Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Sanction schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 14:09:
Gaat zo dicht bij de radiator geen probleem worden?
Dat vroeg ik mij ook al af, tenzij deze verwarming uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supermm958 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 14:26:
[...]

Dat vroeg ik mij ook al af, tenzij deze verwarming uit staat.
Hoezo zou dat een probleem moeten vormen, misschien als die radiator 75 graden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 14:29:
[...]

Hoezo zou dat een probleem moeten vormen, misschien als die radiator 75 graden wordt.
Omdat Sony z'n tv's zo ontwerpt dat ze hun warmte kwijt kunnen tot een bepaalde temperatuur, niet de 50-60 graden die de radiator kan worden direct achter de TV, waardoor de warmte niet weg wil, maar eerder toegevoegd wordt ;)

Edit: Er staat ook wat in de handleiding hierover, dat je hem niet mag plaatsen op een warme of juist heel koude plek, niet in direct zonlicht, enzovoorts omdat hij anders kapot gaat, blabla...

[ Voor 18% gewijzigd door Grrrrrene op 03-10-2010 15:35 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-10 07:47
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 11:44:
Beste mensen,

Wie heeft er van jullie een Sony 46HX900 of Sony 40LX900 staan? Ik heb namelijk eerst de Sony 40LX900 gehad maar ingeruild voor de Sony 46HX900 i.v.m. een krakend geluid wat de LX900 maakte? Hebben meer mensen daar last van (gehad)? Zijn er ook mensen die last hebben van een krakend geluid bij de 46HX900?

Overigens voor iedereen die het wil weten: de HX900 is echt een klasse beter dan de LX900. Qua beeldkwaliteit, geluid en 3D. De LX900 heeft meer optie's maar de HX900 is echt beter! Beide hebben wel een schitterend design voor in de huiskamer.
En waar heb je die 46HX900 gehaald? Voorraad model of besteld?

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
de radiater staat vrijwel nooit aan.. ik moet zeggen dat de tv zelf inderdaad aardig wat warmte uitstoot.. dus dan kan de verwarming daar ook wat lager ;-)

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 14:26
Afgelopen zaterdag in Amsterdam bij de mediamarkt de 46hx900 in het echt bewonderd met een 3d demofilm. Wat een fantastisch beeld geeft die televisie. Ik vond de 3d ervaring rustiger ten opzichte van de samsung 46c8700. Ook de brillen vind ik beter zitten dan die van samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erik-1980 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 20:05:
Afgelopen zaterdag in Amsterdam bij de mediamarkt de 46hx900 in het echt bewonderd met een 3d demofilm. Wat een fantastisch beeld geeft die televisie. Ik vond de 3d ervaring rustiger ten opzichte van de samsung 46c8700. Ook de brillen vind ik beter zitten dan die van samsung.
Ik zou nu geen tv kopen voor 3D. A. vanwege gebrek aan content en B. de brillen. Universele (passieve) brillen zijn in aantocht en zelfs tv's zonder brillen zullen over een paar jaar wel leverbaar zijn. Uiteraard kun je een 3D tv ook kopen voor de goede weergave van 2D of de mooie bezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik denk erover om een 32EX500 te kopen, maar een ding blijft wat onduidelijkheid voor me, wat iemand hier wellicht gewoon weet.
Ik vond MotionFlow 100Hz echt verschil maken met 50Hz: veel rustiger beeld; maar ik lees her en der dat dit niet samengaat met een VGA ingang, terwijl ik juist dat waarschijnlijk veel zal gebruiken. Klopt dat, of zit er toch een processing filter op zodat de beelden niet uitgesmeerd lijken. Of moet je dan de composite ingang nemen om toch 100Hz te krijgen?
Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
Joenes schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 12:16:
ik heb gisteren de nx710 40" gekocht bij de saturn in Tilburg.. 2000 euro voor:

- NX710 40"
- actieve voet
- 3d setje
- CI+ module
- ps3 + 5 games via een coupon

De sony verkoper was niet zeker of de Ziggo smart card zou werken in de module, maar dat blijkt gelukkig geen probleem te zijn.
ik vind hem zelf te mooi voor woorden.. binnenkort even een reviewtje.
Dan heb ik je daar gezien hehe. Ik vond die Sony verkoper wel een amateur met het aan de praat krijgen van die actieve voet moet ik zeggen :9 Stond er nu iets verkeerd in het systeem waardoor je hem voor deze prijs mee kreeg of wat was dat nou?
banaan-X schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:24:
Ik denk erover om een 32EX500 te kopen, maar een ding blijft wat onduidelijkheid voor me, wat iemand hier wellicht gewoon weet.
Ik vond MotionFlow 100Hz echt verschil maken met 50Hz: veel rustiger beeld; maar ik lees her en der dat dit niet samengaat met een VGA ingang, terwijl ik juist dat waarschijnlijk veel zal gebruiken. Klopt dat, of zit er toch een processing filter op zodat de beelden niet uitgesmeerd lijken. Of moet je dan de composite ingang nemen om toch 100Hz te krijgen?
Iemand ervaring hiermee?
Ik zit ook aan deze (tijdelijke woonkamer) TV te denken (daarna slaapkamer). Maar ik vind de rand rondom zo enorm groot. De EX711 met de smallere rand rondom en de zwarte onderzijde vind ik een stuk mooier. Toch vind ik 32" wel aan de kleine kant (wellicht niet voor op de slaapkamer maar goed) dus zat ik aan een 37" te denken, maar daar is de EX711 weer niet in verkrijgbaar..

[ Voor 41% gewijzigd door Joster op 04-10-2010 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 20:58:
[...]

Ik zou nu geen tv kopen voor 3D. A. vanwege gebrek aan content en B. de brillen. Universele (passieve) brillen zijn in aantocht en zelfs tv's zonder brillen zullen over een paar jaar wel leverbaar zijn. Uiteraard kun je een 3D tv ook kopen voor de goede weergave van 2D of de mooie bezel.
Rationeel gezien heb je helemaal gelijk. Ik weet het......

Maar als je eenmaal 3d hebt gezien dan wil je het gewoon hebben (althans, ik wel). Tevens heb ik een ps3 en komen er diverse 3d games uit. Indien er over een paar jaar tv's te koop zijn welke 3d kunnen afspelen zonder bril dan koop ik wel een nieuwe.......
Dan heb ik tot die tijd kunnen genieten van 3d met een brilletje. En ja, het ziet er inderdaad een beetje raar uit...... 8)

PS: weet iemand of de sony hx900 een "nu en straks" optie heeft? Hiermee bedoel ik dat als je zapt van de ene naar de andere zender dat je dan kort bovenin ziet wat er op tv is en wat erna op tv komt op die zender?

[ Voor 11% gewijzigd door Erik-1980 op 04-10-2010 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 20:58:
[...]

Opzich mee eens, maar 3D zonder bril is nog lang niet klaar om op de markt te komen hoor :) Dat werkt alleen als je er recht voor zit, dus niet zo sociaal als je met vrienden tv wil kijken of als je een vriendin of gezin hebt. Dat wordt (voorspel ik vast) net zo'n verhaal als OLED en SED. Volgens oude nieuwsberichten zou dat er al jaren moeten zijn, maar de praktijk is anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 23:53:
[...]

