Volgens de specs van de TV (niet zelf gemeten) verbruikt de TV in standby ongeveer 0,2 watt. Is het het dan wel waard om hier een "klik-aan" tussen te zetten die zelf ook gewoon stroom verbruikt (denk aan het rode lampje)? Ik heb geen idee hoeveel watt een "klik-aan" stekkermodule verbruikt overigens. Wellicht wegen de kosten van aanschaf van zo'n dingetje op tegen de besparing als je er meerdere apparaten op aan sluit, maar dan vraag ik me alleen nog af: is het goed om constant de stroom van en op je TV/receiver enz. te schakelen..? Ook dat zou ik zo niet weten.Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:46:
[...]
Jup, dit heb ik uitgevoerd. Nu ik bezig ben geweest: ik heb hier zo'n "klik-aan-klik-uit" systeempje waarmee ik de tv/lampen/overige elektra kan uitschakelen met zo'n afstandsbediening. Leuk maar blijkbaar is dat het probleem: wanneer ik de stroom afhaal van de tv en weer aan zet begint de tv met kuren te vertonen.
Vreemd. Vanavond maar eens grondig testen.
Hé, ik zit ook in Spanje. Nu hebben wij net een MM gekregen in Malaga en Worten´s all over the place. De prijzen bij hen zijn stukken lager dan bij de ´oude´ goedkope tenten als Eroski en Hypercor. Dank voor de tip over de Electroprecio. Online prijzen zijn toch wel erg handig.Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 06:45:
aan de wand is toch veel mooier
Ik zie nu hier in spanje de 52EX700 bij de online shops staan, maar ik vraag me af of deze 52'' ook die donkere vlekken ( ongelijke belichting ) heeft bij lichte beelden zoals de 40''
Beetje off-topic, maar er is geen andere plek voor.
Hoe bevalt breedbeeld van Canal + in NL. Afgeknepen of goed niveau? Zelfde vraag voor Spanje, waar het per schotel moet. Ik heb de HD testuitzending van de Spaanse TV gezien over digital terrestrial en dat zag er veel strakker uit dan gewone tv.
Wat is de ervaring met Canal+ per satelliet of is daar een ander topic voor. Ik erger me groen en geel aan de bagger van gewone tv, dus kijk ik het nooit, maar sinds de HD testuitzending wil ik het ook!!!! Mijn Sony is full HD dus kwestie van HD-decoder (tips?), maar eerst graag ervaringen met HD uitzendingen Nederland.
Dat is een optie in het instellingen menu van je beeld regeling. Standaard staat ie by default, maar in de expert modus kan je heel veel instellingen handmatig instellen. Sony doet dat nu ook, maar bijvoorbeeld een LG of een Samsung hebben in deze modus echt een belachelijke hoeveelheid fijnafstellingen mogelijk gemaakt.GRUMBLER schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:12:
[...]
redelijk positieve reviews, wat bedoelt men eigenlijk met de expert modus in de eerste review? maw hoe kom ik daar?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Dankzij de poster boven je heb ik die optie ook eens uitgeprobeerd. Ik word gillend gek als mijn dochter zit te zappen en het volume alle kanten opgaat, maar weet je ook of het afzonderlijk regelbaar is per ingang of scene? Ik kan alleen kiezen tussen general input and digital input.Rataplan schreef op zondag 23 mei 2010 @ 11:39:
[...]
Dat is exact wat ik wilde weten, zeer bedankt![]()
[...]
Uiteraard, en uiteraard introduceert het ook weer een ander probleem: dat van de afname van de dynamiek. Als je het volume op 10% zet, gebruik je ook maar 10% van de beschikbare spanningsamplitude op je analoge kabeltje. Dat is heel slecht voor je signaal-ruisverhouding en het detail in het signaal neemt ook nog 'ns af. Als optisch ook naar die variable-setting luistert, speelt het probleem met de ruis natuurlijk niet maar de afname in detail richt misschien nog wel meer schade aan dan bij analoog. Maar goed, als je gewoon op 'mute' kan drukken als de telefoon gaat, is dat ook wel wat waard en bovendien: ik gebruik die externe versterker niet voor de allerlaagste volumes
Films wil ik graag de volle dynamiek, maar kinder DVD´s en zappen tussen kanalen liever niet. Reclames idem. Het staat me bij dat er in een van de TV´s die ik gehad heb een nigt optie zat, wat een oplossing zou zijn, maar dat zit niet in de Bravia lijn of kijk ik daar over heen?
Bestaat er buiten de zo te zien zeer beperkte Sony limiter een geavanceerdere oplossing extern? Vereisten, ingangsafhankelijk, regelbaar ipv aan/uit en geoptimaliseerd om SN maximaal te benutten.
Sony is van plan om Google TV op een deel van de Bravia tv-toestellen aan te bieden (en op een aantal Blu-rayspelers). Zou dit via een firmware upgrade gaan of moeten we straks weer een nieuwe tv kopen. Het lijkt te integreren met Sony Internet TV
[ Voor 13% gewijzigd door habermas op 26-05-2010 12:25 ]
dat begrijp ik maar, is dat niet gewoon de gebruiker instelling?ppaddo schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:59:
[...]
Dat is een optie in het instellingen menu van je beeld regeling. Standaard staat ie by default, maar in de expert modus kan je heel veel instellingen handmatig instellen. Sony doet dat nu ook, maar bijvoorbeeld een LG of een Samsung hebben in deze modus echt een belachelijke hoeveelheid fijnafstellingen mogelijk gemaakt.
ik bedoel ik zie geen expert modus, ik dacht dat ik daarvoor in een ' geheim' menu moest, maar het zal wel de gebruiker instelling zijn.
Verwijderd
Nee, ik denk dat het het niet echt waard is. Het is meer een "gewoonte". De andere tv (inmiddels een kleine vijf jaar oud) zat er op dezelfde manier in. Vandaar. Ik wil vanavond eens testen of het nu echt aan het "klik-aan" ding ligt of dat het toch iets anders is. De dames en heren van Ziggo (erg correct geholpen) hadden ook geen pasklare oplossing. Mocht het toch niets opleveren, dan ga ik eens met Sony bellen.joost.peeters schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:56:
[...]
Volgens de specs van de TV (niet zelf gemeten) verbruikt de TV in standby ongeveer 0,2 watt. Is het het dan wel waard om hier een "klik-aan" tussen te zetten die zelf ook gewoon stroom verbruikt (denk aan het rode lampje)? Ik heb geen idee hoeveel watt een "klik-aan" stekkermodule verbruikt overigens. Wellicht wegen de kosten van aanschaf van zo'n dingetje op tegen de besparing als je er meerdere apparaten op aan sluit, maar dan vraag ik me alleen nog af: is het goed om constant de stroom van en op je TV/receiver enz. te schakelen..? Ook dat zou ik zo niet weten.
Ik ook.almanbrother schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:15:
afgelopen vrijdag is de monteur langs geweest (ivm donkere vlekken aan de randen). Panel gaat vervangen worden van mijn 40nx700.
Ben benieuwd wat dat op gaat leveren.
Hou ons op de hoogte. In eerdere berichten las ik dat dit probleem niet binnen de garantiebepaling van Sony valt. Dit lijkt mij sterk.
Ik heb sinds gister deze TV ook, ook bij Saturn voor 461 euro.Philflow schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:40:
Ik heb inmiddels de 40EX402 in huis. Digitenne beeld ziet er redelijk goed uit, met uitzondering van de bewegende tennisbal bij Roland Garros. Ligt dit aan Digitenne?
Of ligt dit aan 50Hz of zijn er wellicht beeld instellingen die ik moet veranderen?
Toen ik begon met digitale TV met de CAM module van Ziggo had ik eerst half schokkend beeld en een rare ruis als geluid.
Toen ik naar de firmware keek zag ik dat deze op 8.22? stond en op de Sony website vond ik 8.5? (weet de exacte nummers niet meer en ben op het werk)
Nadat ik de firmware had geupdate via een USB stick had ik haarscherp beeld, misschien dat je dit ook kan proberen?
Ik heb nog geen sport kunnen kijken maar heb wel al op de TV zitten gamen (World of Warcraft) en ook hier had ik prima beeld, alleen jammer dat ik nog geen HDMI kabel voor de PC naar TV had dus het werd ff snel testen met VGA maar dit gaf prima beeld op 1920x1080 en liep niet schokkerig.
Nu is WoW niet echt een 'snelle' game zoals een race of sport game maar de spells die over me scherm heen schoten hadden geen last van ghosting voor zover ik heb gezien.
Ook de bediening van digitale TV werkt uitstekend en zappen gaat redelijk snel, ik merk weinig snelheids verschil met de Samsung decoder die standaard bij Ziggo word meegeleverd.
Heb verder geen ervaring met digitenne dus weet ook niet of dit vergelijkbaar is maar ik weet wel dat mijn beeld 1000x scherper is dan dat bij een vriend van mij die KPN digitenne heeft, alleen heeft hij dan ook een ander TV toestel (een Samsung LCD van ongeveer een jaar oud).
Ik heb nog geen USB apparaten aangesloten om video en foto te testen dus of dit aan het bestand formaat ligt weet ik niet, zou haast wel moeten aangezien het een FullHD TV is, dus 720p zou een eitje moeten zijn.
Maar misschien dat ook hier een firmware upgrade een oplossing voor kan zijn als je dit nog niet gedaan had!
Ik ben in ieder geval erg blij met m'n TV en zit met smart te wachten op de kabels die morgen binnen komen om eens wat grof HD geweld van m'n PC naar de TV te knallen.
Ook zo als ik thuis ben de PS3 van m'n vader maar eens lenen om een BlueRay te kijken en een game te spelen als hij dit zelf nog niet heeft gedaan (hij heeft nachtdienst dus is nu de hele dag thuis en m'n ouders hebben een 32" HD Ready TV
Edit:
Ik heb net even tennis zitten kijken op Nederland 1HD via de kabel van Ziggo en het beeld wat haarscherp en had absoluut geen last van ghosting.
Het ligt dus of aan digitenne of aan je firmware versie.
[ Voor 4% gewijzigd door Radiance op 26-05-2010 15:22 ]
Ik zou bijna zeggen RTFMVerwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:46:
[...]
Jup, dit heb ik uitgevoerd. Nu ik bezig ben geweest: ik heb hier zo'n "klik-aan-klik-uit" systeempje waarmee ik de tv/lampen/overige elektra kan uitschakelen met zo'n afstandsbediening. Leuk maar blijkbaar is dat het probleem: wanneer ik de stroom afhaal van de tv en weer aan zet begint de tv met kuren te vertonen.
Vreemd. Vanavond maar eens grondig testen.
