Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 11:08
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 23:09:
hallo mensen ik heb een vraagje,
ik ben van plan binnenkort een nieuwe lcd-tv aan te schaffen en mijn budget ligt rond de 600-700 euro, nu was mijn oog gevallen op de EX500 serie van sony bravia.
Maar lijkt dit jullie verstandig? Ik heb er namelijk niet superveel verstand van en het is toch wel redelijk veel geld, dus wel een belangrijke keuze. Ik vroeg me ook af of er echt verschillen zijn in kwaliteit tussen de 32, 37, en 40 inch versie van de serie. Ik denk namelijk het meest aan de aanschaf van de KDL-37EX500 tv maar ik weet niet of de 40 inch variant nou een stuk beter is of niet?
Alvast bedankt voor replies, Luke
Hey. Ik kan je niet helpen met uit uitleggen van de verschillen. Ikzelf heb nu een 40 inch staan van de ex500. Ik was in eerste instantie van plan om een 37 inch tv te halen. Ik had voor mezelf enkele toestellen op een lijstje staan en ben bij de media markt gaan kijken. Uiteindelijk heb ik voor de Sony gekozen, vervolgens zag ik dat er maar een klein verschil in prijs zat tussen 37 inch en de 40 inch. Toen was de keuze snel gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LB06 schreef op zondag 12 september 2010 @ 00:30:
[...]

Zelf heb ik 24p aan staan en mijn EX600 heeft geen 100Hz modus. Ik wil gewoon de ervaring zoals die oorspronkelijk was bedoeld. Dat is op 23,976fps zonder interpolatie of uneven pulldown. Net als in de bios dus.

Je kunt 100Hz en 24p best uitzetten, maar dan speel je alles af op 60Hz, wat zo'n beetje the worst of all is: nog steeds de lage framerate én judder.
Als je Motionflow 100Hz uit zet en je blu-ray stuurt 24p naar je tv dan zie je ook echt 24p. Anders zouden (duurderde) toestellen met Motionflow ook een zeer groot nadeel hebben tov (goedkopere) toestellen die dat niet hebben. Bij Samsung is het trouwens wel zo dat er na uitzetten Motionflow (Motionplus heet dat daar) er nog een minimale bewerking van het beeld plaats vindt, veel mensen zien dat vermoedelijk niet maar de Sony laat de film echt 100% zien zoals de regisseur heeft bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 08:30:
[...]

....duidelijk. Wat speurwerk heeft verder opgeleverd dat de Panasonic 37inch modellen de betere IPS panelen hebben (t.o.v MVA voor de 37EX500 dus). Was het merk min of meer vergeten voor LCD, maar ga daar eens kijken of er wat bijzit. En dan maar weer naast de 37EX500 zetten... :) (..iemand al enig idee of dat wat oplevert ?).
Panasonic valt voor veel mensen nogal eens af vanwege de vormgeving. Technisch zijn de panelen vaak zeer goed (idd IPS met betere kijkhoek en zwartwaarden) alhoewel de 2009 modellen tegen leken te vallen, zowel plasma als LCD. Hier een review van een actuele Panasonic 37 inch met CCFL backlight http://www.hdtvtest.co.uk...x-l37s20b-20100407221.htm

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:46
Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 11:59:
[...]

Als je Motionflow 100Hz uit zet en je blu-ray stuurt 24p naar je tv dan zie je ook echt 24p. Anders zouden (duurderde) toestellen met Motionflow ook een zeer groot nadeel hebben tov (goedkopere) toestellen die dat niet hebben. Bij Samsung is het trouwens wel zo dat er na uitzetten Motionflow (Motionplus heet dat daar) er nog een minimale bewerking van het beeld plaats vindt, veel mensen zien dat vermoedelijk niet maar de Sony laat de film echt 100% zien zoals de regisseur heeft bedoeld.
Zelfs na het uitzetten van MotionWhatever zul je bedoelen :)

Maar dat weet ik en dat is ook de reden waarom ik toch een Sony EX600 heb genomen en geen C650(0). Undefeatable DNR is niet echt iets waar ik vrolijk van word. DNR: oké, er zullen genoeg mensen zijn die een DNR'd beeld meer zullen apprecieren dan het originele beeld. Maar je moet het imho wel uit kunnen zetten. Volgens mij kun je het bij die Samsung wel op Off zetten, maar dan nog wordt er stiekem DNR toegepast.

Maar het was wel een close call, omdat die Samsung op andere punten weer beter scoorde. Ik weet echter uit ervaring dat ik me stoor aan de smear welke vaak het gevolg is van DNR. En ik denk dat de doorslaggeven factor voor mij was dat ze de Sony nog wel op voorraad hadden en de Samsung niet :)

[ Voor 11% gewijzigd door HarmoniousVibe op 12-09-2010 12:13 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Waaraan kun je precies zien dat iets 24p uitzendt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Dirrukje schreef op zondag 12 september 2010 @ 12:23:
Waaraan kun je precies zien dat iets 24p uitzendt?
Bravia's geven aan dat het inputsignaal 1080/24p is ipv 1080p:

Afbeeldingslocatie: http://vandenborne.net/img/24p.jpg

Zo'n beetje alle (HD)DVDs en BRs en rips en encodes daarvan zijn 24p. Alleen moet de DVD/HDDVD/BR-speler of HTPC het wel als dusdanig kunnen outputten. Oftewel, in een volledige 24p chain moet:
- De source 24p zijn;
- de speler/HTPC in 24p kunnen outputten;
- de TV 24p input kunnen accepteren; en
- de TV 24p input ook weergeven op een veelvoud van 24Hz.

Met dat laatste wil ik TVs uitsluiten die wel 24p input accepteren maar het vervolgens weergeven op 50/60Hz.

[ Voor 56% gewijzigd door HarmoniousVibe op 12-09-2010 12:47 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:15
Verstekbakker schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:00:
[...]

Hoeveel lag zou de 402 hebben dan?

Als ik nergens over die lag zou hebben gelezen dan was het me niet opgevallen trouwens. Nu ook niet, maar ik heb alleen wat Red Dead Redemption gespeeld. (40EX500)
31 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie 24p uitleg, voor mij duidelijk dat ik dus absoluut geen 200Hz nodig zal hebben.
Zelf denk ik de 60EX700 te gaan kopen.
Aangezien ik geen eens een TV abo heb wil ik dat scherm aan mijn PC hangen en daarmee DVD/BR rips gaan afspelen.
Helaas zijn die dingen vaak van een verschillende framerate, veel 23,976 soms 25 en af en toe 29,976.
Ziet zo'n scherm zelf wat de input framerate is, of zou je elke keer handmatig door moeten geven op welke veelvoud aan Hz het scherm moet draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Neuh, 24p wordt sowieso als 24p afgespeeld, NTSC als NTSC en PAL als PAL. Dat zou geen probleem moeten zijn. 100/200Hz kan bij 50Hz/50i/PAL overigens wel zin hebben he.

[ Voor 21% gewijzigd door HarmoniousVibe op 12-09-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 12:04:
[...]
Hier een review van een actuele Panasonic 37 inch met CCFL backlight http://www.hdtvtest.co.uk...x-l37s20b-20100407221.htm
...prijstechnisch ontlopen ze elkaar niet veel. Vormgeving vindt ik de 37EX500 mooier....en heeft ook wat meer opties. Kwalitatief Panasonic wat beter.... Kolere, wat een gedoe zeg, zo'n tv kiezen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LB06 schreef op zondag 12 september 2010 @ 12:09:
[...]

Zelfs na het uitzetten van MotionWhatever zul je bedoelen :)

Maar dat weet ik en dat is ook de reden waarom ik toch een Sony EX600 heb genomen en geen C650(0). Undefeatable DNR is niet echt iets waar ik vrolijk van word. DNR: oké, er zullen genoeg mensen zijn die een DNR'd beeld meer zullen apprecieren dan het originele beeld. Maar je moet het imho wel uit kunnen zetten. Volgens mij kun je het bij die Samsung wel op Off zetten, maar dan nog wordt er stiekem DNR toegepast.

