Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
Blaz0r schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:42:
[...]

Ik snap dat je de prijzen niet uit je hoofd kent maar moeten we hier denken aan 3000e of 5000e? :)
Duurste model zou 4000 euro moeten opleveren. dat was de 60" LX900

46" HX900 kost 2700
46" HX800 kost 2400

Let wel, dit is zonder brilletjes in geval van de HX serie.

[ Voor 4% gewijzigd door morpheus op 19-04-2010 12:04 ]

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mawi schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:01:
Weet iemand van jullie of het mogelijk is om de default input van de Sony Bravia hx700 op bv. HDMI1 te zetten (dus als je je TV aanzet, hij standaard op HDMI1 staat)?
JA! Dat wil ik ook graag weten, het is idd erg onhandig om iedere keer weer naar HMDI1 te moeten klikken om beeld te hebben. ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

erikbestaatal schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 00:19:
hallo
Ik weet het niet meer een sony bravia KDL-46EX500 of een samsung LE46B650 te kopen.
We zijn omgepraat door een winkel want we wilden de samsung LE46B650 kopen ik heb er niet heel veel verstand van maar ik weet wel dat de sony nieuwer is maar verder hebben ze bijna de zelfde mogelijkheden toch?.
wie kan mij vertellen wat de beste keus is. En dan bedoel ik niet het merk maar de mogelijkheden.

mvgr erik
Kijk eens naar de Samsung 46C650, de opvolger van de B650. Lijkt me imho een betere vergelijking, heb je twee modellen uit de nieuwe serie van beide merken. Op internet wordt de C650 afgebeeld met een rode rand onder, dit is echter fout. Dit model heeft geen kleur en heeft gewoon een effen afwerking. Wat ik persoonlijk veel mooier vind. :)

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeahbaby
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:34
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:09:
[...]
JA! Dat wil ik ook graag weten, het is idd erg onhandig om iedere keer weer naar HMDI1 te moeten klikken om beeld te hebben. ;( ;(
Mijn ervaring met mijn 40ex500; als je de tv uitzet op HDMI 1, dan start hij ook weer op in HDMI 1.
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:14:
Wat ook apart is (op de 32EX500 dan) is dat HDMI 1 en 4 op de achterkant zitten, en HDMI 2 en 3 aan de zijkant. PS3 zit nu dus op HDMI 4 aan de achterkant (HDMI 1 is HD decoder), wat dus betekent dat je 5x op de afstandsbediening moet drukken om de input van de PS3 op je tv tevoorschijn te halen (dus 1x tv menu, 3x pijltje naar beneden en 1x op OK) 8)7
En de knop linksboven op je afstandsbediening, die 3 keer indrukken?

Bravia Sync (HDMI) werkt trouwens naadloos met mijn Panasonic HDD recorder (dmr-eh57). Wel moest ik de beeldinstellingen flink onder handen nemen om er een beetje fatsoenlijk beeld uit te krijgen. En ik mis een pauze button op de ab.

[ Voor 11% gewijzigd door yeahbaby op 19-04-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 15:23

Blaz0r

:)

morpheus schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:03:
[...]

46" HX900 kost 2700
46" HX800 kost 2400

Bedankt voor de info, zelf zat ik te denken aan een 52HX900, die moet ik dus rond de 3000 schatten.
Ik heb pas de HX700 gezien met een vergelijkbaar "monolitic" desing en dat ziet er erg goed uit, dat was met de voet er onder.

Daarnaast houd ik ook nog een oogje op de Philips 9705, wat de tegenhanger is van de HX900.

( ik heb nu nog een beetje veel opties open, maar daar moet de komende maanden wat verandering in komen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeahbaby schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:40:
[...]
En de knop linksboven op je afstandsbediening, die 3 keer indrukken?
Ja, er zullen vast wel shortcuts zijn om sneller bij HDMI4 te komen, wellicht werkt zender omhoog/omlaag op de afstandsbediening ook gewoon, alleen vond ik het raar dat ervoor gekozen is om 1 en 4 achter te plaatsen ipv 1 en 2...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morpheus schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:03:
[...]

46" HX900 kost 2700
46" HX800 kost 2400

http://www.sony.co.uk/pro...tab/environmentalfeatures

46HX803 £1,599.99 inc. VAT is ongeveer 1825 euro!!!!

Even als referentie de 52EX703 kost £1,699.99 inc. VAT dat is 1940 ongeveer en in sony nl staat deze voor 1800.01, in spanje staat deze voor 1900 euro. Dus de prijzen tussen eu en uk kloppen ongeveer wel.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Bij deze de "consumenten indicatie prijslijst" zoals werd weggegeven op de Sony 3D experience, waar je tevens jezelf kon voor inschrijven om deze tv's aan te schaffen als ze beschikbaar komen.

TypeConsumenten indicatie prijsVerkrijgbaar vanaf
60LX9004000eind juli
52LX9003400eind juli
40LX9002400eind juli
52hx9003300eind juli
46hx9002700eind juli
46HX8002400eind juli
40hx9002100eind juni

Uiteraard staat er een * onder voorbehoud. Of het dus de echte prijzen zullen zijn is onzeker. Ze richten zich echter met deze modellen niet op het WK en verwacht dus ook niet snel stuntprijzen.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morpheus schreef op maandag 19 april 2010 @ 19:47:
Bij deze de "consumenten indicatie prijslijst" zoals werd weggegeven op de Sony 3D experience, waar je tevens jezelf kon voor inschrijven om deze tv's aan te schaffen als ze beschikbaar komen.

60LX9004000eind juli
52LX9003400eind juli
40LX9002400eind juli
52hx9003300eind juli
46hx9002700eind juli
46HX8002400eind juli
40hx9002100eind juni

Uiteraard staat er een * onder voorbehoud. Of het dus de echte prijzen zullen zijn is onzeker. Ze richten zich echter met deze modellen niet op het WK en verwacht dus ook niet snel stuntprijzen.
Ik begrijp wat je bedoeld maar ik denk dat geen officiele site 500 euro onder de advies prijs een pre-order aanbied, ik heb nog na gevraagd aan iemand die heel dicht bij het sony vuur zit en deze vertelde mij nadat ik jou en mij gevonden prijs voorlegde dat de prijzen nog niet eens vast staan en nog veel verandert. Wat mij toch nog als vreemd voorkomt omdat een sony site deze voor 1825 aanbied en de levertijd als half juni aangeeft.

We zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:01
Hmm, lees op andere fora dat de ex700 toch nog wel last heeft van input lag bij games .. Iemand hier met een ex700 die dit kan bevestigen of juist ontkrachten ? :)
Anders ga ik misschien meer richting de hx700, alleen weerspiegelt die wat teveel, maar ik weet niet of je daar thuis ook zoveel last van hebt als in de mediamarkt.

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof de hele serie 700 is hetzelfde met inputlag, je moet op game mode spelen dan word motionflow uitgeschakeld en dit verminderd de lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r

Blaz0r

morpheus schreef op maandag 19 april 2010 @ 19:47:

60LX9004000eind juli
52LX9003400eind juli
40LX9002400eind juli
52hx9003300eind juli
46hx9002700eind juli
46HX8002400eind juli
40hx9002100eind juni

Erg jammer dat ze niet voor het WK leverbaar zullen zijn, ik vermoed dat dit bij philips er ook niet in zal zitten. Dan zal men 32inch HD-ready tv het nog even wat langer uit moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaz0r schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:44:
[...]

Erg jammer dat ze niet voor het WK leverbaar zullen zijn, ik vermoed dat dit bij philips er ook niet in zal zitten. Dan zal men 32inch HD-ready tv het nog even wat langer uit moeten houden.
http://presscentre.sony.e...leaseID=5773&NewsAreaId=2

sonys press release van 15-4
------------------
Confirming that Sony 3D TVs and Blu-ray players would be available in stores in June, in time for the first FIFA World Cup to be filmed in 3D by Sony and FIFA, the company announced a package of products, services and free content, comprising four compelling reasons for consumers to make their first 3D TV experience a Sony one. Pre-orders will commence in the near future. Dates may vary by country.
------------------

Pre-order is in uk begonnen en voor de prijs van 1599.99 pound is 1825 euros. Lever tijd word daar vermeld als half juni.

http://www.sony.co.uk/product/t46-hx-series/kdl-46hx803

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 06:21
[b][

Wat ik wel af en toe zie (±1 keer per avond) is dat er vreemd gekleurde blokken over heel het scherm komen die na een seconde of 5 weer weggaan. Vaak krijg ik dan ook nog eerst een melding te zien dat het station niet gedecodeerd kan worden voordat het beeld weer hersteld. Als ik in het status scherm kijk zie ik altijd 100% signaal kwaliteit. Iemand een oplossiing hiervoor?
Heb dit probleem ook gehad. Met de nieuwe CAM module die er nu in zit, is het niet meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
morpheus schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:25:
Ben van het weekend bij de Sony 3D experience geweest. Daar hadden ze in ieder geval ook al adviesprijzen (je kon het voor die prijs pre-orderen bij hun). Zal deze vanavond nog even posten.

