Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 52HX900 staat op de IT's site dat die direct uit voorraad leverbaar is.. echter de 46HX900 verwacht 25-09-10. Geloof die datums echter niet bij its omdat die al zovaak zijn uitgesteld maar wel apart dat de 52HX900 direct uit voorraad leverbaar is... Nogmaals eerder al gebeld te hebben tijdje geleden naar SONY badhoevedorp gaven ze me de info dat ze eind september de tv's gingen leveren.. Misschien iemand nog onlangs hierover gebeld met SONY en hier meer over kan vertellen?

De 52HX900 staat wel direct uit voorraad leverbaar maar naar beter de afbeelding te bekeken te hebben lijkt het verdacht veel op de LX900. Zucht.....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reAaa schreef op maandag 20 september 2010 @ 21:15:
[...]
Bert, ondanks de late reactie van mijn kant, hartstikke bedankt voor dit advies. Ik ga het grondig onderzoeken, en een keuze maken :].

Overigens nog wel een vraagje. Ik zie dat je mij een HDMI converter aanraad. Ik kijk voornamelijk .MKV's met bijbehorend subtitle bestandje. Ik neem aan dat dit gewoon ondersteund wordt? Ik stream het niet echt denk ik, misschien het ik het verkeerd verwoord. De Sony TV wordt gewoon mijn 2e beeldscherm, vervolgens sleep ik de VLC speler naar het tweede scherm, en ga over op fullscreen.

Indien je mij toch aanraad een HDMI converter te kopen, welke moet ik dan nemen?

Nogmaals een kleine edit: de TV wordt bevestigd aan de muur, enig idee welke muurbeugel ik dan zal nemen? Hij moet vrij dicht tegen de muur aan zitten, en het liefst ook onder een kleine hoek kunnen draaien. Het is niet zo dat ik vanuit een andere hoek uit de kamer TV kijk, maar een kleine aanpassing van de kijkhoek zou fijn zijn.
MKV's worden maar beperkt ondersteund door de interne mediaplayer van de tv en als ze groter zijn dan 4Gb al helemaal niet omdat de aangesloten HDD/stick FAT geformateerd moet zijn. Met je laptop er naast is er geen enkel probleem.

HDMI converter: ik weet niet hoe oud je Macbook Pro is. Is het een versie uit 2008 of eerder dan heeft ie DVI output en moet je converter dvi-hdmi zijn. Voor het geluid nog een aparte kabel naar of je tv of je receiver. Heb je een nieuwe Macbook Pro (voor zover ik weet de modellen vanaf begin 2009) dan zit er mini displayport op en moet je een mini-displayport-hdmi hebben. Kijk even goed welke aansluiting je hebt. Beiden verkrijgbaar in vrijwel iedere Apple winkel en soms ook Mediamarkt/Saturn. Ook dan een aparte audiokabel. Ook online uiteraard verkrijgbaar. In beide gevallen (dus of je nu dvi of mini displayport hebt) heb je ook nog een hdmi kabel nodig vanaf de converter naar de tv (HDMI ingang 1).

Muurbeugels weet ik helemaal niks van, heb zelf geen muurbeugel :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 16:37
Topic doorgezocht maar zover ik kon zien niet kunnen vinden. Iemand met de EX402 divx en srt's aan de praat gekregen toevallig ? :) Ik krijg als ik een srt erbij zet en als ik op de ondertiteling knop druk "(....)" de melding "onbekende ondertitel"
Of moet de sony sub ondertiteling hebben ipv srt ? Heb het zelf niet echt kunnen vinden :/

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Ik zoek erigenlijk een tv waarbij je een externe HDD kan aansluiten middels USB en dat je dan via je tv dingen digitaal kan opnemen op die hardeschijf. Een beetje als een externe HDDrecorder maar dan helemaal gestuurd vanuit je tv. Weet iemand of dit al kan met die Sony's of dat andere (3d) tv's dit al ondersteunen?

Dan hoef je namelijk niet nóg een apparaat met dito afstandsbediening te gebruiken. Nu kijk ik tv via mijn digitale decoder met ingebouwde harde schijf, hartstikke handig natuurlijk maar als ik straks een tv ga kopen met ingebouwde, werkende ziggo C+ sleuf dan zou ik het makkelijk vinden gewoon tv te kijken via de tv en dan ook gelijk te kunnen opnemen naar die willekeurige hardeschijf die via usb is aangesloten. Dan kan er weer een kastje verkocht worden :P

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 13:46
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 06:52:
[...]

MKV's worden maar beperkt ondersteund door de interne mediaplayer van de tv en als ze groter zijn dan 4Gb al helemaal niet omdat de aangesloten HDD/stick FAT geformateerd moet zijn. Met je laptop er naast is er geen enkel probleem.

HDMI converter: ik weet niet hoe oud je Macbook Pro is. Is het een versie uit 2008 of eerder dan heeft ie DVI output en moet je converter dvi-hdmi zijn. Voor het geluid nog een aparte kabel naar of je tv of je receiver. Heb je een nieuwe Macbook Pro (voor zover ik weet de modellen vanaf begin 2009) dan zit er mini displayport op en moet je een mini-displayport-hdmi hebben. Kijk even goed welke aansluiting je hebt. Beiden verkrijgbaar in vrijwel iedere Apple winkel en soms ook Mediamarkt/Saturn. Ook dan een aparte audiokabel. Ook online uiteraard verkrijgbaar. In beide gevallen (dus of je nu dvi of mini displayport hebt) heb je ook nog een hdmi kabel nodig vanaf de converter naar de tv (HDMI ingang 1).

Muurbeugels weet ik helemaal niks van, heb zelf geen muurbeugel :)
Ik heb een Macbook pro 15" uit 2010, die onlangs (in april) uitgekomen zijn. Ik had al wel een kabel gezien die vanuit minidisplayport naar HDMI ging, en tevens geluid ondersteunde. Maakt op zich niet zoveel uit, omdat ik eigenlijk altijd al geluid naar mijn mbp laat gaan, en dat versterk via de speakers. Maar als dat goed is, en de macbook het dan allemaal prima kan weergeven, dan ben ik tevreden. Ik denk trouwens dat ik ga voor de EX500, zoals jij mij al had geadviseerd. Zonet nogmaals een blik kunnen werpen op het toestel, en het ziet er prima uit. Ook even gekeken voor een muurbeugel; kosten: 50 euro. Moet dus allemaal prima te doen zijn. Waarschijnlijk wel binnen een paar weken de knoop door hakken en het toestel kopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grambombie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 14:02
Kan iemand mij helpen? Ik twijfel tussen de samsung UE326700 en de Sony 32EX700. De beeldkwaliteit van de sony schijnt wat beter te zijn, maar het design van de samsung vind ik weer veel beter. Het echte probleem is echter dat ik de tv veel gebruik voor gamen, dus wat is de input lag van de EX700? Bij de EX500 was het namelijk zo hoog dat het niet echt geschikt was om op te gamen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 18:41
swopdark schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:25:
Ik zoek erigenlijk een tv waarbij je een externe HDD kan aansluiten middels USB en dat je dan via je tv dingen digitaal kan opnemen op die hardeschijf. Een beetje als een externe HDDrecorder maar dan helemaal gestuurd vanuit je tv. Weet iemand of dit al kan met die Sony's of dat andere (3d) tv's dit al ondersteunen?
Samsung: alle types met PVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 14:58:
[...]

Hoi,
Ik heb de 40ex700 en die kraakt ook regelmatig alsof er een beeldbuis inzit.
Heb je hiervoor rechtstreeks met sony contact gehad? waar kan je op de sony site dit aanmelden

Alvast dank

gr
Klaasjan
Een call aangemaakt bij een servicecentrum, ben netjes teruggebeld en er werd toegegeven dat de panels al kapot uit de fabriek komen ook de losse panels. Ze zitten te wachten op vervanging van sony, Ze hebben meerdere calls.
Ben benieuwd of het een 700 of een 711 wordt, kan duren tot half oktober dat er wat duidelijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grambombie schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:22:
Kan iemand mij helpen? Ik twijfel tussen de samsung UE326700 en de Sony 32EX700. De beeldkwaliteit van de sony schijnt wat beter te zijn, maar het design van de samsung vind ik weer veel beter. Het echte probleem is echter dat ik de tv veel gebruik voor gamen, dus wat is de input lag van de EX700? Bij de EX500 was het namelijk zo hoog dat het niet echt geschikt was om op te gamen..
Kijk voor het design ook eens bij de nieuwe EX711. Die is helemaal zwart (onderste rand bezel is metaal, rest plastic).

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Is de 900 serie eigenlijk met die 'metalen' voet te krijgen (eventueel los)? Dat is voor mij de 'design' optie die ik absoluut wil.

