Heb een probleempje met een 37ex402
Heb de tv onlangs met de laatste firmware geupdate (volgens de logische instructie). Betreft firmware m8-515. Ging prima echter ik heb nu over de hdmi aansluitingen af en toe geen geluid. Getest met twee mediaspelers.
Het probleem treedt vrij random op, kan er geen patroon in ontdekken. Heb ik op het ene apparaat geen geluid dan heb ik het automatisch ook niet op het andere. Beide apparaten werkten voorheen voorbeeldig. Doen het dus beiden wel of beiden niet.
Oudere firmware is helaas niet te vinden (is er ook niet volgens de site, althans niet voor het publiek).
Reden van de update: Ik hoopte dat het zou helpen voor de, naar mijn smaak, nog altijd veel te luidruchtige backlight, die genereert nu een hoog frequente pieptoon namelijk. Vooral s´avonds laat veel te goed hoorbaar. Helaas heb ik nu dus 2 problemen met de tv.
Heb de tv gereset (ook de beide apparaten, om die in ieder geval uit te kunnen sluiten) en de tv van de stroom gehaald. Mocht helaas niet baten.
Herkent iemand de bovenstaande hdmi problematiek?
En hoe tolerant moet je als eenvoudige consument zijn als het gaat om way too noisy backlights?
Er is al een een keer een backlight vervangen (gewoon aan huis dus dat vond ik zeker wel goede service van Sony) De vorige had een lage zoem en de nieuwe dus een hoge piep.
Ik ben echt niet zo moeilijk maar als ik laat in de avond (in een erg gehorig oud huis) TV kijk zonder de buren te irriteren dan kan het toch niet de bedoeling zijn dat ik de backlight voortdurend op de achtergrond hoor?
edit: ik zit op grofweg drie meter afstand van de TV en ik heb de backlight eens beluisterd op een drietal andere sony tv´s maar daar hoor ik alleen iets als ik me over de tv heen buig...
[
Voor 6% gewijzigd door
benedictuz op 30-06-2010 18:38
]