Dit heet HDMI auto-source selection of HDMI auto switching (er zijn ook nog wat andere gelijksoortige termen). Lijkt me sterk dat de nieuwste Sony tv's dat niet zouden hebben. Dit kun je volgens mij niet instellen maar is gewoon aanwezig (of niet).

Scart heeft inderdaad altijd auto-switching. Een oorzaak kan de bron zijn (Xbox) die niet CEC (Consumer Electronics Control), een van de optionele (dus niet verplichte) specs van HDMI, ondersteunt.

Probeer het eens met een ander HDMI apparaat op dezelfde HDMI ingang en met dezelfde kabel. Werkt ook dat niet dan andere kabel proberen. Maar er is dus een kans dat het aan de Xbox ligt.
Bedankt voor je reactie ik denk toch dat ik hier niet echt mee verder ga komen.

De bron is namelijk onveranderd en hetzelfde als voorheen op de oude LCD daarnaast is de kabel ook niet veranderd (nog steeds dezelfde HDMI kabel), lijkt me daarom ook niet dat dit aan de xbox ligt maar eerder een gebreke van de televisie? Dacht net als jij namelijk dat de nieuwste sony tv's hier wel aan zouden voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 23:53:
[...]

Dit heet HDMI auto-source selection of HDMI auto switching (er zijn ook nog wat andere gelijksoortige termen). Lijkt me sterk dat de nieuwste Sony tv's dat niet zouden hebben. Dit kun je volgens mij niet instellen maar is gewoon aanwezig (of niet).
...wellicht zit ik er dik naast hoor (beetje klepel en klok verhaal), maar moet je daar niet HDMI 1.3 voor hebben voor deze functie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 13:09:
[...]

...wellicht zit ik er dik naast hoor (beetje klepel en klok verhaal), maar moet je daar niet HDMI 1.3 voor hebben voor deze functie ?
Je zou best gelijk kunnen hebben maar dat zou dus betekenen dat mijn oude Hitachi LCD televisie wel beschikt over HDMI 1.3 porten en mijn gloednieuwe Sony 40EX500 niet. Kan het me haast niet voorstellen maar wie weet :)

Misschien nog een andere stomme vraag maar het lijkt dat de TV alleen op standby kan en dat de stroom er niet helemaal af kan? lijkt iig geen knop voor op de televisie te zitten hiervoor. Of is hier een andere truc wellicht voor?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:26:
[...]

Je zou best gelijk kunnen hebben maar dat zou dus betekenen dat mijn oude Hitachi LCD televisie wel beschikt over HDMI 1.3 porten en mijn gloednieuwe Sony 40EX500 niet. Kan het me haast niet voorstellen maar wie weet :)

Misschien nog een andere stomme vraag maar het lijkt dat de TV alleen op standby kan en dat de stroom er niet helemaal af kan? lijkt iig geen knop voor op de televisie te zitten hiervoor. Of is hier een andere truc wellicht voor?
HDMI 1.3 dacht ik eerst ook aan maar dat leek me nader inzien juist weer niet waarschijnlijk gezien veel oudere tv's dit (auto switching) al hebben en belangrijker: HDMI 1.3 deze funtionaliteit niet toevoegt t.o.v. 1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@johoo

Ik heb de 46HX900 moeten bestellen bij It's. Dat duurt wel even (ongeveer 3,5 week) maar dan heb je ook wat.
Prachtig toestel. Ik durft rustig te zeggen: het beste 3D (en misschien wel 2D) toestel tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Erik-1980 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 20:05:
Bij welke MM in Amsterdam was dat ?
Weet je ook de prijs die ze er daarvoor vroegen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Laatst online: 26-07 21:40
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:18:
@johoo

Ik heb de 46HX900 moeten bestellen bij It's. Dat duurt wel even (ongeveer 3,5 week) maar dan heb je ook wat.
Prachtig toestel. Ik durft rustig te zeggen: het beste 3D (en misschien wel 2D) toestel tot nu toe!
Heb je nog kunnen onderhandelen over de prijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Bijna een half jaar geleden een 40EX700 aangeschaft, zeer tevreden mee. Maar helaas sinds een maandje af en toe zwart beeld, vooral 's avonds als de tv al een tijdje aan staat. Het is echt nog geen seconde, als of je aan het zappen bent en dan boven in het beeld het programma/zender/titel ziet.

Wat hangt eraan:
-Blu-ray speler met hdmi en optisch naar de reciever
-Wii met scart op de tv
-Vanaf tv optisch naar de reciever
-Bekabeld aangesloten op netwerk
-Neotion CI+ cam module voor Ziggo ipv decoder

Wat heb ik gedaan:
Op het tv kastje stond een weerstation met draadloos zender, deze heb ik weggehaald, maar mocht niet baten (je weet maar nooit).
De coax kabel vervangen door één met afscherming bij de "goud" vergulde stekkers.
Geen mobiele telefoons op het tv kastje.

Helaas is het problem nog niet verholpen, maar misschien is er iemand met het zelfde probleem of heeft er iemand andere ideen.

Alvast Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:18:
@johoo

Ik ben zelf ook echt ontzettend blij met mijn 52hx900, het heeft mij ook echt heel lang geduurt voor ik hem kreeg maar t is echt zon prachtig mooi ding! En whipeout HD 3D is echt tof!

PS, leuk trucje voor iedereen die een ps3 heeft, en dus daarom geen ps3 koos bij de sony actie:
Je kan wel gratis de ps3 3d games downloaden! Ga naar sony.nl/3dgames en je krijgt zo een code voor de games!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
jobr schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:08:
[...]

Bij welke MM in Amsterdam was dat ?
Weet je ook de prijs die ze er daarvoor vroegen ?
MM Arena. Prijs 2.799 alleen ik heb verder niet gevraagd wat er mogelijk was.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:41:
Beste Tweakers,

Bijna een half jaar geleden een 40EX700 aangeschaft, zeer tevreden mee. Maar helaas sinds een maandje af en toe zwart beeld, vooral 's avonds als de tv al een tijdje aan staat. Het is echt nog geen seconde, als of je aan het zappen bent en dan boven in het beeld het programma/zender/titel ziet.

[knip]

Helaas is het problem nog niet verholpen...
Heb je dat probleem alleen met TV-kijken? Het kan nml ook je Neotion cam-module zijn die niet goed contact maakt of niet goed functioneert :)

[ Voor 32% gewijzigd door Grrrrrene op 04-10-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik ben dus ook opzoek naar een nieuwe TV, maar door de hoeveelheid verschillende serie's zie ik door de bomen het bos niet meer. M'n budget is maximaal € 1000,-

Must have:
Full HD
Ci+ 'Ziggo'
Max 40Inch

Kan iemand mij hierbij helpen!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 16:29
Ronneuh schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:12:
Ik ben dus ook opzoek naar een nieuwe TV, maar door de hoeveelheid verschillende serie's zie ik door de bomen het bos niet meer. M'n budget is maximaal € 1000,-

Must have:
Full HD
Ci+ 'Ziggo'
Max 40Inch

Sony KDL40EX500 is een leuke tv voor een mooie prijs!

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr7Br
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:35
Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 10:08:
[...]

