Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
@DiFoglio, om het geluid van je TV weer te geven via HDMI op je Reciever heb je ARC en HDMI 1.4a nodig.
Zowel je Reciever als je TV moeten ARC (Audio Return Channel) ondersteunen.
Ik heb de Onkyo TX-SR608/Sony NX710 en het werkt gewoon goed.

@Robby1989 Bedankt, dat wist ik niet. Ik neem aan dat Real 3D en 3D Shutter hetzelfde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCan schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:37:
@DiFoglio, om het geluid van je TV weer te geven via HDMI op je Reciever heb je ARC en HDMI 1.4a nodig.

@Robby1989 Bedankt, dat wist ik niet. Ik neem aan dat Real 3D en 3D Shutter hetzelfde is?
Jup.
REAL3D is gewoon voor de nieuwe tv's van tegenwoordig, en daarvan zijn de meeste met shutter idd.
Mochten er 3D tv's komen met passieve bril (want die komen) dan is dat nog steeds wel dezelfde 3D.

Dat oude met rood/blauw brilletje is voor alle tv's maar stelt niet zo veel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCan schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:37:

Wellicht had ik het anders moeten formuleren. Ik begrijp dat de receiver ARC en HDMI1.4 nodig heeft. Maar heeft de Sony dit reeds? Ik heb nl. zojuist de receiver gekocht met ARC en HDMI 1.4.

In het kort: ondersteunt de Sony 40ex500 ARC?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:38

SalimRMAF

SpaceX - 4K

De EX500 heeft eens geen HDMI 1.4; dus NEE. :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Dat betwijfel ik, bij accesoires staat een HDMI 1.4 kabel en bij compatibiliteit staat ook de 40EX500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:40
Ik heb een .mkv bestand op mijn PC staan. Hoe kan ik dit bestand nu bekijken op mijn sony nx710? Via usb alvast niet want hij herkent geen .mkv..
Als ik dat "stream" via dlna, zou het dan wel gaan? Of moet ik die mkv encoden naar een ondersteund formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Gewoon proberen. Open Windows Media Player 12, sleep het bestand naar nu weergeven, kies weergeven met **NX710. Zie je jouw tv niet bij apparaten dan moet je eerst je netwerkzaken op orde brengen. Bij mij werkt het.
(Ik heb wel k-lite codecpack er op staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 07:10
Grappig ik wist niet dat hij nog te krijgen was maar de hele fijne 40hx700 (ja heb er 1) is nog te koop alhier:
http://www.plattetv.nl/info/sony-kdl-40hx700-4186.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik zit precies met hetzelfde probleem ik heb ook de NX700 en deze herkent niet meer automatisch de HDMi wanneer ik een blu-ray start.
Ook in het sync-menu worden geen apparaten gevonden en handmatig naar hdmi-1 werkt wel maar de ARC (auto return channel) werkt niet meer.
Via de site van Sony is er een monteur van een extern bedrijf bij mij geweest en heeft het moederbord van de tv vervangen, maar het probleem doet zich nog steeds voor.
De monteur vertelde mij wanneer je het moederbord vervangt je eigenlijk een nieuwe tv heb gekregen en dat het probleem dan in het randapparatuur moet zitten en dat ik dit zelf moest gaan nakijken.

Aangezien mijn randapparatuur uit Onkyo bestaat ben ik zelf naar de winkel geweest om daar een Sony blu-ray speler te lenen.
We hebben de Sony blu-ray speler in de winkel achter dezelfde NX700 via de HDMi aangesloten en daar springt de tv wel
gelijk op het beeld, thuis aangekomen met de Sony blu-ray speler en met dezelfde HDMi kabel aan mijn tv aangesloten maar helaas werkt hij nietttttt!!!!
Wat blijkt ik heb de nieuwste update van December 2010 (PKG 4.089 EUH-0108) en in de
winkel zit een oudere software op de tv, (PKG 4.020 EUH-0103) dus het ligt gelukkig niet aan mijn randapparatuur.

Dit was volgens de winkelier en de monteur erg vreemd, hier krijg ik nog bericht van.
Ben jij intussen al wat verder met je verhaal? Mocht ik meer te weten komen dan hoor je uiteraard ook van mij.

Groet Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FYI:
Mijn hx900 heeft nog nooit 1x vanzelf geswitcht naar een hdmi apparaat, terwijl de instellingen ervan aan staan.
Ik heb een PS3 (fat), een onkyo versterker, en me pc aangesloten, maar hij ziet geen enkele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Het omschakelen van andere apparaten gaat via CEC, heb je controlle voor HDMI wel aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCan schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 23:17:
Het omschakelen van andere apparaten gaat via CEC, heb je controlle voor HDMI wel aan staan?
Jup, echt niks werkt.
In tegenstelling tot het 2009 model wat familie van mij heeft, daarvan weet ik zeker dat het werkt.
En bij mij echt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Dit zijn de instellingen van mijn Onkyo TX-SR608
HDMI Regeling (RIHD) - AAN
Audio Retour - Automatisch
Stroomregeling - AAN
TV-regeling - AAN

In de NX710
AV voorkeuze - allemaal op Auto
Controlle voor HDMI - Aan
Auto apparatuur uit - Aan
Auto tv aan - Aan

Bij HDMI apparatuurlijst
Speler 1 - HDMI1- Verbonden - BD
Audiosysteem - HDMI1 - - TX-SR608
(dit moet je zelf activeren door op toelaten te drukken)

Toetsen voor apparaatbesturing - Menu toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCan schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 00:34:
Dit zijn de instellingen van mijn Onkyo TX-SR608
HDMI Regeling (RIHD) - AAN
Audio Retour - Automatisch
Stroomregeling - AAN
TV-regeling - AAN

In de NX710
AV voorkeuze - allemaal op Auto
Controlle voor HDMI - Aan
Auto apparatuur uit - Aan
Auto tv aan - Aan

Bij HDMI apparatuurlijst
Speler 1 - HDMI1- Verbonden - BD
Audiosysteem - HDMI1 - - TX-SR608
(dit moet je zelf activeren door op toelaten te drukken)

Toetsen voor apparaatbesturing - Menu toetsen.
Woeps, nooit er aan gedacht om in de instellingen van de Onkyo te kijken. Dat werkt nu ook.
Is er een manier om mijn pc dat ook te laten kunnen? En PS3 fat kan het sowieso niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze tekst gevonden van Almanbrother geplaatst op vrijdag 12 november 2010 20:41

Probleem gevonden. Had de dag ervoor een eminent mediaplayer gekocht. Zodra deze via hdmi op m'n tv aangesloten zit gaan alle sync-instellingen tussen m'n tv en blu-rayspeler plat (CEC-conflict). Schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn met mediaspelers. Heb nu maar een gemodificeerde hdmi-kabel voor m'n eminent besteld.