Maar het was wel een close call, omdat die Samsung op andere punten weer beter scoorde. Ik weet echter uit ervaring dat ik me stoor aan de smear welke vaak het gevolg is van DNR. En ik denk dat de doorslaggeven factor voor mij was dat ze de Sony nog wel op voorraad hadden en de Samsung niet :)
Voor mij speelde hetzelfde probleem zij het dat Sony volgens reviews absoluut geen DNR toepast bij uitzetten Motionwhatever (;)). Heb voor Samsung C630 gekozen vanwege de vormgeving van de bezel (en iets betere weergave SD en zeer uitgebreide ingebouwde mediaplayer). Ik vind die metalen strip aan de onderkant van de Sony EX500/EX600/EX700 te opvallend. Als ie zwart was geweest dan had ik de Sony genomen. De EX711 heeft wel een zwarte metalen strip inmiddels. Overigens zag ik onlangs een Sony uit de BX serie (zonder Motion en niet vermeld op sony.nl) met volledige zwarte bezel maar die heeft erg weinig aansluitopties. Om toch wat in Sonysfeer te blijven is mn audio en bluray gebeuren wel Sony :).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-10 21:10
Ik heb een paar dagen terug een Sony KDL-32BX400 gekocht, maar er zit helaas een luie pixel op. Zeer vervelend met donkere games op de xbox.

Ik ben bang dat de luie pixel weer terug komt, en dat het een dode pixel word.
Terugbrengen? of praat ik onzin?

[ Voor 29% gewijzigd door Isane op 12-09-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarkoAlmelo schreef op zondag 12 september 2010 @ 17:06:
Ik heb een paar dagen terug een Sony KDL-32BX400 gekocht, maar er zit helaas een luie pixel op. Zeer vervelend met donkere games op de xbox.

Ik ben bang dat de luie pixel weer terug komt, en dat het een dode pixel word.
Terugbrengen? of praat ik onzin?
Als het jou stoort en het product daarmee niet voldoet aan de eisen dan zou ik ruilen. Een 32 inch is nog wel redelijk makkelijk om te ruilen qua formaat doos e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb mijn ps3 met een Chinese kabel aangesloten maar af en toe gaat het beeld aan/uit knipperen. Wat voor kabel raden jullie aan? Kabels bij Media Markt en Maxwell en Electroworld zijn natuurlijk afzetterij, maar wat is dan wel een goede kabel voor een nette prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Die van amazon.co.uk doen het bij mij zonder uitzondering goed. De maximale lengte is wel maar 3m ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
LB06 schreef op zondag 12 september 2010 @ 12:24:
[...]

Bravia's geven aan dat het inputsignaal 1080/24p is ipv 1080p:

[afbeelding]

Zo'n beetje alle (HD)DVDs en BRs en rips en encodes daarvan zijn 24p. Alleen moet de DVD/HDDVD/BR-speler of HTPC het wel als dusdanig kunnen outputten. Oftewel, in een volledige 24p chain moet:
- De source 24p zijn;
- de speler/HTPC in 24p kunnen outputten;
- de TV 24p input kunnen accepteren; en
- de TV 24p input ook weergeven op een veelvoud van 24Hz.

Met dat laatste wil ik TVs uitsluiten die wel 24p input accepteren maar het vervolgens weergeven op 50/60Hz.
Mijn kennis over dit soort zaken is niet uitmuntend, ik ben vaak te lui om me erin te verdiepen. Dus excuses als mijn vragen wat aan de 'domme' kant zijn.

Dat gezegd hebbende: Op basis van jou afbeelding heb ik even mijn eigen tv gecheckt. Wanneer ik me mediaplayer aanzet en ik switch naar HDMI zie ik idd de melding 1080/24p. Wanneer ik mijn mediaplayer een film of serie laat uitzenden krijg ik de indruk dat de instelling 1080/24p niet is gewijzgd. Klopt het dat mijn mediaplayer dan alles op 24p uitzendt? Zou dit dan ook betekenen dat mijn motionflow te allen tijde uit moet staan?

Bij standaard TV krijg ik eigenlijk geen 24p te zien. Maar hierboven wordt al vermeld dat alle tv uitzendingen hetzelfde uitgangspunt hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Dirrukje op 13-09-2010 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
LB06 schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:28:
Die van amazon.co.uk doen het bij mij zonder uitzondering goed. De maximale lengte is wel maar 3m ofzo.
Op amazon.co.uk staan er nogal een hoop. Iemand met een specifieker linkje wellicht? Op Ebay staat vanalles met 'High Quality' erbij, maar deze kosten nog geen tien euro... Too good to be true?

De goedkope Chinese kabel heeft op mijn dvd-speler (zo'n apparaat dat werkelijk alle regio's en formats afspeelt, een paar jaar geleden gekocht voor nog geen vier tientjes in een Duitse Aldi of Real ofzoiets...) geen problemen trouwens. Kun je goedkoop misschien alleen met goedkoop gebruiken en voor duur heb je per se duur nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Ik koop meestal kabels van 5 a 8 pond, afhankelijk van de lengte. Gaat prima.

Zie verder: http://www.hdmi.org/learningcenter/faq.aspx#49. Het idee is dat deze certificering ervoor zorgt dat een kabel met zo'n certificering onder normale omstandigheden altijd werkt. Dus als je een kabel van 10 meter koopt met een High Speed of Category 2 certificering, zou je ervan uit moeten kunnen gaat dat deze kabel gewoon perfect beeld geeft. Officieel mogen kabels die daaraan niet voldoen deze certificering niet voeren, dus meestal koop ik kabels met Category 2 of High speed in de naam. Nu zullen er overigens vast aanbieders zijn die dit gewoon maar in de naam of op het doosje zetten vanwege marketingtechnische redenen, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu bij de Wehkamp in de aanbieding de 37ex500 + gratis USB Dongel voor €629,- Ex. €29.95 verzendkosten. Klinkt wel aantrekkelijk moet ik zeggen.

Heeft iemand ook (hands on) bevindingen van de 'mindere' kwaliteit van het panel wat hier inzit? Ik heb nml het idee dat het eigenlijk niet waarneembaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony gaat morgen de EERSTE 15 stuks 52LX900 uitleveren! De eerste 15 zijn voor degene die een voorinschrijving hadden gedaan tijdens de Sony 3D dagen. Binnenkort hopen ze er meer uit te kunnen leveren maar niets is zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan me helpen?
heb onlangs een sony52nx800 gekocht.
Als ik nu mijn divx bestanden op een usb-stick (2GB) kopieer en vervolgens deze in de usb-aansluiting van mijn tv plug krijg ik melding op mijn tv dat hij niets kan weergeven. Nochtans vermelden de techn. specificaties van het toestel dat de tv een usb-videopplayer heeft die divx-bestanden kan afspelen.
Kent iemand dit probleem en hoe valt dit op te lossen. (liefst met gebruik van een usb-stick en niet door aankoop van externe mediaplayer).
Alvast dank bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie_NL
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:09
Ik word gek, weet iemand of de 40EX402 werkt met een CI+ module van Ziggo in het oude Multikabel gebied?

De ene site zegt wel gecertificeerd, bij Ziggo staat alleen de 40EX40B als gecertificeerd, dit is dezelfde TV maar met BluRay speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:18:
Wie kan me helpen?
Als ik nu mijn divx bestanden op een usb-stick (2GB) kopieer en vervolgens deze in de usb-aansluiting van mijn tv plug krijg ik melding op mijn tv dat hij niets kan weergeven. Nochtans vermelden de techn. specificaties van het toestel dat de tv een usb-videopplayer heeft die divx-bestanden kan afspelen.
Kent iemand dit probleem en hoe valt dit op te lossen. (liefst met gebruik van een usb-stick en niet door aankoop van externe mediaplayer).
Volgens mij zag ik ergens in de instellingen bij mijn 40EX711 de optie: "Divx registratie/activatie" voorbij komen. Dit is sowieso het geval voor de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wie kan me helpen?
Laatste firmware er op ?
http://support.sony-europ...a4068H&ch=8&m=KDL-52NX800

hij speelt in ieder geval af via dlna ..
http://support.sony-europ...e=odw_nl_NL&m=KDL-52NX800
Files from a USB device need to be compatible with the following file formats.
- Still images: JPEG format or RAW format (preview only)
- Music: MP3 format
- Video: AVCHD, MP4 (AVC) or MPEG1 format (not playable in some cases)
Video files are located in the following folder structure (hierarchal position):
/AVCHD/BDMV/STREAM/00000.MTS
/PRIVATE/AVCHD/BDMV/STREAM/00000.MTS
/MP_ROOT/100ANV01/MAHA0001.MP4
zie geen divx van usb

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daddycewl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-10 14:36
Ik heb een 40EX402, een XBOX360 en een HTPC, allemaal dmv HDMI aangesloten. Nu wil ik graag een wat voller, vetter geluid hebben als ik game, een film kijk of mp3tjes afspeel. Kan ik het beste een relatief simpel Logitech setje kopen en zo ja hoe sluit ik die dan het beste aan zodat zowel films als Xbox360 hun geluid afgeven via dit setje? Zo'n home cinema oplossing vind ik dan weer net ietsje te massaal,....

