Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:43
Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 20:59:
ik lees al bij verschillende mensen dat van de 40NX700 het paneel is vervangen om de schaduwproblemen op te lossen. Ik heb echter nog van niemand gelezen dat zij een direct goede 40NX700 TV gekocht hebben. Zijn deze mensen er niet?
jazeker wel. als je stuk terug leest lees je dat ik super tevreden ben met mijn 46nx700. inmiddels 3 weken oud.
super beeld en functionaliteiten zoals wifi. erg mooie en makkelijke tv.

vanaf de latere productie zijn er geen problemen meer. gewoon op productiedatum letten. Ik heb van Mei.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net het dorp rond gelopen voor 3D tv's

heb zowel een Samsung LED, Sony LED, als een Pana Plasma gezien met dezelfde film,

voor mij is 1 ding duidelijk, ik ga voor een pana, en vind de sony zwaar tegenvallen..

ik had mijn hoop op de sony vanwege het design en de marketing van sony, maar het effect is amper echt mooi, het beeld is wel mooi rustig, maar het effect is zo veel minder dan bij de samsung of pana, mensen ik raad aan eerst echt goed te kijken wat je prettig en mooi vind,

de samsung vond ik vrij ''druk'' en niet 100% prettig kijken bij bepaalde scene's, de sony was rustig en mooi kijken, maar het effect viel tegen, sommige scene's zat je echt te kijken ''is dit nu wel of geen 3D??'' terwijl de panasonic echt alles mooi rustig, scherp, en bovendien hele mooie diepte erin, dat effect is geweldig, krijg je een spontane glimlach van.

dus gebruik dit als tip als je een sony 3D wilt kopen (ik spreek hier over een 3D tv met een transmittor dus niet de dure LX900, maar HX800)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-10 19:21
supermm958 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:50:
[...]

Wat voor problemen heeft Sony dan met de productie van deze schermen?
Zoals de beste man tegen mij gezegd heeft zijn er componenten met een extreem lange levertijd en dit in combinatie met een gebrek aan de panels zou de productie de das om gedaan hebben waardoor Sony de productie stop heeft gezet.. of dit vooralsnog alleen betekend dat Sony Nederland geen HX700's meer kan uitleveren of dat dit een wereldwijd probleem is/gaat worden, is mij onduidelijk!

Het lijkt dus een beetje op hetzelfde proces waarin Philips verwikkeld zit/zat met de 9704-reeks

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krikkeke
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-08 19:34
Sony KDL 40NX700 in Duitseland besteld. Had gedacht dat dit met een brede standvoet ging zijn. Is niet het geval. Is deze apart verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

water_escape schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 12:36:
[...]

jazeker wel. als je stuk terug leest lees je dat ik super tevreden ben met mijn 46nx700. inmiddels 3 weken oud.
super beeld en functionaliteiten zoals wifi. erg mooie en makkelijke tv.

vanaf de latere productie zijn er geen problemen meer. gewoon op productiedatum letten. Ik heb van Mei.
Vergeet niet dat alleen de 40 inch NX serie de problemen heeft met de schaduwvlekken. Wat ik begrepen heb heeft de 46 inch versie deze problemen namelijk nooit gehad. Vandaar dat ik nog steeds nieuwsgierig ben naar kopers van de 40 inch versie. Die van was namelijk ook van mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 19:41
Hoi, nu ongeveer 3 weken verder met me 46ex500 en dik tevreden. Ik heb hier en daar wel gelezen over het afentoe kraken van deze tv, ik hoor de tv ook heel afentoe kraken, is dit normaal of moet ik teruggaan met de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb een 40HX700 en het valt mij op dat deze in aan staand is (TV kijken) en je hebt het geluid uit, dat je hoog frequent geluid hoort. Lijkt van de rechter achterkant te komen. Als je het geluid weer aanzet hoor je het niet.

Vroeg mij af waardoor dit veroorzaakt kan worden of is het normaal bij electronica componenten dat deze een hoog frequent geluid kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumba
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-01 20:28
Krikkeke schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 16:37:
Sony KDL 40NX700 in Duitseland besteld. Had gedacht dat dit met een brede standvoet ging zijn. Is niet het geval. Is deze apart verkrijgbaar?
In welk land? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 16:37
Schizo007nl schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 15:31:
[...]

Zoals de beste man tegen mij gezegd heeft zijn er componenten met een extreem lange levertijd en dit in combinatie met een gebrek aan de panels zou de productie de das om gedaan hebben waardoor Sony de productie stop heeft gezet.. of dit vooralsnog alleen betekend dat Sony Nederland geen HX700's meer kan uitleveren of dat dit een wereldwijd probleem is/gaat worden, is mij onduidelijk!

Het lijkt dus een beetje op hetzelfde proces waarin Philips verwikkeld zit/zat met de 9704-reeks
En waar was die beste man van als ik vragen mag ? Heb namelijk zoals ik al vaker geklaagd heb hier :) al anderhalve maand een HX700 in bestelling staan, maar als ik hem niet krijg dan cancel ik hem liever en ga ik wel op zoek naar een andere tv.

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
dapluiz schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 08:12:
[...]

En waar was die beste man van als ik vragen mag ? Heb namelijk zoals ik al vaker geklaagd heb hier :) al anderhalve maand een HX700 in bestelling staan, maar als ik hem niet krijg dan cancel ik hem liever en ga ik wel op zoek naar een andere tv.
Die man was van Sony zelf :) Ik sta zelf in de winkel dus geloof maar dat ik niet zomaar onzin ga lopen uitkramen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Schizo007nl op 08-07-2010 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt dit dat de HX800 niet te betalen is dmv eco-cheques??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Schizo007nl schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 09:29:
[...]