• Smarty77
  • Laatst online: 30-08 10:46
UPDATE: Ik merk dat hoe donkerder het wordt hoe meer vlekken in het scherm komen. Bij daglicht zie ik geen problemen.

Wie kan mij helpen beoordelen of mijn nieuwe bravia defect is of dat het bij de nieuwe type''s hoort..

Gisteren een nieuwe Bravia 40NX710 gekocht.

Na een poosje gespeeld te hebben met de tv kwam ik erachter dat als ik naar bijvoorbeeld het Internet widget scherm ga (deze is mooi zwart en daar valt alles op) zie ik grotere vage vlekken in het zwart. Het beeld is dus niet egaal maar vlekkerig. (zijn dit by the way de vlekken die de eerste types van de HX800 ook hebben gehad).

Ik dacht juist dat het met dynamic edge backlight de vlekken tot het verleden horen.

Het vreemde is dat als ik switch tussen kanalen dan zie je ook even een geheel zwart beeld dan heb ik deze vage vlekken niet....

Wie o wie kan mij vertellen of dit normaal is.

TV gaat sowieso terug naar MM omdat er een dode pixel in het scherm zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Smarty77 op 22-09-2010 19:28 ]

Verwijderd

Ik heb nog geen prijzen gezien van de 40NX710. Mag ik vragen hoeveel je er voor betaald hebt? En krijg je de nieuwe soundbar er dan ook bij?
Smarty77 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:04:
UPDATE: Ik merk dat hoe donkerder het wordt hoe meer vlekken in het scherm komen. Bij daglicht zie ik geen problemen.

Wie kan mij helpen beoordelen of mijn nieuwe bravia defect is of dat het bij de nieuwe type''s hoort..

Gisteren een nieuwe Bravia 40NX710 gekocht.

Na een poosje gespeeld te hebben met de tv kwam ik erachter dat als ik naar bijvoorbeeld het Internet widget scherm ga (deze is mooi zwart en daar valt alles op) zie ik grotere vage vlekken in het zwart. Het beeld is dus niet egaal maar vlekkerig. (zijn dit by the way de vlekken die de eerste types van de HX800 ook hebben gehad).

Ik dacht juist dat het met dynamic edge backlight de vlekken tot het verleden horen.

Het vreemde is dat als ik switch tussen kanalen dan zie je ook even een geheel zwart beeld dan heb ik deze vage vlekken niet....

Wie o wie kan mij vertellen of dit normaal is.

TV gaat sowieso terug naar MM omdat er een dode pixel in het scherm zit.

Verwijderd

Ik zie inmiddels dat de 40NX700 voor 1399 te verkrijgen is bij de mediamarkt. Zijn er inmiddels al mensen die een 40NX700 gekocht hebben bij de mediamarkt en geen problemen meer hebben met de schaduwvlekken en het kraken?

• Smarty77
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:07:
Ik heb nog geen prijzen gezien van de 40NX710. Mag ik vragen hoeveel je er voor betaald hebt? En krijg je de nieuwe soundbar er dan ook bij?

[...]
Er zijn zat prijzen al te vinden (kieskeurig bijv.)
Daar staat de prijs EX soundbar.

Mediamarkt Zwolle verkoopt hem alleen MET soundbar en dan komt ie volgens mij op 2199. Ik heb hem iedergeval af weten te dingen naar 1999 en de CI+ cam nog voor half geld! Ik vond het een goede deal.

De verkoper was erg klant/service gericht!

Ik kom er net weer vandaan en heb de tv omgeruild voor één zonder dode pixels! Mocht hem van dezelfde verkoper testen in de winkel. Ik heb geen idee of de vlekken nog aanwezig zijn. Hier zal ik zo na het instellen wel achter komen.

Vooralsnog ben ik tevreden over de TV afdeling van Mediamarkt Zwolle.

Verwijderd

De afweging is de volgende:

Optie 1
Sony 3D LED 46HX800 EUR 2.299
3D Accessorie kit EUR 199
GRATIS: PS3 + GT5
TOTAAL EUR 2.498

Optie 2
Sony LED 46NX700 EUR 1.999
PS3 + GT5 EUR 300
TOTAAL EUR 2.299

Optie 3
Sony LED 46EX711 EUR 1.499
PS3 + GT5 EUR 300
TOTAAL EUR 1.799

wie kan mij wat adviseren in deze keuze? Overwegingen van mijn kant zijn:
-) kwaliteitsverschil van essential serie naar presence serie. Bestaan hier reviews over? Wat zijn jullie ervaringen?
-) kwaliteitsverschil van presence serie naar essential serie. Bestaan hier reviews over? Wat zijn jullie ervaringen?
-) prijsverschil. Gezien het feit dat ik sowieso een ps3 overweeg, is het verschil van de presence naar 3d cinematic serie nog "maar" EUR 200. Is dat het waard?

Ik hoor graag van jullie. Bedankt voor de moeite.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2010 14:17 . Reden: aanpassing van type 46ex700 naar 46ex711 ]

• Spb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-07 11:41

Spb

Op de levensduur van het apparaat is 100 euro meer of minder in deze prijsklasse m.i. niet essentieel. Maar dat is ieder voor zich.

In essentie is het verschil tussen de nx7xx serie en de hx8xx serie 100 vs. 200 hz (vooral bij snelle (sport)beelden zichtbaar). En de LED technologie van de 700 serie is minder geavanceerd, dit is reeds beter op de 710 serie. Anderzijds heeft de nx serie natuurijk die geweldig mooie (vind ik iig.) designvoet met speakers.

Is voor jou de pure beeldkwaliteit het belangrijkste dan zou ik voor de HX800 gaan.

Ikzelf heb vandaag de 55nx810 aangeschaft. Als een kind zo blij wel. Voor mij is het design + grote formaat een doorslaggevende factor geweest. Voor jou is het wellicht jammer dat er (in NL althans zo te zien) geen 46nx810 verkrijgbaar is, de 810 is nl. 200 hz en dus vergelijkbaar in kwaliteit met de hx800 serie of de lx900. Voor mij het mooiste "compromis", als je dat bij deze tv's nog zo kan zeggen ...

Laatste tip: ik zou bij de aanschaf van deze TV's altijd proberen over de prijs te praten. Deze prijsklasse TV's verkopen ze denk ik niet als zoete broodjes, en ik heb het vermoeden dat er meer dan behoorlijke marge op deze modellen zit. Er is m.i. zeker ruimte.

[ Voor 7% gewijzigd door Spb op 22-09-2010 23:49 . Reden: fout in prijsvermelding van model 46nx710 ]

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Kan iemand mij vertellen of je met de 46EX700 gelijk ook de hd-zenders (die in het basispakket zitten) van caiway kan kijken of heb je hier nog een hd ontvanger (als in apart los kastje) voor nodig.
Ik snap dat dvb t/c/a enz. niet.

Signature

• rboin
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
Ha boys,
Kan iemand mij misschien vertellen wat de meningen zijn over de HX700 serie?
Kan voor een redelijk schappelijke prijs een op de kop tikken, maar zit toch te twijfelen tussen deze en de nieuwere HX800. Oftewel is het de 900e meer waard voor de nieuwere serie?

[ Voor 12% gewijzigd door rboin op 23-09-2010 02:53 ]

Verwijderd

Mijn 37ex500 is ook binnen *O*
Kan vanavond de doos pas uitpakken. :|

Verwijderd

Spb schreef op woensdag 22 september 2010 @ 23:45:
In essentie is het verschil tussen de nx7xx serie en de hx8xx serie 100 vs. 200 hz (vooral bij snelle (sport)beelden zichtbaar). En de LED technologie van de 700 serie is minder geavanceerd, dit is reeds beter op de 710 serie. Anderzijds heeft de nx serie natuurijk die geweldig mooie (vind ik iig.) designvoet met speakers.
Inmiddels heb ik vanavond de 40nx711 gezien. Naast de 46HX800 zal de 46nx711 nu een afweging worden. De 46ex711 laat ik als keuze vallen. De 46nx711 is een verbetering tov 46nx700. In feite wat betreft design om je vingers bij af te likken. Nog steeds wel 100hz, maar met een blu ray erg mooi. Hij is echter zo nieuw dat er nog geen prijs (zonder center speaker) bekend is. Weten jullie meer over prijs en specs? Ik houd jullie op de hoogte.
Ikzelf heb vandaag de 55nx810 aangeschaft. Als een kind zo blij wel. Voor mij is het design + grote formaat een doorslaggevende factor geweest. Voor jou is het wellicht jammer dat er (in NL althans zo te zien) geen 46nx810 verkrijgbaar is, de 810 is nl. 200 hz en dus vergelijkbaar in kwaliteit met de hx800 serie of de lx900. Voor mij het mooiste "compromis", als je dat bij deze tv's nog zo kan zeggen ....
Inderdaad opvallend dat deze in nl niet geleverd wordt. Qua prijsverschil zal het EUR 200 zijn. Ik denk dat Sony wacht vanwege de gratis PS3 actie. Beide tv's (46nx810 en 46hx800) zijn dan gelijk geprijsd (na optelsom van de 3d kit en aftrek vanwege de ps3), maar doordat iedereen dan voor de 3d tv kiest, zal de 46nx810 weinig verkocht worden...
Laatste tip: ik zou bij de aanschaf van deze TV's altijd proberen over de prijs te praten. Deze prijsklasse TV's verkopen ze denk ik niet als zoete broodjes, en ik heb het vermoeden dat er meer dan behoorlijke marge op deze modellen zit. Er is m.i. zeker ruimte.
Wat heb jij bedongen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2010 22:14 . Reden: na het zien van de 40nx711... ]

Verwijderd

Ik ben geïnteresseerd in de Sony Bravia KDL 32NX500, echter kan ik deze op de Sony site niet terugvinden. Iemand hier ervaringen met dat model? In de pricewatch staat dat er sprake is van 120 Hz technologie, kan iemand dat bevestigen?