Wie heeft een leuke, battle-proven, tip voor me?

[ Voor 17% gewijzigd door daddycewl op 14-09-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:17
Wie kan me helpen?
Ik heb het onlangs geprobeerd met een 32EX500, xvid avi met mp3 geluid lukte wel maar bijv. xvid mp4 met aac geluid weer niet terwijl mp4 ook in principe ondersteund moet worden. Hij is dus vrij kieskeuig met codecs/containers. Bovendien waren de files van verschillende resoluties dus wellicht kan dat ook een factor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-05-2017
Mijn Sony 40W4500 vertoonde na ruim anderhalf jaar kuren en is niet meer te repareren. Ik kreeg daarom een 40EX500 als vervanging aangeboden. Op mijn verzoek wordt deze (met bijbetaling van het verschil) omgeruild voor een 40EX700. Alleen gaat het hier specifiek om een 40EX706. Ik heb, zonder resultaat, al even gezocht op dit forum. Met Google kom ik de EX706 wel tegen, maar ik kan niets vinden m.b.t. de specificaties.

Iemand enig idee wat de verschillen zijn tussen de EX700 en de EX706?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
daddycewl schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:17:
Ik heb een 40EX402, een XBOX360 en een HTPC, allemaal dmv HDMI aangesloten. Nu wil ik graag een wat voller, vetter geluid hebben als ik game, een film kijk of mp3tjes afspeel. Kan ik het beste een relatief simpel Logitech setje kopen en zo ja hoe sluit ik die dan het beste aan zodat zowel films als Xbox360 hun geluid afgeven via dit setje? Zo'n home cinema oplossing vind ik dan weer net ietsje te massaal,....

Wie heeft een leuke, battle-proven, tip voor me?
In ieder geval geen surround. Niet met een simpel logitech setje. Wat je met een 2.0 of 2.1 setje wel kunt doen is aansluiten op de line-out van de TV (kijk even of die er op zit) en het geluid allemaal netjes via Hdmi naar je TV sturen, die het vervolgens weer doorstuurt naar de pc speakers.

[ Voor 95% gewijzigd door HarmoniousVibe op 14-09-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ollie_NL schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:19:
Ik word gek, weet iemand of de 40EX402 werkt met een CI+ module van Ziggo in het oude Multikabel gebied?

De ene site zegt wel gecertificeerd, bij Ziggo staat alleen de 40EX40B als gecertificeerd, dit is dezelfde TV maar met BluRay speler.
Vermoedelijk wel. De 40EX40B is inderdaad dezelfde tv maar dan met ingebouwde blu-rayspeler. Dit betekent wel dat de software in de tv iets afwijkt en dus ook de firmware. De EX402 word in mijn herinnering door de Mediamarkt verkocht met CI+ sticker. Volgens mij is er geen één Sony , Samsung of Panasonic 2010 model die niet met CI+ Ziggo werkt. Als het niet werkt doe je hem retour. Kijk anders eens op dat forum van Ziggogebruikers.

Edit: hier zegt iemand dat CI+ Ziggo werkt http://www.bol.com/nl/p/e...00000007958288/index.html

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Eindelijk heb ik TV. Het apparaat zapt nogal traag! Misschien toch maar een Dreambox erbij pakken met HDMI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XtratT schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:35:
Mijn Sony 40W4500 vertoonde na ruim anderhalf jaar kuren en is niet meer te repareren. Ik kreeg daarom een 40EX500 als vervanging aangeboden. Op mijn verzoek wordt deze (met bijbetaling van het verschil) omgeruild voor een 40EX700. Alleen gaat het hier specifiek om een 40EX706. Ik heb, zonder resultaat, al even gezocht op dit forum. Met Google kom ik de EX706 wel tegen, maar ik kan niets vinden m.b.t. de specificaties.

Iemand enig idee wat de verschillen zijn tussen de EX700 en de EX706?
Ex706 is een model dat kennelijk in Duitstalige gebieden in Europa wordt aangeboden en is identiek aan de EX700. Zal gewoon een NL menu in zitten maar informeer wel goed naar eventuele Ziggo ondersteuning.

Ter informatie: de EX700 is opgevolgd door de EX711. Deze heeft een smallere bezel en een zwarte finish van de onderste rand van de bezel ipv metallook.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2010 19:13 ]

• Sanction
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:40:
Sony gaat morgen de EERSTE 15 stuks 52LX900 uitleveren! De eerste 15 zijn voor degene die een voorinschrijving hadden gedaan tijdens de Sony 3D dagen. Binnenkort hopen ze er meer uit te kunnen leveren maar niets is zeker.
Ben benieuwd naar de ervaringen; die staat ook op mijn verlanglijstje. :)

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:19
Ollie_NL schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:19:

De EX402 is niet gecertificeerd door Ziggo. Bij sommigen schijnt hij te werken, bij mij deed hij dat niet (Ziggo, vh Casema gebied). In de winkel werd mij al verteld dat ongeveer 50% functioneerde. Was dus al gewaarschuwd, maar heb hem na een dagje toch maar omgeruild voor een wel gecertificeerde EX500.
Als je het gebruik van een CI+ heel belangrijk vindt zou ik het risco dus niet nemen. Of in de winkel afspreken dat je hem kostenloos kunt omruilen als het niet werkt misschien..

[ Voor 12% gewijzigd door Ruud2007 op 15-09-2010 09:48 ]

Verwijderd

Weet iemand wat het verschil is tussen de sony 40ex710 en de 40ex711? iemand al gebruikerservaringen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:11:
[...]

Ex706 is een model dat kennelijk in Duitstalige gebieden in Europa wordt aangeboden en is identiek aan de EX700. Zal gewoon een NL menu in zitten maar informeer wel goed naar eventuele Ziggo ondersteuning.

Ter informatie: de EX700 is opgevolgd door de EX711. Deze heeft een smallere bezel en een zwarte finish van de onderste rand van de bezel ipv metallook.
Dus een smallere rand, (die dikke rand vind ik een van de minpunten van de ex700)
zijn er verder kwa ''prestaties'' nog verschillen? die het verschil van 200 euro rectificeren?

Verwijderd

Leuke actie bij wehkamp, bij aankoop van een ex500 model krijg je een gratis Sony wifi dongle (€79) erbij. Bv de 37ex500 voor €629.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:18:
Nu bij de Wehkamp in de aanbieding de 37ex500 + gratis USB Dongel voor €629,- Ex. €29.95 verzendkosten. Klinkt wel aantrekkelijk moet ik zeggen.

Heeft iemand ook (hands on) bevindingen van de 'mindere' kwaliteit van het panel wat hier inzit? Ik heb nml het idee dat het eigenlijk niet waarneembaar is...
;)

• Ollie_NL
Ruud2007 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:40:
[...]

De EX402 is niet gecertificeerd door Ziggo. Bij sommigen schijnt hij te werken, bij mij deed hij dat niet (Ziggo, vh Casema gebied). In de winkel werd mij al verteld dat ongeveer 50% functioneerde. Was dus al gewaarschuwd, maar heb hem na een dagje toch maar omgeruild voor een wel gecertificeerde EX500.
Als je het gebruik van een CI+ heel belangrijk vindt zou ik het risco dus niet nemen. Of in de winkel afspreken dat je hem kostenloos kunt omruilen als het niet werkt misschien..
Het is niet mijn TV, maar van mijn ouders en die hebben mij gevraagd om info :?

Ik heb zelf een Humax iHDR5050-C en dat werkt perfect dus ik zal maar voorstellen om een losse ontvanger te nemen want de TV terug dat gaat al niet meer want ze hebben hem al 3 maanden.

• Ruud2007
Ollie_NL schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:44:
[...]

Het is niet mijn TV, maar van mijn ouders en die hebben mij gevraagd om info :?

