momnent kijk je verder naar meer mogelijkheden. Opties zijn dus Sony wireless usb of anders een Blu ray speler die verbonden is via interslet; maar heb nog niks uitgeprobeerd.
Nou mijn punt is, zo'n ding zou ideaal moeten aansluiten op een SONY PS3... Eigenlijk is het beter om een Sharp te kopen oid om daar een PS3 op aan te sluiten zodat het wel goed draait.LB06 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 09:58:
[...]
Shooters wel ja. What's your point? Nu hebben de meeste shooters autoaim, dus zal het ook wel weer meevallen, maar het is weldegelijk een issue. Vooral PC-gamers hebben hier enorm veel last van.
Maar goed, zo lang ik niet teveel last ondervind met RDR of PES of GT5 zal het mij eigenlijk roesten. Ik zal het vanzelf merken.
-Edit-
Zonet even naar de Maxwell gelopen, 20 euro voor een HDMI kabel!!! Toen bij Electro World gevraagd, 30 EURO!!!
Die lui zijn helemaal gek geworden, die kabels kosten nog geen 5 dollar op internet... Ik leen er wel eentje, laat ik later wel weten hoe de tv bevalt. Tijd om hem uit de doos te pakken!
[ Voor 19% gewijzigd door Verstekbakker op 09-09-2010 16:20 ]
Verwijderd
idd, de ex402 heeft geen wifi mogelijkheden, dus ook niet via dongle. Je kan enkel avi'' s afspelen.tiguan schreef op donderdag 09 september 2010 @ 10:53:
[...]
Moet je tv niet wifi voorbereid zijn voor een wireless dongle dan? Je kan volgens mij niet die dongle zomaar in elke tv proppen?
Aah. Goed om te horen dat het een specifiek issue in mijn TV is. Welke knop bedoel je precies op de afstandsbediening? Ik heb het ding nagekeken maar kan zo niet een knop vinden wat zou inzoomen. Wel een knop die de positie wijzigt, of bedoel je die knop?Ruud2007 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 11:44:
[...]
Begrijp nu eindelijk precies waar het probleem van Dirrukje schuilt, in 4:3 beelden via een HD kanaal. Volgens mij zenden HD zenders altijd in 16:9 uit en worden 4:3 beelden aan de zijkanten 'ingepakt' in zwarte balken. Je TV denkt dus een 16:9 beeld te ontvangen en past niets automatisch aan. Alleen per uitzending handmatig zoomen (bv smart) kan het beeld alsnog beeldvullend maken. Je moet dat echter niet doen door in het menu beeldregeling de schermmodus op smart te zetten, want dan worden alle uitzendingen ingezoomd en ontstaat jouw eerder gemelde probleem met de overscan van 16:9 beelden. Inzoomen doe je in dit geval mbv die functie op de afstandbediening. Beeldregeling instellen zoals ik eerder heb aangegeven en de 16:9 uitzendingen vallen netjes op hun plaats.
edit: Gisteren laat pas die knop kunnen proberen. Dat was hem inderdaad. Dan zal ik dat soort uitzendingen op die manier beeld vullend maken. Erg veel dank voor je hulp!
[ Voor 6% gewijzigd door Dirrukje op 10-09-2010 10:26 ]
Verwijderd
Mijn vraag is... zijn de zaken die de 37EX500 heeft, zoals 24p True Cinema en Motionflow 100Hz met Image Blur Reduction (en aanwezigheid Bravia 3 wellicht), voldoende in staat om de 24p judder problematiek op te vangen ?
Wie helpt mij in rust te vinden in het oerwoud van LCD's en judder beperkende instrumenten en een goed 24p weergave
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2010 19:47 ]
Even gespeeld ook, die lag valt mij in elk geval niet op...
Ik heb ook even geklooid met motion flow, maar dat is geen fijne functie bij het kijken van films. Alsof alles een beetje vooruit wordt gespoeld... Misschien dat het wel relax kijken is bij sport ofzo, ik heb nog geen kabelaansluiting hier in huis.
Ik was bang dat 40 inch niet genoeg zou zijn, maar ik ben al helemaal vergeten hoe groot 46 inch is, dit scherm is echt meer dan genoeg voor in een woonkamer van 5 bij 5.