Algemeen mijn indruk over 3D. Leuke gadget maar ook niet meer dan dat.
Wit wordt met de bril op warm wit
Bril heeft horloge batterijen nodig die slechts 24uur meegaan (duur geintje)
Voor films is het in veel gevallen een gimick, gamen lijkt me interesanter (ze gaven demo's van LBP, motorstorm: pacific rift en wipeout). Vooral racen vond ik het wat extra's geven. Los van dat vind ik het toch niet echt rustig te noemen voor de ogen.

TV's zien er verder erg gelikt uit maar blijf het jammer vinden dat de monolith schermen zo erg reflecteren. Schermen van vorig jaar hadden nog een mat scherm.
Ben ook geweest van het weekend.
Ben het helemaal met je eens "Leuke gadget maar ook niet meer dan dat"
Ik stond ook versteld van de batterij oplossing van Sony, is volgens mij voor de consument een heel duur geintje met die 24 uur waar ze het over hadden. Volgens de jongens daar kost een setje van 5 batterijen maar een tientje.............of 2 :? nee, inderdaad geen duur geintje 8)7

Wat mij (pas later) opviel was dat je je hoofd niet scheef moet houden, want dan werkt de 3D niet!!
Ja echt waar, ik ging maar eens op de bank zitten en ongeveer zo zitten als thuis. bij een lange film heb ik nog wel eens de neiging mijn hoofd te laten rusten op m'n hand. dit deed ik dus ook bij de presentatie en zag dat het 3D effect dan niet werkt, tenminste je gaat weer dubbele beelden zien.
Toen ik dit aankaarte bij de jongens daar moesten ze het inderdaad beamen!
Maar hoe het kwam konden ze niet zeggen. Ik denk dat sony een soort van polarisatie gebruikt, maar volgens de jongens daar is dit echt niet het geval.

Vanuit badhoevendorp gelijk naar MM arena gereden om te kijken of de Samsung hetzelfde 'probleem' heeft.
Maar dit is niet het geval.

Nou zal ik niet direct overstappen naar 3D (zeker met het vooruitzicht op MAAR 20 titels in juni en 99 tegen 2012), maar hierdoor valt Sony echt af. ben benieuwd naar de andere merken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 09:25
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:09:
[...]
Heb zojuist een reactie gekrgen van Sony dat dit niet kan, dus dat je maar gewoon met de afstandsbediening moet switchen...

Ga toch nog eens goed kijken waarom ik m''n Logitech Harmony niet goed ingesteld krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Balen van die batterijen in de 3D brillen van Sony..........
Ik zag dat Samsung diverse Heroplaadbare 3D Brillen gaat verkopen, dat is dan toch wat handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs ook een demo van een 3D-TV van Samsung gezien in de Fnac (met bril). Ik vond het 3D-effect al verbazend goed voor wat eigenlijk een eerste-generatie product is.
Volgens mij is elke TV binnen een aantal jaar 3D-compatible en zullen films in een 2D en 3D versie beschikbaar zijn, eventueel op hetzelfde Blu-Ray schijfje. Het enige wat je dan nog hoeft te doen is de knop "2D" of "3D" op de afstandsbediening te selecteren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:01:
Ik heb onlangs ook een demo van een 3D-TV van Samsung gezien in de Fnac (met bril). Ik vond het 3D-effect al verbazend goed voor wat eigenlijk een eerste-generatie product is.
Volgens mij is elke TV binnen een aantal jaar 3D-compatible en zullen films in een 2D en 3D versie beschikbaar zijn, eventueel op hetzelfde Blu-Ray schijfje. Het enige wat je dan nog hoeft te doen is de knop "2D" of "3D" op de afstandsbediening te selecteren :-)
Ik vond de samsung 3D effect ook verbasend goed, en denk er toch over na om een 3D ready aan te schaffen,alleen ben er nog over uit wat en welk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort een 40EX402. Eén van de redenen waarom ik deze koos was de USB-aansluiting.

Nu lukt het me wel om een Divx af te spelen, alleen toont hij enkel de werkelijke resolutie van het bestand, dus gewoon een klein vierkantje in het midden van het scherm. Ook de ondertitels (srt) neemt hij niet standaard mee.

Iemand tips? Altijd HD-materiaal downloaden is momenteel nog geen optie omwille van internetlimieten in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r

Blaz0r

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 11:27:
[...]

------------------
Confirming that Sony 3D TVs and Blu-ray players would be available in stores in June, in time for the first FIFA World Cup to be filmed in 3D by Sony and FIFA, the company announced a package of products, services and free content, comprising four compelling reasons for consumers to make their first 3D TV experience a Sony one. Pre-orders will commence in the near future. Dates may vary by country.
------------------

Pre-order is in uk begonnen en voor de prijs van 1599.99 pound is 1825 euros. Lever tijd word daar vermeld als half juni.

Helaas woon ik niet in de UK :( 3D is overigens niet het voornaamste wat mij aanspreekt in deze TV's de rest van de specs zijn ook aantrekkelijk. Uiteraard weet je pas of het ook bevalt als je zo een TV in het echt ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaz0r schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:57:
[...]

Helaas woon ik niet in de UK :( 3D is overigens niet het voornaamste wat mij aanspreekt in deze TV's de rest van de specs zijn ook aantrekkelijk. Uiteraard weet je pas of het ook bevalt als je zo een TV in het echt ziet.
klopt dit is ook de redenwaarom ik deze graag met mijn eigen ogen zou willen bekijken, op papier ziet deze er heel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 11:27:
[...]

------------------
------------------

Dat is de UK release. Gezien Nederland geen 3D uitzendingen krijgt van het WK (volgens Sony medewerkers bij de 3D experience) zal Sony ook helemaal geen haast hebben om die modellen uit te brengen.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Mothergoose schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:02:
Wat mij (pas later) opviel was dat je je hoofd niet scheef moet houden, want dan werkt de 3D niet!!
Klopt, hetzelfde werd in mijn demogroep ook door iemand vastgesteld en helaas een onbevredigend antwoord: "Ja, we hopen dat iemand zo door het 3D geboeit wordt dat ie recht voor de tv zit en niet liggend...".

Ik heb zelf de 3D uitvoeringen van Panasonic plasma's nog niet ervaren. Sony heeft een mooie design tv gemaakt, maar de reflectie is er enorm door verergerd + tegenvallende 3D voor een veel duurdere prijs dan Panasonic plasma's geven mij extra redenen om niet voor een Sony high-end tv te gaan. Als je er dan zoveel voor betaald wil je ook alle features die mogelijk zijn zonder teveel rompslomp.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morpheus schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:40:
[...]

Dat is de UK release. Gezien Nederland geen 3D uitzendingen krijgt van het WK (volgens Sony medewerkers bij de 3D experience) zal Sony ook helemaal geen haast hebben om die modellen uit te brengen.
In spanje word het wel in 3D uitgezonden maar het gaat mij niet direct om de datum wanneer deze in de verschillende landen aangeboden wordt maar meer om de prijs. Sony vermeld een '' Affordable Sony 3D TV “BRAVIA” HX800 '' en de prijs die in sony UK staat is '' affordable''. Zoals eerder werd gezegt de 3D is een leuke optie maar de specs van deze set is interessant en als deze ook voor dezelfde prijs als in de UK in de rest van de eu wordt aangeboden hebben we een leuke set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotty
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
Afgelopen zaterdag een 40 inch EX700 gekocht.. wat mij ernstig tegenvalt zijn de donkere strepen in beeld. Vooral aan de bovenkant van de TV goed zichtbaar bij heldere en egale kleuren maar ook in de hoeken. De strepen lopen vertikaal en middenboven in het scherm is die het duidelijkst. Je moet er wel echt opletten maar een kritisch oog ziet ze zeker. Ik twijfel nu ernstig of ik deze tv moet houden. Ik ben benieuwd of mensen met de zelfde tv dit ook hebben. Als dat namelijk zo is dan ga ik toch voor wat anders of is het een maandag ochtend gevalletje en moet ik m gewoon omruilen?

Ik heb wel gelezen dat dit komt door geen gelijkmatige belichting van de backpanel door de ledjes en dat dus vooral de led variant (lees de ex700 en niet de ex500) hier last van kan hebben. Graag jullie ervaringen zodat ik mede op basis daarvan mijn plan kan trekken... heb nog een paar dagen omruilgarantie.

