Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-07 08:34
PCan schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:01:
Het budget model, de HX800, heeft een ouderwets uiterlijk.
da's een kwestie van smaak natuurlijk. Ik vind het zo'n beetje de mooiste tv die je nu krijgen kunt - sober, strak, geen bling, mooi dunne bezel en inderdaad een hoge WAF ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:10
grmpf schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 22:37:
[...]

da's een kwestie van smaak natuurlijk. Ik vind het zo'n beetje de mooiste tv die je nu krijgen kunt - sober, strak, geen bling, mooi dunne bezel en inderdaad een hoge WAF ;-)
idem hier, simpel en strak, niet zo'n glasplaat die spiegelt als een gek (hoeft natuurlijk niet bij iedereen problemen te geven, maar weet zeker in mijn thuissituatie wel)
Vlgs vriendin idd een hoge WAF, mede door het subtiele zilveren streepje... :9

Maar goed, smaak is en blijft persoonlijk.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diffx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
diffx schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:51:
Ik heb gisteren via Wehkamp m'n 37EX500 ontvangen [...]

Ik heb echter wel 1 probleem: er komt een duidelijk hoorbare zoemtoon/brom uit de bovenkant van de tv (boven/achterkant). Zelfs als het geluid (niet te hard) aanstaat is de toon op 2 meter afstand nog hoorbaar. Heb zojuist via de sony website reparatie aangevraagd, en neem aan dat ze dit wel kunnen oplossen. Ik zal nog wel even een reactie plaatsen zodra het opgelost is.
IronFist schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:46:
[...]
Heb je al wat gehoord van Sony? Ik heb namelijk ook al vanaf het begin (maart) eigenlijk een zoemtoon die volgens mij harder wordt. Vraag me af of dit te repareren is en of dit onder garantie valt.. :|
Om een lang verhaal kort te maken: monteur Sony is langsgeweest, bevestigt probleem. Inverterboard (?) vervangen, probleem niet opgelost. Contact met Wehkamp, die het weer met Sony bespreekt. Sony zegt dat het binnen de specificaties valt (meerdere mensen hebben deze reactie gehad).

Veel heen-en-weer mailen en bellen met Wehkamp, die uiteindelijk besluiten om het toestel toch om te ruilen (terwijl dit van Sony dus niet hoeft). Nieuwe toestel vandaag ontvangen, exact het zelfde probleem, zo niet nog erger.

Heb nog wat rondgelezen (o.a. deze site, zie review van 15-11-2010). Lijkt er dus op dat dit een veel voorkomend probleem is, vooral bij de 37" modellen. Hoewel ik ook reacties heb gelezen met het zelfde probleem bij de 40".

Ik denk dat ik Wehkamp ga vragen om de televisie wederom om te ruilen, deze keer voor het 40" model (met bijbetaling). Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 10:15
Ik zou in dat geval een ander merk nemen als ik jou was. De Samsung C550 ofzo.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diffx
  • Niet online
Ik zit er nu aan te denken om te switchen naar Philips (destijds m'n tweede keuze). Ik heb toen voor Sony gekozen omdat de Bravia-lijn voor mij voor kwaliteit staat. Jammer dat Sony een probleem als het mijne niet onderkent: ze verliezen (in ieder geval bij mij) een hoop punten.

Het irritantste is nog dat je zowel door Sony als door Wehkamp weggezet wordt als zeikerd, terwijl het geluid zo hard is dat iedereen die hier over de vloer komt er direct over begint. Erg rare gang van zaken: dit kan je toch niet serieus als "valt binnen de specificaties" wegzetten, anno 2010?

[edit]
Zojuist met Wehkamp gebeld, werkten erg goed mee dit keer: volgende week wordt m'n 37EX500 omgeruild voor een 40EX500, het prijsverschil betaal ik bij. Ik probeer dus nog 1 keer de Sony, omdat ik het idee heb dat de 37" panelen een stuk brakker zijn dan de (mainstream) 40".

[ Voor 23% gewijzigd door diffx op 22-12-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]diffx schreef op woensdag 22 december 2010 @ 14:58:
Ik zit er nu aan te denken om te switchen naar Philips (destijds m'n tweede keuze). Ik heb toen voor Sony gekozen omdat de Bravia-lijn voor mij voor kwaliteit staat. Jammer dat Sony een probleem als het mijne niet onderkent: ze verliezen (in ieder geval bij mij) een hoop punten.

Ik versta volledig dat je eraan denkt te switchen.

Toch denk ik ook dat geluk ook een rol speelt bij het tevreden zijn van een toestel.

Mijn huidige televisietoestel was destijds een duur Loewe toestel (waarmee ik dacht een 10tal jaren goed te zijn) en na amper 6 jaar lijkt het alsof de beeldbuis het zal begeven. Horizontale blauwe lijnen in het scherm als er een donker bijna zwarte achtergrond is. Dus voor mij nooit meer Loewe!!

De Philips die ik een drietal jaar geleden kocht om boven op de slaapkamer te zetten, was niet zo goedkoop en geeft een beeld waar ik echt super ontevreden over ben. Gevolg is dat hij bijna nooit gebruikt wordt.
Dus nooit meer Philips.

Tja en nu koos ik voor Sony, dus wie weet ben ik tevreden, of wie weet wordt het weer een teleurstelling.

Ik zal het nog moeten ondervinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diffx
  • Niet online
Met een nieuw product mag je geen "geluk" hebben. Als het niet functioneert dan neemt de fabrikant het product terug, en vervangt deze. Kan gebeuren, iedereen blij. Het afdoen met "het valt binnen de specificaties" is gewoon niet te accepteren.

Buiten de garantietermijn, zoals in jouw verhaal, is het inderdaad een kwestie van pech/geluk hebben. Hoewel je die Philips natuurlijk meteen om had kunnen ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

diffx schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:17:
Met een nieuw product mag je geen "geluk" hebben. Als het niet functioneert dan neemt de fabrikant het product terug, en vervangt deze.

Buiten de garantietermijn, zoals in jouw verhaal, is het inderdaad een kwestie van pech/geluk hebben. Hoewel je die Philips natuurlijk meteen om had kunnen ruilen.
Volledig akkoord dat een nieuw product goed moet werken. Indien niet dan moet die inderdaad vervangen worden.

Of ik die Philips om had kunnen ruilen betwijfel ik. Hij had geen defect of zo, ik ben gewoon niet tevreden over de beeldkwaliteit. Ik denk niet dat een verkoper die zou omruilen omdat ik niet tevreden ben, al had ik het inderdaad wel kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een 22 inch Sony gekocht :) onder voorwaarde dat ik m kan terug brengen mocht ie te klein zijn.
Iemand advies op welke settings ik mn tv het beste kan zetten qua helderheid e.d?
Staat nu op preset "Cinema"
Ook ivm gamen met de PS3 merk ik dat de settings verre van optimaal staan(heb m wel op 720p gezet ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traice
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-07 19:03
Hebben jullie ook last van een brommend/zoemend geluid als de PS3 aan staat?

Het is mijn eerste console maar ik vind hem best luidruchtig. Zelfs op 3 m afstand hoor ik hem nog bij een blu-ray dvd.

• HarmoniousVibe
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:29:
Heb een 22 inch Sony gekocht :) onder voorwaarde dat ik m kan terug brengen mocht ie te klein zijn.
Iemand advies op welke settings ik mn tv het beste kan zetten qua helderheid e.d?
Ook ivm gamen met de PS3 merk ik dat de settings verre van optimaal staan(heb m wel op 720p gezet ;))
Je moet hem instellen op de native resolutie.

