Bedankt voor de reacties wat betreft de 40EX500, ik ben nu overtuigd dat dit mijn toestel is. De LED-variant schijnt problemen te hebben met donkere vlekken en krakende behuizing, en is duurder. Dus voor mij is de keuze gemaakt. Dank!
Verwijderd
Je bedoeld de onderste balk die niet zwart maar zilverachtig is? Daar wen je wel aan toch..
ik bedoel inderdaad die balk die zilverachtig is, hij trok echt mijn aandacht.
vond wel storend maar voor de rest is de tv wel mooi.
Ik heb daar echte helemaal geen last van en ook nooit van gehad.duimp schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:14:
Vind het juist erg mooi staan.
De EX501 versie heeft een zwarte rand onderin.duimp schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:14:
Echter lijkt deze nergens in Nederland te koop. Het betreft dus een versie die exact gelijk is aan de EX500 met alleen dat verschil in de onderste rand.
Ik heb liever de 501 als deze ergens te krijgen is, maar voor mij geen zwaarwegend punt.
De EX500 kan je zien als de opvolger van de W5500. De tests die ik gezien heb geven eigenlijk aan dat het een verbeterde W5500 is op vele punten.Ik ben vanmiddag in de mediamarkt geweest om op zoek te gaan naar een tv die ik een aantal maanden geleden de moeite waard vond (de KDL40W5500), maar deze was nergens meer te vinden. Wil sowieso een Sony hebben dus was uiteindelijk uitgekomen bij de KDL40EX500 en de KDL40EX700
Dus als je al een W5500 wilde hebben zal je met de EX500 geen buil vallen.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
De 501 is te krijgen bij de Belgische Mediamarkten, maar goed ik weet niet of dat te ver uit de buurt is! Ik weet iig dat ze hem hebben gehad in sommige MM'sXymox schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:16:
[...]
De EX501 versie heeft een zwarte rand onderin.
Echter lijkt deze nergens in Nederland te koop. Het betreft dus een versie die exact gelijk is aan de EX500 met alleen dat verschil in de onderste rand.
Ik heb liever de 501 als deze ergens te krijgen is, maar voor mij geen zwaarwegend punt.
[...]
De EX500 kan je zien als de opvolger van de W5500. De tests die ik gezien heb geven eigenlijk aan dat het een verbeterde W5500 is op vele punten.
Dus als je al een W5500 wilde hebben zal je met de EX500 geen buil vallen.
Het antwoord van Sony zou ik dan graag willen horenduimp schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:33:
zal Sony wel even contacten en kijken of ze hem ergens in nederland verkopen.
Ik denk dat ik ook voor de 40EX500 ga, zijn er verwachtingen dat bijvoorbeeld deze voor de WK nog gaat dalen ivm prijsstunt? Hij staat nu op ongeveer EUR 730.
[ Voor 11% gewijzigd door Silent Thunder op 19-05-2010 14:31 ]
Ik denk dat ie 500 euro gaat kosten!? Ik hoor deze vragen nu al weken, er is altijd een verwachting dat er tijdens het WK prijsdalingen zullen voorkomen. Maar niemand heeft een glazenbol die de toekomst kan voorspelen. Ik zou zeggen wacht het af, misschien zit er wat leuks tussen en misschien komt er helemaal geen Sony EX500 in de aanbieding.Silent Thunder schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:30:
Ik denk dat ik ook voor de 40EX500 ga, zijn er verwachtingen dat bijvoorbeeld deze voor de WK nog gaat dalen ivm prijsstunt? Hij staat nu op ongeveer EUR 730.
Ik heb gekeken op de website van www.sony.be maar daar staat de 501 niet op.StraightOn.NL schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:20:
[...]
De 501 is te krijgen bij de Belgische Mediamarkten, maar goed ik weet niet of dat te ver uit de buurt is! Ik weet iig dat ze hem hebben gehad in sommige MM's
Toch de knoop doorgehakt en de 52EX700 gekocht bij Correct. Bouwjaar april 2010 in Slowakije.
Het was even knoeien omdat CaiWay niet meehielp (signaal vloog er net uit nadat ik de TV had opgehangen).
Ja - het is een LCD met zijn beperkingen.
Ja - het is een LED met zijn beperkingen.
Na maanden van speuren, lezen, overwegen etc kwam ik tot de conclusie dat de perfecte TV niet bestaat.
200 Hz, 3D, full LED, etc. alles kent zijn prijs en toch ook weer de beperkingen. En wat wilde ik nu eigenlijk? Een TV niet al te dik, mooi beeld, onder de 2000 euro en rond de 50-52 inch groot.
De kleurinstellingen af fabriek zijn niet goed. Het heeft me drie dagen gekost om de kleuren mooi te krijgen. Ben er nu tevreden mee - mede met dank aan Google.
Ja, er zijn twee ietwat lichtere vlekken zichtbaar op een 100% zwarte achtergrond maar dan moet het helemaal donker zijn in de kamer wil je ze zien. Ja, een wit scherm laat qua uniformiteit nog wat te wensen over maar het is geen plasma of full LED. Nee - de genoemde "coning" is niet te zien op een heel klein friemeltje na maar dan moet je echt naar dat hoekje gaan zitten staren en dat is met zo'n groot beeld toch best moeilijk (de rest leidt zo af).
Kortom, voor de 1579 euro die ik er voor heb betaald is het een prima ding. Moest wel even wennen aan de wat beperktere kijkhoek vergeleken met mijn Philips LCD uit 2004 (32PFL9986).
De bediening is heerlijk eenvoudig, de afstandsbediening is niets mis mee, en mijn PS3 er mee bedienen is super. Beeld via de kabel (met Caiway Neomotion module) is super, vooral de HD kanalen. Zappen mag wat sneller en wie weet biedt een toekomstige update me dit.
Films afspelen vanaf mijn iMac (PS3MS) elders in het huis via de PS3 is geweldig! 1080P downloads spelen heel mooi af (wel de PS3 bekabelen anders trekt ie het niet).
Laptop de TV aansluiten gaat ook heel goed en is erg mooi - strak beeld. Met DVI-> HDMI kabel gedaan. Leuk om vanuit de luie stoel met toetsenbord op schoot en muis naast je gewoon op je TV je e-mails kunnen lezen.
Geluid is niet super te noemen: blikkerig en beperkt.
Internettoepassingen zijn leuk maar moeten niet een reden zijn om deze tv te kopen. Erg beperkt. In plaats van de wireless dongel van 80 euro heb ik voor hetzelfde bedrag een extra router gekocht waar nu de TV, PS3 en laptop aanhangen: net zo makkelijk, sneller en de kabels zijn weggewerkt.
Plat tegen de muur hangen hoef je niet te proberen. "Gelukkig" had ik een ophangbeugel die al minstens 4 cm van de muur komt, anders had er geen stekker in gepast aan de achterkant.
Al met al - je hoort mij niet klagen nog!
Mijn persoonlijke oordeel:
Beeld 8/10 (perfecte TV bestaat niet)
Geluid 6/10 (afdoende, voor de rest home cinema set gebruiken)
Bediening 9/10
Mogelijkheden 10/10 op basis van mijn set-up zoals hierboven beschreven.
Prijs / kwaliteit 8.5/10
Het was even knoeien omdat CaiWay niet meehielp (signaal vloog er net uit nadat ik de TV had opgehangen).
Ja - het is een LCD met zijn beperkingen.
Ja - het is een LED met zijn beperkingen.
Na maanden van speuren, lezen, overwegen etc kwam ik tot de conclusie dat de perfecte TV niet bestaat.
200 Hz, 3D, full LED, etc. alles kent zijn prijs en toch ook weer de beperkingen. En wat wilde ik nu eigenlijk? Een TV niet al te dik, mooi beeld, onder de 2000 euro en rond de 50-52 inch groot.
De kleurinstellingen af fabriek zijn niet goed. Het heeft me drie dagen gekost om de kleuren mooi te krijgen. Ben er nu tevreden mee - mede met dank aan Google.
Ja, er zijn twee ietwat lichtere vlekken zichtbaar op een 100% zwarte achtergrond maar dan moet het helemaal donker zijn in de kamer wil je ze zien. Ja, een wit scherm laat qua uniformiteit nog wat te wensen over maar het is geen plasma of full LED. Nee - de genoemde "coning" is niet te zien op een heel klein friemeltje na maar dan moet je echt naar dat hoekje gaan zitten staren en dat is met zo'n groot beeld toch best moeilijk (de rest leidt zo af).
Kortom, voor de 1579 euro die ik er voor heb betaald is het een prima ding. Moest wel even wennen aan de wat beperktere kijkhoek vergeleken met mijn Philips LCD uit 2004 (32PFL9986).
De bediening is heerlijk eenvoudig, de afstandsbediening is niets mis mee, en mijn PS3 er mee bedienen is super. Beeld via de kabel (met Caiway Neomotion module) is super, vooral de HD kanalen. Zappen mag wat sneller en wie weet biedt een toekomstige update me dit.