Nu is mijn vraag wat is een gemodificeerde hdmi-kabel?
Ik zat zelf aan een HDMi switch te denken en hier de mediaplayer aan te sluiten.

Voor degene die hier ook last van heeft probeer dit maar eens uit:
Haal de HDMi kabel uit de mediaplayer en alles werkt weer.
Ook als je de mediaplayer rechtstreeks op de tv aan sluit gaat het weer fout, alleen wat ik vreemd vind is dat bij mij in het begin wel heeft gewerkt!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 22:38
Review van de Sony KDL32EX710

Actuele prijzen.

Wat ik niet begrijp is dat de Ex700 duurder is dan de Ex710? Je zou toch zeggen hoe hoger de cijfer des te beter model en hogere prijs?

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvtest.co.uk/image/hdtv/Sony-KDL32EX713/kdl32ex713.jpg

"Sony were right to give the KDL32EX713’s energy efficiency top billing, because this is one of its biggest strengths. That’s not to say that its picture quality is bad – although the viewing angle performance will be troublesome in larger, wider viewing environments, the TV manages to produce a fairly satisfying picture if the user will just comply with the LCD rule of sitting face-on. Greyscale linearity is good, meaning that the picture is largely free of unwanted colour tints, although the KDL32EX713U does exhibit the common Sony LCD problem of blue-tinted shadows, so there’s still room for improvement. Colour and gamma performance are both very good. Black level performance is a little disappointing, with the Sony KDL32EX713’s rendition of deep black instead being a purpley-blue glow.

All of these attributes combine to produce a satisfyingly realistic picture from an LED-based LCD TV which is good, but slightly overpriced, in this writer’s opinion. With this said, we can’t think of any obviously better 32″ LED TV displays right now, either. If you want to watch your energy bills and still watch a good quality display, the Sony KDL32EX713 definitely deserves a look.
"

[ Voor 12% gewijzigd door M0otje op 15-01-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diffx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Heeft iemand enig idee hoe ik het beeld uit kan zetten op een pricewatch: Sony Bravia KDL-40EX500? Meen me te herinneren dat dit mogelijk was, maar kan de optie echt nergens vinden. Ik heb soms alleen muziek aan staan, dan gebruik ik alleen de speakers van de tv en kan het beeld dus uit.

[ Voor 17% gewijzigd door diffx op 15-01-2011 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 22:38
diffx schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 10:29:
Heeft iemand enig idee hoe ik het beeld uit kan zetten op een pricewatch: Sony Bravia KDL-40EX500? Meen me te herinneren dat dit mogelijk was, maar kan de optie echt nergens vinden. Ik heb soms alleen muziek aan staan, dan gebruik ik alleen de speakers van de tv en kan het beeld dus uit.
Bij mijn Ex402 is dit mogelijk door knop opties>Power saving> beeld uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of nog mooier: extra speakers.
Dan kan je de hele tv uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
M0otje schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 10:16:
Review van de Sony KDL32EX710

Actuele prijzen.

Wat ik niet begrijp is dat de Ex700 duurder is dan de Ex710? Je zou toch zeggen hoe hoger de cijfer des te beter model en hogere prijs?
EX700 is een ouder model, die vervangen is door de EX710/711. De 700 wordt vaak niet meer geleverd, maar veel winkels hebben 'm nog wel staan, maar vaak voor hogere inkoopsprijzen waar ze 'm nog wel kwijt voor willen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diffx
  • Niet online
M0otje schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 10:33:
[...]

Bij mijn Ex402 is dit mogelijk door knop opties>Power saving> beeld uit.
Thanks, ik heb 't gevonden bij de instellingen -> beeld -> eco -> power saving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

audi-80 schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:35:
[...]

De LX900 is ook een LED tv, alleen heeft die geen local dimming zoals de HX900 serie.

Ik vind mijn 40LX900 in ieder geval uitstekend beeld geven.
De lx 900 staat hier nu een weekje.

Amaai prima beeld, misschien is de hx 900 nog beter van beeld, maar wij zijn zéér tevreden.

Vooral die 3D die niet ingewerkt is, vind ik bij die hx 900 een absoluut minpunt.

Gisteren via telenet een 3D film gehuurd, en er was niets op aan te merken. Niets van crossing, of hoe je het noemt, te merken, duidelijke 3D beelden.

De inhoud van de film stelde niet véél voor, maar die 3D beelden waren wel spectaculair.

Alhoewel, ik moet eerlijk zijn, de eerste dagen na levering was het scherm véél te groot = 40 inch scherm, het was alsof het op ons viel, mijn ogen gingen heen en weer. Wel na een weekje, begin ik te twijfelen, een groter scherm had misschien beter geweest,... Het zou allemaal nog spectaculairder zijn ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-07 14:19
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 09:08:
Ik heb deze tekst gevonden van Almanbrother geplaatst op vrijdag 12 november 2010 20:41

Probleem gevonden. Had de dag ervoor een eminent mediaplayer gekocht. Zodra deze via hdmi op m'n tv aangesloten zit gaan alle sync-instellingen tussen m'n tv en blu-rayspeler plat (CEC-conflict). Schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn met mediaspelers. Heb nu maar een gemodificeerde hdmi-kabel voor m'n eminent besteld.

Nu is mijn vraag wat is een gemodificeerde hdmi-kabel?
Ik zat zelf aan een HDMi switch te denken en hier de mediaplayer aan te sluiten.
Ik zit met hetzelfde probleem met een A.C. Ryan Mini Mediaspeler.
Ook hier een conflict met CEC.
Dus ook mijn vraag is:

Wat is een gemodificeerde hdmi-kabel?
Er waar te verkrijgen / te koop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Niet online
Mensen,

Ik ben opzoek naar een muurbevestiging voor m'n KDL40EX711, welke types passen nou op m'n TV?

Help! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Staat netjes in de handleiding vermeld... of vraag het in een goede witgoedtoko?

Zelf hebben we een hele kleine issue met onze EX711..
Soms geeft die namelijk aan 'blabla inactief druk op een willekeurige knop' en aangezien we tv kijken via een decoder (van Humax) werkt dat niet en moeten we de Sony AB weer pakken en dergelijke.. Maar de vraag is:
Waar kan dit aan liggen? Aan de motionsensorinstellingen ofzo? Die staan op een half uur ingesteld, maar als ik drie uur film kijken zit ik natuurlijk niet muisstil op de bank.. De melding komt ook gewoon als ik beweeg..