[ Voor 4% gewijzigd door HarmoniousVibe op 23-12-2010 10:11 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• djvdgalien
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-02 18:05
Ik kom er niet meer uit:

Ik heb een 32-KDL-EX500. Ik probeer via de USB (stick: 2GB, FAT32) films af te spelen.
Ik heb geprobeerd:
AVI en MP4: DIVX en XVID beeld met MP3 en AAC geluid, in alle mogelijke combinaties. Deze files maak ik door VIDEO-TS (VOB's) te converteren m.b.v. DVDFAB8 en ANYvideoconverter en ik heb een aantal kant en klaar via nieuwsgroepen binnengehaald.
De TV ziet ze wel, maar als ik op de betreffende film icoontje klik, krijg ik de melding "Afspelen niet beschikbaar".
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar ik heb de TV al eens geregistreerd voor DIVX VOD. Het DIVX bestandje wat bij deze registratie hoort, werd wel via de USB afgespeeld.
VOB's (MPEG-2) worden wel goed afgespeeld, maar wil ik liever niet vanwege de omvang.
Volgens diverse berichten in dit forum is het een aantal mensen toch al gelukt om DIVX en XVID via de USB af te spelen, dus het zou moeten kunnen.
Op de SONY Europa site staat bij de FAQ van deze TV dat DIVX en XVID niet worden ondersteund?!

Tevens heb ik nog een probleem:
Om te streamen vanaf een PC gebruik ik MEZZMO, alles (MKV, MP4, DIVX, XVID, MP3, AAC etc.) wordt afgespeeld (dmv transcoding naar vermoedelijk MPEG-2). Echter hierbij stottert het beeld regelmatig en loopt het geluid na verloop van tijd niet meer synchroon met het beeld, wat soms hersteld wordt. Tevens stopt het afspelen spontaan tijdens een film (pause).
Mijn netwerk is bedraad,en loopt via een router en een hub. Ik heb hier nooit problemen mee.
Tijdens het afspelen is mijn CPU (PHENOM II X550) gebruik in het zwaarste geval (MKV, H264, HD resolutie) slechts 52% en het werkgeheugen ca. 500MB van de 4GB.

Wie weet raad?

Alvast bedankt, Dennis

[ Voor 4% gewijzigd door djvdgalien op 23-12-2010 12:20 . Reden: onduidelijke vraagstelling ]

• HarmoniousVibe
djvdgalien schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:18:
Op de SONY Europa site staat bij de FAQ van deze TV dat DIVX en XVID niet worden ondersteund?!
Wat is hier niet duidelijk aan? :?

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:11
Met gamen gewoon in de game stand zetten... Zeker geen cinema want dan zit er behoorlijke lag in (bij mijn ex402 tenminste). Kleurdiepte enzo aanpassen aan je eigen smaak.

• Aarge
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11-2024
Traice schreef op donderdag 16 december 2010 @ 19:05:
[...]

Dan heb je een zerre nette prijs gekregen. Ik en mijn vriendin konden niet lager dan 1850 krijgen. En dan geen smartcard en module erbij.
Ik vind de TV prachtig en het beeld en geluid uit de 2.1 speakervoet is heel goed voor normaal gebruik. Echter vind ik toch jammer dat de afstandsbediening niet verlicht is. En dat Sony zo streng is met het afspelen van video formaten en containers.
Verder vind ik dat de TV niet echt stabiel staat onder die hoek van 6 graden.
Voor de rest top ontwerp! en daar hebben wij hem grotendeels ook voor gekocht.
Ik dacht, laat nog even weten hoe het is gegaan.

Inmiddels de TV binnen en het is de 46NX710 (zonder “F”, oftewel geen speakersvoet). Qua onderhandeling heb jij het veel beter gedaan dan ik. Speakersvoet is voor mij nice-to-have, maar niet must-have. Daar heb ik mijn stereo-installatie.

De TV is mooi en groot, want hiervoor heb ik een 32 inch TV in de woonkamer staan. De design is strak met een glasplaat ervoor en lekker plat (nog platter dan de NX700).

Op dit moment heb ik nog geen tijd gehad om de TV grondig te inspecteren op handige functies. Maar enige plus punten heb ik al gevonden:
- de handige guide-functies (als Ziggo gebruiker) waarbij je de tv-programma’s in één oogopslag kunt zien en programmeren;
- Ingebouwde WIFI (terwijl de verkoper mij probeerde een Sony USB-dongel aan te smeren);
- Verlichte afstandbediening

Min-punten heb ik nog niet kunnen ontdekken. Als jullie tips/methode hebben om mijn TV tot het uiterste te testen, dan hoor ik dat graag.

Rest mij nu nog het indienen van de bonnetjes voor de PS3 actie en een 15m kabel halen voor mijn 32 inch in de slaapkamer. Hebben jullie enige idee welke kabel ik (ivm kwaliteitverlies) moet nemen en waar?

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:36
Aarge schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:44:
[...]

Rest mij nu nog het indienen van de bonnetjes voor de PS3 actie en een 15m kabel halen voor mijn 32 inch in de slaapkamer. Hebben jullie enige idee welke kabel ik (ivm kwaliteitverlies) moet nemen en waar?
Als je de antennekabel bedoelt: heb hele goede ervaringen met Hirschmann kabel en pluggen. de TV in de slaapkamer hangt aan zo'n 20 meter (+splitter) en heeft een signaalsterkte van 100%.

Verwijderd

Pierz schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:39:
[...]

Met gamen gewoon in de game stand zetten... Zeker geen cinema want dan zit er behoorlijke lag in (bij mijn ex402 tenminste). Kleurdiepte enzo aanpassen aan je eigen smaak.
Er zit geen game stand in mijn tv?
Heb m al wat beter afgesteld inmiddels.

• Moost01
  • Laatst online: 26-07 14:19
Hallo,

Er is een nieuwe firmware update beschikbaar voor de NX (niet 3D) serie: PKG4.089EUH-0108
Iemand een idee wat er verandert is ??

(heb overigens de vorige verbetering in deze versie ook niet begrepen: IPTV new service support.??)

[ Voor 5% gewijzigd door Moost01 op 23-12-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren via Correct mijn HX900 46" binnen gekregen. In combinatie met interactieve TV van Ziggo had ik een super beeld verwacht, echter eea blijft continu op 720P staan. Nu ben ik een leek op audio/video gebied maar ik had er veel meer van verwacht. Is het een verbetering wanneer ik zo'n slot erbij koop waar het kaartje voor interactieve TV in past.
Als ik dat doe dan ben ik wel de mogelijkheden van interactieve TV kwijt vrees ik. Hopelijk heeft iemand tips/trucs om eea te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKuup
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09-2024
Van het TV-signaal moet je nog geen wonderen verwachten. Zeker niet de SD zenders. Ik heb dezelfde TV als jou sinds kort en ik ben super tevreden. Ik heb ook Ziggo, maar dan geen interactieve TV. Als decoder heb ik de Samsung H360R. De HD zenders worden heel goed weergegeven.

Speel eens een BluRay af o.i.d. dan blaast deze TV je omver. Ook het juist calibreren van de TV helpt een hoop. Ik heb via een andere (Engels) forum instellingen gevonden en die doen het voor mij super.

[ Voor 3% gewijzigd door DaKuup op 24-12-2010 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een Ci-module gekocht ik hoop daarmee in elk geval op wat verbetering. Blue ray zal ik nog even moeten afwachten tot de playstation 3 komt. Omdat ik veel uitstekende reacties lees krijg ik de indruk dat ik zelf iets fout doe. Kan het ook aan de kwaliteit van de hdmi kabel liggen wellicht?