Al met al, zeker geen spijt van de aankoop! Nu nog alles uitproberen als ik eindelijk een tv- en internetaansluiting heb.
Verwijderd
....over welk type gaat dit podsitieve verhaal, want dat is geheel niet duidelijkVerstekbakker schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 00:15:
Wat een machtig beeld heeft zo'n TV!!!
Verwijderd
en ze kondigen links en rechts aan dat hun volgende serie Google-IPTV gaat ondersteunen.
Sorry, het gaat over de 40" EX500.Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 09:07:
[...]
....over welk type gaat dit podsitieve verhaal, want dat is geheel niet duidelijk(...of is het een andwoord op mijn EX500 vraag ? Maar ook dat is niet direct te ontdekken
).
Verwijderd
En ik heb bewust gekozen voor dit type ipv de 500 of andere, ivm de 50 hz icm gaming lag
Hoeveel lag zou de 402 hebben dan?Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:54:
De 40EX402 heeft gewoon 24P hoor; staat bij mij op de doos enzo (als ik het me goed herinner).
En ik heb bewust gekozen voor dit type ipv de 500 of andere, ivm de 50 hz icm gaming lag
Als ik nergens over die lag zou hebben gelezen dan was het me niet opgevallen trouwens. Nu ook niet, maar ik heb alleen wat Red Dead Redemption gespeeld. (40EX500)
[ Voor 20% gewijzigd door Verstekbakker op 10-09-2010 15:04 ]
Verwijderd
...zonder al teveel de discussie over 50Hz of 100Hz aan te zwengelen, lijkt mij de 100Hz voor gewoon TV kijken wel prettiger. Mn goed te zien bij de lopende balk (ticker) op RTL-Z... dus de EX500 in dat geval, lijkt mij dan beter ?!Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:54:
De 40EX402 heeft gewoon 24P hoor; staat bij mij op de doos enzo (als ik het me goed herinner).
Je moet de knop rechtsboven hebben, die met de horizontale en verticale pijltjes. Zit boven de knop Internet video. Bij 4;3 beelden kun je die op smart zetten. Als je van zender wisselt, springt hij terug 'op de automaat' en krijg je weer een normaal beeld. Bij 16:9 is dat dus 'wide' en daarmee netjes beeldvullend..Dirrukje schreef op donderdag 09 september 2010 @ 20:27:
[...]
Aah. Goed om te horen dat het een specifiek issue in mijn TV is. Welke knop bedoel je precies op de afstandsbediening? Ik heb het ding nagekeken maar kan zo niet een knop vinden wat zou inzoomen. Wel een knop die de positie wijzigt, of bedoel je die knop?Ik heb die knop namelijk nog uitgeprobeerd.
edit: Gisteren laat pas die knop kunnen proberen. Dat was hem inderdaad. Dan zal ik dat soort uitzendingen op die manier beeld vullend maken. Erg veel dank voor je hulp!
Edit: zie nu pas de edit die je had togevoegd. Je probleem lijkt opgelost. Veel plezier met je TV!
[ Voor 6% gewijzigd door Ruud2007 op 10-09-2010 20:14 ]
http://www.plattetv.nl/va...TIS_PS_3D_A5_NL_WT_13.pdf
Nog meer reden voor mij om de 52"LX900 te nemen.
Verwijderd
De EX402 heeft gewoon 24p ondersteuning, zie de specs op sony.nl (http://www.sony.nl/produc...40ex402#pageType=Overview) en review op avforums.com (http://www.avforums.com/r...-703-LCD-HDTV-Review.html).Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 22:11:
Okee... aangezien de Philips 5405 (100Hz, 24p en niet overtuigend in beeld), de Samsung C550 (geen 24p) en de Sony EX402 (geen 100Hz, geen 24p) afvallen als 'budget aanschaf', maar ik wel een goede 24p weergave van Blu-Ray wil, blijft er volgens mij de Sony EX500 (24p, 100Hz en goed beeld) over als volgende keus (budget dus wat naar boven bijgesteld).