Iemand een idee?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoehPoeh
  • Laatst online: 08:01
PoehPoeh schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:57:
Weet iemand of de ingebouwde Wi-Fi van de NX710 ook Wireless N (en de 5 Ghz-band) ondersteunt?
Bij de 2011 modellen staat het expliciet vermeld, maar voor dit toestel staat er enkel Integrated Wi-Fi bij de specs.

BVD!
Ik kan inmiddels bevestigen dat de NX710 inderdaad Wireless N aan boord heeft. Doe er je voordeel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
Ronneuh schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:09:
Mensen,

Ik ben opzoek naar een muurbevestiging voor m'n KDL40EX711, welke types passen nou op m'n TV?

Help! _/-\o_
Alle beugels geschikt voor tv's van 40''.. er zijn zoveel soorten.. je kunt op de site van Vogels heel gemakkelijk de geschikte beugels vinden van dat merk!

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-07 11:41

Spb

PoehPoeh schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:45:
[...]

Ik kan inmiddels bevestigen dat de NX710 inderdaad Wireless N aan boord heeft. Doe er je voordeel mee :)
Hoe ben je daar achter gekomen ?
De bedrade ingang is iig. slechts 10/100.
Deze is -in de praktijk- veel sneller dan de draadloze verbinding, die ik eerst had met mijn nx810 (ik neem aan dat die netwerk technisch hetzelfde zal zijn als nx710).

De performance van de draadloze verbinding lijkt niet op N niveau te liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb een Sony nx710.Draadloos is hij erg traag. Tonene van video gaat met horten en stoten.
MIjn moden is 300mb (een sitecom wl 350 (n) modem).
Op 5 ghz wil hij geen verbinding maken. Hij ziet het draadloze netwerk wel maar maakt zoals gezegd geen verbinding. Op 2,4 GHZ maakt hij wel verbinding maar komt niet verder als 3 á 4 mb/s.
Als ik met een notebook naast de TV de sterkte van het netwerksignaal meet geeft de notebook 4 balkjes. De Sony geeft dan slechts 2. Lijkt erop dat de Sony een zwakke antenne heeft?
Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 23:39:
Op 2,4 GHZ maakt hij wel verbinding maar komt niet verder als 3 á 4 mb/s.
Hoeveel mb/s verwacht je te krijgen?
De theoretische waarde van 300Mbps wordt nooit gehaald

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
CLB schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:23:
Staat netjes in de handleiding vermeld... of vraag het in een goede witgoedtoko?

Zelf hebben we een hele kleine issue met onze EX711..
Soms geeft die namelijk aan 'blabla inactief druk op een willekeurige knop' en aangezien we tv kijken via een decoder (van Humax) werkt dat niet en moeten we de Sony AB weer pakken en dergelijke.. Maar de vraag is:
Waar kan dit aan liggen? Aan de motionsensorinstellingen ofzo? Die staan op een half uur ingesteld, maar als ik drie uur film kijken zit ik natuurlijk niet muisstil op de bank.. De melding komt ook gewoon als ik beweeg..

Iemand een idee?
Is een tv instelling.
System settings -> Eco -> inactiviteit tv standby ->
Hier kun je instellen of uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Niet online
Schizo007nl schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:58:
Alle beugels geschikt voor tv's van 40''.. er zijn zoveel soorten.. je kunt op de site van Vogels heel gemakkelijk de geschikte beugels vinden van dat merk!
Bedankt, wist niet eens als er z'n site was
Wel een erg duur merk trouwens.. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

supermm958 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 08:33:
Is een tv instelling.
System settings -> Eco -> inactiviteit tv standby ->
Hier kun je instellen of uitzetten.
Als ik op options druk op de AB dan krijg ik deze opties te zien:
  • Beeld
  • Geluid
  • Verwijderen uit Favorieten
  • PAP
  • Motionflow
  • Omgevingssensor
  • Scene kiezen
  • Sleep Timer
  • Volume Hoofdtelefoon
  • Speaker
Heb ook in al die submenu's gekeken, maar vind het nergens?

EDIT: Ik moest via de 'Home' toets naar instellingen en dergelijke! Staat nu uit (stond op 4 uur) Dankje!
Ronneuh schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:22:
Bedankt, wist niet eens als er z'n site was. Wel een erg duur merk trouwens.. :>
Vogel is ook de Maybach onder de tv-beugels =)

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 17-01-2011 16:40 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Hoe bekijken jullie ge-download of zelf-opgenomen 1080p materiaal dat op een laptop staat? Mijn ouders hebben een Sony Bravia KDL-32EX700 met wifi-extender.

Is het aan te raden om voor €45 een 300mbps-router te kopen? Mijn huidige router haalt maar 1MB per seconde draadloos intern. Of zou het streamen van HD-materiaal dan nog stotteren, omdat wellicht de wifi snelheid niet de beperkende factor is?

Ben benieuwd hoe jullie set-up qua hardware/software eruit ziet en of ik daar nog iets van kan leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat prijzen gevonden op een duitstalige site. (Voor wie het mocht interesseren)
Nieuwe tv's zouden goedkoper zijn als de huidige reeks.

Hier sind die Preise für die TV,s 2011

BRAVIA HX925-Serie (46 bis 55 Zoll): ab ca. 2.600,00 Euro
Verfügbarkeit: ab April/Mai 2011

BRAVIA HX825-Serie (46 und 55 Zoll): ab ca. 2.100,00 Euro
Verfügbarkeit: ab April/Mai 2011

BRAVIA HX725-Serie (40 und 46 Zoll): ab ca. 1.500,00 Euro
Verfügbarkeit: ab Mai/Juni 2011

BRAVIA NX725-Serie (40 bis 60 Zoll): ab ca. 1.300,00 Euro
Verfügbarkeit: ab Juni/Juli 2011

BRAVIA EX725-Serie (32 bis 55 Zoll): ab ca. 900,00 Euro
Verfügbarkeit: ab März/April 2011

BRAVIA EX525-Serie (32 bis 46 Zoll): ab ca. 700,00 Euro

BRAVIA EX325-Serie (22 bis 26 Zoll) : ab ca. 400,00 Euro

BRAVIA CX525-Serie (32 bis 46 Zoll) : ab ca. 550,00 Euro
Verfügbarkeit: ab Februar/März 2011

BRAVIA CX32D-Serie (22 Zoll): ab ca. 350,00 Euro
Verfügbarkeit: ab Mai/Juni 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoehPoeh
  • Laatst online: 08:01
Spb schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:32:
[...]