[ Voor 10% gewijzigd door Rotty op 21-04-2010 09:23 ]

**MCSA**MCSE**CCNA**VCP4**VCP5&CCNP in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rotty schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:19:
Afgelopen zaterdag een 40 inch EX700 gekocht.. wat mij ernstig tegenvalt zijn de donkere strepen in beeld. Vooral aan de bovenkant van de TV goed zichtbaar bij heldere en egale kleuren maar ook in de hoeken. De strepen lopen vertikaal en middenboven in het scherm is die het duidelijkst. Je moet er wel echt opletten maar een kritisch oog ziet ze zeker. Ik twijfel nu ernstig of ik deze tv moet houden. Ik ben benieuwd of mensen met de zelfde tv dit ook hebben. Als dat namelijk zo is dan ga ik toch voor wat anders of is het een maandag ochtend gevalletje en moet ik m gewoon omruilen?

Ik heb wel gelezen dat dit komt door geen gelijkmatige belichting van de backpanel door de ledjes en dat dus vooral de led variant (lees de ex700 en niet de ex500) hier last van kan hebben. Graag jullie ervaringen zodat ik mede op basis daarvan mijn plan kan trekken... heb nog een paar dagen omruilgarantie.
Deze cone probleem heb ik al op verschillende forums gelezen en fotos van gezien, boven midden in het beeld en deze zie je met heldere beelden. ( ex en nx )

Als je nu al twijfelt over terugbrengen dan zal ik dit direct ook doen want je gaat je er meer over ergeren over langere tijd.

De fabrikanten moeten maar eens gaan beseffen dat dit soort zaken niet normal zijn zoals zij beweren en wij als klanten deze gewoon terug sturen als niet acceptabel, misschien verbeteren de fabrikanten dan eindelijk de producten een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mag ik er tussendoor wat vragen?
heb de kdl 40ex500
via draad op internet.
ziet de pc,ziet de laptop en ze zien de tv ook. Allebei vista home. Media gedeeld.
Films in divx,mpeg3 vob geprobeerd.
Hoe speel ik het af? Hij ziet alles staan maar open je dan de map dan geeft ie aan Geen items in deze weergave. Wat zie ik over het hoofd/staat er nog verkeerd?
MP3 afspelen gaat gelijk goed.
Films via usb stick gaan wel vanzelf of moet dat ook bepaald formaat zijn? Hoe groot mag de usb stick zijn? kan ie een van 16 gieg aan want dan ga ik er 1 aanschaffen. 8)7
dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotty
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:35:
[...]

Deze cone probleem heb ik al op verschillende forums gelezen en fotos van gezien, boven midden in het beeld en deze zie je met heldere beelden. ( ex en nx )

Als je nu al twijfelt over terugbrengen dan zal ik dit direct ook doen want je gaat je er meer over ergeren over langere tijd.

De fabrikanten moeten maar eens gaan beseffen dat dit soort zaken niet normal zijn zoals zij beweren en wij als klanten deze gewoon terug sturen als niet acceptabel, misschien verbeteren de fabrikanten dan eindelijk de producten een beetje.
Ik ben het inderdaad helemaal met je eens, zo jammer want ik vind het een hele mooie TV maar het is natuurlijk niet acceptabel als dit standaard bij alle tv's van dit model is... Vandaar ook dat ik inderdaad benieuwd ben of het inderdaad standaard is. Als dat blijkt te zijn vind het het inderdaad een bloody fucking shame om zoiets in de markt te zetten. Dus laat ik vanaf dit forum iedereen waarschuwen; let goed op voor een tv van dit of verglijkbaar type koopt. Ter illustratie even een filpje van hoe deze klacht eruit ziet.. let op de donkere strepen boven in beeld (vooral middenboven) in het echt is het nog duidelijker...

http://www.youtube.com/wa...o&feature=player_embedded

Zo en nu op naar de MM om daar eens te checken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 19:53
Rotty schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:59:
[...]

Ik ben het inderdaad helemaal met je eens, zo jammer want ik vind het een hele mooie TV maar het is natuurlijk niet acceptabel als dit standaard bij alle tv's van dit model is... Vandaar ook dat ik inderdaad benieuwd ben of het inderdaad standaard is. Als dat blijkt te zijn vind het het inderdaad een bloody fucking shame om zoiets in de markt te zetten. Dus laat ik vanaf dit forum iedereen waarschuwen; let goed op voor een tv van dit of verglijkbaar type koopt. Ter illustratie even een filpje van hoe deze klacht eruit ziet.. let op de donkere strepen boven in beeld (vooral middenboven) in het echt is het nog duidelijker...

http://www.youtube.com/wa...o&feature=player_embedded

Zo en nu op naar de MM om daar eens te checken....
ff ter verduidelijking....dit probleem zou toch alleen optreden bij de EX700 serie en niet bij de EX500 correct?

Ik sta namelijk op het punt om een EX500 aan te schaffen na de toch wel positieve reacties in dit topic...Ik wacht eigenlijk alleen nog op een leuke aanbieding van rond de 850-900 voor de 46EX500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:06
Naar wat ik er van heb gelezen maak ik er idd uit op dat dit niet gebeurt bij de ex-500 series, ook de hx-700 zou hier geen last van hebben, wel wat duurder segment. Beide hebben CCFL Backlight in tegenstelling tot de Edge-lit Backlight van de ex-700 series.

[ Voor 23% gewijzigd door GRUMBLER op 21-04-2010 11:37 . Reden: aanvulling+ voutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Hmm, dan neig ik inderdaad meer naar de HX700 ipv de EX700 als ik dit zo lees .. Alleen bij de HX700 staat het reflecterende scherm me tegen, tenminste, in de winkel, maar ik weet niet hoe erg ik er thuis last van zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:10:
mag ik er tussendoor wat vragen?
heb de kdl 40ex500
via draad op internet.
ziet de pc,ziet de laptop en ze zien de tv ook. Allebei vista home. Media gedeeld.
Films in divx,mpeg3 vob geprobeerd.
Hoe speel ik het af? Hij ziet alles staan maar open je dan de map dan geeft ie aan Geen items in deze weergave. Wat zie ik over het hoofd/staat er nog verkeerd?
MP3 afspelen gaat gelijk goed.
Films via usb stick gaan wel vanzelf of moet dat ook bepaald formaat zijn? Hoe groot mag de usb stick zijn? kan ie een van 16 gieg aan want dan ga ik er 1 aanschaffen. 8)7
dank!!
loop met mijn 32EX500 vaak tegen dit issue aan. usb-stick met Up.mp4 speelt ie prima af, maar via DLNA krijg ik dan ook de melding 'geen items in deze weergave'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dapluiz schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:39:
Hmm, dan neig ik inderdaad meer naar de HX700 ipv de EX700 als ik dit zo lees .. Alleen bij de HX700 staat het reflecterende scherm me tegen, tenminste, in de winkel, maar ik weet niet hoe erg ik er thuis last van zal hebben.
Klopt de ex500 and de hx700 hebben ccfl backlight en het probleem doet zich voor bij de ex700, nx700 met de edge leds. Het schijnt door slecht uitgelijnde leds te komen bij de montage van de sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 09:25
dapluiz schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:39:
Ik heb sinds enkele weken de 46hx700 en de reflectie valt reuze mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotty
In de MM heb ik even gekeken naar de vlekken in beeld bij de EX700. Ook daar zijn ze vrij duidelijk aanwezig... Zwaar KL*&te dus want qua design vind ik het een van de mooiste tv's die er is.... maar goed beeld moet gewoon goed zijn en wat dat betreft is het gewoon een pruts apparaat in mijn ogen. inderdaad heeft dit met edge led te maken dus de panelen met ccfl hebben hier geen last van. gelukkig kan ik mijn tv inruilen en dat gaan we dan ook maar doen. Ik ga me maar weer opnieuw orienteren maar de Sharp LC40LE705 is een goede optie denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
Een review van de 40EX503 op What Hi-Fi

http://whathifi.com/Review/Sony-KDL-40EX503/

£ 900 5 * ..A fantastic new addition to the Sony range, and one that should be sampled at all costs

For
Sensational value for money; class-leading picture quality across the board; Freeview HD tuner; sounds impressively detailed

Against
Remote feels a little awkward, but that's just being picky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, Sony kan de EX700 wel van de markt halen als ze dit hier lezen. Niemand gaat die nu nog kopen.