Mocht je een link hebben naar die site dan ga ik gelijk kijken of dat voor mij ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
TV uitzendingen zijn volgens mij nog niet in 1080p, maar dat weet ik niet zeker.
Waarschijnlijk ligt het ook aan je (Ziggo) decoder. Ik heb de Humax 5050c en die kan niet meer dan 1080i of 720p.
De enige 1080p (full HD) die ik ken is de Samsung C8900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Het blijft me toch irriteren, dus vraag ik me af of het bij jullie wel lukt met .mp3 streamen via WMP of Nero4?
Ik kan met Wild Media Server gewoon mp3 afspelen via DNLA op mijn Sony S470 BR speler, maar met WMP of Nero lukt het niet. Hij kan de mappen vinden en de bestanden maar vervolgens zegt ie dat elk bestand corrupt is (wat niet zo is). Ik kan de mp3's wel gewoon met WMP afspelen op de PC en kan met WMP en Nero wel foto's en video's kijken. Ik heb Windows 7 Ultimate 64bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:06
PCan schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 11:51:
TV uitzendingen zijn volgens mij nog niet in 1080p, maar dat weet ik niet zeker.
Klopt, er wordt uitgezonden in 1080i in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LB06 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:08:
[...]

Je moet hem instellen op de native resolutie.
PS3 op 720p gezet t was onleesbaar met 1080p zonder vergrootglas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marqis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-05-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 11:38:
Ik heb net een Ci-module gekocht ik hoop daarmee in elk geval op wat verbetering. Blue ray zal ik nog even moeten afwachten tot de playstation 3 komt. Omdat ik veel uitstekende reacties lees krijg ik de indruk dat ik zelf iets fout doe. Kan het ook aan de kwaliteit van de hdmi kabel liggen wellicht?
De hdmi kabel is vrijwel nooit het probleem. Voor UPC (maar ik denk voor ziggo ook) geldt dat er maar enkele uitzendingen ook echt HD zijn, de rest is upscaled. Zie hier een link met welke programma's wel HD zijn:http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=37198.0

Discovery HD, History HD, Nat Geo. HD etc... zijn wel meestal HD (1080i), maar die hebben dan weer vaak problemen met framerate conversion van amerikaanse series, waardoor je een beetje schokkerig beeld krijgt ("motion judder"). Ik vind het HD aanbod tamelijk teleurstellend... Alleen sport uitzendingen op nederland, belgie en eurosport HD zijn meestal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 16:47
Bij de MediaMarkt Duitsland (ik woon vlak bij de grens) staat nu de KDL-46EX700 te koop voor 899 euro. Dit lijkt me best een goede deal, gezien de goedkoopste in de pricewatch 1050 kost. Echter, nu vraag ik me af waarom ze deze zo 'goedkoop' (het blijft een hoop geld) weg doen. Ik neem aan dat over een maandje of twee weer een nieuwe lading TV's komt, en dat ze dan nu van de 'oude' modellen af willen. Maargoed, wat ik me nu af vraag; wat kan er van die nieuwe TV's verwacht worden? Volgens mij zijn er niet zo heel veel spannende nieuwe dingen op komst in non-3D telefoons. Of heeft iemand al iets gehoord? Het is en blijft een hoop geld en ik hoop niet nu een oud model te kopen die vervolgens door het nieuwe model wordt weggevaagd kwa specificaties en beeldkwaliteit.

Overigens twijfel ik nog steeds een beetje tussen een Samsung UE40C6000 van 750 euro en deze Sony. De Sony is uiteraard mooi 6" groter, maar ik vind het beeld een beetje dof tov de Samsungs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
oproep @ RudyBoy (staat in de comunity lijst zonder emailadres)
Je hebt enige tijd geleden hetzelfde probleem aangekaart via MS over de DNLA probleem van de Sony BDP S470, namelijk dat hij zich niet meld in Windows 7 als zijnde MultiMedia Device en dus ook niet voorkomt in het local network bij WMP. Zoals je hierboven kan lezen heb ik ook dit probleem en kan geen .mp3 afspelen.

http://www.ms-windows.inf...-sony-bdp-s470-29671.aspx

Je beschrijft hierin dat je e.e.a. hebt aangepast in het register van W7 waardoor de 470 wel herkent wordt.
Maar je omschrijving is niet helemaal compleet.
Ik zou heel graag willen weten wat je precies ingevuld hebt (zie bijlage Solution 11)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Da's voornamelijk een kwestie van persoonlijke smaak.....Probeer eens wat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
PCan schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 22:04:
oproep @ RudyBoy (staat in de comunity lijst zonder emailadres)
Je hebt enige tijd geleden hetzelfde probleem aangekaart via MS over de DNLA probleem van de Sony BDP S470, namelijk dat hij zich niet meld in Windows 7 als zijnde MultiMedia Device en dus ook niet voorkomt in het local network bij WMP. Zoals je hierboven kan lezen heb ik ook dit probleem en kan geen .mp3 afspelen.

http://www.ms-windows.inf...-sony-bdp-s470-29671.aspx

Je beschrijft hierin dat je e.e.a. hebt aangepast in het register van W7 waardoor de 470 wel herkent wordt.
Maar je omschrijving is niet helemaal compleet.
Ik zou heel graag willen weten wat je precies ingevuld hebt (zie bijlage Solution 11)
Bedoel je mij of is hier ook iemand die echt RudyBoy heet? Want ik weet niets over MS en DLNA :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Nee hoor, er is iemand die RudyBoy heet op GoT. Maar iedereen die weet hoe je dit in het register moet wijzigen is welkom voor advies. Ik weet al hoe je in het register moet zoeken.

p.s.
Heb zojuist een service aanvraag gedaan bij Sony NL.
Daarin gevraagd of ze een firmware update kunnen maken zodat de BDP-S470 wél volledig DLNA compatible is.
1e moet hij zich in het netwerk volledig identificeren zodat hij in het netwerkoverzicht voorkomt en vanuit WMP benaderd kan worden. Nu staat ie onderaan als onbekent Blu-ray disk apparaat dat niet toegevoegd kan worden.

[ Voor 65% gewijzigd door PCan op 25-12-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
Op 4 januari wordt waarschijnlijk RTL4 aan het HD pakket van Ziggo toegevoegd. Weet iemand of ik mijn EX500 dan een nieuwe scan moet laten draaien? Zie op tegen het werk dat het opnieuw sorteren van de programmalijst met zich mee brengt. Kost gauw zo'n 1,5 uur, dus als iemand weet of dat te vermijden is hoor ik het heel graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Wij hebben sinds een week de Sony Bravia KDL-32EX500. Op zich erg tevreden over, het beeld is mooi scherp. Alleen de kleur zijn we niet tevreden over. De kleur instellingen van de TV zijn erg donkerl. We hebben de kleur instellingen aangepast, en dat leek in het begin erg goed uit te pakken. Alleen na een aantal minuten werd het weer minder. Kent iemand dit of heeft iemand aanbevolen instellingen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 21:14:
Hoi allemaal,

Wij hebben sinds een week de Sony Bravia KDL-32EX500. Op zich erg tevreden over, het beeld is mooi scherp. Alleen de kleur zijn we niet tevreden over. De kleur instellingen van de TV zijn erg donkerl. We hebben de kleur instellingen aangepast, en dat leek in het begin erg goed uit te pakken. Alleen na een aantal minuten werd het weer minder. Kent iemand dit of heeft iemand aanbevolen instellingen?