Hoe ben je daar achter gekomen ?
De bedrade ingang is iig. slechts 10/100.
Deze is -in de praktijk- veel sneller dan de draadloze verbinding, die ik eerst had met mijn nx810 (ik neem aan dat die netwerk technisch hetzelfde zal zijn als nx710).

De performance van de draadloze verbinding lijkt niet op N niveau te liggen...
Ik heb een Netgear n-router gekocht. De 710 kan het 5 Ghz netwerk zien en ermee verbinden.
Ook streaming HD (via bijvoorbeeld Video Detective movie trailers op de tv zelf) werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog wat leuke info, waarbij we morgen meer weten over de 2011 modellen :)

Sony unveiled their 2011 models at CES and on January 19, 2011 Sony plans to unveil the European line-up. Pricing on the new TVs is also expected to be announced at this event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 15:02
Xymox schreef op maandag 17 januari 2011 @ 08:29:
[...]

Hoeveel mb/s verwacht je te krijgen?
De theoretische waarde van 300Mbps wordt nooit gehaald
3 a 4mb is dus maal 8 24-32mbit, en aan je reactie te voelen vind jij dat een goede snelheid om te halen met 300Mbps? 300Mbps/8= theoretische snelheid van 37.5 megabyte per seconde, en dan haal je 4megabyte, dus iets meer als 10% van de theoretische max. Dat noem ik gewoon dik traag :)

ontopic:

Ik zit met spanning te wachten op mijn 46ex500, vooral spannend omdat ik geen idee heb hoe de inputlag zal uitpakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:19
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:10:

Sony unveiled their 2011 models at CES and on January 19, 2011 Sony plans to unveil the European line-up. Pricing on the new TVs is also expected to be announced at this event.
Nou hopen dat GOEVRRDDMM die prijzen van de 2010-modellen en dan vooral de 40EX500 een keer stevig gaan dalen!! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
Ro-Maniak2 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:43:
[...]

Nou hopen dat GOEVRRDDMM die prijzen van de 2010-modellen en dan vooral de 40EX500 een keer stevig gaan dalen!! :p
Helemaal mee eens, Ik houdt iig mijn ogen open voor die 40 inch EX 500. Ben al tijden op zoek naar een scherpe aanbieding!

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Dalyxia schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:37:
[...]

3 a 4mb is dus maal 8 24-32mbit, en aan je reactie te voelen vind jij dat een goede snelheid om te halen met 300Mbps? 300Mbps/8= theoretische snelheid van 37.5 megabyte per seconde, en dan haal je 4megabyte, dus iets meer als 10% van de theoretische max. Dat noem ik gewoon dik traag :)
Dat je met een gemiddelde wireless N zo tot max 5-8 MB/s haalt mag je in je handen knijpen. De marketing van N heeft goed zijn best gedaan. De effectieve throughput is erg slecht bij wireless en het verhaaltje dat je 5x sneller gaat vergeleken met G is een pure leugen.
Persoonlijk vindt ik het inderdaad ook geen goede snelheid voor wat er geadverteerd wordt en je ongeveer mag verwachten van een theoretische snelheid van 300mbps, Maargoed, het is niet anders.

Voor real-life scores kan je deze ranglijst bekijken

http://www.smallnetbuilde...n,com_wireless/Itemid,200

Zoals je ziet liggen de toppers zo rond 40mbps effectief.

[ Voor 9% gewijzigd door Xymox op 18-01-2011 23:59 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik haal hier toch 10+ MBps hoor met 802.11n op 5 GHz, en testprogramma's zoals netio en iperf gaan zelfs nog wat hoger.

Copy van een 250 MB bestand met scp, naar een gigabit client, dus daar zit nog wat encryptie-overhead bij ook. Met een goede opstelling en weinig obstakels zijn degelijke snelheden geen probleem, je TV op zich is ook al een groot stuk metaal, dus dat interfereert.

[ Voor 3% gewijzigd door Borromini op 19-01-2011 15:10 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Laatst online: 26-07 14:19
Moost01 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:52:
[...]

Ik zit met hetzelfde probleem met een A.C. Ryan Mini Mediaspeler.
Ook hier een conflict met CEC.
Dus ook mijn vraag is:

Wat is een gemodificeerde hdmi-kabel?
Er waar te verkrijgen / te koop ?
Niemand met een idee ??
Zit nog steeds met het probleem, en bij A.C. Ryan lijken ze het niet te kunnen oplossen omdat het probleem bij fabrikant REALTEK ligt ??

Update: ben er inmiddels achter dat je bij de HDMIkabel die van de mediaspeler komt pin 13 moet loshalen, dan werkt het CEC wel weer.
Weet iemand een adres waar je een HDMI kabel of een verloop kan laten maken zonder die pin 13 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:10:

Al iets meer bekend? Kwam zelf dit nog tegen (Deense site).

[ Voor 23% gewijzigd door mmedia op 20-01-2011 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony 2011 TV line-up - with prices

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1295523238

Afbeeldingslocatie: http://www.flatpanelshd.com/pictures/sony2011prices-1.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2011 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:18

DDX

Moet je bij 3d niet recht voor de tv zitten ? :

Afbeeldingslocatie: http://www.flatpanelshd.com/pictures/sonylife2011-1.jpg

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vunzz
  • Laatst online: 12-09 11:10
Moet bij 3D de TV niet aan staan?

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
DDX schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:01:
Moet je bij 3d niet recht voor de tv zitten ? :

[afbeelding]
Nee hoor. Je moet wel je hoofd rechthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Sodejuh, de Cinematic serie is echt masterlijk. Vooral de HX92! HX92 46 inch komt er hier in, als-ie niet duurder is dan 3000 euro! Anders zeker wel de HX82. nog wel even sparen, maar ze komen toch pas in juni op z'n vroegst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
De nieuwe serie Bravia tv's op sony.nl te bewonderen. Nice :). Klein overzichtje uit de Essential-lijn:Ben erg benieuwd of deze nieuwe lijn wel 10-point-grey-scale-calibration en een color management system aan boord heeft (in tegenstelling tot de huidige lijn). Iemand al een idee?

[ Voor 117% gewijzigd door mmedia op 22-01-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Yep, de andere series kan je ook al zien door de url te veranderen naar de andere serienummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg ik Dolby Digital geluid van mijn PS3 op mijn Bravia NX810 met speakervoet SU-B550S (http://www.sony.nl/produc...---wall-brackets/su-b550s)?

Huidige verbindingen:
  • Speaker > TV met HDMI-ARC
  • PS3 > TV in HDMI-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Is er al iets bekend over de prijsstelling van de nieuwe modellen? Ik was aan het kijken naar de 32ex500 en wil eigenlijk weten of het interessant is om nu voor een lage prijs deze te kopen of even te wachten op de 32ex520 die vervolgens wel een edge-LED heeft ipv LCD.