Sorry dat ik er nu pas op terug kom, maar heb het de afgelopen dagen een beetje druk gehad.
In ieder geval.
Monteur is langsgeweest en heeft een nieuw paneel geplaatst. Ten eerste verbaasde het me hoe makkelijk het allemaal uit elkaar te halen is. Paar schroefjes losdraaien. & hoe weinig electronica er daadwerkelijk in zit. Een paneel en 2 moederbord achtige plaatjes (Ben niet zo technisch voor de juiste benaming). Laat staan een OLED scherm van 20mm dik.
Binnen 10 min was hij klaar. Verder had hij niet zoveel te melden behalve dat er bij "de thuisservice" allemaal technische dudes zitten die dag in dag uit alleen maar klachtmailtjes lezen en aan de hand daarvan bepalen of er reparatie/vervanging nodig is. Als het een BEKEND probleem is dan sturen dus niet eens een monteur langs, maar worden vervangingsonderdelen direct besteld.
In dit geval (paarse vlakken) was het bekend, maar niet veel voorkomend mankement.

Misschien help ik je niet al te veel hiermee, maar ipv het er maar bij te laten kan je beter nu actie ondernemen en niet nog een jaar wachten totdat de garantie voorbij is en het probleem erger word.
Heb net ook mijn tv terug van herstelling. Nog geen paarse vlekken gezien.

Merci in elk geval om je ervaringen te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:19
Aargh, eindelijk zover om een nieuwe tv te kopen, waarschijnlijk dus de EX710 serie, maar deze valt al meteen af door de aansluitingen aan de verkeerde zijkant, waardoor al die lelijke kabels in het zicht zitten. Welke idioot bedenkt er nu ook een tv met 2 hdmi poorten aan de zijkant :S

De Samsungs vallen af vanwege absurd hoge input lag... dus het lijkt erop dat ik voorlopig nog met een 4 jaar oude HD Ready tv verder moet. Zucht.

[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 05-10-2010 09:09 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:34
Ronneuh schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:12:

Must have:
Full HD
Ci+ 'Ziggo'
Max 40Inch

40EX710 of 40EX711. Gebruik ik nu sinds een paar week met veel plezier. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BeZaX schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:13:
[...]

Klopt het dus dat de zij aansluitingen aan de linkerkant zitten (als je ervoor staat)?

En noe zit het met de input lag op deze tv? edit: Lees net op avforums dat mensen hebben getest en er een input lag van ca. 70ms is. Alweer een tv die afvalt dus. Maken ze tegenwoordig eigenlijk nog wel fatsoenlijke tv's, bij wat voor merk dan ook?

[ Voor 34% gewijzigd door Phusebox op 05-10-2010 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
[quote]Joster schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 07:42:
[...]

Dan heb ik je daar gezien hehe. Ik vond die Sony verkoper wel een amateur met het aan de praat krijgen van die actieve voet moet ik zeggen :9 Stond er nu iets verkeerd in het systeem waardoor je hem voor deze prijs mee kreeg of wat was dat nou?

[...]

haha grappig. Was inderdaad wat gekloot met die voet, iets met een HDMI splitter volgens hem. Thuis heb ik er iig geen problemen mee. De verkoper van de mediamarkt beweerde dat de prijs in het systeem voor de tv met voet voor de prijs zonder voet stond. Achteraf vraag ik me af of dat niet gewoon een verkooppraatje was.

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:55:
[...]

Heb je dat probleem alleen met TV-kijken? Het kan nml ook je Neotion cam-module zijn die niet goed contact maakt of niet goed functioneert :)
Ja dat klopt, alleen met tv kijken. Het gekke is dat ik de module al langer heb en dat het probleem pas veel later is ontstaan.

Misschien is ie wel defect.

Bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Ben nog steeds erg happy met mijn NX710 en wil graag een volgende stap maken naar 3d!

Weet iemand een methode om 3d content vanaf een (USB)(NAS) disk te spelen? PS3? Sony blueray speler +disk??
Misschien verkeerd topic hiervoor maar als iemand mij op weg wil helpen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Was vanmiddag bij RAF - wilde ze nog een kans geven, kom er per slot van rekening al 25 jaar - maar de verkoper maakte er zo'n ingewikkeld verhaal van: NX800 bestaat niet met audiopoot, maar wel met 3D, de poot is er wel voor de LX900, etc. Tien minuten later weer andersom, rommelen met oude foldertjes en internet, etc.

Snap er he-le-maal niets meer van nu met betrekking tot de serieaanduidingingen (vooral NX, HX, etc.) . Vertelde dat ik het liefts de NX81(0)f in 55" wilde hebben, mét die poot maar dat scheen weer onmogelijk te zijn terwijl hij wel bij de BCC op de site staat.

Dacht dat ik eindelijk een goed gefundeerde keuze had gemaakt, ben ik nu weer helemaal confuus. :'(

Zaterdag toch maar naar voormaalig Polectro.

Maar goed, dit is engszins offtopic geloof ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jobr en Ronny1989

@ jobr: Ik heb nog kunnen onderhandelen over de prijs. De adviesprijs is € 2799,95
Ik heb hem kunnen krijgen voor € 2550,-

@Ronny1989: inderdaad een pracht toestel! Echt een absolute aanrader voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:34
Phusebox schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:28:
[...]

Klopt het dus dat de zij aansluitingen aan de linkerkant zitten (als je ervoor staat)?

En noe zit het met de input lag op deze tv? edit: Lees net op avforums dat mensen hebben getest en er een input lag van ca. 70ms is. Alweer een tv die afvalt dus. Maken ze tegenwoordig eigenlijk nog wel fatsoenlijke tv's, bij wat voor merk dan ook?
Klopt dat er twee aansluitingen aan de linkerkant zitten. Met onze opstelling kijken wij niet tegen de linkerkant van de TV aan, maar als je de HDMI kabels goed plaatst en een beetje buigt dan steken ze sowieso niet uit. Probeer het anders eens in de winkel. ;)

Input lag durf ik nog niks concreets over te zeggen. Nog te weinig achter de PS3 gezeten. Bij Mafia 2 had ik in ieder geval nergens last van. Binnenkort maar eens Tekken er in gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BeZaX schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 17:05:
[...]

Klopt dat er twee aansluitingen aan de linkerkant zitten. Met onze opstelling kijken wij niet tegen de linkerkant van de TV aan, maar als je de HDMI kabels goed plaatst en een beetje buigt dan steken ze sowieso niet uit. Probeer het anders eens in de winkel. ;)

Input lag durf ik nog niks concreets over te zeggen. Nog te weinig achter de PS3 gezeten. Bij Mafia 2 had ik in ieder geval nergens last van. Binnenkort maar eens Tekken er in gooien.
Beste even laptop aansluiten en dan het bekende progje draaien, foto's maken en je weet de input lag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 16:10
TV (40HX800) staat nu een week.
Was net even 3D motorstorm aan het spelen op de PS3, zet de game uit en zie ineens een witte vlek links bovenin en rechtsonderin het scherm. Clouding? Is dat normaal of word ik nu al geconfronteerd met een slechtwerkend toestel? Moet ik terug naar de winkel? Of heb ik dit maar te accepteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Niet online
BeZaX schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:13:
Ik vroeg me zo af, wat is het verschil tussen de 40EX700/10/11 ?
op de release date na dan. ;)

Edit: Gevonden, EX711 is Zilver en de EX710 is Zwart.

