Overigens heb ik op mijn 40hx700 geen last van input lag met spellen als gow & bayonetta, speel fps-en gewoon op m'n pc dus daar kan ik niets over zeggen. Let wel dit is dus de 40 inch.
Verwijderd
Hallo,
Ik heb een screenshot gemaakt van de folder. Zie hieronder. Ik heb echt veel te weinig verstand van dit spul om te beoordelen of het dezelfde is als een ex400, maar ik heb het idee van niet.

Alvast weer bedankt!
Ik heb een screenshot gemaakt van de folder. Zie hieronder. Ik heb echt veel te weinig verstand van dit spul om te beoordelen of het dezelfde is als een ex400, maar ik heb het idee van niet.

Alvast weer bedankt!
@ BradKing
Zou je ook een test kunnen doen mbt de input lag. Bijvoorbeeld door Guitar Hero te proberen als je dat speelt tenminste ;-). Bij voorbaat dank!
Zou je ook een test kunnen doen mbt de input lag. Bijvoorbeeld door Guitar Hero te proberen als je dat speelt tenminste ;-). Bij voorbaat dank!
Helaas geen guitar hero hiero (en heb het spel ook nietAlbert_Snake schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:27:
@ BradKing
ps: bij mij gaat ie ook nog via een Onkyo SR-577, niet dat die wat met het video signaal hoort te doen, maar het kan er niet sneller op worden.
Okay dus ik heb toch een reactie gehad van ziggo
maar dat bij eventuele storingen ze geen support geven
Ik denk dat ik naar sony toch ook eens een mailtje ga sturen om te vragen waarom die lijst van hun nieuwe modellen bij hun als Ziggo gecertificeerd staan maar bij Ziggo op de site Niet
Dus ze zeggen dat het met een CI+ ondersteunende TV die bij hun niet op de lijst staat het wel kan werkenVia de website heeft u onlangs een vraag gesteld.
Als de tv die u wilt aanschaffen niet op onze lijst voorkomt, dan houdt het in dat wij deze nog niet officieel niet ondersteunen. het kan wel zijn dat de tv in kwestie de CI+ CAM module zal herkennen en dat deze ook naar wens zal functioneren. Echter mochten er hierbij storingen onstaan, kunnen wij helaas u hierbij geen omdersteuning bieden.
Hopende u hierbij voldoende te hebben geinformeerd,
Ik denk dat ik naar sony toch ook eens een mailtje ga sturen om te vragen waarom die lijst van hun nieuwe modellen bij hun als Ziggo gecertificeerd staan maar bij Ziggo op de site Niet
Volgens mij staat op de Sony site "Ziggo geschikt". Er staat nergens Ziggo gecertificeerd.DjRavix schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:06:
[...]
Dus ze zeggen dat het met een CI+ ondersteunende TV die bij hun niet op de lijst staat het wel kan werken
[ Voor 4% gewijzigd door jobr op 28-04-2010 19:14 ]
Heb je ook al deze lijst van Ziggo gelezen? Men is meestal wat trager met het updaten van de site zelf.DjRavix schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:06:
[...]
Dus ze zeggen dat het met een CI+ ondersteunende TV die bij hun niet op de lijst staat het wel kan werken
Verder lijkt het mij logisch dat Ziggo geen support geeft op niet geteste systemen en dat Sony niet zaken als "Ziggo-geschikt" claimt als dit niet zo is, je kan je de moeite van eem mail dan ook besparen
[ Voor 16% gewijzigd door HMeijer op 28-04-2010 20:05 ]
Het is inderdaad niet exact de ex400. Uiterlijk bijvoorbeeld. Hier zijn de specs van de 40bx400: sony.itVerwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:17:
Hallo,
[afbeelding]
Expert had deze enkele weken geleden ook.
Even goed lezen boven aan deze Pagina:jobr schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:14:
Volgens mij staat op de Sony site "Ziggo geschikt". Er staat nergens Ziggo gecertificeerd.
http://www.sony.nl/articl...ia-ci-plus-gecertificeerd
(Uiteraart is gecertificeerd voor meeste normale mensen nog altijd een moelijk woord voor dat het er geschikt voor is
[ Voor 16% gewijzigd door DjRavix op 28-04-2010 22:29 ]
Ik heb de 46EX500 gekocht en ben er echt super tevreden over. Beeld is echt fantastisch en ik vind zelfs het geluid voortreffelijk. CI+ instellen was ook erg gemakkelijk.
Moet alleen nog even het netwerk instellen en kijken of ik nog een mediaspeler erop aansluit om alles vanaf mijn server te streamen.
Een feature die ik op de afstandsbediening mis / niet kan vinden is de previous channel knop. Ik gebruik deze functie erg vaak en die is bij de meeste decoders wel aanwezig. (switchen tussen NED3 en Sport 1 409). De favorietenbalk heeft wel een laatst bekeken stack maar ik vind deze favorietenbalk totaal niet bruikbaar.
Moet alleen nog even het netwerk instellen en kijken of ik nog een mediaspeler erop aansluit om alles vanaf mijn server te streamen.
Een feature die ik op de afstandsbediening mis / niet kan vinden is de previous channel knop. Ik gebruik deze functie erg vaak en die is bij de meeste decoders wel aanwezig. (switchen tussen NED3 en Sport 1 409). De favorietenbalk heeft wel een laatst bekeken stack maar ik vind deze favorietenbalk totaal niet bruikbaar.
46" 26 Juni - €2199Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:55:
Weet iemand wanneer de Sony KDL-46HX900 beschikbaar is?
52" 24 Juni - €2599
[ Voor 3% gewijzigd door Vexxmania op 29-04-2010 01:43 ]
Verwijderd
Thx, damn nog ff wachten dus... Of is er een waardig alternatief beschikbaar?
Mijn kijkafstand is net geen 4 meter, is het dan wel interessant om een 52" te kopen? (Kan wel zijn dat ik verhuis over 2 jaar ofzo...)
Of is dat echt slecht voor de ogen?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 10:10 ]
GH5 draait hartstikke prima op de 40ex402 als je daar wat aan hebtBradKing schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:29:
[...]
Helaas geen guitar hero hiero (en heb het spel ook niet). Kan hem wel een keer lenen voor de wii, heb hier ook meer spellen zelf voor, maar ken niemand met GH voor de ps3.
ps: bij mij gaat ie ook nog via een Onkyo SR-577, niet dat die wat met het video signaal hoort te doen, maar het kan er niet sneller op worden.
Nou ik heb net gebeld hoe lang het ging duren...er was er idd 1 op voorraad en die heb ik niet JIJ?, ze kunnen pas medio juni weer nieuwe verwachten....dus heb ik mijn bestelling geannuleerd.DjRavix schreef op woensdag 28 april 2010 @ 06:58:
[...]
ik heb um als betalen bij afhalen gedaan ...
ik heb vorig jaar een geluids kaart besteld voor zoon €800,- en toen hadden ze me de verkeerde gestuurd
en daar was ik niet blij mee aangezien er al betaald was ...
en neem dus niet nog een keer dat risico
en in ieders geval weet ik dat ik dan mijn tv heb voor dat ik van mijn geld af ben
Jammer werd mij nog verteld dat ze zijn overgenomen door paradigit en dat de problemen daarna zijn ontstaan, voorraad wordt niet real time maar met de hand bijgehouden etc. allemaal problemen...
was in het verleden zeer te spreken over Komplett maar denk dat ik er nu maar ff wegblijf
dus op zoek naar een ander adresje voor ' mijn' 40hx700....
AARGh gisteren wel tig pogingen gewaagd om een 40HX700 te betalen met CC bij bol.com voor 969 euro, het er daarna maar bij gelaten, nu kijk ik vandaag kost dat ding gewoon 1099......
heb bol.com klantenservice gemaild maar denk niet dat het wat gaat uitmaken
[ Voor 11% gewijzigd door GRUMBLER op 30-04-2010 10:31 ]
Ik zit ook op de 52HX900 te wachten. Mijn alternatief hiervoor is de TX-P50VT20 van Panasonic. Die lijkt eerder op de markt te komen. Deze zouden qua specs/kwaliteit aan elkaar gewaagd moeten zijn (voor zover dat nu te beoordelen is).Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 10:08:
[...]