Alvast bedankt
Heb je de automatische lichtdimmer en ambient sensor wel uitgeschakeld? Deze beinvloeden je instellingen door de verlichting aan te passen aan het omgevingslicht. Kun je beter vermijden. De instellingen van mijn EX500 toestellen vind je overigens bij de reviews van de 32EX500 op de site van Kieskeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-07 11:41

Spb

Ik ben in bezit van de sony 55nx810.
Hebben meer van jullie regelmatig last van het uitvallen van de digitale zenders m.u.v. uiteraard van NL1, als gevolg van een plotseling niet meer herkende CI+ kaart van ziggo ?
De CI+ uit de TV halen en er weer terug in stoppen helpt over het algemeen.
Soms heb ik er weken geen last van, dan weer drie keer op 1 dag (zoals gisteren ...).

Mijn andere kaart, die in mijn digitale ontvanger zit (humax), werkt wel altijd, dus er is geen sprake van storing in het signaal.

Ik ben benieuwd of dit nu specifiek aan mijn TV, dan wel het model/type, of aan de gehele bravia lijn ligt, of dat dit probleem meer aan ziggo moet worden toegeschreven. Dan zou ik denken dat veel merken hier last van hebben.

Het is iig. knap irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Heb dat ook zo nu en dan. Ik haal dan even de stekker van de netstroom eruit en dan herkent hij weer alle kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 13:06
Spb schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:35:
Hebben meer van jullie regelmatig last van het uitvallen van de digitale zenders m.u.v. uiteraard van NL1, als gevolg van een plotseling niet meer herkende CI+ kaart van ziggo ?
De CI+ uit de TV halen en er weer terug in stoppen helpt over het algemeen.
Soms heb ik er weken geen last van, dan weer drie keer op 1 dag (zoals gisteren ...).

Mijn andere kaart, die in mijn digitale ontvanger zit (humax), werkt wel altijd, dus er is geen sprake van storing in het signaal.

Het is iig. knap irritant.
Idd knap irri. :? Heb een 40W5500 en heb er ook af en toe last van. Bij mijn Humax 5050 heb ik het 1x gehad. Kaartje eruit en weer erin verhelpt het meestal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:23

TF

bla bla

Ik heb momenteel een KDL-32D3000 uit 2007. Omdat ik FULL HD toch wel erg mooi vind wil ik overgaan op een andere Sony . Ik dacht aan de KDL-37EX500.

Qua prijs / kwaliteit lijkt het een goede keus. Ik wil het icm Ziggo CI+

Is dit onzin? Of ga ik echt de verbetering merken .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-05-2017
Spb schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:35:

Ik ben benieuwd of dit nu specifiek aan mijn TV, dan wel het model/type, of aan de gehele bravia lijn ligt, of dat dit probleem meer aan ziggo moet worden toegeschreven. Dan zou ik denken dat veel merken hier last van hebben.
Ik heb er geen last van, maar ik begreep van mij TV-boer dat er verschillende uitvoeringen van de ZIGGO CAM in omloop zijn. De ene zou niet goed samenwerken met Samsung en de andere niet goed met Sony. Wanneer je jouw CAM bij dezelfde leverancier gekocht hebt als de TV, dan kan je daar wellicht navraag doen en hem om laten ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

TF schreef op maandag 27 december 2010 @ 12:46:

We gaan het merken, ik heb hem besteld..... spannend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
Ben al geruime tijd in bezit van een Sony Bravia KDL-32EX500, opgepikt bij MediaMarkt in de maand juli voor een bedrag van 560 euro inclusief verwijderingsbijdrage. Ik heb mijn Yamaha HDMI reciever er op aangesloten en die lust alles door (STB, PS3, Xbox360 en mijn PC) naar de Bravia. Zodoende heb ik nu 3 afstandsbedieningen wat het enige nadeel van de setup is.

Ben erg tevreden over de televisie, echter heb ik moeite van het afstellen ervan. 9 van de 10 keer vind ik het beeld tijdens het kijken van een film nét wat te licht. Ik las ooit ergens over "goede/perfecte Scene Settings" maar dat verschilt natuurlijk ook per persoon.

PAP gebruik ik natuurlijk niet (alles gaat immers via 1 kabel door vanuit de reciever naar de televisie), maar toen ik de reciever nog niet had kreeg ik dit niet aan de praat. Het was mogelijk het beeld te delen met het analoge signaal, anders niet. Het zou prettig zijn als je zelf de input kanalen zou kunnen kiezen voor PAP.

Daarnaast dacht ik ook erg blij te zijn met Bravia Sync (ICM me PS3), echter als de televisie uitgaat door te lang op idle te staan, gaat de PS3 ook automatisch uit, wat zeer vervelend kan zijn als je bvb even wat te drinken aan het pakken bent.

De uit-knop aan de achterkant van de remote vind ik erg fijn! Ik gebruik Action HDMI kabels en ben tevreden.

Al met al geef ik de tv wel een 9/10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
Heeft iemand hier een KDL-46EX700? Ik ben net bij de Media Markt in Duitsland gaan kijken, daar staat deze voor 900 euro te koop (wat volgens mij best een goede prijs is). Echter, ik vond de kwaliteit van het beeld niet echt overtuigend; de 300 euro goedkopere 40" Samsung LE40C530 zonder LED belichting die ernaast stond, vond ik iets mooier beeld geven. De kleuren zagen er beter uit en het contrast was beter. Niet echt een enorm verschil, maar mijn vriendin en ik vonden allebei die Samsung mooier. Daarna zagen we de 46" C530 Samsung die een ander filmpje draaide dan de Sony en de 40" Samsung, en deze vonden we allebei nog veel mooier. Echter, dit lijkt me gewoon onmogelijk. Op papier is de Sony vele malen beter dan de C530 Samsung (LED, 50Hz). Zou het aan de instelling van de TV kunnen liggen? Of aan het demo filmpje dat ze bij de MM draaiden?

Ik ben echt enorm verward; ik had verwacht dat de 46EX700 echt beduidend mooier beeld zou geven dan de (veel!) goedkopere Samsung die ook nog eens geen LED verlichting heeft. Heeft iemand hier deze Sony? Zo ja, wat zijn jullie bevindingen ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Vandeweek komt er een EX711 deze kant op en ook is er een Playstation 3 besteld...
Nu weet ik van 'Bravia Sync' en dergelijke en dat wil ik uiteraard gebruiken, lijkt me namelijk wel leuk.

Maar ik las in het PS3 topic dat niet elke HDMI-kabel compatible is en dus 'Bravia Sync' laat werken?
Op de site lees ik alleen: 'Use an HDMI cable that bears the HDMI logo for connection' dus dat is onduidelijk.

Kan ik gewoon elke willekeurige HDMI kabel gebruiken of...?

Ik heb deze kabel op het oog om de PS3 met de EX711 te verbinden:
HDMI 1.3 / 19 pins HDMI / verguld / met 360 graden draaibare plug

Doen of niet?

EDIT: Heb deze besteld: Veripart flexibele HDMI-kabel 1.5 meter
Nog steeds een swivel functie van de HDMI kop, maar niet zo extreem als die eerste kabel die ik noemde.

Heb die swivel functie nodig voor de PS3 die in een kastje weggemoffeld staat en vond deze prijs wel mooi.
Heb nu een 1.5 meter & een 2.5 meter versie besteld voor totaal 21,00, dus niet besteld bij de Laptopshop ;)

[ Voor 24% gewijzigd door CLB op 28-12-2010 01:07 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
Ruuddie schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:48:

Ik ben echt enorm verward; ik had verwacht dat de 46EX700 echt beduidend mooier beeld zou geven dan de (veel!) goedkopere Samsung die ook nog eens geen LED verlichting heeft. Heeft iemand hier deze Sony? Zo ja, wat zijn jullie bevindingen ervan?
je kunt niet afgaan op de indruk die je in de winkel krijgt, want het is bepaald niet zeker of de tv's daar goed staan afgesteld. Integendeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
TF schreef op maandag 27 december 2010 @ 12:46:
Ik heb momenteel een KDL-32D3000 uit 2007. Omdat ik FULL HD toch wel erg mooi vind wil ik overgaan op een andere Sony . Ik dacht aan de KDL-37EX500.