[ Voor 14% gewijzigd door R2-D2 op 05-10-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 16:29
Ronneuh schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 20:35:
[...]

Ik vroeg me zo af, wat is het verschil tussen de 40EX700/10/11 ?
op de release date na dan. ;)

Edit: Gevonden, EX711 is Zilver en de EX710 is Zwart.
Andersom zul je bedoelen ;) Panel is ook verschillend!

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Schizo007nl schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:06:
[...]

Andersom zul je bedoelen ;) Panel is ook verschillend!
Panel van de 700 (sharp u2va) is anders dan die van 710 en 711 ja, die laatste twee hebben wel hetzelfde panel (samsung spva).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:44
Joenes schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 12:16:
ik heb gisteren de nx710 40" gekocht bij de saturn in Tilburg.. 2000 euro voor:
- NX710 40"
- actieve voet
- 3d setje
- CI+ module
- ps3 + 5 games via een coupon
[afbeelding]
Hey, da's precies de set die ik ook wil! :P

Maar hoe heb je dit voor elkaar gekregen, voor deze spulletjes worden toch vaste prijzen gerekend ("contract tv" of zo iets) en mag de winkel niet zelf een prijs bepalen? De 40" NX710 is overal €1799, de 3D set €199. Dan zit je al op de €2000,-. ps3 krijg je dan gratis, maar ik kan nergens vinden wat de actieve voet moet kosten. Die heb jij samen met de CI+ module gratis gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-07 11:41

Spb

Actieve voet kost 300 euro. Ja, het is een premium / contract tv, maar nee, dat wil schijnbaar niet zeggen dat er niet te onderhandelen valt, hoewel bijna 400 euro korting op die NX710 bij Saturn wel heel erg veel is...

Ik heb de 55NX810 met voet, en incl. 3D pakket + hdmi kabel, waar ik een kleine 300 euro van de totaalprijs vanaf heb weten te krijgen. Korting van 6 tot 8 % lijken dus best mogelijk.

Waarbij wel moet worden vermeld dat het nog amper mogelijk is om de 3D mogelijkheden van de TV te bekijken: er is zo goed als geen content, en de omzetting van 2D naar 3D is niet indrukwekkend. Dat 3D pakket moet je dus nu nog vooral zien als het ticket naar een gratis Playstation of 3D Blu-ray speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kr7Br schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 07:30:
[...]

Heb net ook mijn tv terug van herstelling. Nog geen paarse vlekken gezien.

Merci in elk geval om je ervaringen te delen.
Geen probleem, but the story continues

heb net mn 46ex500 opnieuw ter reparatie aangeboden. Het paneel dat ze hadden geplaatst zat vol met witte vlekken (clouding).Elke lcd heeft t in zekere mate maar dit sloeg nergens op. Zag het gewoon in de "zwarte" balken tijdens het film kijken.
Monteur was al langs geweest om wat instellingen te veranderen die de clouding verminderde, maar t zorgde er voor dat mn kleur instellingen "all over the place" waren.
Dus krijg weer een nieuw paneel geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje tussen:
Schijnbaar is het al vaker besproken, maar ik zit dus te kijken naar een tv (voornamelijk games / films full hd). Nu zag ik de KDL-32EX500 bijvoorbeeld. Wat er als mooiste uitkwam ls Sony tv voor mijn budget. Deze TV komt overal vrij hoog uit de cijfers. Nu hoor ik dat de EX500 alleen last heeft van input lag. Is dit gewoon makkelijk op te lossen door game mode? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:26:
Even een vraagje tussen:
Schijnbaar is het al vaker besproken, maar ik zit dus te kijken naar een tv (voornamelijk games / films full hd). Nu zag ik de KDL-32EX500 bijvoorbeeld. Wat er als mooiste uitkwam ls Sony tv voor mijn budget. Deze TV komt overal vrij hoog uit de cijfers. Nu hoor ik dat de EX500 alleen last heeft van input lag. Is dit gewoon makkelijk op te lossen door game mode? Alvast bedankt!
Je houdt altijd ca 38-40ms input lag. Maar lees ook eens verder over backlight bleeding en panel lottery. Voor mij redenen om alle sony's links te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Niet online
Wat is dan wel een goed merk, type tv volgens jou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:36:
[...]

Je houdt altijd ca 38-40ms input lag. Maar lees ook eens verder over backlight bleeding en panel lottery. Voor mij redenen om alle sony's links te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 18:45
In juli is er een nieuw paneel in mijn 40NX700 gegaan. Schaduwvlekken waren daar mee weg, maar sinds een maand wordt het gekraak weer steeds erger. Contact opgenomen met Sony en ze gaan nog 1x proberen er een nieuw paneel in te zetten, maar die worden nog geproduceerd. Wordt binnen een maand gecontact.
Ben benieuwd wat voor paneel dat wordt dan??..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Pingu007 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 08:52:
In juli is er een nieuw paneel in mijn 40NX700 gegaan. Schaduwvlekken waren daar mee weg, maar sinds een maand wordt het gekraak weer steeds erger. Contact opgenomen met Sony en ze gaan nog 1x proberen er een nieuw paneel in te zetten, maar die worden nog geproduceerd. Wordt binnen een maand gecontact.
Ben benieuwd wat voor paneel dat wordt dan??..
Wordt heel toevallig net gebeld door de reparatieservice. Ze wilden de gegevens hebben van de winkel waar ik hem gekocht heb om te kijken of een creditering of een omruil mogelijk is, de produktie duurt te lang blijkbaar Daar moet het een NL model voor zijn begreep ik. Ben benieuwd of dat zo is bij plattetvdiscounter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Pingu007 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:08:
[...]

Wordt heel toevallig net gebeld door de reparatieservice. Ze wilden de gegevens hebben van de winkel waar ik hem gekocht heb om te kijken of een creditering of een omruil mogelijk is, de produktie duurt te lang blijkbaar Daar moet het een NL model voor zijn begreep ik. Ben benieuwd of dat zo is bij plattetvdiscounter...
Lijkt me toch ook onzin, jij koopt bij een Nederlandse winkel, of dat nu een NL tv is of niet, Sony moet gewoon garantie verlenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:16
Sony moet helemaal niks, de winkelier is verplicht jou garantie te verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Raymond schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:22:
Mwah, volgens mij zit er toch altijd een garantieformulier bij je tv van Sony, en niet van de winkelier. Als het zo is dat Sony dit niet regelt, dan is dat nog een reden om nooit meer een Sony te kopen.

Samsung en Sharp (de twee waarvan ik het toevallig weet) komen gewoon met een monteur aan huis, daar zit geen winkel tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Garantie en reparatie is verlopen via Sony. Cashback wil ik eigenlijk niet, want ik wil een witte tv en dit is ongveer de enige 'normale' witte... Sony stopt er maar gewoon een NX710 paneel in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:22:
...inderdaad. Hoewel op de achtergrond die garantie door Sony gegeven wordt (fabrieksgarantie), dien je daar als koper geen last van de te hebben als dit niet zo soepel verloopt. Dat is het probleem van de winkelier met zijn leverancier. Als klant mag je nooit verwezen worden naar de leverancier om daar het probleem op te lossen. Je hebt namelijk als klant ook recht op wettelijke garantie, welke mede wordt bepaald door de levensduur van een apparaat (daarom is bijkopen van garantie ook in de meeste gevallen totale geldverspilling).