Ik heb zelf een Humax iHDR5050-C en dat werkt perfect dus ik zal maar voorstellen om een losse ontvanger te nemen want de TV terug dat gaat al niet meer want ze hebben hem al 3 maanden.
Misschien kun je van iemand even een CI+ met smartcard lenen om te kijken of ie werkt. Als dat zo is, heeft het natuurlijk wel zijn voordelen boven een extern kastje.

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Ga denk ik voor de 46ex500 :). Wou eerst de samsung 46c650 nemen, maar deze heeft geen analoge audio output.

Kan iemand bevestigen dat de (46)ex500 dit heeft (van die rca tulp stekkers) en dat het werkt? Moet aangesloten worden op een stereo sony receiver welke geen digitale input heeft. Kan met google geen scherpe afbeeldingen vinden van de achterkant :).

Grolsch Royce!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:21
SuperPaddo schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:54:
Ga denk ik voor de 46ex500 :). Wou eerst de samsung 46c650 nemen, maar deze heeft geen analoge audio output.

Kan iemand bevestigen dat de (46)ex500 dit heeft (van die rca tulp stekkers) en dat het werkt? Moet aangesloten worden op een stereo sony receiver welke geen digitale input heeft. Kan met google geen scherpe afbeeldingen vinden van de achterkant :).
Heeft inderdaad RCA out, dus je kan daarop rood-wit tulp aansluiten en die naar je stereo receiver linken!

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Verwijderd

My bad excuses :P

Mijn ouders hebben er eentje besteld, nogmaals erg leuke actie :)

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Schizo007nl schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:07:
[...]

Heeft inderdaad RCA out, dus je kan daarop rood-wit tulp aansluiten en die naar je stereo receiver linken!
Bedankt! Denk dat de keuze gemaakt is; aanschaf zal nog een maandje moeten wachten, eerst moet de verbouwing thuis klaar zijn ;).

Grolsch Royce!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:04:
[...]

Dus een smallere rand, (die dikke rand vind ik een van de minpunten van de ex700)
zijn er verder kwa ''prestaties'' nog verschillen? die het verschil van 200 euro rectificeren?
Voor zover bekend zijn de specs indentiek, dus afgezien van het uiterlijk. Bij de aankondiging werd gesproken over gebruik van andere panelen. De EX700: Sharp en de EX710/711: Samsung. De panelen van Samsung zijn zeer goed (Samsung tv's scoren samen met Sony tv's vaak als beste) dus dat mag weinig uit maken. Zie http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1279884508

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:42:
Weet iemand wat het verschil is tussen de sony 40ex710 en de 40ex711? iemand al gebruikerservaringen?
De 710 heeft een zilverachtige metaalkleurige strip aan de onderkant, de 711 een zwartkleurige metalen strip. Beide strips zijn dus van metaal en niet van plastic. Bij de 711 oogt de tv wat rustiger doordat de bezel helemaal zwart is, 3 zijden plastic en 1 zijde metaal.

Verwijderd

SuperPaddo schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:54:

Is dit niet op te lossen met een scart naar tulp audio: http://www.allekabels.nl/...t---Tulp-Audio-Kabel.html

De vraag is nog wel of de scart ook signaal uitvoert als je deze bron niet hebt aangekozen (maw als je tv kijkt of een blu-rayspeler hebt draaien via HDMI). Vermoedelijk wel maar wellicht dat iemand dat kan bevestigen op het Samsung topic).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 19:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:25:
[...]

Voor zover bekend zijn de specs indentiek, dus afgezien van het uiterlijk. Bij de aankondiging werd gesproken over gebruik van andere panelen. De EX700: Sharp en de EX710/711: Samsung. De panelen van Samsung zijn zeer goed (Samsung tv's scoren samen met Sony tv's vaak als beste) dus dat mag weinig uit maken. Zie http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1279884508
Thnx Bert ;)

• Brik
  • Laatst online: 05-10 16:44
Had 40nx700 maandje geleden gekocht. Ergerde me toch wel aan het gekraak m.n ná het tv kijken. Voor reparatie laten halen. Kreeg vandaag een nieuwe want het was niet binnen de gestelde (7 werkdagen :?) gerepareerd. Heb dus vanmiddag de nieuwe op mogen halen bij de MM die geproduceerd is in september. Echt top ding! 0,0 kraken, 0,0 schaduwen. Woei! :)

• ldhhz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08-2022
Vanochtend ben ik mijn KDL 52LX900 opgehalen in Naarden.

Ik had hem al dinsdag kunnen meenemen maar vandaag begon de nieuwe Sony 3d tv actie. En aangezien ik nog geen ps3 had wou ik die wel erbij krijgen(moet alleen nog documenten opsturen en wachten) Ik heb ook de sony BR S570 genomen. Ik zat te kijken naar de s770 maar die had in de specs niet echt veel meer opties dan de s570. De ps3 kan ook BR spelen maar die heb ik niet meteen en ik kon wachten.

Uiteindelijk aan de praat gekregen dat ding is groot maar het is me gelukt in me eentje om hem op de voet te krijgen. Meteen de BR speler er aangekoppeld. En het werkte.

Deze tv is wel een vooruitgang me andere tv is een sony black trinitron 55 cm diameter.

Ik heb de CI+cam nog niet er ingedaan dat komt later wel moet ook nog even het hd pakket nemen. Maar bij de ci+cam kreeg ik een nieuwe ziggo kaart en die kan je volgens mij 2 weken testen met alle channels aan.

Later nog even een receiver en boxen kopen en ik kan genieten van de films.

3d heb ik nog niet getest ps3 is er nog en ik heb gisteren op play.com de 3d BR cloudy with a change of meatballs besteld.

Wil ook nog mijn computer er aanhangen. Genoeg te doen maar gelukkig heb ik vakantie.

Groetjes,Frits

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:23
ldhhz schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:37:
Vanochtend ben ik mijn KDL 52LX900 opgehalen in Naarden.

Ik had hem al dinsdag kunnen meenemen maar vandaag begon de nieuwe Sony 3d tv actie. En aangezien ik nog geen ps3 had wou ik die wel erbij krijgen(moet alleen nog documenten opsturen en wachten) Ik heb ook de sony BR S570 genomen. Ik zat te kijken naar de s770 maar die had in de specs niet echt veel meer opties dan de s570. De ps3 kan ook BR spelen maar die heb ik niet meteen en ik kon wachten.

Uiteindelijk aan de praat gekregen dat ding is groot maar het is me gelukt in me eentje om hem op de voet te krijgen. Meteen de BR speler er aangekoppeld. En het werkte.

Deze tv is wel een vooruitgang me andere tv is een sony black trinitron 55 cm diameter.

Ik heb de CI+cam nog niet er ingedaan dat komt later wel moet ook nog even het hd pakket nemen. Maar bij de ci+cam kreeg ik een nieuwe ziggo kaart en die kan je volgens mij 2 weken testen met alle channels aan.

Later nog even een receiver en boxen kopen en ik kan genieten van de films.

3d heb ik nog niet getest ps3 is er nog en ik heb gisteren op play.com de 3d BR cloudy with a change of meatballs besteld.

Wil ook nog mijn computer er aanhangen. Genoeg te doen maar gelukkig heb ik vakantie.

Groetjes,Frits
Zou je even een eerste indruk willen geven over de beeldkwaliteit enz?

• ldhhz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08-2022
Tim, Ten eerste ik heb geen vergelijking materiaal van een andere lcd tv want me vorige was een beeldbuis. Dit is een enorme vooruit gang. Ik heb alleen in de winkels andere merken kunnen zien. Als ik de 3d BR binnen heb dan gaat ik kijken hoe dat is. Eerste indruk het beeld is mooi.

En de tv staat niet ver van me achter raam moet even wachten op onbewolkt weer en lage zon om te kijken hoe dat is maar nu met bewolkt weer geen probleem.

Had snel de blu ray this is it erin gedaan en even het bonus materiaal van die disk bekeken hetzelfde geld voor alice in wonderland om te kijken of ik niets beschadigd had bij het tillen en vast maken van de voet. Ik wil nog even wachten tot ik me boxen en me receiver binnen heb om de film te kijken. Wat ook belangrijk is hoe mijn dvd's via de BR speler worden afgespeeld.

Heb namelijk nog niets gedaan aan de instellingen (kleur e.d.) Moet eerst even meegaan spelen. Als ik er meer mee heb gedaan dan laat ik het weten.
Groet,
Frits

Ik gaat straks wel even kijken om de CI+ erin te zetten.