Dilemma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:07
Muse schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:11:
Is er al iets bekend over de prijsstelling van de nieuwe modellen? Ik was aan het kijken naar de 32ex500 en wil eigenlijk weten of het interessant is om nu voor een lage prijs deze te kopen of even te wachten op de 32ex520 die vervolgens wel een edge-LED heeft ipv LCD.

Dilemma...
Je kunt je serieus afvragen of die edgeLED een plus is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Wat is het nadeel dan ten opzichte van LCD? Qua beeldkwaliteit ontloopt het elkaar toch niet echt?
Bij mij is blijven hangen dat LED in ieder geval minder energie verbuikt dan LCD, of heb ik dat ook verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:17
Muse schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:24:
Wat is het nadeel dan ten opzichte van LCD? Qua beeldkwaliteit ontloopt het elkaar toch niet echt?
Bij mij is blijven hangen dat LED in ieder geval minder energie verbuikt dan LCD, of heb ik dat ook verkeerd?
belangrijkste reden voor mij om voor LED te kiezen ipv LCD is dat je bij LED veel betere zwartwaardes hebt. Films die zich in het donker afspelen zijn daarom beter te zien. (ook wel belangrijk bij het spelen van games heb ik gemerkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:07
avec_style schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:40:
[...]

belangrijkste reden voor mij om voor LED te kiezen ipv LCD is dat je bij LED veel betere zwartwaardes hebt. Films die zich in het donker afspelen zijn daarom beter te zien. (ook wel belangrijk bij het spelen van games heb ik gemerkt)
De beelduniformiteit (gelijke verdeling van de verlichting over het scherm) bij de 2010 generatie Sony LEDs scoort niet altijd even goed. Dat is het nadeel van edge-LED. Bij bv de EX500 is die in het algemeen beter. De HX900 heeft volledige LED achtergrondverlichting met local dimming en heeft dat nadeel niet. Daar betaal je natuurlijk wel voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dondersteen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-08 13:49
Ben aan het twijfelen tussen de Sony KDL-32EX500AEP en de KDL-32EX600.

De EX500 is edge-lit maar de EX600 heeft een refresh rate van 100Hz. De EX500 lijkt een nieuwere engine te hebben.

Wat zouden jullie aanraden?

Merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Hoofy88 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:19:
Ben aan het twijfelen tussen de Sony KDL-32EX500AEP en de KDL-32EX600.

De EX500 is edge-lit maar de EX600 heeft een refresh rate van 100Hz. De EX500 lijkt een nieuwere engine te hebben.

Wat zouden jullie aanraden?

Merci
Ik zou eerder gaan twijfelen of je de specificaties van deze TV's wel goed op je netvlies hebt.

Hier
http://www.sony.nl/comparison/kdl32ex500aep/kdl32ex600aep

Ze zijn beiden geen edge-lid en de EX500 is 100Hz (EX600 is 50Hz) en de EX500 heeft inderdaad een nieuwere engine (BE3 vs de BE2 in de EX600).

Ik zou voor de EX500 gaan, maar wellicht heb ik andere eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dondersteen
De EX600 is 50Hz inderdaad. Ik heb het over de backlight. De EX600 heeft wel degelijk Led backlight: Edge-lit

Zie pricewatch: Sony Bravia KDL-32EX600 of jouw eigen link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Als je hem persé dun wilt hebben de EX600 en in alle andere gevallen de EX500.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dondersteen
LB06 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:36:
Als je hem persé dun wilt hebben de EX600 en in alle andere gevallen de EX500.
Kijk daar kan ik wat mee! _/-\o_ Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert20VT
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-07-2021
Even paar korte vragen:

Heb een Humax 5200C op mijn 40NX710 aangesloten, maar kom via de Sony remote, niet in het Home menu van de tv of het options menu als ik naar de tv kijk via HDMI (dus via de Humax)... Iemand een idee??

Zijn er verder nog recente ervaringen mbt de PS3-actie levering? Zit inmiddels 2 weken te wachten nu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lgoeij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-07 20:03
Robert20VT schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 02:25:
Even paar korte vragen:

Heb een Humax 5200C op mijn 40NX710 aangesloten, maar kom via de Sony remote, niet in het Home menu van de tv of het options menu als ik naar de tv kijk via HDMI (dus via de Humax)... Iemand een idee??

Zijn er verder nog recente ervaringen mbt de PS3-actie levering? Zit inmiddels 2 weken te wachten nu....
Wij hebben hetzelfde probleem met de humax. Het is ons gelukt om in Home te komen door eerst op options te drukken en daarna op home.

Wat betreft de ps3-actie, wij krijgen hem vandaag (waren gisteren namelijk niet thuis). Dat is precies na twee weken. Ik zou gewoon even naar Sony bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 13:01
Ik lees dit topic al heel erg lang, nu eindelijk tijd om zelf eens te reageren.

Vandaag heb ik als aanvulling op mijn BDV-F700 een 46NX710 gekocht. Ik heb wel een paar vragen:

- Ik heb de home cinema via HDMI aangesloten op mijn Bravia. De TV geeft aan dat er geluid uit de home cinema moet komen en als ik de afstandsbediening gebruik dan gaat via de TV ook de home cinema zachter.
Er komt alleen geen geluid uit mijn home cinema? Waar kan dit aan liggen? Ik wil niet ook een optische kabel gebruiken hiervoor. Ik heb gelezen op Google dat het zou kunnen liggen aan dat mijn HDMI-kabels geen audio return ondersteunen, maar ik betwijfel dat. Zou dat het echt zijn?

- Als ik de home cinema aan wil zetten moet ik de afstandsbediening van de home cinema gebruiken. Ik wilde juiste die van de TV gebruiken.. Ik kan de remote programmeren met blue-ray codes. Deze zouden volgens de handleiding 0501 - 0503 zijn. Dit werkt echter niet, zie ik iets over het hoofd?

- Ik wil een PS3 server opzetten. Ik heb hem geinstalleerd en verder gebeurt er niks. Hij wordt niet herkend. Ik zag op Google dat ik een configuratiebestand moest maken. Maar er staat nergens een tutorial voor BRAVIA, alleen maar voor de PS3? Kan iemand me hier alsjeblieft bij helpen?

Sorry voor de vele vragen overigens. Ik heb echt lang op Google gezocht maar ik ben niet zo technisch en ik kom hier echt niet uit :'(

[ Voor 5% gewijzigd door iasix op 26-01-2011 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Goed, de btw-actie van de MediaMarkt heeft de doorslag gegeven en de keus is gevallen op de 32ex500. Moet zeggen, briljant mooie televisie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Laatst online: 12-09 11:10
En wat moet die nu kosten bij de MM?
En de 32ex600?