Die man was van Sony zelf :) Ik sta zelf in de winkel dus geloof maar dat ik niet zomaar onzin ga lopen uitkramen ;)
Dat beweer ik ook helemaal niet, sorry iig als het zo over kwam :)
Maar de kans bestaat dus dat de HX700 niet meer gaat komen ? Of pas over enkele maanden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Ik zou het leuk vionden als iemand zijn HX800 eens ff een paar keer mooi op de foto zou willen zetten. Zit erg te denken aan een aanschaf van deze 3d ready tv.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 10:28:
Ik zou het leuk vionden als iemand zijn HX800 eens ff een paar keer mooi op de foto zou willen zetten. Zit erg te denken aan een aanschaf van deze 3d ready tv.
tip:

ga zelf kijken in een winkel, bij ons hadden ze hem bij de expert, design mooi, beeld goed, maar 3D, was soms amper zichtbaar... veel minder dan bij samsung of panasonic, viel mij echt tegen anders had ik die zeker gekcoht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Laatst online: 14-10 07:42
Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:13:
[...]

tip:

ga zelf kijken in een winkel, bij ons hadden ze hem bij de expert, design mooi, beeld goed, maar 3D, was soms amper zichtbaar... veel minder dan bij samsung of panasonic, viel mij echt tegen anders had ik die zeker gekcoht
Lag dit niet aan de beelden wat ze uitzonden.
En niet aan de tv zelf want ik heb zelf getest heel kort en dat zag er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
dapluiz schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 09:53:
[...]

Dat beweer ik ook helemaal niet, sorry iig als het zo over kwam :)
Maar de kans bestaat dus dat de HX700 niet meer gaat komen ? Of pas over enkele maanden ?
Laat ik het zelfs zo zeggen, de beste man bij Sony had er zelf geen vertrouwen meer in.. Ook verkoopafdeling en helpdesk wisten helemaal niets.. met een beetje geluk zijn m'n winkel modellen nog voor de wk-finale verkocht!

Best jammer want ik vind het een prachtig toestel.. maar goed zoals al eerder gezegd heeft Sony nogal wat problemen met het leveren van meerdere series zoals EX500, EX700, HX700 en NX800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Schizo007nl schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 20:10:
[...]

Laat ik het zelfs zo zeggen, de beste man bij Sony had er zelf geen vertrouwen meer in.. Ook verkoopafdeling en helpdesk wisten helemaal niets.. met een beetje geluk zijn m'n winkel modellen nog voor de wk-finale verkocht!

Best jammer want ik vind het een prachtig toestel.. maar goed zoals al eerder gezegd heeft Sony nogal wat problemen met het leveren van meerdere series zoals EX500, EX700, HX700 en NX800
Blijf het maar apart vinden wel, gewoon kwestie van slechte planning ofzo ? :)
Maargoed, dan ga ik denk ik maar voorzichtig verder kijken naar andere tv's, kijken of ik nog wel die korting als kortingsbon kan krijgen ofzo bij de mediamarkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
:'(
Schizo007nl schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 20:10:
[...]

Hebben ze problemen door de vele vraag naar deze toestellen, of bepaalde onderdelen slecht leverbaar of productie fouten zoals het geval was bij de EX700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:35
Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:13:
[...]

tip:
vreemd, ik heb in de winkel samsung en sony getest. En ik vond Sony dan weer veel beter. (in beide gevallen ging het om een demo die op dat moment draaide om de 3d effecten te laten zien)
op basis daarvan hebben we de HX800 aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slash500 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 17:46:
[...]

Lag dit niet aan de beelden wat ze uitzonden.
En niet aan de tv zelf want ik heb zelf getest heel kort en dat zag er goed uit.
lijkt me sterk, met een sony blu-ray 3D speler en exact de zelfde film (want hij haalde hem uit de sony, en toen in de pana) tja hoe het kan geen idee, misschien moet je het instellen, maar in verhouding met de pana vooral, was het effect zeer veel minder, nou dan betaal ik liever iets meer voor een pracht scherm dan voor iets minder.. prijs verschil zit ongeveer 200-300 euro, (als je de 3d tuner in de sony mee rekend) maar dan heb je wel een 50'' panasonic plasma, een scherm die tot op heden het mooiste beeld weergeeft,

maar goed, zoals ik zei, misschien hebben ze het wel met een instelling in het 3D fout (ja hij stond wel op 3d :p want zonder bril werd alles dubbel :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb sinds 3 weken de witte nx700 in bezit.prachtige beeldkwaliteit en een schitterend design.ik ben heel tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu ruim een maand de 46ex500 en meer dan tevreden over mijn aankoop, alleen ben ik benieuwd naar wat de beste beeld settings zijn voor tijdens het kijken van bluray en HDtv. & voor tijdens het gamen. Weet dat het heel erg persoonsgebonden is alleen er moet een soort van basis zijn waaruit je kan werken.
Er zijn namelijk zoveel instellingsmogelijkheden dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen. Iemand enig idee?

thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 16:40:
heb sinds 3 weken de witte nx700 in bezit.prachtige beeldkwaliteit en een schitterend design.ik ben heel tevreden
Mag ik vragen welk formaat NX je hebt? 40 inch? En geen problemen meer met de schaduwvlekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordao
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-04-2021
Ik heb zelf de 37ex500. De settings zijn idd erg persoons en omgevings gebonden.
Ik ben vanuit standaard/custom gaan werken en heb eigenlijk maar minimale aanpassingen gemaakt.
Ik heb ook wel geprobeerd om settings van anderen over te nemen, maar vind toch eigenlijk het belangrijkste dat ik zelf tevreden ben.
hier onder kun je wel wat meer vinden over de settings van anderen.
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1249204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag gebeld door MM. De door mij reeds besteld 46HX700 wordt definitief niet geleverd. Moet opzoek naar een alternatief. Door de telefoon noemden ze een samsung van dezelfde specs maar dan 100 euro duurder en met 3D. Vermoedelijk de LE46C750.

