Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
Anderhalf jaar de HX700 :? Is die niet pas begin 2010 geïntroduceerd?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Weet iemand een goedkope prijs voor de 60LX900? Bij MediaMarkt (en plasmadiscounter) is ie €3999,- maar ik vraag me af of dit nog goedkoper zou kunnen. De adviesprijs is €4999,- en veel winkels houden deze prijs ook nog steeds aan. Ook is de 60LX900 erg slecht leverbaar, dus misschien heeft een medetweaker hem misschien in een andere winkel gespot?

En wat voor een PS3 ontvang je erbij? (Ik weet dat de actie tot 16 januari loopt).
De games weet ik inmiddels (Staat ook niet heel duidelijk bij de advertentie of op sony.nl, maar het gaat me meer om de harde schijf grootte van de PS3.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 17-09 21:32
Royeboi schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:14:
Weet iemand een goedkope prijs voor de 60LX900? Bij MediaMarkt (en plasmadiscounter) is ie €3999,- maar ik vraag me af of dit nog goedkoper zou kunnen. De adviesprijs is €4999,- en veel winkels houden deze prijs ook nog steeds aan. Ook is de 60LX900 erg slecht leverbaar, dus misschien heeft een medetweaker hem misschien in een andere winkel gespot?
Als 'ie bij de Media Markt €3999 is dan zal je 'm niet snel goedkoper kunnen vinden. Op internet kom ik alleen maar €4799 en €4999 tegen en Sony heeft ook prijsafspraken, dus hij is gewoon bijna niet goedkoper te krijgen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Hahn schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:28:
[...]
Als 'ie bij de Media Markt €3999 is dan zal je 'm niet snel goedkoper kunnen vinden. Op internet kom ik alleen maar €4799 en €4999 tegen en Sony heeft ook prijsafspraken, dus hij is gewoon bijna niet goedkoper te krijgen.
Ja zo'n vermoeden had ik al, maar ik dacht misschien is ie toch nog ergens voor een scherpere prijs gespot, je weet maar nooit. Dan gaan we toch voor de MediaMarkt denk ik, bij Plasma Discounter werd ik bij mijn koop niet echt klantvriendelijk geholpen toen mijn Samsung stuk ging, heb het uiteindelijk zelf maar op moeten lossen met Samsung.

De 60LX is lastig te vinden ook, bijna nergens op voorraad en als hij er dan is, alleen maar voor de adviesprijs vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lgoeij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-07 20:03
Royeboi schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:14:

En wat voor een PS3 ontvang je erbij? (Ik weet dat de actie tot 16 januari loopt).
De games weet ik inmiddels (Staat ook niet heel duidelijk bij de advertentie of op sony.nl, maar het gaat me meer om de harde schijf grootte van de PS3.
Je ontvangt de 160 Gb versie van de PS3 slim. Maar de interne harde schijf kun je vervangen door een grotere.

[ Voor 74% gewijzigd door lgoeij op 03-01-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
een vraagje voor de mensen die de actieve speaker voet hebben bij de NX710 of NX810..

Ik heb het idee dat ik het geluid mis van de center speaker als ik een film kijk. Dialogen zijn slecht te verstaan (klinkt wat dof), terwijl muziek en geluidseffecten er juist helder uitkomen.

Als ik dichtbij de bar kom om te horen waar de speakers zitten kan ik er alleen links een en rechts een ontdekken in de bar. Ik zou verwachten dat er in het midden ook 1 zit. Kan iemand dit voor mij controleren? Alvast bedankt.

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 19:03
Hahn schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:55:
Anderhalf jaar de HX700 :? Is die niet pas begin 2010 geïntroduceerd?
Juni, maar dat kan ook zomaar 2010 zijn haha. Ik dacht dat de tijd sneller ging. Het is trouwens een NX700 ook nog. Ben nog niet zo fris vandaag :)

Denk trouwens dat het aan die HDMI-SEC ligt als ik zo een beetje rondblader op het internet. Beetje jammer als dat het blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de 40NX710 gekocht bij Plasma-discounter. Wat een drukte zeg, anywayz, lang staan dubben, gaan voor de HX800 (200hz) of de NX710 (100hz). Ben uiteindelijk gevallen voor het fantastische design van de 710. Heb gelijk zo'n actieve speakervoet erbij gekocht om hem mooi neer te zetten in onze woonkamer, alles werkt als een zonnetje met PS3 en suround sound via optisch kabeltje.

Leuk detail, met de afstandsbediening van de tv kun je ook lekker je menu bedienen van je PS3... maar dat zullen de meesten al weten hier op het forum.

Ik zie hier veel prijzen voorbij komen vandaar mijn post, wellicht hebben ze dan bij PD een foutje gemaakt.
Voor de TV los heb ik 1399 betaald, de speakervoet 130 euro, cammodule Ziggo 79 (mochten ze geen korting op geven) en 8 euro verwijderingsbijdrage. Totaal 1616,-- euro dus. :) Dan krijg ik nog 200 terug van Sony of ik verpats die PS3 voor 250 want ik heb er al 2 (waarvan 1 met YLOD), kom ik uit rond de 1400 euro voor de complete tv... netjes toch?

@Joenes, ik heb geen problemen met de soundbar... wellicht toch ff ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
lgoeij schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:35:
[...]

Je ontvangt de 160 Gb versie van de PS3 slim. Maar de interne harde schijf kun je vervangen door een grotere.
oke thanks. Het ligt eraan of de PS3 overweg kan met MKV bestanden, anders hoef ik geen netwerkspeler meer te kopen als ik toch alle films naar beneden kan streamen van mijn pc naar PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 16:03
Hoe bevalt de xxNX710 serie?
Toevallig heeft diegene boven mij er 1 gekocht.

1 Februari ga ik voor het eerst op mezelf en wil ik meteen een goede start, ik twijfel nog tussen de 40 of de 46" versie.

Maar ik ben vooral benieuwd naar de 3Dfunctie, aangezien ik wel een tv wil kopen voor de komende paar jaar ;)
Een vriend van me zit in de luxe positie dat hij verschillende 3D tv's mag testen, en dan mag ik aantreden met mijn PS3 icm. GT5 (snelle beelden etc.). Ik heb inmiddels al verschillende tv's mogen testen (Sharp en Samsung) en tot mijn grote verbazing vond ik de Samsung tegenvallen. Binnenkort staat de LG op het programma maar helaas weet hij niet of hij de xxNX710 versie mag testen (Sony stuurt wat ze willen).

De Samsung viel tegen omdat alles wat erg licht was qua kleur gewoon wit werd en alles wat donker was zwart werd.
Daarnaast had deze nog erger last van crosstalk dan de sharp en had ik na 6 minuten hoofdpijn, terwijl ik op de sharp heel de avond kon kijken.

Kan iemand mij wat over de 3D functie vertellen?
(ik begrijp dat ik zelf moet checken maar langer dan 5 minuten in winkel wordt het hem al niet en ik ben al bevoorrecht dat ik anderen voor een avond kan checken).

