Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Heb de 40HX700 gereserveerd bij QPlaza, ze komen woensdag weer bij ze binnen en ik krijg direct een telefoontje als ze binnen zijn. :9

Heb de review gelezen van AVForums, inputlag van 40 ms kan ik zeker wel mee leven. Ik ben erg benieuwd! Mijn eerste flatscreen, kom van een enorme Sony Trinitron, dus dat zal zeker een verbetering zijn. :9~

Heeft er hier iemand ervaring met het aansluiten van een Vaio laptop (of elke andere laptop) met HDMI uitgang, met een ATI videokaart? Is het eenvoudig om daar 24p op in te stellen en wordt het geluid ook goed doorgegeven via HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulplayer123
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 06:01
Ik ben van plan om de KDL 40HX700 te kopen, maar nu ik dit topic (vluchtig) heb doorgenomen, ben ik daar niet meer zo zeker van...

Mijn grootste 'angst' is de input lag. Ik game al 3 jaar op een 24" scherm en daar zit er ook een input lag van 30-50 op, dus dat kan mij weinig schelen,
MAAR ergens in het begin van deze topic, zag ik dat deze lag ook een probleem kan veroorzaken met lip syncing. Dat kan voor mij echt niet. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik zou hem aansluiten op een Sony HT-DDWG800 via optische kabels (optische kabels van ps3, tv, mediaspeler).

Daarnaast vroeg ik mij af of dat krakend geluid een 'standaard' probleem is dat ook voorkomt als je met een geluidssysteem werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Soulplayer123 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:55:
Ik ben van plan om de KDL 40HX700 te kopen, maar nu ik dit topic (vluchtig) heb doorgenomen, ben ik daar niet meer zo zeker van...

Mijn grootste 'angst' is de input lag. Ik game al 3 jaar op een 24" scherm en daar zit er ook een input lag van 30-50 op, dus dat kan mij weinig schelen,
MAAR ergens in het begin van deze topic, zag ik dat deze lag ook een probleem kan veroorzaken met lip syncing. Dat kan voor mij echt niet. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik zou hem aansluiten op een Sony HT-DDWG800 via optische kabels (optische kabels van ps3, tv, mediaspeler).

Daarnaast vroeg ik mij af of dat krakend geluid een 'standaard' probleem is dat ook voorkomt als je met een geluidssysteem werkt?
uit de specs van je Home Theater:
- A/V Synchronisatie voor perfecte geluid- en beeldsynchronisatie met flat-paneltelevisies - DCAC - eenvoudige, automatische geluidsinstelling voor een flexibele luidsprekeropstelling en optimale geluidskwaliteit
Dat betekent dat je dus (ik geloof per 10 ms, of misschien zelfs kleinere stapjes) een audio delay kan instellen, voor lip syncing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulplayer123
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 06:01
Ok dankje :) Nu ben ik al iets meer op mijn gemak.

Ik ga hem kopen in juli dus ik hoop dat ze dan dat "kraak"probleem hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Zou ik me niet te druk om maken, het kraken zou van de behuizing moeten zijn, en het enige waar ik er wat over heb gelezen is hier op GoT! Bovendien ging het altijd om de EX500, nooit de HX700!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Soulplayer123 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 17:13:
Ok dankje :) Nu ben ik al iets meer op mijn gemak.

Ik ga hem kopen in juli dus ik hoop dat ze dan dat "kraak"probleem hebben opgelost.
Het kraak probleem wat ik heb betreft niet met audio, maar het kraken van de behuizing van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fimi
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10-2017
Vergeet het maar met die lipsync. Heb zelf een ddwg 800 icm 40hx700. De lipsync op de HT set is vast op 60Ms. Voor geluid van TV naar HT set is er geen probleem. Ik heb alleen veel problemen met diverse blu rays. Heb tevens een sony blu ray bdp 360 s. Dus mijn hele installatie is Sony en dan nog bij sommige blu'rays lip sync problemen.Zelfs op theatre stand.
Problemen doen zich niet voor bij de scene stand grafisch of games. Dan schakelt hij alle beeld verbetering uit. Moet zeggen dat ik dat weer niet erg vind, omdat de tv zo'n ongelooflijk goed beeld heeft.

Maar al met al is het wel zeer irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromanin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 19:59
Hey, hopelijk vinden jullie dit niet vervelend, maar ik zit met een koop vraagje.

Ik heb de Sony Bravia KDL 46 HX700 in de winkel zien staan, en hij zag er echt fantastisch uit. Ik was voornamelijk onder de indruk van de 200hz montion control, het liep echt enorm vlotjes.

Nu heb ik dit toestel wat geresearched en kom ik tot de conclusie dat de beeld kwaliteit toch niet alles zou zijn maar er worden alleen maar vergelijkingen gemaakt met extreme high end toestellen (2000-3000€) terwijl ik toch in de 1000-1500€ budget klasse zit.

Hiernaast heb ik dan ook nog de Samsung LE46B650 zien staan voor maar liefst 300-500€ minder als de HX700. Is die dan de betere keuze?

Van de Z5500 zie ik ook enorm goede recensies, maar die kan ik jammer genoeg niet meer in de winkels terugvinden.

Ik speel graag games en kijk graag naar wat moody films (trage, sfeervolle films). Beetje van de twee dus in feite. Beeldkwaliteit is voor mij echt wel het belangrijkste.

Iemand enig idee voor welke TV ik nu zou moeten gaan? Allemaal heel verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjRavix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-02 23:25
jla schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 10:34:
[...]

Ik heb het over een homeplug.. en niet over een usb wifi dongle. dit antwoord is niet relevant voor mijn vraag.
AH ...
Nouja alles wat via een UTP kabeltje er aan te hangen is zou moeten werken
zelfs een Wireless Accesspoint met ingebouwde Hub (is ook handig als je meer apparatuur hebt staan die een Netwerk verbinding kan gebruiken)

ik vraag me alleen af of die UWA-BR100 Ook op een PS3 zou werken
aangezien de wireless mogelijk heden in de PS3 zelf geen N netwerk ondersteunt
(Waarom heeft sony dat überhaupt ingebouwd ??? dat had een betere besparing geweest dan BC er uit halen)

Overigens ben ik nog geen problemen tegen gekomen met m'n 40HX700
en ook gamen gaat prima
ik merk in ieder geval niks van vertragingen (Heb vandaag ook even voor de gein gecheckt met mn MegaCD II)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelg1970
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-03-2023
Chromanin schreef op zondag 09 mei 2010 @ 02:57:
Ik heb de Sony Bravia KDL 46 HX700 in de winkel zien staan, en hij zag er echt fantastisch uit. Ik was voornamelijk onder de indruk van de 200hz montion control, het liep echt enorm vlotjes.

Nu heb ik dit toestel wat geresearched en kom ik tot de conclusie dat de beeld kwaliteit toch niet alles zou zijn maar er worden alleen maar vergelijkingen gemaakt met extreme high end toestellen (2000-3000€) terwijl ik toch in de 1000-1500€ budget klasse zit.

Hiernaast heb ik dan ook nog de Samsung LE46B650 zien staan voor maar liefst 300-500€ minder als de HX700. Is die dan de betere keuze?

Van de Z5500 zie ik ook enorm goede recensies, maar die kan ik jammer genoeg niet meer in de winkels terugvinden.
Zit met hetzelfde dilemma. Heb geen zin om 2500 euro uit te geven voor een tv. Verschillen zijn er vast en zeker maar minimaal (in beeldkwaliteit) of met allerlei functie die ik (nog) niet nodig heb.