Nu heb ik er niet zoveel verstand van, maar na wat gelezen te hebben kom ik tot de conclusie dat 120hz ideaal is als je veel films kijkt, omdat die op 24 frames per seconde zijn opgenomen. Met een 120hz tv wordt elk frame dus 5 maal getoond, maar bij 100 of 60hz klopt de verhouding niet, en krijg je sommige frames vaker te zien dan andere als het goed is? Is 120hz aan te raden boven 100hz, of ga ik dan wat te kort door de bocht? ;)

• diffx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb gisteren m'n 37EX500 ontvangen (besteld via Wehkamp.nl, keurig geleverd). Zag er naar uit dat de doos direct uit de fabriek kwam (alles was correct afgesloten, beschermingsstrips zaten er nog netjes op, etc).

Instellen van (HD) digitale televisie via Caiway was binnen een kwartiertje gedaan, werkt prima. Ook media via HDMI werkt uitstekend. Zoals eerder gemeld is de snelheid van het zappen wat traag, maar dit wordt goedgemaakt door de handige home/hartje/guide functies. De afstandbediening voelt erg goed aan, zelfs in het donker is alles makkelijk te vinden. Het beeld viel wat tegen met de fabrieksinstellingen, maar na het aanpassen van de instellingen ben ik erg tevreden.

Ik heb echter wel 1 probleem: er komt een duidelijk hoorbare zoemtoon/brom uit de bovenkant van de tv (boven/achterkant). Zelfs als het geluid (niet te hard) aanstaat is de toon op 2 meter afstand nog hoorbaar. Heb zojuist via de sony website reparatie aangevraagd, en neem aan dat ze dit wel kunnen oplossen. Ik zal nog wel even een reactie plaatsen zodra het opgelost is.

Overigens heb ik ook de dongle gratis ontvangen bij de actie van Wehkamp, maar heb deze nog niet gebruikt (heb een ethernetkabel naast de tv, en ook die gebruik ik voorlopig nog niet aangezien ik hier een WD TV Live voor heb).

[ Voor 29% gewijzigd door diffx op 27-09-2010 08:46 ]

• Smarty77
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:10:
Ik ben geïnteresseerd in de Sony Bravia KDL 32NX500, echter kan ik deze op de Sony site niet terugvinden. Iemand hier ervaringen met dat model? In de pricewatch staat dat er sprake is van 120 Hz technologie, kan iemand dat bevestigen?

Nu heb ik er niet zoveel verstand van, maar na wat gelezen te hebben kom ik tot de conclusie dat 120hz ideaal is als je veel films kijkt, omdat die op 24 frames per seconde zijn opgenomen. Met een 120hz tv wordt elk frame dus 5 maal getoond, maar bij 100 of 60hz klopt de verhouding niet, en krijg je sommige frames vaker te zien dan andere als het goed is? Is 120hz aan te raden boven 100hz, of ga ik dan wat te kort door de bocht? ;)
Ik vermoed dat je de info op een niet Nederlandse site gevonden hebt?? In Nederland zul je alleen tv's met 50 of een equivalent ervan vinden (dus 50 Hz, 100 Hz, 200 Hz etc etc). Dit had volgens mij te maken met de 50Hz van ons stroomnet.... Een expert mag het verder uitleggen ;)

Verwijderd

Smarty77 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 19:23:
[...]

Ik vermoed dat je de info op een niet Nederlandse site gevonden hebt?? In Nederland zul je alleen tv's met 50 of een equivalent ervan vinden (dus 50 Hz, 100 Hz, 200 Hz etc etc). Dit had volgens mij te maken met de 50Hz van ons stroomnet.... Een expert mag het verder uitleggen ;)
Aha, tja in de pricewatch staat 120Hz, kan het verder bij de shops of op de site vd fabrikant niet terugvinden. Nu weet ik dat de pricewatch niet altijd even zorgvuldig is wat specs betreft..
Bij een enkele LG tv zie ik het ook staan, maar als je dan op de fabrikantlink klikt kom je op de engelstalige site. Bij de webshops geven ze hem dan 100Hz, dus je zal wel gelijk hebben ;)

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:38
Is het niet zo dat hij zowel 100Hz als 120Hz aankan? 24p spul wordt middels een 5:5 pulldown weergegeven op 5*24Hz = 120Hz. Terwijl onze 50Hz PAL-uitzendingen middels MotionFlow op 100Hz worden afgespeeld.

24p op 100Hz kan simpelweg niet. Niet zoals 24p was bedoeld (een x:x pulldown).

The least common multiple van 50 en 24 (en 60) is 600.

[ Voor 25% gewijzigd door HarmoniousVibe op 23-09-2010 20:38 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:10:

Voor filmfans geldt dat je het hele Motionflow/Motionplus gebeuren op 'UIT' moet zetten. Inderdaad gaan die zogenaamde beeldverbeteringssystemen frame-interpolatie toepassen. Met films is dat echter het laatste wat je wilt tenzij je wilt dat de tv de originele filmlook ruïneert en transformeert tot een videolook achtig geheel (soap opera effect). Deze Motion systemen zijn alleen interessant voor sportuitzendingen en wellicht voor bepaalde actiefilms waar de originele filmlook iets minder belangrijk is.

Persoonlijk vind ik het totaal geen gemis als een tv geen 100Hz aan boord heeft. Het is namelijk lastig (maar niet onmogelijk) om de gevolgen van de MC/ME chip te omzeilen, zie http://hdguru.com/a-solut...d-soap-opera-effect/2119/

Overigens schijnen SONY tv's de MC/ME chip beter uit te kunnen schakelen dan Samsung.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2010 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BMW_M3 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 00:23:
Kan iemand mij vertellen of je met de 46EX700 gelijk ook de hd-zenders (die in het basispakket zitten) van caiway kan kijken of heb je hier nog een hd ontvanger (als in apart los kastje) voor nodig.
Ik snap dat dvb t/c/a enz. niet.
Ik heb een 52LX900 en die laat alle HD kanalen zien (ik heb het basispakket van caiway). Het mooie is dat de HD kanalen 'over' de gewone kanalen worden geplaatst. Zo wordt bv RTL5 HD op voorkeurplaats 5 gezet. Ik verwacht dat dat bij alle nieuwe Sony TV's zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 16:10
Vanavond ga ik de HX800 en LX900 eens van dichtbij uitvoerig bekijken en wellicht de beslissing maken.
Maar ergens in dit topic las ik een ebricht van iemand hoe je het beste de instellingen van je TV kon bepalen.
In een donkere kamer....zoiets, maar kan het ebribericht niet meer terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Lisabella schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:56:
Vanavond ga ik de HX800 en LX900 eens van dichtbij uitvoerig bekijken en wellicht de beslissing maken.
Maar ergens in dit topic las ik een ebricht van iemand hoe je het beste de instellingen van je TV kon bepalen.
In een donkere kamer....zoiets, maar kan het ebribericht niet meer terug vinden.
Het heeft weinig zin om je TV te calibreren in een ideale kamer, als hij bijvoorbeeld tijdens normaal gebruik in een felverlichte ruimte met grote ramen staat.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
LB06 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:11:
[...]

Het heeft weinig zin om je TV te calibreren in een ideale kamer, als hij bijvoorbeeld tijdens normaal gebruik in een felverlichte ruimte met grote ramen staat.
Bedankt voor je reply.
Is er een topic over hoe je de tv het beste af kunt stellen?
Of weet je waar ik het beste informatie vandaan kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10 15:24
Er zit een lichtsensor op het toestel die je in je instellingen kunt activeren. De TV past zich dan aan bij andere lichtintensiteit in de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lisabella schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:56:
Calibreren moet per individueel toestel. Instellingen voor de ene tv werken dus niet altijd goed op een andere zij het dat ze natuurlijk wel een benadering geven van de 'ideale' instellingen.