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 23:00
lexi schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 11:26:
[...]

JIEHAAAAA bij deze dus de bevestiging dat de ex500 zowel DTS als DOLBY passthrough doet zonder downmix naar stereo!
Ik heb sinds kort een 32EX500 en kan bovenstaande helaas niet bevestigen. DD 5.1 werkt wel wanneer ik de blu-ray speler via HDMI op de tv aansluit en de tv met een optische kabel op m'n receiver, maar bij een DTS signaal blijft het stil. Meer mensen met dit probleem? Kan het wellicht zo zijn dat Sony dit bij een van de software-updates geblokkeerd heeft?

PVOutput: VO18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:18

DDX

Niet zelfde tv, maar op mijn NX700 werkt DTS ook niet via passthrough.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Vunzz schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:14:
En wat moet die nu kosten bij de MM?
En de 32ex600?
32ex500 komt nu op zo'n €420,-
Ik heb geen idee wat de 32ex600 moet kosten, die vond ik niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:38

SalimRMAF

SpaceX - 4K

MM Ehoven: de 32EX600 kost er nu 403 euro.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malloot
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 14:43

Malloot

bekijk eens wat anders

Bij MM Amsterdam Arena heb ik (vandaag) 452,52 betaald voor een 32ex500. Inclusief 8,- verwijderingsbijdrage dus... Samen met reiskosten en parkeren net wat goedkoper dan de goedkoopste websop :) (zijn de webshop prijzen eigenlijk incl. of excl. verwijderingsbijdrage?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparco
Heeft iemand hier nog problemen met het afspelen van een half SBS video? Mijn sony nx710 wilt het 3d beeld maar niet herkennen, als ik op de 3D knop druk, doet hij enkel een gesimuleerd beeld.. Via opties > 3D kan ik geen 'bron', SBS of boven/onder selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Sparco schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:59:
Heeft iemand hier nog problemen met het afspelen van een half SBS video? Mijn sony nx710 wilt het 3d beeld maar niet herkennen, als ik op de 3D knop druk, doet hij enkel een gesimuleerd beeld.. Via opties > 3D kan ik geen 'bron', SBS of boven/onder selecteren.
Via welke bron speel je dit af ?
Volgens mij werkt het niet via USB en ook niet via mediaserver (netwerk).
Wel als het signaal via hdmi binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
@FerbalForce alle instellingen voor je HomeCinema en NX710 heb ik eerder in dit topic gedeeld.
Ik heb een Onkyo, maar de tv instellingen zijn hetzelfde. Om geluid via HDMI terug te voeren naar je reciever heb je een voor ARC geschikte kabel nodig (HDMI1.4a) en een tv/reciever die dit beiden ondersteunen.
@Sparco, ook dit onderwerp is eerder uitgebreid belicht. Als je een film via je Blu-ray afspeelt moet je via het Sync Menu, tv-besturing, opties in je tv menu gaan. 3D aan en je kan "naast elkaar" instellen.
even terugbladeren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparco
Ik wou het via USB afspelen..

Dus als ik het nu stream naar men ps3, of via bv een playon mini, dan kan die het wel afspelen in 3D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ampie187
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-03-2023
Hey.

Ik ben op zoek naar een nieuwe tv. Nu heb ik mijn ogen al laten vallen op de EX500 en op De EX402.
Het zou voornamelijk dienen om Films en series te bekijken ( al dan niet gedownload) en XBOX360. PC word er zowiezo ook op aangesloten! Nu heb ik na heel wat rondlezen ondervonden dat je moet oppassen voor ghosting en inputlag.. Welke tv raden jullie aan? Het zou om de 40" gaan en hier in België zit op beide toestellen een prijsverschil van +-100€..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 13:01
Ik heb nu het probleem met het geluid opgelost. Bleek dat alleen HDMI-1 een ARC-channel heeft.
Iemand nog ergens een goede tutorial voor een PS3 media server icm een Bravia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
@Sparco,Als je de usb drive nu eens in de PS3 stopt en de 3D film van daar probeert af te spelen?

[ Voor 4% gewijzigd door PCan op 29-01-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Laatst online: 16-09 14:48
Ik heb de HX800 gehaald bij Media Markt
Maar ik wil de resolutie instellen op 1:1 dus full resolution echter kan ik het niet vinden in het menu kan alleen -1 normaal of +1 vinden iemand die er wat meer van weet ?

[ Voor 3% gewijzigd door Slash500 op 29-01-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Resolutie van wat? Als het je pc betreft; je videokaart heeft speciale opties voor tv's. Standaard heb je bijna nooit in één keer goed beeld. Waarom dat bij pc monitoren wel goed kan weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
Ik wil me PS3 instellen op "Full Pixel" zodat het echt 1920x1080 is alleen kan ik de optie dus niet vinden op me tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 16-09 13:42

racoon

mooowwww

Weet er iemand waar de sony KDL 40ex711 voor een leuke prijs te koop is?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
Slash500 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 15:49:
Ik wil me PS3 instellen op "Full Pixel" zodat het echt 1920x1080 is alleen kan ik de optie dus niet vinden op me tv
Heb het nu voor elkaar gekregen om in het XMB op full resolution kunnen zetten echter als ik ga gamen springt die weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Na avonden zoeken in topics op forums en google post ik hier toch maar een bericht over de lip-sync problemen die ik ondervind. Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.. :

Welke hardware heb ik staan?:
- Sony 40NX710F (met actieve luidspreker-voet)
- Sony playstation Slim 160gb (vanuit de Sony-actie gratis bij TV)
- Xtreamer Sidewinder-mediaplayer ( http://xtreamer.net/xtreamer/overview.aspx )
- UPC mediabox via scart (gen hd-zenders)

Hoe is de apparatuur aangesloten?:
- Luidspreker voet is aangesloten op tv via bijgeleverde HDMI-kabel volgens instructies via HDMI1 - HDMI van luidsprekervoet
- PS3 is via HDMI 1.4 kabel (iBood-actie) aangesloten op HDMI2
- Xtreamer is via HDMI 1.4 kabel (iBood-actie) aangesloten op HDMI4
- geen optische kabels ingebruik
- geen losse versterker oid

Welke problemen ondervind ik?:
- Bij het afspelen van films in diverse formaten (MKV/ISO etc) vanaf de Xtreamer naar mijn Sony-tv geven allemaal lipsync problemen. Het geluid loopt ontzettend uit pas waardoor het heel vervelend kijken is