Films afspelen vanaf mijn iMac (PS3MS) elders in het huis via de PS3 is geweldig! 1080P downloads spelen heel mooi af (wel de PS3 bekabelen anders trekt ie het niet).
Laptop de TV aansluiten gaat ook heel goed en is erg mooi - strak beeld. Met DVI-> HDMI kabel gedaan. Leuk om vanuit de luie stoel met toetsenbord op schoot en muis naast je gewoon op je TV je e-mails kunnen lezen.
Geluid is niet super te noemen: blikkerig en beperkt.
Internettoepassingen zijn leuk maar moeten niet een reden zijn om deze tv te kopen. Erg beperkt. In plaats van de wireless dongel van 80 euro heb ik voor hetzelfde bedrag een extra router gekocht waar nu de TV, PS3 en laptop aanhangen: net zo makkelijk, sneller en de kabels zijn weggewerkt.
Plat tegen de muur hangen hoef je niet te proberen. "Gelukkig" had ik een ophangbeugel die al minstens 4 cm van de muur komt, anders had er geen stekker in gepast aan de achterkant.
Al met al - je hoort mij niet klagen nog!
Mijn persoonlijke oordeel:
Beeld 8/10 (perfecte TV bestaat niet)
Geluid 6/10 (afdoende, voor de rest home cinema set gebruiken)
Bediening 9/10
Mogelijkheden 10/10 op basis van mijn set-up zoals hierboven beschreven.
Prijs / kwaliteit 8.5/10
vind hem wel mooi en bij de ex700 niet opvallen echter die is iets donkerder dan de ex500 vind beide echter wel mooi (alleen jammer dat het erop is geplakt en niet erin verwerkt maar dat terzijde) beter dan de oude waar een soort spiegel onder zat dat was afleidend. of je eraan kan wennen ligt aan de persoon. ik ben wel een pietlut in die dingen maar vind het dus niet storend.
Hier had een inspirerende tekst kunnen staan.
Zou best kunnen op de Sony site stond destijds ook bijvoorbeeld de W5720 niet vermeld, ook zo'n MM model met een iets afwijkend uiterlijk tov de W5500. Als je enorm groot inkoopt als de MM kan zelf afwijkende modellen laten maken, die dan niet in de officiele catalogus staan maar wel gewoon bestaanduimp schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:06:
[...]
Ik heb gekeken op de website van www.sony.be maar daar staat de 501 niet op.
Bij de MM NL was er iig ook heel veel vraag naar een zwart model, maar ik denk dat het door de leveringsproblemen die er al zijn rondom de normale EX500 modellen komt dat daarom een EX50X nog even op zich laat wachten.
De prijzen staan op de correct site, o.a.;Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 09:12:
Hmm.... die HX800 is dan ook nog wel het wachten waard.
Alleen is de vraag, zal deze in dezelfde prijs klasse vallen?
46HX800 - 2299 euro
46HX900 - 2799 euro
52HX900 - 3199 euro
52LX900 - 3399 euro
52NX800 - 2799 euro
Een tijd volg ik dit topic al met bovengemiddelde interesse omdat ik ook een TV wil kopen. Op dit moment twijfel ik eigenlijk tussen de KDL-40EX500 en KDL-40HX700. Met hierbij als verschil de 200Hz van de KDL-40HX700. Zie je het verschil tussen 100 en 200Hz? Overal op internet lees je dat het verschil veel kleiner is dan tussen 50 en 100Hz. Mocht het verschil echt amper zichtbaar zijn dan ga ik voor de €200,- goedkopere KDL-40EX500.
Ik denk toch voor de eerst volgende aanbieding ga die de 32ex500 nog goedkoper maakt of de 37ex richting de prijs van de 32" krijgt.. Ik weet niet wat jij er voor zou willen vragen?Ruud2007 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 15:23:
[...]
..dus als je per sé een 37EX500 wil hebben en hem in de winkel niet kan vinden, kunnen we misschien praten
Verwijderd
Thanks,golfgti5 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:14:
[...]
De prijzen staan op de correct site, o.a.;
46HX800 - 2299 euro
46HX900 - 2799 euro
52HX900 - 3199 euro
52LX900 - 3399 euro
52NX800 - 2799 euro
40HX800 - 1999 euro.
Erg prijzig voor een 40".
Jammer dat ze die 3D meuk erin gestopt hebben.
Als ze nou een model zonder 3D aanbieden, maar met de overige features...
(Krijg hoofdpijn van 3D films, vandaar dat ik het niet interessant vind voor thuis).
Nog maar even wachten dan tot de prijs zakt (of ik de loterij win).
Ik zie het allemaal somber in:
Prijzen zijn 100 tot 150 gestegen de afgelopen weken. En geen enkele webshop in de Pricewatch hierboven heeft nog een tv op voorraad.
Mailtje van Sony kon me melden dat de levering 46hx700`s pas weer in juli wordt verwacht.
Als ze willen stunten met het WK dan verwacht ik het vanaf volgende week (als iedereen z`n vakantiegeld heeft). Maar gezien de voorraden en de levertijden....
Lijkt me toch sterk dat een bedrijf als deze de boot gaat missen. Volgens mij zijn ze ook nog eens groot sponsor van het WK?
Vind het een raar verhaal, of zullen er dan toch problemen geweest zijn waardoor de versie 2 toestellen vertraging hebben??
Prijzen zijn 100 tot 150 gestegen de afgelopen weken. En geen enkele webshop in de Pricewatch hierboven heeft nog een tv op voorraad.
Mailtje van Sony kon me melden dat de levering 46hx700`s pas weer in juli wordt verwacht.
Als ze willen stunten met het WK dan verwacht ik het vanaf volgende week (als iedereen z`n vakantiegeld heeft). Maar gezien de voorraden en de levertijden....
Lijkt me toch sterk dat een bedrijf als deze de boot gaat missen. Volgens mij zijn ze ook nog eens groot sponsor van het WK?
Vind het een raar verhaal, of zullen er dan toch problemen geweest zijn waardoor de versie 2 toestellen vertraging hebben??
tja denk je dan
Die is alleen maar 3D Ready ...Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:11:
[...]
Thanks,
40HX800 - 1999 euro.
Erg prijzig voor een 40".
Jammer dat ze die 3D meuk erin gestopt hebben.
Als ze nou een model zonder 3D aanbieden, maar met de overige features...
(Krijg hoofdpijn van 3D films, vandaar dat ik het niet interessant vind voor thuis).
Nog maar even wachten dan tot de prijs zakt (of ik de loterij win).
dus je zult het kastje ervoor en de brilletjes er nog bij moeten aanschaffen
aangezien me het hele 3D gebeuren (en dan vooral met brilletjes) me niet boeit heb ik voor de 40HX700 gekozen
en die kost ongeveer de Helft van de prijs die hier voor de 40HX800 word gegeven
Het had interessanter geweest als het een 3D systeem was wat zonder brilletjes werkte
maar dan nog vind ik het 3D TV gebeuren niet echt heel erg indrukwekkend
Verwijderd
Kan een bedrijf alleen maar TV's verkopen door te stunten? Ik vind het nogal een rare redenering...Gezien de veel grotere vraag naar de huidige Sony line-up tov de vorige line-up en de schaarste, ook bij andere leveranciers, kan ik me goed voorstellen dat de prijzen helemaal niet gaan dalen....wittekat schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:27:
Verwijderd
HX700 zit geen Edge LED in, wil het liefste dat ook.DjRavix schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:13:
[...]
Die is alleen maar 3D Ready ...
dus je zult het kastje ervoor en de brilletjes er nog bij moeten aanschaffen
aangezien me het hele 3D gebeuren (en dan vooral met brilletjes) me niet boeit heb ik voor de 40HX700 gekozen
en die kost ongeveer de Helft van de prijs die hier voor de 40HX800 word gegeven
Het had interessanter geweest als het een 3D systeem was wat zonder brilletjes werkte
maar dan nog vind ik het 3D TV gebeuren niet echt heel erg indrukwekkend
Maar ja... nog maar even laten bezinken. Mijn huidige tv hoeft niet per se vervangen te worden.
Een vraag over intenet TV: op de site van Sony wordt gesproken over "Van websites waar video's worden gedeeld zoals YouTube™ en DailyMotion™ tot Uitzending gemist en nieuws- en sportprogramma's van uw favoriete TV-zenders: ". Bij de kleine lettertjes staat "Alle vermelde inhoud is afhankelijk van de lokale beschikbaarheid".
Kan je alleen de uitzending gemist programma's van NL1/2/3 ontvangen of ook die van RTL & SBS?
Kan je alleen de uitzending gemist programma's van NL1/2/3 ontvangen of ook die van RTL & SBS?
PSN: TDBtje
Misschien beter even contact buiten het forum: r.roben@planet.nljavami schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:42:
[...]