Verwijderd

Hallo!

Ik heb vandaag de 32ex500 gekocht en wilde de game mode instellen aangezien ik graag game op de Ps3. Weet iemand waar ik deze kan vinden?

Alvast bedankt!!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:43
Sorry hoor maar als je niet een de bereidheid toont om de gebruiksaanwijzing te lezen....

RTFM!!

(dat kan overigens ook op de tv zelf....)

Verwijderd

Toevoeging: Ik heb uiteraard al in de handleiding gekeken maar kon het niet vinden. Vandaar dat ik het hier vraag.

Maar ik heb het al gevonden!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2010 14:43 ]

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ldhhz schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:17:
Tim, Ten eerste ik heb geen vergelijking materiaal van een andere lcd tv want me vorige was een beeldbuis. Dit is een enorme vooruit gang. Ik heb alleen in de winkels andere merken kunnen zien. Als ik de 3d BR binnen heb dan gaat ik kijken hoe dat is. Eerste indruk het beeld is mooi.

En de tv staat niet ver van me achter raam moet even wachten op onbewolkt weer en lage zon om te kijken hoe dat is maar nu met bewolkt weer geen probleem.

Had snel de blu ray this is it erin gedaan en even het bonus materiaal van die disk bekeken hetzelfde geld voor alice in wonderland om te kijken of ik niets beschadigd had bij het tillen en vast maken van de voet. Ik wil nog even wachten tot ik me boxen en me receiver binnen heb om de film te kijken. Wat ook belangrijk is hoe mijn dvd's via de BR speler worden afgespeeld.

Heb namelijk nog niets gedaan aan de instellingen (kleur e.d.) Moet eerst even meegaan spelen. Als ik er meer mee heb gedaan dan laat ik het weten.
Groet,
Frits

Ik gaat straks wel even kijken om de CI+ erin te zetten.
[way off-topic]Hahaha het eerste wat ik dacht toen ik je post las was 'ben je van de Coolingel komme lope???Volgens mij kom je (oorspronkelijk) uit de regio 010[/way-off-topic] :+

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 13:46
Beste mensen,

Ik heb nog nauwelijks tot niets gelezen uit dit topic, maar ik zit met een vraag. Ik wil heel graag een nieuwe TV kopen, nu is mijn oog altijd al gevallen op het merk Sony, want uit ervaring zit het met de kwaliteit gewoon dik in orde, en ik ben er altijd al tevreden over geweest. Vandaar mijn optie voor wellicht een nieuwe sony Televisie. Nu zit ik met een vraag. Wat zouden jullie mij aanraden? Ik kijk graaf films, deze stream ik dan via mijn apple (ter informatie:standaard macbook pro 15") naar de televisie. Televisie kijken geef ik eigenlijk niets om, analoog signaal voldoet. Nu zie ik geregeld wat series en types voorbij komen van Sony, en ik neig toch altijd te kiezen voor een wat duurdere variant (stom, ik weet het). Waar wat is precies de meerwaarde van bijvoorbeeld de 32EX700 boven de 32EX500. Ik doe even een wilde gok... de 700 is een nieuwer model, maar wat onderscheid het van de 500? En, in mijn geval, zou het iets uitmaken, aangezien ik toch weinig TV kijk?
Overigens, dit is gewoon een willekeurig voorbeeld, mochten jullie mij een ander sony toestel aanraden -van 32 inch-, dan zijn alle suggesties welkom.

Verwijderd

reAaa schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:24:
Beste mensen,

Ik heb nog nauwelijks tot niets gelezen uit dit topic, maar ik zit met een vraag. Ik wil heel graag een nieuwe TV kopen, nu is mijn oog altijd al gevallen op het merk Sony, want uit ervaring zit het met de kwaliteit gewoon dik in orde, en ik ben er altijd al tevreden over geweest. Vandaar mijn optie voor wellicht een nieuwe sony Televisie. Nu zit ik met een vraag. Wat zouden jullie mij aanraden? Ik kijk graaf films, deze stream ik dan via mijn apple (ter informatie:standaard macbook pro 15") naar de televisie. Televisie kijken geef ik eigenlijk niets om, analoog signaal voldoet. Nu zie ik geregeld wat series en types voorbij komen van Sony, en ik neig toch altijd te kiezen voor een wat duurdere variant (stom, ik weet het). Waar wat is precies de meerwaarde van bijvoorbeeld de 32EX700 boven de 32EX500. Ik doe even een wilde gok... de 700 is een nieuwer model, maar wat onderscheid het van de 500? En, in mijn geval, zou het iets uitmaken, aangezien ik toch weinig TV kijk?
Overigens, dit is gewoon een willekeurig voorbeeld, mochten jullie mij een ander sony toestel aanraden -van 32 inch-, dan zijn alle suggesties welkom.
De 600/700/710/711 heeft Edge LED backlight. Is daardoor duurder. Gebruikt wel minder energie maar scoort in de reviews niet beter dan de EX500 die CCFL backlight heeft. Sterker nog, de EX500 scoort beter. Met name de kijkhoek van de EX500 is beter. De EX500 is wel dikker dan de EX600/700/710/711 vanwege het backlight-type.
Hou er rekening mee dat Sony standaard niet alle videoformaten (containers en codecs) ondersteunt itt bijvoorbeeld Samsung. Dit is op te lossen door niet te streamen van je MBP maar die er gewoon naast te zetten en aan te sluiten via HDMI converter.

De EX711 is helemaal zwart (onderkant bezel is zwart metaal) en de 500/700/710/711 hebben een metaalkleurige strip. De 710/711 hebben een hele kleine strip aan de onderkant of liever gezegd: alle randen van de bezel zijn smaller. De EX600 tot slot is gelijk aan de EX700 maar heeft geen 100Hz, abolsuut geen gemis als je veel films wilt kijken want daarvoor moet 100Hz (Motionflow) uit indien je de originele filmlook wilt behouden.

Slotadvies: ga voor de EX500 als je beeldkwaliteit het belangrijkste vindt of als je liever een volledig zwarte bezel wilt de EX711 die natuurlijk ook gewoon een goede beeldkwaliteit heeft maar wel ietsje minder dan de 500 zij het dat het de vraag is of je dat gaat merken in de praktijk of dat het verschil alleen merkbaar is met meetapparatuur (die gebruikt wordt voor prof. reviews). Wil je toch een platter model met LED maar vind je de bezelkleur e.d. niet belangrijk dan is de EX600 een goede keus.

Test EX500: http://www.hdtvtest.co.uk...l40ex503u-20100603700.htm (heet in UK EX503) en de EX400 (vergelijkbaar met EX500 qua panel en beelkwaliteit maar dan geen 100Hz) http://www.avforums.com/r...-703-LCD-HDTV-Review.html

Test EX700: http://www.avforums.com/r...-LCD-LED-HDTV-Review.html en http://www.televisioninfo...-LCD-HDTV-Review-1665.htm

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2010 20:58 ]

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 10:18
Is er al iets bekend of de EX500 binnenkort vervangen wordt door een opvolger EX510/511,die net zoals de nieuwe EX711 dezelfde techniek houdt maar een strakker uiterlijk heeft door de geheel zwarte uitvoering en smallere randen.

De EX500 is beter, maar de EX711 vind ik er erg mooi uitzien. Ben benieuwd of de opvolger van de EX500 even mooi wordt.

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

• Schizo007nl
joep meloen schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:21:
Is er al iets bekend of de EX500 binnenkort vervangen wordt door een opvolger EX510/511,die net zoals de nieuwe EX711 dezelfde techniek houdt maar een strakker uiterlijk heeft door de geheel zwarte uitvoering en smallere randen.

De EX500 is beter, maar de EX711 vind ik er erg mooi uitzien. Ben benieuwd of de opvolger van de EX500 even mooi wordt.
Is vooralsnog niets over bekend! Sony Nederland geeft aan dat de EX500 nog wel even zou meegaan

Verwijderd

[...compleet mis..]

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2010 22:12 ]

Verwijderd

joep meloen schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:21:

De introductie van de EX710/711 relatief snel na de introductie van de EX700 (begin 2010) is vrij bijzonder. Meestal lopen tv series wel een jaar. Het eerstvolgende grote introductiemoment voor fabrikanten is de CES2011 in januari 2011 (http://www.cesweb.org/). Daadwerkelijke introductie van nieuwe modellen volgt dan in februari-april.