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
Ik heb de 46NX710 nog te kort om echt een goede review te kunnen geven. Elke dag ontdek ik nieuwe dingen en mogelijkheden. Dat komt voornamelijk omdat de menu's onhandig zijn. Als je gewent bent om met de Humax5050c te zappen is het zeker in het begin wat stuntelen met dit toestel. De programmagids is een ramp vergeleken met de Humax. De knoppen op de ab zitten zo dicht bij elkaar en zijn zo laag dat je regelmatig de verkeerde knop indrukt.
Waar ik veel mee heb geworsteld is de combinatie tv-reciever-pc, maar ik begin het een beetje onder de knie te krijgen. Inmiddels werkt e.e.a. goed samen met mijn Onkyo 608. Enige nadeel is dat ie de reciever wel aan zet en omschakelt met de ab van Sony, maar niet uit zet. Geluid harder en zachter kan gewoon met Sony ab.
Gisteren heb ik het voor het eerst voor elkaar gekregen om 3D weer te geven. Maar dat komt omdat ik geen 3D blu-ray's heb. Ik moest e.e.a.streamen. Dit lukte uiteindelijk via Wifi en de BDP-S470.
SBS en half SBS werkt prima. E.e.a is wel sterk afhankelijk van de kwaliteit van de film.
OceanWorld3D werkt perfect, uitstekende 3D weergave. Piranha3D is waardeloos.
Je moet wel veel klooien met de instellingen, want hij zet hem steeds weer terug naar gesimuleerde 3D waardoor je 2 beelden naast elkaar ziet. Via het Bravia Sync menu kan je hem dan weer tijdens het afspelen terug zetten op TV besturing en opties kiezen. Schakel je over naar Blu-ray speler dan springt alles weer naar gesimuleerde 3D en kan je weer van voor af aan beginnen. Morgen komt mijn eerste 3D Blu-ray disk binnen en kan ik je meer vertellen hoe dat werkt.

Voor goede 3D beleving moet je minstens 46" nemen. Kleiner kan wel, maar zogauw een object de rand van het scherm gaat verlaten is het 3D effect verdwenen.
Bij een goede 3D film is de afstand tot de tv en de stand van je hoofd lang niet zo belangrijk als beweerd wordt. Volgens mij is dit een euvel van Panasonic. Bij OceanWorld 3D kan je gewoon rond lopen en kijken.

De beeldkwaliteit viel eerst wat tegen. Maar na wat instellingen en de juiste kabels (goed antennesignaal is heel belangrijk) valt dit eigenlijk best mee. Bij HD is het beeld gewoon goed.
Het beeld is egaal, ik zie geen witte vlekken of donkere plekken of randen/strepen of wat dan ook.
De kleuren zijn natuurlijk, dus niet overdreven of flets. Dat fletse beeld is typisch voor de nieuwe tv's van Samsung. Ik heb mijn Samsung tv/monitor naar de slaapkamer verplaatst en mijn oude Acer monitor weer terug gehangen omdat ik dat ding spuugzat was. Nu kan ik alles weer lezen, ook de lichtgekleurde letters.

De NX710 wordt in tegenstelling tot de BDP-S470 goed herkend door Windows 7 en je kan vanuit WMP direct streamen naar de tv. Als je bv een mp3 naar nu afspelen sleept en je kiest bij apparaten de NX710 schakelt de tv over en wordt de muziek afgespeeld.

De Neotion CI+ cam module is slecht. In de korte tijd dat ik de tv heb, is hij er al 3x mee uit gescheden.
Waarschijnlijk maakt de module nauwelijks contact zodat hij bij de minste trilling al verbreekt.
SmartCard er uit en er in of de module stevig aandrukken helpt. Maar i.i.g. beter dan de LG LX9500, want daar werkt de Ziggo module helemaal niet.
Ik vraag me af of de Smit module beter werkt in de NX710, wie kan mij dat vertellen?

Goede HDMI 1.4a kabels zijn onontbeerlijk. De PC rechtstreeks op de tv aansluiten, niet via de reciever anders raakt nVidia in de war (GF 470).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWNNPTRS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-06-2023
Bij de Makro geweest en gekeken naar een Demo DVD van Shrek.
Nu viel mijn op bij deze Tv Sony KDL-40EX711.
Dat af en toe leek of hij happert.

Kan iemand mijn zeggen of hij hiervan last heeft.
En heeft iemand ook ervaring met deze tv en een Xbox 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traice
  • Laatst online: 04-07 19:03
Joenes schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:03:
een vraagje voor de mensen die de actieve speaker voet hebben bij de NX710 of NX810..

Ik heb het idee dat ik het geluid mis van de center speaker als ik een film kijk. Dialogen zijn slecht te verstaan (klinkt wat dof), terwijl muziek en geluidseffecten er juist helder uitkomen.

Als ik dichtbij de bar kom om te horen waar de speakers zitten kan ik er alleen links een en rechts een ontdekken in de bar. Ik zou verwachten dat er in het midden ook 1 zit. Kan iemand dit voor mij controleren? Alvast bedankt.
Zelf hebben wij de KDL-46NX710FT1 dus met actieve speakervoet. Zover als ik weet zit hier geen center speaker in. Het is een 2.1 systeem. Dus 2 speakers (1 links, 1 rechts) en 1 subwoofer die zich achter het scherm bevindt.
Ik zal het bij Sony na gaan vragen om 100% zeker te zijn en dan post ik mijn bevindingen hier.
Bij ons is het geluid perfect en hoor ik stemmen etc. heel goed. Misschien een foute instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:53

racoon

mooowwww

Ik ben opzoek naar een goede 40 inch tv van sony waar ik een ziggo module in kan steken, wil max €1000,- uitgeven.

Wie weet er welke tv het beste is voor dat geld?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
KDL-40EX711 :)

Heb die tv zelf ook en het bevalt mij super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Ronneuh schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:51:

Past daar de ziggo module in, zie hem namelijk niet op de ziggo site staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Niet online
Op de site van Ziggo staat volgens mij alleen de KDL-40EX700, het enigste verschil tussen de 700/711 is dat de 711 een andere paneel heeft. Samsung ipv LG. De CI+ module werkt gewoon op de 711 met de laatste TV firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Ronneuh schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:06:
Op de site van Ziggo staat volgens mij alleen de KDL-40EX700, het enigste verschil tussen de 700/711 is dat de 711 een andere paneel heeft. Samsung ipv LG. De CI+ module werkt gewoon op de 711 met de laatste TV firmware.
Top ga ik denk ik voor die tv,heb hem bij de mediamarkt gezien en zag er mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWNNPTRS
Ronneuh schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:51:

Maar heb jij ook een Xbox 360 of PS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05-2024
Ik heb de 40EX711, en het haperen zit niet in de tv. Misschien is het de mediaspeler die erop is aangesloten. De tv is echt super. Net The Town gezien in HD.