Ik denk toch voor de eerst volgende aanbieding ga die de 32ex500 nog goedkoper maakt of de 37ex richting de prijs van de 32" krijgt.. Ik weet niet wat jij er voor zou willen vragen?
Op dit moment zit uitzending gemist van NL 1-3 en de commerciële er nog niet bij, ik hoop wel dat het snel komt.TDB schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:08:
Een vraag over intenet TV: op de site van Sony wordt gesproken over "Van websites waar video's worden gedeeld zoals YouTube™ en DailyMotion™ tot Uitzending gemist en nieuws- en sportprogramma's van uw favoriete TV-zenders: ". Bij de kleine lettertjes staat "Alle vermelde inhoud is afhankelijk van de lokale beschikbaarheid".
Wel zit er sinds deze week NOS journaal bij. Hiermee kun je de laatste journaals, 20uur journaal en jeugd journaal van de laatste dagen en het terug kijken.
De kwaliteit hiervan is redelijk goed, komt overeen met analoog signaal.
Verder heb je Youtube, en een soortgelijk iets van verschillende internationale tv stations en Eurosport en Fifa (ivm de WK)
Verwijderd
Wil ik gister die 40EX500 gaan halen, is ie overal op.... ben bij de mediamarkt en de BCC geweest. Ze zeggen dat hij naar verwachting pas weer vanaf half Juni leverbaar is, maar dat ligt aan Sony.. Jammer hoor!
Ik heb em in bestelling nu, en als ze tegen die tijd nog niet geleverd zijn ga ik voor een ander toestel. Iemand aanraders?
Ik heb em in bestelling nu, en als ze tegen die tijd nog niet geleverd zijn ga ik voor een ander toestel. Iemand aanraders?
Vragen of Samsung mee wil helpen met de productieVerwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:39:

Verwijderd
Ik heb gisteren met Sony gebeld en die wisten mij te vertellen dat alle grote ketens, Expert, BCC mediamarkt etc vanaf morgen allemaal weer bevoorraad zouden worden. Ze hebben de afgelopen tijd flink bijgeproduceerd begreep ik..
Weet iemand hier verder nog meer van.. HEb um ook in bestelling bij Expert namelijk.. Vandaar..
grtz
Weet iemand hier verder nog meer van.. HEb um ook in bestelling bij Expert namelijk.. Vandaar..
grtz
Gister voor mijn pa een Samsung 37B6000 gekocht, hij was eigenlijk ook opzoek naar de 37EX500 maar het wachten gewoon ronduit beu.mrc16 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:42:
[...]
Vragen of Samsung mee wil helpen met de productie. Slecht van Sony net voor het voetbal is er gewoon niks leverbaar. Behalve de NX en de HX die staan tot het dak toe op gestapeld. De rest is inderdaad een hele lange tijd niet leverbaar. Waar Samsung overal leverbaar is laat Sony echt een grote kans liggen.
Samsung 37B6000 >> prima toestel, enorm strak en dun, LED, via service menu makkelijk om te zetten naar een B7000 waardoor je ook divx xvid en x264 in avi en mkv kan afspelen zonder problemen inc. ondertitels.
Prijs: 799, niet echt cheap maar wel gewoon direct leverbaar dusja.
Hetzelfde geldt overigens voor LG ook, die kunnen echt helemaal niks leveren behalve oude opruiming modellen, nog minder dan Sony...echt heel erg slecht imo zo voor het WK
@hierboven gisteren bij IT's en BCC geweest
IT's EX500 modellen misschien vanaf 5 juni
BCC EX500 modellen, levertijd unknown maar waarschijnlijk nog zeker een maand
[ Voor 7% gewijzigd door StraightOn.NL op 20-05-2010 10:55 ]
Wij worden ook elke week bevoorraad. Alleen krijg je niet altijd alles binnen wat besteld is. En jij zal waarschijnlijk de helpdesk gebeld hebben. Die hebben totaal geen inzicht in leveringen, wie wat krijgt.Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:49:
Ik heb gisteren met Sony gebeld en die wisten mij te vertellen dat alle grote ketens, Expert, BCC mediamarkt etc vanaf morgen allemaal weer bevoorraad zouden worden. Ze hebben de afgelopen tijd flink bijgeproduceerd begreep ik..
grtz
Verwijderd
Heb net Sony gebeld, ze vertelde me dat vanaf begin Juni de grote afnemers weer bevoorraad worden met de 40EX500 en 40EX700!
Verwijderd
Eej
Dan zie je dat het snel veranderd.. GIsteren nog was het eind deze week. Nu al begin juni.. Jammer trouwens.. Had verheugd het wat eerder te kunnen krijgen.. Het is wel gek te zien dat begin van de week de verschillene webwinkels ook weinig voorraden hadden en dat, dat nu ook weer wat aantrekt.. Dit is toch wel 50 a 60% websjops die het weer op voorraad hebben.. Afwachten maar...
Grtz
Dan zie je dat het snel veranderd.. GIsteren nog was het eind deze week. Nu al begin juni.. Jammer trouwens.. Had verheugd het wat eerder te kunnen krijgen.. Het is wel gek te zien dat begin van de week de verschillene webwinkels ook weinig voorraden hadden en dat, dat nu ook weer wat aantrekt.. Dit is toch wel 50 a 60% websjops die het weer op voorraad hebben.. Afwachten maar...
Grtz
als je achternaam "Röben" is, dan even een :W naar achternaamgenoot ..... (niet veel voorkomende achternaam)Ruud2007 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:28:
[...]
Misschien beter even contact buiten het forum: r.roben@planet.nl
Ik ben op zoek naar een nieuwe LCD TV, aangezien ik 32" voor op mn kamer wat te saai vind worden met alleen HD Ready.
Nou zag ik de Sony KDL-37EX402 voor een goed prijsje staan vlakbij mij in de buurt. Nou wil ik hem voornamelijk gebruiken voor HD films, PS3, Xbox360 en Digitale TV.
Nou had ik even een klein vraagje m.b.t. de afstandsbediening. Is het mogelijk om deze afstandsbediening in te stellen voor een UPC Mediabox? Zodat ik de Sony ab kan gebruiken i.p.v de lompe UPC ab
Nou zag ik de Sony KDL-37EX402 voor een goed prijsje staan vlakbij mij in de buurt. Nou wil ik hem voornamelijk gebruiken voor HD films, PS3, Xbox360 en Digitale TV.
Nou had ik even een klein vraagje m.b.t. de afstandsbediening. Is het mogelijk om deze afstandsbediening in te stellen voor een UPC Mediabox? Zodat ik de Sony ab kan gebruiken i.p.v de lompe UPC ab
motabeatz.com
Ik zou je e-mail weghalen voor eventuele spambotsRuud2007 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:28:
[...]
Misschien beter even contact buiten het forum: r.roben@planet.nl
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
dat was ook een aandacht punt waarom ik voor de HX700 gekozen hebVerwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 08:56:
[...]
HX700 zit geen Edge LED in, wil het liefste dat ook.
Maar ja... nog maar even laten bezinken. Mijn huidige tv hoeft niet per se vervangen te worden.
zoals al eerder is vermeld hebben de Sony TV's met Edge Leds er in problemen
ik heb zelf de 40HX700 naast een 40NX800
en toen zag ik ook duidelijk het probleem met de Edge Leds op het NX800 toestel
en dat voor een duurder en luxer model

nou, heb hier mediamarkt foldertje met daarin o.a. de 46EX500 voor 899, ga zo even kijken of er wat te kopen/leveren valt etc ....
had liever de 55ex500, maar die is in verhouding zoveel duurder met 1488 euri (folder MM)
(begon eerst met de ex700-lijn in gedachten , maar daar zijn teveel klachten over)
EDIT : niet op voorraad dus, maar kon hem wel voor die prijs bestellen (aanbetalen), " vermoedelijk" komewn ze volgende week weer binnen .....
uhuh
had liever de 55ex500, maar die is in verhouding zoveel duurder met 1488 euri (folder MM)
(begon eerst met de ex700-lijn in gedachten , maar daar zijn teveel klachten over)
EDIT : niet op voorraad dus, maar kon hem wel voor die prijs bestellen (aanbetalen), " vermoedelijk" komewn ze volgende week weer binnen .....
uhuh
[ Voor 20% gewijzigd door Ted038 op 20-05-2010 21:39 ]
Welke MM is dat ?Ted038 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:46:
nou, heb hier mediamarkt foldertje met daarin o.a. de 46EX500 voor 899, ga zo even kijken of er wat te kopen/leveren valt etc ....
uhuh
Zwolle
Damn.... had maastricht moeten zeggen
Maar mocht het nog niet duidelijk zijn : ze zeggen dat ze " VERMOEDELIJK" volgende week binnen komen, maar daar geloof ik niks van ....
[ Voor 27% gewijzigd door Ted038 op 20-05-2010 22:26 ]
Sommige webshops (met afhaal mogelijkheid) hebben de 46HX700 op voorraad en andere modellen van Sony.wittekat schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:27:
S&f verwachten ze ook zeer binnenkort... afwachten.