Behoorlijk teleurgesteld in Sony. Maar ja is de Samsung van vergelijkbare kwaliteit? Iemand die daarover iets kan zeggen in dit Sony draadje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 13:00
Ik heb de KDL40EX400 aangeschaft, met name voor het in mijn ogen mooie design.
Nu was het bij mijn vorige Sony zo dat deze automatisch de HD zenders weergaf op de kanalen waar je ze zou verwachten, dus RTL 4 HD op kanaal 4. Nu zit RTL 4 HD op kanaal 504. Iemand een idee hoe ik dit kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 08:35

Xymox

Determinism rulez !

enveekaa schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:35:
Ik heb de KDL40EX400 aangeschaft, met name voor het in mijn ogen mooie design.
Nu was het bij mijn vorige Sony zo dat deze automatisch de HD zenders weergaf op de kanalen waar je ze zou verwachten, dus RTL 4 HD op kanaal 4. Nu zit RTL 4 HD op kanaal 504. Iemand een idee hoe ik dit kan aanpassen?
Ga naar het HOME menu.
Daar helemaal naar links (instellingen) en kies daar "Digitaal setup"
In het submenu, kies dan "Digitale programma sortering"

Daar kan je de volgorde van de kanalen instellen.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 20:46:
Vandaag gebeld door MM. De door mij reeds besteld 46HX700 wordt definitief niet geleverd. Moet opzoek naar een alternatief. Door de telefoon noemden ze een samsung van dezelfde specs maar dan 100 euro duurder en met 3D. Vermoedelijk de LE46C750.

Behoorlijk teleurgesteld in Sony. Maar ja is de Samsung van vergelijkbare kwaliteit? Iemand die daarover iets kan zeggen in dit Sony draadje....
Hmm, bij mij was het nog
Helaas is de levertijd van de door u bestelde tv nog steeds onbekend.
Hebben ze bij jou echt letterlijk gezegt dat ie niet meer leverbaar is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waiting
  • Laatst online: 30-12-2021
Hier hetzelfde verhaal.. MM Zwolle
levertijd van de door u bestelde tv nog steeds onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
Xymox schreef op maandag 12 juli 2010 @ 23:37:
[...]

Ga naar het HOME menu.
Daar helemaal naar links (instellingen) en kies daar "Digitaal setup"
In het submenu, kies dan "Digitale programma sortering"

Daar kan je de volgorde van de kanalen instellen.
Op me vorige Sony was kanaal 1 gewoon automagisch de HD variant..
Ik heb het nu even handmatig aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben ze bij jou echt letterlijk gezegt dat ie niet meer leverbaar is ?
Yep, hij wordt definitief niet meer geleverd. Dat was de mededeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waiting
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:34:
[...]
Yep, hij wordt definitief niet meer geleverd. Dat was de mededeling...
Welke MM was dit dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 08:35

Xymox

Determinism rulez !

enveekaa schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:58:
[...]

Op me vorige Sony was kanaal 1 gewoon automagisch de HD variant..
Ik heb het nu even handmatig aangepast :)
Ik heb het wel, ik zit bij Caiway.

Wellicht kan je dit nog proberen:

Zet in instellingen/digitale setup de instelling "Service vervanging" op AAN
Tevens "Digitale auto service update" op AAN

en dan naar "Digitale autom. afstemming" om alle kanalen opnieuw op te halen vanaf je provider.

Wellicht wordt dan wel de HD voorkeur goed ingesteld.

(let wel, je bent dan wel je huidige kanaal-voorkeur instellingen kwijt en als het niet werkt moet je opnieuw handmatig instellen)

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rotterdam

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
Xymox schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:48:
[...]

Ik heb het wel, ik zit bij Caiway.

Wellicht kan je dit nog proberen:

Zet in instellingen/digitale setup de instelling "Service vervanging" op AAN
Tevens "Digitale auto service update" op AAN

en dan naar "Digitale autom. afstemming" om alle kanalen opnieuw op te halen vanaf je provider.

Wellicht wordt dan wel de HD voorkeur goed ingesteld.

(let wel, je bent dan wel je huidige kanaal-voorkeur instellingen kwijt en als het niet werkt moet je opnieuw handmatig instellen)
Ik heb ook Caiway, en heb die instellingen ook gevonden maar wist niet zeker wat ik er mee moest.
Vanavond maar eens prutsen, bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-08 11:40
Beste mensen,

Ik heb een vraag die te maken heeft met de combinatie van een sony tv en een pc game. Ik heb mijn pc op mijn Sony KDL 32-BX400 aangesloten (met hdmi).

Alles werkt prima, behalve het spel Bad Company 2. Het probleem is dat mijn muis aanwijzer op een andere plaats is dan waar hij laat zien dat hij is. Dat ik de vraag hier stel is omdat ik met een pc scherm er geen last van heb en dus denk dat het aan deze tv ligt.