Mijn vraag is... zijn de zaken die de 37EX500 heeft, zoals 24p True Cinema en Motionflow 100Hz met Image Blur Reduction (en aanwezigheid Bravia 3 wellicht), voldoende in staat om de 24p judder problematiek op te vangen ?
Wie helpt mij in rust te vinden in het oerwoud van LCD's en judder beperkende instrumenten en een goed 24p weergave
De Samsung C550 officieel in elk geval ook 24p (alleen de C580 niet volgens hdtvtest.co.uk).
Koop geen 37 inch. Minder goede panelen van het MVA type (niet per se slechte panelen maar wel minder goed), zie https://servicesplus.us.sony.biz/groupid132601.aspx
40HX800 LTY400HL02 Samsung S-PVA
55EX500 LTY550HJ01 Samsung S-PVA
52EX700 LCD PANEL Sharp 52LEST
46EX500 LTY460HJ01 Samsung S-PVA
40EX700 LK400D3LA4B Sharp
40EX500 LTY 400HF06 Samsung S-PVA SLCD
46EX500 LTY 460HJ01 Samsung S-PVA SLCD
32EX500 LTY 320HF01 Samsung S-PVA SLCD
37EX500 T370HW03 AUO A-MVA3
46EX402 LTY 460HM01 Samsung S-PVA SLCD
37EX402 T37HW03 AUO A-MVA3
32EX402 LTY 320HM01 Samsung S-PVA SLCD
32EX302 LTY 320AP04 Samsung S-PVA SLCD
55EX500 LTY 550HJ01 Samsung S-PVA SLCD
en http://www.digitalversus....e40c630-p364_9365_36.html
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2010 11:22 ]
Verwijderd
Geweldig mooi die zwarte rand! Staat een stuk beter dan die licht metaalkleurige rand. Zal me niet verbazen als de rest van de EX serie op termijn ook deze look krijgt.BeZaX schreef op donderdag 09 september 2010 @ 09:51:
Ik krijg als het goed is vandaag de Sony KDL-40EX711 binnen. Ervaringen volgen later!
Verwijderd
MKV en DIVX zou volgens de specs moeten werken op Sony toestellen (blu-rayspelers en tv's) maar MKV geeft in de praktijk soms wel een probleem, dit zal mogelijk te maken hebben met de in de MKV container gebruikte videocodec, Sony ondersteunt binnen MKV alleen de codec MPEG4 AVC. Verder ondersteunt Sony alleen harde schijven/usbsticks die zijn geformateerd als FAT32 waardoor bestanden groter dan 4GB niet mogelijk zijn.Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 18:45:
[...]
Kijk, das duidelijk![]()
MKV bestanden en DIVX lukken wel ? En via een externe harde schijf ook geen problemen met films ?
Wat dat betreft spelen Samsung tv's/blu-rayspelers veel meer formaten/codecs af en Samsungs ondersteunen ook NTFS geformateerde schijven waardoor bestanden groter dan 4GB afgespeeld kunnen worden.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2010 14:06 ]
En zo'n Sony TV werkt niet samen met TVersity? Ik heb mijn netwerk nog niet aangelegd in huis, dus kan het niet testen, maar volgens mij kun je de TV wel laten zoeken naar Mediaservers zoals dat op een PS3 gaat... Toch?Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 11:33:
[...]
MKV en DIVX zou volgens de specs moeten werken op Sony toestellen (blu-rayspelers en tv's) maar MKV geeft in de praktijk soms wel een probleem, dit zal mogelijk te maken hebben met de in de MKV container gebruikte videocodec, Sony ondersteunt alleen de codec MPEG4 AVC. Verder ondersteunt Sony alleen harde schijven/usbsticks die zijn geformateerd als FAT32 waardoor bestanden groter dan 4GB niet mogelijk zijn.
Wat dat betreft spelen Samsung tv's/blu-rayspelers veel meer formaten/codecs af en Samsungs ondersteunen ook NTFS geformateerde schijven waardoor bestanden groter dan 4GB afgespeeld kunnen worden.
Verwijderd
Vermoedelijk wel maar dan laat je TVersity het (realtime) coderen doen op je pc/laptop van voor de Sony niet te verwerken bestandsformaten. TVersity werkt overigens alleen met Windows.Verstekbakker schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 13:14:
[...]