Thx, damn nog ff wachten dus... Of is er een waardig alternatief beschikbaar?
Heeft iemand toevallig al een EX402 en een EX500 naast elkaar gezien?
Ik vraag me af of de Bravia Engine 2 veel scheelt t.o.v. de Bravia Engine 3 (bij analoge TV)
(en 50Hz t.o.v. 100Hz)
Ik vraag me af of de Bravia Engine 2 veel scheelt t.o.v. de Bravia Engine 3 (bij analoge TV)
(en 50Hz t.o.v. 100Hz)
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Sony monteur is net langs geweest om naar mijn 40NX700W te kijken vanwege de schaduwvlekken.
Hij zag dat het inderdaad niet goed is, maar kan er niets aan doen en gaat het melden bij de fabriek. Ik word volgende week ofzo gebeld.
Hij zag dat het inderdaad niet goed is, maar kan er niets aan doen en gaat het melden bij de fabriek. Ik word volgende week ofzo gebeld.
jah als je ze naast elkaar ziet is er een enorm verschild (vind ik) de kleuren zijn op de ex500 veel mooier (op dezelfde instellingen op beide toestellen)FlowDesign schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:11:
Heeft iemand toevallig al een EX402 en een EX500 naast elkaar gezien?
Ik vraag me af of de Bravia Engine 2 veel scheelt t.o.v. de Bravia Engine 3 (bij analoge TV)![]()
(en 50Hz t.o.v. 100Hz)
Verwijderd
Goedenavond,
Ik ben in het bezit van een Sony Bravia 40EX402.
Nu ben ik bezig met het installeren van de CAM module incl. smartcard.
Voor de aanschaf van deze tv had ik zo'n brakke Humax decoder met daarin de hierboven genoemde smartcard.
Na wat geklooi heb ik nederland 1 tevoorschijn. Echter, bij de andere kanalen krijg ik: "E106-9 Dit programma is tijdelijk niet beschikbaar".
Weet iemand waardoor dit komt en hoe ik dit op kan lossen?
Zie ik iets over het hoofd? Moet ik een nieuwe smartcard aanvragen?
Alvast bedankt voor de hulp.
Groeten,
Chris
Voor de aanschaf van deze tv had ik zo'n brakke Humax decoder met daarin de hierboven genoemde smartcard.
Na wat geklooi heb ik nederland 1 tevoorschijn. Echter, bij de andere kanalen krijg ik: "E106-9 Dit programma is tijdelijk niet beschikbaar".
Groeten,
Chris
Ben super benieuwd Pingu! In ieder geval goed dat Sony al erkent dat het een probleem is i.p.v. dat het stelt dat het zo hoort bij Edge-LED.
Ben benieuwd naar wat de uitslag zal zijn. Keep us posted!
Ben benieuwd naar wat de uitslag zal zijn. Keep us posted!
Dat hangt af van jouw persoonlijke voorkeur (ook van waar je naar het meest gaat kijken SD/HD), maar op zich is zelfs een 60" goed te doen op die afstand.Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 10:08:
[...]
Mijn kijkafstand is net geen 4 meter, is het dan wel interessant om een 52" te kopen? (Kan wel zijn dat ik verhuis over 2 jaar ofzo...)
Of is dat echt slecht voor de ogen?
[ Voor 6% gewijzigd door Vexxmania op 29-04-2010 23:02 ]
Enig idee wat de HX800 moet gaan kosten in 46" formaat, en release datum?
En klopt het dat enige verschil tussen HX800 en HX900 200Hz vs 400Hz is?
Haters everywhere but I don’t really care
Verwijderd
De 46HX800 komet zo rond de 1800 euro ( uitgaand van de price die staat op sony uk )matthijst schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 09:30:
[...]
Enig idee wat de HX800 moet gaan kosten in 46" formaat, en release datum?
En klopt het dat enige verschil tussen HX800 en HX900 200Hz vs 400Hz is?
en de datum die ik daar gevonden heb is 27 mei voor de 40HX800 en 10 juni voor de 46HX800.
Niet alleen deze 200Hz vs 400Hz maar ook ful led backlight met local dimming bij de HX900 en edge leds met local dimming bij de HX800
Goeie actie Pingu!
Dat is interessant. Hou ons op de hoogte.
Ik heb er geen vertrouwen in dat dit probleem opgelost gaat worden, en zit met hetzelfde. Ik kreeg wel direct een nieuw toestel mee bij de MM waar ik de NX heb gekocht. Dit nieuwe toestel geeft iets minder schaduweffect maar het blijft zichtbaar. Het heeft volgens mij geen zin om een derde apparaat te proberen.
Ik hoop dus op een oplossing van Sony.
Dat is interessant. Hou ons op de hoogte.
Ik heb er geen vertrouwen in dat dit probleem opgelost gaat worden, en zit met hetzelfde. Ik kreeg wel direct een nieuw toestel mee bij de MM waar ik de NX heb gekocht. Dit nieuwe toestel geeft iets minder schaduweffect maar het blijft zichtbaar. Het heeft volgens mij geen zin om een derde apparaat te proberen.
Ik hoop dus op een oplossing van Sony.
[ Voor 24% gewijzigd door Bobbo op 30-04-2010 11:26 ]
@sinistro: op de vergelijkingstabel hier:
[LCD TV] Sony BRAVIA 2010 Series topic deel 1
Staat bij hx800 en 900 exact hetzelfde (qua led techniek), maar die klopt dus niet?
Dan lijkt de hx900 me t mooist
Staat bij hx800 en 900 exact hetzelfde (qua led techniek), maar die klopt dus niet?
Verwijderd
klopt deze vergelijkingstabel klopt niet helemaal.matthijst schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 11:35:
@sinistro: op de vergelijkingstabel hier:
Deze is beter:
http://www.sony.nl/comparison/kdl46hx800aep/kdl46hx900aep
Dynamic Edge LED bij de HX800 en Intelligent Dynamic LED bij de HX900.
Ik moet wel zeggen dat ik het beeld van de NX700 af en toe wat "homevideo" achtig vind overkomen. een beetje nepecht...
Zou ik dat met bepaalde instellingen kunnen veranderen of is het gewoon een kwestie van wennen aan LCD?
Ik kom van een Philips 100hz CRT.
Zou ik dat met bepaalde instellingen kunnen veranderen of is het gewoon een kwestie van wennen aan LCD?
Ik heb de 37EX402, de ex402 serie is niet compatible met Ziggo. Haal nadat je de melding krijg de module eruit. Doe hem er meteen weer in. Nadat de 104-7 smartcard melding is verdwenen die je hem op een andere zender dan NL1HD wacht max 4-5 seconden of je beeld krijgt. Herhaal bold geschreven truckje maar eens 4-6 keer. Bij mij doet ie het op het laatst. Soms na 2 keer.Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 22:31:
Goedenavond,
Groeten,
Chris
PS zet hem wel telkens op een andere zender dan de laatst gekozen.
[ Voor 3% gewijzigd door Appie Heijn op 30-04-2010 15:05 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Heb je motionflow aan staan of op hoog? Dan krijg je idd dat "onnatuurlijk" vloeiende beeld.Pingu007 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 12:13:
Ik moet wel zeggen dat ik het beeld van de NX700 af en toe wat "homevideo" achtig vind overkomen. een beetje nepecht...
Achja .. ik hoor via meesten dat hij begin mei binnen zou komen (Bij de asociaal dure BCC zijden ze dat tenminste)GRUMBLER schreef op donderdag 29 april 2010 @ 14:00:
[...]
Nou ik heb net gebeld hoe lang het ging duren...er was er idd 1 op voorraad en die heb ik niet JIJ?, ze kunnen pas medio juni weer nieuwe verwachten....dus heb ik mijn bestelling geannuleerd.