Als Sony NL er dezelfde policy op na houdt als Apple dan zegt het niks dat er volgens hen nog geen nieuwe serie in aantocht is ;).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2010 22:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 22:22:
[...]

De introductie van de EX710/711 relatief snel na de introductie van de EX700 (begin 2010) is vrij bijzonder. Meestal lopen tv series wel een jaar. Het eerstvolgende grote introductiemoment voor fabrikanten is de CES2011 in januari 2011 (http://www.cesweb.org/). Daadwerkelijke introductie van nieuwe modellen volgt dan in februari-april.
....niet geheel mee eens. Ook september is een introductiemaand voor sommige merken (en ja, die hebben dus verse modellen in feb en sep), zoals na de IFA. Somy (en ook LG bijvoorbeeld...) heeft ook daar weer nieuwe modellen gepresenteerd. Welliswaar niet direct opvolgers van bestaande, maar stilzitten tot feb-april is het ook niet ;)

Een vast gegeven is gewoond dat er door de meeste merken nieuwe modellen ip in feb-maart en aug-okt worden geintroduceerd. Je ziet nu ook de MediaMarkt weer ruimen voor de verse aanwas.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 12:32 ]

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 10:18
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 22:22:
[...]

Dat is duidelijk. Ik heb nog even de tijd om de kat uit de boom te kijken. Ik zit in de wachtstand tot dat UPC meer informatie verstrekt over de aangekondigde ci+ cam. De verwachting is dat het dit jaar nog gaat lukken om dat in te voeren en de cam's uit te gaan leveren. Zonder zo'n ding wil ik niet over op digitaal.

Dan is het wellicht verstandiger om de CES2011 af te wachten om de beste keuze te kunnen maken.

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Requiem19 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:40:
[...]

Zou je even een eerste indruk willen geven over de beeldkwaliteit enz?
Vind het ook wat magertjes. Waarom is voor die serie (high end als ik me niet vergis) gekozen; hoe makkelijk is de setup, wat is de eerste indruk (zal wel gigantisch zijn na de vorige), etc.

En een fotootje, is weer eens wat anders dan die standaard persfoto's. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste indruk van 52LX900

Na het spul te hebben aangesloten en aangezet (provider is caiway), start automatische de setup. Even kiezen welke taal en land waarna je in diverse stappen door de setup wordt geloodst. Wat van belang is, is het juiste netwerk ID in te vullen voor de kabelmaatschappij (dat deed ik even fout). Zowel de digitale als analoge zenders worden dan automatisch ingesteld. De HD zenders worden meteen over de niet HD zenders gezet (bv. Ned1 HD komt op zender keuze 1)
Het draadloze netwerk is ook eenvoudig in te stellen. De TV zoekt zelf naar een netwerk en dan is het een kwestie van invoeren van je password. En zo dus eigenlijk binnen 10 minuten is de TV up and running. Daarna genieten van het werkelijk heel mooie strakke beeld (Goed ik had een Loewe Vitros die ook een heel mooi beeld gaf maar dat was natuurlijk wel een beeldbuis en is het lastig vergelijken).

Wat puntjes die mij opvielen:
  • Het beeld is heel stabiel en rustig van kleur (default settings) voor zowel HD als niet HD kanalen
  • Het switchen tussen de kanalen gaat vrij langzaam.
  • De crossbar menu werkt erg gemakkelijk en de menu structuur is overzichtelijk
  • Het duurde even voordat ik gebruik kon maken van de internet widgets. Ik denk dat de TV eerst eea moest downloaden maar daar ben ik niet zeker van.
  • Er kunnen niet teveel gadgets tegelijkertijd gebruikt worden anders krijg je de melding dat er te weinig geheugen over is.
  • RTL4,5 e.d. is nog niet te bekijken via internet video!
  • Ik mis een knop op mijn AB om te switchen tussen 2 kanalen (bv kanaal 1 en 34 en weer terug)
  • Het instellen en gebruik van DLNA is kinderspel. Even de media server (mijn Windows 7 PC) opzoeken en je kan dan direct de content bekijken.
  • Conversie van 2D naar 3D ziet er goed uit.
Ik heb nog geen tijd gehad om mijn home cinema set uit te pakken en te proberen (Sony BDV-E870). Komend weekend zal ik daar eens mee gaan spelen... Moet ook nog een 3D schijfje kopen om de 3D effecten goed te kunnen kijken. Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie_NL
Ruud2007 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:01:
[...]

Misschien kun je van iemand even een CI+ met smartcard lenen om te kijken of ie werkt. Als dat zo is, heeft het natuurlijk wel zijn voordelen boven een extern kastje.
Kan je zomaar iemand anders zijn Smartcard gebruiken?
Die moet je toch registreren bij Ziggo voordat het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
Ollie_NL schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:27:
[...]

Kan je zomaar iemand anders zijn Smartcard gebruiken?
Die moet je toch registreren bij Ziggo voordat het werkt?
Als een kaart geregistreerd/geactiveerd is kun je hem overal in Ziggo-gebied gebruiken. Hij is niet adresgebonden.

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 14:26
Zijn er al mensen die een sony 46hx900 hebben die hun ervaringen willen delen?

Verwijderd

Brik schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:44:
Had 40nx700 maandje geleden gekocht. Ergerde me toch wel aan het gekraak m.n ná het tv kijken. Voor reparatie laten halen. Kreeg vandaag een nieuwe want het was niet binnen de gestelde (7 werkdagen :?) gerepareerd. Heb dus vanmiddag de nieuwe op mogen halen bij de MM die geproduceerd is in september. Echt top ding! 0,0 kraken, 0,0 schaduwen. Woei! :)
Hoi,
Ik heb de 40ex700 en die kraakt ook regelmatig alsof er een beeldbuis inzit.
Heb je hiervoor rechtstreeks met sony contact gehad? waar kan je op de sony site dit aanmelden

Alvast dank

gr
Klaasjan

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10 15:24
Ik heb sinds kort de KDL-52EX700 en heb nu ook een cam-module van Ziggo.
Maar nu wil ik audio via de optische kabel. Dit ging via het humax-kastje van Ziggo prima Maar via de optische aansluiting van de TV krijg echter geen geluid.

Natuurlijk heb ik de instellingen nagelopen:

- geluid op audio-systeem gezet en optische uitgang zowel op auto als op pcm geprobeerd.

Iemand tips of ervaring hiermee?

Verwijderd

Artwido schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:12:
Maar nu wil ik audio via de optische kabel. Dit ging via het humax-kastje van Ziggo prima Maar via de optische aansluiting van de TV krijg echter geen geluid.

- geluid op audio-systeem gezet en optische uitgang zowel op auto als op pcm geprobeerd.

Werkt de optische uitgang wel met andere bronnen? Dus geluid van de DVD/Blu-rayspeler of vanaf de interne mediaspeler? Zo ja, dan staat vast dat de uitgang zelf het doet. In ieder geval kun je dan het aantal mogelijke oorzaken terugbrengen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 17:15 ]

• Artwido
Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:14:
[...]

Werkt de optische uitgang wel met andere bronnen? Dus geluid van de DVD/Blu-rayspeler of vanaf de interne mediaspeler? Zo ja, dan staat vast dat de uitgang zelf het doet. In ieder geval kun je dan het aantal mogelijke oorzaken terugbrengen.
Ja dat had ik idd gelijk getest. Ik heb een mediaspeler aangesloten die doet het wel. Deze heb ik voor de zekerheid ook nog even losgehaald om te kijken of er misschien een conflict was.

edit: via de interne mediaspeler heb ik nog niet getest. Dat ga ik ook zo even proberen.
edit2: nee ook via de interne mediaspeler geen geluid.

[ Voor 11% gewijzigd door Artwido op 18-09-2010 17:26 ]

Verwijderd

Artwido schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:16:
[...]

Ja dat had ik idd gelijk getest. Ik heb een mediaspeler aangesloten die doet het wel. Deze heb ik voor de zekerheid ook nog even losgehaald om te kijken of er misschien een conflict was.

edit: via de interne mediaspeler heb ik nog niet getest. Dat ga ik ook zo even proberen.
edit2: nee ook via de interne mediaspeler geen geluid.
Probeer eens een analoog tv kanaal ipv digitaal kanaal.

• Artwido
Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:46:
[...]