Zit zelf aan de EX700 serie te denken. 100 Hz en LED maar toch. Had een weekje een Z5500 in huis maar heb ik teruggebracht vanwege de enorme witte wolken op de zwarte achtergrond.

Als ik jou was zou ik voor de HX700 gaan. Laatste model toestel terwijl de B650 toch weer een oudere serie is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fimi
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10-2017
Overigens heb ik mijn TV 40HX700 in maart bij afhaalprijzen.nl gekocht voor slechts Euro 960,=. HIj staat nu inmiddels daar weer op Euro 1.199,= Wow! Heb ik nu mazzel gehad of gaan ze in juni extreem stunten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik heb sinds een weekje een KDL-32EX302 in mijn bezit. Fantastische beeldkwaliteit, veel aansluitingen en een overzichtelijk menu. Een dingetje viel mij echter op.

Hij heeft bij bepaalde kleurovergangen een beetje last van ghosting. Bij bijvoorbeeld zwart->grijs, dieprood->diepblauw en donkerbruin->geel. Dit is soms erg storend en ik zit er over te denken om hem te retourneren. Echter volgens deze website is er wat aan te doen: http://diemetrix.blogspot...-your-sony-bravia-tv.html

Ik kom met geen mogelijkheid het servicemenu in. Ik heb al flink gegoogled maar het model is nog te nieuw. Weet iemand wat de toetsencombinatie is?

Iemand anders ervaring met ghosting in dit geval?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjRavix
fimi schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:02:
Overigens heb ik mijn TV 40HX700 in maart bij afhaalprijzen.nl gekocht voor slechts Euro 960,=. HIj staat nu inmiddels daar weer op Euro 1.199,= Wow! Heb ik nu mazzel gehad of gaan ze in juni extreem stunten?
eigenlijk wel logies dat ze de prijzen nu omhoog hebben gegooid ...
zo kunnen ze net voor het WK begint Met 'zogenaamde' Stunt Prijzen

ik mis trouwens wel de optie die op sommige TV's Blijkt te zitten dat als je een HDMI apparaat aan zet dat de tv dit detecteert en automatisch naar het AV kanaal waar deze op aangesloten is
dit aangezien ik apparatuur gewent ben die Via RGB (Aka Advanced Scart) die je TV op het Juiste AV kanaal schakelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10 16:44
Ligt het nu aan mij of is het daadwerkelijk zo dat de sony nx700 bijna nergens meer te verkrijgen is? Miss uit de handel aan het halen ivm 'cone' probleem en z.s.m. weer een nieuwe nx700 batch zonder deze problemen aanleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brik schreef op zondag 09 mei 2010 @ 16:01:
Ligt het nu aan mij of is het daadwerkelijk zo dat de sony nx700 bijna nergens meer te verkrijgen is? Miss uit de handel aan het halen ivm 'cone' probleem en z.s.m. weer een nieuwe nx700 batch zonder deze problemen aanleveren?
Welke regio? Want het toestel staat gewoon op voorraad bij Sony...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikbestaatal
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-12-2019
ik heb de sony KDL 46EX500 gekocht en zoek nu een muurbeugel ervoor.
Ik had deze van Vogel's EFW 8305 LCD/Plasma wandsteun SuperFlat L op het oog
zal die passen? VESA montagegaten: 75x75mm tot 800x450mm.
En bij de tv staat Beugelbevestiging Vesa 300mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vexxmania
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-11-2010
R420R schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:21:
Ik heb sinds een weekje een KDL-32EX302 in mijn bezit. Fantastische beeldkwaliteit, veel aansluitingen en een overzichtelijk menu. Een dingetje viel mij echter op.

Hij heeft bij bepaalde kleurovergangen een beetje last van ghosting. Bij bijvoorbeeld zwart->grijs, dieprood->diepblauw en donkerbruin->geel. Dit is soms erg storend en ik zit er over te denken om hem te retourneren. Echter volgens deze website is er wat aan te doen: http://diemetrix.blogspot...-your-sony-bravia-tv.html

Ik kom met geen mogelijkheid het servicemenu in. Ik heb al flink gegoogled maar het model is nog te nieuw. Weet iemand wat de toetsencombinatie is?
Deze kan je proberen, hopelijk lukt 't:
quote: alextwo;12114962
With the TV on standby, in quick succession:
I+
5
VOLUME UP
POWER ON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayyy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-06 08:19
Hallo,

Ik vroeg me af welke resolutie de Sony KDL 37EX500 ondersteunt via VGA.
Ik hoop 1920/1080 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 16:47:
[...]

Welke regio? Want het toestel staat gewoon op voorraad bij Sony...
Niet een specifieke regio maar hij is bij meerdere webshops van de site gehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 08:35

Xymox

Determinism rulez !

Ik download meestal de handleiding voor een apparaat voordat ik 'm ga kopen om vooraf een beetje een idee te hebben over het hoe en wat.

Echter de handleiding op de Sony site van de EX500 is erg summier.
Er staat gewoon niets in behalve het aansluiten van muursteun en een overzicht van de afstandbediening.

Is de papieren handleiding echt zo beknopt?
Of is de informatie alleen via de imanual te bekijken?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almanbrother
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-08 22:31
Pingu007 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:10:
Sony monteur is net langs geweest om naar mijn 40NX700W te kijken vanwege de schaduwvlekken.
Hij zag dat het inderdaad niet goed is, maar kan er niets aan doen en gaat het melden bij de fabriek. Ik word volgende week ofzo gebeld.
Heb je al wat gehoord? Ik heb sinds vorige week ook deze tv en vind de schaduwvlekken erg irritant, als je het eenmaal weet.
Ben benieuwd of je wat weet en of er wat mee/aan gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 13:08
Ik lees in dit topic het één en ander over gekraak van de behuizing van de 40ex500. Kan iemand hier iets meer over uitwijden? Gaat het om een tikje per uur, per kwartier, per seconde? Hoe storend is het? En komt het voor bij elk exemplaar van dat type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brik schreef op zondag 09 mei 2010 @ 19:58:
[...]

Niet een specifieke regio maar hij is bij meerdere webshops van de site gehaald...
Alleen contractgerechtigde retailers mogen het toestel verkopen, zoals BCC, Correct, MediaMarkt, Expert etc 1 van deze winkels is vast wel in de buurt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:01
Xymox schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 14:40:
Nou vandaag eens langs echte reallife winkels gegaan om eens wat te informeren bij een reallife verkoper.

Wat kreeg ik te horen:

CI+ niet doen, dit geeft minder goed beeld en wanneer "ze" een ander systeem gaan inzetten kan je een nieuwe TV kopen. Ik kan beter een externe decoder aanschaffen.

Sony TV's onder de 1000 euro zijn niet goed. Tevens moet ik kijken naar plasma, die zijn beter.
Ook zijn de Sony's nu niet te krijgen. Ik wordt verwezen naar Panasonic plasma's of eventueel Samsungs.

Tsja...

Hoe noemen we dit advies?
Uhm... mochten 'ze' een ander systeem aanschaffen dan kun je altijd nog een losse decoder nemen toch? Waardeloos advies dus.

Sony's van onder de 1000 euro zijn niet goed... is ook nogal betrekkelijk en hangt uiteraard van de maat af.
Maar de Edge LED modellen hebben inderdaad problemen met de verlichting, althans de EX700 heeft dat. Als ik zelf een Sony van onder de 1000 euro zou kopen (ik koop sowieso geen TV van meer dan 600 euro maar goed) dan zou ik een EX500 kopen. Dit is de opvolger van de W5500 die al heel erg goed was en de EX500 schijnt nog beter te zijn.