In windows en in andere games is er niets aan de hand, dat is dan weer vreemd. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn of aan welke instellingen dit zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:24
haggman schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:25:
Dat ik de vraag hier stel is omdat ik met een pc scherm er geen last van heb en dus denk dat het aan deze tv ligt.
ligt toch aan je PC cq. spelinstellingen.

Er gaat immers maar 1 video signaal van je pc naar je tv , met daarop zowel het spelbeeld en positie van muis.(en dus geen 2 videosignalen voor spelbeeld en muis afzonderlijk, waarbij de tv dan de muis verkeerd weergeeft ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Review van de sony ex700. Wat mij opvalt is dat de inputlg (38ms) toch nog mee valt voor een led. Aangezien de lcd ex500 een lag had van 60ms+.

Pros

* Good build quality
* Slim design
* Good cinema preset with above average image accuracy
* Excellent greyscale and good gamma when calibrated
* Strong if not perfect colour accuracy
* Interesting internet TV functions
* Strong black levels when viewed direct
* Good quality remote

Cons

* Viewing angle
* Screen uniformity and visible backlight stripping/banding
* No CMS system or manual gamma control

REVIEW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:43
Ik heb net 15 meter/1.8 kilo :X aan HDMI kabel (Neet cables 'whiteline' HDMI 1.4 spec (yup enige overkill, maar dat kan geen kwaad voor een dergelijke lengte toch?), via amazon UK, free shipping!) tussen PC en 402EX neergelegd.

En dat werkt :D

Nu windows 7 overtuigen dat ik me audio over de HDMI naar de TV wil... skype snapte dat, en de audio test ook, maar de rest krijg ik nog niet zo ver :? Meer een windows probleem, maar als iemand antwoord heeft, graag *O*

Ander probleem is dat de TV het beeld iets vergroot (wat hij over VGA-dsub niet deed :?) waardoor de helft van de taskbar buiten beeld valt... niet de bedoeling! Hoe kan ik dit zonder die scaling krijgen?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ronald schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:22:
Ik heb net 15 meter/1.8 kilo :X aan HDMI kabel (Neet cables 'whiteline' HDMI 1.4 spec (yup enige overkill, maar dat kan geen kwaad voor een dergelijke lengte toch?), via amazon UK, free shipping!) tussen PC en 402EX neergelegd.

En dat werkt :D

Nu windows 7 overtuigen dat ik me audio over de HDMI naar de TV wil... skype snapte dat, en de audio test ook, maar de rest krijg ik nog niet zo ver :? Meer een windows probleem, maar als iemand antwoord heeft, graag *O*

Ander probleem is dat de TV het beeld iets vergroot (wat hij over VGA-dsub niet deed :?) waardoor de helft van de taskbar buiten beeld valt... niet de bedoeling! Hoe kan ik dit zonder die scaling krijgen?
Ik moet altijd bij mijn laptop klikken op het speakericoontje rechts onderin, afspeelapparaat kiezen en dan hdmi instellen als standaard afspeelapparaat. Dan gaat alle audio via de hdmi kabel. Waarom dat niet automagisch gaat is me echt een raadsel!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
ppaddo schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 15:24:
[...]

Ik moet altijd bij mijn laptop klikken op het speakericoontje rechts onderin, afspeelapparaat kiezen en dan hdmi instellen als standaard afspeelapparaat. Dan gaat alle audio via de hdmi kabel. Waarom dat niet automagisch gaat is me echt een raadsel!
Hmz stap verder dan ik dacht dus... (logisch :X )

Nadat ik de engelse term (overscan) voor het scalen gevonden had was dat ook opgelost -- instelling onder screen menu... los van het menu met picture... sjaaaaa..... logisch 8)7

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
Waar is dat overscan eigenlijk voor nodig?
Bij de oudere communicatie-standaards kan ik het mij goed voorstellen. Daar was vaak een wazig randje aanwezig aan de randen. Overscan was dan de oplossing. Echter met de huidige digitale techniek mag je verwachten dat je daar geen last meer van hebt??

Kun je de overscan afhankelijk van de input nog aan- of uitzetten?

Weet iemand wat de huidige beschikbaarheid is van de 40EX500. Deze had eerder al eens leveringsproblemen, is dat inmiddels opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
hilbren schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:31:
Kun je de overscan afhankelijk van de input nog aan- of uitzetten?
Volgens mij heb ik het apart verzet voor HDMI1 (UPC) en HDMI4 (PC)

Trouwens de UPC box maar op 1080i gezet zodat de TV ook echt 1:1 gaat doen (op lagere resoluties blijft hij iets aan overscan doen 8)7 )

Oogt gelijk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
Klinkt op zich logisch. Op het moment dat je hem insteld op 720p dan zal je tv de aangeboden resolutie (1280x720) opschalen naar je hardwarematige schermresolutie (1920x1080).
Op het moment dat je de ontvanger instelt op 1080i hoeft het signaal niet geschaald te worden.