Ik zit te twijfelen tussen de Sony EX500, Samsung C6000 en Sony HX700. Benieuwd of Samsung hun LED-tv's wel goed afgewerkt hebben. Samsung heeft hier al een voorsprong in met de B6000.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2010 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:48

FeaR

In GoT we trust

GRUMBLER schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:58:
Een review van de 40EX503 op What Hi-Fi

http://whathifi.com/Review/Sony-KDL-40EX503/

£ 900 5 * ..A fantastic new addition to the Sony range, and one that should be sampled at all costs
Je weet ook dat WhatHifi in de lijst met niet betrouwbare sites hoort? Alles wat met Sony te maken heeft krijgt op die site goede reviews. Zijn zelfs receivers van een paar honderd pond van Sony die beter scoren op duurzaamheid en kwaliteit dan receivers van andere merken van tien maal het bedrag van de Sony. Qua prijs/kwaliteit zou een receiver van een paar honderd pond beter kunnen scoren inderdaad, maar op kwaliteit :N

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
mawi schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:20:
[...]

Ik heb sinds enkele weken de 46hx700 en de reflectie valt reuze mee...
Dat is mooi om te lezen :)
Zo'n mediamarkt is ook niet te vergelijken met een gemiddelde huiskamer natuurlijk met al dat TL-licht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoonBoy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik ben toch gevallen op het design van de NX800 serie, en heb de 52NX800 besteld, en voor een "redelijke prijs" á € 2175,- Er kon mij alleen niet verteld worden hoe lang de levertijd zal zijn... Iemand ervaring met dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
HoonBoy schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:38:
Ik ben toch gevallen op het design van de NX800 serie, en heb de 52NX800 besteld, en voor een "redelijke prijs" á € 2175,- Er kon mij alleen niet verteld worden hoe lang de levertijd zal zijn... Iemand ervaring met dit model?
Waar heb je hem besteld?
Mooie prijs hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 16:25
FeaR1986 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 05:22:
[...]

Je weet ook dat WhatHifi in de lijst met niet betrouwbare sites hoort? Alles wat met Sony te maken heeft krijgt op die site goede reviews. Zijn zelfs receivers van een paar honderd pond van Sony die beter scoren op duurzaamheid en kwaliteit dan receivers van andere merken van tien maal het bedrag van de Sony. Qua prijs/kwaliteit zou een receiver van een paar honderd pond beter kunnen scoren inderdaad, maar op kwaliteit :N
Nu ik dit zo lees komt de reactie van op een van de comments op whathifi ineens weer in perspectief.
[The Panasonic TX-P42G20] ... is still outperformed by other sets, most notably the Sony KDL-40EX503 which has a more natural colour palette and clearer, sharper images. But obviously at that price [900 euro] the Panasonic is good value.
Denk niet dat je jezelf met zulk soort uitspraken geloofwaardig maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 09:39
Wat de NX700 betreft:

Ik begin toch wel ernstig te twijfelen over of ik deze televisie moet aanschaffen. Er zijn veel donkere plekken op het scherm die zichtbaar worden bij een wat lichtere achtergrond. Hier staan veel verhalen inclusief foto's van mensen met deze problemen. Schijnt ook bij de EX700 zo te zijn overigens.
Sony stelt dat deze problemen karakteristiek zijn voor Edge-LED, maar dit is natuurlijk niet acceptabel voor een TV van 1500 euro. Ben echt verliefd op het design van de TV, maar dit kan natuurlijk niet.
Kan een NX700-bezitter hier commentaar op geven? Heb je hier ook last van? Sommige mensen zeggen dat het alleen bij de 40" zo is overigens, maar geld voor een grotere heb ik gewoon niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 11:34
Morgen komt de 40NX700 wit bij mij binnen. Ik zal posten zodra ik het beeld heb getest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
  • Laatst online: 29-07 05:57
jwseuren schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 21:15:
Twee dagen geleden de 26ex302 aangeschaft voor 370 euro bij de its. Ze hadden er 1 binnen gekregen dus ik had hem meteen megenomen omdat ik er lang naar op zoek was. Ideeal voor op de slaapkamer CI+. Dus ook meteen ziggo digitale tv via ci+ geregeld. Installatie verliep makkelijk en CI+ werkt perfect, zappen gaat snel en geluid is voor een 26 inch tv zeer goed te noemen. Afstandsbediening en menu werken heel overzichtelijk en makkelijk.

Maar nu komt het, beeld kwaliteit is prima bij stilstaande beelden, maar als er ook maar iets van beweging in komt heeeeeel veel motion blur en ghosting. Erg irritant, en zeer storend. Natuurlijk kun je het bij een 50hz tv verwachten maar zo erg heb ik het nog nooit gezien. Scherm is dan ook van een zeer slechte kwaliteit. Ik denk dat ik hem maandag terugbreng,want ondanks dat het een genot is om digitaal te kunnen kijken zonder extra decoder vind ik beeldkwaliteit toch wel belangrijk.

Hebben meer mensen deze ervaring bij de ex302?

Overigens wekt usb prima, avi /divx speelt hij moeiteloos af, echter ook hier weer bij enige beweging blur en veel ghosting...
Ik ben ook aan het kijken naar zo'n TV voor op de slaapkamer, heb de TV ook al uitgeprobeerd bij de It's maar mij is geen overdreven blur en ghosting opgevallen bij het kijken naar de digitale DVB-C en DVB-C HD zenders. Misschien heb je pech bij dit exemplaar? Ik ga morgen nog is goed kijken bij de It's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Pingu007 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:41:
Morgen komt de 40NX700 wit bij mij binnen. Ik zal posten zodra ik het beeld heb getest!
En al binnen ? :P Ben ook wel benieuwd, want zit nu te twijfelen tussen de EX en de HX, en die coning issues laten me nu neigen naar de HX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
Ben echt reuzebenieuwd Pingu. Waar heb je hem gekocht?

Zou je nog even kunnen kijken naar hoe het met de volgende punten is:
- Wat is de opstarttijd van de TV? Schijnt erg lang te zijn namelijk.
- Als je hem aanzet dan zou hij een soort van tikkend geluid maken totdat hij 'warm' is heb ik gelezen. Klopt dit? Nadat je hem uitzet zou hij dit ook doen. Vroeger had je dat altijd met die oude TV's, je kent het wel. Heeft deze dat ook?
- Als je naar een lichte achtergrond kijkt, zie je dan in de hoeken boven en in het midden van boven vlekken?

Jouw bevindingen gaan voor mij beslissen of ik hem ook ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaydC
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:02
Ook ik kan niet wachten op de bevindingen van de NX700. Ik ben van plan om de 46" te kopen, maar niet als de kwaliteit zo onder de maat is. Daarnaast vind ik 2100 Euro nog te prijzig, en wacht ik af op de WK aanbiedingen (als Sony hier aan mee gaat doen). Mijn 46W4500 gaat dan binnenkort de deur uit, dus als iemand nog geïnteresseerd is in dit model? Perfect om op te gamen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 11:34
40NX700W binnen.
Neerzetten ging makkelijk met de bijbehorende 'bar'.
Installeren van de CI+ module na wat gepiel(was mijn eigen fout) goed en makkelijk.
Hij ziet er erg goed uit, mooi design en erg mooi beeld. Sd goed en vooral HD erg goed!!

Zap -en opstartsnelheid is snel genoeg vind ik en ik hoor geen raar geluid.

Maar ja, ook ik zie de donker schaduwtjes. Vraag me af of het je stoort als je het niet weet maar nu stoort het dus wel. Heb mail terug gestuurd naar platte tv discounter wat handig is om te doen. Wil er iig iemand naar laten kijken.

Wordt vervolgd dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
Dank je wel voor je reactie pingu. Heb je ook een foto van de donkere plekken bij jouw scherm? Die link die ik hiervoor had geplaatst staat ook een paar foto's op van die vlekken. Bij de één treedt het meer op dan bij de ander.
Ben benieuwd naar de reactie van platte tv discounter. Sony zelf stelt dat het zo 'hoort' bij Edge-LED, maar ik vind niet dat dat mag bij een scherm van 1500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
VerbalForce schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 17:04:
Dank je wel voor je reactie pingu. Heb je ook een foto van de donkere plekken bij jouw scherm? Die link die ik hiervoor had geplaatst staat ook een paar foto's op van die vlekken. Bij de één treedt het meer op dan bij de ander.
Ben benieuwd naar de reactie van platte tv discounter. Sony zelf stelt dat het zo 'hoort' bij Edge-LED, maar ik vind niet dat dat mag bij een scherm van 1500 euro.
Waarom dan toch interesse in deze TV bij al de negatieve zaken over de vlekken? Voor dat bedrag zou ik het risico niet willen lopen en direct een ander model/merk zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
Puur het design, ik vind hem zò mooi gewoon. Heb ook al de BDV-F700 besteld, samen echt de perfecte set qua looks als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric1988
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 20:15
Ik heb zojuist de 40ex500 binnen gekregen.

Op dit moment wil ik nog geen draadloze adapter kopen voor internet op de tv, maar gewoon simpel het internet delen via mijn pc. Dit werkt bij apparaten zoals een andere pc en xbox gewoon.