Echter heb ik vorige week er voor gekozen om een Samsung PS42C450 plasma (CI+ compatible) te kopen voor €459. Voor die prijs (en die maat) kun je echt niks beters krijgen behalve misschien een Panasonic plasma. Ga maar na, een 32 inch Sony EX500 kost al 85 euro meer! En die is 10 inch kleiner.
Ook denk ik dat de beeldkwaliteit op deze niet full-hd plasma beter is dan op bijna iedere goedkope LCD (en met goedkope bedoel ik dan van rond de 500 euro).
Dus op zich, als je niet te veel geld uit wil geven, dan had die verkoper wel een beetje gelijk :)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Rayyy schreef op zondag 09 mei 2010 @ 19:53:
Hallo,

Ik vroeg me af welke resolutie de Sony KDL 37EX500 ondersteunt via VGA.
Ik hoop 1920/1080 :)
VGA ondersteunt wel hogere resoluties dan dat, maar de beeldkwaliteit wordt er natuurlijk niet beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Flowdesign, vergeet niet dat de Samsung PS42C450 niet volledig hd is 1024 x 768 ipv van 1366 x 768 ;) Je kan voor €500 best wel toptv's halen. Wat denk je van w/v serie, of de samsung b550 en de c550. Hangt natuurlijk af van de maat, maar de prijzen zijn nu voor lcd tv zeer betaalbaar. De hoge prijzen zijn nu meer voor de LED tv's die ook volgend jaar weer zullen dalen en dan zijn ze ook voor rond 500 euro te krijgen, of zijn ze dan ook weer slecht omdat ze €500 kosten ? :) Hoe kom je eigenlijk op dat sony's van onder 1000 slecht zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:51:
@Flowdesign, vergeet niet dat de Samsung PS42C450 niet volledig hd is 1024 x 768 ipv van 1366 x 768 ;) Je kan voor €500 best wel toptv's halen. Wat denk je van w/v serie, of de samsung b550 en de c550. Hangt natuurlijk af van de maat, maar de prijzen zijn nu voor lcd tv zeer betaalbaar. De hoge prijzen zijn nu meer voor de LED tv's die ook volgend jaar weer zullen dalen en dan zijn ze ook voor rond 500 euro te krijgen, of zijn ze dan ook weer slecht omdat ze €500 kosten ? :) Hoe kom je eigenlijk op dat sony's van onder 1000 slecht zijn?
Ik zeg helemaal niet dat Sony's onder de 1000 euro slecht zijn, dat zei die verkoper :P

Of het nou 1024x768 of 1366x768 is maakt mij niet veel uit, dat is zo'n miniem verschil. Het is beide nml. geen FullHD. Ik maak liever slechts onderscheid tussen HDReady en FullHD, dat lijkt me voldoende.

Sony V en W series zijn nog steeds relatief duur, dan kun je beter de EX500 kopen, en daarmee trok ik de vergelijking ook. De Samsung B/C550 LCD is op het gebied van beeldkwaliteit echt niet vergelijkbaar met de C450 plasma. Trust me, I've seen them :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:44:
[...]

Ik zeg helemaal niet dat Sony's onder de 1000 euro slecht zijn, dat zei die verkoper :P

Of het nou 1024x768 of 1366x768 is maakt mij niet veel uit, dat is zo'n miniem verschil. Het is beide nml. geen FullHD. Ik maak liever slechts onderscheid tussen HDReady en FullHD, dat lijkt me voldoende.

Sony V en W series zijn nog steeds relatief duur, dan kun je beter de EX500 kopen, en daarmee trok ik de vergelijking ook. De Samsung B/C550 LCD is op het gebied van beeldkwaliteit echt niet vergelijkbaar met de C450 plasma. Trust me, I've seen them :)
Ohh vandaar dacht dat het jouw woorden waren :P

Maar ik ben blij voor je dat je de c450 mooi toestel vind, het gaat uiteindelijk om wat je zelf fijn vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Xymox schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:51:
Ik download meestal de handleiding voor een apparaat voordat ik 'm ga kopen om vooraf een beetje een idee te hebben over het hoe en wat.

Echter de handleiding op de Sony site van de EX500 is erg summier.
Er staat gewoon niets in behalve het aansluiten van muursteun en een overzicht van de afstandbediening.

Is de papieren handleiding echt zo beknopt?
Of is de informatie alleen via de imanual te bekijken?
De handleidingen van Sony gaan werkelijk helemaal nergens over. Ook bij mijn Z5500 is dit zo summier. Het meeste had ik nog aan de handleiding op het toestel zelf. daar heb je echter niets aan in jouw geval...succes

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

jla schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:09:
Ik ben in het bezit van een Sony EX-500, en wil graag internet op de televisie hebben, nu zag ik de sony uwa-br100 wifi dongle in de aanbieding bij de makro voor 65 euro. Nu is dat opzich al best goedkoop voor de dongle want overal is hij duurder. Maar ik vroeg mij af of ik het niet gewoon kon oplossen met een homeplug van msi of belkin? Deze zijn nog iets goedkoper en kan ik denk ik in de toekomst vaker gebruiken dan de dongle van sony. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Dit werkt in ieder geval bij de Z5500, dus bij de EX500 zal dit ook werken. Homeplug in het stopcontact, netwerkkabeltje naar je TV (en dat ook bij je modem/router) en voila! Internet.

(en dan de teleurstelling dat het geen fluit voorstelt bij Sony)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphyrnae
  • Laatst online: 07-10 17:06
Afgelopen maandag mijn Sony KDL-40ex500 binnen gekregen, en afgelopen zaterdag was die al kapot.
Waarschijnlijk een fabrieksfout en ik krijg mijn geld terug.

Over de TV ben ik zeer tevreden (een fabrieksfout kan altijd gebeuren), beeldkwaliteit was echt goed en het geluid was ook stukken beter dan ik verwachte van een LCD tv.

Maar ik ben nu een beetje aan het te twijfelen over de 40 inch en de 46 inch.
Ik kocht eerst de 40 inch, en dag 1 vond ik hm perfect. Na een aantal dagen wilde ik al een grotere scherm....

Een 46 inch zou perfect zijn, omdat de kijkafstand hier 3,8 meter is.
Daarnaast zal ik ook UPC hd tv aanschaffen.

Maar ik las een paar keer hier dat er ook verschillen zijn onderling. Dat blijkbaar voor de 37 inch van de EX500 een andere type paneel word gebruikt dan voor de 32 inch. Er is dus verschil in panelen...en voor mij komt er dit dus nu pas bij kijken.

Zou het paneel van de 46 inch van mindere kwaliteit zijn? Of is er daadwerkelijk geen verschil?

Waar kan ik deze info eigenlijk vinden? In de meeste reviews is het namelijk niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt de Sony 3D tv uit? Gaat deze beter zijn dan de Samsung/Philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vexxmania
  • Laatst online: 18-11-2010
[b][message=33974657,noline]Maar ik ben nu een beetje aan het te twijfelen over de 40 inch en de 46 inch.
Ik kocht eerst de 40 inch, en dag 1 vond ik hm perfect. Na een aantal dagen wilde ik al een grotere scherm....

Een 46 inch zou perfect zijn, omdat de kijkafstand hier 3,8 meter is.
Daarnaast zal ik ook UPC hd tv aanschaffen.