Als je HD kijkt op dit scherm weet je niet wat je ziet, zo scherp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds een week in het bezit van de 40EX500 en ben dik tevreden met de prijs-kwaliteit verhouding van het toestel, maar ik zit met wat vragen.
1) De tv is tijdelijk via utp kabel op mijn router aangesloten, maar wil overstappen op draadloos. Heb ik hiervoor dan echt de UWA-BR100 USB dongle van Sony nodig of werkt Wifi op de 40EX500 in principe met iedere USB dongle?
2) Voor zover ik begreep zou het toestel ook H.264 gencode bestanden moeten afspelen, maar helaas werkt dit niet bij mij moet ik de bestanden met avidemux re-encoden naar bijv. xvid voordat ie ze afspeelt. Is het mogelijk om de 40EX500 H.264 ge-encode bestanden te laten afspelen?
3) Heeft de Divx VOD registratie enige toegevoegde waarde? Kan ik na registratie bepaalde type bestanden wel afspelen die ik nu niet kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

1) Hardware heeft een driver nodig, als jij kan uitvissen welk OS jouw TV draait en een stick vindt met een driver die dat OS ondersteunt dan ben je de man ;).

2) Ik gok dat meer dan de codec de container een probleem is.

[ Voor 17% gewijzigd door Borromini op 04-01-2011 01:38 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-05-2017
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 01:00:
3) Heeft de Divx VOD registratie enige toegevoegde waarde? Kan ik na registratie bepaalde type bestanden wel afspelen die ik nu niet kan afspelen?
Ik heb bij mijn 40EX71x de Divx VOD registratie uitgevoerd omdat ik de fontsize van de bijgevoegde SRT ondertiteling niet kan wijzigen. Het fonttype kan ik nog steeds niet wijzigen en verder merk ik weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borromini schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 01:37:
1) Hardware heeft een driver nodig, als jij kan uitvissen welk OS jouw TV draait en een stick vindt met een driver die dat OS ondersteunt dan ben je de man ;).

2) Ik gok dat meer dan de codec de container een probleem is.
Bedankt voor je reactie.

Ik zal voor safe gaan en de USB stick van Sony aanschaffen, denk namelijk niet dat ik voor elkaar krijg wat je stelt :)

Wat bedoel je precies met dat de container een probleem is? Het gaat om een avi file en volgens de specs moet AVC (H.264) geen probleem zijn. Overigens is na encoden (dan speelt de tv de file wel goed af) de file nog steeds in avi formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
  • Laatst online: 24-05-2024
Wie kan mij zeggen hoe ik naar mijn 40EX711 stream met VLC player. Ik heb de tv verbonden in mijn net werk.

Van mijn Desktop ---> Speedtouch 516 ---> Sony Bravia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Niet online
TWNNPTRS schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:07:
Maar heb jij ook een Xbox 360 of PS3
Nee, wat moet ik ermee.

Ik weet dat bij deze TV de input lagg een rol speelt maar met de 'game' mode is het goed te spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Sinds vanavond heb ik een Sony KDL-32BX400, Full HD 1920 x 1080. Nu wil ik dus ook Nederland 1 HD enz. kunnen ontvangen, aangezien ik nu naar bijv. de normale Nederland 1 kijk in 'maar' 576p, niet 1080p. Beneden hebben wij een 40 inch Sony TV. We gebruiken CaiWay, en die kan dus wel HD zenders vinden. Probleem is dat ik bij Digitaal Set-Up bij Instellingen bij het Network ID 5 i.p.v. 4 cijfers in moet vullen. Ik woon in Aalsmeer, het Network ID is 2257, dus ik tik dan 02257 in. Maar dan kan blijft hij dus Zoeken met 0%, dus geen HD. Beneden wel. Beneden moest ik overigens ook geen 5 maar de gewone 4 cijfers bij het Network ID invullen. En beneden is het dus wel gelukt om HD zenders te ontvangen (terwijl die TV precies dezelfde set-up heeft als mijn TV boven: Beide CaiWay, zelfde kabel....) terwijl dit dus boven niet lukt.

Hoe gaat het mij lukken om boven dus ook HD zenders te kunnen ontvangen?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Code 2257 zonder nulletjes, die moet die ook gewoon pakken namelijk.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWNNPTRS
Ronneuh schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:40:
[...]

Nee, wat moet ik ermee.

Ik weet dat bij deze TV de input lagg een rol speelt maar met de 'game' mode is het goed te spelen. :)
Ik heb de Tv nu hier staan en ik moet wel zeggen dat het echt een hele toffe TV is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Stimmt, mooie stuff! Helemaal icm een PS3 en Bravia Sync en dergelijke, ja mooi mooi mooi!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:18:
Code 2257 zonder nulletjes, die moet die ook gewoon pakken namelijk.
Ik heb alle combinaties nu geprobeerd, maar krijg hem niet aan de praat. Welke combi werkt wel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diffx
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:43:
[...]
Ik heb alle combinaties nu geprobeerd, maar krijg hem niet aan de praat. Welke combi werkt wel??
Op mijn 40EX500 werkt 0#### met Caiway. Heb je dat andere getal wel goed / is er geen ander probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hell yeah! Het werkt, ik heb nu heel veel kanalen in HD 1080p. Ik ging het nu bij licht nog eens proberen, een 0 van te voren en het werkt! Bedankt iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
Traice schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:39:
[...]

Zelf hebben wij de KDL-46NX710FT1 dus met actieve speakervoet. Zover als ik weet zit hier geen center speaker in. Het is een 2.1 systeem. Dus 2 speakers (1 links, 1 rechts) en 1 subwoofer die zich achter het scherm bevindt.
Ik zal het bij Sony na gaan vragen om 100% zeker te zijn en dan post ik mijn bevindingen hier.
Bij ons is het geluid perfect en hoor ik stemmen etc. heel goed. Misschien een foute instelling?
thanks. Het zou ook kunnen zijn dat m'n ps3/mede8er het signaal niet goed doorgeeft aan m'n speaker aangezien ik er bij digitale/analoge tv uitzendingen er verder geen last van heb..

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]nils7 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:20:

Hij bevalt mij echt uitstekend. Hiervoor had ik een vrij 'lompe' KDL-40W2000. Wat een bakbeest was dat vergeleken met die NX710 en nogal zwaar. Voor mij een hele grote vooruitgang, zeker als je bedenkt dat die W2000 nog 50hz was.

Enig minpuntje is het instellen van de gewenste zender volgorde. Daar was ik wel even mee bezig en zeker nu wij van Ziggo eindelijk weer een HD-zender erbij hebben gekregen, namelijk rtl4, kon ik weer opnieuw beginnen. Wellicht is daar een trucje voor maar met de 'home' toets op de afstandsbediening vlieg je echt mega snel door de zenders.

3D bril en zo'n transmitter heb ik er (nog) niet bij gekocht, dat komt wel een keer, dacht ik, alhoewel het wel al begint te kriebelen om toch tot aanschaf daarvan over te gaan.