Al deze zaken (en meer) zijn terug te vinden op www.consuwijzer.nl
Info die bij veel conusmenten helaas niet bekend is, en (nog kwalijker) door winkels niet wordt gegeven (...of vaak moeilijk doen als je hier als consument mee op de toonbank slaat..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:38:
[...]

Mwah, volgens mij zit er toch altijd een garantieformulier bij je tv van Sony, en niet van de winkelier. Als het zo is dat Sony dit niet regelt, dan is dat nog een reden om nooit meer een Sony te kopen.

Samsung en Sharp (de twee waarvan ik het toevallig weet) komen gewoon met een monteur aan huis, daar zit geen winkel tussen.
Wat mij is verteld verschaft de MM je een half jaar garantie en daarna 2 jaar fabrieksgaranti van sony. Sony heeft ook gewoon een thuisservice, waarbij de monteur aan huis langskomt. IS gewoon te vinden op de Sony site. Daar heb ik helaas al meerder keren gebruik van moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:54:
[...]

Wat mij is verteld verschaft de MM je een half jaar garantie en daarna 2 jaar fabrieksgaranti van sony. Sony heeft ook gewoon een thuisservice, waarbij de monteur aan huis langskomt. IS gewoon te vinden op de Sony site. Daar heb ik helaas al meerder keren gebruik van moeten maken.
Ok, ja leek mij ook al logisch maar goed. Voor mij wordt het definitief geen Sony, lees te veel over problemen met de 700 serie, en dat is de enige die ik mooi vind (de opvolger 711 dan in ieder geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
Stiggy schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:22:
[...]

Hey, da's precies de set die ik ook wil! :P

Maar hoe heb je dit voor elkaar gekregen, voor deze spulletjes worden toch vaste prijzen gerekend ("contract tv" of zo iets) en mag de winkel niet zelf een prijs bepalen? De 40" NX710 is overal €1799, de 3D set €199. Dan zit je al op de €2000,-. ps3 krijg je dan gratis, maar ik kan nergens vinden wat de actieve voet moet kosten. Die heb jij samen met de CI+ module gratis gekregen?
Ja het blijkt dus echt een foutje te zijn geweest van Saturn. De tv met voet stond daar in het systeem voor 1800 ipv 2100 euro, omdat iemand dacht dat het om de tv ging zonder voet. (40NX71F (=met voet) tegen 40NX71 (zonder voet) foutje is snel gemaakt. Dus in principe heb ik "per ongeluk" de voet er gratis bij gekregen.

Omdat ik de 3d set en de CI+ module erbij nam had ik met de saturn medewerker al een deal voor 2000 euro. Toen ze erachter kwamen dat het verkeerd in het systeem stond, konden ze niet meer terug.

gelukje voor mij ;)

-edit-

overigens moet ik zeggen dat die voet wel een must is, het geluid zonder voet vind ik bijzonder slecht..

[ Voor 5% gewijzigd door Joenes op 07-10-2010 16:50 ]

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony gebeld laatst over het automatische hdmi-switchen wat op deze bravia's niet werkt en alle voorgaande series wel. Ze hadden toen geen antwoord. Net werd ik terug gebeld, dat het gewoon niet kon. Wel met bravia sync apparaten maar anders gewoon pech.

Waarom t dan wel kon op een z4500 hadden ze geen antwoord op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:16

DDX

@Pingu007; maar ze willen jou dus nu gewoon geld terug aan aanbieden ?

Ik heb hier ook een NX7 40" staan (zwart) die ik nog moet aanmelden voor garantie ivm vlekken in beeld.
TV bevalt behalve vlekken (naja vooral 1 vlek) perfect, heb dus weinig zin in geld terug en dan wat... (weer een nx7 kopen en dan zelfde probleem hebben?)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Zat net te kijken op redcoon voor de sony ex serie.
http://www.redcoon.nl/ind...ailable&brand=4&price=all

Nu zie ik daar staan 46ex700, 46ex710 en 46ex715. Behalve de prijs en het uiterlijk een beetje zie ik niet heel veel verschillen tussen die 3.
Verder kan ik over de ex710 hier nog wat vinden maar de ex715 wordt niet genoemd.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
You lucky bastard! :o
Ik wou morgen al een ritje naar Tilburg doen om te kijken of ik die handel ook voor 2000 euro meekreeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie of er ook een topic bestaat over de Sony actie, waarbij je een gratis playstation 3 krijgt bij aankoop van een Sony 3D televisie.

Ik heb ongeveer 2 1/2 week geleden mijn coupon opgestuurd maar nog niks ontvangen.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-07 13:49
Ik heb gisteren een Sony Bravia KDL-37EX500 gekocht met een draadloze internet adapter (UWA-BR100). Ook heb ik PC to TV software op m'n pc (Windows 7) geinstalleerd, alleen ik zie geen MKV (1080p) files verschijnen op de tv. Is er een manier om dat werkend te krijgen? Ik heb geen PS3 of Bluray speler op de tv aangesloten. Kan ik die MKV bestanden bijvoorbeeld op een externe HDD zetten en dan via USB afspelen op de tv?

Kratradio: Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers // TA2024 Versterker (Modded) // hKS // 12v Loodgelaccu // Loodacculader AL 600 // USB/SD Mp3 Player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BMW_M3 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 21:47:
Zat net te kijken op redcoon voor de sony ex serie.
http://www.redcoon.nl/ind...ailable&brand=4&price=all

Nu zie ik daar staan 46ex700, 46ex710 en 46ex715. Behalve de prijs en het uiterlijk een beetje zie ik niet heel veel verschillen tussen die 3.
Verder kan ik over de ex710 hier nog wat vinden maar de ex715 wordt niet genoemd.
Volgens mij is de 715 gewoon een Duits model ofzo. De 700 is een probleemserie, die moet je gewoon echt vermijden, wordt niet voor niks zo snel al vervangen door de 710.

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 08-10-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 19:46
Phusebox schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:46:
[...]

Volgens mij is de 715 gewoon een Duits model ofzo. De 700 is een probleemserie, die moet je gewoon echt vermijden, wordt niet voor niks zo snel al vervangen door de 710.
Uhhh... Een te lage productie(capaciteit) van de Sharp panels is ineens geen goede reden meer? :?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
LB06 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:50:
[...]

Uhhh... Een te lage productie(capaciteit) van de Sharp panels is ineens geen goede reden meer? :?
Ja als je dat fabeltje wil geloven... Krakende toestellen, backlight bleeding, banding etc. Dan zou ik het ook houden op een tekort aan sharp displays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 19:08
Kijkende naar de spec verschillen tussen de 710 en de 715, is de 715 naast CI C(able) en T(errestial) ook compatible met S(atellite).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals hier eerder gezegd had ik problemen me de 40NX800 ( tikken/kraken en schaduwvorming )
Sony reparateur is langs geweest.Geen vervangingspanels meer beschikbaar.
Stelt voor om toestel te vervangen door de 40NX710 ( NX810 bestaat blijkbaar niet in 40 inch ),mits opleg van 300 euro.
Maar wat als NX710 in zefde bedje ziek is als NX700 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Wordt steeds gekker, je moet dus gaan betalen omdat ze een ouder type niet beschikbaar hebben ?