Qua prijs / kwaliteit lijkt het een goede keus. Ik wil het icm Ziggo CI+

De 32D3000 is een prachttoestel met een beeld dat lang niet door alle nieuwe full HD TV's geevenaard wordt. Heb zelf echter ook de switch naar de EX500 gemaakt. Eerst naar de 37 inch, maar daar had ik meteen al spijt van, omdat het beeldformaat niet echt veel groter leek dan dat van de 32D3000. Heb hem ingeruild voor de 40EX500 en ben daar wel erg blij mee. Mijn advies is duidelijk: als je voor de EX500 serie gaat, neem dan op z'n minst de 40 inch versie. De beeldkwaliteit is bij SD uitzendingen vergelijkbaar met dat van de D3000, bij (de helaas nog vrij weinige) native HD uitzendingen nog net iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Ruud2007 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 06:58:
[...]

De 32D3000 is een prachttoestel met een beeld dat lang niet door alle nieuwe full HD TV's geevenaard wordt. Heb zelf echter ook de switch naar de EX500 gemaakt. Eerst naar de 37 inch, maar daar had ik meteen al spijt van, omdat het beeldformaat niet echt veel groter leek dan dat van de 32D3000. Heb hem ingeruild voor de 40EX500 en ben daar wel erg blij mee. Mijn advies is duidelijk: als je voor de EX500 serie gaat, neem dan op z'n minst de 40 inch versie. De beeldkwaliteit is bij SD uitzendingen vergelijkbaar met dat van de D3000, bij (de helaas nog vrij weinige) native HD uitzendingen nog net iets beter.
Bedankt voor je mening. Het is bij mij niet echt mooi om een 40inch te plaatsen. Dan komt hij deels voor het raam te staan. Met 37 inch net niet.
Ik wil vooral FULL HD kwaliteit kunnen zien bij films en dergelijke. Ik vind die beleving nu toch achterblijven in vergelijking met mijn D3000. Dat de D3000 een prachttoestel is ben ik met je eens. Maar zal hem toch gaan verkopen. Hopelijk raak ik niet teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Zo eergister de Sony 46'' NX710F (met speakervoet) bij de MM in Rotterdam gehaald voor 1850,- (inclusief sony actie)

Wat een TV zeg _/-\o_ ben helemaal weg van het design! Eigenlijk de tv hiervoor ook genomen, beeld kwaliteit was voor mij niet heel belangrijk omdat ik ook nog een HD beamer heb hangen waar de films op draaien.

Maar om de beeldkwaliteit kan je ook niet heen.... geweldig gewoon! en kijk nu zelfs nog met Digitenne (5 jan over op Ziggo Alles in 1 HD)

Foto's komen eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
CLB schreef op maandag 27 december 2010 @ 22:53:
Vandeweek komt er een EX711 deze kant op en ook is er een Playstation 3 besteld...
Nu weet ik van 'Bravia Sync' en dergelijke en dat wil ik uiteraard gebruiken, lijkt me namelijk wel leuk.

Maar ik las in het PS3 topic dat niet elke HDMI-kabel compatible is en dus 'Bravia Sync' laat werken?
Op de site lees ik alleen: 'Use an HDMI cable that bears the HDMI logo for connection' dus dat is onduidelijk.

Kan ik gewoon elke willekeurige HDMI kabel gebruiken of...?

Ik heb deze kabel op het oog om de PS3 met de EX711 te verbinden:
HDMI 1.3 / 19 pins HDMI / verguld / met 360 graden draaibare plug

Doen of niet?

EDIT: Heb deze besteld: Veripart flexibele HDMI-kabel 1.5 meter
Nog steeds een swivel functie van de HDMI kop, maar niet zo extreem als die eerste kabel die ik noemde.

Heb die swivel functie nodig voor de PS3 die in een kastje weggemoffeld staat en vond deze prijs wel mooi.
Heb nu een 1.5 meter & een 2.5 meter versie besteld voor totaal 21,00, dus niet besteld bij de Laptopshop ;)
Volgens mij moet je een HDMI versie 1.4 kabel hebben voor die sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Tip: als je een geschikte pc/videokaart hebt en je installeert de nieuwe nVidia driver 260.99 (downloaden van nVidia) krijg je (gratis) de mogelijkheid om 3DVision op je pc te installeren. Die optie verschijnt automatisch links in je Windows 7 menu. Als je een hdmi kabel naar je tv hebt, kan je de installatie methode met jouw tv kiezen.

Morgen komt voor mij alles binnen. 46NX710 (toch maar die, vanwege uiterlijk en mogelijkheden), Onkyo 608, Vogel's 5325 en 1.4a kabels.

Vraagje; Kan ik met bovenstaande nu al 3D films die op mijn pc staan op de tv bekijken, of moet ik dan nog geschikte mediaspelersoftware installeren? Nero 10 mediahub ondersteund geen 3D en VLC weet ik niet zeker.

Vraagje 2; Heb vandaag de Neotion CI+ module binnen voor Ziggo. Daarop staan de volgende stappen:
1) Vóórdat u de module plaatst moet u eerst de digitale tv zenders op uw tv installeren. Als u Nederland 1 HD kunt ontvangen zijn de zenders goed geinstalleerd.
2) Zet tv op stand by en plaats module.
3) Zet tv weer aan. Nu zal authenticatie van de module met uw tv plaatsvinden. Duurt een paar minuten.
4) Plaats (als 3 voltooid is) de smartcard. Nu kunt u ook de andere kanalen ontvangen.
Gaat dit zo werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalb
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07 23:45
Vraagje: Waar zit die beroemde originele streepjescode die je mee moet sturen voor de Sony actie?
Is dat een sticker?
Er ontbreekt namelijk een halve zijkant aan de doos waarin mijn kdl-46nx710 geleverd werd, alsof het eruit geknipt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Vertel ik je morgen. Op mijn BDP S470 doos zitten 2 stickers aan de zijkant. 1 kleine rose en 1grotere witte.
Op de onderkant zit ook een gedrukte op de doos zelf, maar die is voor de inpakband van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Laatst online: 26-07 21:40
PCan schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:46:
Tip: als je een geschikte pc/videokaart hebt en je installeert de nieuwe nVidia driver 260.99 (downloaden van nVidia) krijg je (gratis) de mogelijkheid om 3DVision op je pc te installeren. Die optie verschijnt automatisch links in je Windows 7 menu. Als je een hdmi kabel naar je tv hebt, kan je de installatie methode met jouw tv kiezen.

Morgen komt voor mij alles binnen. 46NX710 (toch maar die, vanwege uiterlijk en mogelijkheden), Onkyo 608, Vogel's 5325 en 1.4a kabels.

Vraagje; Kan ik met bovenstaande nu al 3D films die op mijn pc staan op de tv bekijken, of moet ik dan nog geschikte mediaspelersoftware installeren? Nero 10 mediahub ondersteund geen 3D en VLC weet ik niet zeker.
Voor 3D blu-ray:
Heb je dit al bekeken ?
Vooral deze regel: Blu-ray 3D playback requires compatible Blu-ray 3D player software from companies such as CyberLink, Arcsoft, Corel or Roxio.
En uiteraard wel een recente versie die 3d blu-ray ondersteund.