Maar ik las een paar keer hier dat er ook verschillen zijn onderling. Dat blijkbaar voor de 37 inch van de EX500 een andere type paneel word gebruikt dan voor de 32 inch. Er is dus verschil in panelen...en voor mij komt er dit dus nu pas bij kijken.
De 40- en 46EX500 hebben dezelfde S-PVA paneel, zit dus geen verschil in beeldkwaliteit. Voor zover ik weet heeft alleen de 37" een andere paneel (AUO). Die info haal ik uit avsforum en avforums.

Als je regelmatig HD gaat kijken zal een 46" ook net zo snel klein lijken op die afstand, alhoewel dat voor iedereen anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 14:13
Na een hele hoop fora's doorspitten heb ik mijn keuze veld beperkt tot de KDL-40EX700 (ik vind de HX te dik) en de Samsung 40UE 7020

Persoonlijk vind ik het samsung model qua design mooier... (vooral de zilvere rand spreekt mij tegen van de sony) maar heb ik het idee dat de sony tv wat uitgebreider is.

Zit er een groot verschil tussen beide tv's qua beeldkwaliteit? Ik kan nergens een gedegen vergelijking vinden op het internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:35
Vexxmania schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:23:
[...]
Als je regelmatig HD gaat kijken zal een 46" ook net zo snel klein lijken op die afstand, alhoewel dat voor iedereen anders is.
maar jah, de 55ex500 is gelijk 500 € / 50 % duurder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphyrnae
Vexxmania schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:23:
[...]

De 40- en 46EX500 hebben dezelfde S-PVA paneel, zit dus geen verschil in beeldkwaliteit. Voor zover ik weet heeft alleen de 37" een andere paneel (AUO). Die info haal ik uit avsforum en avforums.

de 46 inch zit net boven mijn budget, maar die 50 euro overschrijd ik dan...de 55 inch is echt te duur.
Maar goed je koopt een nieuwe tv niet elk jaar, dus dan mag het ook wel kosten voor de komende 5 a 6 jaar :)

Wat vinden jullie trouwens van de ambient sensor? Ik vond het eerst een leuk marketingtrucje maar na een week met de EX500 vind ik het echt een aanwinst. Bij vrienden van mij brandt de tv als je 's nachts een film kijkt te fel of als overdag de zon binnen schijnt zie je de helft niet meer.

De ambient sensor regelt dat echt perfect allemaal, altijd een optimale beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Mensen, ik vraag mij af. Sony verkoopt tegenwoordig een heel leuk klein home cinema systeempje met Blu-Ray én (schijnbaar) 3D-ready: de BDV-E370 en E870 o.a. Wel, zo staat er op de Sony site, moet je hiervoor een software update doen. Nou lijkt mij dat geen enkel probleem maar ik kan verder echt totaal niks vinden over het hoe of wat. Wat voor brilletje moet ik daar bij hebben, waar koop ik die? En werkt het bijvoorbeeld wel op mijn TV? (KDL-40W4210 ofwel 40W4000)

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjRavix
BezurK schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:39:
Mensen, ik vraag mij af. Sony verkoopt tegenwoordig een heel leuk klein home cinema systeempje met Blu-Ray én (schijnbaar) 3D-ready: de BDV-E370 en E870 o.a. Wel, zo staat er op de Sony site, moet je hiervoor een software update doen. Nou lijkt mij dat geen enkel probleem maar ik kan verder echt totaal niks vinden over het hoe of wat. Wat voor brilletje moet ik daar bij hebben, waar koop ik die? En werkt het bijvoorbeeld wel op mijn TV? (KDL-40W4210 ofwel 40W4000)
Die BDV-E370 staat ook bij Makro in de folder
heb um gezien ziet er wel geinig uit
Ik was daar voor die UWA-BR100
werkt best handig
Gelijk maar even een PS3 Slim daar mee genomen
Bravia sync werkte ook binnen een paar seconde
ik moet eerlijk zeggen dat Blu-ray er op mn 40HX700 er echt goed uit ziet :P
ik merkte trouwens ook dat mijn TV van 1080p afgaat en overschakelt naar 1080/24p
op zich wel apart want in die stand wist ik um nog niet te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:56:
[...]

Dit werkt in ieder geval bij de Z5500, dus bij de EX500 zal dit ook werken. Homeplug in het stopcontact, netwerkkabeltje naar je TV (en dat ook bij je modem/router) en voila! Internet.

(en dan de teleurstelling dat het geen fluit voorstelt bij Sony)
Bij de Z5500 stelt het inderdaad niet veel voor.
De EX500 heeft Youtube, Uitzendinggemist, SBSGemist, Fifa Kanaal.....Misschien zijn er fabrikanten die nog meer hebben, maar geen fluit voorstellen zou ik het niet willen noemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BezurK schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:39:
Nee 3D werkt niet op de w4000. Die brilletjes staan ook op de sony site.

Alleen op de 3D tv's die nu op de markt komen werkt deze 3D blu rays en die shutter brillen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 06:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 18:45
quote:
Pingu007 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:10:
Sony monteur is net langs geweest om naar mijn 40NX700W te kijken vanwege de schaduwvlekken.
Hij zag dat het inderdaad niet goed is, maar kan er niets aan doen en gaat het melden bij de fabriek. Ik word volgende week ofzo gebeld.

Werd gebeld door het bedrijf die de reparaties doet voor Sony dat ze het paneel gaan vervangen. Willen de tv komen ophalen en dan gaan ze het paneel bestellen. Aangegeven dat ze beter eerst het paneel kunnen gaan bestellen en dan pas mijn tv komen halen als die binnen is, dan ben ik hem korter kwijt. Leek hem ook handiger ja.. Krijg uiteraard wel een vervanging tijdelijk.
Ben benieuwd hoe lang dit allemaal gaat duren en of het dadelijk helemaal verholpen is..
En dan nog het kraken wat op mijn zenuwen werkt...
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-11-2022
Goed nieuws Pingu!

Ik denk alleen niet dat het aan het paneel ligt. Ik denk dat het aan de LED's ligt. Die zijn volgens mij niet helemaal toereikend. Dit zit in het ontwerp van de panelen.

Maar wie weet hebben we geluk en is het te verhelpen.

Ik ben benieuwd. Hou je ons op de hoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphyrnae
Ik wil graag de Sony KDL-46EX500 kopen, lijkt mij een goede keus voor mijn budget van 1000 euro.

Maar nu vraag ik me af, waar zou ik dit het best kunnen kopen? Ik zag dat de BCC en Plasma-Discoutner hm beide voor 1000 euro aanbieden + verzending en 2 jaar standaard garantie.

Heeft iemand nog andere ideeën? Ik vind aftersales uiteraard wel heel belangrijk (als je terug moet springen op garantie)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:53
Garantie wordt direct door Sony afgehandeld, in principe maakt het serviceniveau van de winkel dus niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Vexxmania schreef op zondag 09 mei 2010 @ 19:21:
[...]

Deze kan je proberen, hopelijk lukt 't:

[...]
Helaas het werkt niet :( .

Het probleem is dat de tv bij de power knop aan zou moeten gaan maar dat doet ie al als ik op de '5' knop druk.

Kan trouwens niet zeggen dat ik 1080P/24 beter vind dan 1080P/60. De bewegingen zijn gelijkmatiger, maar ik houd niet van dat geschitter wat je dan krijgt.