Probeer eens een analoog tv kanaal ipv digitaal kanaal.
Haalt niet uit helaas.

Verwijderd

ik heb bij mijn kdl40-ex700 dat alleen ned1 digitaal te ontvangen is. Haal ik de module eruit en stop die er weer erin dan is het weer goed en heb ik weer alle zenders.

wie kent dit probleem en zit de fout in de tv of module van ziggo

Verwijderd

Na heel wat gestuntel heb ik mijn verse 60EX700 via mijn PC aan de praat gekregen middels een HDMI naar DVI kabel en de Sony ingesteld als kloon.
Helaas vult het scherm niet helemaal mooi op en blijven er zwarte balken rondom aanwezig zoals op de foto zichtbaar. http://i52.tinypic.com/33m7bdi.jpg
Mijn hoofdmonitor is een 2405 Dell in 1920x1200.
Als ik op de Sony de functie Zoom selecteer vult het beeld wel helemaal, maar dan worden er behoorlijke stukken rondom weggesneden.
Iemand een idee hoe ik het scherm wel vol kan krijgen zonder afsnijden?
Nu heb ik maar 55" beeld ipv 60" :(

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-10 16:55
Afgelopen vrijdag de Sony bravia kdl-26ex302 ( pricewatch: Sony Bravia KDL-26EX302 ) besteld voor op de slaapkamer, wordt maandag afgeleverd :)

ben benieuwd naar de kwaliteit ervan. Wellicht iemand die al ervaring heeft met dit type? en eventuele tips voor de beste instellingen? ( heb dit topic nog niet helemaal doorgelezen, ga ik wel nog doen ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Artwido schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:12:

Ik heb de oplossing gevonden. :)
Het lag dus aan de bekabeling. Omdat mijn versterker maar één optische ingang heeft maak ik gebruik van een optische splitter. Ik heb de kabels omgedraaid en verwisseld en nu werkt alles weer zoals het hoort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Laatst online: 13-10 07:47
Erik-1980 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 14:07:
Zijn er al mensen die een sony 46hx900 hebben die hun ervaringen willen delen?
Ik heb dit ook al diverse malen gevraagd, en ook wanneer het model leverbaar is. Sony NL blijft de "introductie" hiervan keer op keer naar achter schuiven.

Deze week nog naar MM geweest...hij staat daar nog niet eens in de lijst met verwachte leverdatum.

Als ik de tests moet geloven is de beeldkwaliteit beter dan de LX serie.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Gisteren bij de MM in Hengelo een KDL 40 EX 711 gekocht. Was de laatste die ze hadden. Ik geloof dat ik geluk heb gehad, hij stond in de winkel voor €899,-. Bij de goedkoopste webshop kost ie €960... Ik vragen of ze er nog wat af konden doen omdat het het showmodel was. Kon helaas niet omdat ze nog maar 0,93% marge hadden. Toen ik ff meekeek op het scherm zag ik dat ie eigenlijk voor 200€ meer in de winkel had moeten staan :O.

Heb er nog wel een HDMI kabel bijgekregen omdat het een showmodel was. Maar die stond er ook pas 2 weken, dus gelukkig niet heel lang. Zodalijk dat ding eens even aansluiten :D

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
johoo schreef op zondag 19 september 2010 @ 12:01:
[...]

Ik heb dit ook al diverse malen gevraagd, en ook wanneer het model leverbaar is. Sony NL blijft de "introductie" hiervan keer op keer naar achter schuiven.

Deze week nog naar MM geweest...hij staat daar nog niet eens in de lijst met verwachte leverdatum.

Bij plattetv.nl staat op de site dat de 46hx900 op voorraad is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Hey iedereen,

Sony heeft nu een actie waarbij je gratis 5 3D spellen krijgt (Gran Turismo 5 + 4 PSN spellen) en een PS3. Ik heb zelf al een PS3 dus ik zou die eventueel kunnen verkopen waardoor het weer wat goedkoper is.

Nou is mijn grootste vraag, wat is het verschil tussen al die modellen. In het laatste model zit de 3D box ingebouwd en verder is alleen het verschil de grootte? Anders ga ik mooi voor deze televisie:

http://www.itsonline.nl/T...KDL-40NX710-3D/14/014989/

Kost wel 2000 euro (TV + starterskit) maar dan zit het wel goed, toch? Tweeduizend euro is een hoop geld maar Sony heb ik altijd wel een goed merk gevonden. Daarnaast kan ik mijn oude TV verkopen dus dat scheelt misschien ook wat.

:)

[ Voor 19% gewijzigd door Uniciteit op 19-09-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
Squatjj schreef op zondag 19 september 2010 @ 17:03:
Hey iedereen,

Sony heeft nu een actie waarbij je gratis 5 3D spellen krijgt (Gran Turismo 5 + 4 PSN spellen) en een PS3. Ik heb zelf al een PS3 dus ik zou die eventueel kunnen verkopen waardoor het weer wat goedkoper is.

Nou is mijn grootste vraag, wat is het verschil tussen al die modellen. In het laatste model zit de 3D box ingebouwd en verder is alleen het verschil de grootte? Anders ga ik mooi voor deze televisie:

http://www.itsonline.nl/T...KDL-40NX710-3D/14/014989/

Kost wel 2000 euro (TV + starterskit) maar dan zit het wel goed, toch? Tweeduizend euro is een hoop geld maar Sony heb ik altijd wel een goed merk gevonden. Daarnaast kan ik mijn oude TV verkopen dus dat scheelt misschien ook wat.

:)
In de LX900 zit de transmitter ingebouwd en worden er standaard twee 3D brillen bij geleverd, daarom heb je die 3D starterskit niet meer nodig. Ik zou voor een 40HX800 gaan gezien het feit dat die van beeldkwaliteit mooier is, de NX710 heeft een mooier jasje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johoo schreef op zondag 19 september 2010 @ 12:01:
[...]

Alle 3D modellen van Sony, incl. de HX900 zijn nu op voorraad bij één van de grote elektronica ketens met high service. Ze zijn afgelopen week namelijk geleverd door Sony Nederland. Showmodellen zullen dan ook in grotere getalen gaan verschijnen, alhoewel ze wel zeer schaars zijn op dit moment. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Schizo007nl schreef op zondag 19 september 2010 @ 17:37:
[...]

In de LX900 zit de transmitter ingebouwd en worden er standaard twee 3D brillen bij geleverd, daarom heb je die 3D starterskit niet meer nodig. Ik zou voor een 40HX800 gaan gezien het feit dat die van beeldkwaliteit mooier is, de NX710 heeft een mooier jasje..
710 schijnt wel verbetert te zijn en nu ongeveer dezelfde specs als de hx800 te hebben qua panel. Edge-led local dimming. Dat zou de grootste problemen moeten verhelpen. Tevens is de bezel een stuk dunner geworden waardoor ik hem persoonlijk mooier vind.

Helaas nog geen review voorbij zien komen om te kunnen zien of de verbeteringen ook in de praktijk waar te nemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slim_eminem
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-02 17:50
Ik durf de vraag nog een keer te stellen. Binnen dit topic is er niemand die ervaring heeft met de KDL-55EX500 zo te lezen. Of kan iemand zijn/haar ervaringen hierover nog delen?

Ik zit hier zwaar over na te denken. Heb nu de Samsung le40a656 staan waarover ik wel tevreden ben, maar het is tijd voor een stapje hoger. Die stap moet minimaal 55" zijn. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Als je het geld hebt zou ik een Pana 65VT20 doen.

@bert-nl: like I said, als je het geld hebt :)

[ Voor 33% gewijzigd door HarmoniousVibe op 19-09-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slim_eminem schreef op zondag 19 september 2010 @ 18:14:
Ik durf de vraag nog een keer te stellen. Binnen dit topic is er niemand die ervaring heeft met de KDL-55EX500 zo te lezen. Of kan iemand zijn/haar ervaringen hierover nog delen?