Voor SBS (side-by-side) 3D films:
Daar heb je niets speciaals voor nodig. Natuurlijk wel je TV in de juiste SBS mode zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen de aan uit knop op de achterkant en de knop op de voorkant?

De tv (xe500) lijkt niet helemaal uit te kunnen. Kan er niets over vinden in de imanual. Beetje jammer....

[ Voor 33% gewijzigd door TF op 29-12-2010 22:24 . Reden: Extra info over niet uitkunnen tv ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Laatst online: 09-09 20:33
Ja, die kan niet uit. En volgens mij is er geen verschil tussen de knop aan de voorkant of aan de achterkant. Ik vind die aan de achterkant wel fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De 37EX500 werkt nu op 1 ding na naar behoren.
Ik krijg geen films vanuit mijn server aan de praat. Ook niet wanneer ik een AVCHD bestand vanuit mijn Sony camera op de NAS plaats. Die zou hij uiteraard wel moeten kunnen afspelen.

Ik zie de bestanden allemaal wel staan, maar afspelen lukt dus niet. Ook niet voor andere bestanden,
Foto's, muziek, youtube etc... is allemaal geen probleem.

Iemand een tip?

• PCan
digitalb schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 17:22:
Vraagje: Waar zit die beroemde originele streepjescode die je mee moet sturen voor de Sony actie?
Is dat een sticker?
Er ontbreekt namelijk een halve zijkant aan de doos waarin mijn kdl-46nx710 geleverd werd, alsof het eruit geknipt is.
Sticker met streepjes zit gewoon aan de zijkant net boven het gat om je hand in te steken.
Volgens mij ben je belazerd.

Ben nog druk bezig met instellen enz.
Wat ik ook probeer 3D doet niets, altans ik zie geen diepte of zoiets.
Als ik het 3D demokanaal van ziggo op zet en de tv op "naast elkaar" zet krijg ik wel één beeld.
Ledje op bril knippert om de 3sec. zender onder de tv geplakt (boven kan niet, die rand is rond).
Gesimuleerde 3D aangezet, alleen het beeld wordt onscherp en als ik de bril opzet normaal, dus de bril lijkt wel iets te doen. 3D diepte gevarieerd van -2 tot aan +2, zie geen verschil.

• TuffScout
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05-2024
kan iemand de verschillen tussen de 40EX700 en de 40EX711 noemen?
ik twijfel tussen deze 2.

• Hahn
  • Laatst online: 18-09 20:59
EX711 is zwart en EX700 is grijs :P Weet eigenlijk niet precies wat er aan grote verschillen tussen zit, maar de EX711 vervangt de EX700, dus de 700 zal je waarschijnlijk niet heel veel meer zien (nu waarschijnlijk vast nog wel genoeg, maar ik vind zelf de 711 een stuk mooier).

The devil is in the details.

• CLB
  • Niet online

CLB

De EX711 heeft een (veel) dunnere bezel..
In het 32" segment is de 32EX711 de smalste (qua breedte) televisie..

De EX711 heeft aan de onderkant een zwarte aluminium afwerking, de EX700 is geheel van plastic.
Je hebt ook nog de EX710 serie, die nagenoeg identiek is aan de EX711, alleen heeft die een zilverkleurige balk.

Weet niet of die EX700 bijvoorbeeld internet ready is? Light sensors heeft?
Qua speakers is het ook iets anders.. De EX700 heeft 2x 5 watt, de EX711 heeft 2x 10 watt..

De EX711 is trouwens nog paar euro goedkoper ook dus ik zou voor die gaan..
* CLB gaat straks de nieuwe 32EX711 die hier staat installeren :D

[ Voor 49% gewijzigd door CLB op 30-12-2010 13:59 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• grmpf
EX-711 heeft ook een ander scherm en heeft een aanwezigheidssensor.

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:44
@RuuddieBoy wij vonden juist in (meerdere winkels) de sony EX700 juist een veel mooier beeld hebben dan de Samsung series zonder LED. En hebben dus destijds de 40EX700 aangeschaft.

Echter, we hebben sinds kort wel een raar probleem.
We hebben op de tv een mediabox van UPC, een playonHD en een Blu-ray speler van hiteker aangesloten.
Op het moment dat we iets aan het kijken zijn vanaf de PlayOn en de Blu-ray speler staat ook aan, schakelt de tv zichzelf spontaan uit en weer aan, en dat om de 6 minuten. Hier kwamen we van de week toevallig achter. Normaal staan ze nooit tegelijkertijd aan, maar nu dus wel.
Kan het zijn dat apparaten met elkaar conflicteren en zo een tv uit en weer aan kunnen laten springen?
Lijkt mij sterk, maar je weer het nooit...

Life is what happens while you're busy making other plans

• diffx
  • Niet online
diffx schreef op woensdag 22 december 2010 @ 14:58:
[...]
Zojuist met Wehkamp gebeld, werkten erg goed mee dit keer: volgende week wordt m'n 37EX500 omgeruild voor een 40EX500, het prijsverschil betaal ik bij. Ik probeer dus nog 1 keer de Sony, omdat ik het idee heb dat de 37" panelen een stuk brakker zijn dan de (mainstream) 40".
Update: 40EX500 is vanmorgen geleverd. Zojuist aangesloten: wat een verademing. Geen enkel storend geluid meer! Blij dat deze soap eindelijk afgesloten is.

• TuffScout
Bedankt voor de reacties. Ik heb de 40EX711 gekocht, €749,=. Zijn er nog instellingen te downloaden of te bekijken.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

TuffScout schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:10:
Bedankt voor de reacties. Ik heb de 40EX711 gekocht, €749,=. Zijn er nog instellingen te downloaden of te bekijken.
Kan jij mij even een dm sturen waar je hem hebt gekocht, ik wil deze namelijk ook kopen, maar bij de mediamarkt was hij €829,- zoiets.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• TuffScout
Je bedoelt een pm?

• TuffScout
dm= direct mail lol. komt eraan :)

• CLB
  • Niet online

CLB

Of zet het hier in het topic...? Mooie prijs!

• TuffScout
Ja gave prijs he ! foto smits in Arnhem. Ik ga zo even betalen, en morgen ophalen :)

[ Voor 35% gewijzigd door TuffScout op 30-12-2010 15:15 ]

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

ik zie de 700 wel maar de 711 niet http://www.smitsarnhem.nl...251dc74bb3be49aa34536b517

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik heb gister de 46EX711 gehaald en meteen de usbstick, kreeg die er gratis bij. Erg mooi beeld! Ook een lekker dunne bezel en staat mooi naast de ps3. Geluid klinkt een beetje achter de tv te komen maar niet storend. Even kijken hoe ik 2 sony boxen van de hifi eraan kan sluiten.

Ben nu de internet videos aan het bekijken. Youtube enzo. Is wel leuk maar had liever gewild dat ik zelf een url kon aangeven waar die vandaan kan streamen. Misschien kan dat ook wel maar ben ik het nog niet tegen gekomen. Tips?

Signature

• digitalb
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07 23:45
PCan schreef op donderdag 30 december 2010 @ 00:40:
[...]

Sticker met streepjes zit gewoon aan de zijkant net boven het gat om je hand in te steken.
Volgens mij ben je belazerd.
O.K. dan heb ik de goede barcode nog wel ;)
Of ik belazerd ben weet ik niet, maar er zit wel een luchtje aan!
Doos met dikke laag plakband dichtgeplakt, stuk uit de doos gesneden en last but not least:
de piepschuim bescherming in 7 stukken gebroken.

De klantenservice van BCC maakt zich er niet zo druk over, beschadiging van de verpakking, maar ze gaan er van uit dat ik een nieuw exemplaar heb gekregen.
Volgens mij moet je zo'n doos van 3 hoog naar beneden gooien wil het piepschuim in 7 stukken breken.
Ik ga er voorlopig van uit dat ik een showroom model heb gekregen.