Moet ik zeker straks 600 euro bijbetalen omdat ze mij een nx710 willen geven als vervanging van m'n nx700 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door DDX op 08-10-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:06:
Zoals hier eerder gezegd had ik problemen me de 40NX800 ( tikken/kraken en schaduwvorming )
Sony reparateur is langs geweest.Geen vervangingspanels meer beschikbaar.
Stelt voor om toestel te vervangen door de 40NX710 ( NX810 bestaat blijkbaar niet in 40 inch ),mits opleg van 300 euro.
Maar wat als NX710 in zefde bedje ziek is als NX700 ?
Sony moet jouw een vervangend product bieden dat gelijkwaardig is, zeker binnen de eerste 2 jaar. DIk zou absoluut niet accepteren om bij te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:52
Sowiezo een stap terug van 200 naar 100hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Neefdave schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:19:
Sowiezo een stap terug van 200 naar 100hz.
Helemaal mooi idd dat je dan 300 euro mag betalen om weer stap terug te gaan.
Terwijl je bewust (flink) meer hebt betaald voor de nx800 tov de nx700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spb

Spb

Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:37:
Weten jullie of er ook een topic bestaat over de Sony actie, waarbij je een gratis playstation 3 krijgt bij aankoop van een Sony 3D televisie.

Ik heb ongeveer 2 1/2 week geleden mijn coupon opgestuurd maar nog niks ontvangen.

Gr.
Hier is nog geen topic over bij mijn weten. Ik heb de bon nog thuis liggen, maar zal hem binnenkort sturen; dan hoop ik meer te kunnen zeggen.

Wel heb ik ervaren rondom deze actie dat het verkrijgen van een code om de 3d spellen te downloaden (ik heb al een playstation) niet goed werkt. Als je een bravia 3d aanschaft dan is een belangrike tip om de TV direct via www.sony.nl/3dgames te registreren, en NIET via sony's normale site. Als je dat doet kom je namelijk niet meer door de validatie heen (product al geregistreerd). De call hierover staat al 2 weken uit bij Sony, maar is nog steeds niet opgepakt.

Tja, in het kader van het feit dat er toch al vrijwel niets op 3D beschikbaar is, is deze sony ps3 actie in het licht van jouw en mijn ervaringen tot nu toe niet een warm bad, meer een dooie mus.

Ik heb de nx810 niet gekocht omdat ik perse 3D wilde (het kwam toevallig zo uit), maar hoe meer ik de ontwikeklingen gadesla, hoe meer ik twijfel of 3D in zijn huidige vorm iets gaat worden. NU is het vooral marketing.

Weet iemand trouwens welke PS3 je gaat krijgen met deze actie (de 120 slim, de 160 slim of de 320 slim) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spb schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:53:
[...]

Hier is nog geen topic over bij mijn weten. Ik heb de bon nog thuis liggen, maar zal hem binnenkort sturen; dan hoop ik meer te kunnen zeggen.

Wel heb ik ervaren rondom deze actie dat het verkrijgen van een code om de 3d spellen te downloaden (ik heb al een playstation) niet goed werkt. Als je een bravia 3d aanschaft dan is een belangrike tip om de TV direct via www.sony.nl/3dgames te registreren, en NIET via sony's normale site. Als je dat doet kom je namelijk niet meer door de validatie heen (product al geregistreerd). De call hierover staat al 2 weken uit bij Sony, maar is nog steeds niet opgepakt.

Tja, in het kader van het feit dat er toch al vrijwel niets op 3D beschikbaar is, is deze sony ps3 actie in het licht van jouw en mijn ervaringen tot nu toe niet een warm bad, meer een dooie mus.

Ik heb de nx810 niet gekocht omdat ik perse 3D wilde (het kwam toevallig zo uit), maar hoe meer ik de ontwikeklingen gadesla, hoe meer ik twijfel of 3D in zijn huidige vorm iets gaat worden. NU is het vooral marketing.

Weet iemand trouwens welke PS3 je gaat krijgen met deze actie (de 120 slim, de 160 slim of de 320 slim) ?
Thanks voor je tips. Het blijft dus afwachten.

Ik heb geen idee welke playstation erbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldhhz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08-2022
Ik heb sinds vorige week de bon ingestuurd en ik had gisteren gebeld met ze en ze konden me nog niet vinden in het systeem volgende week weer bellen. Ze gaven aan dat het rond de 2weken zou duren. Ik heb copieen gemaakt dus als ze het volgende week niet hebben dan vraag ik wel of ik het kan door faxen.

Ik heb sinds een paar dagen het 3d demo kanaal (kanaal 15) bekeken bij Ziggo. als je in de ochtend kijkt dan is het de sbs6 zender. Je krijgt 2 beelden naast elkaar. Wat je alleen moet doen is bij options naar 3d gaan en dan 3d aanzetten. En dan 3d simulatie veranderen in naast elkaar en dan wordt het 1 beeld in 3d. maar als je om switcht naar de normale 2d sbs6 dan zie je hetzelfde programma. Ik ben benieuwd wanneer er echt native 3d programma's worden vertoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 14:36
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:53:
[...]

...inderdaad. Hoewel op de achtergrond die garantie door Sony gegeven wordt (fabrieksgarantie), dien je daar als koper geen last van de te hebben als dit niet zo soepel verloopt. Dat is het probleem van de winkelier met zijn leverancier. Als klant mag je nooit verwezen worden naar de leverancier om daar het probleem op te lossen. Je hebt namelijk als klant ook recht op wettelijke garantie, welke mede wordt bepaald door de levensduur van een apparaat (daarom is bijkopen van garantie ook in de meeste gevallen totale geldverspilling).

Al deze zaken (en meer) zijn terug te vinden op www.consuwijzer.nl
Info die bij veel conusmenten helaas niet bekend is, en (nog kwalijker) door winkels niet wordt gegeven (...of vaak moeilijk doen als je hier als consument mee op de toonbank slaat..).
Niks inderdaad, gelul. Sony moet van alles, namelijk wat ze je beloofden in hun garantie.

Waar je wel gelijk in hebt, is dat de winkelier primair volledig verantwoordelijk is voor het product dat hij je verkoopt: de afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden, oftewel de eigenschappen bezitten die je daarvan redelijkerwijs mag verwachten, oftewel je TV moet het gewoon goed doen (art. 7:17 BW).

Dus inderdaad (@Phusebox), mocht Sony je geen nieuwe zelfde of gelijkwaardige TV geven (overeenkomstig de garantievoorwaarden) dan richt je je gewoon op de winkelier.

Die kan zich niet verschuilen achter garantievoorwaarden. Je kunt gewoon nakoming van je overeenkomst met hem vorderen, dwz. aflevering van een goed functionerende TV van het model dat je hebt gekocht (of gelijkwaardig of beter). Doet hij daaraan niet mee, dan ontbind je de overeenkomst en mag hij de kapotte TV terugnemen tegen terugbetaling van het aankoopbedrag.

[ Voor 17% gewijzigd door Ro-Maniak2 op 08-10-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spb schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:53:
[...]