Los hiervan moet je toch per situatie vaak wat bijstellen: kijk je 's avonds dan zul je met een zeer laag backlight toekunnen en sommige bronnen leveren standaard wat meer (teveel) kleur dan andere. Zelfs bij een en dezelfde bron (met name tv) kan de ene uitzending wat teveel kleur bevatten en de andere wat te weinig.

De ideale instellingen voor iedere situatie bestaan daarmee niet. Wel zijn er dus handvaten voor contrast, helderheid, backlight en kleur e.d. waardoor je aardig in de richting zit en per uitzending nog maar iets hoeft bij te stellen. Verder geldt dat je de meeste zogenaamde beeldverbeteraars vaak het beste uit of laag kunt zetten. Voor Motionflow geldt hetzelfde , dus UIT tenzij je sport of zo kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Lisabella schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:28:
[...]

Bedankt voor je reply.
Is er een topic over hoe je de tv het beste af kunt stellen?
Of weet je waar ik het beste informatie vandaan kan halen.
Er zijn speciale calbibratie blu-rays/dvd's. Geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een 52nx800 in mijn bezit.
Zopas heb ik een film (.avi) geconverteerd naar mpeg4, m.b.v. het programma 'any video converter'.
Nu kan ik de film wel perfect afspelen, zij het helaas zonder geluid.
Kent iemand dit probleem en is dit op de één of andere manier ook op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:26

vanDaal

-ismeereentje

vanDaal schreef op woensdag 01 september 2010 @ 11:02:
Ik werd vandaag gebeld door de reparatieservice van Sony. Ze hadden mijn panel door een fout aan hun kant nog niet besteld :X . Maar ze zei er ook bij dat de kans aanwezig is dat ik een omruilvoorstel ga krijgen, omdat de vervangende panel niet (goed) kunnen worden geleverd door de fabriek. Ze kon me er helaas niks over zegen, bijvoorbeeld of dat weer een NX800 wordt, of eventueel een NX810 :9
Ik heb vandaag een nieuwe NX800 geleverd gekregen. Deze keer een productiemodel van 2010-08. Geen last van donkere vlekken in ieder geval!

• reAaa
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 00:26:
[...]

Voor filmfans geldt dat je het hele Motionflow/Motionplus gebeuren op 'UIT' moet zetten. Inderdaad gaan die zogenaamde beeldverbeteringssystemen frame-interpolatie toepassen. Met films is dat echter het laatste wat je wilt tenzij je wilt dat de tv de originele filmlook ruïneert en transformeert tot een videolook achtig geheel (soap opera effect). Deze Motion systemen zijn alleen interessant voor sportuitzendingen en wellicht voor bepaalde actiefilms waar de originele filmlook iets minder belangrijk is.

Persoonlijk vind ik het totaal geen gemis als een tv geen 100Hz aan boord heeft. Het is namelijk lastig (maar niet onmogelijk) om de gevolgen van de MC/ME chip te omzeilen, zie http://hdguru.com/a-solut...d-soap-opera-effect/2119/

Overigens schijnen SONY tv's de MC/ME chip beter uit te kunnen schakelen dan Samsung.
Eindelijk wordt het voor mij duidelijk. Een vriend van mij heeft al een paar jaar een Samsung TV, daar zorgde waarschijnlijk de 100HZ ervoor dat alles zo vloeiend leek te gaan, waardoor de hele filmfilter/waas -die je normaal verwacht bij films, en ook in de bios- verdwenen was. Het is dus van belang dat er een bepaalde optie uitgeschakeld moet worden, wil je op een prettige manier van je films kunnen genieten. Ik ben overigens van plan om de 32KDLEX500 te halen.

• HarmoniousVibe
reAaa schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 01:33:
[...]

Eindelijk wordt het voor mij duidelijk. Een vriend van mij heeft al een paar jaar een Samsung TV, daar zorgde waarschijnlijk de 100HZ ervoor dat alles zo vloeiend leek te gaan, waardoor de hele filmfilter/waas -die je normaal verwacht bij films, en ook in de bios- verdwenen was. Het is dus van belang dat er een bepaalde optie uitgeschakeld moet worden, wil je op een prettige manier van je films kunnen genieten. Ik ben overigens van plan om de 32KDLEX500 te halen.
Haha, niet helemaal volgens mij. Wat je daar waarschijnlijk zag is "Intelligent Frame Creation" of "24p Smooth Film". Dit is een setting die als hij aanstaat frames interpoleert om zo de framerate te verhogen.

Is het uberhaupt wel mogelijk om 100Hz aan te zetten wanneer te 24p wordt geoutput? Heb zelf een EX600, dus ik kan het niet nagaan. Heb heel bewust geen geld willen neerleggen voor iets wat ik toch niet gebruik. Als ik al TV-uitzendingen kijk dan zijn het programma's als Nova (RIP ;(), P&W, KGB, Onder de Tram of Tussen de Oren. Nauwelijks iets waarbij 100Hz nuttig is. Mijn films en series heb ik op DVD/BR of ik download ze (dus veelal 24p en heel soms NTSC captures). Het enige waarvoor het eventueel nuttig zou zijn is voor de sporadische voetbalwedstrijd die ik kijk.

[ Voor 7% gewijzigd door HarmoniousVibe op 25-09-2010 08:17 ]

• Artwido
even een offtopic vraag:
De zenders MTV en TMF worden altijd zo flets weergegeven ten opzichte van de andere kanalen. Op mijn vorige TV ook.
Ligt dat aan de doorgave van Ziggo of ligt dat aan deze zenders?

Verwijderd

LB06 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 08:15:
[...]

Haha, niet helemaal volgens mij. Wat je daar waarschijnlijk zag is "Intelligent Frame Creation" of "24p Smooth Film". Dit is een setting die als hij aanstaat frames interpoleert om zo de framerate te verhogen.

Is het uberhaupt wel mogelijk om 100Hz aan te zetten wanneer te 24p wordt geoutput? Heb zelf een EX600, dus ik kan het niet nagaan. Heb heel bewust geen geld willen neerleggen voor iets wat ik toch niet gebruik. Als ik al TV-uitzendingen kijk dan zijn het programma's als Nova (RIP ;(), P&W, KGB, Onder de Tram of Tussen de Oren. Nauwelijks iets waarbij 100Hz nuttig is. Mijn films en series heb ik op DVD/BR of ik download ze (dus veelal 24p en heel soms NTSC captures). Het enige waarvoor het eventueel nuttig zou zijn is voor de sporadische voetbalwedstrijd die ik kijk.
Helaas wel. Motionflow kan gewoon aangezet worden bij 24p content. Films zien er dan uit als videolook soaps.
Het is zelfs lastig om de chip die Motionflow verzorgt volledig te omzeilen (zie link hierboven).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2010 09:36 ]

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
LB06 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:11:
[...]

Ja dat merkte ik ook ja, ik denk ik calibreer mijn TV even 's nachts, met alle lichten uit (om zo de best mogelijk settings te krijgen). Toen merkte ik na een paar weken kijken toch op dat het beeld zo donker was en ik veel details miste :') :')

• HarmoniousVibe
Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 09:35:
[...]

Helaas wel. Motionflow kan gewoon aangezet worden bij 24p content. Films zien er dan uit als videolook soaps.
Het is zelfs lastig om de chip die Motionflow verzorgt volledig te omzeilen (zie link hierboven).
Tenzij je geen motionflow hebt natuurlijk :p

Overigens staat in dat artikel dat je ervoor moet zorgen dat je op 60Hz output, zodat er een 3:2 pulldown plaatsvindt. Wut?
For Blu-ray movies, be sure set the output of your disc player to 1080p/60 to assure 3:2 film conversion occurs. Frame repeat is a better method, although as stated above, many sets continue to create SOE artifacts in this mode too.
Sony heeft daar voor zover ik weet geen last van (link)

[ Voor 30% gewijzigd door HarmoniousVibe op 25-09-2010 17:06 . Reden: permalink ]

• Lisabella
Heb gisteren de HX800 gekocht en er erg blij mee.
De komende tijd nog even vogelen met de settings, maar dat komt vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slim_eminem
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-02 17:50
Thanks voor de link (anderen ook voor de responses). Inderdaad veel info uit het forum, die yanks zijn niet altijd even eenvoudig te volgen. hoop blabla.. Denk dat ik deze wel ga kopen. Nog even 2 maandjes wachten in de hoop dat ie nog 100/150eu daalt in prijs. :9~
Sanction schreef op maandag 20 september 2010 @ 01:21:
[...]