• TuffScout
p.s. die prijs van €749,= was een fout. Had €799,= moeten zijn. Na wat overleg heb ik hem voor € 780,= inclusief verwijdering bijdrage. Die fout is overigens door de winkelier gemaakt. Het gaat wel degelijk om een 711. Ik heb de doos gezien. Komt a.s. zondag in de verkoop voor 799,=

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik heb 2 sony boxen van de hifi die ik niet meer gebruik. Maar daar kan ik alleen 2 draadjes op aansluiten op de achterkant. Een rode en een zwarte geloof ik. Ouderwerts dus. Weet iemand hoe kan ik dat kan aansluiten op mijn bravia?

Signature

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:06
BMW_M3 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 23:00:
Ik heb 2 sony boxen van de hifi die ik niet meer gebruik. Maar daar kan ik alleen 2 draadjes op aansluiten op de achterkant. Een rode en een zwarte geloof ik. Ouderwerts dus. Weet iemand hoe kan ik dat kan aansluiten op mijn bravia?
Is er een andere manier om boxen aan te sluiten tegenwoordig dan?

Anyway, die boxen kan je niet direct aansluiten op je tv, er moet een versterker tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Kunnen jullie mij uitleggen wat ik zou moeten zien als ik de tv (46NX710) op gesimuleerde 3D zet?
Wat ik ook probeer ik zie geen verschil met een 2D beeld, alleen als ik de bril af doe zie ik een wazig beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruud2007 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 06:58:
[...]

Ik heb hier ook al bijna 3 jaar de 32D3000 staan. Overweeg nu een upgrade naar de Samsung C650. Echter vraag ik me af of die ook zo'n mooie diepe kleuren gaat geven als de D3000. De C650 heeft volgens mij geen 10-bit paneel en WCG-CCFL lamp.

Eigenlijk denk ik dat alleen de Sony HX700 volstaat als volwaardige upgrade van de D3000. Maar helaas heeft Sony de HX700 uit het assortiment gehaald.

En de HX800 is edge-led en heeft dus een slechtere helderheid uniformiteit, wat allerlei lichtvlekken geeft bij donkere beelden. Ik wil absoluut geen TV met een edge-led backlight.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2010 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Stel dat ik mijn 37 inch wil ruilen voor een 40. Mag dat? Hij is immers al in gebruik. Ik heb hem 2 dgen

[ Voor 10% gewijzigd door TF op 31-12-2010 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-07 11:41

Spb

PCan schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 01:28:
Kunnen jullie mij uitleggen wat ik zou moeten zien als ik de tv (46NX710) op gesimuleerde 3D zet?
Wat ik ook probeer ik zie geen verschil met een 2D beeld, alleen als ik de bril af doe zie ik een wazig beeld.
Afhankelijk van het beeldmateriaal zou je enige dieptewerking moeten hebben.
In de meeste gevallen stelt het gesimuleerde effect echter niet veel voor.
Denk dus niet dat er is iets mis is met je TV.

Zet eens speciaal 3d materiaal op ... Als het goed is zie je dan beter 3d effect.

En ga ook niet te ver van je TV af zitten, ik heb gemerkt dat het 3d effect ook afhangt van hoezeer je kunt opgaan in het beeld. Hoe groter je TV, hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen ik heb een probleem waar ik al een tijdje niet uitkom.

Mijn ouders hebben een nieuwe tv gekocht een NX710 en het lukt niet om de tv op het draailoos netwerk te krijgen. Er staat hier een draadloze route en een range extender.

Als ik wep code instel op mijn tv. en IP adres auto krijg ik het volgende te zijn bij beide wifi apparaten.

Verbindings resultaat
Draadloos apperaat OK
Lokale toegang OK
Internet toegang Mislukt

Nou zit er een MAC filter op de router en heb ik wel een MAC adress ergens gevonden bij me tv instellingen maar twijfel een beetje of dat de goede is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
BMW_M3 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 23:00:
Via een versterker. Daar sluit je de boxen op aan en de tv ook, met tulpstekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:09:

Mijn ouders hebben een nieuwe tv gekocht een NX710 en het lukt niet om de tv op het draailoos netwerk te krijgen. Er staat hier een draadloze route en een range extender.

Als ik wep code instel op mijn tv. en IP adres auto krijg ik het volgende te zijn bij beide wifi apparaten.

Verbindings resultaat
Draadloos apperaat OK
Lokale toegang OK
Internet toegang Mislukt

Nou zit er een MAC filter op de router en heb ik wel een MAC adress ergens gevonden bij me tv instellingen maar twijfel een beetje of dat de goede is.
is het een losse wifi usbkaart? Misschien staat het mac daarop. Vergeet niet ook de 'range extender' heeft een MAC adres ook die moet je opvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu eerst even met een kabel vast gemaakt aan het netwerk en nu doet die het wel. Vreemd maarja hij doet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

grmpf schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:39:
[...]

Via een versterker. Daar sluit je de boxen op aan en de tv ook, met tulpstekkers.
Ik zat al te zoeken naar een goedkope versterker, hoeft niet hard te gaan. Ik zie alleen zoveel dat ik niet weet welke ik moet kopen. Heb heel weinig verstand van audio.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traice
  • Laatst online: 04-07 19:03
Aarge schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:44:
[...]

Ik dacht, laat nog even weten hoe het is gegaan.

Inmiddels de TV binnen en het is de 46NX710 (zonder “F”, oftewel geen speakersvoet). Qua onderhandeling heb jij het veel beter gedaan dan ik. Speakersvoet is voor mij nice-to-have, maar niet must-have. Daar heb ik mijn stereo-installatie.

De TV is mooi en groot, want hiervoor heb ik een 32 inch TV in de woonkamer staan. De design is strak met een glasplaat ervoor en lekker plat (nog platter dan de NX700).

Op dit moment heb ik nog geen tijd gehad om de TV grondig te inspecteren op handige functies. Maar enige plus punten heb ik al gevonden:
- de handige guide-functies (als Ziggo gebruiker) waarbij je de tv-programma’s in één oogopslag kunt zien en programmeren;
- Ingebouwde WIFI (terwijl de verkoper mij probeerde een Sony USB-dongel aan te smeren);
- Verlichte afstandbediening

Min-punten heb ik nog niet kunnen ontdekken. Als jullie tips/methode hebben om mijn TV tot het uiterste te testen, dan hoor ik dat graag.

Ik had mijn PS3 precies 8 dagen na het opsturen (aangetekend) van de code binnen. Alles werkt naar behoren. De TV is prachtig op de speakervoet die wij alleen als design gebruiken want hij is op een receiver aangesloten.
Echter dit is de 2e NX710 want de eerste is na een week omgeruild ivm backlight bleeding. Het probleem wat ik nu heb is dat het beeld in alle 4 de hoeken van de televisie wat donkerder wordt.
Als ik een effe witte foto als achtergrond gebruik zie ik dat aan alle randen de tv donkerder wordt, alsof het minder verlicht is.

Hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
BMW_M3 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 14:17:
[...]

Ik zat al te zoeken naar een goedkope versterker, hoeft niet hard te gaan. Ik zie alleen zoveel dat ik niet weet welke ik moet kopen. Heb heel weinig verstand van audio.
Ligt een beetje aan het vermogen van de speakers. Ik denk dat een versterker van 60 of 80 watt al heel ruim is. Kijk eens op marktplaats op "versterker".