Bij mij lukte dat wel, eerst registreren via de sony site, en dan op de 3d pagina site alleen maar inloggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Heb vandaag een 40" NX710 + actieve voet + 3D startset gekocht bij de media markt in Eindhoven. Hele handel meegekregen voor €2099,- dus ook wat korting gekregen! :*)

Helaas moest ik wel een keer terug want de doos van de voet was kennelijk al open geweest en daar zat de helft niet bij. Maar het werd netjes omgeruild voor een nieuwe.

Tot zover heel tevreden. In de winkel dacht ik nog even mmmh, is een 40" niet klein? (hij viel zo in het niet tussen al die andere joekels). Nu die thuis op de kast staat ben ik blij dat ik geen 46" heb genomen. Sjezus wat een joekel van een scherm vergeleken met mijn oude crt (Loewe Calida, wat in zijn tijd toch ook een flinke TV).

3D heb ik nog niet echt kunnen proberen, daar moet mijn gratis playstation 3 eerst voor binnenkomen. Normale uitzendig omrekenen naar 3D is in ieder geval niet indrukwekkend vond ik. Het beeld knippert best wel en het ziet er niet zo heel erg 3D uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Impulzer schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:46:
Ik heb gisteren een Sony Bravia KDL-37EX500 gekocht met een draadloze internet adapter (UWA-BR100). Ook heb ik PC to TV software op m'n pc (Windows 7) geinstalleerd, alleen ik zie geen MKV (1080p) files verschijnen op de tv. Is er een manier om dat werkend te krijgen? Ik heb geen PS3 of Bluray speler op de tv aangesloten. Kan ik die MKV bestanden bijvoorbeeld op een externe HDD zetten en dan via USB afspelen op de tv?
Volgens de specs van Sony ondersteunt ie de volgende bestandsformaten: USB Application(s) : Photo Viewer (jpeg), Music Player (mp3), Video Player (mpeg1), Video Player (mpeg2 TS)

MKV zit daar niet bij maar is ook geen codec maar een container. Dus wellicht als in MKV een mpeg1 of mpeg 2 codec gebruikt wordt de MKV wel wordt afgespeeld.

Gebruik anders de zoekfunctie voor dit topic. Er is al veel gepost over MKV. Lijkt er op dat MKV via USB niet werkt maar soms weer wel via DLNA.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2010 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ik heb m'n NX700 40" net ook maar ff aangemeld voor garantie ivm vlekken.
Ben benieuwd wat ze gaan doen na de verhalen van afgelopen 2 dagen.
Ik heb iig weinig zin om bij te gaan betalen voor een NX710 die naar mijn mening weinig toevoegt tov de NX700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:23
DDX schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 00:52:
Ik heb m'n NX700 40" net ook maar ff aangemeld voor garantie ivm vlekken.
Ben benieuwd wat ze gaan doen na de verhalen van afgelopen 2 dagen.
Ik heb iig weinig zin om bij te gaan betalen voor een NX710 die naar mijn mening weinig toevoegt tov de NX700.
Heeft de NX710 niet local dimming in de mogelijkheid tot 3d? Wat mij betreft is de NX710 eigenlijk een verkapte HX800 geworden, zonder de 200hz dan. Dat zou een stuk beter beeld moeten opleveren.... en de bezel is ook weer dunner, wat hem in mijn ogen mooier maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Volgens mij ook edge dimming.
En 3d ready.
Leuk als ze het als vervanging aanbieden, maar ik ga niet bijbetalen omdat ze de nx700 niet kunnen repareren.

Maargoed eerst maar eens afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
Ga binnenkort een 46hx900 kopen in combinatie met een muurbeugel. Weet iemand hoe diep de connectoren in de achterkant van de tv liggen ten opzichte van de achterkant van de tv?

Dit omdat ik de tv wil ophangen met een vogels 8305 superflat beugel en op de site van vogels staat dat de afstand tot de muur 24mm is. Als ik kijk hoe diep de hdmi aansluitingen zitten dan vraag ik me af of dit wel gaat passen aangezien een hdmi stekker ook wel 3,5 cm is. Het lijkt erop dat de kabels dan klem komen te zitten.

Nu dacht ik zelf aan een hdmi kabel met een haakse connector alleen volgens mij zitten er 2 hdmi aansluitingen achterop de tv en is alleen de bovenste geschikt voor hdmi 1.4 arc. Een haakse stekker zorgt er dus voor dat de onderste hdmi aansluiting niet gebruikt kan worden...... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erik-1980 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 09:32:
Ga binnenkort een 46hx900 kopen in combinatie met een muurbeugel. Weet iemand hoe diep de connectoren in de achterkant van de tv liggen ten opzichte van de achterkant van de tv?

Dit omdat ik de tv wil ophangen met een vogels 8305 superflat beugel en op de site van vogels staat dat de afstand tot de muur 24mm is. Als ik kijk hoe diep de hdmi aansluitingen zitten dan vraag ik me af of dit wel gaat passen aangezien een hdmi stekker ook wel 3,5 cm is. Het lijkt erop dat de kabels dan klem komen te zitten.

Nu dacht ik zelf aan een hdmi kabel met een haakse connector alleen volgens mij zitten er 2 hdmi aansluitingen achterop de tv en is alleen de bovenste geschikt voor hdmi 1.4 arc. Een haakse stekker zorgt er dus voor dat de onderste hdmi aansluiting niet gebruikt kan worden...... 8)7
52HX900 hier, 1,5 cm diep is het. Alle 4 de poorten werken met hdmi 1.4 want ik heb mn ps3 met 3d aan de zijkant aangesloten en dat werkt top. Je zou eventueel 2 haakse kunnen doen, 1 naar boven en 1 naar beneden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Geld terug krijgen voor mijn 40NX700 kan misschien niet eens zo verkeerd uitpakken. Aangezien ik er 1400 voor heb betaald en hij nu al voor 1200 te krijgen is. Moet alleen te weten komen of die niet dezelfde problemen hebben, als ze later geproduceerd zijn in principe niet toch?
Verdien ik nog 200euro ermee! Mag ook wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 18:58
ik zou graag een sony KDL-32EX402 willen aanschaffen.

Is deze ziggo gecertificeerd?

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the squaler1 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 16:28:

Vraag is hier al eerder voorbij gekomen. Even zoeken met zoekfunctie hierboven. En formeel is ie sowieso niet gecertificeerd https://www.ziggo.nl/#pro...sie-module-ci/televisies/ maar wie weet vermoedelijk werkt het in de praktijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
  • Laatst online: 23-09 10:54
Hallo, ik wil graag binnenkort een led tv aanschaffen voor mijn studio. Ik zal daarmee soms ps3 games spelen.
De volgende eigenschappen heb ik nodig:

- kleine rand en mooi zwarte design
- Moet aan de muur kunnen vastgezet worden
- Full Led
- wifi
- max 37''

Kunnen jullie mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artuzzo schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 17:28:
Hallo, ik wil graag binnenkort een led tv aanschaffen voor mijn studio. Ik zal daarmee soms ps3 games spelen.
De volgende eigenschappen heb ik nodig:

- kleine rand en mooi zwarte design
- Moet aan de muur kunnen vastgezet worden
- Full Led
- wifi
- max 37''

Kunnen jullie mij helpen?
Vraag me af of Sony een 32/37 inch met Full led heeft. Als je met edge led genoegen zou nemen kun je gaan voor de EX711 32 inch.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Ik zoek het even op! Ik zoek een kleintje want de kamer is 2,5 mt breed...dus hij mag niet meer da 37'' zijn.. Dank je!