En zo'n Sony TV werkt niet samen met TVersity? Ik heb mijn netwerk nog niet aangelegd in huis, dus kan het niet testen, maar volgens mij kun je de TV wel laten zoeken naar Mediaservers zoals dat op een PS3 gaat... Toch?
Verwijderd
Dank voor het zoekwerk, maarrrr.... 32 en 40 inch zijn dus in de betere panelen en net die 37 inch in de wat mindere ? Lekker dan... 37 inch moet het toch worden (geld en passend in huidige tv kast)Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 10:38:
[...]Koop geen 37 inch. Minder goede panelen van het MVA type (niet per se slechte panelen maar wel minder goed), zie https://servicesplus.us.sony.biz/groupid132601.aspx
Wat nu dan te doen...zucht!
...kreeg de indruk dat de C580 (engeland) gelijk was aan de C550 (europees), vandaar: http://www.hdtvtest.co.uk...-le32c580-20100728791.htmVerwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 10:38:
[...]De Samsung C550 officieel in elk geval ook 24p (alleen de C580 niet volgens hdtvtest.co.uk).
Maar dan nog, geen 100Hz.. Zelfde argument dan wat ik hieronder noem als bij de EX402.
...ja, je heb tgelijk. Was een foutje van mij (in de brij van de cijfers en getallen even niet goed opgelet...).Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:54:
Gamen doe ik niet. Vandaar de gedachte om dan maar voor 100hz te kiezen, ivm beter beeld voor TV/film kijken (wat ik beide wel veel doe, mn TV kijken).
Is die gedachte dan juist ? (...zo zou je bv de ticker bij RTL-Z beter/mooier/rustiger zien met 100hz als met 50hz...).
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2010 20:07 ]
Voor 23,976Hz aka 24p (HD)DVDs/BRs kun je 100Hz of 120Hz misschien ook wel inschakelen, maar ik denk het eigenlijk niet en de vraag is nog maar of je dat überhaupt wilt. Ik in ieder geval niet. Dan krijg je namelijk een 4% PAL speedup of een 3:2 pulldown, wat leidt tot telecine judder.
Verwijderd
Okee, helder verhaal. Ervan uitgaande dat ik mij her en der al stoor bij vlotte/snelle beelden op TV/Film mbt kwaliteit (judder , toch ?) lijkt mij 100Hz voor mij dus zinvol. Dan heb ik het toch goed begrepen, tot zover ?LB06 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 20:16:
100Hz heeft eigenlijk alleen nut voor 50Hz PAL uitzendingen. RTL-Z is wel 50Hz PAL, maar nou niet bepaald het schoolvoorbeeld van een situatie waarin 100Hz voordeel biedt. 100Hz zorgt voor een vloeiender beeld, maar als Frits Wester de laatste ontwikkelingen op het gebied van de formatie aan het uiteenzetten is dan heb je daar niet zoveel aan. Het nut is veel groter bij bijvoorbeeld sportuitzendingen of snelle actiefilms uitgezonden in 50Hz PAL.
Voor 23,976Hz (HD)DVDs/BRs kun je 100Hz of 120Hz misschien ook wel inschakelen. Ik denk het eigenlijk niet en de vraag is nog maar of je dat überhaupt wilt. Ik in ieder geval niet. Dan krijg je namelijk een 4% PAL speedup of een 3:2 pulldown, wat leidt tot telecine judder.
Echter, indien wel 24p aanwezig, dan is jou genoemde voorbeeld mbt pulldown/speedup probleem er toch niet/of in ieder geval minder ? Ook goed begrepen (hoop ik) ?
Verwijderd
In Engeland verkopen ze zowel de C550 als de C580 , zie Samsung.co.uk. Zal dus toch een verschil zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 19:51:
[...]
Dank voor het zoekwerk, maarrrr.... 32 en 40 inch zijn dus in de betere panelen en net die 37 inch in de wat mindere ? Lekker dan... 37 inch moet het toch worden (geld en passend in huidige tv kast)![]()
Wat nu dan te doen...zucht!
[...]