Heeft iemand dit toevallig al werkend gekregen?

Tot nu toe ben ik zover gekomen:
Kabelverbinding: ok
Lokale toegang: mislukt
Internettoeganing; mislukt.

Mooie tv verder, uiterlijk en beeldkwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duimp
  • Laatst online: 06-04 21:00
he mensen,

weet iemand trouwens waarom de 37ex500 zo'n beetje overal uitverkocht is?
Komt het omdat ie zo populair is?

Grtn Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelg1970
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-03-2023
Wacht nog steeds op mijn 52EX700 maar twijfel na de berichten enorm.

Heb vandaag bij Correct de 46NX700 en de 40NX800. Vooral de laatste had serieuze problemen recht in het midden aan de bovenkant. Kan het niet aan de instellingen liggen?

Vind de EX700 serie ook nog steeds erg mooi maar als de EX700, NX700 en NX800 allemaal dit euvel hebben dan weet ik even geen alternatief meer tussen de 1500 en 2500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Laatst online: 08-06 18:52
eric1988 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 12:55:

Tot nu toe ben ik zover gekomen:
Kabelverbinding: ok
Lokale toegang: mislukt
Internettoeganing; mislukt.

Mooie tv verder, uiterlijk en beeldkwaliteit!
die kabel is direct aangesloten op je router? en als je em uit je tv en in je pc plugt heb je wel internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:44
duimp schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 21:02:
In dit formaat tv zit een ander (minder goed) paneel in (zie enkele pagina's terug in dit topic). Denk dat het dus eerder te maken heeft met (een probleem bij) een bepaalde leverancier of diens capaciteit dan de populariteit an sich. Vanwege het mindere paneel ben ik voor de 32 inch gegaan overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door DeadMetal op 25-04-2010 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeadMetal schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:03:
[...]

In dit formaat tv zit een ander (minder goed) paneel in (zie enkele pagina's terug in dit topic). Denk dat het dus eerder te maken heeft met (een probleem bij) een bepaalde leverancier of diens capaciteit dan de populariteit an sich. Vanwege het mindere paneel ben ik voor de 32 inch gegaan overigens.
Het is een hele puzzel zo lijkt het. In samsung zitten zo nu en dan ook AUO panels, net als soms in de sony (die weer als ik het goed heb begrepen samsung panelen gebruikt).

http://www.avforums.com/f...el-sony-kdl-32-v5500.html

http://www.avforums.com/f...-series-ccfl-100hz-3.html

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2010 12:47 . Reden: link vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Woon momenteel in Hong Kong maar kom begin juli weer terug naar Nederland. Heb een nieuwe televisie nodig vanwege nieuw huis dus ben me aan het orienteren, mijn keuze is gevallen op dit model:

http://www.sony.nl/produc...2nx800f#pageType=Overview

Heeft iemand enig idee waar dat model in de regio Amsterdam te koop is en wat de prijs is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric1988
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 20:15
habermas schreef op zondag 25 april 2010 @ 10:59:
[...]

die kabel is direct aangesloten op je router? en als je em uit je tv en in je pc plugt heb je wel internet?
Nope, zoals k zei, ik deel het internet via mijn pc.

Router <->draadloos internet <-> PC (internet delen) <-> Kabel <-> TV

Normaal zou dit moeten werken want deze constructie gebruikte ik ook voor mijn xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11-2022
michelg1970 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 21:04:
Wacht nog steeds op mijn 52EX700 maar twijfel na de berichten enorm.

Heb vandaag bij Correct de 46NX700 en de 40NX800. Vooral de laatste had serieuze problemen recht in het midden aan de bovenkant. Kan het niet aan de instellingen liggen?

Vind de EX700 serie ook nog steeds erg mooi maar als de EX700, NX700 en NX800 allemaal dit euvel hebben dan weet ik even geen alternatief meer tussen de 1500 en 2500 euro.
Ik ben altijd Sony fan geweest, maar de laatste paar jaar is het design naar mijn smaak de verkeerde kant op gegaan. Het nieuwe monolithic design vind ik dan weer wel mooi, maar ik heb mijn keus laten vallen op de LG infinia lijn. Op papier betere specs en een veel lagere prijs en een prachtig design. (Wel veel reflectie)
Zie het LG Infinia topic

lcd-tv-aanbiedingen.goedbegin.nl , blackberry-aanbiedingen.goedbegin.nl , jeroen.goedbegin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotty
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 04:10:
Nou, Sony kan de EX700 wel van de markt halen als ze dit hier lezen. Niemand gaat die nu nog kopen.

Ik zit te twijfelen tussen de Sony EX500, Samsung C6000 en Sony HX700. Benieuwd of Samsung hun LED-tv's wel goed afgewerkt hebben. Samsung heeft hier al een voorsprong in met de B6000.
Tja wat mij betreft had ie nooit op de markt mogen komen maar goed het ligt er natuurlijk volledig aan hoe kritisch je naar een beeld kijkt. Na lang twijfelen tussen de sharp LC40le705 (volledig led) en een samsung uiteindelijk gekozen voor een plasma (TX-42g20). Wat design betreft een stuk minder mooi maar voorzover ik nu kan oordelen ech een heel mooi beeld en heeel veel opties. Succes allemaal met jullie keuze en aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:34
duimp schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 21:02:
he mensen,

Grtn Martin
Sony heeft logistieke problemen en problemen met de productie van de EX500 en EX700 series.. levertijden zullen dus wat gaan uitlopen

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KDL-40EX700:
Afgelopen vrijdag de 40EX700 gekocht bij de MM in Den Haag. Hadden ze ruim op voorraad en ook nog eens voor een "internet prijs". Ik wilde eigenlijk voor de 40EX500 gaan (die ze óók op voorraad hadden) ivm donkere strepen op de EX700. Maar toen zag ik weer de EX700, dus die werd het. Toevallig liep er een Sony medewerker in de MM en hij had er nog nooit van gehoord.

Gister avond Avatar op Blu-Ray gekeken en echt geweldig beeld. Geen strepen gezien. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ze er wel zijn, maar pas als je echt goed kijkt (omdat ik het nu weet) bij een licht achtergrond. In iedergeval heb ík er geen last van.

Nu nog een Ziggo CI+ module, hebben ze ook bij MM. Volgens de verkoper moet je eerst de tv updaten via een usb stickje, want via Lan werkt niet, en dan de module gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duimp
  • Laatst online: 06-04 21:00
zijn die strepen alleen op ex700 versie of ook op de ex500 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjRavix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-02 23:25
[b]Terence74 schreef op zondag 25 april 2010 @ 18:56
Nu nog een Ziggo CI+ module, hebben ze ook bij MM. Volgens de verkoper moet je eerst de tv updaten via een usb stickje, want via Lan werkt niet, en dan de module gebruiken.
Ik ben zelf de laatste tijd ook aan het rond neuzen geweest
omdat ik nu nog altijd analoog kijk op een Sony KV-24LS35B
de optie van de CI+ module bij de nieuwe reeks is wel verrekte handig
aangezien ik nog altijd vind dat een Tuner in de TV behoord te zitten

Voor zover ik weet is de lijst met Ziggo gecertificeerde toestellen op hun eigen site incompleet
aangezien dit alleen de oude modellen
Er staat wel een lijst met 2010 modellen die Ziggo gecertificeerde zouden zijn op de site van sony zelf
dit zijn:
Signature Serie
  • KDL60LX900AEP
  • KDL52LX900AEP
  • KDL40LX900AEP
Cinematic Serie
  • KDL52HX900AEP
  • kDL46HX900AEP
  • KDL46HX800AEP
  • KDL40HX800AEP
  • KDL46HX700AEP
  • KDL40HX700AEP
Presence Serie
  • KDL52nx8FTI.YBN
  • KDL40nx8FTI.YBN
  • KDL46nx8FTI.YBN
  • KDL46NX7WFTI.YBN
  • KDL40NX7FTI.YBN
  • KDL40NX7wFTI.YBN
Essential Serie
  • KDL60EX700AEP
  • KDL52EX700AEP
  • KDL46EX700AEP
  • KDL40EX700AEP
  • KDL32EX700AEP
  • KDL55EX500AEP
  • KDL46EX500AEP
  • KDL40EX500AEP
  • KDL37EX500AEP
  • KDL32EX500AEP
  • KDL40EX40BAEP
  • KDL32EX40BAEP
Bron:
http://www.sony.nl/article/ziggo-modellen-2010

ik zit trouwens zelf te denken aan de 40HX700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert_Snake
  • Laatst online: 22:34
Tweakers,

Ik zit met het volgende dilemma waar jullie me wellicht mee kunnen helpen. Ik ben voornemens een 46 inch televisie te kopen. Mijn prioriteit ligt daarbij bij gamen en films kijken. Na inmiddels een behoorlijke onderzoekperiode weet ik inmiddels van het verschijnsel input lag ed. Ik zou graag een sony willen kopen en twijfel tussen
-de hx700 en
-de z4500.