[ Voor 20% gewijzigd door Blaat op 11-05-2010 13:44 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PURK

Bij de Z5500 stelt het inderdaad niet veel voor.
De EX500 heeft Youtube, Uitzendinggemist, SBSGemist, Fifa Kanaal.....Misschien zijn er fabrikanten die nog meer hebben, maar geen fluit voorstellen zou ik het niet willen noemen ;)
[/quote]

Ik heb de 32EX700 en aangesloten via netwerk maar Kun je mij vertellen hoe je op uitzendinggemist en SBSGemist komt. Bij mij worden daar geen iconen van afgebeeld en het Fifa kanaal is tot nadere order niet oproepbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 08:29
ik zou ook wel willen weten hoe je Uitzendinggemist en SBSGemist kan krijgen op de EX500... zag gisteravond toevallig wel dat FIFA kanaal (nog niet in gebruik) en Eurosport, leuk dat er iig regelmatig kanalen bijkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door habermas op 11-05-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

habermas schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:33:
ik zou ook wel willen weten hoe je Uitzendinggemist en SBSGemist kan krijgen op de EX500... zag gisteravond toevallig wel dat FIFA kanaal (nog niet in gebruik) en Eurosport, leuk dat er iig regelmatig kanalen bijkomen.
Idd, FIFA channel per 22 mei als ik me niet vergist. Zie ook de TV commercial die Sony sinds maandag uitzend
Uitzendinggemist en SBSgemist zijn volgens mij pas net definitief, en zullen er, (net als Eurosport, die zag ik er ook ineens bijkomen) automatisch bijkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 10:13
Weet niet of het al gepost is maar ik heb van het weekend de 37ex402 geupdate met een nieuwe firmware (werkt nu dus wel). Wel prettig dat de zwarte balk bij het zappen niet meer het halve beeld bedekt. Ook is "smart" beeld nu naar smaak in te stellen in hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnyD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
R420R schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:42:
[...]

Helaas het werkt niet :( .

Het probleem is dat de tv bij de power knop aan zou moeten gaan maar dat doet ie al als ik op de '5' knop druk.

Kan trouwens niet zeggen dat ik 1080P/24 beter vind dan 1080P/60. De bewegingen zijn gelijkmatiger, maar ik houd niet van dat geschitter wat je dan krijgt.
Ik heb ook zo'n toestel maar ik ga het niet proberen, hij gaat morgen weer retour.
Fantastische beeldkwaliteit ja, maar dan moet je er wel recht voor blijven want bij de kleinste stap zijwaarts veschiet ie al van kleur. Hele kleine kijkhoek, ik vind het niet acceptabel. Ga hem omruilen voor een Pana met IPS panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

SunnyD schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:08:
[...]

Ik heb ook zo'n toestel maar ik ga het niet proberen, hij gaat morgen weer retour.
Fantastische beeldkwaliteit ja, maar dan moet je er wel recht voor blijven want bij de kleinste stap zijwaarts veschiet ie al van kleur. Hele kleine kijkhoek, ik vind het niet acceptabel. Ga hem omruilen voor een Pana met IPS panel.
Ik weet het nog steeds niet of ik hem wel wil omruilen. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat elke tv in deze prijsklasse wel een mankement heeft, het moet ergens vandaan komen die prijs.

Iemand trouwens nog meer problemen met downloaden firmware updates? Het gaat belachelijk traag hiero. Nvm, werkt nu wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Blaat op 12-05-2010 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Ik heb in dit topic al vaker gelezen dat de kwaliteit van de 37ex500 veel minder is dan de 32ex500 of 40ex500, wat komt door het paneel dat gebruikt is. Is er iemand hier die dit in een goede winkel heeft kunnen bekijken? Ben namelijk zeer geïnteresseerd in de 37" versie maar als de beeldkwaliteit zoveel minder is wordt het een 32". Kan hier nergens in de buurt een winkel vinden waar ze opgesteld staan (mediamarkt niet meegenomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Laatst online: 27-05 15:16
Pff wat een actie van Bol.com. Bijna 4 weken terug 40EX700 besteld, 939 euro, volgens site leverbaar in 2-6 werkdagen. Ineens was die uitgesteld naar 6 mei en pas maandag lieten ze weer van zicht horen: Geannuleerd. En nu staat ie ineens voor 1099 op de site, leverbaar volgende werkdag :( Flauw!

Nu is het ook geen gunstige prijs meer vind ik persoonlijk en waarschijnlijk ook een reden om wegens de Edge-LED problemen over te stappen op een EX500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 11:57
offtopic:
Maranello, je kunt hem alsnog voor dat bedrag aanschaffen hoor :)
http://www.bestekeus.nl/p...68011-ref-kieskeurig.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 09:46
Maranello schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 02:00:
Pff wat een actie van Bol.com. Bijna 4 weken terug 40EX700 besteld, 939 euro, volgens site leverbaar in 2-6 werkdagen. Ineens was die uitgesteld naar 6 mei en pas maandag lieten ze weer van zicht horen: Geannuleerd. En nu staat ie ineens voor 1099 op de site, leverbaar volgende werkdag :( Flauw!

Nu is het ook geen gunstige prijs meer vind ik persoonlijk en waarschijnlijk ook een reden om wegens de Edge-LED problemen over te stappen op een EX500.
Als je hem bij Bol.com al betaald had dan kunnen ze de order echt niet eenzijdig annuleren om hem vervolgens voor een hogere prijs weer opnieuw aan te bieden. Je bent immers een contractuele wederkerige overeenkomst aangegaan die door aanbod (advertentie/bestelling) en aanvaarding (betaling/order bevestiging) tot stand is gekomen. Ik zou in dat geval maar eens boos doch formeel contact opnemen met Bol.com...heeft bij mijn EEE 901 die ze ooit 200 euro onder de prijs aanboden gewerkt :)

Ik zou ook idd gaan voor een EX500 die toch (als je van het design houdt) en graag wat geld overhoudt toch de betere keus is! Ik heb er ook 2 in bestelling staan, voor ouders en schoonouders die zich helemaal verlaten op een tweaker :P

[ Voor 10% gewijzigd door StraightOn.NL op 12-05-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Eoghlear schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 00:48:
Ik heb in dit topic al vaker gelezen dat de kwaliteit van de 37ex500 veel minder is dan de 32ex500 of 40ex500, wat komt door het paneel dat gebruikt is. Is er iemand hier die dit in een goede winkel heeft kunnen bekijken? Ben namelijk zeer geïnteresseerd in de 37" versie maar als de beeldkwaliteit zoveel minder is wordt het een 32". Kan hier nergens in de buurt een winkel vinden waar ze opgesteld staan (mediamarkt niet meegenomen).
Goede vraag. Ik zit ook de 37" versie te overwegen. Lijkt mij nou juist een prima formaat. Ook ik heb de 37" versie niet kunnen vinden in de winkels.

[ Voor 4% gewijzigd door robbertb op 12-05-2010 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 16:37
Die 46HX700 is volgens mij ook ineens in een week tijd 150 a 200 euro duurder geworden. Alleen jammer dat die nog steeds negens leverbaar is ... :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennykuh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-11-2019
EX500 is op sommige plaatsen ook weer duurder geworden, bij koopjeskampioen nu 999.....

Ik hoop dat de prijzen met wat aanbiedingen zo voor het WK nog omlaag gaan..... anders ook eens oriënteren op andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de EX700 nu een paar dagen en tot nu toe ben ik redelijk tevreden. Hij kraakt een beetje wanneer hij net aanstaat en na het afsluiten maar tot nu toe kan ik daar met leven .
wat met een beetje stoort is dat de hoeken bij lichte kleuren toch een beetje donkerder uitkomen .
Maar ik vrees dat dit edge led gelinked is , niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09-2021
robbertb schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 19:46:
[...]