Het heeft niet alleen voordelen: zie hier voor de nadelen van deze instelling:
http://www.hdtvnieuws.nl/...s-720-soms-meer-dan-1080/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
hilbren schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:31:
Klinkt op zich logisch. Op het moment dat je hem insteld op 720p dan zal je tv de aangeboden resolutie (1280x720) opschalen naar je hardwarematige schermresolutie (1920x1080).
Op het moment dat je de ontvanger instelt op 1080i hoeft het signaal niet geschaald te worden.
720p schaalt hij dus op naar iets meer dan 1080....
Het heeft niet alleen voordelen: zie hier voor de nadelen van deze instelling:
http://www.hdtvnieuws.nl/...s-720-soms-meer-dan-1080/
Ja klopt, maar daar kan ik niets aan doen... upc geeft 1080i door (of in mijn geval gewoon 480p, (nog) geen zin in de 9 euri per maand) dus je hebt al verloren van 720p wat betreft beweging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
Die extra euro's voor dat beetje kwaliteit heb ik er ook niet voor over :)

Ik denk wel dat het met die nadelen wel meevalt, de sony bravia engine zal er wel een paar beeldjes bijverzinnen om deze effecten te minimaliseren.

Sowieso nuttige informatie Ronald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoonBoy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik wacht inmiddels 2 maanden op bestelde 52NX800...( bij lokale winkel) nog steeds niet binnen helaas... Was bij de mediamarkt, en vroeg of zij hem op vooraad hadden... alleen in Rotterdam en Den Haag in de showroom maar niet op vooraad... Stond in hun systeem dat het model al uitlopend is!? Iemand anders met dit model zelfde ervaring.... Zit nu sterk te twijfelen om maar ander model / merk... Maarja super ontwerp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
Ik ben gisteren ook even naar de mediamarkt geweest. De meneer van de mediamarkt wist mij te vertellen dat de leverproblemen niet alleen bij Sony tv's speelde. Samsung zou er volgens hem ook last van hebben. Het zou allemaal te wijten zijn aan de economische crisis. De productie capaciteit zou ver terug gedraaid zijn. De productielijnen zouden niet van de een op de andere dag meer tv's gaan produceren omdat er plots meer vraag is in nederland. Hij gaf ook nog de uitspraak 7 goede jaren, 7 slechte jaren.

Ik heb mn tv maar bij Steenweg besteld, die zouden nog één of twee KDL40EX500 hebben... nu maar afwachten ik ben benieuwt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Laatst online: 27-05 15:16
Deze week hebben we bij ons thuis nog een 40EX500 op de kop getikt bij de lokale Block. Dinsdag had ie er geen meer maar gister kreeg die weer nieuwe voorraad. Uiteindelijk ook nog wat van de prijs afgekregen aangezien die wel aardig duurder was dan diverse webshops. Of die dan bij een ander filiaal vandaan komt of dat ze wel bij hun leverancier bestellen geen idee, maar de IT's hier in dorp kreeg zowel de EX500 als EX700 voorlopig nog niet. Heb nog niet naar de productiedatum gekeken, zal ik vanmiddag thuis eens doen.

Zeker tevreden zo na een avondje tv kijken. Groot voordeel dat we nu af zijn van de losse decoder. De internetdiensten zijn een leuke extra alleen nog wel wat beperkt. NOS Journaal is wel handig, maar de kwaliteit van die internetstreams valt wel tegen op een HD-scherm. Wat ook in direct opvalt is de afstandsbediening: Stevig, maar de volume en kanaal +/- knoppen zitten helemaal onderaan, dat pakt onhandig vast.

Zal er eens over denken een wat langere review te schrijven als ik hem wat langer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een keer een 46" sony gehad prachtige kwaliteit.

Sony is echt de koning van tv's voor mij vooral het geluid ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:36

TDB

Maranello schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:03:
.....
De internetdiensten zijn een leuke extra alleen nog wel wat beperkt. NOS Journaal is wel handig, maar de kwaliteit van die internetstreams valt wel tegen op een HD-scherm. ......
Is uitzending gemist inmiddels ook toegevoegd? Klinkt gek maar dat is 1 van de redenen waarom ik nog wacht met het aanschaffen van een Sony TV.

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Laatst online: 27-05 15:16
TDB schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 19:12:
[...]

Is uitzending gemist inmiddels ook toegevoegd? Klinkt gek maar dat is 1 van de redenen waarom ik nog wacht met het aanschaffen van een Sony TV.
Nee nog niet, ik denk dat je het snel genoeg in het topic terug vind zodra het er is. Ik denk namelijk dat heel wat Bravia-eigenaren zijn die er met smart op wachten ;) Dit zou de tv naar mijn idee inderdaad wel 'af' maken.

Productiedatum van onze 40EX500 is 06/2010, geen model achter van een plank dus en daarmee hopelijk ook een kraakloze behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat het gele lampje aan de voorkant van de televisie (EX700) betekent? Als ik de televisie op standby zet met de afstandsbediening dat gaat het rode (standby) lampje aan. Dan na enkele seconden hoor ik een klik in de televisie en gaat de gele knipperen. Zo wisselen rood en geel zich gedurende 30 seconden af met een klik geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 22:23:
Weet iemand wat het gele lampje aan de voorkant van de televisie (EX700) betekent? Als ik de televisie op standby zet met de afstandsbediening dat gaat het rode (standby) lampje aan. Dan na enkele seconden hoor ik een klik in de televisie en gaat de gele knipperen. Zo wisselen rood en geel zich gedurende 30 seconden af met een klik geluid.
Volgens mij is dat de automatische controle als er een nieuwe firmware/software is. Zo ja dan wordt deze gedownload en uitgevoerd mits je software update in de settings aan hebt. Default staat dit aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SunnyD schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:08:
[...]

Ik heb ook zo'n toestel maar ik ga het niet proberen, hij gaat morgen weer retour.
Fantastische beeldkwaliteit ja, maar dan moet je er wel recht voor blijven want bij de kleinste stap zijwaarts veschiet ie al van kleur. Hele kleine kijkhoek, ik vind het niet acceptabel. Ga hem omruilen voor een Pana met IPS panel.
Meer mensen hier last van? Of speelt dit alleen bij de (kennelijk) slechtere 37 inch panelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:54
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 22:23:
Dit is mij nog nooit opgevallen bij mij....
Soms hoor ik die klik wel, maar ook niet altijd.