Oh ja, ik wilde eerst ook voor de Samsung 8700 gaan alleen heb ik toch weer gekozen voor Sony vanwege het design.

Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Nieuwe firmware update te downloaden

http://support.sony-europ...a4089L&ch=7&m=KDL-40EX500

Echter weer een update voor IPTV functies. Wordt eens tijd voor een performance verbetering voor het standaard menu en zappen.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:33:
Hell yeah! Het werkt, ik heb nu heel veel kanalen in HD 1080p. Ik ging het nu bij licht nog eens proberen, een 0 van te voren en het werkt! Bedankt iedereen!
Welke kanalen heb jij dan op 1080p met caïway? Ik heb alleen 1080i gezien. En belgie is 720p.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:07

DDX

Ik heb nu m'n 40nx700 aan de muur hangen, maar wil hem binnenkort op de voet op een kastje zetten.
Iemand tips over wat een beetje goede hoogte is voor zo'n kastje aangezien de tv dan beetje schuin omhoog gaat staan.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Laatst online: 12-09 11:10
Sinds vorige week donderdag een 40ex600 in huis en gisteren een CI+ module met smartcard van Ziggo mogen ontvangen.
Van een smalbeeld CRT-scherm van een cm of 60 ofzo naar dit is wel een wereld van verschil.
De eertse twee weken alle zender en gisteren Avatar in HD op TV. Wat een beeld :-D
Is er eigenlijk een beetje een makkelijke manier om bij te houden of er nieuwe firmware is?

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:34
Vunzz schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 08:36:
Sinds vorige week donderdag een 40ex600 in huis en gisteren een CI+ module met smartcard van Ziggo mogen ontvangen.
Van een smalbeeld CRT-scherm van een cm of 60 ofzo naar dit is wel een wereld van verschil.
De eertse twee weken alle zender en gisteren Avatar in HD op TV. Wat een beeld :-D
Is er eigenlijk een beetje een makkelijke manier om bij te houden of er nieuwe firmware is?
Je kunt deze pagina af en toe checken:
http://support.sony-europ...e=odw_nl_BE&m=KDL-40EX600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:32:
[quote]nils7 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:20:

Enig minpuntje is het instellen van de gewenste zender volgorde. Daar was ik wel even mee bezig en zeker nu wij van Ziggo eindelijk weer een HD-zender erbij hebben gekregen, namelijk rtl4, kon ik weer opnieuw beginnen. Wellicht is daar een trucje voor maar met de 'home' toets op de afstandsbediening vlieg je echt mega snel door de zenders.
Je had geen nieuwe scan hoeven draaien, RTL4HD had je ergens in je bestaande zenderlijst kunnen vinden. In je lijst simpelweg RTL4 door de HD versie vervangen was dan voldoende geweest en had je het opnieuw sorteren van de hele lijst bespaard ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Ruud2007 op 06-01-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Op de FP staat een bericht over nieuwe Bravia's met daar in:
De tv's met wifi bevatten verder ondersteuning voor dlna en kunnen met een iPhone
of Android-smartphone op afstand worden bediend, dankzij nieuwe apps die Sony introduceert.
Zou dat met een FW-upgrade ook kunnen met onze EX711 denken jullie? Zou wel machtig mooi zijn =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traice
DDX schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 00:00:
Ik heb nu m'n 40nx700 aan de muur hangen, maar wil hem binnenkort op de voet op een kastje zetten.
Iemand tips over wat een beetje goede hoogte is voor zo'n kastje aangezien de tv dan beetje schuin omhoog gaat staan.
volgens Sony zelf 45cm of lager. Maar dit geldt voor die speakervoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarge
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11-2024
Reacties op:
Traice schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 15:05:
[...]

Ik had mijn PS3 precies 8 dagen na het opsturen (aangetekend) van de code binnen. Alles werkt naar behoren. De TV is prachtig op de speakervoet die wij alleen als design gebruiken want hij is op een receiver aangesloten.
Echter dit is de 2e NX710 want de eerste is na een week omgeruild ivm backlight bleeding. Het probleem wat ik nu heb is dat het beeld in alle 4 de hoeken van de televisie wat donkerder wordt.
Als ik een effe witte foto als achtergrond gebruik zie ik dat aan alle randen de tv donkerder wordt, alsof het minder verlicht is.

Hebben jullie hier ook last van?
en
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 16:54:
[...]

Wij hebben hier ook last van met onze 40nx710, ik irriteer mij er een beetje aan, maar mijn ouders die het meest tv kijken irriteren er zich totaal niet aan. Dus kort gezegd kunnen ik en mijn ouders er prima mee leven, ik denk dit ook één van de nadelen is van edge led.
Is het 8 werkdagen of ...? Ik heb de code vorige week 29 december voor de zekerheid aangetekend opgestuurd. Maar terugkomen op jullie vragen/reacties. Dit probleem is bij mij nog niet opgevallen, maar misschien omdat ik de TV op hoog spaarstand heb gezet.

Op welke settings hebben jullie de TV gezet? Dan wil ik mijn TV ook op die settings zetten, om na te gaan of ik ook dat probleem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
DDX schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 00:00:
Je kunt als vuistregel aanhouden dat je ooghoogte ongeveer op 1/3 vanaf de onderkant van het beeld uitkomt. Blijft ook een kwestie van persoonlijke smaak natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony NX710 Settings

Picture Mode- Cinema

Backlight- 5
Picture (contrast)- 98
Brightness- 50
Color- 52
Hue- 0
Color Temperature- Warm 1
Sharpness- 10
Noise Reduction- Off
MPEG Noise Reduction- Off
Motionflow- Standard or Clear 1
Cinemotion- Auto 1

Black Corrector- Low
Adv Contrast Enhancer- Off
Gamma- 0
LED Dynamic Control- Standard
Auto Light Limiter- Off
Clear White- High
Live Color- Low

Heb deze van een forum geplukt.
Wij zijn hier heel tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag is hier al eerder gesteld, maar ik zag nog geen oplossing:

Ik heb een Bravia KDL-40HX800. Ik gebruik Mezzmo voor streaming en dat werkt uitstekend. Alleen heb ik het probleem dat als ik een .mkv 3D-film met Mezzmo afspeel waarbij de twee videos naast elkaar staan en ik bij de 3d-opties het3d-formaat wil selecteren dat de beelden naast elkaar staan zegt hij: functie niet beschikbaar; de keuze is uitgegrijst.

Heeft iemand een oplossing?