Ik vind dat altijd een beetje een raar argument - no offence - maar je zet de televisie toch op een goede hoek voor je zitplaats? Of probeer je vanaf de zijkant te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slim_eminem
Ok allereerst.. ik heb na wat vluchtig dit topic gelezen te hebben en een korte post met wat reacties dit volledige topic van A-Z gelezen. Respect voor eenieder die hierin zijn of haar bevindingen en opmerkingen gedeeld heeft. Voor mij heeft het veel meerwaarde gehad in de waarschijnlijke keuze.

Mijn keuze neigt naar de 55ex500; waarom?

Ik zoek een tv die
- minimaal 55" is
- geen plasma is
- full hd is
- minimaal 4x hdmi heeft
- dlna heeft
- rond de 1500eu kost

Dat zijn zo'n beetje de belangrijkste eisen. Verder hoef ik geen 3d tv of LED. Dan blijven er weinig opties over.
Tv's die 60" zijn kosten vaak al rond de 2200eu en dat zijn bedragen die ik in deze tijd waarin je bijna per 2 a 3 jaar een nieuwe tv koopt niet acceptabel vind.

Doel voor de tv moet zijn:
- tv kijken (heb ziggo met Humax IR-HD5000C)
- Blu-ray / films kijken
- PS3 gamen (gemiddelde gamer (geen hardcore, maar meer dan casueel))

Nu lees ik een voor mij meest interessant item: de input lag.
Een hatelijk fenomeen. Nou zijn er goede alternatieven. De 402 of 700 serie. 1 nadeel: ze zijn er niet in grote (55"+) formaten.

Zie ik iets over het hoofd of lijken er gewoon geen goede alternatieven (die niet plasma zijn en binnen het budget vallen) voor de 55ex500 voor het lag probleem?

Al met al lijkt het erop dat als de opvolger van de ex500 niet heel snel komt (binnen 2 maanden) dat ik dan uiteindelijk toch de 55ex500 aanschaf en kijk of het voor de games die ik speel (shooters, ook online) echt veel te langzaam is óf dat de input lag inderdaad ook een persoonlijk aspect kent wat voor mij acceptabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Het is jammer voor jou dat de PS3 itt de X360 geen VGA out heeft. Via VGA verdwijnt de lag namelijk als sneeuw voor de zon. Wat wel een groot voordeel is (denk ik althans) is dat het om een console gaat en niet om een PC. Een shooter met muis heeft namelijk een grotere accuratesse dan een redelijk gevoelloos analoog stickje, wat wel betekent dat een lage inputlag veel kritischer is voor de PC dan voor een console. Op consoles heb je namelijk autoaim, en de mate waarin je dat gebruikt zal bepalen hoeveel hinder je ervan ondervindt. Als ik bijvoorbeeld MW2 aan het spelen ben op mijn X360 dan is dat meer tap-shoot-tap-shoot- etc dan echt aim-shoot-aim-shoot. Het aimen hoeft met auto-aim maar ongeveer in de goede richting te zijn. Daar komt niet echt veel souplesse bij kijken. Het kan natuurlijk wel heel erg per spel verschillen overigens.

Je lijkt er overigens ontzettend zeker van te zijn dat je geen plasma wilt. Komt de TV in een erg lichte ruimte?

Over DLNA: ik zou er niet teveel van verwachten. Zelfs bij Samsungs (arguably de meest complete DLNA implementatie) vind ik het zomaar prul als je het vergelijkt met een HTPC, maar dat kan aan mij liggen.

[ Voor 16% gewijzigd door HarmoniousVibe op 26-09-2010 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LB06 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 16:34:
[...]

Tenzij je geen motionflow hebt natuurlijk :p

Overigens staat in dat artikel dat je ervoor moet zorgen dat je op 60Hz output, zodat er een 3:2 pulldown plaatsvindt. Wut?

[...]

Sony heeft daar voor zover ik weet geen last van (link)
Mijn Sony blu-rayspeler heeft 24p output, volgens mij kun je dan dat hele pulldown verhaal vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 09:43:
[...]

Mijn Sony blu-rayspeler heeft 24p output, volgens mij kun je dan dat hele pulldown verhaal vergeten.
Haha, jouw TV output op ~24Hz? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LB06 schreef op zondag 26 september 2010 @ 10:48:
[...]

Haha, jouw TV output op ~24Hz? :p
Nee de blu-rayspeler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slim_eminem
LB06 schreef op zondag 26 september 2010 @ 08:34:
Het is jammer voor jou dat de PS3 itt de X360 geen VGA out heeft. Via VGA verdwijnt de lag namelijk als sneeuw voor de zon. Wat wel een groot voordeel is (denk ik althans) is dat het om een console gaat en niet om een PC. Een shooter met muis heeft namelijk een grotere accuratesse dan een redelijk gevoelloos analoog stickje, wat wel betekent dat een lage inputlag veel kritischer is voor de PC dan voor een console. Op consoles heb je namelijk autoaim, en de mate waarin je dat gebruikt zal bepalen hoeveel hinder je ervan ondervindt. Als ik bijvoorbeeld MW2 aan het spelen ben op mijn X360 dan is dat meer tap-shoot-tap-shoot- etc dan echt aim-shoot-aim-shoot. Het aimen hoeft met auto-aim maar ongeveer in de goede richting te zijn. Daar komt niet echt veel souplesse bij kijken. Het kan natuurlijk wel heel erg per spel verschillen overigens.

Je lijkt er overigens ontzettend zeker van te zijn dat je geen plasma wilt. Komt de TV in een erg lichte ruimte?

Over DLNA: ik zou er niet teveel van verwachten. Zelfs bij Samsungs (arguably de meest complete DLNA implementatie) vind ik het zomaar prul als je het vergelijkt met een HTPC, maar dat kan aan mij liggen.
Thanks voor de geruststellende woorden :p
De tv komt inderdaad in een enorm lichte ruimte te staan. Onze woonkamer is omgeven door ramen van plafond tot grond, helemaal rondom, ben dus erg bang voor veel spiegeling. Of was dat niet de reden dat je dit vroeg?

Verder heb je inderdaad wel gelijk vwb het auto-aim achtige in veel console/ps3 spellen. Vooral bij MW2 en Red Dead Redemption zijn dit overduidelijke functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Slim_eminem schreef op zondag 26 september 2010 @ 12:25:
[...]

Thanks voor de geruststellende woorden :p
De tv komt inderdaad in een enorm lichte ruimte te staan. Onze woonkamer is omgeven door ramen van plafond tot grond, helemaal rondom, ben dus erg bang voor veel spiegeling. Of was dat niet de reden dat je dit vroeg?

Verder heb je inderdaad wel gelijk vwb het auto-aim achtige in veel console/ps3 spellen. Vooral bij MW2 en Red Dead Redemption zijn dit overduidelijke functies.
Veel of weinig spiegeling staat min of meer los van plasma vs lcd volgens mij. Zo heeft bijvoorbeeld Panasonic met haar S/G/V20 plasma's spiegeling erg goed onder controle, terwijl er meer dan genoeg LCDs zijn die echt teveel spiegelen. En vv. Wat is bedoelde is het volgende: een plasma heeft inherent minder lichtopbrengst dan LCD, dus als je in een erg lichte ruimte TV wilt kijken heb je een TV nodig met een erg goede lichtopbrengst, i.e. geen plasma. Maar zoals ik al zei: spiegeling staat daar los van voor zover ik weet. Maar goed, different path, same destination. Inderdaad voor LCD gaan, maar let wel op de spiegeling! Zo doe ik zelf toch altijd mijn gordijnen dicht als ik TV ga kijken. Ik heb grote ramen op het oosten en mijn TV staat aan de zuidkant, dus de zon schijnt nooit direct op de TV maar zelfs dan vind ik dat hij behoorlijk spiegelt (EX600).

Ik zou je in zo'n ruimte dus drukker maken over spiegeling dan over input lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Oh haha, op die fiets. Wat ik bedoelde is dat je TV weldegelijk pulldown doet op dat 24Hz signaal van je BR :). 5:5 om exact te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
Hoi,

Ben al een tijdje op zoek naar een platte tv. Eerst geneigd naar de full LED LG 42LE8500, maar zag veel blur in een winkel op dit scherm. Toen interesse voor een Samsung, maar de modellen in Samsung land is een ware doolhof...kan maar de verschillen niet zien. Dacht een 40UE6000 te halen, maar las dat Samsung nog al sjoemelt met de LCD panelen op de tv's plus hun support/software is bagger.