Ik zit hier zwaar over na te denken. Heb nu de Samsung le40a656 staan waarover ik wel tevreden ben, maar het is tijd voor een stapje hoger. Die stap moet minimaal 55" zijn. Iemand?
Panasonic gebruikt aanzienlijk meer energie want Plasma. Wel betere kijkhoek. In elk geval geen edge led nemen. Bij grotere formaten krijg je met edge led problemen vwb uniformiteit e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Laatst online: 05-10 16:44
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:04:
Eerste indruk van 52LX900

Na het spul te hebben aangesloten en aangezet (provider is caiway), start automatische de setup. Even kiezen welke taal en land waarna je in diverse stappen door de setup wordt geloodst. Wat van belang is, is het juiste netwerk ID in te vullen voor de kabelmaatschappij (dat deed ik even fout). Zowel de digitale als analoge zenders worden dan automatisch ingesteld. De HD zenders worden meteen over de niet HD zenders gezet (bv. Ned1 HD komt op zender keuze 1)
Het draadloze netwerk is ook eenvoudig in te stellen. De TV zoekt zelf naar een netwerk en dan is het een kwestie van invoeren van je password. En zo dus eigenlijk binnen 10 minuten is de TV up and running. Daarna genieten van het werkelijk heel mooie strakke beeld (Goed ik had een Loewe Vitros die ook een heel mooi beeld gaf maar dat was natuurlijk wel een beeldbuis en is het lastig vergelijken).

Wat puntjes die mij opvielen:
  • Het beeld is heel stabiel en rustig van kleur (default settings) voor zowel HD als niet HD kanalen
  • Het switchen tussen de kanalen gaat vrij langzaam.
  • De crossbar menu werkt erg gemakkelijk en de menu structuur is overzichtelijk
  • Het duurde even voordat ik gebruik kon maken van de internet widgets. Ik denk dat de TV eerst eea moest downloaden maar daar ben ik niet zeker van.
  • Er kunnen niet teveel gadgets tegelijkertijd gebruikt worden anders krijg je de melding dat er te weinig geheugen over is.
  • RTL4,5 e.d. is nog niet te bekijken via internet video!
  • Ik mis een knop op mijn AB om te switchen tussen 2 kanalen (bv kanaal 1 en 34 en weer terug)
  • Het instellen en gebruik van DLNA is kinderspel. Even de media server (mijn Windows 7 PC) opzoeken en je kan dan direct de content bekijken.
  • Conversie van 2D naar 3D ziet er goed uit.
Ik heb nog geen tijd gehad om mijn home cinema set uit te pakken en te proberen (Sony BDV-E870). Komend weekend zal ik daar eens mee gaan spelen... Moet ook nog een 3D schijfje kopen om de 3D effecten goed te kunnen kijken. Wordt vervolgd...
Dat met die zenders zal zeker wel niet werken i.c.m. UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Schizo007nl schreef op zondag 19 september 2010 @ 17:37:
[...]

Schijnt dat de kijkhoek daarvan nogal slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf een 46ex500,maar misschien zou je eens deze link doorsnuffelen. Ben je nog wel effe zoet mee :)

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1227927

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Squatjj schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:46:
[...]

Schijnt dat de kijkhoek daarvan nogal slecht is.
Ik vind dat altijd een beetje een raar argument - no offence - maar je zet de televisie toch op een goede hoek voor je zitplaats? Of probeer je vanaf de zijkant te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Sanction schreef op maandag 20 september 2010 @ 01:21:
[...]

Ik vind dat altijd een beetje een raar argument - no offence - maar je zet de televisie toch op een goede hoek voor je zitplaats? Of probeer je vanaf de zijkant te kijken?
Als de TV in de woonkamer staat dan kan niet altijd iedereen precies voor het beeld zitten. Als je wat meer aan de zijkant zit dan heeft dat invloed op het beeld. Probeer zelf maar met je TFT van je pc of laptop. Dan zie je dat wanneer je het scherm wat draait of kantelt dat beeld gewoon lichter of donkerder word.
De hoek wanneer dit gebeurd hebben ze aangegeven. Niet onbelangrijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 16:10
Ik twijfel op dit moment tussen de 40HX800 en de 40LX900.
Behalve de geintegreerde 3d transmitter in de LX900 kan ik niet echt via de specs verschillenen ontdekken.
Hier en daar lees ik dat de beeldkwaliteit van de HX800 beter is dan die van de LX900 maar waarop is dat gebaseerd.
Er zit een behoolijk verschil in de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007

Buiten het formaat zijn er geen technische verschillen met bv de 40 en 46EX500. Zelfde paneel, zelfde techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Lisabella schreef op maandag 20 september 2010 @ 08:55:
Ik twijfel op dit moment tussen de 40HX800 en de 40LX900.
Behalve de geintegreerde 3d transmitter in de LX900 kan ik niet echt via de specs verschillenen ontdekken.
Hier en daar lees ik dat de beeldkwaliteit van de HX800 beter is dan die van de LX900 maar waarop is dat gebaseerd.
Er zit een behoolijk verschil in de prijs.
Heb je ze al in de winkel bekeken? Je zou even kunnen uitvissen hoeveel local dimming zones beide tv's hebben. Ik weet het totaal niet zeker, maar kan me goed voorstellen dat de LX900 er wat meer heeft.

Qua design zou ik het wel weten... Qua prijs ook trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Laatst online: 13-10 07:47
Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 17:46:
[...]

Alle 3D modellen van Sony, incl. de HX900 zijn nu op voorraad bij één van de grote elektronica ketens met high service. Ze zijn afgelopen week namelijk geleverd door Sony Nederland. Showmodellen zullen dan ook in grotere getalen gaan verschijnen, alhoewel ze wel zeer schaars zijn op dit moment. :)
Zojuist even geweest. Als je BCC bedoeld dan ben ik benieuwd hoe je aan die informatie komt. Er staan er geen, zijn er nog geen binnengekomen en ook daar op de pc is er nog geen datum bekend van levering. Een telefoontje naar het hoofdkantoor wees hetzelfde uit. Niets van bekend wanneer de HX900 geleverd gaat worden.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Artwido schreef op maandag 20 september 2010 @ 05:26:
[...]

Als de TV in de woonkamer staat dan kan niet altijd iedereen precies voor het beeld zitten. Als je wat meer aan de zijkant zit dan heeft dat invloed op het beeld. Probeer zelf maar met je TFT van je pc of laptop. Dan zie je dat wanneer je het scherm wat draait of kantelt dat beeld gewoon lichter of donkerder word.
De hoek wanneer dit gebeurd hebben ze aangegeven. Niet onbelangrijk dus.
Inderdaad, ik zit niet altijd recht voor de TV maar kijk er ook vaak schuin op. Dan is het toch wel fijn als het beeld opeens lichter of donkerder wordt en daarmee de kleuren worden verkracht.

Twijfel nog steeds welke 3D televisie het beste is.

[ Voor 3% gewijzigd door Uniciteit op 20-09-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
Squatjj schreef op maandag 20 september 2010 @ 15:51:
[...]

Inderdaad, ik zit niet altijd recht voor de TV maar kijk er ook vaak schuin op. Dan is het toch wel fijn als het beeld opeens lichter of donkerder wordt en daarmee de kleuren worden verkracht.

Twijfel nog steeds welke 3D televisie het beste is.
Ik ook. Ben zelf tevreden over mijn philips 42pfl9664 maar de 46pfl9705 schijnt veel last te hebben van een piep. Over de 46hx900 heb ik nog geen slechte verhalen gelezen maar die is zeer beperkt leverbaar volgens mij.

Tja, wat wordt het.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 13:46
Bert, ondanks de late reactie van mijn kant, hartstikke bedankt voor dit advies. Ik ga het grondig onderzoeken, en een keuze maken :].

Overigens nog wel een vraagje. Ik zie dat je mij een HDMI converter aanraad. Ik kijk voornamelijk .MKV's met bijbehorend subtitle bestandje. Ik neem aan dat dit gewoon ondersteund wordt? Ik stream het niet echt denk ik, misschien het ik het verkeerd verwoord. De Sony TV wordt gewoon mijn 2e beeldscherm, vervolgens sleep ik de VLC speler naar het tweede scherm, en ga over op fullscreen.

Indien je mij toch aanraad een HDMI converter te kopen, welke moet ik dan nemen?

Nogmaals een kleine edit: de TV wordt bevestigd aan de muur, enig idee welke muurbeugel ik dan zal nemen? Hij moet vrij dicht tegen de muur aan zitten, en het liefst ook onder een kleine hoek kunnen draaien. Het is niet zo dat ik vanuit een andere hoek uit de kamer TV kijk, maar een kleine aanpassing van de kijkhoek zou fijn zijn.

[ Voor 65% gewijzigd door reAaa op 21-09-2010 01:23 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 42 Laatste