Ave, Arno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:20:
Sony NX710 Settings

Picture Mode- Cinema

Backlight- 5
Picture (contrast)- 98
Brightness- 50
Color- 52
Hue- 0
Color Temperature- Warm 1
Sharpness- 10
Noise Reduction- Off
MPEG Noise Reduction- Off
Motionflow- Standard or Clear 1
Cinemotion- Auto 1

Black Corrector- Low
Adv Contrast Enhancer- Off
Gamma- 0
LED Dynamic Control- Standard
Auto Light Limiter- Off
Clear White- High
Live Color- Low

Heb deze van een forum geplukt.
Wij zijn hier heel tevreden mee!
Ik neem aan dat die ook voor de NX810 gelden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 18:15:

Ik heb een Bravia KDL-40HX800. Ik gebruik Mezzmo voor streaming en dat werkt uitstekend. Alleen heb ik het probleem dat als ik een .mkv 3D-film met Mezzmo afspeel waarbij de twee videos naast elkaar staan en ik bij de 3d-opties het3d-formaat wil selecteren dat de beelden naast elkaar staan zegt hij: functie niet beschikbaar; de keuze is uitgegrijst.

Ave, Arno
Als ik me niet vergis is bij streaming en bij het lezen vanaf USB de 3D functie niet beschikbaar.
Waarom weet ik ook niet maar viel mij ook al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:38
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 18:15:

Ave, Arno
Dan moet je de instelling voordat je de film start al aanpassen naar het goede 3d formaat.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traice
Aarge schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:01:
Reacties op:

[...]

en

[...]

Is het 8 werkdagen of ...? Ik heb de code vorige week 29 december voor de zekerheid aangetekend opgestuurd. Maar terugkomen op jullie vragen/reacties. Dit probleem is bij mij nog niet opgevallen, maar misschien omdat ik de TV op hoog spaarstand heb gezet.

Op welke settings hebben jullie de TV gezet? Dan wil ik mijn TV ook op die settings zetten, om na te gaan of ik ook dat probleem heb.
Het was bij ons echt 8 dagen. Ik heb de tv door it's laten instellen de eerste keer en bij de tweede tv heb ik alleen de verlichting naar 5 gezet.
De reparatiedienst van Sony heeft mij verteld dat alle EDGE LED tv's hier last van hebben en dat er wel verschil kan zijn tussen twee dezelfde tv's. Ik heb verteld dat ik het hier niet mee eens ben en nu gaan ze ons paneel vervangen. (de 1ste keer werd de tv volledig omgeruild en speakervoet ook).
De eerste tv had geen last van lichtafval aan de randen maar echt in het midden van het scherm.
De tweede tv had een egale verlichting in het midden maar lichtafval aan de randen.

[ Voor 8% gewijzigd door Traice op 06-01-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

iemand de 40ex711 incm de ziggo module en kan mij vertellen of dit probleemloos werkt.

plasma discounter kon mij dit niet garanderen.

[ Voor 22% gewijzigd door racoon op 06-01-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 21:05
En mensen die hier uit kijken naar de 2011 modellen? De modellen zijn vandaag bekend gemaakt op CES 2011.

Ex720 (thnx XTratT)
Afbeeldingslocatie: http://www.3dtvmagazine.nl/wp-content/uploads/2011/01/sony-ex720.jpg

HX820
Afbeeldingslocatie: http://www.3dtvmagazine.nl/wp-content/uploads/2011/01/sony-hx820.jpg

Meer modellen kun je hier vinden link

[ Voor 67% gewijzigd door M0otje op 07-01-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
---

[ Voor 100% gewijzigd door XtratT op 07-01-2011 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johoo schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:09:
[...]

Dan moet je de instelling voordat je de film start al aanpassen naar het goede 3d formaat.
Dat gaat helaas niet. Ik lees elders dat het probleem waarschijnlijk wordt veroorzaakt omdat (de huidige versie van) DLNA geen streaming 3D zou ondersteunen. Wel jammer met het steeds groter wordende aanbod.

Ave, Arno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 19:10
Voor de mensen in de buurt van een Duitse MM:

http://www.mediamarkt-cdn.../pdf/landing/prospekt.pdf pagina 4

46NX710 + 3D shutterglass bril en syncbar €1235

Ik weet niet, maar volgens mij is dat echt echt echt een goede prijs! Maarja, de NX720 schijnt er aan te komen, 2011 modellen.

Weet iemand overigens of het op een NX710 mogelijk is om mkv x264 te streamen/afspelen via DLNA of via USB-stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Niet online
racoon schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:36:
iemand de 40ex711 incm de ziggo module en kan mij vertellen of dit probleemloos werkt.

plasma discounter kon mij dit niet garanderen.
Werkt gewoon met de Ziggo module, gebruik em zelf ook namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:02:
[...]

Dat gaat helaas niet. Ik lees elders dat het probleem waarschijnlijk wordt veroorzaakt omdat (de huidige versie van) DLNA geen streaming 3D zou ondersteunen. Wel jammer met het steeds groter wordende aanbod.

Ave, Arno
Gaat wel hoor...is wel effe zoeken, maar ik had hetzelfde probleem met mijn HX900.

Enige verschil is misschien dat ikhet gebruik i.c.m. PS3 en MediaServer. Ik stream niet rechtstreeks vanaf de TV.

[ Voor 12% gewijzigd door johoo op 07-01-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johoo schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:12:
[...]

Gaat wel hoor...is wel effe zoeken, maar ik had hetzelfde probleem met mijn HX900.

Enige verschil is misschien dat ikhet gebruik i.c.m. PS3 en MediaServer. Ik stream niet rechtstreeks vanaf de TV.
Ik ben werkelijk dol op hints! Ook als ik PS3 Mediaserver gebruik via mijn PS3 slaag ik er niet in beide beelden tot 1 3D-beeld terug te brengen; de instellingen op de TV gaan verloren zodra de PS3 heet heft overneemt.

Ave, Arno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Hallo allemaal, even twee korte vragen:

* Wij hebben thuis de KDL52NX800 staan en we hebben hem draadloos verbonden met de computers boven. Nu wil ik graag spullen via dlna afspelen, maar ongeacht de resolutie wordt alles gedownscaled naar ronduit slechte kwaliteit. Is hier nog iets aan te doen, een andere speler of zo, of is dat inherent aan dlna?

* Ook ga ik vanmiddag de CI+ module voor Ziggo halen, waarschijnlijk bij Foka, want daar ben ik toch in de buurt. Ik zie een paar verschillende modellen staan:
- Een naamloze module voor €50
- Een Smit versie voor €60

Is er nog een noemenswaardig verschil tussen de twee modellen? Recensies online zijn allemaal van 2009 begin 2010, toen blijkbaar nergens die dingen goed werkten. Iemand enig idee?

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 14:40:
[...]

Ik ben werkelijk dol op hints! Ook als ik PS3 Mediaserver gebruik via mijn PS3 slaag ik er niet in beide beelden tot 1 3D-beeld terug te brengen; de instellingen op de TV gaan verloren zodra de PS3 heet heft overneemt.

Ave, Arno
Net even geprobeerd.

Ik heb het werkend als ik de Bravia Sync op de PS3 uitzet. Ik kan dan de options toets van de TV gebruiken.