[ Voor 59% gewijzigd door DummyXL op 21-05-2010 15:53 ]
Hier had een inspirerende tekst kunnen staan.
Hallo, net Sony Bravia EX600/40 gekocht vandaag en stel me enorm teleur omdat vol automatisch zitten:
bijvoorbeeld: wanneer de beeld donker (vb zwarte, donkere kleuren) wordt, gaat contrast vanzelf verlichter..?
Twerkt op mijn zenuw, al gezocht via instelling:
Opties > Beeld > Advanced > zie ik 3 soorten: Adv. contrastoptimalisatie, Automatische lichtdimmer en Live Colour. Alle drie heb ik hen uitgezet, toch blijft dezelfde te zien!?
En de rest heb ik overal gezocht, ooit last update gedaan (Firmware via USB stick - versie M8.512).
Geen oplossing gevonden en blijft dezelfde met automatisch contrast te weergeven..
Diepzucht en soms dacht ik of aan ie effect van serie/film enz lag maar ligt aan televisie (auto contrast).
HELP
thxxx
bijvoorbeeld: wanneer de beeld donker (vb zwarte, donkere kleuren) wordt, gaat contrast vanzelf verlichter..?
Opties > Beeld > Advanced > zie ik 3 soorten: Adv. contrastoptimalisatie, Automatische lichtdimmer en Live Colour. Alle drie heb ik hen uitgezet, toch blijft dezelfde te zien!?
En de rest heb ik overal gezocht, ooit last update gedaan (Firmware via USB stick - versie M8.512).
Geen oplossing gevonden en blijft dezelfde met automatisch contrast te weergeven..
Diepzucht en soms dacht ik of aan ie effect van serie/film enz lag maar ligt aan televisie (auto contrast).
HELP
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een nieuwe TV en kwam al gauw uit bij de 40ex500. Ik zal de TV vooral gebruiken om films en series in hoge kwaliteit te bekijken vanaf mijn Mac. Mogelijk dat ik er ook nog een PS3 bij aanschaf.
Is mijn keuze voor de 40ex500 dan wel goed of moet ik me niet zo blind staren op de 100hz en al de extra features? En kan ik dus voor 200 Euro minder ook een ander prima toestel krijgen?
Is mijn keuze voor de 40ex500 dan wel goed of moet ik me niet zo blind staren op de 100hz en al de extra features? En kan ik dus voor 200 Euro minder ook een ander prima toestel krijgen?
Je moet hier zijn.TQMA schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 23:11:
Hallo, net Sony Bravia EX600/40 gekocht vandaag en stel me enorm teleur omdat vol automatisch zitten:
HELPthxxx
[ Voor 7% gewijzigd door DaMarcus op 22-05-2010 22:04 ]
Via tweaktv.com kwam ik de volgende settings tegen voor de 46EX700 en die heb ik eens toegepast op de 40EX500:Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:39:
Ik ga trouwens ook voor de 40EX500 ipv de EX700..! Hij is dik 200 euro goedkoper en de reviews zijn op heel het internet veel beter.
Heeft iemand misschien tips voor de instellingen? Helderheid, cotrast etc.. om een zo optimaal mogelijk beeld te krijgen.
Picture Modes
◦Picture Mode : Custom
◦Color Temperature : Warm 2
◦Aspect Ratio : Full
Picture Settings
◦Backlight : 2
◦Picture/Contrast : 90
◦Brightness : 54
◦Color : 48
◦Hue : 0
◦Sharpness : 10
◦Noise Reduction : Off
◦MPEG Noise Reduction : Off
◦MotionFlow : Off
◦Cinemotion : Auto 1
Advanced Menu
◦Black Corrector : Off
◦Adv Contrast Enhancer : Off
◦Gamma : 0
◦Auto Light Limiter : Off
◦Clear White : Off
◦Live Color : Off
◦White Balance : Factory Default
Dat bevalt aardig, heb alleen de backlight op 4 staan i.p.v. 2
Erg blij met de 40EX500, vooral met BluRay!

Volg week ruilen, net contact met verkoper vandaag.. Bedankt
Mvg. Tom
Vraagje over de 46EX500: heeft die een analoge audio-uitgang die met de afstandsbediening is te besturen? Ik heb de handleiding er al op nageslagen, maar daar staat niet zoveel nuttigs/duidelijks in. De handleiding van mijn huidige Sony zegt dat die het niet kan maar die bleek ook een optie'tje te hebben waardoor de analoge out toch met de remote bediend kan worden, dus wellicht dat iemand dit op de EX500 al heeft geprobeerd?
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Ik heb nog nooit een TV gehad waarbij de RCA Audio uitgang sterkte te bedienen is met de afstands bediening van je TVRataplan schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 18:07:
Vraagje over de 46EX500: heeft die een analoge audio-uitgang die met de afstandsbediening is te besturen? Ik heb de handleiding er al op nageslagen, maar daar staat niet zoveel nuttigs/duidelijks in. De handleiding van mijn huidige Sony zegt dat die het niet kan maar die bleek ook een optie'tje te hebben waardoor de analoge out toch met de remote bediend kan worden, dus wellicht dat iemand dit op de EX500 al heeft geprobeerd?
het zou ook niet goed zijn als dit wel kon want dan heb je kans dat je de ingang van je Audio set overbelast
(dit omdat bij een hoog volume het signaal te sterk binnen komt)
De enige manier om een Audio set te bedienen met de afstands bediening van je TV is via HDMI 1
deze kan via ARC het signaal naar je set toe sturen en via HDMI-CEC bedient worden
en het zou ook nog kunnen als je een afstands bediening hebt die meerdere apparaten kan bedienen
en sommige afstands bedieningen van TV's kunnen dit ondersteunen (maar dit komt maar zelden voor)
Mijn W5500 kan het. Ik heb er dagelijks plezier van. Ik wil dat mijn volgende tv het ook kan 
edit:
Voor de sceptici: Menu > Settings > Audio Settings > Audio Out := Variable. D'r zit ook nog een 'speaker link' in dat menu - niet getest, maar ik wil natuurlijk ook niet weten wat dat op een W5500 doet. Ik wil weten wat dat op een EX500 doet, als die die settings ook heeft [ Voor 60% gewijzigd door Rataplan op 23-05-2010 00:02 ]
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Bij mijn 40ex500 is het als volgt: Instellingen --> Geluid --> Audio uit --> Vast OF Variabel (keuze)Rataplan schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 23:49:
Ik wil weten wat dat op een EX500 doet, als die die settings ook heeft
Ik denk dat jij dat bedoelt? Het volume van de audio uitgang neemt bij variabel wel enorm af. Dit lost waarschijnlijk het probleem van overbelasting op. Even getest en dit werkt bij de analoge uitgang. Optisch kan ik niet testen.
hm ... kennelijk doet mijn HX700 het ook ...Rataplan schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 23:49:
Mijn W5500 kan het. Ik heb er dagelijks plezier van. Ik wil dat mijn volgende tv het ook kan
edit:Voor de sceptici: Menu > Settings > Audio Settings > Audio Out := Variable. D'r zit ook nog een 'speaker link' in dat menu - niet getest, maar ik wil natuurlijk ook niet weten wat dat op een W5500 doet. Ik wil weten wat dat op een EX500 doet, als die die settings ook heeft
alleen maximaal volume is de normale Output voor RCA
ik merkte het overigens Niet omdat mijn TV via optische kabel aangesloten was
en dan werkt het kennelijk niet
ik was gisteren bij scheer & foppen (aankomende week kun je je oude tv inruilen en krijg je korting tot 300 euro) en wou weten wat de 37ex500 zou kosten.
Begint die verkoper Sony even af te kraken, fletse kleuren etc. Panasonic zou het helemaal zijn.
Iemand hier dus ervaring mee, dat de kleuren niet zo goed zouden zijn van een ex500?
Kon volgens de verkoper nog beter een samsung halen maar daar vind ik de kleuren zo fel van.
Grtn Martin
Begint die verkoper Sony even af te kraken, fletse kleuren etc. Panasonic zou het helemaal zijn.
Iemand hier dus ervaring mee, dat de kleuren niet zo goed zouden zijn van een ex500?
Kon volgens de verkoper nog beter een samsung halen maar daar vind ik de kleuren zo fel van.
Grtn Martin
Dat is exact wat ik wilde weten, zeer bedanktyeahbaby schreef op zondag 23 mei 2010 @ 01:09:
Ik denk dat jij dat bedoelt?
Uiteraard, en uiteraard introduceert het ook weer een ander probleem: dat van de afname van de dynamiek. Als je het volume op 10% zet, gebruik je ook maar 10% van de beschikbare spanningsamplitude op je analoge kabeltje. Dat is heel slecht voor je signaal-ruisverhouding en het detail in het signaal neemt ook nog 'ns af. Als optisch ook naar die variable-setting luistert, speelt het probleem met de ruis natuurlijk niet maar de afname in detail richt misschien nog wel meer schade aan dan bij analoog. Maar goed, als je gewoon op 'mute' kan drukken als de telefoon gaat, is dat ook wel wat waard en bovendien: ik gebruik die externe versterker niet voor de allerlaagste volumesDit lost waarschijnlijk het probleem van overbelasting op.