...kreeg de indruk dat de C580 (engeland) gelijk was aan de C550 (europees), vandaar: http://www.hdtvtest.co.uk...-le32c580-20100728791.htm
Maar dan nog, geen 100Hz.. Zelfde argument dan wat ik hieronder noem als bij de EX402.
[...]
...ja, je heb tgelijk. Was een foutje van mij (in de brij van de cijfers en getallen even niet goed opgelet...).
Gamen doe ik niet. Vandaar de gedachte om dan maar voor 100hz te kiezen, ivm beter beeld voor TV/film kijken (wat ik beide wel veel doe, mn TV kijken).
Is die gedachte dan juist ? (...zo zou je bv de ticker bij RTL-Z beter/mooier/rustiger zien met 100hz als met 50hz...).
Een 37 inch hoeft zeker niet dramatisch slecht te zijn. Ze zijn gewoon iets minder, de vraag is natuurlijk of je dat in de praktijk gaat merken of dat het toch meer dingen zijn die je pas merkt bij professionele checks van zwartwaarden e.d. . Als je de tv koopt bij MM of Saturn mag je binnen 14 dagen ruilen. Bevalt het niet dan breng je de tv terug.
Voor het kijken van films kun je 100Hz/Motion Plus het beste uitschakelen om te voorkomen dat je films worden geruïneerd door het 'soap-opera' effect.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2010 22:36 ]
Verwijderd
...Dus wellicht niet te zwaar aan tillen zeg je eigenlijk ? (...zou mooi zijn, aangezien ik bijna overtuigd was van de 37EX500 , en door dat MVA verhaal weer begon te twijfelen...denk wel te lezen/begrijpen dat panel AMVA3 (37EX500) al weer beter is als 'gewoon' MVA van de eerste lichting/generatie ?!...)Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 22:20:
[...]
Een 37 inch hoeft zeker niet dramatisch slecht te zijn. Ze zijn gewoon iets minder, de vraag is natuurlijk of je dat in de praktijk gaat merken of dat het toch meer dingen zijn die je pas merkt bij professionele checks van zwartwaarden e.d. . Als je de tv koopt bij MM of Saturn mag je binnen 14 dagen ruilen. Bevalt het niet dan breng je de tv terug.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2010 22:39 ]
Verwijderd
Er zijn genoeg mensen die erg tevreden zijn met hun 37 inchVerwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 22:34:
[...]
...Dus wellicht niet te zwaar aan tillen zeg je eigenlijk ? (...zou mooi zijn, aangezien ik bijna overtuigd was van de 37EX500 , en door dat MVA verhaal weer begon te twijfelen...).
Verwijderd
ik ben van plan binnenkort een nieuwe lcd-tv aan te schaffen en mijn budget ligt rond de 600-700 euro, nu was mijn oog gevallen op de EX500 serie van sony bravia.
Maar lijkt dit jullie verstandig? Ik heb er namelijk niet superveel verstand van en het is toch wel redelijk veel geld, dus wel een belangrijke keuze. Ik vroeg me ook af of er echt verschillen zijn in kwaliteit tussen de 32, 37, en 40 inch versie van de serie. Ik denk namelijk het meest aan de aanschaf van de KDL-37EX500 tv maar ik weet niet of de 40 inch variant nou een stuk beter is of niet?
Alvast bedankt voor replies, Luke
24p is het native formaat van films op DVD/HDDVD/BR. Voordat TVs dit native konden afspelen werd er gewerkt met een 4% speedup om van 24fps te outputtten met een frequentie van 50hz (PAL) Elke frame wordt dan 2 keer weergegeven en elk frame wordt 4% sneller afgespeeld. In de VS heb je 3:2 pulldown, wat betekent dat frames afwisselend 3 en 2 keer worden weergegeven om op de 60Hz NTSC frequentie uit te komen. Dit laatste leidt tot judder. In Nederland is er dus geen sprake van judder. Niet op TVs en niet met schijfjes of downloads, tenzij je je speler specifiek hebt ingesteld op 60Hz of als je een reguliere LCD monitor @60Hz gebruikt.Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 20:25:
[...]
Okee, helder verhaal. Ervan uitgaande dat ik mij her en der al stoor bij vlotte/snelle beelden op TV/Film mbt kwaliteit (judder , toch ?) lijkt mij 100Hz voor mij dus zinvol. Dan heb ik het toch goed begrepen, tot zover ?