Aangezien de tv's technogisch (OLED) steeds beter worden, wil ik niet meer dan 1000 euro besteden aan een tv. Ik kwam eerst op een Sony 40EX/HX700 uit. Helaas las ik dat de 700 serie alsmaar problemen had en van de meeste modellen is het niet duidelijk of er een RJ45 LAN connector is.
Ik ben nu uit gekomen op de 40EX711, maar kan deze nergens in de showroom in Amsterdam vinden.
Mijn doeleinde voor een LED tv is gewoon om bekabeld films te streamen vanaf bijv een Asus Eee box. Verder zal ik van UPC analoog overstappen naar Digitenne, mits de kwaliteit ook goed is. De prijs van Digitenne is nogal aantrekkelijk. TV kijk ik niet zoveel, want er is toch geen bal op de TV behalve films. Behalve een RJ45 connector moet de tv ook 2 Scart aansluitingen hebben, zodat ik mijn oude dvd speler en dvd recorder op aan kan sluiten. Volgens mij voldoet de 40EX711 hieraan, plus het is energiezuinig.
Enne...ik ga geen boxen op aansluiten, dus ik hoop ook dat het geluid uit de speakers voor normaal gebruik afdoende zijn.

De LCD/LED tv's die ik tot dusver in de zaken heb gezien hadden toch niet echt scherp beeld of matte kleuren. Ik zou dus graag de 40EX711 in de winkel willen beoordelen voordat ik hem aanschaf. Ik hoor het graag als iemand de 40EX711 heeft en zijn ervaringen kan delen of het ergens in een zaak heeft gezien. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
  • Laatst online: 14-10 14:36
Mag ik je Digitenne van harte afraden? Is echt om te huilen, minimaal op twee punten:
  1. ontvangst blijft kutten, ook al heb je je antenne een keer uitgericht (dat alleen al), kan het zijn dat het ineens op een avond weer kut is en je mag gaan zitten morrelen. Of je het goed krijgt, is maar de vraag. Soms heeft het gewooin een slechte dag en krijg je het niet goed;
  2. als je een keer een serieuze TV aanschaft (zoals jij nu gaat doen), gaat hoge MPEG-compressie je toch storen. Ik ben net als jij, kijk weinig TV, maar zo een slechte bron op zo een goede weergave zetten is niet een goed idee. Niet voor niets dat KPN zelf al aangeeft dat je Digitenne ZEKER niet op een groter scherm dan 32" moet stoppen. Spreekt boekdelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Ro-Maniak2 op 26-09-2010 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaptopRookie schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:17:
Hoi,

Ik ben nu uit gekomen op de 40EX711, maar kan deze nergens in de showroom in Amsterdam vinden.
Mijn doeleinde voor een LED tv is gewoon om bekabeld films te streamen vanaf bijv een Asus Eee box. Verder zal ik van UPC analoog overstappen naar Digitenne, mits de kwaliteit ook goed is. De prijs van Digitenne is nogal aantrekkelijk. TV kijk ik niet zoveel, want er is toch geen bal op de TV behalve films. Behalve een RJ45 connector moet de tv ook 2 Scart aansluitingen hebben, zodat ik mijn oude dvd speler en dvd recorder op aan kan sluiten. Volgens mij voldoet de 40EX711 hieraan, plus het is energiezuinig.
Enne...ik ga geen boxen op aansluiten, dus ik hoop ook dat het geluid uit de speakers voor normaal gebruik afdoende zijn.

De LCD/LED tv's die ik tot dusver in de zaken heb gezien hadden toch niet echt scherp beeld of matte kleuren. Ik zou dus graag de 40EX711 in de winkel willen beoordelen voordat ik hem aanschaf. Ik hoor het graag als iemand de 40EX711 heeft en zijn ervaringen kan delen of het ergens in een zaak heeft gezien. Dank.
Zoals hierboven al gemeld: hou je UPC aan en gebruik vanaf december je CI+ slot (wat vanaf dan wordt ondersteund door UPC). Dus geen digitenne.
Zelfde geldt voor je scartaansluitingen. Het beeld via scart op dit soort nieuwe tv's is vrij slecht. Alternatief: gebruik de componentaansluiting op je dvd speler en tv, dat is al een stuk beter. Nog beter is een nw speler die ook aan upscaling doet van je oude DVD collectie en via HDMI wordt aangesloten. Die kosten al gauw 75 euro zodat een blu-rayspeler van Sony van rond de 140 euro (de S370) ook een optie kan zijn.

De MM levert de EX711 dus kans is vrij groot dat ie ook wel in een van de 3 MM in A'dam te vinden is.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Je kunt sowieso eens een stukje coaxdraad strippen en verticaal ophangen. Dan kun je de PO zien en weet je wat voor kwaliteit je gaat krijgen. Of leen van iemand een antenne (evt. met power inserter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 13:08
Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 20:02:
Zoals hierboven al gemeld: hou je UPC aan en gebruik vanaf december je CI+ slot (wat vanaf dan wordt ondersteund door UPC). Dus geen digitenne.
Toen ik dit las werd ik even heel erg blij, UPC gaat dus eindelijk overstag. Had ik ook nog niks van gehoord. Maar er is gelijk al een groot nadeel: CI+ via UPC ondersteunt geen on demand, en dus geen uitzending gemist. Vandaar dat ik in eerste instantie toch mijn decoder er maar bij hou.

Wel prima beeld trouwens via UPC met mijn 40EX500, alleen BBC lijkt veel meer compressie te hebben dan de Nederlandse zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
geert1 schreef op maandag 27 september 2010 @ 12:48:
[...]

Toen ik dit las werd ik even heel erg blij, UPC gaat dus eindelijk overstag. Had ik ook nog niks van gehoord. Maar er is gelijk al een groot nadeel: CI+ via UPC ondersteunt geen on demand, en dus geen uitzending gemist. Vandaar dat ik in eerste instantie toch mijn decoder er maar bij hou.

Wel prima beeld trouwens via UPC met mijn 40EX500, alleen BBC lijkt veel meer compressie te hebben dan de Nederlandse zenders.
Uitzending gemist kun je ook in een andere vorm gebruiken op een sony (iedergeval op mijn nieuwe 40nx710 werkt dit erg leuk!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-10 17:26

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ro-Maniak2 schreef op zondag 26 september 2010 @ 18:09:
Mag ik je Digitenne van harte afraden? Is echt om te huilen, minimaal op twee punten:
[...]
Heb hier geen enkel probleem hoor, ontvangst is prima (Amsterdam aan de binnenhof-zijde van het huis, niet eens echt bij het raam), buiten de randstad zal het misschien minder zijn. Alleen brommers zijn vervelend :)
Met een 42G15 op 3-4 meter valt het met de compressie erg mee, het is niet haarscherp maar ik heb het eigenlijk nog nooit storend gevonden. Het is redelijk vergelijkbaar met een DVD-rip van internet. Groot pluspunt is dat het gewoon maar de helft van een kabelaansluiting kost...

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal,

Ik heb een paar vraagje over mijn EX500. Ik kan nergens een oplossing voor mijn probleemje vinden wellicht dat jullie kunnen helpen.

Op TV is aangesloten:
Scart 1:UPC BOX
Scart 2:DVD speler
HDMI 1: popcorn media speler

Iedere keer als ik mijn tv aanzet...duurt het +/- 10 seconden voor hij het signaal van upc oppakt. Ondertussen hoor je het oorverdovende geluid dat bij ruis(geen signaal) hoort.
Tis altijd weer rennen naar de afstandbediening om de boel op mute te zetten omdat ik anders de hele buurt laat weten dat ik tv ga kijken :P. Iemand een idee of ik ergens een voorkeur signaal kan instellen? Ik heb de menu's doorlopen, online gekeken ....maar nergens wat te vinden. Waarschijnlijk kijk ik er overheen.

Alvast bedankt!

Helpy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een klein vraagje voor degene die het antwoord voor mij heeft:

Maar zit er bij de •KDL-40NX500 ook zo een aluminium standaard erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-10 17:26

mr.paaJ

generatie cmd+z

Nee, alleen een normale voet. Past volgens mij ook niet, de NX7 en NX8 zijn LED schermen en daardoor dunner dan de NX500.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 13:08
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:58:
Hey allemaal,

Ik heb een paar vraagje over mijn EX500. Ik kan nergens een oplossing voor mijn probleemje vinden wellicht dat jullie kunnen helpen.

Op TV is aangesloten:
Scart 1:UPC BOX
Scart 2:DVD speler
HDMI 1: popcorn media speler

Iedere keer als ik mijn tv aanzet...duurt het +/- 10 seconden voor hij het signaal van upc oppakt. Ondertussen hoor je het oorverdovende geluid dat bij ruis(geen signaal) hoort.
Tis altijd weer rennen naar de afstandbediening om de boel op mute te zetten omdat ik anders de hele buurt laat weten dat ik tv ga kijken :P. Iemand een idee of ik ergens een voorkeur signaal kan instellen? Ik heb de menu's doorlopen, online gekeken ....maar nergens wat te vinden. Waarschijnlijk kijk ik er overheen.

Alvast bedankt!