Heeft Sony trouwens nog wat gedaan aan het even wegvallen van het geluid als je teletekst inschakelt? Ik vind dat wel zó irritant

Never say neverDjRavix schreef op zondag 23 mei 2010 @ 03:45:
hm ... kennelijk doet mijn HX700 het ook ...
Als je daarmee doelt op de aansluiting van je tv op een versterker, dan is het verhaal mooi compleet, want ik denk niet dat Sony dit soort logica tussen modellen varieert. Maar dat is een aanname, al is het wel een voor de hand liggende, want voor goeie digitale afstemming heb je dus inderdaad hdmi-cec, en waarom zou je dan nog een vertragende volumeregeling inbouwen, nietwaar. Thanks for checkingik merkte het overigens Niet omdat mijn TV via optische kabel aangesloten
en dan werkt het kennelijk niet
Verkopers lullen alleen maar hoe het hun uitkomt, zal wel meer provisie op het ene toestel zitten dan op het andere, of de ene is niet op voorraad en de andere wel.duimp schreef op zondag 23 mei 2010 @ 10:23:
Grtn Martin
Gisteren bij Mediamarkt geweest om een LG 42LE8500 te bekijken, hadden ze niet staan, vroeg het aan de verkoper en die keek me aan zo van: waarom wil je zo'n knaken TV hebben... Bleek dus dat ie niet op voorraad was...
Zelfde bij de BCC: "nee, die hebben we niet, maar waarom zou je een LG willen, deze Sony is stukken beter. Oh ja, en we hebben de Samsung 3D TV. Oh, u wilt geen 3D? Nou, je hoeft het niet te gebruiken heh, en voor 2D heeft hij natuurlijk wel dubbel zoveel processorkracht "
Oh ja, waarom ik vroeg om een LG (net als velen hier denk ik twijfelend tussen Sony, Samsung en LG):
http://flatpanelshd.com/r...on=showfull&id=1272872392
En
http://thevirtualacademy.powerstream.net/008/00141/P1.jpg
http://thevirtualacademy.powerstream.net/008/00141/P2.jpg
Haters everywhere but I don’t really care
Heb je de 37ex500 ook in actie gezien of hadden ze hem er niet staan? Heb je anders de kans gehad om hem te vergelijken met de 32/40ex500 om het verschil in paneel te ontdekken?duimp schreef op zondag 23 mei 2010 @ 10:23:
ik was gisteren bij scheer & foppen (aankomende week kun je je oude tv inruilen en krijg je korting tot 300 euro) en wou weten wat de 37ex500 zou kosten.
Groet,
Geen hick-ups in het geluid bij het gaan naar teletekst.Rataplan schreef op zondag 23 mei 2010 @ 11:39:
Heeft Sony trouwens nog wat gedaan aan het even wegvallen van het geluid als je teletekst inschakelt? Ik vind dat wel zó irritant
Wat ik weer irritant vind is de level 2,5 achtergrond van NOS Teletekst (info op pag. 397). Waardoor je een blauwe waas ziet ipv mooi diep zwart zoals bij rtl en sbs. Heb ook niet het idee dat level 2,5 ergens voor gebruikt wordt.
Kun je via internet op de EX500 ook uitzending gemist bekijken?
werkt trouwens dat dlna nog een beetje, om films in hd te kijken via netwerk kabel.
zit te twijfelen om het via netwerk te gaan doen of om een aparte mediastreamer te kopen.
iemand ervaring?
zit te twijfelen om het via netwerk te gaan doen of om een aparte mediastreamer te kopen.
iemand ervaring?
Nog niet, maar dit schijnt er wel aan te komen, evenals rtlgemist.Croccifixio83 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 17:47:
Kun je via internet op de EX500 ook uitzending gemist bekijken?
Ik heb die LG's al vaak genoeg gezien in de winkel,matthijst schreef op zondag 23 mei 2010 @ 11:52:
[...]
Verkopers lullen alleen maar hoe het hun uitkomt, zal wel meer provisie op het ene toestel zitten dan op het andere, of de ene is niet op voorraad en de andere wel.
Gisteren bij Mediamarkt geweest om een LG 42LE8500 te bekijken, hadden ze niet staan, vroeg het aan de verkoper en die keek me aan zo van: waarom wil je zo'n knaken TV hebben... Bleek dus dat ie niet op voorraad was...
Zelfde bij de BCC: "nee, die hebben we niet, maar waarom zou je een LG willen, deze Sony is stukken beter. Oh ja, en we hebben de Samsung 3D TV. Oh, u wilt geen 3D? Nou, je hoeft het niet te gebruiken heh, en voor 2D heeft hij natuurlijk wel dubbel zoveel processorkracht "![]()
Oh ja, waarom ik vroeg om een LG (net als velen hier denk ik twijfelend tussen Sony, Samsung en LG):
http://flatpanelshd.com/r...on=showfull&id=1272872392
En
http://thevirtualacademy.powerstream.net/008/00141/P1.jpg
http://thevirtualacademy.powerstream.net/008/00141/P2.jpg
werk daar als jobstudent, ow en ik heb geen commissie, dus het kan me geen bal schelen welke ik dan verkoop, ik verkoop wat de klant vraagt of wat ik persoonlijk goed vind,
en ik kan je verzekeren, de kleuren van de LG trekken imo op niks ivm de Sony, Philips en Samsung tv's. Op papier komen ze er vaak als beste uit, maar in realiteit is dat toch minder. Moet wel gezegd worden, die tv's waren aangesloten op analoge bron en met de fabrieksinstellingen. Waarschijnlijk dat de beelden een stuk beter zijn in HD, maar hell, 90% van de zenders is nog geen HD.
Ik vertrouw meer op een site die tv tests, dan in het optisch vermogen van een persoon die in een winkel werkt waar het toestel waarschijnlijk (bijna zeker) op de dynamische stand, het signaal analoog is en er veel tl-buizen hangen. Dat zijn conditie waar een normaal persoon thuis tv kijkt. De kleuren in de winkel afstellingen zijn zo om publiek aan te trekken en dat is zeker geen benchmark om te merken en types met elkaar te gaan vergelijken laat staan over te oordelen.memento__mori schreef op zondag 23 mei 2010 @ 23:43:
[...]
Ik heb die LG's al vaak genoeg gezien in de winkel,
werk daar als jobstudent, ow en ik heb geen commissie, dus het kan me geen bal schelen welke ik dan verkoop, ik verkoop wat de klant vraagt of wat ik persoonlijk goed vind,
en ik kan je verzekeren, de kleuren van de LG trekken imo op niks ivm de Sony, Philips en Samsung tv's. Op papier komen ze er vaak als beste uit, maar in realiteit is dat toch minder. Moet wel gezegd worden, die tv's waren aangesloten op analoge bron en met de fabrieksinstellingen. Waarschijnlijk dat de beelden een stuk beter zijn in HD, maar hell, 90% van de zenders is nog geen HD.
Heel knap, aangezien ze nauwelijks in de winkel staan, zoals ik hierboven al zei, aangezien ze net gereleased zijn.memento__mori schreef op zondag 23 mei 2010 @ 23:43:
Ik heb die LG's al vaak genoeg gezien in de winkel,
Willekeurige LG's staan overal, maar mij gaat het om dit type (LE8500), aangezien die enorm goed getest wordt. Maar OK, zo'n TV-tester met zijn callibratie apparatuur heeft natuurlijk niet het getrainde oog van een student die parttime in een electronicazaak werkt

[ Voor 12% gewijzigd door matthijst op 24-05-2010 00:08 ]
afgelopen vrijdag is de monteur langs geweest (ivm donkere vlekken aan de randen). Panel gaat vervangen worden van mijn 40nx700.
Ben benieuwd wat dat op gaat leveren.
Ben benieuwd wat dat op gaat leveren.
Heeft iemand de nieuwe firmware al geïnstalleerd?
Het gaat om versie PKG4.020EUL-0101.
Deze is van toepassing op de volgende modellen:
* KDL-32EX403 / EX500 / EX501 / EX503 / EX505 / EX508 / EX603 / EX605 / EX700 / EX701 / EX703 / EX705 / EX706 / EX707 / EX709 / NX503
* KDL-37EX403 / EX500 / EX503 / EX505
* KDL-40EX403 / EX500 / EX501 / EX503 / EX505 / EX508 / EX603 / EX605 / EX700 / EX701 / EX703 / EX705 / EX706 / EX707 / EX708 / EX709 / HX700 / HX701 / HX703 / HX705 / NX503
* KDL-46EX403 / EX500 / EX501 / EX503 / EX505 / EX700 / EX701/ EX703 / EX705 / EX706 / EX707 / EX708 / EX709 / HX700 / HX703 / HX705
* KDL-52EX700 / EX703 / EX705
* KDL-55EX500 / EX503 / EX505
* KDL-60EX700 / EX703 / EX705
De enige verbeteringen die in deze versie zitten is wat betere ondersteuning voor IPTV en de mogelijkheid om het opstartgeluid uit te zetten. Niet echt spannend dus, maar ik kan me voorstellen dat er nog meer versies tussen mijn versie en deze zitten. Ik kan alleen geen overzicht vinden van alle updates.