Goede vraag. Ik zit ook de 37" versie te overwegen. Lijkt mij nou juist een prima formaat. Ook ik heb de 37" versie niet kunnen vinden in de winkels.
Same story hier, mijn enige twijfel nog, kies ik voor de 32" (goedkoper en beter paneel(?)) of de 37" (duurder, groter, minder paneel(?)).

Ik lees bijna overal hoe groter hoe beter, je went er snel aan en etc maar zoals ik het zie (kom van kleine tv af) lijkt het me een mooi formaat die 32". Maar ja het is maar net van welke schermgrootte je afkomt..

Als iemand een vergelijking heeft tussen de 37 en 32 inch ben ik erg benieuwd en misschien zijn er 32" bezitters die iets kunnen zeggen over het formaat,ook al is dat per persoon verschillend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

javami schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:46:
[...]

Same story hier, mijn enige twijfel nog, kies ik voor de 32" (goedkoper en beter paneel(?)) of de 37" (duurder, groter, minder paneel(?)).

Ik lees bijna overal hoe groter hoe beter, je went er snel aan en etc maar zoals ik het zie (kom van kleine tv af) lijkt het me een mooi formaat die 32". Maar ja het is maar net van welke schermgrootte je afkomt..

Als iemand een vergelijking heeft tussen de 37 en 32 inch ben ik erg benieuwd en misschien zijn er 32" bezitters die iets kunnen zeggen over het formaat,ook al is dat per persoon verschillend..
Ik had 32 en in een jaar naar 40 over gestapt en nu alweer een jaar daarna ben ik naar een grotere aan het kijken, twijfel tussen een 52-55 zonder 3D of een 46, 3D ready en ambilight ( de philips 46pfl8605 ).

Ik ga niet voor een sony deze keer, de 32 en 40 beide een sony maar dit gespeel met de prijs :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dapluiz schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:30:
Die 46HX700 is volgens mij ook ineens in een week tijd 150 a 200 euro duurder geworden. Alleen jammer dat die nog steeds negens leverbaar is ... :)
Vanmiddag bij Foka in Rotterdam mijn exemplaar opgehaald, misschien niet voor de allerlaagste prijs (€ 1.499) maar hij is daar nu wel op voorraad. Zal binnenkort mijn bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NACBreda
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-07 09:56
Kan iemand mij vertellen of het geluid van de EX500 goed is en of je met die tv veel last hebt van input lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

NACBreda schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 18:09:
Kan iemand mij vertellen of het geluid van de EX500 goed is en of je met die tv veel last hebt van input lag?
Dat is al een aantal keer vermeld in dit topic. Voor de fanatieke gamers onder ons is de input lag wel te merken. Je kan het verbeteren door de game-modus te gebruiken, dan wordt de lag minder.
Of het geluid goed is, is natuurlijk erg persoonlijk maar ik zou niet te veel verwachten van lcd-speakers, zeker niet bij edge-lid led schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag eens in de Mediamarkt gekeken naar de 40HX700. Mooi toestel, echter heb ik ook nog twijfels over de 40EX700. Die heeft namelijk LED, de HX niet. Verschil is maar 100,-.

Wil de TV inzetten om:
series te kijken (vanaf de pc, via HDMI)
foto's te tonen
digitale tv (upc) kijken
dvdtjes afspelen (toekomst blueray)

Denk ook nog over 40" of 46 (heb nu 32").

Wie kan mij advies geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Laatst online: 11-10 16:29
Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 00:12:
Vandaag eens in de Mediamarkt gekeken naar de 40HX700. Mooi toestel, echter heb ik ook nog twijfels over de 40EX700. Die heeft namelijk LED, de HX niet. Verschil is maar 100,-.

Wil de TV inzetten om:
foto's te tonen
digitale tv (upc) kijken

De beeldkwaliteit van de HX700 is naar mijn mening beter i.v.m. deep black panel (dus betere contrastratio) maar ook de aanwezigheid van 200Hz beeldverversing en een ambient sensor (meet kleurtemperatuur en past hier het scherm op aan) zijn in mijn optiek waardevolle toevoegingen. Er komt ook nog een HX uit met led verlichting (ik meen de HX800) alleen is nog niet bekend wanneer die precies uitkomt en wat ie moet kosten. ;)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-10 10:19
Ligt het nou aan mij of ik de 46nx800 niet te krijgen in nederland.
Je vindt er wel informatie over, maar geen verkooplocaties of prijzen in nederland.

ik vind de 40" net te klein en de 52" net wat te groot :).

iemand die hier ook naar op zoek ik geweest? of meer over weet?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:41

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:16:
Wanneer komt de Sony 3D tv uit? Gaat deze beter zijn dan de Samsung/Philips?
40HX800 eind juni, de rest eind juli. Wat er beter is aan de Sony is dat je met het brilletje geen last hebt van flikkeringen. Is Sony straks de enige in. Maar ik kan me niet voorstellen dat de rest dat ook niet gaat fixen. Mijn mening is, sowieso wachten tot je een bril hebt waarbij je geen last hebt van flikkeringen.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 00:12:

Wil de TV inzetten om:
foto's te tonen
digitale tv (upc) kijken

Het is in dat geval simpel: edge led vs een aardig verschil in beeldkwaliteit. Ik zou het wel weten :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.... die HX800 is dan ook nog wel het wachten waard.
Alleen is de vraag, zal deze in dezelfde prijs klasse vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eoghlear schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 00:48:
Daar ben ik ook benieuwd naar. Na veel googelen de informatie over het toegepaste panel kunnen herleiden naar een website en dat is voor mij wat betrouwbaarheid onvoldoende. Zou eea ook eens graag zien in de praktijk of de info vernemen van een tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:41

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 09:12:
Hmm.... die HX800 is dan ook nog wel het wachten waard.
Alleen is de vraag, zal deze in dezelfde prijs klasse vallen?
Nee, verwachte adviesprijs is 2100 voor de 40". Wil je 3D erbij, nog 50e voor de zender en 100e per bril. Ook richt/adviesprijzen.

[ Voor 46% gewijzigd door JT op 15-05-2010 09:22 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is te ver boven het budget van 1000-1200 euro wat ik voor een 40" tv in gedachten had.
Opzich is mijn 32" CRT niet slecht, maar ja naar 6 jaar wil je wel eens wat anders, aan de andere kant het is nog een prima apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-10 06:26
javami schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:46:
[...]

Neem geen te klein beeldformaat. Het te kiezen formaat hangt natuurlijk af van de kijkafstand. Ik ben dik tevreden over de prima kwaliteit van mijn 37EX500, maar heb veel spijt van mijn keuze voor 37". Bij onze kijkafstand van bijna 4 meter is het scherm echt te klein. Inruilen is na 2 maanden natuurlijk geen optie meer, dus als je per sé een 37EX500 wil hebben en hem in de winkel niet kan vinden, kunnen we misschien praten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Ruud2007 op 15-05-2010 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikbestaatal
Bennykuh schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:20:
EX500 is op sommige plaatsen ook weer duurder geworden, bij koopjeskampioen nu 999.....

Ik hoop dat de prijzen met wat aanbiedingen zo voor het WK nog omlaag gaan..... anders ook eens oriënteren op andere merken.
Bij Media markt 998euro

Ik heb hem besteld en krijg hem 22 mei.
de 46EX500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Vandaag mijn 2e EX700 omgeruild wegens het continue kraken van de behuizing door warmte ontwikkeling.
De 2e EX700 had de eerste 2 a 3 dagen hier geen last van, maar daarna begon de behuizing te kraken.
Niet een paar minuten lang na het aanzetten, maar zolang je TV keek bleef het krakend geluid hoorbaar. De ene keer luider dan de andere keer.
Tevens had het 2e scherm minder last van de donkere vlekken in het beeld (bij lichte actergrond) langs de hoeken en boven in het midden.