Jammer werd mij nog verteld dat ze zijn overgenomen door paradigit en dat de problemen daarna zijn ontstaan, voorraad wordt niet real time maar met de hand bijgehouden etc. allemaal problemen...
was in het verleden zeer te spreken over Komplett maar denk dat ik er nu maar ff wegblijf
dus op zoek naar een ander adresje voor ' mijn' 40hx700....
AARGh gisteren wel tig pogingen gewaagd om een 40HX700 te betalen met CC bij bol.com voor 969 euro, het er daarna maar bij gelaten, nu kijk ik vandaag kost dat ding gewoon 1099......![]()
heb bol.com klantenservice gemaild maar denk niet dat het wat gaat uitmaken
ik heb zelf al bericht gehad dat hij klaar staat
Maar je komt hem vast in de komende tijd nog wel tegen (aangezien het model 'officieel' nog moet uit komen)
enige nadeel is dat ze vandaag niet open waren en dat we um maandag pas kunnen ophalen
waar ik dus weer van baal omdat ik nu een lekker lang weekend had om alles te kunnen uit vogelen
ik moet alleen ff weten waar ik goede HDMI 1.4 of 1.3 (CAT 2) kabel kan halen voor een beetje redelijke prijs
(Die 13.8 of 15.8 Gbps aankunnen)
Verwijderd
Ik zie de prijzen op andere sites toch wat anders:Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 11:10:
[...]
De 46HX800 komet zo rond de 1800 euro ( uitgaand van de price die staat op sony uk )
en de datum die ik daar gevonden heb is 27 mei voor de 40HX800 en 10 juni voor de 46HX800.
Niet alleen deze 200Hz vs 400Hz maar ook ful led backlight met local dimming bij de HX900 en edge leds met local dimming bij de HX800
Zie hier: http://www.3dtvmagazine.n...d-blu-ray-spelers-bekend/
Sony 3D TV’s
KLD-60LX900 4.000 euro, eind juli
KLD-52LX900 3.400 euro, eind juli
KLD-40LX900 2.400 euro, eind juli
KLD-52HX900 3.300 euro, eind juli
KLD-46HX900 2.700 euro, eind juli
KLD-46HX800 2.400 euro, eind juli
KLD-40HX800 2.100 euro, eind juni
Pricewatch in euro vs. MSRP in dollars:
46NX700 2000 euro / 2099 dollar = 0,95
46HX900 ???????? / 2249 dollar --> * 0,95 = 2130 euro
46NX700 2000 euro / 2099 dollar = 0,95
46HX900 ???????? / 2249 dollar --> * 0,95 = 2130 euro
Ow, dus SONY zegt wel Official Partner te zijn van de Fifa World Cup in 2010, maar hun 3D TV's kun je pas erna kopen.
Gulfstream G650
ze hebben daar dan wel gevoel voor humor ... want ze zeggen ook dat ze het WK in 3d zouden gaan uitzendensalimrmaf schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 01:26:
Ow, dus SONY zegt wel Official Partner te zijn van de Fifa World Cup in 2010, maar hun 3D TV's kun je pas erna kopen.
dan kun je alvast zien hoe dat er uit ziet zonder 3d TV

Blij dat ik geen bal om voetbal geef
ze komen trouwens ook met een PS3 met een Voetbal game er bij gebundeld
vraag me af of die voor het WK nog in de schappen ligt
btw
weet iemand wat er verandert als je Firmware v 1.730EA van sony op je TV zet want dat kon ik zo snel niet vinden
[ Voor 9% gewijzigd door DjRavix op 01-05-2010 01:53 ]
Verwijderd
Ik hecht toch wat meer waarde aan de prijzen van sony zelf:Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 23:32:
[...]
Ik zie de prijzen op andere sites toch wat anders:
Zie hier: http://www.3dtvmagazine.n...d-blu-ray-spelers-bekend/
Sony 3D TV’s
KLD-60LX900 4.000 euro, eind juli
KLD-52LX900 3.400 euro, eind juli
KLD-40LX900 2.400 euro, eind juli
KLD-52HX900 3.300 euro, eind juli
KLD-46HX900 2.700 euro, eind juli
KLD-46HX800 2.400 euro, eind juli
KLD-40HX800 2.100 euro, eind juni
http://www.sony.co.uk/hub/bravia-lcd-televisions
Als je de prijzen van andere modellen die al uit zijn vergelijkt met de prijzen in NL dan zie je dat deze met de omrekening van pond naar euro toch vrij aardig overeen komen.
Verwijderd
Bedankt voor de info.Appie Heijn schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 15:04:
[...]
Ik heb de 37EX402, de ex402 serie is niet compatible met Ziggo. Haal nadat je de melding krijg de module eruit. Doe hem er meteen weer in. Nadat de 104-7 smartcard melding is verdwenen die je hem op een andere zender dan NL1HD wacht max 4-5 seconden of je beeld krijgt. Herhaal bold geschreven truckje maar eens 4-6 keer. Bij mij doet ie het op het laatst. Soms na 2 keer.
Dit trucje had ik zelf inmiddels ook al uitgevonden. Na een firmware update van de tv werkt het echter na een enkele keer eruit en erin. (tv op standby, kaart eruit en gelijk weer erin, tv weer aan en voila)
Maar als het op deze manier werkt, dan is het toch meer een Sony probleem dan een Ziggo probleem?
Bovendien had ik ergens gelezen (kan het echter nergens meer vinden) dat deze tv NOG niet compatible zou zijn omdat Ziggo gewoon traag is in deze certificeringen.
Hier een uitgebreide review van de 40EX500.
Aangezien ik eerder erg gecharmeerd was van de W5500 betreffende de beeldkwaliteit ben ik met name geïnteresseerd in een vergelijk tussen de 40W5500 en de 40EX500.
Oorspronkelijke review in Pools, maar met Google translate toch wel goed te volgen.
http://translate.google.n...2Findex.php%2Ft20350.html
(je kan ook nederlands kiezen als doel taal, ik heb engels gekozen omdat de engelse termen dan niet zo'n kromme nederlandse vertaling krijgen).
Zo te zien is de 40EX500 een verbetering tov de 40W5500.
Verder ben ik ook nog de EX501 op websites tegengekomen. Deze zou een zwarte onderste strip hebben ipv donkergrijs.
Echter nog nergens in Nederland gezien. Iemand enig idee?
Aangezien ik eerder erg gecharmeerd was van de W5500 betreffende de beeldkwaliteit ben ik met name geïnteresseerd in een vergelijk tussen de 40W5500 en de 40EX500.
Oorspronkelijke review in Pools, maar met Google translate toch wel goed te volgen.
(je kan ook nederlands kiezen als doel taal, ik heb engels gekozen omdat de engelse termen dan niet zo'n kromme nederlandse vertaling krijgen).
Verder ben ik ook nog de EX501 op websites tegengekomen. Deze zou een zwarte onderste strip hebben ipv donkergrijs.
[ Voor 12% gewijzigd door Xymox op 01-05-2010 14:01 ]
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Klopt ik heb de EX501 ook nog nergens gezien, ik weet wel van een Belgische verkoper bij de NL mediamarkt in Maastricht, die zei dat ze de 501 in Belgie wel hadden, als reactie op: wat is die grijze nep metallic balk lelijk zegXymox schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 13:44:
Hier een uitgebreide review van de 40EX500.
Voor mij persoonlijk wel een afknapper, bij de kleine modellen valt het nog mee, maar ik wil een 46 en daarop vind ik het echt niet meer staan. De beeldkwaliteit is echter wel geweldig, net als de W5500 (en W5720, mediamarkt model). Ik zou de Mediamarkt wel eens in de gaten houden, die hebben wel vaker van die 'afwijkende' buitenlandse modellen te koop, zo ook misschien een 501 binnenkort of iets anders met zwarte balk. Verkoper zei ook dat ze er veel 'klachten' over kregen, meeste mensen vonden het niet zo mooi.