Het gaat om versie PKG4.020EUL-0101.
Deze is van toepassing op de volgende modellen:
* KDL-32EX403 / EX500 / EX501 / EX503 / EX505 / EX508 / EX603 / EX605 / EX700 / EX701 / EX703 / EX705 / EX706 / EX707 / EX709 / NX503
* KDL-37EX403 / EX500 / EX503 / EX505
* KDL-40EX403 / EX500 / EX501 / EX503 / EX505 / EX508 / EX603 / EX605 / EX700 / EX701 / EX703 / EX705 / EX706 / EX707 / EX708 / EX709 / HX700 / HX701 / HX703 / HX705 / NX503
* KDL-46EX403 / EX500 / EX501 / EX503 / EX505 / EX700 / EX701/ EX703 / EX705 / EX706 / EX707 / EX708 / EX709 / HX700 / HX703 / HX705
* KDL-52EX700 / EX703 / EX705
* KDL-55EX500 / EX503 / EX505
* KDL-60EX700 / EX703 / EX705
De enige verbeteringen die in deze versie zitten is wat betere ondersteuning voor IPTV en de mogelijkheid om het opstartgeluid uit te zetten. Niet echt spannend dus, maar ik kan me voorstellen dat er nog meer versies tussen mijn versie en deze zitten. Ik kan alleen geen overzicht vinden van alle updates.
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Sony KDL-40NX700F? Ik ben in dit model zeer geintereseerd (oa door design) Ik heb enkele reviews gelezen van de NX800 en over het algemeen toch voornamelijk positieve geluiden op de prijs na dan. Ik ben in twijfel omdat ik daarnaast ook weer tegenstrijdige berichten hoor dat het een slechte tv is. Graag jullie reacties!
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
waneer dan? ik kan er namelijk niet veel over vinden ik zit er met smart op te wachten.Bartske schreef op zondag 23 mei 2010 @ 22:33:
[...]
Nog niet, maar dit schijnt er wel aan te komen, evenals rtlgemist.
fifa is trouwens wel cool.
Ik zou het niet weten, ik heb het hier ook maar in het topic gelezen van iemand die een mail naar sony heeft gestuurd. Met google is er idd niet veel over te vinden. Afwachten denk ik maarerikbestaatal schreef op maandag 24 mei 2010 @ 21:29:
[...]
waneer dan? ik kan er namelijk niet veel over vinden ik zit er met smart op te wachten.![]()
fifa is trouwens wel cool.
matthijst schreef op maandag 24 mei 2010 @ 00:06:
[...]
Heel knap, aangezien ze nauwelijks in de winkel staan, zoals ik hierboven al zei, aangezien ze net gereleased zijn.
Willekeurige LG's staan overal, maar mij gaat het om dit type (LE8500), aangezien die enorm goed getest wordt. Maar OK, zo'n TV-tester met zijn callibratie apparatuur heeft natuurlijk niet het getrainde oog van een student die parttime in een electronicazaak werkt
offtopic:
Hier een review van de LE8500 van een stelletje tv gekken die ook puur testen op huiskamer gebruik:
Hier een review van de LE8500 van een stelletje tv gekken die ook puur testen op huiskamer gebruik:
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Bedankt voor die link 
Misschien een domme vraag, maareh: ik lees steeds vaker in reviews dat het " scherm zo spiegelt".
maar oldschool CRT TV's hadden toch ook gewoon een glazen voorkant?
Dus spiegelen sommige LCD TV's meer tov. andere LCD TV's, of ook meer tov oldschool CRT TV's?
Misschien een domme vraag, maareh: ik lees steeds vaker in reviews dat het " scherm zo spiegelt".
Dus spiegelen sommige LCD TV's meer tov. andere LCD TV's, of ook meer tov oldschool CRT TV's?
Daar ben ik ook benieuwd naar, heb nu een redelijk spiegelende CRT staan.matthijst schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:41:
Bedankt voor die link
Ik ga zo direct eens kijken naar de 40EX402 bij Saturn voor 461,-. Tenzij iemand me kan overtuigen het niet te doen 
Gebruikt iemand deze i.c.m. Digitenne? Zo ja hoe is de beeldkwaliteit?
En is er verschil te zien tussen een externe Digitenne tuner via scart of de conax module?
Ik lees dat de opstart tijd nogal lang is. Zijn er verder nog andere bezwaren aan deze TV?
En is er verschil te zien tussen een externe Digitenne tuner via scart of de conax module?
Ik lees dat de opstart tijd nogal lang is. Zijn er verder nog andere bezwaren aan deze TV?
[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 25-05-2010 11:03 ]
True, maar kijk: een gewone (echt oude) oldschool CRT was/is bol, dat scheelt al in spiegeling omdat je dan jezelf minder ziet. Bovendien is een CRT scherm niet zwart van zichzelf, maar mat eerder grijs of groenachtig waardoor de spiegeling door de glasplaat heen een stuk minder is.kthxbye schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:31:
[...]
Daar ben ik ook benieuwd naar, heb nu een redelijk spiegelende CRT staan.
Bovendien is het oppervlak van een waardige LCD/Plasma vele malen groter dan menig CRT die toch echt max tot 32 inch gingen (heb er zelf ook nog een) waardoor je dus ook een groter spiegeld vlak hebt.
Verder zijn ook bijna alle LCD's tegenwoordig voorzien van een glazende coating zoals je die ook kent van de laptops tegenwoordig. Kleuren zijn erdoor helderder, maar die spiegeling bij daglicht is enorm groter, imo slaat het nergens op, maak gewoon matte schermen zodat je ook overdag fatsoenlijk kunt kijken!
Bij plasma valt het spiegelende effect meer op, door de glasplaat die er altijd voor zit, net als bij een CRT, en omdat de lichtopbrengst lager is (dan LCD en hetzelfde als een goede CRT) waardoor daglicht / spiegeling een grotere impact heeft.
Tenminste dat is wat ik ervan denk ik vind...
Ik heb dit weekend de 40W5500 gezien bij mijn schoonouders die digitenne hebben.Philflow schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:50:
Ik ga zo direct eens kijken naar de 40EX402 bij Saturn voor 461,-. Tenzij iemand me kan overtuigen het niet te doen
(de W5500 heeft BE3, de EX402 heeft BE2).
De kwaliteit is belabberd. Veel artifacts en bij overlopende kleurvlakken zie je duidelijk de kleurovergangen.
Ik weet niet hoe ze digitenne hebben aangesloten, maar ik vermoed gewoon via het kastje met SCART.
Digitenne is leuk voor op de camping en de portemonnee , maar als je een mooie HD TV thuis hebt staan is het gewoon zonde.
Hou er rekening mee dat de EX402 een BE2 apparaat is, dus zal de kwaliteit minder zijn in vergelijk met BE3.
Ik zou wegblijven van digitenne als je kwaliteit wilt.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Ik verwacht geen super kwaliteit, maar Ned 1, 2 en 3 zagen er toch prima uit op mijn Panasonic plasma 42". Wellicht hadden jouw schoonouders slechte ontvangst.Xymox schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:43:
[...]
Ik heb dit weekend de 40W5500 gezien bij mijn schoonouders die digitenne hebben.
(de W5500 heeft BE3, de EX402 heeft BE2).
De kwaliteit is belabberd. Veel artifacts en bij overlopende kleurvlakken zie je duidelijk de kleurovergangen.
Ik weet niet hoe ze digitenne hebben aangesloten, maar ik vermoed gewoon via het kastje met SCART.
Digitenne is leuk voor op de camping en de portemonnee , maar als je een mooie HD TV thuis hebt staan is het gewoon zonde.
Hou er rekening mee dat de EX402 een BE2 apparaat is, dus zal de kwaliteit minder zijn in vergelijk met BE3.
Ik zou wegblijven van digitenne als je kwaliteit wilt.
Maar goed, ik kan het eerst eens proberen met Digitenne. Als dat tegenvalt kan ik UPC HD in huis halen.
Zou wel jammer zijn als ik voor niks zo'n conax module aanschaf.
[ Voor 52% gewijzigd door Philflow op 25-05-2010 12:57 ]
De EX402 is wel goedkoop, en vast geen slechte televisie, maar de 40EX500 heeft de Bravia Engine 3 en wordt beter beoordeeld. Is zoals gezegd ook duurder, rond de 750 euro op internet.