Ik hoop voor je dat het probleem hiermee is opgelost.De digitale ontvanger of TV met Digitale Televisie module volledig van de stroom afschakelen (door bijvoorbeeld een zogenaamde standby-killer) is goed voor het milieu en uw portemonnee. Echter door het afschakelen van de stroom is het mogelijk dat de smartcard niet de juiste echten kan ontvangen. Hierdoor kunt u bij het inschakelen van de digitale ontvanger of TV met Digitale Televisie module een korte of langdurige (afhankelijk van hoe lang de stroom is afgeschakeld) E19 of E16-foutmelding aantreffen. Neem contact op met onze Klantenservice indien de E19 of E16- melding na 45 minuten nadat u de ontvanger of TV met Digitale Televisie module heeft aangezet nog steeds niet is verdwenen.
Bij de EX500 kun je trouwens ook instellen dat hij op gezette tijden meer stroom in standby verbruikt, maar dan een snellere opstarttijd heeft. Nog niet getest, wil ik op verzoek wel even doen.
Ik vind het vooralsnog redelijk kut. Ontvangst is veel slechter.Philflow schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:40:
(...)
Ook ben ik nog benieuwd of er iemand met Digitenne van een Topfield tuner is overgestapt naar de conax module en of dit verbetering gaf van de beeldkwaliteit. Bij voorbaat dank.
Waar ik met de topfield tuner af en toe wat MPEG distortion had als er iemand langs de antenne liep, heb ik nu op sommige kanalen 'no signal' of 'no access' en moet ik me helemaal uit de naad slepen met de antenne om die uit te richten.
Dan nog doet allen Comedy Central het altijd en kan het zo zijn dat als je de antenne zo uitkient dat je sommige kanalen goed ontvangt, dat andere juist weg zijn.
ALS je ontvangst hebt vind ik de beeldkwaliteit goed, beter dan mijn vorige oplossing met de Topfield tuner (maar heb dan ook nog nooit SD of zelfs HD kabel gezien.....)
[edit]32ex500 trouwens met de module uit het officiële 'digitenne startpakket'{/edit]
[ Voor 5% gewijzigd door Ro-Maniak2 op 26-05-2010 16:22 . Reden: 1) add info 2) structuur 3) verduidelijking ]
Verwijderd
Wow....ik voel me echt heel dom. Dit heb ik dus totaal overgeslagen. Het is precies Lijkt mijn probleem + oplossing! Zou dat dus ook verklaren dat de zodra Ci module wordt toegevoegd de tv uitvalt of is dit te ver gezocht? de NX800 heeft ook zo'n snel start optie...daar moet ik nog even naar kijken.yeahbaby schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:33:
[...]
Ik zou bijna zeggen RTFM. Uit de handleiding van ziggo digitale televisie hoofdstuk 3.1:
[...]
Ik hoop voor je dat het probleem hiermee is opgelost.
Bij de EX500 kun je trouwens ook instellen dat hij op gezette tijden meer stroom in standby verbruikt, maar dan een snellere opstarttijd heeft. Nog niet getest, wil ik op verzoek wel even doen.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 15:59 ]
Thanks voor alle tips! Mijn firmware stond gelukkig al op 8.512. Dan ligt het dus waarschijnlijk aan Digitenne.Radiance schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:26:
[...]
Edit:
Ik heb net even tennis zitten kijken op Nederland 1HD via de kabel van Ziggo en het beeld wat haarscherp en had absoluut geen last van ghosting.
Het ligt dus of aan digitenne of aan je firmware versie.
Vanavond kont de echte test: een voetbal wedstrijd. Daar heb ik de TV voornamelijk voor gekocht.
Interessant! Ik krijg mijn pakket morgen binnen maar vraag me nu af of ik het uberhaupt wel aan moet sluiten.Ro-Maniak2 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:20:
[...]
Ik vind het vooralsnog redelijk kut. Ontvangst is veel slechter.
[ Voor 21% gewijzigd door Philflow op 26-05-2010 16:06 ]
Ik wilde eigenlijk voor de 37EX402 gaan maar die satur aanbieding van 461 euro voor het 40" model is nog goedkoper dus ik ga morgen in Utrecht even kijken of ze hem daar nog hebben. Iemand die hem toevallig in utrecht heeft gekocht en weet of er nog genoeg waren? Zou lullig zijn als ie uitverkocht zou zijn!
Toch wel handig zo'n WK voor de deur al je net een tv wil kopen!
Toch wel handig zo'n WK voor de deur al je net een tv wil kopen!
@ bolleh, je kunt bellen voor voorraad informatie. nr. staat op saturn.nl
Ik heb zojuist het stroomverbruik gemeten van de 40EX402. Op normale stand zo'n 100-110 watt. Met wat dimmen van de backlight en ECO stand terug te brengen naar 70-80 watt en nog steeds goed kijkbaar overdag.
Ik heb zojuist het stroomverbruik gemeten van de 40EX402. Op normale stand zo'n 100-110 watt. Met wat dimmen van de backlight en ECO stand terug te brengen naar 70-80 watt en nog steeds goed kijkbaar overdag.
Ik heb de EX402 getest en die speelt wel .wmv af, in ieder geval t/m 640x480.Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:45:
mogguh.. ben de 46EX500 wat aan het testen.
USB sticky (aldi 16 GB) met verschillende files:
ok:
xvid .avi
mp4 youtube
.jpg
.mp3
niet ok:
.wmv
.mkv
Ik vraag me af of het mogelijk .srt ondertitels mee te spelen met een DivX film vanaf bijvoorbeeld een USB stick?
Heb niet erg uitgebreid gezocht moet ik toegeven maar heb ook erg weinig kunnen vinden via Google maar misschien weet hier iemand snel een antwoord.
Kwam hier wel nog een reactie tegen maar daar werd alleen een antwoord op gegeven dat die persoon er geen ervaring mee heeft.
Een film kijken via USB werkt trouwens prima, een DivX filmpje via je USB stick of externe HD werkt snel en soepel en het beeld is ook prima! Hangt natuurlijk ook van je DivX af maar het ziet er strak uit allemaal.
Heb nog niet met andere formaten getest, heb die momenteel ook niet tot mijn beschikking.
Ga van het weekend als ik tijd heb eens wat spul downloaden om te testen wat ie wel en niet afspeelt.
Nu tijd voor voetbal!
Heb niet erg uitgebreid gezocht moet ik toegeven maar heb ook erg weinig kunnen vinden via Google maar misschien weet hier iemand snel een antwoord.
Kwam hier wel nog een reactie tegen maar daar werd alleen een antwoord op gegeven dat die persoon er geen ervaring mee heeft.
Een film kijken via USB werkt trouwens prima, een DivX filmpje via je USB stick of externe HD werkt snel en soepel en het beeld is ook prima! Hangt natuurlijk ook van je DivX af maar het ziet er strak uit allemaal.
Heb nog niet met andere formaten getest, heb die momenteel ook niet tot mijn beschikking.
Ga van het weekend als ik tijd heb eens wat spul downloaden om te testen wat ie wel en niet afspeelt.
Nu tijd voor voetbal!
Ik heb ook effe een mail gestuurd naar sony en kreeg deze terug.Bartske schreef op maandag 24 mei 2010 @ 21:39:
[...]
Ik zou het niet weten, ik heb het hier ook maar in het topic gelezen van iemand die een mail naar sony heeft gestuurd. Met google is er idd niet veel over te vinden. Afwachten denk ik maar. Ik wacht er ook met smart op
Naar aanleiding van uw email kunnen wij u melden dat Sony druk bezig is de rechten voor elkaar te krijgen om dit soort programma's te mogen " uitzenden".
Wij raden u aan om de website van Sony in de gaten te houden, aangezien het op dit moment nog niet bekend is wanneer we het signaal precies kunnen gaan doorgeven.
dus afwachten maar

erikbestaatal schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 22:54:
[...]
Ik heb ook effe een mail gestuurd naar sony en kreeg deze terug.
Naar aanleiding van uw email kunnen wij u melden dat Sony druk bezig is de rechten voor elkaar te krijgen om dit soort programma's te mogen " uitzenden".
Wij raden u aan om de website van Sony in de gaten te houden, aangezien het op dit moment nog niet bekend is wanneer we het signaal precies kunnen gaan doorgeven.
dus afwachten maar
edit:
oeps dacht dat het over Google TV ging, maar dat was dus uitzendinggemist...
oeps dacht dat het over Google TV ging, maar dat was dus uitzendinggemist...
Sony kennende zal dit wel weer geïmplementeerd worden in de 2011 modellen. De modellen van 2009 moeten het ook nog steeds doen met een suf weerkanaal en een fotoalbum....
Google TV lijkt me wel erg tof aangezien er ook een 'echte' browser (ik neem aan Chrome) in komt. Als dat zo is, dan heb je ineens wel een boel functionaliteit er bij!
[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 26-05-2010 23:35 ]
Verwijderd
Helaas, het lijkt niet te helpen. Gisterenavond weer een poosje bezig geweest met de tv en de ci module. Na verloop van tijd doet de tv het dan toch. Avondje tv gekeken (en het klik-aan-klik-uit systeempje ertussen uit gehaald). Na het tv kijken de tv in standby gezet (groene knop) en naar bed gegaan. Vanmorgen het nieuws willen kijken. Helaas, weer de hele tijd opstarten, dus ben ik maar gaan douchen terwijl de tv zijn best deed beeld te laten zien. Toen ik terugkwam (tien minuten of zo?) had ik opeens beeld. Nu dan toch maar het "Snel starten" aangezet en wel op "Slimme modus". Duimen dat dit het verhelpt en de tv gewoon "snel" laat starten...;)Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:54:
[...]
Wow....ik voel me echt heel dom. Dit heb ik dus totaal overgeslagen. Het is precies Lijkt mijn probleem + oplossing! Zou dat dus ook verklaren dat de zodra Ci module wordt toegevoegd de tv uitvalt of is dit te ver gezocht? de NX800 heeft ook zo'n snel start optie...daar moet ik nog even naar kijken.
Verwijderd
Gisteren is ook de 32EX500 bij mij thuis bezorgd.
Wat een plaatje! Echt heel mooi maar ik was dan ook niks gewend. Groot zat. DLNA werkt prima met WMP 11 en 12. Beeld is HD is supermooi. CI+ module met Ziggo werkt zoals het moet. Helemaal blij dus, vandaag even uitzoeken of hij ook .srt bestanden meeleest.
Eén puntje: wanneer ik de tv aanzet moet de module even geauthenticeerd worden (bij lang uitstaan), dit gaat goed, de zender waar de tv oorspronkelijk mee afgezet werd, is in beeld. Toch schiet de tv dan even daarna in AV2 modus (met een groen bewegend DVD Video logo in beeld).
Indien ik de televisie uit en direct weer aanzet gaat de tv direct in AV2 modus. Op AV2 zit de dvd-speler (met SCART dus); wanneer ik deze eruit trek heeft de tv er geen last van.