@Supermm958:
De auto update functie heb ik wel aan staan, maar volgens mij heeft ie bij mij nog nooit iets vanzelf gedaan....
Hij hangt aan Ziggo én aan internet.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
St00mwals schreef op zondag 18 juli 2010 @ 12:23:
[...]

Dit is mij nog nooit opgevallen bij mij....
Soms hoor ik die klik wel, maar ook niet altijd.

@Supermm958:
De auto update functie heb ik wel aan staan, maar volgens mij heeft ie bij mij nog nooit iets vanzelf gedaan....
Hij hangt aan Ziggo én aan internet.... |:(
Toen ik nog ex700 had was mij dat ook een keer opgevallen, daarna had ik nieuwe software. Dit was wel laat op de avond toen ik de tv uitzetten. Overdag controleerd hij niet op software updates volgens mij. Misschien iets met de guide update of digitale services update van ziggo. Met mijn HX700 nog niet gezien. Updates worden wel opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Mijn 40EX402 heeft uitstekend dienst gedaan voor het WK. Maar nu merk ik dat ik nauwelijks TV meer kijk. Ik ga hem dus vaarwel zeggen. Voor iedereen die twijfelt over deze TV kan ik hem van harte aanbevelen. Puik beeld, laag verbruik en het contrast is erg hoog voor een LCD TV.

Voor de geinsteresseerden, hij staat in V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 18 juli 2010 @ 13:00:
Mijn 40EX402 heeft uitstekend dienst gedaan voor het WK. Maar nu merk ik dat ik nauwelijks TV meer kijk. Ik ga hem dus vaarwel zeggen. Voor iedereen die twijfelt over deze TV kan ik hem van harte aanbevelen. Puik beeld, laag verbruik en het contrast is erg hoog voor een LCD TV.

Voor de geinsteresseerden, hij staat in V&A.
Je gaat tvloos verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Denk het wel. Ik kijk tegenwoordig liever mijn series op mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoonBoy schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:33:
Ik wacht inmiddels 2 maanden op bestelde 52NX800...( bij lokale winkel) nog steeds niet binnen helaas... Was bij de mediamarkt, en vroeg of zij hem op vooraad hadden... alleen in Rotterdam en Den Haag in de showroom maar niet op vooraad... Stond in hun systeem dat het model al uitlopend is!? Iemand anders met dit model zelfde ervaring.... Zit nu sterk te twijfelen om maar ander model / merk... Maarja super ontwerp...
Ik heb hetzelfde probleem, Ik wacht alleen nog niet zo lang als jij.
Nu ik al deze berichten lees vraag ik me af of het nog wel zin heeft om op deze TV te wachten.

Ik heb vandaag naar S&F gebelt en die hadden naar Sony gebelt. Ze vertelden dat Sony nog geen datum kan geven wanneer hij weer geleverd word. Heel vervelend. We willen eigenlijk niet naar een andere TV zoeken maar zal misschien wel moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:41
Is er eigenlijk al een firmware update voor de 46HX700? Ik kan alleen een Australische versie vinden, maar daar staat bij dat die niet voor Europese modellen bedoeld is.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Laatst online: 18-05 20:55
Heb vrijdag een 37EX700 aangeschaft, tot nu toe heel tevreden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-08 11:40
Ted038 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:07:
[...]

ligt toch aan je PC cq. spelinstellingen.

Er gaat immers maar 1 video signaal van je pc naar je tv , met daarop zowel het spelbeeld en positie van muis.(en dus geen 2 videosignalen voor spelbeeld en muis afzonderlijk, waarbij de tv dan de muis verkeerd weergeeft ...)
Tja, als je het zo zegt klinkt dat wel logisch en zal je wel gelijk hebben. Ik heb ook alle beeld instellingen van de tv uitgeprobeerd en er veranderd niets. Toch raar dat het met windows en andere software wel goed gaat en met een gewoon pc scherm ook. Heb nog geen oplossing gevonden dus we zoeken nog even door. Bedankt zo ver en als iemand anders iets weet hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 17:38:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, Ik wacht alleen nog niet zo lang als jij.
Nu ik al deze berichten lees vraag ik me af of het nog wel zin heeft om op deze TV te wachten.

Ik heb vandaag naar S&F gebelt en die hadden naar Sony gebelt. Ze vertelden dat Sony nog geen datum kan geven wanneer hij weer geleverd word. Heel vervelend. We willen eigenlijk niet naar een andere TV zoeken maar zal misschien wel moeten.
wij bij MM horen ook de geruchten dat het helemaal niet meer leverbaar is en daarom uitlopend wordt. Nog steeds niet officieel bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 00:20:
[...]

wij bij MM horen ook de geruchten dat het helemaal niet meer leverbaar is en daarom uitlopend wordt. Nog steeds niet officieel bevestigd.
Vriendin heeft ongeveer 1,5 maand geleden de 40HX700 besteld bij MM, was met die WK actie. Toentertijd zou hij binnen 2 weekjes binnen zijn... 8)7. Gewacht en gewacht. Paar keer gebeld, maar daar schiet je dus niets mee op (deze week krijgen we weer nieuwe sony's binnen, misschien zit hij erbij).

Sony Nederland gebeld. Daar wordt je ook niets wijzer van.