Options
3D Menu
3D Weergave aanzetten
3D formaat, kies hier dan voor beelden naast elkaar
return

en het moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M0otje schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:28:
En mensen die hier uit kijken naar de 2011 modellen? De modellen zijn vandaag bekend gemaakt op CES 2011.
Ik kijk wel uit naar de EX720, benieuwd naar de prijs:

BRAVIA EX720-Series LED LCD 3D Capable HDTV
Available in February
• Brilliant Full HD (1080p) picture quality with Edge LED backlight
• X-Reality Engine
• MotionFlow XR 240
• Wi-Fi ready (USB wireless LAN adapter sold separately)
• Skype ready in 720p high definition
• BRAVIA Internet Video and Qriocity
• Screen sizes include 60-inch (KDL-60EX720, which is available in April), 55-inch (KDL-55EX720), 46-inch (KDL-46EX720), 40-Inch (KDL-40EX720), and 32-inch (KDL-32EX720)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johoo schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:47:
[...]

Net even geprobeerd.

Ik heb het werkend als ik de Bravia Sync op de PS3 uitzet. Ik kan dan de options toets van de TV gebruiken.

Options
3D Menu
3D Weergave aanzetten
return

en het moet werken.
Ik zit momenteel niet in de buurt van mijn TV om het uit te proberen, maar ik neem aan dat je Bravia Sync uitzet op de TV door HDMI uit te schakelen? (Kan me nl geen functie in het PS3-menu herinneren die dit zou moeten doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Ik zet de functie in de ps3 uit. Staat onder het kopje systeeminstellingen. Controle voor HDMI (of zoiets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johoo schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:47:
Ik zet de functie in de ps3 uit. Staat onder het kopje systeeminstellingen. Controle voor HDMI (of zoiets)
Grotelijks dank. Ik denk dat je het weekeinde van mijn kinderen zojuist redelijk hebt veraangenaamd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ex720 (thnx XTratT)
[afbeelding]

HX820
[afbeelding]

Amaai, maandag werd mijn nieuwe Sony Tv geleverd.

Hij is dus al verouderd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:37
StraightOn.NL schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:47:

Ik weet niet, maar volgens mij is dat echt echt echt een goede prijs! Maarja, de NX720 schijnt er aan te komen, 2011 modellen.

Weet iemand overigens of het op een NX710 mogelijk is om mkv x264 te streamen/afspelen via DLNA of via USB-stick?
Hoe zou het dan zitten met de garantie, loopt ie dan van duitsland?
En ik zie daar staan, NX710DTI, is dit dan dezelfde tv die je pakweg in de benelux koopt voor 2000 eur zonder brilletjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
johoo schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:47:
[...]

Net even geprobeerd.

Options
3D Menu
3D Weergave aanzetten
return

en het moet werken.
Bravia sync hoeft niet perse uit volgens mij.
Via sync menu knopje op de afstandsbediening kun je ook bij options menu van de TV komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
@Steef100
Zat naar de Voice te kijken met "jouw" instellingen. Martijn Krabbé had een fel verlicht shirt aan.
Nadat ik Clear White op Off gezet had en contrast op 97 zag ik ineens dat er een zakje op zit.

@Johoo
Als je vanaf de PS3 of Blu-ray speler kijkt moet je op de ab van je TV op "Syc Menu" drukken en
TV bediening kiezen, opties.

:( Sorry maar ik moet dit even kwijt. Ik zocht naar de 3D Blu-ray van Avatar, en zoals jullie al zullen weten heeft Panasonic deze geclaimd tot 2012, dat betekent dus dat iemand alleen aan deze 3D versie kan komen als hij/zij die rommel van Panasonic koopt.
Ik las dat ook Samsung die trend gaat volgen met enkele titels.
Dit is ronduit A-sociaal!
Ik hoop niet dat Sony dit soort a-sociale akties gaat bedenken, tenzij ze een kaskraker uitbrengen die uitsluitend gekocht mag worden door diegenen die géén Panasonic produkten kopen.

[ Voor 43% gewijzigd door PCan op 08-01-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoehPoeh
  • Laatst online: 02:48
Weet iemand of de ingebouwde Wi-Fi van de NX710 ook Wireless N (en de 5 Ghz-band) ondersteunt?
Bij de 2011 modellen staat het expliciet vermeld, maar voor dit toestel staat er enkel Integrated Wi-Fi bij de specs.

BVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Laatst online: 09-10-2022
• Ziggo heeft alle HD-programma's maar in 564i? Hoe durven ze dat HD te noemen?
• Hoe streamen jullie meestal naar de TV? Via draadloos? Mijn draadloos netwerk haalt maar 2MB per seconde, ben beieuwd of het de moeite waard is de router te vervangen?

Ik ben op zoek naar een goede streaming oplossing, Windows Media Player werkt niet mee met streaming (ben uren bezig geweest met oplossen, maar lijkt herinstall te worden indien ik dit wil). Gebruiken jullie Serviio of XBMC? Deze bieden uPNP(?) streaming zoals WMP?

Serviio werkt niet echt goed, omdat het indexeren van 300GB te veel is denk ik... hij heeft slechts 1 map in de Series map geindexeerd, PC staat al hele dag aan. XBMC streaming heb ik nog helemaal niet werkend kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Laatst online: 12-09 11:10
Mijn TV (40EX600 met CI+) geeft bij Ziggo HD-kanalen gewoon aan 1080 en bij SD 576.
Het verschil tussen de SD en HD-kanalen is ook echt overduidelijk.

Bekijk je wel het HD-kanaal en niet de SD-versie? Neem je een HD-abonnement af, ander heb je alleen NL1 in HD.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Heb de 55NX810, maar die moet eens schoongemaakt worden. Hoe kan ik dat het handigste doen? Vind dat hij nou niet echt stevig in de luidspekerpoot staat, hij wiebelt nogal als ik er met een doekje langsga, of kan dat geen kwaad?

Heb hem overigens niet zelf gemonteerd maar door de winkel laten doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sanction op 10-01-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-07 11:41

Spb

Hoe de NX serie goed en snel schoon te maken zou ik ook graag wel eens wat meer van willen weten.
Bij bepaalde lichtval zit het scherm onder de kleine vlekken. Dat is natuurlijk de pest met zo'n grote spiegelende oppervlakte, maar het stoort wel.

Ik merk echter dat je met de aanbevolen manier van schoonmaken (met een zachte doek) het scherm niet goed vetvrij krijgt. Een beetje water gebruiken -het 2e advies- is helemaal slecht: heb dat eenmaal gedaan en ban daarna een half uur bezig geweest om de watervlekjes enigzins weg te krijgen door veelvuldig en hard wrijven. Dedicated schoonmaakmiddelen gebruiken wordt door sony afgeraden (dus lcd schermreinigers heb ik niet geprobeerd, en algemene glassex oplossingen durf ik ook niet aan gezien mijn eerdere ervaring met gewoon water), en alcoholhoudende middelen mag schijnbaar absoluut niet.

Ik ben benieuwd naar ervaringen rondom het schoonmaken van de NX serie en eventuele tips naast datgene dat er in de handleiding staat.