Vreemd, ik heb nergens last van met de 37ex402 icm neotion cam. Alles doet het, zelfs teletekst en zenders sorteren.. Nieuwste firmware al geprobeerd?Appie Heijn schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 15:04:
[...]
Ik heb de 37EX402, de ex402 serie is niet compatible met Ziggo. Haal nadat je de melding krijg de module eruit. Doe hem er meteen weer in. Nadat de 104-7 smartcard melding is verdwenen die je hem op een andere zender dan NL1HD wacht max 4-5 seconden of je beeld krijgt. Herhaal bold geschreven truckje maar eens 4-6 keer. Bij mij doet ie het op het laatst. Soms na 2 keer.
Nou, als ik een EX501 zou kunnen kopen zal ik deze zelf voor iets meer geld willen halen ipv de EX500.StraightOn.NL schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 19:29:
...Verkoper zei ook dat ze er veel 'klachten' over kregen, meeste mensen vonden het niet zo mooi.
Ik maak er niet een zwaar punt van, maar een meer egaal zwarte look vind ik inderdaad ook mooier.
Vreemd eigenlijk dat Sony dit niet standaard aanbiedt in Nederland en waarom dan de 501 überhaupt bestaat als ze deze gelimiteerd uitleveren.
Dus als iemand de 501 ergens spot, graag hier melden...
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Wij staan op het punt een 37EX500 te kopen en die te gebruiken met een CL+ kaart van Ziggo, nu las ik in dit topic dat het zappen nogal traag gaat: dit is zeker nogal een minpunt denk ik maar valt nogal mee als je zo'n elektronische programma gids hebt. Mijn vraag: zit deze op de EX500 (ik neem eigenlijk aan van wel maar just to be sure)?
[ Voor 0% gewijzigd door Bartske op 02-05-2010 13:09 . Reden: typo ]
Kan iemand ook de inputlag meten op de hx700? Ik zit er sterk aan te denken deze te kopen alleen het ontbreken van een deugdelijke inputlagmeting weerhoudt me hiervan. Ik zou er iig enorm mee geholpen zijn! Anders wordt het namelijk de z4500... Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de hx700 nu ik beide televisies heb bekeken.
PS Zoals al eerder op dit forum voorbij is gekomen, hoef je een willekeurige verkoper (BCC) niets te vragen [zucht]. Meneer wist geloof ik niet eens wat inputlag was... Overigens bij BCC wel scherpe prijs voor de 46z4500 = € 1200,-.
PS Zoals al eerder op dit forum voorbij is gekomen, hoef je een willekeurige verkoper (BCC) niets te vragen [zucht]. Meneer wist geloof ik niet eens wat inputlag was... Overigens bij BCC wel scherpe prijs voor de 46z4500 = € 1200,-.
Inderdaad. Dan gaan ze je vertellen dat je een plasma moet kopen want die hebben geen inputlag...Albert_Snake schreef op zondag 02 mei 2010 @ 16:09:
En dan moet je zo'n knakker het verschil uit gaan leggen tussen de reactietijd van de pixels en dat de inputlag de vertraging is door bijv. de beeldbewerkingstechnieken...

inputlag is enkel bij gaming een issue toch?FlowDesign schreef op zondag 02 mei 2010 @ 17:14:
[...]
Inderdaad. Dan gaan ze je vertellen dat je een plasma moet kopen want die hebben geen inputlag...![]()
En dan moet je zo'n knakker het verschil uit gaan leggen tussen de reactietijd van de pixels en dat de inputlag de vertraging is door bijv. de beeldbewerkingstechnieken...
[ Voor 5% gewijzigd door Igor4 op 02-05-2010 18:31 ]
Ik zit te twijfelen om toch ipv de samsung UE40c6700 de sony 40nx700 te gaan kopen. Design is toch wel erg mooi en beeld kwaliteit komt volgens mij wel enigszins overeen. Mede door het design (mooie voet) wil ik hem wel neerzetten ipv zoals bij de samsung ophangen waarbij ik weer een kabelgoot in de muur moet gaan frezen... Maar ik vroeg me af wat een normaal hoogte is om zo'n tv op te zetten/hangen. Heb nl. een erg mooi antiek sidetable gezien, alleen is die maar 45 cm hoog. Iemand enig idee wat een normaal tv hoogte is?
[ Voor 19% gewijzigd door Brik op 02-05-2010 18:33 ]
Hoog zat voor een 40 inch TV hoorBrik schreef op zondag 02 mei 2010 @ 18:31:
Ik zit te twijfelen om toch ipv de samsung UE40c6700 de sony 40nx700 te gaan kopen. Design is toch wel erg mooi en beeld kwaliteit komt volgens mij wel enigszins overeen. Mede door het design (mooie voet) wil ik hem wel neerzetten ipv zoals bij de samsung ophangen waarbij ik weer een kabelgoot in de muur moet gaan frezen... Maar ik vroeg me af wat een normaal hoogte is om zo'n tv op te zetten/hangen. Heb nl. een erg mooi antiek sidetable gezien, alleen is die maar 45 cm hoog. Iemand enig idee wat een normaal tv hoogte is?

Als je dan op de bank zit dan heb je het midden van de TV ongeveer op ooghoogte denk ik.
ja;) via home en via guide kun je makkelijk snel zappen.Bartske schreef op zondag 02 mei 2010 @ 13:08:
Wij staan op het punt een 37EX500 te kopen en die te gebruiken met een CL+ kaart van Ziggo, nu las ik in dit topic dat het zappen nogal traag gaat: dit is zeker nogal een minpunt denk ik maar valt nogal mee als je zo'n elektronische programma gids hebt. Mijn vraag: zit deze op de EX500 (ik neem eigenlijk aan van wel maar just to be sure)?
Thanks, dit gaat even wat sneller idd dan hoe ik het eerst deed.Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 09:47:
[...]
Bedankt voor de info.
Dit trucje had ik zelf inmiddels ook al uitgevonden. Na een firmware update van de tv werkt het echter na een enkele keer eruit en erin. (tv op standby, kaart eruit en gelijk weer erin, tv weer aan en voila)
Maar als het op deze manier werkt, dan is het toch meer een Sony probleem dan een Ziggo probleem?
Bovendien had ik ergens gelezen (kan het echter nergens meer vinden) dat deze tv NOG niet compatible zou zijn omdat Ziggo gewoon traag is in deze certificeringen.
Ik gok dat je dan niet in het voormalige casema gebied zit. Heb namelijk een vaag vermoeden dat het daar mee te maken heeft. Ik heb de firmware van 14 april erin staan, volgens mij is dat de nieuwste toch...?IronFist schreef op zondag 02 mei 2010 @ 00:06:
[...]
Vreemd, ik heb nergens last van met de 37ex402 icm neotion cam. Alles doet het, zelfs teletekst en zenders sorteren.. Nieuwste firmware al geprobeerd?
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Verwijderd
Ik heb zelf ook de nieuwe firmware erin. Maar nog steeds hetzelfde probleem.Appie Heijn schreef op zondag 02 mei 2010 @ 22:51:
[...]
Thanks, dit gaat even wat sneller idd dan hoe ik het eerst deed.
[...]
Ik gok dat je dan niet in het voormalige casema gebied zit. Heb namelijk een vaag vermoeden dat het daar mee te maken heeft. Ik heb de firmware van 14 april erin staan, volgens mij is dat de nieuwste toch...?
Volgens de leverancier waar ik hem heb gekocht (Plasma-discounter) zou het wel gewoon met Ziggo moeten werken. Dus misschien maar eens een mailtje richting Sony sturen vandaag.
Het is overigens alleen dit probleem, verder doet het apparaat het perfect. (dus wel gewoon tv-gids, teletekst, etc.)