Wat heb ik allemaal al getest?:
-- op tv Motionflow uitgezet
-- Xtreamer aangesloten op de andere HDMI-ingang om testen of dit de lipsync problemen zou oplossen
-- Xtreamer met andere HDMI-kabel (de voor de audiovoet van sony meegeleverde kabel) op zelfde poort aangesloten
-- Xtreamer uit- en aangezet
-- de TV naar fabrieksinstellingen teruggezet
-- op tv een andere 'scene' gekozen zoals theater etc. Staat nu weer op Auto
-- getest met verschillende bestandstypen.
-- gecontroleerd of nieuwste firmware op zowel tv als Xtreamer staan (dat is het geval)

Voor de helderheid: ik heb alleen problemen met lip-sync bij de Xtreamer, de PS3 en mediabox van UPC geven geen lipsync-problemen.

ik hoopte dat ik op de TV ergens de audiovertraging zou kunnen instellen per HDMI-poort, maar dat kan ik nergens vinden :(

Wie o wie heeft de gouden tip om dit probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Wat is dit nou weer? Als ik op mijn 55NX810 een Youtube filmpje wil kijken schakelt de televisie zichzelf uit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Niet online
sjempie schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 21:26:
Na avonden zoeken in topics op forums en google post ik hier toch maar een bericht over de lip-sync problemen die ik ondervind. Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.. :

Welke hardware heb ik staan?:
- Sony 40NX710F (met actieve luidspreker-voet)
- Sony playstation Slim 160gb (vanuit de Sony-actie gratis bij TV)
- Xtreamer Sidewinder-mediaplayer ( http://xtreamer.net/xtreamer/overview.aspx )
- UPC mediabox via scart (gen hd-zenders)

Hoe is de apparatuur aangesloten?:
- Luidspreker voet is aangesloten op tv via bijgeleverde HDMI-kabel volgens instructies via HDMI1 - HDMI van luidsprekervoet
- PS3 is via HDMI 1.4 kabel (iBood-actie) aangesloten op HDMI2
- Xtreamer is via HDMI 1.4 kabel (iBood-actie) aangesloten op HDMI4
- geen optische kabels ingebruik
- geen losse versterker oid

Welke problemen ondervind ik?:
- Bij het afspelen van films in diverse formaten (MKV/ISO etc) vanaf de Xtreamer naar mijn Sony-tv geven allemaal lipsync problemen. Het geluid loopt ontzettend uit pas waardoor het heel vervelend kijken is

Wat heb ik allemaal al getest?:
-- op tv Motionflow uitgezet
-- Xtreamer aangesloten op de andere HDMI-ingang om testen of dit de lipsync problemen zou oplossen
-- Xtreamer met andere HDMI-kabel (de voor de audiovoet van sony meegeleverde kabel) op zelfde poort aangesloten
-- de TV naar fabrieksinstellingen teruggezet
-- op tv een andere 'scene' gekozen zoals theater etc. Staat nu weer op Auto
-- getest met verschillende bestandstypen.
-- gecontroleerd of nieuwste firmware op zowel tv als Xtreamer staan (dat is het geval)

Voor de helderheid: ik heb alleen problemen met lip-sync bij de Xtreamer, de PS3 en mediabox van UPC geven geen lipsync-problemen.

ik hoopte dat ik op de TV ergens de audiovertraging zou kunnen instellen per HDMI-poort, maar dat kan ik nergens vinden :(

Wie o wie heeft de gouden tip om dit probleem op te lossen?
Toevoeging aan mijn lastige probleem:

belangrijk te vermelden: het geluid loopt achter, dus je ziet iemand starten met praten om dan wat verlaat het geluid te horen. Het beeld loopt dus voor het geluid uit.

Wie weet helpt dit in de analyse... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
En als je de speakervoet loskoppelt, dus het geluid uit de tv speakers komt?
Dit is echt een lastig probleem. Ik heb dit bij één 3D film, daar loopt het geluid sneller (dus niet vóór of achter).
Ik heb met met MediaPlayer Classic allerlei instellingen geprobeerd, maar is niet op te lossen.
Krijg beeld en geluid wel synchroon, maar daarna loopt het weer uit.
Heb je nog andere apparatuur waarmee je kan testen om uit te sluiten of het in de tv zit of in de Xstreamer?
Kan je het geluid wél met een optische kabel op een versterker aan sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Niet online
PCan schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:19:
En als je de speakervoet loskoppelt, dus het geluid uit de tv speakers komt?
Dit is echt een lastig probleem. Ik heb dit bij één 3D film, daar loopt het geluid sneller (dus niet vóór of achter).
Ik heb met met MediaPlayer Classic allerlei instellingen geprobeerd, maar is niet op te lossen.
Krijg beeld en geluid wel synchroon, maar daarna loopt het weer uit.
Heb je nog andere apparatuur waarmee je kan testen om uit te sluiten of het in de tv zit of in de Xstreamer?
Kan je het geluid wél met een optische kabel op een versterker aan sluiten?
dank voor het meedenken. Ik heb ook getest door het geluid via de standaardspeakers van de tv te laten lopen maar dat had helaas geen effect op het probleem. Als ik het geluid test van bijvoorbeeld een bluray-film in mijn PS3 die via HDMI is aangesloten werkt het wel goed, dan loopt het geluid en beeld exact gelijk.

Hmms, je zet me aan het denken; het zou ook in de Xtreamer kunnen liggen denk je? dan zou ik de Xtreamer eens aan moeten sluiten op een andere tv? of een andere Xtreamer (die ik niet heb) op mijn huidige tv?

Het lastige is dat het, zo'n maand geleden, met dezelfde configuratie (TV en Xtreamer) wel goed ging... Ik heb daarom mijn tv instellingen al eens teruggebracht naar fabrieksinstellingen (geen effect). Wellicht moet ik de Xtreamer ook eens resetten...

kom maar op met de andere ideeen! Ik wil dit probleem ERG graag oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen of ik de 40ex500 zal kopen maar de twijfel is ontstaan door de verhalen over input lag.

Is dit door middel van updates o.i.d. opgelost of kan ik beter naar een andere 40 inch van sony uitkijken?
zo ja, heeft er iemand tips? De keuze voor de 40ex500 was ccfl backlight ipv edge-led omdat dit voor betere zwartwaarden zou zorgen.

Ik wil de tv voornamelijk gebruiken om te gamen (racespellen en call of duty) en om films te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjempie schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:25:
[...]

dank voor het meedenken. Ik heb ook getest door het geluid via de standaardspeakers van de tv te laten lopen maar dat had helaas geen effect op het probleem. Als ik het geluid test van bijvoorbeeld een bluray-film in mijn PS3 die via HDMI is aangesloten werkt het wel goed, dan loopt het geluid en beeld exact gelijk.