Het scherm vandaag omgeruild voor een HX700, tot dusver geen spijt van. Beeld kwaliteit is echt beter dan de EX700.

Voor de rest waren wij hier thuis best tevreden over de EX700 m.b.t. het beeld kwaliteit, mogelijkeden en design. Maar het irritant kraken van het scherm begon toch behoorlijk te irriteren.
Zelfs de overige huisgenoten begonnen het irritant worden. Zoals eerder gezegd, de EX700 beviel verder prima, Nu dus een HX700.
De verschillen m.b.t. de functionalitiet zijn er niet echt, zelfde opties etc. Verschil zit hem meer in dat de HX700 200Mhz is, geen edge-led en desing is anders.

Tot dusver een tevreden gebruiker van de HX700. Jammer van de EX700.

Hoorde van de Winkel dat Sony inmiddels erkend dat er problemen met de EX700 zijn. (kraken van de behuizing). Wat de oplossing gaat worden is niet bekend (modificatie van iets denk ik).
Niet elke EX700 heeft het issue, helaas ik dus 2 toestellen gehad die het wel hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjRavix
supermm958 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 23:27:
Vandaag mijn 2e EX700 omgeruild wegens het continue kraken van de behuizing door warmte ontwikkeling.
De 2e EX700 had de eerste 2 a 3 dagen hier geen last van, maar daarna begon de behuizing te kraken.
Niet een paar minuten lang na het aanzetten, maar zolang je TV keek bleef het krakend geluid hoorbaar. De ene keer luider dan de andere keer.
Tevens had het 2e scherm minder last van de donkere vlekken in het beeld (bij lichte actergrond) langs de hoeken en boven in het midden.

Het scherm vandaag omgeruild voor een HX700, tot dusver geen spijt van. Beeld kwaliteit is echt beter dan de EX700.

Voor de rest waren wij hier thuis best tevreden over de EX700 m.b.t. het beeld kwaliteit, mogelijkeden en design. Maar het irritant kraken van het scherm begon toch behoorlijk te irriteren.
Zelfs de overige huisgenoten begonnen het irritant worden. Zoals eerder gezegd, de EX700 beviel verder prima, Nu dus een HX700.
De verschillen m.b.t. de functionalitiet zijn er niet echt, zelfde opties etc. Verschil zit hem meer in dat de HX700 200Mhz is, geen edge-led en desing is anders.

Hoorde van de Winkel dat Sony inmiddels erkend dat er problemen met de EX700 zijn. (kraken van de behuizing). Wat de oplossing gaat worden is niet bekend (modificatie van iets denk ik).
Niet elke EX700 heeft het issue, helaas ik dus 2 toestellen gehad die het wel hadden.
LOL :P
Welkom bij de HX700 Fan Club _/-\o_
water_escape schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 08:57:
Je vindt er wel informatie over, maar geen verkooplocaties of prijzen in nederland.

Die zou misschien nog wel komen
zo niet is het misschien verstandig om toch voor de 52" te gaan (aangezien je beter groter kan nemen dan kleiner)

verders vind ik het ontwerp van die TV's niet echt handig
Om je even een idee te geven wat ik bedoel in mijn situatie:
Afbeeldingslocatie: http://album.partyflock.nl/77412969.jpg

Achja nu ik toch bezig ben De Ziggo CI+ Module & Sony UWA-BR100 WiFi Adapter:
Afbeeldingslocatie: http://album.partyflock.nl/77413016.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supermm958 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 23:27:

Ik heb de ex700 nu een week en ik heb totaal dezelfde problemen als jou . Alleen weet ik niet of de winkel waar ik hem gekocht heb wel zal willen omruilen. Ik ben een belg en heb hem in vlaanderen gekocht en omruilen doen ze niet zo snel .
Toch ga ik deze week eens met mijn klachten naar de winkel gaan en horen wat ze zeggen .
Vooral het kraken is zeer irritant omdat de tv wel meer dan een uur door gaat . Ook de donkere vlekken in de hoeken en randen wanneer het een lichte kleuren of beelden zijn storen me echt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 08:35

Xymox

Determinism rulez !

Gezien deze thread wil ik hier een voorzichtige conclusie trekken:

Afgezien van design (welke kwestie van smaak is), uitgaande van beeldkwaliteit kan je beter wegblijven van Sony edge-lid toestellen. Deze bieden mindere beeldkwaliteit.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Laatst online: 11-10 16:29
water_escape schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 08:57:

Er bestaat voor de Nederlandse markt alleen een 40'' en 52'' NX800
De NX700 is in 40'' en 46'' verkrijgbaar

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-08 15:54
Zou iemand mij kunnen bevestigen of de EX500 of HX700 een audiodelay of lipsync functie heeft(automatisch of manueel) voor de spdif uitgang, zoals een aantal samsung toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 13:28

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik heb een tijdje terug de 32EX500 aangeschaft, en ben er op zekere hoogte erg tevreden mee.
2 dingen die mij tegenvallen:

- contrast is alleen super goed als je er RECHT voorzit. Als je ~15 graden (iig erg weinig) naar links of rechts verschuift wordt het beeld direct grijzer/witter. Eigenlijk kan maar 1 persoon goed beeld zien, met z'n 2-en wordt het krap. De inkijkhoek vergrijzing veranderd daarna niet zoveel meer, en is dat wel redelijk goed. Zelfs rond 170 graden zie je nog 'redelijk' beeld. Met zijn 4-en naar super strak beeld kijken is er dus niet bij.
(op 2mtr afstand)

- Het beeld is niet volwaardig 32 bits, doet mij denken aan de 16 bits videokaarten van vroeger. Heel vaak bij mooie kleuren gradaties zie je harde overgangen, dit stoort mij echt. Misschien hebben alle televisies van dit moment dit?

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09-2021
Ruud2007 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 15:23:
[...]

Neem geen te klein beeldformaat. Het te kiezen formaat hangt natuurlijk af van de kijkafstand. Ik ben dik tevreden over de prima kwaliteit van mijn 37EX500, maar heb veel spijt van mijn keuze voor 37". Bij onze kijkafstand van bijna 4 meter is het scherm echt te klein. Inruilen is na 2 maanden natuurlijk geen optie meer, dus als je per sé een 37EX500 wil hebben en hem in de winkel niet kan vinden, kunnen we misschien praten ;)
Ik zal het onthouden, ben er nog niet uit. Mijn kijkafstand is maximaa 3.5 meter, ik twijfel tussen 32 en 37, groter is wat mij betreft niet nodig. I'll keep you posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:44
Xymox schreef op zondag 16 mei 2010 @ 08:18:
Gezien deze thread wil ik hier een voorzichtige conclusie trekken:

Afgezien van design (welke kwestie van smaak is), uitgaande van beeldkwaliteit kan je beter wegblijven van Sony edge-lid toestellen. Deze bieden mindere beeldkwaliteit.
Wat blijft er dan over?
HX900?