Het zappen gaat idd niet snel, schat zo'n 2-3 sec.Went wel. En ja, er zit een EPG op dit toestel.Bartske schreef op zondag 02 mei 2010 @ 13:08:
Heeft iemand enig idee wat voor paneel er in de 37EX500 zit?
Hoeveel bits en kleuren is het?
En ik vraag me af of iemand me iets (objectief) kan vertellen over Bravia Engine 3 (BE3) in vergelijking met Philips' Pixel Plus/Precise HD ?
Zou je kunnen stellen dat BE3 bijvoorbeeld beter is dan Pixel Plus HD maar minder goed dan Pixel Precise HD?
Waar Philips natuurlijk heer en meester in is, is op het gebied van beeldoptimalisatie, vooral als het gaat om mooi beeld bij analoog TV-signaal. Maar misschien is Sony's BE3 daar wel net zo sterk. Iemand die daar meer van weet?
Hoeveel bits en kleuren is het?
En ik vraag me af of iemand me iets (objectief) kan vertellen over Bravia Engine 3 (BE3) in vergelijking met Philips' Pixel Plus/Precise HD ?
Zou je kunnen stellen dat BE3 bijvoorbeeld beter is dan Pixel Plus HD maar minder goed dan Pixel Precise HD?
Waar Philips natuurlijk heer en meester in is, is op het gebied van beeldoptimalisatie, vooral als het gaat om mooi beeld bij analoog TV-signaal. Maar misschien is Sony's BE3 daar wel net zo sterk. Iemand die daar meer van weet?
Iemand enig idee wat er met de 46HX700 serie aan de hand is?
Bij verschillende webwinkels is de prijs ineens 100 euro hoger, bij de rest van de winkels is hij voorlopig niet meer leverbaar...
Bij verschillende webwinkels is de prijs ineens 100 euro hoger, bij de rest van de winkels is hij voorlopig niet meer leverbaar...
tja denk je dan
De kogel is door de kerk! Ben vandaag bij de correct wezen kijken en vond de sony 40nx700 toch wel echt heel mooi en prima beeldkwaliteit geven. Zag er scherp uit en mooie kleuren, mooier dan de samsung UE40C6700. Hoop dat hij voor het WK nog iets in prijs zal gaan dalen, dan kan ik hem in begin juni na de verbouwing mooi aanschaffen!
Hi Brik - gefeliciteerd met je keuze. Ik twijfel nog steeds of ik na alle berichten mijn 52EX700 nog bij Correct moet ophalen. Er komen ook weer nieuwe Philipsen aan.Brik schreef op maandag 03 mei 2010 @ 18:28:
De kogel is door de kerk! Ben vandaag bij de correct wezen kijken en vond de sony 40nx700 toch wel echt heel mooi en prima beeldkwaliteit geven. Zag er scherp uit en mooie kleuren, mooier dan de samsung UE40C6700. Hoop dat hij voor het WK nog iets in prijs zal gaan dalen, dan kan ik hem in begin juni na de verbouwing mooi aanschaffen!
Sja - zo kun je wel bllijven wachten....
ik denk dat dit is omdat de HX700 serie vrij gewild iswittekat schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:20:
Dit o.a. door de Problemen met de Nieuwe 'Edge Led' Toestellen
en dan nog dan nog dat hij momenteel slecht leverbaar is
(en bij sommige winkels word gezegd dat hij pas eind mei leverbaar is)
ik denk dat het 'probleem' van andere aard is, namelijk de prijs nu verhogen en dan tijdens/vlak voor het wk met stunts (de oude prijzen dus) mensen over de streep trekken en de voorraden bewust laag houden
Ik denk dat ze dat gaan doen met de Oudere ModellenGRUMBLER schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:42:
ik denk dat het 'probleem' van andere aard is, namelijk de prijs nu verhogen en dan tijdens/vlak voor het wk met stunts (de oude prijzen dus) mensen over de streep trekken en de voorraden bewust laag houden
die zullen ze eerst wel weg willen hebben om zo plaats te maken voor de nieuwe modellen
Ik ben absoluut geen fan van Philips apparatuurFlowDesign schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:18:
Okay dus ze stoppen hun beste product ooit in hun nieuwe TV's (Lampen)
ik heb vroeger wel Philips TV's gezien Met Pixel+ Maar vond deze niet echt een mooi beeld hebben
de enige reden waardoor ik een Philips TV zou wille aanschaffen is als ze ook Hun op een na beste product in hun TV's Zouden Bouwen
(Mijn scheer machine begint namelijk de geest te geven
ik denk dat het in de praktijk niet zoveel uit maakt wat je nou neemt
de technieken komen zoon beetje op het zelfde neer en zullen wel geen extreem grote verschillen hebben
de oude modellen zijn al tijden slecht of niet verkrijgbaar dus die bewering gaat niet opDjRavix schreef op maandag 03 mei 2010 @ 22:03:
[...]
Ik denk dat ze dat gaan doen met de Oudere Modellen
die zullen ze eerst wel weg willen hebben om zo plaats te maken voor de nieuwe modellen
[...]
Na het zien van de openingspost heb ik mijn zinnen op de 52HX900 gezet!!!
Wow, wat een design en specs!
Nadeel van mijn NX700 vind ik dat hij kraakt na het aan en uitzetten. Duurt zeker een uur. Zal wel met opwarmen en afkoelen te maken hebben. Is irritant als je erop let...
Join the club, nu met zen allen nog even geduld hebbenLauryn schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 19:37:
Na het zien van de openingspost heb ik mijn zinnen op de 52HX900 gezet!!!
Verwijderd
leverbaarheid is bij alle merken een drama, zowel voor de 2009 modellen als de 2010 modellen. de tijd van vrd overschotten bij fabrikanten en distributeurs, en of winkels zijn voorbij...wittekat schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:20:
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2010 12:21 ]
Hebben de 40EX700 nu ook ruim eenn week in huis. Wat mij wel erg opvalt is dat de behuizing erg werkt in de vorm van kraken, althans daar lijkt het op.
Hebben meerderen hier last van en komt om dat deze nieuwe is en alles nog moet uitwerken. Kraken van de TV is nadat de tv al een uur aanstaat nog steeds hoorbaar.
Hebben meerderen hier last van en komt om dat deze nieuwe is en alles nog moet uitwerken. Kraken van de TV is nadat de tv al een uur aanstaat nog steeds hoorbaar.
Vroeger was dit (voor zover ik me herinner) altijd wel het gevalGRUMBLER schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 08:42:
[...]
de oude modellen zijn al tijden slecht of niet verkrijgbaar dus die bewering gaat niet op
Maarja vroeger was alles beter en ware we met Super Mario & Duckhunt al tevreden
Dat zou het best wel eens kunne verklarenVerwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:38:
[...]
leverbaarheid is bij alle merken een drama, zowel voor de 2009 modellen als de 2010 modellen. de tijd van vrd overschotten bij fabrikanten en distributeurs, en of winkels zijn voorbij...
Ik merkte de laatste tijd ook al dat als ik ergens kwam en vroeg of er een bepaald product voorradig was ik toch heel erg vaak als antwoord Nee Kreeg
ik heb nu die 40HX700 hier voor mijn neus staan (Sorry GRUMBLER ik heb um, al moest daar wel gezocht worden waar de Doos Met CI+ & Smartcard er in wat gewoon in een daarvoor veel te grote doos bleek te zitten)supermm958 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:45:
Hebben de 40EX700 nu ook ruim eenn week in huis. Wat mij wel erg opvalt is dat de behuizing erg werkt in de vorm van kraken, althans daar lijkt het op.
In het begin hoorde ik wel wat maar nu ondertussen niet meer
ik zou even kijken wat hij morgen doet ... al denk ik niet dat hij dat ik um via de ECO Switch uit zet maar gewoon stand-by Laat
ik geloof dat die ECO Switch niet op de EX700 modellen zit (dit is gewoon een aan/uit schakelaar)
[ Voor 8% gewijzigd door DjRavix op 07-05-2010 00:16 ]
nou heb de mijne ook binnen via koopjeskampioen, was gewoon op voorraad. ietsjes duurder maar kon hem zo ophalen in Grunnn. Scheelde ook 20 euro bezorgkosten en ons binnn ook zuunig
Mijn 40HX700 gaat gewoon helemaal uit als ik hem niet gebruik, vind het maar onzin dat apparaten niet helemaal uit kunnen, past ook niet in deze tijd vind ik.