De 40EX500 en 700 heb ik nog nergens te koop gevonden in een fysieke winkel. Saturn Hoofddorp had geen demomodellen staan en hield het voor beide modellen op een levertijd van 'enkele weken'. BCC had ze beide op demo staan maar ook eind juni leverbaar. Bij de lokale IT's stond een 40EX700 demo, maar volgens hun pas leverbaar in augustus en de 500 in juli. Toen stelde die verkoper nog voor om het demomodel te verkopen, maar na overleg met de manager mocht dat toch niet.
Het WK komt eraan maar Sony heeft zijn zaken rond de nieuwe modellen waar ze mee adverteren niet op orde
Het WK komt eraan maar Sony heeft zijn zaken rond de nieuwe modellen waar ze mee adverteren niet op orde

Ik heb ook gekeken naar de EX500, maar deze heeft wel een hoge input lag wanneer je games gaat spelen las ik op diverse sites. Volgens mij lag het aan de 100Hz terwijl de EX402 hier geen last van heeft.geert1 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:48:
De EX402 is wel goedkoop, en vast geen slechte televisie, maar de 40EX500 heeft de Bravia Engine 3 en wordt beter beoordeeld. Is zoals gezegd ook duurder, rond de 750 euro op internet.
Het licht er ook aan waarvoor je de TV wilt gaan gebruiken natuurlijk.
motabeatz.com
Ik heb gisteren een 40EX700 gekocht bij de MediaMarkt in Rotterdam Centrum. Mooi toestel zeg! Blijkbaar ook erg populair: ik was eerst bij de vestiging in 't Alexandrium en daar was ie uitverkocht. Ze wilden voor me bellen naar 't Centrum en daar stonden er toen nog 6. Toen ik die van mij ging ophalen waren er nog 4. (binnen 1 uur tijd)Maranello schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:11:
De 40EX500 en 700 heb ik nog nergens te koop gevonden in een fysieke winkel. Saturn Hoofddorp had geen demomodellen staan en hield het voor beide modellen op een levertijd van 'enkele weken'. BCC had ze beide op demo staan maar ook eind juni leverbaar. Bij de lokale IT's stond een 40EX700 demo, maar volgens hun pas leverbaar in augustus en de 500 in juli. Toen stelde die verkoper nog voor om het demomodel te verkopen, maar na overleg met de manager mocht dat toch niet.
Ik heb hem nog niet echt kunnen testen, alleen gisteren 2 afleveringen van Lost in HD kwaliteit zitten kijken en moet zeggen dat dat erg goed beviel! Ik vraag me af of je de WiFi enkel met de officiele uwa-br100 usb dongle aan de praat kan krijgen of ook met een ander merk. Iemand ervaring hiermee?
2 reviews van de 40HX700:
http://www.digitalversus.com/article-364-8540-16.html
http://reviews.cnet.co.uk...9030218,49305753-1,00.htm
http://www.digitalversus.com/article-364-8540-16.html
http://reviews.cnet.co.uk...9030218,49305753-1,00.htm
Ik heb inmiddels de 40EX402 in huis. Digitenne beeld ziet er redelijk goed uit, met uitzondering van de bewegende tennisbal bij Roland Garros. Ligt dit aan Digitenne?
Of ligt dit aan 50Hz of zijn er wellicht beeld instellingen die ik moet veranderen?
Zijn er mensen die eens naar de tennisbal kunnen kijken op ned 1/2/3 en mij vertellen of ze ook een dubbel/wazig balletje zien?
Ook ben ik nog benieuwd of er iemand met Digitenne van een Topfield tuner is overgestapt naar de conax module en of dit verbetering gaf van de beeldkwaliteit. Bij voorbaat dank.
Edit: nog een vraag, afspelen van avi via usb gaat prima maar bij MP4 720p zegt hij "resolutie niet ondersteund". Is de 720p resolutie al te veel? of ligt het aan het MP4 formaat?
Edit 2: het goede contrast viel me al op, en dat wordt hier bevestigd:
http://www.hardware.info/...hmarks/bGNkZJiSmJPKaciVlw
Of ligt dit aan 50Hz of zijn er wellicht beeld instellingen die ik moet veranderen?
Zijn er mensen die eens naar de tennisbal kunnen kijken op ned 1/2/3 en mij vertellen of ze ook een dubbel/wazig balletje zien?
Ook ben ik nog benieuwd of er iemand met Digitenne van een Topfield tuner is overgestapt naar de conax module en of dit verbetering gaf van de beeldkwaliteit. Bij voorbaat dank.
Edit: nog een vraag, afspelen van avi via usb gaat prima maar bij MP4 720p zegt hij "resolutie niet ondersteund". Is de 720p resolutie al te veel? of ligt het aan het MP4 formaat?
Edit 2: het goede contrast viel me al op, en dat wordt hier bevestigd:
http://www.hardware.info/...hmarks/bGNkZJiSmJPKaciVlw
[ Voor 38% gewijzigd door Philflow op 25-05-2010 17:54 ]
Nadat ik van het weekend een contact mailtje had gestuurd naar koopjeskampioen om wat meer informatie over de levertijd te krijgen kreeg ik vanochtend een mailtje dat ze op dat moment een beperkt aantal op voorraad hadden.Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:53:
Nog iemand iets vernomen van de levertijden van de 40 ex500..?
Ik heb kort daarop ook de bestelling geplaatst en ze komen hem vrijdag afleveren
ik hoor er hier weinig over, maar mijn interesse gaat toch uit naar de 46nx700 of een philips 97**.
de philips is nog niet uit met de nieuwe serie, maar de sony's wel.
Nu lees ik er hier weinig over, zie vooral ex modellen. Iemand ervaring en advies betreffende de 46nx700 of philips.
de philips is nog niet uit met de nieuwe serie, maar de sony's wel.
Nu lees ik er hier weinig over, zie vooral ex modellen. Iemand ervaring en advies betreffende de 46nx700 of philips.
Water-Escape
Nx serie heeft serieuze problemen met backlight bleeding.
Ik zou deze tv voorlopig niet serieus overwegen als beeldkwaliteit belangrijk vindt. Qua design is het wel smullen.
Ik zou deze tv voorlopig niet serieus overwegen als beeldkwaliteit belangrijk vindt. Qua design is het wel smullen.
Ik heb dit weekend een 40BX400 gekocht, budget was meer dan voldoende voor mij. Ik heb een PlayOn HD Mini aangesloten en speel wat 1080p 24hz spul goed af. Ik heb echter 1 probleem, helemaal bovenin zit een flikkerende lijn. Ik heb dit bijvoorbeeld niet wanneer ik TV kijk of op mijn Xbox360 speel. Heeft er iemand een tips?
dat is jammer. al vind ik de nieuwe philips 9705 ook smullen. alleen daar is de 46" nog niet van leverbaar....Requiem19 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:50:
Nx serie heeft serieuze problemen met backlight bleeding.
Water-Escape
Ik zou eens Googlen of mensen hetzelfde probleem tegenkomen met óf die televisie óf die HD-player. En dan vermoed ik eerder het laatste. Ik neem aan dat je namelijk zowel je Xbox als je HD-player via HDMI hebt aangesloten, dus dan lijkt het me sterk dat het de TV is.bartsled schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:06:
Ik heb dit weekend een 40BX400 gekocht, budget was meer dan voldoende voor mij. Ik heb een PlayOn HD Mini aangesloten en speel wat 1080p 24hz spul goed af. Ik heb echter 1 probleem, helemaal bovenin zit een flikkerende lijn. Ik heb dit bijvoorbeeld niet wanneer ik TV kijk of op mijn Xbox360 speel. Heeft er iemand een tips?
[ Voor 44% gewijzigd door geert1 op 25-05-2010 22:36 ]
Ik zou dit even melden op de PlayOn HD thread:bartsled schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:06:
[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Ervaringen deel 1
Ik heb de KDL-32BX400 ook een week gehad. Goedkoop model en inderdaad heel moeilijk op internet te vinden totdat je alleen 32BX400 intikt. Dan plots krijg je een boel info. Sony kent het toestel ook. Erg uitgekleed. Na een week teruggebracht omdat ik niet tevreden was met de instelmogelijkheden en het beeld. Voor 50 Euro meer een 37W5500 gekocht. Mega vooruitgang.Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:48:
Er valt net een folder binnen van de Makro met daarin een KDL-32BX400. Ik heb al even zitten speuren op het internet, maar kan er niet veel van vinden.
Heeft er iemand wat informatie over deze TV?
Er staat in de folder: "Ziggo CI+ gecertificeerd". Ik kan hem niet bij Ziggo en ook niet bij Sony vinden. Dat vindt ik dan wel weer raar.
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen. Alvast bedankt in ieder geval.
Ik ben net vers over van top CRT naar Sony LCD. De basis kwaliteit van mijn CRT is nog steeds hoger, maar dat was dan ook een semi-pro monitor. Spiegelen doen ze alletwee maar op een andere manier. De CRT door de bolling pakt rustig een zijraam mee wat heel storend is, terwijl de LCD veel gevoeliger is relatief lage hoeveelheid invallend licht. Het beeld vervaalt veel sneller.kthxbye schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:31:
[...]