Helpy
Hmm, misschien heb je hier iets aan: Ik laat mijn tv altijd op AV1 of HDMI1 staan als ik em uit doe. Vervolgens doe ik de tv aan met de aan/uit-knop (dus niet met een nummertoets), zodat ie op de laatst bekeken zender staat bij het starten. Deze zender (av1 / hdmi1 dus) is dan óf zwart als het betreffende apparaat (decoder, ps3) niet aanstaat, of er is gelijk signaal. Ik kan me niet voorstellen dat een tv ruis weergeeft op een av/hdmi kanaal. Wel op andere kanalen (1, 2, 3, enzovoort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
Ik kan je geen antwoord geven op je vraag, maar ik was toch zeer benieuwd of er ook iets van een montagestuk bij je TV geleverd werd? Want ik wil namelijk bij mijn TV Zo'n muurbeugel halen.

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalstreet.nl/images/Vogels-EFW-6225.jpg

Dus wordt de TV geleverd met iets van ijzeren bars zodat deze bevestigd kan worden op een dergelijke muurbeugel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
  • Laatst online: 14-10 14:36
mr.paaJ schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:23:
[...]

Heb hier geen enkel probleem hoor, ontvangst is prima (Amsterdam aan de binnenhof-zijde van het huis, niet eens echt bij het raam), buiten de randstad zal het misschien minder zijn. Alleen brommers zijn vervelend :)
Met een 42G15 op 3-4 meter valt het met de compressie erg mee, het is niet haarscherp maar ik heb het eigenlijk nog nooit storend gevonden. Het is redelijk vergelijkbaar met een DVD-rip van internet. Groot pluspunt is dat het gewoon maar de helft van een kabelaansluiting kost...
Hartje Amsterdam ook hierzo, maar het is toch echt wel zo. Wel wisselend, maar dat feit alleen al?!?! :( 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:19
reAaa schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:59:
[...]

Ik kan je geen antwoord geven op je vraag, maar ik was toch zeer benieuwd of er ook iets van een montagestuk bij je TV geleverd werd? Want ik wil namelijk bij mijn TV Zo'n muurbeugel halen.

[afbeelding]

Dus wordt de TV geleverd met iets van ijzeren bars zodat deze bevestigd kan worden op een dergelijke muurbeugel?
Bij de TV zitten geen bevestingsmaterialen voor een wandbeugel. Bij de beugels wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rboin
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
Voor de liefhebbers die nog een 40HX700 willen hebben:
bij mediamarkt in eindhoven staat een showroom model te koop met maar liefst 70euro korting! van 1050 voor 980 dus..... heeft alleen wel vanaf april 24/7 aangestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
Ruud2007 schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:56:
[...]

Bij de TV zitten geen bevestingsmaterialen voor een wandbeugel. Bij de beugels wel.
O oke, dus ik kan er best vanuitgaan dat bij het model uit bovenstaand afbeelding van die ijzeren bevestigingsstukken zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net een sony bravia 40 nx700 aangeschaft..

Maar we krijgen de internettoegang niet voor elkaar..
Hij herkent de router, heeft er verbinding mee alleen de server herkent hij niet..

Wie weet de oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:01:
net een sony bravia 40 nx700 aangeschaft..

Maar we krijgen de internettoegang niet voor elkaar..
Hij herkent de router, heeft er verbinding mee alleen de server herkent hij niet..

Wie weet de oplossing??
Ergens is ook een optie om de internet opties te vernieuwen.
Laatste software (firmare) geïnstalleerd. Zie Sony site voor laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist gisteren mijn 52HX900 binnen gekregen.
Holy fuck wat een plaat zeg, 52" is toch wel een stukje groter dan het in de winkel leek.
Maar daar wen ik vast wel aan.
Kwaliteit is uiteraard geweldig. 3D heb ik nog niet uit kunnen proberen omdat de sony site niet mee werkt (heb de brillen enz al wel).
Anyway, iemand anders die deze ook al heeft? Vroeg me af waar alle settings zitten verstopt. Bij de home knop heb je wel wat settings, maar veel te weinig voor deze tv lijkt me.
Oh en de afstandsbediening is echt super lelijk :P

Oh, en als iemand deze tv graag wil, media markt kan ze bestellen en media markt amsterdam heeft er meerdere op voorraad! (weet alleen niet welke in amsterdam, de grootste in ieder geval)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2010 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Laatst online: 13-10 07:47
Wat kost ie in Amsterdam? Eindhoven wist nog van niets.... :?

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 10:18
Kom daar toevallig net vandaan, was 3100 of 3199 voor de 52hx900.

En er is nu een actie van sony : http://www.sony.nl/res/attachment/file/49/1237479227749.pdf

Zit nog te twijfelen om nu te halen of eventueel te wachten op betere acties zo rond sint of kerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3199 inderdaad, goedkoopste van alle winkels op dit moment btw, scheelt tot wel 800 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Weet je toevallig ook wat daar de 46hx900 kost ?

Verwijderd

jobr schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:44:
Weet je toevallig ook wat daar de 46hx900 kost ?
Heb het wel geweten maar nee sorry, bel ze anders even.
Ik gok 2799 btw.

• Ruud2007
reAaa schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:10:
[...]

O oke, dus ik kan er best vanuitgaan dat bij het model uit bovenstaand afbeelding van die ijzeren bevestigingsstukken zitten?
Je moet goed controleren of de beugel geschikt is voor het formaat van jouw TV. Als dat zo is zitten normaal gesproken (ieg bij een merk als Vogel) alle voor de ophanging benodigde materialen in het pakket.

• Artwido
Ruud2007 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:34:
[...]

Je moet goed controleren of de beugel geschikt is voor het formaat van jouw TV. Als dat zo is zitten normaal gesproken (ieg bij een merk als Vogel) alle voor de ophanging benodigde materialen in het pakket.
klopt. die beugels zijn niet goedkoop maar ik heb nog een bakje vol met allerlei schroeven, ringen en beugeltjes over uit dat pakket. :)

• Sanction
  • Niet online
Heb mijn keuze eindelijk gemaakt. Mooi design, goed formaat (55"), alles erop en eraan. Heb alleen nog via internet kunnen zien, volgende week zaterdag in voormalig Polectro Plaza kijken of de 900 serie beter is, al wil ik juist die 'poot' hebben die bij deze serie zit.

http://www.bcc.nl/product...x81f-met-3d-accessoirekit

• Spb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-07 11:41

Spb

Sanction schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:07:
Heb mijn keuze eindelijk gemaakt. Mooi design, goed formaat (55"), alles erop en eraan. Heb alleen nog via internet kunnen zien, volgende week zaterdag in voormalig Polectro Plaza kijken of de 900 serie beter is, al wil ik juist die 'poot' hebben die bij deze serie zit.

http://www.bcc.nl/product...x81f-met-3d-accessoirekit
Ik heb die keuze reeds gemaakt en de nx810 55 inch staat te pronken.

Ik kan je nu al wel zeggen dat de HX900 (nog) beter is qua pure beeldkwaliteit. LED local dimming, 400 Hz ...
De NX serie is echter mooier (mijn smaak) en heeft een aanzienlijk beter geluid (als je de voet erbij neemt; het standaard tv geluid uit de kast is niet goed), NX heeft draadloos internet, en is natuurlijk toch nog 3 inch groter. En dat formaat, op het eerste gezicht wel erg groot, went erg snel kan ik je zeggen. Toch echt de wauw factor !

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 00:57:
[...]

Heb het wel geweten maar nee sorry, bel ze anders even.
Ik gok 2799 btw.
Dat is de standaard prijs. Vaak willen ze over de telefoon niet de (lage) prijs vertellen en ik woon iets te ver weg om even langs te rijden. Misschien komt iemand er nog die effe kan vragen :)

Verwijderd

Hallo !

Ik heb nu een 32EX700 gehad, maar wil nu een 40 inch kopen.

Vraag 1 : welk 40 inch Sony model heeft de beste klank ?

Vraag 2 : welke sony zouden jullie mij aanraden ? (budget tot 2000 euro)

Vraag 3 : is Philips beter / slechter dan sony ? Ik bedoel dan de 40PFL9705...

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 14:26
Weet iemand waar ik de 46hx900 in het echt kan bewonderen? Graag in de buurt van Alkmaar of hoorn.

• reAaa
HGwells, hoeveel vraag je voor de EX700, indien deze verkocht wordt uiteraard :)?

• Sanction
  • Niet online
Spb schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:17:
[...]

Ik heb die keuze reeds gemaakt en de nx810 55 inch staat te pronken.

Ik kan je nu al wel zeggen dat de HX900 (nog) beter is qua pure beeldkwaliteit. LED local dimming, 400 Hz ...
De NX serie is echter mooier (mijn smaak) en heeft een aanzienlijk beter geluid (als je de voet erbij neemt; het standaard tv geluid uit de kast is niet goed), NX heeft draadloos internet, en is natuurlijk toch nog 3 inch groter. En dat formaat, op het eerste gezicht wel erg groot, went erg snel kan ik je zeggen. Toch echt de wauw factor !
Ja, zie je, nu breng je me aan het twijfelen. :P

Zie het volgende week wel in de winkel. Het gaat mij specifiek om die voet omdat ik die erg mooi vind. Geluid maakt me niet uit, gaat toch via een thuisbioscoop.