Hoe kan ik dat veranderen zodat aanzetten ook gewoon tv-modus blijft? Ik heb geen zin in het moeten aansluiten van de SCART-kabel wanneer er een dvd in gaat....:)
Wat een plaatje! Echt heel mooi maar ik was dan ook niks gewend. Groot zat. DLNA werkt prima met WMP 11 en 12. Beeld is HD is supermooi. CI+ module met Ziggo werkt zoals het moet. Helemaal blij dus, vandaag even uitzoeken of hij ook .srt bestanden meeleest.
Eén puntje: wanneer ik de tv aanzet moet de module even geauthenticeerd worden (bij lang uitstaan), dit gaat goed, de zender waar de tv oorspronkelijk mee afgezet werd, is in beeld. Toch schiet de tv dan even daarna in AV2 modus (met een groen bewegend DVD Video logo in beeld).
Indien ik de televisie uit en direct weer aanzet gaat de tv direct in AV2 modus. Op AV2 zit de dvd-speler (met SCART dus); wanneer ik deze eruit trek heeft de tv er geen last van.
Hoe kan ik dat veranderen zodat aanzetten ook gewoon tv-modus blijft? Ik heb geen zin in het moeten aansluiten van de SCART-kabel wanneer er een dvd in gaat....:)
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2010 10:06 ]
DLNA werkt helaas alleen vanwege WMP11/12... die transcode ieder bestand voor je. de EX500 kan helaas bar weinig zelf (hang er maar eens een NAS aan, niets wordt herkend).Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:10:
Gisteren is ook de 32EX500 bij mij thuis bezorgd.
DLNA werkt prima met WMP 11 en 12. Beeld is HD is supermooi. CI+ module met Ziggo werkt zoals het moet. Helemaal blij dus, vandaag even uitzoeken of hij ook .srt bestanden meeleest.
via USB (FAT32) gelukkig iets beter. divx (.avi) en volgens mij ook .mp4 speelt ie af. .srt pakt ie doorgaans mee.
Uit een review :
En verder is de 46EX700 overal uitverkocht, maar Max-ICT heeft er 87 op voorraad ? Lijkt me stug....
Iemand met een HX700 die dit kan ontkennen of bevestigen ?Our only significant complaint about the KDL-40HX703's picture quality relates to its viewing angle. If you have to watch it from any more than around 35 or 40 degrees from directly in front, the picture loses contrast and takes on a curious, purplish tone.
En verder is de 46EX700 overal uitverkocht, maar Max-ICT heeft er 87 op voorraad ? Lijkt me stug....
[ Voor 22% gewijzigd door dapluiz op 27-05-2010 11:02 ]
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
ja dat klopt, ik heb 'm op de 6 graden uit het lood stand staan maar het valt mij idd op dat als ik niet op zithoogte naar de tv kijk dat het beeld ' minder' wordt, dwz wat wittig als je begrijpt wat ik bedoel.dapluiz schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:50:
Uit een review :
[...]
Iemand met een HX700 die dit kan ontkennen of bevestigen ?
Ik stoor me er overigens niet aan en heb er geen last van.
Ook ik zag de aanbieding bij Saturn en ga morgen even naar Utrecht met mijn vader om te kijken naar de Sony 40EX402 die er instaat. Dat lijkt me wel een mooie tv. Ik heb zelf ook ziggo digitaal en het zou mooi zijn als het werkt maar zo niet nou ja ik kijk niet zo bijster veel tv dus het maakt me ook niet zo heel veel uit.
Lol, gisteren 86 in voorraad bij Max-ICT en vandaag alles op, klopt lekker daar 
En nu weer wel 86 in voorraad
Vaag zaakje zeg ..
En nu weer wel 86 in voorraad
[ Voor 25% gewijzigd door dapluiz op 28-05-2010 10:14 ]
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
Ik heb inmiddels het hele topic doorgelezen en ben aardig geschrokken van de verhalen die ik lees over de 40EX700. Kraken, vlekken en weet ik niet wat. Heb ik nou zo'n geluk dat mijn 40EX700, die sinds maandag in huis staat, dat allemaal niet heeft? Of hebben de mensen die dat melden gewoon pech?
Ik vind het echt een prima toestel! Hij bevalt echt goed, ik had alleen gisteravond een ergenis momentje: ik ging een gedownloade film kijken die in nog in divx kwaliteit was. En dat was echt niet om aan te zien op deze tv! Op m'n oude crt viel dat nog mee, maar dit was niet te doen.Dus een echt puntje van kritiek op de tv is 't nu ook weer niet, ik ben gewoon al heel snel gaan wennen aan HD.
Verder begreep ik uit de posts dat ik vast zit aan de Sony uwa-br100 als ik Wireless wil gaan met de tv. Beetje jammer aangezien deze een stuk duurder is dan dongle van een ander merk. Maar goed ik ga eerst eens een bekabelde aansluiting proberen op de tv en kijken wat de mogelijkheden zijn. Weet iemand of er al bijvoorbeeld een nieuwe firmware is? Of loopt dat niet zo'n vaart?
Ik vind het echt een prima toestel! Hij bevalt echt goed, ik had alleen gisteravond een ergenis momentje: ik ging een gedownloade film kijken die in nog in divx kwaliteit was. En dat was echt niet om aan te zien op deze tv! Op m'n oude crt viel dat nog mee, maar dit was niet te doen.Dus een echt puntje van kritiek op de tv is 't nu ook weer niet, ik ben gewoon al heel snel gaan wennen aan HD.
Verder begreep ik uit de posts dat ik vast zit aan de Sony uwa-br100 als ik Wireless wil gaan met de tv. Beetje jammer aangezien deze een stuk duurder is dan dongle van een ander merk. Maar goed ik ga eerst eens een bekabelde aansluiting proberen op de tv en kijken wat de mogelijkheden zijn. Weet iemand of er al bijvoorbeeld een nieuwe firmware is? Of loopt dat niet zo'n vaart?
Als ik mijn laptop aansluit via HDMI op mijn 40EX402 krijg ik een te klein beeld. Resolutie staat ingesteld op 1920x1080. Wat moet ik veranderen om het beeldvullend te krijgen?
Ik heb gezocht maar niet kunnen vinden.
Heb de 40HX700 gisteren binnengekregen
, kom van een CRT dus wow, wat een beeld!
Ik kan hierbij bevestigen dat de kijkhoek reuze mee valt. Ik heb geen last van paarse verkleuringen. Zit wel slechts ong. 1,5 à 2 meter van het beeld vandaan (goed te doen hoor), dus het kan zijn dat bij een grotere afstand de kijkhoek wel iets minder wordt. Ben voor een test even aan de zijkant van het scherm gaan staan, en dit was nog prima te zien. Geen paars o.i.d.
Opstellen op de standaard gaat zeer eenvoudig (wel even met zijn 2en doen), en hij ging direct mijn analoge zenders scannen via de kabel, d.m.v. een eenvoudig set-up menutje. Beeld hiervan is redelijk, komt natuurlijk doordat het analoge kabel is.
Bij het aansluiten van een HD source is het beeld echt super. Ben nog bezig met het vinden van de juiste settings, maar tot nu toe bevalt de "General" mode met Motionflow op medium het best. Ik zal nog de Digital Video Essentials Blu-Ray gaan draaien over een tijdje om alles goed in te stellen. Cinema mode maakte het beeld voor mij net wat te "blurry" (waarschijnlijk digital noise reduction).
Bij het aansluiten van mijn Vaio laptop liep ik tegen 2 problemen aan: het geluid werd niet weergeven via HDMI (heb onboard Realtek / ATI HDMI geluid). De oplossing was om in de device manager van Windows de ATI HDMI Output even te disablen, en dan weer te enablen, en dan deed ie het ineens automatisch. Dat is iets wat ik nu bij elke reboot even moet doen, is wel te overkomen, maar hopelijk lost een driverupdate dit op.
Het 2de probleem was dat ik bij het instellen van 24hz via de Catalyst Control Center ineens een kleiner beeld kreeg (1920x1080, met zwarte frames om alle kanten van het beeld). Waarschijnlijk iets met over/-underscan, maar helaas kon ik dat nérgens instellen in CCC. Na enig zoeken heb ik een site gevonden die het mogelijk maakt om je laptopvideokaart tóch up te daten met de nieuwste drivers en CCC (dat is met de "normale" drivers van de ATI-site namelijk niet mogelijk), en na de nieuwste te hebben geïnstalleerd kon ik de overscan aanpassen en is het nu mooi vol beeld. 24hz gaf soms nog wat kleine schokjes, maar het lijkt er op dat 25hz gek genoeg het beste beeld geeft. Hier moet ik nog even mee experimenteren!
Het beeld spiegelt wel een stuk meer dan mijn CRT, dat verwachtte ik wel, maar was toch even wennen. Zeker ook omdat het oppervlak een stuk groter is is dit overdag (TV staat náást mijn venterbank, met invallend licht) wel wat lastig. Als ik mijn gordijnen dichtdoe is het al een stuk beter, maar je ziet duidelijk de strepen lichtval op de tv vallen en bij donkere scenes kun je jezelf echt duidelijk zien zitten. Ik heb besloten om me er niet aan te gaan storen, maar het is wel wat jammer dat nu met het lekkere weer de gordijnen steeds dichtmoeten. 's Avonds is het beeld prachtig, zelfs met de lampen aan heb je er geen last van. Zwart is door het monolithic design ook echt zwart, soms heb ik zelfs moeite om het verschil te zien tussen de rand van het scherm en het scherm zelf! Dat zal met calibreren alleen nog maar beter worden hoop ik
. Houd dus wel rekening met reflectie.
Internetfuncties zijn niet al te boeiend. Heb nog geen uitzendinggemist kunnen vinden, zat dit ook op deze TV of zal dat met een firmware-update wel verschijnen? Heb nu Youtube, FIFA, etc. channels even bekeken en het is wel geinig. Verwacht er niet te veel van gebruik te maken.
Afstandsbediening is niet erg mooi, erg blokkerig. Het onscreen menu bedient een beetje sloom (niet zoals je van de PS3 gewend bent)
Al met al echt een aanrader, alhoewel ik niet veel ervaring met LCD's heb. Ik vind het beeld nu al prachtig en de mogelijkheden legio.
Vraagje: kan iemand met een Bravia uit 2010 vertellen hoe ik op het OSD kan zien hoeveel hertz een input is? Ik zie nu wel dat ie netjes de resolutie detecteert, maar het zou fijn zijn als ik ook een bevestiging krijg dat er 24p over de output wordt gegooid!
Ik kan hierbij bevestigen dat de kijkhoek reuze mee valt. Ik heb geen last van paarse verkleuringen. Zit wel slechts ong. 1,5 à 2 meter van het beeld vandaan (goed te doen hoor), dus het kan zijn dat bij een grotere afstand de kijkhoek wel iets minder wordt. Ben voor een test even aan de zijkant van het scherm gaan staan, en dit was nog prima te zien. Geen paars o.i.d.
Opstellen op de standaard gaat zeer eenvoudig (wel even met zijn 2en doen), en hij ging direct mijn analoge zenders scannen via de kabel, d.m.v. een eenvoudig set-up menutje. Beeld hiervan is redelijk, komt natuurlijk doordat het analoge kabel is.