@Sanction: Over de voet hoef je je geen zorgen te maken, bij mij wiebelt het ook wel wat, maar de TV staat echt stevig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
Spb schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:06:
Hoe de NX serie goed en snel schoon te maken zou ik ook graag wel eens wat meer van willen weten.
Microvezeldoekje (schoon) met wat lauw water werkt bij mij prima. Droogt streeploos op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via xms digitaal tv en kijk deze op de 40ex700.
hiervoor hoef niet een smartcard gebruiken omdat deze signaal niet gecodeerd is.
nou reageert me tv heel traag het switchen naar andere zenders duurt echt lang en soms gebeurt er niks.
ik denk dat dit aan de symboolsnel ligt. bij automatisch zoeken naar digitale zenders kon ik alleen de frequentie instellen en de netwerk id niet de symbool snelheid. weet iemand misschien waar je de symboolsnelheid kan instellen???de symbool snelheid is 6875.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:02

Ex720 (thnx XTratT)
[afbeelding]

HX820
[afbeelding]

Het ziet er allemaal weer mooi designed uit.
Tijd voor een nieuw "2011 Bravia"-draadje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spb schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:06:
Bij bepaalde lichtval zit het scherm onder de kleine vlekken. Dat is natuurlijk de pest met zo'n grote spiegelende oppervlakte, maar het stoort wel.

Ik merk echter dat je met de aanbevolen manier van schoonmaken (met een zachte doek) het scherm niet goed vetvrij krijgt. Een beetje water gebruiken -het 2e advies- is helemaal slecht: heb dat eenmaal gedaan en ban daarna een half uur bezig geweest om de watervlekjes enigzins weg te krijgen door veelvuldig en hard wrijven. Dedicated schoonmaakmiddelen gebruiken wordt door sony afgeraden (dus lcd schermreinigers heb ik niet geprobeerd, en algemene glassex oplossingen durf ik ook niet aan gezien mijn eerdere ervaring met gewoon water), en alcoholhoudende middelen mag schijnbaar absoluut niet.

Ik ben benieuwd naar ervaringen rondom het schoonmaken van de NX serie en eventuele tips naast datgene dat er in de handleiding staat.

@Sanction: Over de voet hoef je je geen zorgen te maken, bij mij wiebelt het ook wel wat, maar de TV staat echt stevig genoeg.
Met screenclean, verkrijgbaar bij de (betere?) elektroinicazaken ;) vaak in een blauw flesje van bijvoorbeeld Philips of Monster Clean, beide zonder alcohol! Dat is echter niet altijd het geval bij de 1000 en 1 verschillende "monitor schoonmaakmiddeltjes", vandaar dat Sony dat afraad.. Met die blauwe flesjes blijft hij weer een weekje of twee stofvrij en zijn vlekken er zo uit zonder de LCD coating (of matte coating op de NX glasplaat) te beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xplod0099
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-01-2011
[quote]StraightOn.NL schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:47:

Sparco schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:32:
[...]

Hoe zou het dan zitten met de garantie, loopt ie dan van duitsland?
En ik zie daar staan, NX710DTI, is dit dan dezelfde tv die je pakweg in de benelux koopt voor 2000 eur zonder brilletjes?
Iemand enig idee? Heeft deze TV andere Tuners en of voorzieningen dan de Benelux TV's?
Is het verstandig om dit te kopen? Is superprijs !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:08

Halfkakkende

Vandring

Hallo allemaal!

Sinds vandaag, na een jaar kloten met de Sony garantie eindelijk een vervanger voor mijn 40w4500 gekregen: de 40nx710.

Tot nu toe ben ik erg tevreden:
- geen last van lichte vlekken.
- mooi design.

3d ben ik niet erg in geinteresseerd, dus een transmitter en brilletjes blijven nog even uit, maar wie weet ooit eens...

De settings out of the box vind ik eigenlijk wel prima, maar daar wil ik nog even de tijd voor nemen.

Ik heb wel vast een tweetal andere vraagjes:
1. Ik meen mij te herinneren dat ik iets in de doos heb gezien mbt de schroefjes voor het ophangen aan een vogels steun. Ik meen mij tevens te herinneren dat er max 12. mm in kan...nu heb ik even gekeken en het ziet ernaar uit dat de schroeven die ik heb (ong 2 cm) ook zullen passen (deze draai je er zonder moeite in) . Iemand ervaring? Of iemand wellicht dan papiertje nog?
2. Kan ik de remote programmeren voor gebruik met mijn upc (Philips) dvr ontvanger? Ik hoef niet alle functies te hebben, maar de basisfuncties als zenderselectie etc zouden fijn zijn. Heb inmiddels de in de i-manual genoemde codes geprobeerd, zonder resultaat. Iemand een idee? (Stiekem zou ik gewoon de digital functies van mijn tv gebruiken, maarja...upc hè?).

Alvast dank!

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Ik ben ook al enkele avonden bezig geweest om mijn Sony AB met de UPC/Philips HD box te laten communiceren. Helaas nog niet gelukt...dus ik ben ook opzoek naar de oplossing (die er volgens mij, behalve een Logitech AB, niet is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Als er nog mensen zijn die hun filmbestanden naar de tv willen streamen, moeten maar eens naar Mezzmo kijken.

Ik was op zoek naar een goede manier om de vele filmbestanden die op mijn pc staan naar mijn tv te streamen, maar standaard DLNA maakt zelfs HD beelden eruit zien als youtube kwaliteit.
Een HTPC is leuk, maar daar heb ik voorlopig nog geen geld voor.

Mezzmo vraagt wel wat processorkracht, en is dus minder zuinig dan een compact HTPC'tje, maar het kan wel vrijwel alle filmbestanden, foto's en muziek afspelen. Het werkt prima met mijn E8400, maar het schijnt wat beter te werken met een quadcore.
Je kunt zelf aangeven op welke resolutie het wordt doorgestuurt (1080P :D), en afschermen wat je niet wil laten zien. Het enige nadeel is dat de Sony geen .srt ondertitelingsbestanden kan afspelen, maar in een volgende update zou het in het filmmateriaal zelf door middel van 'burn-in' wel moeten werken.

$30, maar wel 15 dagen uitproberen.
Ik ben er in elk geval best blij mee, dus waarschijnlijk schaf ik het aan aan de eind van de maand.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mede sony kijkers,

Ik ben ook een tijdje bezig geweest met streamen vanaf laptop naar tv voor de hd beelden. Werkte allemaal niet echt goed.
Wat voor mij nu de oplossing is, is de eminent 7080.
Een ideaal apparaat, niet echt duur en die regelt echt alles zelf zoek hem maar eens op. blueray iso vobs e.d. hij download zelf.
Echt ongelofelijk maar waar de perfecte oplossing!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:18
Sinds enkele weken heb ik een KDL-32EX500 voor op de slaapkamer. Nu zou ik graag de internet functie gebruiken. Ik heb een oude WiFi USB adapter geprobeerd, maar deze lijkt niet te werken. Is er ergens een lijst te vinden met adapters die ondersteund worden?