Hmms, je zet me aan het denken; het zou ook in de Xtreamer kunnen liggen denk je? dan zou ik de Xtreamer eens aan moeten sluiten op een andere tv? of een andere Xtreamer (die ik niet heb) op mijn huidige tv?

Het lastige is dat het, zo'n maand geleden, met dezelfde configuratie (TV en Xtreamer) wel goed ging... Ik heb daarom mijn tv instellingen al eens teruggebracht naar fabrieksinstellingen (geen effect). Wellicht moet ik de Xtreamer ook eens resetten...

kom maar op met de andere ideeen! Ik wil dit probleem ERG graag oplossen!
dit probleem lijkt mij inderdaad te worden veroorzaakt door de Xtreamer, daar gebeurt toch het encoderen naar een stream.
Heb ditzelfde probleem ooit gehad bij het streamen van video vanop een laptop via PS3 Media Server naar een PS3. Probleem is toen opgelost geraakt door een parameter in de configuratie af te vinken (onder 'MEncoder' de 'A/V sync alternative method').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 19:40:
[...]

dit probleem lijkt mij inderdaad te worden veroorzaakt door de Xtreamer, daar gebeurt toch het encoderen naar een stream.
Heb ditzelfde probleem ooit gehad bij het streamen van video vanop een laptop via PS3 Media Server naar een PS3. Probleem is toen opgelost geraakt door een parameter in de configuratie af te vinken (onder 'MEncoder' de 'A/V sync alternative method').
Mee eens, dit probleem ligt bij de mediaplayer. Ik heb geen Xtreamer, maar mijn PCH heeft een optie om de sync bij te stellen en moet dit soms gebruiken om in sync te komen. Wat ook de oorzaak kan zijn is de weergave modus van de mediaplayer: Waar staat deze op ingesteld? auto, 24p, 1080p/60, 1080p/50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Meest opvallende nieuwe features voor de 2011 modellen zijn de uitgebreidere internet opties (Skypen is wel mooi), maar aangezien ik afgelopen jaar net een mooi 710 heb aangeschaft ben ik wel benieuwd of deze functionaliteit ook dmv firmware naar de 2010 modellen komt. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediaplayer heeft een CEC-conflict met de Sony 40NX700.

Zo gauw je de mediaplayer met de HDMi op je tv of via je receiver aansluit en je hebt daarachter ook een DVD speler zitten dan gaat het beeld van je DVD speler als je deze aanzet niet meer automatisch naar de HDMi kanaal van je tv, dit kan dan alleen nog maar handmatig en het ARC (auto return channel) werkt dan ook niet meer. In ieder geval niet met een tv van Sony 40NX700, receiver Onkyo TX-SR608, Onkyo Blu-ray speler BD-SP308 en Mediaplayer AC Ryan Playon!HD, zo gauw je de HDMi uit de Mediaplayer haalt werkt alles weer normaal, dit probleem komt vaak voor en ze praten dan over een CEC-conflict.

Gelukkig is dit (mits je een beetje handig bent) eenvoudig zelf op te lossen door een HDMi koppeling, contra Stekker - (F-M) verguld aan te schaffen en pin 13 te verwijderen, ik heb zelf eerst met een naald de pin 13 naar voren gedrukt en daarna druk je tussen het middenstuk en het pinnetje een kleine schroevendraaier en druk je de schroevendraaier naar beneden, hierna heb ik met een klein afbreekmesje het pinnetje weg gesneden (pas wel op dat je de andere pinnen niet beschadigd).
Ik heb op de volgende link wat foto's staan:
http://01.nl/diwzt
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 11:08

duderuud

Sliden is koel

racoon schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 16:03:
Weet er iemand waar de sony KDL 40ex711 voor een leuke prijs te koop is?
Zoals je waarschijnlijk al gelezen had waren er tot vandaag BTW dagen bij de Mediamarkt.
Daar heb ik ook de EX-711 gekocht (die was populair! Gingen als warme broodjes!).

Ik heb in totaal €763 betaald. Goedkooopste via webshops is rond de €830

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traice
  • Laatst online: 04-07 19:03
Edgarz schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:05:
Meest opvallende nieuwe features voor de 2011 modellen zijn de uitgebreidere internet opties (Skypen is wel mooi), maar aangezien ik afgelopen jaar net een mooi 710 heb aangeschaft ben ik wel benieuwd of deze functionaliteit ook dmv firmware naar de 2010 modellen komt. Iemand enig idee?
laten we het hopen, maar ik ben bang van niet.
Ik denk dat Sony wel duidelijk onderscheid wil maken tussen de oude en nieuwe modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 14:56
Slash500 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 16:09:
[...]

Heb het nu voor elkaar gekregen om in het XMB op full resolution kunnen zetten echter als ik ga gamen springt die weer terug
Weinig games in full HD hoor, dus dat kan wel kloppen dat ie terug sprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:52
Van het weekend de 32EX711 gekocht bij de MM actie tezamen met een Sony S470 Blu-ray speler.

Nu is mijn vraag, was is de correcte instelling voor het afspelen van DVD's. Ik heb even getest met de DVD van Inglorious Bastards. Bij het kijken van de DVD vond ik de beeld kwaliteit nogal tegenvallen vergeleken met mijn oude 55cm TV van 10 jaar oud. Tevens zag de ondertiteling er heel slecht uit. Ik heb het idee dat er iets foutgaat met de upscaling of dat er ergens anders een beeld instelling fout staat.

Ook kwamen er bij het afspelen van de DVD zeer grote balken boven en beneden het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Niet online
Edgarz schreef op zondag 30 januari 2011 @ 19:58:
[...]

Mee eens, dit probleem ligt bij de mediaplayer. Ik heb geen Xtreamer, maar mijn PCH heeft een optie om de sync bij te stellen en moet dit soms gebruiken om in sync te komen. Wat ook de oorzaak kan zijn is de weergave modus van de mediaplayer: Waar staat deze op ingesteld? auto, 24p, 1080p/60, 1080p/50?
Ik heb zojuist getest vanuit zowel de auto stand als de 1080P/60; geen verschil.

Ik heb nog even doorgetest en de lipsync-problemen treden vooral op bij grote bestanden als .iso's en .mkv's. De dvd-rip die ik vervolgens testte ging goed (?) zal dat dan liggen aan het feit dat dit bestand kleiner is?

Zou het feit dat ik de films vanaf mijn netwerk stream van invloed kunnen zijn op de lip-syncproblemen?
Pagina: 1 ... 38 ... 42 Laatste