Bij het aansluiten van een HD source is het beeld echt super. Ben nog bezig met het vinden van de juiste settings, maar tot nu toe bevalt de "General" mode met Motionflow op medium het best. Ik zal nog de Digital Video Essentials Blu-Ray gaan draaien over een tijdje om alles goed in te stellen. Cinema mode maakte het beeld voor mij net wat te "blurry" (waarschijnlijk digital noise reduction).
Bij het aansluiten van mijn Vaio laptop liep ik tegen 2 problemen aan: het geluid werd niet weergeven via HDMI (heb onboard Realtek / ATI HDMI geluid). De oplossing was om in de device manager van Windows de ATI HDMI Output even te disablen, en dan weer te enablen, en dan deed ie het ineens automatisch. Dat is iets wat ik nu bij elke reboot even moet doen, is wel te overkomen, maar hopelijk lost een driverupdate dit op.
Het 2de probleem was dat ik bij het instellen van 24hz via de Catalyst Control Center ineens een kleiner beeld kreeg (1920x1080, met zwarte frames om alle kanten van het beeld). Waarschijnlijk iets met over/-underscan, maar helaas kon ik dat nérgens instellen in CCC. Na enig zoeken heb ik een site gevonden die het mogelijk maakt om je laptopvideokaart tóch up te daten met de nieuwste drivers en CCC (dat is met de "normale" drivers van de ATI-site namelijk niet mogelijk), en na de nieuwste te hebben geïnstalleerd kon ik de overscan aanpassen en is het nu mooi vol beeld. 24hz gaf soms nog wat kleine schokjes, maar het lijkt er op dat 25hz gek genoeg het beste beeld geeft. Hier moet ik nog even mee experimenteren!
Het beeld spiegelt wel een stuk meer dan mijn CRT, dat verwachtte ik wel, maar was toch even wennen. Zeker ook omdat het oppervlak een stuk groter is is dit overdag (TV staat náást mijn venterbank, met invallend licht) wel wat lastig. Als ik mijn gordijnen dichtdoe is het al een stuk beter, maar je ziet duidelijk de strepen lichtval op de tv vallen en bij donkere scenes kun je jezelf echt duidelijk zien zitten. Ik heb besloten om me er niet aan te gaan storen, maar het is wel wat jammer dat nu met het lekkere weer de gordijnen steeds dichtmoeten. 's Avonds is het beeld prachtig, zelfs met de lampen aan heb je er geen last van. Zwart is door het monolithic design ook echt zwart, soms heb ik zelfs moeite om het verschil te zien tussen de rand van het scherm en het scherm zelf! Dat zal met calibreren alleen nog maar beter worden hoop ik
Internetfuncties zijn niet al te boeiend. Heb nog geen uitzendinggemist kunnen vinden, zat dit ook op deze TV of zal dat met een firmware-update wel verschijnen? Heb nu Youtube, FIFA, etc. channels even bekeken en het is wel geinig. Verwacht er niet te veel van gebruik te maken.
Afstandsbediening is niet erg mooi, erg blokkerig. Het onscreen menu bedient een beetje sloom (niet zoals je van de PS3 gewend bent)
Al met al echt een aanrader, alhoewel ik niet veel ervaring met LCD's heb. Ik vind het beeld nu al prachtig en de mogelijkheden legio.
Vraagje: kan iemand met een Bravia uit 2010 vertellen hoe ik op het OSD kan zien hoeveel hertz een input is? Ik zie nu wel dat ie netjes de resolutie detecteert, maar het zou fijn zijn als ik ook een bevestiging krijg dat er 24p over de output wordt gegooid!
Heb je een ATI videokaart? Zie mijn post hierboven, ik had hetzelfde probleem!Philflow schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:11:
Als ik mijn laptop aansluit via HDMI op mijn 40EX402 krijg ik een te klein beeld. Resolutie staat ingesteld op 1920x1080. Wat moet ik veranderen om het beeldvullend te krijgen?
Verwijderd
Na wat gestoei met de CI+ kaart van Ziggo in combinatie met de NX800 "lijkt" het probleem "verholpen" door de optie Snel Starten aan te zetten. Ik heb nu drie opties aangezet over een tijdsperiode van 07:00 uur tot 00:00 (daar waar ik het meest tv kijk:)) Vanmorgen deed de tv het dus direct zonder eerst 10 minuten te moeten opstarten/afsluiten/opstarten/afsluiten/etc. De CI+ kaart blijft dus onder stroom staan en het lijkt goed te gaan. Ik hoop dat wanneer ik vanmiddag thuis kom en tv inschakel er meteen beeld is;)
Ik heb het probleem gemeld bij Sony maar hier nog geen reactie op ontvangen.
Ik heb het probleem gemeld bij Sony maar hier nog geen reactie op ontvangen.
Nee mijn videokaart is Intel 4500. Ik zal eens kijken of ik iets kan veranderen in de settings.kthxbye schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:12:
[...]
Heb je een ATI videokaart? Zie mijn post hierboven, ik had hetzelfde probleem!
Wel vreemd, 1080p met 1:1 pixelmapping zou toch gewoon vol formaat moeten zijn?
Ja zeker. Zoek anders even op overscan of underscan in de settings, of anders via Google hoe je dat kan veranderen voor jouw videokaart. Update de drivers ook even!Philflow schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:15:
[...]
Nee mijn videokaart is Intel 4500. Ik zal eens kijken of ik iets kan veranderen in de settings.
Wel vreemd, 1080p met 1:1 pixelmapping zou toch gewoon vol formaat moeten zijn?
Verwijderd
Mag ik vragen waar je de 40EX700 hebt gekocht?themonsman schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:00:
Ik heb inmiddels het hele topic doorgelezen en ben aardig geschrokken van de verhalen die ik lees over de 40EX700. Kraken, vlekken en weet ik niet wat. Heb ik nou zo'n geluk dat mijn 40EX700, die sinds maandag in huis staat, dat allemaal niet heeft? Of hebben de mensen die dat melden gewoon pech?
Ik kan hem nergens meer vinden:P
Alvast bedankt
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 13:52 ]
Ik heb hem afgelopen maandag bij de MediaMarkt in Centrum Rotterdam gekocht. Ze hadden nadat ik de mijne had gekocht nog 4 modellen. Heb er 969,- voor betaald.Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:52:
[...]
Mag ik vragen waar je de 40EX700 hebt gekocht?
Ik kan hem nergens meer vinden:P
Alvast bedankt
Ok thanks. Ik heb de laatste Intel drivers. Googlen heeft me nog weinig opgeleverd. Als iemand tips heeft, graag!kthxbye schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:17:
[...]
Ja zeker. Zoek anders even op overscan of underscan in de settings, of anders via Google hoe je dat kan veranderen voor jouw videokaart. Update de drivers ook even!
Als het goed is controleert je Sony automatisch of er een update/nieuwe firmware is en installeert hij die vanzelf.themonsman schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:00:
Ik vind het echt een prima toestel!
Weet iemand of er al bijvoorbeeld een nieuwe firmware is? Of loopt dat niet zo'n vaart?
Heb het toestel nu een kleine 2 maanden en inmiddels heeft ie afgelopen week voor de 2e maal een nieuwe firmware er opgezet.
Ik lees dat: digital overscan thats needs to be turned off - 'Full pixel' mode.
Weet iemand waar ik deze setting zou kunnen vinden? Ik heb de 40EX402, maar ik neem aan dat het menu bij anderen het zelfde kan zijn.
Edit: zou mijn probleem misschien veroorzaakt worden door een te goedkope HDMI kabel? Ik heb de goedkoopste genomen, deze heeft geen 1.3 certificering.
Weet iemand waar ik deze setting zou kunnen vinden? Ik heb de 40EX402, maar ik neem aan dat het menu bij anderen het zelfde kan zijn.
Edit: zou mijn probleem misschien veroorzaakt worden door een te goedkope HDMI kabel? Ik heb de goedkoopste genomen, deze heeft geen 1.3 certificering.
[ Voor 22% gewijzigd door Philflow op 28-05-2010 22:55 ]
Verwijderd
Bedankt!,themonsman schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:44:
[...]
Ik heb hem afgelopen maandag bij de MediaMarkt in Centrum Rotterdam gekocht. Ze hadden nadat ik de mijne had gekocht nog 4 modellen. Heb er 969,- voor betaald.
Dan moet ik eens maar op bezoek gaan bij de dichtstbijzijnde mediamarkt.
Ik heb wel een andere tv gekocht dan de sony, maar ook ik had het probleem dat hij niet helemaal fullscreen was (al heb ik wel een radeon.) Wat ik heb gedaan is overscan op 9% gezet en nu werkt het wel naar behoren. Misschien moet je toch even naar scan opties kijken bij jou videokaart.Philflow schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 22:17:
Ik lees dat: digital overscan thats needs to be turned off - 'Full pixel' mode.
Welk type videokaart is het?Philflow schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:31:
[...]
Ok thanks. Ik heb de laatste Intel drivers. Googlen heeft me nog weinig opgeleverd. Als iemand tips heeft, graag!
Ik heb dit met mijn Samsung B6000 ook, met een ION /9300GS en een HD2900 XT, maar bij mij is het scherm dus te klein, het weergegeven beeld is groter dan het scherm, dus de hoeken vallen weg op de TV. Erg vreemd zou je zeggen gezien er toch een pixelmatch moet zijn op 1920x1080p
Wat hielp was wel de juiste frequentie instellen, dus 50 ipv 60Hz of 24Hz, het probleem was daarmee niet opgelost maar daarna kon ik wel het scherm aanpassen zodat hij paste bij zowel nvidia als ati.
Het vreemde is wel dat je dan een andere resolutie krijgt, bij mij iets van 1911x1071 oid, daardoor is de pixelmatch weg, maar past het beeld wel exact. Details worden daardoor niet juist weergegeven, en dat zie je vooral als je tekst weergeeft op de TV. Erg jammer, en ik begrijp eigenlijk niet hoe dat kan...
Overigens is er ook geen pixelmatch bij de originele 'overscan' instellingen waarbij de randen dus buiten het beeld vallen, tekst ziet er daar ook grillig uit.
Intel 4500 HMD.
Inderdaad erg vreemd. Ik hoop toch echt dat er een oplossing bestaat want 1:1 pixelmatch is voor mij een must. Anders gaat de TV terug of in de verkoop.StraightOn.NL schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 10:42:
[...]
Het vreemde is wel dat je dan een andere resolutie krijgt, bij mij iets van 1911x1071 oid, daardoor is de pixelmatch weg, maar past het beeld wel exact. Details worden daardoor niet juist weergegeven, en dat zie je vooral als je tekst weergeeft op de TV. Erg jammer, en ik begrijp eigenlijk niet hoe dat kan...