Echter, indien wel 24p aanwezig, dan is jou genoemde voorbeeld mbt pulldown/speedup probleem er toch niet/of in ieder geval minder ? Ook goed begrepen (hoop ik) ?
Met een 24p TV kun je 24p native afspelen met een veelvoud van 24Hz (48, 72, 96, 120Hz). Hierdoor wordt elke frame evenvaak weergegeven, waardoor er geen judder ontstaat en je ook geen PAL speedup hebt. Merk wel op dat 24fps gewoon vrij laag is. Echter is het zo dat dit nu eenmaal het formaat is waarin films worden opgenomen. Het zou kunnen dat je dit waarneemt: een te lage fps. Dit zou je in de bios ook moeten merken, want daar wordt ook gewoon alles op 24p (@72Hz vaak meen ik) afgespeeld. Een lage fps heeft ook niks met judder te maken.
Over 100Hz: merk op dat 100Hz geen veelvoud is van 23.976 of 24, maar van 50 (PAL). Dus als je 100Hz aan zet voor 24p spul creeer je judder, maar het is wel mogelijk dat dmv interpolatie de lage framerate kan worden 'opgelost' (wat wel weer kan leiden tot artefacten en het zgn soap opera effect). Speel je 24p af op 24p heb je geen judder of PAL speedup, maar wel de gewone, native en relatief lage framerate.
Als je gewoon TV kijkt is alles 50Hz, dus dan heeft 24p geen zin en 100Hz mogelijkerwijs wel. Die PAL speedup zit dan reeds in het signaal (of uitzendingen worden native in PAL opgenomen) dus daar kun je niet zoveel aan doen.
Verwijderd
Dank voor de uiteenzetting. Fors verhaal maar snap het geloof ik nu (wat) beter, maar zou haast gaan denken dat 100Hz en 24p niet echt iets is om je blind op te staren. Integendeel als je pech hebt (zie je verhaal mbt 'judder zelf creeren'...LB06 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 23:22:
[...][...prima en uitgebreid verhaal 100Hz en 24p...]
Zijn die zaken als 100Hz en 24p uit te zetten op de 37EX500 (om weer wat on-topic te komen

Zelf heb ik 24p aan staan en mijn EX600 heeft geen 100Hz modus. Ik wil gewoon de ervaring zoals die oorspronkelijk was bedoeld. Dat is op 23,976fps zonder interpolatie of uneven pulldown. Net als in de bios dus.Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 23:33:
[...]
Dank voor de uiteenzetting. Fors verhaal maar snap het geloof ik nu (wat) beter, maar zou haast gaan denken dat 100Hz en 24p niet echt iets is om je blind op te staren. Integendeel als je pech hebt (zie je verhaal mbt 'judder zelf creeren'...).
Zijn die zaken als 100Hz en 24p uit te zetten op de 37EX500 (om weer wat on-topic te komen), of vraag ik nu iets heel doms
Je kunt 100Hz en 24p best uitzetten, maar dan speel je alles af op 60Hz, wat zo'n beetje the worst of all is: nog steeds de lage framerate én judder.
[ Voor 4% gewijzigd door HarmoniousVibe op 12-09-2010 00:32 ]
Verwijderd
....duidelijk. Wat speurwerk heeft verder opgeleverd dat de Panasonic 37inch modellen de betere IPS panelen hebben (t.o.v MVA voor de 37EX500 dus). Was het merk min of meer vergeten voor LCD, maar ga daar eens kijken of er wat bijzit. En dan maar weer naast de 37EX500 zetten...LB06 schreef op zondag 12 september 2010 @ 00:30:
[...]
Zelf heb ik 24p aan staan en mijn EX600 heeft geen 100Hz modus. Ik wil gewoon de ervaring zoals die oorspronkelijk was bedoeld. Dat is op 23,976fps zonder interpolatie of uneven pulldown. Net als in de bios dus.
Je kunt 100Hz en 24p best uitzetten, maar dan speel je alles af op 60Hz, wat zo'n beetje the worst of all is: nog steeds de lage framerate én judder.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2010 09:28 . Reden: typo ]