Mijn kanttekeningen hierbij zijn echter dat voor de hx700 nog geen reviews beschikbaar zijn of resultaten mbt inputlag. Voor wat betreft de z4500 vraag ik me toch af of ik niet ga merken dat ik met een (ver)ouder(d) model te maken heb. Graag jullie mening! Eventueel twijfel ik ook nog aan een philips 46pfl8404 en ook andere suggesties zijn welkom.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duimp schreef op zondag 25 april 2010 @ 19:51:
zijn die strepen alleen op ex700 versie of ook op de ex500 versie?
Als het goed is alleen op de ex700 omdat dit een edge led is. Daarom twijfelde ik weer om de ex500 te kopen. De lcd's hebben hier geen last van. Nu ik de ex700 heb hoef ik niet meer te twijfelen, maar ik heb ook geen spijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]DjRavix schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:00:
[...]

ik zit trouwens zelf te denken aan de 40HX700

Volgens de Sony-meneer in de MM is de HX700 dé tv om films te kijken en uiteraard voor de komende WK. Games weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
Albert_Snake schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:04:
Tweakers,

Ik zit met het volgende dilemma waar jullie me wellicht mee kunnen helpen. Ik ben voornemens een 46 inch televisie te kopen. Mijn prioriteit ligt daarbij bij gamen en films kijken. Na inmiddels een behoorlijke onderzoekperiode weet ik inmiddels van het verschijnsel input lag ed. Ik zou graag een sony willen kopen en twijfel tussen
-de hx700 en
-de z4500.

Mijn kanttekeningen hierbij zijn echter dat voor de hx700 nog geen reviews beschikbaar zijn of resultaten mbt inputlag. Voor wat betreft de z4500 vraag ik me toch af of ik niet ga merken dat ik met een (ver)ouder(d) model te maken heb. Graag jullie mening! Eventueel twijfel ik ook nog aan een philips 46pfl8404 en ook andere suggesties zijn welkom.

Bij voorbaat dank!
Grote voordelen van de HX700 vs Z4500
- Hogere contrastratio
- Bravia Engine 3
- CI+ gecertificeerd voor Ziggo
- DLNA en multimediaplayer
- Input lag is nauwelijks merkbaar

47PFL8404 is ook een mooi scherm heeft naar mijn mening alleen een wat tragere interface en is 100Hz ipv 200Hz, wel is het Ambilight Spectra 2 heerlijk om naar te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwseuren
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 20:55
ekko schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:23:
[...]

Ik ben ook aan het kijken naar zo'n TV voor op de slaapkamer, heb de TV ook al uitgeprobeerd bij de It's maar mij is geen overdreven blur en ghosting opgevallen bij het kijken naar de digitale DVB-C en DVB-C HD zenders. Misschien heb je pech bij dit exemplaar? Ik ga morgen nog is goed kijken bij de It's!
Wellicht wel, heb hem vandaag teruggebracht. Bij Its zag het er goed uit. zeker bluray en hd1, daar had ik ook de minste problemen mee. Overigens nadat ik in het begin alles terug had gezet op fabrieksinstellingen en de zenders opnieuw had geinstalleerd via CI+, was het probleem voor het grooste gedeelte opgelost. Wellicht toch iets fout ingesteld geweest?. HD, ned 1 2 3en 3 gaven goed beeld, echter de andere digitale zenders waarbij de tv moest upscalen, zoals ook b.v. bij dvd en divx was het veel ghosting, vage waas over het scherm enz. Ik was niet tevreden, wellicht te veel er van verwacht, wellicht lag het inderdaad aan dit toestel. Ik ben benieuwd als je hem koopt hoe jouw ervaring is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjRavix
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:54:
Volgens de Sony-meneer in de MM is de HX700 dé tv om films te kijken en uiteraard voor de komende WK. Games weet ik niet.
het is een model uit de Cinematic Serie dus van het Films er op kijken was wel bekend
daarnaast zou dat ook zijn voordelen kunne hebben bij gamen
ik heb verders geen problemen met mijn KV-24LS35B Maar sinds ik hier op mezelf zit is het ding ontiegelijk klein (en toen ik nog bij mn ma woonde leek het op mijn slaapkamer zoon enorm ding)

ik ben alleen wel benieuwt of als ik via mn 360 een DVD of HD-DVD afspeel via HDMI of dan bij gebruik van DTS dit door gestuurd word naar mijn Sony HT-BE1 Surround set
als dit zo is zou het helemaal ideaal zijn aangezien de HT-BE1 Maar een Optische ingang heeft
(daarnaast heeftie ook nog wel Coaxiaal, USB & Analoog in Maarja dat opties die niet op mijn andere rand apparatuur aanwezig zijn of hier ideaal voor zijn)

Verders Probeer ik gewoon simpelweg het 'Probleem' met de 'Edge Led' Modellen te vermeiden
dit kan misschien ook een fout zijn in de software maar ik weet nu al dat ik me daar aan ga ergeren
vooral toen ik het bij een 40NX800 die in de winkel stond toch wel zag
ik vond het trouwens ook niet echt een mooi model ... het zag er meer uit als een oversize telefoon in een laad standaard

verders heb ik vandaag nog even een mailtje richting Ziggo gestuurd om te vragen hoe het nou zit met die lijst die op de site van sony zelf staat als Ziggo CI+ Gecertificeerd (toch even kijken wat hun hier op zeggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Hmm, na al die verhalen die ik op verschillende fora lees over de ex700 neig ik steeds meer naar de HX700 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af waarom ik nergens iets lees over de KDL-46HX800?
Hij staat gewoon op de site van Sony. Maar meer info is er niet te vinden.
Ik kan geen verschillen ontdekken met de HX700, behalve het uiterlijk.
Ik vind dat toch ook een strakke tv.

Kan iemand me meer vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:16:
Ik vraag me af waarom ik nergens iets lees over de KDL-46HX800?
Hij staat gewoon op de site van Sony. Maar meer info is er niet te vinden.
Ik kan geen verschillen ontdekken met de HX700, behalve het uiterlijk.
Ik vind dat toch ook een strakke tv.

Kan iemand me meer vertellen?
HX800 heeft edge led, zoals ik gebruik wel met een vorm van local dimming echter. Dat zou een behoorlijk goede beeldkwaliteit moeten opleveren, beter dan de NX serie en de Ex700. Waarschijnlijk ook wel iets beter dan de hx700. Ik hoop ook dat hij in het echt er beter uitziet dan de nx700 en de hx700 met de te dikke randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fimi
  • Laatst online: 10-10-2017
Heb sinds half maart de 40hx700. top TV, maar loop nu wel tegen problemen aan. Dit is mij opstelling:

TV: 40HX700
Blu Ray: Sony BDP-S360
HC: Sony HTDDWG-800

Blu Ray gaat via HDMI naar de HC en vandaar via HDMI naar de TV.

Bij elke blu ray die ik speel heb ik ontzettende lip sync problemen, Zeer storend. Zelfs als ik hem in Theatre modus zet. Dus zet ik de TV maar op de scene voorkeur "Grafisch" en dan doet het probleem zich niet voor. In mijn ogen echt een zeer vreemd verhaal en ook niet echt de bedoeling lijkt mij. Iemand de oplossing hier?
Gracias!

Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruwepitje
  • Laatst online: 24-01-2023
Ik ben nu sinds een week of 4 in het bezit van de 40EX700 en kan me echt niet vinden in de toch wel erg negatieve berichten over deze TV. Ik heb nu van alles geprobeerd om te ontdekken wat de problemen zijn alleen ik heb er geen last van. Zit toch op een 2 meter afstand en dan zou ik het toch moeten zien.
Dus ben hartstikke tevreden over de TV.
Mensen laat je niet afschrikken, de 40EX700 is een prima tv voor 900 euro!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 15:48
ruwepitje schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:31:
Ik ben nu sinds een week of 4 in het bezit van de 40EX700 en kan me echt niet vinden in de toch wel erg negatieve berichten over deze TV. Ik heb nu van alles geprobeerd om te ontdekken wat de problemen zijn alleen ik heb er geen last van. Zit toch op een 2 meter afstand en dan zou ik het toch moeten zien.
Dus ben hartstikke tevreden over de TV.
Mensen laat je niet afschrikken, de 40EX700 is een prima tv voor 900 euro!!!
Ik ben sinds een week of 3-4 in het bezit van de 32EX700 en ook ik ben er zeer over te spreken en ik kan me ook niet vinden de negatieve berichten over deze tv.
Ik maak geen gebruik van de CI+, maar heb er een Humax 5050 aan gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
Problemen betreffen ook voornamelijk de 40" panelen.