Maar als een bluray speler full screen wordt weergegeven dan moet het ook kunnen met een PC lijkt me. Mijn videokaart ondersteunt zelfs 24p.
Ik heb hier een nieuw topic gemaakt specifiek voor dit probleem:
Laptop op Sony 40EX402 niet beeldvullend en onscherp
[ Voor 39% gewijzigd door Philflow op 29-05-2010 16:36 ]
Heb sinds een week een KDL46-EX700. Kreeg de digitale zenders met de Ci+ module niet geinstalleerd. Nadat ik hier ergens had gelezen om het eens met een andere CAI kabel te proberen had de TV binnen een paar seconden 255 digitale kanalen gevonden. Perfect beeld. Ik moet vermelden dat ik al een jaar een Samsung LED 40EU B7020 had. Volgens de verkoper van de BCC zou deze werken met een Ci+ module. Mooi niet omdat deze TV niet Ziggo gecertificeerd bleek te zijn. Volgens de voorwaarden van BCC heb je recht op een vervangend toestel indien je iets gekocht hebt op basis van de informatie van de verkoper en het blijkt achteraf niet te werken. Dit binnen een periode van 2 jaar. Ik heb een klacht bij de BCC gedeponeerd en na 14 dagen kreeg ik bericht dat ik mijn 1 jaar oude TV kon omruilen. Heb nu dus een nieuwe TV en moest wel iets bijbetalen (het was net een auto die je inruilt).
Dus.... grote klasse BCC.
Er komt een dezer dagen een nieuwe soundbar uit van Sony speciaal voor de nieuwe Bravia modellen. De Sony HT-TC-350 voor modellen vanaf 40" en de HT-CT-150 voor kleinere modellen. Richtprijzen resp. $ 400,- en $ 300,- Sta al in de rij voor de TC-350.....
Er komt een dezer dagen een nieuwe soundbar uit van Sony speciaal voor de nieuwe Bravia modellen. De Sony HT-TC-350 voor modellen vanaf 40" en de HT-CT-150 voor kleinere modellen. Richtprijzen resp. $ 400,- en $ 300,- Sta al in de rij voor de TC-350.....
Dat is inderdaad wel netjes van BBC dan, maar de B7020 zou toch echt moeten werken met Ziggo, tenzij je dus een van de weinigen bent geweest die toevallig een WWXXN heeft gekregen ipv een WPXXN, dat zal de verkoper dan wel zijn ontgaanhjoels schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:11:
Heb sinds een week een KDL46-EX700. Kreeg de digitale zenders met de Ci+ module niet geinstalleerd. Nadat ik hier ergens had gelezen om het eens met een andere CAI kabel te proberen had de TV binnen een paar seconden 255 digitale kanalen gevonden. Perfect beeld. Ik moet vermelden dat ik al een jaar een Samsung LED 40EU B7020 had. Volgens de verkoper van de BCC zou deze werken met een Ci+ module. Mooi niet omdat deze TV niet Ziggo gecertificeerd bleek te zijn. Volgens de voorwaarden van BCC heb je recht op een vervangend toestel indien je iets gekocht hebt op basis van de informatie van de verkoper en het blijkt achteraf niet te werken. Dit binnen een periode van 2 jaar. Ik heb een klacht bij de BCC gedeponeerd en na 14 dagen kreeg ik bericht dat ik mijn 1 jaar oude TV kon omruilen. Heb nu dus een nieuwe TV en moest wel iets bijbetalen (het was net een auto die je inruilt).
Maar over die TC-350...google geeft mij dit:

zal wel niet het goeie zijn he
Ik heb mijn oog laten vallen op de 46hx900. Iemand enig idee vanaf wanneer deze geleverd worden? Ik las ergens "in de zomer van 2010", maar dat is nogal een ruim begrip. Bij een aantal webwinkels staat "wordt verwacht", wat ook niet echt duidelijkheid biedt 
Het is HT-CT350:StraightOn.NL schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 18:32:
[...]
Maar over die TC-350...google geeft mij dit:
[afbeelding]
zal wel niet het goeie zijn heheb je mss een linkje?

[ Voor 51% gewijzigd door airliner op 29-05-2010 19:56 . Reden: @ reactie hierboven ]
Dat ziet wel strak uit, maar ik had wel verwacht dat het dan ook grijs zou zijn net als de rand van de EX500, zo lijkt hij een beetje losstaand denk ik...vind ik wel jammer persoonlijk.airliner schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 19:52:
Ik heb mijn oog laten vallen op de 46hx900. Iemand enig idee vanaf wanneer deze geleverd worden? Ik las ergens "in de zomer van 2010", maar dat is nogal een ruim begrip. Bij een aantal webwinkels staat "wordt verwacht", wat ook niet echt duidelijkheid biedt
[...]
Het is HT-CT350:
[afbeelding]
Weet iemand de code om in het service menu te komen? In mijn geval gaat het om de 40EX402 maar misschien werken de codes voor andere modellen ook bij mij.
Kan via Google niets vinden.
Kan via Google niets vinden.
Verwijderd
Heb de 40HX700 bekeken in de MM (staat daar voor zover ik kan nagaan een Blueray MM promo te draaien op alle tv's). Ondanks dat de AB erbij lag en ik zelf dingen kon instellen vond ik het beeld wat 'blurry' (computerachtig). Beetje nep zeg maar. Geldt trouwens voor heel veel LCD's vind ik. Heb de indruk dat enkele Panasonic Plasma's daar iets minder last van hebben. Ook als ik een HD film op mijn MacbookPro bekijk vind ik dat er wat beter uitzien.
Is dit normaal of kun je toch een beeld creëren dat dat blurry niet heeft.
Is dit normaal of kun je toch een beeld creëren dat dat blurry niet heeft.
Er fraai!!!airliner schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 19:52:
[...]
Het is HT-CT350:
[afbeelding]
Kan deze set denk ook op een ander merk plat scherm ?
Ik heb de 1:1 pixelmapping inmiddels voor elkaar op de 40EX402. Er zat een fout in de drivers van mijn videokaart. Na een schone installatie van Windows en de drivers werd het beeld te groot weergegeven op de TV. Vervolgens kon ik in het menu 'beeld instellingen' kiezen voor 'hoge resolutie'. Toen was het beeld precies passend. Op zich ziet het er goed uit, alleen blijft het nog wat achter bij de scherpte van mijn monitor.
Weet iemand wat de optimale frequentie is voor HDMI 1080p PC?
Weet iemand wat de optimale frequentie is voor HDMI 1080p PC?
[ Voor 22% gewijzigd door Philflow op 30-05-2010 10:55 ]
Verwijderd
Hallo, Ik wil 40ex500 aanschaffen bij media markt. Is het verstandig als ik een verzekering aansluit?
Hebben jullie ook extra garantie aangeschaft? Hoelang gaat een lcd mee?
https://service.mediamark...ticket_faq&ticketcatid=73
https://service.mediamark...ticket_faq&ticketcatid=73
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 12:51 ]
Dit is deels persoonlijke voorkeur, maar het moet wel gezegd worden: De wereld van televisies gaat tegenwoordig zo snel, dat als deze bijvoorbeeld na 5 jaar stuk gaat, dat je dan toch iets nieuws zult willen met de nieuwste technieken en kwaliteit die dan beschikbaar is. En met die extra garantie en verzekeringen ben je een flink stuk extra kwijt (al helemaal in de loop der jaren). Voor dat geld heb je ook al een begin voor een nieuw toestel wanneer deze het ooit eens begeeft. Dus persoonlijk ga ik voor alleen een tv, zonder extra kosten, en dan gewoon kijken waar het schip strandt. Al helemaal in de lage prijsklasse waar we het nu over hebben. Misschien dat het voor een top-televisie van €1500+ anders is.Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 11:51:
Hallo, Ik wil 40ex500 aanschaffen bij media markt. Is het verstandig als ik een verzekering aansluit?
[ Voor 3% gewijzigd door geert1 op 30-05-2010 12:25 ]
Ik zou het niet doen. Je hebt sowieso recht op de "economische garantie" welke bepaald dat een apparaat een bepaalde tijd mee moet gaan, zelfs als de garantie vervallen is.Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 11:51:
Lees deze maar even:
TROS Radar
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Verwijderd
Welke tv is beter mbt input lag (dus welke is beter voor games): Sony EX500 of EX402. (32 inch versies)
De EX500 is namelijk 100hz, de 402 is 50hz. Bevat de EX500 een goede game mode waardoor je geen last hebt van input lag?
De EX500 is namelijk 100hz, de 402 is 50hz. Bevat de EX500 een goede game mode waardoor je geen last hebt van input lag?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 14:24 ]
Ik heb 2 korte vraagjes over de 32ex402, die ik niet in het topic en de handleiding kan vinden:
Ondersteunt deze tv arc (audio return channel) over hdmi?
En ondersteunt deze tv ook Lip-Sync over HDMI?
Ondersteunt deze tv arc (audio return channel) over hdmi?
En ondersteunt deze tv ook Lip-Sync over HDMI?
Donderdag toch maar de 40EX402 opgehaald bij Saturn in utrecht.
Wat een heerlijke tv! Beneden hebben we een 40" phillips staan maar die is beduidend minder dan de Sony. Op mn kamer stond nog een oude CRT dus de overgang is echt heel erg mooi.
De tv staat tijdelijk op mn slaapkamer aan mn voeteneind, zo snel mogelijk in de huiskamer van ons nieuwe huisje.
Gamen gaat er iig geweldig op!
Vanavond maar even een blu-ray in de PS3 stoppen
Wat een heerlijke tv! Beneden hebben we een 40" phillips staan maar die is beduidend minder dan de Sony. Op mn kamer stond nog een oude CRT dus de overgang is echt heel erg mooi.
De tv staat tijdelijk op mn slaapkamer aan mn voeteneind, zo snel mogelijk in de huiskamer van ons nieuwe huisje.
Nog even een update over de 1:1 pixel mapping op de 40EX402. Ik ben nu heel tevreden met hoe films er uit zien, maar gewoon computerbeeld en dan met name de zwarte letters zijn zeker niet perfect. Ik zie een soort lichte zweem om letters.
Ik heb zelf een 25.5" LCD staan met een goed TN panel en deze geeft scherpere, duidelijkere letters.
Nu vroeg ik me af of dit aan Sony of aan de X402 lag of misschien aan mijn exemplaar. Ik vandaag met de laptop naar de Mediamarkt. Gelukkig trof ik een behulpzame verkoper. We sloten de laptop aan op de Samsung 40" LED van 900 eur, een andere Sony 40EX402 en een Samsung 40B530. Eigenlijk gaven ze ongeveer hetzelfde resultaat, prima beeld maar een lichte zweem om de zwarte letters. Geen van drieen doet het perfect en mijn 40EX402 doet het zelfs iets beter dan de Samsung B530.