Daar ben ik ook benieuwd naar, heb nu een redelijk spiegelende CRT staan.
Verwijderd
Ik lurk nu al een tijdje rond hier en heb nooit een account gehad (voor zover ik dat weet
, dus bij dezen "Hoi!"
) Maar nu ik een nieuwe tv heb (de Sony KDL-40NX800) heb ik toch een "soort van" probleem. Wat wil het volgende:
Afgelopen weekend de tv gekocht + een Ziggo CI+ kaartje. Boekje gevolgd voor het installeren van de zenders, dus eerst zonder de CI+ module maar gewoon digitaal laten zoeken en vervolgens, wanneer er zender gevonden zijn, de authentificatie laten uitvoeren met de CI+ module. Dit leek allemaal niet werken. Zodra de CI+ module in de tv gestoken wordt gaat de tv uit en weer aan. Dit herhaald zich een aantal keren. Overigens: Nederland 1 komt gewoon door (in HD) maar de rest van de kanalen niet.
Nu heb ik ook ander Ziggo kaartje geprobeerd en hiermee het zelfde resultaat. Dan maar zoeken naar mogelijke oplossingen. Ik kwam al snel op het feit dat ik misschien met een verouderde firmware zou kunnen hebben.Via de site van Sony de firmware gedownload en via USB geïnstalleerd.
Na deze installatie, die goed verliep, kon de handshake tussen de module en de tv wel plaatsvinden en heb ik een avond heerlijk tv kunnen kijken. Tot de volgende ochtend
TV aan, zelfde laken een pak. Weer uit en weer aan met herhaling en geen beeld op de andere netten behalve NL1.
Wanneer ik de tv maar lang genoeg aan laat en de CI+ module eerst verwijder en na, zeg vijf of zes keer herstarten van de tv terugprik, heb ik opeens beeld. Geen idee waarom. Iemand anders misschien wel?

Afgelopen weekend de tv gekocht + een Ziggo CI+ kaartje. Boekje gevolgd voor het installeren van de zenders, dus eerst zonder de CI+ module maar gewoon digitaal laten zoeken en vervolgens, wanneer er zender gevonden zijn, de authentificatie laten uitvoeren met de CI+ module. Dit leek allemaal niet werken. Zodra de CI+ module in de tv gestoken wordt gaat de tv uit en weer aan. Dit herhaald zich een aantal keren. Overigens: Nederland 1 komt gewoon door (in HD) maar de rest van de kanalen niet.
Nu heb ik ook ander Ziggo kaartje geprobeerd en hiermee het zelfde resultaat. Dan maar zoeken naar mogelijke oplossingen. Ik kwam al snel op het feit dat ik misschien met een verouderde firmware zou kunnen hebben.Via de site van Sony de firmware gedownload en via USB geïnstalleerd.
Na deze installatie, die goed verliep, kon de handshake tussen de module en de tv wel plaatsvinden en heb ik een avond heerlijk tv kunnen kijken. Tot de volgende ochtend

Wanneer ik de tv maar lang genoeg aan laat en de CI+ module eerst verwijder en na, zeg vijf of zes keer herstarten van de tv terugprik, heb ik opeens beeld. Geen idee waarom. Iemand anders misschien wel?
Hoe bevalt de NX800 verder? Heb je last van de problemen waar dit toestel last van heeft?Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 08:22:
Ik lurk nu al een tijdje rond hier en heb nooit een account gehad (voor zover ik dat weet, dus bij dezen "Hoi!"
) Maar nu ik een nieuwe tv heb (de Sony KDL-40NX800) heb ik toch een "soort van" probleem. Wat wil het volgende:
Na deze installatie, die goed verliep, kon de handshake tussen de module en de tv wel plaatsvinden en heb ik een avond heerlijk tv kunnen kijken. Tot de volgende ochtendTV aan, zelfde laken een pak. Weer uit en weer aan met herhaling en geen beeld op de andere netten behalve NL1.
Verwijderd
Afgezien van het vage CI+ verhaal is het een mooi toestel. HD films zien er echt goed uit en ik heb vooralsnog geen problemen met zwarte randen of flikkerende beelden. Ik heb het toestel eerst bekeken in de winkel en daarna pas meegenomen.H.Spuybroek schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 08:51:
[...]
Hoe bevalt de NX800 verder? Heb je last van de problemen waar dit toestel last van heeft?
Het geluid is "heel okay" maar dat komt ook vooral vanwege de voet. Dit maakt het geluid iets "ronder". Toegegeven: het is geen hoogwaardige surround set maar dat moet je volgens mij ook niet verwachten van een platte tv. Platte tv == plat geluid zeg maar.
Het beeld is erg rustig (200 hertz) en dit is vooral merkbaar bij animatie films in hd of bij het kijken van voetbal. Ik heb wat gewisseld tussen eurosport in analoog (niet doen;)) , digitaal en het hd kanaal. De twee laatste zien er gewoon top uit. Zo rustig. De achtergrond "waast"niet maar blijf gewoon rustig.
Ik ben er tevreden mee, als het CI ding het ook nog eens gaat doen...goed doen:)
Hmzz je maakt het lastig ik ben aan het twijfelen tussen de HX700 en de NX700Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 08:57:
[...]
Afgezien van het vage CI+ verhaal is het een mooi toestel. HD films zien er echt goed uit en ik heb vooralsnog geen problemen met zwarte randen of flikkerende beelden. Ik heb het toestel eerst bekeken in de winkel en daarna pas meegenomen.
Het geluid is "heel okay" maar dat komt ook vooral vanwege de voet. Dit maakt het geluid iets "ronder". Toegegeven: het is geen hoogwaardige surround set maar dat moet je volgens mij ook niet verwachten van een platte tv. Platte tv == plat geluid zeg maar.
Het beeld is erg rustig (200 hertz) en dit is vooral merkbaar bij animatie films in hd of bij het kijken van voetbal. Ik heb wat gewisseld tussen eurosport in analoog (niet doen;)) , digitaal en het hd kanaal. De twee laatste zien er gewoon top uit. Zo rustig. De achtergrond "waast"niet maar blijf gewoon rustig.
Ik ben er tevreden mee, als het CI ding het ook nog eens gaat doen...goed doen:)
Zoals in het aanbiedingen-topic al genoemd: De Saturn heeft deze week kortingen op het gehele LCD-assortiment, ongeveer 15-20% afhankelijk van de beeld-diagonaal (hoe groter, hoe meer korting). Ik heb even naar het Groningse filiaal gebeld en de 40EX500 was daar alsnog € 770 ongeveer. Vrij scherp dus, maar net niet de allergoedkoopste, en helaas ook niet op voorraad. Misschien zijn andere modellen nog gunstiger geprijst, en daarnaast is er het voordeel dat je je gewenste toestel met een beetje geluk direct op kunt halen, in plaats van wachten op levering bij een internet-winkel.
[ Voor 6% gewijzigd door geert1 op 26-05-2010 09:39 ]
Heb je wel eerst de TV volledig analoog en digitaal (regiocode/frequentie of hoe het ook moge heten) geïnstalleerd? Dat was bij mij (40EX500) wel de bedoeling. Daarna pas de module met kaart er in. Als je kaart geactiveerd is, dan moet ie het ook gewoon doen daarna. Ik zou bijna zeggen dat het daar in zit, gezien het feit dat een andere kaart het ook niet doet.Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 08:22:
Ik lurk nu al een tijdje rond hier en heb nooit een account gehad (voor zover ik dat weet, dus bij dezen "Hoi!"
Na deze installatie, die goed verliep, kon de handshake tussen de module en de tv wel plaatsvinden en heb ik een avond heerlijk tv kunnen kijken. Tot de volgende ochtendTV aan, zelfde laken een pak. Weer uit en weer aan met herhaling en geen beeld op de andere netten behalve NL1.
redelijk positieve reviews, wat bedoelt men eigenlijk met de expert modus in de eerste review? maw hoe kom ik daar?
Verwijderd
Jup, dit heb ik uitgevoerd. Nu ik bezig ben geweest: ik heb hier zo'n "klik-aan-klik-uit" systeempje waarmee ik de tv/lampen/overige elektra kan uitschakelen met zo'n afstandsbediening. Leuk maar blijkbaar is dat het probleem: wanneer ik de stroom afhaal van de tv en weer aan zet begint de tv met kuren te vertonen.joost.peeters schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:50:
[...]
Heb je wel eerst de TV volledig analoog en digitaal (regiocode/frequentie of hoe het ook moge heten) geïnstalleerd? Dat was bij mij (40EX500) wel de bedoeling. Daarna pas de module met kaart er in. Als je kaart geactiveerd is, dan moet ie het ook gewoon doen daarna. Ik zou bijna zeggen dat het daar in zit, gezien het feit dat een andere kaart het ook niet doet.
Vreemd. Vanavond maar eens grondig testen.