Ruwepitje, kan je een foto maken van een licht achtergrondbeeld op je tv?
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-02 21:16
fimi schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:27:
Heb sinds half maart de 40hx700. top TV, maar loop nu wel tegen problemen aan. Dit is mij opstelling:

Bij elke blu ray die ik speel heb ik ontzettende lip sync problemen, Zeer storend. Zelfs als ik hem in Theatre modus zet. Dus zet ik de TV maar op de scene voorkeur "Grafisch" en dan doet het probleem zich niet voor. In mijn ogen echt een zeer vreemd verhaal en ook niet echt de bedoeling lijkt mij. Iemand de oplossing hier?
Gracias!

Arjan
Ok,wil volgende maand zelfde model tv halen.
en heb nu dus even een vraag
Heb je toevallig ook een mediabox aan de tv hangen? van bv UPC?

Zou dan namelijk ook wel graag willen weten of er dan ook een sync probleem is.

En hoe werkt Bravia Sync met deze tv/hc Combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fimi
Heb er geen mediabox aan hangen maar een CI+ module van Ziggo en deze heeft vanaf half maart het perfect gedaan. Geen problemen mee gehad.

BraviaSync werkt perfect, alleen de lip sync is drama (maar das wat anders :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjRavix
het probleem met de TV's die met 'Edge lets' (EX700, NX700 NX800, HX800, HX900 & Vermoedelijk ook LX900)
zijn waarschijnlijk wel in de instellingen aan te passen
in de i-Manual staat namelijk het volgende bij een van de opties:
Auto Light Limiter
Reduces glare such as in scenes where the entire screen is white.

Ik neem aan dat als dit het effect veroorzaakt waar velen het over hebben

ook de volgende optie kan er mee te maken hebben:
Black Corrector
Enhances black areas of the picture for stronger contrast.

en misschien ook:
Adv. Contrast Enhancer
Adjusts “Backlight” and “Contrast/Picture” by judging the brightness of the screen. This setting is effective for dark images and scenes.

ik zou zeggen probeer deze opties eens te veranderen (of uit/aan te zetten) om te zien of dit het probleem verhelpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-02 21:16
fimi schreef op maandag 26 april 2010 @ 21:45:
Heb er geen mediabox aan hangen maar een CI+ module van Ziggo en deze heeft vanaf half maart het perfect gedaan. Geen problemen mee gehad.

BraviaSync werkt perfect, alleen de lip sync is drama (maar das wat anders :-) )
Ok bedankt.
Dan kan ik hem met een gerust hart halen volgende maand hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjRavix
fimi schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:27:

Gracias!

Arjan
Hey Arjan ...
Ik heb ff Handleidingen en i-Manual zitten door snuffen
is er ook spraken van dit verschijnsel als de Blu-ray direct op je TV hangt ???
Het lijkt me dan dat er een kleine vertraging zit in het doorsturen van je Blu-Ray Beeld via je HC Set
Als ik het goed begrijp heeft zit er op HDMI 1 ARC (Audio Return Channel) wat het mogelijk zou moeten maken om het geluid naar je versterker te sturen via HDMI
Ik zou je aanraden om je versterker daar via aan te sluiten en dan je Blu-ray speler via een van de andere HDMI aansluitingen op je TV ...
Indien dit nog altijd problemen op levert zou ik je aanraden toch even een mailtje richting sony te sturen om te kijken of het probleem bij hun bekend is en of ze hier een oplossing voor hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fimi
Dank voor je antwoord en tip!

Dus je zegt eigenlijk

BluRay -->TV --> HC via HDMI 1 ARC ?
Ga het vanavond proberen!

Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ARC werkt alleen als je een HDMI1.4 kabel er tussen hangt (deze bevat een ARC) en als je reciever ook een HDMI 1.4 poort heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjRavix schreef op maandag 26 april 2010 @ 00:23:
[...]

ik ben alleen wel benieuwt of als ik via mn 360 een DVD of HD-DVD afspeel via HDMI of dan bij gebruik van DTS dit door gestuurd word naar mijn Sony HT-BE1 Surround set
als dit zo is zou het helemaal ideaal zijn aangezien de HT-BE1 Maar een Optische ingang heeft
(daarnaast heeftie ook nog wel Coaxiaal, USB & Analoog in Maarja dat opties die niet op mijn andere rand apparatuur aanwezig zijn of hier ideaal voor zijn)

verders heb ik vandaag nog even een mailtje richting Ziggo gestuurd om te vragen hoe het nou zit met die lijst die op de site van sony zelf staat als Ziggo CI+ Gecertificeerd (toch even kijken wat hun hier op zeggen)
Zelf heb ik de blu-ray BDP-S357 met hdmi aan de 40EX700 hangen. De blu-ray heb ik coaxiaal/digitaal (kan ook optisch) aan mijn STR-D675 receiver (al een aantal jaren oud) met dts hangen. Tot nu toe werkt dit perfect, zoals bij Avatar. Wel moet het geluid van de tv uit.

Bij Ziggo hoef je echt niet te proberen om vragen te stellen. Ik had ook een mail gestuurd over gecertificeerde tv's van sony, dat was zeker anderhalve maand geleden.... nog steeds geen antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch jammer, zeker nu steeds meer apparatuur HDMI wordt. zit niet anders op dan ook maar een Logitech Harmony One te kopen en op deze manier alles makkelijk in te stellen.
mawi schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:17:
[...]

Heb zojuist een reactie gekrgen van Sony dat dit niet kan, dus dat je maar gewoon met de afstandsbediening moet switchen...

Ga toch nog eens goed kijken waarom ik m''n Logitech Harmony niet goed ingesteld krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_Galious
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-01-2022
Albert_Snake schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:04:
Tweakers,

-de hx700 en
-de z4500.

Bij voorbaat dank!
Grappig, want ik zat namelijk met exact dezelfde keuzes.
In mijn geval de EX500/HX700, of de PFL8408, of de Z4500.

En het probleem is. De perfecte TV bestaat niet. En al helemaal niet wanneer je én graag gamed én graag tv kijkt. Gamen was bij mij echt het allerbelangrijkste en heeft voor mij ook de doorslag gegeven.

Laat ik vooral beginnen te zeggen dat je de hele discussie over inputlag niet moet willen voeren maar zelf ervaren. Veel mensen hebben mij verteld dat de inputlag op de EX500 bijvoorbeeld nauwelijks merkbaar is en dat het niet kan dat je dat wel merkt. Maar ik denk dat dit per persoon verschilt, want ik merk het weldegelijk. En hoe ! Ik vind het zwaar irritant. Maar normaals, er zijn ook mensen die zeggen er helemaal geen last van te hebben. Mijn advies is dus: ga bij verschillende vrienden langs om een hele avond te gamen. Zo heb ik voor mijn aanschaf al op redelijk wat HD-schermen gespeeld. Mijn eikpunt was daarbij de w5500 van een vriend. Ik had op dat scherm last van inputlag ookal stond de gamemode aan.

Aangezien ik overal las dat mensen het gevoel hadden dat de EX500 en HX700 nog meer last hadden hiervan, vielen die dus voor mij af. Ik vond bij nadere bestudering PFL8404 ook niet zo mooi. En ook Plasma-schermen, die door gamers hoog staan aangeschreven, hadden niet mijn voorkeur. En dus bleven er nog maar enkele opties over. Ik heb nog gekeken naar Sharps en LG's, die ook voor gamen goed uit de bus komen. Maar bij beide merken spiegelen de schermen enorm en ik heb 1 volledige raampartij op het zuiden. Ook geen optie dus :(. En ik moet stiekem ook wel toegeven dat ik een beetje een Sony-fanboy ben ;) Blijft over een Sony uit de 4500 serie of de ex402. Deze hebben beide de Bravia Engine 2 en dat is goed voor een lage inputlag. Ik vond de Z4500 veruit het mooiste uiterlijk hebben van de twee. Daarnaast heeft dit model een 10bit scherm ipv van een 8bit scherm.

Maar ja. Koop je dus wel een tv van anderhalf jaar oud (en twee generaties terug) en echt heel goedkoop is ie nog steeds niet. Althans. Als je het vergelijkt met de huidige modellen. Ten opzichte van de introductieprijs is de z4500 zelf natuurlijk inmiddels wel een stuk goedkoper.

De vraag is dan, wil je zoveel geld uitgeven aan een oude tv terwijl de onwikkeling zo hard gaat. Ik heb de gok genomen. Ik vind het een prachtig model (maar dat is peroonlijk) en als het om gamen gaat komt deze tv toch altijd als 1 van de besten uit de bus (kijk maar eens op HDTVtests, bij hen liep het water in de mond tijdens het gamen :)).