Blijkbaar verwachtte ik iets teveel. Of zijn er LCD TVs die een perfecte letter geven, net zo goed als op een goede monitor?
edit: verder is het wel een erg mooie TV. Zelfs Digitenne met de interne tuner zier er prima uit vanaf 2.5 meter.
Ik heb zelf een 25.5" LCD staan met een goed TN panel en deze geeft scherpere, duidelijkere letters.
Nu vroeg ik me af of dit aan Sony of aan de X402 lag of misschien aan mijn exemplaar. Ik vandaag met de laptop naar de Mediamarkt. Gelukkig trof ik een behulpzame verkoper. We sloten de laptop aan op de Samsung 40" LED van 900 eur, een andere Sony 40EX402 en een Samsung 40B530. Eigenlijk gaven ze ongeveer hetzelfde resultaat, prima beeld maar een lichte zweem om de zwarte letters. Geen van drieen doet het perfect en mijn 40EX402 doet het zelfs iets beter dan de Samsung B530.
Blijkbaar verwachtte ik iets teveel. Of zijn er LCD TVs die een perfecte letter geven, net zo goed als op een goede monitor?
edit: verder is het wel een erg mooie TV. Zelfs Digitenne met de interne tuner zier er prima uit vanaf 2.5 meter.
[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 30-05-2010 17:47 ]
ik keek vandaag even omdat ik zag dat er nieuwe software was
ik dacht namelijk van wel maar mn 40HX700 accepteerde deze niet ...
ik heb net even gekeken
heb er laatst die van April op gezet
er staat nu PKG4.054EUL-0106
btw
die HT-CT350 is wel leuk maar weet iemand of er ook een 5.1 verzie hier van komt
(het idee van die balk is wel handig maar de Rear Speakers ontbreken)
ik heb net even gekeken
btw
die HT-CT350 is wel leuk maar weet iemand of er ook een 5.1 verzie hier van komt
(het idee van die balk is wel handig maar de Rear Speakers ontbreken)
Verwijderd
ik ben ook eigenaar van de ex402, echt een toptv! Voor gamen absoluut aan te raden.bolleh schreef op zondag 30 mei 2010 @ 17:05:
Donderdag toch maar de 40EX402 opgehaald bij Saturn in utrecht.
Je vergelijkt ook appels met peren, een 40" tv is heel anders dan een 26" monitor qua scherpte. De resolutie is hetzelfde, terwijl de 40" veel groter is, dus de scherpte zal sowieso minder zijn. Plus dat tv's veel meer geoptimaliseerd zijn voor videobeelden enzo en niet voor tekst.Philflow schreef op zondag 30 mei 2010 @ 17:25:
Nog even een update over de 1:1 pixel mapping op de 40EX402. Ik ben nu heel tevreden met hoe films er uit zien, maar gewoon computerbeeld en dan met name de zwarte letters zijn zeker niet perfect. Ik zie een soort lichte zweem om letters.
The devil is in the details.
Niet zo handig uitgedrukt van mij. Ik bedoelde hoe de letter afsteekt tegen de achtergrond. Op mijn monitor is de overgang veel scherper, nauwkeuriger. De letter op mijn monitor is beter leesbaar.Mute schreef op zondag 30 mei 2010 @ 18:14:
[...]
Je vergelijkt ook appels met peren, een 40" tv is heel anders dan een 26" monitor qua scherpte. De resolutie is hetzelfde, terwijl de 40" veel groter is, dus de scherpte zal sowieso minder zijn.
Dat zou het idd verklaren.Plus dat tv's veel meer geoptimaliseerd zijn voor videobeelden enzo en niet voor tekst.
Edit: Via VGA zijn de letters trouwens wat scherper dan via HDMI. Vreemd maar waar.
[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 30-05-2010 20:40 ]
Mijn HX700 geeft bij de software versie: PKG4.020EUL-103.DjRavix schreef op zondag 30 mei 2010 @ 17:27:
ik keek vandaag even omdat ik zag dat er nieuwe software was
ik heb net even gekeken
Als ik de laatste versie download bij Sony.nl dan weigert de TV deze omdat deze niet nieuwer is.
Ik ben erg benieuw hoe die van jouw op Software versie: PKG4.054EUL-0106 staat.
ik heb iets vergelijkbaars op 32ex500
software op mijn tv heb ik zelf ca maand geleden geupdate en eindigt op 103
verder zelfde naam/versie als de versie die nu als laatste op sony site staat voor deze tv, behalve dat die op de site eindigt op 101. Als ik deze download en aan de tv aanbied, dan zegt die er geen nieuwe versie (op de usb stick) is gevonden.
Maw wat op mijn tv staat is nieuwer dan wat op de site als nieuwste downloadbaar is
software op mijn tv heb ik zelf ca maand geleden geupdate en eindigt op 103
verder zelfde naam/versie als de versie die nu als laatste op sony site staat voor deze tv, behalve dat die op de site eindigt op 101. Als ik deze download en aan de tv aanbied, dan zegt die er geen nieuwe versie (op de usb stick) is gevonden.
Maw wat op mijn tv staat is nieuwer dan wat op de site als nieuwste downloadbaar is
De 402 is beter qua input lag, een van de mede-tweakers heeft in dit topic verteld hoe hij eerst een 500 in huis had en die later naar volle tevredenheid heeft vervangen voor een 402 (wel de 37 inch versie. Ik heb zelf net de 40ex402 en daar heb ik nog geen input lag ondervonden. QTE's in games werken prima en games spelen net zo soepel als op mijn oude crt.Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:23:
Welke tv is beter mbt input lag (dus welke is beter voor games): Sony EX500 of EX402. (32 inch versies)
Ik heb wel 1 vervelend probleem: Als ik mijn audio uitvoer op audio system zet, gaat hij vrolijk weer terug naar de tv speaker als ik de tv uit- en aanzet. Alle andere setting blijven wel gewoon in de tv staan, maar deze gaat steeds terug. Beetje vervelend om dit steeds opnieuw te moeten instellen. Nu heb ik er zo lang maar even een koptelefoon in gestoken, maar ik vroeg me af of iemand weet of dit op te lossen is. Ik gebruik de stereo uitgangen van de tv.
Verwijderd
En die Samsung LED (C6000?), gaf die de letters beter weer dan de Sony? Of was de Sony de beste van die 3?Philflow schreef op zondag 30 mei 2010 @ 17:25:
Ik ben namelijk ook op zoek naar een TV die ook een accuraat en scherp PC beeld kan weergeven (dus niet van die schaduwen bij letters of kartelrandjes en dat soort ellende). De kijkafstand hier is klein genoeg om er af en toe op te kunnen internetten, maar dan moet het beeld wel accuraat en precies zijn zoals bij een computer monitor. Mijn oude Sony LCD-TV (KDL-32D3000 uit 2007) is dat niet, maar ik neem aan dat de nieuwste Samsung en Sony TV's ano 2010 een perfecte scaler hebben en bijna niet onderdoen voor een computermonitor?
Hoe zit het trouwens met de color gamut van de huidige TV's? Is deze net zo goed als bij een gemiddelde computer monitor (72% NTSC / 100% sRGB) ?
Ik heb namelijk altijd het idee gehad dat mijn Samsung Syncmaster 305T meer kleuren kan weergeven dan mijn Sony KDL-32D3000.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 23:45 ]
ik geloof dat ik de update functie aan heb laten staansupermm958 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 20:20:
[...]
Mijn HX700 geeft bij de software versie: PKG4.020EUL-103.
Als ik de laatste versie download bij Sony.nl dan weigert de TV deze omdat deze niet nieuwer is.
Ik ben erg benieuw hoe die van jouw op Software versie: PKG4.054EUL-0106 staat.
wel gek want dat betekend dat ziggo een nieuwere verzie heeft dan sony nu op hun site heeft staan
@ StraightOn.NL
Inderdaad had ik een broncode met WWXXN ipv WPXXN, dus een van de weinige zoals je zelf al hebt aangegeven. Dus niet werkend met een Ci+ (Overigens wel met een Alphacript module).
Wat de HT-TC-350 betreft: er zou een muurbeugel bij moeten zitten die voor een aantal Bravia toestellen
geschikt is.
Met dank aan Airliner voor de link.
Inderdaad had ik een broncode met WWXXN ipv WPXXN, dus een van de weinige zoals je zelf al hebt aangegeven. Dus niet werkend met een Ci+ (Overigens wel met een Alphacript module).
Wat de HT-TC-350 betreft: er zou een muurbeugel bij moeten zitten die voor een aantal Bravia toestellen
geschikt is.
Ik heb dezelfde versie en de update functie ook aan staanDjRavix schreef op maandag 31 mei 2010 @ 00:28:
[...]
ik geloof dat ik de update functie aan heb laten staan
wel gek want dat betekend dat ziggo een nieuwere verzie heeft dan sony nu op hun site heeft staan
Internetten vanaf 2.0-2.5 meter gaat niet lekker op mijn 40EX402 via HDMI doordat de letters dus niet echt vol en scherp zijn. Via VGA zijn de letters trouwens wat scherper en dan gaat het beter. Als je 2 stapjes in zoomed in de browser, zodat de letters groter worden, gaat het trouwens prima.Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 23:31:
[...]
En die Samsung LED (C6000?), gaf die de letters beter weer dan de Sony? Of was de Sony de beste van die 3?
Ik ben namelijk ook op zoek naar een TV die ook een accuraat en scherp PC beeld kan weergeven (dus niet van die schaduwen bij letters of kartelrandjes en dat soort ellende). De kijkafstand hier is klein genoeg om er af en toe op te kunnen internetten, maar dan moet het beeld wel accuraat en precies zijn zoals bij een computer monitor. Mijn oude Sony LCD-TV (KDL-32D3000 uit 2007) is dat niet
Die Samsung LED had nog steeds hetzelfde 'letter' probleem. (zou best weleens een UE40C6000 kunnen zijn, weet ik niet zeker). Qua kwaliteit zaten ze heel dicht bij elkaar de 3 TVs. De LED was misschien een tikje beter, maar dan praten we over helek kleine verschillen.
Boven in MM Arena was een Apple computertje aangesloten op een grote Samsung TV (leek me een plasma) en deze had hetzelfde probleem.
In mijn ogen doen de TVs wel onder. Ik ben overigens wel erg kritisch wat dat betreft. Ik zie bijvoorbeeld gelijk het verschil tussen Windows letters of Apple letters, al is het op een iPhone. Mijn vrienden hebben dan zoiets van 'waar heb je het over?'.ik neem aan dat de nieuwste Samsung en Sony TV's ano 2010 een perfecte scaler hebben en bijna niet onderdoen voor een computermonitor?
De color gamut van TVs is over het algemeen beter dan goedkope monitoren omdat het volgens mij meestal IPS panels zijn, terwijl de meeste goedkope monitoren TN zijn. Jouw Samsung heeft een PVA panel, in dat geval weet ik het niet.Hoe zit het trouwens met de color gamut van de huidige TV's? Is deze net zo goed als bij een gemiddelde computer monitor (72% NTSC / 100% sRGB) ?