Na uitpakken en installeren valt me behalve het mooie design op, dat het spiegelen wel meevalt.
Hij is wel donkerder afgesteld dan mijn 37w5500, moet nog ff tweaken dus.
Ben er nog niet over uit of ik hem op de 6 graden uit het lood stand laat staan of 'normaal' recht.
Mijn 40HX700 gaat gewoon helemaal uit als ik hem niet gebruik, vind het maar onzin dat apparaten niet helemaal uit kunnen, past ook niet in deze tijd vind ik.
Na uitpakken en installeren valt me behalve het mooie design op, dat het spiegelen wel meevalt.
Ben er nog niet over uit of ik hem op de 6 graden uit het lood stand laat staan of 'normaal' recht.
[ Voor 0% gewijzigd door GRUMBLER op 05-05-2010 10:59 . Reden: voutje ]
Verwijderd
Ik heb interesse in de sony kdl-52hx900 http://www.sony.be/lang/nl/product/t46-hx-series/kdl-52hx900 , op de sony website staat een motionflow van 400hz maar op andere websites lees ik 240hz...wat is nou het juiste?
het is een Motionflow 400hz Pro modelVerwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 10:33:
Ik heb interesse in de sony kdl-52hx900 http://www.sony.be/lang/nl/product/t46-hx-series/kdl-52hx900 , op de sony website staat een motionflow van 400hz maar op andere websites lees ik 240hz...wat is nou het juiste?
ik neem aan dat hij voor 3D 240hz draait
ik geloof dat je voor um in die positie te kunne zetten je de TV er het beste even weer vanaf kan halenGRUMBLER schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 10:09:
nou heb de mijne ook binnen via koopjeskampioen, was gewoon op voorraad. ietsjes duurder maar kon hem zo ophalen in Grunnn. Scheelde ook 20 euro bezorgkosten en ons binnn ook zuunig![]()
ik heb het zelf namelijk ook geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar met de TV er nog op
Over de ECO Functie ...
ik geloof dat het dan best lang duurt voor dat de TV opgestart is
ik moet wel zeggen dat ik nog een beetje aan het beeld moet wennen aangezien het vele malen beter is dan de TV die ik voorheen had (niet gewend aan dat het zo scherp is en zo vlot)
het is echt een geweldig toestel
Verwijderd
400Hz is 200Hz met 200Hz backlight scanning dus 400 Hz. ( net als bij philips 9705 )
240Hz is amerikaans, die hebben geen 100Hz, 200Hz, 400Hz. Daar is het 120Hz, 240Hz en 480Hz.
240Hz is amerikaans, die hebben geen 100Hz, 200Hz, 400Hz. Daar is het 120Hz, 240Hz en 480Hz.
Ik ben vandaag aan't shoppen geweest voor de 46" HX700, maar die is dus nergens te krijgen en een indicatie van verwachte levertijd konden ze mij nergens geven. Bij de MediaMarkt kon ik het showmodel meekrijgen, maar dat heb ik niet gedaan. Bij de BCC wist een verkoper mij trouwens te vertellen dat de HX700 serie is terug geroepen door Sony wegens een of ander mankement. Dat vond ik een raar verhaal, want ik heb eerst een tijd lang rond geshopt op het net en verschillende TV's vergeleken en allerlei informatie verzameld en ik heb nergens iets gelezen over problemen met de HX700. Ik zal eens een e-mail aan Sony sturen - niet dat ik verwacht dat ik daar een antwoord op krijg, maar goed.
Ik heb hier een mailtje van Sony dat de 46Hx700 pas weer eind juli / augustus leverbaar is.... Zo jammer, was net van plan om hem nu eindelijk aan te schaffen!
tja denk je dan
ik heb nu zn kleine broertje en geloof me ... het is het wachten wel waardwittekat schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 22:55:
Ik heb hier een mailtje van Sony dat de 46Hx700 pas weer eind juli / augustus leverbaar is.... Zo jammer, was net van plan om hem nu eindelijk aan te schaffen!
het enige probleem wat ik nu heb is dat het er op lijkt dat hij geen DTS door streamed naar de optische uitgang
Maar ik heb sony hier al over gemaild
(of ik moet gaan zoeken naar een nieuwe Surround set met een stuk of 4 optische ingangen)
verders is deze TV een hele vooruitgang voor mij
(Maarja das wel te begrijpen als je daar heen gaat vanaf een 24" CRT TV)
Plasmadiscounter schijnt er nog 2 op voorraad te hebben volgens hun site.FallenAngel666 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 16:30:
Ik ben vandaag aan't shoppen geweest voor de 46" HX700, maar die is dus nergens te krijgen........
Bedankt voor de tip! Ik denk dat eerst even reactie van Sony afwacht.hdamhof schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:06:
[...]
Plasmadiscounter schijnt er nog 2 op voorraad te hebben volgens hun site.
Ben ondertussen al naar alternatieven aan't kijken en dan kom ik uit op de 46" C750 van Samsung.
Of de C7700, maar die is gelijk een heel stuk duurder. Moelijk hoor...
Verwijderd
40EX700supermm958 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:45:
Geen gekraak gehoord tot nu toe. Ook al staat hij meer dan een uur aan. En ook niet bij het uitzetten.
ik vertik het om hem daar te halen... aangezien die vorige week nog op 1399,- op de site stond. Deze prijs had die al een paar maanden. Ga nu dus echt niet meer dan 1400 voor die tv betalen!hdamhof schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:06:
[...]
Plasmadiscounter schijnt er nog 2 op voorraad te hebben volgens hun site.
tja denk je dan
Klopt. Ze hebben ineens alle Sony's € 100,- tot soms wel € 200,- duurder gemaakt. Ben ook op zoek naar een Sony 46-52 inch tv, echter zo hebben ze zichzelf uit de markt geprijsd.wittekat schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:33:
[...]
ik vertik het om hem daar te halen... aangezien die vorige week nog op 1399,- op de site stond. Deze prijs had die al een paar maanden. Ga nu dus echt niet meer dan 1400 voor die tv betalen!
Vandaag is mijn 40EX500 TV binnen gekomen. Mooi ding, erg tevreden mee en sowieso een grote vooruitgang tov de 70cm CRT die ik had.
Maar, nu wil ik ook graag de internet functionaliteit testen, maar krijg dit niet voor elkaar. Ik heb een bedraad netwerk via een router en krijg de melding "configuratie mislukt tijdens verbinden'. Vervolgens ga ik naar netwerkinstellingen\ Netwerkstatus bekijken\Verbindingscontrole en dan zegt ie dat zowel de kabelverdbinding, lokale toegang en internet toegang alle 3 OK zijn. Toch werkt het niet...
Moet ik ms een aantal poorten forwarden oid?
Maar, nu wil ik ook graag de internet functionaliteit testen, maar krijg dit niet voor elkaar. Ik heb een bedraad netwerk via een router en krijg de melding "configuratie mislukt tijdens verbinden'. Vervolgens ga ik naar netwerkinstellingen\ Netwerkstatus bekijken\Verbindingscontrole en dan zegt ie dat zowel de kabelverdbinding, lokale toegang en internet toegang alle 3 OK zijn. Toch werkt het niet...
Moet ik ms een aantal poorten forwarden oid?
Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...
Heb dit ook gehad, bij mij werkte het plotseling wel na een reboot van mn pc....JedaiNait schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:18:
Vervolgens ga ik naar netwerkinstellingen\ Netwerkstatus bekijken\Verbindingscontrole en dan zegt ie dat zowel de kabelverdbinding, lokale toegang en internet toegang alle 3 OK zijn.
