Na avonden zoeken in topics op forums en google post ik hier toch maar een bericht over de lip-sync problemen die ik ondervind. Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.. :
Welke hardware heb ik staan?:
- Sony 40NX710F (met actieve luidspreker-voet)
- Sony playstation Slim 160gb (vanuit de Sony-actie gratis bij TV)
- Xtreamer Sidewinder-mediaplayer (
http://xtreamer.net/xtreamer/overview.aspx )
- UPC mediabox via scart (gen hd-zenders)
Hoe is de apparatuur aangesloten?:
- Luidspreker voet is aangesloten op tv via bijgeleverde HDMI-kabel volgens instructies via HDMI1 - HDMI van luidsprekervoet
- PS3 is via HDMI 1.4 kabel (iBood-actie) aangesloten op HDMI2
- Xtreamer is via HDMI 1.4 kabel (iBood-actie) aangesloten op HDMI4
- geen optische kabels ingebruik
- geen losse versterker oid
Welke problemen ondervind ik?:
- Bij het afspelen van films in diverse formaten (MKV/ISO etc) vanaf de Xtreamer naar mijn Sony-tv geven allemaal lipsync problemen. Het geluid loopt ontzettend uit pas waardoor het heel vervelend kijken is
Wat heb ik allemaal al getest?:
-- op tv Motionflow uitgezet
-- Xtreamer aangesloten op de andere HDMI-ingang om testen of dit de lipsync problemen zou oplossen
-- Xtreamer met andere HDMI-kabel (de voor de audiovoet van sony meegeleverde kabel) op zelfde poort aangesloten
-- Xtreamer uit- en aangezet
-- de TV naar fabrieksinstellingen teruggezet
-- op tv een andere 'scene' gekozen zoals theater etc. Staat nu weer op Auto
-- Xtreamer uit- en aangezet
-- getest met verschillende bestandstypen.
-- gecontroleerd of nieuwste firmware op zowel tv als Xtreamer staan (dat is het geval)
Voor de helderheid: ik heb alleen problemen met lip-sync bij de Xtreamer, de PS3 en mediabox van UPC geven geen lipsync-problemen.
ik hoopte dat ik op de TV ergens de audiovertraging zou kunnen instellen per HDMI-poort, maar dat kan ik nergens vinden
Wie o wie heeft de gouden tip om dit probleem op te lossen?