Edit: update: Philflow in "[LCD TV] Sony BRAVIA 2010 Series topic d..."
[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 31-05-2010 10:55 ]
Verwijderd
Klopt, ik heb hetzelfde kunnen constateren bij mijn 40EX402.Philflow schreef op zondag 30 mei 2010 @ 18:18:
Edit: Via VGA zijn de letters trouwens wat scherper dan via HDMI. Vreemd maar waar.
Dus nu doe ik het gewoon via VGA.
Mag ik vragen hoe je 1:1 pixel mapping hebt gekregen?
Ik heb met een kleine omweg wel m'n PC beeld 'beeldvullend' gekregen maar niet op de juiste resolutie.
Ik gebruik een GeForce 9800GT als videokaart en heb met de driver software de resolutie in de breedte aan moeten passen naar een resolutie van 1822x1080 om als ik bijvoorbeeld een venster maximaliseer alles in beeld te hebben.
Het zou toch geen probleem moeten zijn om gewoon de volle 1920x1080 als resolutie te gebruiken?
Verder draai ik Windows 7 Ultimate x64 en de TV staat aangesloten via een HDMI kabel met een DVI naar HDMI converter in m'n PC.
Heb trouwens dezelfde resolutie problemen via VGA.
Windows 7 zelf zegt wel dat 1920x1080 de aanbevolen resolutie is alleen mis ik dan gewoon stukken beeld links en rechts.
Ik heb met een kleine omweg wel m'n PC beeld 'beeldvullend' gekregen maar niet op de juiste resolutie.
Ik gebruik een GeForce 9800GT als videokaart en heb met de driver software de resolutie in de breedte aan moeten passen naar een resolutie van 1822x1080 om als ik bijvoorbeeld een venster maximaliseer alles in beeld te hebben.
Het zou toch geen probleem moeten zijn om gewoon de volle 1920x1080 als resolutie te gebruiken?
Verder draai ik Windows 7 Ultimate x64 en de TV staat aangesloten via een HDMI kabel met een DVI naar HDMI converter in m'n PC.
Heb trouwens dezelfde resolutie problemen via VGA.
Windows 7 zelf zegt wel dat 1920x1080 de aanbevolen resolutie is alleen mis ik dan gewoon stukken beeld links en rechts.
Heb je de scherpte al eens op 0 gezet? met een 1:1 gepixelmapt beeld heb je dat nml niet nodig, sowieso bij HD-beelden niet (mijn mening).Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:22:
[...]
Klopt, ik heb hetzelfde kunnen constateren bij mijn 40EX402.
Dus nu doe ik het gewoon via VGA.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Je computer gewoon op 1920*1080 zetten, en dan op je ab: home, beeld regeling, beeld bereik > van normaal naar hoge resolutie zetten.Radiance schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:31:
Mag ik vragen hoe je 1:1 pixel mapping hebt gekregen?
[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 31-05-2010 10:43 ]
Enigszinds off-topic. maat even over de C6000. Mijn buurman heeft die ook en contact gehad met Samsung. Volgens Samsung zou er een update uit moeten komen binnen een week of twee waardoor de boel wel zou moeten werken met de WWXXN serie. Geen idee of dat lulkoek is vanuit Samsung, maar ik kan mij ook niet echt voorstellen dat Samsung 2 CI sloten inbouwd in 1 toestelserie...hjoels schreef op maandag 31 mei 2010 @ 07:19:
@ StraightOn.NL
geschikt is.
Ik sluit net nog een keer mijn laptop aan op de 40EX402 via HDMI en ik moet zeggen dat het er nu toch erg goed uit ziet. Ik had de scherpte op 30 gezet, dat was mooier dan op 0.
Het is nog geen 100% computermonitor maar ik zou zeggen 95%. Ik kon de kleine letters in browsers prima lezen op 2 meter afstand.
Ik weet niet precies hoe het kan maar het zag er vandaag duidelijk beter uit dan gisteren. Wellicht dat mijn ogen gisteren wat vermoeid waren. (Ook beter dan op de Samsung 40" LED)
Het is nog geen 100% computermonitor maar ik zou zeggen 95%. Ik kon de kleine letters in browsers prima lezen op 2 meter afstand.
Ik weet niet precies hoe het kan maar het zag er vandaag duidelijk beter uit dan gisteren. Wellicht dat mijn ogen gisteren wat vermoeid waren. (Ook beter dan op de Samsung 40" LED)
[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 31-05-2010 10:55 ]
Hmmzt... nog even over 1:1 pixel matching... door de opmerkingen hierboven ben ik ook maar eens gaan kutten:
- ATI HD 3200 onboard video;
- 32EX500
- laatste Radeon drivers
- TV staat op Full Pixel
- verbonden via HDMI-kabel
Als ik in de driver niets verander (defaults), staat het op
- 1920 x 1080 @ 60hz
- overscan slider staat in het midden tussen Underscan en Overscan, waarbij links bij underscan '15%' staat en helemaal rechts bij overscan '0%'. Lekker duidelijk.
Dan heb ik zwarte balken om het beeld. Pas als ik overscan helemaal naar rechts schuif, is het beeld precies passend. Misschien is dit dus wel prima, als ik de driver zo moet begrijpen dat dit 0% is oftewel geen overscan, maar dat zou raar zijn, want er staat wel overscan aan die kant van de slider en anders zou je dus alleen underscan kunnen instellen. Ik ga er dus vanuit dat ik overscan toepas met deze instelling. Dat is dus, als ik het allemaal goed begrijp, ongewenst, want geen exacte 1:1 pixel matching??
Andere resoluties pakken helpt niet. Levert alleen maar rare resultaten op. Ik weet dat de specs van de TV 100hz zijn, maar is dat ook de input refresh of alleen een soort van interne?
Als ik de driver op 100hz force, dan werkt dat op zich, maar heb ik wel de zwarte balken en doet de overscan slider het niet mee zodat ik dat niet eens meer kan corrigeren.
Als ik 50hz pak (met het idee: dat is de helft van de 100hz van de TV, misschien daarom een goed idee), dan kan ik het beeld vullend maken met de slider (steeds door hem helemaal naar overscan te zetten), dan krijg ik rare dingen in full screens. XBMC is dan ineens niet meer beeldvullend, zwarte balken rondom. Terwijl de res in de settings daarvan gewoon goed staat.
Tenslotte kan ik nog in de driver alles op standaard laten en de TV op zoom zetten in plaats van Full pixel. Dan is het beeld BIJNA vullend, nog net zwarte balken. Daarom alleen al niet wenselijk, daarnaast lijkt me dat je de TV sowieso op full pixel wilt hebben en ervoor wilt zorgen dat hij een vullend beeld krijgt aangeleverd. Anders doet de TV aan upscaling/zooming, kan nooit bevorderlijk zijn.
Eigenlijk is dus 60hz refresh en slider in ATI driver op overscan mijn enige optie voor beeldvullend beeld.
Vragen:
- heb ik een probleem met pixelmatching, het ziet er op zich niet slecht uit, behalve dat mij ook al opviel dat letters en kleinere details van windows niet superscherp zijn, maar ik leid uit de discussie hierover hierboven af dat dat waarschijnlijk normaal is;
- zo ja, wat kan ik hier nog aan doen
- ATI HD 3200 onboard video;
- 32EX500
- laatste Radeon drivers
- TV staat op Full Pixel
- verbonden via HDMI-kabel
Als ik in de driver niets verander (defaults), staat het op
- 1920 x 1080 @ 60hz
- overscan slider staat in het midden tussen Underscan en Overscan, waarbij links bij underscan '15%' staat en helemaal rechts bij overscan '0%'. Lekker duidelijk.
Dan heb ik zwarte balken om het beeld. Pas als ik overscan helemaal naar rechts schuif, is het beeld precies passend. Misschien is dit dus wel prima, als ik de driver zo moet begrijpen dat dit 0% is oftewel geen overscan, maar dat zou raar zijn, want er staat wel overscan aan die kant van de slider en anders zou je dus alleen underscan kunnen instellen. Ik ga er dus vanuit dat ik overscan toepas met deze instelling. Dat is dus, als ik het allemaal goed begrijp, ongewenst, want geen exacte 1:1 pixel matching??
Andere resoluties pakken helpt niet. Levert alleen maar rare resultaten op. Ik weet dat de specs van de TV 100hz zijn, maar is dat ook de input refresh of alleen een soort van interne?
Als ik de driver op 100hz force, dan werkt dat op zich, maar heb ik wel de zwarte balken en doet de overscan slider het niet mee zodat ik dat niet eens meer kan corrigeren.
Tenslotte kan ik nog in de driver alles op standaard laten en de TV op zoom zetten in plaats van Full pixel. Dan is het beeld BIJNA vullend, nog net zwarte balken. Daarom alleen al niet wenselijk, daarnaast lijkt me dat je de TV sowieso op full pixel wilt hebben en ervoor wilt zorgen dat hij een vullend beeld krijgt aangeleverd. Anders doet de TV aan upscaling/zooming, kan nooit bevorderlijk zijn.
Eigenlijk is dus 60hz refresh en slider in ATI driver op overscan mijn enige optie voor beeldvullend beeld.
Vragen:
- heb ik een probleem met pixelmatching, het ziet er op zich niet slecht uit, behalve dat mij ook al opviel dat letters en kleinere details van windows niet superscherp zijn, maar ik leid uit de discussie hierover hierboven af dat dat waarschijnlijk normaal is;
- zo ja, wat kan ik hier nog aan doen
[ Voor 8% gewijzigd door Ro-Maniak2 op 31-05-2010 11:10 ]
Klopt, die is er al en nu werkt het goed.ppaddo schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:46:
[...]
Enigszinds off-topic. maat even over de C6000. Mijn buurman heeft die ook en contact gehad met Samsung. Volgens Samsung zou er een update uit moeten komen binnen een week of twee waardoor de boel wel zou moeten werken met de WWXXN serie. Geen idee of dat lulkoek is vanuit Samsung, maar ik kan mij ook niet echt voorstellen dat Samsung 2 CI sloten inbouwd in 1 toestelserie...
Welke software versie heb je, de PKG4.020EUL-103 of hoger.GRUMBLER schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:27:
[...]
Ik heb dezelfde versie en de update functie ook aan staan
De update funtie bij mij staat ook aan.
Verwijderd
Hoi allemaal..Ik zit even door het topic heen te lezen omdat ik net eigenaar ben van de 40NX700 met de BDV-F700 set.
Ik vind de kwaliteit van het beeld verbluffend goed en herken niets van de negatieve verhalen die ik her en der lees over dit type...
Wel heb ik vreemde lip sync als ik geluid over de audio van de BDV heb bij zowel gewoon tv als bij DB en DVD. Het varieert van bijna niet zichbaar tot heel erg..Enig idee wat dit kan zijn?