Wanneer komen die dingen nou gewoon weer goed op voorraad?

3 weken terug de 40EX700 besteld bij bol.com. Stond ie leuk op 2-6 werkdagen. Paar dagen erna een mailtje dat ie pas 6 mei word verwacht. Tot nu toe nog niks van gehoord. Mooie is dat ie al die tijd op 2-6 werkdagen staat.
Zaterdag was ik bij de IT's, daar hadden ze een 40EX700 (demo) staan. De verkoper wist er wel bij te vertellen dat ze hem pas konden leveren vanaf begin juni.
Dus niet alleen de HX maar ook de EX lijkt een lastig leverbaar model.
Zaterdag was ik bij de IT's, daar hadden ze een 40EX700 (demo) staan. De verkoper wist er wel bij te vertellen dat ze hem pas konden leveren vanaf begin juni.
[ Voor 8% gewijzigd door Maranello op 07-05-2010 10:56 ]
Dinsdag mijn KDL-46HX700 thuis gekregen (expert) Wat een ding! Vandaag ga ik hem aan de muur hangen en hoop dat hij blijft hangen, wat een gewicht. Ook hangt hij al aan het netwerk en gaat ook allemaal soepeltjes, netwerk kabel erin en klaar. Heb tv via Tele2 en een AC Ryan aangesloten en heb perfect beeld.
Weet iemand hoe ik in kan stellen dat als ik m'n tv aanzet hij direct op HDMI (tele2) staat ipv sneeuw?
Weet iemand hoe ik in kan stellen dat als ik m'n tv aanzet hij direct op HDMI (tele2) staat ipv sneeuw?
Gaat de TV goed om met de automatische detectie over HDMI in samenwerking met de AC Ryan?Jeroen 0341 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:17:
Dinsdag mijn KDL-46HX700 thuis gekregen (expert)... en een AC Ryan aangesloten.
(ik neem aan de POHD?)
Op de vorige serie (W5500) schakelde de TV terug naar lage resolutie. De volgorde van aanzetten was dus van belang.
Geen problemen met je TV wat dit betreft?
Ik ben in het bezit van een Sony EX-500, en wil graag internet op de televisie hebben, nu zag ik de sony uwa-br100 wifi dongle in de aanbieding bij de makro voor 65 euro. Nu is dat opzich al best goedkoop voor de dongle want overal is hij duurder. Maar ik vroeg mij af of ik het niet gewoon kon oplossen met een homeplug van msi of belkin? Deze zijn nog iets goedkoper en kan ik denk ik in de toekomst vaker gebruiken dan de dongle van sony. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Van de week toch maar via de sony site een "klacht" aangemeld. Werd door FSR (service en reparatie) gebeld voor een afspraak met een monteur aan huis om tekijken wat de oorzaak zal kunnen zijn van het constant kraken van de TV als deze aan staat (zelfs na ruim een uur). Deze zouden langs komen. Nu werd ik vanmiddag gebeld dat ze de afspraak willen annuleren, omdat ze inmiddels meerdere klachten over het kraken van de TV hebben ontvangen en ze dit nu bij Sony hebben neergelegd. In afwachting dus, wat mij betreft ruilen ze hem om voor eeb nieuwe. De TV is nog maar 2 week oud.Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:09:
[...]
40EX700
Geen gekraak gehoord tot nu toe. Ook al staat hij meer dan een uur aan. En ook niet bij het uitzetten.
Ik heb nu een KDL-32EX302 staan, CAM CI+ module erin en geen problemen met Ziggo voor zover ik kan zien.
Beeldkwaliteit valt niet tegen, maar dan moet je wel recht voor het scherm zitten. Een enkele stap zijwaarts resulteert onmiddellijk in het veranderen van de kleuren, een erg kleine kijkhoek dus.
Verder had ik gehoopt en verwacht dat er, met de beeldmodus op auto, dat er bij een 4:3 uitzending zwarte balken links en rechts zouden verschijnen. Niet dus, het 4:3 beeld wordt opgerekt en lopen te korte en dikke mensjes over het scherm. Moet ik dit zien als een gebrek van de TV of wat?
edit
Gevonden, in het menu "beeldregeling" onder "instellingen" kan je 4:3 op "smart" en "standaard" instellen.
De instelling stond op "smart" en na verandering naar "standaard" werkt het wel.
Beeldkwaliteit valt niet tegen, maar dan moet je wel recht voor het scherm zitten. Een enkele stap zijwaarts resulteert onmiddellijk in het veranderen van de kleuren, een erg kleine kijkhoek dus.
Verder had ik gehoopt en verwacht dat er, met de beeldmodus op auto, dat er bij een 4:3 uitzending zwarte balken links en rechts zouden verschijnen. Niet dus, het 4:3 beeld wordt opgerekt en lopen te korte en dikke mensjes over het scherm. Moet ik dit zien als een gebrek van de TV of wat?
edit
Gevonden, in het menu "beeldregeling" onder "instellingen" kan je 4:3 op "smart" en "standaard" instellen.
De instelling stond op "smart" en na verandering naar "standaard" werkt het wel.
[ Voor 14% gewijzigd door SunnyD op 08-05-2010 01:09 ]
ik denk niet dat dit zo maar gaat werkenjla schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:09:
Ik ben in het bezit van een Sony EX-500, en wil graag internet op de televisie hebben, nu zag ik de sony uwa-br100 wifi dongle in de aanbieding bij de makro voor 65 euro. Nu is dat opzich al best goedkoop voor de dongle want overal is hij duurder. Maar ik vroeg mij af of ik het niet gewoon kon oplossen met een homeplug van msi of belkin? Deze zijn nog iets goedkoper en kan ik denk ik in de toekomst vaker gebruiken dan de dongle van sony. Hoe hebben jullie dit opgelost?
aangezien meeste WiFi adapters op een PC toch wel software nodig hebben
software die waarschijnlijk niet op de TV staat
uwa-br100 is van sony zelf en is speciaal gemaakt voor gebruik op TV's, A/V Sets & Blu-Ray spelers
Overigens als je zoon goedkope USB WiFi Stick hebt is het een kwestie van proberen
Als je zeker wil zijn dat het werkt kun je er beter een aanschaffen
Verwijderd
40EX700supermm958 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 18:40:
[...]
Van de week toch maar via de sony site een "klacht" aangemeld.
Toch raar dat er al veel klachten zijn over het gekraak, en dat voor een nieuwe tv. Succes met de afhandeling.
Heb jij ook "last" van die donkere vlekken/strepen die af en toe boven in het beeld te zien zijn bij een licht achtergrond. Ik had al eerder gemeld dat het mij niet echt stoord, maar eigenlijk hoort het natuurlijk niet, en vooral niet bij een nieuwe Sony tv. Misschien dat ik het ook kan aangeven via de Sony site.
Voor de rest ben ik wel tevreden met de tv. Netwerk werkt goed, alleen moet ik nog uitzoeken hoe ik alle formaten kan streamen (als dat mogelijk is). Na wat met de instellingen van de blu-ray speler gespeeld te hebben, stond er ineens "HD" in het display van de speler. En voilá, nóg mooier beeld...
Vandaag de 52ex700 gezien bij correct. mooi beeld.
Wat me opviel was dat bij een bepaald beeld van een promotie-dvd van Sharp de zwarte achtergrond uiteen viel in drie even grote horizontale balken, variërend van licht zwart tot donker zwart.
Op de andere 5 tv's aangesloten op dezelfde source was dit niet zo. Volgens de verkoper lag dit aan het feit dat het een LED betrof. De rest zou geen LED zijn (Samsung 55C8700 - zeker LED toch)?
Iemand die dit verschijnsel kent?
Wat me opviel was dat bij een bepaald beeld van een promotie-dvd van Sharp de zwarte achtergrond uiteen viel in drie even grote horizontale balken, variërend van licht zwart tot donker zwart.