Edit: Hij ziet goed uit! Het lijkt me een goeie oplossing. Allen moet even snappen hoe de wifi werkt..volgens mij heb je een andere apparaatje voor nodig.

[ Voor 39% gewijzigd door Artuzzo op 10-10-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Gisteren liep ik even langs de It's. Heb een beetje rond gekeken naar de tv's en ik was onder de indruk van dit model : Sony Bravia KDL40NX800.

Wat een mooie schilderij! en het verbruikt circa 35 euro per jaar aan stroom. Edit : Dus goed voor een edge led.

Het opmerkelijk verschil tussen deze edge led tv en de laatste modellen van LG, Philips en Panasonic die daar hingen was vooral het rustgevend gevoel, je kunt uren lang naar die tv kijken.
Gevoel die helaas minder rustgevend werd op het moment dat ik naar de prijs keek. 1800 euro voor deze mooie ding. Misschien nog even wachten? Het gaat zo snel...

[ Voor 17% gewijzigd door Artuzzo op 10-10-2010 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artuzzo schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 21:27:
Gisteren liep ik even langs de It's. Heb een beetje rond gekeken naar de tv's en ik was onder de indruk van dit model : Sony Bravia KDL40NX800.

Het verschil tussen deze full led tv en de laatste modellen van LG, Philips en Panasonic die daar hingen was vooral het rustgevend gevoel. Gevoel die helaas minder rustgevend werd op het moment dat ik naar de prijs keek. 1800 euro voor deze mooie ding. Misschien nog even wachten? Het gaat zo snel...
Maar die 40NX800 is wel 40 inch hoor! En edge led trouwens: http://www.sony.nl/product/t32-nx-series/kdl-40nx800f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Ja dat klopt heb het neg aangepast. Ben nog meer onder de indruk dan! :D

Ja ik weet het dat een 40 is. Dit is niet voor die kamer maar ik vond het toch leuk om mijn mening met jullie hier te delen. Misschien de moeite waard om morgen even langs te lopen!

[ Voor 23% gewijzigd door Artuzzo op 10-10-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Artuzzo schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 21:27:
Gevoel die helaas minder rustgevend werd op het moment dat ik naar de prijs keek. 1800 euro voor deze mooie ding. Misschien nog even wachten? Het gaat zo snel...
Ze zijn end of life en worden opgevolgd door de NX810. Dus als je deze wil dan zal wachten er niet bij zijn :). De NX810 is 3D en ook duurder, en ik weet niet of de voet standaard er wordt bij geleverd.

Ik heb zelf een 52" NX800 aangekocht vorige week, nog niet opgehaald. Binnenkort verhuis ik en ik installeer dat ding pas als ik in m'n nieuwe appartement zit :P.

[ Voor 7% gewijzigd door Borromini op 10-10-2010 21:43 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Borromini schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 21:40:
[...]

Ze zijn end of life en worden opgevolgd door de NX810. Dus als je deze wil dan zal wachten er niet bij zijn :). De NX810 is 3D en ook duurder, en ik weet niet of de voet standaard er wordt bij geleverd.

Ik heb zelf een 52" NX800 aangekocht vorige week, nog niet opgehaald. Binnenkort verhuis ik en ik installeer dat ding pas als ik in m'n nieuwe appartement zit :P.
Leuk man! Ik heb net een huis gekocht en ik ga over 2 maanden verhuizen dus ik wacht nog even af. Nu heb ik een oude samsung 40'' hd ready...goed genoeg. Maar die die ik heb gezien, die in de winkel stond was ook een 3d versie. Die gast zei dat dit de laatste model was. Ik vergis me da zeker maar hij zag precies uit als de NX 800...

en aangezien dit

http://www.sony.nl/product/t46-hx-series/kdl-52hx900

het laatste model is...ik denk dat die medewerker over de interne voorraad had :P LOL wat een vette scherm

[ Voor 10% gewijzigd door Artuzzo op 10-10-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artuzzo schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 21:53:
[...]

Leuk man! Ik heb net een huis gekocht en ik ga over 2 maanden verhuizen dus ik wacht nog even af. Nu heb ik een oude samsung 40'' hd ready...goed genoeg. Maar die die ik heb gezien, die in de winkel stond was ook een 3d versie. Die gast zei dat dit de laatste model was. Ik vergis me da zeker maar hij zag precies uit als de NX 800...

en aangezien dit

het laatste model is...ik denk dat die medewerker over de interne voorraad had :P LOL wat een vette scherm
Je kunt ook de 40EX711 nemen. Ziet er net zo uit en is een stuk goedkoper :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Yop. Dat Motionflow-gewauwel is niet aan mij besteed, had de NX700 ook in 52" beschikbaar geweest dan had ik die gekocht. Geef mij maar 24 Hz :).
Artuzzo schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 21:53:
[...]

en aangezien dit

Ik heb zelf nu een KDL-40V4000, maar ik heb een overnemer gevonden, dus het begon te kriebelen :P.

[ Voor 72% gewijzigd door Borromini op 10-10-2010 22:08 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de 40NX810 nu het zelfde geworden als de 40HX800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spb

Spb

Er bestaat geen 40nx810, wel zijn er de 40nx710 en een 46nx710 (beiden 100Hz 3D). Feitelijk heeft de 40nx800 dus geen opvolger, hoewel ik meen dat ook de hx serie die designvoet als optie heeft (check even op de sony site). Dus wellicht is de 40hx800 een optie voor je ?

In NL is de opvolger van de NX800 serie alleen beschikbaar als het type 55nx810, die kan je dus zie als opvolger van de 52nx800, en ook als (technisch) opvolger van de 40 inch versie, maar het verschil in formaat is dusdanig dat je in de praktijk dan toch over een andere markt /prijs spreekt.

Als je specifiek wil gaan voor 200Hz in het 40 inch formaat en je geeft niets om 3D, dan zou ik nu de 40nx800 scoren, waarschijnlijk krijg je hem mee voor een goede prijs, omdat dit model idd. eol is (maar dat gaat tegenwoordig zo snel). Hou er wel rekening mee dat de 810 serie ook verbeterde LED techniek heeft (local dimming ipv. pure edge led).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diffx
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:59:
Sony gebeld laatst over het automatische hdmi-switchen wat op deze bravia's niet werkt en alle voorgaande series wel. Ze hadden toen geen antwoord. Net werd ik terug gebeld, dat het gewoon niet kon. Wel met bravia sync apparaten maar anders gewoon pech.
Dit zou je toch wel verwachten in een nieuw model. Misschien dat ze dit met firmware kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-10 06:26
the squaler1 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 16:28:

Is niet gecertificeerd. Soms werkt het wel, soms niet (50/50?). Heb zelf een tijdje geleden de gok genomen, maar helaas, de module werkte in mijn geval niet. Daarom heb ik het toestel toch maar ingerukld voor een 32ex500.
Zou de gok niet nemen, tenzij je met de winkel een afspraak kunt maken dat je de TV kunt ruilen zonder dat het je geld kost t.o.v. je aankoopsprijs.Ik moest 10% inleveren omdat het toestel uit de doos was geweest en -heel kort- gebruikt.
Pagina: 1 ... 29 ... 42 Laatste