Ik heb een hdmi kable van 1 meter gekocht voor 29,75 en op hdmi arc rechtstreeks op de TV aangesloten.
Ik vind de kwaliteit van het beeld verbluffend goed en herken niets van de negatieve verhalen die ik her en der lees over dit type...
Wel heb ik vreemde lip sync als ik geluid over de audio van de BDV heb bij zowel gewoon tv als bij DB en DVD. Het varieert van bijna niet zichbaar tot heel erg..Enig idee wat dit kan zijn?
Ik heb een hdmi kable van 1 meter gekocht voor 29,75 en op hdmi arc rechtstreeks op de TV aangesloten.
Iemand enig idee wanneer de soundbar HT-CT350 te koop is?
PKG4.020EUL-103supermm958 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:03:
[...]
Welke software versie heb je, de PKG4.020EUL-103 of hoger.
De update funtie bij mij staat ook aan.
Zelfde versie dus, vraag me af waar versie PKG4.054EUL-0106 dan weg komt. Aan de nummering te zien lijkt deze hoger of is er voor de 40" en 46" een apparte firmware versie.
Ik weet het ook niet maar dit is van http://support.sony-europe.com/tvhc/downloads/downloads.aspx?site=odw_nl_NL&f=FW_Bravia4020L&ch=7&m=KDL-40HX700supermm958 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:13:
[...]
Zelfde versie dus, vraag me af waar versie PKG4.054EUL-0106 dan weg komt. Aan de nummering te zien lijkt deze hoger of is er voor de 40" en 46" een apparte firmware versie.
sony_tvupdate_2010_0420_eul_.zip ( 35.7 MB (37,509,125 bytes) )
Over deze upgrade (20/05/2010)
Dit bestand werkt de firmware van uw televisietoestel bij naar versie PKG4.020EUL-0101 en biedt de volgende voordelen:
Verbeteringen in deze versie
Verbeterde prestatie & stabiliteit van IPTV-functies.
Het welkomstgeluid bij het aanzetten van de TV kan op het TV-menu uitgeschakeld worden.
Van toepassing op de volgende modellen
KDL-32EX403 / EX500 / EX501 / EX503 / EX505 / EX508 / EX603 / EX605 / EX700 / EX701 / EX703 / EX705 / EX706 / EX707 / EX709 / NX503
KDL-37EX403 / EX500 / EX503 / EX505
KDL-40EX403 / EX500 / EX501 / EX503 / EX505 / EX508 / EX603 / EX605 / EX700 / EX701 / EX703 / EX705 / EX706 / EX707 / EX708 / EX709 / HX700 / HX701 / HX703 / HX705 / NX503
KDL-46EX403 / EX500 / EX501 / EX503 / EX505 / EX700 / EX701/ EX703 / EX705 / EX706 / EX707 / EX708 / EX709 / HX700 / HX703 / HX705
KDL-52EX700 / EX703 / EX705
KDL-55EX500 / EX503 / EX505
KDL-60EX700 / EX703 / EX705
Deze is nog ouder dus....
Verwijderd
Wie kan me concreets iets vertellen over de 46NX700?
Ik heb een hele mooie aanbieding voor die tv.
En ik twijfel nu dus heel erg tussen de LG 47LE8500 en de Sony 46NX700
Beide hebben ongeveer dezelfde prijs.
Van de LG hoor ik dat die superbeeld heeft ivm full-led.
Over de NX700 lees ik dat dit beeld niet je-van-het is....
Aan de andere kant is de Sony heel erg mooi met vele mogelijkheden.
LG brengt me aan het twijfelen qua merk en kwaliteit....
Kan iemand me wat meer informatie geven?
mijne is een 40HX700supermm958 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:13:
[...]
zoals je kan zien heeft hij echt nieuwere firmware dan die op de sony website te vinden is

Edit:
owja ... het is dus PKG4.034EUL-0106
het verschil tussen de 5 en de 3 is nog al lastig te zien op een wat grotere afstand
[ Voor 12% gewijzigd door DjRavix op 31-05-2010 17:38 ]
Verwijderd
Over de LG kan ik je niets vertellen. Kan je niet naar een winkel gaan en ze bekijken?Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:16:
Wie kan me concreets iets vertellen over de 46NX700?
Ik heb de 40NX700 en ik vind het beeld super goed. Vele malen beter dan ik van andere merken gezien heb.
Toch schrik ik wel een beetje van de negativiteit over deze tv. Misschien zijn mijn kwaliteitseisen niet zo hoog...
Ik twijfel nog steeds tussen de 32ex500 en de 37ex500, het is voor iedereen persoonlijk natuurlijk maar nu lees ik ook dat het met een 32 inch en een kijkafstand van 3m eigenlijk onzin is om voor full hd te gaan.. Omdat je die details toch niet kan waarnemen (tov hd ready).
En onderstaand figuur lijkt dit te bevestigen, hoewel ik volgens deze grafiek groter dan 70" moet hebben voor 3m kijkafstand
En onderstaand figuur lijkt dit te bevestigen, hoewel ik volgens deze grafiek groter dan 70" moet hebben voor 3m kijkafstand

ik zie net dat ik nu ook deze versie hebDjRavix schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:29:
[...]
mijne is een 40HX700
zoals je kan zien heeft hij echt nieuwere firmware dan die op de sony website te vinden is
[afbeelding]
Edit:
het verschil tussen de 5 en de 3 is nog al lastig te zien op een wat grotere afstand
Je kunt het ook zo uitleggen: als je een 32" neemt zul je niet eens de voordelen van 720p zien op 3 meter afstand. Je moet eigenlijk minstens 37" hebben bij die kijkafstand. Overigens zou zelf ik bij 3 meter liever voor 40" gaan.javami schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:41:
Ik twijfel nog steeds tussen de 32ex500 en de 37ex500, het is voor iedereen persoonlijk natuurlijk maar nu lees ik ook dat het met een 32 inch en een kijkafstand van 3m eigenlijk onzin is om voor full hd te gaan.. Omdat je die details toch niet kan waarnemen (tov hd ready).
Ik gebruik deze grafiek (wellicht hetzelfde)
http://hd.engadget.com/20...-distance-to-screen-size/
Perfect!Philflow schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:41:
[...]
Je computer gewoon op 1920*1080 zetten, en dan op je ab: home, beeld regeling, beeld bereik > van normaal naar hoge resolutie zetten.
Mijn dank is groot
Via AVforums.com uitgevonden: toegang tot het service menu voor 40EX402 door achter elkaar (i+) - (5) - (Vol +) - (power) in te toetsen op de ab. (werkt wellicht ook voor de andere modellen)
TT Menu: (external input) + (5) + (Vol +)
[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 31-05-2010 20:33 ]
Ah, leuke info voor de start-post.Philflow schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:32:
Via AVforums.com uitgevonden: toegang tot het service menu voor 40EX402 door achter elkaar (i+) - (5) - (Vol +) - (power) in te toetsen op de ab. (werkt wellicht ook voor de andere modellen)
TS?
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Ja maar kan dan ook iemand vertellen wat je met dit service menu kan. Op mijn Kdl37W5500 werkt het ook maar dan kom ik in een menu waar ik eigenlijk niks mee kan.
Raar, heb ook een 40HX700, software update staat aan. De versie op de Sony site lijkt ook ouder.DjRavix schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:29:
[...]
mijne is een 40HX700
[afbeelding]
Edit:
Volgens mij download de TV de software versie via Internet en is dit niet kabelaar gebonden.
Verwijderd
Set up :
- Sony 40ex500 bravia tv en UWA-BR100 wifi usb dongle
- PC met PS3 media server
- Linksys wrt610n dual band router
Ik kan mijn films prima bekijken via de dlna mogelijkheid (2,4 ghz band draadloos via de router). Wat echter nog niet lukt is de sony op de 5ghz band met de router te laten verbinden. Volgens de handleiding van de wifi dongle moet deze dit bereik wel aankunnen. Heeft iemand hier ervaring mee en werkt dit met de standard setup van de linksys router of zijn er nog speciale instellingen nodig?
Mijn overige draadloze apparatuur (netbook, ion htpc) hebben alleen wifi adapter met 2,4 ghz band dus ik kan niet checken of de 5ghz band voldoende bereik heeft tot mijn slaapkamer....
Indien je ervaringen met bovenstaande hebt, is het bereik van de 5ghz band dan ook groot genoeg voor 1 verdieping te overbruggen?
Ik kan mijn films prima bekijken via de dlna mogelijkheid (2,4 ghz band draadloos via de router). Wat echter nog niet lukt is de sony op de 5ghz band met de router te laten verbinden. Volgens de handleiding van de wifi dongle moet deze dit bereik wel aankunnen. Heeft iemand hier ervaring mee en werkt dit met de standard setup van de linksys router of zijn er nog speciale instellingen nodig?
Mijn overige draadloze apparatuur (netbook, ion htpc) hebben alleen wifi adapter met 2,4 ghz band dus ik kan niet checken of de 5ghz band voldoende bereik heeft tot mijn slaapkamer....
Indien je ervaringen met bovenstaande hebt, is het bereik van de 5ghz band dan ook groot genoeg voor 1 verdieping te overbruggen?
Ik heb de WRT610N ook, mijn ervaring(met laptop) op 5ghz is dat het resulteert in ongeveer 60-75% signaalsterkte t.o.v. 2,4ghz oftewel ik heb eigenlijk altijd een verlies van 25%. Makkelijkste is om je router effe te verplaatsen naar de tv om te kijken of ie uberhaupt connect.Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:03:
Set up :
Ik gebruik al tijden dd-wrt firmare(gratis). Hier kun je de 2e adapter forcen de 5GHZ band te gebruiken. Weet niet of de standaard firmware dat kan.
[ Voor 5% gewijzigd door Appie Heijn op 31-05-2010 23:53 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Verwijderd
Dat wist ik al een tijdje, maar wat kan je veranderen ? En wat is t voordeel?Philflow schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:32:
Ik beantwoord liever geen vragen die de vraagsteller met minimale inspanning zelf kan beantwoordenVerwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:53:
[...]
Dat wist ik al een tijdje, maar wat kan je veranderen ? En wat is t voordeel?
@golfgti5
De HT-CT-350 zou vanaf 11 juni te koop zijn. Je kunt hem nu al bestellen voor € 399,-- bij eXpansis, echter ik vermoed dat elders deze prijs lager zal gaan uitvallen, gezien de prijs in de US van $ 400,-- Wellicht al eerder verkrijgbaar bij de grotere ketens.
Maar meestal als je 1 van de eersten bent betaal je penning zestien.
De HT-CT-350 zou vanaf 11 juni te koop zijn. Je kunt hem nu al bestellen voor € 399,-- bij eXpansis, echter ik vermoed dat elders deze prijs lager zal gaan uitvallen, gezien de prijs in de US van $ 400,-- Wellicht al eerder verkrijgbaar bij de grotere ketens.
Maar meestal als je 1 van de eersten bent betaal je penning zestien.