Hoop gedoe met die Sony's :(
Zag net foto's van de LG LX9500, die lijkt ook erg goed:
http://www.lg.com/us/tv-a...d-tv-INFINIA-55LX9500.jsp

[ Voor 18% gewijzigd door matthijst op 17-05-2010 11:32 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10 14:19
De Sony Bravia die in de laatste gouden steeksleutel als beste tv werd verkozen is nu opeens een dood model? Ik zie er in ieder geval geen winkels meer bij vermeld staan.

pricewatch: Sony Bravia KDL-40W5500

Is hier al een opvolger voor, en zo ja... welke? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weeds
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 11:16

Weeds

what is a weed...

Ik ben ook over de EX700 aan het denken, maar begin na de "kraak" verhalen toch wel te twijfelen.

Heeft het kraken met de serie te maken? Ik heb gehoord dat er de EX700 tm EX709 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Silent Thunder schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:57:
De Sony Bravia die in de laatste gouden steeksleutel als beste tv werd verkozen is nu opeens een dood model? Ik zie er in ieder geval geen winkels meer bij vermeld staan.

pricewatch: Sony Bravia KDL-40W5500

Is hier al een opvolger voor, en zo ja... welke? :)
Als ik het goed onthouden heb is de 40EX500 de opvolger van dat toestel. Ook die wordt erg goed ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
De klachten over het kraken kom ik hier in dit topic alleen tegen met betrekking tot de 40EX700, en die heeft Edge-LED. Dat model heeft ook de vlekken / vreemde licht-donker-weergave bij de randen.

Kunnen we hieruit concluderen dat de 40EX500, het iets goedkopere model zonder LED, deze problemen niet heeft? De reviews zijn over de 40EX500 erg positief en nergens lees ik over kraken en vlekken bij de randen namelijk. Ik denk er sterk over dit model te kopen. Als iemand deze problemen toch heeft bij de 40EX500, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
geert1 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:59:
[...]

Als ik het goed onthouden heb is de 40EX500 de opvolger van dat toestel. Ook die wordt erg goed ontvangen.
Heb ook een betrouwbare review gelezen waarin deze twee werden vergeleken en de EX500 werd zelfs als beter bevonden. Al het goede en zonder het slechte (geen uniforme spreiding van backlight) van de W5500 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10 03:07
Ik heb de 40EX500 al een kleine twee maand in mijn bezit en kan hem alleen maar aanraden. Heeft me 730 euro gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
Sony 40nx700 nu voor maar 1200 E bij de redcoon

http://www.redcoon.nl/ind...d/15028/Sony_KDL_40NX700/

Prijzen beginnen dus al te dalen zo voor het WK lijkt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Laatst online: 13-10 14:42
Weeds schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:09:
Ik ben ook over de EX700 aan het denken, maar begin na de "kraak" verhalen toch wel te twijfelen.

Heeft het kraken met de serie te maken? Ik heb gehoord dat er de EX700 tm EX709 is?
Ik heb zelf een 32EX700 en geen last van het kraken.
Hij bevalt me dan ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulebappie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-10 17:58
geert1 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:09:
De klachten over het kraken kom ik hier in dit topic alleen tegen met betrekking tot de 40EX700, en die heeft Edge-LED. Dat model heeft ook de vlekken / vreemde licht-donker-weergave bij de randen.

Kunnen we hieruit concluderen dat de 40EX500, het iets goedkopere model zonder LED, deze problemen niet heeft? De reviews zijn over de 40EX500 erg positief en nergens lees ik over kraken en vlekken bij de randen namelijk. Ik denk er sterk over dit model te kopen. Als iemand deze problemen toch heeft bij de 40EX500, dan hoor ik het graag.
Geen kraken en vlekken hier op de 40EX500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikbestaatal
Je zult zeker eerst de firmware moeten updaten anders zijn die kanalen zeker niet te ontvangen?
(fifa channel - uitzending gemist enz ) ik heb een 46EX500
:?

[ Voor 6% gewijzigd door erikbestaatal op 17-05-2010 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjRavix
erikbestaatal schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:46:
Je zult zeker eerst de firmware moeten updaten anders zijn die kanalen zeker niet te ontvangen?
(fifa channel - uitzending gemist enz ) ik heb een 46EX500
:?
Je moet je internet inhout hiervoor vernieuwen
dit staat in de XMB bij je netwerk settings

Ik heb er toen net het kanaal "NOS Journaal" er bij gekregen
Programma Gemist ,Uitzending Gemist & SBS Gemist staan er bij mij nog niet bij

Overigens denk ik dat dit voor alle Sony Internet TV's hetzelfde is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vanmiddag in de mediamarkt geweest om op zoek te gaan naar een tv die ik een aantal maanden geleden de moeite waard vond (de KDL40W5500), maar deze was nergens meer te vinden. Wil sowieso een Sony hebben dus was uiteindelijk uitgekomen bij de KDL40EX500 en de KDL40EX700. Ik dacht vanmiddag voor de 700 te gaan vanwege het edge LED (ze konden me trouwens niet de exacte betekenis van edge LED geven..).

Ik ben net eens even dit topic gaan doorlezen en kom tot de conclusie dat ik misschien beter voor de ex500 kan gaan.. want die hx700 lijkt me niks vanwege het spiegelende scherm. De ex500 heeft geen LED (maar ik hoor van veel dat het niet veel uitmaakt. Pas als OLED komt gaat het veel schelen, maar die zijn in het begin probably erg duur) en geeft een beeld zonder vlekken en belangrijker wat ik OVERAL lees, dat kraken is er niet.

Denk dat ik morgen zo'n ex500 ga halen na nog even goed kijken in de winkel en even vragen of ik het toestel uit mag zetten om de eventuele kraak te horen:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd of de Sony KDL 40ex500 over een maand nog steeds bij bijvoorbeeld de mediamarkt of de BCC te koop is. Ik ga namelijk pas over een maand verhuizen, en wil hem pas kopen als ik em daar neer kan zetten ivm schade bij verhuizen.

Kan iemand mij dit vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-10 10:18
ik heb een 32ex700 en die bevalt mij prima maar bij vlagen is het beeld wat "bruin" en dat kan ik er niet uitkrijgen maar kijk er nu zo'n 2 mnd naar maar over het algemeen zeer tevreden en één van de betere in zijn klasse. (vind ik dan) Nu werk ik in een tv zaak en daar staat de ex700 en 500 naast elkaar, de 500 is soms wat natuurlijker van kleur maar veel donkerder. Ze hebben dezelfde beeld instellingen. maar zelfs als je de 500 probeert bij te regelen komt het niet bij de ex700. Die vind ik in zijn algemeenheid mooier van kleur, meer helder en contrast rijker.

enne de mijne kraakt niet.

ik heb sinds kort ook fifa, euro sport en nos nieuws erbij gekregen, die laatste is voor mij nu eens echt een toevoeging de rest gebruik ik nooit, ik hoop echt dan uitzending en rtl gemist er nog bijkomen dat zou her compleet maken.
(ze konden me trouwens niet de exacte betekenis van edge LED geven..).
OMG...

Hier had een inspirerende tekst kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slecht van de verkoper ja... maarja ook niet anders te verwachten in de mediamarkt.

Ik zit echt te twijfelen tussen die 700 en 500.. scheelt wel een stukkie in de prijs, en volgens mij is het beeld van de 500 ook prima als je er geen "helderdere" 700 naast hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-10 10:18
beeld van de ex500 is prima dus die kan je met een gerust hart kopen hoor

Hier had een inspirerende tekst kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duimp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-04 21:00
Wat mij opvalt is de onderste balk van de lcd, vond in de winkel nogal tegenvallen.
Zou je hieraan wennen?
Pagina: 1 ... 15 ... 42 Laatste