Tevens zou ik graag films op USB stick zetten en deze kijken op de Sony. Welke bestandsformaten worden ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:08

Halfkakkende

Vandring

Op de website van Sony kan je zien welke accessoires er voor jouw toestel bestaan. De WIFI module die op die site staat genoemd kost 80 euro ( UWA-BR100 ).

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
Bedankt! Echter staan daar ook HDMI kabels van 100 Euro. Ik ben niet van plan om zulke bedragen te gaan betalen en neem aan dat andere WiFi adapters ook zouden moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

xplod0099 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:50:
[quote]StraightOn.NL schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:47:

[...]

Iemand enig idee? Heeft deze TV andere Tuners en of voorzieningen dan de Benelux TV's?
Is het verstandig om dit te kopen? Is superprijs !!
Wow dat is wel erg goedkoop. Maakt het uit welke Duitse MM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
Flieger schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:31:
Bedankt! Echter staan daar ook HDMI kabels van 100 Euro. Ik ben niet van plan om zulke bedragen te gaan betalen en neem aan dat andere WiFi adapters ook zouden moeten werken.
Nee, de Sony dongle bevat software die nodig is om de zaak te laten functioneren. Een goedkopere oplossing is het gebruik van homeplugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
Ruud2007 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:08:
Nee, de Sony dongle bevat software die nodig is om de zaak te laten functioneren. Een goedkopere oplossing is het gebruik van homeplugs.
Erg jammer! Helaas zijn homeplugs geen optie voor mij. De televisie hangt aan de muur zonder zichtbare kabels. Dan maar geen internet. :( Wel jammer, want het lijkt me een leuke functie.

Ik hoop dat ik films kijken via USB-stick wel aan de praat krijg. Ik kan alleen op de website van Sony vinden dat AVC/AVCHD/DivX/MPEG4 zou moeten werken, maar ik zou graag meer informatie willen. Dan kan ik encoden en testen.

Iemand ervaring met het kijken van films vanaf USB-stick op de EX500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
Flieger schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:39:
[...]

Erg jammer! Helaas zijn homeplugs geen optie voor mij. De televisie hangt aan de muur zonder zichtbare kabels. Dan maar geen internet. :( Wel jammer, want het lijkt me een leuke functie.
Mocht je nog een PS3 of Blu Rayspeler aansluiten, die hebben natuurlijk ook (meestal) een internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
Ruud2007 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:00:
Mocht je nog een PS3 of Blu Rayspeler aansluiten, die hebben natuurlijk ook (meestal) een internetverbinding.
Nee, ik sluit er verder geen apparatuur op aan. Juist de internet functie van de TV sprak me wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ik heb al een paar maanden de 46NX700. Ben er erg blij, alhoewel het geluid van de tv een beetje tegenvalt tegenover een Loewe Individual. De laatstgenoemde valt natuurlijk in een andere prijscategorie. Nu zat ik er aan te denken om een 2.1 of 5.1 set van Sony erbij te nemen die bij de tv past zoals de BDV-F700. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe bevalt het geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Gisteren de "gratis" PS3 binnen gehad, spellen gedownload, alles OK.
Alleen kan ik ook op de PS geen .mp3 afspelen. Dit zelfde probleem heb ik op mijn Blu-ray BDP S470 én de TV 46NX710. Ik kan films, foto's en muziek in andere formaten gewoon selecteren via WMP server of Nero, maar geen mp3. Het probleem zit hoogstwaarschijnlijk in mijn PC, maar ik kan het niet vinden.
Ik kan wél mp3's streamen naar de tv etc. maar als ik met de XMB naar een mp3 nummer ga en hem selecter niet.
Iemand enig idee waaraan dit kan liggen?

(ik gebruik windows 7 64 bit ultimate op een i7 920 sys)

[ Voor 5% gewijzigd door PCan op 12-01-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renderb
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-12-2023
Mijn 32ex402 viel gisteren spontaan uit met een 'tik' over de speakers. Daarna werkte alles gewoon weer. Moet ik dit zien als een vorm van vastloper, of voorbode van een ernstiger probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Nu online
^^ Mijn 40EX402 heeft dit ook een aantal keer gehad, leek op een soort vastlopen. Afgelopen 3 maanden 6x gehad ofzo...misschien heeft het met de laatste firmware te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 11:34
Binnenkort wordt mijn 40Nx700 omgeruild ivm kraken. Ik wil het beeldinstelling optimaliseren, weet iemand goede instellingen voor deze tv of waar ik die kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
De DVD "Call of the wild" en de Blu-ray "Sea Monsters" zijn helemaal niet geschikt voor 3D tv!!!
Hoewel je ze in 3D kan zetten krijg je een heel raar beeld met rode strepen. Alleen met het bijgeleverde kartonnen brilletje krijg je iets wat met heel veel fantasie op 3D zou kunnen lijken, maar onscherp en vervormd.
Niet kopen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
Heb 2 exemplaren van de Sony EX500, icm met CI+ modules (Ziggo is de kabelaar). De laatste tijd gaat regelmatig het beeld voor een paar seconden op zwart, alsof het signaal wegvalt. Dit gebeurt bij beide toestellen, zowel op HD als (digitale) SD kanalen. De signaalsterkte is 100%, dus dat kan de oorzaak niet zijn. Bovendien is het probleem pas van de laatste tijd. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Het is vreselijk irritant…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een sony 40ex500 aan te schaffen in combinatie met een denon avr-1910 of avr-1911 receiver. Het verschil in beide receivers, de 1910 heeft hdmi 1.3 en de 1911 heeft hdmi 1.4. Ik heb niet direct behoefte aan het doorgeven van 3d beelden o.i.d. gelet op de aan te schaffen tv.
Ik ga gebruik maken van een CI+ kaart zodat ik geen los kastje van ziggo heb staan.

Blu-ray + xbox 360 zullen via de receiver dmv hdmi aan de tv worden doorgegeven.

Als ik het geluid van de tv wil afspelen via mijn receiver, kan dit dan via een bestaande hdmi kabel? Het is mij namelijk niet helemaal duidelijk, mogelijk moet ik hiervoor nog een optische kabel o.i.d. hebben.

Ik zoek eigenlijk naar de beste manier om het geluid van mijn tv via mijn receiver af te spelen.

Alvast bedankt voor tips e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCan schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:42:
De DVD "Call of the wild" en de Blu-ray "Sea Monsters" zijn helemaal niet geschikt voor 3D tv!!!
Hoewel je ze in 3D kan zetten krijg je een heel raar beeld met rode strepen. Alleen met het bijgeleverde kartonnen brilletje krijg je iets wat met heel veel fantasie op 3D zou kunnen lijken, maar onscherp en vervormd.
Niet kopen dus!
Er is een verschil tussen 3D en REAL3D wat we op de nieuwste sony's hebben. Het oude is inderdaad met een rood/blauw brilletje. De nieuwe zijn dit:
http://www.blu-rayspecial...ilms.html?cat=51&limit=20
Pagina: 1 ... 37 ... 42 Laatste