En ik ga van 42" naar 55" dus zal inderdaad wel even wennen zijn, vooral omdat het een 'oude' Samsung van 5 jaar geleden gaat vervangen.

[ Voor 7% gewijzigd door Sanction op 30-09-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit met de volgende vraag. Heb een Sony 40EX700 vorige week aangeschaft, heb nu mijn xbox360 via een HDMI kabel aangesloten. Op mijn vorige LCD televisie schakelde de televisie automatisch over naar het HDMI kanaal op het moment dat ik de xbox inschakelde. Met mijn nieuwe Sony 40EX500 moet ik deze handeling handmatig uitvoeren, iemand een idee of ik dit ergens zou kunnen instellen?

De JVC homecinema set verbonden via scart kabel schakelt automatisch wel naar het juiste kanaal wanneer ik deze inschakel.

Iemand weet of dit ook mogelijk is met de xbox?

Alvast bedankt voor reactie!

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Laatst online: 14-10 21:10
Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 00:52:
Zit met de volgende vraag. Heb een Sony 40EX700 vorige week aangeschaft, heb nu mijn xbox360 via een HDMI kabel aangesloten. Op mijn vorige LCD televisie schakelde de televisie automatisch over naar het HDMI kanaal op het moment dat ik de xbox inschakelde. Met mijn nieuwe Sony 40EX500 moet ik deze handeling handmatig uitvoeren, iemand een idee of ik dit ergens zou kunnen instellen?

_/-\o_
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met een Sony KDL-32BX400

[ Voor 15% gewijzigd door Isane op 01-10-2010 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 14:26
Weet iemand bij welke mediamarkt in Amsterdam de sony hx900 tv's (52"/ 46") te bewonderen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
Er is weer nieuwe firmware: PKG4.077EUL-0108
Iemand al ervaring hiermee? Opvallende verbeteringen in het functioneren?
Nog steeds geen verbetering van de zapsnelheid :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diffx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Met mijn nieuwe Sony 40EX500 moet ik deze handeling handmatig uitvoeren, iemand een idee of ik dit ergens zou kunnen instellen?
Ook ik zit met deze vraag (37EX500, en een WDTV Live ipv de Xbox). Ging er eigenlijk wel vanuit dat dit standaard goed zou gaan (hdmi aan = switch naar hdmi, hdmi uit = switch terug naar TV) maar helaas is dit niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 10:57

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

Ik heb het topic al doorgespit met de search teletekst maar kom deze vraag niet echt tegen.
kan teletekst 2,5 ook uitgeschakeld worden in en 40nx700? Zit me rot te zoeken in die imanual en de settings maar ik zie niks.
Niks irritanter dan die blauwe en gele waas bij de teletekst pagina's van nld 1 2 en 3

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Wat is de beste optie om de beste beeldkwaliteit van de Bravia eens te kunnen zien? Het is zeker niet mogelijk om mkv-bestanden te openen via Menu -> Video -> Laptop -> SharedFolder -> *.mkv bestanden. De meeste 1080p videobestanden zijn namelijk in mkv of mov. Heb net trailers gedownload, maar heb niet het gevoel dat deze afgespeeld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chronoz schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 18:13:
Wat is de beste optie om de beste beeldkwaliteit van de Bravia eens te kunnen zien? Het is zeker niet mogelijk om mkv-bestanden te openen via Menu -> Video -> Laptop -> SharedFolder -> *.mkv bestanden. De meeste 1080p videobestanden zijn namelijk in mkv of mov. Heb net trailers gedownload, maar heb niet het gevoel dat deze afgespeeld kunnen worden.
Deze van sony heb ik allemaal op mijn ps3 staan:

http://www.demo-world.eu/...h-definition-trailers.php

Zijn echt heel toffe demo filmpjes. Die van sony dus he.

Of je laptop aansluiten met hdmi als hij dat heeft en dan zo afspelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2010 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Helaas heb ik geen PS3 of andere mediaspeler op de televisie aangesloten. Ik heb mijn laptop aangeschoten via HDMI, maar helaas krijg ik dan geen beeldscherm op de Bravia. Bij mij thuis op mijn Samsung-TV ging het direct goed. Helaas begint mijn laptop bij 1080p te stotteren, omdat ik slechts een GeForce 9200 Mobile heb, dus zou ik het dan toch bij 720p moeten houden.

Moet alleen nog erachter zien te komen hoe ik HDMI werkend krijg. De laatste NVIDIA software is gewoon geinstalleerd en de Sony TV wordt perfect herkend. Het scherm blijft alleen zwart. Initieel zag ik wel wat kleuren en soms het beeldscherm bij verbinden, maar dat werd later een zwart scherm. Bij opnieuw verbinden op ander HDMI-kanaal blijft het beeldscherm ook gewoon zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Heb gisteren xbox arcade binnengekregen. Echt superscherp op 1080p.
Ik had er gelijk een hdmi kabel bij genomen maar die koste wel 22 euro.
Nu had ik vanmorgen gezien dat er bij de Action hdmi kabels liggen voor 4 euro!
Ben ik nu bekocht of is er daadwerkelijk verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artwido schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 21:34:
Heb gisteren xbox arcade binnengekregen. Echt superscherp op 1080p.
Ik had er gelijk een hdmi kabel bij genomen maar die koste wel 22 euro.
Nu had ik vanmorgen gezien dat er bij de Action hdmi kabels liggen voor 4 euro!
Ben ik nu bekocht of is er daadwerkelijk verschil?
Deze vraag is echt volgens mij al minimaal 1000 keer langs geweest. Toch nog een keer special voor jou, bij korte lengte's (10m<) maakt het niks uit dus gewoon de goedkoopste nemen die je ziet. Misschien kan je hem nog terug brengen. Het enige verschil kan je kwaliteit van de connectors zijn, maar zolang jij hem geen 20 keer per dag er in en uit doet zal het plastic niet gaan scheuren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De JVC homecinema set verbonden via scart kabel schakelt automatisch wel naar het juiste kanaal wanneer ik deze inschakel.

Iemand weet of dit ook mogelijk is met de xbox?

Alvast bedankt voor reactie!

_/-\o_
Dit heet HDMI auto-source selection of HDMI auto switching (er zijn ook nog wat andere gelijksoortige termen). Lijkt me sterk dat de nieuwste Sony tv's dat niet zouden hebben. Dit kun je volgens mij niet instellen maar is gewoon aanwezig (of niet).

Scart heeft inderdaad altijd auto-switching. Een oorzaak kan de bron zijn (Xbox) die niet CEC (Consumer Electronics Control), een van de optionele (dus niet verplichte) specs van HDMI, ondersteunt.

Probeer het eens met een ander HDMI apparaat op dezelfde HDMI ingang en met dezelfde kabel. Werkt ook dat niet dan andere kabel proberen. Maar er is dus een kans dat het aan de Xbox ligt.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2010 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik heb idd hetzelfde. Toen ik de eerste week nog het ziggo kastje gebruikte werd wel automatisch geschakeld naar het apparaat dat ik aanzette maar sinds ik de ci-module gebruik moet ik handmatig overschakelen.
Ik heb 2 hdmi apparaten aangesloten. (mediaspeler en xbox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Wie heeft er van jullie een Sony 46HX900 of Sony 40LX900 staan? Ik heb namelijk eerst de Sony 40LX900 gehad maar ingeruild voor de Sony 46HX900 i.v.m. een krakend geluid wat de LX900 maakte? Hebben meer mensen daar last van (gehad)? Zijn er ook mensen die last hebben van een krakend geluid bij de 46HX900?

Overigens voor iedereen die het wil weten: de HX900 is echt een klasse beter dan de LX900. Qua beeldkwaliteit, geluid en 3D. De LX900 heeft meer optie's maar de HX900 is echt beter! Beide hebben wel een schitterend design voor in de huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
ik heb gisteren de nx710 40" gekocht bij de saturn in Tilburg.. 2000 euro voor:

- NX710 40"
- actieve voet
- 3d setje
- CI+ module
- ps3 + 5 games via een coupon

De sony verkoper was niet zeker of de Ziggo smart card zou werken in de module, maar dat blijkt gelukkig geen probleem te zijn.
ik vind hem zelf te mooi voor woorden.. binnenkort even een reviewtje.

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenpeerbolte.nl/temp/nx710thumb.JPG

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Gaat zo dicht bij de radiator geen probleem worden?
Pagina: 1 ... 28 ... 42 Laatste