Vorige week dan maar uiteindelijk een knoop doorgehakt en een Samsung UE40C6000 meegenomen die op voorraad was en nu zeer tevreden. Ik vraag me af, wil Sony geen tv's meer verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 00:20:
[...]

Net naar Sony klantenservice gebelt. Hij vertelde dat er dus problemen zijn met het leveren maar dat het rond eind Juli of half Augustus LANGZAAM weer op gang moet komen in Nederland.
Weet echt nog even niet wat ik moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Requiem19 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 08:28:
Ik vraag me af, wil Sony geen tv's meer verkopen?
Tuurlijk, Sony heeft een aantal hallen tot de nok gevuld met de meest gewilde toestellen en is nu wereldwijd aan het gniffelen over het gebrek aan aanbod en wachtende klanten.... |:(

Neem nou maar gewoon aan dat Sony dikke fabrikageproblemen heeft door immense vraag wereldwijd en dat ze je dolgraag jouw tv hadden willen leveren.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
swopdark schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 10:03:
[...]

Tuurlijk, Sony heeft een aantal hallen tot de nok gevuld met de meest gewilde toestellen en is nu wereldwijd aan het gniffelen over het gebrek aan aanbod en wachtende klanten.... |:(

Neem nou maar gewoon aan dat Sony dikke fabrikageproblemen heeft door immense vraag wereldwijd en dat ze je dolgraag jouw tv hadden willen leveren.
Hmm, hier had ik inderdaad nog niet aan gedacht... bedankt dat je me er even fijntjes op wijst.

Volgende keer zal ik een sarcasme smiley achter m'n uitspraak zetten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik heb deze firmware voor de 46HX700 gevonden op de Amerikaanse site van Sony: http://esupport.sony.com/...X701&upd_id=5935&os_id=25

Zou dit gewoon werken op mijn Europese model?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Wat ik me heb laten vertellen en hier en daar gelezen heb is het zo dat TV makers zo min mogelijk voorraad willen hebben. Voor de crisis was er veel voorraad. Toen de crisis uitbrak bleven ze met de voorraad zitten die ze moesten afschrijven. Ze zijn nu veel voorzichtiger. Daarbij geldt dat er een paar makers zijn van de LCD panals die ook voorzichtiger zijn m.b.t. de voorraden. Nu veel vraag, maar geen genoeg onderdelen. Dit geldt wereldwijd.
Sony wil wel, maar heeft niet de onderdelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Ik zit te twijfelen tussen de Sony Bravia KDL-46NX700 zwart & Sony Bravia KDL-46HX700.

Waar zouden jullie voor gaan prijs/technisch?

Alvast dank!

David

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 23:15:
Beste,

Ik zit te twijfelen tussen de Sony Bravia KDL-46NX700 zwart & Sony Bravia KDL-46HX700.

Waar zouden jullie voor gaan prijs/technisch?

Alvast dank!

David
Ik heb de tweede gekocht en ben er superblij mee. Maar de vraag is of je hem überhaupt nog ergens vindt.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus Sony's zijn dus kennelijk een beetje op. Als je er over nadenkt is het ook eigenlijk onvoorstelbaar dat de aarde zoveel grondstoffen heeft dat er dagelijks wereldwijd miljoenen elektronische apparaten geproduceerd kunnen worden. En dan wordt er nog relatief weinig aan hergebruik gedaan. De meeste grondstoffen in tv's zullen nieuw zijn denk ik. Je zou zeggen dat het een keer ophoudt met die voorraden metalen en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
Zoals ik dus al op 7 juli heb gezegd heeft Sony dus echte leveringsproblemen en begint dit nou langzamerhand in heel Nederland duidelijk te worden.. de HX700 en misschien ook wel de 52NX800 komen niet meer naar Nederland.. althans niet de eerst komende 3-6 maanden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers, ik heb de kdl46hx700 weten te bemachtigen maar is deze tv ook geschikt voor HD kanalen op tv?
Wat ik niet begrijp is dat deze tv zoveel goedkoper is dan de kdl46nx700.. Betaal je alleen voor de led+design+internet intergratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 19:15:
Tweakers, ik heb de kdl46hx700 weten te bemachtigen maar is deze tv ook geschikt voor HD kanalen op tv?
Wat ik niet begrijp is dat deze tv zoveel goedkoper is dan de kdl46nx700.. Betaal je alleen voor de led+design+internet intergratie?
Ja, is een full HD scherm. Betaald voor de led en design meer ja. Beeld kwaliteit van ee HX700 is beter en 200 hertz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Schizo007nl schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:32:
Zoals ik dus al op 7 juli heb gezegd heeft Sony dus echte leveringsproblemen en begint dit nou langzamerhand in heel Nederland duidelijk te worden.. de HX700 en misschien ook wel de 52NX800 komen niet meer naar Nederland.. althans niet de eerst komende 3-6 maanden..
Niet allen in NL, maar ook de HX703 (voor de UK, maar met zelfde scherm) is niet te krijgen. Over een goed bod is altijd te praten voor mijn HX700 van 2 maand oud ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoonBoy schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:33:
Ga naar de lokale BCC, als het goed is zijn ze inmiddels op voorraad te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super, waarom wil je hem verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 20:31:
Super, waarom wil je hem verkopen?
De TV bevalt prima echter vindt ik het model NX800 net even mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Heb zelf iig mijn bestelling van de 46HX700 net geannuleerd bij de MM. Krijg wel een cadeaukaart voor de korting gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waiting
En al wat anders op het oog :?