De audio uitgang van de TV (waar de speakers in gaan) heeft normaal niet genoeg vermogen om normale speakers te doen bewegen (geluid). En moeten dus versterkt worden. Daarom dus een versterker. Vaak worden ook tuner/versterkers aangeboden. Hier zit een radio bij in (is niet nodig). Om niet af te dwalen, de uitgang van de TV gaat in de ingang, van de versterker. Deze versterker heeft ook weer een audio uitgang. Hier komen dan de draadjes aan van de speakers. Het aansluiten is makkelijk, links en rechts heeft een kleur (wit) od een streepje op een van de 2 kabels. Die streep komt op in het midden. Beide hetzelfde aansluiten, anders is er geen bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op donderdag 30 december 2010 @ 13:54:
* CLB gaat straks de nieuwe 32EX711 die hier staat installeren :D
Helemaal aangesloten en geinstalleerd, icm een nieuwe PS3 slimline en wat een genot zeg..
HD uitzendingen kijken, filmpjes via de laptop (en HDMI) of gamen via de PS3 wat heel goed werkt.
Ook is de Bravia Sync echt genieten, alles bedienen met 1 afstandsbediening, helemaal ge-wel-dig!

Vandeweek nog wat kijken naar de PS3 en media die ik daar op wil zetten, maar helemaal toppie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:09:

Verbindings resultaat
Draadloos apperaat OK
Lokale toegang OK
Internet toegang Mislukt

Heb previes hetzelfde met mijn 55NX810. Ligt volgens Sony aan KPN; is dat je provider?

Dit was het antwoord van Sony:

Geachte Heer

De xperia box van KPN maakt gebruik van het zogenaamde NAT 3 of 4 protocol
Om een foutloze verbinding te hebben moet het NAT 1 of 2 zijn
Met een zelf gekochte router, en bijv een upc modem zijn er geen problemen
de problemen komen vaak voor bij modem Routers van Tele 2 of KPN
Het heeft te maken met de firmware die KPN in de modems flasht, deze wijkt af van de standaard firmware

Hopend u hiermee voldoende te hebben geinformeerd

Sony Customer Information Center

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
Bravia Sync ? Ik heb de 40EX711, maar deze optie niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Bravia Sync.. bijvoorbeeld met de tv-afstandsbediening je PS3 menu bedienen tijdens een filmpje enzo...
Volgens mij kun je zo ook makkelijk via je tv bij je mediabestanden in de vorm van foto's / films / geluid.

Heb me nog nergens in ingelezen en alles geinstalleerd zonder te kijken hoe of wat, maar dit is tof.
(je moet bij je PS3 instellingen wel even HDMI-output 'aan' aanzetten en dan knopje linksboven op je tv-AB)

De nieuwe PS3 Slim bevat een uniek feature voor iedereen die in het bezit is van een Sony BRAVIA televisie. Met behulp van BRAVIA Sync is het mogelijk om het XMB van de PlayStation 3 te besturen met het afstandsbediening van je televisie. Een kleine opmerking: jouw televisie moet ook BRAVIA Sync ondersteunen en de PS3 moet met HDMI aangesloten zijn. Een andere functie is "System Standby" die de PlayStation 3 automatisch uitschakelt als je de televisie uitzet.

en

Bravia Sync technology allow connectivity between Sony's other HDMI products,
such as home entertainment systems and handycams, without having to utilise multiple remote controls.

For example, press 'play' on a DVD Home Theatre System and the TV will turn on, select the correct input automatically and play your movie all with the touch of a single button. Select 'standby' when you've finished viewing and both the DVD system and TV will turn off.

Each remote has a clean, visible layout so that users
don't have to be an AV expert to control their HD home entertainment system.

With a one-touch play and shutdown feature, users can also view video and images
from a Handycam camcorder directly on a new BRAVIA W, S or V series LCD TV.

"Sony is taking the confusion out of connecting and controlling your whole
HD entertainment system," said Paul Colley, Technology Communications Manager at Sony Australia.

BRAVIA Sync, you can control it all from either remote.
You can connect your Handycam camcorder and control it through the TV or sound system remote."

Read more: http://wiki.answers.com/Q/What_is_bravia_sync#ixzz19nSAZ2bZ

[ Voor 66% gewijzigd door CLB op 01-01-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Traice schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 15:05:
[...]

Ik had mijn PS3 precies 8 dagen na het opsturen (aangetekend) van de code binnen. Alles werkt naar behoren. De TV is prachtig op de speakervoet die wij alleen als design gebruiken want hij is op een receiver aangesloten.
Echter dit is de 2e NX710 want de eerste is na een week omgeruild ivm backlight bleeding. Het probleem wat ik nu heb is dat het beeld in alle 4 de hoeken van de televisie wat donkerder wordt.
Als ik een effe witte foto als achtergrond gebruik zie ik dat aan alle randen de tv donkerder wordt, alsof het minder verlicht is.

Hebben jullie hier ook last van?
Wij hebben hier ook last van met onze 40nx710, ik irriteer mij er een beetje aan, maar mijn ouders die het meest tv kijken irriteren er zich totaal niet aan. Dus kort gezegd kunnen ik en mijn ouders er prima mee leven, ik denk dit ook één van de nadelen is van edge led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Klopt het dat ik met mijn PS3 Fat 40GB geen bravia sync kan hebben?
Is dit alleen voor de PS3 Slim?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Eerste zin van m'n quote...
CLB schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 16:08:
De nieuwe PS3 Slim bevat een unieke feature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
3D blindheid
http://www.mediacollege.com/3d/depth-perception/test.html
Sommige mensen kunnen geen 3D zien b.v. door een oogafwijking of lui oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

heeft iemand hier ervaring met het opruilen van een televisie? Ik heb een 37 inchgekocht maar wil nu toch switchen naar 40 inch.

Het is gekocht bij een internetwinkel en volgens een bepaalde wet (zichttermijn) mag ik hem nog omruilen.
Ik heb hem al enige uren gebruikt uiteraard. De verpakking is afgezien van die folie die op de randen zat nog aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Je kan het beste morgen even telefonisch contact opnemen met de webshop en vragen hoe je dit het beste kan doen. Je draait sowieso voor de verzendkosten op. Lees ook de voorwaarden/instructies op de website.
Indien het toestel onbeschadigd is en compleet, zullen ze hem terugnemen of ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online

Kryziek

bb || !bb

Heeft hier iemand ervaring met de KDL-32EX402?
Andere grote maakt niet zoveel uit dacht ik. Op de grote na zijn ze hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

(kan best dat er andere (soort) schermen worden gebruikt hoor dus op de grootte na het zelfde...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
@TF wettelijke garantie bij kopen op afstand, en ook in de winkel. 8 dagen na aankoop kan het terug, geld terug zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
OK, waaaauw.
Wie nog twijfelt of zijn tv wel echt 3D kan weergeven moet de film OceanWorld3D kopen!
Ja schildpadjes, vissen enz zwemmen bijna letterlijk en haarscherp door je kamer, het lijkt alsof je zelf onderwater zwemt. Bij de NX710 zet in de XMB Auto 3D op UIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 19:03
Ik heb nu anderhalf jaar de HX700 en ik heb zomaar ineens dat mn Bravia Sync niet meer werkt en soms weer wel. Conflict zou je denken..

Veel gelezen op internet en de enige apparaten die ik er aan heb is een PS3 en ook een nieuwe sony set met bravia sync wat dus zou moeten werken. Echter heb ik 2 maanden terug de boxee box gekocht en toen werkte alles nog prima.. maar na het lezen van alles op internet hierover. Zou het dan door die boxee box kunnen komen dat er een conflict is in HDMI-CEC of is de tv gewoon kapot ofzo..
Pagina: 1 ... 36 ... 42 Laatste