Op de andere 5 tv's aangesloten op dezelfde source was dit niet zo. Volgens de verkoper lag dit aan het feit dat het een LED betrof. De rest zou geen LED zijn (Samsung 55C8700 - zeker LED toch)?
Iemand die dit verschijnsel kent?
Geen idee eigenlijk, ik heb alles aangesloten via een Denon AVR-1910, Dat gaat perfect maar dan schakel ik handmatig.Xymox schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:37:
[...]
Gaat de TV goed om met de automatische detectie over HDMI in samenwerking met de AC Ryan?
(ik neem aan de POHD?)
Op de vorige serie (W5500) schakelde de TV terug naar lage resolutie. De volgorde van aanzetten was dus van belang.
Geen problemen met je TV wat dit betreft?
Ik heb sinds vanmiddag de KDL-40EX402 binnen. Nu had ik hiervoor een CRT breedbeeld van 66cm staan, maar wat een verschil zeg. Ook wel logisch opzich, maar het verbaasd mij hoe strak het beeld is, bij bijvoorbeeld Avatar op 720p (heb nog geen 1080p materiaal).
Echt supergaaf.
Echt supergaaf.
Die donker vlekken zijn soms zichtbaar (witte achter grond) boven in de hoek.Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 20:53:
[...]
40EX700
Toch raar dat er al veel klachten zijn over het gekraak, en dat voor een nieuwe tv. Succes met de afhandeling.
Heb jij ook "last" van die donkere vlekken/strepen die af en toe boven in het beeld te zien zijn bij een licht achtergrond. Ik had al eerder gemeld dat het mij niet echt stoord, maar eigenlijk hoort het natuurlijk niet, en vooral niet bij een nieuwe Sony tv. Misschien dat ik het ook kan aangeven via de Sony site.
Voor de rest ben ik wel tevreden met de tv. Netwerk werkt goed, alleen moet ik nog uitzoeken hoe ik alle formaten kan streamen (als dat mogelijk is). Na wat met de instellingen van de blu-ray speler gespeeld te hebben, stond er ineens "HD" in het display van de speler. En voilá, nóg mooier beeld...
Voor de rest tevreden, alleen een klacht over het kraken. Benieuwd wat er uit gaat komen.
Verwijderd
Nu krijgen wij in Spanje ook de prijzen te horen van de 3D sets.
HX800
40”: 1.800€.
46”: 2.200€.
HX900
46”: 2.700€.
52”: 3.300€.
LX900
40”: 2.200€.
52”: 3.500€.
60”: 5.000€.
Nu als je dit vergelijkt met de prijzen die al op de sony UK page staan dan zie je dat wij hier bijna 20% meer moeten betalen voor de 46HX800 (-/+ 360 euro )
Terwijl de andere modellen ook duurder zijn dan in de UK, de niet 3D sets verschillen tussen een paar tientjes tot een honderd euro maar deze verschillen bij de 3D set is absurd.
Ik denk dat meneer baas sony España denkt dat wij geen internet hebben en geen prijzen vergelijken of forums lezen
HX800
40”: 1.800€.
46”: 2.200€.
HX900
46”: 2.700€.
52”: 3.300€.
LX900
40”: 2.200€.
52”: 3.500€.
60”: 5.000€.
Nu als je dit vergelijkt met de prijzen die al op de sony UK page staan dan zie je dat wij hier bijna 20% meer moeten betalen voor de 46HX800 (-/+ 360 euro )

Terwijl de andere modellen ook duurder zijn dan in de UK, de niet 3D sets verschillen tussen een paar tientjes tot een honderd euro maar deze verschillen bij de 3D set is absurd.
Ik denk dat meneer baas sony España denkt dat wij geen internet hebben en geen prijzen vergelijken of forums lezen

Ik heb het over een homeplug.. en niet over een usb wifi dongle. dit antwoord is niet relevant voor mijn vraag.DjRavix schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 20:50:
[...]
ik denk niet dat dit zo maar gaat werken
aangezien meeste WiFi adapters op een PC toch wel software nodig hebben
software die waarschijnlijk niet op de TV staat
uwa-br100 is van sony zelf en is speciaal gemaakt voor gebruik op TV's, A/V Sets & Blu-Ray spelers
Overigens als je zoon goedkope USB WiFi Stick hebt is het een kwestie van proberen
Als je zeker wil zijn dat het werkt kun je er beter een aanschaffen
dan zal ik een van de laatste 40HX700's, die op voorraad was bij koopjeskampioen voor €100 minder hebben gekocht.....Maranello schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:56:
3 weken terug de 40EX700 besteld bij bol.com. Stond ie leuk op 2-6 werkdagen. Paar dagen erna een mailtje dat ie pas 6 mei word verwacht. Tot nu toe nog niks van gehoord. Mooie is dat ie al die tijd op 2-6 werkdagen staat.
fijne deal dus
Voor de mensen die twijfelen mbt tot de aanschaf van hx700. Volgens mij zag ik deze review nog niet voorbijkomen op dit forum. Professionele review iig.
http://www.avforums.com/r...03-1080p-HDTV-Review.html
Voor mij is de input lag een 'dealbreaker' maar voor het overige is de review positief van toon. Ik ga nu toch voor een z4500. Twijfel nu alleen nog aan een 46 of 52 inch. De afstand van de tv tot de bank wordt een krappe 4 meter. Iemand hier nog een mening over??? Heb nu een crt van 60 a 70 cm diagonaal, dus het wordt zowiezo een verbetering. Hoor van veel mensen dat ze uiteindelijk liever een grotere hadden gekocht omdat het vrij snel went.... Any opinions???
Voor mij is de input lag een 'dealbreaker' maar voor het overige is de review positief van toon. Ik ga nu toch voor een z4500. Twijfel nu alleen nog aan een 46 of 52 inch. De afstand van de tv tot de bank wordt een krappe 4 meter. Iemand hier nog een mening over??? Heb nu een crt van 60 a 70 cm diagonaal, dus het wordt zowiezo een verbetering. Hoor van veel mensen dat ze uiteindelijk liever een grotere hadden gekocht omdat het vrij snel went.... Any opinions???
Verwijderd
Ja de input lag is voor mij ook een raadsel want sony heeft een van de beste game consoles die op de markt is en dan niet hier op inspelen is in mijn ogen gewoon dom.Albert_Snake schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:28:
Voor de mensen die twijfelen mbt tot de aanschaf van hx700. Volgens mij zag ik deze review nog niet voorbijkomen op dit forum. Professionele review iig.
Ik zou voor de 52 gaan, ik twijfel al tussen deze twee met 2.60
Nou vandaag eens langs echte reallife winkels gegaan om eens wat te informeren bij een reallife verkoper.
Wat kreeg ik te horen:
CI+ niet doen, dit geeft minder goed beeld en wanneer "ze" een ander systeem gaan inzetten kan je een nieuwe TV kopen. Ik kan beter een externe decoder aanschaffen.
Sony TV's onder de 1000 euro zijn niet goed. Tevens moet ik kijken naar plasma, die zijn beter.
Ook zijn de Sony's nu niet te krijgen. Ik wordt verwezen naar Panasonic plasma's of eventueel Samsungs.
Tsja...
Hoe noemen we dit advies?
Wat kreeg ik te horen:
CI+ niet doen, dit geeft minder goed beeld en wanneer "ze" een ander systeem gaan inzetten kan je een nieuwe TV kopen. Ik kan beter een externe decoder aanschaffen.
Sony TV's onder de 1000 euro zijn niet goed. Tevens moet ik kijken naar plasma, die zijn beter.
Ook zijn de Sony's nu niet te krijgen. Ik wordt verwezen naar Panasonic plasma's of eventueel Samsungs.
Tsja...
[ Voor 4% gewijzigd door Xymox op 08-05-2010 14:40 ]
Beetje BS..Xymox schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 14:40:
Nou vandaag eens langs echte reallife winkels gegaan om eens wat te informeren bij een reallife verkoper.
Wat kreeg ik te horen:
Tsja...