Whathifi is positief.. ik blijf nog maar even wachten..
http://www.whathifi.com/Review/Sony-KDL-46HX703/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Waiting schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:39:

Als ze op deze manier de plus- en minpunten benoemen, weet je al genoeg over het niveau van de review neem ik aan?

*
For
Smart design; a doddle to use; excellent Freeview HD tuner; pictures and sound excel
*
Against
Very little

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrylamb
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-04-2012
StealthyPeanut schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:23:
[...]

Als ze op deze manier de plus- en minpunten benoemen, weet je al genoeg over het niveau van de review neem ik aan?

*
For
Smart design; a doddle to use; excellent Freeview HD tuner; pictures and sound excel
*
Against
Very little
Mmm, iedereen kan daar een andere mening over hebben natuurlijk, maar over het algemeen wordt de waarde van whathifi reviews behoorlijk hoog ingeschat dacht ik zo??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-10 07:47
Heeft er iemand al een 46HX900 zien staan of zelfs al op voorraad?

MM Eindhoven heeft overigens verschillende HX800 op voorraad.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al eens een LX900 mogen bewonderen? en dit vergeleken met een panasonic VT20? ik zelf heb nog geen LX900 kunnen bewonderen, vandaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldhhz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08-2022
Hoi,

Ik weet niet waar je woont maar bij MM Arena hebben ze de 60" LX900 staan ik heb het niet vergeleken met de VT20.

Daar hadden ze ook de Samsung 55"C9000 staan voor het mooie bedrag van euro 5.999.00. Een beetje te duur dan maar wachten op de 52 HX/LX900.

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik woon in Friesland, dus de MM arena is een beetje ver om even te vergelijken haha :p

en de c9000 is een pracht design toestel maar de prijs omg! :P

anyway, hoe zit het met het 3D effect van de LX900, en heeft ie veel last van crosstalk ? (of geregeld last ervan) zoals de samsung 7-8 serie het heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-10 07:47
Qua beeldkwaliteit vond ik de LX niet beter dan de HX800. Daarvandaan dat ik eens een HX900 wil zien (en misschien kopen als het inderdaad beter is)

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Waiting schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:39:

Ben nog aan het rondkijken, nu zal ik iig wel eerst vragen of de tv op voorraad is voordat ik m koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 40EX700 wordt binnenkort vervangen door de 40EX710 (in UK 40EX713). Zie http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1279884508

Schijnt te maken hebben met gebrek aan Sharp panelen. In de nieuwe komen Samsung panelen. Verder is het design iets aangepast (smallere randen van de bezel die met zeker 1/3 tot mogelijk de helft zijn afgenomen, afmetingen ontbreken nog).

PS: deze vervanging geldt voor de hele EX700 serie, dus alle formaten zijn straks leverbaar in EX710. De 40 inch over pakweg een maand leverbaar.

Edit: op de Nederlandse site ook aanwezig: http://www.sony.nl/product/t32-ex-series/kdl-40ex710

Edit 2: ik hoop dat de nadelen van deze tv zijn opgeheven: http://www.avforums.com/r...-LCD-LED-HDTV-Review.html

However we balance this with the issues of uneven screen uniformity that does show up even with very bright images. There is a striping effect to the backlight which shows up as slight banding. Plus the off-axis viewing angles are not the widest and image quality does fall off quite quickly as you move to the sides. As always we would recommend you demo this set to see if the issues are important to you and your viewing habits and environment.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2010 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
Gister de KDL-37EX402 opgehaald bij mijn LCD dealer, echt fantastisch tot nu toe, eerst lukt mijn installatie van mijn Theater Set niet, en het viel mij mee hoeveel standaard geluid eruit kwam uit de boxen. Gelukkig werkt mijn theater set nu dus maak ik er geen gebruik meer van :)

Wat is alleen de beste instelling voor beeld, heb hem nu op Auto staan, maar vind de zoom niet zo mooi waar die bij mij op vooral de BBC op springt.

Waar hebben jullie hem allemaal op staan?

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het bij de EX500-serie mogelijk is andere 'visualiser effects' toe te voegen. Momenteel zijn er slechts 5 (Album art, monochrome spheres, multi-colour spheres, sepia spheres & city lights) beschikbaar en die zijn nogal magertjes, niet?
Andere optie zou zijn om het scherm gewoon uit te zetten wanneer muziek gespeeld wordt, maar ook dit lijkt mij niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
Voor mijn gevoel is de stap naar samsung een stap terug.
Wat ik ervan begrepen heb komen de Pioneer Kuro panelen ook van een productielijn van Sharp... Voor mijn gevoel zeer hoogwaardige panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Er staat weer een update (M8715) klaar op de FTP.

ftp://ftp.vaio-link.com/PUB/TV/

73's Ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
Ik overweeg de 700NX 40" te kopen. Is het nu zo dat de 40" versie standaard zonder grijze brede voet wordt geleverd? Of is dit per aanbieder anders?

[ Voor 5% gewijzigd door Joenes op 27-07-2010 11:58 ]

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
pa3eia schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:13:
Er staat weer een update (M8715) klaar op de FTP.

ftp://ftp.vaio-link.com/PUB/TV/

73's Ton
Zit hier nou ook firmware voor de HX700 tussen?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittekat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 14:41

wittekat

tja denk je dan

zojuist een 46hx700 bij plattetv.nl gekocht: 1400,- (voorraad)... ben benieuwd!

tja denk je dan

Pagina: 1 ... 22 ... 42 Laatste