En daar was hij dan, een 46inch z4500 nieuw in de doos. En ik kan je melden, ik heb echt geen seconden spijt ! Mijn tv gamed met alle toeters en bellen ingeschakeld (dus mét 200 hrz !) sneller dan die w5500 in gamemode. Als je de gamemode van de z4500 aanzet is het helemaal feest. Ik hoef guitar hero niet te calibreren, om maar een voorbeeld te noemen.

Maar er zitten natuurlijk ook nadelen aan de tv:
- Allereerst de bravia engine 2. Die is simpelweg slechter in het oppoetsen van SD signaal dan de huidige BE3. Bij hd-signaal maakt het niks uit, maar een gewone tv-uitzending in SD-signaal is met de BE3 mooier.
- De zwartwaarden zijn op een huidige tv beter.
- De DLNA functie behelst enkel mp3 en foto's. (tegenwoordig veel meer)
- De Z4500 kan last hebben van clouding. Daar lees je veel over op internet. Ik had de eerste dagen in de linker en rechter bovenhoek inderdaad wat clouding en ik baalde daar wel van. Echter trok het na een aantal dagen vanzelf weg :)

Conclusie: Ik ben enorm blij met mijn keuze. De keuze hangt in mijn geval natuurlijk volledig af van het gamen en ik denk dat ik vanuit die optiek een prima keuze heb gemaakt. Het normale SD-signaal dat de kabel (digitaal) aanbiedt ziet er met een BE3 beter uit dan met een BE2. Maar er is gewoon prima naar te kijken en wat er doorgaans op tv is interesseert mij te weinig om mijn keuze te laten beinvloeden. Die DLNA functies zijn leuk maar ook niet doorslaggevend. Ik heb er ook een leuk barebone-pctje aan gehangen en zie niet in wat dan nog de meerwaarde is van al die extra's. Het enige wat bij nieuwe tv's echt beter is zijn de zwartwaarden. Ik stoor me er niet aan, want het zwart is prima op die Z4500.

Kortom. Als game-tv kan ik je de z4500 enorm aanraden, maar zoals mojo666 eerder in deze topic aangeeft is de EX402 ook een goede optie en een stuk goedkoper én nieuwer.

Maar mijn tip blijft, ga eerst zelf eens uitvinden hoeveel last je werkelijk hebt van die inputlag. Succes met de keuze. Het kan een hele klus zijn, ik kan het weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er valt net een folder binnen van de Makro met daarin een KDL-32BX400. Ik heb al even zitten speuren op het internet, maar kan er niet veel van vinden.

Heeft er iemand wat informatie over deze TV?

Er staat in de folder: "Ziggo CI+ gecertificeerd". Ik kan hem niet bij Ziggo en ook niet bij Sony vinden. Dat vindt ik dan wel weer raar.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen. Alvast bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjRavix
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 08:44:
De ARC werkt alleen als je een HDMI1.4 kabel er tussen hangt (deze bevat een ARC) en als je reciever ook een HDMI 1.4 poort heeft.
een HDMI 1.4 Poort ... ja ... maar kabel maakt niet uit
All HDMI cables will support Audio Return Channel functionality when connected to Audio Return Channel-enabled devices. You can use your existing HDMI cables or choose a different cable type.
Bron:
http://www.hdmi.org/manufacturer/hdmi_1_4/arc.aspx

Overigens heb ik net een 40HX700 + Ziggo CI+ Module (inc Smartcard) Bestelt
Het valt me trouwens op dat deze bij veel winkels zonder Smartcard geleverd word en dan ietsje goedkoper is
maar aangezien zoon Smartcard dan ook nog eens €30,- los kost vind ik het toch handiger als deze er al bij zit
(vooral aangezien ik er nog geen heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
Ik heb ook net bij Komplett de 40HX700 besteld, levertijd 3 tot 10 werkdagen.... (stond op voorraad op de site..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjRavix
GRUMBLER schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:01:
Ik heb ook net bij Komplett de 40HX700 besteld, levertijd 3 tot 10 werkdagen.... (stond op voorraad op de site..)
er stond ook bij "voorraad: 1" vandaar dat ik ook niet aan gaf waar
Sony's nieuwe TV's blijken namelijk bij meeste pas eind Mei binnen te komen
(wat weer later blijkt te zijn geworden)

misschien houd sony het nog even tegen om een aantal software bugs gefikst te hebben voor dat ze massief de verkoop in gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
ik dacht ook al zoiets....
maar goed als het me te lang duurt dan annuleer ik uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjRavix
GRUMBLER schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:30:
ik dacht ook al zoiets....
maar goed als het me te lang duurt dan annuleer ik uiteraard.
ik heb um als betalen bij afhalen gedaan ...
ik heb vorig jaar een geluids kaart besteld voor zoon €800,- en toen hadden ze me de verkeerde gestuurd
en daar was ik niet blij mee aangezien er al betaald was ...
en neem dus niet nog een keer dat risico

en in ieders geval weet ik dat ik dan mijn tv heb voor dat ik van mijn geld af ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:48:
Er valt net een folder binnen van de Makro met daarin een KDL-32BX400. Ik heb al even zitten speuren op het internet, maar kan er niet veel van vinden.
Moet dat niet EX400 zijn dan??? Lijkt me nu echt een tiepvaud van de Makro. B en E klinkt ook redelijk hetzelfde als je het snel zegt... Lijkt het plaatje op de EX400? (heb hier geen Makro folder).

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
ppaddo schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:17:
[...]

Moet dat niet EX400 zijn dan??? Lijkt me nu echt een tiepvaud van de Makro. B en E klinkt ook redelijk hetzelfde als je het snel zegt... Lijkt het plaatje op de EX400? (heb hier geen Makro folder).
De BX400 is gewoon te vergelijken met de EX402! Het is een model waarmee een winkelketen zich kan onderscheiden van de rest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:49:
Heb sinds kort een 40EX402. Eén van de redenen waarom ik deze koos was de USB-aansluiting.

Nu lukt het me wel om een Divx af te spelen, alleen toont hij enkel de werkelijke resolutie van het bestand, dus gewoon een klein vierkantje in het midden van het scherm. Ook de ondertitels (srt) neemt hij niet standaard mee.

Iemand tips? Altijd HD-materiaal downloaden is momenteel nog geen optie omwille van internetlimieten in België.
Hier is de tip: zodra je iets kiest om te bekijken krijg je dat idd op origineel formaat. Via het knopje rechtsboven "formaat aanpassen" (of hoe het ook heet) kun je dan kiezen tussen origineel en zoom.
Dit hangt van het formaat af, maar dan kan je je tv vullend maken.
Widescreen word perfect weergegeven, 4:3 word beeldvullend met balken links en rechts. Hier kun je dus verder niks aan veranderen (as far as I know).
Ondertiteling heb ik nog geen ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert_Snake
@ Count_Galious

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Grappig dat we beide aan praktisch dezelfde televisies zaten te denken. Het maken van een keuze valt zoals je al schrijft inderdaad niet mee. Je zou toch mogen verwachten dat wanneer je bereid bent om tot € 1500,- aan een televisie uit te geven, je wel een 'alleskunner' aan kunt schaffen. Maar dit valt nog vies tegen... Zelfs na (meer dan) uitgebreid onderzoek heb ik de ideale televisie nog niet gevonden.

Ik game nu nog op een ouderwetse televisie (dus geen hd), dus in die zin is elke hd-televisie een verbetering. Ik speel op de Ps3 veel MW2 en ben bang dat dit door de inputlag op sommige sets frustrerend gaat worden. Zoals gezegd heb ik geen ervaring met inputlag, maar door er veel over te hebben gelezen ben ik toch bang geworden zometeen een dure televisie aan te schaffen en van een koude kermis thuis te komen.

Hoe weet je dat de hx700 veel inputlag heeft? Ik heb nog geen uitgebreide reviews gelezen van deze set. Dus eigenlijk hoop ik stiekem nog op positieve cijfers mbt inputlag.

Waarom is de Philips-set bij jou afgevallen? Op het oog lijkt dit ook een primaset, alhoewel je weleens wat leest over een trage menustructuur oid.

De Reviews op hdtvtest zijn mij inderdaad bekend. Dit is ook een van de redenen om bij een z4500 uit te komen. Maar ik twijfel toch om zoveel geld uit te geven voor een televisie van 2 generaties terug. Wat betreft de ex400, de review op hdtvtest is (zoals ik het lees) toch niet onverdeeld positief wat betreft gaming. Kortom twijfels, twijfels... Ik wacht de gerenomeerde reviews van de hx700 geloof ik nog even af. Alhoewel ik voor het wk toch echt wel een nieuwe tv wil ;)
Pagina: 1 ... 13 ... 42 Laatste